Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Geloof me, dit is een onbegonnen discussie, je bent hierin vrijwel de enige die er zo over denkt perhaps the only one on earth..Laguna schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:01:
[...]
Je koopt toch zelf een toestel van 600+ euro die mogelijk gevoelig is voor torsie (tenminste dat weet je als je je inleest alvorens tot aankoop over te gaan). Wat schiet je met omruilen op? De kans is best reëel dat je daarmee hetzelfde probleem ervaart, oftewel of accepteren of een ander toestel uitzoeken.
Dat je je al de vraag stelt, 'Wat schiet je met omruilen op?' is om mee te beginnen ..

Omruilen en een goed exemplaar ontvangen is een van de beweegredenen hierin + je goed recht!
Volgens mij begrijp je het principe van ontwerpfout niet.BigF25 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:14:
[...]
Geloof me, dit is een onbegonnen discussie, je bent hierin vrijwel de enige die er zo over denkt perhaps the only one on earth..![]()
Dat je je al de vraag stelt, 'Wat schiet je met omruilen op?' is om mee te beginnen ..![]()
Omruilen en een goed exemplaar ontvangen is een van de beweegredenen hierin + je goed recht!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En dus moet de klant de ontwerpfout maar slikken? Aardig omgekeerde wereld, is het niet?Laguna schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 01:28:
[...]
Volgens mij begrijp je het principe van ontwerpfout niet.
Ik zeg (typ) dit niet vaak maar wat een domme reactie zeg.... Wij zijn klanten, geen ontwerpers of fabrikanten.Laguna schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:18:
Waarom zou je je toestel terugbrengen als het enigszins gebogen is? Het is inmiddels toch wel bekend dat dit te maken heeft met de wijze waarop de 6P ontworpen is. Je kan wel telkens terug gaan om een nieuw toestel te eisen, maar uiteindelijk schiet je hier niets mee op. Mijn advies zou dan ook zijn om het toestel gewoon te gebruiken en hier verder geen aandacht aan te besteden. Het is niet alsof het toestel hierdoor minder goed te gebruiken is.
Hoe kan je nou zeggen dat het toestel er niet minder goed door te gebruiken is? Heb jij een gebogen Nexus 6P? Blijkbaar niet want dan had je net als ik ervaren dat het maken van screenshots vaak niet lukt door het gebogen aluminium.
Buiten dat, staat er op de specificatie lijst aangegeven dat het toestel kan buigen? Nee.
Heeft iedereen last van gebogen aluminium? Nee.
Hoort een toestel zomaar te buigen terwijl het in je broekzak zit en je niks ander gedaan hebt dan bukken of zitten? Blijkbaar niet want ze sturen direct een nieuw toestel toe.
Eens, maar waarom zou je überhaupt met zo'n fabrikant in zee gaan Huawei staat niet bekend om z'n premium producten. Dat de build quality van de 6P ver te zoeken is was ook allang bekend. Ik zou de 6P daarom ook nooit kopen, maar ik wens de gedupeerden veel succes en hopelijk ontvangt één ieder uiteindelijk een "goed" exemplaar.steefmek schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:22:
[...]
Ik zeg (typ) dit niet vaak maar wat een domme reactie zeg.... Wij zijn klanten, geen ontwerpers of fabrikanten.
Hoe kan je nou zeggen dat het toestel er niet minder goed door te gebruiken is? Heb jij een gebogen Nexus 6P? Blijkbaar niet want dan had je net als ik ervaren dat het maken van screenshots vaak niet lukt door het gebogen aluminium.
Buiten dat, staat er op de specificatie lijst aangegeven dat het toestel kan buigen? Nee.
Heeft iedereen last van gebogen aluminium? Nee.
Hoort een toestel zomaar te buigen terwijl het in je broekzak zit en je niks ander gedaan hebt dan bukken of zitten? Blijkbaar niet want ze sturen direct een nieuw toestel toe.
Ze zijn er mee bezig maar het probleem is moeilijker op te lossen dan gedacht.Cronimet schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:39:
Notificaties in Gmail doen het nog steeds niet fatsoenlijk, ik heb het toestel al sinds December, dit zou ondertussen toch al opgelost moeten zijn. Vind ik wel enorm slechte service van Google
Enteon schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:54:
Ik kan 19 maart mijn abonnement verlengen, en ik zat al een tijd lang naar de 6P te kijken. Na de aankondiging van de Galaxy S7 zit ik toch te twijfelen.. Waarom zou ik voor deze telefoon gaan?
Nexus 6p:Sj44k13 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:46:
[...]
