Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:24
Zojuist bestelling omgezet naar 32GB, bleef mezelf voorliegen dat ik 64GB echt nodig had. Thanks iig voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Haha, prima hoor! Ik dacht, ik kan het altijd eens vragen. ;)

Zo te lezen ben je in ieder geval tot noch toe zeer tevreden met de 6P! Door leverproblemen bij CoolBlue zal ik nog een klein weekje extra moeten wachten denk ik. Volgende keer bestel ik gewoon bij de Google Store, dat heb ik wel geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:09
Minimum92 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:32:
[...]

Zo te lezen ben je in ieder geval tot noch toe zeer tevreden met de 6P! Door leverproblemen bij CoolBlue zal ik nog een klein weekje extra moeten wachten denk ik. Volgende keer bestel ik gewoon bij de Google Store, dat heb ik wel geleerd!
Ik zal proberen om morgenavond even te vergelijken met mijn Nexus 5, maar qua audio zul je niet heel veel aan mij hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Minimum92 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:32:
[...]

Bestellen bij de Google store kun je toch alsnog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Michele_M_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:00:
[...]

Bestellen bij de Google store kun je toch alsnog doen?
Gaat dat in dit stadium echter nog iets uitmaken? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
Minimum92 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:13:
[...]

Kun je iets zinnigs zeggen over het volume en de kwaliteit van de hoofdtelefoon-uitgang? Ik heb daar hele verscheidene verhalen over gehoord van gebruikers op XDA en Reddit. Kun je het vergelijken met andere recente toestellen, of ben jij daar niet de geschikte persoon voor? :)
Phonearena geeft hier een benchmark over. Hier eindigt de Nexus 6P onderaan het lijstje van high-end toestellen qua output. Om eerlijk te zijn zou ik me hier totaal geen zorgen over maken. Heb even wat getest tussen de S6 en de 6P en ik merk nauwelijks verschil bij het aansturen van een headphone. Ik ben zeker geen audiofiel, maar klinkt in mijn korte test vrijwel hetzelfde en de 6P kan ook met bijvoorbeeld de bijgeleverde earphones zeker op een volume worden ingesteld dat op de langere termijn gehoorschade oplevert. Met een headphone is het volume op de hoogste stand niet te hard, maar acceptabel tegen het harde aan, dit was bij de S6 bijvoorbeeld overigens ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 13:02
Minimum92 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:13:
[...]

Kun je iets zinnigs zeggen over het volume en de kwaliteit van de hoofdtelefoon-uitgang? Ik heb daar hele verscheidene verhalen over gehoord van gebruikers op XDA en Reddit. Kun je het vergelijken met andere recente toestellen, of ben jij daar niet de geschikte persoon voor? :)
Gebruik hem (sinds kort) dagelijks in de trein met in-ear dopjes, werkt prima. Moet bekennen dat er bij die dopjes een eigen DSP zit, maar ook als je die uitschakeld, en dus afhankelijk bent van de telefoon, is het geluid kwalitatief goed en kan het ook goed (te) hard. Qua volume en kwaliteit is de uitgang in mijn beleving prima (ik ben gewend aan een Sennheiser HD650 thuis, dus als er iets echt mis was met mijn Nexus 6P exemplaar qua audio had ik het inmiddels wel gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 13:02
nDirect090 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:50:
Ahaa bedankt voor t antwoord. Maar de vraag is eigenlijk nog steeds, is 32 genoeg ? Ik twijfel echt enorm !!
Dat is toch echt een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden, aangezien het sterk afhankelijk is van je gebruik. Als indicatie: ik heb nu eigenlijk alles er op staan wat ik nodig heb en heb 5GB gebruikt. De rest is dus over voor het nemen van foto's, video's, en wat off-line audio bestanden die ik er op ga zetten.

Bij mijn vorige telefoon (met 16GB opslag) ben ik eigenlijk nooit tegen de limiet aangelopen, en de gebruikstrend (ook die van mij) is meer richting streamen dan richting opslaan en meenemen. Dus ik denk dat voor een gemiddelde gebruiker die 32GB eigenlijk al zat is (gegeven dat zo'n telefoon een jaar of 2 a 3 meegaat en je dan meestal toch een nieuwe koopt), maar uiteraard zijn er mensen die er meer op kwijt willen (veel filmen, veel data mee) en dan kan een stap groter handig zijn. Ik heb, en gebruik, daar liever andere devices voor, maar ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:58

CSB

:D

Ik heb de 6P sinds gisteren, dus ik kan er niet al te veel van vinden nog. Maar hebben jullie ook het idee dat de batterij nog "moet wennen"? Hij gaat wel erg snel leeg, in vergelijking met mijn N5. Ik heb het idee dat met name het scherm veel vraagt van de batterij. Wat is jullie ervaring?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Bij mij is de accu veel beter dan die van de N5 en ongeveer vergelijkbaar met de N6. Ik stel me zo voor dat je de eerste paar dagen nog weinig kunt zeggen over het batterijverbruik omdat je dan toch nog erg veel bezig bent met installeren, instellen en "spelen". Dat zal het batterijverbruik dus ook hoger zijn dan het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:16
Klopt, ik heb ook de eerste 1,5 dag aardig snel de batterij leeggekregen. Maar 4u sot is toch echt makkelijk te halen. Ik denk dat ik volgende week makkelijk de 5 ga halen met normaal gebruik.

Heb trouwens ook de bootloader unlocked, geroot en de elementalX kernel erop gezet. Daarmee kan je de kleuren van je scherm aanpassen en met wat aanpassingen ziet het er al een stuk beter uit! Geen gelige/creme kleur voor wit, maar gewoon wit. Daarnaast ook Xposed erop gezet met gravitybox zodat je makkelijk alle toggles in je dropdown menu kan aanpassen en dat bijv spotify wordt opgestart zodra je de oordopjes/aux kabel inplugged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:58

CSB

:D

6pack15 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:58:
Daarnaast ook Xposed erop gezet met gravitybox zodat je makkelijk alle toggles in je dropdown menu kan aanpassen en dat bijv spotify wordt opgestart zodra je de oordopjes/aux kabel inplugged
Je dropdown menu aanpassen kan al in stock Android 6.0. Je moet dan het "gear"icoontje in je drop down menu 5 seconde ingedrukt houden en dan krijg je System UI tuner erbij in je instellingen menu.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
CSB schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:12:
[...]

