• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-11 09:22
Ps nav een eerdere tip in dit topic van een mede-tweaker ben ik ook eens bezig geweest met de settings beschreven in onderstaande XDA post. Het is een 5X topic, maar ook toepasbaar op onze 6P (zie het draadje voor meer info).

Met het toepassen van deze settings kun je de 6P verder calibreren waarbij je SoT kunt behalen van 6-7 uur en soms zelfs nog meer...en zonder in te leveren op performance.

Is zeer de moeite waard. Ik behaal zonder deze settings al zo'n 5 uur SoT, maar met is nog meer te behalen (ik wacht nu nog op de op 6P toegepaste laatste/nieuwste settings...)

http://forum.xda-develope...ractive-governor-t3269557

Edit : mijn toestel is ge-root.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
dafmay schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:20:
Geen idee, wel weet ik dat bij mij wifi, bluetooth, locatiebepaling en sync 24/7 aan staan, en gemiddeld verbruik in standby is 1-2% per 10uur. Bij normaal gebruik haal ik ook altijd wel +5 uur SoT. Verder gebruik ik ElementalX kernel (zeer aan te raden!).
Ik heb net even opgezocht wat een kernel is want ik ben een leek op dit vlak. Blijkbaar is het de core van je besturingssysteem. Ik neem aan dat je dan je toestel geroot hebt?

Mag ik aannemen dat mensen die hun toestel niet rooten minder SOT halen dan zij die het wel doen?
Het is een toestel van het werk dus ik ga er liever niet mee klommelen, maar 2u SOT is echt wel te weinig voor me.

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11 22:03
Qua SOT is het grootste succes dat ik geboekt heb het installeren van een "dark" theme zodat er geen onnodige pixels branden. :P Hier moet je uiteraard wel van houden. ;)

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 16:45
Cronimet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:19:
[...]

Ik heb net even opgezocht wat een kernel is want ik ben een leek op dit vlak. Blijkbaar is het de core van je besturingssysteem. Ik neem aan dat je dan je toestel geroot hebt?

Mag ik aannemen dat mensen die hun toestel niet rooten minder SOT halen dan zij die het wel doen?
Het is een toestel van het werk dus ik ga er liever niet mee klommelen, maar 2u SOT is echt wel te weinig voor me.
Het lijkt dat je een app hebt die ervoor zorgt dat doze niet inschakelt. Je zou je telefoon 's nachts een in veilige modus kunnen starten (powerknop indrukken totdat je Uitschakelen in beeld ziet, knop loslaten, dan op Uitschakelen drukken en loslaten totdat je de melding veilige modus ziet. De telefoon start dan op zonder alle andere apps (dus whatsapp/mail/etc. komt dan niet vanzelf binnen). Als je dan een verbruik hebt van 1% per 10 uur bijvoorbeeld, dan weet je zeker dat 1 van je apps veel stroom verbruikt. Het kan dan even zoeken zijn welke dit veroorzaakt. Bij mij veroorzaakte de app: "Weer Nu" veel wakelocks waardoor Doze niet inschakelde.

Wat ik sowieso kan aanraden is locatiegeschiedenis uit te zetten (instellingen > Locatie > locatiegeschiedenis). Het doet niks anders dan opslaan op de google servers waar je geweest bent, voor mij niet echt nuttig. Daarbij zorgde wifi en bluetooth scannen ervoor dat doze bij mij niet echt goed uit de verf kwam (4 tot 6 % verbruik per nacht). Ik heb het uit gezet (instellingen > Locatie > puntjes rechtsbovenin > Scannen > beide uit). Ik merk qua locatie herkenning verder niks bijzonders. Locatie zelf staat nog steeds aan en op Grote nauwkeurigheid, alleen heeft google niet meer de mogelijkheid continue te bepalen waar ik ben via bluetooth en wifi. Verbruik is nu gezakt naar 1% per nacht :D

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29

Ves

A gadget addicted Bounty

Cronimet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:15:
Hoe halen jullie zoveel SOT? Ik haal amper 2u (zie screenshots hierboven)
Denk dat het signaal van je mobiel netwerk een grote rol hierin speelt.

Ik zie meer geel en rood dan groen. Het zal altijd zoeken naar een sterk signaal waardoor er meer energie wordt gebruikt.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48
Cronimet schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:19:
[...]

Ik heb ook nog de standaard kernel.
Alleen bluetooth locatie bepaling uit gezet.

En zit nu op 2 uur 30 min SOT met nog 61% accu over.

Dus ook met de standaard kernel is het niet zo slecht als bij jou.
Wellicht inderdaad door de slechte verbinding die je ervaart.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 130% gewijzigd door RoD op 03-01-2016 11:12 ]

• Cronimet
De slechte verbinding heb ik omdat ik op de grens van NL en Belgie woon. Maar ik heb hem op automatisch staan dus zou hij makkelijk een netwerk moeten kunnen vinden en houden.

Ik heb de locatiegeschiedenis en de scanning uitgezet, eens kijken wat dat gaat veranderen.
Alvast bedankt voor de tips iedereen!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Je zou hem mi beter op handmatig zetten, anders blijft ie zoeken en switchen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
ik heb hem ook niet geroot. de ene keer doet ie er iets langer mee dan de ander, maar idd bij jou @cronimet is het wel heel weinig.. ben zelf ook een noob op dit gebied dus zou niet weten hoe het kan.

@djpsycho82 dankje voor de tip, bij mij in de nacht gaat er minstens 10% van af met alleen wifi aan.

edit: was is doze precies haha 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door danielbakker98 op 30-12-2015 20:19 ]

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Soullie

Planeshift

Als ik wifi uitzet gaat er in 8 uurtjes slaap 1 a 2 % vanaf.

Ik heb wel greenify / amplify en de tweaks waar dafmay het over heeft draaien.
Een dikke 5 uur sot haal ik zo wel, gisteren richting de 6.

Het verschilt wel extreem wat je doet natuurlijk, of je wat doet browsen op een reddit app met een zwarte achtergrond of dat je nonstop apps aan het installeren bent.

2 uur is trouwens super weinig, ik zou echt eens kijken of niet een of andere wazige app je batterij leeg slurpt.

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Sinds vorige week ben ik ook een gelukkige eigenaar van de Nexus 6P. Top telefoon.
Maar het volgende gebeurt sinds gisteren. De camera app chrashed soms tijdens het maken van slowmo videos, voornamelijk met 240. De camera is dan ook niet meer te gebruiken tot dat de telefoon een reboot heeft gekregen.

Nog meer mensen met dit probleem en hoe op te lossen. Rest mij de vraag, is dit hardware of software?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
ik heb met 2 uur sot nog 30-40% over. Is echt dikke verbetering tov mijn N5. Dus waarschijnlijk verbruik ik over een dag gewoon veel batterij. Inderdaad vaak scherm aan/uit. Alles behalve bluetooth aan.

Wat ik zorgelijker vind is dat ik afgelopen weekend spontaan geen geluid meer uit de speakers had, behalve het al ingestelde alarm. Een halve dag nadat ik terug naar fabrieksinstellingen met alle apps er weer op was deed het geluid het weer. Heel vreemd. Had hem op dat moment bijna 3 weken dus alsnog bij Google, waar ik hem gekocht had, ter ruil/reparatie aangeboden. Nu zijn zij met vakantie dus volgende week hoop ik meer van hen te horen.