Hij is mooier, goedkoper, stock android, dus sneller updates krijgen, stereo front facing speakers en ik vind de finger print scanner aan de achterkant handig
- Groter scherm (5.7" VS 5.1 of 5.5 voor S7 / S7 edge)
- Goedkoper (zeker als je wacht op een aanbieding, hij komt soms voor 500 euro voorbij)
- Stereo front facing speakers
- Stock Android
- USB C
Galaxy S7 / S7 edge:
- Mooier (persoonlijke voorkeur)
- Sneller (1 generatie nieuwer dan 6p)
- Micro SD ruimte (of tweede SIM) (hierdoor ook goedkoper als je een 128GB telefoon wilt)
- Gear VR (gratis bij preorder)
- Waterdicht
- 1GB RAM meer
- Capacitatieve knoppen onder het scherm (ben ik zelf groot fan van; geen zwarte balk onderin het scherm nodig)
- Handzamer (want kleiner)
- Waarschijnlijk betere camera
- Wireless charging / heartrate sensor / andere gimmicks
- Buigt minder snel
Nog afwachten: accuduur. Bij S7 edge hopelijk een stuk beter.
Het hangt er denk ik vooral vanaf wat je er mee doet... de Nexus 6p is fantastisch voor multimedia (YouTube / gamen) door de speakers en het grote scherm... Toch ga ik, denk ik, voor de S7 edge.
[ Voor 14% gewijzigd door Mad Maniak op 27-02-2016 20:19 ]
Verwijderd
Vandaag een nexus 6P aangeschaft., nu heb ik een vraag.... Hoe krijg ik die irritante zoekbalk van Google weg in m'n beginscherm?
The devil is in the details.
Nova launcher gebruiken, ziet er zo goed als hetzelfde uit, maar heeft wel meer opties (onder andere die zoekbalk weghalen).Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:39:
Hallo allemaal,
Vandaag een nexus 6P aangeschaft., nu heb ik een vraag.... Hoe krijg ik die irritante zoekbalk van Google weg in m'n beginscherm?
To dare is to do
-- Edit: wtf?? In 11 uur tijd 48% drain! Da's met een kale CM13 met enkel de nano-package van de Google Apps... Ik snap er niets van, waar zit die drain in???
[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 28-02-2016 11:11 ]
Ik gebruik BetterBatteyStats om te kijken waar mijn wakelock zit.Wildfire schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:41:
Eens kijken hoe de Nexus 6P draait met CyanogenMod 13 + ElementalX kernel. Hou 'm nu ff verder kaal om te kijken wat de battery drain gedurende de nacht is.
-- Edit: wtf?? In 11 uur tijd 48% drain! Da's met een kale CM13 met enkel de nano-package van de Google Apps... Ik snap er niets van, waar zit die drain in???
Zelf heb ik de Nexus 6P sinds afgelopen vrijdag. Besteld bij Coolblue. Eenmaal uit de doos bleek de Nexus 6P beschadigd te zijn. Gelijk contact opgenomen met Coolblue en kreeg direct een nieuwe toegestuurd die dezelfde dag nog savonds werd bezorgd. Wat een service!
De Nexus 6P die ik savonds kreeg was wel goed. Meteen CM13 geïnstalleerd. Vrijdagssnachts opgeladen, zaterdag 08:40 van de stroom af, zondag avond iets over 12 was mijn toestel nog 19% met 4u10m SOT. Ik ben er erg blij mee!
Kom vanaf een LG G3, mooi stapje vooruit, ook qua snelheid.
[ Voor 14% gewijzigd door Step-han op 29-02-2016 12:11 ]
Mijn enige minpuntje is wel dat het scherm geel/warm-ish uitziet. Buiten dat heb ik geen klachten. Met mijn kleine handen vind ik deze telefoon nog best prettig te bedienen.
Wat ik wel tof vind is dat de N6 direct aan gaat wanneer ik mijn vinger op de vingerafdruk lezer leg.
In ieder geval heb ik direct een back cover besteld (van Spigen, bij Amazon.de https://www.amazon.de/gp/..._pre_o1_img?ie=UTF8&psc=1) en een tempered screen protector (van Tradelis https://www.amazon.de/gp/..._pre_o1_img?ie=UTF8&psc=1) - had een wallet flip cover gekregen bij Coolblue, gratis in combinatie met een auto oplader. Die bijgeleverde hoesje werkt goed met de vingerafdruk lezer en heeft geen problemen met de IR blaster achterop. Echter vind ik deze hoesje wel veel te lomp.
(Hoesje dat ik kreeg van Coolblue: http://www.pdashop.nl/pro...274.1128840253.1456758665)
Ik denk er exact zo over. Als je weet dat zo'n toestel niet helemaal 100% in orde is, dan schaf je 'm aan op eigen risico. Prima dat je er mee terug gaat wanneer 'ie gebogen is (oid), maar niet als dit nog een keer gebeurt. Schaf dan een goed hoesje aan of ruil 'm om voor een ander toestel welke wél aan jouw eisen voldoet.BigF25 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:14:
[...]
