Helpt helaas niet, bij het vorige toestel ook geprobeerd. Denk dat ik hem gewoon root en de kleuren aanpas met KCAL, Color Control.HetGezegde schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:58:
[...]
En als je sRGB modus inschakelt in de Ontwikkelaars Opties?
Helaas bij mij nietdafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:57:
Je hoeft slechts de home knop ingedrukt te houden en je krijgt automatisch meer info over het onderwerp waar je op dat moment bij bent.

Vreemd indeed. Bij mij bijvoorbeeld vanuit de IMDB app bij de film Mad Dogs :Versteegrob schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:01:
[...]
Helaas bij mij nietSnap er weinig van. Op ieder moment waar ik ben ga ik steeds naar een lege pagina van google now, zie dan steeds mijn parkeerlocatie van 6 uur geleden uuhhhh apart. Als ik dan google now gebruik om te praten werkt het perfect.

Vanavond eens kijken, hij activeert door home in te houden alleen google now, wat overigens prima werkt. Erg fijn als je in de auto zit en je moet ergens heen navigeren.dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:03:
[...]
Vreemd indeed. Bij mij bijvoorbeeld vanuit de IMDB app bij de film Mad Dogs :
[afbeelding]
Ik heb ihb voor deze mogelijkheid mijn 6P gisteren ge-root. Custom rom PureNexus (MM 6.0.1) icm ElementalX 1.00 kernel. Deze kernel geeft je opties voor aanpassen van kleuren. Ik gebruik momenteel nog de standaard settings en merk dat wit nu al een stuk minder gelig is dan voorheen op stock.Mono_ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:01:
[...]
Helpt helaas niet, bij het vorige toestel ook geprobeerd. Denk dat ik hem gewoon root en de kleuren aanpas met KCAL, Color Control.
Top, thanks voor de tip. Ga gelijk aan de slag!dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:08:
[...]
Ik heb ihb voor deze mogelijkheid mijn 6P gisteren ge-root. Custom rom PureNexus (MM 6.0.1) icm ElementalX 1.00 kernel. Deze kernel geeft je opties voor aanpassen van kleuren. Ik gebruik momenteel nog de standaard settings en merk dat wit nu al een stuk minder gelig is dan voorheen op stock.
dafmay heeft 'm waarschijnlijk op de Engelse taal staan en jij op Nederlands. Op Nederlands werkt Google Now on Tap nog niet. Verander de taal naar Engels en het werkt wel.Versteegrob schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:06:
[...]
Vanavond eens kijken, hij activeert door home in te houden alleen google now, wat overigens prima werkt. Erg fijn als je in de auto zit en je moet ergens heen navigeren.
Dat is een goeie...en zeer waarschijnlijk de verklaring/oplossingIM4N schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:10:
[...]
dafmay heeft 'm waarschijnlijk op de Engelse taal staan en jij op Nederlands. Op Nederlands werkt Google Now on Tap nog niet. Verander de taal naar Engels en het werkt wel.
Dat is idd de oplossingdafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:14:
[...]
Dat is een goeie...en zeer waarschijnlijk de verklaring/oplossing
1 You’ll need to have the Google app downloaded and you’ll need to actually have Google Now set up. If you don’t have this done already, simply open the Google app and give it the good old “Yes, I’m in!” and you’ll have Google Now enabled.HetGezegde schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:57:
[...]
Werkt ook prima op m'n Nexus 5X; je moet niets zeggen, gewoon de homeknop ingedrukt houden en eenmaal kiezen voor "turn on". Hierna werkt het bij elk scherm dat je open hebt staan.
2 Open up Google Now.
3 Open the app menu either by sliding from the left side of the screen or by pressing the three-line menu button in the top left corner.
4 Enter Settings.
5 You’ll want to navigate to the Voice part of the Settings menu.
6 There you’ll see a Now on Tap option with a check box. Check the box. You’ll get a confirmation box that pops up asking if you’re sure. Tell it that you are.
7 Done! Google Now on Tap is now enabled on your device.
http://www.androidauthori...on-tap-and-use-it-647364/
Heb jij optie 6 er tussen staan?
Ik heb inmiddels al een paar keer backups gemaakt met een geroote 6P en deze ook weer werkend kunnen restoren. Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat alle beveilingsopties voor je lockscreen zijn uitgeschakeld. Zorg dat je minstens system, data, en boot hebt aangevinkt.dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:57:
Vraagje mbt TWRP Recovery.
Ik lees een boel over gedoe met terugzetten van backups, dat schijnt nog niet helemaal lekker te werken?
Ik weet dat het noodzakelijk is om eerst alle security (pin, vingerprints) te deactiveren voordat je een backup maakt.
Moet ik nog ergens anders rekening mee houden, of kan ik gewoon alle opties aanvinken (incl de vendor zaken?) en later de backup gewoon terugzetten?
Dank! Ik zie 3 opties mbt Vendor ... ertussen staan. Niet nodig dus deze te backuppen?Bitbull schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:32:
[...]
Ik heb inmiddels al een paar keer backups gemaakt met een geroote 6P en deze ook weer werkend kunnen restoren. Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat alle beveilingsopties voor je lockscreen zijn uitgeschakeld. Zorg dat je minstens system, data, en boot hebt aangevinkt.
Onlangs in de auto "OK GOOGLE" geroepen en aangegeven "Call Tessa" (vriendin). Staan er bij mij twee contacten in: Tessa en Mamma TessaVersteegrob schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:06:
[...]
Vanavond eens kijken, hij activeert door home in te houden alleen google now, wat overigens prima werkt. Erg fijn als je in de auto zit en je moet ergens heen navigeren.
