lmijnen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:28:
Ik zit dit topic een beetje te volgen omdat ik in de markt ben voor een nieuwe mobiel. De 6P is een kandidaat, hoewel ik sterk neig naar de LG V10 vanwege de betere audio jack (ik luister veel muziek, via high end in-ears Shure SE535) en het uitbreidbare geheugen.
Ik zit met verbazing de discussie over Doze en SOT te volgen. Ik heb nu een Sony Z3. Helemaal stock Android met DU battery saver. In de Z3 zit een 3100 MAH accu.
In de nacht zet ik het toestel op flight mode, vannacht eens op gelet. In 10 uur (ja, was een lange nacht) ging er 2% capaciteit af. Van 36% naar 34%. Het toestel heeft nog niet de beschikking over Doze. Bizar dat er hier een hele discussie is over een van de USP van de 6P, namelijk Android 6. Zoveel verschil maakt het kennelijk niet, nu vergelijk ik natuurlijk een 6P met een Z3. Maar toch.
Ook haal ik op een accu makkelijk anderhalf-2 dagen gebruik. Met een 'onzuinig' LCD scherm.
Ik weet nog niet of ik de 6P nog zo aantrekkelijk vind, met 'al' dat gedoe.
Happy 16 iedereen by the way!
Welk gedoe dan? En vliegtuigmodus is absoluut niet hetzelfde als Doze. Als Doze geactiveerd is komen er nog steeds berichten binnen en kun je nog steeds gebeld worden i.t.t. vliegtuigmodus waar eigenlijk alle antenne's uitgezet worden.
Als je een 6P in vliegtuigmodus hebt staan i.c.m. Doze zul je misschien 1% op 12 uur tijd verliezen, maar dat heeft totaal geen nut aangezien je dan je telefoon net zo goed kunt uitzetten.
Echte nadelen die ik met 3 dagen gebruik heb opgemerkt:
- Ik heb niets met AMOLED, de kijkhoeken (dus zonder ernstige verkleuringen) zijn imho veel minder dan IPS. Vanaf zo'n 25-30 graden krijg je letterlijk een regenboog aan kleuren. Wit is wel redelijk wit, maar niet zo wit als het wit van mijn Nexus 5. Dat is natuurlijk een eigenschap van het scherm en verder is het prachtig.
- Ik ben bang dat de Visor (camera ding) zonder bescherming redelijk snel naar de klote gaat, maar het is waarschijnlijk stukken minder erg dan bijvoorbeeld jou Z3 met volledig glazen achterkant. Bovendien is het Gorilla Glas 4, wat buiten zand weinig heeft wat het wetenschappelijk gezien kan bekrassen (maar: 1 zandkorrel in je broek is genoeg

)
- Ik heb Xiaomi Piston 3 in-ear oordopjes die ik dagelijks gebruik, ze werken wel, maar de in-line controls werken niet. Op internet zijn eigenlijk ook alleen problemen over specifiek deze serie oordopjes te vinden en derhalve niet echt een gigantisch probleem. Ik koop wel andere voor 3 tientjes. Het geluid wat uit de headphonejack komt is trouwens gewoon goed, beter dan de Nexus 5 in ieder geval. De bass komt er i.t.t. N5 kraakhelder uit, hoge tonen zijn ook zuiverder. Kan natuurlijk ook tussen de oren (haha

) zitten.
Zou het bijna vergeten, uiteraard ook iedereen een gelukkig en gezond 2016, al kunnen we het antwoord daarop pas volgend jaar weten