Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
pitchdown schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:27:
Iemand die het notificaties-issue van gmail al opgelost heeft gekregen?
Hier met de laatste pure-nexus rom speel het nog steeds...
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 12:59
Ik twijfel wat, de ene keer krijg ik niks binnen en zodra ik refresch in de gmail app staan er bijvoorbeeld 5 berichten klaar en aan de andere kant worden ze gewoon keurig gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:40
Ik heb zojuist de MMB29Q update (1/2/16) geflashed + root + Xposed, en is allemaal prima verlopen. Na de eerste boot kreeg ik wel crashes van zowat elk Android onderdeel, maar na een reboot is dat allemaal verdwenen.

Gisteren kwam ik er achter dat mijn G Watch R blijkbaar continu geen verbinding had vanwege een probleem in de bluetooth drivers van Marshmallow, dit zou waarschijnlijk gefixed zijn in deze build. En ja hoor, mijn horloge is uit zichzelf weer verbonden, en het lijkt voorlopig goed te gaan. Nu nog afwachten of het zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
P
Kiwi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:03:
Ik heb zojuist de MMB29Q update (1/2/16) geflashed + root + Xposed, en is allemaal prima verlopen. Na de eerste boot kreeg ik wel crashes van zowat elk Android onderdeel, maar na een reboot is dat allemaal verdwenen.

Gisteren kwam ik er achter dat mijn G Watch R blijkbaar continu geen verbinding had vanwege een probleem in de bluetooth drivers van Marshmallow, dit zou waarschijnlijk gefixed zijn in deze build. En ja hoor, mijn horloge is uit zichzelf weer verbonden, en het lijkt voorlopig goed te gaan. Nu nog afwachten of het zo blijft :)
Speeld het mailsync notificatie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
pitchdown schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:44:
P
[...]

Speeld het mailsync notificatie nog?
Ik gebruik de Gmail app niet, dus geen idee.

Overigens hoef je niet het hele topic hiermee vol te spammen, als er mensen zijn die verbetering merken dan melden ze het wel. Eén keer vragen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40
Sinds 2 dagen in het bezit van een P6, kom van een Note3 af.

Heel mooi scherm, lekker snel, handige unlock door die vingerscanner, lijkt ook betere foto's te schieten.
Begin wel wat meer bedenkingen te krijgen over de voordelen van het kale android. Touchwiz bracht een hoop sh.t, maar had blijkbaar toch ook wel wat handigheidjes ...

Maar misschien kunnen jullie me helpen met:

- Kunnen die iconen op de homepages wat kleiner geschaald worden ?
Weet dat met bijv. NovaLauncher er een hoop geknutseld kan worden, maar doe het liever zonder Nova.

- Hoe kan ik bij emoi's komen op het standaard Google toetsenbord ?
Zag ergens in de help pagina's een opmerking over het gebruiken van de 'alt' toets, maar wat is de 'alt' toets ?

- Kan ik uberhaupt aparte ringtones toewijzen aan contacten ?

- Grootste probleem: 'back' button zit links ipv rechts op de Note3.
Is er een manier om die back button weer rechts te positioneren ?
(m'n rechterduim is blijkbaar niet lang genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21
Het fijne van een kale versie is dat JIJ bepaald wat je wel wilt en niet wilt.
Nova Launcher is echt uitstekend om "erop"te draaien en laat je 2 van de 4 dingen gemakkelijk oplossen. gebruik zelf Swiftkey, ook dat is weer zo lekker aanpasbaar.

En dan de snelheid van updates etc... nee kan niet echt iets bedenken wat touchwizz heeft wat ik niet kan installeren als ik da zou willen. Weet wel dat ik een aantal dingen NIET kan deinstalleren als ik touchwizz draai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
hansbkp schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:48:
(...)

- Kunnen die iconen op de homepages wat kleiner geschaald worden ?
Weet dat met bijv. NovaLauncher er een hoop geknutseld kan worden, maar doe het liever zonder Nova.

- Hoe kan ik bij emoi's komen op het standaard Google toetsenbord ?
Zag ergens in de help pagina's een opmerking over het gebruiken van de 'alt' toets, maar wat is de 'alt' toets ?

- Kan ik uberhaupt aparte ringtones toewijzen aan contacten ?

- Grootste probleem: 'back' button zit links ipv rechts op de Note3.
Is er een manier om die back button weer rechts te positioneren ?
(m'n rechterduim is blijkbaar niet lang genoeg)
  1. icons schalen kan niet, mogelijk idd met launcher e.d. maar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik weet wel dat Google met een soort icon normalization komt, zodat alle icons dezelfde grote hebben, dit zat in de beta maar is weer verdwenen, zorgde er bij mij op een ander toestel voor dat de icons ietsjes kleiner werden. Geen idee of dit verder aanpasbaar gaat worden en/of wanneer het terug komt.
  2. emojis krijg je door de enter toets ingedrukt te houden
  3. contacts > persoon kiezen > edit (potloodje) > 3 dots menu > set ringtone
  4. Nee, zul je moeten rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

Kiwi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Ik gebruik de Gmail app niet, dus geen idee.

Overigens hoef je niet het hele topic hiermee vol te spammen, als er mensen zijn die verbetering merken dan melden ze het wel. Eén keer vragen is voldoende.
Welke app gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
GroeneThee schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:02:
Het fijne van een kale versie is dat JIJ bepaald wat je wel wilt en niet wilt.
Nova Launcher is echt uitstekend om "erop"te draaien en laat je 2 van de 4 dingen gemakkelijk oplossen. gebruik zelf Swiftkey, ook dat is weer zo lekker aanpasbaar.

