Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Sj44k13 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:47:
Waar zit de bend? Bovenin?

[...]
De gehele rechterzijkant heeft een lichte knik. Rond de power button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@gandalf
Zojuist een kleine 30min getest, wat surfen (10min) en gamen (20min) en hij is uiteraard warmer maar niets geks, 39graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:29
zunrob schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor je terugkoppeling.
Ik heb hem vorige week besteld in de Google Store, een 64 GB Frost, productiedatum 4-11-2015. Ik had eigenlijk wel een nieuwere productiedatum verwacht, maar misschien wordt dit specifieke model niet zoveel verkocht.
Ik heb er ook 1 van 4-11 (tweedehands). Geen problemen ermee. Alleen wat krasjes van de usb kabel op het mooie schuine aluminium randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:52
BooYooToo schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Ik heb er ook 1 van 4-11 (tweedehands). Geen problemen ermee. Alleen wat krasjes van de usb kabel op het mooie schuine aluminium randje.
Even gecheckt, maar ik zat er een dagje naast. Productiedatum is 3-11. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29
Minimum92 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:11:
[...]

Heb je al gebruik gemaakt van de Huawei Premium Service met Dynafix?

Ik had exact hetzelfde probleem met de proximity sensor. Hierdoor werkte Active Display niet meer en bleef mijn scherm tijdens telefoongesprekken dus ook zwart. Ik heb hem sinds gister terug ontvangen, goed gerepareerd zo te zien en de service was best goed, maar...

Ik heb er wel DRIE WEKEN op moeten wachten! Dynafix moest de onderdelen binnenkrijgen van Huawei en dat heeft mijn reparatie dus gigantisch vertraagd. Ik had ook gehoopt hem binnen 5 dagen weer terug te hebben, maar dat zijn er uiteindelijk dus 21 geworden.

De onderdelen zijn dus niet voorradig bij Dynafix, en dat kan invloed hebben op de reparatieduur! Ik ben wel heel bij dat ik mijn 6P weer terug heb, ik ben alsnog ontzettend tevreden met dit toestel! :)
Ik denk dat ik hetzelfde traject in ben gegaan. Ze hebben mij gisteren gevraagd of ik genoegen neem met een wit toestel. Dit heb ik geweigerd, nu hebben ze een moederbord in bestelling en zij kunnen mij niet vertellen hoe lang het gaat duren. Zal ook wel drie weken duren...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zijn er eigenlijk mensen die geen problemen hebben met de Nexus 6P wordt naar het lezen van dit forum toch enorm twijfelachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetingsander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik begin ook steeds meer te twijfelen. Zat te denken aan de Galaxy S6 edge, Nexus 6p of Iphone 6S, en nexus stond eigelijk op nummer 1.. Maar het lijkt toch of veel mensen het niet echt goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Als ik het goed heb geteld zijn er in dit topic nu 3 mensen geweest wiens telefoon verbogen is. Zij hebben allemaal een nieuwe aangeboden gekregen.
Daarnaast is er hier relatief weinig te lezen. Een enkel scherm wat een kleurzweem (groen/roze) heeft, en nog een los knopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 19:19
't gaat hier inderdaad veel over schade (geheel logisch), maar als je niks te klagen hebt, ga je dat ook niet zo snel posten denk ik haha. Inderdaad tijd voor wat anders. Ik heb wat vragen.

Ik heb de 64GB alu versie genomen, zeer tevreden mee. Enige wat Ik minder vind is het volume (af en toe) wat uit de oordopjes komt. Ik ga 'm waarschijnlijk rooten om de volume te verhogen maar ook voor adblock, xposed en meer(?) opties in Greenify. Mijn eerste vraag is of er een manier is om te rooten zonder dat de telefoon gereset moet worden? Zodat ik gewoon de stock rom heb, maar dan met root rechten.

Matter of fact, komt er een [Rooten en Custom Roms] topic? Meestal is de community van nexus devs wel heel aanwezig toch?

En hebben jullie al mooie wallpaper collecties opgebouwd waarmee het amoled scherm tot z'n recht komt?

ben benieuwd

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 19:31
Angelo2510 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:55:
Mijn eerste vraag is of er een manier is om te rooten zonder dat de telefoon gereset moet worden? Zodat ik gewoon de stock rom heb, maar dan met root rechten.

Matter of fact, komt er een [Rooten en Custom Roms] topic? Meestal is de community van nexus devs wel heel aanwezig toch?

En hebben jullie al mooie wallpaper collecties opgebouwd waarmee het amoled scherm tot z'n recht komt?

ben benieuwd
Nee
Ja
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Angelo2510 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:55:
't gaat hier inderdaad veel over schade (geheel logisch), maar als je niks te klagen hebt, ga je dat ook niet zo snel posten denk ik haha. Inderdaad tijd voor wat anders. Ik heb wat vragen.

Ik heb de 64GB alu versie genomen, zeer tevreden mee. Enige wat Ik minder vind is het volume (af en toe) wat uit de oordopjes komt. Ik ga 'm waarschijnlijk rooten om de volume te verhogen maar ook voor adblock, xposed en meer(?) opties in Greenify. Mijn eerste vraag is of er een manier is om te rooten zonder dat de telefoon gereset moet worden? Zodat ik gewoon de stock rom heb, maar dan met root rechten.

ben benieuwd
Niet meteen boos worden dat ik het onderwerp weer terug ga veranderen naar "problemen", maar er zijn threads te vinden op XDA dat op sommige exemplaren het volume van de koptelefoon veel te laag is. Dit wordt aldaar ook gezien als een defect...
En qua wallpaper: https://photos.google.com...pRzR1VTFwZ2NiLWluekgyLWxn

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 17-02-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
zunrob bedankt voor de wallpaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 16:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

LocoRoco schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:29:
Zijn er eigenlijk mensen die geen problemen hebben met de Nexus 6P wordt naar het lezen van dit forum toch enorm twijfelachtig...
Dat enkele mensen een "probleem" met dit toestel hebben is niet meer dan logisch, er worden duizenden van die dingen per dag verkocht en er zal inderdaad wel met 1/10000 een probleem zijn. Dit is bij ieder product zo, je hoort ook wel eens dat een auto na een paar maanden al terug naar de garage moet, ga je die auto dan ook niet meer kopen?

Ik heb er in ieder geval geen enkel probleem mee, en dat had ik met mijn vorige telefoon ook niet, en de andere 2 Nexus 5X toestellen in huis hebben ook geen enkel probleem. Als er wel iets is, is dat gewoon domme pech, ze kosten niet voor niks 600 euro :P

Nee, als ik achteraf ergens geen spijt van heb is het wel deze telefoon, zo ongeveer alles is perfect. Ik ben een beetje anti-AMOLED, maar daar ben ik ook steeds meer overheen aan het groeien, het is zó fijn dat het ding niet je hele gezicht vol met licht gooit in het donker. Daarnaast gaat het meer dan helder genoeg en zijn de kleuren wat mij betreft prachtig, en niet té overgesatureerd.

