De linkerhelft van jouw scherm is duidelijk een stuk roder dan de rechterhelft. Dit lijkt me een fabricagefout, want de mijne is in vergelijking met mijn Note II toch echt behoorlijk wit!King schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:29:
Heb de 6P sinds gisteren binnen. Fijne telefoon, maar de warme kleur / gele gloed viel mij direct negatief op. Wellicht heb ik slecht vergelijkingsmateriaal komende vanaf de Nexus 5. Maar wat wit moet zijn is mij toch wat te geel. Heb al geprobeerd de telefoon in de sRGB-mode te zetten, maar dat maakt weinig verschil.
[afbeelding]
Volgens velen op het net voegt het inderdaad grip toe. Heb een zwart matte achterkant besteld, zou ergens volgende week moeten binnen komenMawtain schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:09:
[...]
Voegt zo'n DBrand skin eigenlijk ook wat grip toe? Mijn 6P voelt met case toch net iets te groot om fijn te gebruiken, en zonder case toch net iets te glad... Wellicht is een skin een mooie tussenweg.
Is het netjes aanbrengen van de skin goed te doen? Of is het vrijwel onmogelijk om dat er netjes op te krijgen?gtrNL schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:17:
Sinds een paar uur de N6P 64 Grey binnen.
In een woord: geweldig.
Formaat was ik bijna direct aan gewend (kom van een Moto X 2013 (een kleine 4,3" dus)). Snelheid is waanzinnig, beeldscherm ronduit perfect (nul komma nul kleur-vervaging of paarse gloed of zo). Speakers zijn prima. Vingerafdruk was in 10 seconden klaar en werkt direct (nu ~20x unlocked zonder één mis-read). Android 6 bevalt ronduit prima, nog wel weer iets volwassener dan 5 waar ik op zat.
En met de koperen DBrand skin ziet 'ie er fantastisch uit.
Erg happy mee.
Steam/Discord: Flimovic
goed te doen hoor! weet natuurlijk niet hoe het zit met deze maar ik gebruik al jaren hun skins!Flimovic schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:29:
[...]
Is het netjes aanbrengen van de skin goed te doen? Of is het vrijwel onmogelijk om dat er netjes op te krijgen?
Zelf ook gisteravond de 6P binnen gekregen en eerste wat me opvalt is inderdaad de gele gloed over het scherm.King schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:29:
Heb de 6P sinds gisteren binnen. Fijne telefoon, maar de warme kleur / gele gloed viel mij direct negatief op. Wellicht heb ik slecht vergelijkingsmateriaal komende vanaf de Nexus 5. Maar wat wit moet zijn is mij toch wat te geel. Heb al geprobeerd de telefoon in de sRGB-mode te zetten, maar dat maakt weinig verschil.
[afbeelding]
Daarnaast ben ik ook best bang voor krassen, twijfel om hem om te ruilen voor een zilveren of een frost.
Links OnePlus One, Rechts Nexus 6P.

Hier wat accugegevens van de eerste volledige ontlading van mijn 6P!

De eerste nacht heeft wifi aangestaan en zie je duidelijk meer drain dan de afgelopen nacht waarop ik wifi uitgeschakeld heb. Afgelopen nacht heb ik maar 1% verbruikt!
Op dit moment had ik 4 uur en 15 minuten SOT. Best netjes over zo'n lange periode, lijkt me. Ik denk dat ik bij iets hoger schermgebruik en minder standby-tijd makkelijk 5 uur kan halen.

De eerste nacht heeft wifi aangestaan en zie je duidelijk meer drain dan de afgelopen nacht waarop ik wifi uitgeschakeld heb. Afgelopen nacht heb ik maar 1% verbruikt!
Op dit moment had ik 4 uur en 15 minuten SOT. Best netjes over zo'n lange periode, lijkt me. Ik denk dat ik bij iets hoger schermgebruik en minder standby-tijd makkelijk 5 uur kan halen.
Ik ben geen AMOLED gewend, dus ik zal sowieso wat moeten gaan wennen aan de warmere kleuren. Maar het viel me bij mijn toestel direct op dat de kleuren gewoon niet goed waren. Zojuist gebeld met de winkel waar ik hem vandaan heb en straks even langs om te kijken (en om te ruilen).Mono_ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:37:
[...]
Zelf ook gisteravond de 6P binnen gekregen en eerste wat me opvalt is inderdaad de gele gloed over het scherm.
Daarnaast ben ik ook best bang voor krassen, twijfel om hem om te ruilen voor een zilveren of een frost.
[afbeelding]
Krassen ben ik niet echt bang voor. Aan het begin ben je altijd wat voorzichtiger met nieuwe apparatuur. Ik gooi er een leren pouch omheen en that's it.
Hoe kan je deftig controleren of je een gelige gloed hebt en of dit normaal is zijnde AMOLED of toch al een productiefout..?
Misschien moet dit in het Accesoires topic, maar vooruit.Flimovic schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:29:
[...]
Is het netjes aanbrengen van de skin goed te doen? Of is het vrijwel onmogelijk om dat er netjes op te krijgen?
Het is wel prima te doen. Goed de instructievideo volgen op YT van DBrand zelf. Ik maakte één domme fout waardoor ik het deel rond de letters (NEXUS) weer los moest trekken. Daardoor is het nu een beetje verbogen en bobbelig rond de letters. Denk dat het zichzelf oplost in de komende dagen.
En ik heb al het gevoel dat ik er toch een case om wil. Ben niet zo van de cases om een phone maar de telefoon is eigenlijk te dun voor z'n formaat.
Ik meen gelezen te hebben dat de gele gloed ook te maken kan hebben met lijm wat nog niet helemaal goed is opgedroogd. Dit zou na een aantal dagen weg kunnen trekken.Mono_ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:37:
[...]
Zelf ook gisteravond de 6P binnen gekregen en eerste wat me opvalt is inderdaad de gele gloed over het scherm.
[afbeelding]
Ik heb zondag mijn skin erop gedaan en was mijn eerste keer. Met de youtube uitleg en gewoon rustig aan doen ging het goed.Flimovic schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:29:
[...]