Je dropdown menu aanpassen kan al in stock Android 6.0. Je moet dan het "gear"icoontje in je drop down menu 5 seconde ingedrukt houden en dan krijg je System UI tuner erbij in je instellingen menu.
Mja, dat vond ik zelf nog erg beperkt en niet helemaal duidelijk werken. En verder is er nog veel meer te regelen met gravitybox. Zoals je data snelheid weergeven of je brightness veranderen door over je taakbalk te schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 18:01
Heb inmiddels mijn Nexus 6P een week. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het toestel. Vooral de accuduur (komende van een Nexus 5) is geweldig. Ik haal elke dag tussen de 5 en de 6 uur screen on time.

Een ding wat ik me wel afvraag, weet iemand wanneer Android Pay naar Nederland komt? Dat was een functie waar ik wel naar uit zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
deleted...svp verwijderen.

[ Voor 85% gewijzigd door dafmay op 29-11-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
ShadowCode schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:16:
Heb inmiddels mijn Nexus 6P een week. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het toestel. Vooral de accuduur (komende van een Nexus 5) is geweldig. Ik haal elke dag tussen de 5 en de 6 uur screen on time.

Een ding wat ik me wel afvraag, weet iemand wanneer Android Pay naar Nederland komt? Dat was een functie waar ik wel naar uit zit te kijken.
Wat doe je dan vooral op je Smartphone?
Ook gamen of vooral browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Even een korte beschrijving van hoe mijn eerste 48u met de Nexus 6P 64gb Graphite zijn verlopen.

Mijn vorige telefoon was een Nexus 5. Ik heb deze voor 2 jaar gehad en op de batterij en een barst door het scherm na, op zich nog prima te gebruiken. Maar na 2 jaar raak je uitgekeken op het oude en wordt je jaloers gemaakt met alle nieuwe telefoons die uitkomen. Dus vond ik het tijd om te upgraden en dit keer niet zozeer op de kosten te letten. Dus zodoende gekozen voor de 6P.

Toen hij net gearriveerd was, bedacht ik me dat ik helemaal geen nano sim had.. Dom dom dom.. :+ En knippen durfde ik niet aan, dus meteen een nieuwe simkaart besteld en helemaal top van BEN binnen 2 dagen had ik hem al in huis! De eerste dag heb ik meteen het apparaat geunlocked en geroot. Ik heb uiteraard wat gespeeld met de nieuwe camera en slow motion functies (tot de slappe lach aan toe met een pratende vriendin in slow motion). Uiteraard was het een grote stap om van 5 inch naar 5.7 inch over te stappen, maar ik ben er al gauw aan gewend. En ik merk nu dat ik sowieso al vaak me telefoon met twee handen bediende, dus dit is alleen maar gunstiger. Eerste negatieve puntjes die opgevallen zijn: Een echt zoemende vibreermoter. Een hoge zoem zeg maar. En een puntje is dat mijn scherm niet 100% wit weergeeft, zoals bij anderen ook het geval is. Ik vind het niet storend, want alle andere duizenden kleuren geeft het AMOLED prachtig weer!

Op de tweede dag dus mijn nano-sim binnen gekregen en me telefoon weer factory reset gedaan (gewoon voor de zekerheid weer vers beginnen, slaat eigenlijk nergens op..). Bij het installeren van een stuk of 20 apps werd de telefoon wel (erg) warm, maar in vergelijking, mijn Nexus 5 werd warmer. Tot nog toe geen enkele hapering ondervonden, alleen bij het aan en uit zetten van de sRGB modus. Maar die vind ik persoonlijk niet mooi, dus ik maak er geen gebruik meer van (kleuren zijn erg flets). Een medestudent van mij had aangeraden om te kijken naar Xposed. Ik had er wel van gehoord maar had geen flauw idee wat het precies was. Nadat ik wat informatie op XDA gelezen had en een paar artikelen was ik toch om. Het zag eruit als een fantastische manier om van je stock ROM een custom ROM te maken. Installeren ging makkelijk en het gebruiken ervan ook. De enige module waar ik nog naar opzoek ben is eentje om toch te kijken naar de kleuren van het scherm. Iets om de wit waardes meer naar blauw te zetten.

Verder dus een zeer tevreden Nexus 6P gebruiker hier!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6pack15
Leviathius schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:55:
Even een korte beschrijving van hoe mijn eerste 48u met de Nexus 6P 64gb Graphite zijn verlopen.

Mijn vorige telefoon was een Nexus 5. Ik heb deze voor 2 jaar gehad en op de batterij en een barst door het scherm na, op zich nog prima te gebruiken. Maar na 2 jaar raak je uitgekeken op het oude en wordt je jaloers gemaakt met alle nieuwe telefoons die uitkomen. Dus vond ik het tijd om te upgraden en dit keer niet zozeer op de kosten te letten. Dus zodoende gekozen voor de 6P.

Toen hij net gearriveerd was, bedacht ik me dat ik helemaal geen nano sim had.. Dom dom dom.. :+ En knippen durfde ik niet aan, dus meteen een nieuwe simkaart besteld en helemaal top van BEN binnen 2 dagen had ik hem al in huis! De eerste dag heb ik meteen het apparaat geunlocked en geroot. Ik heb uiteraard wat gespeeld met de nieuwe camera en slow motion functies (tot de slappe lach aan toe met een pratende vriendin in slow motion). Uiteraard was het een grote stap om van 5 inch naar 5.7 inch over te stappen, maar ik ben er al gauw aan gewend. En ik merk nu dat ik sowieso al vaak me telefoon met twee handen bediende, dus dit is alleen maar gunstiger. Eerste negatieve puntjes die opgevallen zijn: Een echt zoemende vibreermoter. Een hoge zoem zeg maar. En een puntje is dat mijn scherm niet 100% wit weergeeft, zoals bij anderen ook het geval is. Ik vind het niet storend, want alle andere duizenden kleuren geeft het AMOLED prachtig weer!

