Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
alberthakvoort schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

Het is zo'n kant en klare kabel, maar kan wel even testen met een weerstand er tussen.
Als je een 'oude' kant en klare kabel hebt dan werkt die meestal niet met de E350 met DSMR4.
Een nieuwe versie zou wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 20:28
hondapower schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Als je een 'oude' kant en klare kabel hebt dan werkt die meestal niet met de E350 met DSMR4.
Een nieuwe versie zou wel moeten werken.
Het blijkt inderdaad een oude versie te zijn.. Ik ga hem even modificeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
naftebakje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:00:
Daarbij zal wellicht de sturing in de adapter zitten, dus niet dimbaar tenzij je een nieuwe sturing maakt. Hangt af van je electronica-kennis en de aanvaarding van knutselwerk van je vrouw of dat haalbaar is.
Maar waarom was het dan wel prima te dimmen met een Philips LivingWhites Plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
MikeOO schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:46:
Ik zag na bij de temp sensoren te kijken en zie dat de Temperatuur laatste 7 dagen blank blijft.
De maand en jaren werkt wel goed.

[afbeelding]

Dit is bij alle soorten sensoren hetzelfde probleem. Temp sensoren / SNMP NAS temp etc.

Is dat normaal of hoort deze wel gevuld te worden.
Daarnet even gekeken, maar bij mij is de bovenste ook nog gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

remcoXP schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:12:
leuk nieuwe: New RFLink firmware (R44) now available!
Top, het wordt steeds leuker en leuker wat ermee kan.. Maar... Even een beetje hulp gezocht: Mijn RFlink is met een esp8266 uitgerust met daarop ESPeasy (R120) en ligt nu op een wat lastig bereikbare plaats. Hoe krijg ik echter via de ESP-01 die nieuwe RFlink firmware op de arduino?

Ik gebruik het commando
code:
1
sudo avrdude -v -p atmega2560 -c stk500 -P net:10.0.0.34:10000 -b 115200 -D -U flash:w:RFLink.cpp.hex:i
en hoewel ik met TCPdump wat verkeer zie lopen, zegt avrdude gewoon
code:
1
avrdude: stk500v2_ReceiveMessage(): timeout

Of moet ik hem toch maar voor de dag gaan toveren en weer een USB kabeltje eraan doen?
iemand een rflink in gebruik met daarop al meerdere antenne's?
of hem creatief in een leuk doosje gestopt hebben?
Ja, ik heb hem in een simpel plastic doosje gedaan met wat gaten erin voor voeding en de antenne voor de NRF24L01. Nu zit er nog zo'n standaard spiraaltje op de Qiachip WL101 & WL102, maar de SMA connectoren en 2 externe antennes zijn al besteld. Zodra deze aangesloten zijn zal ik wel een foto maken en hier plaatsen indien gewenst.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Van de ene op de andere dag 2 fibaro eyes die belachelijk veel valse alerts geven. Hangen binnen, zelfde plek waar ze al een jaar hangen. Nou vertrouw ik battery levels ook al niet meer sinds er laatst een magneetsensor hartstikke leeg was maar nog 50% aangaf bij de last seen, maar zou het battery level invloed hebben op false alerts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Goldwing1973 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Maar waarom was het dan wel prima te dimmen met een Philips LivingWhites Plug?
Het kan zijn dat de dimmer de lampen als verkeerd type herkend. Heeft hij al een kalibratie uitgevoerd? Als de leds nog knipperen als de dimmer uit staat heb je de bypass inderdaad nodig, heb je deze goed aangesloten? (in parallel met de lampen)? Je kan dat knipperen ook voorkomen door de dimmer met een nuldraad aan te sluiten dacht ik, dan is er geen bypass nodig. Ook na het aansluiten van de bypass moet je de dimmer opnieuw kalibreren, zit een speciale optie voor kalibreren met bypass op.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
UltraSub schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:31:
Van de ene op de andere dag 2 fibaro eyes die belachelijk veel valse alerts geven. Hangen binnen, zelfde plek waar ze al een jaar hangen. Nou vertrouw ik battery levels ook al niet meer sinds er laatst een magneetsensor hartstikke leeg was maar nog 50% aangaf bij de last seen, maar zou het battery level invloed hebben op false alerts?
Heb je een multimeter in huis? Even kijken of de batterij nog +- 3,6V geeft is de snelste manier om je batterij uit te sluiten. Bij mij begon hij juist minder beweging te detecteren toen de batterij leeg raakte.. Let op dat ze warmte zien, heb je de laatste tijd ineens de kachel aan staan of iets dergelijks?

-edit: Oops, dubbel. :$

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:41
UltraSub schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:31:
ja, was hier ook. Daarna was ie ineens helemaal op.
Heb ik opgelost door m op usb stroom aan te sluiten ([DIY] USB stroom op de Fibaro Motion Sensor (fgms-001))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 21:04
Ik gebruik op dit moment naar volle tevredenheid Domoticz incusief timers in een horecagelegenheid.
Het enige wat ik spannend vind is de aankomende switch van zomertijd/wintertijd.
aangezien normaal het licht automatisch voor de laatste ronde omhoog gaat, en ik er eigenlijk niet op zit te wachten dat dit verkeerd gaat ( het gaat om het tijdstip 03:40 ).
Wat is handig om te doen, morgen de timers er even uithalen voor de zekerheid ?
of kan ik er vanuit gaan dat ze de 'nieuwe tijd ' pak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezydevil schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

Daarnet even gekeken, maar bij mij is de bovenste ook nog gevuld.
Dank dan lijkt er een probleem met mijn DB denk ik . Wordt weer een uitdaging om dit te onderzoeken als je niet weet waar je moet zoeken naar dit probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_trickster_ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:33:
[...]
of kan ik er vanuit gaan dat ze de 'nieuwe tijd ' pak ?
Dat kun je vergeten, tot nu toe is het elk jaar weer gesodemieter daarmee. De P1 uitlezing mist dan data en timers werken vaak na een reboot pas weer fatsoenlijk.

Ik snap niet waarom dat probleem nog steeds niet is opgelost. Volgens mij zou de boel als UTC moeten worden weggeschreven en pas in de userinterface gepresenteerd moeten worden als lokale tijd om dit te verhelpen. Maar dat is volgens mij niet het geval.

Zie ook gizmocuz in "Domoticz - Open source domotica systeem" en zoek maar eens op 'zomertijd' en 'wintertijd' in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ppx17 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Heb je een multimeter in huis? Even kijken of de batterij nog +- 3,6V geeft is de snelste manier om je batterij uit te sluiten. Bij mij begon hij juist minder beweging te detecteren toen de batterij leeg raakte.. Let op dat ze warmte zien, heb je de laatste tijd ineens de kachel aan staan of iets dergelijks?

-edit: Oops, dubbel. :$
Ik heb zat batterijen op voorraad. Ik zal ze straks eens vervangen en kijken wat er gebeurt. Heb ook nog wel een multimeter liggen, kan ze inderdaad eens door meten. Weet dat ze warmte zien. Maar ze hangen al heel lang op dezelfde plek, vloerverwarming, en nog nooit problemen gehad. En ineens van de ene op de andere dag 2 sensors die los gaan met alerts is raar.
commentator schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

ja, was hier ook. Daarna was ie ineens helemaal op.
Heb ik opgelost door m op usb stroom aan te sluiten ([DIY] USB stroom op de Fibaro Motion Sensor (fgms-001))
Veelbelovend. >:)
Niks zo irritant als false alerts. Zeker niet als je licht en verwarming onder andere daarop worden aangestuurd. Hoop dat het bij mij ook opgelost is na vervanging.

Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik volg dit topic al een tijdje maar nu toch maar een account aangemaakt omdat ik toch een beetje vastloop.
In mijn domotica project wil ik een aantal IR apparaten aan domoticz toevoegen waaronder de irobot roomba 880. Ik zoek dus een (goedkope) IR blaster met een goede range die het liefst ook niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:46
Ik probeer als complete leek kennis op te doen op het gebied van Domotica. Nou lopen er heel wat draadjes op het forum en ik mis elke keer iets in de starterspost. Dat is namelijk het kopje: (noemenswaardige) Nadelen.

Zelf heb ik 3 RBP's (1 is idle) en een Synology thuis in gebruik. Dit zou voor de perfecte Domotica oplossing zijn als ik het zo lees. Maar zijn er nadelen? Zijn er dingen die ik NIET kan doen of gebruiken als ik hiervoor ga?

Als iemand hier wat licht overheen kan schijnen graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Jabiros schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:38:
Ik probeer als complete leek kennis op te doen op het gebied van Domotica. Nou lopen er heel wat draadjes op het forum en ik mis elke keer iets in de starterspost. Dat is namelijk het kopje: (noemenswaardige) Nadelen.

Zelf heb ik 3 RBP's (1 is idle) en een Synology thuis in gebruik. Dit zou voor de perfecte Domotica oplossing zijn als ik het zo lees. Maar zijn er nadelen? Zijn er dingen die ik NIET kan doen of gebruiken als ik hiervoor ga?

Als iemand hier wat licht overheen kan schijnen graag..
Je leest veel over gedoe met open z-wave. Verder kan je met Domoticz heel erg veel, mits je bereid bent er zelf tijd en energie in te stoppen. Als je iets zoekt wat meer plug & play is dan denk ik dat je naar commerciële alternatieven moet gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:00
Ik gebruik al enige tijd domoticz met open zwave en kom helemaal geen problemen tegen. Ben er ook niet veel tijd mee kwijt, dus ben het niet met je eens

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsph schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Je leest veel over gedoe met open z-wave. Verder kan je met Domoticz heel erg veel, mits je bereid bent er zelf tijd en energie in te stoppen. Als je iets zoekt wat meer plug & play is dan denk ik dat je naar commerciële alternatieven moet gaan kijken.
En je leest ook veel gedoe over kaku en andere, so what?
Enige fout die ik maakte in m'n domotica avontuur was een homewizard kopen met hopen kaku spul. Wat een ellende.
Ben ik blij dat ik ondertussen alles buiten gegooid heb en vervangen door domoticz en zwave.
Denk dat er maar weinig systemen zijn die met zoveel hardware overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Kort vraagje, kan ik het protocol zwave en rfxcom met elkaar gebruiken in één regel?

bv een deursensor van zwave, met een aan/uit schakelaar van rfxcom (kaku)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:46:
Ik zag na bij de temp sensoren te kijken en zie dat de Temperatuur laatste 7 dagen blank blijft.
De maand en jaren werkt wel goed.

[afbeelding]

Dit is bij alle soorten sensoren hetzelfde probleem. Temp sensoren / SNMP NAS temp etc.

Is dat normaal of hoort deze wel gevuld te worden.
Probleem opgelost.
Ik heb ondanks dat er geen foutmelding in de log stond toch even de stappen uitgevoerd zoals je ook kunt doen als je een melding hebt: Error: database disk image is malformed

Onderstaande stappen hebben er voor gezorgd dat het probleem ook werd opgelost ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
So the tools above are too complicated for me and did not work out .. I could not find how to use the tools (= skill issue)
I found : http://sqlitebrowser.org/

1.I loaded my broken DB file with messages above.
2.Next I did "file - export" and choose "database to SQL file".
3.Closed my broken DB file
4.Created new DB file (CTRL + N ) and give it a name you can recognize as the new DB
5.File - Import - Data base from SQL file.

Now I have my New.db file
I renamed it to domoticz.db and replaced the file on the pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Isane schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:49:
Kort vraagje, kan ik het protocol zwave en rfxcom met elkaar gebruiken in één regel?

bv een deursensor van zwave, met een aan/uit schakelaar van rfxcom (kaku)
In een Blockly? Jazeker!

[ Voor 85% gewijzigd door degroot op 30-10-2016 07:51 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 23-09 09:26
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Er zijn weer wintertijdperikelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/it61JvmENCQRY1HQ3WibAezy/thumb.png
Ik zit op V3.5836

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:12
Ik had ook wat vreemdigheidjes. Wellicht eens een automatische reboot instellen als de tijd plotseling een uur wijzigt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook met 3.4834:

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/3p21jcwct/domoticz_011.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/mylb844w9/domoticz_02.jpg

Even met de shift knop ingedrukt op de foute waarde klikken en het komt weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
Versie 5825 gaf vannacht ook meerdere malen ruim 558000 als verbruik. Heb ze ook maar even verwijderd.

Ik probeer van een Fibaro FGS223 de tweede schakelaar te koppelen aan een scene, maar ik kom er niet uit. Ik zie in de handleiding dat ik hiervoor een parameter moet instellen, maar ook die zie ik niet in Domoticz. Ik heb nu een scene aangemaakt die alle apparaten uitschakelt. Dit duurt even, maar werkt wel.
Hoe koppel ik dit nu aan de tweede schakelaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit_K
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-11-2023
Vanochtend een update naar de nieuwe stabiele versie via het Package Center op mijn Synology.
Ik krijg nu de volgende foutmeldingen in mijn log.

2016-10-30 11:55:28.025 Error: Webserver: File '/icons/plus.png': No such file or directory (2)
2016-10-30 11:55:36.085 Error: Webserver: File '/icons/min.png': No such file or directory (2)
2016-10-30 11:55:36.087 Error: Webserver: File '/icons/plus.png': No such file or directory (2)
2016-10-30 11:55:44.179 Error: Webserver: File '/icons/min.png': No such file or directory (2)
2016-10-30 11:55:44.181 Error: Webserver: File '/icons/plus.png': No such file or directory (2)

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Laatst online: 14-09 13:38
recentelijk heb ik een rfxtrx433e aangeschaft. het aansluiten en installeren gaat vervolgens probleemloos. heb getest in het RFXmngr applicatie. het ontvangen van verschillende remotes ziet hij probleemloos

voorbeeld
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 4
ID = 000911C decimal:37148
Unit = 3
Command = On
Signal level = 8 -56dBm

bij het gebruik van Domoticz. is het installen van de RFXtrx433e ook geen probleem. het leren van een remote gaat vervolgens ook goed. hij herkend meteen een remote.
maar bij het zelf verzenden van een schakelopdracht doet hij vervolgens helemaal niets. je ziet wel de lampjes knipperen op het apparaat. maar schakelt niet.

ik gebruik dit i.c.m. Flamingo FA500s en op een Windows PC
logs uitlezen ook geen uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2003
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2016
Hier werkt de FA500s perfect samen met een RFLink welke de Flamingo switches volledig ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:04:
[...]