Hoofdtelefoon heb ik geen problemen mee, buiten dat hij mijn Razer Kraken Pro niet wil "accepteren", en dat Xiaomi Pistons ook maar half werken. Er is bij mij ook geen probleem met het volume, maar het zou inderdaad wat harder mogen voor sommige headsets, maar met gewone oordopjes blaast het ding toch echt mijn trommelvliezen eruit op 75% geluid.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 14:17
Ik heb zelf ook totaal geen issues met mijn Nexus 6P. Hij zit vaak wel krap in een broekzak, maar niet de minste buiging te vinden.

Wat betreft rooten zonder wipe Angelo, dat is mogelijk indien je de bootloader al meteen hebt geunlocked. Het unlocken van de bootloader zorgt er namelijk voor dat je device gewiped wordt, omdat je anders toegang zou krijgen tot data die de gebruiker "veilig" achtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

BigF25 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:04:
@gandalf
Zojuist een kleine 30min getest, wat surfen (10min) en gamen (20min) en hij is uiteraard warmer maar niets geks, 39graden
Super bedankt man! Ik heb hem vandaag geruild bij coolblue voor een nieuw exemplaar. Deze telefoon is zelfs voelbaar kouder bij het snel opladen dan de vorige telefoon bij het rustig browsen in Chrome (sites met ads). Nu voelt het als een normale telefoon.

Mijn nieuwe tel is weer van de batch op 23-12. Blijkbaar toch echt een defect exemplaar gehad. Hij leek ook niet goed terug te klokken e.d.

Dus nu helemaal blij!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
In dit soort topics lees je inderdaad veelal problemen met 't toestel, maar kan ook handig zijn om te weten waar je op moet letten. Heb nu paar dagen m'n 64GB Graphite (productiedatum 13 november 2015) en heb wel even goed naar de uniformiteit van het scherm gekeken. Af en toe heb ik 't idee dat wit onderaan een stuk blauwer is dan bovenaan. Als je 't echter vergelijkt met andere gevallen lijkt er toch niet echt wat aan de hand.

Geprobeerd om er een foto van te maken (met iPad :/), toestel links is Moto X (2014) links op zelfde brightnesspercentage:
Moto X (2014) vs Nexus 6p

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
GandalfTheGrey schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:03:
[...]

Super bedankt man! Ik heb hem vandaag geruild bij coolblue voor een nieuw exemplaar. Deze telefoon is zelfs voelbaar kouder bij het snel opladen dan de vorige telefoon bij het rustig browsen in Chrome (sites met ads). Nu voelt het als een normale telefoon.

Mijn nieuwe tel is weer van de batch op 23-12. Blijkbaar toch echt een defect exemplaar gehad. Hij leek ook niet goed terug te klokken e.d.

Dus nu helemaal blij!
Ik heb ook voor je gecheckt. Bij opladen alsook gewoon browsen zit ie rond de 43 graden Celsius. Tevens lijkt ie trager te zijn als ie aan de lader hangt. Ik ben wel benieuwd naar de temperaturen van je nieuwe telefoon?
sfinx schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:09:
In dit soort topics lees je inderdaad veelal problemen met 't toestel, maar kan ook handig zijn om te weten waar je op moet letten. Heb nu paar dagen m'n 64GB Graphite (productiedatum 13 november 2015) en heb wel even goed naar de uniformiteit van het scherm gekeken. Af en toe heb ik 't idee dat wit onderaan een stuk blauwer is dan bovenaan. Als je 't echter vergelijkt met andere gevallen lijkt er toch niet echt wat aan de hand.

Geprobeerd om er een foto van te maken (met iPad :/), toestel links is Moto X (2014) links op zelfde brightnesspercentage:
[afbeelding]
Ik heb 2 toestellen gezien die een heel erge zweem hadden, voor jouw scherm zou ik meteen tekenen!

[ Voor 44% gewijzigd door zunrob op 17-02-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 21:22
Zoals ik eerder meldde op dit forum. Ik heb werkelijk geen probleem. Geen losse knopjes, rammeltjes, kleurzweem, stripes, geen verbuiging en het volume is prima. Ook de batterij gaat goed mee. Ik laadt 'm wel neurotisch op iedere keer, maar ik krijg de indruk dat de batterijtijd goed is.

Ik heb het forum ook een paar maanden gevolgd maar besloot dat alle problemen die ik zag de normale problemen zijn die je altijd ziet. Kijk maar bij de s6, de s6e, de 6s etc. Altijd zijn er mensen die een slecht model treffen. De reden waarom ik koos voor de 6P was de afhandeling. De OPT (veel goedkoper alternatief) bood niet de garantie dat een maandagmorgenmodel me geen hoofdpijn zou opleveren. Die 100 euro korting heeft me over de streep geholpen.

En: Ik heb met dit toestel het gevoel dat het klopt: een dergelijk premium apparaat heb ik nog nooit gehad. Alles klopt en android 6 is echt "smart" aan het worden. Voorheen waren de smartphones vooral kleine tablets met functionaliteit. Maar als je nu de google apps en andere apps volledig kan gebruiken is de telefoon echt een buddy aan het worden! (stemherkenning, zoals whatsappen / mailen / zoeken met je stem; maar ook sleep as android die me gewoon naar bed stuurt haha.)

Kortom, na 2 weken gebruik heb ik nog niets negatiefs te melden. Maar ik had ook nooit iets negatiefs te melden over mijn oude telefoons tot vaak 1 a 2 jaar na aanschaf (daarna altijd issues met traagheid en geheugenissues). Ik verwacht dat ik 3 tot max 4 jaar met de 6P kan doen.

De keuze voor een telefoon was voor mij een snufje allure (alu body), mooi scherm, snelle hardware, niet té duur (exit 6s) en geen gezeur met garantie. Dan blijven er heel veel opties open van Huawei, LG, Sony, Samsung, en weet ik wat niet meer. En dan maak ik op gevoel een keuze. En nadat ik alle reviews toch een keer heb gelezen.

ps: veel "kleurzweem" gevallen die ik in paniek dacht waar te nemen waren allen gevallen van lichtval en reflectie van iets achter me.

[ Voor 6% gewijzigd door oltk op 17-02-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

sfinx schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:09:

[afbeelding]
Mijn productiedatum is 23-11-2015, en scherm is gewoon geheel uniform. Alleen inderdaad als ik het ding onder een bepaalde hoek houd heb ik een soort blauwe waas. Wit is niet echt wit, maar zeker niet roze, ik zou het warm wit willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Niet online
kuusj98 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:10:
[...]

Dat enkele mensen een "probleem" met dit toestel hebben is niet meer dan logisch, er worden duizenden van die dingen per dag verkocht en er zal inderdaad wel met 1/10000 een probleem zijn. Dit is bij ieder product zo, je hoort ook wel eens dat een auto na een paar maanden al terug naar de garage moet, ga je die auto dan ook niet meer kopen?

Ik heb er in ieder geval geen enkel probleem mee, en dat had ik met mijn vorige telefoon ook niet, en de andere 2 Nexus 5X toestellen in huis hebben ook geen enkel probleem. Als er wel iets is, is dat gewoon domme pech, ze kosten niet voor niks 600 euro :P

Nee, als ik achteraf ergens geen spijt van heb is het wel deze telefoon, zo ongeveer alles is perfect. Ik ben een beetje anti-AMOLED, maar daar ben ik ook steeds meer overheen aan het groeien, het is zó fijn dat het ding niet je hele gezicht vol met licht gooit in het donker. Daarnaast gaat het meer dan helder genoeg en zijn de kleuren wat mij betreft prachtig, en niet té overgesatureerd.