En dan de snelheid van updates etc... nee kan niet echt iets bedenken wat touchwizz heeft wat ik niet kan installeren als ik da zou willen. Weet wel dat ik een aantal dingen NIET kan deinstalleren als ik touchwizz draai...
Klopt, maar wil ook voorkomen dat er een woud van allerlei extra apps voor dit soort (voor mij) elementaire zaken geinstalleerd moet worden. Ben dus aan het zoeken hoe ik met het 'kale android' toch de voor mij belangrijkste functies kan activeren.
En ben met je eens dat die niet te verwijderen touchwizz onderdelen me enorm irriteerde. Je kon het dan wel blokkeren, maar na elke (spaarzame) nieuwe firmware kon je het weer gaan blokkeren (als je het niet vergat).
Het ging zover dat als ik een update voor een app permanent weigerde vanwege bepaalde permissies, die update toch doorgevoerd werd omdat die laatste versie van die app meegenomen werd in de touchwizz firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
Kid_Stevie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:19:
[...]
  1. icons schalen kan niet, mogelijk idd met launcher e.d. maar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik weet wel dat Google met een soort icon normalization komt, zodat alle icons dezelfde grote hebben, dit zat in de beta maar is weer verdwenen, zorgde er bij mij op een ander toestel voor dat de icons ietsjes kleiner werden. Geen idee of dit verder aanpasbaar gaat worden en/of wanneer het terug komt.
  2. emojis krijg je door de enter toets ingedrukt te houden
  3. contacts > persoon kiezen > edit (potloodje) > 3 dots menu > set ringtone
  4. Nee, zul je moeten rooten
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik gebruik Inbox, werkt stukken prettiger dan gmail zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Net de nieuwste (security) update geïnstalleerd. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hier nog niks gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:48
Hier ook nog niks binnen.

Vandaag wel mijn IntelliArmor binnen gekregen en er op gedaan. Ging stuk makkelijker dan die plastic meuk! :+

[ Voor 69% gewijzigd door Meatwagon op 03-02-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
BigF25 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:41:
Net de nieuwste (security) update geïnstalleerd. Meer mensen?
Yep, gedownload en geïnstalleerd
Lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik heb hem nu 2 dagen geïnstalleerd, en ik kan bevestigen dat de bluetooth problemen verleden tijd zijn.
Mooi, want ik was er al bijna aan gewend dat ik mijn G Watch R alleen voor de tijd kon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb geen problemen met mijn moto360 maar in de auto. Hij verbreekt vaak de verbinding, en na een tijdje reconnect hij weer.

OR ergens nog geen update hier.

[ Voor 13% gewijzigd door GroeneThee op 04-02-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:42
Een paar dagen geleden heb ik de 6p besteld bij Google. Ik ben gezwicht voor de 100 euro reductie op de 64GB. Voor mij was 32GB geen optie omdat er geen SD card slot in zit (en mijn ervaring is dat ik na verloop van tijd altijd stuk loop op geheugencapaciteit). Snelle afhandeling van mijn bestelling overigens! Na 2 dagen werd 'ie al bezorgd! :D

Eerste indruk:
- haarscherp beeld, geen strepen, geel / paars, gewoon wit en mooi.
- helder! Ik heb m nu op 60% staan en is al erg helder
- lekker responsive

Ik kan me voorstellen dat mensen de 6p rooten en flashen met CM. Mijn oude phone had CM511 en ik miste in eerste instantie wel enkele CM apps. Maar na wat zoeken in de appstore heb ik goede vervangers gevonden. Vooralsnog blijf ik stock.

wat wel mist (of wat ik niet kan vinden) is een uitgebreide mogelijkheid voor aanpassing van de look en feel. In CM kan je van alles veranderen aan het homescreen, lockscreen etc. Dat lukt me niet met stock 6.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb sinds vanmorgen de laatste purenexus rom draaien inclusief laatste februari update van februari.
Helaas nog steeds geen oplossing voor de notificaties vanuit de gmail-app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:03
oltk schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:05:
Een paar dagen geleden heb ik de 6p besteld bij Google. Ik ben gezwicht voor de 100 euro reductie op de 64GB. Voor mij was 32GB geen optie omdat er geen SD card slot in zit (en mijn ervaring is dat ik na verloop van tijd altijd stuk loop op geheugencapaciteit). Snelle afhandeling van mijn bestelling overigens! Na 2 dagen werd 'ie al bezorgd! :D

Eerste indruk:
- haarscherp beeld, geen strepen, geel / paars, gewoon wit en mooi.
- helder! Ik heb m nu op 60% staan en is al erg helder
- lekker responsive

Ik kan me voorstellen dat mensen de 6p rooten en flashen met CM. Mijn oude phone had CM511 en ik miste in eerste instantie wel enkele CM apps. Maar na wat zoeken in de appstore heb ik goede vervangers gevonden. Vooralsnog blijf ik stock.

wat wel mist (of wat ik niet kan vinden) is een uitgebreide mogelijkheid voor aanpassing van de look en feel. In CM kan je van alles veranderen aan het homescreen, lockscreen etc. Dat lukt me niet met stock 6.01.
Voor mijn leer effect: welke apps doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Delirius schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:31:
[...]

Voor mijn leer effect: welke apps doel je op?
Ik heb graag een klok + weer widget op mijn homescreen. Op de nexus heeft deze widget alleen een klok. In CM hebben ze dit geïntegreerd met yahoo weather widget. Ik zag in de appstore de app "Crius". die exact hetzelfde is...

Overigens. Ik zit net foto's te maken... :9~ wat reageert 'ie snel!

Maar ik ben ook niets gewend. Ik kom van een S3, geflashed met CM511 (ultratraag, maar al sneller dan stock) en waarvan het scherm van kleur is verschoten (ik miste ineens de helft van de kleuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Ik heb zojuist gezien dat er iets niet helemaal klopt aan mijn telefoon. De zwarte rand aan de onderkant van de telefoon, bovenop het alu gedeelte, lijkt niet goed te passen waardoor deze iets gebogen staat. Wat resulteert in vuiligheid in de rand. Iemand die dit misschien ook heeft? Ik kan die rand ook een beetje indrukken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Vervelend voor je! Hier geen probleem...

Nog een update mbt de muziekkwaliteit. In de auto is de muziek kwaliteit zeer goed. Niet te zacht. Ik krijg de indruk dat de hoge tonen wel wat "scherp" zijn, maar dat is aan te passen met een equalizer.