En je leest ook veel gedoe over kaku en andere, so what?
Enige fout die ik maakte in m'n domotica avontuur was een homewizard kopen met hopen kaku spul. Wat een ellende.
Ben ik blij dat ik ondertussen alles buiten gegooid heb en vervangen door domoticz en zwave.
Denk dat er maar weinig systemen zijn die met zoveel hardware overweg kunnen.
Ik heb al weer spijt dat ik geprobeerd heb zijn vraag te beantwoorden. Hij vroeg of er ook minpuntjes zijn op te noemen.
Ik maak zelf met heel veel plezier gebruik van Domoticz en heb van het gebruik ook nog veel geleerd over linux en lua. Het was zeker niet de bedoeling om domoticz of zwave af te kraken en volgens mij heb ik dat ook niet gedaan.
Kortom: gewoon beginnen met Domoticz! Het is hartstikke leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
stefanxxx511 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:20:
recentelijk heb ik een rfxtrx433e aangeschaft. het aansluiten en installeren gaat vervolgens probleemloos. heb getest in het RFXmngr applicatie. het ontvangen van verschillende remotes ziet hij probleemloos

voorbeeld
Packettype = Lighting2
subtype = AC
Sequence nbr = 4
ID = 000911C decimal:37148
Unit = 3
Command = On
Signal level = 8 -56dBm

bij het gebruik van Domoticz. is het installen van de RFXtrx433e ook geen probleem. het leren van een remote gaat vervolgens ook goed. hij herkend meteen een remote.
maar bij het zelf verzenden van een schakelopdracht doet hij vervolgens helemaal niets. je ziet wel de lampjes knipperen op het apparaat. maar schakelt niet.

ik gebruik dit i.c.m. Flamingo FA500s en op een Windows PC
logs uitlezen ook geen uitkomst
De FA500 remote verstuurt meerdere protocollen. Het AC protocol wordt ontvangen maar het IT protocol waar de FA500 mee geschakeld wordt dat wordt niet door de RFXtrx433E ontvangen.
Er is een prima oplossing: Je kunt handmatig een IT device in Domoticz aanmaken en die als extra remote in de FA500 toevoegen. Kies een willekeurige ID, druk de FA500 in de wcd, de LED op de FA500 gaat knipperen en druk dan op de TEST knop (of stuur een ON commando).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:00
Ik gebruik op dit moment Domoticz om van een drietal z-wave producten verbruik gegevens te kunnen zien. Nu wil ik die data gaan streamen naar Grovestreams. Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een update gedaan van Domoticz van Jadahl op de Syno. Krijg de app nu niet meer opgestart. Iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:21:
Heb net een update gedaan van Domoticz van Jadahl op de Syno. Krijg de app nu niet meer opgestart. Iemand die de oplossing weet?
Ik zal even in mijn glazenbol kijken. Wat zegt de logging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Ik zal even in mijn glazenbol kijken. Wat zegt de logging?
Niets. Maar heb het al opgelost. Ben maar de site van Jadahl gegaan en daar de laatste stable gedownload en deze handmatig op de NAS geknald. Pak van mijn hart.....doet het weer. Ik doe gewoon nooit geen update meer denk ik. Als het draait, draait het.

Ik heb er al zolang niet naar omgekeken dat ik zelfs weer op zou moeten zoeken hoe ik alles ook al weer instel. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Ik heb er al zolang niet naar omgekeken dat ik zelfs weer op zou moeten zoeken hoe ik alles ook al weer instel. O-)
Maak je wel backups? Want je zou voor een update altijd nog even een backup kunnen maken van je domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:54:
[...]

Maak je wel backups? Want je zou voor een update altijd nog even een backup kunnen maken van je domoticz.
Dat bedoel ik dus, met lang niet naar omgekeken. Ik was eigenlijk helemaal niet bezig met Domoticz, maar met mijn NAS. Zag update, ok ff bijwerken, en terwijl hij aan het installeren was. Grrrrr, geen backup gemaakt van de instellingen. DOM, DOM, DOM! Duffe zondagmiddag kop, zal het zijn. Maar je hebt helemaal gelijk en normaal ben ik juist van zekerheid voor alles.

Anyway, de automatische update via Synology werkte dus niet, de handmatige wel. Voor diegene die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Overigens draait Domoticz vind ik helemaal super op een Synology. Nooit geen storingen icm NAS/RFX Com op zolder. Stuur zelfs 2 fonteinen in de tuin icm Kaku simpel mee aan. Wel illegaal antennetje uit China eraan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:46

BCGraaf

BC

symen89 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Bedankt! ik zal mij er verder in verdiepen.

Een ander probleem waar ik nu tegenaan loop is dat homebridge mijn hue lampen nu in de home app zet terwijl deze er al in stonden via de orginiele hue bridge. Hoe kan ik zelf kiezen welke devices in domoticz zichtbaar worden in de home app?
Als je je apparaten toevoegd aan een roomplan worden ze zichtbaar in de Home app. Dus ik denk dat je ze daar even uit moet halen dan komen ze ook niet in de Home app. Of je de hue bridge loskoppelen van de Home app en alles via domoticz doen.

Van het weekend zelf mijn 2 Fibaro dimmers geïnstalleerd en gebruik gemaakt van associatie en het werkt goed, bedankt maomanna voor de tip.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik probeer een tweetal rolluiken met Somfy RTS motoren aan te sturen met Domoticz (versie 5837) icm de RFlink (firmware R44).
Hiervoor heb ik de volgende tutorial gevolgd:

https://matdomotique.word...domoticz-rflink-et-somfy/

Ik kan de rolluiken aansturen als ik de commando's direct via de RFlink stuur. Echter als ik het via Domoticz probeer, wordt er wel een signaal verstuurd, maar krijg ik geen beweging in de rolluiken...

code:
1
2
3
2016-10-30 14:38:48.276  User: Admin initiated a switch command (656/Small blind/On)
2016-10-30 14:38:48.277  RFLink Sending: 10;RTS;0f0f0f;1;ON
2016-10-30 14:38:51.530  (RFLink) Light/Switch (Small blind)

Ook volgt er geen foutmelding.

Is het iemand hier gelukt om rolluiken via Somfy RTS en RFlink aan te sturen?

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Memphisto schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:21:
Ik probeer een tweetal rolluiken met Somfy RTS motoren aan te sturen met Domoticz (versie 5837) icm de RFlink (firmware R44).

Ik kan de rolluiken aansturen als ik de commando's direct via de RFlink stuur. Echter als ik het via Domoticz probeer, wordt er wel een signaal verstuurd, maar krijg ik geen beweging in de rolluiken...

code:
1
2
3
2016-10-30 14:38:48.276  User: Admin initiated a switch command (656/Small blind/On)

Ook volgt er geen foutmelding.

Is het iemand hier gelukt om rolluiken via Somfy RTS en RFlink aan te sturen?
hoe heb je ze in domoticz staan?
en welke hardware is het?

Rolluik 1 :

Hardware : RFXCOM (in jou geval RFLink?)
schakelaar type : Blinds
Type : RFY
ID : 01 02 03
unit code 1

Rolluik 2 :

Hardware : RFXCOM (in jou geval RFLink?)
schakelaar type : Blinds
Type : RFY
ID : 04 05 06
unit code 2

en bij je modus instellingen van de RFLINK/RFXCOM moet AC aangevinkt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Ik ben met Blockly's aan het spelen, maar het moet toch ook mogelijk zijn de tweede pulsschakelaar hiervoor te gebruiken ? Ik wil een 'alles uit' knopje aanmaken voor als ik weg ga, maar hij reageert hierop niet. Er zit een Fibaro 223 achter de WCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Niets. Maar heb het al opgelost. Ben maar de site van Jadahl gegaan en daar de laatste stable gedownload en deze handmatig op de NAS geknald. Pak van mijn hart.....doet het weer. Ik doe gewoon nooit geen update meer denk ik. Als het draait, draait het.

