Zojuist de januari update geïnstalleerd. Standaard Android systeem.
Ik heb juist de laatste update nog niet geinstalleerd, heb namelijk momenteel geen notificaties issues en ben bang dat die weer terug komen. Wel merk ik dat Bluetooth minder is dan ik gewnd ben van mijn vorige telefoons.
Ik heb een raar probleempje.
Ik krijg in windows geen mogelijkheid om de boot-partitie van de nexus 6p te zien.
Wanneer ik een custom recovery doe via TWRP, dan is mijn SD-card niet te benaderen....
Op deze manier kan via via TWRP dus geen installaties uitvoeren.
Iemand een idee wat er mis gaat?
Ik krijg in windows geen mogelijkheid om de boot-partitie van de nexus 6p te zien.
Wanneer ik een custom recovery doe via TWRP, dan is mijn SD-card niet te benaderen....
Op deze manier kan via via TWRP dus geen installaties uitvoeren.
Iemand een idee wat er mis gaat?
Dat eerste is sowieso niet mogelijk (zonder root iig).
Waarschijnlijk heeft TWRP geen toegang tot je data partitie omdat die encrypted is.
Wat voor beveiligingsmethode gebruik je?
Waarschijnlijk heeft TWRP geen toegang tot je data partitie omdat die encrypted is.
pincode en vingerprintKiwi schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:06:
Dat eerste is sowieso niet mogelijk (zonder root iig).
Heb je een goede howto voor de installatie van pure nexus?dafmay schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:46:
Ik gebruik PureNexus ook al sinds ik mijn 6P heb en deze rom draait als een zonnetje! Normaliter heb ik al snel de neiging om allerlei custom roms te gaan uitproberen, maar met PN nog niet gehad
Probeer in TWRP je data te decrypten met je pincode, als het goed is kan je hem dan mounten.
Ik weet niet precies waar die knop zit.
ik heb inmiddels de purenexus-rom geinstalleerd.
Echter bij elke invoer wilt android dat dit met spraak word gedaan.
Ik kan ook niet schakelen naar het toetsenbord.
Iemand die dit herkend?
Echter bij elke invoer wilt android dat dit met spraak word gedaan.
Ik kan ook niet schakelen naar het toetsenbord.
Iemand die dit herkend?
Probeer deze eens.pitchdown schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:23:
Iemand die een rooted nexus 6p al heeft voorzien van de laatste patch MMB29P?
Hoe heb je dit gedaan?
http://forum.xda-develope...guides-beginners-t3206928
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Gisterochtend mijn 6P geüpdatet en sindsdien gaat mijn accu veel sneller leeg. Normaal had ik om 18:00 nog minstens 50% over en nu nog maar 25%... Heeft iemand anders hier ook last van? De media server gebruikt ineens veel meer stroom.
Heb idd het gevoel dat de accu sneller leeg gaat sinds de januari security update maar ik geef het nog een dag of twee om te stabiliseren.
Ik heb volgend probleem met Gmail:
Krijg telkens de melding dat hij niet kan inloggen op mijn exchange account maar toch komen er mails binnen.
Nog iemand die dit heeft?
Krijg telkens de melding dat hij niet kan inloggen op mijn exchange account maar toch komen er mails binnen.
Nog iemand die dit heeft?
Ik draai ook op dit moment deze rom.dafmay schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:21:
Heads-up...ik heb gisteren de nieuwste PureNexus custom rom geinstalleerd (r10). Deze is obv de allernieuwste Google FW versie MMB29P.
Ik merk sindsdien dat het probleem van geen of verlate notificaties van Gmail / Inbox uit de wereld lijkt te zijn. Ik ontvang al de gehele dag alle notificaties per direkt, zoals het hoort.
Wellicht is dit probleem dus opgelost door Google in deze buid.
Is dit rom-nieuwer de allerlaatste versie welke ook nog niet op de google pagina beschikbaar is? (ik vind deze build nl. nergens terug)
Man man man, eindelijk morgen (als alles goed gaat) de 64gb aluminium binnen. Ben erg benieuwd wat ik ervan vind. M'n Nexus 5 begint wel wat traag te worden, dus prima moment voor een nieuwe tel.
To dare is to do
Denk dat je blij verrast gaat zijn. het scherm, de snelheid.... heerlijk.Slaapje schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:16:
Man man man, eindelijk morgen (als alles goed gaat) de 64gb aluminium binnen. Ben erg benieuwd wat ik ervan vind. M'n Nexus 5 begint wel wat traag te worden, dus prima moment voor een nieuwe tel.
Had ook de Nexus 5 hiervoor. De 6p zou weleens de beste telefoon kunnen zijn die ik heb gebruik. Zalig scherm, batterij is uitstekend, snel!Slaapje schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:16:
GroeneThee schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:54:
[...]
Denk dat je blij verrast gaat zijn. het scherm, de snelheid.... heerlijk.
Ga het zo meemaken, aflevermoment ligt rond 5 uur vanmiddag.jmignolet schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:08:
[...]
Had ook de Nexus 5 hiervoor. De 6p zou weleens de beste telefoon kunnen zijn die ik heb gebruik. Zalig scherm, batterij is uitstekend, snel!
[ Voor 79% gewijzigd door Slaapje op 16-01-2016 14:29 ]
To dare is to do
Laatst de 6p bewondert in de Mediamarkt en enkele screenshots gemaakt, en via NFC overgezet naar mijn Nexus 5. Vond dat het Android-systeem een relatief hoog verbruik innemen, iemand enig idee hoe dat kan? Op m'n Nexus 5 zit ik rond de 400 mb. Kan het met de resolutie van de 6p te maken hebben?

Dat idee krijg ik ook. Voor de update minimaal 2 dagen voordat ik een oplader nodig heb. Nu naar 1,5 dag zit ik al onder de 10%. Hopelijk opgelost in de volgende update.Ves schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:37:
Heb idd het gevoel dat de accu sneller leeg gaat sinds de januari security update maar ik geef het nog een dag of twee om te stabiliseren.
Vermoed dat het iets te maken heeft met dat demo toestel? Herken dat absoluut niet met de mijne.Laurence007 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:50:
Laatst de 6p bewondert in de Mediamarkt en enkele screenshots gemaakt, en via NFC overgezet naar mijn Nexus 5. Vond dat het Android-systeem een relatief hoog verbruik innemen, iemand enig idee hoe dat kan? Op m'n Nexus 5 zit ik rond de 400 mb. Kan het met de resolutie van de 6p te maken hebben?
[afbeelding]
Zou heel goed kunnen! Was gewoon nieuwsgierig, goed om te horen dat een gewoon toestel het niet heeft.GroeneThee schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:11:
[...]
