Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20
Voor mensen die gaan rooten en er toch iets mis gaat: "My Nexus 6p is stuck on the Google logo"

Grote dank aan Tadiv van Wugfresh

Hier zijn de stappen:

Get the system images here:
https://developers.google...nexus/images?hl=en#angler

Get fastboot here:
http://downloadandroidrom.com/file/tools/fastboot.zip

Unzip fastboot and the image archive

Put the system.img file in the fastboot directory

(I’m using windows) get a file manager window in the fastboot directory
shift-right-click and open a command window

Boot your phone into BootLoader mode (Power Button+ Volume Down)

Make sure that your PC sees the phone – you should get a response from:

type fastboot devices

Assuming that you get a response, type:

fastboot flash system system.img

My system did sent the system in 5 parts – when it’s done, type:

fastboot reboot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Yash100 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:49:
Get fastboot here:
hxxp://downloadandroidrom.com/file/tools/fastboot.zip
Ik zou toch afraden van een untrusted source dat te downloaden. Fastboot zit gewoon bij de Android SDK platform-tools. En ja, je downloadt vast wel meer van untrusted sources, maar deze is gewoon onnodig.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:12
Heeft iemand de 6.0.1 update eigenlijk al OTA gekregen?

En zijn er mensen die al langer Nexus toestellen hebben die iets zinnigs kunnen zeggen over hoe lang er normaliter zit tussen het verschijnen van de images en de OTA update?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
treris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:59:
Heeft iemand de 6.0.1 update eigenlijk al OTA gekregen?
Had hem gisterenavond nog niet (en heb de factory image zelf geflashed en gelijk geroot).
treris schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:59:
En zijn er mensen die al langer Nexus toestellen hebben die iets zinnigs kunnen zeggen over hoe lang er normaliter zit tussen het verschijnen van de images en de OTA update?
Wisselt sterk. Heb lang 2x Nexus 5 gehad, daar zat soms 1,5 week tussen dat de ene een OTA gaf en dat de ander hem ook had. Ook wel eens in dezelfde nacht. Hier uitgelegd door Google; soort A/B testing in verschillende fases. http://ausdroid.net/2013/...hey-are-slow-to-roll-out/

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 18:16
Weet iemand hier hoe het zit met de speakers van de 6P?
Zover ik weet zijn het stereo speakers, echter heb ik het idee dat mijn bovenste speaker veel meer geluid geeft dan de onderste speaker bij het afspelen van audio.
Meer mensen hier last van? Of zou het een hardware defect zijn?

Edit: volgende keer eerst wat beter googlen.. Kom net dit topic tegen: https://www.reddit.com/r/...balances_on_the_nexus_6p/

[ Voor 22% gewijzigd door Therach op 09-12-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Therach schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:20:
Weet iemand hier hoe het zit met de speakers van de 6P?
Zover ik weet zijn het stereo speakers, echter heb ik het idee dat mijn bovenste speaker veel meer geluid geeft dan de onderste speaker bij het afspelen van audio.
Meer mensen hier last van? Of zou het een hardware defect zijn?

Edit: volgende keer eerst wat beter googlen.. Kom net dit topic tegen: https://www.reddit.com/r/...balances_on_the_nexus_6p/
Ja, merkte het ook al op.

Wat ik erger vindt is de slappe trilfunctie. Ik merk hem niet op met de 6P in mijn broekzak. Op een schaal van 0-10 geef ik:
  • Nokia 3310: 8
  • Nokia E50: 7
  • HTC Desire Z: 7
  • Samsung Galaxy Note 1: 6.5
  • Nexus 5: 7
  • Nexus 6P: 3 :(
Het is écht een groot verschil. De frequentie van de trilfunctie is zo hoog dat het meer klinkt als een zoemer dan dat je iets voelt. Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 08:40
gertvdijk schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:25:
[...]
Wat ik erger vindt is de slappe trilfunctie. Ik merk hem niet op met de 6P in mijn broekzak.
Het is écht een groot verschil. De frequentie van de trilfunctie is zo hoog dat het meer klinkt als een zoemer dan dat je iets voelt. Heel jammer.
+1
Heb nu al een aantal keer gehad dat ik enkel door mijn Pebble door had dat ik gebeld werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Yash100 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:49:
Boot your phone into BootLoader mode (hold all three buttons)
Niet alle 3 ingedrukt houden want dan sloop je je volume rocker. Enkel Power + Vol Down is genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Boom! Besteld, eindelijk weer is een dikke telefoon. Net maanden gedaan met een kapotte Note 2, verloor met de week meer glasscherven. Nu een goed hoesje bestellen zodat een telefoon het langer dan een jaar overleefd. Ben al mijn telefoon verloren door een kapot scherm :(

Nu weet ik weer waarom ik nooit offline shop :( De meeste webshops hebben een prima voorraad maar de offline winkels natuurlijk weer niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 09-12-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeddyjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 13:51
Vraagje. Ik heb nu al 2x mee gemaakt dat uit het niets mijn geluid niet meer werkt. Zowel ringtone als muziek/youtube etc.Heb dus paar gesprekken gemist wat dus niet te bedoeling is. Ik moet het toestel dan opnieuw opstarten en dat werkt alles weer. Jullie dit ook meegemaakt of staat er misschien een functie aan ofzo? (Ik heb ontwikkelaars opties aanstaan met sRGB aan.) Thnx!