Ik ben er wel ruim een half uur bezig geweest, maar super tevreden met het eindresultaat (en in 1 keer goed).
ook de grip vind ik beter
Trouwens alleen achter skin en camera-bar skin. (en kleuren X)
Ja, klopt. Dit was bij de OnePlus One destijds ook het geval. Kijk het een even paar dagen aan.-EvoLution- schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:32:
[...]
Ik meen gelezen te hebben dat de gele gloed ook te maken kan hebben met lijm wat nog niet helemaal goed is opgedroogd. Dit zou na een aantal dagen weg kunnen trekken.
Net nog even een foto gemaakt, maar wordt er niet blij van haha.
Links OnePlus One, Rechts Nexus 6P

Heb je een punt, zelf ook geen AMOLED gewend. Zojuist even langs de MediaMarkt geweest en mijn Nexus 6P langs de demo Nexus 6P gehouden en komt qua kleur overeen. Maar als ik het scherm vergelijk met andere telefoons aan de wand is het scherm van de 6P wel echt een stuk geler .....King schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:02:
[...]
Ik ben geen AMOLED gewend, dus ik zal sowieso wat moeten gaan wennen aan de warmere kleuren. Maar het viel me bij mijn toestel direct op dat de kleuren gewoon niet goed waren. Zojuist gebeld met de winkel waar ik hem vandaan heb en straks even langs om te kijken (en om te ruilen).
Krassen ben ik niet echt bang voor. Aan het begin ben je altijd wat voorzichtiger met nieuwe apparatuur. Ik gooi er een leren pouch omheen en that's it.
Dat is waar, heb even direct een dBrand skin besteld.
[ Voor 7% gewijzigd door Mono_ op 03-12-2015 11:46 ]
ik ben rond dit weekend van plan om een review voor de 6p te schieten. zijn er mensen die nog dingen willen weten die ik kan beantwoorden in de review?
Buigt de telefoon echt zo makkelijk? Ik weet niet in hoeverre dit in een review past, maar ben wel benieuwd of het een stelselmatig probleem is.superstephan1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:47:
ik ben rond dit weekend van plan om een review voor de 6p te schieten. zijn er mensen die nog dingen willen weten die ik kan beantwoorden in de review?
ik ga hem niet proberen te buigen als je daarop doelt. maar ik ga er inderdaad wel even mn mening over geven!Flimovic schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:56:
[...]
Buigt de telefoon echt zo makkelijk? Ik weet niet in hoeverre dit in een review past, maar ben wel benieuwd of het een stelselmatig probleem is.
Hoe is de batterij als je een uur YouTube filmpjes kijkt. Nos kijkt. 2 uur browsen, af en toe een spelletje speelt, bijv. Trinomios. Af en toe beld. 10 whatsapp jes versturen en berichten op Facebook bekijken. Houd de batterij het een dag vol?superstephan1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:47:
Haha, ja ik had al zo'n vermoeden dat je em niet aan een buigtest ging onderwerpen.... flauw hoorsuperstephan1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:58:
[...]
ik ga hem niet proberen te buigen als je daarop doelt. maar ik ga er inderdaad wel even mn mening over geven!
Heb em net zelf ook binnen. Als ik tijd kan vinden schrijf ik misschien ook wel een review. Nu eerst maar eens een paar dagen met het apparaat spelen.
Edit:
Eerste indruk, mooi groot en chique toestel! Werkt erg vlot, ligt prima in de hand. Geluid is goed voor een telefoon. Maar heb er tot nog toe slechts een half uurtje mee gespeeld. Meer informatie volgt nog!
[ Voor 17% gewijzigd door Flimovic op 03-12-2015 12:38 ]
+/- 20 Facebook/Twitter-checkswilke77 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:09:
[...]
Hoe is de batterij als je een uur YouTube filmpjes kijkt. Nos kijkt. 2 uur browsen, af en toe een spelletje speelt, bijv. Trinomios. Af en toe beld. 10 whatsapp jes versturen en berichten op Facebook bekijken. Houd de batterij het een dag vol?
+/- uur browsen/Reddit Sync
50+ whatsappjes
15 minuten Youtube
60 minuten Twitch
Prima te doen van 6 tot 23
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hmm ga maar eens contact opnemen met Google, rechtsonderin het schem een kleine zwarte vlek omringd door rood/paars, alleen op blauw is het weg. Vermoed dat het paar dode pixels zijn (één pixel zou een stuk kleiner zijn). Wel balen want voor de rest is het een perfect toestel.
Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe 6P, lekker snel, vooral de dubbel tik op de powerknop voor haast onmiddelijke foto's nemen en de vingerafdruk sensor bevallen mij uitstekend.
Een kleine tip voor degene die de Betaal app van ING gebruiken:
Zet in je settings bij Tap&Pay de standaard app op Betaal (ING app voor NFC betalingen) als je die wilt gebruiken, ik stond zwaar te schutteren toen ipv betalen Android Pay begon om mij vragen te stellen voor activatie, het laatste wat je wilt als je aan de kassa van de supermarkt staat.
Ik had verwacht dat bij het activeren na installatie van die betaal app hij zich vanzelf de standaard app zou maken, maar dat doet ie dus niet onder Marshmallow, of nog niet.
Een kleine tip voor degene die de Betaal app van ING gebruiken:
Zet in je settings bij Tap&Pay de standaard app op Betaal (ING app voor NFC betalingen) als je die wilt gebruiken, ik stond zwaar te schutteren toen ipv betalen Android Pay begon om mij vragen te stellen voor activatie, het laatste wat je wilt als je aan de kassa van de supermarkt staat.
Ik had verwacht dat bij het activeren na installatie van die betaal app hij zich vanzelf de standaard app zou maken, maar dat doet ie dus niet onder Marshmallow, of nog niet.
Zijn er nou zoveel klachten, lees er toch wel veel?
Wil eigenlijk de overstap maken van de HTC one M8 naar de Nexus 6P, maar twijfel nog een beetje.
Wil eigenlijk de overstap maken van de HTC one M8 naar de Nexus 6P, maar twijfel nog een beetje.
Heb de 6p nu een week in huis. De batterijduur bevalt mij tot op heden redelijk goed, ik houd het ruim een dag vol met een volle batterij. Wat mij vooral heel erg goed bevalt is het snelle herladen. Telefoon volledig leeg aan het opladen. na 40min alweer voor 55% vol en na een uur ruim 80% geladen.