Op de tweede dag dus mijn nano-sim binnen gekregen en me telefoon weer factory reset gedaan (gewoon voor de zekerheid weer vers beginnen, slaat eigenlijk nergens op..). Bij het installeren van een stuk of 20 apps werd de telefoon wel (erg) warm, maar in vergelijking, mijn Nexus 5 werd warmer. Tot nog toe geen enkele hapering ondervonden, alleen bij het aan en uit zetten van de sRGB modus. Maar die vind ik persoonlijk niet mooi, dus ik maak er geen gebruik meer van (kleuren zijn erg flets). Een medestudent van mij had aangeraden om te kijken naar Xposed. Ik had er wel van gehoord maar had geen flauw idee wat het precies was. Nadat ik wat informatie op XDA gelezen had en een paar artikelen was ik toch om. Het zag eruit als een fantastische manier om van je stock ROM een custom ROM te maken. Installeren ging makkelijk en het gebruiken ervan ook. De enige module waar ik nog naar opzoek ben is eentje om toch te kijken naar de kleuren van het scherm. Iets om de wit waardes meer naar blauw te zetten.

Verder dus een zeer tevreden Nexus 6P gebruiker hier!
Voor de kleuren veranderen moet je even de elementalx kernel flashen. En de app downloaden. Er zijn vast ook andere manieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
6pack15 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:01:
[...]

Voor de kleuren veranderen moet je even de elementalx kernel flashen. En de app downloaden. Er zijn vast ook andere manieren
Ik gebruik zelf ook ElementalX inderdaad, en via de kernel is toch wel de beste manier om de kleuren aan te passen. Daarbij komen er natuurlijk nog meer voordelen bij de EX kernel, zoals betere ondersteuning voor 3 button headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:36

Ves

A gadget addicted Bounty

ShadowCode schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:16:

Geen idee, en Google laat er ook niks over los. Het uitrollen loopt (veel te) langzaam. Sowieso zal het eerst in de UK beschikbaar zijn voordat Nederland aan de buurt komt.

De beste kans voor betalingen met een mobiel wordt ING.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
6pack15 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:01:
[...]

Ik las het al eerder in dit topic inderdaad, maar kan ik de elementalx kernel naast de Xposed kernel gebruiken? Het wordt toch afgeraden om meerdere kernels naast elkaar te draaien of vergis ik me nu?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
Leviathius schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:22:
[...]

Ik las het al eerder in dit topic inderdaad, maar kan ik de elementalx kernel naast de Xposed kernel gebruiken? Het wordt toch afgeraden om meerdere kernels naast elkaar te draaien of vergis ik me nu?
Xposed is geen kernel (twee kernels is trouwens niet eens mogelijk) maar een system mod. Ik draai zelf ook Xposed + ElementalX, en dat werkt helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43

Soullie

Planeshift

Net ook Xposed geinstalleerd.
Ging ook vrij gladjes.

Gravity Box / MinminGuard en Youtubeadaway werken iig na behoren.

Vooral Gravitybox voegt zoveel toe.

Ik gebruik trouwens ook vanaf dag 1 ElementalX en die werkt prima, (ook qua color control, alhoewel ik het bij mijn nexus niet nodig vind hier mee te spelen, kleuren zijn prima out of the box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
wilke77 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:52:
[...]

Wat doe je dan vooral op je Smartphone?
Ook gamen of vooral browsen?
Vooral browsen, gamen is meestal niet meer dan een uur per dag op m'n smartphone en dan speel ik vooral Asphalt 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
Ves schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:42:
[...]

Geen idee, en Google laat er ook niks over los. Het uitrollen loopt (veel te) langzaam. Sowieso zal het eerst in de UK beschikbaar zijn voordat Nederland aan de buurt komt.

De beste kans voor betalingen met een mobiel wordt ING.
Ik zag inderdaad dat ING een Beta heeft gedaan voor mobiel betalen. Heb de APK inmiddels ook gevonden maar ik kan t niet activeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowCode schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:35:
[...]

Ik zag inderdaad dat ING een Beta heeft gedaan voor mobiel betalen. Heb de APK inmiddels ook gevonden maar ik kan t niet activeren :'(
Je moet je aanmelden volgens mij, ING mobiel betalen heet het. Weet niet zeker of het nog steeds kan. De service zelf werkt perfect! Wel even wennen dan NFC in de bovenkant zit, ik hield altijd mijn hele telefoon voor de betaalautomaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:40:
[...]

Je moet je aanmelden volgens mij, ING mobiel betalen heet het. Weet niet zeker of het nog steeds kan. De service zelf werkt perfect! Wel even wennen dan NFC in de bovenkant zit, ik hield altijd mijn hele telefoon voor de betaalautomaat :)
Enig idee waar ik me moet aanmelden? Heb me aangemeld als tester op Google Play maar op de ING site kan ik er niks over vinden.

EDIT: Ah, heb t gevonden: https://www.ing.nl/partic...mobiel-betalen/index.html

Jammer genoeg ''Test is vol''

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowLabs op 29-11-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
ShadowCode schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:41:
[...]

Enig idee waar ik me moet aanmelden? Heb me aangemeld als tester op Google Play maar op de ING site kan ik er niks over vinden.

EDIT: Ah, heb t gevonden: https://www.ing.nl/partic...mobiel-betalen/index.html

Jammer genoeg ''Test is vol''
Als je bent aangemeld als tester bij Google Play, dan zou je de app gewoon moeten kunnen downloaden.
Werkt in ieder geval erg makkelijk, vinger op de scanner en de visor op de betaalautomaat. Nu nog ondersteuning voor de Fingerprint API door ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
Kiwi schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:09:
[...]

Als je bent aangemeld als tester bij Google Play, dan zou je de app gewoon moeten kunnen downloaden.
Werkt in ieder geval erg makkelijk, vinger op de scanner en de visor op de betaalautomaat. Nu nog ondersteuning voor de Fingerprint API door ING.
Ik krijg elke keer een 'Op deze rekening kunt u mobiel betalen niet activeren' foutmelding. Enig idee? Het is het geval bij allebei mijn rekeningen.

EDIT: Ah, gevonden: - Mobiel Betalen is nog niet beschikbaar voor ING klanten jonger dan 18 jaar. Das nou jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowLabs op 29-11-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Google Play: ING Mobiel Betalen

Huh. Ik heb deze link gevonden en hij doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:40:
[...]

Voor mij ook. Had het bij het testen van Android Beam.