Heb hetzelfde probleem en niet gelogd. Welke file heb je op de Synology "geknald" en hoe?
Heb er nl ook al een tijd niet meer naar omgekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Memphisto schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:21:

code:
1
2
3
Als je de handleiding van de link gevolgd hebt, dan kan je vanuit rflink loader handmatig met de volgende commandos je rolluiken bedienen.
10;RTS;0F0F0F;0;DOWN;
10;RTS;0F0F0F;0;UP;
10;RTS;0F0F0F;0;STOP;

In je log staat een ander unit nummer.
10;RTS;0f0f0f;1;ON

Ga naar hardware en kijk bij de RFLink regel.
Daar moet je een "create rflink devices" knop zien.
Druk op die knop en geef het volgende op in de popup:
20;02;RTS;ID=0f0f0f;SWITCH=00;CMD=STOP;
Ga vervolgens naar de device lijst en voeg met de groene pijl het device toe .. daarna moet het werken.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsph schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Ik heb al weer spijt dat ik geprobeerd heb zijn vraag te beantwoorden. Hij vroeg of er ook minpuntjes zijn op te noemen.
Ik maak zelf met heel veel plezier gebruik van Domoticz en heb van het gebruik ook nog veel geleerd over linux en lua. Het was zeker niet de bedoeling om domoticz of zwave af te kraken en volgens mij heb ik dat ook niet gedaan.
Kortom: gewoon beginnen met Domoticz! Het is hartstikke leuk
Nooit spijt hebben van een antwoord ;)
Excuses als mijn reactie hard overkwam.
Sowieso is Domoticz heel prettig en stabiel om mee te werken. Uiteraard zijn er af en toe kleine issues, zal je met elk systeem hebben.
Welk systeem voor jou prettigst werkt zal je helaas zelf moeten ondervinden. Velen prijzen hier Kaku de hoogte in, wel hier is/was dat een ramp.
Anderen halen dan issues aan met Openzwave, ja, soms is een nieuw device niet volledig compatibel, kwestie van enkele weken/maanden vooraleer dat zo is. Gevolg van de reverse enginering die hiervoor nodig is. Zwave werkt hier heel snel, stabiel en betrouwbaar. Enkel na een herstart van Domoticz zou er eens een commando niet aankomen, of vertraagd aankomen. Na herstart wordt er bij mij automatisch een Network heal gedaan, na de 20 minuten dat dat duurt is het superstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:54:
[...]

Eigenlijk moet je altijd backuppen, zelfs al doe je geen update.
Backups moeten volautomatisch lopen zodat je altijd recent werk hebt en liefst met versies.

Op mijn Syno gebruik ik al jaren Crashplan, die zorgt meteen voor versies etc. Omdat mijn backupset te groot geworden is geeft die meer en meer problemen en wordt het geheugengebruik echt onbruikbaar groot (moet al 2GB toewijzen).
Daarom afgelopen weekend op zoek gegaan naar een mogelijkheid om met rsync versies bij te houden en vrij snel en makkelijk gevonden.

Onderstaand script gaat de hele domoticz folder kopieren naar een backupfolder.
Per dag wordt een versie bijgehouden met enkel de wijzigingen. Niet gewijzigde bestanden worden symlinks zodat ze nauwelijks extra ruimte innemen.
Nu enkel nog een manier vinden om oudere backups op te kuisen zodat bv van de laatste maand elke dag een versie blijft, van 1 maand tot een jaar een versie per week en van de oudere 1 per maand.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#------ BEGIN -------
NAME="domoticz"
SOURCE="/volume1/@appstore/domoticz/"
DESTINATION="/volume1/homes/guy/backup/$NAME"
NOW=$(date +"%Y-%m-%d")
LOGFILE=/volume1/homes/guy/backup/_logs/$NAME/$NOW.txt
echo ------------------------------------ START $NAME -- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") UTC+2 | tee -a $LOGFILE
rsync -aP --exclude-from '/volume1/homes/guy/backup/excludedfiles.txt' --stats --delete --link-dest="$DESTINATION/__prev/" "$SOURCE" "$DESTINATION/$NOW" | tee -a $LOGFILE
rm -f "$DESTINATION/__prev"
ln -s "$NOW" "$DESTINATION/__prev"
echo ------------------------------------ END $NAME -- $(date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S") UTC+2 | tee -a $LOGFILE
#------ END   -------

Source/destination etc is in variablen gezet omdat dit deel uit maakt van een groter backup script die meerdere folders en RPi's bewaard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 23:44
alberthakvoort schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:28:
Ik heb een probleempje met een Landis E350.

Via Domoticz en de console krijg ik totaal geen output

[afbeelding]

Ik heb ondertussen 2 verschillende (werkende) kabels geprobeerd, maar nada.

Kan het zijn dat de P1 poort niet actief is?
Lees even dit bericht, het kan zijn dat je poort uit staat:
ThinkPadd in "Slimme meter uitlezen via P1-poort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:56
Omdat de domoticz db niet voldoende was door allerlei extra plaatjes/floorplan/custom page / python/bash script en cronjobs heb ik een wat ander backup script. mogelijk hebben jullie hier wat aan.
het restoren doe ik niet met script maar handmatig. (mogelijk komt dat ooit nog)

feedback is meer dan welkom!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
#!/bin/bash

### This will backup your database, scripts and LUA to your NAS drive
### USER CONFIGURABLE PARAMETERS
DESTDIR="/home/pi/domoticz/backup2Nas"   # used for: NAS
IP_NAS="192.168.0.10"
MOUNTPATH="//$IP_NAS/Storage/domoticz" 
USERNAME="xxx"
PASSWORD="xxx"
PI="pi1_"

### END OF USER CONFIGURABLE PARAMETERS
TIMESTAMP=`/bin/date +%Y%m%d-%Huur-%M`
BACKUPFILE="$PI$TIMESTAMP.db"
BACKUPFILEGZ="$BACKUPFILE".gz

MOUNTCOMMAND="sudo mount -t cifs -o username=$USERNAME,password=$PASSWORD $MOUNTPATH $DESTDIR"

### check of mountpath bestaat en anders aanmaken
if [ -d "$DESTDIR" ]
then
    echo "$DESTDIR directory  exists!"
else
    echo "$DESTDIR directory not found!"
    mkdir $DESTDIR
fi

### mount
$MOUNTCOMMAND
cd /tmp
mkdir /tmp/backup
mkdir /tmp/backup/scripts
mkdir /tmp/backup/Logs
mkdir /tmp/backup/Config/
mkdir /tmp/backup/www/
mkdir /tmp/backup/www/styles/
mkdir /tmp/backup/www/images/
mkdir /tmp/backup/www/images/floorplans
mkdir /tmp/backup/www/templates

/usr/bin/curl -s http://127.0.0.1:8080/backupdatabase.php > /tmp/backup/$BACKUPFILE

cp -r /home/pi/domoticz/scripts/* /tmp/backup/scripts
cp -r /home/pi/domoticz/Logs/* /tmp/backup/Logs
cp -r /home/pi/domoticz/www/styles/* /tmp/backup/www/styles
cp -r /home/pi/domoticz/www/images/floorplans/* /tmp/backup/www/images/floorplans
cp -r /home/pi/domoticz/www/templates/* /tmp/backup/www/templates
cp -r /home/pi/domoticz/private_cert.pem /tmp/backup
cp -r /etc/monit/monitrc /tmp/backup
cp -r /etc/profile.d/motd.sh /tmp/backup
sudo cp ~/domoticz/Config/zwcfg* /tmp/backup/Config/
crontab -u pi -l > /tmp/backup/$(date +%Y%m%d).crontab

cd /tmp/backup/
echo compress with tar the database, scripts and files.
tar -zcvf $PI$TIMESTAMP.tar.gz *
# ‘c’ creates a new tar archive, 
#‘z’ specifies that we want to compress with gzip, 
#‘v’ provides verbose information, 
#‘f’ specifies the file to create. 

