Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 21:18
SkorpionNL schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:02:
[...]
In je config.json van homebridge heb je als het goed is een room id opgegeven. Als dit 0 is leest hij al je sensoren uit Domoticz uit. Let wel op dat je maar +- 100 sensoren kan laden. Bij meer werkt t niet meer. :P
Ik heb nergens iets aangepast mbt config.json. Zoals ik eerder aangaf heb jk alleen het image bestand van Possible gebruikt en vanaf daar domoticz benaderd.
Kan ik de config.json binnen de webapp aanpassen of moet dat via ssh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:47
symen89 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:00:
[...]

Ik zie wel devices in domoticz maar in de homekit app (ios10) zijn geen apparaten te zien bij homebridge. Moet ik ook de kamer aangeven bij domoticz?
Weet niet welke homekit script je gebruikt heb, maar de meeste die ik gezien heb moet je aangeven welke kamer je door wil geven naar homekit. Een kamer heeft een ID en die moet je toevoegen aan de config van je domoticz homekit.

zie b.v. https://github.com/PatchworkBoy/homebridge-edomoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 23:14
symen89 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:17:
[...]

Ik heb nergens iets aangepast mbt config.json. Zoals ik eerder aangaf heb jk alleen het image bestand van Possible gebruikt en vanaf daar domoticz benaderd.
Kan ik de config.json binnen de webapp aanpassen of moet dat via ssh?
Via SSH, zie ook de link in het bericht van grote_oever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik wel Geofencing met behulp van "Tasker", en "Autolocation". Als ik thuis ben heb meer voorwaarden dan alleen binnen een geofence zijn, bijv dat ook dicht bij een Bleutooth beacon ziet, of de wifi.
En als ik weg ga en buiten een 2de grotere geofence kom, schakelt die mij op afwezig. Dit werkt naar mijn mening prima en goed stabiel.
het enige wat die wel doet is wat meer schakelen als je op de rand van de geofence zit. dit heb ik opgelost door de afwezigheid vertraagt te laten inschakelen.

[...]

Voor het slapen heb ik met "Tasker" een knopje gemaakt die de telefoon op stil zet, en een http get naar Domoticz stuurt dat die persoon in slaap stand is. (credits aan Tozzke _/-\o_ )
Misschien een Wiki pagina aanmaken voor deze stappen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Toch jammer. In potentie is het een mooie oplossing, als het zou werken. Ik verzin wel wat anders dan. Ik wil toch mijn Foscam IP camera schakelen als ik niet thuis ben. Misschien met een NFC tag bij de deur ofzo...
Waarom wil je de camera alleen inzetten als je niet thuis bent? Stel je slaapt en er gebeurt beneden iets dan wil je dat toch ook weten en niet alleen als je niet thuis bent.

Is puur uit interesse.

Mijn camera's (4 stuks) draaien 24/7 en nemen 30 dagen beelden op de NAS. Kan dus altijd iets terug vinden als het nodig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
MikeOO schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:14:
[...]

Misschien een Wiki pagina aanmaken voor deze stappen O-)
Zal ik eens gaan doen zodra ik het nog stabieler heb en me bleutooth beacon binnen is. Hou je op de hoogte

[ Voor 10% gewijzigd door luigi87 op 23-10-2016 15:50 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
wie heeft er op 1 arduino RFLink al meedere antenne's?

Ik zou graag de milight 433 866 en en de cc1001 willen namelijk. maar volgens mij gebruiken sommige antenne's dezelfde portjes op de arduino. nodo-shop geeft aan eraan te werken (modulair rflink boardje) maar geen deadline :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Ik neem aan dat je bedoeld dat sommige transceivers dezelfde pinnen gebruiken? Dit is geen probleem. Een NRF24L01, CC2500 en CC1101 worden allen aangesloten op dezelfde SPI bus waarbij telkens 1 pin anders is... Uiteraard loopt dat hier in een test opstelling zonder problemen.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
MikeOO schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:17:
[...]

Mijn camera's (4 stuks) draaien 24/7 en nemen 30 dagen beelden op de NAS. Kan dus altijd iets terug vinden als het nodig zou zijn.
Interesse van mijn kant, nemen deze camera's al het beeldmateriaal 30 dagen lang op of enkel de motion detected beelden. In welke resolutie wordt dan opgenomen in verband met de datagrootte ?

Ik heb op mijn Synology eigenlijk een tekort aan USB poorten. Werkt een USB hub wanneer daar een slimme meter en AEONtec Gen5 USB stick op worden aangesloten ?

[ Voor 15% gewijzigd door wervisser op 22-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet geen probleem zijn zolang het maar een (voldoende) powered usb hub is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:20
symen89 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:21:
Zojuist heb ik de image van Possible met domoticz+homebridge op mijn raspberry pi 3 gezet en ik krijg homebridge te zien in homekit maar helaas zie ik geen devices in homebridge staan.
Het klikaanklikuit apparaat dat ik in homekit wil toevoegen in wel te bedienden in domoticz.

Doe ik iets fout? Ik dacht dat alles wat in domoticz staat ook in homebridge te zien is
Ik heb verder niks hoeven te doen. Een room aangemaakt in Eve en daarna vond hij de accersoirses die ik in domoticz heb staan.

Deze config.json gebruik ik nu en werkte in 1 keer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },
    "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",
    "platforms": [
        {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "127.0.0.1",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 0,
            "mqttenable": 0,
            "mqttserver": "",
            "mqttport": "1883",
            "mqttauth": 0,
            "mqttuser": "",
            "mqttpass": ""
        }
    ],
    "accessories": []
}

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:15
Bedankt voor de info. Mijn NAS beheert ook camera's. Hij gaat eigenlijk nooit uit.
mightym schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Wat mij opviel bij domoticz op Synology is dat de NAS nooit meer in slaap valt. Ik ben daarom overgestapt op een raspberry pi. Kan een bug geweest zijn, maar wellicht toch iets om even op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocmer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:00:
[...]

Ik ben hier wel benieuwd naar. Wat kan je allemaal ontvangen van de Nest rookmelder in Domotiz? Ontvang je direct het event als er rook wordt gedetecteerd? En kan je ook events van de bewegingsdetector ontvangen?
Ben ook wel nieuwsgierig. Heb bij m'n schoonvader 2 Nest rookmelders (v2) aangemeld in Domoticz. Het vanuit Domoticz activeren van het alarm lukte nog niet, maar ik denk dat dit komt doordat ze nog niet waren opgehangen c.q. aan de stroom waren gekoppeld. Dat hoop ik dan maar tenminste.
Wat ik kan doen, lijkt mij, is zorgen dat als het donker is en er gaat er eentje af, dat dan de verlichting (die geschakeld wordt door Domoticz) dan aan gaat. Een melding krijgt hij sowieso al op zijn iPhone dmv de Nest app, dus een extra melding is overbodig.

Tja, wat voor andere leuke acties kun je bedenken :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wervisser schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Interesse van mijn kant, nemen deze camera's al het beeldmateriaal 30 dagen lang op of enkel de motion detected beelden. In welke resolutie wordt dan opgenomen in verband met de datagrootte ?
Je kan instellen wat je wil, continue opname of motion. Je kunt voor motion ook 1 of meerdere gebieden in het beeld markeren dat alleen deze gebieden in de gaten worden gehouden. Handig als je bv een struik in beeld hebt die door de wind de motion steeds activeert.

Je kunt de motion van de camera zelf gebruiken of je laat het door de nas zelf doen. Beide werken als schijnt de eerste optie de load van je nas te beperken en dat scheelt weer.

Ik heb geen gebieden gemarkeerd en sommige camera's hangen op plekken waar veel beweging is maar levert geen problemen op. Hangt natuurlijk af hoeveel vrije ruimte je nas heeft. Ik zie geen nut om continue opnames te maken. Zodra er iets in beeld komt neemt hij op en ook xx aantal seconden ervoor dus je mist niets. Als dag 31 aankomt verwijderd hij de eerste dag weer. Je kan ook instellen om een bepaalde hoeveel schrijfruimte (gb) hij mag gebruiken.

Resolutie bepaal je ook zelf van laag naar hoog kan en ik neem op de hoogste (1280x720) op, maar dat hang uiteraard af van je camera mogelijkheden.

Zou het gewoon eens installeren, het is gratis te gebruiken en je hebt 2 gratis camera licenties per nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
MikeOO schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:09:
[...]