Vermoed dat het iets te maken heeft met dat demo toestel? Herken dat absoluut niet met de mijne.
Mensen wat een ervaring! Heerlijk toestel, super scherm en alles gaat super soepel. Ik was even bang voor de maat, maar dat heeft nog geen dag geduurd en toen was ik gewend. Ja, hier kan ik wel weet even mee vooruit.
To dare is to do
Hier gaat hier de goede kant op met de accuduur:EnigmaNL schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:55:
Gisterochtend mijn 6P geüpdatet en sindsdien gaat mijn accu veel sneller leeg. Normaal had ik om 18:00 nog minstens 50% over en nu nog maar 25%... Heeft iemand anders hier ook last van? De media server gebruikt ineens veel meer stroom.

Nexus 6p is voorzien van purenexus-rom + elementalx + xposed met greenify en Amplify.
Scherm staat op dit moment op 1uur 47 SOT.
Is dit ongeveer wat haalbaar is met de nexus 6P of zijn er nog meer opties om de batterijduur te verlengen?
[ Voor 4% gewijzigd door pitchdown op 19-01-2016 11:14 ]
Mijn idee is dat al die trucjes marginaal invloed hebben op je accuduur. Vooral met zo'n groot scherm is b.v. wifi verbinding openhouden niks vergelijken bij 5 minuutjes scherm aan.
Grootste winst valt imo te behalen met minder vaak 'even kijken of je wat gemist heb', want dan werkt doze het best en je helderheid naar benenden schroeven.
Grootste winst valt imo te behalen met minder vaak 'even kijken of je wat gemist heb', want dan werkt doze het best en je helderheid naar benenden schroeven.

Wat ik sinds de laatste januari vreemd vindt is ten eerste dat de batterij sneller leeg gaat, maar ook dat facebook nu opeens een 2e plaats inneemt in de accu lijst. Ik heb al 1 uur en 10 minuten op facebook gezeten sinds de laatste keer dat ik mijn 6P heb opgeladen. En ik heb niet eens facebook en ben ook dus niet ingelogd !! Heel vreemd
Eindelijk, na een lange tijd een Xperia Z te hebben gehad krijg ik hopelijk morgen mijn 6P binnen! Dat gaat een stap vooruit worden zeg
Qua screen-on-time haal ik gemiddeld zo'n 4,5-5,5 uur met nog 10-15% over op maximale helderheid. Ik ben meer dan tevreden, extra laders hoef ik niet te kopen omdat ik het toch met welke load dan ook door de dag heen haal.
Valt me wel op dat games als Subway Surfers niet echt vloeiend lopen, dit gaat een stuk vloeiender op de iPhones en ook andere Android phones (buiten de echt el-cheapo toestellen), framerate zal wel 60 zijn, maar de frametimes zijn naar het gevoel schrikbarend slecht.
Valt me wel op dat games als Subway Surfers niet echt vloeiend lopen, dit gaat een stuk vloeiender op de iPhones en ook andere Android phones (buiten de echt el-cheapo toestellen), framerate zal wel 60 zijn, maar de frametimes zijn naar het gevoel schrikbarend slecht.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
4-5 uur SOT red ik zeker niet zoals je zag in het screenshot.kuusj98 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:33:
Qua screen-on-time haal ik gemiddeld zo'n 4,5-5,5 uur met nog 10-15% over op maximale helderheid. Ik ben meer dan tevreden, extra laders hoef ik niet te kopen omdat ik het toch met welke load dan ook door de dag heen haal.
Wat heb je gedaan om dit te realiseren?
Ik heb wifi en 4G aan, scherm op adaptieve helderheid en dan de slider op het maximale, en verder niks speciaals eigenlijk. Denk dat zo'n 15% per dag aan allerlij spelletjes opgaat en zo'n 50% aan browsen en de rest aan whatsapp en YouTube.pitchdown schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:12:
[...]
4-5 uur SOT red ik zeker niet zoals je zag in het screenshot.
Wat heb je gedaan om dit te realiseren?
Met adaptieve helderheid bedoel je de optie "aanpasbare helderheid"?kuusj98 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:52:
[...]
Ik heb wifi en 4G aan, scherm op adaptieve helderheid en dan de slider op het maximale, en verder niks speciaals eigenlijk. Denk dat zo'n 15% per dag aan allerlij spelletjes opgaat en zo'n 50% aan browsen en de rest aan whatsapp en YouTube.
Vervolgens de optie erboven helemaal voluit gezet?
Ja dat, en helemaal voluit inderdaad.pitchdown schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:57:
[...]
Met adaptieve helderheid bedoel je de optie "aanpasbare helderheid"?
Vervolgens de optie erboven helemaal voluit gezet?
Als ik die aanpasbare helderheid op 75% zet is dat meestal ook genoeg en dan haal ik nog een uurtje meer. Meeste wat ik gehaald heb is op 50% helderheid ongeveer 9 uur SoT maar toen heb ik veel film gekeken waar al 30% ofzo zwart (dus uit) is.
Maar als je geen facebook hebt, waarom heb je het dan nog op je phone staan? Ik gebruik gewoon de browser als ik es een keer op facebook moet zijn en heb de app dan ook niet eens geïnstalleerd staan. M'n advies zou dan ook zijn om het te verwijderen.tazman67 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:13:
[afbeelding]
Wat ik sinds de laatste januari vreemd vindt is ten eerste dat de batterij sneller leeg gaat, maar ook dat facebook nu opeens een 2e plaats inneemt in de accu lijst. Ik heb al 1 uur en 10 minuten op facebook gezeten sinds de laatste keer dat ik mijn 6P heb opgeladen. En ik heb niet eens facebook en ben ook dus niet ingelogd !! Heel vreemd
Hier ook geen facebook app meer sinds een paar weken ( toen ik nog mijn iPhone 6 had ). Vreselijke batterijvreter.
Ik zit momenteel op 3u50 SoT. Maar nu zit ie wel op 10% batterij en hij zou ongeveer nog een 3-tal uurtjes meegaan. Dan ben ik nog niet thuis.. Snel laden ! Oei neen, geen USB-C kabels hier op het werk. haha
Ik zit momenteel op 3u50 SoT. Maar nu zit ie wel op 10% batterij en hij zou ongeveer nog een 3-tal uurtjes meegaan. Dan ben ik nog niet thuis.. Snel laden ! Oei neen, geen USB-C kabels hier op het werk. haha
Het heeft lang geduurd, maar ook ik heb mijn review geplaatst na 8 weken gebruik! productreview: Huawei Nexus 6P 32GB Zwart review door Therach
Ik heb een vraag mbt de geluidskwaliteit als je belt. Ik merk zelf een kleine kraak als mensen mij bellen, nu is het niet zo erg dat ik zeker ben van het feit dat de speaker kapot is, maar het valt mij iedere keer op als ik iemand aan de lijn heb. Als ik muziek speel of Youtube dan is hier niets van te merken.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
To dare is to do
Ik heb een vraag in verband de batterij, als je bij google kijkt over batterij staat er dat je die best zoveel mogelijk boven de 50% houd heeft dit egt meerwaarde voor de batterij ? Of is er een betere manier ?