Doze functie doet het goed, gisterenavond de telefoon met 100% weggelegd, in de ochtend stond het level op 98%.
USB-C heeft dus echt wel een voordeel in het laden en zorgt ervoor dat als je even snel moet bijladen dat ook echt even snel kan doen. Jammer dat ik maar 1 USB C kabel heb ;-)
Doze functie doet het goed, gisterenavond de telefoon met 100% weggelegd, in de ochtend stond het level op 98%.
USB-C heeft dus echt wel een voordeel in het laden en zorgt ervoor dat als je even snel moet bijladen dat ook echt even snel kan doen. Jammer dat ik maar 1 USB C kabel heb ;-)
Waar twijfel je aan?b.o.n.s schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:01:
Ik heb hem net een dag maar maandagochtend modellen zijn er van elke merk/reeks wel dus laat je door dat soort berichten niet tegen houden, eigen gevoel en 'onderzoek' telt ook, alles wat zon beetje in de media voorbij komt wordt imo te veel opgeblazen.
Afijn, mijn bevindingen tot nu toe;
-Mooi scherm
-Snel
-Fingerprint werk zeer goed
-Sd810 en hitte? totaal geen last van
-Stereo speakers
-Groot en soms onhandig vasthouden, ondanks dat ik hiervoor een note4 heb gehad en het formaat deels gewend ben
-Geen last van abnormale kleuren, ben amoled wel gewend inmiddels
-bendgate? moet je wel heel erg veel kracht zetten en opzettelijk willen doen lijkt mij. Toestel voelt iig erg degelijk en premium aan
[ Voor 4% gewijzigd door BigF25 op 03-12-2015 15:13 ]
Klinkt goed!BigF25 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:12:
[...]
Waar twijfel je aan?
Ik heb hem net een dag maar maandagochtend modellen zijn er van elke merk/reeks wel dus laat je door dat soort berichten niet tegen houden, eigen gevoel en 'onderzoek' telt ook, alles wat zon beetje in de media voorbij komt wordt imo te veel opgeblazen.
Afijn, mijn bevindingen tot nu toe;
-Mooi scherm
-Snel
-Fingerprint werk zeer goed
-Sd810 en hitte? totaal geen last van
-Stereo speakers![]()
-Groot en soms onhandig vasthouden, ondanks dat ik hiervoor een note4 heb gehad en het formaat deels gewend ben
-Geen last van abnormale kleuren, ben amoled wel gewend inmiddels
-bendgate? moet je wel heel erg veel kracht zetten en opzettelijk willen doen lijkt mij. Toestel voelt iig erg degelijk en premium aan
Van welk toestel kom jij af?
Ben ook wle benieuwd hoe een toestel met dit formaat gaat bevallen/wennen. Kijk wel veeeeel media op m'n toestel dus in dat opzicht..
Kom officieel van een note 4 af, tijdje terug al weg gedaan en een maandje of 2 tijdelijk de xperia z gebruikt.b.o.n.s schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:49:
[...]
Klinkt goed!
Van welk toestel kom jij af?
Ben ook wle benieuwd hoe een toestel met dit formaat gaat bevallen/wennen. Kijk wel veeeeel media op m'n toestel dus in dat opzicht..
Voor media is het een perfect toestel, groot scherm en stereo speakers
Ik zit al vast op het installeren van ElementalX. Als ik in TWRP ben geboot, geeft ie aan:
Unable to mount /data.
Echt raar.
Ik volg deze tutorial (http://www.teamandroid.co...ndroid-6-0-marshmallow/2/) + (http://forum.xda-develope...guides-beginners-t3206928)
Maar ik zit vast. Iemand ervaring mee?
Unable to mount /data.
Echt raar.
Ik volg deze tutorial (http://www.teamandroid.co...ndroid-6-0-marshmallow/2/) + (http://forum.xda-develope...guides-beginners-t3206928)
Je toestel is encrypted, dus je moet in TWRP de data decrypten, hier vraagt TWRP als het goed is om bij het opstarten. Hier kan je je pincode/wachtwoord invoeren, dan moet de rest gewoon lukkenRMX schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:08:
Ik zit al vast op het installeren van ElementalX. Als ik in TWRP ben geboot, geeft ie aan:
Unable to mount /data.
Echt raar.
Thnx. Dat brengt me al iets verder, alleen hij vraagt er niet omKiwi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:14:
[...]
Je toestel is encrypted, dus je moet in TWRP de data decrypten, hier vraagt TWRP als het goed is om bij het opstarten. Hier kan je je pincode/wachtwoord invoeren, dan moet de rest gewoon lukken
Heb jij de taal op Nederlands of US English staan?Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:07:
Betalen met ING app ging prima, ook uitgeprobeerd zojuist bij AH
Misschien even kijken onder 'advanced' of 'settings' of de optie om data te decrypten er is?RMX schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:17:
[...]
Thnx. Dat brengt me al iets verder, alleen hij vraagt er niet om
Werkt bij jullie de notificatie led met whatsapp? Bij mij niet in ieder geval. Geen idee of die bij andere apps wel werkt.
App Lightflow installerenBrammel schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:58:
Werkt bij jullie de notificatie led met whatsapp? Bij mij niet in ieder geval. Geen idee of die bij andere apps wel werkt.
Of LightManager, die vind ik persoonlijk prettiger werken.
Overigens is het geen volledige RGB LED, de LEDs kunnen alleen aan of uit, dus er zijn maar 7 kleuren mogelijk.
Zojuist gedaan, maar zie nog steeds nergens een ledje... Ook niet met de led test functie in lightflow
Heb je wel toegang tot meldingen aangezet?Brammel schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:04:
[...]
Zojuist gedaan, maar zie nog steeds nergens een ledje... Ook niet met de led test functie in lightflow
JaBigF25 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:05:
[...]
Heb je wel toegang tot meldingen aangezet?
Vreemd..
Zoals Kiwi aangaf, Lightmanager werkt ook, probeer die anders
Gevonden, pulse notification light stond uit in de Android settingsBigF25 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:07:
Vreemd..