Hoofdtelefoon heb ik geen problemen mee, buiten dat hij mijn Razer Kraken Pro niet wil "accepteren", en dat Xiaomi Pistons ook maar half werken. Er is bij mij ook geen probleem met het volume, maar het zou inderdaad wat harder mogen voor sommige headsets, maar met gewone oordopjes blaast het ding toch echt mijn trommelvliezen eruit op 75% geluid.
Ongeveer precies wat ik wilde horen. ;) op Reddit kom je helaas veel negatieve posts tegen maar zoals iemand hier boven al vertelde gaat niemand iets posten als hij geen klachten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Yes! Mijn vervangende toestel is binnen. Deze heeft een perfect scherm en doet het prima, en de volumeknop zit ook perfect vast! :D
Alleen... Bij dit exemplaar is de powerknop bijna helemaal verzonken in de body. Oftewel, induwen lukt nauwelijks, en als je hem induwt wil ie verdwijnen onder de body! :(
Zie foto's: https://drive.google.com/...FYSkE4WWxHZG8&usp=sharing
6P 1 is de oude unit met losse volumeknop, nummer 2 is de nieuwe met nauwelijks uitstekende powerknop.

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 17-02-2016 21:56 ]

Verwijderd

zunrob schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:55:
Yes! Mijn vervangende toestel is binnen. Deze heeft een perfect scherm en doet het prima, en de volumeknop zit ook perfect vast! :D
Alleen... Bij dit exemplaar is de powerknop bijna helemaal verzonken in de body. Oftewel, induwen lukt nauwelijks, en als je hem induwt wil ie verdwijnen onder de body! :(
Zie foto's: https://drive.google.com/...FYSkE4WWxHZG8&usp=sharing
6P 1 is de oude unit met losse volumeknop, nummer 2 is de nieuwe met nauwelijks uitstekende powerknop.
Ik moet zeggen dat ik op de foto's het probleem niet helemaal zie. Mijn power button is ook iets minder hoog dan de volumetoetsen, maar klikt alsnog prima. Waarschijnlijk is het anders als je hem gebruikt maar qua foto's zie ik niet zoveel raars?

• zunrob
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 03:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik op de foto's het probleem niet helemaal zie. Mijn power button is ook iets minder hoog dan de volumetoetsen, maar klikt alsnog prima. Waarschijnlijk is het anders als je hem gebruikt maar qua foto's zie ik niet zoveel raars?
Op de foto's zie je het inderdaad niet goed. Als je goed kijkt zie je op de foto's dat de powerbutton van de eerste een stuk verder uitsteekt. Je ziet dat de powerbutton dat grove gedeelte heeft, en daaronder zie je al het rechte gedeelte van de toets. Bij het tweede exemplaar zie je alleen dat grove gedeelte uitsteken. Hij ligt maar minimaal hoger dan de body. Hierdoor wordt indrukken lastig; je voelt de knop minder goed zitten en je moet hem precies in het midden indrukken, wil je dat de knop iets registreert. Je moet met je nagel de powerbutton dieper dan de body duwen wil je dat ie overal registreert.
Bij de oude kun je hem overal zonder moeite induwen; hij registreert overal.

• tweetingsander
Hoe hebben jullie hem aangeschaft? Ik wilde hem graag in combinatie met een abonnement aanschaffen, en had via Belsimpel gekeken. Ik heb alleen geen providers gezien die ze DIRECT aanbieden? Via belsimpel kan ik hem met een vodafone abo krijgen... Kopen de meeste hier het toestel gewoon los? Zijn er dingen waar ik aan moet denken als ik via belsimpel bestel? ik neem aan dat ik de zelfde garantie heb?

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
LocoRoco schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:29:
Heb hiervoor de Lumia 950XL geprobeerd vanaf de dag dat hij uit kwam. Het toestel echt ruim 3-4 weken de kans gegeven (2 x omgeruild) maar het toestel was helaas , voor mij, gewoon nog niet af. Qua hardware specs echt veel belovend maar het kwam niet als geheel goed uit de verf.

Sindien overgestapt naar de Nexus 6P wat in eerste instantie voelde als een stap terug, maar vanaf het moment dat ik het toestel opstarte voelde het als thuiskomen. Toestel is snel, heerlijk scherm en qua screen on time haal ik 5-6 uur. heb de helderheid rond 20-30% staan, dat is voldoende voor nu. kan mij voorstellen dat het op een hele zonnige dag iets hoger gaat maar meer als 50% zal het niet worden denk ik.

Nee, ben erg tevreden met het toestel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

tweetingsander schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:09:
Hoe hebben jullie hem aangeschaft? Ik wilde hem graag in combinatie met een abonnement aanschaffen, en had via Belsimpel gekeken. Ik heb alleen geen providers gezien die ze DIRECT aanbieden? Via belsimpel kan ik hem met een vodafone abo krijgen... Kopen de meeste hier het toestel gewoon los? Zijn er dingen waar ik aan moet denken als ik via belsimpel bestel? ik neem aan dat ik de zelfde garantie heb?
Ik zou je ten zeerste willen afraden om bij belsimpel te bestellen. Ik heb exact 3 weken gewacht op de combinatie van een telefoon met Vodafone abbo bij die winkel. Elke dag was er een andere smoes. "Hij wordt morgen geleverd", " er is een storing bij Vodafone". Uiteindelijk heb ik nooit een telefoon geleverd gekregen en bleek er nooit een bestelling bij Vodafone geplaatst. Ik heb toen mijn bestelling geannuleerd.

Bij coolblue kan je hem ook met abbo krijgen en heb je hem binnen een dag in huis. Ook heb ik hem daar kosteloos mogen ruilen.

[ Voor 7% gewijzigd door GandalfTheGrey op 18-02-2016 09:47 ]

Computer Specs

• tweetingsander
GandalfTheGrey schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Ik zou je ten zeerste willen afraden om bij belsimpel te bestellen. Ik heb exact 3 weken gewacht op de combinatie van een telefoon met Vodafone abbo bij die winkel. Elke dag was er een andere smoes. "Hij wordt morgen geleverd", " er is een storing bij Vodafone". Uiteindelijk heb ik nooit een telefoon geleverd gekregen en bleek er nooit een bestelling bij Vodafone geplaatst. Ik heb toen mijn bestelling geannuleerd.

Bij coolblue kan je hem ook met abbo krijgen en heb je hem binnen een dag in huis. Ook heb ik hem daar kosteloos mogen ruilen.
Dan zal ik daar eens gaan kijken! Bedankt voor de tip!

• zunrob
Ik had nog wat foto's gemaakt: https://drive.google.com/...NqV25VTjBwRDQ&usp=sharing
Op deze foto's is duidelijk te zien waarom de knoppen op het tweede toestel dieper liggen; het aluminium van de behuizing is daar namelijk veel dikker! Zou dit ook een reden zijn van de verbuigingen?

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:59
Vraagje, wordt bij anderen de led flitser ook zo heet dat je bij de app heartbeat je vinger er niet op kan houden?

