Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Wat is het toch dat men tegenwoordig van alles uit de kast haalt om de accu te sparen? We willen grotere schermen, snellere proc's, meer connectivitieit en meer apps. Maar toch willen een hoop mensen een zo hoog mogelijke standbytijd en SOT.

Vervolgens wil men alles uit de kast halen om een high end telefoon te downgraden naar een nokia 1610. Om dit te bereiken worden allerlei apps uitschakeld, helderheid omlaag gezet, kernels gelashed (om proc op lagere snelheid te draaien) en allelei connectiviteit beperkt(uitschakelen GPS, bleutooth enz).

In mijn beleving moet een high en smartphone gewoon in staat zijn al zijn functionaliteit maximaal te kunnen benutten en een dag van 07:00 - 23:00 makkelijk moeten halen. Ik denk dat een SOT van 3,5 - 4 uur dan ook een prima gegeven is. Dus dan de vraag, waarom doet men toch altijd zo paniekerig hierover? Kwestie van een "ziekte" kweken bij jezelf?

Interessant leesvoer:

Wikipedia: Nomophobia
http://www.dailydot.com/o...y-phone-charging-economy/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
renzo4000 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:24:
Wat is het toch dat men tegenwoordig van alles uit de kast haalt om de accu te sparen? We willen grotere schermen, snellere proc's, meer connectivitieit en meer apps. Maar toch willen een hoop mensen een zo hoog mogelijke standbytijd en SOT.
Nou dat is een simpel antwoord: ik kom de dag niet door met de SoT die ik had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Advocaat van de duivel

Als je + 4 uur SOT hebt op een "sociale" dag van 15 uur moet je afvragen of je niet wat vaker de telefoon moet laten liggen. Maar goed, dat is voor één ieder verschillend. Overigens kan ik me niet voorstellen dat je gedurende dag niet even je telefoon kan inprikken op het stroom, zij het via een adapter, autoloader, of via usb.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
renzo4000 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:43:
Advocaat van de duivel

Als je + 4 uur SOT hebt op een "sociale" dag van 15 uur moet je afvragen of je niet wat vaker de telefoon moet laten liggen. Maar goed, dat is voor één ieder verschillend. Overigens kan ik me niet voorstellen dat je gedurende dag niet even je telefoon kan inprikken op het stroom, zij het via een adapter, autoloader, of via usb.
Ik schreef in mijn post dat ik gemiddeld 3 uur en geen + 4 uur SoT time had.
Ik moet regelmatig 2 1/2 uur per dag met de trein reizen, en nee, daar zijn geen stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zo was mijn reactie ook niet bedoeld, interpretatie verschilletje denk ik. Het ging mij er meer om in hoeverre het sociaal is dat je +4 uur SOT wil gaan bereiken en dat je een groot deel van je dag op je scherm zit te koekeloeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
Dan heb je daar ook je abonnement afgesloten? Ik heb mijn toestel bij Coolblue vandaan met verlenging en kreeg in de Vodafone shop geen gratis nieuwe simkaart 8)7
BigF25 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:16:
[...]

idem bij vodafone, winkel binnen gelopen en nieuwe mee gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Space-kc schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:13:
Dan heb je daar ook je abonnement afgesloten? Ik heb mijn toestel bij Coolblue vandaan met verlenging en kreeg in de Vodafone shop geen gratis nieuwe simkaart 8)7

[...]
nee ook via cb afgesloten en de winkel in eindhoven gewoon binnen gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
Is het probleem met de wifi al opgelost? Hier niet iig.
djpsycho82 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:17:
[...]

Hier ook zelfde probleem. Verder prima toestel maar juist bij de wifi thuis wel lastig om steeds uit en aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Space-kc schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:38:

[...]
Ter info...ik heb op mijn 6P nog nooit enig probleem ervaren vwb wifi (connectie danwel snelheid). Ik meen mij te herinneren dat dit een probleem is dat op sommige toestellen aanwezig is, maar niet op alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:08
Ik heb zojuist het probleem met vertraagde Gmail notificaties meegemaakt. De notificatie voor nieuwe email kwam gewoon ruim 12 uur te laat :? .

Had er eerder al wat over gelezen op XDA en Google product forums.

Dit lijkt voor mij de eerste keer dat zijn. Hebben jullie hier ook last van?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Voor de mensen met een netgear r7000 router; bij de laatste firmware update zijn wat problemen geconstateerd waaronder met portforwarding/triggering en wifi. Je moet eigenlijk even een factory reset doen, firmware opnieuw flashen en nog een keer resetten. Vervolgens handmatig de instellingen weer goed zetten (denk ook aan WMM bij je QoS settings als je lage snelheden ervaart!). Ik heb ervoor gekozen om een firmware versie terug te gaan, toen waren bij mij iig alle problemen weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Space-kc schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:38:

[...]
Ja het probleem is opgelost. Ik weet niet exact waardoor. Ik heb mijn router op auto kanaal gezet en vlak daarna kreeg ik een update voor een wifi connect app, nooit eerder gezien. Maar na deze beide acties was het probleem verdwenen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
renzo4000 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:40:
Voor de mensen met een netgear r7000 router; bij de laatste firmware update zijn wat problemen geconstateerd waaronder met portforwarding/triggering en wifi. Je moet eigenlijk even een factory reset doen, firmware opnieuw flashen en nog een keer resetten. Vervolgens handmatig de instellingen weer goed zetten (denk ook aan WMM bij je QoS settings als je lage snelheden ervaart!). Ik heb ervoor gekozen om een firmware versie terug te gaan, toen waren bij mij iig alle problemen weer verholpen.
Dank voor de info, dat is zeer goed om te weten. Dat betekent dus dat mijn FW versie (zie mijn eerdere screenshots) een oudere versie is dan die jij op jouw router had geinstalleerd?
Ansenyi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:35:
Ik heb zojuist het probleem met vertraagde Gmail notificaties meegemaakt. De notificatie voor nieuwe email kwam gewoon ruim 12 uur te laat :? .

Ik heb dit toevalligerwijs ook vandaag/vannacht voor het eerst meegemaakt. Normaliter zie ik 's ochtends een knipperende LED en dus ontvangen mailberichten. Pas na verversen binnen de Inbox app kwamen de berichten binnen.