[ Voor 72% gewijzigd door oltk op 05-02-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:31
Misschien wel leuk om te gebruiken , sense 7 . Voor als je toch stock android wil draaien maar wel de sense schil van htc kon waarderen .

http://www.fulmics.com/htc-sense/

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 07:28
Ik heb gister via 2 used 4 sale een tweedehands 6p gekocht voor €379. Het enige nadeel is dat er geen doos bij zit en waarschijnlijk ook geen bon. Morgen of dinsdag word de telefoon opgestuurd en dan zal ik het zien.
Maar heeft iemand enig idee of ik dan wel gewoon 2 jaar garantie op zit? Stel dat het toestel een yellow screen issue heeft of dat het uiteindelijk 'buigt', wat zal Huawei dan zeggen als ik geen bon heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 12:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

(jarig!)
Misschien was dat wel iets om van tevoren even te bekijken ;)

Klopt het dat het deze club is? Want als ik hun garantievoorwaarden bekijk kom je er niet heel goed van af (en zij zijn jouw eerste aanspreekpunt v.w.b. garantie):
De klant heeft uitsluitend op vertoon van de aankoopbon minimaal een maand garantie op uw aangekochte product. Dit houdt in dat indien het product niet goed functioneert, onze technische dienst dit zal trachten te verhelpen. Lukt dit niet dan kunt u het ruilen tegen een vergelijkbaar product, of ontvangt u een tegoedbon.

Afwijkende garantiebepalingen omtrent een artikel zullen op de aankoop bon vermeld worden.
Nou zul je met wat touwtrekken misschien nog wat kunnen bereiken, maar aan het einde van het verhaal blijft het een tweedehands toestel en moet je maar hopen dat ze een beetje goed willen meewerken, mocht het zover komen.

Mijn tip: voorkom dat dit een duurkoop wordt, beroep je op je WKOA, stuur het toestel terug voor refund en koop je toestel via een degelijker kanaal/constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Garantie van de fabriek is ook een vrijwel kansloze missie. De fabrieksgarantie van Huawei zegt:

6. Deze Garantie zal in de volgende gevallen ongeldig worden verklaard:
1) Indien het serienummer of het garantiezegel op de apparatuur is beschadigd of verwijderd.
2) Indien enig onderdeel dat deel uitmaakt van deze Garantie wordt gewijzigd of aangepast zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Huawei.
3) Zonder aankoopbewijs.

7. Deze Garantie is uitsluitend van toepassing op de hardwarecomponenten van het Product zoals deze oorspronkelijk werden geleverd en is niet van toepassing op enige software of andere apparatuur die eigendom is van HUAWEI of derden of van derden waarvoor een licentieovereenkomst voor de eindgebruiker of een afzonderlijke garantie/garantieverklaring wordt geleverd of bedoeld is van toepassing te zijn.

zie: http://consumer.huawei.co...warranty-policy/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
Bedankt voor de info!
Dit staat trouwens op de website van 2 used 4 sale:

"Wanneer de klant online een product gekocht heeft dan heeft de klant 14 dagen de tijd (zichttermijn) na ontvangst van het product om te beslissen of de klant het wil houden of van de koop afziet(herroepingsrecht)."

Ik kan hem dus altijd nog terugsturen en voor €549 de 6p bij de Google Store halen voor vrijdag.

Alleen ik twijfel nog heel erg.
Er bestaat een kans dat het toestel perfect is, nooit terug gestuurd moet worden en dat ik er hartstikke blij mee ben.
Mijn oude Nexus 4 en Moto X 2014 heb ik altijd keurig in een hoesje gehad met een screen protector en er is nooit iets mee gebeurd.

Maar als de 6p daadwerkelijk gerepareerd moet worden moet ik dus veel betalen...

Kan ik het toestel niet ergens laten verzekeren? Ik vroeg het net bij de Media Markt alleen die zeiden dat het alleen kon als het toestel nieuw was en als je de aankoopbon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 06:03
Ik heb de laatste week problemen met gmail notificaties op m'n 6p. Het lijkt nog maar 1x per dag gesynced te worden, of ik krijg nog maar 1x per dag de notificaties van nieuwe mail (ik vermoed het laatste). Handmatig mail ophalen werkt namelijk wel goed, nieuwe mail wordt dan ook getoond.

Na wat googlen blijkt dat meer hier last van hebben (echter zijn die berichten allemaal uit november/ januari).

Heb al de sync opnieuw ingesteld en handmatig uitgevoerd, maar het probleem blijft aan. Nog meer gebruikers die dit ondervinden? M'n exchange account synct wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
co2301 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:00:
Ik heb de laatste week problemen met gmail notificaties op m'n 6p. Het lijkt nog maar 1x per dag gesynced te worden, of ik krijg nog maar 1x per dag de notificaties van nieuwe mail (ik vermoed het laatste). Handmatig mail ophalen werkt namelijk wel goed, nieuwe mail wordt dan ook getoond.

Na wat googlen blijkt dat meer hier last van hebben (echter zijn die berichten allemaal uit november/ januari).

Heb al de sync opnieuw ingesteld en handmatig uitgevoerd, maar het probleem blijft aan. Nog meer gebruikers die dit ondervinden? M'n exchange account synct wel naar behoren.
Deze ellende speelt nog steeds sinds de laatste update.
Heel bizar dat google nog steeds geen oplossing hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Ik meld regelmatig toestellen aan bij Dynafix zonder aankoopbon. Dan telt niet de aankoopdatum maar de productiedatum. (Dan gaat het dus om de fabrieksgarantie.) Uiteraard heb je dan minder lang garantie maar garantie is garantie, ook al heb je geen aankoopbon. Aan de hand van de serienummer kan Dynafix de garantietermijn zonder problemen bepalen.

Aankoopbon is enkel nodig als de fabriekgarantie verlopen is maar je het toestel nog geen twee jaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
pitchdown schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:28:
[...]

Deze ellende speelt nog steeds sinds de laatste update.
Heel bizar dat google nog steeds geen oplossing hiervoor heeft.
Hmm oke, vreemd dat ik er dan pas sinds deze week last van heb. Nja, hopen dat er snel een fix komt.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
VanStino schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:48:
Ik meld regelmatig toestellen aan bij Dynafix zonder aankoopbon. Dan telt niet de aankoopdatum maar de productiedatum. (Dan gaat het dus om de fabrieksgarantie.) Uiteraard heb je dan minder lang garantie maar garantie is garantie, ook al heb je geen aankoopbon. Aan de hand van de serienummer kan Dynafix de garantietermijn zonder problemen bepalen.