[ Voor 52% gewijzigd door Megupe op 30-12-2015 23:05 ]

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-10 12:47
Inmiddels ook de trotse eigenaar van een 6P!

Bij mij is er ook een super batterij duur, ik ben een vrij intensieve gebruiker en ik kom makkelijk richting de 5 uur SOT en dan nog een resterend percentage van 15%!

Enkel heb ik wel 1 nadeel. Als ik gebeld wordt of ga bellen kan ik niet ophangen of de telefoon op luidspreker zetten... Dit omdat het scherm zwart wordt en ik vervolgens niks kan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik denk zelf dat een factory reset zal helpen, maar daar heb ik nog geen zin in eigenlijk....

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-11 19:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

joordy schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:00:
Inmiddels ook de trotse eigenaar van een 6P!

Bij mij is er ook een super batterij duur, ik ben een vrij intensieve gebruiker en ik kom makkelijk richting de 5 uur SOT en dan nog een resterend percentage van 15%!

Enkel heb ik wel 1 nadeel. Als ik gebeld wordt of ga bellen kan ik niet ophangen of de telefoon op luidspreker zetten... Dit omdat het scherm zwart wordt en ik vervolgens niks kan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik denk zelf dat een factory reset zal helpen, maar daar heb ik nog geen zin in eigenlijk....
Er zit een proximity sensor onder de bovenste front speaker, als je daar je hand dichter dan iets van 4CM boven houd gaat het scherm op zwart tijdens het bellen. Dit gebeurt denk ik ook als je een screenprotector hebt die overlapt.

Mijn Spigen Rugged Armor is binnen, even een tijdelijke screenprotector erop. Het blijkt nog moeilijker dan gedacht er een niet al te dure te vinden met de correcte cutouts.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Stylus
  • Laatst online: 07-11 14:48
(jarig!)
Ik zit ook gemiddeld op z'n 5 uur SOT en dat dan verspreid over z'n 2 dagen. Als ik er wat aan trek dan kan ik de 3 dagen wel redden. Wat betreft de accu ben ik erg tevreden. Daarmee realiseer ik mij ook hoe slecht de accu van de Nexus 5 eigenlijk was. Daarmee kwam ik niet eens 1 dag door. Ik ben trouwens een 'gemiddelde' gebruiker

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:00
kuusj98 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:15:
[...]

Er zit een proximity sensor onder de bovenste front speaker, als je daar je hand dichter dan iets van 4CM boven houd gaat het scherm op zwart tijdens het bellen. Dit gebeurt denk ik ook als je een screenprotector hebt die overlapt.

Mijn Spigen Rugged Armor is binnen, even een tijdelijke screenprotector erop. Het blijkt nog moeilijker dan gedacht er een niet al te dure te vinden met de correcte cutouts.
kan jij eens een screenshot laten zien je van je accu dan?
ben wel benieuwd :O hoe en wat precies

• pitchdown
Bij mij gaat accu optimalisatie elke keer uit binnen Android. Iemand die dit herkend?

• Kuusj

Kuusj

Aggressor schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:25:
[...]

kan jij eens een screenshot laten zien je van je accu dan?
ben wel benieuwd :O hoe en wat precies
Verkeerde gequote haha? Ik heb nergens iets over m'n accu gezegd namelijk, maar het is een stuk beter dan de Nexus 5. Ondanks een verse accu haalde ik iets van 2 uur SOT. Ik leg mijn telefoon altijd voor het slapen aan de lader en pak hem dan s'morgens er vanaf. Dat is dan meestal rond 2 uur s'nachts en 8 uur s'morgens, maar dat redde de Nexus 5 eigenlijk 8/10 keer niet.

Ik heb de 6P gisteren rond half 12 van de lader gehaald en een kwartier/half uur de camera-app open gehad om wat vuurwerk op te nemen. Daarna niet aan de lader gelegd om te kijken of Doze het deed, en met de GPS, Wifi en 4G aan is er misschien 4% weggelopen van 3:30 tot ongeveer 12:00. Nu 3 uur SOT op 85% helderheid en constant browsen, gamen of Youtube en nog 30% over. Prachtig gewoon, met de Nexus 5 had ik nu al 2 volledige ladingen achter de rug gehad.

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 08:00
Ik zit dit topic een beetje te volgen omdat ik in de markt ben voor een nieuwe mobiel. De 6P is een kandidaat, hoewel ik sterk neig naar de LG V10 vanwege de betere audio jack (ik luister veel muziek, via high end in-ears Shure SE535) en het uitbreidbare geheugen.

Ik zit met verbazing de discussie over Doze en SOT te volgen. Ik heb nu een Sony Z3. Helemaal stock Android met DU battery saver. In de Z3 zit een 3100 MAH accu.

In de nacht zet ik het toestel op flight mode, vannacht eens op gelet. In 10 uur (ja, was een lange nacht) ging er 2% capaciteit af. Van 36% naar 34%. Het toestel heeft nog niet de beschikking over Doze. Bizar dat er hier een hele discussie is over een van de USP van de 6P, namelijk Android 6. Zoveel verschil maakt het kennelijk niet, nu vergelijk ik natuurlijk een 6P met een Z3. Maar toch.

Ook haal ik op een accu makkelijk anderhalf-2 dagen gebruik. Met een 'onzuinig' LCD scherm.

Ik weet nog niet of ik de 6P nog zo aantrekkelijk vind, met 'al' dat gedoe.

Happy 16 iedereen by the way!

[ Voor 5% gewijzigd door JUST_me op 01-01-2016 20:29 ]

• Kuusj

Kuusj

lmijnen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:28:
Ik zit dit topic een beetje te volgen omdat ik in de markt ben voor een nieuwe mobiel. De 6P is een kandidaat, hoewel ik sterk neig naar de LG V10 vanwege de betere audio jack (ik luister veel muziek, via high end in-ears Shure SE535) en het uitbreidbare geheugen.

Ik zit met verbazing de discussie over Doze en SOT te volgen. Ik heb nu een Sony Z3. Helemaal stock Android met DU battery saver. In de Z3 zit een 3100 MAH accu.

In de nacht zet ik het toestel op flight mode, vannacht eens op gelet. In 10 uur (ja, was een lange nacht) ging er 2% capaciteit af. Van 36% naar 34%. Het toestel heeft nog niet de beschikking over Doze. Bizar dat er hier een hele discussie is over een van de USP van de 6P, namelijk Android 6. Zoveel verschil maakt het kennelijk niet, nu vergelijk ik natuurlijk een 6P met een Z3. Maar toch.

Ook haal ik op een accu makkelijk anderhalf-2 dagen gebruik. Met een 'onzuinig' LCD scherm.

Ik weet nog niet of ik de 6P nog zo aantrekkelijk vind, met 'al' dat gedoe.

Happy 16 iedereen by the way!
Welk gedoe dan? En vliegtuigmodus is absoluut niet hetzelfde als Doze. Als Doze geactiveerd is komen er nog steeds berichten binnen en kun je nog steeds gebeld worden i.t.t. vliegtuigmodus waar eigenlijk alle antenne's uitgezet worden.