[ Voor 18% gewijzigd door zeddyjee op 09-12-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
zeddyjee schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:21:
Vraagje. Ik heb nu al 2x mee gemaakt dat uit het niets mijn geluid niet meer werkt. Zowel ringtone als muziek/youtube etc.Heb dus paar gesprekken gemist wat dus niet te bedoeling is. Ik moet het toestel dan opnieuw opstarten en dat werkt alles weer. Jullie dit ook meegemaakt of staat er misschien een functie aan ofzo? (Ik heb ontwikkelaars opties aanstaan met sRGB aan.) Thnx!
Heb je de do-not-disturb functie aangeraakt (herkenbaar aan een stopbordicoon in de notificatiebalk)? Of priority-only modus (herkenbaar aan een ster in de notificatiebalk)? Beide verklaren dan niet dat je geen geluid hebt bij afspelen media.
Andere mogelijkheid is dat de detectie van een hoofdtelefoon defect is. Of die heb je er in maar je verwacht ook geluid uit de speakers om een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramses0088
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 22:27
Rudolfus schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:51:
Als ik op de bovenste 2 centimeter van mijn scherm dubbel-tap hoor ik iets "rammelen" in de buurt van de camera. Als ik lager tap hoor ik dat niet. Hebben meer mensen dat?
Dit rammelen komt waarschijnlijk door de power button en/of de volume rocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeddyjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 13:51
Ik heb ze beide uitstaan. En headset zet ook niet aangesloten. Wanneer dit gebeurd kan ik ook geen media meer afspelen via youtube. Geeft hij error aan met laden...
gertvdijk schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:34:
[...]

Heb je de do-not-disturb functie aangeraakt (herkenbaar aan een stopbordicoon in de notificatiebalk)? Of priority-only modus (herkenbaar aan een ster in de notificatiebalk)? Beide verklaren dan niet dat je geen geluid hebt bij afspelen media.
Andere mogelijkheid is dat de detectie van een hoofdtelefoon defect is. Of die heb je er in maar je verwacht ook geluid uit de speakers om een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00
Ramses0088 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:37:
[...]

Dit rammelen komt waarschijnlijk door de power button en/of de volume rocker.
Bedankt, maar helaas.
Als ik beide indruk en tap hoor ik het rammeltje nog steeds, dus daar zit geen speling die het rammeltje veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

patrieckske schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:09:
Weet niet of ik dit hier mag vragen/posten :+ maar:

Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik deze telefoon via Amazon.fr bestel?
Zijn er nog bijkomende kosten?

Erg scherpe prijs momenteel:
http://www.amazon.fr/gp/p..._1_1&s=electronics&sr=1-1
Vind ik tegen vallen. €650 voor 32GB als ik me niet vergis..?
In de pricewatch issie €607.

Bijkomende kosten zouden enkel verzendkosten zijn; zitten binnen EU, dus geen douaneonzin :)
Als ik op de bovenste 2 centimeter van mijn scherm dubbel-tap hoor ik iets "rammelen" in de buurt van de camera. Als ik lager tap hoor ik dat niet. Hebben meer mensen dat?
Zou de LED kunnen zijn; ook bij m'n Nexus 5X en OnePlus One gehad; rondom de camera (of voorkant) tikken en "iets" rammelt. Dit rammelen treedt niet op, wanneer ik de LED vasthoudt (vinger erop drukken) en dan tik of schud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
HetGezegde schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:52:
[...]

Vind ik tegen vallen. €650 voor 32GB als ik me niet vergis..?
In de pricewatch issie €607.

Bijkomende kosten zouden enkel verzendkosten zijn; zitten binnen EU, dus geen douaneonzin :)
Prijzen zijn weer terug normaal nu. Vanmiddag waren ze zo:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vu5fGzd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Whoow da's een sexy prijs :) had ik 't maar eerder gezien.. Ff rondneuzen op Amazon UK en DE dan maar :)

DE: 699 voor 64GB
UK: 670 voor 64GB

Niet zo super qua prijs helaas.

Low priced Nexus 6P's zijn altijd welkom, ook via DM!

[ Voor 18% gewijzigd door HetGezegde op 09-12-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Een vraagje voor de gebruikers die hun 6P inmiddels hebben ge-root en eventueel een custom rom draaien.

Hoe is jullie ervaring tov stock?

Ik twijfel nog steeds omdat stock tot nu toe erg goed draait, maar ik mis adaway, titanium backup en custom kernel (elementalx). Omdat de 6P stock android is, en daarom kaal en reeds goed is geoptimaliseerd, zal een custom rom vermoed ik weinig echte voordelen bieden (tov telefoons zoals Samsung met veel eigen bloatware en niet-stock android OS). Klopt die aanname?

Ben op zoek naar ervaringen voordat ik er in duik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20
Even nog een vraagje, stel dat er iets hardwarematigs kapot gaat de komende jaren en je doet een hard factory reset. Kunnen ze toch zien dat je telefoon geroot was? en komt daarmee je garantie ook te vervallen op reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:26:
maar ik mis adaway, titanium backup
Daar heb je toch geen custom Rom voor nodig?
:?

[ Voor 7% gewijzigd door ralph075 op 09-12-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
ralph075 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:53:
[...]

Daar heb je toch geen custom Rom voor nodig?
:?
Nope...maar wel root ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Ben blijkbaar niet de enige die dit ondervindt.
http://forum.xda-develope...tling-tapping-6p-t3239532
Het is wel een vervelend idee bij een telefoon in deze prijsklasse :-(
Zal eens informeren of dit een reden voor RMA is (al wil ik hem eigenlijk niet meer missen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
Rudolfus schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:19:
[...]