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 22-12-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik vind het wel jammer dat er geen fatsoenlijke email app op de Nexus staat.
Ik gebruik mijn toestel zakelijk en werk dus met een Exchange account, maar blijkbaar is Android niet makkelijk om mee te werken in samenwerking met een Exchange account.
Ofwel is de app niet zo goed, ofwel is ze goed maar werkt ze niet samen met de kalender of contacten, ofwel is ze echt veel te duur. Het is niet dat ik geen 10€ wil betalen voor een app, maar een telefoon van 700€ hoort gewoon alles te hebben.

Dit was toch wel een pluspunt bij de Lumia 950, de outlook app werkte echt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Dafmay, dat klopt mijn versie was V1.0.5.48_1.1.79 en daar zijn dus wat problemen mee.

@Cronimet, standaard staat gmail op android en kan je daar ook exchange accounts mee toevoegen. Ik weet niet zeker of je nog even de exchange module moet downloaden voor de nexus 6p (ik heb hem immers niet meer dus kan het niet checken). Maar als je googled op "exchange gmail android addin" dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Cronimet schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:33:
Ik gebruik mijn toestel zakelijk en werk dus met een Exchange account...
Ik heb ook en Lumia gehad en de mailclient van Windows was inderdaad fantastisch. Bij Android gebruik ik voor mijn zakelijke mail de gratis Outlook app van Microsoft (niet te verwarren met Outlook.com). Werkt ook erg goed, lekker saai en efficiënt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
De Gmail app vind ik echt niet fijn werken, heeft lang nodig om te syncen en bijlage te openen.

De Outlook app was de eerste die ik geprobeerd heb, maar om de een of andere reden krijg ik hem niet aan de praat, nochtans zijn het de juiste instellingen want Gmail, Nine, MailWise en Blue mail werken zonder probleem...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuldjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09-2023
Op https://huawei.drmobile.nl/hua_nl/ je je Nexus registereren voor 3 jaar fabrieksgarantie.

gevonden op reddit :D

binnen 30 dagen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Dank...heb me even aangemeld, kan nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Cronimet schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:33:
Ik vind het wel jammer dat er geen fatsoenlijke email app op de Nexus staat.
Ik gebruik mijn toestel zakelijk en werk dus met een Exchange account, maar blijkbaar is Android niet makkelijk om mee te werken in samenwerking met een Exchange account.
Ofwel is de app niet zo goed, ofwel is ze goed maar werkt ze niet samen met de kalender of contacten, ofwel is ze echt veel te duur. Het is niet dat ik geen 10€ wil betalen voor een app, maar een telefoon van 700€ hoort gewoon alles te hebben.

Dit was toch wel een pluspunt bij de Lumia 950, de outlook app werkte echt als een trein.
Wij draaien een pilot hier op de zaak met Android for Work en Nexus toestellen maar moet zeggen dat ik weinig problemen ondervind met de default mail, calendar en contacts app?

De Outlook app wordt bij ons op ActiveSync niveau geblokt omdat er blijkbaar wat security issues mee zijn (credentials en mail headers die via MS servers lopen voordat ze bij de recipient komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gmail app werkt hier ook prima met exchange, geen last van sync vertraging en openen van bijlagen is ook gewoon snel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Dan nog even de Gmail app een kans geven, misschien beter het nog.
Thanks voor jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Zuldjan schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:57:
Op https://huawei.drmobile.nl/hua_nl/ je je Nexus registereren voor 3 jaar fabrieksgarantie.

gevonden op reddit :D

binnen 30 dagen na aankoop.
Heb deze al eens voorbij zien komen.
Wat me tegenhoudt is dat ze doen alsof ze van Huawei zijn maar het is "gewoon" een reparateur (wel een grote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:17
Rudolfus schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:00:
[...]

Heb deze al eens voorbij zien komen.
Wat me tegenhoudt is dat ze doen alsof ze van Huawei zijn maar het is "gewoon" een reparateur (wel een grote)
Het is gewoon een service die Huawei Nederland biedt via Dynafix. Ik zou niet weten waarom het kwaad kan om te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Kiwi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:59:
[...]

Het is gewoon een service die Huawei Nederland biedt via Dynafix. Ik zou niet weten waarom het kwaad kan om te registreren.
Idd. Het is gewoon een service van Huawei, weliswaar via Dynafix, maar Huawei bied het aan dus gebruiken ze eigen logos/marketing uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:38
Vanmorgen mocht ik mijn N6P ophalen!
Echter, helaas bleek het scherm niet homogeen te zijn: de linkerkant was roze, de rechterkant groen. Productiedatum 4 november.
Toen werd er een tweede open gemaakt: mooie egaal scherm, alleen zat het klepje achterop aan de onderkant er helemaal scheef op, en stak uit.
Er werd een derde open gemaakt: perfect klepje. Alleen hier waren korrels zichtbaar op het scherm. Sommige pixels brandden harder dan andere waardoor je een korrelig wit zag. Deze laatste twee telefoons waren op 24 november geproduceerd.
En was echter geen vierde exemplaar aanwezig in de winkel...

Balen, het is een super toestel: mooi, en erg snel. Zo heb ik dus in een ochtend 3 N6P's "gehad". Hulde in ieder geval voor de service van Coolblue!

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 23-12-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Klote inderdaad, maar zoals je zegt Coolblue heeft een geweldige service! (mij zeer wel bekend van 6x Samsung S6 met slecht scherm e.d.)

...jij wacht dus op toestel nr 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:38
Voor nu heb ik de order geannuleerd. Ik denk dat ik even een maandje wacht en het dan misschien nog eens probeer.
Ik voelde me ook een beetje schuldig dat er nu 3 toestellen open waren gemaakt, die voor hen lastiger verkoopbaar zijn. Heb dan ook niet meer durven vragen voor een vierde.

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Niet schuldig voelen, juist goed. Nu gaan er 3 terug omdat het productie fouten zijn. Deze hadden net zo goed naar 3 verschillende klanten kunnen gaan die dan weer een slechte ervaringen zou hebben gehad inplaats van 1 klant.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Stylus
  • Laatst online: 12:59
Ik heb sinds gister ook mijn 6P alu mogen ontvangen en mijn eerste reactie is toch wel erg positief. Goed scherm zonder vage verkleuring, super snel (ook al kom ik van een N5) toestel voelt erg primium aan. Ik heb verder nog niet veel kunnen testen maar de eerste indruk is goed. Qua formaat is het toch echt wel even wennen! De N5 was al niet klein maar de 6P is toch wel een stuk groter. Dit zal vanzelf wel wennen.