Je moet op dit forum eens levensduur batterij in tikken, lange discussies met honderden verschillende meningen. En uiteindelijk heb je nog geen duidelijk antwoord...Jerre01 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:05:
Ik heb een vraag in verband de batterij, als je bij google kijkt over batterij staat er dat je die best zoveel mogelijk boven de 50% houd heeft dit egt meerwaarde voor de batterij ? Of is er een betere manier ?
Ik heb sinds een tijdje last van het wegvallen van de wifi verbinding voor enkele seconden, heeft er nog iemand hier problemen mee?
Wifi werkt prima hier, mijn probleem is meer Bluetooth verbinding die in de auto blijft klapperen.Cronimet schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:07:
Ik heb sinds een tijdje last van het wegvallen van de wifi verbinding voor enkele seconden, heeft er nog iemand hier problemen mee?
Ik heb juist altijd begrepen dat je de batterij zo ver mogelijk moet laten leeg lopen voordat je deze oplaad. Het enige wat je nooit moet doen is de mobiel vanzelf uit laten gaan zodat de batterij helemaal leeg is. Dat is echt slecht. Ik wacht dus altijd totdat deze onder de 10% is, en dan aan de oplader.Jerre01 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:05:
Kiwi in "[Huawei Nexus 6P] Ervaringen & Discussie"
Gewoon niet compleet leeg laten lopen, degradatie gebeurt toch wel.
Gewoon niet compleet leeg laten lopen, degradatie gebeurt toch wel.
Verwijderd
Nou baal ik dus wel even flink...
Zoals jullie misschien wel weten zou ik de Nexus 6P gaan kopen tijdens de BTW-vrije actie van mediamarkt. Gisteren is het officieel bekend gemaakt dat deze er zal zijn op woensdag om 1800. Alleen moet je je artikelen ophalen, je mag dus niet bestellen. Hopen dus dat ze op voorraad zijn!
En ik ging dus kijken, nergens hebben ze de Nexus 6P op voorraad..... (Dit weet ik omdat bij iedere winkel kan je hem pas binnen 1-2 dagen afhalen.)
Ik baal dan ook echt gigantisch.. Een hele tijd zitten wachten, hopen dat ik dan eindelijk deze prachtige telefoon kan kopen, en dan nu dit.
Zoals jullie misschien wel weten zou ik de Nexus 6P gaan kopen tijdens de BTW-vrije actie van mediamarkt. Gisteren is het officieel bekend gemaakt dat deze er zal zijn op woensdag om 1800. Alleen moet je je artikelen ophalen, je mag dus niet bestellen. Hopen dus dat ze op voorraad zijn!
En ik ging dus kijken, nergens hebben ze de Nexus 6P op voorraad..... (Dit weet ik omdat bij iedere winkel kan je hem pas binnen 1-2 dagen afhalen.)
Ik baal dan ook echt gigantisch.. Een hele tijd zitten wachten, hopen dat ik dan eindelijk deze prachtige telefoon kan kopen, en dan nu dit.
Heeft BCC de nexus niet? BCC heeft altijd tegelijk met MM de BTW actie..
Google geeft zelf aan dat je de batterij beter >50% kan houden. Zie https://support.google.com/nexus/answer/6187455.tazman67 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:09:
[...]
Ik heb juist altijd begrepen dat je de batterij zo ver mogelijk moet laten leeg lopen voordat je deze oplaad. Het enige wat je nooit moet doen is de mobiel vanzelf uit laten gaan zodat de batterij helemaal leeg is. Dat is echt slecht. Ik wacht dus altijd totdat deze onder de 10% is, en dan aan de oplader.
Verwijderd
Wel op de webshop, maar voor de korting moet je in dit geval toch naar een winkel?oltk schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:53:
Heeft BCC de nexus niet? BCC heeft altijd tegelijk met MM de BTW actie..
De mediamarkt heeft trouwens ook alleen de 32gb versie...?
Vorig jaar heb ik voor mijn moeder een tv gekocht bij bcc (met 17,5% korting). In de fysieke winkel. Lekker rustig itt de MMVerwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:04:
[...]
Wel op de webshop, maar voor de korting moet je in dit geval toch naar een winkel?
De mediamarkt heeft trouwens ook alleen de 32gb versie...?
En ik zie ook niet anders dan de 32GB. Ik betwijfel oprecht op dat wel voldoende is. Mijn oude S3 (16GB + 32 GB kaartje) heeft nog maar 10 GB over. Tomtom = 5 GB en muziek = 6GB. Dus waardoor de rest wordt ingenomen?? (filmpjes heb ik verwijderd)..
Verwijderd
Ja ik zag ook al geen andere keuze.. Gelukkig kan je met USB-C gewoon een USB aansluiten en de onnodige foto's enz overzetten!oltk schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Vorig jaar heb ik voor mijn moeder een tv gekocht bij bcc (met 17,5% korting). In de fysieke winkel. Lekker rustig itt de MMDus ik neem aan dat ook dit jaar gewoon korting in de winkel is. De vraag is vooral: hebben ze de nexus in de winkel liggen?
En ik zie ook niet anders dan de 32GB. Ik betwijfel oprecht op dat wel voldoende is. Mijn oude S3 (16GB + 32 GB kaartje) heeft nog maar 10 GB over. Tomtom = 5 GB en muziek = 6GB. Dus waardoor de rest wordt ingenomen?? (filmpjes heb ik verwijderd)..
Kun je hem niet gewoon via de webshop bestellen? Of mis ik nu iets..Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:30:
Nou baal ik dus wel even flink...
Verwijderd
Was eerst behoorlijk onduidelijk... Op de ene pagina zeiden ze van wel, de andere weer van niet..WeViE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:45:
[...]
Kun je hem niet gewoon via de webshop bestellen? Of mis ik nu iets..
Heb dus maar even gebeld en gelukkig kan het gewoon!
Wachten tot woensdag 1800 dus !
Als ik een afspraak heb in mijn agenda waar ik het adres aan heb toegevoegd, opent google maps automatisch als ik op het adres druk.
Dat is fijn maar ik gebruik liever here maps als navigatie, hoe kan ik ervoor zorgen dat here automatisch opent bij het drukken op een adres?
Dat is fijn maar ik gebruik liever here maps als navigatie, hoe kan ik ervoor zorgen dat here automatisch opent bij het drukken op een adres?
