Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
-verkeerd

[ Voor 91% gewijzigd door Aggressor op 16-12-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:34
Aggressor schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:55:
als je de telefoon root, is dit nog terug te zien?
bij samsung bv heb je knox 0x1 ofso
Zolang je bootloader geunlocked is of je toestel geroot is is dit natuurlijk te zien, maar als je un-root en je bootloader locked is daar niets meer van terug te zien.
Dat heeft er overigens mee te maken dat Google er geen enkel probleem mee heeft als mensen hun toestellen unlocken/rooten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
@agressort...

Mijn 6P heeft een perfect scherm qua uniformiteit. Gelig...tja wat versta jijzelf onder gelig, dat is nogal erg persoonlijk en een kwestie van smaak en vooral beleving. Je moet dit daarom niet aan anderen vragen wat men vindt/ervaart. Wat tegenwoordig als geel wordt ervaren is namelijk veel meer richting het 'echte' wit (warmer), waar wat men als wit ervaart veel meer richting (koeler) blauw is in werkelijkheid.

Meer info (kun je zelf ook googlen...) vind je bijvoorbeeld hier :

Wikipedia: Color temperature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
wat vinden jullie hiervan? is dit normaal of?

https://secure.tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=27344

Op volle helderheid een witte pagina.

De middelste foto is een Lenovo toestel, rechter is de nexus 6p.
en de eerste foto is hun samen op de foto.

(de lenovo telefoon heeft een screenprotector erop, dat zijn de bubbels en een scheur erin)

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 16-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
...heb geen toegang tot je foto album?

ps niet het wiel gaan proberen uitvinden....je kunt een mega-zooi foto's vinden op xda over de schermkwaliteit!

[ Voor 60% gewijzigd door dafmay op 16-12-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mPbdlALXdY9eDVGcDSm4UdwV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PqACDKVmbzZ7RhVbumJREBLc/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fzvVL5ndMETcoxbey7DPl2Yb/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
'slight' pink hue issue...zie XDA ....

http://forum.xda-develope.../slight-pink-hue-t3235093

In mijn beleving is dit teveel pink in ieder geval en ikzelf zou er niet aan kunnen wennen. (maar ik kan het ook niet goed inschatten adhv een foto)

Mijn 6P heeft een relatief wit scherm, gaat qua beleving meer richting groen dan rood/pink. Maar wat ik veel belangrijker vind is dat een scherm uniform is...dwz geen roze goled onderaan en een groene gloed bovenaan scherm...dat valt namelijk (uiteraard) veel meer op.

[ Voor 68% gewijzigd door dafmay op 16-12-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
Met een custom kernel kan je meestal het kleurprofiel wijzigen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
SkyThes schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:06:
Met een custom kernel kan je meestal het kleurprofiel wijzigen btw.
Yup...ik had agressor de link al gestuurd :

http://forum.xda-develope...control-profiles-t3251964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ik gebruik ElementalX kernel waarmee dit in ieder geval kan :

http://forum.xda-develope...l-elementalx-n6p-t3240571

Edit : persoonlijk heb ik nog geen settings gevonden die mijn 6P een beter beeld geven (lees : nog mooier wit / minder groen) dan ik standaard al heb. Dus ook dit is geen 100% oplossing...

[ Voor 38% gewijzigd door dafmay op 16-12-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 13:15
Mijn scherm was aan het begin een beetje rozig aan de bovenkant maar volgens mij is dat nu verdwenen. (Iets met lijm en AMOLED ofzoiets?). Hij is nog wel beduidend roze bij zeer lage helderheid, maar dat vind ik opzich niet zo erg en volgens mij is dat normaal bij AMOLED. Dit is mijn eerste AMOLED toestel en heb hiervoor het bijna nog nooit goed bekeken en ik moet zeggen dat ik echt enorm onder de indruk ben. Vooral de zwartwaardes zijn echt fenomenaal natuurlijk. Mijn volgende toestel wordt ook AMOLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Al je links werken niet.. maar goed is het gelig niet gewoon te wijten aan de gesatureerde AMOLED kleuren?
Heb je de sRGB modus al geprobeerd in de ontwikkelaarmodus? Dan ziet het er vast beter uit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42
Eindelijk is de Nexus 6P review van Anandtech klaar:
http://www.anandtech.com/...he-google-nexus-6p-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
About time! Mooi...ik ga 'm eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de officiële case (carbon) ontvangen voor de N6P. Ben er erg content mee. Het rubber voelt iets harder dan ik had verwacht, en het 'stof' op de achterkant voelt erg prettig. Bij de knoppen zit hij ietsjes losser waardoor hij nét niet helemaal strak zit. De telefoon voelt door de case natuurlijk nóg een stukje groter maar de grip daarentegen is echt wel beter dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Gisteren 6.0.1 binnen gekregen. Vandaag geen 4g meer. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Sinds deze morgen de 6P ontvangen, eerste indruk is zeer positief. Goede bouwkwaliteit, vingerafdrukscanner loopt als een trein en het toestel is echt lekker snel.