Wat wel interessant is is dat NFC niet werkt als het scherm uit staat of je de telefoon niet unlocked hebt. Voor Android 6.0 was dit niet zo, dan las mijn telefoon gewoon de chip van mijn OV als deze te dicht bij elkaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:26
Half dagje gebruikt.
Groote pre's (komend van N5):
Mooi scherm
Snelheid
Speakers
Fingerprint unlock
Camera
Bouwkwaliteit/knopjes

Nadelen:
Grootte van het apparaat is wel wennen
Ben er te voorzichtig mee
Zelf simkaart knippen ;)

Erg tevreden met mijn keuze tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ves schreef op maandag 30 november 2015 @ 01:06:
[...]

Voor mij ook. Had het bij het testen van Android Beam.

Wat wel interessant is is dat NFC niet werkt als het scherm uit staat of je de telefoon niet unlocked hebt. Voor Android 6.0 was dit niet zo, dan las mijn telefoon gewoon de chip van mijn OV als deze te dicht bij elkaar waren.
Weet je dat zeker? Ik heb altijd het scherm aan moeten zetten om NFC te gebruiken! Er waren ook mods waarmee je (met root) kon zorgen dat het altijd aan stond, was volgens mij niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
Mijn N5 begon ook altijd het NFC geluidje te maken als ik hem per ongeluk op een bibliotheek boek legde. Ook als het scherm uitstond. Of je dan ook daadwerkelijk goedkeuring ergens aan kan geven (zoals een betaling) is een 2e natuurlijk.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
Zijn er al mensen die schade hebben aan hun zwarte toestel? Ik heb het toestel sinds zaterdag, altijd in een lege broekzak of met de rug op tafel. Kom ik er net achter dat één hoekje aan het afbladeren is (links onder). Zal een foto maken mochten er mensen geïnteresseerd zijn. Erg vreemd omdat ik er erg zuinig mee ben geweest deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 21:22
Dit is iets dat ik me sowieso afvraag. Ik overweeg de frost te nemen. Maar blijft de frostlaag erop wel goed? Het lijkt me dat de alu versie het minst gevoelig is voor beschadigingen. Zijn er meer "afbladder" / lichtebeschadiging ervaringen?
bloblub schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:05:
Zijn er al mensen die schade hebben aan hun zwarte toestel? Ik heb het toestel sinds zaterdag, altijd in een lege broekzak of met de rug op tafel. Kom ik er net achter dat één hoekje aan het afbladeren is (links onder). Zal een foto maken mochten er mensen geïnteresseerd zijn. Erg vreemd omdat ik er erg zuinig mee ben geweest deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
Het lijkt er toch op dat mijn telefoon slijt/val schade heeft. 3 hoekjes zijn lichtelijk beschadigd. Misschien toch te ruig mee omgegaan dit weekend. De zwarte is dus erg gevoelig voor krassen, wat al bekend was voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander886
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 17:23
bloblub schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:07:
Het lijkt er toch op dat mijn telefoon slijt/val schade heeft. 3 hoekjes zijn lichtelijk beschadigd. Misschien toch te ruig mee omgegaan dit weekend. De zwarte is dus erg gevoelig voor krassen, wat al bekend was voor velen.
Zou je een foto kunnen plaatsen bloblub? Ik zit zelf op de graphite 64gb te wachten maar de verhalen over afbladderende kleur maken me toch een beetje angstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Op Reddit zie ik er ook een paar meldingen over: https://www.reddit.com/r/...e_of_the_graphite_finish/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 08:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik wilde net een witte 64GB gaan bestellen, maar met bovenstaande verhalen zit ik sterk te twijfelen om toch maar een aluminium te gaan halen. Blijft wel het langste mooi denk ik.
Weet iemand of de witte en zwarte variant gemaakt zijn van geanodiseerd aluminium?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Wat betreft de ING mobiel bankieren app: Ik kreeg als tester vandaag de mail dat het nu live is gegaan voor iedereen. Dus als het goed is moet iedereen dit nu kunnen gebruiken. Als tester een jaar gratis, dat is ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
sander886 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:25:
[...]

Zou je een foto kunnen plaatsen bloblub? Ik zit zelf op de graphite 64gb te wachten maar de verhalen over afbladderende kleur maken me toch een beetje angstig
Het is overduidelijk val/stoot schade. Toch te ruig mee omgegaan bij het stappen in het weekend dus :P

http://imgur.com/a/f7goW

Misschien toch maar overwegen een hoesje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:40:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb altijd het scherm aan moeten zetten om NFC te gebruiken! Er waren ook mods waarmee je (met root) kon zorgen dat het altijd aan stond, was volgens mij niet standaard.
Kan zelf niet bevestigen of dit door 6.0 komt maar met 5.1.1 kreeg ik altijd het deuntje als mijn N6 uitstond. Dus de NFC chip werd gelezen. Draai als sinds 4.0 alleen stock.
bloblub schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:05:
Ik zal toevallig na mijn 2de dag in bezit dat er aan de onderzijde een kleine stukje kleur weg is. Hoe dit is gebeurd geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
Ves schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:58:
[...]

Kan zelf niet bevestigen of dit door 6.0 komt maar met 5.1.1 kreeg ik altijd het deuntje als mijn N6 uitstond. Dus de NFC chip werd gelezen. Draai als sinds 4.0 alleen stock.

[...]

Ik zal toevallig na mijn 2de dag in bezit dat er aan de onderzijde een kleine stukje kleur weg is. Hoe dit is gebeurd geen idee.
Ongeveer zoals de afbeelding die ik gepost heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
Sinds zaterdag toestel binnen en merk dat het toestel niet automatisch verbinding maakt met mijn WiFi netwerk. Pas nadat ik WiFi aan en uit heb gezet op het toestel, wordt er verbinding gemaakt.

Ik heb er niets over kunnen vinden, weet wel dat het bij de eerste generatie n5 ook is voorgekomen.

Meer mensen last van?

[ Voor 0% gewijzigd door Space-kc op 30-11-2015 21:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

bloblub schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:32:
[...]

Ongeveer zoals de afbeelding die ik gepost heb?
Zo klein als op jouw tweede foto en aan de achterkant in het hoekje onderaan.

Op XDA is er een thread om te kijken waar de verschillen zitten in mankementen. Daar denken ze dat toestellen die voor November zijn gemaakt een aantal zwakheden hebben waaronder de lens die misschien makkelijk barst.
Zelf is mijn toestel op 13 november gemaakt en 23 had ik het besteld.
Space-kc schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:50:
Sinds zaterdag toestel binnen en merk dat het toestel niet automatisch verbinding maakt met mijn WiFi netwerk. Pas nadat ik WiFi aan en uit heb gezet op het toestel, wordt er verbinding gemaakt.

