Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als het goed is ga ik vanavond beginnen. Heb een Z-Wave.me USB stick, 3x tussenstekker en 1x afstandsbediening besteld. Hopelijk komt het allemaal binnen vanavond. Kan ik lekker op de Synology aan de slag om een start te maken.

Daarna zal het even wachten worden tot ik verhuisd ben, ga in dit huis (wat ik per 15 dec ga verlaten) niks meer inbouwen natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:58

CSB

:D

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:30:
Nou als het goed is ga ik vanavond beginnen. Heb een Z-Wave.me USB stick, 3x tussenstekker en 1x afstandsbediening besteld. Hopelijk komt het allemaal binnen vanavond. Kan ik lekker op de Synology aan de slag om een start te maken.

Daarna zal het even wachten worden tot ik verhuisd ben, ga in dit huis (wat ik per 15 dec ga verlaten) niks meer inbouwen natuurlijk :D
Nice! Ik zat precies in dezelfde situatie. :)

Ben inmiddels verhuisd en heb de boel gemigreerd van mijn Synology naar een RPI3 omdat ik toch wat issues had met die Synology. (daarbij wil ik niet dat mijn home automation afhankelijk is van andere dingen die op mijn syno draaien)

Ik werk daarentegen met KaKu, maar zit er aan te denken ook een Z-Wave stick te kopen zodat ik meer opties heb.
Nadat ik iemand hier zag posten over die Movez kickstarter begon ik wel nieuwsgierig te worden naar andere opties om bijvoorbeeld mijn bestaande gordijnen te gebruiken. Ik vind alleen elektrische rails wel erg duur! Heb ruim 4 meter nodig, dus dan kom ik bijvoorbeeld bij Harrison al op 375 euro! En dan weet ik nog niet eens of het werkt, dus dat vind ik een iets te grote gok.
En thermostaten... dat is ook een crime. Je wilt wel een modulerende hebben, maar ik heb geen zin op 150+ euro te betalen voor alleen een thermostaat. En de enige die een beetje knap is, is die Nest, maar die moduleert weer niet (of nauwelijks).
Dus tja, ik heb nog wat knopen door te hakken zeg maar. :P

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CSB schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Nice! Ik zat precies in dezelfde situatie. :)

Ben inmiddels verhuisd en heb de boel gemigreerd van mijn Synology naar een RPI3 omdat ik toch wat issues had met die Synology. (daarbij wil ik niet dat mijn home automation afhankelijk is van andere dingen die op mijn syno draaien)

Ik werk daarentegen met KaKu, maar zit er aan te denken ook een Z-Wave stick te kopen zodat ik meer opties heb.
Nadat ik iemand hier zag posten over die Movez kickstarter begon ik wel nieuwsgierig te worden naar andere opties om bijvoorbeeld mijn bestaande gordijnen te gebruiken. Ik vind alleen elektrische rails wel erg duur! Heb ruim 4 meter nodig, dus dan kom ik bijvoorbeeld bij Harrison al op 375 euro! En dan weet ik nog niet eens of het werkt, dus dat vind ik een iets te grote gok.
En thermostaten... dat is ook een crime. Je wilt wel een modulerende hebben, maar ik heb geen zin op 150+ euro te betalen voor alleen een thermostaat. En de enige die een beetje knap is, is die Nest, maar die moduleert weer niet (of nauwelijks).
Dus tja, ik heb nog wat knopen door te hakken zeg maar. :P
Herkenbaar ;)

Op dit moment heb ik al 3 tussenstekkers met een soort KaKu (ander merk) dus wil dat eerst vervangen.

Sowieso ga ik mijn alarmsysteem ook niet meenemen (Jablotron), en kan ik het beter zelf bouwen en de diverse contacten ook voor andere dingen inzetten. Maar dat is pas voor het nieuwe huis ;)

Zelf heb ik niet zo'n moeite met een thermostaat van 150+ euro, als hij goed is en doet wat ik wil koop ik hem gerust. Had vroeger al de meest uitgebreide Honeywell thermostaten, totdat ik er 1 kreeg die bij de ketel hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Atomic2005 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:16:
[...]

vast ip adres. En reboot al gedaan.
sudo apt-get update werkt nog steeds niet. Dus nog steeds geen werkende internet verbinding
een vast ipadres vanuit de dhcp server of heb je het op je pi ingesteld?
In het laatste geval waar heb je het ingesteld en wat heb je daar precies staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 15:20
Zijn er mensen die Kodi gebruiken icm domoctica ?

Ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Het zou wel tof zijn als je homekit kan combineren met kodi. Dat je bijvoorbeeld zegt: Start de laatste aflevering van ''serienaam''

Maar ik gok dat dat iets te ver gezocht is :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
Possible schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:45:
Zijn er mensen die Kodi gebruiken icm domoctica ?

Ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Het zou wel tof zijn als je homekit kan combineren met kodi. Dat je bijvoorbeeld zegt: Start de laatste aflevering van ''serienaam''

Maar ik gok dat dat iets te ver gezocht is :)
Dat kan dan weer niet. Sowieso is spraak geen standaard onderdeel van Domoticz. Dat zijn 3rd party onofficieel oplossingen om Siri te laten denken dat je HomeKit compatibel apparaten gebruikt, die gevoed worden uit Domoticz.

Je kan wel Kodi koppelen in Domoticz, zodat je bijvoorbeeld je lichten kunt dimmen, gordijnen dicht, deuren op slot etc, zodra je een film af gaat spelen in Kodi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
xoniq schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:46:
[...]

Dat kan dan weer niet. Sowieso is spraak geen standaard onderdeel van Domoticz. Dat zijn 3rd party onofficieel oplossingen om Siri te laten denken dat je HomeKit compatibel apparaten gebruikt, die gevoed worden uit Domoticz.

Je kan wel Kodi koppelen in Domoticz, zodat je bijvoorbeeld je lichten kunt dimmen, gordijnen dicht, deuren op slot etc, zodra je een film af gaat spelen in Kodi etc.
Ja idd! laten we daar maar eens mee bezig gaan! Is ook wel even leuk om daar mee te prutsen! (alleen de lampen in mijn geval)

PS: Kodi staat op mijn Sony Android TV geinstalleerd.. Gaat dat wel werken ?

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 14-10-2016 12:58 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de Events als tabblad in te stellen? Scheelt klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Possible schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Ja idd! laten we daar maar eens mee bezig gaan! Is ook wel even leuk om daar mee te prutsen! (alleen de lampen in mijn geval)

PS: Kodi staat op mijn Sony Android TV geinstalleerd.. Gaat dat wel werken ?
Ja, dat kan. Kodi doet niets meer dan doorgeven wat hij doet aan Domoticz. Op basis daarvan kun je events triggeren.

Overigens kun je met Yatse voor Android (betaald) wel via voice commands bepaalde acties uitvoeren op Kodi. Dan zou je meteen op Domoticz weer een event kunnen starten.

Dus bijvoorbeeld:
"OK Google, I want to see Star Wars" > Yatse herkent je voice command, start de film Star Wars > Domoticz registreert de start van een film, start een event waarbij je licht dimt naar 10% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensI
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 10:44
Hallo,sinds enkele dagen werkte toon niet meer op afstand.Dit is nu hersteld.Alleen in domoticz ontvang ik nog geen gegevens.Wie weet wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 14:55
JensI schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:12:
Hallo,sinds enkele dagen werkte toon niet meer op afstand.Dit is nu hersteld.Alleen in domoticz ontvang ik nog geen gegevens.Wie weet wat er mis is?
Met Toon zijn flinke problemen. De frontpage van Tweakers lezen helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht iemand nog een camera nodig hebben voor Domoticz. Bij Paradigit is de Foscam FI9803P dit weekend weer afgeprijsd en nu voor 59 euro (Goedkoopste is 79 euro). Prima camera voor nu een leuk bedrag.