Je kan instellen wat je wil, continue opname of motion
.....
Zou het gewoon eens installeren, het is gratis te gebruiken en je hebt 2 gratis camera licenties per nas.
Ik heb het al draaien met 2 Foscam in HD resolutie. Ik maak gebruik van motion detection op de camera met interesse gebieden. Over het algemeen wordt het beeld opgenomen zodra het van belang kan zijn. Het is echter wel eens gebeurt dat hij iets mist of niet goed opneemt. Als je bijvoorbeeld iemand bij de voordeur zag, maar dit niet terugziet in Surveillance Center.
Enige nadeel zijn de beestjes in de nacht. Die komen op het infrarood af en daar triggert de camera dan weer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52
M.v.Veelen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Ben ook wel nieuwsgierig. Heb bij m'n schoonvader 2 Nest rookmelders (v2) aangemeld in Domoticz. Het vanuit Domoticz activeren van het alarm lukte nog niet, maar ik denk dat dit komt doordat ze nog niet waren opgehangen c.q. aan de stroom waren gekoppeld. Dat hoop ik dan maar tenminste.
Wat ik kan doen, lijkt mij, is zorgen dat als het donker is en er gaat er eentje af, dat dan de verlichting (die geschakeld wordt door Domoticz) dan aan gaat. Een melding krijgt hij sowieso al op zijn iPhone dmv de Nest app, dus een extra melding is overbodig.

Tja, wat voor andere leuke acties kun je bedenken :) ?
Vergeet niet dat bij veel branden elektriciteit is betrokken. Het komt vaak genoeg voor dat de stroom er eerst af vliegt voordat je (nest) melder de rook gedetecteerd heeft. Eventuele vervolgacties worden dan niet meer doorgevoerd, mits wlan router/modem en domoticz achter een UPS hangen uiteraard.

Verlichting aan is ook lastig in deze ;) zorg daarom voor een zaklamp of telefoon voor verlichting.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wervisser schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Ik heb het al draaien met 2 Foscam in HD resolutie. Ik maak gebruik van motion detection op de camera met interesse gebieden. Over het algemeen wordt het beeld opgenomen zodra het van belang kan zijn. Het is echter wel eens gebeurt dat hij iets mist of niet goed opneemt. Als je bijvoorbeeld iemand bij de voordeur zag, maar dit niet terugziet in Surveillance Center.
Enige nadeel zijn de beestjes in de nacht. Die komen op het infrarood af en daar triggert de camera dan weer op :(
Misschien de motion van SS eens gebruiken ipv de camera en kijken of dit beter werkt een optie?

Infrarood is inderdaad een insectenmagneet. Heb ook 1 camera in de nok hangen en daar is een spin heel blij mee. Dus regelmatig geen beeld meer omdat het spinnenweb te veel oplicht in het donker.

Ik heb gisteren een externe infraroodlamp binnen gekregen uit China Ik ga tzt de infrarood op de camera uitzetten en de externe lamp wat meer onder de camera hangen zodat de insecten en spinnen meer onder de camera bewegen en eens testen hoe dat gaat.

Nu alleen weer even moed verzamelen om de nok op te zoeken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appie Heijn schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Vergeet niet dat bij veel branden elektriciteit is betrokken. Het komt vaak genoeg voor dat de stroom er eerst af vliegt voordat je (nest) melder de rook gedetecteerd heeft. Eventuele vervolgacties worden dan niet meer doorgevoerd, mits wlan router/modem en domoticz achter een UPS hangen uiteraard.

Verlichting aan is ook lastig in deze ;) zorg daarom voor een zaklamp of telefoon voor verlichting.
De Nest protect heeft looppad verlichting, en hij heeft er meerdere hangen, dus als het onverhoopt ooit zover komt dat de elektriciteit wordt uitgeschakeld voordat rook / koolmonoxide wordt gedetecteerd, dan nog heb je verlichting. Overigens zijn er meerdere (oplaadbare) zaklampen voor het grijpen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iemand al eens een voor buiten geschikte zwave deur sensor tegengekomen? Liefst opbouw, het is tbv onze schuttingdeur. Ik kom wel een benext sensor tegen die ip44 geschikt is, dat is mijn buitenlamp ook dus zou gevoelsmatig ok moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Ik heb de laatste tijd dat mijn RPi met Domoticz spontaan vast loopt (vaak 's nachts, dus wanneer er niets gedaan wordt). Even stekkertje trekken en hij werkt weer, maar het doet een beetje afbreuk aan de betrouwbaarheid van mijn setup. Ik verdenk mijn SD kaart, deze draait ten slotte al een tijdje mee. Nu heb ik hier en daar iets langs zien komen van slijtage aan de SD kaart door het steeds wegschrijven van logs en de DB. Zou dit daadwerkelijk een oorzaak kunnen zijn of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Ik heb de volgende oplossingen bedacht:
- een USB hub kopen zodat ik een extra poort heb (heb t eerste model RPi met maar 2 poorten). USB stick d'r in en alles weg laten schrijven naar de SD kaart.
- Domoticz installeren op mijn XPenology machine (geen idee hoe ik dan mijn USB devices moet linken en de RPi blijft nodig voor DS18b20 sensoren die ik gebruik)
- een usb stick in mijn XPenology bak steken zodat mijn schijven toch kunnen downspinnen en de logs vanaf de RPi naar deze locatie laten wegschijven.

Welke oplossing is aan te raden (en relatief eenvoudig uit te voeren) ?

Andere optie is gewoon een nieuwe SD kaart kopen en hopen dat het weer 2 jaar goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
gastje01 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:30:
Ik heb de laatste tijd dat mijn RPi met Domoticz spontaan vast loopt (vaak 's nachts, dus wanneer er niets gedaan wordt). Even stekkertje trekken en hij werkt weer, maar het doet een beetje afbreuk aan de betrouwbaarheid van mijn setup. Ik verdenk mijn SD kaart, deze draait ten slotte al een tijdje mee. Nu heb ik hier en daar iets langs zien komen van slijtage aan de SD kaart door het steeds wegschrijven van logs en de DB. Zou dit daadwerkelijk een oorzaak kunnen zijn of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Ik heb de volgende oplossingen bedacht:
- een USB hub kopen zodat ik een extra poort heb (heb t eerste model RPi met maar 2 poorten). USB stick d'r in en alles weg laten schrijven naar de SD kaart.
- Domoticz installeren op mijn XPenology machine (geen idee hoe ik dan mijn USB devices moet linken en de RPi blijft nodig voor DS18b20 sensoren die ik gebruik)
- een usb stick in mijn XPenology bak steken zodat mijn schijven toch kunnen downspinnen en de logs vanaf de RPi naar deze locatie laten wegschijven.

Welke oplossing is aan te raden (en relatief eenvoudig uit te voeren) ?

Andere optie is gewoon een nieuwe SD kaart kopen en hopen dat het weer 2 jaar goed gaat.
Heb je domoticz al een keer opnieuw geinstalleerd? Met een default image ben je weer up in 5 minuten. Backup inlezen en je kunt weer verder.

Kans is idd groot dat je SD kaart niet lekker is. Tenminste; als je recent geen wijzigingen hebt doorgevoerd in domoticz ) nieuwe hardware of software wijziging.

Vaak werkt het na een SD format weer goed. Mocht dat niet zijn dan kun je altijd nieuwe SD kaart kopen. Koste de kop ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 19:52
M.v.Veelen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

De Nest protect heeft looppad verlichting, en hij heeft er meerdere hangen, dus als het onverhoopt ooit zover komt dat de elektriciteit wordt uitgeschakeld voordat rook / koolmonoxide wordt gedetecteerd, dan nog heb je verlichting. Overigens zijn er meerdere (oplaadbare) zaklampen voor het grijpen.
Ik meende te lezen dat je vervolg acties via Domoticz wou doen na rookdetectie door NEST, o.a. verlichting aan maar je vroeg ook naar andere actie's.

De boodschap van mij reactie was dan ook dat je daar niet op kunt vertrouwen ivm stroomuitval.