Google Now geeft aan: "Which Tessa?"
Ik zeg: "The upper one"
Google Now geeft aan het niet te begrijpen
Ik zeg: "The one at the top"
Nog steeds snapt Google Now het niet en geeft een tip: "Please say the first or second one"
Ik kreeg een opheldering: "The first one"
Hoe kan het zo simpel zijn
Ja ik ook; doe ik standaard. Vind ik persoonlijk fijner, want dan haal je (zoals in dit voorbeeld) meer uit je telefoon. Daarnaast is zoeken naar oplossingen voor problemen gemakkelijker, omdat je weet wat de fout is (die wordt dan ook in het Engels gegeven).IM4N schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:10:
[...]
dafmay heeft 'm waarschijnlijk op de Engelse taal staan en jij op Nederlands. Op Nederlands werkt Google Now on Tap nog niet. Verander de taal naar Engels en het werkt wel.
HetGezegde schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:15:
[...]
Onlangs in de auto "OK GOOGLE" geroepen en aangegeven "Call Tessa" (vriendin). Staan er bij mij twee contacten in: Tessa en Mamma Tessa
Nog steeds snapt Google Now het niet en geeft een tip: "Please say the first or second one"
Hoe kan het zo simpel zijn
Whahaha, leuke conversatieHetGezegde schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:15:
[...]
Onlangs in de auto "OK GOOGLE" geroepen en aangegeven "Call Tessa" (vriendin). Staan er bij mij twee contacten in: Tessa en Mamma Tessa
Hoe kan het zo simpel zijn![]()
[...]
Ja ik ook; doe ik standaard. Vind ik persoonlijk fijner, want dan haal je (zoals in dit voorbeeld) meer uit je telefoon. Daarnaast is zoeken naar oplossingen voor problemen gemakkelijker, omdat je weet wat de fout is (die wordt dan ook in het Engels gegeven).
Werkt OK Google ook in het Nederlands? Of moet ik m'n 6P dan in het Engels instellen?
Steam/Discord: Flimovic
Werkt ook op je telefoon als deze in NL ingesteld staat, maar dan moet je nog steeds wel "OK Google" en de vraag in het Engels stellen.Flimovic schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:36:
Werkt OK Google ook in het Nederlands? Of moet ik m'n 6P dan in het Engels instellen?
Als ik zeg "OK Google, hoe is het met jou?" Krijg ik als input "Who is Michelle?" en krijg ik Michelle Obama te zien en alle info over haar met gesproken uitleg wat er deels in Wikipedia staat.
[ Voor 22% gewijzigd door HetGezegde op 11-12-2015 15:39 ]
Verwijderd
Backups is iets waar ik heel slecht in ben;-)dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:27:
[...]
Top, dank. Ik had alles gisteren geflashed en tot nu toe loopt de rom en kernel perfect (en zeer rap...antutu 124k).
Heb je toevallig nog tips voor het maken / restoren van backups in twrp. Daar schijnt nog niet alles lekker te lopen met het restoren...(ps ik weet alle beveiligings settings in de rom eerst deactiveren voordat je backup maakt)
Het enige wat belangrijk is is dat je vanuit twrp een backup maakt van de efs partitie (modem), dus echt alleen van de efs niets anders aanvinken, daarna moet je dit wegzetten op je PC of in de cloud zodat je je telefoon altijd nog kan fixen na een brick. Verder hecht ik geen waarde aan een backup, vind het nooit zo erg om met een Factory image schoon te beginnen. Maar ik heb altijd wel 1 backup staan.
Zoveel beter een custom rom? Draait hij niet soepel genoeg op Stock Android? Of gaat het erom dat er meer mogelijk is dan standaard het geval is?Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:54:
[...]
Backups is iets waar ik heel slecht in ben;-)
Het enige wat belangrijk is is dat je vanuit twrp een backup maakt van de efs partitie (modem), dus echt alleen van de efs niets anders aanvinken, daarna moet je dit wegzetten op je PC of in de cloud zodat je je telefoon altijd nog kan fixen na een brick. Verder hecht ik geen waarde aan een backup, vind het nooit zo erg om met een Factory image schoon te beginnen. Maar ik heb altijd wel 1 backup staan.
Want gewoon de bootloader unlocken is zo gebeurd:

En dan heb je Stock Android 6.0, alle updates als eerste via OTA én de mogelijkheid om met Xposed of want dan ook aan de slag te gaan.
Hetzelfde hier, alleen heb ik wel een pincode gactiveerd en een vingerprint.. Backups maken en restoren gaat als een treinBitbull schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:32:
[...]
Ik heb inmiddels al een paar keer backups gemaakt met een geroote 6P en deze ook weer werkend kunnen restoren. Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat alle beveilingsopties voor je lockscreen zijn uitgeschakeld. Zorg dat je minstens system, data, en boot hebt aangevinkt.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Verwijderd
Ik ben juist ook iemand die heel veel wisselt van ROM, daarom werk ik niet met backups omdat mijn 32GB dan binnen een week vol is... Heb gewoon 1 goede backup van apps die ik elke ROM weer terug zet.dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:51:
Ik heel goed in. Ben zo eentje die nogal vaak van rom wisselt (uit nieuwsgierigheid...ben toch een tweaker...niet waar) en dan is het maken en kunnen terugzetten van betrouwbare backups een must.
Daar heb ik een USB OTG voor...echt ideaal.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:31:
[...]
Ik ben juist ook iemand die heel veel wisselt van ROM, daarom werk ik niet met backups omdat mijn 32GB dan binnen een week vol is... Heb gewoon 1 goede backup van apps die ik elke ROM weer terug zet.
