Goede tips, iedere kamer heeft straks twee UTP aansluitingen. Qua apparatuur komt er vooral ubiquiti in huis wat super is. Geweldige dekking en qua UTP dus op alle kamers netwerk. Qua systeem is het vooral zoeken omdat er zo ontzettend veel keus is. Van de week een tijdschrift gehaald waar ik hopelijk een beetje duidelijkheid krijg welk systeem ik kan kiezen.luigi87 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
[...]
Alvorens moet je eigenlijk een keuze maken wat voor systeem je wilt.
Draadloos (meer voor de hobbyst):
Is inmiddels veel beschikbaar voor op zowel de 433mhz als de 866mhz (Z-wave) band. Waarbij ik je adviseer toch voornamelijk naar Z-wave te kijken. Hier kan je zo veel meer mee instellen, en ernaast zorgt het MESH netwerk voor een goede dekking en stabiliteit.
Voor de controler heb je keuze uit verschillende open platformen met ieder hun voor en nadelen.
Voordelen: veel beschikbaar tegen redelijk prijzen
Nadeel: Soms wat instabiel door open source programma's/ of door het droodloze netwerk.
Zoals Wackmack ook zegt wel alle inbouwdozen uitvoeren met U50 dozen, en de centraal dozen zouden diepe dozen ook geen overbodige luxe zijn.
Bedraad via bus netwerk (meer voor de profi):
Hier zal meer buizen moeten leggen. Schakelaars en lampen naar één centraal punt om hier een grote relaiskast/ PLC kwijt te kunnen. KNZ is hier een voorbeeld van.
Voordeel: zeer stabiel
Nadeel: kennis van systemen nodig en daardoor minder makkelijk aan te passen, relatief duur, veel meer buizen nodig
Klopt, ik had de vraag verkeerd gelezenTakeAway schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:32:
[...]
Eve leest automatisch alles uit Domoticz als de devices zijn toegevoegd.
Als je dit niet wil kun je een apparte room maken en daar de desbetreffende devices in zetten die je wel wil uitlezen in eve. Dan wel even je ~/.homebridge/config.json aanpassen met de juiste room id.
Overigens heb ik de geresizde image nu geupload (met dank aan BizzieBis). Wellicht is het een idee om deze in het Topic start te zetten ? @ThinkPad ?
[ Voor 14% gewijzigd door Possible op 19-10-2016 13:01 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Okee. Vanavond weer verder met HomeBridge.
Al begint de configuratie als geheel wel wat ingewikkelder te worden (Denk aan nieuwe releases van Domoticz):
- De main-Domoticz op een Windows-machine (Fileserver)
- Een Pi in de meterkast met daarop ook Domoticz om de slimme meters uit te lezen.
Deze zijn geconfigureerd in master/slave.
- Nu dus een Pi erbij voor Homebridge waar ook Domoticz op staat.
Ik vraag me af wat het handigst is:
- De Homebridge Pi laten verwijzen naar de main-Domoticz.
- De huidige meterkast-PI vervangen door de Homebridge-Pi
- De Homebridge-Pi laten verwijzen naar de 'ingebouwde' Domoticz en van daaruit bijv. alleen Json calls doen naar de main-Domoticz naar de devices die je wilt kunnen schakelen met Siri. Dit is dan een soort 'room id'.
Al begint de configuratie als geheel wel wat ingewikkelder te worden (Denk aan nieuwe releases van Domoticz):
- De main-Domoticz op een Windows-machine (Fileserver)
- Een Pi in de meterkast met daarop ook Domoticz om de slimme meters uit te lezen.
Deze zijn geconfigureerd in master/slave.
- Nu dus een Pi erbij voor Homebridge waar ook Domoticz op staat.
Ik vraag me af wat het handigst is:
- De Homebridge Pi laten verwijzen naar de main-Domoticz.
- De huidige meterkast-PI vervangen door de Homebridge-Pi
- De Homebridge-Pi laten verwijzen naar de 'ingebouwde' Domoticz en van daaruit bijv. alleen Json calls doen naar de main-Domoticz naar de devices die je wilt kunnen schakelen met Siri. Dit is dan een soort 'room id'.
Amens schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:33:
Ik begreep dat er momenteel problemen zijn om Eneco Toon te verbinden met Domoticz, iemand daar al iets nieuws over te melden?
......
anor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:29:
Voor degene die problemen met toon hebben. De laatste beta heeft de aangepast httpclient en een verlengde interval, dus het werkt weer in domoticz
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Verwijderd
Iemand toevallig een goede oplossing om middels een motion sensor en lux meter de verlichting aan en uit te schakelen?
Gisteren wel wat gevonden, werkte prima, maar veroorzaakte elke seconde een logregel in de domoticz.log met daarin "Event triggered". Dit omdat ik een timer gebruikte.
Als daar een eenvoudigere oplossing voor is dan houd ik mij warm aanbevolen!
Gisteren wel wat gevonden, werkte prima, maar veroorzaakte elke seconde een logregel in de domoticz.log met daarin "Event triggered". Dit omdat ik een timer gebruikte.
Je kunt een device script maken. Dat wordt getriggered als de motion sensor iets oppakt.
Verwijderd
Als je overweg kan met PHP is dat peanuts in pass2phpVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:08:
Iemand toevallig een goede oplossing om middels een motion sensor en lux meter de verlichting aan en uit te schakelen?
Al mijn motion sensoren gebruiken ook het vermogen van de zonnepanelen om te bepalen of het licht moet geschakeld worden. Zelfde scenario dus.
Zorg er ook voor dat je in de meterkast of waar alle UTP uit gaat komen voor voldoende ruimte om bv. een patchkast of patchbeugel op te hangen om alles netjes aan te sluiten.Wackmack schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:34:
[...]
Goede tips, iedere kamer heeft straks twee UTP aansluitingen. Qua apparatuur komt er vooral ubiquiti in huis wat super is. Geweldige dekking en qua UTP dus op alle kamers netwerk. Qua systeem is het vooral zoeken omdat er zo ontzettend veel keus is. Van de week een tijdschrift gehaald waar ik hopelijk een beetje duidelijkheid krijg welk systeem ik kan kiezen.
En die Unifi access points hangen het mooiste aan het plafond, dus daar moet dan ook een leiding naartoe.
Ik heb domoticz draaien met daaraan ook een RFlink en ben daar best heel tevreden mee. Ik gebruik een paar KaKu switches, en verder niet zo veel spannends. Ik heb ook een 433Mhz Temp + Hum meter, goedkoop ding uit China en heeft altijd braaf gewerkt. Nu ben ik onlangs verhuisd en komen de signalen van de Temp sensor niet altijd meer door, nu verdenk ik deels de zender in dit apparaat, maar aangezien de Wifi hier ook slecht door de muren wil (nieuwbouw) kan het ook een bereik issue zijn.