Overgestapt van een Lumia 950 waar ik niet tevreden van was. Software is nog niet klaar maar dat was niet erg, maar de hele ervaring was te langzaam.

Het enige probleem wat ik tot nu toe heb is dat ik mijn Exchange Mailbox maar niet ingesteld krijg in de Gmail app. Heeft er iemand een goede vervanger hiervoor? Ik gebruik het toestel zakelijk dus een goede mail cliënt is zeer belangrijk voor me.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

(TL:DR) Waarom hebben jullie voor de 6P gekozen, komende vanaf een toestel als de Nexus 5 2013

Ben dan toch weer blij dat ik mezelf boven die bestelknop heb kunnen uithalen, zit al weken te twijfelen of ik een nieuw toestel wil, zit al weken af te wegen of deze toestellen het geld wel waard zijn en zit al weken te wachten op mijn Nexus 5 die voor de tweede keer achter elkaar naar de reparatie is :(

Eigenlijk ben ik het wel eens met de review, het ding heeft zeker zijn goede aspecten, maar om hier nu 650 euro voor neer te leggen? Tja, iedereen zijn eigen mening en ik kan niet bij jullie in de beurs kijken en jullie niet bij mij.

Qua performance is het eigenlijk niet zo'n heel grote stap vanaf de 80x Snapdragons en qua efficientie is het al helemaal bagger, zoals in de review te zien. Hoe geweldig de stock android ervaring ook is (en ik er eigenlijk niet vanaf wil) moeten we zeker ook de negatieve aspecten onder ogen zien. Zo is de plaatsing van de terug-knop voor rechtshandigen niet handig (nu ben ik toevallig links en kan niet met rechts overweg, maar oke) en mis ik inderdaad enkele basis-features die zowat iedere andere telefoon wel heeft.

Van de andere kant heeft de 6P wel echt een heel mooi display, ik heb hier al eerder aangegeven bij de Mediamarkt te zijn geweest en het display van de 5X leek wel waterverf in vergelijking met de superdiepe contrasten op het Amoled scherm. Ook de roomboter-zachtheid waarmee het ding door alle menu's zoeft, het is net een Audi A8, voor Audi R8 prijzen. Nu had de 5X dit ook wel, maar na even dromen weer op de aardbodem terug te zijn gekomen moet ik toch ook hier tot de conclusie komen dat het echte wow-gevoel wat ik bij de Nexus 5 had uitblijft. Het scherm van de Nexus 5 vind ik nog steeds prachtig, het ding is niet veel trager dan de nieuwe toestellen en ik krijg nog wel even softwareupdates.

Dus, er zullen vast en zeker mensen hier zijn die van een Nexus 5 afkomen en hier ook hard over hebben nagedacht. Ik wil graag jullie beweegredenen horen :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:22
Cronimet schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:29:
Het enige probleem wat ik tot nu toe heb is dat ik mijn Exchange Mailbox maar niet ingesteld krijg in de Gmail app. Heeft er iemand een goede vervanger hiervoor? Ik gebruik het toestel zakelijk dus een goede mail cliënt is zeer belangrijk voor me.
Ik gebruik voor mijn zakelijke mail de Outlook app. Deze werkt zeer goed! _/-\o_

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
kuusj98 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:09:
[...]

(TL:DR) Waarom hebben jullie voor de 6P gekozen, komende vanaf een toestel als de Nexus 5 2013

Ben dan toch weer blij dat ik mezelf boven die bestelknop heb kunnen uithalen, zit al weken te twijfelen of ik een nieuw toestel wil, zit al weken af te wegen of deze toestellen het geld wel waard zijn en zit al weken te wachten op mijn Nexus 5 die voor de tweede keer achter elkaar naar de reparatie is :(

Eigenlijk ben ik het wel eens met de review, het ding heeft zeker zijn goede aspecten, maar om hier nu 650 euro voor neer te leggen? Tja, iedereen zijn eigen mening en ik kan niet bij jullie in de beurs kijken en jullie niet bij mij.

Qua performance is het eigenlijk niet zo'n heel grote stap vanaf de 80x Snapdragons en qua efficientie is het al helemaal bagger, zoals in de review te zien. Hoe geweldig de stock android ervaring ook is (en ik er eigenlijk niet vanaf wil) moeten we zeker ook de negatieve aspecten onder ogen zien. Zo is de plaatsing van de terug-knop voor rechtshandigen niet handig (nu ben ik toevallig links en kan niet met rechts overweg, maar oke) en mis ik inderdaad enkele basis-features die zowat iedere andere telefoon wel heeft.

Van de andere kant heeft de 6P wel echt een heel mooi display, ik heb hier al eerder aangegeven bij de Mediamarkt te zijn geweest en het display van de 5X leek wel waterverf in vergelijking met de superdiepe contrasten op het Amoled scherm. Ook de roomboter-zachtheid waarmee het ding door alle menu's zoeft, het is net een Audi A8, voor Audi R8 prijzen. Nu had de 5X dit ook wel, maar na even dromen weer op de aardbodem terug te zijn gekomen moet ik toch ook hier tot de conclusie komen dat het echte wow-gevoel wat ik bij de Nexus 5 had uitblijft. Het scherm van de Nexus 5 vind ik nog steeds prachtig, het ding is niet veel trager dan de nieuwe toestellen en ik krijg nog wel even softwareupdates.