Daarnaast gister mijn simkaart op maat proberen te knippen. Helaas had ik een sim met een grote chip en heb ik het risico genomen om deze door te knippen. Ik ben blij dat er een extra koopavond was en ik bij de KPN mijn verknipte sim kon omruilen voor een nano :-)

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Klopt het dat er geen icoontje te zien is als er een koptelefoon is aangesloten?

Volgens mij zou je dat altijd moeten zien toch, of is dit weer zo'n irritant ontbrekend Nexus dingetje?

• BigF25
  • Nu online
Iemand anders gmail sync problemen? Krijg momenteel geen mail notificaties, moet zelf eerst mailbox in en naar beneden swipen wil ik nieuwe mails zien..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 10:02
Freshnezz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:44:
Klopt het dat er geen icoontje te zien is als er een koptelefoon is aangesloten?

Volgens mij zou je dat altijd moeten zien toch, of is dit weer zo'n irritant ontbrekend Nexus dingetje?
zit niet in stock android. maar waarom zou je dat eigenlijk nodig hebben? als je 1,5 cm boven je notificatiebalk kijkt zie je zelf toch ook of er een koptelefoon aangesloten is of niet :P

• Stylus
  • Laatst online: 12:59
BigF25 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:52:
Iemand anders gmail sync problemen? Krijg momenteel geen mail notificaties, moet zelf eerst mailbox in en naar beneden swipen wil ik nieuwe mails zien..
Geen problemen mee ondervonden. Vanmorgen kwamen mijn (g)mailtjes keurig binnen inclusief een notificatie.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:08
Ansenyi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:35:

Yes ik heb er ook last van sinds een paar dagen. Behoorlijk irritant }:|

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29

Soullie

Planeshift

http://forum.xda-develope...ractive-governor-t3269557

Voor mensen die Elemental X kernel gebruiken, ik merk met deze settings een behoorlijke SOT verbetering.

• dafmay
  • Nu online
Soullie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:38:
http://forum.xda-develope...ractive-governor-t3269557

Voor mensen die Elemental X kernel gebruiken, ik merk met deze settings een behoorlijke SOT verbetering.
Holy Shit zeg dat is nog eens een startpost...daar heeft iemand een boel tijd in gestoken. _/-\o_

Ik zie alleen zo snel door de bomen het bos niet (welke settings specifieke te gebruiken enz)....

Ps eigenlijk totaal geen noodzaak om te gaan stoeien met settings...op mijn 6P haal ik al 5-6 uur SoT en alles loopt super-soepel en snel (Ex kernel...uiteraard).

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 24-12-2015 11:05 ]

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
dafmay schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:44:
[...]

Holy Shit zeg dat is nog eens een startpost...daar heeft iemand een boel tijd in gestoken. _/-\o_

Ik zie alleen zo snel door de bomen het bos niet (welke settings specifieke te gebruiken enz)....

Ps eigenlijk totaal geen noodzaak om te gaan stoeien met settings...op mijn 6P haal ik al 5-6 uur SoT en alles loopt super-soepel en snel (Ex kernel...uiteraard).
Ik heb het geprobeerd met deze settings maar ik merk flink meer scrolling stutters dus dat is het mij niet waard. :)

• Soullie

Soullie

Planeshift

Hmm tja het is ook maar dat mensen weten dat de optie er is.
Of je het gebruikt moet je zelf weten ;D

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
Soullie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:08:
Hmm tja het is ook maar dat mensen weten dat de optie er is.
Of je het gebruikt moet je zelf weten ;D
Was ook niet om jouw post af te kraken hoor maar meer de ervaring van deze settings. ;)

• Soullie

Soullie

Planeshift

SkyThes schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:10:
[...]

Was ook niet om jouw post af te kraken hoor maar meer de ervaring van deze settings. ;)
Ok :)

Settings voor nexus 6p staan in post 2. Ook staan er suggesties om de "lag" tegen te gaan, ik merk er zelf niet zo veel van trouwens maar een micro stutter is er soms wel ja.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Space-kc schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:50:
Sinds zaterdag toestel binnen en merk dat het toestel niet automatisch verbinding maakt met mijn WiFi netwerk. Pas nadat ik WiFi aan en uit heb gezet op het toestel, wordt er verbinding gemaakt.

Ik heb er niets over kunnen vinden, weet wel dat het bij de eerste generatie n5 ook is voorgekomen.

Meer mensen last van?
Ik heb dit probleem nog steeds met enkele netwerken. Het netwerk wordt niet gevonden en pas na uit- en inschakelen van Wifi vindt hij na enkele minuten het juiste netwerk pas weer. Na verloop van tijd (Doze?) is de verbinding weer verbroken en herhaalt het fenomeen zich.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

superstephan1 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:18:
[...]

zit niet in stock android. maar waarom zou je dat eigenlijk nodig hebben? als je 1,5 cm boven je notificatiebalk kijkt zie je zelf toch ook of er een koptelefoon aangesloten is of niet :P
Dat is ook wel zo, maar tot nu toe heb ik dit op al mijn Android telefoons gehad. En kwil er gewoon zeker van zijn dat de muziek niet opeens via de speakers te horen is omdat die er niet goed in zit ofzo :P

Kheb het icoontje inmiddels zelf maar gemaakt met Tasker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
Ben mijn telefoon aan het opladen en nu licht elke keer het active display op.
Om de xx seconden terwijl het toestel gewoon op tafel ligt.
Heb hem herstart maar hij blijft het doen.
Maar even active display uitgezet .
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Ik zit te twijfelen om een hoesje te nemen ipv een bumper. Bij gebruik zonder bumper is dat een stuk prettiger dan met bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je bedoelt een pouch? Als je regelmatig je telefoon raadpleegt is dit mi echt niet de beste oplossing qua bescherming. Je moet altijd met twee handen de handeling uitvoeren en daarnaast vergroot je de factor van het "uit je handen laten vallen" en ja, dat is meestal wanneer je telefoon net uit je pouch is gehaald :p.