De KaKu Afstandsbediening wordt ook niet altijd opgepikt door de RFlink, maar de schakelaars reageren wel altijd op de RFlink. Zou het zin hebben om een andere antenne te plaatsen? En zo ja welke? Ik gebruik nu de standaard versie die er bij geleverd werd (kort stokje). Ik kom een di-pole en een magneetvoet tegen. Welke is t best en maakt t daadwerkelijk veel verschil? De nieuwe antenne aan een draadje komt maximaal een meter hoger te hangen dan het huidige exemplaar omdat ik hem uit het zicht wil houden, als de winst er slechts in zit dat deze los aan een kabel zitten is er voor mij geen toegevoegde waarde.
De KaKu Afstandsbediening wordt ook niet altijd opgepikt door de RFlink, maar de schakelaars reageren wel altijd op de RFlink. Zou het zin hebben om een andere antenne te plaatsen? En zo ja welke? Ik gebruik nu de standaard versie die er bij geleverd werd (kort stokje). Ik kom een di-pole en een magneetvoet tegen. Welke is t best en maakt t daadwerkelijk veel verschil? De nieuwe antenne aan een draadje komt maximaal een meter hoger te hangen dan het huidige exemplaar omdat ik hem uit het zicht wil houden, als de winst er slechts in zit dat deze los aan een kabel zitten is er voor mij geen toegevoegde waarde.
Als ik het volgende wil:
- Check om 6.00 elke dag de status van een switch. Als die aan staat, dan moet de verwarming aan gezet worden via een andere switch
- als die uit staat, hoeft er niets te gebeuren...
Kan dat middels een standaard "gebeurtenis" of moet ik dat met een script gaan doen?
Normaal gebruik ik mijn homewizard, maar die kan dat helaas niet...
- Check om 6.00 elke dag de status van een switch. Als die aan staat, dan moet de verwarming aan gezet worden via een andere switch
Kan dat middels een standaard "gebeurtenis" of moet ik dat met een script gaan doen?
Ben hier ook wel benieuwd naar en dan gelijk ook een color picker waarmee saturation is aan te passen voor meer natuurlijke kleuren.thespeed schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:02:
Werkt de nieuwe Milight controller ook al op Domoticz? Momenteel heb ik een RFlink met 2.4ghz uitbreiding maar het bereik is helaas net wat te weinig. Op de 1etage werken bepaalde lampen nu soms niet. Zou mooi zijn als ik het daarmee op kan lossen.
Heb al een mooie patchkast uitgekozen en je laatste tip las ik al op Tweakers, echt geniaal bedacht en dan via PoEhondapower schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Zorg er ook voor dat je in de meterkast of waar alle UTP uit gaat komen voor voldoende ruimte om bv. een patchkast of patchbeugel op te hangen om alles netjes aan te sluiten.
En die Unifi access points hangen het mooiste aan het plafond, dus daar moet dan ook een leiding naartoe.
Veel makkelijker dan dit wordt het nietmiel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:06:
Als ik het volgende wil:
code:
1
2
| If [Time = 06:00] and [Switch = On] and [Verwarming = Off] Do [Set Verwarming = On] |
Dat had ik gemaakt inderdaad maar dat betekent dus dat domoticz continue de tijd checkt? Dus als het 6.00 is dan gaat die automatisch die gebeurtenis doen?tozzke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:29:
[...]
Veel makkelijker dan dit wordt het niet
code:
1 2 If [Time = 06:00] and [Switch = On] and [Verwarming = Off] Do [Set Verwarming = On]
Handig!
Verwijderd
Een time script wordt elke minuut uitgevoerd.
Als om een of andere reden het dan niet gebeurt om exact 6:00 zal er dus niet geschakeld worden.
Voor spullen die absoluut moeten aan gaan gebruik ik dan ook steeds
If time > 6:00 and time < 22:00 and switch = off ...
Als om een of andere reden het dan niet gebeurt om exact 6:00 zal er dus niet geschakeld worden.
Voor spullen die absoluut moeten aan gaan gebruik ik dan ook steeds
If time > 6:00 and time < 22:00 and switch = off ...
Zelf voor de rfxcom vergelijkbaar als deze al anderhalf jaar op zolder hangen:gastje01 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:19:
Ik heb domoticz draaien met daaraan ook een RFlink en ben daar best heel tevreden mee. Ik gebruik een paar KaKu switches, en verder niet zo veel spannends. Ik heb ook een 433Mhz Temp + Hum meter, goedkoop ding uit China en heeft altijd braaf gewerkt. Nu ben ik onlangs verhuisd en komen de signalen van de Temp sensor niet altijd meer door, nu verdenk ik deels de zender in dit apparaat, maar aangezien de Wifi hier ook slecht door de muren wil (nieuwbouw) kan het ook een bereik issue zijn.
http://nl.aliexpress.com/...ea-49e4-aeaf-87a00af43767 in horizontale stand. Zie ook Wikipedia: Antenne (straling) Zie het stuk over polarisatie.
Gebruikte hygrometer die ik heb in de kruipruimte is de https://www.weerstationko...resta/ts-34c-5-kan-sensor en werkt door 3 betonvloeren prima.
*** NIKS ***
@Possible:
Waar staat de config.json voor Domoticz eigenlijk?
Of dien ik die nog zelf aan te maken binnen de /home/pi/.homebridge directory?
Die moet je inderdaad zelf aanmaken/aanpassen.AWST6000 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:45:
@Possible:
Typ dit in:
code:
1
| sudo pico ~/.homebridge/config.json |
Dit is een voorbeeld van een config.json:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| { "bridge": { "name": "Homebridge", "username": "CC:21:3E:E4:DE:33", "port": 51826, "pin": "031-45-154" }, "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.", "platforms": [ { "platform": "eDomoticz", "name": "eDomoticz", "server": "127.0.0.1", "port": "8080", "ssl": 0, "roomid": 0 } ], "accessories": [] } |
Ik had het een tijdje als kodi start, maar heb het inmiddels weer uitgezet. Zat namelijk best een lange tijd tussen het op play drukken en het daadwerkelijk uitschakelen van de lampen. Handmatig ging bij mij sneller.Possible schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:16:
Zijn er tweakers die de lampen Dimmen als kodi een serie of film start? Zo ja is daar een kant en klaar script voor?
staat ook in z'n github pagina:SkorpionNL schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Die moet je inderdaad zelf aanmaken/aanpassen.
Typ dit in:
code:
1 sudo pico ~/.homebridge/config.json
Dit is een voorbeeld van een config.json:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 { "bridge": { "name": "Homebridge", "username": "CC:21:3E:E4:DE:33", "port": 51826, "pin": "031-45-154" }, "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.", "platforms": [ { "platform": "eDomoticz", "name": "eDomoticz", "server": "127.0.0.1", "port": "8080", "ssl": 0, "roomid": 0 } ], "accessories": [] }
https://github.com/PatchworkBoy/homebridge-edomoticz
[ Voor 49% gewijzigd door grote_oever op 19-10-2016 22:43 ]
Zag wat filmpjes op YouTube waarop mensen een mooi schermpje op de muur zetten. Dit is het hoofdscherm. Meer Tweakers die dit hebben? In het filmpje werd het aangesloten met UTP.