Foscam FI9803P - HD Buiten Wifi IP Camera

En met een simpel kabelsetjes van Banggood werkt hij prima als PoE camera ondanks dat deze geen PoE ondersteuning heeft.

http://www.banggood.com/P...1009450.html?rmmds=search

Gebruik deze set nu een paar maanden zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 24-09 16:09
mbitter schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:59:
[...]

Iemand heeft de Android-app gedecompiled; http://forum.mysensors.or...robotics-botvac-connected

Wordt nog een leuk knutselwerkje, wel jammer dat Neato moeilijk doet (terwijl ze voor USB wél documentatie opgeleverd hebben in het verleden).
Is het toevallig al mensen opgevallen dat Neato nu wel naar ons heeft geluisterd betreft de connected serie?

Neato noemt het zelf het "Neato Developer Network" Hier zijn SDK's en een API te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
ik heb een kaku abst-604 aangeschaft en toegevoegd aan domoticz, al snel kwam ik er achter dat dit niet heel fijn werkt want hij schakelt wel heel vaak aan en uit.
Na wat te hebben gegoogeld, kwam ik ik op de volgende site uit: http://tweaken.blogspot.d...ng-schakelen-met-een.html
Script: https://www.domoticz.com/wiki/Lua_-_Dusk_Sensor
hier wordt een lua script aan geboden die voorkomt dat de schermer sensor niet vaak schakelt tussen aan en uit.

helaas krijg ik het nog niet voor elkaar.
ik heb het lua script in domoticz/scripts/lua geplaatst.
een virtuale Switch genaamd 'State - IsDonker' aangemaakt type:x10
en ik heb een user Variabele aangemaakt 'IsDonker - Flipstorm' type integer met een waarde van 0.

nu verandert de virtual switch niet als het donkerder wordt dan het ingestelde schemerniveau.

in het lua script staat:
Lua:
1
local kaku_dusk_sensor = 'State - Schemer Sensor'

moet State - IsDonker virtual switch niet worden verandert worden in State - Schemer Sensor?
of moet de schemersensor in domoticz kaku_dusk_sensor heten?

[ Voor 5% gewijzigd door remix42 op 14-10-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
@Possible:
Werkt jouw installatiehandleiding voor Homebridge ook als je begint met een standaard Domoticz image voor een Pi?
Ik weet anders niet hoe ik aan jouw image kan komen.

Misschien zou je het kunnen posten op Usenet? (Ik l*l ook maar wat) :-)

[ Voor 3% gewijzigd door AWST6000 op 14-10-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

commentator schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

een vast ipadres vanuit de dhcp server of heb je het op je pi ingesteld?
In het laatste geval waar heb je het ingesteld en wat heb je daar precies staan?
Vast adres vanuit het router/modem ingesteld.
192.168.178.100

Als ik in het modem inlog staat dit adres in de lijst met "connected devices summary" lijst. Dus snap het niet precies..

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:05
Ik heb een Netatmo station die o.a. het CO2 gehalte in de woonkamer aangeeft, en kan ook via KaKu de 3 standen van de mechanische ventilatie bedienen

Zoek een manier om als CO2 bv > 800ppm dan stand 2 in te schakelen (en evt stand 3 bij nog hogere waarden, liefst via een LUA script. Heb al gezocht en zelf wat geprobeerd maar nog zonder succes ..

Kent iemand een voorbeeld ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonamolenaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-01-2024
jonamolenaar schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:55:
Ben nieuw in de wereld van Domoticz, misschien moet ik mij zelf eerst nog beter inlezen. Maar vind het moeilijk om juiste richting te vinden in de hoeveelheid info die er te vinden is.

Waar ik nu tegen aanloop is het include van een schakelaar van het merk Merten. betrefd de MTN507501, ........

Hardware switch:
http://www.pepper1.net/zwavedb/device/70
Heb de merten schakelaar aan de praat, was inderdaad de .xml file uploaden en tekst aanpassen in de manufacturer_specific.xml. Daarna op normale manier te include.

Nu opzoek naar slimme thermostaat, word iets 2ehands, twijfel tussen de e- thermostaat en de Nest v2. Vraagje over de e-thermostaat, is daar een registratie voor nodig bij Essent oftewel hoe zit dat mbt overnemen van willekeurig iemand op MP?

Leuke bezigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Van een Cresta / TFA weet ik het niet. Maar zo'n budget Banggood ding (http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html) doet het prima. Afgelopen week voor het eerst een keer dat ie t niet meer deed. Toen heb ik de batterijen er uitgehaald en weer erin gestopt en doet het weer prima. Overigens kan het niet meer doen ook aan de rfxcom liggen, die heeft wel vaker kuren dat ie signalen niet meer oppikt. Ik heb laatst een rflink geleend en die pikte de signalen nog wel op terwijl RFXcom ding ze niet meer aangaf.
Ik heb een tijd geleden ook problemen gehad met de RFXcom. Bepaalde sensoren werden niet meer opgepikt en dagen aan het testen geweest. Alleen als de sensor heel dicht bij de RFXcom stond ontving hij nog de gegevens.

Alles gecontroleerd (juiste protocollen nog wel actief bij de instellingen van de RFXCom? Deze willen bij een firmware update van de RFXCom wel eens uitgaan).

Daarna met RFXCom manager controleren of deze de sensor wil oppikt. Als hij daarmee ook niet wordt gevonden heb je kans dat je unit ook defect is. Ik kreeg toen zelf al een DM van de maker toen ik dit melde hier in het forum, en werd direct omgeruild _/-\o_ voor een nieuwe en sindsdien werkt de boel weer top.

Dus test bovenstaande eens en stuur anders even een mailtje naar RFXCom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
jonamolenaar schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:08:
Nu opzoek naar slimme thermostaat, word iets 2ehands, twijfel tussen de e- thermostaat en de Nest v2. Vraagje over de e-thermostaat, is daar een registratie voor nodig bij Essent oftewel hoe zit dat mbt overnemen van willekeurig iemand op MP?

Leuke bezigheid :)
Je moet je registreren voor de e-thermostaat. Heb er zelf een gekocht via MP en die was nog niet eerder gebruikt. Als de thermostaat al wel gebruikt is dan moet die wel eerst gederegistreerd worden, zie dit linkje https://www.e-thermostaat.nl/help/faq/questions/73?locale=nl. Kost dus €15 en deregistratie moet gedaan worden door degene die het account heeft aangemaakt. Houd daar rekening mee als je via MP koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EnerQi schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Met Toon zijn flinke problemen. De frontpage van Tweakers lezen helpt ;)
Maar het heeft niets met de problemen van Toon te maken ;)

Eneco blokkeert bewust Domoticz, vooral omdat er zoveel requests van Domoticz-gebruikers zijn (tweemaal zoveel als telefoongebruikers en viermaal zoveel als webgebruikers).
Er zijn nu gesprekken gaande tussen de maker van Domoticz en Eneco hoe dit op te lossen valt.

Maar tot die tijd is Toon niet meer compatible met Domoticz :(

Al is er een workaround en dat is de userstring aanpassen in httpclient en opnieuw compilen (helaas weet ik niet hoe dat moet).

Zie dit topic op Eneco-forum en dit topic op het Domoticz-forum

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 15-10-2016 11:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 12:09
Probleem met updaten.
Als ik Domoticz update zowel met gui of PuTTy , start deze niet automatisch op.
Ik moet dan handmatig het programma stoppen en starten ,wat ook vaak niet in 1 keer gebeurt.
Waar kan dit aan liggen of hoe moet ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
AWST6000 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:25:
@Possible:
Werkt jouw installatiehandleiding voor Homebridge ook als je begint met een standaard Domoticz image voor een Pi?
Ik weet anders niet hoe ik aan jouw image kan komen.

Misschien zou je het kunnen posten op Usenet? (Ik l*l ook maar wat) :-)
Wellicht is usenet inderdaad een optie.. Ik zal eens kijken of dat gaan lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Heeft iemand al HomeBridge draaien op Windows 10?
(Jammer dat de installatie en configuratie van HomeBridge zo omslachtig is/lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik ben nu bezig om de image te rarren en quickpar bestanden toevoegen. Daarna zal ik hem uploaden naar usenet.