Ik ken de Nest protect, heb ze zelf ook, overigens is die looppad verlichting erg gemakkelijk in een normale situatie, echter bij enige rookvorming heb je er niets aan. Nogmaals erg mooie apparaten maar soms vertrouwen we een beetje teveel op de techniek ;) en het is een beetje lullig om er achter te komen zodra het mis gaat.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 23-09 22:26
En we zijn weer een stap(je) verder :) Ook de gashaard (Mertik ontvanger) kan ik nu via Domoticz bedienen. Helaas nog niet de gehele functionaliteit. Iemand ervaring hiermee? Ik kan de gashaard nu ontsteken (deze gaat dan automatisch op maximaal) en uitzetten. De commando's 'up' en 'down' krijg ik echter niet voor elkaar, ook niet door bijvoorbeeld als switch voor dimmer te kiezen. Iemand die hier wel verder mee gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
grote_oever schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Heb je domoticz al een keer opnieuw geinstalleerd? Met een default image ben je weer up in 5 minuten. Backup inlezen en je kunt weer verder.

Kans is idd groot dat je SD kaart niet lekker is. Tenminste; als je recent geen wijzigingen hebt doorgevoerd in domoticz ) nieuwe hardware of software wijziging.

Vaak werkt het na een SD format weer goed. Mocht dat niet zijn dan kun je altijd nieuwe SD kaart kopen. Koste de kop ook niet.
Ga ik dat vanavond thuis maar eens doen. Nieuw kaartje is eventueel ook nog een optie, zo duur is dat inderdaad niet, zeker de kleine varianten die groot genoeg zijn om domoticz op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
gastje01 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:56:
[...]

Ga ik dat vanavond thuis maar eens doen. Nieuw kaartje is eventueel ook nog een optie, zo duur is dat inderdaad niet, zeker de kleine varianten die groot genoeg zijn om domoticz op te draaien.
Vergeet niet een backup te maken. Hoe sneller je Domoticz weer up krijgt hoe beter. Heb je veel geïnstalleerd buiten Domoticz om op de pi? Bb monit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
grote_oever schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:03:
[...]

Vergeet niet een backup te maken. Hoe sneller je Domoticz weer up krijgt hoe beter. Heb je veel geïnstalleerd buiten Domoticz om op de pi? Bb monit etc?
Helemaal niks, ik had deze pi "over" en ben zo per ongeluk een beetje met Domoticz in aanraking gekomen om te spelen op een regenachtige zondagmiddag. Ooit een keer geïnstalleerd en beetje bij beetje hardware toegevoegd. De software heb ik eigenlijk nooit aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Niek_ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:39:
En we zijn weer een stap(je) verder :) Ook de gashaard (Mertik ontvanger) kan ik nu via Domoticz bedienen. Helaas nog niet de gehele functionaliteit. Iemand ervaring hiermee? Ik kan de gashaard nu ontsteken (deze gaat dan automatisch op maximaal) en uitzetten. De commando's 'up' en 'down' krijg ik echter niet voor elkaar, ook niet door bijvoorbeeld als switch voor dimmer te kiezen. Iemand die hier wel verder mee gekomen is?
Ja, bij mij ging dat eigenlijk zonder aanvullende acties goed. Ik kan mijn haard (ook mertik) ontsteken en vervolgens via een submenu hoger en lager zetten. Ik kan me niet herinneren daar veel aan te hebben moeten klooien. Het is in principe gewoon een on/off schakelaar in domoticz met een fireplace icon erbij.
Ben op vakantie dus kan verder even niet veel testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 23-09 22:26
matthijsph schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:52:
Ja, bij mij ging dat eigenlijk zonder aanvullende acties goed. Ik kan mijn haard (ook mertik) ontsteken en vervolgens via een submenu hoger en lager zetten. Ik kan me niet herinneren daar veel aan te hebben moeten klooien. Het is in principe gewoon een on/off schakelaar in domoticz met een fireplace icon erbij.
Ben op vakantie dus kan verder even niet veel testen voor je.
Hier kan ik ook zeker iets mee, begrijp dat je een submenu hebt. Die heb ik hier nog niet gezien. Morgenavond eens zoeken.
Ah, submenu ook hier aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58
grote_oever schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:31:
[...]

Heb je wel de juiste kamer instelt? Want als daar iets niet goed gaat dan zie je geen devices in domoticz.

[...]

Er zijn ook scriptjes die je telefoon pingen. Wanneer je de telefoon een vast IP adres geeft en deze te pingen is dan ben je thuis. Wanneer deze niet te pingen is dan heb je geen verbinding met je wifi en ben je weg. Helaas werkt dit alleen stabiel voor Android, gezien iphone niet altijd verbonden is met wifi.
Op iPhone werkt dit ook stabiel, je moet alleen de time out wat hoger zetten. Enige nadeel wat je dan hebt, is dat domoticz pas na een half uur in de gaten heeft dat de iPhone er niet meer is. Voor mij geen groot probleem. Bij thuiskomst in donker springt in ieder geval het licht aan als ik de tuin inloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:47
Wat veel lastiger is, is de doze functie van Android 6. Telefoon gaat zo'n beetje helemaal uit als hij 's nachts niet aan de lader ligt. Eerst 1 uur, dan 2 en dan steeds 4 uur, waarbij hij tussendoor steeds even wakker wordt en data aanzet.....Nog niet kunnen testen of bluetooth daar ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand al eens domoticz van source gecompileerd op een centos doos? Cmake wil mijn boost niet vinden en Google helpt me na een dag googlen niet verder. Alle bestanden die nodig zijn staan er, maar nope.

/edit
Uiteindelijk maar zelf boost gecompileerd en die dir meegegeven aan cmake. Kreeg het met de standaard rpms van yum met geen mogelijkheid aan de gang.

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 24-10-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 14:34
Ik probeer dashticz aan de praat te krijgen. Domoticz staat op mijn synology nas en in de domoticz/www dir heb ik het thema gecopieerd.

Wat ik ook die ik krijg domoticz offline terwijl de normale toegang wel werkt

http://192.168.1.33:8084/www/dashticz
http://192.168.1.33:8084/dashticz

Iemand een idee?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je niet "beter" een package op een Synology gebruiken?

Sorry verkeerd gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 24-10-2016 21:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo. Alles verhuisd naar een VM op CentOS 7.. Tering, ding is echt bloedsnel nu, en eindelijk snapshot functionaliteit (ja ik weet dat het met brtfs ook kan, maar ik zie liever full vm snaps ;) )
Enige wat ik jammer vind is dat het nu gecompiled is van een git branch die eigenlijk dev is. Ik zou graag zien dat Gizmocuz de git principals gaat volgen en dat er stable en dev branches komen. Zodat je netjes kunt kiezen. Maar goed, eens zien hoe stabiel het gaat zijn nu.
Mission accomplished for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:37
DukeBox schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:20:
[...]

Ik heb achter mijn automaat een din rail kwh meter gezet en middels rs485/modbus via een script aan domoticz geknoopt.
Zou je dat script om via RS-485 iets uit te lezen willen delen ? Ik zoek zoiets om een zonneboiler controller uit te lezen

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

hannibal2206 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:34:
Zou je dat script om via RS-485 iets uit te lezen willen delen ? Ik zoek zoiets om een zonneboiler controller uit te lezen
Hier heb ik alle info vandaan gehaald http://www.domoticz.com/f...=14&t=5808&p=72227#p72227

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Heeft iemand wellicht al eens een reguliere PIR in een WCD aangesloten op een Fibaro (of soort gelijk apparaat). Het voordeel wat ik hiervan verwacht is dat de sensor gewoon op normale spanning werkt in plaats van batterijen. De investering is nagenoeg gelijk, een beetje sensor kost nagenoeg hetzelfde als een Fibaro motion sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Op de site van robbshop staat uitgelegd hoe dat kan/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
*Edit: Onderstaande is opgelost. Ik heb nog een ochtend zitten pielen en het opgegeven. Ontdekt dat er ook scenes zijn te programmeren in de Hue Dimmer.

Zijn er meer tweakers die een KAKU-ab hebben gekoppeld aan Hue?

Misschien doe ik het te omslachtig. Het lukt me namelijk niet de echte Hue-scenes te selecteren, ook al staan ze wel tussen de apparaten.

Dus met een omweg: In "Groepen" heb ik in domoticz zelf lamp voor lamp de scenes samengesteld. Daarna maak ik met een "gebeurtenis" eerst de lampen allen aan, en als laatste de scene eroverheen. Op zich werkt het perfect.

Echter, na verloop van tijd (zeg een halve dag) reageert Domoticz niet meer op de knoppen. In domoticz de knoppen uit zetten, en restarten is dan de oplossing. Ik heb echt dagen gezocht waar dat in kan zitten en of iets elkaar kruist of dubbel uitvoert. Maar kan niets ontdekken wat niet goed is. In Domoticz zelf reageren de knoppen wel altijd, dus het zit ergens tussen de AB en Domoticz.

