Andersom kan wel... zou dat handig zijn ?Speedy-Andre schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:45:
Is het mogelijk om data uit Domoticz naar pvoutput te sturen?
[afbeelding]
Zeg maar deze gegevens, dit is het dagelijkse verbruik van een airco.
Ik heb data van elke 5 min en dat zou in pvoutput prima moeten passen
[edit]Het gaat om een eenvoudige verbruiksmeter, geen slimme meter met z'n speciale eigenschappen.
Pvoutput zou wat mij betreft de ruwe data moeten krijgen en dat opslaan, niets bewerken of berekenen.
1e hit in Google: http://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutputSpeedy-Andre schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:45:
Is het mogelijk om data uit Domoticz naar pvoutput te sturen?
[afbeelding]
Zeg maar deze gegevens, dit is het dagelijkse verbruik van een airco.
Ik heb data van elke 5 min en dat zou in pvoutput prima moeten passen
[edit]Het gaat om een eenvoudige verbruiksmeter, geen slimme meter met z'n speciale eigenschappen.
Pvoutput zou wat mij betreft de ruwe data moeten krijgen en dat opslaan, niets bewerken of berekenen.
18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC 11,5kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½
Zie ik daar `smart meter` staan?
Ik heb natuurlijk gezocht, maar de meter die ik gebruik is een power meter in Domoticz.
Die geeft andere getallen in een ander format.
Andersom doe ik al, maar dan met wat ik opwek
Als ik de power meter naar pvoutput krijg dan zou ik die wel weer kunnen ophalen, maar da's nogal nutteloos omdat ik hem al op het dashboard heb..
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ja zeker. Ik bedien alles in mijn huis met Siri via Homebridge. (Hue, mechanische ventilatie, robotstofzuiger, Fibaro dimmers, relays, etc.)Possible schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:11:
Hmmmm lees nu h.e.e.a. over dat homebrige gebeuren... Is het dan mogelijk om met siri Milight lampen te bedienen ?
echt Ć©, ik ben daar al lang mee aan het kl*ten...SkorpionNL schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:43:
[...]
Ja zeker. Ik bedien alles in mijn huis met Siri via Homebridge. (Hue, mechanische ventilatie, robotstofzuiger, Fibaro dimmers, relays, etc.)
diverse blogs van hier gevolgd, maar ze gaan allemaal uit van een Pi en ik gebruik mijn synology...
dan Docker die constant vastloopt (wss door verkeerde config maar zie het probleem niet)
en nest gaat ook niet, want sinds kort moet je die velden gaan invullen met data...
en dan lees je zoiets
enlighten me please
Paar weken terug met de komst van iOS10 heb ik ook Homebridge geĆÆnstalleerd op mijn PI. Ik maak gebruik van de standaard Domoticz PI Image en moest eerst het nodige verwijderen, installeren en configureren. De default Homebridge package (= een custom Homebridge+Domoticz package) die je erbij krijgt is verouderd en kan je het beste verwijderen. Vervolgens installeer je via NPM de homebridge en homebridge-edomoticz packages.Repi3 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:50:
[...]
echt Ć©, ik ben daar al lang mee aan het kl*ten...
diverse blogs van hier gevolgd, maar ze gaan allemaal uit van een Pi en ik gebruik mijn synology...
dan Docker die constant vastloopt (wss door verkeerde config maar zie het probleem niet)
en nest gaat ook niet, want sinds kort moet je die velden gaan invullen met data...
en dan lees je zoiets![]()
enlighten me please
< dit stukje webruimte is te huur >
Als je zou kunnen uitleggen wat je hebt gedaan.. graag.. Want ik heb al zoveel tutorials gevolgd welke allemaal falen..... Ik zie door het bomen het bos niet meer.aex351 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:07:
[...]
Paar weken terug met de komst van iOS10 heb ik ook Homebridge geĆÆnstalleerd op mijn PI. Ik maak gebruik van de standaard Domoticz PI Image en moest eerst het nodige verwijderen, installeren en configureren. De default Homebridge package (= een custom Homebridge+Domoticz package) die je erbij krijgt is verouderd en kan je het beste verwijderen. Vervolgens installeer je via NPM de homebridge en homebridge-edomoticz packages.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ja geen probleem, ik heb namelijk ook behoorlijk wat uur gespendeerd om het werkend te krijgen. En ik denk dat anderen het ook wel kunnen waarderen. Heb je eerst geprobeerd wat ik aangaf in mijn vorige post, dus het verwijderen van de bestaande homebridge package het installeren van die anderen? als dat goed gaat dan zit je al goed. Zo niet, dus dat je al problemen hebt bij het installeren van die packages dan ligt het probleem aan ontbrekende systeem packages/versies. Om dat op te lossen is het handig om even je volledige systeem configuratie/setup te posten.Possible schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:20:
[...]