@AWST6000 Als je over een Raspberry Pi 2 of 3 (volgens mij werkt het ook op een 3) beschikt, dan kan je de image op een SDkaart van minimaal 16 GB zetten als de upload klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
Voor degene die problemen met toon hebben. De laatste beta heeft de aangepast httpclient en een verlengde interval, dus het werkt weer in domoticz

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
Ik heb op dit moment alleen een Pi B+ voor de slimme meters.
Verder nog een Pi A+ om mee te spelen.
Ik zal ff kijken of ik een Pi 2 of 3 op kan snorren.

In ieder geval bedankt dat je je werk met ons wilt delen. Scheelt toch weer een boel tijd en energie! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anor schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:29:
Voor degene die problemen met toon hebben. De laatste beta heeft de aangepast httpclient en een verlengde interval, dus het werkt weer in domoticz
Yay *O*

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het systeem nu zover werkend dat ik een afstandsbediening heb en 3 tussenstekkers die daarop reageren. Ook wat zitten stoeien met de events en times, maar ben er achter dat ik sowieso een bewegingsmelder moet gaan halen om de lichten automatisch op aanwezig te gaan schakelen, als de zon onder is.

Maar eigenlijk zou ik op lux waardes willen schakelen. Het kan natuurlijk goed zijn dat het midden op de dag is en er met zwaar onweer bijna geen licht meer is.

Nu zat ik dus te denken om een EM6582 bewegingsmelder/lux meter te halen. Maar vraag mij dus af, wat gebeurd er als ik die instel op lux = 100 (ik noem maar wat) en bewegen = licht aan. Want met licht aan gaat de lux goed omhoog natuurlijk.

Ofwel, hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
AWST6000 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:32:
@Possible:
Ik heb op dit moment alleen een Pi B+ voor de slimme meters.
Verder nog een Pi A+ om mee te spelen.
Ik zal ff kijken of ik een Pi 2 of 3 op kan snorren.

In ieder geval bedankt dat je je werk met ons wilt delen. Scheelt toch weer een boel tijd en energie! :-)
Alles is klaar maar uploaden werkt niet echt mee... Krijg een 441 Posting failed error.. Geen idee wat het is.. Hetgeen wat ik heb gevonden op internet heeft allemaal niet gewerkt. Zal er later eens naar kijken1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:01:
Ik heb het systeem nu zover werkend dat ik een afstandsbediening heb en 3 tussenstekkers die daarop reageren. Ook wat zitten stoeien met de events en times, maar ben er achter dat ik sowieso een bewegingsmelder moet gaan halen om de lichten automatisch op aanwezig te gaan schakelen, als de zon onder is.

Maar eigenlijk zou ik op lux waardes willen schakelen. Het kan natuurlijk goed zijn dat het midden op de dag is en er met zwaar onweer bijna geen licht meer is.

Nu zat ik dus te denken om een EM6582 bewegingsmelder/lux meter te halen. Maar vraag mij dus af, wat gebeurd er als ik die instel op lux = 100 (ik noem maar wat) en bewegen = licht aan. Want met licht aan gaat de lux goed omhoog natuurlijk.

Ofwel, hoe hebben jullie dat opgelost?
LUX meter alleen werkt prima om je lichten te schakelen. Gebruik dit nu al maanden en lichten gaan aan / uit op ingestelde LUX waardes. Of dat nu overdag is vanwege regenbui of omdat het donker wordt. Dat maakt voor de lux meter niets uit. Je kan ook nog een extra virtuele schakelaar maken die schakelt met zon op/ zon onder of op bepaalde tijden als je niet wilt dat dit overdag gebeurt.

Beweginssensor kun je erbij gebruiken als je dat wilt. Hangt af wat het doel voor jou is om beweging te detecteren. Als dat is om te zien of er iemand thuis is dan kan dat prima, mits hij op een plek komt te hangen waar ook voldoende beweging is. In een gang kan het zijn dat het te lang duurt en zodoende de sensor denkt dat er niemand meer thuis is en je lichten uitdoet.

Vele gebruiken bv een schakelaar om aan te geven dat ze thuis zijn of je check op de aanwezigheid van een smartphone.

De voorwaarde om het licht dan aan te laten gaan is lux waarde en v-schaklaar.
Als je in het forum even zoekt op lux dan kom je al genoeg tegen om je op weg te helpen.

Je kunt ook kijken naar Mysensors.
Dan bouw je eenvoudig een MySenors Gateway en een LUX meter. Draait super stabiel en als je een klein beetje technische kennis hebt is dat goed te volgen. Meer dan wat componenten aansluiten en een Arduino programmeren is het niet en dat wordt op de site allemaal goed uitgelegd.

Voordeel is dat je de gateway voor verschillende projecten daarna kunt gebruiken.
Alles bestellen in China dan ben je voordelig uit, duurt alleen een paar weken voor je alles in huis hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 15-10-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

LUX meter alleen werkt prima om je lichten te schakelen. Gebruik dit nu al maanden en lichten gaan aan / uit op ingestelde LUX waardes. Of dat nu overdag is vanwege regenbui of omdat het donker wordt. Dat maakt voor de lux meter niets uit. Je kan ook nog een extra virtuele schakelaar maken die schakelt met zon op/ zon onder of op bepaalde tijden als je niet wilt dat dit overdag gebeurt.

De voorwaarde om het licht dan aan te laten gaan is lux waarde en v-schaklaar.
Als je in het forum even zoekt op lux dan kom je al genoeg tegen om je op weg te helpen.

Je kunt ook kijken naar Mysensors.
Dan bouw je eenvoudig een MySenors Gateway en een LUX meter. Draait super stabiel en als je een klein beetje technische kennis hebt is dat goed te volgen. Meer dan wat componenten aansluiten en een Arduino programmeren is het niet en dat wordt op de site allemaal goed uitgelegd.

Voordeel is dat je de gateway voor verschillende projecten daarna kunt gebruiken.
Alles bestellen in China dan ben je voordelig uit, duurt alleen een paar weken voor je alles in huis hebt.
Thanks voor de info.

Een losse lux meter is leuk, maar ik wil de bewegingssensor straks ook voor het alarm deel gaan gebruiken. Dus dat komt me wel goed uit als dat all-in-one en kant en klaar is ;)

Met deze bevestiging kan ik met een gerust hart gaan bestellen. Ondanks dat ik wilde wachten op mijn nieuwe huis trekt het toch wel heel erg om nu toch wat kleine dingen aan te kopen en in te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Thanks voor de info.

Een losse lux meter is leuk, maar ik wil de bewegingssensor straks ook voor het alarm deel gaan gebruiken. Dus dat komt me wel goed uit als dat all-in-one en kant en klaar is ;)

Met deze bevestiging kan ik met een gerust hart gaan bestellen. Ondanks dat ik wilde wachten op mijn nieuwe huis trekt het toch wel heel erg om nu toch wat kleine dingen aan te kopen en in te zetten :D
Je creativiteit en door veel te zoeken en lezen is bijna alles wel mogelijk of al gemaakt door iemand.
Nu alvast maken dan weet je straks in je nieuwe huis waar je extra op moet letten en / of moet verbeteren helpt alleen maar. Daarbij is het gewoon leuk om ermee bezig te zijn. >: en het duurt ook wel even voor je alles doorhebt en ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Je creativiteit en door veel te zoeken en lezen is bijna alles wel mogelijk of al gemaakt door iemand.
Nu alvast maken dan weet je straks in je nieuwe huis waar je extra op moet letten en / of moet verbeteren helpt alleen maar. Daarbij is het gewoon leuk om ermee bezig te zijn. >: en het duurt ook wel even voor je alles doorhebt en ingesteld.
Helemaal waar en mee eens :)

Zit nu te wachten op de verkoop van mijn alarmsysteem, dan heb ik weer budget beschikbaar voor wat leuke aankopen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Inmiddels is het gelukt. Drive gebruikt voor de kant en klare image voor de Raspberry pi 2 en 3

Voor diegene die hem willen gebruiken :

https://1drv.ms/u/s!AnW8z87cflDEgZ1CGz1RAje1GueS8w

Raspberry pi rasbian lite 13-10-2016 met :

Homekit/homebridge
Domoticz
Sonarr
Nzbget

Have fun!