Aantal mensen hebben het hier. Sommige vinden dat homeautomation juist moet werken zonder een tab aan de muur. Mooiste oplossing is wel een ipad aan de muur, maar ja.. dat kost best wat.Wackmack schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:44:
Zag wat filmpjes op YouTube waarop mensen een mooi schermpje op de muur zetten. Dit is het hoofdscherm. Meer Tweakers die dit hebben? In het filmpje werd het aangesloten met UTP.
Je kan verschillende websites draaien op de PI, namelijk frontpage.html of fratz frontpage. Vooral de laatste is best mooi, maar het is allemaal een beetje knutselen:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8017
Wow, heel vet. Weekend maximaal inlezen, thnx voor het linkje.'
Nieuwbouw woning wordt er niet goedkoper op. Loze leidingen en netwerk zit ik al op ruim 2.5K en dan heb je nog niet eens domotica.
Nieuwbouw woning wordt er niet goedkoper op. Loze leidingen en netwerk zit ik al op ruim 2.5K en dan heb je nog niet eens domotica.
Bijna, als Kodi zelf gestart wordt bij mij. Op basis van Harmony activiteiten.Possible schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:16:
Zijn er tweakers die de lampen Dimmen als kodi een serie of film start? Zo ja is daar een kant en klaar script voor?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb boven en beneden een Philips PC (Touchscreen met Android 4.x).Wackmack schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:44:
Edit: Wel een HEEL stuk goedkoper gekocht dan de prijs bij B.com :þ
[ Voor 26% gewijzigd door AWST6000 op 19-10-2016 23:02 ]
Iemand een suggestie ?hannibal2206 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 02:17:
Ik heb een Netatmo station die o.a. het CO2 gehalte in de woonkamer aangeeft, en kan ook via KaKu de 3 standen van de mechanische ventilatie bedienen
Zoek een manier om als CO2 bv > 800ppm dan stand 2 in te schakelen (en evt stand 3 bij nog hogere waarden, liefst via een LUA script. Heb al gezocht en zelf wat geprobeerd maar nog zonder succes ..
Kent iemand een voorbeeld ?
15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015
Bij gebrek aan jouw hardware is dit een approximatie uiteraard, maar zoiets zou het moeten doen:
Lua:
1
2
3
| if(devicechanged['co2_meter'] >= 800) then commandArray['ventilatie_stand_2'] = 'On' end |
Als je dat opslaat als een "device" lua script via de events interface dan zou het kunnen werken. Mocht het niet werken dan kan je print gebruiken om wat output te geven:
Lua:
1
| print("huidige waarde co2: " .. tostring(devicechanged['co2_meter'])); |
[ Voor 26% gewijzigd door Wolfboy op 20-10-2016 01:33 ]
Verwijderd
Dat heb ik geprobeerd volgens mij, maar dan gaat de lamp na een x tijd uit. Om na beweging weer aan te gaan. Dat is zover ik kon beoordelen de reden waarom iemand in Blocky er een timer aan had hangen om dat uitgaan te voorkomen.janne_nl schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:09:
Je kunt een device script maken. Dat wordt getriggered als de motion sensor iets oppakt.
PHP is geen probleem, als ik zou weten waar ik zou moeten beginnenVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:08:
[...]
Als je overweg kan met PHP is dat peanuts in pass2php
Al mijn motion sensoren gebruiken ook het vermogen van de zonnepanelen om te bepalen of het licht moet geschakeld worden. Zelfde scenario dus.
Al wil ik wel waken voor het gebruik van tig stukken software. Dan koop ik bijna liever een Fibaro Home Center. Moet wel te overzien blijven als niet programmeur
Mijn zonnepanelen zijn geen optie, aangezien ik die niet meeneem naar mijn nieuwe huis en nog niet weet wanneer ik ze weer heb. En sowieso zou ik dan een oplossing moeten vinden die direct de omvormer uitleest, doe het nu via PVOutput en dat is mij te onvoorspelbaar. Dan meet ik liever de lux met een bewegingssensor.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 09:12 ]
Ik had dezelfde antenne gezien: http://www.nodo-shop.nl/n...male-met-magneetvoet.html iets goedkoper en uit eigen land (waarschijnlijk met goed zoeken issie in China ook voor minder te vinden)stuffer schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:03:
[...]
Zelf voor de rfxcom vergelijkbaar als deze al anderhalf jaar op zolder hangen:
http://nl.aliexpress.com/...ea-49e4-aeaf-87a00af43767 in horizontale stand. Zie ook Wikipedia: Antenne (straling) Zie het stuk over polarisatie.
Gebruikte hygrometer die ik heb in de kruipruimte is de https://www.weerstationko...resta/ts-34c-5-kan-sensor en werkt door 3 betonvloeren prima.
Maar twijfelde ook tussen dit exemplaar: http://www.nodo-shop.nl/n...male-met-magneetvoet.html
Voor het prijsverschil hoef ik t niet te doen, ging mij er echt om waarmee ik het beste resultaat zou halen. Ik woon gelijkvloers in een appartement, dus ik zou de antenne dan verticaal moeten plaatsen als ik t goed begrijp.
Mijn temp sensor is vergelijkbaar met wat jij hebt, alleen dan een goedkope China kloon waarvan ik verwacht dat t zendvermogen gewoon te laag is (net als van de KaKu afstandsbediening), Zenden met de RFlink gaat namelijk perfect, nog geen signaal gemist.
Ik heb gewoon een android-tablet genomen voor 3 tientjes van Aliexpress.grote_oever schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:46:
[...]
Aantal mensen hebben het hier. Sommige vinden dat homeautomation juist moet werken zonder een tab aan de muur. Mooiste oplossing is wel een ipad aan de muur, maar ja.. dat kost best wat.
Je kan verschillende websites draaien op de PI, namelijk frontpage.html of fratz frontpage. Vooral de laatste is best mooi, maar het is allemaal een beetje knutselen:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8017
In dat geval zou ik de antenne idd verticaal plaatsen.gastje01 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:32:
[...]
Ik had dezelfde antenne gezien: http://www.nodo-shop.nl/n...male-met-magneetvoet.html iets goedkoper en uit eigen land (waarschijnlijk met goed zoeken issie in China ook voor minder te vinden)
Maar twijfelde ook tussen dit exemplaar: http://www.nodo-shop.nl/n...male-met-magneetvoet.html
Voor het prijsverschil hoef ik t niet te doen, ging mij er echt om waarmee ik het beste resultaat zou halen. Ik woon gelijkvloers in een appartement, dus ik zou de antenne dan verticaal moeten plaatsen als ik t goed begrijp.
Mijn temp sensor is vergelijkbaar met wat jij hebt, alleen dan een goedkope China kloon waarvan ik verwacht dat t zendvermogen gewoon te laag is (net als van de KaKu afstandsbediening), Zenden met de RFlink gaat namelijk perfect, nog geen signaal gemist.
*** NIKS ***
Ik vermoed dat ik iets niet goed doe.
Heb in totaal 6 Fibaro FGSD-002 rookmelders.

Nadat ik deze 1-voor-1 heb gekoppeld, heb ik ze door het huis heen opgehangen.