Dus, er zullen vast en zeker mensen hier zijn die van een Nexus 5 afkomen en hier ook hard over hebben nagedacht. Ik wil graag jullie beweegredenen horen :)
Ik herken je verhaal wel.
Ik heb zelf ook een nexus 5.
Bij mij zit de overweging tussen de 5x, 6p en de nokia lumia 950.

De nokia lumia 950 heb ik getest.
Als ik eerlijk bent vind ik windows 10 mobile mooier draaien op een telefoon draaien dan android.
Wanneer alle apps van android ook beschikbaar waren op w10m had ik direct voor de lumia 950 gekozen.
Een groot voordeel van de lumia vind ik ook de fysieke knop voor de uitstekende camera.
Daarnaast bevalt het formaat mij ook goed (5.2 inch).

Dit formaat is ook gelijk het grote voordeel van de 5x.
Daarbij komt ook nog de even goede camera als de 6P EN de vingerprintscanner.
De accu is niet bijzonder, maar wel beter dan van de nexus 5. En laten dat nog precies mijn "upgrade" argumenten zijn om over te stappen van de nexus 5.

De 6P is meer een premium toestel met een mooier/groter scherm en een betere accuduur dan de nexus 5x.
Ik weet echter nog steeds niet of ik het formaat te groot vind.

Zoals je in bovenstaande ziet...zijn er voor deze 3 toestellen voor allen wat te zeggen om voor te kiezen.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
Cronimet schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:29:
...

Ik gebruik Nine. Het is weliswaar een betaalde app, maar met afstand (wat mij betreft) de beste

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

*KNIP*

Wat is precies de reden dat je een nieuw toestel wil? Als je Nexus 5 dit keer wel na reparatie goed is/blijft, dan zou ik adviseren om deze nog een jaar te houden tot de volgende Nexus generatie.
Met 6.0.1 is bovendien de accuduur van de Nexus 5 verdubbelt en ik haal nu met weinig gebruik 2 dagen en met gemak het eind van de dag bij veel gebruik.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Cronimet
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:27:
[...]

Ik gebruik Nine. Het is weliswaar een betaalde app, maar met afstand (wat mij betreft) de beste
Als er een App is die zijn werk doet betaal ik er met plezier voor. Synchroniseert deze dan ook de contacten van je exchange account?

De mailbox van de Lumia 950 mis ik toch wel, deze was echt uitstekend! Voor de rest is de Nexus een heerlijk toestel om mee te werken!

Update : Nine is blijkbaar gratis en werkt perfect, synchroniseert ook de agenda en de contacten! Thanks voor de zeer goede tip!

[ Voor 11% gewijzigd door Cronimet op 17-12-2015 11:59 ]

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:31

Paddo

¿Ik hier?

Cronimet schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:45:
[...]

Update : Nine is blijkbaar gratis en werkt perfect, synchroniseert ook de agenda en de contacten! Thanks voor de zeer goede tip!
Nine is alleen de eerste 2 weken gratis... daarna betalen volgens mij.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Laguna schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:44:
[...]

Wat is precies de reden dat je een nieuw toestel wil? Als je Nexus 5 dit keer wel na reparatie goed is/blijft, dan zou ik adviseren om deze nog een jaar te houden tot de volgende Nexus generatie.
Met 6.0.1 is bovendien de accuduur van de Nexus 5 verdubbelt en ik haal nu met weinig gebruik 2 dagen en met gemak het eind van de dag bij veel gebruik.
Heel eerlijk gezegd is dat meer "omdat het kan" dan pure noodzaak. Kijk, de telefoon doet het nog goed, en hopelijk na de reparatie nog een stukje beter. Ik heb een paar maanden geleden de accu vervangen en kan met 6.0 inderdaad een stuk langer op accu dan eerst. De camera is niet geweldig, maar voldoet. In principe kan ik dus ook wachten tot de volgende generatie telefoons uitkomt met hopelijk wel weer "revolutionaire" SoC's. Ik denk dat jullie me weer definitief uit de wolken hebben gehaald en dat vind ik fijn, als het ding het nog een jaar uithoud ben ik blij.
Over een jaar moeten we toch echt weer stappen hebben gemaakt (hoop ik). Als de prijsstijgingen zich echter doorzetten zoals ze dat nu doen in Smartphone land kom je nog aan het twijfelen haha, zien we dan wel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Je zult zelf de keuze moeten maken...en je kunt 2 kanten op :P

Ik kom van een Samsung S6 en daarna een Note 5 en vind de 6P een enorm fijn toestel (op alle vlakken, tm camera kwaliteit).

Had ik een 6P nodig? Uhm.......neen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 22:47
[...]

Mijn Nexus 5 viel om de haverklap uit en had ik al +2 jaar dus geen garantie meer. Tevens ook geen goed geluid meer vanwege slijtage audio Jack.
Was dus aan een nieuwe telefoon toe, had geen zin in een reparatie plus rekening.
Als mijn N5 nog deed had ik ook gewacht, maar achteraf ben ik wel blij met mijn N6P.