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 19-10-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
Download vanaf OneDrive loopt inmiddels. Ik ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik heb sinds kort een sp814/em6581 (pir). Een boel afgezocht, hier en op het Domoticzforum, zo'n beetje alle tips geprobeerd, maar dat ding wil niet. Includen/excluden gaat prima, maar Domoticz ziet hem niet. Volgens mij detect hij ook niet, ik krijg 1 logregel in Domoticz.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05-2023
Momenteel heb ik een synology DS109+ waar ik eerder Domoticz op wilde zetten maar dit heeft nogal wat risico en daarom heb ik een geleende Raspberry waar ik wat mee gespeeld heb en hier heb ik Domoticz op gezet. Ik lees mijn zonnepanelen en mijn slimme meter uit en bedien de Hue lampen. Nu heeft mijn DS nogal wat tekortkomingen en overweeg ik een nieuwe te kopen (DS116) waar ik dan ook Domoticz op zet.

Mijn vraag is of ik de opgebouwde history vanuit mijn raspberry over kan zetten op de evt nieuwe Synology. Ik heb al heel wat gegoogled maar kom er niet echt uit. Heeft iemand hier concrete info over.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wali schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:36:
Momenteel heb ik een synology DS109+ waar ik eerder Domoticz op wilde zetten maar dit heeft nogal wat risico en daarom heb ik een geleende Raspberry waar ik wat mee gespeeld heb en hier heb ik Domoticz op gezet. Ik lees mijn zonnepanelen en mijn slimme meter uit en bedien de Hue lampen. Nu heeft mijn DS nogal wat tekortkomingen en overweeg ik een nieuwe te kopen (DS116) waar ik dan ook Domoticz op zet.

Mijn vraag is of ik de opgebouwde history vanuit mijn raspberry over kan zetten op de evt nieuwe Synology. Ik heb al heel wat gegoogled maar kom er niet echt uit. Heeft iemand hier concrete info over.

Dank alvast!
domoticz slaat zijn gegevens gewoon op in een sqlite database dus in het ergste geval zou je gewoon het bestand over kunnen zetten. Maar er is ook een backup/restore functie: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=12561

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
Het downloaden van de image met HomeBridge is gisteren gelukt. Daarna kon ik (net als bij Spotnet) alles uitpakken. Reparatie was niet nodig.
Ik heb nu dus een image van 16 Gb.

Ik kan helaas niet zo snel aan een Pi 2 of 3 komen. Die worden niet op zondag geleverd.
Ik kan vanmiddag dus alleen maar testen op de Pi A+.
Ik had ook niet eens een 16 Gb micro-SD kaartje over, dus die heb ik gisterenavond, inclusief SD-adapter) nog ff besteld bij Coolblue. Die komt vanmiddag binnen.

Als het niet werkt op een Pi A+ dan heb ik voor vandaag pech :-)

Edit: De speel-Pi is een model B. Fauwtje.

[ Voor 3% gewijzigd door AWST6000 op 16-10-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
AWST6000 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:04:
@Possible:
Het downloaden van de image met HomeBridge is gisteren gelukt. Daarna kon ik (net als bij Spotnet) alles uitpakken. Reparatie was niet nodig.
Ik heb nu dus een image van 16 Gb.

Ik kan helaas niet zo snel aan een Pi 2 of 3 komen. Die worden niet op zondag geleverd.
Ik kan vanmiddag dus alleen maar testen op de Pi A+.
Ik had ook niet eens een 16 Gb micro-SD kaartje over, dus die heb ik gisterenavond, inclusief SD-adapter) nog ff besteld bij Coolblue. Die komt vanmiddag binnen.

Als het niet werkt op een Pi A+ dan heb ik voor vandaag pech :-)

Edit: De speel-Pi is een model B. Fauwtje.
Ben bang dat het op het b model niet gaat werken omdat daar andere packages voor worden geïnstalleerd. De Raspberry pi 2 en 3 zijn identiek mbt de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ik zie wel hoe het loopt.
En anders alsnog een Pi 2 of 3 op te zien snorren, maar dan heb ik vandaag een rustdagje :-)

Of anders geformuleerd: Hoe kom ik op een zondag aan een Pi 2 of 3?

[ Voor 41% gewijzigd door AWST6000 op 16-10-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Misschien doe ik iets verkeerd, maar ik krijg de Hue lampen in domoticz niet op een mooie kleur. De manier van kleuren kiezen is zo lastig in Domoticz en een goede manier om het in de Hue app in te stellen en te kunnen schakelen vanuit domoticz heb ik nog niet gekregen.

Heeft iemand de hex code voor de kleur van een normale gloeilamp? Want ik krijg of te wit licht, of het is net een hoerenkeet.
AWST6000 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:25:
Ik zie wel hoe het loopt.
En anders alsnog een Pi 2 of 3 op te zien snorren, maar dan heb ik vandaag een rustdagje :-)

Of anders geformuleerd: Hoe kom ik op een zondag aan een Pi 2 of 3?
Sossolution is vandaag bestellen en eerste volgende leveringsdag al geleverd.

[ Voor 32% gewijzigd door grote_oever op 16-10-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik gebruik die picker niet. Zuigt. Heb met iConnectHue de kleuren ingesteld die ik mooi vond, middels de api uitgelezen wat het dan is, en dat in "scripts" gezet die curl commands op de api doen. De scenes hier zijn dus scripts die afgetrapt worden met de juiste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
UltraSub schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:29:
Ik gebruik die picker niet. Zuigt. Heb met iConnectHue de kleuren ingesteld die ik mooi vond, middels de api uitgelezen wat het dan is, en dat in "scripts" gezet die curl commands op de api doen. De scenes hier zijn dus scripts die afgetrapt worden met de juiste settings.
Die app heb ik ook. Welke api bedoel je precies en waar is die te vinden? En wat zet je precies in het script gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik bedoel de bridge api:
http://www.developers.mee...mentation/getting-started
Script doet gewoon een curl put met de waardes die de lampen moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hebben jullie ook problemen met forecast io? Bij mij geeft de log aan: Error: ForecastIO: Error getting http data!

api en locatiesettings gecontroleerd, die kloppen.

Heb wel moeite connectie te maken met de RPI, wordt telkens van putty af gegooid...

Edit: nevermind... Ip settings waren f***** up. Raar. :/

[ Voor 10% gewijzigd door CSB op 16-10-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 09:55
grote_oever schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:39:
[...]

Die app heb ik ook. Welke api bedoel je precies en waar is die te vinden? En wat zet je precies in het script gedeelte?
Volgens mij kan je tegenwoordig ook gewoon scenes toe voegen als schakelaar in Domoticz. Dan maak je een scene via de Hue App of een andere app en vervolgens ververs je je bridge, waardoor je bij je hardware devices de scene ziet. Die voeg je dan toe aan het schakelaars tabblad. Vanaf het moment dat dat kon heb ik mijn bash script de deur uitgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 18:12
Possible schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:48:
Inmiddels is het gelukt. Drive gebruikt voor de kant en klare image voor de Raspberry pi 2 en 3

Voor diegene die hem willen gebruiken :

https://1drv.ms/f/s!AnW8z87cflDEgZxlrn7F3Dcvgjz7mw

Raspberry pi rasbian lite 13-10-2016 met :

Homekit/homebridge
Domoticz
Sonarr
Nzbget

Have fun!
Ik waardeer de tijd die je er in gestoken hebt. Echter is de image 16GB groot waardoor hij al snel niet op een SD kaartje past. Zelfs al heb je een 16GB kaart, dan kan door een verschil in het aantal sectoren toch de image niet passen.