Iemand nog een idee wat er mis kan zijn? Anders koop ik maar een Hue tap, maar doe het liever via domoticz.

[ Voor 40% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:23:
Wat veel lastiger is, is de doze functie van Android 6. Telefoon gaat zo'n beetje helemaal uit als hij 's nachts niet aan de lader ligt. Eerst 1 uur, dan 2 en dan steeds 4 uur, waarbij hij tussendoor steeds even wakker wordt en data aanzet.....Nog niet kunnen testen of bluetooth daar ook last van heeft.
Hoe heb je de instellingen bij Wifi staan. Staat deze wel op Altijd bij wifi aan laten in slaap

Gebruik de ping functie al een tijd om te bepalen of een toestel thuis is icm Android 6.01 en geen problemen dat deze niet bereikbaar is als hij hij ergens ligt. Soms ligt hij de hele dag op 1 plek, zonder lader aangesloten en dan nog werkt dit prima op een S6 Edge.

Heb wel 1 toestel met Android 5 die random in slaap valt en wifi dan verbreekt ondanks deze instellingen.
Een reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren heeft dit wel verbeterd maar komt soms nog voor.

Als je er niet uitkomt kun je dan nog proberen. Voor als je updates voor je toestel krijgt wordt vaak aangeraden om je toestel te resetten. Nu doe je dat normaal niet als dat niet nodig is maar lost vaak wel dit soort vage problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:32
Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand ervaring met het aan/uit schakelen van een stopcontact via een Qubino of Fibaro inbouw schakelaar?

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de bekabeling dan moet aansluiten, mogelijk dat iemand hier een foto van heeft ? Via google kan ik het niet helemaal vinden, ik kom dan alleen maar stopcontacten tegen met een lichtschakelaar ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Firetrooper schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:49:
Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand ervaring met het aan/uit schakelen van een stopcontact via een Qubino of Fibaro inbouw schakelaar?

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de bekabeling dan moet aansluiten, mogelijk dat iemand hier een foto van heeft ? Via google kan ik het niet helemaal vinden, ik kom dan alleen maar stopcontacten tegen met een lichtschakelaar ingebouwd.
'Gewoon' waar in de tekening de lamp zit de 2 pinnen van het stopcontact aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://qubino.com/wp-content/uploads/2016/09/qubino-flush-1-relay-sponke.png

L=bruin
N=blauw.

Aarde gaat natuurlijk apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wat ik me nog afvraag, op welke versie van Domoticz zit iedereen hier? Het stable channel heeft volgens mij al maaaaaanden geen update gehad. Update iedereen vrolijk via het beta channel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

Servor schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:04:
Wat ik me nog afvraag, op welke versie van Domoticz zit iedereen hier? Het stable channel heeft volgens mij al maaaaaanden geen update gehad. Update iedereen vrolijk via het beta channel oid?
Ik draai 'gewoon' de BETA idd.
Wel wacht ik altijd even met de allernieuwste installeren. Ik loop dus wel een paar subversies achter.
Het gebeurd nog wel eens dat er een foutje in zit nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MikeOO schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:02:
[...]

Hoe heb je de instellingen bij Wifi staan. Staat deze wel op Altijd bij wifi aan laten in slaap

Gebruik de ping functie al een tijd om te bepalen of een toestel thuis is icm Android 6.01 en geen problemen dat deze niet bereikbaar is als hij hij ergens ligt. Soms ligt hij de hele dag op 1 plek, zonder lader aangesloten en dan nog werkt dit prima op een S6 Edge.

Heb wel 1 toestel met Android 5 die random in slaap valt en wifi dan verbreekt ondanks deze instellingen.
Een reset naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren heeft dit wel verbeterd maar komt soms nog voor.

Als je er niet uitkomt kun je dan nog proberen. Voor als je updates voor je toestel krijgt wordt vaak aangeraden om je toestel te resetten. Nu doe je dat normaal niet als dat niet nodig is maar lost vaak wel dit soort vage problemen op.
Die setting helpt niet, die staat inderdaad altijd op altijd aan. Het is de Doze functie. Er zijn wat app optimalisatie functies, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld. 's nachts ligt hij toch meestal aan de lader en overdag ligt hij normaal nooit zo lang stil op een tafel of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Heeft hier iemand ervaring met een modulerende Thermostaat en Thermostatische knoppen op de radiatoren?

Ik heb nu op bijna alle radiatoren een Danfoss LC-13, en Beneden in de woonkamer een modulerende Isense.
Kan het kwaad dat de Thermostaat op de modulerende modus staat?
Lijkt mij dat de regeling in de Thermostaat van slag kan raken omdat hij op het ene moment bijv. meerdere radiatoren op staan. en op andere momenten bijv 1 radiator open staat.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12
Ik heb even een vraag aangaande de rflink. Ik heb hier in huis een ledstrip met dimmer van L&S Lightning (vrij onbekend merk) en deze ledstrip kan ik met een afstandsbediening aan/uit zetten en dimmen (en kleur tempratuur van veranderen) echter als ik op de learn knop druk binnen domoticz herkend hij helaas mijn afstandsbediening niet.

Nu de vraag: kan ik ook de raw signalen zien binnen domoticz of uberhaupt via de rflink zodat ik eventueel zelf hier iets mee kan doen?

p.s ik weet dat dit het domoticz topic is, echter is er geen dedicated rflink topic ;)
Edit: http://www.nemcon.nl/blog2/development <-- Gevonden echter zou ik dit via de huidige raspberry pi willen doen ipv de boel los te koppelen. Zou dat mogelijk zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door CrazyFool op 25-10-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
luigi87 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:45:
Heeft hier iemand ervaring met een modulerende Thermostaat en Thermostatische knoppen op de radiatoren?

Ik heb nu op bijna alle radiatoren een Danfoss LC-13, en Beneden in de woonkamer een modulerende Isense.
Kan het kwaad dat de Thermostaat op de modulerende modus staat?
Lijkt mij dat de regeling in de Thermostaat van slag kan raken omdat hij op het ene moment bijv. meerdere radiatoren op staan. en op andere momenten bijv 1 radiator open staat.
Ik denk dat jer met de modulerende stand rekening mee moet houden dat het niet warm wordt in sommige kamers als de LC-13 pas opengaat als de thermostaat in de woonkamer aan het moduleren is en de watertemp op bv 30 graden houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kraz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Wel wacht ik altijd even met de allernieuwste installeren. Ik loop dus wel een paar subversies achter.
Maar zoals het nu is opgezet, hoe blijf je dan een paar versies achter? Update is toch naar de meest recente versie :?

Ik vind het gewoon jammer dat Git nog niet echt wordt gebruikt zoals het bedoeld is in de basis: stable branch, release candidate branch, dev branch. En dan worden pull requests eerst gemerged in dev branch. Indien allemaal goed werkt wordt dev gemerged in de rc-branch, en als dat ook allemaal stabiel is merged de rc-branch met de stable branch.
https://www.atlassian.com...orkflows/gitflow-workflow

Dit hanteren wij ook in mijn team, en dat werkt voortreffelijk.
Als dit ook gebruikt zou worden bij de Domoticz git zou het ook goed mogelijk worden een pipeline op te zetten die automatisch rpms en andere vormen van packages genereert zodra er wordt gemerged naar de verschillende branches. Ideaal. En bovenstaand verhaal zou er toe leiden dat er veel meer updates door zouden druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:30
CrazyFool schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:18:
Ik heb even een vraag aangaande de rflink. Ik heb hier in huis een ledstrip met dimmer van L&S Lightning (vrij onbekend merk) en deze ledstrip kan ik met een afstandsbediening aan/uit zetten en dimmen (en kleur tempratuur van veranderen) echter als ik op de learn knop druk binnen domoticz herkend hij helaas mijn afstandsbediening niet.

Nu de vraag: kan ik ook de raw signalen zien binnen domoticz of uberhaupt via de rflink zodat ik eventueel zelf hier iets mee kan doen?

p.s ik weet dat dit het domoticz topic is, echter is er geen dedicated rflink topic ;)
Edit: http://www.nemcon.nl/blog2/development <-- Gevonden echter zou ik dit via de huidige raspberry pi willen doen ipv de boel los te koppelen. Zou dat mogelijk zijn?
Zeker kan dat, ik update mijn RFLink gewoon via mijn pi.