Tevens moet je echt opletten dat er geen zand oid dergelijks in je pouch komt, anders kan je beter je telefoon inwikkelen met schuurpapier +)

Je merkt het al, ik ben geen fan van een pouch.

Owh ja, je kan beter hier kijken: [Huawei Nexus 6P] Accessoires

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 25-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23-09 22:11
Ik heb sinds kort problemen met IMAP op mijn toestel. Het moet wel aan mijn toestel liggen want op mijn HTC M9 werkt het nog wel probleemloos. Ik krijg op mijn Nexus heel af en toe nog mail binnen en als ik een handmatige sync uitvoer duurt dit lang en krijg ik ook geen nieuwe mail binnen. Het vreemde is dat als ik de in- en uitgaande instellingen test er geen probleem lijkt te zijn.

Ik heb even gezocht en het lijkt dus een probleem met de gmail app te zijn: https://productforums.goo.../k0DrWPrDcUI/aZ9akJjQDwAJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kijk even of doze niet de boosdoener is.

[ Voor 90% gewijzigd door renzo4000 op 25-12-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
Tot nu toe heb ik niets te klagen over mn 6P. heb hem nu een weekje en de batterij doet het gewoon goed. Ja hij loopt >10 % leeg als ik slaap met alleen wifi aan maarja, m'n oude telefoon liep in 3 uur al leeg;p

enige nadeel vind ik dat als de mobiel op mn bureau ligt en ik aan 't gamen ben, ik mn mobiel op moet pakken om hem te ontgrendelen(vingerprint/knop).. is er niet iets waarmee ik er alleen ff over heen moet zwaaien en dat ie dan aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:45
danielbakker98 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:09:
enige nadeel vind ik dat als de mobiel op mn bureau ligt en ik aan 't gamen ben, ik mn mobiel op moet pakken om hem te ontgrendelen(vingerprint/knop).. is er niet iets waarmee ik er alleen ff over heen moet zwaaien en dat ie dan aangaat?
Dit vond ik ook en heb ik opgelost met het zogenaamde smart unlock. Zo kun je bijvoorbeeld je eigen woning toevoegen als veilige plaats zodat je daar nooit hoeft te unlocken. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker98
hmm dankje! , zijn er ook nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 23-09 20:37
renzo4000 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:45:
Je bedoelt een pouch? Als je regelmatig je telefoon raadpleegt is dit mi echt niet de beste oplossing qua bescherming. Je moet altijd met twee handen de handeling uitvoeren en daarnaast vergroot je de factor van het "uit je handen laten vallen" en ja, dat is meestal wanneer je telefoon net uit je pouch is gehaald :p. O

Tevens moet je echt opletten dat er geen zand oid dergelijks in je pouch komt, anders kan je beter je telefoon inwikkelen met schuurpapier +)

Je merkt het al, ik ben geen fan van een pouch.

Owh ja, je kan beter hier kijken: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
Eventueel een pouch icm een goede screenprotector? Zijn er ook goede screenprotector voor i.c.m. een pouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
danielbakker98 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:23:
hmm dankje! , zijn er ook nog andere oplossingen?
Nfc tags:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Luapper schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:13:
[...]

Dit vond ik ook en heb ik opgelost met het zogenaamde smart unlock. Zo kun je bijvoorbeeld je eigen woning toevoegen als veilige plaats zodat je daar nooit hoeft te unlocken. Erg handig!
Smart Unlock werkt niet met Marshmallow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Michele_M_ schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:59:
[...]

Bij 6.0 werkt dat niet echt lekker inderdaad, maar met 6.0.1 lijkt het bij mij wel weer als vanouds te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08
Hmmm, de niet storen modus is nu niet meer te activeren en automatisch te deactiveren met volgende alarm. Dit werkte juist wel weer in 6.0.1. Meer die dit bemerkt hebben?

Reboot en alarm aan/uit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Freshnezz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:44:

Nee, er is geen icoon zichtbaar wanneer je een koptelefoon aansluit. En je bedoelt een vanilla Android ding neem ik aan.
Michele_M_ schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:59:
[...]

Smart Lock heeft verschillende vormen, Trusted Places is hier een van en heeft al sinds de introductie (Android 5.0) issues.
Megupe schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:13:
Hmmm, de niet storen modus is nu niet meer te activeren en automatisch te deactiveren met volgende alarm. Dit werkte juist wel weer in 6.0.1. Meer die dit bemerkt hebben?

Las net toevallig iets erover op Reddit: https://www.reddit.com/r/...l_next_alarm_disappeared/

[ Voor 24% gewijzigd door Ves op 26-12-2015 12:58 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Prijs hoeft geen obstakel te zijn imho.

best quality newest NFC TAG sticker 7pcs/Lot(7 Color) chip NTAG213 NFC tag lable universal NFC stickers for all NFC mobile phone
http://www.aliexpress.com...rsal-NFC/32260648439.html
(from AliExpress Android)

[ Voor 7% gewijzigd door markiebiboy op 27-12-2015 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb nu ook sinds woensdagavond deze telefoon en vind het echt een heerlijke telefoon om in je handen te hebben. Lekker groot scherm om mee te werken. En Android werkt ook lekker snel. Wat is het toch weer heerlijk om een Nexus telefoon te hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoe zijn jullie volume knoppen? Bij mij best wel losjes en het tikt een beetje al bij de kleinste aanraking. Zit er aan te denken om hem om te ruilen maar misschien hoort dit zo ? De aan uit knop zit overigens wel strak in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ruffzz schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:21:
Hoe zijn jullie volume knoppen? Bij mij best wel losjes en het tikt een beetje al bij de kleinste aanraking. Zit er aan te denken om hem om te ruilen maar misschien hoort dit zo ? De aan uit knop zit overigens wel strak in de behuizing.
Ik hoor wel eens een tikje als ik bijvoorbeeld m'n telefoon oppak of neerleg, wat best de volumeknop zou kunnen zijn. Maar verder vind ik 'm goed erin zitten en lekker klikken. Helemaal niet losjes eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:32:
[...]