Verwijderd
Ok, geen ervaring mee. Heb eigenlijk ook geen USB opslag dus dan moet ik eerst dingen aanschaffen maar inderdaad wel een goede oplossing.dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:33:
[...]
Daar heb ik een USB OTG voor...echt ideaal.
Ik heb deze...Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:36:
[...]
Ok, geen ervaring mee. Heb eigenlijk ook geen USB opslag dus dan moet ik eerst dingen aanschaffen maar inderdaad wel een goede oplossing.
pricewatch: Kingston DataTraveler microDuo 3C 64GB Wit
Kost geen drol en je hebt usb-c en usb 3.1 in een duimnagelformaat on-the-go in de portemonnee
Verwijderd
Ik heb mijn simkaart in mijn Nexus gedaan maar als ik wil bellen gaat het scherm op zwart... iemand die hier raad mee weet?
Maar je kan wel gewoon bellen? Waarschijnlijk is je proximity sensor dan bedekt, die controleert of je je telefoon tegen je oor houdt en schakelt het scherm dan uit.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:55:
Ik heb mijn simkaart in mijn Nexus gedaan maar als ik wil bellen gaat het scherm op zwart... iemand die hier raad mee weet?
Waarschijnlijk je screenprotector. Er zijn screenprotectors in omloop met een verkeerde cut-out voor de proximity sensor. Die zit rechts onder de speaker en niet ernaast. Kijk anders even goed met een zaklampje en dan zal je hem zien zitten.
Verwijderd
marrekau117 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:41:
Waarschijnlijk je screenprotector. Er zijn screenprotectors in omloop met een verkeerde cut-out voor de proximity sensor. Die zit rechts onder de speaker en niet ernaast. Kijk anders even goed met een zaklampje en dan zal je hem zien zitten.
Beide bedankt voor het antwoord, ik heb de protector verwijderd en inderdaad dat werkt een stuk beter!Kiwi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:59:
[...]
Maar je kan wel gewoon bellen? Waarschijnlijk is je proximity sensor dan bedekt, die controleert of je je telefoon tegen je oor houdt en schakelt het scherm dan uit.
Ik zag dat de protectors bij CoolBlue t zelfde probleem hebben... Weet iemand welke je wel moet hebben?
ik heb inderdaad ook last gehad van het screenprotector probleem. heb een video gemaakt om mensen te waarschuwen maar dat bereikt blijkbaar toch niet iedereen. YouTube: WARNING! Nexus 6P screen protector issue
Ben even benieuwd: wie heeft er geen protectie voor z'n Nexus. Ik heb nog nooit een hoesje/case of screenprotector gekocht. Een case is afbreuk op het toestel.
Dit is mn 3de Nexus en allen hebben minimaal 2jaar overleefd. Misschien ben ik extreem voorzichtig met mn toestel. Maar een Nexus met case is is als een gekuiste vrouw
Dit is mn 3de Nexus en allen hebben minimaal 2jaar overleefd. Misschien ben ik extreem voorzichtig met mn toestel. Maar een Nexus met case is is als een gekuiste vrouw
Ik heb al sinds mijn Nexus 4 geen case en die had ik alleen omdat het er gratis bij zat.
Begrijp dat vele het willen maar ik leef graag gevaarlijk.
Begrijp dat vele het willen maar ik leef graag gevaarlijk.
Intelliarmor ... En in het accesoires topic, laatste gedeelte staat ook nog een paar linkjes. Maar intelliarmor komt ook heel goed uit de bus.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:14:
[...]
[...]
Beide bedankt voor het antwoord, ik heb de protector verwijderd en inderdaad dat werkt een stuk beter!![]()
Ik zag dat de protectors bij CoolBlue t zelfde probleem hebben... Weet iemand welke je wel moet hebben?
Verwijderd
Ik heb voor deze wel een case omdat het verreweg de duurste telefoon is die ik heb gehad. Ik ga best veel naar festivals en daarvoor zal ik hem ook gebruiken.Johedi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:38:
Ben even benieuwd: wie heeft er geen protectie voor z'n Nexus. Ik heb nog nooit een hoesje/case of screenprotector gekocht. Een case is afbreuk op het toestel.
Ik het dagelijks leven zal ik hem er denk ik niet om hebben, gewoon een beetje zonde om een plastic hoesje om een aluminium telefoon te doen. En het is al een best groot toestel natuurlijk.
Dat hij duur is (feit) is voor mij een reden om er extra voorzichtig mee te doen.
Géén protector en géén hoesje omdat elk hoesje ten nadele werkt van de schoonheid van dit toestel.
Géén protector en géén hoesje omdat elk hoesje ten nadele werkt van de schoonheid van dit toestel.
Hier exact hetzelfde. 3e Nexus, 3x geen bescherming, 3x niks gebeurd.Johedi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:38:
De N5 heb ik toch wel een aantal keer goed laten vallen, maar ik neem het risico. De schoonheid van dit apparaat verdient geen besluiering.
Ook ik zit inmiddels aan m'n derde Nexus; en ook ik heb geen hoesje / case om m'n Nexii gehad. Doet inderdaad afbreuk aan de schoonheid van het toestel.Johedi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:38:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de nexus 6p folio? Ik krijg deze met geen mogelijkheid verwijderd. Ik vind het jammer voor een hoesje van 50 euro. Zoals te zien zijn er meer mensen met dit probleem die de hele telefoon met folio en al terug gestuurd hebben!
https://productforums.goo...#!topic/nexus/Toos_woVMHM
Heeft iemand hierover al contact gehad met de Nederlandse support van Google?
Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/q...rc-edge/9200000051276711/Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:14:
En die heeft de juiste cutout (het gebrekkige Engels op de verpakking moet je maar negeren, het is verder een prima protector met een fijn oppervlak).