Aankoopbon is enkel nodig als de fabriekgarantie verlopen is maar je het toestel nog geen twee jaar hebt.
Fijn om te weten! Ik neem aan dat er wel minimaal 1 jaar fabrieksgarantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
Iemand al eens een usb-c otg kabel aangesloten en een usb-stick data gekopieerd?
Heb een orginele (van google) usb-c naar usb-a kabel (otg) en een sandisk cruzer erin gedaan en even diversen dingen gekopieerd maar wat me opvalt is dat de snelheid enorm fluctueert.
Begint meestal goed maar kakt enorm in elkaar daarna .

Afbeeldingslocatie: http://www.j-des.nl/forumafbeeldingen/Screenshot_20160208-155938.png

Dan maar kopieeren naar m'n NAS dat gaat veel sneller (stabieler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:52
Hier in het topic is er slechts 1 iemand geweest waarbij de 6P verbogen was. Op internationale forums zijn echter heel veel meer gevallen te vinden. Dit gaat van een knikje bij de powerbutton (http://imgur.com/a/F0k44) tot een telefoon die niet meer helemaal vlak is, en die dus wiebelt als je hem met het scherm plat op tafel legt.
Hoe zijn jullie ervaringen na hem een tijd in gebruik te hebben? Is het een non-issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 10:02
zunrob schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:10:
Hier in het topic is er slechts 1 iemand geweest waarbij de 6P verbogen was. Op internationale forums zijn echter heel veel meer gevallen te vinden. Dit gaat van een knikje bij de powerbutton (http://imgur.com/a/F0k44) tot een telefoon die niet meer helemaal vlak is, en die dus wiebelt als je hem met het scherm plat op tafel legt.
Hoe zijn jullie ervaringen na hem een tijd in gebruik te hebben? Is het een non-issue?
ik heb de 6p nu sinds de nederlandse release. als ik hem plat op zn scherm leg en in de rechter onderhoek druk wiebelt hij inderdaad. maar het zou kunnen komen door een luchtbel onder mn glazen screenprotector in de onderhoek. op het oog kan ik niet echt iets ontdekken van een lichte buiging of iets dergelijks. dus ik beschouw het als een non issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Wat mij betreft een non-issue. 'Test' hem ook nog om de zoveel tijd door het plat op tafel te leggen kijken of er enige beweging in zit.. nope nothing at all, toestel voelt stevig aan.
Wat je online tegen komt zijn slechte batches lijkt me, tja daar ontkom je niet aan denk ik, kwestie van pech. Van andere producten, bijv iphone6(s) zijn er ook genoeg rma's/productiefout gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Statement van Google m.b.t. de gmail-sync issues sinds gisteren:

Hey Everyone,

Thanks again for your patience on this while the team investigated the issue. I’m happy to announce that a fix has started to roll out. This fix requires no action, and will roll out globally over the next week.

Please let us know about your experience as this fix is rolling out.

Orrin - Nexus Community Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Dit heb ik inderdaad ook gelezen maar hier heb ik dan weer geen last van. Maar ook ik leg wel eens de telefoon plat op het scherm en heb dan geen last van een wiebelende telefoon. Het lijkt ook alsof de rand waar ik het over had weer een soort van is ingedrukt en weer op zijn plek zit. Zolang het zo blijft maakt het me niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 12:33
Hebben mensen hier ook last van de slechte combinatie van de Nexus 6P en 2.4 Ghz Wifi op kanaal 13? Bij mij disconnect de Nexus soms van het netwerk en kan het netwerk ook niet meer zien totdat ik WiFi uit en aan zet. Zeer irritant, beetje jammer dat kanaal 13 het enige goede (vrije) kanaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Soms kan je beter op hetzelfde kanaal gaan zitten als de rest om storing/ ruis te voorkomen. Probeer dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
pitchdown schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:59:
Statement van Google m.b.t. de gmail-sync issues sinds gisteren:

Hey Everyone,

Thanks again for your patience on this while the team investigated the issue. I’m happy to announce that a fix has started to roll out. This fix requires no action, and will roll out globally over the next week.

Please let us know about your experience as this fix is rolling out.

Orrin - Nexus Community Manager
Ik heb gisteren een OTA gehad, maar sinds die update, krijg ik ook geen agenda popups meer. Dit is echt niet handig voor een zakelijke telefoon :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 23:26
mytheory schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:09:
Gisteren de nexus 6P in de winkel bekeken of dit de nieuwe opvolger wordt van mijn note4. Heerlijke telefoon zo te zien alleen waar ik echt tegen aanloop is de helderheid van het scherm. Ik dacht eerst dat het exemplaar in de winkel te donker stond, maar helderheid stond toch echt op 100%. Net zo fel als mijn note4 op 60-70%. Had al gelezen dat het scherm niet zo helder is als die van Samsung maar vind dit toch wel tegenvallen.

Nu heb ik mijn note4 altijd zo tussen de 60-70% staan en dat zou betekenen dat de nexus 6p altijd op 100% moet staan. Op welke waarde staat die van jullie?
Heb sinds vandaag ook de 6P in bezit en mijn bovenstaande bevindingen in de winkel ken ik totaal niet onderstrepen gelukkig wat een helder beeld zeg! Helemaal happy :)

• Nike007
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-04-2021
Sinds een paar dagen heb ik een Nexus 6P, ik weet niet of dit de juiste plek is, maar het enige wat mij opvalt is dat er onregelmatig toch om een pincode wordt gevraagd ipv het toestel te unlocken met de fingerprint scanner. Is dit normaal (of een manier om altijd te unlocken met de fingerprint scanner)?

En daarnaast heb ik een SOT van 3 tot 4 uur. Hebben jullie als mede Nexus gebruikers ook zo'n SOT?

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 22:23
Nike007 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:01:
Sinds een paar dagen heb ik een Nexus 6P, ik weet niet of dit de juiste plek is, maar het enige wat mij opvalt is dat er onregelmatig toch om een pincode wordt gevraagd ipv het toestel te unlocken met de fingerprint scanner. Is dit normaal (of een manier om altijd te unlocken met de fingerprint scanner)?