Als je een 6P in vliegtuigmodus hebt staan i.c.m. Doze zul je misschien 1% op 12 uur tijd verliezen, maar dat heeft totaal geen nut aangezien je dan je telefoon net zo goed kunt uitzetten.
Echte nadelen die ik met 3 dagen gebruik heb opgemerkt:
- Ik heb niets met AMOLED, de kijkhoeken (dus zonder ernstige verkleuringen) zijn imho veel minder dan IPS. Vanaf zo'n 25-30 graden krijg je letterlijk een regenboog aan kleuren. Wit is wel redelijk wit, maar niet zo wit als het wit van mijn Nexus 5. Dat is natuurlijk een eigenschap van het scherm en verder is het prachtig.
- Ik ben bang dat de Visor (camera ding) zonder bescherming redelijk snel naar de klote gaat, maar het is waarschijnlijk stukken minder erg dan bijvoorbeeld jou Z3 met volledig glazen achterkant. Bovendien is het Gorilla Glas 4, wat buiten zand weinig heeft wat het wetenschappelijk gezien kan bekrassen (maar: 1 zandkorrel in je broek is genoeg :P)
- Ik heb Xiaomi Piston 3 in-ear oordopjes die ik dagelijks gebruik, ze werken wel, maar de in-line controls werken niet. Op internet zijn eigenlijk ook alleen problemen over specifiek deze serie oordopjes te vinden en derhalve niet echt een gigantisch probleem. Ik koop wel andere voor 3 tientjes. Het geluid wat uit de headphonejack komt is trouwens gewoon goed, beter dan de Nexus 5 in ieder geval. De bass komt er i.t.t. N5 kraakhelder uit, hoge tonen zijn ook zuiverder. Kan natuurlijk ook tussen de oren (haha :') ) zitten.

Zou het bijna vergeten, uiteraard ook iedereen een gelukkig en gezond 2016, al kunnen we het antwoord daarop pas volgend jaar weten :P

Verwijderd

Even een kort en simpel vraagje, het antwoord lijkt me logisch maar wil het zeker weten. Als je de vingerscan-code hebt ingesteld kan je dan ook gewoon nog een cijfercode of whatsoever instellen? Dat ik dus niet per se met m'n vinger de telefoon hoef te unlocken. (Bijv als de telefoon op tafel ligt)
Alvast bedankt!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:04:
Even een kort en simpel vraagje, het antwoord lijkt me logisch maar wil het zeker weten. Als je de vingerscan-code hebt ingesteld kan je dan ook gewoon nog een cijfercode of whatsoever instellen? Dat ik dus niet per se met m'n vinger de telefoon hoef te unlocken. (Bijv als de telefoon op tafel ligt)
Alvast bedankt!
Dat is zelfs verplicht, je kunt de code uiteraard zelf kiezen. Deze doe je dan zoals normaal invoeren als je de telefoon wekt door omhoog te slepen en in te duwen. In mijn ervaring is die vingerscanner echter zo handig en snel dat de code amper nog gebruikt wordt. Ook al ligt het ding op tafel, even een vinger eronder duwen en binnen een halve seconde is je telefoon klaar om te gaan.

Verwijderd

kuusj98 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Dat is zelfs verplicht, je kunt de code uiteraard zelf kiezen. Deze doe je dan zoals normaal invoeren als je de telefoon wekt door omhoog te slepen en in te duwen. In mijn ervaring is die vingerscanner echter zo handig en snel dat de code amper nog gebruikt wordt. Ook al ligt het ding op tafel, even een vinger eronder duwen en binnen een halve seconde is je telefoon klaar om te gaan.
Bedankt! Moest het even zeker weten na wat onduidelijkheid.

• Soullie
  • Laatst online: 20:20

Soullie

Planeshift

Je kunt trouwens ook trusted locations opgeven, dat doe ik thuis bv.
Dan unlockt hij gelijk zonder code (is optioneel natuurlijk) of trusted device (je auto bluetooth of zo).

• jurjen_g
  • Laatst online: 21:51
kuusj98 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:44:
[...]
Vanaf zo'n 25-30 graden krijg je letterlijk een regenboog aan kleuren.
Als ik jou was zou ik het toestel inruilen, op mijn Nexus 6p gebeurt dit totaal niet.

• Kuusj

Kuusj

jurjen_g schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Als ik jou was zou ik het toestel inruilen, op mijn Nexus 6p gebeurt dit totaal niet.
Ik zeg het verkeerd, een hoek van 25-30 graden vanaf het scherm. Dus niet vanaf "recht voor je houden" zoals je normaal een telefoon gebruikt. Het is ook niet echt storend maar het valt me gewoon op dat het scherm een wat groen/blauwe waas over zich heen krijgt onder deze hoek. Dit is overigens iets wat ik op ieder AMOLED paneel zie, en het is ook gewoon een soort eigenschap dus ik maak me er niet zo'n druk om.

Lastig uit te leggen in ieder geval :P
Dit bedoel ik: Afbeeldingslocatie: http://dash.coolsmartphone.com/wp-content/uploads/2015/11/wpid-wp-1446973419430-1050x591.jpg

Ik ga nu wel heel erg mierenneuken, maar nog een imho negatieve eigenschap van AMOLED is dat de pixels anders dan LCD zijn en ik kan ook met volle overtuiging zeggen dat ik het scherm van de 6P even scherp vind als de N5. Gelukkig heb ik goede ogen en kan ik van beide toestellen met een beetje moeite de pixels zien en dus een oordeel vellen. Ze lijken wel in een soort diagonale lijn te lopen t.o.v. "normale" pixels. Ik dacht dat ze dit een Diamond Pen-tile matrix pixelindeling noemen, maar ik kan me gruwelijk vergissen.
Ik heb gewoon liever een IPS of OLED paneel dan AMOLED. Buiten een aantal voordelen als oneindig contrast door pixels die uit kunnen zitten er wat mij betreft weinig voordelen aan. Bijkomend nadeel van die pixels die uit kunnen is dat er wel eens wat bleeding rondom pixels die wel aan zijn kan ontstaan.

Ik houd maar op, en ga weer van mijn telefoon genieten, want zo erg is het allemaal niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Kuusj op 01-01-2016 22:14 ]

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10 00:30
Voor die mensen die van de nexus 5 afkwamen. Hoe vinden jullie het inbel volume van 6P in vergelijking met de nexus 5? Harder? Zachter?

• Kuusj

Kuusj

FreakzLM schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:28:
Voor die mensen die van de nexus 5 afkwamen. Hoe vinden jullie het inbel volume van 6P in vergelijking met de nexus 5? Harder? Zachter?
Het is volgens mij iets harder, maar het is al even geleden dat ik met de N5 gebeld heb. Het is vooral een betere kwaliteit in mijn beleving, en het rondje van de N5 sneed iedere keer in mijn oor :+

• pitchdown
Ves schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:46:
[...]

Denk dat het signaal van je mobiel netwerk een grote rol hierin speelt.

Ik zie meer geel en rood dan groen. Het zal altijd zoeken naar een sterk signaal waardoor er meer energie wordt gebruikt.
Hier ook.
Is mobiel netwek verder te minimaliseren?

• pitchdown
2,5 uur onscreen tijd met 30% over lijkt me niet fantastisch?