echo transferring backups to NAS drive 

if ping -c 1 $IP_NAS >/dev/null
then
  cp $PI$TIMESTAMP.tar.gz $DESTDIR
echo "A copy of database, scripts and LUA are now on your NAS"
else
  echo "NAS is offline"
fi

echo deleting old files used in making backups
/bin/rm -rf /tmp/backup

echo checking for and deleting old backups from NAS.
# Delete domoticz backups older than 30 days from NAS
sudo find /$DESTDIR/$PI* -type f -mtime +30 -delete

### unmount
sudo umount $DESTDIR

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mensen, soms snap ik iets niet en wil ik dat wel graag snappen. Hopelijk kunnen jullie helpen.

Van het weekend een Sensative Strip op mijn schuttingdeur geplakt. Werkt(e) helemaal prima, deur open/dicht werd netjes geregistreerd. Bijna een hele dag plezier van gehad. Tot er gistermiddag opeens geen registraties meer binnen kwamen. De sensor gaf nog wel een teken van leven af, wat te zien was via Setup -> Hardware -> Open Zwave Setup, waar het 'Last Seen' moment gewoon recent was.

Toen ben ik gaan zoeken bij Setup -> Devices en heb ik het switch device gepakt met dat last seen moment in de aanname dat dat nu de Strip was en jawel. Maar dan mijn vraag, hoe kan het nu dat een device wat eerst prima werkt, opeens stopt met werken en onder een ander device te vinden is? Wat is hier precies gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer domoticz te updaten naar de laatste stable versie, echter krijg ik gelijk een error " Probleem tijdens het downloaden van de update,
Controleer uw internetverbinding of probeer later opnieuw"

ene keer stopt hij al bij 2 procent, andere keer bij 10.

meer mensen met dit probleem? of is het gewoon druk?
(heb de PI image van domoticz, zit nu op stable)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:25:
[...]

Heb hetzelfde probleem en niet gelogd. Welke file heb je op de Synology "geknald" en hoe?
Heb er nl ook al een tijd niet meer naar omgekeken 8)7
http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6/?arch=armadaxp File downloaden en handmatig installeren op je NAS.

NB: Dit is voor een DS414. Overige hier te vinden: http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:15:
ik probeer domoticz te updaten naar de laatste stable versie, echter krijg ik gelijk een error " Probleem tijdens het downloaden van de update,

Gewoon NIET updaten. Ik doe het nooit meer of er moet een major verbetering in zitten. If it ain't broken, don't fix it! ;) Heb nu denk ik 3x een update gepakt en nul verandering voor mij iig. Alleen iedere keer gelazer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Gewoon NIET updaten. Ik doe het nooit meer of er moet een major verbetering in zitten. If it ain't broken, don't fix it! ;) Heb nu denk ik 3x een update gepakt en nul verandering voor mij iig. Alleen iedere keer gelazer. |:(
Dat is natuurlijk ook een punt ;)
Vond het ook al vreemd dat hij het niet deed.
Maar goed er zijn waarschijnlijk kleine aanpassingen die ik niet gebruik dus hoef niet perse updaten ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:15:

Ik heb dit probleem ook. Heb het opgelost door ./updaterelease in de Domoticz map uit te voeren (zoals iemand op het Domoticz forum suggereerde). Maar deze heeft mij naar de laatste beta gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6/?arch=armadaxp File downloaden en handmatig installeren op je NAS.

NB: Dit is voor een DS414. Overige hier te vinden: http://www.jadahl.com/domoticz_stable_6/
Downloaden en niet uitpakken?
Ik heb in eerste instantie gedownload en dan herkent Synology de tar file niet:
"ongeldig bestandsformaat"
In tweede instantie pak ik 'm uit met winzip en dan krijg ik allerlei onherkenbare files...
Daar kwam ik gister al achter en weet niet meer hoe ik 't vroeger deed (ik heb nl ooit wel eens handmatig geinstalleerd)
Zal wel iets over het hoofd zien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Dan wacht ik maar even :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:24
Gisteren liep ik even door de instellingen van mijn Fibaro dimmer 2 heen. en kwam ik een parameter tegen die die lichten kan laten knipperen bij een alarm melding.

Nu vroeg ik mij af hoe ik dit kan aanspreken via een Blocky?

Is dit gewoon één van die (alarm) Switches die meekomen als je dimmer aan je systeem toevoegt?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:12:
[...]

Nooit spijt hebben van een antwoord ;)
Excuses als mijn reactie hard overkwam.
Sowieso is Domoticz heel prettig en stabiel om mee te werken. Uiteraard zijn er af en toe kleine issues, zal je met elk systeem hebben.
Welk systeem voor jou prettigst werkt zal je helaas zelf moeten ondervinden. Velen prijzen hier Kaku de hoogte in, wel hier is/was dat een ramp.
Anderen halen dan issues aan met Openzwave, ja, soms is een nieuw device niet volledig compatibel, kwestie van enkele weken/maanden vooraleer dat zo is. Gevolg van de reverse enginering die hiervoor nodig is. Zwave werkt hier heel snel, stabiel en betrouwbaar. Enkel na een herstart van Domoticz zou er eens een commando niet aankomen, of vertraagd aankomen. Na herstart wordt er bij mij automatisch een Network heal gedaan, na de 20 minuten dat dat duurt is het superstabiel.
Vaak is een combinatie wel prettig, heb hier X10 (ja dat bestaat nog) KaKu, Somfy en Milight door elkaar draaien, En uiteraard werkt alles goed samen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
luigi87 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:06:
Gisteren liep ik even door de instellingen van mijn Fibaro dimmer 2 heen. en kwam ik een parameter tegen die die lichten kan laten knipperen bij een alarm melding.

Is dit gewoon één van die (alarm) Switches die meekomen als je dimmer aan je systeem toevoegt?
Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar in de "FIBARO System FGRGBWM441 RGBW Controller" is dit ook mogelijk naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:19:
[...]

Vaak is een combinatie wel prettig, heb hier X10 (ja dat bestaat nog) KaKu, Somfy en Milight door elkaar draaien, En uiteraard werkt alles goed samen.
Uiteraard, en dat is meteen een van de grootste voordelen van Domoticz. Het combineert zoveel hardware die je naadloos samen kan gebruiken.
Enige nadeel van meerdere systemen samen is de aanschaf van meerdere controllers. Hier is het beperkt gebleven tot een Rfxcom (was nodig voor de overschakeling van kaku naar zwave, nu enkel nog voor Somfy gebruikt) en een Zwave stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
krijg net nieuwe update domotcz 5837
wie heeft hem al de update gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 23:14
SpikeHome schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:37:
De update werkt niet helemaal goed. Voornamelijk met LUA/Blocky scripts waar ook notificaties in verwerkt zitten. Dit zorgt ervoor dat Domoticz traag reageert of crashed. In versie 5841 zou dit opgelost zijn maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
neorider schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

De update werkt niet helemaal goed. Voornamelijk met LUA/Blocky scripts waar ook notificaties in verwerkt zitten. Dit zorgt ervoor dat Domoticz traag reageert of crashed. In versie 5841 zou dit opgelost zijn maar helaas.
Dan ga ik nog maar niet updaten :9
Al gebruik ik nog niet zoveel blocky/lua scripts.