En daarnaast heb ik een SOT van 3 tot 4 uur. Hebben jullie als mede Nexus gebruikers ook zo'n SOT?
Dan kun je alsnog gewoon je vinger tegen de scanner aanhouden, dan unlocked hij ook.

Hier zelfde SOT.

• Nike007
Luapper schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Dan kun je alsnog gewoon je vinger tegen de scanner aanhouden, dan unlocked hij ook.

Hier zelfde SOT.
Dat is het punt, dat doet ie dan dus niet atlijd. Als ik mijn vinger erop leg gaat het scherm wel aan, maar dan om een pincode in te voeren en is dan niet te unlocken met mijn vinger. Draai momenteel de laatste versie (6.0.1) met de februari beveiligingsfix.

Ik kom van een iPhone 6 en dan is het altijd mogelijk om te unlocken via fingerprint. Kan dit ook altijd bij de 6P?

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Nike007 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Dat is het punt, dat doet ie dan dus niet atlijd. Als ik mijn vinger erop leg gaat het scherm wel aan, maar dan om een pincode in te voeren en is dan niet te unlocken met mijn vinger. Draai momenteel de laatste versie (6.0.1) met de februari beveiligingsfix.

Ik kom van een iPhone 6 en dan is het altijd mogelijk om te unlocken via fingerprint. Kan dit ook altijd bij de 6P?
Nergens last van. Alleen bij opnieuw opstarten moet je je pincode invoeren, maar daarna zou je altijd de vingerafdrukscanner moeten kunnen gebruiken.
Vraagt die om de pincode van het toestel, of pincode van de simkaart?

• Nike007
jroz2001 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Nergens last van. Alleen bij opnieuw opstarten moet je je pincode invoeren, maar daarna zou je altijd de vingerafdrukscanner moeten kunnen gebruiken.
Vraagt die om de pincode van het toestel, of pincode van de simkaart?
De code voor het unlocken van het toestel (dus niet van de simkaart). Op sommige forums wordt gezegd dat het voor veiligheid is dat er wordt gevraagd om een code, maar kan me niet voorstellen dat ik zo vaak een code moet invoeren.

Het rare ervan is dat het onregelmatig gevraagd wordt en zodra mijn vinger op de sensor ligt wordt het toestel wel wakker, maar ik moet toch een code invoeren om het te unlocken.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mijne unlocked ook gewoon met de vingerprint, inderdaad alleen bij een reboot hoef ik die sim pin in te voeren.

• Nike007
charrel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:30:
Mijne unlocked ook gewoon met de vingerprint, inderdaad alleen bij een reboot hoef ik die sim pin in te voeren.
Altijd, behalve bij een reboot?

• zunrob
Als je nu in de Google Store kijkt zie je de gouden kleur variant er ook tussen staan, alleen is deze (nog?) niet te bestellen. Weet iemand van jullie of dit betekent dat de gouden er binnenkort ook hier aankomt?
Ik weet dat ie in de USA nu ook in het goud verkrijgbaar is, en meen ergens gelezen te hebben dat ie dat ook in de UK is. Dat laatste zou mooi zijn, want dat is het Europese model.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Nou, ik ga mijn telefoon maar opsturen voor een reparatie. Mijn proximity sensor werkt met de dag slechter. Het duurt nu soms wel een minuut voordat ik weer beeld heb.

Ben benieuwd of de "vip" service woord kan houden en dat ik mijn toestel met 3 dagen weer teug heb.

To dare is to do

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Nike007 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Altijd, behalve bij een reboot?
Yup, altijd mits een herstart dan vraagt ie om de code. Heb je niet een optie teveel aanstaan? Anders even opnieuw beginnen met een factory reset?

• co2301
Nike007 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:01:

Als mijn vingerafdruk na 4 of 5 keer scannen niet wordt herkend, dan moet ik ook m'n pincode invullen. Wellicht dat je in je broekzak je handen er tegen aan houdt, en dat je per ongeluk een andere vinger scant?

• BigF25
  • Nu online
hier ook altijd een unlock. Heb je al geprobeerd je fingerprints opnieuw te registreren, dus je oude weg gooien en opnieuw proberen, wellicht dat dat helpt? anders is het misschien een gevalletje, slechte fingerprint scanner?/toestel retour..?

• Slaapje
  • Nu online
Nike007 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:26:
[...]

De code voor het unlocken van het toestel (dus niet van de simkaart). Op sommige forums wordt gezegd dat het voor veiligheid is dat er wordt gevraagd om een code, maar kan me niet voorstellen dat ik zo vaak een code moet invoeren.

Het rare ervan is dat het onregelmatig gevraagd wordt en zodra mijn vinger op de sensor ligt wordt het toestel wel wakker, maar ik moet toch een code invoeren om het te unlocken.
Dit is een extra beveiligingsoptie in de instellingen. Ga naar beveiliging --> Schermvergrendeling en druk daar op de huidige schermvergrendeling (dit is bij jou dus als het goed is Pincode). Daar kom je in de omgeving beveiligd opstarten. Kies hier voor nee en de telefoon zou volledig dienen te unlocken dmv een fingerprintscan.

To dare is to do

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Gisteren de 64GB Graphite versie vanuit de Play Store binnengekregen. Toestel even goed bekeken, het viel me op dat er gelijk al een beschadiging op de rand zat (foto). Vrij klein, maar niet iets wat je verwacht van een nieuw toestel. Had het idee dat het om een eerder gebruikt / refurbished toestel ging. Toen bij Google een ticket ingeschoten, kan nu het toestel omruilen (=nieuwe bestellen en binnen 7 dagen de 'oude' retour sturen).

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• zunrob
sfinx schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:00:
Gisteren de 64GB Graphite versie vanuit de Play Store binnengekregen. Toestel even goed bekeken, het viel me op dat er gelijk al een beschadiging op de rand zat (foto). Vrij klein, maar niet iets wat je verwacht van een nieuw toestel. Had het idee dat het om een eerder gebruikt / refurbished toestel ging. Toen bij Google een ticket ingeschoten, kan nu het toestel omruilen (=nieuwe bestellen en binnen 7 dagen de 'oude' retour sturen).
Balen, wat vervelend zeg. Nu staan de zwarte en witte er wel om bekend dat ze hun verf verliezen, dus ik zou er niet direct vanuit gaan dat dit een refurbished is. Wat is de productiedatum?