• Cronimet
Waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik vind het echt niet. Hoe kan je een Gmail account verwijderen??

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:43
Cronimet schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:41:
Waarschijnlijk een heel domme vraag maar ik vind het echt niet. Hoe kan je een Gmail account verwijderen??
Wat heb je zelf al geprobeerd? Kan het erg simpel voorkauwen maar simpel zoeken via google levert direct resultaat

https://support.google.com/nexus/answer/2840815?hl=en

• Cronimet
BigF25 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:05:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd? Kan het erg simpel voorkauwen maar simpel zoeken via google levert direct resultaat

https://support.google.com/nexus/answer/2840815?hl=en
Ja zover was ik ook al, maar als ik op de drie puntjes druk heb ik enkel de optie "nu synchroniseren" en "help en feedback"

• BigF25
nog een stap verder..
eerst een account kiezen en dan de 3puntjes

• Leviathius
  • Laatst online: 23-09 21:22
Cronimet schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:24:
[...]

Ja zover was ik ook al, maar als ik op de drie puntjes druk heb ik enkel de optie "nu synchroniseren" en "help en feedback"
Ik weet niet of je het al gevonden hebt, maar ik zat er ook mee te stoeien in het begin. Hier stapsgewijs uitgelegd hoe je het moet doen:

instellingen -> accounts -> google -> huppeldepup@gmail.com selecteren -> drie puntjes -> Verwijder account. De stap met het emailadres selecteren is tot waar je gekomen was. Dan moet je die selecteren zodat je in het overzicht komt waar je kan aangeven wat er gesynchroniseerd wordt. Van daaruit kun je via de drie puntjes het account verwijderen. Dit werkt trouwens ook voor andere accounts op je telefoon (whatsapp, outlook etc..)

YouTube: MotorcycleGeek

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
Na lang wikken en wegen, heb ik mijn 6p bestelt! Heb veel positieve dingen op dit forum gelezen, en daarmee de knoop door gehakt! kan niet wachten tot dat ik hem in mn handen heb.

- voor de mensen die wat vragen hebben beantwoord van mij, nog bedankt:) -

• Cronimet
Leviathius schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:09:
[...]

Ik weet niet of je het al gevonden hebt, maar ik zat er ook mee te stoeien in het begin. Hier stapsgewijs uitgelegd hoe je het moet doen:

instellingen -> accounts -> google -> huppeldepup@gmail.com selecteren -> drie puntjes -> Verwijder account. De stap met het emailadres selecteren is tot waar je gekomen was. Dan moet je die selecteren zodat je in het overzicht komt waar je kan aangeven wat er gesynchroniseerd wordt. Van daaruit kun je via de drie puntjes het account verwijderen. Dit werkt trouwens ook voor andere accounts op je telefoon (whatsapp, outlook etc..)
Jung jung ik zag het bos niet meer door de bomen haha. Bedankt!

• Aggressor
zijn er nog tips zodat de batterij langer mee gaat?
's nachts gaat er ook altijd veel procent af...

moet locatie bv uit of aan enz?

• dafmay
  • Nu online
In standby ('s nachts of overdag op de tafel) verbruikt mijn 6P slechts 1% per 4-5 uur. Ik heb alles gewoon aanstaan (wifi, sync, bluetooth, locatie). App optimalisatie en Doze doen uitstekend hun werk!

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 17-12-2015 20:30 ]

• Aggressor
zijn er wel grote verschillen.. heb jij hem geroot, andere kernel.. locatie uit/aan?
op xda lees ook veel mensen die 10% over een nacht verliezen

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:55
Iemand interesse in de witte 64GB? Kan mijn abonnement verlengen. Mag weg voor een mooie prijs, meer info via DM!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

vgo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:34:
Iemand interesse in de witte 64GB? Kan mijn abonnement verlengen. Mag weg voor een mooie prijs, meer info via DM!
https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/aanbod/ daar is de V&A voor bedoeld. plaats een advertentie zou ik zeggen ;)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• dafmay
  • Nu online
Aggressor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:33:
zijn er wel grote verschillen.. heb jij hem geroot, andere kernel.. locatie uit/aan?
op xda lees ook veel mensen die 10% over een nacht verliezen
Ja natuurlijk zijn er verschillen. Ik zie dan eerlijk gezegd jouw initiele vraag dan ook helemaal niet...niet erg zinvol. Kortom...ga ff lekker wat proberen en zien welke winst je behaald. Vergelijken kan tot op zekere hoogte, maar blijft beperkt!

Mijn toestel is ge-root, maar zoals wij weten draait op de 6P een stock android rom, dus het werkt ff anders dan bijv op Samsung toestellen met veel bloatware die onnodig sap vragen. Een custom rom op de 6P is zo goed als gelijk aan de stock Google rom.

Verder heb ik een custom kernel draaien, en die is zelfs overclocked...kortom is energie-ONzuiniger omdat de cpu cores op een hogere kloksnelheid draaien.