Ben blijkbaar niet de enige die dit ondervindt.
http://forum.xda-develope...tling-tapping-6p-t3239532
Het is wel een vervelend idee bij een telefoon in deze prijsklasse :-(
Zal eens informeren of dit een reden voor RMA is (al wil ik hem eigenlijk niet meer missen :) )
Ik heb het ook merk ik. Als ik met mn vinger er op tik aan de bovenzijde van het scherm. Was me zelf nog niet opgevallen trouwens. Ga hem ook niet retourzenden hiervoor, maar kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Lijkt volgens XDA een onderdeel van de autofocus te zijn. Wanneer bij mij de camera app actief is, hoor ik het 'getik' zelf ook niet, dus dat lijkt een plausibele verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje voor de gebruikers die hun 6P inmiddels hebben ge-root en eventueel een custom rom draaien.

Ik twijfel nog steeds omdat stock tot nu toe erg goed draait, maar ik mis adaway, titanium backup en custom kernel (elementalx). Omdat de 6P stock android is, en daarom kaal en reeds goed is geoptimaliseerd, zal een custom rom vermoed ik weinig echte voordelen bieden (tov telefoons zoals Samsung met veel eigen bloatware en niet-stock android OS). Klopt die aanname?

Je hebt gelijk dat het het qua performance veel minder meerwaarde heeft dan bij elk ander merk met eigen skin. Ik heb het toch gedaan omdat ik een aantal dingen mis en geen zin heb om allemaal xposed modules te gaan combineren.

Ik heb een custom rom geflashed omdat ik dan gewoon in 1x klaar ben. Op stock moest je aan de gang met een aangepaste boot.img, iets wat nu niet meer hoeft volgends mij. Elementalx vind ik wel echt een meerwaarde, daar kan je de kleuren van het scherm nauwkeurig mee kalibreren, een must met amoled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
JTH4 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:54:
[...]
Wanneer bij mij de camera app actief is, hoor ik het 'getik' zelf ook niet, dus dat lijkt een plausibele verklaring.
Hier idem.
Zal dan inderdaad wel zo horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes

Ik doe het inderdaad ook niet voor de performance maar voor de extra features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Hoe zijn de performances? Iemand die de boel kan vergelijken met een Nexus 5X of een ander toestel met een Qualcomm SD808?

En de batterijduur? Ik ben een best extreme gebruiker (volgens mij), want m'n Nexus 5X haalt met geluk 4uur SOT, maar meestal slechts een uur of 2 a 2,5.
- Iemand die streamt? (video bijv. Netflix)
- Veel Chrome gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:11:
[...]

Je hebt gelijk dat het het qua performance veel minder meerwaarde heeft dan bij elk ander merk met eigen skin. Ik heb het toch gedaan omdat ik een aantal dingen mis en geen zin heb om allemaal xposed modules te gaan combineren.

Ik heb een custom rom geflashed omdat ik dan gewoon in 1x klaar ben. Op stock moest je aan de gang met een aangepaste boot.img, iets wat nu niet meer hoeft volgends mij. Elementalx vind ik wel echt een meerwaarde, daar kan je de kleuren van het scherm nauwkeurig mee kalibreren, een must met amoled.
Duidelijk...precies de feedback waar ik naar op zoek was. Dank je. En de custom rom weg is dan zeker wel makkelijk inderdaad.

Dus : bootloader unlocken, TWRP flashen mbv fastboot, supersu (2.6?) flashen, custom rom flashen, kernel flashen. Dat moet 'm ongeveer zijn?

SkyThes ook dank voor de input :)

Ps welke custom rom draaien jullie...PureNexus, SinLess, Chroma... ?

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 09-12-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Joepie 6.0.1 komt net binnen (ota). Nu aan het installeren. Laat wel even weten hoe de ervaring is.

[ Voor 3% gewijzigd door djpsycho82 op 09-12-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Aha...interessant. Eens zien of ie bij mij ook binnenkort binnendruppelt...

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 09-12-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Zou ook net kijken op mijn Nexus 6P of ik de update al binnen heb....zegt mijn vrouw ineens...hee ik heb een systeemupdate...en die heeft mijn afgedankte Nexus 5...dit kan niet waar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Ik kan niks bijzonders vinden. Geen extra opties volgens mij. Werkt gewoon vloeiend zoals voorheen. Camera werkt zelfde. Video's afspelen viel mij nog nooit een grijze waas op een nu zie ik het ook niet.

Ik denk dat het komt omdat ik dit op de Nexus 9 type want het beeld is zo prachtig kleurrijk, lijkt me niet met de update te maken te hebben.

Nog iets wat ik moet testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Wat zitten zoeken naar changelog en handige functie gevonden! "Niet storen" kan nu totdat je werker afgaat, erg handig, dit mistte ik al. Daarbij schijnt ART beter te werken, bij het installeren van een app op Nexus 9 zou bepaalde conversie van 2.4s. naar 0.1 gaan, maar wat dit exact betekent weet ik niet. Installeren van een 75mb DJ app ging nu net op de 6p niet bijzonder snel. Of het sneller was dan voorheen, geen idee.

Als je nu je brightness aanpast, verdwijnt het notificatie scherm zodat je ziet wat het effect is op je homescreen. Vrij handig omdat het notificatie scherm donker is en het effect lastig te zien was.