Ik heb de overstap na jaren HTC gemaakt. Heb de M9 overgeslagen (voor het eerst) Nu moet ik toegeven dat er veel htc apps zijn die ik nu best mis maar daar zoek ik gewoon vervangende apps voor. Ik wist wat ik kon verwachten van een Nexus. (heb de 9 en de 7 2013)b.o.n.s schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:01:
Nu dus ook de telefoon.
Zoveel groter is die niet. Dat viel me erg mee.
Ben er erg blij mee. Nu maar hopen dat HTC niet met een waanzinnig nieuw toestel komt

Verwijderd
Lekker dan, speciaal een account gecreëerd om advies te vragen over kleurverschil in het amoled scherm mag ik geen afbeeldingen toevoegen... Kinderachtig
Ik ga de overstap ook gewoon eens maken. Heb op de HTC one al even getest met een stock rom en beviel best aardig! Ben benieuwd!Michele_M_ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:58:
[...]
Ik heb de overstap na jaren HTC gemaakt. Heb de M9 overgeslagen (voor het eerst) Nu moet ik toegeven dat er veel htc apps zijn die ik nu best mis maar daar zoek ik gewoon vervangende apps voor. Ik wist wat ik kon verwachten van een Nexus. (heb de 9 en de 7 2013)
Nu dus ook de telefoon.![]()
Zoveel groter is die niet. Dat viel me erg mee.
Ben er erg blij mee. Nu maar hopen dat HTC niet met een waanzinnig nieuw toestel komt
Dan link je naar imgur of zo.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:58:
Lekker dan, speciaal een account gecreëerd om advies te vragen over kleurverschil in het amoled scherm mag ik geen afbeeldingen toevoegen... Kinderachtig
Meteen opgeven en klagen levert niet veel op.
[ Voor 7% gewijzigd door Ves op 03-12-2015 19:13 ]
Ik gebruik de ADOPTED case die je in de Google Store kunt kopen, erg goed hoesje trouwens.Ansenyi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 02:07:
[...]
Gebruikte je hem met een case, zoja welke?
Kan je de foto's posten of linken hier?
Ik heb overigens ook net mijn Nexus 6P, 64GB Graphite ontvangen. Nu nog even wachten op de screenprotector voordat hij de Moto X 2014 volledig gaat vervangen.
Dit zijn de foto's:

Heb vandaag het vervangende toestel al ontvangen. Ik kijk straks wanneer deze geproduceerd is en dan zal ik dat hier neerzetten.
[ Voor 10% gewijzigd door EnigmaNL op 03-12-2015 19:24 ]
ik heb een probleem met mijn screenprotector. ik heb er gelijk even een video van gemaakt! sorry voor mijn slechte engels maar het is wel goed om te weten dat je een screen protector met een uitsnede voor je proximity sensor moet hebben. anders krijg je mijn probleem... hier mn filmpje YouTube: WARNING! Nexus 6P screen protector issue
Tja.... lastig. Hoe weet je nou welke protector die cutout nou wel of niet heeft. Ze zijn allemaal specifiek voor de 6p maar blijkbaar dus niet specifiek genoeg. Ik wilde de de tempered glas kopen bij knaldeals (deze: https://www.knaldeals.com...ra-clear-arc-edge-1111164) maar begin nu te twijfelen. Is toch €16,00 wat je zomaar de prullenbak in kan gooiensuperstephan1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:29:
ik heb een probleem met mijn screenprotector. ik heb er gelijk even een video van gemaakt! sorry voor mijn slechte engels maar het is wel goed om te weten dat je een screen protector met een uitsnede voor je proximity sensor moet hebben. anders krijg je mijn probleem... hier mn filmpje YouTube: WARNING! Nexus 6P screen protector issue
psn id: cassiuskleij
Verwijderd
Je hebt gelijk.Ves schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:12:
[...]
Dan link je naar imgur of zo.
Meteen opgeven en klagen levert niet veel op.
Zie hier, http://imgur.com/TCZw2Ai
Ze zeggen iets over witte achtergronden maar bij mij is juist donker vooral storend.
Wat vinden jullie?
Precies dat is het lastige! Ik heb het filmpje alleen even gemaakt om het probleem aan te kaarten. Ik ga ook bol.com een mail sturen dat ze hem uit het assortiment moeten halen.Cassiuskleij schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:57:
[...]
Tja.... lastig. Hoe weet je nou welke protector die cutout nou wel of niet heeft. Ze zijn allemaal specifiek voor de 6p maar blijkbaar dus niet specifiek genoeg. Ik wilde de de tempered glas kopen bij knaldeals (deze: https://www.knaldeals.com...ra-clear-arc-edge-1111164) maar begin nu te twijfelen. Is toch €16,00 wat je zomaar de prullenbak in kan gooien
Wat is het probleem wat je ondervind? Scherm ziet er prima uit toch?Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:01:
[...]
Je hebt gelijk.
Zie hier, http://imgur.com/TCZw2Ai
Ze zeggen iets over witte achtergronden maar bij mij is juist donker vooral storend.
Wat vinden jullie?
Verwijderd
Nou, dat is het probleem, ik word gewoon paranoia van alles wat je op internet leest. Wat ik zie is dat het scherm ongelijk is van kleur. Rechtsonder donker tot linksboven licht (gelig)Kiwi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:25:
[...]
Wat is het probleem wat je ondervind? Scherm ziet er prima uit toch?
Ik heb nooit amoled gehad dus misschien moet ik er aan wennen en krijg ik toch geen betere als ik em omruil?
Helaas. Geen van alle. Krijg geen optie om een wachtwoord in te vullen.Kiwi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:30:
[...]
Misschien even kijken onder 'advanced' of 'settings' of de optie om data te decrypten er is?
Iemand bekend hiermee? Heb ik een stap overgeslagen? Bootloader is geunlockt. Of moet ik eerst rooten?
Kun je beter een volledig witte achtergrond nemen en dan weer foto nemen. Op de ander foto zie ik ook niks behalve jouw schaduw in het beeldVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:30:
[...]
Nou, dat is het probleem, ik word gewoon paranoia van alles wat je op internet leest. Wat ik zie is dat het scherm ongelijk is van kleur. Rechtsonder donker tot linksboven licht (gelig)
Ik heb nooit amoled gehad dus misschien moet ik er aan wennen en krijg ik toch geen betere als ik em omruil?
Andere TWRP image gebruikt, en nu werkt het meteenRMX schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:57:
[...]