Denk dat ieder daar zijn eigen weg in moet vinden. Persoonlijk vind ik een case altijd een must en een screenprotector kan handig zijn. Al mijn vorige Nexii hebben altijd minimaal een case gehad (die de telefoon(s) ook wel meer dan eens hebben gered). Ze zagen er aan het einde van hun levencyclus ook allemaal nog onbeschadigd uit (geen krasjes op de behuizing of op het scherm). Wat ook weer fijn is voor een volgende gebruiker.Rudolfus schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:16:
Dat hij duur is (feit) is voor mij een reden om er extra voorzichtig mee te doen.
Maar, afgezien van het praktische: ik vind het ook gewoon fijner er iets omheen te hebben. Ieder zijn ding
Na wat geklungel met TWRP en het decrypten is het allemaal gelukt. ElementalX kernel geïnstalleerd en de kleuren aangepast. Ziet er nu perfect uit.dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:08:
[...]
Ik heb ihb voor deze mogelijkheid mijn 6P gisteren ge-root. Custom rom PureNexus (MM 6.0.1) icm ElementalX 1.00 kernel. Deze kernel geeft je opties voor aanpassen van kleuren. Ik gebruik momenteel nog de standaard settings en merk dat wit nu al een stuk minder gelig is dan voorheen op stock.
Wat een prachtapparaat, direct een DBrand skink erop geplakt.

Antutu even laten draaien met een mooie eindscore.

[ Voor 20% gewijzigd door Mono_ op 12-12-2015 12:56 . Reden: image to thumbnail ]
Ik kende het nie maar zie het soms wel voorbij komen. Hoe gaat dit precies in z`n werk? Je kan dan dus je backup op je usb stick plempen met evt losse backup van je apps op usb stick?dafmay schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:33:
[...]
Daar heb ik een USB OTG voor...echt ideaal.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
.
[ Voor 99% gewijzigd door cctl01 op 12-12-2015 13:29 ]
hoe is de camera nou als je hem vergelijkt met andere camera's?
hij komt zeker niet zo positief uit de bus?
bv met de lg g4 of s6 ... of nog steeds prima?
heeft iemand geen eigengemaakte foto's?
misschien heb je hier iets aan?
YouTube: How to remove Nexus 6p Folio CaseWorrum schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:57:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de nexus 6p folio? Ik krijg deze met geen mogelijkheid verwijderd. Ik vind het jammer voor een hoesje van 50 euro. Zoals te zien zijn er meer mensen met dit probleem die de hele telefoon met folio en al terug gestuurd hebben!
[ Voor 63% gewijzigd door Aggressor op 12-12-2015 13:38 ]
Very nice! Lekker bezig geweestMono_ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:54:
[...]
Na wat geklungel met TWRP en het decrypten is het allemaal gelukt. ElementalX kernel geïnstalleerd en de kleuren aangepast. Ziet er nu perfect uit.
Wat een prachtapparaat, direct een DBrand skink erop geplakt.
[afbeelding]
Antutu even laten draaien met een mooie eindscore.
[afbeelding]
Ps uit nieuwsgierigheid...welke specifieke settings (RGB enz...) heb jij in gebruik voor de kleuren calibratie?
Yup...het is gewoonweg extra opslag. Je kunt er alles op mieteren...backups, muziek, foto's...alles. Ik vind het ideaal, zeker met de huidige beperkingen in telefoon opslag geheugen (32/64GB...soms 128Gb maar dan wel de hoofdprijs).The_Cyberspace schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:25:
[...]
Ik kende het nie maar zie het soms wel voorbij komen. Hoe gaat dit precies in z`n werk? Je kan dan dus je backup op je usb stick plempen met evt losse backup van je apps op usb stick?
Ps de 6P herkent slechts FAT of FAT32 bestandsysteem. Ik geloof wel dat dit door sommige custom kernels (zoals elementalx) is opgelost waardoor je exfat of ander systeem kunt gebruiken (is vlotter en de kaart kan dan ook de veel grotere bestanden aan...indien nodig).
Haha thanks! De DBrand sticker was wel een uitdaging, bijna een uur zitten kloten 😰dafmay schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:49:
[...]
Very nice! Lekker bezig geweest
Ps uit nieuwsgierigheid...welke specifieke settings (RGB enz...) heb jij in gebruik voor de kleuren calibratie?
Natuurlijk, als volgt
- sRGB in Developer Options : UIT
- ElementalX Manager Color Control :
Red : 182
Green : 190
Blue : 256
Saturation : 30
Value : 135
Contrast : 137
Hue : 0
Dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door Mono_ op 12-12-2015 15:16 . Reden: Foutje ]
Thanks...maar ai ai ai dat geeft op mijn toestel toch wel een behoorlijk oversaturated beeld. Ik ga nog even verder klooien / op zoek naar settings.Mono_ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:14:
[...]
Haha thanks! De DBrand sticker was wel een uitdaging, bijna een uur zitten kloten 😰
Natuurlijk, als volgt
- sRGB in Developer Options : UIT
- ElementalX Manager Color Control :
Red : 182
Green : 190
Blue : 256
Saturation : 30
Value : 135
Contrast : 137
Hue : 0
Ps heb jij ook als je binnen de Ex app het Advanced Color Control menu induikt, dan meteen de kleuren al worden aangepast? Dat is best wel onhandig, omdat je nooit kunt zien welke settings standaard zijn ingesteld. Plus ik zou daarvan graag een backup willen maken zodat ik snel weer terug kan nadat ik heb zitten klooien met de settings. Nu is steeds een volledige reboot vereist...