[ Voor 19% gewijzigd door djpsycho82 op 09-12-2015 22:22 . Reden: Extra functie gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Als jullie filmen in 4K staat er dan onder foto's bij de i, 1080P of 4K? Bij instellingen heb km 4K geselecteerd echter zie ik de i van het filmpje 1080P staan. Hoe is dit bij jullie?

Net FF google music geprobeerd en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:27:
[...]

Duidelijk...precies de feedback waar ik naar op zoek was. Dank je. En de custom rom weg is dan zeker wel makkelijk inderdaad.

Dus : bootloader unlocken, TWRP flashen mbv fastboot, supersu (2.6?) flashen, custom rom flashen, kernel flashen. Dat moet 'm ongeveer zijn?

SkyThes ook dank voor de input :)

Ik zal inderdaad altijd fastboot aanbevelen een geen toolkit. Je moet meestal ook nog Gapps flashen bij de meeste roms.

Als je een custom rom flashed kan je de stap van SuperSU weglaten. Ik heb PureNexus geflashed, die heeft al root inclusief. Bevalt prima, mooie layers theme geïnstalleerd met veel zwart, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 16:09
HetGezegde schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:19:
Hoe zijn de performances? Iemand die de boel kan vergelijken met een Nexus 5X of een ander toestel met een Qualcomm SD808?

En de batterijduur? Ik ben een best extreme gebruiker (volgens mij), want m'n Nexus 5X haalt met geluk 4uur SOT, maar meestal slechts een uur of 2 a 2,5.
- Iemand die streamt? (video bijv. Netflix)
- Veel Chrome gebruikt?
De performance is natuurlijk ontzettend snel. Ik heb zelf de 5X een aantal keer gebruikt (niet als eigen toestel), en die is ontzettend snel, maar de 6P voelt op de een of andere manier toch nog een stuk sneller aan.

Wat betreft batterijduur kan je daar denk ik 1~2 uur bovenop plakken.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:12:
[...]

He? Systemless root werkt toch juist doormiddel van een aangepaste boot.img; dat is het hele idee zoals Chainfire het had uitgelegd. Kan je iets toelichten? Ik probeer namelijk ook de nieuwe MMB29M build te draaien met root (puur voor Titanium backup) en kom er niet uit.
  1. Bootloader unlocken met fastboot commando
  2. factory image flashen
  3. TWRP angler recovery image erop
  4. SuperSU 2.61 flashen (welke bron pak jij? ik zie alleen beta's en ook verschillende varianten daarvan...)
edit: ah, je bedoelt waarschijnlijk dit: http://forum.xda-develope...hp?p=64161125&postcount=3

Tjeessss wat is dit diep verborgen overal.
Klopt :) Je hebt de goede volgorde. Nieuwe SuperSU 2.61 "live" patch je boot.img ipv dat je een aparte hoeft te flashen.

• Wackmack
Net weer een stukje gefilmd en ik blijf maar in 1080P/.mp4 filmen ipv 4K. Resolutie tig keer aangepast maar die staat op 4K. Ga maar is googlen of meer menen dit probleem hebben.

Is gelukt, na tig keer switchen tussen 1080P en 4K pakt die nu eindelijk 4K :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 10-12-2015 07:47 ]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Heb gisteravond de update naar 6.0.1 gekregen OTA.

Steam/Discord: Flimovic

• SkyThes
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:01:
[...]
Als je een custom rom flashed kan je de stap van SuperSU weglaten. Ik heb PureNexus geflashed, die heeft al root inclusief. Bevalt prima, mooie layers theme geïnstalleerd met veel zwart, prachtig!
Dat klopt maar je moet wel weer opletten dat wanneer je ook een custom kernel flashed je daarna wel weer SuperSU moeten flashen. ;)
dafmay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:27:
[...]
Ik gebruik Chroma.

[ Voor 19% gewijzigd door SkyThes op 10-12-2015 08:55 ]

• dafmay
  • Nu online
Top! JosHM en SkyThes bedankt voor de extra info...zeer waardevol 8)

• Ramses0088
JTH4 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:54:
[...]

Ik heb het ook merk ik. Als ik met mn vinger er op tik aan de bovenzijde van het scherm. Was me zelf nog niet opgevallen trouwens. Ga hem ook niet retourzenden hiervoor, maar kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Lijkt volgens XDA een onderdeel van de autofocus te zijn. Wanneer bij mij de camera app actief is, hoor ik het 'getik' zelf ook niet, dus dat lijkt een plausibele verklaring.
Ik heb het bij 2 verschillende Nexus 6P's getest en deze hebben het allebei. Lijkt me normaal.

• Flimovic

Flimovic

Ramses0088 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:19:
[...]

Ik heb het bij 2 verschillende Nexus 6P's getest en deze hebben het allebei. Lijkt me normaal.
Mijn Nexus heeft ook een rammeltje. Ik moet nog even testen of het inderdaad bij de camera is. Zat al te twijfelen of ik em moest aanmelden voor RMA. Ik wacht er nog even mee.

• Ramses0088
Flimovic schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:37:
[...]

Mijn Nexus heeft ook een rammeltje. Ik moet nog even testen of het inderdaad bij de camera is. Zat al te twijfelen of ik em moest aanmelden voor RMA. Ik wacht er nog even mee.
Mijn vorige telefoon, Oppo find7, had het ook dus ik maak me er niet zoveel zorgen over.