Wel even de domoticz service stop zetten voordat je update: (staat hier allemaal wel beschreven)

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Laatst online: 20:48

BCGraaf

BC

Na enige tijd dit forum te hebben gelezen en mij een beetje georiënteerd te hebben op het gebied van domotica heb ik sinds van de week een z stick gen5 dit in combinatie met een ubuntu vm met hier in domoticz en homebridge op mijn mac mini en een test zwave schakelaar werkt dit goed. Nu heb ik beneden 3 dubbele dimmers in 3 dozen onder elkaar dit is ook meteen de lastigste in mijn huis: https://afbeelding.im/uU2mrqbW met deze dimmers erin gemonteerd: https://afbeelding.im/eNUk1SH. Nu wil ik dit gaan vervangen voor zwave dimmers. De nul draad heb ik er al naar toe getrokken.

Nu was mijn oog gevallen op deze dimmers https://www.robbshop.nl/tkb-home-dubbele-wand-dimmer , hier kan je alleen maar 1 licht bron op aansluiten. Volgens mij moet ik deze er dan achter plaatsen https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w

Nu was mijn vraag is dit een goeie combinatie? en zo ja kan ik dan de 2e knop van de TKB dimmer gebruiken om de Fibaro dimmer te schakelen?

[ Voor 4% gewijzigd door BCGraaf op 25-10-2016 13:24 . Reden: kleine aanpassing ]

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 14:34
CrazyFool schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:18:

Op het moment dat je op de ab knop duwt is deze al toegevoegd in het devices menu van domoticz. De learning functie schijnt niet zo goed te werken.

Je kunt de rflink ook even aan je pc hangen n dan op de ab duwen dan zie je de commando's ook langs komen als je de logging aan het gezet in het tooltje dat je ook gebruikt om mee te programmeren.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 20:46
BCGraaf schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:22:
Nu was mijn oog gevallen op deze dimmers https://www.robbshop.nl/tkb-home-dubbele-wand-dimmer , hier kan je alleen maar 1 licht bron op aansluiten. Volgens mij moet ik deze er dan achter plaatsen https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w

Nu was mijn vraag is dit een goeie combinatie? en zo ja kan ik dan de 2e knop van de TKB dimmer gebruiken om de Fibaro dimmer te schakelen?
Op die gelinkte Fibaro sluit je dan een dubbele pulsdrukker aan. Die TKB zou je dan niet nodig hebben (zou vast wel werken, maar onnodig complex omdat je dan twee Z-wave devices moet pairen en configureren). Bij de productbeschrijving van die Fibaro staat een link naar de pulsdrukkers. Die zijn er in verschillende uitvoeringen voor veel gangbare merken zodat het mooi aansluit bij bestaande schakelaars en WCDs in huis.

[ Voor 4% gewijzigd door tsjoender op 25-10-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

tsjoender schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Op die gelinkte Fibaro sluit je dan een dubbele pulsdrukker aan. Die TKB zou je dan niet nodig hebben (zou vast wel werken, maar onnodig complex omdat je dan twee Z-wave devices moet pairen en configureren). Bij de productbeschrijving van die Fibaro staat een link naar de pulsdrukkers. Die zijn er in verschillende uitvoeringen voor veel gangbare merken zodat het mooi aansluit bij bestaande schakelaars en WCDs in huis.
Punt is alleen dat je maar 1 licht bron op de Fibaro kan aansluiten (wat ik er over gelezen heb) en op de TBK ook. Als ik dan 3 Fibaro's aanschaf kan ik maar 3 licht bronnen schakelen en dan blijven er nog 3 over die ik dan niet kan bedienen met domoticz. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 20:46
BCGraaf schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Punt is alleen dat je maar 1 licht bron op de Fibaro kan aansluiten (wat ik er over gelezen heb) en op de TBK ook. Als ik dan 3 Fibaro's aanschaf kan ik maar 3 licht bronnen schakelen en dan blijven er nog 3 over die ik dan niet kan bedienen met domoticz. Of zie ik dit verkeerd?
Net die handleiding erbij gepakt en die is inderdaad maar voor een lichtpunt... Ik zie zo 123 ook niet een dubbele Z-wave dimmer ertussen staan. Tsja dan moet je toch twee combineren denk ik. Je kan Robbshop eens om advies vragen hoe zij dit op zouden lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Vraagje;

Enige tijd geleden heb ik voor mijn iPhone en die van mijn vrouw de app Pilot aangeschaft. Beide toestellen schakelen, op basis van locatie, een switch. Als één van beide switches AAN staat, dan schakelt deze een derde switch "Iemand thuis". Als beide iPhone niet op locatie zijn, dan blijft (of gaat) de switch OFF.

Tot voor kort werkte dit naar behoren, kon ook meerdere locaties instellen als 'trigger', maar sinds een aantal weken werkt die van mijn vrouw niet meer (die van mij prima). Beide iPhones hebben van buiten toegang tot Domoticz, beide iPhones hebben locatievoorziening aan staan en Pilot mag deze ook gebruiken. Tevens hebben beide iPhone iOS 10 en meest recente Pilot app.

De virtual switch die aan mijn vrouw haar iPhone is gekoppeld nog niet opnieuw aangemaakt, want ik hoop op een iets minder complexe oplossing...

Alvast bedankt

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

tsjoender schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:41:
[...]

Net die handleiding erbij gepakt en die is inderdaad maar voor een lichtpunt... Ik zie zo 123 ook niet een dubbele Z-wave dimmer ertussen staan. Tsja dan moet je toch twee combineren denk ik. Je kan Robbshop eens om advies vragen hoe zij dit op zouden lossen.
Dan ga ik daar eens even een mailtje naar schrijven.

Het advies van Robbshop is om 6 Fibaro dimmers met 3x een bypass voor de LED verlichting te plaatsen met 3 dubbele puls drukkers. Bij elkaar wordt het dan toch wel weer een hoop geld.

[ Voor 17% gewijzigd door BCGraaf op 25-10-2016 16:15 . Reden: reactie van robbshop toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Verstandig om even te wachten met updaten inderdaad. Al is je bewering dat er nog wel eens een foutje in zit niet juist. Ik update eigenlijk elke keer als er een update is omdat het juist altijd prima werkt en er geen fouten in zitten. Ik heb het tenminste nog niet meegemaakt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Zijn er hier domoticz gebruikers die een Aeotech Multisensor 6 buiten gebruiken (icm Aeotech GEN5 USB zwave plus en een Rpi 2) en werken dan alle sensoren goed, zeker in de winter als het vriest?

Ik wil zo'n sensor aanschaffen voor onder een overkapping; de sensor hangt dus wel altijd droog.
Het gaat mij met name om de PIR sensor. Ik heb nu daar ook een camera hangen (VIVOTEK), die doet het goed, alleen de bewegingsdetectie is minder, dus daarom wil ik die PIR de camera laten aansturen.

Want alle z-wave (plus) PIR's die ik tot nu toe bekeken heb zijn zover ik kon beoordelen niet geschikt voor buiten.

Alvast bedankt voor een reactie.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
M.v.Veelen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Verstandig om even te wachten met updaten inderdaad. Al is je bewering dat er nog wel eens een foutje in zit niet juist. Ik update eigenlijk elke keer als er een update is omdat het juist altijd prima werkt en er geen fouten in zitten. Ik heb het tenminste nog niet meegemaakt.
Ik verbaas me inderdaad hoe stabiel domoticz is per update. Als je de changelogs bekijkt heb ik het gevoel dat ze elke keer er een bak aan wijzigingen erin zetten. Nog nooit last gehad van grote bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 21:29
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:45:
Zijn er hier domoticz gebruikers die een Aeotech Multisensor 6 buiten gebruiken (icm Aeotech GEN5 USB zwave plus en een Rpi 2) en werken dan alle sensoren goed, zeker in de winter als het vriest?

Ik wil zo'n sensor aanschaffen voor onder een overkapping; de sensor hangt dus wel altijd droog.
Het gaat mij met name om de PIR sensor. Ik heb nu daar ook een camera hangen (VIVOTEK), die doet het goed, alleen de bewegingsdetectie is minder, dus daarom wil ik die PIR de camera laten aansturen.

Want alle z-wave (plus) PIR's die ik tot nu toe bekeken heb zijn zover ik kon beoordelen niet geschikt voor buiten.