In xda draadje nog even nagevraagd, dus zal wel een antwoord op komen.

Tja, ik dacht dat het glas van mijn vizier gebroken was, maar bij nader inzien is het volgens mij toch "maar" en klein krasje. Geen fabricagefout of retour dus, gewoon mee leren leven. De telefoon is een blijft een mooi gebruiksvoorwerp in mijn visie. Ik gebruik nooit bescherming maar ik ga er gewoon voorzichtig mee om.
Hmmm, apart .... Bij mij is het veel beter dan de standaard settings.dafmay schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:33:
[...]
Thanks...maar ai ai ai dat geeft op mijn toestel toch wel een behoorlijk oversaturated beeld. Ik ga nog even verder klooien / op zoek naar settings.
Ps heb jij ook als je binnen de Ex app het Advanced Color Control menu induikt, dan meteen de kleuren al worden aangepast? Dat is best wel onhandig, omdat je nooit kunt zien welke settings standaard zijn ingesteld. Plus ik zou daarvan graag een backup willen maken zodat ik snel weer terug kan nadat ik heb zitten klooien met de settings. Nu is steeds een volledige reboot vereist...
In xda draadje nog even nagevraagd, dus zal wel een antwoord op komen.
Heb zelf de values hiervandaan gehaald, misschien zit er iets beters voor jou bij :
http://forum.xda-develope...control-profiles-t3251964
Ja, heb exact hetzelfde. Heb de standaard waarden daarom even opgeschreven in mn Evernote. (damn wat is het geel als ik het terug zet naar de standaard instellingen;). Of saven als een profile om snel te schakelen.
Color Control, standaard waarden
R: 256
G: 255
B: 256
Saturation: 32
Value: 131
Contrast: 131
Hue: 0
Ik heb m. En het is al aan de orde geweest in het assocoires topic.Worrum schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:57:
Je kunt m gewoon terugsturen wat ik ook van plan was. Ik heb uiteindelijk toch besloten de folio te houden toen ik de folio er toch zelf af kreeg.Ik vind de bescherming toch wel makkelijk voor in mijn motorjas en andere momenten.
Maar nu ligt die in de kast tot het motorseizoen weer begint

Hmm, helaas.iestyn99 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:55:
[afbeelding]
Tja, ik dacht dat het glas van mijn vizier gebroken was, maar bij nader inzien is het volgens mij toch "maar" en klein krasje. Geen fabricagefout of retour dus, gewoon mee leren leven. De telefoon is een blijft een mooi gebruiksvoorwerp in mijn visie. Ik gebruik nooit bescherming maar ik ga er gewoon voorzichtig mee om.
Je zou evt een matzwarte DBrand skin enkel voor het glas kunnen aanschaffen.
Thanks, ook voor het XDA linkje. Heb al een aantal profielen geprobeerd maar alles is mij veel te over saturated. Ik ga even rustig door met stock values. Beeldkwaliteit is sowieso erg goed met die waarden.Mono_ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:57:
[...]
Hmmm, apart .... Bij mij is het veel beter dan de standaard settings.
Heb zelf de values hiervandaan gehaald, misschien zit er iets beters voor jou bij :
http://forum.xda-develope...control-profiles-t3251964
Ja, heb exact hetzelfde. Heb de standaard waarden daarom even opgeschreven in mn Evernote. (damn wat is het geel als ik het terug zet naar de standaard instellingen;). Of saven als een profile om snel te schakelen.
Color Control, standaard waarden
R: 256
G: 255
B: 256
Saturation: 32
Value: 131
Contrast: 131
Hue: 0
Kan iemand mij een tutorial geven waar ik de Nexus 6p helemaal via factory instellingen terugzet,want ik had geprobeerd mijn 6p te rooten maar dit mislukte toen een systeem.img geflashd, maar kan nog steeds geen bestanden kopiëren naar mijn telefoon. Ik krijg steeds een melding van verbinding verbroken. Deze melding kreeg ikvoor het eerst toen ik in de eindfase van rooten zat, en de SuperSu.zip op mijn telefoon wilde zetten. En bij het opstarten heb ik nog steeds de de melding "please lock the bootloader". Ik zou hem graag willen zoals uit de doos. Updaten naar 6.0.1 lukt ook niet. Na het downloaden blijft hij bij rebooten hangen.
Dit is natuurlijk ook binnen een minuutje zoeken te vinden, maar vooruit:Yash100 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:45:
Kan iemand mij een tutorial geven waar ik de Nexus 6p helemaal via factory instellingen terugzet,want ik had geprobeerd mijn 6p te rooten maar dit mislukte toen een systeem.img geflashd, maar kan nog steeds geen bestanden kopiëren naar mijn telefoon. Ik krijg steeds een melding van verbinding verbroken. Deze melding kreeg ikvoor het eerst toen ik in de eindfase van rooten zat, en de SuperSu.zip op mijn telefoon wilde zetten. En bij het opstarten heb ik nog steeds de de melding "please lock the bootloader". Ik zou hem graag willen zoals uit de doos. Updaten naar 6.0.1 lukt ook niet. Na het downloaden blijft hij bij rebooten hangen.
Settings > Backup & reset > Factory data reset
The devil is in the details.
Net bij de Mediamarkt geweest en even gekeken naar de 5X en de 6P. Ik heb eerst de 6P geprobeerd en moet zeggen zeer onder de indruk te zijn van het scherm en de snelheid van het ding. Het lijkt niet veel maar hij is toch weer een stukje sneller dan de Nexus 5 die ik nu heb (mag natuurlijk ook wel na 2 jaar). Camera lijkt ook prima, maar dat kun je toch niet in de winkel zelf testen.