Geloof me, dit is een onbegonnen discussie, je bent hierin vrijwel de enige die er zo over denkt perhaps the only one on earth..![]()
Dat je je al de vraag stelt, 'Wat schiet je met omruilen op?' is om mee te beginnen ..![]()
IR Blaster? die heb ik na ruim 2 maanden nog niet gevondenkarimmm schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:12:
Vanmorgen eindelijk mijn N6P binnen! Fantastisch toestel tot nu toe, kom zelf van een OPO. 6P werkt veel smoother en is merkbaar sneller. Verschil in resolutie merk ik amper maar ik ga wel zsm de DPI veranderen, alles is te groot.
Mijn enige minpuntje is wel dat het scherm geel/warm-ish uitziet. Buiten dat heb ik geen klachten. Met mijn kleine handen vind ik deze telefoon nog best prettig te bedienen.
Wat ik wel tof vind is dat de N6 direct aan gaat wanneer ik mijn vinger op de vingerafdruk lezer leg.
In ieder geval heb ik direct een back cover besteld (van Spigen, bij Amazon.de https://www.amazon.de/gp/..._pre_o1_img?ie=UTF8&psc=1) en een tempered screen protector (van Tradelis https://www.amazon.de/gp/..._pre_o1_img?ie=UTF8&psc=1) - had een wallet flip cover gekregen bij Coolblue, gratis in combinatie met een auto oplader. Die bijgeleverde hoesje werkt goed met de vingerafdruk lezer en heeft geen problemen met de IR blaster achterop. Echter vind ik deze hoesje wel veel te lomp.
(Hoesje dat ik kreeg van Coolblue: http://www.pdashop.nl/pro...274.1128840253.1456758665)
Ik geloof bij de camera! In ieder geval, het is voor foto's. Dus je kan je Nexus helaas niet gebruiken als afstand.BigF25 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:19:
[...]
IR Blaster? die heb ik na ruim 2 maanden nog niet gevonden
karimmm schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:38:
[...]
Ik geloof bij de camera! In ieder geval, het is voor foto's. Dus je kan je Nexus helaas niet gebruiken als afstand.
De Nexus 6p heeft geen Ir blaster. Bij de camera is er een flash + laser-auto focus.
Een van de redenen waarom ik zo van Nexus devices houd: Zoveel keuze uit ROMs dat ik uiteindelijk maar gewoon bij Stock + Xposed blijfGrudgie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:40:
Binnenkort maar eens en custos rom erop pleuren. Alleen welke zal ik nemen, er zijn er zoveel.
Xposed?Kiwi schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:47:
[...]
Een van de redenen waarom ik zo van Nexus devices houd: Zoveel keuze uit ROMs dat ik uiteindelijk maar gewoon bij Stock + Xposed blijf
Met xposed kan je in principe add-ons/mods toevoegen aan Android. Je moet wel geroot zijn in ieder geval.
[ Voor 39% gewijzigd door karimmm op 02-03-2016 13:18 ]
Ik draai al een tijd pure nexus.Grudgie schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:40:
Binnenkort maar eens en custos rom erop pleuren. Alleen welke zal ik nemen, er zijn er zoveel.
Super stabiel, xposed werkt ermee, layers support en elemental x kernal.
Ik vind het echt de beste combo die ik geprobeerd heb.
Ja, ga ik die van het weekend er maar eens op gooien.Soullie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:26:
[...]
Ik draai al een tijd pure nexus.
Super stabiel, xposed werkt ermee, layers support en elemental x kernal.
Ik vind het echt de beste combo die ik geprobeerd heb.
Alleen het is wel weer hele lange tijd geleden dat ik mijn telefoon heb geroot enzo
Thanks voor de link. Drie jaar 'VIP' service kan geen kwaad! Nu nog hopen dat ik zo lang de Nexus blijf gebruikenZuldjan schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:57:
Op https://huawei.drmobile.nl/hua_nl/ je je Nexus registereren voor 3 jaar fabrieksgarantie.
gevonden op reddit
binnen 30 dagen na aankoop.
Bedankt voor dit kickje van die post, meteen de mijne ook geregistreerdStephanO1990 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:23:
[...]
Thanks voor de link. Drie jaar 'VIP' service kan geen kwaad! Nu nog hopen dat ik zo lang de Nexus blijf gebruiken
Jullie weer bedankt! Ik heb de mijne ook net geregistreerd.
Een van de voorwaarden is echter dat hij moet zijn aangeschaft in de Benelux. Ik heb hem via de Google Play Store gekocht, met als adresgegevens in mijn order receipt Google Commerce Ltd te Dublin. Dus technisch gezien heb ik hem in Ierland gekocht en maak ik geen aanspraak op die service, toch?StephanO1990 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:23:
[...]