Ps ik had je toch al aangegeven dat locatie bij mij gewoon altijd aan staat 8)7

• Aggressor
daar kan toch ook veel verschil inzitten als de gewone rom hebt of een andere...

als je rond de 8a10proc per nacht verliest met alleen wifi aan,
en jij hebt alles aan je verliest maar 2 proc over een nacht...
persoonlijk vind ik dit een groot verschil met 8a10 proc per nacht

ik ga vannacht wel eens met wifi uit proberen

[ Voor 21% gewijzigd door Aggressor op 17-12-2015 21:42 ]

• dafmay
  • Nu online
Je gaf het zelf toch al aan...er zullen verschillen zijn. Vergelijken heeft imo dus bar weinig nut.

En misschien heeft het toch ook wel met de custom rom en/of kernel te maken...wie weet. ;)

• dafmay
  • Nu online
Maar ff serieus...ook toen mijn 6P nog volledig stock was vond ik het batterijverbruik ook al uitstekend...het was zeker niet meer dan 3-4% per nacht (dus : 1% per 2-3 uur). Ik denk nog minder.

Waarom jij het dubbele verbruik hebt, dat kan ik verder niet voor je bepalen of inschatten...daar moet jezelf onderzoek naar doen.

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:55
Heb de mijne stock en alles aan, en verlies ongeveer 1% in 8 uur!

• dafmay
  • Nu online
Exact...dat dus! Zoals ik eerder al aangaf...app optimalisatie en de nieuwe Doze functie van Marshmallow doen hun werk uitermate goed. Dit lees je overigens overal in de reviews en ook op XDA.

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
dafmay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:49:
Exact...dat dus! Zoals ik eerder al aangaf...app optimalisatie en de nieuwe Doze functie van Marshmallow doen hun werk uitermate goed. Dit lees je overigens overal in de reviews en ook op XDA.
Ik krijg mijn 6p morgen thuis, zou voor @Aggressor bijhouden hoeveel batterij hij gaat verbruiken! Ik hoop dat ik ook maar 1% in de zoveel uur verbruik(in de nacht dan wel).

@vgo haha als je iets eerder was wilde ik nog wel kijken, heb hem gisteren besteld://

• pitchdown
ik zag dat de 6p een nanosim nodig heeft.
Kan je dit bv. bij een phonehouse laten knippen van een microsim?

• Aggressor
pitchdown schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:02:
ik zag dat de 6p een nanosim nodig heeft.
Kan je dit bv. bij een phonehouse laten knippen van een microsim?
Ja dat is mogelijk maar je hebt kans dat de simkaart niet meer werkt..
Dus als je nog nummers op je simkaart hebt staan, sla ze dan ergens anders op.

2 weken geleden heb ik ook micro naar nano sim laten knippen, en daarna werkte de simkaart ook niet meer :(
Toen heb ik een nieuwe besteld voor 5 euro. (Simyo)

• pitchdown
Aggressor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:08:
[...]

Ja dat is mogelijk maar je hebt kans dat de simkaart niet meer werkt..
Dus als je nog nummers op je simkaart hebt staan, sla ze dan ergens anders op.

2 weken geleden heb ik ook micro naar nano sim laten knippen, en daarna werkte de simkaart ook niet meer :(
Toen heb ik een nieuwe besteld voor 5 euro. (Simyo)
Waar heb je het laten doen?

• Aggressor
Bij de BelCompany... maar elke telefoonshop heeft wel zo'n simkaart knipper.
ps: ik heb 1 van aliexpress besteld voor 4 euro

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:45
Ik heb mijn simkaart zelf geknipt en niet eens erg mijn best gedaan. Volgens mij kan er weinig fout gaan als je snapt welke delen v/d kaart gebruikt worden. Erg vreemd dat hij niet meer werkt na het gebruikmaken van een kniptang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Laatst online: 08:10
Ik knip ook altijd mijn simkaarten zelf. Er zijn op internet knip sjablonen te vinden die aangeven waar je moet knippen. Bespaar je toch maar weer €4,- ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 16:38
Ik kon bij KPN gratis een nieuwe nano sim kaart krijgen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
hubhib schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:32:
Ik kon bij KPN gratis een nieuwe nano sim kaart krijgen.
idem bij vodafone, winkel binnen gelopen en nieuwe mee gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
Bij T-Mobile ook :)
6P 64GB Silver gisteren ontvangen, wat een prachtding! Super happy mee, vingerprint is geweldig, enorm smooth, heerlijk scherm (wel in RGB modus) en fijne speakers.Nog een beetje wennen in de broekzak, maar dat komt goed.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:03
Ik kom nu zelf van een iPhone 6 Plus af, maar de 6P bevalt met enorm icm de Nova Launcher.

Nu heb ik vraagje voor andere 6P-gebruikers: Hebben jullie er ook last van dat als je hem in 1 hand vasthoudt je af en toe met de palm van je hand het scherm al aanraakt als je iets helemaal links wilt aantikken? Hier had ik met mijn iPhone geen last... maar deze dus wel.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Joost1991 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:44:
Ik kom nu zelf van een iPhone 6 Plus af, maar de 6P bevalt met enorm icm de Nova Launcher.