Lijkt er alleen op dat ik iets niet goed gedaan heb, ze hangen echt op een paar meter afstand van elkaar bij wijze van spreke maar zien elkaar niet als ik onderstaande afbeelding goed begrijp.

Daarnaast begrijp ik ook niet waarom 'last seen' bij 3 van de 6 een of meerdere dagen geleden is.
Kunnen jullie mij op weg helpen?

Lijkt er alleen op dat ik iets niet goed gedaan heb, ze hangen echt op een paar meter afstand van elkaar bij wijze van spreke maar zien elkaar niet als ik onderstaande afbeelding goed begrijp.

Daarnaast begrijp ik ook niet waarom 'last seen' bij 3 van de 6 een of meerdere dagen geleden is.

Waarom staat jou controller niet in het overzicht erbij?
Om maar even met de deur in huis te vallen, ik ben sinds gisteren
actief met Domoticz. Ik heb een Aeon Gen5 USB stick aangesloten op mijn NAS. Een P1 USB koppeling aangesloten en twee Aeon slimme stekkers.
Het valt mij gelijk op dat je hier nog niet zoveel mee kunt. Als ik bijvoorbeeld mijn lampen in de woonkamer wil schakelen zal ik nog zeker 5 switches bij moeten plaatsen. Hoe lossen jullie dit op ? Zoveel mogelijk verlichting op een centrale doos ?
Het valt mij gelijk op dat je hier nog niet zoveel mee kunt. Als ik bijvoorbeeld mijn lampen in de woonkamer wil schakelen zal ik nog zeker 5 switches bij moeten plaatsen. Hoe lossen jullie dit op ? Zoveel mogelijk verlichting op een centrale doos ?
Ik had destijds de Chuwi HI8 gekocht voor 60 euro:Dennisdn schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:48:
[...]
Ik heb gewoon een android-tablet genomen voor 3 tientjes van Aliexpress.
http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-980536.html
Full hd scherm, maar uiteindelijk nooit aan de muur opgehangen. Je kunt vaak aan de tabs wel zien dat het goedkoop is.
Zal wel aanraden een full HD scherm te kiezen, want de meeste frontpages zijn niet zo flexibel op scaling.
Welke heb jij hiervoor gebruikt?Dennisdn schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:48:
[...]
Ik heb gewoon een android-tablet genomen voor 3 tientjes van Aliexpress.
En heb je er dan een Pi direct achter hangen?
Volgens mij heb je geen controler actief. Ik denk dat je het beste je controller even opnieuw moet toevoegen. Of staat je USB poort niet goed?Niek_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:23:
Ik vermoed dat ik iets niet goed doe.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door luigi87 op 20-10-2016 12:43 ]
- leeg -
c0rneel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:24:
Waarom staat jou controller niet in het overzicht erbij?
Ik ontvang van 3 modules wel data, dan zou de controller toch goed moeten staan? Of haal ik nu 2 dingen door elkaar?luigi87 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:43:
Volgens mij heb je geen controler actief. Ik denk dat je het beste je controller even opnieuw moet toevoegen. Of staat je USB poort niet goed?

[ Voor 29% gewijzigd door Niek_ op 20-10-2016 12:54 ]
Je instellingen lijken prima, maar normaal moet je controller ook voorkomen in het lijstje met devices die eraan hangen. en dat zie ik niet in je lijstjeNiek_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:50:
[...]
[...]
Ik ontvang van 3 modules wel data, dan zou de controller toch goed moeten staan? Of haal ik nu 2 dingen door elkaar?
zoals hier:
[ Voor 30% gewijzigd door luigi87 op 20-10-2016 12:57 ]
- leeg -
Verwijderd
Ik begrijp dat systeem met die groepen nog niet helemaal. Waarom zou ik daar dingen aan elkaar toevoegen en waarom werkt het niet als ik een node toevoeg aan mijn Aeon Minimote bijvoorbeeld.
Sowieso is mijn Minimote leip. Werkt prima, maar krijg er geen instellingen heen gestuurd. Heb hem met 2 knoppen aan 2 scenes (licht aan en licht uit) gekoppeld, maar dat is het dan ook wel.
Sowieso is mijn Minimote leip. Werkt prima, maar krijg er geen instellingen heen gestuurd. Heb hem met 2 knoppen aan 2 scenes (licht aan en licht uit) gekoppeld, maar dat is het dan ook wel.
Die groepen zijn (voor zo ver ik weet) bij het wegvallen van de controller dat bijv een Z-wave schakelaar nog Z-wave lamp kan bedienen.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:24:
Ik begrijp dat systeem met die groepen nog niet helemaal. Waarom zou ik daar dingen aan elkaar toevoegen en waarom werkt het niet als ik een node toevoeg aan mijn Aeon Minimote bijvoorbeeld.
Batterij Devices zijn uitgesloten van dit Mesh netwerk wegens de energie consumptie, dus mogelijk dat het daarom niet werkt met je Minimode.
- leeg -
Raspberry volledig geüpdatet en een reboot gegeven. Resultaat:

Nu weer verder hobbyen, snap namelijk nog steeds niet waarom ze niet met elkaar gelinkt zijn terwijl ze echt op een paar meter afstand van elkaar hangen.
[ Voor 27% gewijzigd door Niek_ op 20-10-2016 14:07 ]
Dat gaan ze niet doen, omdat het batterij gevoegde apparaten zijn. Deze maken altijd direct contact met de controller. alleen netvoeding gevoede devices kunnen het MESH netwerk maken.Niek_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:06:
Raspberry volledig geüpdatet en een reboot gegeven. Resultaat:
[afbeelding]
Nu weer verder hobbyen, snap namelijk nog steeds niet waarom ze niet met elkaar gelinkt zijn terwijl ze echt op een paar meter afstand van elkaar hangen.
- leeg -
Top, bedankt voor je snelle reactie. Ben ik weer helemaal gerustgesteldluigi87 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:23:
[...]
Dat gaan ze niet doen, omdat het batterij gevoegde apparaten zijn. Deze maken altijd direct contact met de controller. alleen netvoeding gevoede devices kunnen het MESH netwerk maken.
Haha, graag gedaanNiek_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Top, bedankt voor je snelle reactie. Ben ik weer helemaal gerustgesteld
- leeg -
Verwijderd
Ah, dank voor de uitleg!luigi87 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:35:
[...]
Die groepen zijn (voor zo ver ik weet) bij het wegvallen van de controller dat bijv een Z-wave schakelaar nog Z-wave lamp kan bedienen.
Batterij Devices zijn uitgesloten van dit Mesh netwerk wegens de energie consumptie, dus mogelijk dat het daarom niet werkt met je Minimode.
Ik heb deels gelogen, Als je ze op de batterij hebt gaan ze geen MESH netwerk maken. Maar blijkbaar kan je ze ook aan een USB kabel koppelen met een vaste voeding, als je dit hebt gedaan dan kunnen ze wel koppelen met elkaar.Niek_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Top, bedankt voor je snelle reactie. Ben ik weer helemaal gerustgesteld
- leeg -
Dat projectje heb ik nog op m'n to-do lijst staan. Op elke rookmelderlocatie is ook een inbouwdoos aanwezig, dus daar moet ik met een beetje hobbyen ook een vaste voeding van kunnen maken zodat ik niet elke 2 jaar het batterijtje hoef te vervangen.luigi87 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
Ik heb deels gelogen, Als je ze op de batterij hebt gaan ze geen MESH netwerk maken. Maar blijkbaar kan je ze ook aan een USB kabel koppelen met een vaste voeding, als je dit hebt gedaan dan kunnen ze wel koppelen met elkaar.