Ik heb er eentje buiten hangen. Wel onder een afdakje dus gewoon droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:20
Zijn er mensen die een frontpage html pagina gebruiken als skin op een tablet? Ik zou graag op de pagina willen zien wat et real-time verbruik is van de slimme meter.. Nu kan ik alleen het totaal verbruik zien van gas en Electra

Zie:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20axxye.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 25-10-2016 20:57 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
tlpeter schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Ik heb er eentje buiten hangen. Wel onder een afdakje dus gewoon droog.
En die werkt goed, met name de PIR? , ook in de winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:14
wie kan mij helpen?
ik ben een beginner op het gebied van domotica
ik heb zwave.me usb stick in combinatie met domoticz.
als ik een qubino switch toe voeg krijg ik in de logs direct na het toevoegen de melding node dead te zien. Ik heb al een paar uur lopen zoeken op internet maar kan er niet echt verder mee komen
dit schijnt een bekend probleem te zijn wie kan mij in de juiste richting duwen?

[ Voor 3% gewijzigd door jwvdst op 25-10-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:06:
[...]

En die werkt goed, met name de PIR? , ook in de winter?
Ja hoor, ik heb de gevoeligheid wat minder gezet. Ik gebruik deze voor verlichting bij mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:54:
Zijn er mensen die een frontpage html pagina gebruiken als skin op een tablet? Ik zou graag op de pagina willen zien wat et real-time verbruik is van de slimme meter.. Nu kan ik alleen het totaal verbruik zien van gas en Electra

Zie:

[afbeelding]
In plaats van "CounterToday" in de frontpage_settings.js "Usage" gebruiken. Dan zie je wat je op dat moment verbruikt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:45:

Hier al anderhalf jaar een Fibaro eye buiten hangen. Weliswaar onder een richel, maar hij krijgt toch wel wat vochtigheid mee. Kou geen probleem. Wat wel een probleem is bij PIR functionaliteit; warme luchtstromen. Een windje en je hebt een alert te pakken. Bloedirritant en onbruikbaar. Als ze niet zo prijzig waren had ik er 3 op de oprit hangen om samen de valse alerts af te vangen. Lees: meerdere pirs die een alert moeten geven binnen een bepaalde tijdspanne of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Die setting helpt niet, die staat inderdaad altijd op altijd aan. Het is de Doze functie. Er zijn wat app optimalisatie functies, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld. 's nachts ligt hij toch meestal aan de lader en overdag ligt hij normaal nooit zo lang stil op een tafel of zo.
Dan zet je Doze uit, mogelijk dat dit helpt.

Instellingen --> Batterij --> Energiebesparing app (knop Details)
Daar kun je dit uitzetten.

Nu is dat per merk mogelijk weer net iets anders dus soms even zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hokkie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:49:
Vraagje;

Enige tijd geleden heb ik voor mijn iPhone en die van mijn vrouw de app Pilot aangeschaft. Beide toestellen schakelen, op basis van locatie, een switch. Als één van beide switches AAN staat, dan schakelt deze een derde switch "Iemand thuis". Als beide iPhone niet op locatie zijn, dan blijft (of gaat) de switch OFF.

Tot voor kort werkte dit naar behoren, kon ook meerdere locaties instellen als 'trigger', maar sinds een aantal weken werkt die van mijn vrouw niet meer (die van mij prima). Beide iPhones hebben van buiten toegang tot Domoticz, beide iPhones hebben locatievoorziening aan staan en Pilot mag deze ook gebruiken. Tevens hebben beide iPhone iOS 10 en meest recente Pilot app.

De virtual switch die aan mijn vrouw haar iPhone is gekoppeld nog niet opnieuw aangemaakt, want ik hoop op een iets minder complexe oplossing...

Alvast bedankt
Er kunnen meerdere oorzaken zijn dus lastig om zo te zeggen waar dit fout gaat.
Check de log van Domoticz om te zien of er mogelijk een foutmelding aanwezig is als de iPhone in het gebied komt of gaat.

Als er niets wordt gemeld, weet niet of er een melding komt, maar zou je kunnen zien aan de hand van jou iPhone aangezien deze wel goed werkt.

Binnen Pilot de locatie eens verwijderen en dan opnieuw instellen naar de juiste v-switch zodat het opnieuw wordt gekoppeld.

Zo stap voor stap de dingen nalopen.

Onderstaand nog een stappen plan om alles in te stellen zodat je dat kunt gebruiken om de zaken na te lopen.
http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
janne_nl schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat jer met de modulerende stand rekening mee moet houden dat het niet warm wordt in sommige kamers als de LC-13 pas opengaat als de thermostaat in de woonkamer aan het moduleren is en de watertemp op bv 30 graden houdt.
Dat is idd zo. misschien dan toch is de modulatie stand eraf halen, kijk hoe het dan werkt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 12:39

bord4kop

maximaal 100KB!

Zou ik ook wel willen weten, ik zoek ook nog iets dat automatisch schakelt. Bovenstaande klinkt goed iig!
Pingen op basis vast IP vind ik niks. De geo fencing ben ik ook niet zo 'n fan van. Ik zoek iets waarvoor niet veel extra 's nodig is. Liefst ook zonder extra 'aanzetten' waardoor de batterij van de foon weer sneller leeg is :S

* bord4kop moet 2 post hierboven lezen :+

[ Voor 49% gewijzigd door bord4kop op 26-10-2016 10:43 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:57
zit nu met LUA te klooien want de blocky in domoticz wil niet doen wat ik wil dat ie doet :)

Zo te zien werkt hij, in ieder geval als ik nu de lampen handmatig aanzet gaan ze uit, nu zien dat het een week goed gaat :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
commandArray = {}

print ("Time based event fired");
-- loop through all the devices
for deviceName,deviceValue in pairs(otherdevices) do
    if (deviceName=='Schakelaar Buitenverlichting') then

-- als het niet avond is en als de lamp aan is dan zet hem uit -> overdag uit dus 
        if (timeofday['Daytime']) or (time.hour > 23) or ((time.hour > 0) and (time.hour < timeofday['Daytime'])) then
            if deviceValue == "On" then
                    commandArray['Schakelaar Buitenverlichting']= 'Off'
                    print(os.date("%A/Buitenlampen waren aan en zijn nu uit"))
            end
        end

-- als de lampen uit staan en het is avond zet ze aan

elseif (timeofday['Nighttime']) and (time.hour < 23) then
            if deviceValue == "Off" then
                commandArray['Schakelaar Buitenverlichting']= 'On'
                print(os.date("%A/Buitenlampen waren uit en zijn nu aan"))
                print(os.date("%A/Buitenlampen zijn aan"))            

end
        end
    end    
return commandArray

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
UltraSub schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:22:
[...]

Hier al anderhalf jaar een Fibaro eye buiten hangen. Weliswaar onder een richel, maar hij krijgt toch wel wat vochtigheid mee. Kou geen probleem. Wat wel een probleem is bij PIR functionaliteit; warme luchtstromen. Een windje en je hebt een alert te pakken. Bloedirritant en onbruikbaar. Als ze niet zo prijzig waren had ik er 3 op de oprit hangen om samen de valse alerts af te vangen. Lees: meerdere pirs die een alert moeten geven binnen een bepaalde tijdspanne of zo.
Oke, bedankt, maar dan ga ik zo'n fibaro dus niet kopen, false alerts heb ik nu al genoeg van mijn camera. Ik dacht dat een PIR op lichaamswarmte zou reageren, maar niet dus. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
tlpeter schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:19:
[...]

Ja hoor, ik heb de gevoeligheid wat minder gezet. Ik gebruik deze voor verlichting bij mijn garage.
Mooi, dan zet ik die PIR op m'n shortlist. Geen false alerts dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Nee maar het is een dooie hoek dus dat komen niet veel mensen. Het is puur voor als het donker is en ik daar naar toe loop, dan moet het licht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, wel leuk zo'n update maar nu boot het zwikje niet meer dus :P. Eigen schuld, I know, en uiteraard heb ik ook niet eerst een sd card image gemaakt. Maar goed, hoe troubleshoot ik dit? Mijn Raspberry boot gewoon, en als ik vaak genoeg mijn browser refresh kom ik op mijn Domoticz homepage maar daarna krijg ik als snel (tijdens het refreshen van de browser cache) een 'Domoticz offline' pagina. Wat me doet denken dat er wel íets draait omdat deze pagina getoond kan worden.