Oja, ik heb ook gister avond de OTA update naar 6.0.1 gekregen. :D

• dafmay
  • Nu online
Apart dat er pas zo weinig man zijn die de OTA hebben ontvangen. Ikzelf ook nog niet. Google rolt zo'n OTA toch in 1e keer uit (per land/regio)?

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

dafmay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:50:
Apart dat er pas zo weinig man zijn die de OTA hebben ontvangen. Ikzelf ook nog niet. Google rolt zo'n OTA toch in 1e keer uit (per land/regio)?
Ik heb ook nog niks.. achjah die emoticons kunnen me toch gestolen worden :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• dafmay
  • Nu online
Yup...mij ook niet :P (er zitten uiteraard nog wel meer fixes enz in)

Blijf toch altijd benieuwd....ook vanwege de mogelijke overstap op root/custom rom wil ik eerst stock 6.0.1 testen.

[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 10-12-2015 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 21:12
dafmay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:50:
Integendeel, voor zover ik weet kost het een aantal weken voordat alle Nexus devices geupdate zijn en gaat dit totaal niet per regio. Er zijn een aantal stages waarin steeds xx% van de devices de update krijgt. Gaat daarbij niks mis dan wordt de volgende stage gestart met een iets hoger percentage, etc. Het updateproces kan dus ook volledig stopgezet worden wanneer er iets mis blijkt met de update, en het heeft dus ook geen zin om continu op 'check for updates' te drukken.

• dafmay
  • Nu online
Ah ok duidelijk, dank voor de uitleg. Goed om te weten.

Verwijderd

SkyThes schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:54:
[...]

Dat klopt maar je moet wel weer opletten dat wanneer je ook een custom kernel flashed je daarna wel weer SuperSU moeten flashen. ;)

[...]
Niet dat ik weet, heb elemental X geflashed en heb nog steeds root. Heb in het hele proces geen SuperSU geflashed, niet eens gedownload zelfs...;-)

• BigF25
  • Laatst online: 00:47
Flimovic schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:37:
[...]

Dit heeft elke nexus 6p volgens mij, echt een minuscuul 'probleempje' imo.
Toestel werkt gewoon perfect, niks aan t handje dus, move on people.. :O :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
BigF25 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:21:
[...]

Dit heeft elke nexus 6p volgens mij, echt een minuscuul 'probleempje' imo.
Toestel werkt gewoon perfect, niks aan t handje dus, move on people.. :O :+
Mijn 6p heeft geen rammeltje. Moet ik mij nu zorgen maken? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
jwakie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:30:
[...]

Mijn 6p heeft geen rammeltje. Moet ik mij nu zorgen maken? :D
Direct terugsturen! Geen risico nemen man!

p.s. Vergeet niet hem terug te sturen!!!

:+

• Zuldjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09-2023
Pff, Mijn exemplaar is tot nu toe 100% perfect. moet ik me nu ook zorgen gaan maken? Moet alleen nog wel wennen aan stock android, komende van een HTC one m8.

• SkyThes
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:42:
[...]

Niet dat ik weet, heb elemental X geflashed en heb nog steeds root. Heb in het hele proces geen SuperSU geflashed, niet eens gedownload zelfs...;-)
Voor ElementalX kan dat kloppen omdat Pure Nexus is geroot met System Root. Franco kernel werkt bijvoorbeeld enkel met system-less root en dan zul je dus de volgende stappen moeten uitvoeren:

1. Dirty flash Pure Nexus (or other ROM) if you are on a custom kernel.
2. Flash UnSU (to remove SuperSU from the system partition).
3. Flash Franco Kernel.
4. Flash SuperSU system-less 2.61.
5. Reboot and profit.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:51
misschien een stomme vraag, maar wat is dat precies met die adapters?
De 6p wordt toch geleverd met een soort adapter?

YouTube: Nexus 6P Unboxing

dan kan je hem toch aan de pc hangen of mis ik iets?

• Flimovic

Flimovic

Aggressor schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:21:

Er zitten twee snoertjes in het doosje:
USB-C - USB-C
USB-C - USB-A

Met het de USB-C - USB-A kabel kan je em aan de PC hangen.

Ook zit er een USB-C-lader in het doosje.

• Aggressor
oke dankjewel, en waar zijn de adapters dan voor?

http://www.aliexpress.com...2114.01020208.8.29.pIrp61

[ Voor 59% gewijzigd door Aggressor op 10-12-2015 14:25 ]

• BigF25
Aggressor schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:21:

Klopt zoals Flimovic ook aangeeft, deze worden geleverd. Mensen willen nu eenmaal extra kabels :)

• Flimovic

Flimovic

Ik denk dat je je in de war laat brengen door het woord adapter. Adapter komt van het woord: to adept. Oftewel, aanpassen. Bij de 6P zitten in feite twee adapters.
Adapter 1: USB-C - USB-A. --> Past het type USB aan.
Adapter 2: USB-C oplader. --> Past 230V aan naar de juiste spanning (12V? Of 5,4 oid?)

• SkyThes
Met third-party kabels moet je momenteel nog wel even oppassen:
https://plus.google.com/+BensonLeung
https://plus.google.com/collection/s0Inv

• Zuldjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09-2023
Klopt, gewoon goed kijken bij de reviews op amazon, of bij Benson Leung zelf. Zag dat valueline er ook ging maken, dus ben benieuwd of die ook goed zijn. maar dat is iets voor het accessoire topic :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zuldjan op 10-12-2015 14:43 ]

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Domme vraag misschien, maar waarom kopen de mensen geen andere telefoon als ze geen stock Android willen en er direct een andere ROM over flashen?