Ik moet zeggen dat ik de batterij toch wat vind tegenvallen. Vanmorgen om 7 uur van de lader gehaald en om 17:00 uur onder de 50% met een half uur screen on. In dit tijd heb ik wat whatsapp berichten gestuurd en gelezen en 1 keer op Facebook gezeten.
Bij jullie een vergelijkbaar beeld?
To dare is to do
Via instellingen, apps, Here Maps kan je via "standaard openen" misschien wat regelen? Anders naar instellingen, apps, Google Maps, "standaard openen" en klik op "standaardwaarden wissen." Als je opnieuw op een adres klikt krijg je hopelijk een keuze tussen Maps en Here Maps en kan je deze vastleggen.Cronimet schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:48:
Als ik een afspraak heb in mijn agenda waar ik het adres aan heb toegevoegd, opent google maps automatisch als ik op het adres druk.
Dat lijkt me niet goed. Ik heb em vanochtend om 6:15 van de lader gehaald en zit nu as we speak op 60% met 1uur scherm tijd. En dan heb ik nog de outlook app draaien die veel batterij eet.Slaapje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:09:
Ik moet zeggen dat ik de batterij toch wat vind tegenvallen. Vanmorgen om 7 uur van de lader gehaald en om 17:00 uur onder de 50% met een half uur screen on. In dit tijd heb ik wat whatsapp berichten gestuurd en gelezen en 1 keer op Facebook gezeten.
Zonder outlook had ik nog wel richting de 70% gehad denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door renedepe op 26-01-2016 20:03 ]
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
in de google store momenteel 100 euro korting op de 6p
€100 off Nexus 6P
Nexus 6P 32GB was €649, now €549. Nexus 6P 64GB was €699, now €599. Nexus 6P 128GB was €799, now €699. Promotion period starting January 26, 2016, ending February 12, 2016.
€100 off Nexus 6P
Nexus 6P 32GB was €649, now €549. Nexus 6P 64GB was €699, now €599. Nexus 6P 128GB was €799, now €699. Promotion period starting January 26, 2016, ending February 12, 2016.
Kijk, dat is interessant. Dat is nauwelijks duurder nog dan met de BTW aktie komende dagen. En wel tot 12februari bedenktijd of je wilt kopen.krotwijk schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:07:
in de google store momenteel 100 euro korting op de 6p
€100 off Nexus 6P
Geeft me de tijd om even te gaan kijken hoe groot de telefoon nu is.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik gebruik al een tijdje de facebook app niet meer om diversen redenen.
Doe het gewoon via de mobiele website.
Nu heb ik daar een bladwijzer van gemaakt in chrome en wil ik deze toevoegen aan m'n homescreen maar dat wil dus niet.
Krijg alleen dit te zien

Zowel met nova launcher als met de google now launcher.
Iemand een idee hoe dat kan ?
Nu heb ik daar een bladwijzer van gemaakt in chrome en wil ik deze toevoegen aan m'n homescreen maar dat wil dus niet.
Krijg alleen dit te zien

Bij de bcc is ie nu 536.36€ alvast vooruit op de actie van de mm. Alleen nog niet leverbaar.
Twijfel om hem als vervanging te halen voor mijn HTC m7.
Wordt toch wel erg verleidelijk, wil geen s6 ivm. touchwiz.
Twijfel om hem als vervanging te halen voor mijn HTC m7.
Wordt toch wel erg verleidelijk, wil geen s6 ivm. touchwiz.
[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 26-01-2016 22:14 ]
Had 4uur screen on time met nog 21% batterij over einde middag. Gebeld, Skype, browser...Slaapje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:09:
Dus nee. Maar zoals gezegd knal die Facebook app er helemaal af...
Heb sinds een paar dagen een Nexus 6P en ben er zeer over te spreken.
Moet nog erg wennen aan de grote van het scherm. Had hiervoor een Xperia Z.
Nou is alleen mijn vraag, is het slim om de telefoon de hele nacht aan de lader te leggen. Omdat hij in een zeer korte tijd vol zit en dan uren lang voor niks aan de lader ligt?
Nou is alleen mijn vraag, is het slim om de telefoon de hele nacht aan de lader te leggen. Omdat hij in een zeer korte tijd vol zit en dan uren lang voor niks aan de lader ligt?
Dat kan totaal geen kwaadMeatwagon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:22:
Heb sinds een paar dagen een Nexus 6P en ben er zeer over te spreken.
Ik weet niet wat het is, maar ik begin aardig wat lag te merken op mijn Nexus 6P.
Hebben jullie daar last van? Enige manier om dit op te lossen lijkt wel te rebooten.
Issues waar ik het meest tegen aan loop:
- Toetsenbord (ik gebruik de gewone Google keyboard) reageert bestwel vaak niet en blijft soms 'haken' op een toets zodat een popupschermpje omhoog komt terwijl ik gewoon normaal typ. Soms duurt het gewoon seconden voordat het weer responsive is.
- Starten van de camera d.m.v. powerbutton dubbel klikken vanuit standby is soms gewoon rete traag. Verder nog issues met 4K films opslaan wat het ding eigenlijk niet eens aan kan en HDR foto's die er lang over doen om opgeslagen te worden.
- Starten en switchen van apps gaat lang niet zo snel meer als in het begin
Herkennen jullie dit? Ik had dit soort zaken op een Nexus telefoon gewoon niet verwacht, waar ik dus eigenlijk van baal.
Ik begin steeds meer te ervaren dat het hebben van een stock Android Nexus gewoon opgeblazen fanboy geleuter is. Als Google zelf niet zijn software in orde kan krijgen vind ik het niet gek dat derde partijen 'een slechte trage skin erop zetten', die in mijn ogen niet eens zo super slecht hoeft te zijn als iedereen beweert. Mijn ervaring met Sense is zeker niet slechter als met stock Android.
Hebben jullie daar last van? Enige manier om dit op te lossen lijkt wel te rebooten.
- Toetsenbord (ik gebruik de gewone Google keyboard) reageert bestwel vaak niet en blijft soms 'haken' op een toets zodat een popupschermpje omhoog komt terwijl ik gewoon normaal typ. Soms duurt het gewoon seconden voordat het weer responsive is.
- Starten van de camera d.m.v. powerbutton dubbel klikken vanuit standby is soms gewoon rete traag. Verder nog issues met 4K films opslaan wat het ding eigenlijk niet eens aan kan en HDR foto's die er lang over doen om opgeslagen te worden.
Herkennen jullie dit? Ik had dit soort zaken op een Nexus telefoon gewoon niet verwacht, waar ik dus eigenlijk van baal.