Heb ook reeds mijn Razberry opsteekkaartje verwijderd en wat andere zaken uitgesloten zoals power adapter etc. Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
Misschien makkelijke vraag maar ik kan het nergens vinden:
Ik heb momenteel KaKu dimmers en hue lampen in domoticz staan maar ik kan nergens een manier vinden om met de KaKu remote een bepaalde scene (bestaande uit KaKu dimmers en hue lampen) allemaal aan of uit te doen.
Ik heb wat geprobeerd met blocky maar daar lijkt niets in te werken
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/xlbayw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:
Oke, bedankt, maar dan ga ik zo'n fibaro dus niet kopen, false alerts heb ik nu al genoeg van mijn camera. Ik dacht dat een PIR op lichaamswarmte zou reageren, maar niet dus. Jammer.
Een PIR reageert op warmte, hij leest namelijk verschillen in het infraroodspectrum. Wat de bron van de warmte is doet er dan niet toe. Dus ongeacht het merk of type, als jij warmtestromen voor een PIR langs stuurt ziet hij 'beweging'.

Zo begint mijn Kaku PIR ook te mekkeren omdat ik hem over het fornuis laat kijken. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:15:
[...]

Ik stuur de IemandThuis niet direct aan, maar heb een switch 'Slapen' die ik met een losse wandzender bedien. Zoals je in de script_device_lighting.lua ziet, moet de 'sleep_switch' uit staan voor het licht aan mag.

Voor het standby gebeuren heb ik dat niet, die gaat puur op de IemandThuis. Zou ik dus midden in de nacht de woonkamer binnenstappen, dan blijft het licht uit, maar gaat de apparaatuur in de group 'Standbykiller' dus wel aan. En na een halfuur geen beweging dus weer uit, ongeacht we thuis zijn of niet. Tenzij de TV-hoek meer dan x Watt gebruikt, want dan liggen we misschien stilletjes op de bank een film te kijken ;)

De slaapswitch reset ik met een timer idd, in mijn geval elke ochtend om 9u zodat het zeker weten al licht is. Dit om te voorkomen dat als we uitslapen, het licht niet de hele ochtend aan staat.

Maar wel leuk om het er zo over te hebben, want ik bedenk mij nu dat ik het ook kan koppelen aan de motion natuurlijk... Komt ook omdat ik het eerst alleen op de IemandThuis had (d.m.v. pingen smartphones), de motion sensor is er pas later bijgekomen en gebruik ik dus blijkbaar nog niet overal in :p
Bedankt voor deze tip. Wilde net dit posten voor mijn 'probleem':
Ik ben op zoek naar wat input m.b.t. het licht automatisch te laten schakelen in de woonkamer. Aan als er iemand thuis is en het donker is en uit als het licht is of niemand thuis. In de zomermaanden ging dat de afgelopen tijd goed. Heb een 'iemand thuis' virtuele switch, maar ook een 'zon onder' virtuele switch.

Maar in de zomer is het wat minder lang donker, en dus ook al vroeg licht. Nu loop ik dus tegen het probleem aan dat het in de ochtend nog niet licht is, maar het licht eigenlijk wel automatisch aan mag. Dus zoek hiervoor nog een goede trigger. Nu dacht ik aan een extra 'slapen' virtuele switch. Maar met name de ochtend is dan het lastige in dit verhaal omdat wij niet op een vaste tijd moeten werken. Dus de ene keer loopt er iemand rond 6:00 rond en anders pas rond 7:30.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon ouderwets met een 'echte' schakelaar of een motion sensor? Ik heb ook al zitten twijfelen over tussenstekkers en telefoonladers, maar denk dat misschien een motion sensor het makkelijkste is. Moeten alleen niet te lang stil zitten dan :+

Maar goed, benieuwd dus hoe jullie dit 'probleem' opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:28
symen89 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:00:
Ik heb momenteel KaKu dimmers en hue lampen in domoticz staan maar ik kan nergens een manier vinden om met de KaKu remote een bepaalde scene (bestaande uit KaKu dimmers en hue lampen) allemaal aan of uit te doen.
[afbeelding]
Jouw blockly gaat zo niet werken.

verander jouw set regel in:
Set [group eetkamer] = ON
Set [eetplafond lamp] = ON

zoek anders even in dit topic voor meer blockly voorbeelden mbt schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 06:38
Servor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:57:
Hm, wel leuk zo'n update maar nu boot het zwikje niet meer dus :P. Eigen schuld, I know, en uiteraard heb ik ook niet eerst een sd card image gemaakt. Maar goed, hoe troubleshoot ik dit? Mijn Raspberry boot gewoon, en als ik vaak genoeg mijn browser refresh kom ik op mijn Domoticz homepage maar daarna krijg ik als snel (tijdens het refreshen van de browser cache) een 'Domoticz offline' pagina. Wat me doet denken dat er wel íets draait omdat deze pagina getoond kan worden.

Heb ook reeds mijn Razberry opsteekkaartje verwijderd en wat andere zaken uitgesloten zoals power adapter etc. Iemand hulp?
Via cli:
cd domoticz
./domoticz

En dan even kijken wat hij zegt.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
chrisvm schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Bedankt! ik zal mij er verder in verdiepen.

Een ander probleem waar ik nu tegenaan loop is dat homebridge mijn hue lampen nu in de home app zet terwijl deze er al in stonden via de orginiele hue bridge. Hoe kan ik zelf kiezen welke devices in domoticz zichtbaar worden in de home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mightym schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Via cli:
cd domoticz
./domoticz

En dan even kijken wat hij zegt.
Thanks.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
pi@domoticz ~/domoticz $ ./domoticz 
2016-10-26 16:10:57.626  Domoticz V3.5817 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-10-26 16:10:57.626  Build Hash: ab989cf, Date: 2016-10-24 17:50:37
2016-10-26 16:10:57.627  System: Raspberry Pi
2016-10-26 16:10:57.627  Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-10-26 16:10:57.678  Sunrise: 08:25:00 SunSet:18:21:00
2016-10-26 16:10:57.678  EventSystem: reset all events...
2016-10-26 16:10:57.695  Active notification subsystems: email, http, prowl (3/12)
2016-10-26 16:10:57.698  WebServer(HTTP) started on address: 0.0.0.0 with port 8080
2016-10-26 16:10:57.716  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2016-10-26 16:10:57.716  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2016-10-26 16:10:57.717  Proxymanager started.
2016-10-26 16:10:57.719  Camera: settings (re)loaded
2016-10-26 16:10:57.721  Starting shared server on: 0.0.0.0:6144
2016-10-26 16:10:57.721  TCPServer: shared server started...
2016-10-26 16:10:57.722  RxQueue: queue worker started...
2016-10-26 16:10:59.723  Philips Hue: Worker started...
2016-10-26 16:10:59.723  Hardware Monitor: Started
2016-10-26 16:10:59.724  Wunderground: Worker started...
2016-10-26 16:10:59.724  EventSystem: reset all events...
2016-10-26 16:10:59.726  EventSystem: reset all device statuses...
2016-10-26 16:10:59.730  EventSystem: Started
2016-10-26 16:11:00.223  OpenZWave: Starting...
2016-10-26 16:11:00.224  OpenZWave: Version: 1.4-340-g71af464-dirty
2016-10-26 16:11:00.224  OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
Could Not Open OZW Log File.
2016-10-26 16:11:00.229 Always, OpenZwave Version 1.4.340 Starting Up
terminate called after throwing an instance of 'std::out_of_range'
  what():  basic_string::substr
Aborted
pi@domoticz ~/domoticz $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
Servor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Thanks.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
pi@domoticz ~/domoticz $ ./domoticz 
2016-10-26 16:10:57.626  Domoticz V3.5817 (c)2012-2016 GizMoCuz
2016-10-26 16:10:57.626  Build Hash: ab989cf, Date: 2016-10-24 17:50:37
2016-10-26 16:10:57.627  System: Raspberry Pi
2016-10-26 16:10:57.627  Startup Path: /home/pi/domoticz/
2016-10-26 16:10:57.678  Sunrise: 08:25:00 SunSet:18:21:00
2016-10-26 16:10:57.678  EventSystem: reset all events...
2016-10-26 16:10:57.695  Active notification subsystems: email, http, prowl (3/12)
2016-10-26 16:10:57.698  WebServer(HTTP) started on address: 0.0.0.0 with port 8080
2016-10-26 16:10:57.716  Error: WebServer(SSL) startup failed on address 0.0.0.0 with port: 443: bind: Permission denied
2016-10-26 16:10:57.716  Error: WebServer(SSL) check privileges for opening ports below 1024
2016-10-26 16:10:57.717  Proxymanager started.
2016-10-26 16:10:57.719  Camera: settings (re)loaded
2016-10-26 16:10:57.721  Starting shared server on: 0.0.0.0:6144
2016-10-26 16:10:57.721  TCPServer: shared server started...
2016-10-26 16:10:57.722  RxQueue: queue worker started...
2016-10-26 16:10:59.723  Philips Hue: Worker started...
2016-10-26 16:10:59.723  Hardware Monitor: Started
2016-10-26 16:10:59.724  Wunderground: Worker started...
2016-10-26 16:10:59.724  EventSystem: reset all events...
2016-10-26 16:10:59.726  EventSystem: reset all device statuses...
2016-10-26 16:10:59.730  EventSystem: Started
2016-10-26 16:11:00.223  OpenZWave: Starting...
2016-10-26 16:11:00.224  OpenZWave: Version: 1.4-340-g71af464-dirty
2016-10-26 16:11:00.224  OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
Could Not Open OZW Log File.
2016-10-26 16:11:00.229 Always, OpenZwave Version 1.4.340 Starting Up
terminate called after throwing an instance of 'std::out_of_range'
  what():  basic_string::substr
Aborted
pi@domoticz ~/domoticz $
Heb je een oude database ingelezen?
Kan het zijn dat er meer actief is op deze raspberry pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mightym schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Heb je een oude database ingelezen?
Kan het zijn dat er meer actief is op deze raspberry pi?
Nope, ik draai er alleen Domoticz op. Ik heb niks bewust ingelezen (maar ook niets verwijderd).
Wat ik nu heb gedaan is een schone installatie gedaan a la https://www.domoticz.com/...ack_to_a_previous_version, maar dan heb ik de oude map niet verwijderd maar .old genoemd. Als ik op deze schone installatie een update doe, lijkt het wel goed te gaan. Maar, dan moet ik uiteraard helemaal opnieuw beginnen. Niet echt leuk. Wat kan ik overzetten uit 'de oude map' om zoveel mogelijk weer op weg te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
Servor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