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 10:11
FreakzLM schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:28:
Zal het nog FF testen, wat meteen opvalt zijn de speakers! Genieten (tov Nexus 5)

PV opbrengst

• Aggressor
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4JfMP4Ml2YoTNvl04SQk5ujY/medium.jpg

netjes he ? :P dit haal ik met mijn Nexus 6P niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 02-01-2016 22:52 ]

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

- verkeerde topic -

[ Voor 94% gewijzigd door London op 03-01-2016 00:07 ]

Tesla M3LR '21

• Aggressor
is dat geen Amerikaanse versie?
ik zie namelijk de B20 800mhz band er niet tussen staan?

of zie ik deze over het hoofd?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Aggressor schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:09:
[...]

is dat geen Amerikaanse versie?
ik zie namelijk de B20 800mhz band er niet tussen staan?

of zie ik deze over het hoofd?
Heb 'm even verplaatst naar het correcte topic: Las Vegas in "[Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen"

M.b.t. je vraag, geen idee.

Tesla M3LR '21

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

pitchdown schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:34:
[...]

Hier ook.
Is mobiel netwek verder te minimaliseren?
Je zal het dan op 2G moeten zetten. Vergt minder energie van de batterij. Beste is dit om via Tasker te doen maar dat vereist Root.

• pitchdown
Ves schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:48:
[...]

Je zal het dan op 2G moeten zetten. Vergt minder energie van de batterij. Beste is dit om via Tasker te doen maar dat vereist Root.
is dat in de praktijk ook snel genoeg tov van 4g?

Iemand nog een goede handleiding beschikbaar voor de nexus 6p en xposed?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
pitchdown schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:15:
[...]

is dat in de praktijk ook snel genoeg tov van 4g?
Dat hangt af van je definitie van 'snel genoeg', 2G is natuurlijk wel een heel stuk langzamer dan 4G.

The devil is in the details.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-11 12:44
Gisteren gekocht nadat mijn nexus 5 problemen had met de sim tray.. Prachtig ding zeg.

Verrast van batterij, gisteren volledig opgeladen en nu nog 55% dus anderhalve dag. Kleuren wel veranderd in RGB modus, want vind ze iets te flets.

Vingerafdrukscanner is echt indrukwekkend snel. :)

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 11:16

Freshnezz

Why so serious?

Van het weekend wat filmpjes geschoten en 4K maar wat valt dit tegen zeg.

Lijkt alsof die Nexus het totaal niet trekt, de filmpjes zelf schokken heel vaak en ik had zelfs dat mijn telefoon voor een minuut ofzo vast liep, waarschijnlijk omdat ie bezig was het filmpje op te slaan..

Ook merk ik dat als je meerdere foto's achter elkaar maakt in HDR dat ie dat ook echt niet leuk vindt en erg traag wordt.

Wat een tegenvaller, ik had meer verwacht van de oh zo geweldige vanilla android Nexus.

• dafmay
Het HDR+ verhaal herken ik wel, daar is de 6P zeker niet de snelste...sterker nog best frustrerend dat je zo lang moet wachten. Wellicht met een nieuwe FW binnenkort opgelost?

Het 4K filmen probleem herken ik dan weer niet. Behalve het gemis van OIS, waardoor de filmpjes iets schokkerig kunnen zijn (lees: meer trillings-gevoelig adhv bewegingen van hand/lopen), schiet mijn 6P verder prima filmpjes. Ik heb nog geen vastlopers gehad.

• Kuusj

Kuusj

Freshnezz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:45:
Van het weekend wat filmpjes geschoten en 4K maar wat valt dit tegen zeg.

Lijkt alsof die Nexus het totaal niet trekt, de filmpjes zelf schokken heel vaak en ik had zelfs dat mijn telefoon voor een minuut ofzo vast liep, waarschijnlijk omdat ie bezig was het filmpje op te slaan..

Ook merk ik dat als je meerdere foto's achter elkaar maakt in HDR dat ie dat ook echt niet leuk vindt en erg traag wordt.

Wat een tegenvaller, ik had meer verwacht van de oh zo geweldige vanilla android Nexus.
Dit heeft natuurlijk echt niet alleen iets met vanilla android te maken, de chip is top-end, de rest van de specs zijn meer dan dik in orde, en op puur hardwarevlak moet hij het allemaal makkelijk trekken. Ik heb eerlijk gezegd ook maar weinig meegemaakt in de 6 dagen dat ik hem heb wat hij niet trekt. De camera-app is altijd al een pijnpunt geweest en zou inderdaad niet moeten kunnen. Het is tot nu toe echter niet anders en in vergelijking met de Nexus 5 is de Nexus 6P een raket tegenover de N5.

Ik ben zelf met en met aan het testen met betaalde camera-app's, en die werken ook niet vlekkeloos. Hoe simpel de stock app ook is, werken doet hij wel. Het is een beetje jammer dat de macro van dit toestel niet bijster dichtbij is, maar in een vergelijking die ik vandaag op school heb gedaan tussen de 6P, iPhone 5S en HTC One M8 door een macro foto te maken van een geprinte lijn op papier, en dan is de 6P echt kilometers beter dan de rest.

Hoewel het niet zo dichtbij kon qua macro focus, was de foto qua zoomen echt een heel stuk beter, het was zo gedetailleerd dat ik schuine lijntjes waarmee de "grote" lijn was opgebouwd duidelijk kon zien op de foto waar het met het blote oog en met de andere toestellen alleen de lange horizontale lijn kon zien.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

kuusj98 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
[...]

....... in een vergelijking die ik vandaag op school heb gedaan tussen de 6P, iPhone 5S en HTC One M8 door een macro foto te maken van een geprinte lijn op papier, en dan is de 6P echt kilometers beter dan de rest.
Ik denk dat een vergelijking met een 6(S) en S6 een betere (en eerlijkere) vergelijking was geweest.

• Kuusj

Kuusj

Ves schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat een vergelijking met een 6(S) en S6 een betere (en eerlijkere) vergelijking was geweest.
Helaas heb ik de 6S en de S6 niet voor het oprapen, ik ben natuurlijk afhankelijk van wat klasgenoten hebben. Voor die vergelijkingen moet je naar de Tweakers review (of andere) kijken want zoiets hoef (en kan) je niet van me te verwachten...

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 11:16

Freshnezz

Why so serious?

kuusj98 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
[...]

Dit heeft natuurlijk echt niet alleen iets met vanilla android te maken, de chip is top-end, de rest van de specs zijn meer dan dik in orde, en op puur hardwarevlak moet hij het allemaal makkelijk trekken. Ik heb eerlijk gezegd ook maar weinig meegemaakt in de 6 dagen dat ik hem heb wat hij niet trekt. De camera-app is altijd al een pijnpunt geweest en zou inderdaad niet moeten kunnen. Het is tot nu toe echter niet anders en in vergelijking met de Nexus 5 is de Nexus 6P een raket tegenover de N5.

Ik ben zelf met en met aan het testen met betaalde camera-app's, en die werken ook niet vlekkeloos. Hoe simpel de stock app ook is, werken doet hij wel. Het is een beetje jammer dat de macro van dit toestel niet bijster dichtbij is, maar in een vergelijking die ik vandaag op school heb gedaan tussen de 6P, iPhone 5S en HTC One M8 door een macro foto te maken van een geprinte lijn op papier, en dan is de 6P echt kilometers beter dan de rest.