Thanks voor de link. Drie jaar 'VIP' service kan geen kwaad! Nu nog hopen dat ik zo lang de Nexus blijf gebruiken
Iemand hetzelfde probleem? Ik gebruik geen cover. Knopje voelt stabiel, zit niet los of anderszins raar.

Is er een manier om die powerknop uit te schakelen of om deze random reboots op een andere manier te vermijden?
Je telefoon is alsnog in de Benelux gekocht. Lijkt me meer belasting technisch dingetje van Google.EduardH schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:38:
[...]
Een van de voorwaarden is echter dat hij moet zijn aangeschaft in de Benelux. Ik heb hem via de Google Play Store gekocht, met als adresgegevens in mijn order receipt Google Commerce Ltd te Dublin. Dus technisch gezien heb ik hem in Ierland gekocht en maak ik geen aanspraak op die service, toch?
Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen wel in mindere mate. Ik gebruik zelf wel een case, namelijk deze case van Spigen. Het gebeurt mij met name tijdens het autorijden of fietsen. Je kunt eens proberen om de telefoon andersom in je broekzak te doen, maar een andere oplossing heb ik nog niet gevonden._pix schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:37:
Ik heb met regelmaat (paar keer per week) dat de 6p reboot terwijl 'ie in m'n broekzak zit. Vermoed dat de powerbutton vanzelf ingedrukt wordt oid. Tot nu toe 20+ keer gebeurd, altijd in broekzak, nooit als 'ie gewoon in gebruik is of ergens apart ligt.
Iemand hetzelfde probleem? Ik gebruik geen cover. Knopje voelt stabiel, zit niet los of anderszins raar.![]()
Is er een manier om die powerknop uit te schakelen of om deze random reboots op een andere manier te vermijden?
Als je hem ingedrukt houdt reboot je telefoon wel.Rudolfus schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:50:
Als ik op de powerbutton druk krijg ik niet eens de optie om te rebooten. Zeker weten dat het door de powerbutton komt?
Ik heb zelf een 32GB versie genomen, enige wat ik lokaal opsla zijn wat playlisten van spotify, foto en videos die ik maak. Heb nu 10,80GB van de 25,01GB in gebruik.Recluster schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:18:
Heb een vraagje aan de nexus 6p gebruikers. Ik ben van plan de nexus 6p te bestellen maar vraag me af of 32gb genoeg is. Hebben mensen hier al problemen mee gehad? En gebruiken jullie cases?
Ik heb het toestel een week zonder hoesje gebruikt, alleen heb ik hem al een paar keer bijna laten vallen omdat ik het toestel toch wel vrij glad vindt. Ik gebruik nu het originele hoesje, te koop bij de playstore: https://store.google.com/...rotective_case_carbon_n6p
---
Voor mensen die twijfelen om CM13 te gebruiken, ik heb het toestel niet met de stock rom gebruikt dus ik kan het niet vergelijken maar heb sinds 26 februari het toestel in gebruik met CM13 en dit is wat ik tot nu het beste wat ik eruit kon persen;
Battery: 3%
SOT: 06:18:18
Uptime: 39:51:06 (1,66 day)

Dit alles is dus met de 20160226 nightly build, stock kernel, stock settings. Ik zit altijd tussen de 4,5-6,0 uur met SOT. Het wordt bij mij een stuk minder als ik in een gebied ben waar ik minder ontvangst heb.
Helderheid overdag op 50%, savonds op 25% snachts/slaaptijd op 0%.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb er 1 bij de Google store gekocht.SuperVeloce schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:08:
Welk merk maakt goede USB C kabels?
Nu zie ik dat er ook flashable vendors zijn. Wat houd dit precies in?
Ik heb deze een aantal weken in m'n bezit, tot nu toe werkt ie primaSuperVeloce schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:08:
Welk merk maakt goede USB C kabels?
http://www.banggood.com/B...ype-C-Male-p-1013479.html
[ Voor 5% gewijzigd door Yihaaa op 07-03-2016 21:36 ]
Geen idee, maar ik heb de ROM van het weekend geflashed zonder vendor en dat werkte prima. Ben wel vrij snel weer terug geswitched, omdat ik de meeste functies al via Xposed had, en sommige conflicteerde met elkaar. Dus weer terug bij Stock + XposedEnteon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:49:
Volgende week krijg ik mijn 6P binnen, en ik kwam deze custom rom tegen:
Nu zie ik dat er ook flashable vendors zijn. Wat houd dit precies in?
Welke Xposed modules gebruik je als ik vragen mag?Kiwi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:49:
[...]