Ik heb er niets over kunnen vinden, weet wel dat het bij de eerste generatie n5 ook is voorgekomen.

Meer mensen last van?
Geen Wi-Fi issue bij mij tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johedi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-04-2022
Ves schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:05:
[...]

Zelf is mijn toestel op 13 november gemaakt en 23 had ik het besteld.

[...]
Waar kan je zien wanneer je toestel is gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi
Johedi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:01:
[...]

Boot naar de bootloader (power + volume down), en kies vervolgens barcodes. Een daarvan geeft de productiedatum van je toestel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Johedi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:01:
[...]

In fastboot mode booten en dan met de volumetoetsen barcodes selecteren. De datum in het midden is je productiedatum (let op Amerikaanse notitie, dus maand en daarna dag)

Edit: kiwi was me voor :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45

Meer mensen last van?
Ik ook, maar alleen op mijn werk, thuis werkt het goed. Lijkt inderdaad op wat de Nexus 5 ook had in het prille begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023

Meer mensen last van?
Probeer je ssid(netwerknaam) eens op zichtbaar te zetten in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
markiebiboy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:56:
[...]

Probeer je ssid(netwerknaam) eens op zichtbaar te zetten in je router.
Staat al op zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Kiwi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:12:
[...]

Boot naar de bootloader (power + volume down), en kies vervolgens barcodes. Een daarvan geeft de productiedatum van je toestel :)
Hmm mijn toestel is ook van 13 november, ik heb tot nu toe ook geen problemen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16
Ik heb de telefoon vandaag voor de 4de dag in gebruik en moet zeggen dat de batterijduur echt geweldig is. Vanmorgen om 08:00 ging hij van de lader met het volgende gebruik door de dag heen:

- 3u muziek luisteren
- 45m hearthstone
- +- 2 uur browsen
- nog wat spelen met instellingen door de dag heen

Ook is hij verbonden met mijn Moto 360 (1st gen) en worden mijn bewegingen continu gemeten.
Hier de screenshots van 22.30 vandaag:

http://imgur.com/GCwfaUd
http://imgur.com/qbc1E39

De Doze-functie lijkt zijn werk goed te doen!

[ Voor 4% gewijzigd door Therach op 01-12-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Laguna

Connaisseur

Therach schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:38:
Ik heb de telefoon vandaag voor de 4de dag in gebruik en moet zeggen dat de batterijduur echt geweldig is. Vanmorgen om 08:00 ging hij van de lader met het volgende gebruik door de dag heen:

- 3u muziek luisteren
- 45m hearthstone
- +- 2 uur browsen
- nog wat spelen met instellingen door de dag heen

Ook is hij verbonden met mijn Moto 360 (1st gen) en worden mijn bewegingen continu gemeten.
Hier de screenshots van 22.30 vandaag:

http://imgur.com/GCwfaUd
http://imgur.com/qbc1E39

De Doze-functie lijkt zijn werk goed te doen!
Doze werkt alleen als je 'm voor langere tijd neerlegt. Interessanter was daarom geweest als je het screenshot had gepost nadat je de grafiek aanraakt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Met de app Naptime kun je doze inschakkelen versnellen. Misschien nuttig voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik wacht toch nog op de review van tweakers.net. Alleen het duurt lang voordat ze die klaar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
wilke77 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:18:
Ik wacht toch nog op de review van tweakers.net. Alleen het duurt lang voordat ze die klaar hebben
morgen online waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

BigF25 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:19:
[...]

morgen online waarschijnlijk
Gebaseerd op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Zie topic 'Wannneer kunnen we de review Nexus 6p verwachten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sorry als dit al reeds gevraagd is,

Maar is er enig idee wanneer de 6P 128GB in de winkels verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Anthony schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:48:
Sorry als dit al reeds gevraagd is,

Maar is er enig idee wanneer de 6P 128GB in de winkels verschijnt?
Wellicht dat je het hier kan vinden:
[Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 09:09
Ben toch nog aan het twijfelen over de kleur. heb nu de zwarte 6p maar als ik goed kijk zie ik onderaan aan kleine krasjes waar het aluminium kleur al doorheen komt. Vraag me toch echt af hoe dit over 6mnd eruit gaat zien terwijl ik zo voorzichtig ben met de telefoon. Misschien dat ik deze toch terug stuur en een zilveren versie bestel ... Dillema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

struik978 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:58:
Ben toch nog aan het twijfelen over de kleur. heb nu de zwarte 6p maar als ik goed kijk zie ik onderaan aan kleine krasjes waar het aluminium kleur al doorheen komt. Vraag me toch echt af hoe dit over 6mnd eruit gaat zien terwijl ik zo voorzichtig ben met de telefoon. Misschien dat ik deze toch terug stuur en een zilveren versie bestel ... Dillema.
Dat is de reden dat ik een witte heb besteld. Zie je dergelijke krasjes minder. En als het op een gegeven moment toch te erg wordt, kan je er nog een dbrand skin overheen plakken.
https://dbrand.com/shop/nexus-6p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 09:09
ik moet eerlijk bekennen dat ik de bouwkwaliteit toch wel beetje vind tegenvallen. buiten de aluminium krasjes die je ziet op de zwarte versie, komen de speaker inhammen vol met rotzooi te zitten. Ook hadden de bezels boven en beneden wel wat kleiner gemogen zoals bij de Galaxy S6 +

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
struik978 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:09:
ik moet eerlijk bekennen dat ik de bouwkwaliteit toch wel beetje vind tegenvallen. buiten de aluminium krasjes die je ziet op de zwarte versie, komen de speaker inhammen vol met rotzooi te zitten. Ook hadden de bezels boven en beneden wel wat kleiner gemogen zoals bij de Galaxy S6 +
Dat van die speakers kom ik totaal niet tegen bij mijn 6P, ik heb juist nog nooit zulke schone speakers gezien. Dat afdekplaatje doet goed zijn werk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
struik978 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:09:
Bij mij zijn de speakers juist ook opvallend vrij van stof. Bezels zijn inderdaad wat groot, maar dat komt juist weer door die stereo speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb het toestel nu bijna een week en heb gisteren ontdekt dat het toestel gebogen is. Ik ben erg zorgvuldig met mijn telefoons (na 2 jaar zijn ze nog als nieuw) en ik weet zeker dat het niet mijn schuld is.