Bij een bewegingssensor van Aeon Labs is het dan wel zo dat je hem moet includen als hij al aan de voeding hangt. Includen en dan de voeding aansluiten gaat niet werken om hem te laten repeaten. Zal bij Fibaro hetzelfde zijn denk ik. Dus excluden, voeding erin en opnieuw includenluigi87 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:07:
[...]
Ik heb deels gelogen, Als je ze op de batterij hebt gaan ze geen MESH netwerk maken. Maar blijkbaar kan je ze ook aan een USB kabel koppelen met een vaste voeding, als je dit hebt gedaan dan kunnen ze wel koppelen met elkaar.
Anders zou ik me maar vervelen toch?ThinkPadd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:08:
[...]
Bij een bewegingssensor van Aeon Labs is het dan wel zo dat je hem moet includen als hij al aan de voeding hangt. Includen en dan de voeding aansluiten gaat niet werken om hem te laten repeaten. Zal bij Fibaro hetzelfde zijn denk ik. Dus excluden, voeding erin en opnieuw includen
Nu wel nog even wat vreemds met een KAKU ontvanger. Heb 2 dezelfde, 1e werkt prima, 2e ontvangt alleen het 'aan' signaal vanuit domoticz, 'uit' lijkt niet door te komen. Eens uitzoeken wat hier nu weer niet goed gaat. Ach ja, wederom: anders zou ik me maar vervelen, toch?
Je kan Kodi als hardware toevoegen aan Domoticz. Vervolgens kun je eenvoudig een Blockly maken metPossible schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:16:
if Kodi = Video..
if Kodi = Paused
etc
Ha, ja dat begrijp ik ;-)trekker22 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:37:
Meer stekkers / relays kopen...
Maar dat zou betekenen dat de gemiddelde persoon voor zo'n €300-400 aan schakelmateriaal in zijn woonkamer heeft zitten. Hierbij ga ik uit van €50-60 per WCD.
- Lamp bij de bank
- Lamp bij de keukentafel
- Lamp in de keuken
- Sfeerverlichting * X
Ik heb dit topic een beetje doorgespit, maar met bijna 400 pagina's mis je wel eens wat setups links en rechts.
Het is Goed kiezen maar zo iets ben je rap kwijt. Maar ik schakel nu 10 lampen en het geeft echt wel gemak.wervisser schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:53:
[...]
Ha, ja dat begrijp ik ;-)
Maar dat zou betekenen dat de gemiddelde persoon voor zo'n €300-400 aan schakelmateriaal in zijn woonkamer heeft zitten. Hierbij ga ik uit van €50-60 per WCD.
- Lamp bij de bank
- Lamp bij de keukentafel
- Lamp in de keuken
- Sfeerverlichting * X
Ik heb dit topic een beetje doorgespit, maar met bijna 400 pagina's mis je wel eens wat setups links en rechts.
Heren (en eventueel dames) blockly kenners , ik heb weer eens leuk plan / idee maar krijg het niet voor elkaar . Wat wil ik :
Heb een Zwave 6 in 1 sensor in de keuken hangen en daar 3 Hue led lampen en 1 ledstrip , en wil :
Als er motion is gezien door deze 6in1 sensor, zet dan de 3 hue lampen op een bepaalde scene of kleur , en na x minuten weer terug op de scene die eerst aanstond .
Als ik dus nu in de blockly heb :
If motion keuken is on -> then set scene xxx =on .
Maar hoe zet ik nu weer alles terug na de x minuten naar de scene ?
Heb een Zwave 6 in 1 sensor in de keuken hangen en daar 3 Hue led lampen en 1 ledstrip , en wil :
Als er motion is gezien door deze 6in1 sensor, zet dan de 3 hue lampen op een bepaalde scene of kleur , en na x minuten weer terug op de scene die eerst aanstond .
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik heb inmiddels een paar keer gehad dat een Kaku schakelaar niet meer wil schakelen en een dimmer vreemd reageert. Het klinkt dus alsof er eentje defect is.Niek_ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:40:
[...]
Nu wel nog even wat vreemds met een KAKU ontvanger. Heb 2 dezelfde, 1e werkt prima, 2e ontvangt alleen het 'aan' signaal vanuit domoticz, 'uit' lijkt niet door te komen.
Het helpt soms als je de ontvanger helemaal reset, maar binnen afzienbare tijd nokt ie er hoogstwaarschijnlijk helemaal mee.
Ik hoop dat je de kassabon bewaard hebt...
Verwijderd
Of een dikke €2000 als je je hele huis van zwave voorzietwervisser schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:53:
[...]
Maar dat zou betekenen dat de gemiddelde persoon voor zo'n €300-400 aan schakelmateriaal in zijn woonkamer heeft zitten.

Maar zoveel leuker, en ergens toch wel de bedoeling om minder verspilling te hebben door lichten automatisch uit te schakelen en verwarming minitieus te regelen.
Verwijderd
Huidige waarde in een variable opslaan om later terug te zetten. Kan niet zo moeilijk zijn, zeker niet in php.Pimmetje651 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:02:
Heren (en eventueel dames) blockly kenners , ik heb weer eens leuk plan / idee maar krijg het niet voor elkaar . Wat wil ik :
In ons nieuwe kantoorpand hebben we een Landi Gyr E350, maar met een P1 kabel krijg ik in Domoticz totaal geen output. Ook met cu totaal geen response.. Heb zowel 9600 als 115200 baud geprobeerd. Het is wel een wat oudere kabel (2 jaar ofzo), maar neem aan dat er geen revisie is geweest?
@Albert:
Had je 'Accepteer nieuwe hardware' aangeklikt?
Ik ben ook met zo'n soortgelijk plan bezig. Als er in de nacht beweging wordt gedetecteerd (6in1 sensor) en alle lampen in het huis zijn uit (dummy switch) dan moeten de lampen bij de speakers voor 10 min gedimd aan gaan.Pimmetje651 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:02:
Dit werkt nu via een lua script maar ik wil het uitbreiden dat de lampen na 10 min verder dimmen (20% -> 10%) en na 12 min volledig uitgaan indien er geen beweging meer is.
Dat laatste kan je voor elkaar krijgen door "Set Level 10" en "Off after 2" maar als er in die 2 min beweging gedetecteerd wordt dan moet die niet uitgaan maar weer naar 20% gaan.
iemand ideeen?
YesAWST6000 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:29:
@Albert:
Verwijderd
Met een script moet dat best wel doenbaar zijn.c0rneel schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:30:
[...]
Dat laatste kan je voor elkaar krijgen door "Set Level 10" en "Off after 2" maar als er in die 2 min beweging gedetecteerd wordt dan moet die niet uitgaan maar weer naar 20% gaan.
iemand ideeen?