Geen idee, maar ik heb de ROM van het weekend geflashed zonder vendor en dat werkte prima. Ben wel vrij snel weer terug geswitched, omdat ik de meeste functies al via Xposed had, en sommige conflicteerde met elkaar. Dus weer terug bij Stock + Xposed
Is iets wat je uiteindelijk zelf moet overwegen lijkt me, de shop krijgt goede reviews iig.Recluster schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:27:
Iemand verstand over het kopen van de nexus? Wil hem graag kopen bij phonephone is daar nu het goedkoopst maar vraag me af op online bestellen of langs een winkel gaan uit maakt?
Voornamelijk GravityBox en NotifyCleanEnteon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:14:
[...]
Welke Xposed modules gebruik je als ik vragen mag?
[ Voor 98% gewijzigd door WeViE op 08-03-2016 20:04 ]
Die werkt gewoon hoor, je moet de home button ingedrukt houden en dan bij instellingen Google now card aan zetten.Poulske schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:56:
Vandaag mijn 6P binnengekregen, maar nu merk ik dat Google Now on Tap niet werkt jammer genoeg. Hopelijk komt die feature snel naar het Nederlands.
Ik zie wel de normale cards zoals het weer en verwachte reistijd etc. maar ik bedoel die functie dat je bijvoorbeeld over een film aan het appen bent, en je houdt de home knop in, dat ie dan allerlei informatie over die film opzoekt.Barfman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 06:11:
[...]
Die werkt gewoon hoor, je moet de home button ingedrukt houden en dan bij instellingen Google now card aan zetten.
http://androidworld.nl/ap...n-voor-google-now-on-tap/
Werkt ook, wel alleen in het engels momenteel als het goed is.Poulske schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Ik zie wel de normale cards zoals het weer en verwachte reistijd etc. maar ik bedoel die functie dat je bijvoorbeeld over een film aan het appen bent, en je houdt de home knop in, dat ie dan allerlei informatie over die film opzoekt.
http://androidworld.nl/ap...n-voor-google-now-on-tap/
Ja, ik heb de mobiel op het Nederlands ingesteld.BigF25 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:23:
[...]
Werkt ook, wel alleen in het engels momenteel als het goed is.
"If you keep track of the various inside jokes of Android Police, you might be familiar with Artem's Luck. This is the principle that our illustrious founder will experience any and all bugs with devices and software because he has particularly bad luck. He's been seeing some serious performance issues with the Nexus 6P, but it looks like this update might have fixed them. There are some kernel tweaks, including a tick rate bump from 100Hz to 300Hz (same as the 5X update) that should boost performance for foreground and background threads.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:00:
Net nieuwe update binnen gekregen MHC19I, zou om een performance-update gaan.
Aside from that, there's a fix for the do-not-disturb bug that would break the "until next alarm" option every month, as well as some carrier improvements and tweaks. Presumably, it will also have the March security patches. You can grab the new system image from the dev site or just wait for the OTA to show up."
http://www.androidpolice....not-disturb-fix-and-more/
Dus eigenlijk:
- Betere performance door een hogere tickrate (100Mhz > 300Mhz), wat dat ook moge zijn
- Do not disturb tot next alarm doet het weer
- Fixes voor bepaalde providers
- Connectiviteitsverbeteringen
Een update waar we misschien wel eens wat aan hebben, maar ik zie toch graag updates die wat nieuwe dingen toevoegen of bepaalde apps updaten. Neem nu de foto app, in basis prima, maar eigenlijk zó ondermaats voor het toestel...
Ben overigens nog dik tevreden over het ding, SOT is gemiddeld zo'n 4-5 uur met scherm altijd op hoogste helderheid. Moet wel zeggen dat de max-brightness echt bij lange na niet genoeg is voor een beetje indirecte zon, maar dat wist ik van tevoren al.
Edit: heb hem overigens nog niet binnen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Merk je verschil?Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:00:
Net nieuwe update binnen gekregen MHC19I, zou om een performance-update gaan.
Verwijderd
Nee want ik heb de Nexus 6P in Dev mode gezet om Android N te kunnen draaien.
Android N is nog erg beta maar wel leuk om de ontwikkelingen te zien. Vooral snel wisselen tussen laatste 2 apps werkt erg goed.
Voor de rest heb ik zin`s gisteren ook een nieuwe samsung S7 erbij om mee te spelen.
Ik ben blijkbaar niet de enige:
http://forums.androidcent...ssible-retrieve-data.html
Foto:

[ Voor 22% gewijzigd door karimmm op 13-03-2016 11:50 ]
Je weet dat dat fraude is neem ik aan...karimmm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:48:
Ik ga in ieder geval kijken of ik nog snel een toestel verzekering af kan sluiten aangezien ik deze telefoon pas twee weken heb...
Foto:
[afbeelding]
Is dat fraude dan? Je mag sowieso binnen een maand een verzekering afsluiten afaik, ik weet niet of het toestel dan nog zo goed als nieuw moet zijn. Ik ga het in ieder geval sowieso navragen!