Contact opgenomen met Google, foto's gestuurd. Ik werd zojuist teruggebeld en ze gaan mij een nieuw toestel opsturen! Als ik die ontvangen heb moet ik het defecte toestel terugsturen. Perfecte service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mooie service. Maar wat uitermate vreemd dat een toestel zomaar buigt...blijkbaar. Kan ik mijzelf echt niets bij voorstellen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:20:
Ik heb het toestel nu bijna een week en heb gisteren ontdekt dat het toestel gebogen is. Ik ben erg zorgvuldig met mijn telefoons (na 2 jaar zijn ze nog als nieuw) en ik weet zeker dat het niet mijn schuld is.

Contact opgenomen met Google, foto's gestuurd. Ik werd zojuist teruggebeld en ze gaan mij een nieuw toestel opsturen! Als ik die ontvangen heb moet ik het defecte toestel terugsturen. Perfecte service dus!
Wat is de productiedatum van je telefoon? En op welke plek is hij gebogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
dafmay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:33:
Mooie service. Maar wat uitermate vreemd dat een toestel zomaar buigt...blijkbaar. Kan ik mijzelf echt niets bij voorstellen eerlijk gezegd.
Tja, ik heb er niets bijzonders mee gedaan. Als ik over straat loop zit hij in mijn broekzak, net als alle andere telefoons die ik ooit gehad heb, als ik thuis of op mijn werk ben ligt hij op een tafel of bureau, in de auto zit hij in een houder. Ik kan me niet voorstellen wat ik gedaan zou kunnen hebben om het toestel te buigen.
Kiwi schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:36:
[...]

Wat is de productiedatum van je telefoon? En op welke plek is hij gebogen?
Hij is gebogen aan de linkerkant (waar dus geen knoppen zitten) ongeveer ter hoogte van de letter S.

Productie datum is 11-05-2015 neem ik aan, dat is de datum die bij de derde barcode staat.

[ Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 02-12-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:36:
[...]

Tja, ik heb er niets bijzonders mee gedaan. Als ik over straat loop zit hij in mijn broekzak, net als alle andere telefoons die ik ooit gehad heb, als ik thuis of op mijn werk ben ligt hij op een tafel of bureau, in de auto zit hij in een houder. Ik kan me niet voorstellen wat ik gedaan zou kunnen hebben om het toestel te buigen.
In een broekzak kan er nog aardig wat (buig)spanning op een toestel komen te staan. Zeker als de zak wat aan de krappe kant is en dat gebeurt natuurlijk relatief snel met een grote telefoon. Met name bij het gaan zitten gebeurt het nog wel eens. Ik heb nu (nog) een Note 2 en ik merk dat deze soms wat krap in mijn broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Flimovic schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:40:
[...]

In een broekzak kan er nog aardig wat (buig)spanning op een toestel komen te staan. Zeker als de zak wat aan de krappe kant is en dat gebeurt natuurlijk relatief snel met een grote telefoon. Met name bij het gaan zitten gebeurt het nog wel eens. Ik heb nu (nog) een Note 2 en ik merk dat deze soms wat krap in mijn broekzak zit.
Ik heb geen krappe broekzakken. Dat terzijde, een telefoon hoort dat gewoon aan te kunnen. Het minste wat je van een mobiele telefoon mag verwachten is dat je hem met je mee kunt nemen zonder handtas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:42:
[...]

Ik heb geen krappe broekzakken. Dat terzijde, een telefoon hoort dat gewoon aan te kunnen. Het minste wat je van een mobiele telefoon mag verwachten is dat je hem met je mee kunt nemen zonder handtas.
Mee eens...ten dele. Maar ook ik vraag mij hardop af of er op de een of andere manier toch niet enigzins druk op het toestel kan komen te staan als deze in een broekzak zit (bij lopen, zitten, en andere houdingen). Ik heb mijn toestel nooit in de broekzak (altijd in de super-ruime jaszak) en heb nog nooit enig probleem ondervonden met mijn toestellen.

Het kan natuurlijk in jouw geval net een maandagmorgen toestel zijn... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
dafmay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:13:
[...]

Mee eens...ten dele. Maar ook ik vraag mij hardop af of er op de een of andere manier toch niet enigzins druk op het toestel kan komen te staan als deze in een broekzak zit (bij lopen, zitten, en andere houdingen). Ik heb mijn toestel nooit in de broekzak (altijd in de super-ruime jaszak) en heb nog nooit enig probleem ondervonden met mijn toestellen.

Het kan natuurlijk in jouw geval net een maandagmorgen toestel zijn... ;)
Hoe dan ook, het is onacceptabel voor een apparaat van 700 euro om te buigen. De hoeveelheid druk in een broekzak moet welk toestel dan ook gewoon aan kunnen, als dat niet zo is hebben ze gewoon een grove ontwerpfout gemaakt. Alle andere smartphones die ik ooit gehad heb zijn gewoon twee jaar lang op deze manier gebruikt en er is nog nooit eentje gebogen of gebroken.

Misschien is het toestel wel ontworpen voor vrouwen met een handtas? Of Italianse mannen met manbags...

Anders moeten ze op de productpagina een bericht plaatsen dat het toestel niet geschikt is voor broekzakken.

P.s. op de store pagina noemen ze het een "stevig metalen frame", broekzakproof zou je verwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door EnigmaNL op 02-12-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:20:
[...]

Hoe dan ook, het is onacceptabel voor een apparaat van 700 euro om te buigen. De hoeveelheid druk in een broekzak moet welk toestel dan ook gewoon aan kunnen, als dat niet zo is hebben ze gewoon een grove ontwerpfout gemaakt. Alle andere smartphones die ik ooit gehad heb zijn gewoon twee jaar lang op deze manier gebruikt en er is nog nooit eentje gebogen of gebroken. Dit is het duurste toestel wat ik ooit gekocht heb en het zou toch idioot zijn als ik er een handtas voor moet aanschaffen omdat hij anders kapot gaat?
Zoals eerder ook aangegeven...mee eens. Al twijfel ik omdat we nu eenmaal niet veel van dit soort meldingen zien (GoT, XDA...elders), anders dan de extreme gevallen (en/of misbruik door de eigenaar vd telefoon). Dat laatste lijkt bij jou niet het geval te zijn, dus zoals ook al aangaf denk ik eerder aan een maandagmorgen toestel (oftewel een productiefout oid).