Daarna naar de 5X gelopen en daar betrok mijn gezicht toch wel een beetje, de kleuren zijn niet echt fantastisch en er is af en toe toch een hapering te zien. Ik durf te zeggen dat ik het display van de Nexus 5 een stuk mooier vind dan de 5X.
Maar ja, 620-650 euro voor een telefoon is wel een hele hoop geld. Nu is dat natuurlijk ook een apparaat wat je heel vaak gebruikt en als het goed is ook nog een bepaalde restwaarde heeft. Ik zie wel.
Daarna naar de 5X gelopen en daar betrok mijn gezicht toch wel een beetje, de kleuren zijn niet echt fantastisch en er is af en toe toch een hapering te zien. Ik durf te zeggen dat ik het display van de Nexus 5 een stuk mooier vind dan de 5X.
Maar ja, 620-650 euro voor een telefoon is wel een hele hoop geld. Nu is dat natuurlijk ook een apparaat wat je heel vaak gebruikt en als het goed is ook nog een bepaalde restwaarde heeft. Ik zie wel.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dit had ik al natuurlijk gedaan,maar blijf het houden!Hahn schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:04:
[...]
Dit is natuurlijk ook binnen een minuutje zoeken te vinden, maar vooruit:
Settings > Backup & reset > Factory data reset
voor de geïnteresseerden. ik heb vandaag een video gemaakt over het sideloaden/flashen van een ota update voor de nexus 6p. YouTube: NEXUS 6P | How to manually flash an OTA update
Je zorgt eerst dat adb en fastboot werkt, staat bovenin de post, daarna naar hoofdstuk 11 om een stock image te flashen.Yash100 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:45:
http://forum.xda-develope...guides-beginners-t3206928
YouTube: How to remove Nexus 6p Folio Case Dit is een makkelijke en goede manier om die folio case eraf te pulken .
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de N6P, kom zelf zoals vele andere hier ook van de N5 af. Super fijn toestel echt bijna niks op aan te merken...
Maarrr ik heb hier het forum een beetje zitten doorlezen, maar ik kom zo 1 2 3 niks over het volgende tegen...
Heeft er iemand of meerdere mensen van jullie geen microfoon problemen tijdens het bellen? Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn N6P omgeruild voor een nieuwe omdat ik steeds klachten kreeg van mensen dat ik regelmatig niet goed te verstaan was, iets in de trant van dat het volgens hun lijkt alsof ik in een vissenkom praat of zo of dat mensen mij gewoon helemaal niet kunnen horen.
Dit zijn wel is waar korte momenten maar als je net in een gesprek zit vragen mensen toch regelmatig van "sorry meneer ik hoor u heel slecht wat zei u" of iets wat daar op lijkt
Dit probleem lijkt zich vooral voor te doen zodra men de telefoon tussen oor en schouder heeft liggen tijdens het bellen. Dit lijkt dan allemaal weer te maken te hebben met die 3de mic op de achterkant van het toestel die fungeert voor noise cancelling enzo.
De een lijkt hier wel last van te hebben en de ander niet volgens dit Nexus forum: https://productforums.goo.../g70qCHkqLA4/zTgo65jFAgAJ
Nou ben ik dus eigenlijk wel benieuwd naar jullie bevindingen hier over. De ene roept ook van het is een hardware probleem en de ander roept dat het software is.
Ik weet dat ik er in ieder geval helemaal gek van word en dat ik natuurlijk niet echt zit te wachten om komende week voor een 3de keer het toestel weer om te ruilen.
Ligt het dan echt steeds aan het toestel dat ik krijg of bellen andere mensen nog zo weinig dat het niet opvalt
Thanx vast
Maarrr ik heb hier het forum een beetje zitten doorlezen, maar ik kom zo 1 2 3 niks over het volgende tegen...
Heeft er iemand of meerdere mensen van jullie geen microfoon problemen tijdens het bellen? Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn N6P omgeruild voor een nieuwe omdat ik steeds klachten kreeg van mensen dat ik regelmatig niet goed te verstaan was, iets in de trant van dat het volgens hun lijkt alsof ik in een vissenkom praat of zo of dat mensen mij gewoon helemaal niet kunnen horen.
Dit zijn wel is waar korte momenten maar als je net in een gesprek zit vragen mensen toch regelmatig van "sorry meneer ik hoor u heel slecht wat zei u" of iets wat daar op lijkt
Dit probleem lijkt zich vooral voor te doen zodra men de telefoon tussen oor en schouder heeft liggen tijdens het bellen. Dit lijkt dan allemaal weer te maken te hebben met die 3de mic op de achterkant van het toestel die fungeert voor noise cancelling enzo.
De een lijkt hier wel last van te hebben en de ander niet volgens dit Nexus forum: https://productforums.goo.../g70qCHkqLA4/zTgo65jFAgAJ
Nou ben ik dus eigenlijk wel benieuwd naar jullie bevindingen hier over. De ene roept ook van het is een hardware probleem en de ander roept dat het software is.
Ik weet dat ik er in ieder geval helemaal gek van word en dat ik natuurlijk niet echt zit te wachten om komende week voor een 3de keer het toestel weer om te ruilen.
Ligt het dan echt steeds aan het toestel dat ik krijg of bellen andere mensen nog zo weinig dat het niet opvalt
Thanx vast
Probleem is bekend idd. Zelf nog geen klachten gehad van bellers, maar er is wel een tijdelijke oplossing waarvoor je root nodig hebt. Verander in je build.prop file (system directory) de volgende waardes:djrosko schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:12:
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de N6P, kom zelf zoals vele andere hier ook van de N5 af. Super fijn toestel echt bijna niks op aan te merken...