Hoewel het niet zo dichtbij kon qua macro focus, was de foto qua zoomen echt een heel stuk beter, het was zo gedetailleerd dat ik schuine lijntjes waarmee de "grote" lijn was opgebouwd duidelijk kon zien op de foto waar het met het blote oog en met de andere toestellen alleen de lange horizontale lijn kon zien.
Nou ja een Nexus is natuurlijk het vlaggenschip van Google en moet i.t.t. 'bloated custom skins' van overige fabrikanten gewoon perfect werken vind ik.

En zeker met een standaard functie zoals het opslaan van video, of het nou 4k is of niet. Dit is niet de eerste telefoon die in deze resolutie kan filmen, en ik vraag mij af of de Samsungs enzo hier problemen mee ondervinden. Maar goed hopelijk dat een update dit fixt.

• Kuusj

Kuusj

Freshnezz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Nou ja een Nexus is natuurlijk het vlaggenschip van Google en moet i.t.t. 'bloated custom skins' van overige fabrikanten gewoon perfect werken vind ik.

En zeker met een standaard functie zoals het opslaan van video, of het nou 4k is of niet. Dit is niet de eerste telefoon die in deze resolutie kan filmen, en ik vraag mij af of de Samsungs enzo hier problemen mee ondervinden. Maar goed hopelijk dat een update dit fixt.
Er zitten een heleboel voordelen, maar ook een aantal nadelen aan stock Android. De camera-app is één van die nadelen, je hebt echter volledige controle over de camera door een bepaalde API die je kan aanspreken via de vele zowel betaalde als onbetaalde app's.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de camera app ook zo ruk als wat, zeker voor een toestel in deze klasse. Maar je kunt helaas niet meer dan ofwel accepteren, ofwel een andere app installeren, of als het je dermate irriteert een ander toestel kopen. Zelf heb ik er weinig moeite mee, als ik een betere foto wil maken neem ik me daar wel de tijd voor en doe ik dat via een andere app als het nodig is (en dat is het vaak niet), en filmen heb ik nog geen slechte ervaring mee gehad op 4K. Denk er ook aan dat het 30FPS is, en dat 1080P op 60FPS is, waarbij 4K dus als een beetje stotterend kan worden ervaren.

Bij de Nexus 5 kwam ook kort na release een grote camera update uit die het van onwerkbaar naar iets beter maakte, maar er is toen verder ook niks meer aan gedaan. Laten we hopen dat dit nu wel zo is.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

kuusj98 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Helaas heb ik de 6S en de S6 niet voor het oprapen, ik ben natuurlijk afhankelijk van wat klasgenoten hebben. Voor die vergelijkingen moet je naar de Tweakers review (of andere) kijken want zoiets hoef (en kan) je niet van me te verwachten...
Adem ff in, en dan uit.

Ik zoek geen vergelijking want die heb ik niet nodig, vroeg dat ook niet.
Waar ik op doel is dat een telefoon uit eind 2015 tegen die uit 2013 en 2014 zet geen eerlijke vergelijking is om te zeggend dat het kilometers beter is. Dat is te verwachten.

• Kuusj

Kuusj

Ves schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:43:
[...]

Adem ff in, en dan uit.

Ik zoek geen vergelijking want die heb ik niet nodig, vroeg dat ook niet.
Waar ik op doel is dat een telefoon uit eind 2015 tegen die uit 2013 en 2014 zet geen eerlijke vergelijking is om te zeggend dat het kilometers beter is. Dat is te verwachten.
In en uitademen doe ik ieder moment van de dag :+
Ik zeg alleen even waarom ik het ding niet met de nieuwste toestellen kan vergelijken, natuurlijk is die eerlijker, maar dat gaat simpelweg (en helaas) niet. Het gaat uiteindelijk toch over het gevoel wat je zelf bij een telefoon hebt, en mijn gevoel is op enkele kleine negatieve puntjes na erg positief. Welke flagship je nu ook haalt, goede foto's krijg je meestal toch, dat we enorm vooruit zijn gegaan in de afgelopen 1/2 jaar is dan wel duidelijk.

• renzo4000
Ik ben blij dat ik mijn 6p weer heb teruggebracht een paar weken terug en een s6e+ voor terug heb genomen. Hoewel de 6p echt wel een serieuze telefoon is kan hij imho echt niet tippen aan de s6e+

- het scherm is superieur tov van de 6p. De helderheid is hoger, kleuren zijn beter en geen irritante roze gloed.
- accu is veel beter, ik haal nu met gemak +5 sot bij de 6p met gelijk gebruik amper 2,5/3 sot(op zich voor mij net voldoende)
- snelheid van de s6e+ is (ondanks gek genoeg de tw schil) echt merkbaar hoger. Scrollen door een drukke site gaat lagloos terwijl de 6p hier nog wel eens moeite mee heeft. Ook de connectiviteit werkt op mijn s6e+ stukken beter.
- Samsung heeft zijn camera heel goed op orde, zeker in low light en ois zijn zeker een dikke plus
- look en feel; dit is ook heel persoonlijk maar de s6e+ straalt en voelt als een echte premium phone, de 6p heeft als een nexus phone stappen gemaakt maar kan zich nog niet meten aan zijn directe concurrenten. Daarnaast is de s6e+ slanker en beter vast te houden in één hand.

Kortom voor mij heeft de switch absoluut voordelen opgeleverd. Zijn er dan geen nadelen? Jawel, ik had juist de 6p gekozen voor zijn eenvoud en de kale Android ervaring maar dit is niet voldoende zo blijkt. Ik vind het jammer op zich want op papier lijkt de 6p een geduchte concurrent maar in de praktijk is hij nog een of twee stapjes achter de concurrentie.

Ps. Voordat iedereen begint te miepen dat het cognitieve dissonantie is, dat is mi niet aan de orde ik probeer alleen vanuit mijn ervaring de verschillen aan te geven. :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
renzo4000 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:46:
Ps. Voordat iedereen begint te miepen dat het cognitieve dissonantie is, dat is mi niet aan de orde ik probeer alleen vanuit mijn ervaring de verschillen aan te geven. :)
De S6 Edge + recenseren in een topic over de Nexus 6P is natuurlijk niet geheel ontopic dus dat soort klachten lijken me logisch. ;)

Op alle door jou genoemde punten mis ik met de 6P trouwens niets. M.b.t. scherm, accu en snelheid refereer je ook naar gedrag dat slechts heel incidenteel gerapporteerd wordt: m.b.t. al die aspecten merk ik niets van de door jou vermelde problemen. En de enige klacht over de camera is de wat beperkte software terwijl ik op het gebied van 'look and feel' juist de 6P prefereer boven de Samsung. Smaken verschillen.

• dafmay
Ik vind het op zich prima kunnen hoor...m.n. omdat renzo van een 6P komt en de switch om specifieke redenen heeft gemaakt, is het voor anderen ook wellicht handige info.

Persoonlijk kan ik mij alleen echt 100% vinden in het verhaal over de camera...de camera van mijn Note 5 en S6 waren subliem! De camera van de 6P is ook goed en maakt prima foto's, maar Samsung heeft dat met hun toptoestellen wel heel erg goed op orde.

Ik heb mijn 6P ge-root en een custom rom (PureNexus) en kernel (ElementalX) geinstalleerd en mijn toestel vliegt overal doorheen en ik haal met gemak 5,5 uur SoT...vaak tegen de 6 uur. En met 3 dagen standby bij normaal gebruik (web, mail, flipboard, twitter, af en toe een youtube filmpje of eenvoudige spelletje).