Nope, ik draai er alleen Domoticz op. Ik heb niks bewust ingelezen (maar ook niets verwijderd).
Wat ik nu heb gedaan is een schone installatie gedaan a la https://www.domoticz.com/...ack_to_a_previous_version, maar dan heb ik de oude map niet verwijderd maar .old genoemd. Als ik op deze schone installatie een update doe, lijkt het wel goed te gaan. Maar, dan moet ik uiteraard helemaal opnieuw beginnen. Niet echt leuk. Wat kan ik overzetten uit 'de oude map' om zoveel mogelijk weer op weg te raken?
Alleen de database en eventuele scripts moet genoeg zijn. Als de database tenminste niet corrupt is.
Eerst ook even een backup maken van de nieuwe database, dan kun je die altijd weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

symen89 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:00:
[afbeelding]
chrisvm schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

wat hij ^^ zegt + voor een enkel If-statement, dien je het andere If-block (zonder +je) te gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
BCGraaf schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:22:

ja, dit kan je doen met association.
zo gepiept.

zo heb ik ook de knop langs mn bed die dan mijn lampen in de keuken en veranda uit zet.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

maomanna schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

ja, dit kan je doen met association.
zo gepiept.

zo heb ik ook de knop langs mn bed die dan mijn lampen in de keuken en veranda uit zet.
Oké bedankt voor de info. Heb alleen met een Domotica shop gebeld en deze wist mij te vertellen dat de TBK de volledige ruimte inneemt in een inbouw doos dus dan kan er geen Fibaro achter.

Nu heb ik om te testen 2x de fibaro dimmer 2 bestelt met een Jung dubbele pulsdrukker. Als dit goed werkt ga ik de andere 2 dimmers ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Nu online
leuk nieuwe: New RFLink firmware (R44) now available!

iemand een rflink in gebruik met daarop al meerdere antenne's?
of hem creatief in een leuk doosje gestopt hebben?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mightym schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Alleen de database en eventuele scripts moet genoeg zijn. Als de database tenminste niet corrupt is.
Eerst ook even een backup maken van de nieuwe database, dan kun je die altijd weer terugzetten.
Heb maar besloten om 'even' opnieuw te beginnen. Zo ingewikkeld was mijn installatie ook weer niet. Ga nu maar wel gelijk een goede backup maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
BCGraaf schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:55:
[...]

Oké bedankt voor de info. Heb alleen met een Domotica shop gebeld en deze wist mij te vertellen dat de TBK de volledige ruimte inneemt in een inbouw doos dus dan kan er geen Fibaro achter.

Nu heb ik om te testen 2x de fibaro dimmer 2 bestelt met een Jung dubbele pulsdrukker. Als dit goed werkt ga ik de andere 2 dimmers ook vervangen.
op de fibaro heb je 2 ingangen. S1 is de schakelaar van de uitgang, de S2 kan je associaten met een andere module.
De tweede module hoef je dus niet perse achter de schakelaar te zetten. Kan dus ergens waar je wel stroom hebt.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

maomanna schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:13:
[...]

op de fibaro heb je 2 ingangen. S1 is de schakelaar van de uitgang, de S2 kan je associaten met een andere module.
De tweede module hoef je dus niet perse achter de schakelaar te zetten. Kan dus ergens waar je wel stroom hebt.
Oké bedankt voor de info. Ik ga er van het weekend eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 20:28
Ik heb een probleempje met een Landis E350.

Via Domoticz en de console krijg ik totaal geen output

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4UBpV1d.png

Ik heb ondertussen 2 verschillende (werkende) kabels geprobeerd, maar nada.

Kan het zijn dat de P1 poort niet actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
alberthakvoort schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:28:

Via Domoticz en de console krijg ik totaal geen output

[afbeelding]

Ik heb ondertussen 2 verschillende (werkende) kabels geprobeerd, maar nada.

Zit er een 2kOhm weerstand tussen?
bv. http://www.quassi.nl/2015...dis-gyr-e350-smart-meter/
Anders doet ie zowieso niks bij de Landis Gyr meters.

[ Voor 4% gewijzigd door hondapower op 27-10-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
alberthakvoort schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:28:
~
Misschien ff bij de netwerkbeheerder navragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag na bij de temp sensoren te kijken en zie dat de Temperatuur laatste 7 dagen blank blijft.
De maand en jaren werkt wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Naamloos.jpg

Dit is bij alle soorten sensoren hetzelfde probleem. Temp sensoren / SNMP NAS temp etc.

Is dat normaal of hoort deze wel gevuld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Vraag, mijn vrouw heeft een tijd geleden zo'n led boompje gekregen

(Deze)
Afbeeldingslocatie: https://c625951.ssl.cf3.rackcdn.com/products/10/15/905/300x200/makro-led-boompje.png

En nu probeer ik deze ook aan te sturen via Domoticz met een Fibaro Dimmer (FGD-212).
Alleen, blijkbaar vraagt het boompje dusdanig weinig spanning dat de dimmer er niet mee overweg kan.
Zodra ik ga dimmen gaan de LED's in het boompje knipperen, bij 65% of hoger werkt het wel goed, alleen dat is voor mij te fel.
Als ik de dimmer uitzet, dan knippert hij ook.
Ik heb het uiteraard met een dimmer bypass (FIB-FGB-002) geprobeerd en zelfs nog een FDG-211 met FIB-FGB-001 gekocht in de hoop dat het daarmee wel zou werken, maar helaas, hetzelfde resultaat.
Vroeger had ik 'm in een Philips LivingWhites Plug aangesloten en daar werkte het prima mee, alleen ik wil alles naar z-wave brengen.

Weet iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 15:08
Daarbij zal wellicht de sturing in de adapter zitten, dus niet dimbaar tenzij je een nieuwe sturing maakt. Hangt af van je electronica-kennis en de aanvaarding van knutselwerk van je vrouw of dat haalbaar is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 20:28
hondapower schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

Zit er een 2kOhm weerstand tussen?
bv. http://www.quassi.nl/2015...dis-gyr-e350-smart-meter/
Anders doet ie zowieso niks bij de Landis Gyr meters.
Het is zo'n kant en klare kabel, maar kan wel even testen met een weerstand er tussen.
Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.