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
zunrob schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:01:
[...]Balen, wat vervelend zeg. Nu staan de zwarte en witte er wel om bekend dat ze hun verf verliezen, dus ik zou er niet direct vanuit gaan dat dit een refurbished is. Wat is de productiedatum?
Toestel is van 13 november 2015.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• zunrob
sfinx schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:23:
[...]

Toestel is van 13 november 2015.
Hmm. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze je een refurbished aanbieden als je nieuw koopt. Welke productiedatum hebben andere toestellen van mensen die recent via Google Store besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:11

Ves

A gadget addicted Bounty

sfinx schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:00:
Had ik ook maar meer in het hoekje.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 13:59
Heb van de week eindelijk de Nexus 6P gekocht, na even wachten op de nieuwe simkaart heb ik em gisteren voor het eerst opgestart... Ben niet zo tevreden met het toestel, lagt een beetje (staan geen apps op buiten een sms app), het scherm heeft een gelige kleur, en het toestel wiebelt als ik het op een vlakke ondergrond leg (de onderste balk is langs ene kant dikker als langs de andere). Heb denk ik een van de eerste batches, ga straks eens naar de winkel om te kijken of ik het toestel zo kan omruilen bij hun. Als dit niet mogelijk is zou Huawei of Google dan retour doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Slaapje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:15:
[...]

Dit is een extra beveiligingsoptie in de instellingen. Ga naar beveiliging --> Schermvergrendeling en druk daar op de huidige schermvergrendeling (dit is bij jou dus als het goed is Pincode). Daar kom je in de omgeving beveiligd opstarten. Kies hier voor nee en de telefoon zou volledig dienen te unlocken dmv een fingerprintscan.
Na een volledige reboot zal je altijd je normale beveiliging een keer moeten invoeren, die instelling heeft daar niet mee te maken.
Dat komt doordat de vingerafdruk is opgeslagen op een beveiligd deel van de processor, en die moet met de pincode geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
anthonypr schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:17:
Heb van de week eindelijk de Nexus 6P gekocht, na even wachten op de nieuwe simkaart heb ik em gisteren voor het eerst opgestart... Ben niet zo tevreden met het toestel, lagt een beetje (staan geen apps op buiten een sms app), het scherm heeft een gelige kleur, en het toestel wiebelt als ik het op een vlakke ondergrond leg (de onderste balk is langs ene kant dikker als langs de andere). Heb denk ik een van de eerste batches, ga straks eens naar de winkel om te kijken of ik het toestel zo kan omruilen bij hun. Als dit niet mogelijk is zou Huawei of Google dan retour doen?
Dat ligt eraan waar je hem gekocht hebt. Als je bij Google gekocht hebt kun je daar binnen 14 dagen omruilen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
zunrob schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Dat ligt eraan waar je hem gekocht hebt. Als je bij Google gekocht hebt kun je daar binnen 14 dagen omruilen ja.
Heb bij Fnac gekocht, ga daar meteen horen wat zij kunnen doen en anders dan maar hopen op de Huawei service! Bedankt voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
anthonypr schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Heb bij Fnac gekocht, ga daar meteen horen wat zij kunnen doen en anders dan maar hopen op de Huawei service! Bedankt voor de reply
Als je het toestel online hebt gekocht kun je bij elk bedrijf 14 dagen ruilen zonder opgaaf van reden. Laat even horen hoe het afloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
Ik heb zojuist mijn 6P binnen gekregen en wat een fantastisch apparaat!
Tot nu toe ben ik maar 1 probleem tegen gekomen en dat is dat mijn 2.4ghz verbinding via mijn wifi-extender extreem sloom is.
Bij de Ookla speedtest staat er 2,17 mbps downloaden en 4,00 mbps uploaden.
Bij 4G is dit 47,23 mbps downloaden en 23,18 mbps uploaden.

Bij mijn gewone 5ghz verbinding zijn geen problemen.

Ik heb de laatste update geïnstalleerd en ook al wat reboots gedaan maar webpagina's laden traag en het downloaden van apps duurt erg lang.

[ Voor 7% gewijzigd door El Goog op 12-02-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Slaapje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:54:
Nou, ik ga mijn telefoon maar opsturen voor een reparatie. Mijn proximity sensor werkt met de dag slechter. Het duurt nu soms wel een minuut voordat ik weer beeld heb.

Ben benieuwd of de "vip" service woord kan houden en dat ik mijn toestel met 3 dagen weer teug heb.
Heb je al gebruik gemaakt van de Huawei Premium Service met Dynafix?

Ik had exact hetzelfde probleem met de proximity sensor. Hierdoor werkte Active Display niet meer en bleef mijn scherm tijdens telefoongesprekken dus ook zwart. Ik heb hem sinds gister terug ontvangen, goed gerepareerd zo te zien en de service was best goed, maar...

Ik heb er wel DRIE WEKEN op moeten wachten! Dynafix moest de onderdelen binnenkrijgen van Huawei en dat heeft mijn reparatie dus gigantisch vertraagd. Ik had ook gehoopt hem binnen 5 dagen weer terug te hebben, maar dat zijn er uiteindelijk dus 21 geworden.

De onderdelen zijn dus niet voorradig bij Dynafix, en dat kan invloed hebben op de reparatieduur! Ik ben wel heel bij dat ik mijn 6P weer terug heb, ik ben alsnog ontzettend tevreden met dit toestel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
Nee, ik stuur hem maandag op, dus we gaan het merken. Drie weken zou wel zuur zijn!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de adaptieve brightness een beetje over actief is bij een half donkere ruimte? Het scherm gaat dan best vaak van redelijk fel naar minder fel enzo, zonder dat het licht verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
Sj44k13 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:24:
Hebben jullie ook dat de adaptieve brightness een beetje over actief is bij een half donkere ruimte? Het scherm gaat dan best vaak van redelijk fel naar minder fel enzo, zonder dat het licht verandert.
Dit had ik ook gemerkt ja. Als ik gewoon in bed lig word opeens het scherm bijna donker en springt even later weer naar wat lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ja adaptive brightness werkt niet helemaal lekker. Het is tevens gemeld op het Help forums van Google.