En ook al is het scherm van mijn 6P zeer goed (egaal qua kleur, en zonder duidelijke rode/roze of groene waas), toch ben ook ik nog steeds wel op zoek naar een toptoestel met een subliem scherm : mooie natuurgetrouwe kleuren, perfecte wit- en zwartwaardes, hoge helderheid...we blijven zoeken ;)

• renzo4000
Thanks @dafmay ...

Het is ook zeker niet de intentie om de 6p af te kraken, anders had ik hem zelf ook niet gehad.

Echter lees ik her en der wat problemen/kritische noten die ik zelf ook ondervonden heb en daarom het toestel omgeruild heb. Ik kan dan vanuit mijn eigen ervaring de verschillen met jullie delen die wellicht ook voor hier een overweging waard zijn voor een switch.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

kuusj98 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:38:
[...]

en filmen heb ik nog geen slechte ervaring mee gehad op 4K. Denk er ook aan dat het 30FPS is, en dat 1080P op 60FPS is, waarbij 4K dus als een beetje stotterend kan worden ervaren.
Ook met 1080P is het helaas 30FPS.
Zie ook: https://m.reddit.com/r/Ne...vely_support_1080p_60fps/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:45

NMH

Moderator General Chat
Zo, over de afgelopen paar dagen even dit topic doorgelezen aangezien ik langzamerhand op zoek ben naar een nieuwe telefoon en de 6P bovenaan mijn shortlist staat aangezien het een Nexus toestel met een metalen body is.

Eigenlijk is er maar 1 aspect van de 6P wat voor mij een potentiele dealbreaker is en dat is het amoled scherm. Ik heb zelf geen ervaring met amoled schermen, maar ik weet dat de pixels van die dingen langzaam degraderen als ze aan staan en dat aangezien pixels individueel verouderen je last kunt krijgen van een vorm van burn-in. Wat google-werk leverde me een paar websites op met fraaie plaatjes van schermen met ingebrande iconen en tips hoe je het probleem kunt minimaliseren. Niet echt waar ik op zit te wachten met een high-end toestel met dito prijskaartje. :p Zo'n toestel wil ik graag zorgeloos kunnen gebruiken, zeker aangezien ik de neiging heb lang met een telefoon te doen (mijn huidige toestel komt uit 2011).

Is dit nog steeds een (serieus) probleem met moderne amoled schermen? Of hoef ik me geen zorgen te maken?

• renzo4000
Nooit last van gehad met mijn amoled schermen, ik kan me voorstellen dat non stop op max bright ness en een zelfde beeld dit kan veroorzaken maar bij gemiddeld gebruik is er niks aan het handje.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 14:40

Laguna

Connaisseur

Ik kan alleen uit ervaring spreken mbt mijn Galaxy Nexus, daar werden de pixels onderin bij de navigatie knoppen veel minder gebruikt en daar was na verloop van tijd (1 á 2 jaar) wel een duidelijk kleurverschil te zien met de rest van het scherm.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• J0YR1D3R
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:09:
Nooit last van gehad met mijn amoled schermen, ik kan me voorstellen dat non stop op max bright ness en een zelfde beeld dit kan veroorzaken maar bij gemiddeld gebruik is er niks aan het handje.
Ik weet niet of Samsung andere displays zet in de demo units bij bijvoorbeeld Mediamarkt, maar ik ben daar toch wel behoorlijk van geschrokken. Natuurlijk geven die ook vaak en lang hetzelfde beeld, maar daar stonden de teksten gewoon ingebrand in het scherm van de S6 Edge +. Zo oud is dat ding nog niet :X

Mijn eigen ervaring is enkel met een HTC Desire waar het batterij en klok icon wel wat zichtbaar bleven na 2 jaar.

Verwijderd

Ik gebruik de telefoon nu ongeveer 1,5 maand. En er komen jammer genoeg toch echt heel snel krassen op het aluminium randje tussen het scherm en de rest van de telefoon (ik heb de frost versie). De achterkant ziet er perfect uit, maar dat zilveren randje is een en al krassen. Meer mensen die dit opvalt?

• FRJor12
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:08:
Ik gebruik de telefoon nu ongeveer 1,5 maand. En er komen jammer genoeg toch echt heel snel krassen op het aluminium randje tussen het scherm en de rest van de telefoon (ik heb de frost versie). De achterkant ziet er perfect uit, maar dat zilveren randje is een en al krassen. Meer mensen die dit opvalt?
Ja, ik heb de graphite versie en bij mij krast die ook in het randje tussen het scherm en de rest.. kleur is aan de bovenkant op verschillende plekken al helemaal weg. :|

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:08:
Ik heb zelf de Aluminium versie, maar nog geen enkele kras te vinden. Misschien toch door de coating die op de andere modellen zit? Maar ik dacht dat de Frost geen coating had op de zijkant.

• BigF25
  • Laatst online: 19:42
Alu versie maar geen krassen tot op heden..

• dafmay
Same here. De alu versie al ong 1 maand in gebruik zonder hoesje of andere bescherming en geen enkele kras of beschadiging.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 21:43
Ik denk dat dat eigenlijk wel logisch is. Het oppervlakte van alle varianten is geanodiseerd, waardoor het harder is (en naar wens een andere kleur). Vervolgens zijn de schuine hoeken er weer af gefreest, waardoor nu juist deze oppervlakken 'gewoon' aluminium zijn zonder oppervlaktebewerking. Die zullen dus gevoeliger zijn voor beschadigingen.

edit:
Hier overigens ook een Aluminium zonder beschadigingen na 3 weken

[ Voor 10% gewijzigd door Gugger op 05-01-2016 16:07 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Eind van de maand wordt er bij de mediamarkt weer een btw-vrije actie voorspeld, denken jullie dat de nexus 6p hier aan mee zal doen?

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:26:
Eind van de maand wordt er bij de mediamarkt weer een btw-vrije actie voorspeld, denken jullie dat de nexus 6p hier aan mee zal doen?
Moeilijk te zeggen, het is echter in mijn ervaring zo dat Mediamarkt er een handje aan heeft (ook al beweren enkele anderen van niet) de prijzen geleidelijk te verhoren om zo de uiteindelijke korting (die overigens *bedrag*/1.21 en dus een stuk minder dan 21% is) lager te laten uitkomen. Het beste is even geduld hebben, ben ik bang...

Ik heb overigens nog geen last van krassen op het aluminium, maar echt heel erg hard lijkt het niet. Wel de tempered screenprotector binnen, deze heeft gelukkig de cutout's. Het is nu wel echt een groot bakbeest met de Spigen Rugged Armor, ik denk dat ik toch nog een dunnere ga kopen, want dit is mij eerlijk gezegd wat te veel van het goede (en ik heb kolenscheppen qua handen, dus daar ligt het niet aan).

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:45

NMH

Moderator General Chat
Dank voor de reactie alledrie. Ik twijfel nog even verder. :) (En nu ook over de kleur, ik vind graphite op zich de mooiste, maar zo te zien is het scherm in dat geval niet het enige wat kleurverschillen kan gaan vertonen ;)).

• Stylus
  • Laatst online: 07-11 14:48
(jarig!)
Ik heb zelf de alu versie en heb hem nu een aantal weken in gebruik. Ik heb nog geen last van krassen, verkleuring of wat dan ook. Ik had ook liever de zwarte versie gehad maar toen ik de verhalen las wat betreft krassen etc toch maar voor de alu versie gegaan.