Nu heb ik vraagje voor andere 6P-gebruikers: Hebben jullie er ook last van dat als je hem in 1 hand vasthoudt je af en toe met de palm van je hand het scherm al aanraakt als je iets helemaal links wilt aantikken? Hier had ik met mijn iPhone geen last... maar deze dus wel.
Totaal geen last van eigenlijk, lees er voor het eerst over :D

Misschien moet je kijken naar een case om dit probleem voor jezelf op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Teken dat het toestel te groot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Laguna schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:23:
[...]

Teken dat het toestel te groot is ;)
Is alleen precies even groot als de iPhone 6 plus ;)
Hoewel het scherm natuurlijk wel iets groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Kiwi schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:44:
[...]

Is alleen precies even groot als de iPhone 6 plus ;)
Hoewel het scherm natuurlijk wel iets groter is.
Geen idee wat je daarmee wil zeggen maar ik bedoelde te groot voor zijn manier van gebruiken. Of had hij hiervoor een iPhone 6 plus, ik ging er eigenlijk vanuit dat hij hiervoor een normaal formaat iPhone had.
Overheen gelezen :z dat is wel vreemd dan, of de bezels zijn bij de iPhone aan de zijkanten groter of ze hebben net als bij hun tablets de zijkanten minder gevoelig gemaakt voor onbedoelde aanrakingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Laguna op 18-12-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Laguna schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:17:
[...]

Geen idee wat je daarmee wil zeggen maar ik bedoelde te groot voor zijn manier van gebruiken.
Hij geeft aan dat hij het probleem niet had bij zijn iPhone 6 plus, dus qua grootte weinig verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:03
Ik denk dat het inderdaad komt omdat het scherm van de iPhone iets kleiner is. Het totale formaat telefoon is wel identiek aan elkaar. Binnenkort krijg ik een hoesje binnen, hopelijk kan dat het voorkomen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 23-09 22:47
Bafo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:45:
Ben ik de enige die nog altijd problemen heeft met de 'mobile radio active' bug? Heb mijn Nexus 6P heel de dag door enkel op 4G gebruikt en Chrome beta heeft men batterij leeggeslurpt...

Foto's van mijn verbruik via mijn google drive
https://drive.google.com/...BISzZUU1nWmdLbFRvWTA/edit
ik heb hetzelfde met de gewone Chrome. Zeer irritant want batterij gaat echt hard op die manier...
Alles behalve bluetooth en scannen naar wifi en bluetooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heb ik ook regelmatig last van. Ik heb het echter niet met de palm van mijn hand, maar specifiek met de muis van mijn hand. Als ik mijn 6P te stevig vast heb. Had er ook af en toe last van bij mijn S6, die had ook zo'n kleine bezel. Case erom met een kleine opstaande rand en problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe kan ik een foto als lock screen instellen die niet hetzelfde is als de achtergrond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Laatst online: 08:34

Soullie

Planeshift

Dit kan alleen met dingen als gravitybox volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Dat slaat toch nergens op??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 09:46
Inderdaad, het is een schande. We zouden eigenlijk Android moeten boycotten :p

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik heb toch maar besloten om de Nexus 6P te retourneren voor het geld terug.
Ik heb hem zelf gekocht bij de google Playstore.

De batterij vind ik echt tegenvallen bij gebruik... (sommige halen maar 3 uur SoT en andere weer 5 uur)
In de nacht ging erbij mij 10% af.. terwijl er niks aan stond, alleen de wifi... verder helemaal niks.
De camera heeft geen Optical image stabilization. Dit merk je wel bij filmpjes maken.

De luidsprekers daarin tegen wel goed...

Het is ook wel een mooi toestel, maar voor deze prijs zijn er veel betere toestellen te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 19-12-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Barfman schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:22:
[...]

Inderdaad, het is een schande. We zouden eigenlijk Android moeten boycotten :p
Inderdaad een toestel dat geroemd wordt om zijn arsenaal aan mogelijkheden die niet eens een foto als lock screen kan instellen. Dan vind ik best grappig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Cronimet schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:12:
[...]

Inderdaad een toestel dat geroemd wordt om zijn arsenaal aan mogelijkheden die niet eens een foto als lock screen kan instellen. Dan vind ik best belachelijk eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Cronimet schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:12:
[...]

Inderdaad een toestel dat geroemd wordt om zijn arsenaal aan mogelijkheden die niet eens een foto als lock screen kan instellen. Dan vind ik best grappig eigenlijk
Wordt Nexus (en specifiek de 6P) geroemd om zijn arsenaal aan mogelijkheden? Ik dacht juist andersom: het Android van Nexus wordt juist geroemd omdat het zo clean is en weinig fratsen bevat. Die fratsen kun je immers zelf (naar eigen smaak) toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 20:13
Sinds gisteren heb ik een 6p en het valt mij op dat de wifi snelheid erg laag is. Ik haal max 30Mbps terwijl ik met mijn s6e de maximale 120Mbps haal. Waar zou dit aan kunnen liggen? De router heb ik al gecheckt, evenals het switchen van kanaal(5ghz) maar het feit dat mijn s6e wel als de brandweer gaat geeft wel aan dat het bij de 6p moet liggen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00
Hier idem. Kom niet hoger dan 54Mb.
Ligt duidelijk aan de combinatie router/6P want op een andere router gaat de 6P wél los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hmmmm... Welke router heb jij? Ik werk met een netgear r7000, niet zomaar eentje als je het mij vraagt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Je kunt als je wilt de band instellen op alleen 5Ghz of alleen 2.4Ghz. Dat schijnt soms te helpen.