Mee eens...voor deze prijs, en een toestel opgebouwd uit metaal, zou je het zeker niet verwachten en al zeker niet mogen accepteren.

En je heb al een prima oplossing vanuit Google, dus eind goed al goed lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Google heeft inderdaad een goede oplossing geboden. Ik hoop alleen dat de vervanger hetzelfde probleem niet krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:23:
Google heeft inderdaad een goede oplossing geboden. Ik hoop alleen dat de vervanger hetzelfde probleem niet krijgt :)
Gezien de weinig meldingen lijkt mij dat je er geen zorgen over zou hoeven te maken. Kans dat je 2x een maandagmorgen toestel krijgt, lijkt mij klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:11
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:23:
Ben wel eens benieuwd of je nieuwe toestel het ook krijgt. Heb mijn toestel nu 2 dagen maar nog niet in de broekzak omwille van het wachten op een protector.
Zat er een case rond of enkel de smartphone?

Heb nogal wel gelezen op Engelse fora van mensen die een gebogen smartphone kregen, de duurzaamheid wordt natuurlijk hoger geacht. Indien mijn smartphone dit fenomeen voorkrijgt, ruil ik hem ook uiteraard om...
Mijn productie staat op 11/04/2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
predator0235 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:33:
[...]
Heb nogal wel gelezen op Engelse fora van mensen die een gebogen smartphone kregen, de duurzaamheid wordt natuurlijk hoger geacht. Indien mijn smartphone dit fenomeen voorkrijgt, ruil ik hem ook uiteraard om...
Mijn productie staat op 11/04/2015
Hmm...dat is dat zeker wel opvallend te noemen. Wist ik niet. Dacht dat het meeviel met de meldingen hierover. Dit mag natuurlijk zeker niet! Ik ga het verder even in de gaten houden...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 02-12-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
dafmay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:35:
[...]

Hmm...dat is dat zeker wel opvallend te noemen. Wist ik niet. Dacht dat het meeviel met de meldingen hierover. Dit mag natuurlijk zeker niet! Ik ga het verder even in de gaten houden...
Ik heb op Reddit ook al diverse meldingen voorbij zien komen erover. Het zijn er meer dan een paar inmiddels.

Toch jammer dat zulke problemen optreden, ook niet handig voor Google natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:43:
[...]

Ik heb op Reddit ook al diverse meldingen voorbij zien komen erover. Het zijn er meer dan een paar inmiddels.

Toch jammer dat zulke problemen optreden, ook niet handig voor Google natuurlijk.
Blijkbaar inderdaad zeker regelmatig dus, en zeker jammer en dat kan niet bij zo'n top toestel. Ik blijf mij over dit soort zaken altijd weer verbazen...hoe is het toch mogelijk dat het door de quality check komt...of zou het zo zijn dat men het wellicht constateert maar vervolgens denkt het zal m'n reet roesten...die paar mensen die er last van hebben kunnen we handlen. Dat zou uiteraard een slechte zaak zijn...maar grote bedrijven doen zo af en toe de vreemdste dingen zien wij regelmatig in het nieuws ook terug. 8) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
dafmay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:11:
[...]

Blijkbaar inderdaad zeker regelmatig dus, en zeker jammer en dat kan niet bij zo'n top toestel. Ik blijf mij over dit soort zaken altijd weer verbazen...hoe is het toch mogelijk dat het door de quality check komt...of zou het zo zijn dat men het wellicht constateert maar vervolgens denkt het zal m'n reet roesten...die paar mensen die er last van hebben kunnen we handlen. Dat zou uiteraard een slechte zaak zijn...maar grote bedrijven doen zo af en toe de vreemdste dingen zien wij regelmatig in het nieuws ook terug. 8) :'(
Ik hoop echt dat de klachten voortkomen uit een maandagochtend-batch. Over een paar dagen heb ik een nieuwe en hopelijk gaat het daarmee goed komen. Zo niet, dan zal je dat hier wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik denk om de NExus 6P met 64GB aan te schaffen voor mijn muziek library.

Iemand enig idee hoeveel nummers, gedownload via Google Play Music, hierop opgeslagen kunnen worden zodat ik niet telkens moet streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Laatst online: 22:39
Zijn er mensen die problemen hebben met de jack plug. Als ik een koptelefoon aansluit schakelt hij niet altijd het geluid over naar de koptelefoon.
Meestal moet ik hem meerdere keren eruit en erin stoppen voor het geluid omschakeld. Dit heb ik met meerdere koptelefoons.

Daarnaast herkend hij ook de afstandsbediening van mijn xiaomi pistons 2 niet. Heb helaas geen andere koptelefoon met afstandsbediening.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Anthony schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:58:
Ik denk om de NExus 6P met 64GB aan te schaffen voor mijn muziek library.

Iemand enig idee hoeveel nummers, gedownload via Google Play Music, hierop opgeslagen kunnen worden zodat ik niet telkens moet streamen?
Play Music slaat alles op in een aparte cache. Zal wel gecomprimeerd zijn zijn. Hoeveel is moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bafo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-08 23:27
Ben ik de enige die nog altijd problemen heeft met de 'mobile radio active' bug? Heb mijn Nexus 6P heel de dag door enkel op 4G gebruikt en Chrome beta heeft men batterij leeggeslurpt...

Foto's van mijn verbruik via mijn google drive
https://drive.google.com/...BISzZUU1nWmdLbFRvWTA/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De Contacts en Phone app krijgen nu via de Play Store hun updates.

http://www.androidpolice....s-apps-on-the-play-store/

Ze hebben wat features erbij gekregen die al beschikbaar waren in third party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bafo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:45:
Ben ik de enige die nog altijd problemen heeft met de 'mobile radio active' bug? Heb mijn Nexus 6P heel de dag door enkel op 4G gebruikt en Chrome beta heeft men batterij leeggeslurpt...

Foto's van mijn verbruik via mijn google drive
https://drive.google.com/...BISzZUU1nWmdLbFRvWTA/edit
Als je Chrome Beta verwijdert, gaat dan een andere app de batterij leegslurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bafo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-08 23:27
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:26:
[...]