Thanx vast
persist.audio.fluence.voicecall=true naar persist.audio.fluence.voicecall=false
Je moet even je notificatie slider naar beneden halen en dan zie je staan: USB for charging. Tik daar op en verander dat naar USB for file transfer (MTP). Dan kan je wel bestanden overzetten.Yash100 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:02:
[...]
Dit had ik al natuurlijk gedaan,maar blijf het houden!
Ik heb nergens last van. Al geüpdatet naar 6.0.1?djrosko schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:12:
Thanx vast
Android fanboy
Ik heb nog te weinig gemaakt om een goed oordeel op te baseren, maar fotokwaliteit is op het eerste gezicht uitstekend. Video ook maar je mist wel stabilisatie. Qua foto's volgens reviews is het echt concurrerend met de beste toestellen van dit moment, zie o.a.Aggressor schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:35:
[...]
http://www.androidauthori...droid-2015-camera-660810/
De dbrand skin aanbrengen was inderdaad ook hier een uitdaging.Ik heb meerdere pogingen moeten wagen in tegenstelling tot die van de Nexus 4 en 5 die in een keer goed zaten.
Ik heb de telefoon nu 2 dagen in gebruik met een Supcase Unicorn Beetle case. Hij is groot, maar enorm snel en soepel! Mijn vorige toestel was de Moto X 2014, dus het is nog even wennen.
Het probleem van de microfoon is bekend, maar ik heb er nog geen last van gehad (hoop dat het zo blijft
).
Ik heb de telefoon nu 2 dagen in gebruik met een Supcase Unicorn Beetle case. Hij is groot, maar enorm snel en soepel! Mijn vorige toestel was de Moto X 2014, dus het is nog even wennen.
Het probleem van de microfoon is bekend, maar ik heb er nog geen last van gehad (hoop dat het zo blijft
To be, or not to be...
Hoe lang is de levertijd van een dbrand skin?
bij mij was dat ongeveer 1,5 week (vanuit canada)... skin was er eerder dan mijn bestelde Nexus 6P...CypherMK schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:21:
Hoe lang is de levertijd van een dbrand skin?
Damn it's good 2b a Tweaker!
Ik heb hetzelfde probleem, al ervaar ik het niet als een probleem. Heb een paar keer gebeld waarbij ik mijn telefoon tussen mijn hoofd en schouder vastklemde. Toen ik dat deed was ik niet meer te verstaan dus heeft inderdaad te maken met de microfoon op de achterkant die voor de noise cancelling zorgt. Ik bel verder nooit op die manier en ook met cases heb ik er geen last van gehad, dus voor mij is het niet echt een probleem.djrosko schreef op zondag 13 december 2015 @ 01:12:
Thanx vast
Kijk hier eens hoe mooi de foto's kunnen wordenAggressor schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:35:
[...]
YouTube: How to remove Nexus 6p Folio Case
https://www.reddit.com/r/...hread_show_us_your_snaps/
heeft iemand al 6.0.1 binnen? ik heb namelijk nog steeds de issue dat ik elk dag mijn toestel opnieuw moet opstarten vanwege het geluid. Uit het niets werkt mijn geluid niet meer (geen notificaties, ringtones etc. en bij afspelen van youtube krijg je een error en probeer later opnieuw)
zijn er mensen die hem hebben gekocht met een abbo? zoja? welk abbo heb je en hoeveel betaal je per maand(en heb je 4g;))
Ik heb 6.0.1 binnen, kreeg die meteen toen ik hem voor het eerst aandeed gisteren. Bij mij werkt het geluid gewoon goed, maar ik heb niet 6.0.0 gehad om mee te vergelijken.zeddyjee schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:06:
heeft iemand al 6.0.1 binnen? ik heb namelijk nog steeds de issue dat ik elk dag mijn toestel opnieuw moet opstarten vanwege het geluid. Uit het niets werkt mijn geluid niet meer (geen notificaties, ringtones etc. en bij afspelen van youtube krijg je een error en probeer later opnieuw)
pricewatch: Huawei Nexus 6P Abonnementendanielbakker98 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:19:
zijn er mensen die hem hebben gekocht met een abbo? zoja? welk abbo heb je en hoeveel betaal je per maand(en heb je 4g;))
Mmz dit hoort in een ander topic, daar heb ik mijn antwoord ook maar gezet.danielbakker98 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:19:
[ Voor 209% gewijzigd door jurjen_g op 13-12-2015 21:59 ]
Hier een handig linkje als je de batterij percentage wilt zien.
http://www.techtimes.com/...es-how-to-activate-it.htm
Andere gebruikers van de PureNexus 6.0.1 rom waarbij het swipen ('gesture typing') niet werkt voor NL taal (stock Android keyboard) ? Het vreemde is dat het wel werkt voor de Engelse taal. Ps systeemtaal van mijn tel is Engels.
Edit : nevermind...heb ondertussen Google keyboard uit de Play store gehaald...daarmee werkt alles wel gewoon
(in PureNexus zit standaard AOSP keyboard inbegrepen...daar werkt het dus niet).
Edit : nevermind...heb ondertussen Google keyboard uit de Play store gehaald...daarmee werkt alles wel gewoon
[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 14-12-2015 13:11 ]
Vandaag eindelijk weer een Nexus telefoon na 2 uitstapjes gemaakt te hebben na m'n Nexus 5.
Maar goed nu zit ik alles in te stellen en zag dat de N6P een RGB notificatie led heeft maar ik krijg alleen maar wit bij meldingen.
Heb de app lightflow geïnstalleerd maar nog steeds wit .
Welke app gebruiken jullie voor de led kleuren in te stellen ?