Ikzelf gebruik gewoon de standaard setting (dualband) en haal op mijn 200Mbit Ziggo verbinding ook gewoon die volle max snelheid op mijn 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
renzo4000 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:05:
Hmmmm... Welke router heb jij? Ik werk met een netgear r7000, niet zomaar eentje als je het mij vraagt.
Ook een Netgear.
Toevallig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
dafmay schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:23:
Je kunt als je wilt de band instellen op alleen 5Ghz of alleen 2.4Ghz. Dat schijnt soms te helpen.

Ikzelf gebruik gewoon de standaard setting (dualband) en haal op mijn 200Mbit Ziggo verbinding ook gewoon die volle max snelheid op mijn 6P.
Maakt (hier) niets uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Rudolfus schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:45:
[...]

Ook een Netgear.
Toevallig....
En hier ook de Netgear R7000 :)

[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 19-12-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wellicht wil je jouw settings hier delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
renzo4000 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:08:
Wellicht wil je jouw settings hier delen met ons?
Sure :) Ps ik maak slechts gebruik van de 5Ghz band.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/j7rkph.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34f1fh2.png

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20unxhi.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2kfr5i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:47
Ik heb hier de laatste tijd gelukkig niet meer gehoord over buigende telefoon, zover ik weet heeft er hier maar 1 iemand een N6P gehad die na een tijdje verbogen is. Toch houdt het me nog wel een beetje tegen, wat zijn ervaringen van andere mensen die hem gebruiken? Gebruiken jullie hem zonder/met hoesje, gewoon in de broekzak etc? Hoe houdt ie zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bedankt dafmay! Ik heb nagenoeg dezelfde instellingen, alleen mijn firmware is nieuwer:
V1.0.5.48_1.1.79

Erg vreemd allemaal...het lijkt alsof de snelheid gekapt wordt op 30Mbps ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
zunrob schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:08:
Ik heb hier de laatste tijd gelukkig niet meer gehoord over buigende telefoon, zover ik weet heeft er hier maar 1 iemand een N6P gehad die na een tijdje verbogen is. Toch houdt het me nog wel een beetje tegen, wat zijn ervaringen van andere mensen die hem gebruiken? Gebruiken jullie hem zonder/met hoesje, gewoon in de broekzak etc? Hoe houdt ie zich?
Hmm, getuige onderstaande filmpje lijkt het wel vrij makkelijk te zijn om hem te buigen. Heb er zelf in de praktijk nog geen problemen mee gehad. Heb hem gewoon in de broekzak en er komt toch best wel eens wat kracht op te staan als ik bijvoorbeeld op mijn hurken ga zitten o.i.d. (relatief strakke broek).

edit: action @4.20

Waar ik zelf trouwens nog wel bang voor was is de finish van het aluminium (heb sinds de release een witte). Maar tot nu toe nog geen krassen of blijvende vlekken op de 'lak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
renzo4000 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:16:
Bedankt dafmay! Ik heb nagenoeg dezelfde instellingen, alleen mijn firmware is nieuwer:
V1.0.5.48_1.1.79

Erg vreemd allemaal...het lijkt alsof de snelheid gekapt wordt op 30Mbps ?)
No prob. Vreemd inderdaad. Ik draai custom ROM maar op stock haalde ik dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 08:56
Ik haal op mijn glasvezel KPN experia v9 box 82 down en 72 up. Zowel Nexus als KPN box helemaal standaard ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
peetgate schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:44:
[...]

Hmm, getuige onderstaande filmpje lijkt het wel vrij makkelijk te zijn om hem te buigen. Heb er zelf in de praktijk nog geen problemen mee gehad. Heb hem gewoon in de broekzak en er komt toch best wel eens wat kracht op te staan als ik bijvoorbeeld op mijn hurken ga zitten o.i.d. (relatief strakke broek).
[video]
edit: action @4.20

Waar ik zelf trouwens nog wel bang voor was is de finish van het aluminium (heb sinds de release een witte). Maar tot nu toe nog geen krassen of blijvende vlekken op de 'lak'.
Idd, dit filmpje en de verschillende reports op XDA doen me een beetje huiveren. Hier is er echter maar 1 geval bekend, dus dat stemt positief! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 13:15
Ik heb een Netgear R7500 (redelijk vergelijkbaar denk ik) en ik haal op 2,4 90 Mbps en op 5 Ghz haal ik 200 (mijn max). Ik denk dat er inderdaad iets mis is met jouw router of Nexus. Ik ben zelf wel erg tevreden over die WiFi snelheden, mijn LG G2 haalde de 100 net op 5 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:15
renzo4000 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:41:
Sinds gisteren heb ik een 6p en het valt mij op dat de wifi snelheid erg laag is. Ik haal max 30Mbps terwijl ik met mijn s6e de maximale 120Mbps haal. Waar zou dit aan kunnen liggen? De router heb ik al gecheckt, evenals het switchen van kanaal(5ghz) maar het feit dat mijn s6e wel als de brandweer gaat geeft wel aan dat het bij de 6p moet liggen.
Niet dat het jouw helpt maar ik heb dit met andere toestellen ook.