Ik heb een aantal berichten terug een backup- en een resize script geplaatst. Met het resize script verkleinen je de image tot 1.6 GB en kan hij op vrijwel elke SD kaart gezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
wmn79 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:43:
[...]

Volgens mij kan je tegenwoordig ook gewoon scenes toe voegen als schakelaar in Domoticz. Dan maak je een scene via de Hue App of een andere app en vervolgens ververs je je bridge, waardoor je bij je hardware devices de scene ziet. Die voeg je dan toe aan het schakelaars tabblad. Vanaf het moment dat dat kon heb ik mijn bash script de deur uitgedaan.
Ja, dat heb ik geprobeerd. Maar als ik die knop dan toevoeg in domoticz in een scene dan werkt het niet. Ik krijg dan de lampen niet aan of uit, terwijl de scene in hue wel goed is. Dus zeg maar een scene in een scene. Domoticz ziet de scene van Hue als schakelaar.

@edit
Kleine toevoeging. Het is me gelukt om een scène toe te voegen die aan en uit kan. Ook met de gewenste kleuren. Alleen moet ik nog een rfxcom lamp schakelen. Daarom moet ik de scène toevoegen in een domoticz scène met de rfxcom lamp. En dit gaat niet goed. Kennelijk pakt de scène dan niet dr aan/uit knop, maar geeft hij ook de nieuwe kleur mee. En dan werk je weer met kleuren vanuit domoticz. Beetje vaag en volgens mij ook een bugje, want de schakelaar is van het type aan/uit. Dus had verwacht dat ik de scène gewoon aan en uit kon zetten, ipv de kleurrijker te moeten gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door grote_oever op 16-10-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
BizzieBis schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Ik waardeer de tijd die je er in gestoken hebt. Echter is de image 16GB groot waardoor hij al snel niet op een SD kaartje past. Zelfs al heb je een 16GB kaart, dan kan door een verschil in het aantal sectoren toch de image niet passen.

Ik heb een aantal berichten terug een backup- en een resize script geplaatst. Met het resize script verkleinen je de image tot 1.6 GB en kan hij op vrijwel elke SD kaart gezet worden :)
Het backup script heb ik inderdaad getest en werkt prima, maar het resize script werkt niet echt mee... Ik krijg het niet voor elkaar om hiervan een nieuwe image te maken (wellicht dat ik het op een verkeerde manier gebruik)

Als de backup welke naar de networkshare is gekopierd, moet je deze vervolgens dan selecteren om te reszizen?

Dus in mijn geval:

code:
1
2
3
4
5
sudo ./image_resizer.sh /NAS/backup_20161012_051100.img of  sudo ./image_resizer.sh image.img 

Beiden resulteren in:

Error : Not an image file, or file doesn’t exist

[ Voor 17% gewijzigd door Possible op 17-10-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 22:26
Ha, mooi :) Domoticz draait en heb de HUE lampen kunnen toevoegen en bedienen.

Ik loop echter tegen een probleem aan met 2 KAKU-schakelaars (type: AWMR-300), het lukt mij niet om deze te bedienen. Heb ze toegevoegd via Switches --> Manual light/switch met de instellingen:
Hardware: RFCOM
Device name: Lamp voordeur
Switch type: On/Off
Type: AC
ID: willekeurige reeks cijfers
Unit code: 1
As: Main device

Er gebeurd echter niets als ik op 'Test' klik :?
Heb de schakelaars gewisseld om die uit te sluiten, maar ook dat heeft niet geholpen. Als ik de 2 witte (schakel)draadjes die uit de schakelaar komen tegen elkaar aan hou gaat de lamp wel aan.
Las ergens dat mogelijk de geheugenadressen van de schakelaars vol zouden kunnen zijn. Heb deze volgens deze beschrijving gereset. De lamp knippert echter niet conform beschrijving.

Iemand een idee wat ik niet goed doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude alarmsysteem verkocht dus wat budget om het systeem nog wat uit te breiden in het huidige huis.

Ben aan het kijken naar een bewegings/lux sensor. Kan er 1 van E-Domotica kopen die er uit ziet als een normale alarm PIR. Op zich geen probleem, maar de Fibaro FGMS 0001 oogt dan toch een stuk knapper. Nadeel is wel dat ik er dan 2 nodig heb ivm de 7 meter range (E-Domotica 10m), maar dat is niet zo'n probleem.

Maar nu lees ik dus op de hardware pagina:
FIBARO System FGMS001 Motion Sensor (movement, temperature, lightlevel, tamper) (EU ZW+ version 3.2 movement, temperature DOES NOT WORK)

Hoe weet ik nou of ik een v3.2 krijg? En als dat zo is, is de firmware dan te updaten op een of andere manier naar een nieuwere of desnoods oudere?

En als ik hem heb toegevoegd in het systeem, dan kan ik neem ik aan die Domoticz de diverse onderdelen aan en uit zetten? De temperatuursensor ga ik bijvoorbeeld niet gebruiken, boeit niet want dat doet de thermostaat en kost veel batterij ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Possible schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:09:
[...]

Het backup script heb ik inderdaad getest en werkt prima, maar het resize script werkt niet echt mee... Ik krijg het niet voor elkaar om hiervan een nieuwe image te maken (wellicht dat ik het op een verkeerde manier gebruik)

Als de backup welke naar de networkshare is gekopierd, moet je deze vervolgens dan selecteren om te reszizen?

Dus in mijn geval:

code:
1
2
3
4
5
sudo ./image_resizer.sh /NAS/backup_20161012_051100.img of  sudo ./image_resizer.sh image.img 

Beiden resulteren in:

Error : Not an image file, or file doesn’t exist
Zo zou het inderdaad moeten werken.

Ik gebruik het op een netwerkshare die via NFS gemount is. Maar ook via samba zou geen probleem mogen zijn. Wel heb ik gemerkt dat het mis kan gaan wanneer er spaties of vreemde tekens in het pad naar de imagefile voorkomen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 sudo ./image_resizer.sh /mnt/Synology/Domoticz/Raspbian.img

e2fsck 1.42.5 (29-Jul-2012)
Pass 1: Checking inodes, blocks, and sizes
Pass 2: Checking directory structure
Pass 3: Checking directory connectivity
Pass 4: Checking reference counts
Pass 5: Checking group summary information

Wat je nog kan proberen:

code:
1
file /NAS/backup_20161012_051100.img

je moet dan iets krijgen als

code:
1
/mnt/Synology/Domoticz/Raspbian.img: x86 boot sector; partition 1: ID=0xc, starthead 130, startsector 8192, 129024 sectors; partition 2: ID=0x83, starthead 138, startsector 137216, 2994521 sectors, code offset 0xb8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:33
Niek_ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:21:
Ha, mooi :) Domoticz draait en heb de HUE lampen kunnen toevoegen en bedienen.

Ik loop echter tegen een probleem aan met 2 KAKU-schakelaars (type: AWMR-300), het lukt mij niet om deze te bedienen. Heb ze toegevoegd via Switches --> Manual light/switch met de instellingen:
Hardware: RFCOM
Device name: Lamp voordeur
Switch type: On/Off
Type: AC
ID: willekeurige reeks cijfers
Unit code: 1
As: Main device

Er gebeurd echter niets als ik op 'Test' klik :?
Heb de schakelaars gewisseld om die uit te sluiten, maar ook dat heeft niet geholpen. Als ik de 2 witte (schakel)draadjes die uit de schakelaar komen tegen elkaar aan hou gaat de lamp wel aan.
Las ergens dat mogelijk de geheugenadressen van de schakelaars vol zouden kunnen zijn. Heb deze volgens deze beschrijving gereset. De lamp knippert echter niet conform beschrijving.