Ja, dat is fraude. Een verzekering afsluiten om schade te claimen die je al hebt, dat is zeker niet de bedoeling. Bij de meeste verzekeringsaanvragen moet je ook nog verklaren dat ten tijde van het afsluiten alles OK is. Als je daar dan ja op antwoord dan ben je dus aan het liegen.karimmm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:53:
[...]
Is dat fraude dan? Je mag sowieso binnen een maand een verzekering afsluiten afaik, ik weet niet of het toestel dan nog zo goed als nieuw moet zijn. Ik ga het in ieder geval sowieso navragen!
Dat is fraude.karimmm schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:48:
Ik baal best flink. De onhandige ik struikelde een beetje waardoor ik met mijn knie op mijn telefoon lande, met als gevolg dat de behuizing bij aan/uit knop is beschadigd, en dat zorgt gelijk ervoor dat de aan/uitknop onbruikbaar is. Iemand toevallig enig idee hoeveel een behuizing vervangen zal kosten? Ik ga in ieder geval kijken of ik nog snel een toestel verzekering af kan sluiten aangezien ik deze telefoon pas twee weken heb...
Foto:
[afbeelding]
Het snelle unlocken dmv vingerafdruk is echt fantastisch.
Scherm is zeer helder en scherp, en alles ziet er mooi uit erop.
Telefoon reageert zeer snel overal op en kan hoop hebben. Kom van een s4 af die al gauw trager werd met paar apps en batterij ging binnen 3 scherm uren leeg.
Nu met de 6p haalde ik gister bijna 7 uur schermtijd en heb ik hem van zaterdag ochtend tot zondag avond gebruikt op 1 lading.
Echt super tevreden ermee. Heerlijk dat geen bloatware als op een s4...
En het grotere formaat bevalt me beter dan de kleinere s4. Al met al alles is een verbetering. Ben super blij
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Iemand anders die dit ook treft met zijn 6P? Dan weet ik zeker dat het een bug in de laatste nightlies is namelijk...
-- Edit: opgelost, zie twee posts verderop (Wildfire in "[Huawei Nexus 6P] Ervaringen & Discussie").
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 14-03-2016 16:21 ]
Ik heb ergens gelezen dat je misschien de nieuwe Vendor moet flashen uit de factory image vanwege de Maart Security update?Wildfire schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:46:
Voor diegenen met CyanogenMod 13: vanaf de nightlies van 13 maart krijg ik de melding na het opstarten dat er intern iets mis is met mijn 6P. Nightlies van 11 maart en eerder geven deze melding niet.
Iemand anders die dit ook treft met zijn 6P? Dan weet ik zeker dat het een bug in de laatste nightlies is namelijk...
Bedankt voor de tip!LocoRoco schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:41:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat je misschien de nieuwe Vendor moet flashen uit de factory image vanwege de Maart Security update?
Ik heb hier de juiste vendor image voor mijn 6P opgehaald (gewoon de meest recente pakken) en via TWRP 3.0 zojuist geflashed (rechtsonder eerst voor image kiezen, dan pas kun je images flashen, in dit geval dan kiezen om de vendor partitie te flashen natuurlijk).
I.c.m. de meest recente nightly is nu alles weer prima
[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 14-03-2016 17:42 ]
Waar is dit vendor image precies voor?Wildfire schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:56:
[...]
Bedankt voor de tip!
Ik heb hier de juiste vendor image voor mijn 6P opgehaald (gewoon de meest recente pakken) en via TWRP 3.0 zojuist geflashed (rechtsonder eerst voor image kiezen, dan pas kun je images flashen, in dit geval dan kiezen om de vendor partitie te flashen natuurlijk).
I.c.m. de meest recente nightly is nu alles weer prima
Blijkbaar wordt er bij elke boot gekeken of deze nog up to date zijn. Volgens mij kan het geen kwaad om een oude vendor image te gebruiken, maar misschien op de duur dat je iets gaat merken met SMS, spraak, oid dat niet helemaal lekker werkt. De voornaamste reden is dan dat die proprietary software wel geupdated was.
Dat is me prima bevallen en ik ben tegen nul problemen aangelopen. Zie ook: YouTube: Update Rooted Nexus 6P to March Update using FlashFire!
Ja, aanmelden op de site en binnen een uur krijg je de update. Alles werkt tot nu toe perfect.Er!k schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:06:
Iemand al ervaring met de OTA update richting Android N Developer?
Geen gekke bugs?wjnieuw schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:49:
[...]
Ja, aanmelden op de site en binnen een uur krijg je de update. Alles werkt tot nu toe perfect.
Hoe werkt de auto brightness trouwens? Is die nog steeds zo fluctuerend?