Maar goed nu zit ik alles in te stellen en zag dat de N6P een RGB notificatie led heeft maar ik krijg alleen maar wit bij meldingen.
[ Voor 0% gewijzigd door ComTech op 14-12-2015 17:25 . Reden: Typo ]
Light managerComTech schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:24:
Vandaag eindelijk weer een Nexus telefoon na 2 uitstapjes gemaakt te hebben na m'n Nexus 5.
Welke mediamarkt was dit?kuusj98 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:18:
Net bij de Mediamarkt geweest en even gekeken naar de 5X en de 6P. Ik heb eerst de 6P geprobeerd en moet zeggen zeer onder de indruk te zijn van het scherm en de snelheid van het ding. Het lijkt niet veel maar hij is toch weer een stukje sneller dan de Nexus 5 die ik nu heb (mag natuurlijk ook wel na 2 jaar). Camera lijkt ook prima, maar dat kun je toch niet in de winkel zelf testen.
Maastricht. 5X lag op hetzelfde tafeltje als de G4. De 6P was een stukje moeilijker te vinden, maar als je een beetje logisch nadenkt dan kom je toch uit bij de Huawei toestellen. Eigenlijk moeten ze de Nexus toestellen een soort aparte plek geven met korte toelichting, wellicht kan de mainstream consument dan ook eens begrijpen hoe goed deze Nexus toestellen zijn...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zojuist de OTA 6.01 aangeboden gekregen, 75.5 MB groot.
is het nog beter om de eerste keer 10 uur op te laden?
of maakt het allemaal niet uit, of is het juist slecht?
Hier ook zojuist de 6.0.1 upgrade via OTA geïnstaleerd.
Dat maakt tegenwoordig geen ene drol meer uitAggressor schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:11:
Volgens google moet je het niet meer volledig ontladen of opladen.Aggressor schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:11:
Whatsapp bijvoorbeeld laat je zelf kleuren kiezen.ComTech schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:24:
Iemand voor mij nog een paar redenen waarom ik voor een nexus 6p moet kiezen i.p.v. een lumia 950?
Ik ben overgestapt van een Samsung S6 en Note 5 naar de Nexus 6P.
Om je een idee te geven van de hoeveelheid bloatware : stock Android firmware is ongeveer 400-450MB (incl Gapps). Stock Samsung TouchWiz firmware is rond 1.5GB.
Ik weet niet wat de Lumia 950 doet.
Blijft een feit dat stock Android superlichtgewicht is en daardoor zeer snel en soepel. En met een zeer goede accuduur (zeker met de nieuwe Doze functie van Android) : in standby haal ik 1% verbruik in 5-7 uur. Dat is men alles aan (sync, wifi, bluetooth, gps, enz).
Om je een idee te geven van de hoeveelheid bloatware : stock Android firmware is ongeveer 400-450MB (incl Gapps). Stock Samsung TouchWiz firmware is rond 1.5GB.
Ik weet niet wat de Lumia 950 doet.
Blijft een feit dat stock Android superlichtgewicht is en daardoor zeer snel en soepel. En met een zeer goede accuduur (zeker met de nieuwe Doze functie van Android) : in standby haal ik 1% verbruik in 5-7 uur. Dat is men alles aan (sync, wifi, bluetooth, gps, enz).
Dit is ook wel geinig. wisten jullie dit al?
voor de batterij percentage
YouTube: Nexus 6P - Hidden Feature - Show Battery Percent on Homescreen
Yup...ik draai de PureNexus rom en die heeft de System UI tuner setting standaard al geactiveerd in het Settings Menu...dus ik heb het batterij % al in de statusbalk staanAggressor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:21:
6.0.1 komt hier net binnenvallen
grappig om te zien dat ze niet een land in 1 keer doen.. zou het gewoon random zijn?
[ Voor 54% gewijzigd door spartacusNLD op 15-12-2015 20:34 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Komt volgens mij in ieder nexus topic weer naar voren. Het is een gefaseerde uitrol om grote problemen te spotten voor het bij 60% van de mensen al te laat is!spartacusNLD schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:
6.0.1 komt hier net binnenvallengrappig om te zien dat ze niet een land in 1 keer doen.. zou het gewoon random zijn?
Aggressor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:21:
JaVersteegrob schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:54:
Hier een handig linkje als je de batterij percentage wilt zien.
Ik heb zelf de Lumia 950 XL gehad na paar dagen terug gegeven en heb nu de N6P. Ik merkte dat W10 gewoon niet af is. Extreem veel bugs, vastlopers, missende opties. Ik merk dat Android & IOS paar jaar verder is dan W10. Nu heb ik week de N6P en ben zeker tevreden.
pitchdown schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:10:
Iemand voor mij nog een paar redenen waarom ik voor een nexus 6p moet kiezen i.p.v. een lumia 950?
in Android 5 kon je dat ook al activeren zonder root. Wel handig heb hem iig aanstaan op mijn Nexus 5'en
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
als je de telefoon root, is dit nog terug te zien?
bij samsung bv heb je knox 0x1 ofso
-edit-
hoe vinden jullie het scherm van de nexus 6p?
kunnen jullie eens een foto maken van het scherm op een witte pagina met lage en volle helderheid?
gele tint is wel veel nexus 6p aanwezig?
bij samsung bv heb je knox 0x1 ofso
-edit-
hoe vinden jullie het scherm van de nexus 6p?
kunnen jullie eens een foto maken van het scherm op een witte pagina met lage en volle helderheid?
gele tint is wel veel nexus 6p aanwezig?
[ Voor 53% gewijzigd door Aggressor op 16-12-2015 12:27 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's