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-10 21:45
kuusj98 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:35:
[...]

Moeilijk te zeggen, het is echter in mijn ervaring zo dat Mediamarkt er een handje aan heeft (ook al beweren enkele anderen van niet) de prijzen geleidelijk te verhoren om zo de uiteindelijke korting (die overigens *bedrag*/1.21 en dus een stuk minder dan 21% is) lager te laten uitkomen. Het beste is even geduld hebben, ben ik bang...
Per definitie krijg je minder dan 21% korting. In het geval van de Nexus 6P wordt het als volgt uitgerekend:
de Nexus 6P heeft een adviesprijs van 650 euro.
650 * (100/121) = 537 euro.
650 - 537 = 113 euro korting.
113/650*100 = 17,4% korting.
Verder geldt de btw actie over het algemeen op alle smartphones, behalve van Apple. Zo heb ik ook mijn Nexus 5 aangeschaft.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:05
In Amerika is nu ook de gouden variant te koop; wellicht dat dat binnenkort hier ook zo zal zijn!

Verwijderd

Ik hoor dat mensen afwijken van de zwarte nexus 6p omdat deze "slechter" is? Kan iemand mij dit uitleggen?

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:14
Wat zou er slechter aan zijn?

• superstephan1
  • Laatst online: 29-10 19:55
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:58:
Ik hoor dat mensen afwijken van de zwarte nexus 6p omdat deze "slechter" is? Kan iemand mij dit uitleggen?
ik heb mijn zwarte 6p al een maand en er is niks mis mee hoor! is nog als nieuw!

• pitchdown
ik zie dat de laatste security patch voor android is i.c.m. een volledig nexus 6p image : https://developers.google.com/android/nexus/images

Is deze met een geroot device te installeren met de nexus root toolkit?

• Aggressor
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:58:
sommige beweren dat er sneller krasjes op de metalen behuizing komen ...
maar als je een hoesje gebruikt is er niks aan de hand

Verwijderd

Wat heeft dat met slechter te maken? Het risico van gebruiksporen ligt bij de gebruiker en niet aan de smartphone.

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:31
Hij is inderdaad niet slechter, maar er is wel degelijk een verschil te merken in hoe snel de zwarte beschadigd raakt ten opzichte van de zilveren. Dat kan wel degelijk een reden zijn om voor een andere kleur te kiezen.

• jurjen_g
Kiwi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:35:
Hij is inderdaad niet slechter, maar er is wel degelijk een verschil te merken in hoe snel de zwarte beschadigd raakt ten opzichte van de zilveren. Dat kan wel degelijk een reden zijn om voor een andere kleur te kiezen.
Er is geen verschil in hoe snel ze beschadigd raken, echter zijn diepe beschadigingen duidelijker zichtbaar op de zwarte, omdat onder de coating het aluminium nu eenmaal een aluminium kleur heeft. Overigens heb ik nu 4 weken de zwarte zonder protector, en nog geen krassen die waarneembaar zijn.

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik ben ook nog steeds erg tevreden over mijn Nexus na een maand en een beetje gebruik. De accuduur lijkt zelfs nog iets langer geworden te zijn, maar dat kan natuurlijk ook aan het gebruik gelegen hebben.

Vandaag behaalde ik een nieuw record: 5 uur en 36 minuten SOT van 100% naar 1% over een tijdsbestek van ongeveer 28 uur. Voornamelijk heb ik veel gebrowsed, video's gekeken op YouTube, twee telefoongesprekken van een half uur gehad en mijn social media en andere pushberichten bijgehouden. Voor mij is dat ruim voldoende en een behoorlijke verbetering ten opzichte van mijn Samsung Note II.

Op een enkel crashend spel en één klein vastlopertje heb ik nog helemaal niks negatiefs te melden over de gebruikservaring. Alles werkt soepel en snel zonder root. De telefoon ziet er nog als nieuw uit omdat ik een Spigen Thin Fit hoesje gebruik. Binnenkort komt mijn Rhinoshield Crash Guard binnen, dan maak ik ook even een korte vergelijkende review.

Als er al één probleem met mijn telefoon is, dan is het stof. Er was op de een of andere manier stof voor mijn proximity sensor gekomen, waardoor de telefoon dus dacht dat ik constant mijn gezicht tegen de telefoon hield. Hierdoor gingen sommige apps problemen veroorzaken en kon ik dus geen gesprekken beëindigen. Een paar keer goed schudden en met wat lucht langs de bovenste speaker langs geblazen te hebben lijkt dit probleem nu opgelost te zijn. :)

• pitchdown
Minimum92 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:47:
Ik ben ook nog steeds erg tevreden over mijn Nexus na een maand en een beetje gebruik. De accuduur lijkt zelfs nog iets langer geworden te zijn, maar dat kan natuurlijk ook aan het gebruik gelegen hebben.

Vandaag behaalde ik een nieuw record: 5 uur en 36 minuten SOT van 100% naar 1% over een tijdsbestek van ongeveer 28 uur. Voornamelijk heb ik veel gebrowsed, video's gekeken op YouTube, twee telefoongesprekken van een half uur gehad en mijn social media en andere pushberichten bijgehouden. Voor mij is dat ruim voldoende en een behoorlijke verbetering ten opzichte van mijn Samsung Note II.

Op een enkel crashend spel en één klein vastlopertje heb ik nog helemaal niks negatiefs te melden over de gebruikservaring. Alles werkt soepel en snel zonder root. De telefoon ziet er nog als nieuw uit omdat ik een Spigen Thin Fit hoesje gebruik. Binnenkort komt mijn Rhinoshield Crash Guard binnen, dan maak ik ook even een korte vergelijkende review.

Als er al één probleem met mijn telefoon is, dan is het stof. Er was op de een of andere manier stof voor mijn proximity sensor gekomen, waardoor de telefoon dus dacht dat ik constant mijn gezicht tegen de telefoon hield. Hierdoor gingen sommige apps problemen veroorzaken en kon ik dus geen gesprekken beëindigen. Een paar keer goed schudden en met wat lucht langs de bovenste speaker langs geblazen te hebben lijkt dit probleem nu opgelost te zijn. :)
Welke zaken heb jij gedaan om 5 uur SOT te halen?
Xposed met welke modules?
Andere settings/apps binnen android?

• BigF25
Minimum92 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:47:

..Alles werkt soepel en snel zonder root..
Vermoed dat hij gewoon stock gebruikt :)

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
pitchdown schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:55:
Welke zaken heb jij gedaan om 5 uur SOT te halen?
Xposed met welke modules?
Andere settings/apps binnen android?
Geen root, dit is gewoon out-of-the-box Android 6.0.1. Ik heb de automatische helderheid uitgezet en heb de slider meestal tussen de 10 en 20% staan. Tevens heb ik bluetooth-scannen uitgeschakeld onder de locatie opties omdat dit blijkbaar ook een merkbare invloed kan hebben op de accuduur.

Verder niets bijzonders. Facebook, Gmail, WhatsApp, YouTube en soortgelijke apps staan gewoon op de standaard instellingen en ik heb geen besparingsstand of andere instellingen om de accuduur te beïnvloeden.

Uiteindelijk draait het allemaal om de manier waarop je de telefoon gebruikt, denk ik.