Ik begin steeds meer te ervaren dat het hebben van een stock Android Nexus gewoon opgeblazen fanboy geleuter is. Als Google zelf niet zijn software in orde kan krijgen vind ik het niet gek dat derde partijen 'een slechte trage skin erop zetten', die in mijn ogen niet eens zo super slecht hoeft te zijn als iedereen beweert. Mijn ervaring met Sense is zeker niet slechter als met stock Android.
Inderdaad interessant. Heb echt goede ervaringen met de Google Store. Media markt levert echter wel sneller en is meer bereikbaar voor het geval je hem wilt ruilen.Xanion schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:03:
[...]
Kijk, dat is interessant. Dat is nauwelijks duurder nog dan met de BTW aktie komende dagen. En wel tot 12februari bedenktijd of je wilt kopen.
Geeft me de tijd om even te gaan kijken hoe groot de telefoon nu is.
Ik ben zelf al een paar dagen aan het tobben of ik deze ga kopen of niet.Heb nu een Nexus 4, die het nog vrij goed doet. Meer dan 2u SOT is echter niet mogelijk xD.
Trucje is om de betreffende pagina te openen in de browser - - > menu - - > toevoegen aan startscherm. Via de bladwijzer widget werkt het bij mij ook niet.ComTech schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:40:
Ik gebruik al een tijdje de facebook app niet meer om diversen redenen.
Krijg alleen dit te zien
Moet zeggen dat ik me hier totaal niet in kan vinden. Nog even snel als op het begin.Freshnezz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:00:
Ik weet niet wat het is, maar ik begin aardig wat lag te merken op mijn Nexus 6P.
Wellicht een app die het probleem veroorzaakt..? heb werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn..
Misschien heeft android expert Kiwi een oplossing
Ik heb dit ook wel, maar dan in wat mindere mate. Ik wijt het aan de crappy snapdragon 810 SoC.Freshnezz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:00:
De nexus 5 draaide doorgaans smoother dan de 6P, dus aan de software kan het eigenlijk niet liggen.
Ook ik had hier last van met mijn 6p, zie mijn post: renzo4000 in "[Huawei Nexus 6P] Ervaringen & Discussie"Freshnezz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:00:
Met mijn s6e+ heb ik hier totaal geen last van (ondanks de "zware" TW schil).
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat werkt perfect had er al naar zitten zoeken in de browser maar niet goed gekeken.wwwouter3333 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:48:
[...]
Trucje is om de betreffende pagina te openen in de browser - - > menu - - > toevoegen aan startscherm. Via de bladwijzer widget werkt het bij mij ook niet.
Heb je een screenshot van het gemiddelde geheugengebruik? Klinkt alsof er een app op de achtergrond je telefoon vertraagd. Lijkt mij zeker niet normaal in ieder geval.Freshnezz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:00:
Ben je geroot/ROM etc.? Of gewoon stock?
Je leest toch echt wel meer lag issues met de 6p op diverse fora... wellicht dat dit nog verbetert in de komende updates.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En meestal ligt het toch echt aan slecht gebouwde apps of apps zoals Facebook. Moet zeggen dat ik nog steeds blij ben met mijn 6P.renzo4000 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:44:
Je leest toch echt wel meer lag issues met de 6p op diverse fora... wellicht dat dit nog verbetert in de komende updates.
Nog steeds snel, prima batterijduur en marshmallow bevalt goed.
Na intussen enkele maanden met de Nexus 6P zeer tevreden over het toestel!
2 dingen die ik wel tegenkom:
1. Facebook app, zegt soms "can't connect right now". Dit terwijl er wel gewoon internet is, andere apps werken correct en ook surfen gaat dan meteen. FB app even afsluiten en opnieuw starten, lost het probleem dan wel op. Ligt vermoedelijk gewoon aan de brakke FB app zelf, maar goed.
2. Af en toe hangt hij even als ik wil unlocken via fingerprint. Hij trilt dan even, dus hij heeft de fingerprint geregistreerd, maar het scherm blijft zwart. Scherm aanzetten via powerknop lukt dan ook niet. Duurt meestal een seconde of 4-5 en gaat het scherm gewoon terug aan.
Gebeurt niet zo heel vaak, maar toch.
Verder toch echt wel 1 belangrijke klacht. Die plaatsing van de volume en powerknop in het midden van die zijrand. Dat is nu toch echt wel ongelukkig. Het is ten eerste niet echt intuitief, en belangrijker heel irritant voor heel wat auto-houders, die daar niet op voorzien zijn.
1. Facebook app, zegt soms "can't connect right now". Dit terwijl er wel gewoon internet is, andere apps werken correct en ook surfen gaat dan meteen. FB app even afsluiten en opnieuw starten, lost het probleem dan wel op. Ligt vermoedelijk gewoon aan de brakke FB app zelf, maar goed.
2. Af en toe hangt hij even als ik wil unlocken via fingerprint. Hij trilt dan even, dus hij heeft de fingerprint geregistreerd, maar het scherm blijft zwart. Scherm aanzetten via powerknop lukt dan ook niet. Duurt meestal een seconde of 4-5 en gaat het scherm gewoon terug aan.
Verder toch echt wel 1 belangrijke klacht. Die plaatsing van de volume en powerknop in het midden van die zijrand. Dat is nu toch echt wel ongelukkig. Het is ten eerste niet echt intuitief, en belangrijker heel irritant voor heel wat auto-houders, die daar niet op voorzien zijn.
Je laatste punt wat betreft button placement kan ik inderdaad ook niet bij in komen, buiten dat ik het zeer onhandig vind dat de knoppen zo dicht bij elkaar zitten (überhaupt bij elkaar), ben ik ook linkshandig en is het dubbelop. Ieder keer als ik iets met volume's wil doen of het ding wil uitzetten ben ik aan het kloten met die knoppen.d--amo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:57:
Na intussen enkele maanden met de Nexus 6P zeer tevreden over het toestel!
Ander puntje van irritatie is de headphonejack. Het geluid is prima, maar om de een of andere reden wil het gewoon niet werken met Xiaomi oordopjes. Als er al fatsoenlijk stereo geluid uit komt hapert het bij iedere beweging en fietsen met oortjes in hoef ik al helemaal niet te proberen. Daarnaast doen de in-line controlls het absoluut niet. Beetje lastig, maar ik zal maar (wéér

Dat zou kunnen, maar ik heb precies dezelfde apps geinstalleerd op mijn s6e+ en ondervind die problemen totaal niet. Het kan wel zijn dat de hardware/software van de 6p icm deze apps dit veroozaken. Ik merkte vooral dat het scrollen door de zwaardere pagina's in chrome niet vloeiend gaan itt mijn huidige toestel.GroeneThee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:27:
[...]