Ik hoor wel eens een tikje als ik bijvoorbeeld m'n telefoon oppak of neerleg, wat best de volumeknop zou kunnen zijn. Maar verder vind ik 'm goed erin zitten en lekker klikken. Helemaal niet losjes eigenlijk.
Zoiets ?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8SSxI6n79SI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Bij mij kan 'ie niet zoveel bewegen als dat, maar volgens mij lijkt het ook erger dan het is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:45
Ik heb dit ook sinds twee dagen. Bijzonder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Ik heb sinds kort een Nexus 6P (overgestapt van iPhone 6) en moet zeggen, bevalt me behoorlijk goed! Heb tussendoor nog kort een OP2 gehad, maar de accuduur daarvan viel enorm tegen. Ben hartstikke blij met de 6P. Ik haal ongeveer 4-5 uur SOT en zelfs dan houd ik batterij over. Scherm is erg scherp, maar het was wel beetje wennen aan de AMOLED-kleuren. Het contrast is uiteraard perfect, wat erg fijn is tijdens het kijken van filmpjes en het lezen van tekst. Camera is ook erg goed vergeleken met bijvoorbeeld de iPhones. Jammer dat de Nexus geen OIS heeft. Nadeel van de speakertjes aan de voorzijde is dat stof zich gaat ophopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Kiwi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:59:
[...]

Maar je kan wel gewoon bellen? Waarschijnlijk is je proximity sensor dan bedekt, die controleert of je je telefoon tegen je oor houdt en schakelt het scherm dan uit.
Ik had hetzelfde probleem, ik had een mooie hard glas screenprotector gekocht bij Yesbuy, deze er op geplakt, mooi gelukt btw geen bubbles en daarna ging iedere keer het scherm op zwart als ik belde, ik kon ook niets meer met de telefoon, alleen door hem uit te zetten door de aan uit knop lang ingedrukt te houden en daarna weer aan, zo kreeg ik hem weer aan. Toen las ik soort gelijk bericht als deze op internet en heb ik de protector verwijderd en nu doet ie het weer gewoon.

Jammer dat ik nu geen protector kan gebruiken, maar gelukkig kan ik wel weer normaal bellen.

Waar zit die sensor eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
ComTech schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:06:
Ben mijn telefoon aan het opladen en nu licht elke keer het active display op.
Om de xx seconden terwijl het toestel gewoon op tafel ligt.
Heb hem herstart maar hij blijft het doen.
Maar even active display uitgezet .
Meer mensen last van?
Volgens mij heb ik gelezen dat dit met Greenify te maken kan hebben. Ik heb het probleem zelf niet namelijk. Ik merkte trouwens dat Greenify (zonder root, wel met aggressive doze via USB/ABD ingeschakeld) weinig doet voor doze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Megupe schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:13:

Yup, hier ook. Ik las dat mensen hem zelfs zagen verdwijnen toen ze de optie aan wilden klikken. Heel bijzondere bug, hopelijk wordt deze snel opgelost want ik vond hem erg nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
HendrikT schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:42:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, ik had een mooie hard glas screenprotector gekocht bij Yesbuy, deze er op geplakt, mooi gelukt btw geen bubbles en daarna ging iedere keer het scherm op zwart als ik belde, ik kon ook niets meer met de telefoon, alleen door hem uit te zetten door de aan uit knop lang ingedrukt te houden en daarna weer aan, zo kreeg ik hem weer aan. Toen las ik soort gelijk bericht als deze op internet en heb ik de protector verwijderd en nu doet ie het weer gewoon.

Jammer dat ik nu geen protector kan gebruiken, maar gelukkig kan ik wel weer normaal bellen.

Waar zit die sensor eigenlijk?
Ik denk dat je net pech had bij het kopen van zo'n screenprotector. De meeste hebben tegenwoordig al een "cut out" voor de proximity sensor zoals op het plaatje hieronder:

http://cellprosfresno.com...Lifetime-Warranty-0-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Yup hier ook, de nexus 9 haalt keurig binnen thuis met android 6.0.1 maar de nexus 6p sinds een paar dagen niet meer. Hopelijk fixen ze dit ook snel..

Inbox synchronisatie stond uit zie ik. Check je settings > accounts > Google > (kies je account of check meerdere > scroll naar beneden naar Inbox (of Gmail) en zorg dat de schakelaar aan staat. (waarom stond het uit? Ik heb zitten ouwehoeren met mijn Nexus 6P >:) )

Hopelijk helpt dit, bij mij kwam mijn mail direct binnen na inschakelen.

[ Voor 29% gewijzigd door djpsycho82 op 28-12-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
djpsycho82 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:08:
[...]

Volgens mij heb ik gelezen dat dit met Greenify te maken kan hebben. Ik heb het probleem zelf niet namelijk. Ik merkte trouwens dat Greenify (zonder root, wel met aggressive doze via USB/ABD ingeschakeld) weinig doet voor doze.
Ik gebruik geen greenify dus daar kan het bij mij niet aan liggen.
Ach hij doet het een keer of 10 met verschillende tussenpauzes en daarna is het over.
En gelukkig alleen in de lader.
Vind het niet zo'n probleem.
Veel irritanter is de verdwenen niet storen tot volgend alarm.
Hopelijk komt google snel met 6.02 om die bugs te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
ComTech schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:31:
[...]

Ik gebruik geen greenify dus daar kan het bij mij niet aan liggen.
Ach hij doet het een keer of 10 met verschillende tussenpauzes en daarna is het over.
En gelukkig alleen in de lader.
Vind het niet zo'n probleem.
Veel irritanter is de verdwenen niet storen tot volgend alarm.
Hopelijk komt google snel met 6.02 om die bugs te fixen.
Ik herinner me trouwens dat ik een lader had die niet goed 'ondersteund' werd door de 6P. de hele nacht ging mijn display aan/uit om dat hij steeds wel niet opgeladen werd. Ding was einde van de ochtend wel gewoon vol gelukkig, maar die lader gebruik ik natuurlijk niet meer ;).

Wel vreemd, maar gelukkig geen ramp. Denk wel dat het een app is die het veroorzaakt hoor. Je zou eens kunnen testen door te booten in safe mode en kijken wat hij dan doet, alle apps staan dan uit.

- Je houdt dan de powerknop vast totdat je de uitschakelen knop in beeld ziet
- Dan laat je de powerbutton los
- Drukt op de knop in beeld en houdt deze vast totdat je de melding save mode krijgt.