Ander vraagje in de domoticz app kan je de scripts aan/uit zetten maar dat werkt niet.
Want als ik weer kijk heeft deze nog dezelfde instelling.
Op een tablet of telefoon kan ik ze niet aan of uit zetten dmv web interface en moet dan de laptop pakken :(

Iemand een idee of het wel zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die draait hier sinds gisteravond zonder problemen.
Anderen melden dan wel problemen, soms raar. Nu ja, zoveel verschillende combinatie's dat het bijna onmogelijk allemaal te testen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 23:14
neorider schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Vandaar! Ik zat al een hele dag te rotzooien en maar afvragen waarom het niet werkte en domoticz steeds crashte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
yep allemaal crashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 07:56
tsjah dat blijft het risico van updaten. maargoed we willen allemaal nieuwe functionaliteiten, verholpen foutjes enz. dan komt er wel eens een bugje door :)
maargoed doorgaans ook zeer snel opgelost.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Downloaden en niet uitpakken?
Ik heb in eerste instantie gedownload en dan herkent Synology de tar file niet:
"ongeldig bestandsformaat"
In tweede instantie pak ik 'm uit met winzip en dan krijg ik allerlei onherkenbare files...
Daar kwam ik gister al achter en weet niet meer hoe ik 't vroeger deed (ik heb nl ooit wel eens handmatig geinstalleerd)
Zal wel iets over het hoofd zien |:(
Huh? Uitpakken? Het is een SPK file.

Je gaat naar je NAS, Package Center, handmatig installeren, kiest het bestandje en klikt op volgende. Als het goed is installeert hij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
remcoXP schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:14:
tsjah dat blijft het risico van updaten. maargoed we willen allemaal nieuwe functionaliteiten, verholpen foutjes enz. dan komt er wel eens een bugje door :)
maargoed doorgaans ook zeer snel opgelost.
dat gelukkig wel, maar met de update naar 3.5841 heeft t probleem nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:20:
[...]

Huh? Uitpakken? Het is een SPK file.

Je gaat naar je NAS, Package Center, handmatig installeren, kiest het bestandje en klikt op volgende. Als het goed is installeert hij dan.
Gebeurd wel eens dat de download als .tar wordt opgeslagen. Hernoemen naar xxx.spk is voldoende om hem handmatig op de Synology te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
Heeft er iemand ervaring met het schakelen van Applamp met een fysieke schakelaar en de wifi box.

Ik heb nu een combinatie van hue , led lampen gedimmed door qubino modules maar wil nu boven de eetkamertafel ook led verlichting. Nu moet hier e14 lampen in welke er voor hue niet zijn ik wil eigenlijk gekleurde ledlampen van applamp hierin stoppen.

Ik weet als je deze lampen met een schakelaar uit en aan zet dat ze de laatst ingestelde stand onthouden t.o.v. de hue setup wat voor mij belangrijk is.

Wat ik echter niet weet is het volgende. Ik heb een scene "slapen" gemaakt die alles uitzet en dus ook het lichtb oven de eetkamertafel uit zal zetten. De fysieke schakelaar staat dan echter nog op aan. Wat gebeurd er nu als ik deze uit en aanzet. Gaat de lamp dan naar de laatst ingestelde stand wat "uit" is of gaat hij naar de laatst ingestelde lichtsterkte en kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:41
bifi_G60 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:57:
Heeft er iemand ervaring met het schakelen van Applamp met een fysieke schakelaar en de wifi box.

Ik heb nu een combinatie van hue , led lampen gedimmed door qubino modules maar wil nu boven de eetkamertafel ook led verlichting. Nu moet hier e14 lampen in welke er voor hue niet zijn ik wil eigenlijk gekleurde ledlampen van applamp hierin stoppen.

Ik weet als je deze lampen met een schakelaar uit en aan zet dat ze de laatst ingestelde stand onthouden t.o.v. de hue setup wat voor mij belangrijk is.

Wat ik echter niet weet is het volgende. Ik heb een scene "slapen" gemaakt die alles uitzet en dus ook het lichtb oven de eetkamertafel uit zal zetten. De fysieke schakelaar staat dan echter nog op aan. Wat gebeurd er nu als ik deze uit en aanzet. Gaat de lamp dan naar de laatst ingestelde stand wat "uit" is of gaat hij naar de laatst ingestelde lichtsterkte en kleur?
Laatst ingestelde lichtsterkte en kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
exponential schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:37:
[...]

Laatst ingestelde lichtsterkte en kleur
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:04:
[...]

Gebeurd wel eens dat de download als .tar wordt opgeslagen. Hernoemen naar xxx.spk is voldoende om hem handmatig op de Synology te kunnen installeren.
Jeb, dat was het!
Thnx Bro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:24
luigi87 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:06:

Brutuss schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar in de "FIBARO System FGRGBWM441 RGBW Controller" is dit ook mogelijk naar mijn mening.
Even een update'je:

Ik kwam dit nog tegen op het Domoticz forum : Linkie

Hier staat dus dat een ander Z-wave apparaat een "Alarm frame" Kan sturen. Dus ik denk dat het in de instellingen van bijv Z-wave motion sensors moet gezocht worden.

Daarnaast denk ik dat je voor het gebruik van dit Alarm systeem ook de ingebouwde alarm functies s en security panel moet gebruiken.
Zie hier voor meer informatie

Helaas gaat dit voor mij niet helemaal op, aangezien ik in mijn alarm systeem ook gebruik maar van 433mhz motion sensors.

Kortom, je kan bovenstaand toepassen als je een volledig alarm systeem hebt uit volledig Z-wave componenten. Of je zal zoals ik zelf dus een andere manier moeten vinden, bijv door iets te programmeren in LUA (Note to Self: toch maar eens LUA gaan leren, loop nu voor de zoveelste keer op tegen de beperking van de functies in Blocky 8)7 ).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 21:18
Ik heb mijn iRobot roomba 880 verbonden met een logitech harmony hub en deze gekoppeld aan domoitcz maar is het mogelijk het clean command vanuit domoticz te laten sturen? ik kan deze optie nergens vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

symen89 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:51:
Ik heb mijn iRobot roomba 880 verbonden met een logitech harmony hub en deze gekoppeld aan domoitcz maar is het mogelijk het clean command vanuit domoticz te laten sturen? ik kan deze optie nergens vinden namelijk
Als je er een aparte activiteit van maakt wel. Losse commando's worden niet ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag toch nog eens naar Home Assistant gekeken, moet zeggen dat het me toch wel trekt. Juist met name yaml configuratie en native python trekt me aan. Ik zie dat een aantal mensen hier over zijn gestapt, hoe zijn jullie ervaringen na een tijdje? Ergens tegenaan gelopen tijdens of na migratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
Dat Home Assistant heb ik ook al vaker na gekeken, maar een aantal dingen ontbreken daar volgens mij nog (P1 energie meting bijvoorbeeld).