Met de S6 haal ik dik 80mbps en iPhone 5&6 blijven op 30~35mbps steken. Htc m8 komt niet hoger dan 50mbps.

Waar het aan ligt weet ik niet want dit is ondertussen mijn 3e router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
zunrob schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:08:
Ik gebruik hem met een pouch en heb hem een tijdje met de folio gebruikt, draag hem dagelijks in mijn achterzak (dan zonder case) en heb tot nu toe geen problemen met buigen. Het toestel voelt meer dan voldoende stevig aan maar het blijft een relatief dun en groot toestel met een aluminium body. Vanwege die laatstgenoemde aspecten zal ie ongetwijfeld wel kunnen buigen als je hem echt wilt buigen. Maar met normaal gebruik zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Na alle berichten hier en mijn eigen ervaringen heb ik besloten mijn 6p terug te brengen. Coolblue is zo coulant dat ik hem kan omruilen voor een s6e+. Jammer want de 6p is op papier een goede concurrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
renzo4000 schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:22:
Na alle berichten hier en mijn eigen ervaringen heb ik besloten mijn 6p terug te brengen. Coolblue is zo coulant dat ik hem kan omruilen voor een s6e+. Jammer want de 6p is op papier een goede concurrent.
Wat waren precies jouw redenen om hem te retourneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
Interessant verslag van Google's Nexus Open Studio Event met een hoop kleine feitjes over de ontwikkeling van de Nexus 6P en andere Nexus-toestellen: https://www.reddit.com/r/...t_nexus_at_the_nyc_nexus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
Heb nu sinds een week de nexus 6P heerlijk weer dat stock android!
Dingetje wat me wel opvalt en soms irritant is is de automatische helderheid.
Ik heb hem wel vrij donker staan dat felle licht hou ik niet van, maar vind dat hij soms ineens zonder dat er al teveel lichtverandering optreed hij heel donker gaat staan.
Is dit normaal ? Als ik hem dan feller zet wordt hij ook weer gauw te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Als ik mn 6P verbind met mn computer dan ziet hij hem wel in de verkenner als Nexus 6P maar ik kan er niets naar toe kopiëren, zie ik nog iets over het hoofd? Windows 7 en Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Zodra je 6P verbonden is met je computer even van boven naar beneden vegen op je scherm. Krijg je een keuze menuutje voor bestandsoverdracht. Weet zo even niet welke precies maar ik denk dat je daar wel uit komt ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ik begrijp wat je bedoelt, maar bij mij geeft hij aan als ik een foto wil kopiëren, Kan item niet kopiëren, Het apparaat wantwoordt niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ehm, laat maar, ik heb per ongeluk net ergens op geklikt waardoor ik opeens wel kan doen wat ik wil, alleen moet ik er nu nog achter komen wat ik precies gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
zunrob schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:23:
[...]

Wat waren precies jouw redenen om hem te retourneren?
Ik vond het display tov mijn s6e tegenvallen. Met name de pink hue vond ik zeer storend. Daarnaast had ik issues met wifi (waarschijnlijk software bug, er zijn meer mensen die dit melden op marshmallow). Al met al teveel dingen die een toestel van €700 niet rechtvaardigen in mijn geval. Ik heb hem omgeruild voor een s6e+ ... dat is toch weer als vanouds gewoon een top toestel.

Don't get me wrong, met de 6p heeft google een goede stap gezet tussen de premium modellen, maar ze zijn er (mi) nog niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:52
Ik was niet zo heel tevreden over mijn SoT (ongeveer 3 uur gemiddeld ) en ik las posts op XDA en Reddit van mensen die wel tot 6 uur SoT kwamen heb ik het een en ander geëxperimenteerd en ben inderdaad tot veel betere resultaten gekomen. Ik zal over een paar dagen de gemiddelde SoT posten, maar nu heb ik bv 3.15 uur SoT en de batterij staat nog op 55 %. Ik ga nu weer langzamerhand terug naar oude instellingen om zo kijken wat nu het grootste verschil maakt.
Ik denk zelf een paar dingen: ik laat mijn 6P alleen via 2.4 en niet via 5 hz verbinden op mijn wifi, locatiegeschiedenis heb ik uitgezet, Facebook app eraf gegooid (browserversie is prima op de 6P) en automatisch checken van mijn exchange account heb ik uitgezet en nog wat tweaks had ik doorgevoerd.
Ik zet het komende tijd weer 1 voor 1 terug om te kijken hoe het gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Marbo op 21-12-2015 10:17 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's