Ben nu 2 weken bezig en de batterij doet het behoorlijk. Ik heb hearthstone ontdekt, maar daar heeft de batterij het moeilijk mee. Deze week zit ik ziek thuis. Heb het 2 dagen uitgehouden met 1 charge, door af en toe wat mails te lezen. Mijn dochter wou wat lego games proberen tegen het einde van dag twee. Dan gaat het hard. Bij normaal gebruik kom ik dus voor door de dag.

Denk dat ik mezelf nu een Pixel C cadeau ga doen voor de kerst :) Alleen jammer dat een 32GB upgrade daar 100 euro kost ipv 50 voor de 6P.

Echt blij met mijn aankoop. Alleen jammer dat de 5X niet dezelfde hardware specs had. Hij is wel groot maar het scherm went enorm snel. Ook geen gerammel te horen hier. Ik gebruik een Spigen doorzichtig hoesje.

• Wijest
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 16:40
Ik heb mijn Nexus 6p nu meer dan een week. Maar merk dat mijn batterij echt slecht is in vergelijking met andere mensen. Ik haal nog geen 3 uur screen on time en als ik hem savonds 8u lang op mijn nachtkastje leg dan is er meer dan 15% van mijn batterij af. Terwijl dan juist Doze zijn werk zou moeten doen. Ik heb al een keer soft- en hardreset gedaan maar merk weinig verschil. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet er iemand een andere manier waarmee ik dit op kan lossen?

• Aggressor
hoe kan dat dan? hoeveel SoT haalt de rest dan?
3uur is wel weinig toch?

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Komt mijn kant op! Morgen binnen tussen 14 en 16 uur!

Thanks voor de info tot zo ver :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bbc schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:53:
Domme vraag misschien, maar waarom kopen de mensen geen andere telefoon als ze geen stock Android willen en er direct een andere ROM over flashen?
Nou, ik koop juist een Nexus voor de snelle updates en custom roms. Bij andere merken lopen custom roms ook vaak achter en wordt er 9 van de 10 wel een hardware onderdeel niet ondersteund. Heb de oneplus 2 om die reden na 2 maanden verkocht. Op custom roms werkte de fingerprint en laser autofocus niet. Op mijn eerdere HTC was er ook altijd wel iets waarvan de source code niet vrijgegeven werd. Daarom koop je dus juist een Nexus. En de custom rom's gebaseerd op AOSP zijn nog steeds behoorlijk stock als je ze opstart, daarna KAN je de boel gaan aanpassen.

• dafmay
  • Nu online
Zo ik heb de stap dan maar gezet, het kriebelde teveel....

Mijn 6P is inmiddels ook rooted + PureNexus 6.0.1 custom rom en ElementalX 1.00 kernel.

Nu weer alles instellen enz :)

[ Voor 88% gewijzigd door dafmay op 10-12-2015 21:15 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Zijn er tweakers overgestapd vanaf de nexus 5 naar de nexus 6p?
Hoe bevalt het grote formaat?

• Stylus
  • Laatst online: 19:29
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen vanaf de N5 naar de 6P. Qua formaat is de 5X prima maar qua specs wil ik net wat meer.

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik ben overgestapt van N5 naar 6P en merkte na 2 dagen dat ik al gewend was aan het formaat. Pakte mijn N5 op en vond die meteen enorm klein. De 6P past uiteraard minder makkelijk in je broekzak, maar is nog steeds prima te doen. Zou zeker niet meer terug willen.

• Stylus
  • Laatst online: 19:29
Brammel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:03:
Ik ben overgestapt van N5 naar 6P en merkte na 2 dagen dat ik al gewend was aan het formaat. Pakte mijn N5 op en vond die meteen enorm klein. De 6P past uiteraard minder makkelijk in je broekzak, maar is nog steeds prima te doen. Zou zeker niet meer terug willen.
Bedankt voor je reactie. Soms ben je te bang om de stap te nemen :-)

• dafmay
  • Nu online
Ik heb even een vraagje aan de anderen die hun 6P al hebben geroot.

De melding over verouderde vendor image blijf ik zien na booten van de telefoon. Ik heb eerst PureNexus rom geflashed, en daarna via fastboot de MM29M boot.img geflashed (en daarna supersu 2.5.2 geflashed vanuit twrp). Was dit de verkeerde volgorde soms? Moet eerst de boot.img worden geflashed, en daarna pas de custom rom?

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:16:

De melding over verouderde vendor image blijf ik zien na booten van de telefoon. Ik heb eerst PureNexus rom geflashed, en daarna via fastboot de MM29M boot.img geflashed (en daarna supersu 2.5.2 geflashed vanuit twrp). Was dit de verkeerde volgorde soms? Moet eerst de boot.img worden geflashed, en daarna pas de custom rom?
Ik heb de Vendor als zip gedownload en vanuit TWRP geflashed en inderdaad voordat ik de rom geflashed heb.

Edit: en superSU hoef je niet te flashen bij purenexus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 22:31 ]

• Barfman
  • Laatst online: 21:45
dafmay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:16:

Je hoeft helemaal geen boot.img te installeren, de boot.img zit in de custom rom.
Als je in de begin post van de pure nexus kijkt, zie je dat je de juiste vendor.img moet flashen.
Dus de laatste versie van PureNexus moet je de Angler_MMB29M_Vendor.zip flashen indien je nog geen stock 6.0.1 hebt geinstalleerd.