En meestal ligt het toch echt aan slecht gebouwde apps of apps zoals Facebook. Moet zeggen dat ik nog steeds blij ben met mijn 6P.
Nog steeds snel, prima batterijduur en marshmallow bevalt goed.
Ik weet het, je meldt het te pas en te onpas overal
Ik weet ook dat je heel blij bent met je S6e+, en terecht.
Maar om nou elke gelegenheid aan te grijpen om je mindere ervaring over de 6P te ventileren en een toestel wat ca 160 euro duurder is, te promoten...
Anyway, als een ieder die bijvoorbeeld lag ervaart eerst eens na gaat:
- doe eens een restart
- welke apps er geinstalleerd zijn en eventueel de boosdoener (Facebook bijv) kunnen zijn
- Mocht bovenstaande geen uitkomst bieden, doe eens een factory reset. Is de lag er nog steeds?
- Zo nee, installeer je apps 1 voor 1 terug en ga na elke installatie na of er sprake is van lag.
- etc.
Voorlopig heb ik niet het idee dat dit een issue is welke heel wijd verspreid is. neemt niet weg dat als je het ervaart, dat dat vervelend is.
Maar om nou elke gelegenheid aan te grijpen om je mindere ervaring over de 6P te ventileren en een toestel wat ca 160 euro duurder is, te promoten...
- doe eens een restart
- welke apps er geinstalleerd zijn en eventueel de boosdoener (Facebook bijv) kunnen zijn
- Mocht bovenstaande geen uitkomst bieden, doe eens een factory reset. Is de lag er nog steeds?
- Zo nee, installeer je apps 1 voor 1 terug en ga na elke installatie na of er sprake is van lag.
- etc.
Voorlopig heb ik niet het idee dat dit een issue is welke heel wijd verspreid is. neemt niet weg dat als je het ervaart, dat dat vervelend is.
Ik wil waarschijnlijk ook van mijn Nexus 5 overstappen op een Nexus 6P, alleen vraag ik me af hoe de GPS ontvangst is van de 6P.
De GPS ontvangst van de Nexus 5 vindt ik redelijk onder de maat. Is er iemand die ook van een Nexus 5 komt en ervaring heeft met een eventueel verschil in de GPS ontvangst van de Nexus 6P?
De GPS ontvangst van de Nexus 5 vindt ik redelijk onder de maat. Is er iemand die ook van een Nexus 5 komt en ervaring heeft met een eventueel verschil in de GPS ontvangst van de Nexus 6P?
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de GPS op mijn Nexus 5. Ik merk dan ook geen verschil op mijn 6P (of het is allebei even onmerkbaar ruk
).
De 6P pakt het signaal in mijn geval erg rap - zo goed als instant - voor zowel navigatiedoeleinden als gebruik in apps welke signaal vragen. Dat zal voor een deel ook wel komen omdat er gebruik wordt gemaakt van masten, vermoed ik.
De 6P pakt het signaal in mijn geval erg rap - zo goed als instant - voor zowel navigatiedoeleinden als gebruik in apps welke signaal vragen. Dat zal voor een deel ook wel komen omdat er gebruik wordt gemaakt van masten, vermoed ik.
Sinds zaterdag een Nexus 6P. Hij zit nu in de doos voor retour Coolblue...
Omdat Google zo nodig gisteren €100 van de prijs af moest doen

Dus nu moet ik het weer even met m'n HTC M8 doen tot m'n 6P uit de Google store er is. Ik mis hem nu al! Maar voor dat prijsverschil haal ik die wisseltruc wel even uit.
De M8 voelt nu veel kleiner dan een week geleden, vooral met typen in landscape. Geklooi met micro USB, geklooi met 6cijfer pincode (damn de policies van m'n werk-Outlook).
Wat betreft lag, maar voornamelijk batterijduur heb ik net als vele anderen hier een slag kunnen slaan door de Facebook app in te ruilen voor de mobiele site. Die app hield de 6P consequent uit Doze... de M8 ook, maar daarop kan ik Facebook niet verwijderen.
Viel me trouwens op dat de DND bug waarbij de optie "tot volgend alarm" wegvalt, nu ook weer optreedt. Dus geen probleem met jaar overgang, maar iets met het getal 26? Kan helaas nu niet checken of het nog steeds is, aangezien de 6P in een dichtgetapete doos zit
Omdat Google zo nodig gisteren €100 van de prijs af moest doen
Dus nu moet ik het weer even met m'n HTC M8 doen tot m'n 6P uit de Google store er is. Ik mis hem nu al! Maar voor dat prijsverschil haal ik die wisseltruc wel even uit.
De M8 voelt nu veel kleiner dan een week geleden, vooral met typen in landscape. Geklooi met micro USB, geklooi met 6cijfer pincode (damn de policies van m'n werk-Outlook).
Wat betreft lag, maar voornamelijk batterijduur heb ik net als vele anderen hier een slag kunnen slaan door de Facebook app in te ruilen voor de mobiele site. Die app hield de 6P consequent uit Doze... de M8 ook, maar daarop kan ik Facebook niet verwijderen.
Viel me trouwens op dat de DND bug waarbij de optie "tot volgend alarm" wegvalt, nu ook weer optreedt. Dus geen probleem met jaar overgang, maar iets met het getal 26? Kan helaas nu niet checken of het nog steeds is, aangezien de 6P in een dichtgetapete doos zit
Sterker nog: http://www.technobuffalo....-uninstall-facebook-asap/Sjoop1985 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:53:
Ik zou CB een belletje geven met de vraag of zij met die prijsdaling mee gaan en in hoeverre jij dat met dit toestel al kunt meepakken. In een heel mooi geval hoef je niets terug te sturen en in het allerslechtste geval kan het niet en moet je je retournering doorzetten, maar een poging is best de moeite toch?Sjoop1985 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:53:
Sinds zaterdag een Nexus 6P. Hij zit nu in de doos voor retour Coolblue...
Omdat Google zo nodig gisteren €100 van de prijs af moest doen![]()
Ik verspreid het niet te pas en te onpas hoor... alleen hier in het topicGroeneThee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:56:
Ik weet het, je meldt het te pas en te onpas overalIk weet ook dat je heel blij bent met je S6e+, en terecht.
- doe eens een restart
- etc.
Nogmaals ik had eerst de 6p juist omdat ik naar een stock android ervaring wilde (met onder andere het voordeel voor de vloeiende en snelle ervaring tov de bloated samsung/lg/htc toestellen). Echter mijn ervaringen waren niet alleen maar positief zoals je dus weet, en nee niet alleen ik ervaar dat maar meer mensen.