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:44

Timple

Kiwi schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:16:
Ik heb zelf ook totaal geen issues met mijn Nexus 6P. Hij zit vaak wel krap in een broekzak, maar niet de minste buiging te vinden.

Wat betreft rooten zonder wipe Angelo, dat is mogelijk indien je de bootloader al meteen hebt geunlocked. Het unlocken van de bootloader zorgt er namelijk voor dat je device gewiped wordt, omdat je anders toegang zou krijgen tot data die de gebruiker "veilig" achtte.
Ik ben aan het overwegen om deze telefoon aan te schaffen. (Twijfel nog tussen deze of de Nexus 5X vanwege het formaat).

Bovenstaand bericht zette me aan het denken, is het verstandig om meteen de bootloader te unlocken zodra ik de telefoon uit de doos haal? Ik weet nu toch al dat ik ooit (>1jr) met de telefoon ga klooien en root nodig heb :9.

Maar meteen zo'n warning message tijdens het opstarten kan misschien problemen opleveren indien ik een maandagochtend model heb en in garantiegeneuzel terecht kom.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

• tweetingsander
Timple schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:07:
[...]

Ik ben aan het overwegen om deze telefoon aan te schaffen. (Twijfel nog tussen deze of de Nexus 5X vanwege het formaat).

Bovenstaand bericht zette me aan het denken, is het verstandig om meteen de bootloader te unlocken zodra ik de telefoon uit de doos haal? Ik weet nu toch al dat ik ooit (>1jr) met de telefoon ga klooien en root nodig heb :9.

Maar meteen zo'n warning message tijdens het opstarten kan misschien problemen opleveren indien ik een maandagochtend model heb en in garantiegeneuzel terecht kom.

Is de Nexus niet juist gemaakt om te unlocken en vervalt je garantie niet als je dit doet? Volgens mij was dat bij mijn Xoom het geval, je mocht er mee kloten en garantie bleef gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 14:17
Timple schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:07:
[...]

Ik doe het sowieso altijd als eerste bij een Nexus device. Het is misschien wel wat minder veilig, maar ik weet toch wel dat ik hem ga rooten o.i.d.

In het geval dat je hem terug wilt sturen kan je de bootloader gewoon weer locken, en is er niks meer van te merken.

• WeViE
  • Laatst online: 21:57
zunrob schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:20:
Ik had nog wat foto's gemaakt: https://drive.google.com/...NqV25VTjBwRDQ&usp=sharing
Op deze foto's is duidelijk te zien waarom de knoppen op het tweede toestel dieper liggen; het aluminium van de behuizing is daar namelijk veel dikker! Zou dit ook een reden zijn van de verbuigingen?
Oei, hebben we hier onze eerste hardware revisie te pakken? :D Welke build-date heeft je nieuwe device?

• zunrob
WeViE schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:25:
[...]

Oei, hebben we hier onze eerste hardware revisie te pakken? :D Welke build-date heeft je nieuwe device?
3 november 2015, zelfde als de eerste dus. Geeft eerder de verschillen in bouwkwaliteit aan dan revisie. :P

• Mizgala28
  • Laatst online: 23-09 23:48
[...]

Ik heb juist tegenovergestelde meegemaakt, belsimpel abonnement binnen 48 uur thuis en juist heleboel ellende bij Coolblue (inclusief betweterige en onbeschofte klantenservice).

Ervaringen verschillen blijkbaar.

• tweetingsander
Mizgala28 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Ik heb juist tegenovergestelde meegemaakt, belsimpel abonnement binnen 48 uur thuis en juist heleboel ellende bij Coolblue (inclusief betweterige en onbeschofte klantenservice).

Ervaringen verschillen blijkbaar.
Misschien moet ik dan maar een polletje gaan opzetten :P Ik zit nog steeds een klein beetje te twijfelen tussen de 6p en galaxy s6 edge. Met de edge is het een stukje goedkoper, maar ik heb wel gelezen dat de nexus batterij een stuk beter is... Hmmm

• Mizgala28
  • Laatst online: 23-09 23:48
Voor de updates alleen al zou ik voor de Nexus 6P gaan, laat staan de rest.

De S6 krijgt nog tot volgend jaar updates (als Samsung die moeite neemt) terwijl de 6P nog 2 jaar of langer updates krijgt en dan tel ik de custom ROMS niet mee.

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik heb de Nexus 6P (64 GB Frost) nu een week en ben er echt heel tevreden mee. Op dinsdag besteld in de Google Play Store (met €100,- korting) en de volgende dag al in huis! Ik kwam van de Galaxy S4, dus het verschil is redelijk groot (net als het formaat, maar daar ben ik heel snel aan gewend geraakt). Eén klein puntje: meestal gebruik ik gesture typing, maar soms moet ik even een woord "gewoon" typen, als bijvoorbeeld m'n toetsenbord in het Nederlands staat en ik een Engels woord nodig heb. Als ik dan weer over ga naar gesture typing, wordt de eerste gesture vaak niet gepakt en krijg ik alleen het laatste letter. Redelijk specifiek probleem, maar hebben anderen het ook ondervonden?
Een ander puntje m.b.t. het toetsenbord, is het mogelijk om de cijfers los te hebben boven het QWERTY rijtje? Het scherm is er groot genoeg voor en op m'n S4 vond ik het wel een prettige toevoeging.

• tweetingsander
Mizgala28 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:54:
Voor de updates alleen al zou ik voor de Nexus 6P gaan, laat staan de rest.

De S6 krijgt nog tot volgend jaar updates (als Samsung die moeite neemt) terwijl de 6P nog 2 jaar of langer updates krijgt en dan tel ik de custom ROMS niet mee.
Om updates maak ik me meestal niet zo druk, de s6 en 6p draaien beide op Marshmallow momenteel, en aangezien het grootste gedeelte van android devices nog op 4.4x draait, ben ik niet echt bang dat het na 2 jaar niet werkt :)
EduardH schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:58:
Ik heb de Nexus 6P (64 GB Frost) nu een week en ben er echt heel tevreden mee. Op dinsdag besteld in de Google Play Store (met €100,- korting) en de volgende dag al in huis! Ik kwam van de Galaxy S4, dus het verschil is redelijk groot (net als het formaat, maar daar ben ik heel snel aan gewend geraakt). Eén klein puntje: meestal gebruik ik gesture typing, maar soms moet ik even een woord "gewoon" typen, als bijvoorbeeld m'n toetsenbord in het Nederlands staat en ik een Engels woord nodig heb. Als ik dan weer over ga naar gesture typing, wordt de eerste gesture vaak niet gepakt en krijg ik alleen het laatste letter. Redelijk specifiek probleem, maar hebben anderen het ook ondervonden?
Een ander puntje m.b.t. het toetsenbord, is het mogelijk om de cijfers los te hebben boven het QWERTY rijtje? Het scherm is er groot genoeg voor en op m'n S4 vond ik het wel een prettige toevoeging.
Ik gebruik Swiftkey, misschien het waard die te checken? Erg lekker keyboard vind ik.

[ Voor 48% gewijzigd door tweetingsander op 18-02-2016 11:59 ]

• GroeneThee
  • Nu online
EduardH schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:58:

Ik heb de cijfers ook boven aanstaan, erg fijn op deze manier. Gebruik SwiftKey hiervoor

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
[...]