Ik denk dat 'niet storen tot volgend alarm' toch eerder opgelost is dan bij een update, aangezien het spontaan kan verdwijnen, zou het toch ook spontaan terug moeten kunnen komen. Zou mij niet verbazen dat het in de google services "app" verwerkt zit op één of andere manier.

Nog even wat gevonden, blijkbaar zijn we er na 1 januari weer vanaf, heel bijzonder:
After a little feedback from our commenters, we've found that 1) the problem is affecting more than just Android 6.0.1, going all the way back to 5.1 in some cases, and 2) it's possible to work around it. If you turn off the automatic date function in the Android settings menu and return the date to something either before December 25th or after January 1st, the Until Next Alarm option returns.

That would seem to indicate that this is definitely a bug, and it should return to everyone on New Year's Day. Google will probably patch it in the next incremental release.

[ Voor 48% gewijzigd door djpsycho82 op 28-12-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
djpsycho82 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:13:
[...]

Yup hier ook, de nexus 9 haalt keurig binnen thuis met android 6.0.1 maar de nexus 6p sinds een paar dagen niet meer. Hopelijk fixen ze dit ook snel..

Inbox synchronisatie stond uit zie ik. Check je settings > accounts > Google > (kies je account of check meerdere > scroll naar beneden naar Inbox (of Gmail) en zorg dat de schakelaar aan staat. (waarom stond het uit? Ik heb zitten ouwehoeren met mijn Nexus 6P >:) )

Hopelijk helpt dit, bij mij kwam mijn mail direct binnen na inschakelen.
Uiteraard heb/had ik sync wel aan. Hij doet het weer sinds enige dagen correct gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 22:44
Ik heb een vraag aan de gelukkigen die al de beschikking hebben over een 6P. Voor mij is het wachten totdat coolblue ze weer op voorraad heeft. De 64 versie.

Ik lees op internet nogal wisselende verhalen over de kwaliteit van het geluid via de headphone jack. En de kwaliteit van de DAC.

De een vindt het ok, de andere zwaar teleurstellend. Ik heb onlangs een goede kwaliteit in ear monitor aangeschaft (Shure SE535). Nu verwacht ik van mijn telefoon geen high end geluid, maar er moet toch wel wat kwaliteit uit komen. Daarnaast luister ik ook muziek op de motor, dus het volume moet er ook wel zijn.

Heeft iemand iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit met gebruik via een hoofdtelefoon via draad? En nee, ik ben niet van plan een externe headphone amplifier mee te gaan zeulen.

Als het geluid echt K met P is, overweeg ik voor een LG V10 met 32BIT DAC te gaan, hoewel de 6P me echt wel heel erg trekt.

Bedankt voor de meningen!

[ Voor 7% gewijzigd door JUST_me op 28-12-2015 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
lmijnen schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:03:
Ik heb een vraag aan de gelukkigen die al de beschikking hebben over een 6P. Voor mij is het wachten totdat coolblue ze weer op voorraad heeft. De 64 versie.

Ik lees op internet nogal wisselende verhalen over de kwaliteit van het geluid via de headphone jack. En de kwaliteit van de DAC.

De een vindt het ok, de andere zwaar teleurstellend. Ik heb onlangs een goede kwaliteit in ear monitor aangeschaft (Shure SE535). Nu verwacht ik van mijn telefoon geen high end geluid, maar er moet toch wel wat kwaliteit uit komen. Daarnaast luister ik ook muziek op de motor, dus het volume moet er ook wel zijn.

Heeft iemand iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit met gebruik via een hoofdtelefoon via draad? En nee, ik ben niet van plan een externe headphone amplifier mee te gaan zeulen.

Als het geluid echt K met P is, overweeg ik voor een LG V10 met 32BIT DAC te gaan, hoewel de 6P me echt wel heel erg trekt.

Ik heb hiervoor de HTC One m7 gehad welke volgens mij goed bekend stond als muziek afspelert en ik hoor eigenlijk geen verschil tussen de 6P en de M7. Er zal vast verschil tussen beide zitten maar niet los van elkaar te horen. Misschien heb je hier wat aan.

Ik ben geen audiofiel maar ik mix graag muziek. Toch mix ik met MP3, ik hoor niet enorm verschil tussen 320 kbps mp3 en losless audio bijvoorbeeld, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.

Qua volume, net even op max. gezet en dat was mij te hard :)

Hoop dat je een goed beeld krijgt van hoe ik de muziek ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat is de batterij goed van deze telefoon! Toen ik mijn Samsung Galaxy S6 had, moest ik hem vaak als ik thuis was wel weer aan de lader doen. Vandaag 05:30 de telefoon van de lader gehaald, naar het werk gegaan en na het werk naar de sportschool gegaan. Onder het sporten muziek geluisterd en ik zit nog op 61%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik had er ook meer van verwacht. Mijn 6P + pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart) klinken heel goed! maar niet veel verschil met de OnePlus One die ik hiervoor had. Had meer verbetering verwacht gezien het prijsverschil tussen de telefoons.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Grudgie schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:33:
Wat is de batterij goed van deze telefoon! Toen ik mijn Samsung Galaxy S6 had, moest ik hem vaak als ik thuis was wel weer aan de lader doen. Vandaag 05:30 de telefoon van de lader gehaald, naar het werk gegaan en na het werk naar de sportschool gegaan. Onder het sporten muziek geluisterd en ik zit nog op 61%.
Ik gok zo dat je screen on time dan maximaal rond een uurtje ligt?
Zit op dit moment sinds vanmorgen 8:00u met 3.15 uur screen on time en 19% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
Ken. schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:53:
[...]

Ik gok zo dat je screen on time dan maximaal rond een uurtje ligt?
Zit op dit moment sinds vanmorgen 8:00u met 3.15 uur screen on time en 19% over.
Sinds 2de kerstdag hier ook een tevreden eigenaar van een zwarte 32gb Nexus 6p. Een leuke cadeau die ik van vrouwlief heb gekregen

Zonder aanpassingen hier nu 3.30 uur SOT met nog 34% accu over.
Kan me niet herinneren dat ik dit met me vorige Samsung Galaxy S5 heb gehaald.

Tot nu toe echt super tevreden met het toestel.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
Ik snap niet dat je dan tevreden kunt zijn....
3uur30 a 4 uur sot...