Die werkt nog steeds zo irritant als onder Android M, vaak te laag en continue aan het veranderen (zeker in de avond).Sj44k13 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:26:
[...]
Geen gekke bugs?
Hoe werkt de auto brightness trouwens? Is die nog steeds zo fluctuerend?
Hmm. Dat is dan wel weer jammer. Ook al verschil v.w.b. de microfoon kunnen merken?? Ik blijf nog steeds klachten houden van mensen aan de andere kant van de lijn dat ik slecht verstaanbaar ben. Mijn collega, ook met een 6P, krijgt dit ook vaak te horen.wjnieuw schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:41:
[...]
Die werkt nog steeds zo irritant als onder Android M, vaak te laag en continue aan het veranderen (zeker in de avond).
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Op dit moment heb ik een galaxy s5+ en niets anders dan ellende met dat ding. Nu ben ik me aan het oriënteren op en andere en mn oog is op de nexus 6p gevallen. Gewoon lekker stock android zonder overbodige rotzooi! ;-)
Ik hoor er heeel veel positieve dingen over maar 1 ding weerhoud me nog een beetje om hem aan te schaffen en dat is de kritiek op de camera.
Ik ben daarom heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee....
Kritiek? Ik lees juist vaak dat de camera heel goed is. Het enige dat mist is optical stabilisation, maar dat merk je vooral bij video. Zelf gebruik ik de camera van de Nexus 6p niet zoveel, maar de foto's die ik ermee heb gemaakt zijn prima.frank.. schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:39:
Hallo mede tweakers!
Op dit moment heb ik een galaxy s5+ en niets anders dan ellende met dat ding. Nu ben ik me aan het oriënteren op en andere en mn oog is op de nexus 6p gevallen. Gewoon lekker stock android zonder overbodige rotzooi! ;-)
Ik hoor er heeel veel positieve dingen over maar 1 ding weerhoud me nog een beetje om hem aan te schaffen en dat is de kritiek op de camera.
De camera is juist heel erg goed, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken!frank.. schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:39:
Hallo mede tweakers!
Maar zo te horen hebben jullie daar geen last van. Bedankt voor de reactie sj44k13 en kuusj98!!
Daar heb ik geen problemen mee. Bellen gaat prima en anderen kunnen je goed verstaan. Android N werkt prima en ik heb geen grote problemen. Het loopt net iets minder soepel in vergelijking met android M maar alle apps werken tot nu toe.renedepe schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:00:
[...]
Hmm. Dat is dan wel weer jammer. Ook al verschil v.w.b. de microfoon kunnen merken?? Ik blijf nog steeds klachten houden van mensen aan de andere kant van de lijn dat ik slecht verstaanbaar ben. Mijn collega, ook met een 6P, krijgt dit ook vaak te horen.
Laat ik dan ook nog even aankaarten dat het opstarten echt wel snel gebeurt, ben echt erg tevreden met de camera (en de rest van het toestel). Fotokwaliteit is uitstekend voor een mobiele telefoon.frank.. schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:49:
De kritiek die ik tegenkwam was dat hij vooral traag opstarten en die stabilisatie.
Maar zo te horen hebben jullie daar geen last van. Bedankt voor de reactie sj44k13 en kuusj98!!
To dare is to do
Top! dan is de keuze bij deze wel gemaakt denk ik!Slaapje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Laat ik dan ook nog even aankaarten dat het opstarten echt wel snel gebeurt, ben echt erg tevreden met de camera (en de rest van het toestel). Fotokwaliteit is uitstekend voor een mobiele telefoon.
exit samsung...welcome Nexus 6p. (zodra de financiën het toelaten
Verwijderd
Ota update is hier goed gegaan.
Dat is snel, ik krijg deze maar niet binnen. De update van MM naar N had ik in een minuut maar deze duurt even. Handmatig controleren levert niets op.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:02:
Krijg net via ota de nieuwe update voor android N binnen build NPC56W .
Ota update is hier goed gegaan.
Nee helaas, het werkt goed maar er zitten genoeg bugs in (microfoon werkt soms niet, touchscreen werkt voor een paar seconde niet en nog wel meer). De snelheid is ok, niet zo goed als MM maar in orde voor een 1e beta.Grudgie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:45:
Is er al een goede daily driver van N?
Verwijderd
Beta 1, eerste updatewjnieuw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:32:
[...]
Nee helaas, het werkt goed maar er zitten genoeg bugs in (microfoon werkt soms niet, touchscreen werkt voor een paar seconde niet en nog wel meer). De snelheid is ok, niet zo goed als MM maar in orde voor een 1e beta.
Ik neem de bugs voor lief
Bij MM had ik bij het luisteren naar youtube met koptelefoon op veel last van hiks. Met N is dit probleem geheel over.
Android N update: when will I get it?