Iedereen mag zijn mening hebben natuurlijk, maar feit is dat je heeeel veel klachten over Coolblue tegenkomt in dit topic.
Wat mij betreft, Coolblue nooit meer....

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:21
Rudolfus schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:34:
[...]

Iedereen mag zijn mening hebben natuurlijk, maar feit is dat je heeeel veel klachten over Coolblue tegenkomt in dit topic.
Wat mij betreft, Coolblue nooit meer....
FF snel een seach gerdaan in dit topic op coolblue, maar kom toch niet echt structureel klachten over hen tegen ... beetje schreeuwen in de ruimte imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40
renzo4000 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:00:
[...]

FF snel een seach gerdaan in dit topic op coolblue, maar kom toch niet echt structureel klachten over hen tegen ... beetje schreeuwen in de ruimte imho.
Omdat je er om vraagt: eind vorig jaar een enorm vervelende situatie gehad dankzij coolblue.
Ze konden vroeger bekend staan om hun goede service, waardoor je bereid was wat extra te betalen.
Maar er is blijkbaar een andere wind gaan waaien.

Voorlopig geen zaken meer met coolblue.

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
renzo4000 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Heb jij weer gelijk in, je moet eigenlijk kijken in [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
Moet je wel 9 pagina's doorlezen... (en óók zoeken op CB i.p.v. Coolblue)

Service van Coolblue was rond het uitkomen van de 6P echt ver beneden peil.
Service aan de telefoon was dom en arrogant.

Communicatie hebben ze nooit van gehoord, je moet overal zelf achteraan.
Echt slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudolfus op 18-02-2016 14:45 ]

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 23:26
Hier ook even een positief geluid over de Nexus 6P. Dit is echt 1 van de betere toestellen die ik heb gehad. Heerlijk die fingerprint ook.

Heb hem geroot met PureNexus en icm met Greenify en Naptime nooit meer een lege accu en lekker veel instellingen:)

Verder heb ik een mooie achterkant besteld bij Dbrand besteld en ziet er vet uit.

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
tweetingsander schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:58:
[...]
Ik gebruik Swiftkey, misschien het waard die te checken? Erg lekker keyboard vind ik.
GroeneThee schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:06:
[...]
Ik heb de cijfers ook boven aanstaan, erg fijn op deze manier. Gebruik SwiftKey hiervoor
Bedankt, heb het geïnstalleerd, ik zal het eens proberen. Enige wat ik nu al zie is dat er niet echt een snelle wissel tussen talen is, wat ik bij het standaard toetsenbord juist prettig vond, met één druk op de knop wisselen tussen NL en EN.

• Slaapje
Bij Swiftkey hoef je niet te wisselen tussen talen, als je twee talen aan hebt staan controleert hij ze beide.

To dare is to do

• celica2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Kan mij iemand zeggen waar ik de productiedatum kan vinden,

• zunrob
celica2001 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:34:
Kan mij iemand zeggen waar ik de productiedatum kan vinden,
Telefoon uitzetten. Dan powerbutton en volume down tegelijkertijd inhouden. Na een tijdje loslaten. Dan met volume down omlaag bewegen naar barcodes, dan op powerknop duwen om het menu te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Laatst online: 16-07-2024
zunrob schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Telefoon uitzetten. Dan powerbutton en volume down tegelijkertijd inhouden. Na een tijdje loslaten. Dan met volume down omlaag bewegen naar barcodes, dan op powerknop duwen om het menu te openen.
Bedankt. De mijne is van 15-11-2015.
Ik heb hem deze week gekregen samen met een Vodafone abbo via Tyfone met inruil van een HTC Wildfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:13
Ik heb mijn S6 Edge+ kapot laten vallen maar krijg via de inboedel verzekering het bedrag terug om een nieuw toestel te kopen.

Ik twijfel nu alleen tussen de S6 Edge plus zilver of de Nexus 6p.. lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Meulendijks89 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:18:
Ik heb mijn S6 Edge+ kapot laten vallen maar krijg via de inboedel verzekering het bedrag terug om een nieuw toestel te kopen.

Ik twijfel nu alleen tussen de S6 Edge plus zilver of de Nexus 6p.. lastig!
6p forum 8) weet je het antwoord al haha :P
Enige feature die ik tot nu toch echt wel mis bij mijn 6p, wireless charging.. met mn vorige phones was ik er wel erg aan gewend (lumia920, nexus 5, note4)

[ Voor 3% gewijzigd door BigF25 op 19-02-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetingsander
EduardH schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:06:
[...]

[...]

Bedankt, heb het geïnstalleerd, ik zal het eens proberen. Enige wat ik nu al zie is dat er niet echt een snelle wissel tussen talen is, wat ik bij het standaard toetsenbord juist prettig vond, met één druk op de knop wisselen tussen NL en EN.
Inderdaad, ik heb hem 3 talig staan en hij pikt gewoon op in welke taal je typt en gaat dan op die taal corrigeren. Het komt wel eens voor dat hij het voor een woord fout doet, maar dat is makkelijk te corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
BigF25 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:07:
[...]

6p forum 8) weet je het antwoord al haha :P
Enige feature die ik tot nu toch echt wel mis bij mijn 6p, wireless charging.. met mn vorige phones was ik er wel erg aan gewend (lumia920, nexus 5, note4)
Oow, ik gebruik dat nooit haha vind het zelf beetje onzin, kabel er in is net zo makelijk :P

Ik ben zo gewend aan het edge scherm dat het lastiger is terug te gaan naar een recht scherm haha.

Ga er nog maar even over denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Meulendijks89 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Oow, ik gebruik dat nooit haha vind het zelf beetje onzin, kabel er in is net zo makelijk :P

Ik ben zo gewend aan het edge scherm dat het lastiger is terug te gaan naar een recht scherm haha.

Ga er nog maar even over denken...
wel ja? zie het nut van zon edge scherm echt niet, meerdere keren de s6 edge in mn handen gehad maar functionaliteit.. nee ik zie het niet. Sterker nog, de eigenaren ook niet haha :+ Het ziet er dan wel weer mooi uit.

Wireless charging was vooral snachts handig (zatte bui ofzo..) knal je hem op je nachtkastje, klaar is kees :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
BigF25 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:36:
[...]

wel ja? zie het nut van zon edge scherm echt niet, meerdere keren de s6 edge in mn handen gehad maar functionaliteit.. nee ik zie het niet. Sterker nog, de eigenaren ook niet haha :+ Het ziet er dan wel weer mooi uit.

Wireless charging was vooral snachts handig (zatte bui ofzo..) knal je hem op je nachtkastje, klaar is kees :D
Ik had in eerste instantie toch gekozen voor de s6 edge plus, had deze ontvangen met een los scherm dus ben ik gaan ruilen.. weer los scherm en toen was ik er wel klaar mee heb nu een Nexus 6p en dat is wel weer erg wennen!