Helaas. Geen van alle. Krijg geen optie om een wachtwoord in te vullen.
Iemand bekend hiermee? Heb ik een stap overgeslagen? Bootloader is geunlockt. Of moet ik eerst rooten?
Verwijderd
Hierbij een witte achtergrond http://imgur.com/lT6W9fp persoonlijk vind ik het op wit minder storend. Op foto komt het sowieso veel minder over. Gemaakt met een HTC ons x, best een oud beestje. ;-)Garret1410 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:12:
[...]
Kun je beter een volledig witte achtergrond nemen en dan weer foto nemen. Op de ander foto zie ik ook niks behalve jouw schaduw in het beeld
Welke versie precies aub?RMX schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:25:
[...]
Andere TWRP image gebruikt, en nu werkt het meteen
twrp-2.8.7.2-angler.img
ElementalX staat er op.
Echter nu start heel Android niet meer op.. Bootloop.
Wtf..
Iemand tips?
Eerlijk gezegd zie ik het niet zo. Vaak zie je echt duidelijke verschillen als een scherm niet goed is.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:34:
[...]
Hierbij een witte achtergrond http://imgur.com/lT6W9fp persoonlijk vind ik het op wit minder storend. Op foto komt het sowieso veel minder over. Gemaakt met een HTC ons x, best een oud beestje. ;-)
Maar uiteindelijk gaat het erom wat jij vind. Kijk het even aan en stoort het je dan nog steeds dan kun je alsnog naar de winkel.
Als ik de stock img wil flashen, welke moet ik dan hebben? https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=en
Welke versie staat er op de EU/NL modellen? Kan iemand dat bekijken bij Settings? Thnx
Welke versie staat er op de EU/NL modellen? Kan iemand dat bekijken bij Settings? Thnx
Gewoon 6.0.0 (MDB08M) downloaden. Waarom er zoveel verschillende staan is omdat het builds zijn met de maandelijkse security updates.
Thnx!
Stock img geflashed, ElementalX opnieuw geïnstalleerd via TWRP, reboot, en meteen een corrupt message, en hij hangt nu weer in een bootloop.
Op de laatste pagina SELinux Enforcing uitzetten. Gelukt
Stock img geflashed, ElementalX opnieuw geïnstalleerd via TWRP, reboot, en meteen een corrupt message, en hij hangt nu weer in een bootloop.
Op de laatste pagina SELinux Enforcing uitzetten. Gelukt
[ Voor 25% gewijzigd door RMX op 03-12-2015 22:50 ]
Verwijderd
Bedankt voor je mening in ieder geval. Ik heb em online besteld dus dat maakt de drempel van ruilen ook iets hoger. Denk dat ik em hou, verder is het toestel volgens mij in orde. Wat een apparaat zeg, ik had hiervoor een Oneplus 2 maar dit is echt beter in alle opzichten! Ik had de 2 gekocht omdat de Nexus lijn zo duur ging worden maarja, ik kan never settle met een minder toestel, miskoop geweest en uiteindelijk toch in de buidel getast.Garret1410 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:55:
[...]
Eerlijk gezegd zie ik het niet zo. Vaak zie je echt duidelijke verschillen als een scherm niet goed is.
Maar uiteindelijk gaat het erom wat jij vind. Kijk het even aan en stoort het je dan nog steeds dan kun je alsnog naar de winkel.
Ik was vergeten dat mijn vrouw haar abbo kon verlengen dus nu de Nexus bij een sim only voor €460 bij studentmobiel gekocht. Levering binnen een ruime dag. Nu nog wachten op het hoesje voordat ik em ga gebruiken.
Ebay staat vol met juiste cutouts voor weinig geldsuperstephan1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:02:
[...]
Precies dat is het lastige! Ik heb het filmpje alleen even gemaakt om het probleem aan te kaarten. Ik ga ook bol.com een mail sturen dat ze hem uit het assortiment moeten halen.
Exact dat! Ik had een N5 en was aan het wachten op de nieuwe versies, maar toen de prijzen bekend waren, dan toch maar OPT gekocht. Fijn toestel, maar niet meer dan dat.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:52:
[...]
Wat een apparaat zeg, ik had hiervoor een Oneplus 2 maar dit is echt beter in alle opzichten! Ik had de 2 gekocht omdat de Nexus lijn zo duur ging worden maarja, ik kan never settle met een minder toestel, miskoop geweest en uiteindelijk toch in de buidel getast.
Nu nog wachten op het hoesje voordat ik em ga gebruiken.
Nu toch ook een 6P gekocht. Thuis wat mee gespeeld en je merkt meteen dat die net dat extra heeft ten opzichte van de OPT!
Hij ligt nu al een paar dagen thuis in afwachting van mijn Spigen case. Hopelijk kan ik hem dit weekend eindelijk echt in gebruik nemen!
Ik ben van een Samsung S6 overgestapt naar de Note 5 en nu naar de 6P.
Met name merk ik toch wel een behoorlijk verschil in soepelheid/snelheid mbt Multitasking/Recents. Zelfs met enige build.prop aanpassingen mbt RAM beheer op de Note 5 liep dat allemaal toch niet zoals het zou moeten (met 4GB RAM!).
De 6P daarentegen is werkelijk buttersmooth...zelfs na dagen gebruik
Met name merk ik toch wel een behoorlijk verschil in soepelheid/snelheid mbt Multitasking/Recents. Zelfs met enige build.prop aanpassingen mbt RAM beheer op de Note 5 liep dat allemaal toch niet zoals het zou moeten (met 4GB RAM!).
Heb ik gister eindelijk mijn 6P in gebruik kunnen nemen, maak ik de blunder van het jaar... Heb m'n nexus op het werk ontvangen en alles geïnstalleerd. Ga ik aan het eind van de middag met m'n duffe hoofd naar huis en laat ik het doosje met oplader op m'n werk liggen
Batterij natuurlijk bijna leeg.... en de lokale elektronicaboer had natuurlijk nog geen USB-C-kabels. Ach goed, nu weer op m'n werk en maar aan de oplader gehangen.
Hopelijk dat de Marshmallow update hier verandering in brengt. De 6P trekt mij ook wel maar ben bang dat ik hem te groot vind. Vind de S6 met een hoesje erom al flink.dafmay schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:18:
Ik ben van een Samsung S6 overgestapt naar de Note 5 en nu naar de 6P.