Ik weet dat het soms lastig is te verkroppen als er niet alleen maar positieve dingen gezegd worden in het topic waar mensen zitten die het toestel zelf bezitten (iets met cognitieve dissonantie
Nee maar toch het laatste woord willen hebben? Telkens hetzelfde verhaaltje doen lijkt in dit geval enigszins op het marketen van een andere product.. of het nou bewust of onbewust gebeurd en leid tot reacties van andere mensen, zo simpel is het.
Wat heeft het voor zin om jou ervaringen met de s6 edge + telkens keer op keer hier te verkondigen? 1x snappen we maar je hebt het nu al een paar keer gedaan, wat dus overbodig is.
Geen 6p meer hebben en telkens over een ander toestel hebben heeft totaal geen nut, misschien is er niet voldoende activiteit in de s6 edge + topic.. zie andere daar over klagen, no pun intended..
Je hebt hem gehad en had er een bepaalde ervaring mee, een mindere in jou geval, in deze topic bevinden genoeg mensen die wel uiterst positief zijn

Uiteraard zijn er ook issues en mindere ervaringen maar dan wordt er in mee gedacht en zoekt men naar een oplossing voor desbetreffende product, de 6p.
Met alle respect, je ervaring met iets delen is echt niet erg maar meerdere keren soort van hetzelfde melden hoort hier niet thuis imo.
Wat heeft het voor zin om jou ervaringen met de s6 edge + telkens keer op keer hier te verkondigen? 1x snappen we maar je hebt het nu al een paar keer gedaan, wat dus overbodig is.
Geen 6p meer hebben en telkens over een ander toestel hebben heeft totaal geen nut, misschien is er niet voldoende activiteit in de s6 edge + topic.. zie andere daar over klagen, no pun intended..
Je hebt hem gehad en had er een bepaalde ervaring mee, een mindere in jou geval, in deze topic bevinden genoeg mensen die wel uiterst positief zijn
Uiteraard zijn er ook issues en mindere ervaringen maar dan wordt er in mee gedacht en zoekt men naar een oplossing voor desbetreffende product, de 6p.
Met alle respect, je ervaring met iets delen is echt niet erg maar meerdere keren soort van hetzelfde melden hoort hier niet thuis imo.
Had gekund maar ik had mijn aluminiumfolie hoedje op. Ik wilde Coolblue geen incentive geven om bij een eventuele retour met een smoesje te komen (gebruiksschade ofzo) om niet volledig te hoeven restitueren.Bastiaan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 06:44:
[...]
Ik zou CB een belletje geven met de vraag of zij met die prijsdaling mee gaan en in hoeverre jij dat met dit toestel al kunt meepakken. In een heel mooi geval hoef je niets terug te sturen en in het allerslechtste geval kan het niet en moet je je retournering doorzetten, maar een poging is best de moeite toch?
En Google heeft zijn werk goed gedaan, want deze reply komt alweer van een 6P, vanmorgen geleverd (minder dan 24 uur).
Weet dat het geen vergelijk topic is, maar even snel toch de vraag. Ik meende dat Touchwiz een zeer agressieve geheugen policy had waardoor apps heel snel worden afgesloten en dus 'traag' opnieuw gestart moeten worden. Dit terwijl de 6p vele apps in geheugen kan houden en dus deze steeds snel kan starten.renzo4000 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:58:
[...]
Ik verspreid het niet te pas en te onpas hoor... alleen hier in het topic. Ik promoot overigens niks, het is nou eenmaal de eerlijke vergelijking die ik nu kan maken op basis van deze twee toestellen. In mijn geval was ik evenveel kwijt voor beide toestellen (er zat alleen 32gb verschil in
). De 6p is toch ook een toestel wat zich wil meten aan de toppers in de markt? Daar horen nou eenmaal ook de samsung s6e+ / iphone 6s plus / etc bij. De usp's van de 6p zouden juist de lagere prijs en stock android ervaring moeten zijn. Feit is dat ze mi niet deze strijd volledig aan kunnen.
Nogmaals ik had eerst de 6p juist omdat ik naar een stock android ervaring wilde (met onder andere het voordeel voor de vloeiende en snelle ervaring tov de bloated samsung/lg/htc toestellen). Echter mijn ervaringen waren niet alleen maar positief zoals je dus weet, en nee niet alleen ik ervaar dat maar meer mensen.
Ik weet dat het soms lastig is te verkroppen als er niet alleen maar positieve dingen gezegd worden in het topic waar mensen zitten die het toestel zelf bezitten (iets met cognitieve dissonantie). Ik geef alleen aan dat ik het juist vreemd vindt dat met een zelfde setup van apps en instellingen ik op de 6p juist een mindere goede ervaring heb tov (vloeken in de kerk) s6e+. Het is ook een heads-up voor degene die overwegen dit toestel aan te schaffen en hier gevoelig voor zijn en dit vooral goed moeten checken alvorens ze overgaan tot definitieve aanschaf. That just my 2 cents. Ik zal er verder niet meer op in gaan.
Merk je hier geen verschil in? (Ben mezelf ook aan het oriënteren op de 6p en op de Edge :-))
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik zou je graag willen beantwoorden maar er zijn users hier die dit niet op prijs stellen
...
Maar dergelijke geheugen issues ken ik niet, voordeel is wel dat de plus versie 4gb heeft itt de standaard 3gb, wellicht dat daar het verschil in zit. Mocht je meer info willen kan je dat ook per pb doen, dan houden we hier de mensen tevreden en de boel on-topic.
Maar dergelijke geheugen issues ken ik niet, voordeel is wel dat de plus versie 4gb heeft itt de standaard 3gb, wellicht dat daar het verschil in zit. Mocht je meer info willen kan je dat ook per pb doen, dan houden we hier de mensen tevreden en de boel on-topic.
Ik denk dat er iets niet helemaal goed ging, ik heb de telefoon opnieuw opgestart en heb sindsdien een meer dan acceptabele accuduur. Vanmorgen om half 7 van de lader, twee uur screen on en half uurtje navigatie en nu nog 64 procent batterij over. Ben weer een happy camperrenedepe schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:01:
[...]
Dat lijkt me niet goed. Ik heb em vanochtend om 6:15 van de lader gehaald en zit nu as we speak op 60% met 1uur scherm tijd. En dan heb ik nog de outlook app draaien die veel batterij eet.
Zonder outlook had ik nog wel richting de 70% gehad denk ik.
To dare is to do
Hier hetzelfde, gisteren nog geen 3 uur screen on time gehaald. Telefoon gereboot. Vanmorgen 9 uur uit de lader, nu 4.5 uur screen on time en nog 30% over.Slaapje schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:06:
[...]