Wat me wel opvalt is de colorshift van het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
zunrob schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Bedankt. Leuke feature. Heb die van mij nu 2 wkn en bevalt super.
Productiedatum 12-01-2016 :*)

Verder wilde ik graag een batterij percentage in m'n status scherm, dus voor degene die dat ook wil, zie hier:

http://www.pocket-lint.co...id-6-0-marshmallow-device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

De mijne is van 11-3-2015, laatst gekocht bij de btw dagen van de mediamarkt. Is gewoon prima, scherm is wit, knikt niet alleen de volume knop heeft wat speling aan de volume omhoog kant. Maar dat is absoluut niet storend. Verder een heerlijk toestel na mijn htc m7, snel en mooie foto's meer vraag ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Bah bah bah, telefoon is nu een week weg ter reparatie (die vip service is dus ook gewoon een wassen neus). Dynafix heeft geen idee wanneer zij het onderdeel binnen krijgen om te repareren. :(

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
Hoe zit het nu eigenlijk...heeft de 6P wel of geen APTX? (ik lees conflicterende verhalen online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
dafmay schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:35:
Hoe zit het nu eigenlijk...heeft de 6P wel of geen APTX? (ik lees conflicterende verhalen online)
De 6P ondersteunt geen APT-X.

Apt-X codec requires licensing ($$$) and DRM (code). It doesn't seem likely given the whole "Android is open source" thing. Same reason Android doesn't natively support exFat (no SD cards). Google doesn't want to pay Microsoft the licensing fees.

If Google did implement aptX, CSR would force Google to use binary-only blobs, which is heretical coming from the pinnacle line of AOSP Nexus devices. So for a number of reasons, I seriously doubt it will happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Damn...dat is toch wel jammer. Dank voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Slaapje schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:35:
Bah bah bah, telefoon is nu een week weg ter reparatie (die vip service is dus ook gewoon een wassen neus). Dynafix heeft geen idee wanneer zij het onderdeel binnen krijgen om te repareren. :(
Dynafix en ''iets weten'' :F ik heb 1.5 jaar lang voor een bedrijf gewerkt die nauw met hun samenwerkte.. was ALTIJD gezijk met hen.. meeste telefoons blijven 3-4 weken weg. Laptops 4 tot 6 weken ;w

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:48:
Damn...dat is toch wel jammer. Dank voor de opheldering.
Mijn s4 gebruikte wel aptx en de Nexus niet. Toch klinkt de muziek beter op mijn Nexus met een Sennheiser Bluetooth koptelefoon die wel aptx ondersteunt. Niet direct een gemis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sj44k13 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Mijn s4 gebruikte wel aptx en de Nexus niet. Toch klinkt de muziek beter op mijn Nexus met een Sennheiser Bluetooth koptelefoon die wel aptx ondersteunt. Niet direct een gemis dus.
Ok ja dat kan natuurlijk. Overigens hoor ik wel een duidelijk verschil tussen mijn Samsung S6 (met aptx) en Nexus 6P (zonder aptx) met mijn Sennheiser Momentum 2.0 BT en Sony SHB80 koptelefoons. Maar het geluid van de 6P blijft wel goed (genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Yihaaa schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:30:
[...]

Bedankt. Leuke feature. Heb die van mij nu 2 wkn en bevalt super.
Productiedatum 12-01-2016 :*)

Verder wilde ik graag een batterij percentage in m'n status scherm, dus voor degene die dat ook wil, zie hier:

http://www.pocket-lint.co...id-6-0-marshmallow-device
Deze truc lijkt niet (meer) te werken op mijn 6P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
dafmay schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:21:
[...]

Deze truc lijkt niet (meer) te werken op mijn 6P?
Hier lukt het wel op mijn 6P. Wat lukt niet bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jmignolet schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:39:
[...]

Hier lukt het wel op mijn 6P. Wat lukt niet bij jou ?
Developer settings geactiveerd (uiteraard sowieso altijd) en daarna het Settings icoon ingedrukt houden. Heb wel 20 sec lang gedaan maar er gebeurt niets en verschijnt ook geen extra optie in het Quick Settings menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
dafmay schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:45:
[...]

Developer settings geactiveerd (uiteraard sowieso altijd) en daarna het Settings icoon ingedrukt houden. Heb wel 20 sec lang gedaan maar er gebeurt niets en verschijnt ook geen extra optie in het Quick Settings menu.
Google Play: Percentage weergave

Met deze app kun je hem activeren. En dan kun je de app weer weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Luapper schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:45:
[...]

Google Play: Percentage weergave

Met deze app kun je hem activeren. En dan kun je de app weer weggooien.
Top...dat werkt. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

De Huawei Nexus 6P 32GB momenteel voor €499 bij iBood. :)

Vraag me af of het een goede opvolger van m'n Galaxy S5 zou zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
spartacusNLD schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:31:
[...]

Dynafix en ''iets weten'' :F ik heb 1.5 jaar lang voor een bedrijf gewerkt die nauw met hun samenwerkte.. was ALTIJD gezijk met hen.. meeste telefoons blijven 3-4 weken weg. Laptops 4 tot 6 weken ;w
Het is jammer genoeg niet de eerste keer dat ik met hen te maken heb. Ergens had ik nu de hoop dat het sneller zou gaan dan normaal vanwege die vip service van Huawei. Antwoord daarop was: Ja meneer, maar u neemt geen genoegen met onze oplossing.

Nee dat klopt, ik heb niet voor niets langer gewacht op een aluminium 64GB.. Dan ga ik nu niet alsnog een witte nemen (die hadden ze namelijk liggen).

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetingsander
Sinds zaterdag de Nexus 6p in gebruik. Meteen na het aanzetten een aantal updates gekregen. Ik schrok wel een beetje nadat alle updates binnen waren en ik door de reboot was een foutmelding gekregen dat er iets mis was met mijn telefoon. Beetje gegoogled en gevonden dat dit te maken heeft met een nieuwe security check in android die te maken heeft met een vendor file? Stond verder bij dat het niet schadelijk is, maar dat je alleen de melding krijgt.

Overigens de telefoon gekocht bij Coolblue. In plaats van online bestellen ben ik gewoon naar de winkel gegaan, binnen een uur met contract en telefoon naar buiten, dus het was goed te doen. Daarnaast hebben ze ook nog de 14 dagen tevredenheidsgarantie, ook als je in de winkel koopt. Geen slechte ervaringen hier in ieder geval. Ik zag wel dat er heel veel te doen was rondom de launch, wat wel jammer, maar begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:21
Zojuist een bestelling op iBood geplaatst voor de 32GB Graphite Black. Ik heb de Oneplus One en -Two ook die beide 64GB hebben, maar als ik zie hoeveel ruimte ik nu nog over heb, is het geen probleem om met 32GB uit de voeten te kunnen.

Mijn voornaamste redenen om over te stappen is wegens mijn ervaring dat OxygenOS nog niet volwassen en stabiel genoeg is, waardoor ik toch regelmatig freezes en andere kleine issues ervaar.