Zo gebruik ik in PHP een wake- en sleep functie voor dimmers. Leuk om 's morgens wakker te worden, of voor het slapen gaan.
De cget functie haalt een eenvoudige status op. 0=niks, 1=dimmen naar uit, 2= dimmen naar 30%.
Omdat het script elke minuut uitgevoerd wordt gaat het mooi in stapjes.
Iets gelijkaardigs moet makkelijk integreerbaar zijn voor bewegingsdetectie. Ikzelf heb dat niet nodig, via beweging worden enkel gewone relays geschakeld.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| $items=array('eettafel','zithoek','tobi','kamer','alex'); foreach($items as $item){ if($s[$item]!='Off'){ if(strtotime($t[$item])<dertigsec){ $action=cget('dimmer'.$item); if($action==1){ $level=filter_var($s[$item],FILTER_SANITIZE_NUMBER_INT); $level=floor($level*0.95); if($level<2)$level=0; if($level==20)$level=19; sl($i[$item],$level,$item); if($level==0)cset('dimmer'.$item,0); }elseif($action==2){ $level=filter_var($s[$item],FILTER_SANITIZE_NUMBER_INT); $level=$level+2; if($level==20)$level=21; if($level>30)$level=30; sl($i[$item],$level,$item); if($level==30)cset('dimmer'.$item,0); } } } } |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 08:43 ]
Het geofencing met de premium app van Domoticz is niet je-van-het hè? Ik merk dat onze smartphones te pas en te onpas rapporteren dat ze aanwezig zijn. Afwezig doen ze vaak helemaal niet, ook zie ik in Domoticz dat de switches op ON blijven staan.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Soms werkt het bij ons dagen achter elkaar goed, en dan opeens beginnen de problemen weer. Niet zien dat je thuis komt, af en toe ben je even niet meer thuis terwijl je er toch echt bent (dit vang ik op met een 10 minuten timer, dat werkt prima) en soms als je weg gaat blijft de switch ingeschakeld.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:06:
Het geofencing met de premium app van Domoticz is niet je-van-het hè? Ik merk dat onze smartphones te pas en te onpas rapporteren dat ze aanwezig zijn. Afwezig doen ze vaak helemaal niet, ook zie ik in Domoticz dat de switches op ON blijven staan.
Erg jammer, heb dit zowel met mijn toestel (Oneplus 2 CM13) en die van mijn vrouw (Nexus 5x).
Hoe heb je die timer gezet? Via een timeout op de switch, of een blockly event?martijn k. schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:10:
[...]
Soms werkt het bij ons dagen achter elkaar goed, en dan opeens beginnen de problemen weer. Niet zien dat je thuis komt, af en toe ben je even niet meer thuis terwijl je er toch echt bent (dit vang ik op met een 10 minuten timer, dat werkt prima) en soms als je weg gaat blijft de switch ingeschakeld.
Erg jammer, heb dit zowel met mijn toestel (Oneplus 2 CM13) en die van mijn vrouw (Nexus 5x).
Eerst via een blockly event met een dummy switch. Tegenwoordig via een LUA script, dit geeft je veel meer vrijheid.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:17:
[...]
Hoe heb je die timer gezet? Via een timeout op de switch, of een blockly event?
Verwijderd
Ik snap nog altijd niet waarom er zoveel zijn die per se geofencing willen gebruiken. Waarom niet gewoon een dummy schakelaar switchen als de laatste het huis verlaat?
Omdat niet iedereen een display / tablet aan de muur heeft hangen waarop je gemakkelijk kunt schakelen. Daarbij, vrouw / vriendin die je lekker laat rommelen met domotica, maar "geen gezeik" wil met apparaten die niet doen wat ze moeten doen.
Verwijderd
Hang een remote die die schakelaar switched bij de deur/poort waar je het huis verlaat.
En zorg dat je apparaten werken, goed voor de waf
En zorg dat je apparaten werken, goed voor de waf
Hi tweakers,
Ook in moet eraan geloven en ga maar een stoeien met Domotica, ik heb Domoticz op de Synology NAS geinstalleerd. Ik zoek een goed werkende reciever die vooral goedkoop is. Hebben jullie Tips?
Solderen is geen probleem. Het moet super stabiel zijn!
Gr,
Guidonno
Ook in moet eraan geloven en ga maar een stoeien met Domotica, ik heb Domoticz op de Synology NAS geinstalleerd. Ik zoek een goed werkende reciever die vooral goedkoop is. Hebben jullie Tips?
Gr,
Guidonno
Heb je de topic start gelezen ?StormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:05:
Hi tweakers,
Ook in moet eraan geloven en ga maar een stoeien met Domotica, ik heb Domoticz op de NAS geinstalleerd. Ik zoek een goed werkende reciever die vooral goedkoop is. Hebben jullie Tips?
Gr,
Guidonno
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Zeker! Maar veelal wordt de synology NAS niet gebruikt. En ik wil zeker zijn dat als ik het icm met een NAS gebruik het ook daadwerkelijk stabiel is. Vandaar 
RFXCom is erg prijzig en werkt volgens mij niet met Synology.
RF link daarintegen werkt weer wel, maar wat zijn jullie ervaringen...
[ Voor 8% gewijzigd door StormRider op 21-10-2016 10:09 ]
Als je het stukje eronder leest zie je dat er ook RFLink bestaat. En laat er nou net een setje bestaan voor SynologyStormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:08:
Zeker! Maar veelal wordt de synology NAS niet gebruikt. En ik wil zeker zijn dat als ik het icm met een NAS gebruik het ook daadwerkelijk stabiel is. Vandaar
[...]
http://www.nodo-shop.nl/n...link-arduino-antenne.html
Thnx, bedankt voor je reactie. Maar wellicht een stomme vraag. Maar het ophalen van de Temperatuur of de luchtvochtigheid kan dus ook? Of heb je dan een duurdere transceiver nodig?
Possible schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:14:
[...]
Als je het stukje eronder leest zie je dat er ook RFLink bestaat. En laat er nou net een setje bestaan voor Synology
http://www.nodo-shop.nl/n...link-arduino-antenne.html
Dat heeft niks met een transceiver te maken. Het enige wat je hiermee kan doen is signalen van 433 mhz apparaten ophalen en deze vervolgens in Domoticz verwerken (mits deze worden herkend / worden ondersteund)StormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:18:
Thnx, bedankt voor je reactie. Maar wellicht een stomme vraag. Maar het ophalen van de Temperatuur of de luchtvochtigheid kan dus ook? Of heb je dan een duurdere transceiver nodig?
[...]
Verwijderd
Werkt hier nochtans perfect op m'n Syno.StormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:08:
[...]
Misschien iets duurder, maar geen gezeik en ondersteund massa's protocollen en prima support.