Hopelijk wordt dit gefixt in de volgende update. Ik heb het nu zelf uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ves schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:38:
Ja adaptive brightness werkt niet helemaal lekker. Het is tevens gemeld op het Help forums van Google.

Hopelijk wordt dit gefixt in de volgende update. Ik heb het nu zelf uitgedaan.
Het gebeurt vooral als de tv aanstaat. Ik denk dat hij een beetje overgevoelig is voor de lichtveranderingen door de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Bij jou bij de tv maar daar heb ik geen last van. Eerder van een rit in de bus wanneer het een tunnel ingaat en in ene het scherm donker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
Fnac wou het toestel niet wisselen aangezien het gelige scherm niet werd opgemerkt door hun en het wiebelen volgens hun niet merkbaar was. Dus zal het nog verder zien hoe het evolueert (zie het nu zelf niet meer als gelig).
Hadden jullie ook een kleine rechthoekige sticker op de achterkant van de telefoon met imei en s/n nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
anthonypr schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:44:
Fnac wou het toestel niet wisselen aangezien het gelige scherm niet werd opgemerkt door hun en het wiebelen volgens hun niet merkbaar was. Dus zal het nog verder zien hoe het evolueert (zie het nu zelf niet meer als gelig).
Hadden jullie ook een kleine rechthoekige sticker op de achterkant van de telefoon met imei en s/n nummer?
ja zit op elk nieuwe nexus (6p) zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 18:59

Convoy

g44p

anthonypr schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:44:

Jup en ook weer verwijderd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Vandaag mijn 6P ontvangen; wat een snel apparaat zeg! Wel valt me op dat de volumebutton aan de bovenkant los zit, waardoor ie rammelt. Meer mensen last van dat de bovenkant los zit?
O, en dat de oplader fluit?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 15-02-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ja dat heb ik ook... welk liedje fluit hij bij jou?

Nee natuurlijk klinkt dat niet als iets dat je als normaal zou betitelen... omruilen die handel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat rammelen is volgens mij de trilmotor, niet je knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
charrel schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:36:
Dat rammelen is volgens mij de trilmotor, niet je knopje.
Nee helaas, was het dat maar. Het is ook niet de camera. De volume down ligt meteen aan. De volume up kun je echter een halve mm indrukken zonder tegendruk. Hij ligt dus los zeg maar. Daardoor rammelt ie ook. Zoals hier: YouTube: Nexus 6P volume button rattling;

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 15-02-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefmek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01-2020
Gisteren mijn Nexus 6P naar Media Mark terug gebracht (ter reparatie). Er stak ineens een gebogen stukje aluminium rand uit bij de volume knop. Ik kwam erachter doordat het maken van een screenshot niet altijd helemaal lekker meer ging dus ik haalde het toestel uit het hoesje om te kijken of de volume knop wel goed werkte en zag ineens het geboden stuk aluminium.
Ik heb het toestel maar een enkele keer in mijn broekzak gehad bij het aan doen van m'n schoenen dus ik denk dat het daar door gekomen moet zijn want voor de rest is het toestel niet in m'n broek zak geweest/ vallen of wat dan ook.
Heb op xda een persoon gevonden die hetzelfde probleem had en ook nog eens op exact dezelfde plek ( http://forum.xda-develope...eneral/bent-days-t3241999 ).
Lijkt er toch op dat het toestel niet al te sterk is dus pas op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 21:57
steefmek schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:11:
Gisteren mijn Nexus 6P naar Media Mark terug gebracht (ter reparatie). Er stak ineens een gebogen stukje aluminium rand uit bij de volume knop. Ik kwam erachter doordat het maken van een screenshot niet altijd helemaal lekker meer ging dus ik haalde het toestel uit het hoesje om te kijken of de volume knop wel goed werkte en zag ineens het geboden stuk aluminium.
Ik heb het toestel maar een enkele keer in mijn broekzak gehad bij het aan doen van m'n schoenen dus ik denk dat het daar door gekomen moet zijn want voor de rest is het toestel niet in m'n broek zak geweest/ vallen of wat dan ook.
Heb op xda een persoon gevonden die hetzelfde probleem had en ook nog eens op exact dezelfde plek ( http://forum.xda-develope...eneral/bent-days-t3241999 ).
Lijkt er toch op dat het toestel niet al te sterk is dus pas op!
Heel eerlijk gezegd is dit precies wat mij ervan weerhoudt een 6P aan te schaffen.. Mediamarkt deed hier niet moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefmek
WeViE schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:47:
[...]

Heel eerlijk gezegd is dit precies wat mij ervan weerhoudt een 6P aan te schaffen.. Mediamarkt deed hier niet moeilijk over?
Ze sturen het toestel gewoon op naar Huawei en die zal beoordelen of het een fabrieksfout is ja of nee en of ze het kunnen repareren. Maar aangezien iedereen die er melding van gemaakt heeft op internet een nieuw toestel gekregen heeft zonder enige vorm van discussie maak ik mij geen zorgen.

Blijft natuurlijk wel een slechte zaak dat het aluminium kan buigen door een paar keer te hurken. Ook al zou ik een super strakke broek dragen (wat ik dus niet doe) zou dit ook niet moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb ook deze telefoon (64gb alu) aangeschaft na hiervoor een Nexus 5 gehad te hebben. Eerste indruk is geweldig. Ik was bang dat hij te groot zou zijn, maar dat valt heel erg mee. Toestel is snel, scherm is prachtig en ook de speakers zijn echt bizar goed.

Ik heb wel iets waar ik aan moet wennen. Het toestel kan in mijn beleving wat warm worden, vooral als ik een tijd zit te browsen. De warmte zit dan aan de achterkant tussen de camerabalk en de fingerprint sensor. Hebben anderen dit ook? Is dit normaal? Op internet gelezen dat de metalen body een soort grote heatsink is.

Mijn temperaturen zijn bij belasting tussen de 42 en 48 graden (CPU temp app) na 10-15 min browsen. Alleen soms heb ik pieken van 55 graden en dan wordt het toestel warm om vast te houdren. Hij isn de regel niet warmer dan mijn Nexus 5, maar hij voelt dus warmer. Hebben jullie dit ook? Wat zijn jullie temperaturen? Heb ik een defect exemplaar?