Iemand een idee wat ik niet goed doe?
Ik weet niet zeker of je dit bedoeld. Ik heb een KAKU-afstandsbediening gekoppeld aan mijn HUE's op de volgende wijze:

- Als alle Hue's zijn herkend in Domoticz heb ik groepen aangemaakt met de lampen in een bepaalde scene.
- Dan moet je een gebeurtenis aanmaken die eerst alle HUE-lampen stuk voor stuk aan laat gaan én daarna de gebeurtenis afsluit met de groep/scene. Alleen een scene laten aangaan werkt niet. Hij wil eerst dat alle lampen aan zijn en dan pas de scene/groep accepteren.
- Gebeurtenis aan knop afstandsbediening toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ff een update tussendoor voor Possible:
- Na het formatteren kon ik thuis niet eens iets wegschrijven op het nieuwe SD-kaartje. Ook geen testbestandje met Notepad. Op het werk lukt dat wel. Moet ik nog ff uitzoeken.
- Zojuist PI 3 besteld bij SOS Solutions. Zou morgen binnen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Dennisdn schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:40:
[...]

Ik weet niet zeker of je dit bedoeld. Ik heb een KAKU-afstandsbediening gekoppeld aan mijn HUE's op de volgende wijze:

- Als alle Hue's zijn herkend in Domoticz heb ik groepen aangemaakt met de lampen in een bepaalde scene.
- Dan moet je een gebeurtenis aanmaken die eerst alle HUE-lampen stuk voor stuk aan laat gaan én daarna de gebeurtenis afsluit met de groep/scene. Alleen een scene laten aangaan werkt niet. Hij wil eerst dat alle lampen aan zijn en dan pas de scene/groep accepteren.
- Gebeurtenis aan knop afstandsbediening toewijzen.
Nee, helaas niet.
Gaat om een KAKU-ontvanger (of eigenlijk 2) die ik middels Domoticz wil laten schakelen. Ik krijg ze echter niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
BizzieBis schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

Zo zou het inderdaad moeten werken.

Ik gebruik het op een netwerkshare die via NFS gemount is. Maar ook via samba zou geen probleem mogen zijn. Wel heb ik gemerkt dat het mis kan gaan wanneer er spaties of vreemde tekens in het pad naar de imagefile voorkomen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 sudo ./image_resizer.sh /mnt/Synology/Domoticz/Raspbian.img

e2fsck 1.42.5 (29-Jul-2012)
Pass 1: Checking inodes, blocks, and sizes
Pass 2: Checking directory structure
Pass 3: Checking directory connectivity
Pass 4: Checking reference counts
Pass 5: Checking group summary information

Wat je nog kan proberen:

code:
1
file /NAS/backup_20161012_051100.img

je moet dan iets krijgen als

code:
1
/mnt/Synology/Domoticz/Raspbian.img: x86 boot sector; partition 1: ID=0xc, starthead 130, startsector 8192, 129024 sectors; partition 2: ID=0x83, starthead 138, startsector 137216, 2994521 sectors, code offset 0xb8
met file /home/pi/NAS/raspbian.img krijg ik inderdaad dit:

code:
1
/home/pi/NAS/raspbian.img: DOS/MBR boot sector; partition 1 : ID=0xc, start-CHS (0x0,130,3), end-CHS (0x8,138,2), startsector                                                                 8192, 129024 sectors; partition 2 : ID=0x83, start-CHS (0x8,138,3), end-CHS (0x3ff,254,63), startsector 137216, 62384128 sec                                                                tors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Daar was ik al bang voor. Hij ziet de image file als een DOS/MBR partitie, niet als x86 welke het script verwacht. Heb je de image met het backup script gemaakt, of met Win32DiskImager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
BizzieBis schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:39:
Daar was ik al bang voor. Hij ziet de image file als een DOS/MBR partitie, niet als x86 welke het script verwacht. Heb je de image met het backup script gemaakt, of met Win32DiskImager?
Ik heb hem gemaakt via je backup script. Wellicht kan ik hem eens opnieuw maken en kijken wat er dan gebeurd..

edit: Begin nu te twijfelen of ik mijn installatie niet eerst via Win32 manager terug heb gezet en dat het daarom nu niet wil... (en dus eerder wel via Win32 manager een backup had gemaakt)

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 17-10-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
De image die je gepost had kon ik wel zonder problemen resizen. Heb je die ook al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
BizzieBis schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:59:
De image die je gepost had kon ik wel zonder problemen resizen. Heb je die ook al eens geprobeerd?
Ga ik vanmiddag testen. Ik heb het eerst op mijn eigen image getest. Vermoedelijk heb ik die dus via Win32manager gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:27
zijn er hier mensen die ook Geofencing in de Domoticz app in gebruik hebben?

Ik heb 2 stralen gemaakt. één voor binnenkomen, en één voor verlaten.
De kleinste straal heeft nog wel eens wat schakelingen als ik in huis rond loop, daarom de grotere verlaat straal.
Echter nu ben ik vanochtend de grootste straal verlaten en heeft hij niet geschakeld. terwijl als ik thuis ben (en op wifi zit) de schakelingen wel werken.
De poort in het modem is geforward want ik kan ook schakelingen doen vanaf de APP.

Iemand een idee waar dit nog aan kan liggen?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
luigi87 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:55:

De kleinste straal heeft nog wel eens wat schakelingen als ik in huis rond loop, daarom de grotere verlaat straal.
Echter nu ben ik vanochtend de grootste straal verlaten en heeft hij niet geschakeld. terwijl als ik thuis ben (en op wifi zit) de schakelingen wel werken.
De poort in het modem is geforward want ik kan ook schakelingen doen vanaf de APP.

heb je zowel het interne als externe adres in je domoticz app ingesteld?

[ Voor 82% gewijzigd door maomanna op 17-10-2016 15:36 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
maomanna schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Jap zowel intern als externe adressen in de Domoticz app. Kan ook vanaf buiten namelijk een lamp schakelen. Dus de verbinding lijkt mij oke.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl

Hoe maak je die verschillende stralen aan voor in en uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Echt....zal wel aan mij liggen maar ik kan geen stap-voor-stap handleiding vinden om de Raspberry Pi Z-WAVE 2.0 module EU+ versie RAZBERRY te installeren. Kijk ik hier nu enorm overheen?

Ja dus: deze handleiding gevonden. 't Gaat echter mis bij het opslaan van de regel
code:
1
KERNEL=="ttyAMA0", SYMLINK+="ttyUSB20"

Ik krijg de melding: Error writing /etc/udev/rules.d/09-tty.rules: Permission denied
Snap even niet wat hier mis gaat, ben gewoon op de PI ingelogd (anders had ik dit venster ook niet kunnen openen), had ik ergens anders nog iets moeten instellen? :?

Ja dus, had moeten inloggen als root middels commando sudo su
Ik leer elke paar minuten weer bij ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Niek_ op 17-10-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
BizzieBis schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:59:
Neemt het script trouwens ook de fstab gegevens mee? Hier staan namelijk al mijn login gegevens in :)

Overigens..Als het jou wel is gelukt om de image te maken, dan mag je hem ook wel uploaden / versturen ? Ik weet niet of je iets van een dropbox account hebt, anders kan ik hem gewoon vervangen op mijn onedrive.