T.o.v. de Oneplus Two kijk ik met name uit naar de verbetering in dual front-speakers, de nauwkeurigere vingerprint reader, het Amoled kleurenscherm en natuurlijk het feit dat je meteen over de nieuwste versie van Android (incl. features) beschikt, waar ik stiekem toch wel erg vatbaar voor ben O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Wildfire schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:20:
De Huawei Nexus 6P 32GB momenteel voor €499 bij iBood. :)

Vraag me af of het een goede opvolger van m'n Galaxy S5 zou zijn.
StephanO1990 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:22:
Zojuist een bestelling op iBood geplaatst voor de 32GB Graphite Black. Ik heb de Oneplus One en -Two ook die beide 64GB hebben, maar als ik zie hoeveel ruimte ik nu nog over heb, is het geen probleem om met 32GB uit de voeten te kunnen.

Mijn voornaamste redenen om over te stappen is wegens mijn ervaring dat OxygenOS nog niet volwassen en stabiel genoeg is, waardoor ik toch regelmatig freezes en andere kleine issues ervaar.

T.o.v. de Oneplus Two kijk ik met name uit naar de verbetering in dual front-speakers, de nauwkeurigere vingerprint reader, het Amoled kleurenscherm en natuurlijk het feit dat je meteen over de nieuwste versie van Android (incl. features) beschikt, waar ik stiekem toch wel erg vatbaar voor ben O-).
Zou maar eens het ibood topic op dit forum bezoeken, pewrsoonlijk zal ik nooit meer iets daar aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

GroeneThee schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:38:

[...]

Zou maar eens het ibood topic op dit forum bezoeken, pewrsoonlijk zal ik nooit meer iets daar aanschaffen.
Tot die conclusie was ik eerder vandaag ook al gekomen. Ja, het kost me 100 euro meer, maar haal 'm morgen bij een fatsoenlijke zaak. Weet ik tenminste wel dat ik een winkel kan binnen lopen mocht er eens iets fout gaan met het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Wildfire schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Tot die conclusie was ik eerder vandaag ook al gekomen. Ja, het kost me 100 euro meer, maar haal 'm morgen bij een fatsoenlijke zaak. Weet ik tenminste wel dat ik een winkel kan binnen lopen mocht er eens iets fout gaan met het ding :)
Zeker met een idioot duur ding als een telefoon die ook nog eens veel kans heeft om kapot te gaan, zou ik hem gewoon in een fysieke winkel kopen. Zelf heb ik ook zoiets van, liever 100 euro duurder en fatsoenlijke service.

Zo was mijn Nexus 5 na vrijwel 2 jaar kapot, is bij Mediamarkt opgestuurd, niet gerepareerd teruggekomen, weer opgestuurd (de laatste dag van garantie), en het ondenkbare was werkelijkheid geworden: wéér niet gerepareerd. Heb ik het aankoopbedrag á 399 euro teruggekregen. 2 jaar gratis telefoon gehad en nu het "dikste" toestel wat het geeft. Had ik de telefoon nu online gekocht, was ik waarschijnlijk nooit zo ver gekomen en was ik gewoon afgescheept. Persoonlijk contact is wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
kuusj98 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:05:
[...]
Zo was mijn Nexus 5 na vrijwel 2 jaar kapot, is bij Mediamarkt opgestuurd, niet gerepareerd teruggekomen, weer opgestuurd (de laatste dag van garantie), en het ondenkbare was werkelijkheid geworden: wéér niet gerepareerd. Heb ik het aankoopbedrag á 399 euro teruggekregen. 2 jaar gratis telefoon gehad en nu het "dikste" toestel wat het geeft. Had ik de telefoon nu online gekocht, was ik waarschijnlijk nooit zo ver gekomen en was ik gewoon afgescheept. Persoonlijk contact is wel zo fijn.
Ik denk dat je wel heel erg veel geluk hebt gehad. De meeste Mediamarkt filialen hadden dit waarschijnlijk anders afgehandeld, want volgens mij zijn zij wettelijk niet verplicht om je het aankoopbedrag terug te betalen. Ze moeten je wel een gelijkwaardig product ter vervanging aanbieden, dus dan had je waarschijnlijk een mid-range telefoon gekregen, die ongeveer gelijkwaardig is aan de Nexus 5 uit 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:23
StephanO1990 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:22:

Mocht je 'm voor vrijdag binnen hebben, zou je 'm dan met de OPO kunnen vergelijken? O+ (Heb zelf op het moment OPO 64GB en zit over te denken om naar N6P te overstappen. Mijn andere keus is 950(XL) maar ben 'n klein beetje sceptisch daarover gezien de reacties in de ervaringentopic en de bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

karimmm schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:48:
[...]

Mocht je 'm voor vrijdag binnen hebben, zou je 'm dan met de OPO kunnen vergelijken? O+ (Heb zelf op het moment OPO 64GB en zit over te denken om naar N6P te overstappen. Mijn andere keus is 950(XL) maar ben 'n klein beetje sceptisch daarover gezien de reacties in de ervaringentopic en de bugs.
Op iBood is de verwachtte verzenddatum begin maart, dus dat gaat 'm niet worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:21
GroeneThee schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:38:
Ik bestel regelmatig iets op iBood en ik heb geen slechte ervaringen gehad tot en met nu. Afgezien van soms een paar dagen later leveren, maar dat is ook niet iets om van wakker te liggen. Daarnaast heb ik in de afgelopen jaren de nodige telefoons gehad, waarvan ik enkel met een HTC One S meerdere malen een RMA heb moeten doorstaan. Dat zal wel goed komen..
karimmm schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:48:
[...]
Als ik het toestel binnen heb kan ik zeker wat dingen vergelijken. Ik ben benieuwd of iBood de deadline weet waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:23
StephanO1990 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:49:
Als ik het toestel binnen heb kan ik zeker wat dingen vergelijken. Ik ben benieuwd of iBood de deadline weet waar te maken.
Wildfire schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:39:
Op iBood is de verwachtte verzenddatum begin maart, dus dat gaat 'm niet worden helaas.
Jammer, toch bedankt voor de reacties! Hopelijk krijgen jullie een decente toestel binnen :). Ik zal dan zelf wel afwachten tot ik de telefoon heb besteld vrijdag (en hopelijk zaterdag binnen aangezien ik 'm via Coolblue ga bestellen). Ik zal dan wel een vergelijking maken tussen die twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

karimmm schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:10:

[...]

Jammer, toch bedankt voor de reacties! Hopelijk krijgen jullie een decente toestel binnen :). Ik zal dan zelf wel afwachten tot ik de telefoon heb besteld vrijdag (en hopelijk zaterdag binnen aangezien ik 'm via Coolblue ga bestellen). Ik zal dan wel een vergelijking maken tussen die twee!
Ik haal 'm zelf bij BelSimpel, die hebben een winkel hier in Tilburg. Morgen heb ik 'm :)

Zal 'm sowieso unlocken/rooten, maar misschien zet ik er ook wel CM13 op. Maar eerst eens met stock kijken. :P

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Ik heb zojuist een gmail-update gehad (5.11.1152097650).

Hierna lijken de mail-notificaties beter te werken vanuit gmail.
Kan iemand anders dit bevestigen?

• Cobiwan
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:18:
Ik heb zojuist een gmail-update gehad (5.11.1152097650).

Hierna lijken de mail-notificaties beter te werken vanuit gmail.
Kan iemand anders dit bevestigen?
OK heb hem ook, maar heb nog altijd het probleem dat bij mijn hotmail, waar ik bepaalde mails naar mappen laat sturen, ik geen notificatie krijg als in zo'n map een email binnenkomt.