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 01-11-2016 16:13 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
UltraSub schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:55:
Vandaag toch nog eens naar Home Assistant gekeken, moet zeggen dat het me toch wel trekt. Juist met name yaml configuratie en native python trekt me aan. Ik zie dat een aantal mensen hier over zijn gestapt, hoe zijn jullie ervaringen na een tijdje? Ergens tegenaan gelopen tijdens of na migratie?
Zoals tcviper al zegt, P1-meting mis je, maar zijn ze wel mee bezig. Er zijn overigens ook andere manier om dat te loggen, en de realtime-data kan je wel in Home Assistant krijgen als je wilt. Ik zelf vind HASS veel stabieler, en er zijn echt heel erg veel koppelingen. Niet alleen de vrij standaard dingen als Z-Wave en de RFXCOM, maar ook Plex, aanwezigheidsdetectie met allerhande routers (Ubiquti, iCloud, Tomato en Asus bijvoorbeeld) en zelfs Uber zitten er standaard in.

Wat ik verder heel krachtig vind is de mogelijkheid om zelf aan te geven wanneer een automation getriggerd wordt. Zo heb ik een actie hangen aan een deursensor, maar alleen als deze van dicht naar open gaat, en niet andersom. Blockly zit er niet in, maar met de YAML-syntax mis ik die eerlijk gezegd totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
endness schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
[...]

Zoals tcviper al zegt, P1-meting mis je, maar zijn ze wel mee bezig. Er zijn overigens ook andere manier om dat te loggen, en de realtime-data kan je wel in Home Assistant krijgen als je wilt. Ik zelf vind HASS veel stabieler, en er zijn echt heel erg veel koppelingen. Niet alleen de vrij standaard dingen als Z-Wave en de RFXCOM, maar ook Plex, aanwezigheidsdetectie met allerhande routers (Ubiquti, iCloud, Tomato en Asus bijvoorbeeld) en zelfs Uber zitten er standaard in.

Wat ik verder heel krachtig vind is de mogelijkheid om zelf aan te geven wanneer een automation getriggerd wordt. Zo heb ik een actie hangen aan een deursensor, maar alleen als deze van dicht naar open gaat, en niet andersom. Blockly zit er niet in, maar met de YAML-syntax mis ik die eerlijk gezegd totaal niet...
Ik zal er nog eens naar gaan kijken inderdaad vandaag :) Alleen dat p1 meting is wel belangrijk voor mij persoonlijk, ik kijk zo in grafiekjes op mijn mobiel altijd wat verbruik is enzo.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Stuntteam schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:49:
[...]

Als je de handleiding van de link gevolgd hebt, dan kan je vanuit rflink loader handmatig met de volgende commandos je rolluiken bedienen.
10;RTS;0F0F0F;0;DOWN;
10;RTS;0F0F0F;0;UP;
10;RTS;0F0F0F;0;STOP;

10;RTS;0f0f0f;1;ON
Had volgens mij gelezen dat het unitnummer niet van toepassing was in de setup, dus had deze op 1 laten staan aangezien dit de laagste waarde was die je kon kiezen in Domoticz.
Ga vervolgens naar de device lijst en voeg met de groene pijl het device toe .. daarna moet het werken.
Thanks!! Dit werkt! Helaas stond deze stap niet in de handleiding.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:26:
[...]
Wat ik verder heel krachtig vind is de mogelijkheid om zelf aan te geven wanneer een automation getriggerd wordt. Zo heb ik een actie hangen aan een deursensor, maar alleen als deze van dicht naar open gaat, en niet andersom.
Dat kan je in Domoticz toch ook?
Zo doe ik voor de deur van de badkamer:
Als deur open gaat en 'slapen' is uit = groot licht aan
Als deur open gaat en 'slapen' is aan = klein licht aan
Als deur dicht gaat en licht is aan = setpoint = 22°

Grappig hoe er meteen naar andere systemen gekeken/gezocht wordt als er eens een issue is met een update. HA vind ik geen waardige vervanger in mijn geval, simpelweg omdat het ook met Openzwave werkt en op dat gebied dus geen voordeel zal bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:51:
[...]

Grappig hoe er meteen naar andere systemen gekeken/gezocht wordt als er eens een issue is met een update. HA vind ik geen waardige vervanger in mijn geval, simpelweg omdat het ook met Openzwave werkt en op dat gebied dus geen voordeel zal bieden.
Ah, ja op die manier klopt t wel. Ik ben overigens niet van Domoticz afgestapt na de update, maar ben al een tijdje over. Bij Domoticz kwam het bij mij vaak voor dat de web-interface niet meer werkte, en ik vond de automations relatief langzaam triggeren. Ieder z'n ding hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ESP easy voor HTTP url genereert die hij naar domoticz stuurt?
ik heb een Lux meter aan een ESP8266 hangen met ESP Easy. Nu wil ik in een webserver die data gaan afvangen door de Domoticz optie in de ESP easy te gebruiken.
Alleen dan moet ik wel weten wat voor POST de espeasy normaal naar domoticz doet. Met wireshark kon ik helaas niets bijzonders afvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Nefit Easy überhaupt al werkend in de nieuwe versie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]
Euh, volgens mij valt dat wel mee hoor. Voor mij persoonlijk heeft het niks te maken met een update. Heb net een week geleden domoticz van source gecompiled met python support op een centos vm. Het is toevallig dat ik werd getriggerd door iets anders, en eens ben gaan kijken naar de progress van HA. En die gaan inderdaad best hard.
Als ik dan een volledige config in code zie, native Python support, en ook nog eens een flashy GUI dan trekt dat me wel als ook alles supported is en goed werkend. Mbt flashy GUI ben ik het wel van het standpunt; als je daar te veel moet komen heb je niet goed geautomatiseerd.

Maar ik denk dat de belangstelling voor de meesten niet komt door update problemen, zie ik hier in ieder geval niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
[...]

Is slapen een scene of iets ? Wat moet ik mij hier bij voorstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 20:24
Is het mogelijk om op een nieuwe Domoticz installatie een gedeelte van de database terug te zetten?
Ik schreef hier laatst dat ik last had van random vastlopers. Nieuwe installatie gedaan op dezelfde SD kaart, database terug gezet en gaan. Werkte op dat moment heel aardig, maar amper een week verder dienen nieuwe problemen zich aan. Updaten werkt niet meer, bepaalde tabbladen zijn niet op te roepen (daar staat dan Domoticz offline, terwijl de rest wel gewoon werkt).

Om alle twijfel weg te nemen heb ik een nieuwe SD kaart gekocht en wil ik met een verse installatie van Domoticz beginnen. Alle KaKu devices en andere 433 Mhz apparatuur wil ik opnieuw instellen, dat is geen probleem, maar ik zou graag de gebruikshistorie van mijn Slimme Meter (p1) wel meenemen/overzetten naar mijn nieuwe installatie, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Je kunt eens kijken naar http://sqlitebrowser.org/, daarmee kun je regels exporteren en importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:35:
Weet iemand wat ESP easy voor HTTP url genereert die hij naar domoticz stuurt?
ik heb een Lux meter aan een ESP8266 hangen met ESP Easy. Nu wil ik in een webserver die data gaan afvangen door de Domoticz optie in de ESP easy te gebruiken.
Alleen dan moet ik wel weten wat voor POST de espeasy normaal naar domoticz doet. Met wireshark kon ik helaas niets bijzonders afvangen
ben er al achter..

toch met wireshark, had alleen domoticz even niet draaien |:(

Dit is voor de lux:

code:
1
http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=22&svalue=980.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:27:
[...]