Als je Chrome Beta verwijdert, gaat dan een andere app de batterij leegslurpen?
Inderdaad! Enige oplossingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:26
Mijn 6P wil niet goed opladen als ik hem aan de outlet van mijn Vaio Pro 13 adapter hang. Die heeft ook een USB oplaad output. Hij laadt op en stopt steeds met intervallen van een halve seconde.

Iemand anders ook zulke ervaringen met andere adapters/opladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Na 24 uur mijn 6P gebruikt te hebben heb ik, op één klein dingetje na, geen gebreken ontdekt. Ontzettend blij met mijn aankoop!

Het probleem dat ik heb is volgens mij gerelateerd aan de wifi-bug waar ik op XDA ook al iets over tegen gekomen ben. Afgelopen nacht is mijn telefoon niet in Doze gegaan omdat wifi actief bleef en ik daardoor dus zo'n 10% batterij verloor in 8 uur tijd.

Ook nu aan het einde van de avond is wifi de grootste verbruiker, terwijl ik toch ook al 2 uur SOT heb (met nog 50% accu resterend). Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Laatst online: 18:22
Sinds een paar uur de N6P 64 Grey binnen.
In een woord: geweldig.

Formaat was ik bijna direct aan gewend (kom van een Moto X 2013 (een kleine 4,3" dus)). Snelheid is waanzinnig, beeldscherm ronduit perfect (nul komma nul kleur-vervaging of paarse gloed of zo). Speakers zijn prima. Vingerafdruk was in 10 seconden klaar en werkt direct (nu ~20x unlocked zonder één mis-read). Android 6 bevalt ronduit prima, nog wel weer iets volwassener dan 5 waar ik op zat.

En met de koperen DBrand skin ziet 'ie er fantastisch uit.

Erg happy mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Minimum92 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:37:
Na 24 uur mijn 6P gebruikt te hebben heb ik, op één klein dingetje na, geen gebreken ontdekt. Ontzettend blij met mijn aankoop!

Het probleem dat ik heb is volgens mij gerelateerd aan de wifi-bug waar ik op XDA ook al iets over tegen gekomen ben. Afgelopen nacht is mijn telefoon niet in Doze gegaan omdat wifi actief bleef en ik daardoor dus zo'n 10% batterij verloor in 8 uur tijd.

Ook nu aan het einde van de avond is wifi de grootste verbruiker, terwijl ik toch ook al 2 uur SOT heb (met nog 50% accu resterend). Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?
Er zijn wat Wi-Fi issues bekend op de bug tracker, Google is er van op de hoogte.

Er wordt geadviseerd om een factory reset te doen om te kijken of het zo het probleem oplost voordat er een fix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
mrfatmen schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:00:
Daarnaast herkend hij ook de afstandsbediening van mijn xiaomi pistons 2 niet. Heb helaas geen andere koptelefoon met afstandsbediening.
Dit komt doordat de 6P heel streng is wat betreft die controls, en koptelefoon fabrikanten zich vaak niet aan de specificaties houden. Hierdoor werkt bij veel koptelefoons de bediening niet. Overigens is dit gefixed in de ElementalX kernel, misschien dat dit ook nog wordt aangepast in een software-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:08
EnigmaNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:20:

Gebruikte je hem met een case, zoja welke?
Kan je de foto's posten of linken hier?

Ik heb overigens ook net mijn Nexus 6P, 64GB Graphite ontvangen. Nu nog even wachten op de screenprotector voordat hij de Moto X 2014 volledig gaat vervangen.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 12:54

King

War. War never changes.

Heb de 6P sinds gisteren binnen. Fijne telefoon, maar de warme kleur / gele gloed viel mij direct negatief op. Wellicht heb ik slecht vergelijkingsmateriaal komende vanaf de Nexus 5. Maar wat wit moet zijn is mij toch wat te geel. Heb al geprobeerd de telefoon in de sRGB-mode te zetten, maar dat maakt weinig verschil.

Nexus 6P vs Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 21:22
King schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:29:
Heb de 6P sinds gisteren binnen. Fijne telefoon, maar de warme kleur / gele gloed viel mij direct negatief op. Wellicht heb ik slecht vergelijkingsmateriaal komende vanaf de Nexus 5. Maar wat wit moet zijn is mij toch wat te geel. Heb al geprobeerd de telefoon in de sRGB-mode te zetten, maar dat maakt weinig verschil.

[afbeelding]
Ik heb gisteren de 6P bekeken bij de mediamarkt Den Haag. En kon zo niet alleen controleren of de grootte me zou aanstaan :> maar ook hoe het nou zit met die kleurtemperatuur van het scherm.

het viel me op dat de kleur exact hetzelfde was als alle andere telefoons ernaast (huawai en LG). Dus mijn vraag is: is dit geen productiefout / productieprobleem? Want zo geel als jij laat zien op de foto is wel heel erg uitzonderlijk en dat zag ik echt niet in Den Haag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
King schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:29:

[afbeelding]
Nee dat ziet er niet normaal uit. Nu weet ik als geen ander dat wat velen als wit ervaren meer richting blauw is, maar in werkelijkheid meer richting geel is. Maar zo geel als in jouw screenshot is teveel van het goede en klopt volgens mij niet. Het scherm van mijn 6P is netjes wit (ik gebruik ook de sRGB modus, maar met de mode uit is er geen merkbaar verschil vwb witte weergave). Wel weet ik uit persoonlijke ervaring met de AMOLED schermen van de Samsuug Note 4, Note 5 en S6 toestellen dat er veel verschillen kunnen zitten bij dit type scherm per toestel. Ook kan er een roze/groene waas of gloed over het scherm zitten, of op bepaalde gedeeltes van het scherm. Let op : kleurverschuivingen bij kantelen toestel heb ik het specifiek niet over...dat is een vast gegeven van een AMOLED scherm. Ik heb het over gewoon recht op het toestel kijken.

Enfin...als het je stoort dan zou je het toestel kunnen omruilen voor een ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
  • Laatst online: 05-07 21:12
gtrNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:17:
Sinds een paar uur de N6P 64 Grey binnen.

En met de koperen DBrand skin ziet 'ie er fantastisch uit.
Voegt zo'n DBrand skin eigenlijk ook wat grip toe? Mijn 6P voelt met case toch net iets te groot om fijn te gebruiken, en zonder case toch net iets te glad... Wellicht is een skin een mooie tussenweg.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's