En ze wordt wel blij van niet werkende geofencing? Maak desnoods een fysieke schakelaar bij de deur. Werkt tenminste altijd.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:23:
Omdat niet iedereen een display / tablet aan de muur heeft hangen waarop je gemakkelijk kunt schakelen. Daarbij, vrouw / vriendin die je lekker laat rommelen met domotica, maar "geen gezeik" wil met apparaten die niet doen wat ze moeten doen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik doe een ping op haar zakelijke android telefoon. Android is qua ping betreft stabiel altijd online. Indien 1 van de telefoons online is dan de isPresent dummy switch aanbreinonline schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:58:
[...]
En ze wordt wel blij van niet werkende geofencing? Maak desnoods een fysieke schakelaar bij de deur. Werkt tenminste altijd.
Probeer eens met een goto in lua. Wanneer er detectie is een lamp op 10% goto en plek binnen het script. Meerdere goto commando's kun je gebruiken. Zo kun je hetzelfde script gebruiken en stukken onderdelen die je op een bepaald moment niet wilt gebruiken of juist wel.c0rneel schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:30:
[...]
Ik ben ook met zo'n soortgelijk plan bezig. Als er in de nacht beweging wordt gedetecteerd (6in1 sensor) en alle lampen in het huis zijn uit (dummy switch) dan moeten de lampen bij de speakers voor 10 min gedimd aan gaan.
Dit werkt nu via een lua script maar ik wil het uitbreiden dat de lampen na 10 min verder dimmen (20% -> 10%) en na 12 min volledig uitgaan indien er geen beweging meer is.
iemand ideeen?
thanks voor de tip, ik ga er vanavond eens wat mee proberen.tlpeter schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:02:
[...]
Probeer eens met een goto in lua. Wanneer er detectie is een lamp op 10% goto en plek binnen het script. Meerdere goto commando's kun je gebruiken. Zo kun je hetzelfde script gebruiken en stukken onderdelen die je op een bepaald moment niet wilt gebruiken of juist wel.
Wat mij opviel bij domoticz op Synology is dat de NAS nooit meer in slaap valt. Ik ben daarom overgestapt op een raspberry pi. Kan een bug geweest zijn, maar wellicht toch iets om even op te letten.StormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:08:
[...]
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Nee, vandaar dat ik navraag bij jullie of het bij jullie ook zo brak is.breinonline schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:58:
[...]
En ze wordt wel blij van niet werkende geofencing? Maak desnoods een fysieke schakelaar bij de deur. Werkt tenminste altijd.
Verwijderd
Hij kan/mag niet slapen, moet constant beschikbaar zijn toch?mightym schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:28:
[...]
Wat mij opviel bij domoticz op Synology is dat de NAS nooit meer in slaap valt. Ik ben daarom overgestapt op een raspberry pi. Kan een bug geweest zijn, maar wellicht toch iets om even op te letten.
En doordat er wel elke x seconden iets in de logfile moet geschreven worden gaan de schijven ook niet meer slapen. Maar dat maakt mij weinig uit, ding wordt toch voor tig andere dingen ook gebruikt.
Ik vind geofencing simpelweg onbruikbaar. Soms meteen gedecteerd dat je weg bent, soms pas na 15 minuten.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:38:
[...]
Nee, vandaar dat ik navraag bij jullie of het bij jullie ook zo brak is.
Nog erger is bij thuiskomen, als het huis niet in 'thuismode' staat gaat de poort niet open.
Geofencing werkt ook niet als je bij de buren bent, of in de cafe op de hoek etc.
Geef mij dan echt maar een gewone simpele schakelaar waarvan IK bepaal wanneer hij aan of uit gaat.
Toch jammer. In potentie is het een mooie oplossing, als het zou werken. Ik verzin wel wat anders dan. Ik wil toch mijn Foscam IP camera schakelen als ik niet thuis ben. Misschien met een NFC tag bij de deur ofzo...Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:41:
Ik vind geofencing simpelweg onbruikbaar. Soms meteen gedecteerd dat je weg bent, soms pas na 15 minuten.
Nog erger is bij thuiskomen, als het huis niet in 'thuismode' staat gaat de poort niet open.
Geofencing werkt ook niet als je bij de buren bent, of in de cafe op de hoek etc.
Geef mij dan echt maar een gewone simpele schakelaar waarvan IK bepaal wanneer hij aan of uit gaat.
RFlink werkt prima en kan niet alleen 433mhz maar kan met de juiste transceiver modules ook andere frequenties en apparaten aan. zie http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/HA_nl voor meer infoStormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:05:
Hi tweakers,
Gr,
Guidonno
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Verwijderd
Ik gebruik een eenvoudige RF remote aan de poort voor 'weg' en 1 boven voor 'slapen'.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:56:
[...]
Toch jammer. In potentie is het een mooie oplossing, als het zou werken. Ik verzin wel wat anders dan. Ik wil toch mijn Foscam IP camera schakelen als ik niet thuis ben. Misschien met een NFC tag bij de deur ofzo...
Of via m'n floorplan, werkt ook bijzonder makkelijk en snel.
In m'n cron job zit dan ook iets ingebouwd dat het huis naar slapen en vervolgens naar weg gaat indien er gedurende 4 uur totaal niks gebeurt is binnen mochten we het vergeten te activeren.
Ik gebruik wel Geofencing met behulp van "Tasker", en "Autolocation". Als ik thuis ben heb meer voorwaarden dan alleen binnen een geofence zijn, bijv dat ook dicht bij een Bleutooth beacon ziet, of de wifi.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:38:
[...]
Nee, vandaar dat ik navraag bij jullie of het bij jullie ook zo brak is.
En als ik weg ga en buiten een 2de grotere geofence kom, schakelt die mij op afwezig. Dit werkt naar mijn mening prima en goed stabiel.
het enige wat die wel doet is wat meer schakelen als je op de rand van de geofence zit. dit heb ik opgelost door de afwezigheid vertraagt te laten inschakelen.
Voor het slapen heb ik met "Tasker" een knopje gemaakt die de telefoon op stil zet, en een http get naar Domoticz stuurt dat die persoon in slaap stand is. (credits aan TozzkeVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:14:
[...]
Ik gebruik een eenvoudige RF remote aan de poort voor 'weg' en 1 boven voor 'slapen'.
Of via m'n floorplan, werkt ook bijzonder makkelijk en snel.
In m'n cron job zit dan ook iets ingebouwd dat het huis naar slapen en vervolgens naar weg gaat indien er gedurende 4 uur totaal niks gebeurt is binnen mochten we het vergeten te activeren.
[ Voor 31% gewijzigd door luigi87 op 21-10-2016 13:31 ]
- leeg -
Maar hoe laat je Tasker precies praten met Domoticz? Ik was ook aan het denken om dit middels een Trigger App te laten doen, maar hoe kan ik precies een JSON Query sturen via HTTPs? De Username en Password via HTTP versturen werkt wel, maar lijkt me niet zal veilig dus ik wil het graag via HTTPS doen (het aanpassen van de URL naar HTTPS is helaas niet de oplossingluigi87 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Ik gebruik wel Geofencing met behulp van "Tasker", en "Autolocation". Als ik thuis ben heb meer voorwaarden dan alleen binnen een geofence zijn, bijv dat ook dicht bij een Bleutooth beacon ziet, of de wifi.