Ik denk dat er iets niet helemaal goed ging, ik heb de telefoon opnieuw opgestart en heb sindsdien een meer dan acceptabele accuduur. Vanmorgen om half 7 van de lader, twee uur screen on en half uurtje navigatie en nu nog 64 procent batterij over. Ben weer een happy camper
Enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat als ik aan het telefoneren ben, het scherm met geen mogelijkheid aan wil. Ook niet op het moment dat er opgehangen wordt. Ik heb geen screenprotector, dus het kan niet liggen aan de proximity sensor lijkt me.
To dare is to do
Het klinkt toch wel heel erg als een proximity sensor probleem. Zit er niet toevallig een stofje o.i.d. op? Test anders even of de proximity sensor nog wel gewoon werkt.Slaapje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:03:
Enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat als ik aan het telefoneren ben, het scherm met geen mogelijkheid aan wil. Ook niet op het moment dat er opgehangen wordt. Ik heb geen screenprotector, dus het kan niet liggen aan de proximity sensor lijkt me.
Als ik hem test met verschillende apps dan doet ie het wel, alleen is het best langzaam. Dus op het moment dat ik mijn vinger weghaal van de sensor dan duurt het een seconde of twee (soms meer) voordat er wordt geregistreerd dat mijn vinger weg is.Kiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:05:
[...]
Het klinkt toch wel heel erg als een proximity sensor probleem. Zit er niet toevallig een stofje o.i.d. op? Test anders even of de proximity sensor nog wel gewoon werkt.
Nu net getest met dezelfde App, alleen dan op de Nexus 5x van mijn vriendin. Hierop is het instant als ik mijn vinger weghaal. Dus het lijkt me niet in orde.
[ Voor 47% gewijzigd door Slaapje op 29-01-2016 23:22 ]
To dare is to do
Heb je misschien apps draaien die ook gebruik maken van de sensor? Misschien automatisering apps zoals Tasker? De sensor zou inderdaad vrijwel direct moeten veranderen.
Hier ook overgestapt van Nexus 5 naar de Nexus 6p. Met de Nexus 5 heb ik ook gemengde gevoelens bij het gebruik van de gps, soms werkt die perfect, soms voor geen meter. Met de Nexus 6p voorlopig geen enkel probleem.ASracing schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:06:
Ik wil waarschijnlijk ook van mijn Nexus 5 overstappen op een Nexus 6P, alleen vraag ik me af hoe de GPS ontvangst is van de 6P.
Ik heb sinds gister de nexus 6p als vervanger van mijn oude nexus 5, echt een heerlijke telefoon! Dacht in het begin dat ik m misschien te groot zou vinden, maar daar ben je zo aan gewend. Als ik nu mijn oude nexus 5 zie denk ik van wat is dat een klein dingetje eigenlijk
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Ik kwam op xda een post tegen dat de proximity sensor in de speaker aan de bovenkant zit. Poster zei dat het kon werken om eens flink te blazen... Wat blijkt? Dat was dus ook het euvel bij mij... Weet niet of ik er erg blij mee ben dat de sensor daar zit, maar voorlopig werkt het weer helemaal goed.Kiwi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:34:
Heb je misschien apps draaien die ook gebruik maken van de sensor? Misschien automatisering apps zoals Tasker? De sensor zou inderdaad vrijwel direct moeten veranderen.
To dare is to do
Verwijderd
Volgers mij zit hij juist onder de speaker, was in het begin een heel probleem mee met screen protectors die niet de goede cutouts hadden.Slaapje schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:52:
[...]
Ik kwam op xda een post tegen dat de proximity sensor in de speaker aan de bovenkant zit. Poster zei dat het kon werken om eens flink te blazen... Wat blijkt? Dat was dus ook het euvel bij mij... Weet niet of ik er erg blij mee ben dat de sensor daar zit, maar voorlopig werkt het weer helemaal goed.
Gisteren de nexus 6P in de winkel bekeken of dit de nieuwe opvolger wordt van mijn note4. Heerlijke telefoon zo te zien alleen waar ik echt tegen aanloop is de helderheid van het scherm. Ik dacht eerst dat het exemplaar in de winkel te donker stond, maar helderheid stond toch echt op 100%. Net zo fel als mijn note4 op 60-70%. Had al gelezen dat het scherm niet zo helder is als die van Samsung maar vind dit toch wel tegenvallen.
Nu heb ik mijn note4 altijd zo tussen de 60-70% staan en dat zou betekenen dat de nexus 6p altijd op 100% moet staan. Op welke waarde staat die van jullie?
Nu heb ik mijn note4 altijd zo tussen de 60-70% staan en dat zou betekenen dat de nexus 6p altijd op 100% moet staan. Op welke waarde staat die van jullie?
Heb de note4 ook gehad en naar mijn idee is de helderheid ongeveer hetzelfde op zn hoogst..
Stond adaptive brightness wel uit? Dat scheelt nogal namelijk
Ik vind hem op zn hoogst te fel, heb hem altijd rond de 30%
De laatste tijd gebruik ik in de avond (en vooral in de ochtend) ook de app Easyeyes, dat oogt net wat rustiger voor mij.
De laatste tijd gebruik ik in de avond (en vooral in de ochtend) ook de app Easyeyes, dat oogt net wat rustiger voor mij.
denk dat de adaptieve functie aan stond, op 100% is het echt een bak licht wat in je gezicht schijnt. Heb 'm zelf rond 20 tot max 30% staan, is voor mij ruim voldoende. Soms, bijv films etc, zet ik m wat hoger.mytheory schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:09:
Gisteren de nexus 6P in de winkel bekeken of dit de nieuwe opvolger wordt van mijn note4. Heerlijke telefoon zo te zien alleen waar ik echt tegen aanloop is de helderheid van het scherm. Ik dacht eerst dat het exemplaar in de winkel te donker stond, maar helderheid stond toch echt op 100%. Net zo fel als mijn note4 op 60-70%. Had al gelezen dat het scherm niet zo helder is als die van Samsung maar vind dit toch wel tegenvallen.
Bedankt voor jouw antwoord. Geen idee of de adaptive brightness aan of uit stond. Weet niet wat het is en zal dat eens gaan opzoeken. Ik weet wel dat ze de smartphones in winkels altijd alles op 100% zetten zodat het eruit knalt. Misschien dat adaptive brightness aanstond en ga voor de zekerheid eens terug om te kijken.BigF25 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:40:
Heb de note4 ook gehad en naar mijn idee is de helderheid ongeveer hetzelfde op zn hoogst..
Ik heb mijn helderheid ook vrijwel altijd onder de 30% staan, alleen bij een laagstaande zon heb ik hem boven de 50% gezet. Anders doet het echt pijn aan mijn ogen.
Iemand die het notificaties-issue van gmail al opgelost heeft gekregen?
Hier met de laatste pure-nexus rom speel het nog steeds...
Hier met de laatste pure-nexus rom speel het nog steeds...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's