Verwijderd
Ik snap je angst, ik had dat ook terwijl ik van en 5.5 inch kom. De S6 is wel echt een stap kleiner maar moet zeggen dat de overstap vanaf mijn Oneplus geen enkel probleem is. De breedte en dikte van het toestel zijn erg fijn. De bezels aan de onder en bovenkant zijn groot maar de speakers rechtvaardigen dit. Ik snapte mensen nooit die muziek luisteren via de speakers van een telefoon maar met dit toestel... wat een geluid!Garret1410 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:34:
[...]
Hopelijk dat de Marshmallow update hier verandering in brengt. De 6P trekt mij ook wel maar ben bang dat ik hem te groot vind. Vind de S6 met een hoesje erom al flink.
Haha, ik zeg niks. Gaat ons allemaal wel een keer overkomen denk ik. ;-) Ik heb 1 extra kabel maar je zal altijd zien dat je een keer mis pakt. Over een paar jaar lach je erom, dan is USB-C de standaard.Flimovic schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:29:
Heb ik gister eindelijk mijn 6P in gebruik kunnen nemen, maak ik de blunder van het jaar... Heb m'n nexus op het werk ontvangen en alles geïnstalleerd. Ga ik aan het eind van de middag met m'n duffe hoofd naar huis en laat ik het doosje met oplader op m'n werk liggenBatterij natuurlijk bijna leeg.... en de lokale elektronicaboer had natuurlijk nog geen USB-C-kabels. Ach goed, nu weer op m'n werk en maar aan de oplader gehangen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 09:45 ]
Wáárom blijven foto's die je verwijdert in de camara app staan in de fotogalerij app? Dat vind ik zo onnozel. Na een mislukt kiekje gooi ik de foto vaak meteen weg, om er achter te komen dat ik daarna hetzelfde moet doen in de fotoapp.
Rare keuze van Google.
Rare keuze van Google.
Hey Garret1410Garret1410 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:34:
[...]
Hopelijk dat de Marshmallow update hier verandering in brengt. De 6P trekt mij ook wel maar ben bang dat ik hem te groot vind. Vind de S6 met een hoesje erom al flink.
Het blijft altijd een kwestie van wennen (mits je de 6P naar eigen gevoel/ervaring niet sowieso veel te groot vindt)
Heads-up!!!
Er is een nieuwe Camera update in de Play store verschenen voor o.a. onze 6P met een aantal verbeteringen op het 1e gezicht. Moet nog testen uiteraard...
- new user interface
- improved startup times
- fast switching between photo and video
- auto hdr+ verbeteringen
- slow motion video capture
- smartburst
Er is een nieuwe Camera update in de Play store verschenen voor o.a. onze 6P met een aantal verbeteringen op het 1e gezicht. Moet nog testen uiteraard...
- new user interface
- improved startup times
- fast switching between photo and video
- auto hdr+ verbeteringen
- slow motion video capture
- smartburst
[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 04-12-2015 10:00 ]
Ik ben je 3 generaties een Nexus klant geweest.
Nu ben ik al een goed halfjaar een S6 klant.
Top toestel. Mooi scherm, super camera en lekker vlug.
Toch stoor ik me aan het multitasken. En zitten zeker handige features in die de Nexus niet hebben, maar toch twijfel ik om over te stappen. Dus ik ben benieuwd.
Wat is er beter aan de Nexus 6p tegenover de S6 en wat mis je aan de 6P?
Liefst van mensen met ervaring van beide kanten
Toch stoor ik me aan het multitasken. En zitten zeker handige features in die de Nexus niet hebben, maar toch twijfel ik om over te stappen. Dus ik ben benieuwd.
Omdat Google Photo's automatisch een backup maakt van je foto's in de cloud gok ik.Luapper schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:46:
Wáárom blijven foto's die je verwijdert in de camara app staan in de fotogalerij app? Dat vind ik zo onnozel. Na een mislukt kiekje gooi ik de foto vaak meteen weg, om er achter te komen dat ik daarna hetzelfde moet doen in de fotoapp.
Rare keuze van Google.
Ik heb zelf de Note 4, S6 en nu de 6P. Ik vond de manier waarop de apps te snel gekilled werden in het overzicht bij Note 4 en S6 heel erg irritant. Bij de 6P kan ik gewoon een app die ik 's ochtends had geopend uren later in dezelfde staat terugopenen.Dubrillion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:53:
Verder vond ik de grootte van de Note 4 eigenlijk wel fijn en kon ik snel wennen aan de grootte van de Nexus 6P. En stock android vind ik persoonlijk ook veel mooier dan Touchwiz, ook al is het flink verbeterd. En snelle updates is altijd fijn.
[ Voor 53% gewijzigd door chengbondkwok op 04-12-2015 10:03 ]
Nee dit gebeurt niet automatisch, zodra je de fotos app voor het eerst start heb je een keuze voor wel of niet backuppen. Achteraf kan je het ook nog in -uitschakelen via instellingen van de app.chengbondkwok schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:58:
[...]
Omdat Google Photo's automatisch een backup maakt van je foto's in de cloud gok ik.
Mijn zusje heeft een S6 en van wat ik heb gezien is het ook echt een top toestel.Dubrillion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:53:
Het grote verschil is toch echt de stock Android ervaring en het scherm wat net wat groter is.
Ik kan nog wel wat dingen noemen wat de 6P "beter" maakt in vergelijking met de S6:
- Front facing speakers voor multimedia
- Finger print scanner op de achterkant, welke echt super snel is
- Het design vind ik persoonlijk veel mooier
Maar nu ben ik natuurlijk een Nexus fanboy...
Ik weet niet of iedereen in dit 6P topic zit te wachten op een uitgebreide vergelijking tussen beide toestellen, dus ik houd het even kortDubrillion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:53:
6P voordelen:
- kaal Android, maw weg met alle bloatware van Samsung
- mbt hierboven...altijd als 1e nieuwe Android updates ontvangen
- groot 5.7" scherm van uitstekende kwaliteit (sRGB modus)
- alles loopt ongelofelijk smooth en snel, zelfs na een aantal dagen gebruik
- vingerafdrukscanner op een handige plek
- goede stereo speakers
- Google Now on Tap
- Mooie build, maar dat zal erg persoonlijk zijn
6P Nadelen:
- groot en vooral zwaar, en dus veel lastiger met 1 hand te bedienen
- camera kwaliteit vind ik tot op heden ietsje minder dan de S6 (maar kan worden verholpen met toekomstige updates, zoals vanochtend)
- geen OIS. Is geen ramp, maar video schieten met OIS heeft wel degelijk voordelen.