[ Voor 25% gewijzigd door Possible op 17-10-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Ff een update voor Possible:
De image staat nu wel op het gisteren binnengekomen micro-SD kaartje. (Ik kon gisteren blijkbaar niet rechtstreeks vanaf de fileserver kopiëren. Geen idee waarom niet)

Morgen komt de Pi 3 dus binnen. Ik ben benieuwd :-)

De /etc/fstab zal er ongetwijfeld in staan met de gegevens van jouw NFS/Windows shares. Dus als ik zelf diskruimte tekort kom? :þ
Flauw geintje: Ik zal die gegevens wissen. Promise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Owww in die image staat het niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
Gelukkig maar ;-)

(Ik ga morgenavond wel gelijk ff in de /etc/fstab van de image kijken. You never know, you know) :þ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

maomanna schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Probleem getackeld, Blijkbaar vindt het JSON commando niet zijn weg als het bij via een Domeinnaam adres verloopt. Heb nu hard het IP adres erin gezet.
janne_nl schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:24:

Hoe maak je die verschillende stralen aan voor in en uit?
Ik heb het nu via Tasker en Autolocate (voor Android) gedaan. Maar je kan in de App twee geofencing aan maken voor het zelfde adres, met een andere afstand.
Hierna kan je de kleine circel een virtueele switch laten schaken, en de grotere laat je een andere Switch schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 18-10-2016 08:37 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik verwachtte al dat je dat met 2 switches had gedan, maar wilde het even zeker weten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
janne_nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:55:
Ik verwachtte al dat je dat met 2 switches had gedan, maar wilde het even zeker weten,
Ik heb het nu met "Tasker" en "AutoLocation" in test met 1 switch.
Als ik binnen de eerste Geofence kom schakelt die via JSON de switch aan, en ben ik buiten de tweede Geofence dan schakel ik dezelfde switch weer uit.
Vindt dit handiger omdat ik hiermee een aanwezigheid detecteer.

[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 18-10-2016 10:09 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Weet iemand toevallig of de ZRC90 (https://www.robbshop.nl/scene-master) al gesupport wordt door Domoticz? Zie veel work in progress reacties van een paar maanden terug, maar niets wat echt recent is.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
GiantLeap schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:14:
Weet iemand toevallig of de ZRC90 (https://www.robbshop.nl/scene-master) al gesupport wordt door Domoticz? Zie veel work in progress reacties van een paar maanden terug, maar niets wat echt recent is.
Voor zover ik op Google tegen kom is het niet geheel Open Z-wave dat maakt het moeilijker te ondersteunen in Domoticz (https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=12539)
Vraag me dus af of dit ondersteund wordt of gaat worden

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Niek_ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Nee, helaas niet.
Gaat om een KAKU-ontvanger (of eigenlijk 2) die ik middels Domoticz wil laten schakelen. Ik krijg ze echter niet werkend.
Heb je ook al eens geprobeerd om ze onder een ander type te installeren in domoticz? nu heb je AC, Maar misschien eens ARC o.i.d. proberen?
Maar als het goed is kan je deze module toch zelf laten inlezen door domoticz? Zo werkte het wel bij mij. Kleine knopje 1 sec indrukken en hij kan 15 sec lang worden gevonden door domoticz.

[ Voor 19% gewijzigd door anconakip op 18-10-2016 11:34 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
Hebben jullie nog tips voor het bedienen van een HUE lamp. Uiteraard kan ik de dimafstandbediening pakken van hue zelf maar liever maak ik gebruik van z-wave icm bestaande pulsschakelaars. Aan/uit is het probleem niet, maar dimmen daarentegen kan ik nog geen oplossing voor verzinnen.

Ohja, ik maak sinds een week naar volle tevredenheid gebruik van domoticz op een rasp icm met:
Aeon stick Gen 5
P1 USB kabel
Nest rookmelder
Netatmo weerstation
Hue bridge(v2)
Rfxcom
2x fibaro sensor ookg
1x fibaro deur sensor
1x 6p greenwave

Zonder al te veel moeite werkend gekregen. Viel me nog niets tegen komende van een Vera 3
4x S0 op usb is nog onderweg zodat ik moment verbruik, dag verbruik van mijn PV en L/W WP kan bijhouden.

Met name het open karakter, blocky en de betere logging bevallen mij zeer goed.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

luigi87 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:02:
[...]

Voor zover ik op Google tegen kom is het niet geheel Open Z-wave dat maakt het moeilijker te ondersteunen in Domoticz (https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=12539)
Vraag me dus af of dit ondersteund wordt of gaat worden
Inderdaad. Weet jij toevallig een alternatief dat wel wordt ondersteund? Remotes genoeg te vinden, maar ik vind er geen die vergelijkbaar is met de ZRC90.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
GiantLeap schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:14:
geen idee of het al werkt.

Deze https://www.robbshop.nl/zwaveme-afstandsbediening doet het wel in Domoticz

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
GiantLeap schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:42:
[...]

Inderdaad. Weet jij toevallig een alternatief dat wel wordt ondersteund? Remotes genoeg te vinden, maar ik vind er geen die vergelijkbaar is met de ZRC90.
Nee sorry, ik gebruik in mijn Zwave netwerk geen remotes. Deze schakelen bij mij door 433mhz motion sensors of vanuit Domoticz

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 21:18
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een handjevol remotes die ik graag in domoticz wil laten werken. Ik heb begrepen dat ik daarvoor een 434mhz transciever moet aanschaffen om met de desbetreffende apparaten te laten communiceren.
Nu zijn de remotes die ik via domoticz wil laten bedienen niet echt populair en mijn vraag is dan:
Hoe weet een programma als domoticz welk apparaat aangesproken moet worden als het uitzend op 434 mhz
zijn daar speciale codes of scripts voor nodig? zelf is mijn programmeer kennis niet echt groot maar ik hoor graag van jullie medetweakers wat de mogelijkheden zijn

Hieronder een voorbeeld van een remote die ik door domoticz wil laten vervangen.
Het is een wave afzuigkap die automatisch aan wil laten gaan (met verlichting) als er gekookt wordt
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2edcj6g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 17:02
Appie Heijn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:42:
...
Ohja, ik maak sinds een week naar volle tevredenheid gebruik van domoticz op een rasp icm met:
...
Nest rookmelder
...
Ik ben hier wel benieuwd naar. Wat kan je allemaal ontvangen van de Nest rookmelder in Domotiz? Ontvang je direct het event als er rook wordt gedetecteerd? En kan je ook events van de bewegingsdetector ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
Ik heb altijd de Pilot app gebruikt op onze iPhones voor aanwezigheidsdetectie. Dit werkte altijd perfect...alleen hebben we nu de iPhones omgewisseld voor Android telefoons.

Wie heeft een suggestie voor een soortgelijke app op Android? Ik kan zo snel niets vinden?

Het doel is dus dat als we in de buurt van ons huis komen er een domoticz schakelaar omgaat zodat ik op basis daarvan bv. een lamp aan/uit kan zetten.

Edit:
Ik vind nu net de "DomoFence for Domoticz" app die volgens doet wat ik wil.

Edit 2:
Volgens mij werkt dit alleen met authenticatie "Basic auth" terwijl ik "Login page" heb ingesteld. Wat was ook alweer het nadeel van Basic auth? Ik probeer mij te herinneren waarom ik Login page heb ingesteld...

[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 18-10-2016 21:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Dar het script waarschijnlijk niet werkt als je domoticz hebt voorzien van een login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
De image werkt. Txs!
Ik kan nu binnen Elgato Eve de Homebridge selecteren.
(Ik heb overigens wel hdmi_force_hotplug=1 en hdmi_drive=2 aan dienen te zetten omdat ik geen beeld had op HDMI)

Nu maar eens zien of ik dingen kan schakelen.
(Ik blijf er in ieder geval niet de hele nacht voor op :þ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
kraades schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:35:
Ik heb altijd de Pilot app gebruikt op onze iPhones voor aanwezigheidsdetectie. Dit werkte altijd perfect...alleen hebben we nu de iPhones omgewisseld voor Android telefoons.

Wie heeft een suggestie voor een soortgelijke app op Android? Ik kan zo snel niets vinden?

Het doel is dus dat als we in de buurt van ons huis komen er een domoticz schakelaar omgaat zodat ik op basis daarvan bv. een lamp aan/uit kan zetten.

Edit:
Ik vind nu net de "DomoFence for Domoticz" app die volgens doet wat ik wil.

Edit 2:
Volgens mij werkt dit alleen met authenticatie "Basic auth" terwijl ik "Login page" heb ingesteld. Wat was ook alweer het nadeel van Basic auth? Ik probeer mij te herinneren waarom ik Login page heb ingesteld...
Een geofence werkt ook gewoon met de "officiele" Domoticz Android app. Zo maak ik gebruik van een geofence op me Android toestel. Zit trouwens alleen in de betaalde versie van de app. Kost 3 euro ofzo.