Overigens is mijn build date 23-12-2015 en ik heb geen gele vlekken of bleeding oid

[ Voor 11% gewijzigd door GandalfTheGrey op 16-02-2016 09:35 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
@hierboven
Wat mijn temperaturen zijn durf ik zo niet te zeggen, heb redelijk vaak een uur/anderhalf mn scherm aan (websurfen, kort gamen, whatsapp etc) en dan wordt hij wel warm maar niet niet zodanig warm dat het oncomfortabel wordt.
Verder heb ik ook een kleine rammel en dat is de autofocus van de camera (?) Zodra de camera aan gaat is de rammel ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
BigF25 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:28:
@hierboven
Wat mijn temperaturen zijn durf ik zo niet te zeggen, heb redelijk vaak een uur/anderhalf mn scherm aan (websurfen, kort gamen, whatsapp etc) en dan wordt hij wel warm maar niet niet zodanig warm dat het oncomfortabel wordt.
Verder heb ik ook een kleine rammel en dat is de autofocus van de camera (?) Zodra de camera aan gaat is de rammel ook weg
Jep, die rammel heb ik ook. Helaas zit er een tweede rammel, en dat is die volumeknop die los zit aan de bovenkant. Hier is het goed zicht- en hoorbaar: YouTube: Nexus 6P volume button rattling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Bizar die rammel. Die heb ik dus helemaal niet. Knoppen zitten super stevig vast. Denk ook dat ik een nieuwe batch heb.

Zouden mensen eens naar hun temps willen kijken? Google Play: Cpu Temperature

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:44:
Bizar die rammel. Die heb ik dus helemaal niet. Knoppen zitten super stevig vast. Denk ook dat ik een nieuwe batch heb.

Hoe wil je dat we die checken? Zonder enige stress zullen de temperaturen namelijk vrij normaal zijn :+
Overigens is cpu-z een wat betere app imo (ook een tip op pc/windows)

[ Voor 6% gewijzigd door BigF25 op 16-02-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:44:

Bedankt voor je terugkoppeling.
Ik heb hem vorige week besteld in de Google Store, een 64 GB Frost, productiedatum 4-11-2015. Ik had eigenlijk wel een nieuwere productiedatum verwacht, maar misschien wordt dit specifieke model niet zoveel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

BigF25 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Hoe wil je dat we die checken? Zonder enige stress zullen de temperaturen namelijk vrij normaal zijn :+
Overigens is cpu-z een wat betere app imo (ook een tip op pc/windows)
Ik ben benieuwd wat de gemiddelde temperaturen na 10min browsen zijn. Bij mij zijn die dus hoog voor mijn gevoel (scherm op 20-25% helderheid)

Cpu-z heb ik inderdaad ook. Betere app, leest denk ik dezelfde sensoren uit.

@zunrob mijne komt van coolblue. Daar waren ze tijd niet leverbaar. Nu wel weer, dus dacht dan heb je een nieuwe batch :-)

[ Voor 13% gewijzigd door GandalfTheGrey op 16-02-2016 10:59 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:53:
[...]

Ik ben benieuwd wat de gemiddelde temperaturen na 10min browsen zijn. Bij mij zijn die dus hoog voor mijn gevoel (scherm op 20-25% helderheid)

Cpu-z heb ik inderdaad ook. Betere app, leest denk ik dezelfde sensoren uit.

@zunrob mijne komt van coolblue. Daar waren ze tijd niet leverbaar. Nu wel weer, dus dacht dan heb je een nieuwe batch :-)
Daarom had ik ook juist wat langer gewacht om de 64 Frost te bestellen bij Google, maar ik vermoed dat die dan gewoon wat minder populair is en niet zoveel wordt verkocht. Vandaar de oudere data.
Overigens wordt mijn telefoon ook warm, maar het is niet oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
Nou, gisteren is mijn telefoon opgestuurd naar Dynafix en ik krijg vandaag de melding dat het niet te repareren valt. Het enige wat zij mij kunnen bieden is een nieuw toestel. Opzich natuurlijk prima, maar dit kan alleen een witte zijn. Ja, daar zit ik niet op te wachten... Nu is het wachten op een nieuwe email, omdat ze moeten gaan kijken hoe snel ze kunnen leveren.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Helaas is de mijne ook gebogen. Volledige info al op xda gezet: http://forum.xda-develope...?p=65353047&postcount=856

Telefoon is nieuw en heeft nog niet in mijn zak gezeten. Wel mee gebeld enzo.. Je kan zeggen dat ik niet zo moet zeuren over zon kleine buiging maar als ik 600 euro voor een toestel neerleg verwacht ik er wat van. Mijn galaxy note devices hebben nooit iets soortgelijks vertoond en die had ik zelfs zonder hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Stitch! schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:52:
Helaas is de mijne ook gebogen. Volledige info al op xda gezet: http://forum.xda-develope...?p=65353047&postcount=856

Telefoon is nieuw en heeft nog niet in mijn zak gezeten. Wel mee gebeld enzo.. Je kan zeggen dat ik niet zo moet zeuren over zon kleine buiging maar als ik 600 euro voor een toestel neerleg verwacht ik er wat van. Mijn galaxy note devices hebben nooit iets soortgelijks vertoond en die had ik zelfs zonder hoesje.
je hebt natuurlijk gelijk, dat mag niet. Gewoon terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

Dat is balen. Mijn Frost 64 GB, welke ik gister binnenkreeg van de Google Store heeft dus het rammelende knopje... Voorteken van verbuiging?
Hoe ging Google om met jouw telefoon?

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 16-02-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefmek

Je kan beter langsgaan met je toestel (of terug sturen). Nu is het nog een kleine verbuiging maar dat kan natuurlijk steeds erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Hmm. Die van mij is van 5-11-2015. Ik heb een alu. Geen verbuiging, geen rammeltjes (ook niet van de camera). Hopelijk blijft 'ie zo. Ik heb 'm af en toe in mijn broekzak (maar zet m niet onder druk ofzo). Normaal heb ik de telefoon in mijn jaszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Waar zit de bend? Bovenin?

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's