• pitchdown
Minimum92 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Geen root, dit is gewoon out-of-the-box Android 6.0.1. Ik heb de automatische helderheid uitgezet en heb de slider meestal tussen de 10 en 20% staan. Tevens heb ik bluetooth-scannen uitgeschakeld onder de locatie opties omdat dit blijkbaar ook een merkbare invloed kan hebben op de accuduur.

Verder niets bijzonders. Facebook, Gmail, WhatsApp, YouTube en soortgelijke apps staan gewoon op de standaard instellingen en ik heb geen besparingsstand of andere instellingen om de accuduur te beïnvloeden.

Uiteindelijk draait het allemaal om de manier waarop je de telefoon gebruikt, denk ik.
Ik had inderdaad alle apparaten nog open staan als zijnde scannen voor locaties.
Deze nu uitgezet.

Ik verwacht dat deze instelling wel zoden aan de dijk zet.

• Cronimet
Gmail blijft me irriteren. Ik gebruik mijn toestel zakelijk dus mijn mailbox is zeer belangrijk maar emails komen maar niet of veel later binnen. Is er iemand die Mailbox gebruikt? Hebben zij hetzelfde probleem?

Verwijderd

Aggressor schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:09:
[...]

sommige beweren dat er sneller krasjes op de metalen behuizing komen ...
maar als je een hoesje gebruikt is er niks aan de hand
Aah gelukkig, zou al raar zijn als een kleur uit zou maken bij een telefoon!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 22:08
Cronimet schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:29:
Gmail blijft me irriteren. Ik gebruik mijn toestel zakelijk dus mijn mailbox is zeer belangrijk maar emails komen maar niet of veel later binnen. Is er iemand die Mailbox gebruikt? Hebben zij hetzelfde probleem?
Ik heb hetzelfde, Mailbox in de Office365 cloud.

Heb account in de Gmail app verwijderd en de Outlook App geinstalleerd. Leek eerst beter te gaan maar vanmiddag syncte die ook opeens niet meer.
Lijkt dus meer een Nexus/Android probleem dan een gmail probleem.

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Cronimet schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:29:
Ik gebruik BlueMail. Werkt erg goed.

• jurjen_g
Nieuw record SOT (*), heb mijn helderheid naar iets onder midden gezet:

Dat is beter!

(*) Was vandaag voor het eerst dat ik een low battery melding kreeg, nadat ik voor het eerst een nacht niet aan de lader had gehangen, wel even 5 minuten aan de lader gehad vanmiddag, dus helemaal goed gemeten is de SOT nog niet. Echter goed bewijs dat kort bijladen veel effect heeft:

Accuduur 26 uur met redelijk veel gebruik

[ Voor 12% gewijzigd door jurjen_g op 08-01-2016 22:22 . Reden: Realiseerde me pas later dat ik hem vanmiddag toch even aan stroom heb gehad ]

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-11 12:44
Ik zit eigenlijk nog maar op 1u SoT maar ik heb hem niet meer geladen sinds woensdagochtend en momenteel nog 30% over. Nog zo'n 17u te gaan zegt hij.

Bluetooth, WiFi, Mobiel netwerk, locatie & helderheid 100% voortdurend.

Ik ben echt onder de indruk. Dit haalde ik zeker niet met mijn iPhone 6 of Nexus 5 ( al was dat beter met update 6.0 )

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56
Hoe zit het met de 4G+ ondersteuning van de 6P?
Was gisteren in een gebied met 4G+ de Samsung S6 van m'n vrouw gaf netjes 4G+ aan maar m'n Nexus gewoon 4G.
Zitten allebei bij KPN.

• dafmay
Heads-up...ik heb gisteren de nieuwste PureNexus custom rom geinstalleerd (r10). Deze is obv de allernieuwste Google FW versie MMB29P.

Ik merk sindsdien dat het probleem van geen of verlate notificaties van Gmail / Inbox uit de wereld lijkt te zijn. Ik ontvang al de gehele dag alle notificaties per direkt, zoals het hoort.

Wellicht is dit probleem dus opgelost door Google in deze buid.

• BigF25
ComTech schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:04:
Hoe zit het met de 4G+ ondersteuning van de 6P?
Was gisteren in een gebied met 4G+ de Samsung S6 van m'n vrouw gaf netjes 4G+ aan maar m'n Nexus gewoon 4G.
Zitten allebei bij KPN.
de 6p ondersteunt 4g+ maar heeft geen aparte icoon hiervoor zoals de galaxy/note series dat wel hebben.

• WindedPainter
  • Laatst online: 03-11 17:29
Ook een Nexus 6P bestelt, de Frost versie >:) :P
Zijn er nog dingen die ik specifiek moet controleren als ik hem krijg?

Had zelf al het volgende gevonden:
-Telefoon die bol kan staan
-Waas over scherm

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56
BigF25 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:10:
[...]

de 6p ondersteunt 4g+ maar heeft geen aparte icoon hiervoor zoals de galaxy/note series dat wel hebben.
Aha dat wist ik dus niet, is het toch nog op één of andere manier te zien?
Kan natuurlijk een speedtest doen maar dat is niet zo leuk voor m'n databundel.

Verwijderd

Heb een vraagje. Ik wil graag de 6P aanschaffen maar ik ben tevens op zoek naar een dual sim.

Echter volgens het internet zit er degelijk gewoon hardware in voor een dual sim. Alleen heeft de simkaarthouder voor de tweede simkaart een stukje plastic die dat blokkeert.

https://d3nevzfk7ii3be.cl...igi/LUaEKXWXJGQd1H6O.huge

Kan iemand van jullie een foto maken van de simkaart houder? Ben benieuwd of dit ook zo is met de Nederlandse versie.

Ga me er nog even verder in verdiepen. Qua dual sim is er echt alleen maar bagger aanbod helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 03:44 ]

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11 20:34
Hier wat fotos van de sim trays:
http://forum.xda-develope...l-sim-discussion-t3214967

Edit: Na wat paginas gelezen te hebben lijkt het erop dat het niet zo simpel is als alleen de simtray aanpassen. Het lijkt erop dat er ook extra software/andere firmware nodig is.

[ Voor 44% gewijzigd door BooYooToo op 12-01-2016 08:29 ]

• dafmay
Nog even over het niet aankomen of sterk verlaat aankomen van email notificaties op de 6P.

Zoals gezegd heb ik de laatste FW geinstalleerd (MMB29P) en dacht initieel dat hiermee het probleem was verholpen door Google.

Echter nadat ik vannacht mijn 6P handmatig op 'Do not disturb' heb gezet ('only priority'), merk ik vandaag dat hetzelfde euvel toch weer aanwezig is...notificaties komen niet binnen of zeer laat. :'(

Anyway...ter info. Hopelijk gaat Google dit snel oplossen...

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11 22:03
ComTech schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Aha dat wist ik dus niet, is het toch nog op één of andere manier te zien?
Kan natuurlijk een speedtest doen maar dat is niet zo leuk voor m'n databundel.
Wellicht kan je het zien met een app als Network Signal Info? Google Play: Network Signal Info

• pitchdown
Iemand die een rooted nexus 6p al heeft voorzien van de laatste patch MMB29P?
Hoe heb je dit gedaan?

• pitchdown
Ter info.
Zojuist via de nexus root toolkit het proces kunnen uitvoeren
De laatste versie (vandaag uitgekomen), werkt prima met de nexus 6P.
Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's