Op de iPhone van me vriendin gebruik ik IFTTT voor een geofence aangezien ik die Pilot app te duur vind om hem te kopen. 3 euro vind ik wel ok maar ga geen 10 euro eraan besteden alleen voor een geofence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:33
Werkt de nieuwe Milight controller ook al op Domoticz? Momenteel heb ik een RFlink met 2.4ghz uitbreiding maar het bereik is helaas net wat te weinig. Op de 1etage werken bepaalde lampen nu soms niet. Zou mooi zijn als ik het daarmee op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 07:15
Het is mij eindelijk gelukt om mijn Philips TV (42PFK7109) te bedienen met Domoticz. Er zijn een aantal tutorials te vinden online, maar sommige werken maar deels of niet meer.

Uiteindelijk is het me gelukt om het scherm uit te schakelen als de TV op een radiozender staat. Het script controleert of de TV aanstaat en of die op een kanaal hoger dan 1000 staat (radiozenders hebben kanaalnummer hoger dan 1000). Vervolgens worden er remotecontrol keycommando's naar de API van de TV gestuurd. De TV reageert alsof hij door de afstandbediending bediend wordt.

Ik heb het een en ander gedocumenteerd op mijn blog. Mocht je interesse hebben: http://www.twoenter.nl/blog/category/domotica/

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Beste Tweakers,

Volgend jaar ga ik verhuizen naar een nieuwbouw woning. Zouden jullie aanpassingen laten maken vooraf op het gebied van domotica, zover dit mogelijk is? Wil graag beginnen met domotica maar kan eigenlijk niet iets bedenken wat ik nu al zou kunnen voorbereiden aan het huis.

Qua netwerk laat ik alle kamers voorzien van een loze leidingen en twee keer de overloop zodat het huis een goed netwerk heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 24-09 16:09
Wackmack schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:42:
Beste Tweakers,

Volgend jaar ga ik verhuizen naar een nieuwbouw woning. Zouden jullie aanpassingen laten maken vooraf op het gebied van domotica, zover dit mogelijk is? Wil graag beginnen met domotica maar kan eigenlijk niet iets bedenken wat ik nu al zou kunnen voorbereiden aan het huis.

Qua netwerk laat ik alle kamers voorzien van een loze leidingen en twee keer de overloop zodat het huis een goed netwerk heeft.
Aangezien de meeste systemen draadloos gaan (bijvoorbeeld: Fibaro zwave of klik aan klik uit 443Mhz) zijn er geen extra buizen nodig.

Waar ik wel rekening mee zou houden is de inbouwdozen in de muur dat deze 5cm diep zijn en niet 4cm. Dan heb je meer plaats voor het plaatsen van inbouwmodules.

Loze leidingen in alle ruimtes is nooit een overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
Is het mogelijk dat Elgato Eve alle devices van Domoticz uitleest?
Dan hoef je verder niets te configureren.
(Of gebeurt dat al?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
@wackmack, ik zou inderdaad zorgen dat je overal utp naartoe kunt trekken. Zeker als er straks streaming video gekeken wordt, dan is een kabel op het moment toch nog beter dan draadloos vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
AWST6000 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:14:
@Possible:
Is het mogelijk dat Elgato Eve alle devices van Domoticz uitleest?
Dan hoef je verder niets te configureren.
(Of gebeurt dat al?)
Nee dat moet je zelf doen.. Dat zou altijd moeten helaas. (mits je plugins gaat installeren buiten Domoticz)

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 19-10-2016 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
Wackmack schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:42:
Beste Tweakers,

Brutuss schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Aangezien de meeste systemen draadloos gaan (bijvoorbeeld: Fibaro zwave of klik aan klik uit 886Mhz) zijn er geen extra buizen nodig.

Waar ik wel rekening mee zou houden is de inbouwdozen in de muur dat deze 5cm diep zijn en niet 4cm. Dan heb je meer plaats voor het plaatsen van inbouwmodules.

Loze leidingen in alle ruimtes is nooit een overbodige luxe.
Alvorens moet je eigenlijk een keuze maken wat voor systeem je wilt.

Draadloos (meer voor de hobbyst):
Is inmiddels veel beschikbaar voor op zowel de 433mhz als de 866mhz (Z-wave) band. Waarbij ik je adviseer toch voornamelijk naar Z-wave te kijken. Hier kan je zo veel meer mee instellen, en ernaast zorgt het MESH netwerk voor een goede dekking en stabiliteit.
Voor de controler heb je keuze uit verschillende open platformen met ieder hun voor en nadelen.

Voordelen: veel beschikbaar tegen redelijk prijzen
Nadeel: Soms wat instabiel door open source programma's/ of door het droodloze netwerk.

Zoals Brutuss ook zegt wel alle inbouwdozen uitvoeren met U50 dozen, en de centraal dozen zouden diepe dozen ook geen overbodige luxe zijn.

Bedraad via bus netwerk (meer voor de profi):
Hier zal meer buizen moeten leggen. Schakelaars en lampen naar één centraal punt om hier een grote relaiskast/ PLC kwijt te kunnen. KNZ is hier een voorbeeld van.

Voordeel: zeer stabiel
Nadeel: kennis van systemen nodig en daardoor minder makkelijk aan te passen, relatief duur, veel meer buizen nodig

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 19-10-2016 12:59 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
@Possible:
In dit filmpje ziet het eruit alsof Eve/Homebridge wel de Domoticz-devices uitleest.

Edit:
En hier een topic over het uitlezen van de status van de Domoticz-devices.

Het kan dus blijkbaar wel...

[ Voor 60% gewijzigd door AWST6000 op 19-10-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-09 11:52
wishmaster1986 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:13:
[...]

Een geofence werkt ook gewoon met de "officiele" Domoticz Android app. Zo maak ik gebruik van een geofence op me Android toestel. Zit trouwens alleen in de betaalde versie van de app. Kost 3 euro ofzo.

Op de iPhone van me vriendin gebruik ik IFTTT voor een geofence aangezien ik die Pilot app te duur vind om hem te kopen. 3 euro vind ik wel ok maar ga geen 10 euro eraan besteden alleen voor een geofence.
Bedankt. Ik heb nu DomoFence gebruikt (gratis) en deze werkt (met Basic auth).

De Pilot app is inderdaad nu een stuk duurder geworden. Ik kan mij niet herinneren dat ik dan 10 euro voor heb betaald.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
AWST6000 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:37:
@Possible:
In dit filmpje ziet het eruit alsof Eve/Homebridge wel de Domoticz-devices uitleest.

Edit:
En hier een topic over het uitlezen van de status van de Domoticz-devices.

Het kan dus blijkbaar wel...
Ze moeten inderdaad wel in Domoticz toegevoegd staan. Dan leest hij ze inderdaad automatisch uit. Zo heb ik mijn milight lampen in domoticz toegevoegd, en een weer sensor, en deze worden automatisch herkent in Eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 08:14
Possible schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

Ze moeten inderdaad wel in Domoticz toegevoegd staan. Dan leest hij ze inderdaad automatisch uit. Zo heb ik mijn milight lampen in domoticz toegevoegd, en een weer sensor, en deze worden automatisch herkent in Eve.
Eve leest automatisch alles uit Domoticz als de devices zijn toegevoegd.
Als je dit niet wil kun je een apparte room maken en daar de desbetreffende devices in zetten die je wel wil uitlezen in eve. Dan wel even je ~/.homebridge/config.json aanpassen met de juiste room id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 09:01
Ik begreep dat er momenteel problemen zijn om Eneco Toon te verbinden met Domoticz, iemand daar al iets nieuws over te melden?

V/d week heb ik mijn domoticz installatie proberen te verhuizen van een pc naar een Synology NAS. Backup en restore heeft helaas niet gewerkt, dus ik begin opnieuw.. Is opzich niet erg, Domoticz was in eerste instantie een testproject en er zijn dan ook veel 'testsporen' in mijn huidige setup.
Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.