Ik zal er nog eens naar gaan kijken inderdaad vandaag :) Alleen dat p1 meting is wel belangrijk voor mij persoonlijk, ik kijk zo in grafiekjes op mijn mobiel altijd wat verbruik is enzo.
P1 zijn toch veel betere oplossingen voor? ThinkPadd in "Slimme meter uitlezen via P1-poort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:28:
[...]
ik vond de automations relatief langzaam triggeren. Ieder z'n ding hoor!
Traag in Domoticz of HA?
In Domoticz zijn de on/off actions in ieder geval traag. Ik had daar vroeger een rectietijd van 800 tot 1200msec. Sedert mijn LUA2PHP script is dat gedaald tot 43 msec.
wervisser schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:13:
[...]
Is slapen een scene of iets ? Wat moet ik mij hier bij voorstellen ?
'Slapen' is gewoon een dummy schakelaar waarmee we aanduiden of we slapen, of niet.
Samen met een 'Weg' schakelaar bepaalt die wat er met de hele installatie moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Stuntteam schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:49:
[...]

10;RTS;0F0F0F;0;DOWN;
10;RTS;0F0F0F;0;UP;
10;RTS;0F0F0F;0;STOP;

10;RTS;0f0f0f;1;ON

Nog even een vraagje. Als ik een tweede rolluik op dezelfde manier wil toevoegen, maar dan met bv. code 0F1F0F, dan krijg ik deze netjes aan de praat in de RFlink loader, maar na toevoegen aan Domoticz werkt het nieuwe rolluik wel, maar degene die ik eerder heb toegevoegd weer niet :/

Wat doe ik fout, of kun je me uitleggen hoe ik dit het beste op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:31:
'Slapen' is gewoon een dummy schakelaar waarmee we aanduiden of we slapen, of niet.
Samen met een 'Weg' schakelaar bepaalt die wat er met de hele installatie moet gebeuren.
En die dummy schakelaar tik je dan aan vanuit de web interface of is die gekoppeld aan een fysieke knop. Bijvoorbeeld met 'Slapen' worden alle lampen uitgeschakeld en met 'Weg' worden alle lampen uitgeschakeld en de thermostaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wervisser schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:42:
[...]
En die dummy schakelaar tik je dan aan vanuit de web interface of is die gekoppeld aan een fysieke knop. Bijvoorbeeld met 'Slapen' worden alle lampen uitgeschakeld en met 'Weg' worden alle lampen uitgeschakeld en de thermostaat uit.
Dat zijn 2 icoontjes op m'n floorplan.
Voor het gemak worden ze ook geschakeld via een z-wave remote. 1 in de hall boven voor 'slapen', 1 in de garage voor 'weg'.
Zowat alle beslissingen van het systeem zijn er aan gekoppeld.
Bv 'weg' betekent verwarming lager, alles uit, sirene + notificatie van alle bewegingsmelders.
Bij 'Slapen' is dat dan enkel verwarming boven, alles uit beneden, sirene/notificatie van bewegingsmelders beneden.
Een aantal lichten schakelen anders als slapen al dan niet aan staat. Dat allemaal nog eens afhankelijk of weg/slapen in de laatste 3 minuten geschakeld werd of eerder...

Eigenlijk bijna teveel om allemaal uit te schrijven. Script is behoorlijk compact opgemaakt en bevat toch zo'n 500 lijnen code.
Grootste deel ervan kan je vinden via https://egregius.be/2016/lua-pass2php-v2-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:49:
[...]

Dat zijn 2 icoontjes op m'n floorplan.
Voor het gemak worden ze ook geschakeld via een z-wave remote. 1 in de hall boven voor 'slapen', 1 in de garage voor 'weg'.
Zowat alle beslissingen van het systeem zijn er aan gekoppeld.
Bv 'weg' betekent verwarming lager, alles uit, sirene + notificatie van alle bewegingsmelders.
Bij 'Slapen' is dat dan enkel verwarming boven, alles uit beneden, sirene/notificatie van bewegingsmelders beneden.
Een aantal lichten schakelen anders als slapen al dan niet aan staat. Dat allemaal nog eens afhankelijk of weg/slapen in de laatste 3 minuten geschakeld werd of eerder...

Eigenlijk bijna teveel om allemaal uit te schrijven. Script is behoorlijk compact opgemaakt en bevat toch zo'n 500 lijnen code.
Grootste deel ervan kan je vinden via https://egregius.be/2016/lua-pass2php-v2-0/
Oh.... ik heb nog wel wat werk voor de boeg om mijn systeem 'slim' te maken. Dit ziet er goed uit, voldoende sensoren ook trouwens _/-\o_
Ben eerlijk gezegd echter al gestrand bij de tweede pulsdrukker in te stellen. Die wil ik eigenlijk een scene laten uitvoeren bij bijvoorbeeld 'slapen' of 'weg' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wervisser schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:03:
[...]
Ben eerlijk gezegd echter al gestrand bij de tweede pulsdrukker in te stellen. Die wil ik eigenlijk een scene laten uitvoeren bij bijvoorbeeld 'slapen' of 'weg' |:(
I2/I3 van een Qubino of zo?
Is niet zo moeilijk. Ik gebruik die zelfs voor m'n deurbel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:05:
[...]

I2/I3 van een Qubino of zo?
Is niet zo moeilijk. Ik gebruik die zelfs voor m'n deurbel :P
Ik heb Fibaro FGS223's achter mijn lichtknoppen gemonteerd. Aangezien de enkel en dubbelkanaals dezelfde prijs hebben, heb ik gekozen voor dubbelkanaals in de veronderstelling dat ik dan het tweede kanaal voor iets anders zou kunnen gebruiken. De eerste knop gebruik ik nu gewoon als reguliere lichtschakelaar.

Ik heb dus wel een tweede knop in Domoticz die ik aan en uit kan schakelen, maar ik wil daar eigenlijk een scene achter hebben. Bijvoorbeeld 2x drukken en dan gaat alles uit wat ik in een bepaalde scene heb gekoppeld binnen Domoticz.
Er wordt vaak gerefereerd naar een parameter en ik heb het vermoeden dat ik binnen Domoticz naar OpenZwave config moet gaan, maar zie daar nog niet helemaal het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan denken aan parameter 6: Separation of association sending (key 1)
Maar hoe dat precies werkt... Geen flauw idee.
Per se een dubbelklik nodig? Met een enkelvoudige klik is het natuurlijk makkelijker.
Hoewel ik in mijn lua2php script er best wel makkelijk mee weg zou geraken door het moment van drukken op te slaan in memcache als microtime
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function drukknop(){
    $laatst=cget('drukknop');
    cset('drukknop',microtime(true));
    if($laatst>microtime(true)-0.8){
        echo 'dit was een dubbele klik, sneller dan 0,8 sec';
    }else{
        echo 'dit was een enkele';
    }
}

Code niet getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:31:
Ik zou dan denken aan parameter 6: Separation of association sending (key 1)
Maar hoe dat precies werkt... Geen flauw idee.
Per se een dubbelklik nodig? Met een enkelvoudige klik is het natuurlijk makkelijker.
Hoewel ik in mijn lua2php script er best wel makkelijk mee weg zou geraken door het moment van drukken op te slaan in memcache als microtime
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function drukknop(){
    $laatst=cget('drukknop');
    cset('drukknop',microtime(true));
    if($laatst>microtime(true)-0.8){
        echo 'dit was een dubbele klik, sneller dan 0,8 sec';
    }else{
        echo 'dit was een enkele';
    }
}

Code niet getest!
Hou je vast voor een totale NOOB opmerking... en waar ga ik dit dan inzetten ? Ik neem aan dat ik het PHP-tje in de scripts map kan plaatsen en dan via de knop aanpassen een URL aan kan roepen :?
Pagina: 1 ... 90 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.