Edit: Is er geen apart topic voor Rooten en Custom ROM's, die mis ik nog eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 10-12-2015 22:36 ]

System | Racing is in my Blood

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:29:
[...]

Ik heb de Vendor als zip gedownload en vanuit TWRP geflashed en inderdaad voordat ik de rom geflashed heb.

Edit: en superSU hoef je niet te flashen bij purenexus.
Yup dat was 'm dus...de verkeerde volgorde. Ik heb nu ook de vendor zip geflashed vanuit twrp (ipv via fastboot).

Ps bij installatie van elementalx kernel : laat je de selinux optie aangevinkt?

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 10-12-2015 22:41 ]

• Megupe
  • Laatst online: 22:47
pitchdown schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:22:
bevalt prima :) AMOLED is ff wennen, maar het zijn met name rood/oranje die wat "opvallen".

:9~ :9~ :9~

Afgelopen nacht in 6 uur tijd wel 3% batterij verloren, dus dat gaat redelijk. Laad hem op als ik bezig ben met andere zaken en dan hoeft ie 's nachts niet continue 97-100% bij te laden

[ Voor 22% gewijzigd door Megupe op 10-12-2015 22:46 ]

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Zit ik net mijn mooie zwarte 6P te bewonderen, kijk ik er even goed naar, de achterkant is ook heel mooi, zie ik ineens en barst in het glas van het vizier! Nooit laten vallen, en week oud, erg zuinig op. Op het internet zie ik wel meer van deze verhalen, schijnt met warmte te maken te kunnen hebben. Morgen maar CB bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 16:38
pitchdown schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:22:
Ik ben ook overgestapt van Nexus 5 naar de 6p. Dingen die me gelijk opvielen:

De helderheid van het scherm is enorm veel beter dan die van de N5.

Het scherm is enorm. Maar het went vrij snel, want mijn N5 voelt nu aan als een kabouter telefoon.

Mijn N5 was snappy. Maar de 6p is echt razendsnel. Ik had nooit verwacht dat het verschil tussen een snapdragon 800 en 810 zo merkbaar was. De 810 wordt naar mijn gevoel ook niet warmer dan de 800 in de N5.

De verbinding van mijn N5, zowel de wifi als het netwerk (KPN) was niet altijd geweldig. De 6p heeft een veel betere verbinding.

De vingerafdruk scanner. Ik dacht dat het een gimmick was, maar ik gebruik hem nu constant. Hij is echt heel erg snel.

Ik vond de Nexus 5 echt een top toestel. Heb er 2 jaar lang plezier van gehad. Maar de 6p is duidelijk een klasse hoger.
De grootte went heel snel. Mijn handen zijn niet heel groot, maar het meeste kan ik nog bedienen met één hand.

Hopelijk heb je zo voldoende info. ;)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Vraagje mbt TWRP Recovery.

Ik lees een boel over gedoe met terugzetten van backups, dat schijnt nog niet helemaal lekker te werken?

Ik weet dat het noodzakelijk is om eerst alle security (pin, vingerprints) te deactiveren voordat je een backup maakt.

Moet ik nog ergens anders rekening mee houden, of kan ik gewoon alle opties aanvinken (incl de vendor zaken?) en later de backup gewoon terugzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 11-12-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
iestyn99 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:31:
Zit ik net mijn mooie zwarte 6P te bewonderen, kijk ik er even goed naar, de achterkant is ook heel mooi, zie ik ineens en barst in het glas van het vizier! Nooit laten vallen, en week oud, erg zuinig op. Op het internet zie ik wel meer van deze verhalen, schijnt met warmte te maken te kunnen hebben. Morgen maar CB bellen.
heb je hier een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasbas2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-08 22:54
baasbas2 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:12:
Zijn er misschien mensen in omgeving Warnsveld/Zutphen +- 25 km met een Nexus 6P? Ik heb alle winkels al afgezocht naar een demomodel deze is alleen niet te vinden. Ik wil hem graag even zien omdat ik de 6P misschien aan wil schaffen.
Toevallig gisteren in MediaMarkt Arnhem geweest. Daar hebben ze de zwarte Nexus 6P als demotoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
hubhib schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:32:
[...]

Ik ben ook overgestapt van Nexus 5 naar de 6p. Dingen die me gelijk opvielen:

De helderheid van het scherm is enorm veel beter dan die van de N5.

Het scherm is enorm. Maar het went vrij snel, want mijn N5 voelt nu aan als een kabouter telefoon.

Mijn N5 was snappy. Maar de 6p is echt razendsnel. Ik had nooit verwacht dat het verschil tussen een snapdragon 800 en 810 zo merkbaar was. De 810 wordt naar mijn gevoel ook niet warmer dan de 800 in de N5.

De verbinding van mijn N5, zowel de wifi als het netwerk (KPN) was niet altijd geweldig. De 6p heeft een veel betere verbinding.

De vingerafdruk scanner. Ik dacht dat het een gimmick was, maar ik gebruik hem nu constant. Hij is echt heel erg snel.

Ik vond de Nexus 5 echt een top toestel. Heb er 2 jaar lang plezier van gehad. Maar de 6p is duidelijk een klasse hoger.
De grootte went heel snel. Mijn handen zijn niet heel groot, maar het meeste kan ik nog bedienen met één hand.

Hopelijk heb je zo voldoende info. ;)
Bedankt voor je info!