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 04-12-2015 10:51 ]
Sinds woensdag met de Nexus 6P Graphite 64GB zitten spelen, pracht dingetje!
Maar wat is kale Android is toch wel... kaal!
Er valt voor de rest niet veel niews te ontdekken aan deze telefoon, behalve Now on tap eigenlijk. Ik kom van een HTC One (Sense vind ik overigens de beste non stock Android skin) en ik mis toch wel een aantal functies. Een hoop is toch te ondervangen met apps, maar zeker niet alles.
Er valt voor de rest niet veel niews te ontdekken aan deze telefoon, behalve Now on tap eigenlijk. Ik kom van een HTC One (Sense vind ik overigens de beste non stock Android skin) en ik mis toch wel een aantal functies. Een hoop is toch te ondervangen met apps, maar zeker niet alles.
Pure android is toch wel zo fijn, additionele functionaliteit voeg je zelf toe door appsFreshnezz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:11:
Sinds woensdag met de Nexus 6P Graphite 64GB zitten spelen, pracht dingetje!
Nou ik had dus gisteren contact opgenomen met Google mbt de dode pixel(s). Na een paar foto's gestuurd te hebben heb ik nu een link gekregen om (kostenloos) een nieuwe te bestellen en een label en alles om deze daarna op te sturen, erg goede service! Nu hopen dat de nieuwe zonder problemen is.
[ Voor 0% gewijzigd door stefan076 op 04-12-2015 10:42 . Reden: Spelfout ]
Vraag: Als ik mijn 6P ga rooten, krijg je dan nog OTA updates? Of moet je die dan handmatig gaan flashen?
HandmatigFlimovic schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:52:
Vraag: Als ik mijn 6P ga rooten, krijg je dan nog OTA updates? Of moet je die dan handmatig gaan flashen?
Ook ik zit met dit dillema... heb nu de zwarte maar zit ook te twijfelen om hem om te ruilen voor een zilverenMono_ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:37:
[...]
[afbeelding]

ツ
Toch mijn bestelling even onhold, waarom:
- Lees veel berichten over lage helderheid van het scherm (vooral in daglicht).
- De output van de koptelefoon uitgang zou laag zijn en ook 'plat' qua geluid.
Kunnen 6P gebruikers op dit forum misschien wat testjes doen om die punten te checken?
Kunnen 6P gebruikers op dit forum misschien wat testjes doen om die punten te checken?
Verwijderd
Lage helderheid klopt wel een beetje, maar nog totaal geen last van gehad ook buiten niet.b.o.n.s schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:40:
Lage output qua geluid is net wat je persoonlijk vind. Voor mij is hij hard zat en als ik hem op maximaal zet doet het gewoon pijn aan mijn oren. Als je geen gehoorbeschadiging hebt en zou willen is het prima. Kwaliteit ben ik nooit zo goed in, ik hoor nooit echt een verschil

Haha, moeilijke keuze inderdaad. Ik blijf toch bij Graphite, past beter bij me andere devices en vindt het ook de mooiste kleur. Heb direct een DBrand skin besteld en ga de N6P pas gebruiken als ik die eromheen heb zitten. Verwacht hem na het weekend.struik978 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:31:
[...]
Ook ik zit met dit dillema... heb nu de zwarte maar zit ook te twijfelen om hem om te ruilen voor een zilveren. Heb jij al een keuze gemaakt Mono? ... wat een dillema haha
(Ben wel met Huawei in gesprek ivm de gele gloed, dus kan zijn dat ik dit toestel nog RMA)
Lage helderheid is het probleem niet, dat is de adaptive brightness. Als je deze uit zet is het scherm extreem helder (kom van de Nexus 5). De Adaptive brightness werk niet goed, en is hopelijk software matig te fixen.b.o.n.s schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:40:
Audio output ga ik nog testen, ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik vind het scherm belachelijk bright. Geen gele waas, maar mooi wit en kleuren die van je scherm af spatten. Hier ben ik nooit fan van geweest, maar nu wel. Eerder vond ik amoled zo'n blauwe waas veroorzaken.
Waar ik denk ik wel een probleem mee heb is de wifi. Volgens mij heb ik mijn telefoon nu twee keer betrapt geen conntectie te hebben met mijn netwerk. Dit terwijl wifi gewoon aan staat. Ik heb de telefoon gisteren binnen gekregen. Als ik in de lijst van beschikbare netwerken kijk, dan zie ik mijn ssid niet er tussen staan. En plots gaat hij ineens verbinden.
Waar ik denk ik wel een probleem mee heb is de wifi. Volgens mij heb ik mijn telefoon nu twee keer betrapt geen conntectie te hebben met mijn netwerk. Dit terwijl wifi gewoon aan staat. Ik heb de telefoon gisteren binnen gekregen. Als ik in de lijst van beschikbare netwerken kijk, dan zie ik mijn ssid niet er tussen staan. En plots gaat hij ineens verbinden.
[ Voor 6% gewijzigd door jwakie op 04-12-2015 17:23 ]
Dit wifi probleem heb ik ook. Komt voor wanneer ik telefoon weg leg. Ik heb dit probleem volgens mij ook gehad met de Nexus 5.jwakie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:23:
Ik vind het scherm belachelijk bright. Geen gele waas, maar mooi wit en kleuren die van je scherm af spatten. Hier ben ik nooit fan van geweest, maar nu wel. Eerder vond ik amoled zo'n blauwe waas veroorzaken.
Wifi settings - Advanced - Wifi behouden in slaapstand op altijd zetten. Zou je probleem kunnen zijn,jwakie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:23:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Mn settings stonden/staan zoals hij hebt aangegeven. Toch verliest mn tel bij inactiviteit wifi signaal....Xanion schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:18:
[...]