Hebben jullie trouwens ook dat de trilmotor af en toe harder lijkt te werken dan andere momenten? Ik merk dat bijvoorbeeld bij typen soms. De ene keer voel ik hem echt goed trillen, de andere keer bijna niet.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Sj44k13 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:43:
[...]

OK heb hem ook, maar heb nog altijd het probleem dat bij mijn hotmail, waar ik bepaalde mails naar mappen laat sturen, ik geen notificatie krijg als in zo'n map een email binnenkomt.

Hebben jullie trouwens ook dat de trilmotor af en toe harder lijkt te werken dan andere momenten? Ik merk dat bijvoorbeeld bij typen soms. De ene keer voel ik hem echt goed trillen, de andere keer bijna niet.
En hoe werken de exchange notifications sinds de update?

• Cobiwan
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:49:
[...]

En hoe werken de exchange notifications sinds de update?
Komt bij mij netjes binnen, maar dat deed het eigenlijk altijd al...

• Enteon
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 16:43
Ik kan 19 maart mijn abonnement verlengen, en ik zat al een tijd lang naar de 6P te kijken. Na de aankondiging van de Galaxy S7 zit ik toch te twijfelen.. Waarom zou ik voor deze telefoon gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Enteon schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:54:
Ik kan 19 maart mijn abonnement verlengen, en ik zat al een tijd lang naar de 6P te kijken. Na de aankondiging van de Galaxy S7 zit ik toch te twijfelen.. Waarom zou ik voor deze telefoon gaan?
Hij is mooier, goedkoper, stock android, dus sneller updates krijgen, stereo front facing speakers en ik vind de finger print scanner aan de achterkant handig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

Het is geen Samsung, het is geen Samsung en hij heeft geen touchwiz. *O*

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Had dinsdag CM13 geïnstalleerd maar in een nachtje nietsnutten merkte ik een 20% battery drain. Da's niet de bedoeling natuurlijk, heb nu stock terug geflashed, weliswaar wel nog met TWRP 3.0 recovery en SuperSU natuurlijk.

Eens kijken hoe het vannacht gaat.

@ charrel: mwah, niets mis met Samsung hoor. Mijn vorige telefoon was een S5 en daarvoor een S4. Al moet ik wel zeggen dat beide foons al snel door mij van CyanogenMod voorzien waren. Scheelt een hoop :P

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 25-02-2016 19:23 ]

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 19:54
Ik mag in mei mijn KPN abonnement verlengen en denk dat ik dan ook voor de Nexus 6P ga. Heb hem afgelopen maandag bij de Media Markt even vast kunnen houden (helaas was het scherm niet aan, ook niet aan te krijgen, dus ga zeker nog eens terug) en het valt me qua grootte best mee! Ik was bang dat hij echt "huge" zou zijn, maar daar ben ik toch op terug gekomen. Heb momenteel nog een Nexus 5. Dacht eerst om voor de 5X te gaan, maar dan heb ik denk ik toch meer iets het gevoel dat ik dezelfde telefoon heb, met een paar extra features. De 6P gaat me iets meer het "nieuw" gevoel geven denk ik :)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Met stock ROM is de batterij nog niet goed, 35% drain in 10 uur nietsnutten. Ik zal eens een batterystats programma installeren en kijken waar de drain zit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Nou, ik heb m'n 6P weer terug van Dynafix. Ze zijn er na twee weken achter gekomen dat ze het niet konden maken en hebben dus een nieuwe gestuurd. Prima oplossing, alleen had het liever wat sneller gemogen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
steefmek schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:11:
Gisteren mijn Nexus 6P naar Media Mark terug gebracht (ter reparatie). Er stak ineens een gebogen stukje aluminium rand uit bij de volume knop. Ik kwam erachter doordat het maken van een screenshot niet altijd helemaal lekker meer ging dus ik haalde het toestel uit het hoesje om te kijken of de volume knop wel goed werkte en zag ineens het geboden stuk aluminium.
Ik heb het toestel maar een enkele keer in mijn broekzak gehad bij het aan doen van m'n schoenen dus ik denk dat het daar door gekomen moet zijn want voor de rest is het toestel niet in m'n broek zak geweest/ vallen of wat dan ook.
Heb op xda een persoon gevonden die hetzelfde probleem had en ook nog eens op exact dezelfde plek ( http://forum.xda-develope...eneral/bent-days-t3241999 ).
Lijkt er toch op dat het toestel niet al te sterk is dus pas op!
Toch even benieuwd of je al een statusupdate hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefmek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01-2020
WeViE schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:49:
[...]

Toch even benieuwd of je al een statusupdate hebt..
Gisteren een nieuw exemplaar op mogen halen bij de Mediamarkt, niet 1 uit de winkel maar een nieuwe rechtstreeks van Huawei. Er zat ook een Amerikaanse lader bij dus ik neem aan dat dit er niet één is specifiek voor de Europese markt maar een algemene internationale versie. Maar goed we zien het wel, als er weer wat gebogen aluminium te zien is sta ik weer op de stoep bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
steefmek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:22:
[...]

Gisteren een nieuw exemplaar op mogen halen bij de Mediamarkt, niet 1 uit de winkel maar een nieuwe rechtstreeks van Huawei. Er zat ook een Amerikaanse lader bij dus ik neem aan dat dit er niet één is specifiek voor de Europese markt maar een algemene internationale versie. Maar goed we zien het wel, als er weer wat gebogen aluminium te zien is sta ik weer op de stoep bij MM.
Ah dat is mooi voor je! De replacements kwamen (zover ik las) voornamelijk bij de Google Store vandaan, was erg benieuwd hoe Huawei hier zelf mee omging. Zo te zien doen ze hier zelf ook niet heel moeilijk over..

Dit geeft de burger in ieder geval weer moed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 08:06

Laguna

Connaisseur

Waarom zou je je toestel terugbrengen als het enigszins gebogen is? Het is inmiddels toch wel bekend dat dit te maken heeft met de wijze waarop de 6P ontworpen is. Je kan wel telkens terug gaan om een nieuw toestel te eisen, maar uiteindelijk schiet je hier niets mee op. Mijn advies zou dan ook zijn om het toestel gewoon te gebruiken en hier verder geen aandacht aan te besteden. Het is niet alsof het toestel hierdoor minder goed te gebruiken is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Laguna schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:18:
Waarom zou je je toestel terugbrengen als het enigszins gebogen is? Het is inmiddels toch wel bekend dat dit te maken heeft met de wijze waarop de 6P ontworpen is. Je kan wel telkens terug gaan om een nieuw toestel te eisen, maar uiteindelijk schiet je hier niets mee op. Mijn advies zou dan ook zijn om het toestel gewoon te gebruiken en hier verder geen aandacht aan te besteden. Het is niet alsof het toestel hierdoor minder goed te gebruiken is.
Dat lijkt me dus totaal niet de oplossing. Je koopt een toestel van 600+ eur en gebruikers moeten deze fout maar voor lief nemen? Het is toch geen feature van dit toestel? al doe je het wel daar op lijken..
klopt dus niks van, omruilen die hap

[ Voor 5% gewijzigd door BigF25 op 26-02-2016 15:33 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's