Google Nexus Android N update schedule
March: Android N developer preview 1 (alpha)
April: Android N developer preview 2 (beta)
May: Android N developer preview 3 (beta)
June: Android N developer preview 4 (with final APIs and SDK)
July: Android N developer preview 5 (near-final build)
August/September: Final Android 7.0 AOSP build
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 21:57 ]
De update van gisteren heeft de presentaties flink verbeterd. Het draait nu heel soepel zeker voor een vroege versie.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:53:
[...]
Beta 1, eerste update
Ik neem de bugs voor lief
Bij MM had ik bij het luisteren naar youtube met koptelefoon op veel last van hiks. Met N is dit probleem geheel over.
Android N update: when will I get it?
Google Nexus Android N update schedule
March: Android N developer preview 1 (alpha)
April: Android N developer preview 2 (beta)
May: Android N developer preview 3 (beta)
June: Android N developer preview 4 (with final APIs and SDK)
July: Android N developer preview 5 (near-final build)
August/September: Final Android 7.0 AOSP build
Heb je al gekeken of je zelf het scherm ergens kunt krijgen? En waar?RMX schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:57:
Helaas vandaag de 6P kapot laten vallen. Hele scherm kapot, en nu op zoek naar reparateur, en dat valt niet mee. Scherm is nergens op voorraad, niemand kan het bestellen of beschikbaar hebben op korte termijn. Nou. Daar sta je dan. Iemand tips?
Met een verwachtte levertijd van ca. 2 weken kan ReplaceDirect het wel leveren: http://www.replacedirect....bid=101966&prrel=16029900Deadsy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:39:
[...]
Heb je al gekeken of je zelf het scherm ergens kunt krijgen? En waar?
Er zijn geloof ik ook diverse aanbieders op ebay welke het op voorraad hebben, daarom vroeg ik me af waar hij al had gekeken.Wildfire schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:45:
[...]
Met een verwachtte levertijd van ca. 2 weken kan ReplaceDirect het wel leveren: http://www.replacedirect....bid=101966&prrel=16029900
Let wel dat het openkrijgen van zo'n 6P een zeer delicaat werkje is. Je moet de visor (dun stukje fragiel glas) en dat onderste stuk plastic los zien te krijgen, wat het makkelijkste lijkt te gaan met een föhn. Wellicht is het loshalen niet zo'n probleem, maar het weer "permanent" vast krijgen lijkt me een andere opgave...Wildfire schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:45:
[...]
Met een verwachtte levertijd van ca. 2 weken kan ReplaceDirect het wel leveren: http://www.replacedirect....bid=101966&prrel=16029900
Misschien is het toch niet zo'n dom idee om een mail naar Huawei support te sturen (of Google natuurlijk) met uitleg van je situatie, wellicht is het 10% duurder, maar je riskeert geen neppe onderdelen en je hoeft niet bang te zijn om meer dingen kapot te maken.
Ik heb overigens een niet zo'n geweldig spannend probleem, maar wat toch af en toe wel irritant (kan) zijn: het compass lijkt echt totaal niet correct te werken, hij vliegt alle richtingen uit behalve de goede. Een paar keer rebooten lijkt te helpen, maar dat duurt een eeuwigheid. Ik ga hem daar echter niet voor terugsturen, was bij de Nexus 5 ook ruim een maand dat ding kwijt.
[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 22-03-2016 22:56 ]
Mijn kompas lijkt alleen te werken als ik het toestel rechtop houd. Zodra ik hem iets kantel heb ik hetzelfde als jij beschrijft...kuusj98 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:53:
[...]
Ik heb overigens een niet zo'n geweldig spannend probleem, maar wat toch af en toe wel irritant (kan) zijn: het compass lijkt echt totaal niet correct te werken, hij vliegt alle richtingen uit behalve de goede. Een paar keer rebooten lijkt te helpen, maar dat duurt een eeuwigheid. Ik ga hem daar echter niet voor terugsturen, was bij de Nexus 5 ook ruim een maand dat ding kwijt.
UPDATE :
Boosdoener was Google drive, had de prullenbak leeg gegooid en daar was hij even mee bezig. Waarschijnlijk door een slechte verbinding met de Google drive server kreeg ik de hele avond een melding. Inmiddels is de melding verdwenen en de prullenbak leeg.
[ Voor 46% gewijzigd door ipje op 25-03-2016 16:04 ]
Ik ben van een Nexus 4, waar ik net een dag mee deed met volle accu, naar bijna 3 volle dagen met de 6P!
Ik ben geen zware gebruiker wat dat betreft maar toch ben ik onder de indruk.
Heb hem nu bijna een week en het enige wat me wat tegenvalt is de camera, hij mist toch echt de optische stabilisatie wat toch echt een gemis is.
Smiling as the shit comes down...
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's