Wifi settings - Advanced - Wifi behouden in slaapstand op altijd zetten. Zou je probleem kunnen zijn,
Zijn er nog anderen die dit zelfde probleem hebben?
Hier last van sinds Android 5.0 op mijn Nexus 5. Nu met Android 6 nog steeds.. Volgens mij ook niets aan te doen. Is dan wel niet op een 6p maar dacht ik meld het toch even, lijkt op een bug in Android!Johedi schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:43:
[...]
Mn settings stonden/staan zoals hij hebt aangegeven. Toch verliest mn tel bij inactiviteit wifi signaal....
Hier ook ja. Ook met mijn N5 destijds. Had bijna iedere dag wel een keer dat ik de verbinding kwijt was.Johedi schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:43:
[...]
Mn settings stonden/staan zoals hij hebt aangegeven. Toch verliest mn tel bij inactiviteit wifi signaal....
WIFI uit en aan, en het was weer goed. Alles geprobeerd, maar niks hielp.
Nu met mijn S6 heb ik er al beduidend minder vaak last van, bedenk ik me nu ineens.
Hopelijk zal de 6P niet verder gaan waar mijn N5 was gebleven in dat verschijnsel.
Mmm ik heb hier in begin wel last van gehad bij Nexus5 ( nov'13) nu op dit moment niet... Heb ze naast elkaar liggen. 6p verliest Sons zomaar signaal. Dit wordt hersteld bij aanschakelen schermdisweb schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:50:
[...]
Hier last van sinds Android 5.0 op mijn Nexus 5. Nu met Android 6 nog steeds.. Volgens mij ook niets aan te doen. Is dan wel niet op een 6p maar dacht ik meld het toch even, lijkt op een bug in Android!
- De lage helderheid is mij nog niet eens opgevallen. Ik heb de adaptive brightness nog wel aan staan, maar vind dat het scherm behoorlijk fel kan zijn als je hem op max zet (doe ik daarom ook nooit). Scherm is bij mij ook niet geel of blauw. Wit is gewoon wit bij mij.b.o.n.s schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:40:
- Geluid is met mijn koptelefoon (dus niet die krengen die je krijgt van Huawei) geen punt om over te klagen. Let wel; ik luister geen drumnbass of andere elektronisch gerommel. Voor mij is t blues en (blues)rock, daarvoor is de balans zeer goed.
Vergeet niet dat er nog een eq in zit, dus je kunt altijd nog tweaken
Met de eq heb ik een vergelijkbaar signaal weten te creëren zoals nummers klinken die ik ook op vinyl heb
[ Voor 17% gewijzigd door GunnardePunnar op 04-12-2015 22:53 . Reden: Vergelijking vinyl-6p geeft mogelijk beste weer hoe de output is ]
Punt 1: vandaag, met toch een mooi zonnetje in de lucht, had ik buiten geen probleem. Volgens mij heb ik wel geluk met mijn scherm, nul komma nul aan gloed of vagende kleuren. Op het werk naast een collega's 1+1 gezien en mijn scherm was duidelijk 'beter'. Mooi wit en zo (sRGB nog uit en Dynamic Brightness aan).b.o.n.s schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:40:
Punt 2: toevallig vanavond eens zitten te luisteren met m'n Beyerdynamic DT770 80 Ohm's, best 'zware' jongens zonder extra versterker of zo. Voor normaal luisteren hoef ik de N6P niet op het hoogste volume te zetten. Gooi ik het vol open is het luid (genoeg om over een lawaaiige ruimte te komen). Luider dan mijn oude Moto X (2013) of nog oudere HTC One X. Ook met m'n in-ears (A-Jays One +) is het volume meer dan voldoende (mag ook wel met 'maar' 16 ohm).
Geluid is inderdaad vrij neutraal en plat, zeker de lage tonen komen wat minder door. Onacceptabel? Nee hoor, maar het kan zeker beter. Misschien maar eens gaan kloten met equalizer app binnenkort.
MP3 @ 320 via Google Play Music, bestanden staan op de phone
[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 04-12-2015 23:59 ]
Even een vraag voor de mensen met Vodafone: hoe is de 4G dekking, klopt het dat deze voor Vodafone alleen over de 1800MHz frequentie loopt? De 6P ondersteunt niet de 800mhz frequentie die Vodafone in de meeste gebieden als standaard frequentie gebruikt. De 1800Mhz is enkel aanvullend voor bijv. mij in Nijmegen centrum. Dit is ook waarom ik met mijn huidige OnePlus One eigenlijk maar matig 4G bereik heb in de binnenstad hier. Ben wel benieuwd of dat dit dus ook inderdaad zo is met de 6P, dat zou namelijk voor mij helaas een reden zijn hem niet te nemen
Heb hier ook last van (al eerder in dit topic gemeld). Overigens alleen thuis, niet op het werk.jwakie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:23:
WiFi aan en uit is inderdaad enige dat bij mij nu werkt.
In Rotterdam overal (snelle) verbinding op het Vodafone 4g netwerk.Patrick1990 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:05:
Even een vraag voor de mensen met Vodafone: hoe is de 4G dekking, klopt het dat deze voor Vodafone alleen over de 1800MHz frequentie loopt? De 6P ondersteunt niet de 800mhz frequentie die Vodafone in de meeste gebieden als standaard frequentie gebruikt. De 1800Mhz is enkel aanvullend voor bijv. mij in Nijmegen centrum. Dit is ook waarom ik met mijn huidige OnePlus One eigenlijk maar matig 4G bereik heb in de binnenstad hier. Ben wel benieuwd of dat dit dus ook inderdaad zo is met de 6P, dat zou namelijk voor mij helaas een reden zijn hem niet te nemen
Bedankt. Als je inderdaad de kaart checkt en iPhone 5 aanvinkt, dan zie je waar inderdaad de 4G verbinding is voor die 800mhz frequentie welke voor KPN en Vodafone dus hoofdzakelijk wordt gebruikt als. Dat is in Rotterdam (Utrecht, Amsterdam en Den Haag) sowieso erg goed ja, maar dat voor de rest dus zeer beperkt in het land.
De 6P heeft gewoon alle Nederlandse banden hoor (3, 7, 20). Dus ook 800MHz. Zie TS voor alle banden.Patrick1990 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:05:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's