Met de note 5 haalde ik gemakkelijk 5 uur sot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Aggressor schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 06:10:
Ik snap niet dat je dan tevreden kunt zijn....
3uur30 a 4 uur sot...

Met de note 5 haalde ik gemakkelijk 5 uur sot.
Ja ik vind het ook maar vreemd, met mijn S5 haal ik nog iets meer dan de 5uur. Bij normaal gebruik ( 3 verschillende mail accounts die actief synce en meldingen geven bij elke nieuwe mail, facebook, 1 spelletje en non stop WiFi of 4G wat continu wisselt durende mijn dagen, ongeveer 1 uur bellen per dag ) haal ik ongeveer 2 dagen, bij de 3e dag moet die echt aan de lader.

Enige wat ik doe: laden tot 98-100%, dan eraf ( ik laad never nooit niet 's nachts op ), en hij gaat terug aan de lader bij 0-5%, meer doe ik niet..
iPhone 6 die ik gehad heb ging nog eens 1 dag langer mee dan de S5 die ik momenteel (tijdelijk) in gebruik heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:19
Pak zojuist de Note 4 edge van me vrouw erbij.
2.45 uur sot en nog 20% accu.....

Had al reviews gelezen over de Nexus 6p en wist dat het het toestel niet zuinig was met de accu door de snapdragon 810 processor.

Dus dat ik aan het eind van de dag nog ruim 30% over heb, terwijl ik mijn Galaxy S5 al lang aan het infuus had moeten leggen vind ik een zeer positieve meevaller!

Doze werkt ook goed. Slechts 1% verbruik tijdens 7 uur slaap.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik haalde gisteren met hangen en wurgen 3 uur en 45 minuten SoT.. Gebruik ik mijn toestel gewoon intensiever (scherm langer achtereen aan bijvoorbeeld), of heb ik een maandagmorgenmodelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 13:31
Ken. schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:12:
Ik haalde gisteren met hangen en wurgen 3 uur en 45 minuten SoT.. Gebruik ik mijn toestel gewoon intensiever (scherm langer achtereen aan bijvoorbeeld), of heb ik een maandagmorgenmodelletje?
De helderheid maakt bij mij ontzettend veel uit. Meestal heb ik hem vast staan op redelijk helder, en dan haal ik vermoedelijk rond de 4 tot 4,5 uur SoT(*); echter heb ik al een keer meer dan 5 uur gehaald door enkele stappen lager te zetten bij het spelen van spelletje (Rayman adventures).

(*) Precies weet ik niet, tot nu ga ik meestal eerder naar bed dan dat de SoT op is ;-))

Bottom line: tot nu toe heb ik hem overdag nog niet hoeven te laden, de batterij is dus ruim voldoende voor mijn toepassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
Let wel op dat accuduur heel relatief is en sterk per persoon/provider/locatie/etc. verschilt. Wat bijvoorbeeld veel van invloed is:

- Hoeveel je je verplaatst (vaak wisselen van GSM mast kost gewoon meer stroom, voornamelijk in de auto verbruiken al mijn mobieltjes meer stroom dan wanneer ik een dag thuis zit.)
- Hoevaak je de telefoon oppakt (doze schakelt in na 20 minuten dacht ik)
- Hoe goed is je Wifi signaal (lijkt er zelfs op dat wifi in Marshmallow soms meer verbruikt dan 3/4G, lijkt een bug)
- Hoeveel apps heb je die leunen op synchronisatie
- Zijn er apps die wakelock veroorzaken
- Wat betekent "scherm op helder" voor jou? (ik vind 50% helder)
- Vaak scherm kort inschakelen kost meer stroom dan een lange poos achtereen.
- Hoe is je telefoonsignaal over het algemeen (minder bereik = meer stroomverbruik)
- Heb je veel standby tijd, dan gaat je SoT naar beneden. Je haalt een hogere SoT als je vanaf 100% je telefoon continue aan hebt staan, ten opzichte van een dag op standby en daarna je scherm continue aanzetten.

Zo zijn er nog meer variabelen die onbewust voor een lagere SoT zorgen. Maar als je de dag doorkomt, zou ik me geen zorgen maken. Een lage SoT per dag betekent in ieder geval dat je niet vastgeplakt zit aan je mobiel ;) 5 uur per dag naar je scherm turen is in mijn optiek behoorlijk hoog :).

[ Voor 3% gewijzigd door djpsycho82 op 29-12-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Laatst online: 31-01-2022

Ik heb mijn 6p ingeruild voor een 5x. Het geluid via de Jack is erg slecht, blikkerig te noemen. Zo erg zelfs dat het beter is via bluetooth oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23-09 22:11
renzo4000 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:50:
Kijk even of doze niet de boosdoener is.
Ik heb doze voor de Gmail app uitgezet en sindsdien lijkt IMAP synchronisatie weer te functioneren.
Ruffzz schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:21:
Mijn volume knoppen zit echt nauwelijks speling op, dat is bij de HTC M8 die ik ook heb wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
mcaran schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:07:
[...]

Ik heb mijn 6p ingeruild voor een 5x. Het geluid via de Jack is erg slecht, blikkerig te noemen. Zo erg zelfs dat het beter is via bluetooth oordopjes.
Dat lijkt eerder op een product fout, mijne klinkt zeer zeker niet blikkerig. Ik weet niet of het studio kwaliteit is maar het klinkt in ieder geval erg mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Raad eens wie toch een 6P heeft gekocht? Even kort waarom: maand geleden Nexus 5 naar MM gebracht ter reparatie, 2 weken later klaar. Hier bleek niks aan gedaan te zijn en is weer opgestuurd. Vandaag kon ik 'm weer halen, en raad nog eens? Juist, weer niks (letterlijk niks) aan de problemen gedaan. Kreeg ik het aankoopbedrag terug á 390 euro :)

In de MM vestiging hadden ze nog genoeg voorraad (hoewel hun website anders weergeeft) en ik heb dus een nieuwe Nexus 6P in het 'zwart' met 32GB voor maar liefst 260 euro. Denk niet dat ik het veel beter had kunnen treffen. 2 jaar gratis high-end telefoon genoten en nu voor een spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rang.