En als ik weg ga en buiten een 2de grotere geofence kom, schakelt die mij op afwezig. Dit werkt naar mijn mening prima en goed stabiel.
het enige wat die wel doet is wat meer schakelen als je op de rand van de geofence zit. dit heb ik opgelost door de afwezigheid vertraagt te laten inschakelen.
[...]
Voor het slapen heb ik met "Tasker" een knopje gemaakt die de telefoon op stil zet, en een http get naar Domoticz stuurt dat die persoon in slaap stand is. (credits aan Tozzke)
Wat ik heb gedaan is een heel beperkt account aangemaakt in Domoticz (Dit account kan niks zien, eigenlijk alleen maar JSON commands accepteren). In Tasker laat ik dan als een paar voorwaardes waar zijn een Http get naar Domoticz versturen, hier staat wel dan idd de inlog info in. Maar het is beperkt account dus de impact is iets minder erg.l00pz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:24:
[...]
Maar hoe laat je Tasker precies praten met Domoticz? Ik was ook aan het denken om dit middels een Trigger App te laten doen, maar hoe kan ik precies een JSON Query sturen via HTTPs? De Username en Password via HTTP versturen werkt wel, maar lijkt me niet zal veilig dus ik wil het graag via HTTPS doen (het aanpassen van de URL naar HTTPS is helaas niet de oplossing)
Wat je nog kan doen is hier op wiki ff kijken bij Authorization. Alleen moet je in Domoticz dan de Authorization ook ff omzetten van Login page naar Basic Authorization. Het verschil hier tussen in Domoticz weet ik niet, iemand????
- leeg -
KIjk eens naar RFlink als het goed koper moetVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:39:
[...]
Werkt hier nochtans perfect op m'n Syno.
Misschien iets duurder, maar geen gezeik en ondersteund massa's protocollen en prima support.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik snap niet dat mensen zelf daar een schakelaar voor in willen drukken (of het nou een fysieke schakelaar is of via een app)Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:21:
Ik snap nog altijd niet waarom er zoveel zijn die per se geofencing willen gebruiken. Waarom niet gewoon een dummy schakelaar switchen als de laatste het huis verlaat?
Ik werk met geofence mbv autolocation icm tasker en het werkt briljant. Ik schakel alleen maar op basis van aan/afwezigheid al dan niet icm tijd, op basis van devices die al dan niet verbonden zijn met m'n netwerk enz.. Ik word nu door mijn huis verwelkomd zonder dat ik zelf iets hoef te schakelen (anders had ik wel gewone schakelaars gehouden...)
[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 22-10-2016 10:23 ]
Wie kan mij helpen? Ik heb een Aeotec ZWave USB Controller en een Fibaro Motion Sensor aangeschaft maar krijg het niet geheel werkend. De hardware is, voor zover ik kan niet, juist toegevoegd en heb er een aantal devices bijgekregen. De bewegingsmelder en het aantal lux wordt juist weergegeven maar de temperatuur update niet (meer). De laatste update was van gisteravond, de rest wordt wel automatisch geupdate.
Het tweede deel van het probleem is: waar vind ik de configuratie van de sensor? Zoals welke kleur LED hij moet geven, hoe vaak hij wakker moet worden, etcetera. In het Open ZWave Control Panel vanuit Domoticz zie ik helemaal niks bij 'configuration' terwijl een aantal mensen op internet hier wel alle settings hebben staan. Mis ik iets? Ik heb wel het xml-configuratiebestand gevonden in de Domoticz-map, maar als ik hierin dingen verander, hoe push ik dan de settings naar de sensor?
De sensors en hun laatste update-tijden:

De hardware die achter de ZWave-controller hangt:

Het lege configuration panel van de Fibaro Motion Sensor:
Het tweede deel van het probleem is: waar vind ik de configuratie van de sensor? Zoals welke kleur LED hij moet geven, hoe vaak hij wakker moet worden, etcetera. In het Open ZWave Control Panel vanuit Domoticz zie ik helemaal niks bij 'configuration' terwijl een aantal mensen op internet hier wel alle settings hebben staan. Mis ik iets? Ik heb wel het xml-configuratiebestand gevonden in de Domoticz-map, maar als ik hierin dingen verander, hoe push ik dan de settings naar de sensor?
De sensors en hun laatste update-tijden:

De hardware die achter de ZWave-controller hangt:

Het lege configuration panel van de Fibaro Motion Sensor:
Verwijderd
Hier RFXCom op de Syno. Draait al een jaar probleemloos. Dus waar jij die info vandaan haalt?StormRider schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:08:
[...]
Ik maak gebruik van diverse mogelijkheden, waaronder geofencing. In het kader van automatisering vind ik een min of meer handmatige knop een zwaktebodVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:21:
Zojuist heb ik de image van Possible met domoticz+homebridge op mijn raspberry pi 3 gezet en ik krijg homebridge te zien in homekit maar helaas zie ik geen devices in homebridge staan.
Het klikaanklikuit apparaat dat ik in homekit wil toevoegen in wel te bedienden in domoticz.
Doe ik iets fout? Ik dacht dat alles wat in domoticz staat ook in homebridge te zien is
Het klikaanklikuit apparaat dat ik in homekit wil toevoegen in wel te bedienden in domoticz.
Doe ik iets fout? Ik dacht dat alles wat in domoticz staat ook in homebridge te zien is
Heb je wel de juiste kamer instelt? Want als daar iets niet goed gaat dan zie je geen devices in domoticz.symen89 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:21:
Zojuist heb ik de image van Possible met domoticz+homebridge op mijn raspberry pi 3 gezet en ik krijg homebridge te zien in homekit maar helaas zie ik geen devices in homebridge staan.
Er zijn ook scriptjes die je telefoon pingen. Wanneer je de telefoon een vast IP adres geeft en deze te pingen is dan ben je thuis. Wanneer deze niet te pingen is dan heb je geen verbinding met je wifi en ben je weg. Helaas werkt dit alleen stabiel voor Android, gezien iphone niet altijd verbonden is met wifi.CSB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:56:
[...]
Toch jammer. In potentie is het een mooie oplossing, als het zou werken. Ik verzin wel wat anders dan. Ik wil toch mijn Foscam IP camera schakelen als ik niet thuis ben. Misschien met een NFC tag bij de deur ofzo...
[ Voor 35% gewijzigd door grote_oever op 21-10-2016 20:33 ]
Ik zie wel devices in domoticz maar in de homekit app (ios10) zijn geen apparaten te zien bij homebridge. Moet ik ook de kamer aangeven bij domoticz?grote_oever schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
Heb je wel de juiste kamer instelt? Want als daar iets niet goed gaat dan zie je geen devices in domoticz.
[...]
In je config.json van homebridge heb je als het goed is een room id opgegeven. Als dit 0 is leest hij al je sensoren uit Domoticz uit. Let wel op dat je maar +- 100 sensoren kan laden. Bij meer werkt t niet meer.symen89 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Ik zie wel devices in domoticz maar in de homekit app (ios10) zijn geen apparaten te zien bij homebridge. Moet ik ook de kamer aangeven bij domoticz?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.