Ik zit nog te twijfelen tussen de Nexus 6P en de nokia lumia 950.
Grootste overweging zit natuurlijk in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
pitchdown schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:26:
[...]
Ik zit nog te twijfelen tussen de Nexus 6P en de nokia lumia 950.
Grootste overweging zit natuurlijk in het OS.
En in de bouwkwaliteit. Ik heb voordat ik mijn 6P kocht een aantal dagen de 950XL gebruikt maar die heb ik mooi weer terug gestuurd omdat die niet echt aanvoelt als een telefoon van 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
SkyThes schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:32:
[...]

En in de bouwkwaliteit. Ik heb voordat ik mijn 6P kocht een aantal dagen de 950XL gebruikt maar die heb ik mooi weer terug gestuurd omdat die niet echt aanvoelt als een telefoon van 700 euro.
Ik ga de 950 ook testen.
Zijn er nog meer zaken bij jou opgevallen positief/negatief t.o.v. van deze 2 toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
pitchdown schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:36:
[...]

Ik ga de 950 ook testen.
Zijn er nog meer zaken bij jou opgevallen positief/negatief t.o.v. van deze 2 toestellen?
Ondanks dat ik aardig MS addict ben (Surface Pro etc etc.) kan ik na jarenlang Android gebruik nog niet wennen aan de beperkte hoeveelheid apps en de apps die er zijn hebben vaak een beperkte functionaliteit. Nu denk ik wel dat UWP potentie heeft echter heb ik geen zin om daar nu proefkonijn voor te zijn.

Wat ik nu wel mis is de camera. Als je dacht dat de 6P al mooie foto's maakt dan moet je eens naar die van de 950 serie kijken _/-\o_ :9~

Maargoed nu weer on topic! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Heb nu even geen andere camera voorhanden maar ik zal vanavond even kijken of ik er een kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riyuma
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05-2022
iestyn99 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:31:
Dat is wel zwaar verrot...ben benieuwd hoe CB met dit soort gevallen omgaat.

Had je trouwens wel een case voor je 6P? Ik had voordat ik mijn nexus kreeg de Moko Clear case besteld, anti slip en behoorlijk shockproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

De special Edition al gezien iemand?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/yAqiGEqSII51zGVtYfS8Y0t-B6sblcYTLio36G7CgeytVWCW3tzcBQ_Z4gTmzBJ9Ww=w852-rw

Goud lijkt me? Maar volgens mij niet te koop hierzo in EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Nee enkel in Japan zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 16:09
Hij is wel via Amazon.fr te bestellen (of was in ieder geval op voorraad).

Overigens is dit inderdaad een versie die bedoeld is voor de Japanse markt, komt ook alleen in de 128GB variant.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiwi op 11-12-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:39:
[...]

Yup dat was 'm dus...de verkeerde volgorde. Ik heb nu ook de vendor zip geflashed vanuit twrp (ipv via fastboot).

Ps bij installatie van elementalx kernel : laat je de selinux optie aangevinkt?
Ja ik laat alles staan zoals het is bij installatie ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:22:
[...]

Ja ik laat alles staan zoals het is bij installatie ingesteld staat.
Top, dank. Ik had alles gisteren geflashed en tot nu toe loopt de rom en kernel perfect (en zeer rap...antutu 124k).

Heb je toevallig nog tips voor het maken / restoren van backups in twrp. Daar schijnt nog niet alles lekker te lopen met het restoren...(ps ik weet alle beveiligings settings in de rom eerst deactiveren voordat je backup maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De nieuwe functie is te activeren door op de homeknop van je Android-toestel te drukken en vervolgens ‘Hier heb ik hulp bij nodig’ te zeggen. Hierna voorziet Now on Tap op basis van de context je van informatie. Ontvang je bijvoorbeeld een mailtje met daarin informatie over een film, dan zoekt Now on Tap recensies, de trailer en releasedatum op.
http://www.androidplanet.nl/spotlight/google-now/

Zag de functie Now on Tap al langs komen. Iemand al gelukt om dit te activeren of werkt het alleen in de VS? Lijkt mij een gave functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Nee hoor werkt prima op mijn 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zeg je dan ook letterlijk Hier heb ik hulp bij nodig? als ik bv google music open heb en klik twee keer op de homeknop gaat die naar het std menu van google now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Je hoeft slechts de home knop ingedrukt te houden en je krijgt automatisch meer info over het onderwerp waar je op dat moment bij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mono_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 20:25
Vandaag mijn Nexus 6P omgeruild vanwege het gelige scherm. Omgeruild device is exact hetzelfde, dus zal wel aan mij liggen ... -_-

Kom van een OnePlus One, LCD IPS en zal gewoon moeten wennen aan het AMOLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Versteegrob schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:52:
Zeg je dan ook letterlijk Hier heb ik hulp bij nodig? als ik bv google music open heb en klik twee keer op de homeknop gaat die naar het std menu van google now.
Werkt ook prima op m'n Nexus 5X; je moet niets zeggen, gewoon de homeknop ingedrukt houden en eenmaal kiezen voor "turn on". Hierna werkt het bij elk scherm dat je open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Mono_ schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:57:
Vandaag mijn Nexus 6P omgeruild vanwege het gelige scherm. Omgeruild device is exact hetzelfde, dus zal wel aan mij liggen ... -_-

Kom van een OnePlus One, LCD IPS en zal gewoon moeten wennen aan het AMOLED scherm.
En als je sRGB modus inschakelt in de Ontwikkelaars Opties?
Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's