Ik moet toch zeggen dat het wel een betering lijkt op de Nexus 5, maar dat mag ook wel voor deze (imho absurde) prijs en 2 jaren die we verder zijn. De camera heb ik nog niet met gewoon daglicht kunnen testen maar is een stuk beter, ook qua snelheid is het allemaal boterzacht als een raket, en het scherm is ook mooi. Ik heb echter na een korte periode de sRGB mode weer uitgezet want de kleuren leken hier wel erg vaal. De speakers zijn in vergelijking met de Nexus 5 fenomenaal te noemen, en de bouwkwaliteit lijkt ook een stukje beter.

Wat mij dan wel opvalt is dat het ding met niet al te veel moeite best warm wordt, iets wat ik met de oude Nexus eigenlijk alleen voor elkaar kreeg als ik hem liet stressen met benchmarks terwijl hij aan het laden was. Zal ook wel door het aluminium komen, ik stoor me er niet aan, is wel lekker aangezien ik meestal koude handen heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Kuusj op 29-12-2015 23:09 . Reden: ben moe ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
kuusj98 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:07:
Wat mij dan wel opvalt is dat het ding met niet al te veel moeite best warm wordt, iets wat ik met de oude Nexus eigenlijk alleen voor elkaar kreeg als ik hem liet stressen met benchmarks terwijl hij aan het laden was. Zal ook wel door het aluminium komen, ik stoor me er niet aan, is wel lekker aangezien ik meestal koude handen heb.
Heb je dat als je hem in je binnenzak draagt? Dat heb ik namelijk wel. Bij normaal gebruik (op kantoor of thuis) merk ik niet dat ie warm wordt maar als ik hem een tijdje in m'n binnenzak heb (als ik onderweg ben) wordt ie best wel warm. Ik heb daarom een keer om te testen het toestel volledig uitgezet, hem vervolgens weer in de binnenzak gedaan en merkte na ruim een half uur dat ie (ondanks dat ie uit stond) nog steeds erg warm was. Aluminium voert warmte goed af maar absorbeert blijkbaar ook lichaamswarmte. Het levert verder geen problemen op maar het was wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Zie hier de prestaties van mijn batterij:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/avk3kk.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2dm9jcy.pngAfbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33d80zq.png

Accuduur vind ik niet slecht maar sot is redelijk dramatisch als je het mij vraagt. Verder vind ik het echt een heerlijk toestel om mee te werken komende van een Lumia 950 en daarvoor de 930.
Enkel OIS mis ik echt wel, voor de rest is hij echt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

beantherio schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:26:
[...]

Heb je dat als je hem in je binnenzak draagt? Dat heb ik namelijk wel. Bij normaal gebruik (op kantoor of thuis) merk ik niet dat ie warm wordt maar als ik hem een tijdje in m'n binnenzak heb (als ik onderweg ben) wordt ie best wel warm. Ik heb daarom een keer om te testen het toestel volledig uitgezet, hem vervolgens weer in de binnenzak gedaan en merkte na ruim een half uur dat ie (ondanks dat ie uit stond) nog steeds erg warm was. Aluminium voert warmte goed af maar absorbeert blijkbaar ook lichaamswarmte. Het levert verder geen problemen op maar het was wel even wennen.
Zal even wennen zijn ja, ik doe nu natuurlijk ook een hoop tegelijk. Dingen die me nog even zijn opgevallen is dat witte tinten geel zijn en een colour shift naar witter hebben naarmate ik het toestel meer rechtop kantel. Beetje irritant maar geen ramp, typisch Amoled en mede dankzij de imho belabberde kijkhoeken mijn reden om het zo veel mogelijk te vermijden, maar o wat is het scherm prachtig....

Daarnaast loopt de accu bijna even snel leeg als dat hij was opgeladen, en gezien de quick charger is snel echt snel :+ Ben erger gewend maar hoop toch echt dat dit beter wordt.

Aangezien ik allergisch ben voor krassen en deuken en de rest van alle schaden bestel ik morgen een glazen screen protector. Niet eentje van 49,99, want dan moet het al echt geweldig zijn om me te overtuigen. Ook ga ik waarschijnlijk de Spigen armor bestellen, geeft hopelijk toch wat meer grip.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
kuusj98 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 02:31:
[...]
Ook ga ik waarschijnlijk de Spigen armor bestellen, geeft hopelijk toch wat meer grip.
Deze heb ik :9~
Mooi strakke lijnen en meer grip. En dat voor zo weinig geld. Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 13:31
kuusj98 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 02:31:
[...]
... en mede dankzij de imho belabberde kijkhoeken ...
Belabberde kijkhoeken? Bij mijn toestel wordt wit iets minder wit vanaf 45 graden, maar de rest van de kleuren en scherpte blijft goed tot vrijwel plat, dus een kijkhoek van bijna 180 graden. Ik zou dan denken dat er verschillende kwaliteit panelen zijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Laatst online: 31-01-2022
jwakie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 02:35:
[...]

Deze heb ik :9~
Mooi strakke lijnen en meer grip. En dat voor zo weinig geld. Ben er erg blij mee.
Ik heb heb de verus en is ook heel goed. Enige verschil is prijs en smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 19:28
M'n Samsung Note 4 verkocht (uiteraard aan een mede-Tweaker) en de Nexus 6P er voor in de plaats gekocht. Fijn toestel, lekker stock Android, maar ik miste één ding: Miracast/WiFi Direct wat Google uit de stock Android 6 gehaald heeft. Daarom gisteren alsnog de custom ROM van Pure Nexus Project er op gezet, waarna ik nog steeds de stock Android 6 heb met een paar extra opties.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ik gebruik PureNexus ook al sinds ik mijn 6P heb en deze rom draait als een zonnetje! Normaliter heb ik al snel de neiging om allerlei custom roms te gaan uitproberen, maar met PN nog niet gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker98
Heb nu met 4 uur en 30 min SOT nog 14% over.
Hoeveel % batterij gaat er km de nacht met wifi aan van jullie batterij af? Nog een manier om dat te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Hoe halen jullie zoveel SOT? Ik haal amper 2u (zie screenshots hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Geen idee, wel weet ik dat bij mij wifi, bluetooth, locatiebepaling en sync 24/7 aan staan, en gemiddeld verbruik in standby is 1-2% per 10uur. Bij normaal gebruik haal ik ook altijd wel +5 uur SoT. Verder gebruik ik ElementalX kernel (zeer aan te raden!).
Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's