Als je zou kunnen uitleggen wat je hebt gedaan.. graag.. Want ik heb al zoveel tutorials gevolgd welke allemaal falen..... Ik zie door het bomen het bos niet meer.
Hardware:aex351 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:27:
[...]
Ja geen probleem, ik heb namelijk ook behoorlijk wat uur gespendeerd om het werkend te krijgen. En ik denk dat anderen het ook wel kunnen waarderen. Heb je eerst geprobeerd wat ik aangaf in mijn vorige post, dus het verwijderen van de bestaande homebridge package het installeren van die anderen? als dat goed gaat dan zit je al goed. Zo niet, dus dat je al problemen hebt bij het installeren van die packages dan ligt het probleem aan ontbrekende systeem packages/versies. Om dat op te lossen is het handig om even je volledige systeem configuratie/setup te posten.
Raspberry Pi 2 met ee 32 GB SD kaartje (samsung)
Rasbian lite geinstalleerd schone installatie. Alles geinstalleerd met de nieuwste updates / packages.
De volgende packages succesvol geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
| sudo apt-get install git hash -r curl --silent --location https://deb.nodesource.com/setup_0.12 | sudo bash - sudo apt-get install nodejs sudo apt-get install libkrb5-dev sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev |
so far so good.. maar dan:
code:
1
| sudo npm install -g homebridge && sudo npm install -g forever |
wat resulteert in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| node-pre-gyp ERR! Tried to download: https://rvagg-node.s3-us-west-2.amazonaws.com/bignum/v0.12.5/bignum-v0.12.5-node-v14-linux-arm.tar.gz node-pre-gyp ERR! Pre-built binaries not found for bignum@0.12.5 and node@0.12.16 (node-v14 ABI) (falling back to source compile with node-gyp) gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/root/.node-gyp/0.12.16" gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/.node-gyp" make: Entering directory '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/build' make: *** No rule to make target '../.node-gyp/0.12.16/include/node/common.gypi', needed by 'Makefile'. Stop. make: Leaving directory '/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/build' gyp ERR! build error gyp ERR! stack Error: `make` failed with exit code: 2 gyp ERR! stack at ChildProcess.onExit (/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/lib/build.js:276:23) gyp ERR! stack at ChildProcess.emit (events.js:110:17) gyp ERR! stack at Process.ChildProcess._handle.onexit (child_process.js:1078:12) gyp ERR! System Linux 4.4.21-v7+ gyp ERR! command "/usr/bin/nodejs" "/usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js" "build" "--fallback-to-build" "--module=/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/binding/bignum.node" "--module_name=bignum" "--module_path=/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/binding" gyp ERR! cwd /usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum gyp ERR! node -v v0.12.16 gyp ERR! node-gyp -v v3.3.1 gyp ERR! not ok node-pre-gyp ERR! build error node-pre-gyp ERR! stack Error: Failed to execute '/usr/bin/nodejs /usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js build --fallback-to-build --module=/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/binding/bignum.node --module_name=bignum --module_path=/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/binding' (1) node-pre-gyp ERR! stack at ChildProcess.<anonymous> (/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/node_modules/node-pre-gyp/lib/util/compile.js:83:29) node-pre-gyp ERR! stack at ChildProcess.emit (events.js:110:17) node-pre-gyp ERR! stack at maybeClose (child_process.js:1019:16) node-pre-gyp ERR! stack at Process.ChildProcess._handle.onexit (child_process.js:1091:5) node-pre-gyp ERR! System Linux 4.4.21-v7+ node-pre-gyp ERR! command "node" "/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/node_modules/.bin/node-pre-gyp" "install" "--fallback-to-build" node-pre-gyp ERR! cwd /usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum node-pre-gyp ERR! node -v v0.12.16 node-pre-gyp ERR! node-pre-gyp -v v0.6.30 node-pre-gyp ERR! not ok Failed to execute '/usr/bin/nodejs /usr/lib/node_modules/npm/node_modules/node-gyp/bin/node-gyp.js build --fallback-to-build --module=/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/binding/bignum.node --module_name=bignum --module_path=/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/srp/node_modules/bignum/binding' (1) npm ERR! Linux 4.4.21-v7+ npm ERR! argv "/usr/bin/node" "/usr/bin/npm" "install" "-g" "homebridge" npm ERR! node v0.12.16 npm ERR! npm v2.15.1 npm ERR! code ELIFECYCLE npm ERR! bignum@0.12.5 install: `node-pre-gyp install --fallback-to-build` npm ERR! Exit status 1 npm ERR! npm ERR! Failed at the bignum@0.12.5 install script 'node-pre-gyp install --fall npm ERR! This is most likely a problem with the bignum package, npm ERR! not with npm itself. npm ERR! Tell the author that this fails on your system: npm ERR! node-pre-gyp install --fallback-to-build npm ERR! You can get information on how to open an issue for this project with: npm ERR! npm bugs bignum npm ERR! Or if that isn't available, you can get their info via: npm ERR! npm ERR! npm owner ls bignum npm ERR! There is likely additional logging output above. |
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
OkƩ omdat je aangeeft dat je de nieuwste Raspbian Lite image gebruikt doe ik de aanname dat je OS Debian Jessy is. Dit sluit ƩƩn probleem al uit, namelijk dat van de compiler versie. Daar liep ik uiteindelijk tegenaan. De applicatie gcc / g++ moet minimaal versie 4.9 zijn. OkƩ probeer het vervolgende:Possible schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:39:
[...]
Hardware:
Raspberry Pi 2 met ee 32 GB SD kaartje (samsung)
Rasbian lite geinstalleerd schone installatie. Alles geinstalleerd met de nieuwste updates / packages.
De volgende packages succesvol geinstalleerd:
code:
1 2 3 4 5 6 sudo apt-get install git hash -r curl --silent --location https://deb.nodesource.com/setup_0.12 | sudo bash - sudo apt-get install nodejs sudo apt-get install libkrb5-dev sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev
so far so good.. maar dan:
<knip>
code:
1
2
| sudo npm install -g homebridge --unsafe-perm sudo npm install -g homebridge-edomoticz --unsafe-perm |
Mocht dit dan alsnog niet werken, update dan je node versie:
code:
1
2
| sudo npm install -g n sudo n lts |
Ik zal het gaan testen, echter komt hij gelijk al met een warning :aex351 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:54:
[...]
OkƩ omdat je aangeeft dat je de nieuwste Raspbian Lite image gebruikt doe ik de aanname dat je OS Debian Jessy is. Dit sluit ƩƩn probleem al uit, namelijk dat van de compiler versie. Daar liep ik uiteindelijk tegenaan. De applicatie gcc / g++ moet minimaal versie 4.9 zijn. OkƩ probeer het vervolgende:
code:
1 2 sudo npm install -g homebridge --perm-safe sudo npm install -g homebridge-edomoticz --perm-safe
Mocht dit dan alsnog niet werken, update dan je node versie:
code:
1 2 sudo npm install -g n sudo n lts
code:
1
2
| gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/root/.node-gyp/0.12.16" gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/mdns/.node-gyp" |
sudo staat ervoor dus dat root probleem is wel raar?
edit.. we zijn een stukje verder!
Node geupdated naar nieuwste versie.. geen errors meer!
Wat zijn nu de vervolg stappen?
[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 10-10-2016 23:14 ]
Mooie toevoeging voor Domoticz, MoveZ, De bediening voor bestaande jaloezieƫn, vouwgordijnen en rolgordijnen is nog 14 dagen voor 50% te koop via *knip*, nee mag niet ($49)
(bij gebruik van deze link help je mij met X bestellende referers aan een gratis movez, is het toegestaan dit te noemen?, anders zelf naar indiegogo en zoeken op MoveZ)
(bij gebruik van deze link help je mij met X bestellende referers aan een gratis movez, is het toegestaan dit te noemen?, anders zelf naar indiegogo en zoeken op MoveZ)
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2016 08:38 ]
Dat is mooi. Verwijder de map/inhoudPossible schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:04:
[...]
Ik zal het gaan testen, echter komt hij gelijk al met een warning :
code:
1 2 gyp WARN EACCES user "root" does not have permission to access the dev dir "/root/.node-gyp/0.12.16" gyp WARN EACCES attempting to reinstall using temporary dev dir "/usr/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/mdns/.node-gyp"
sudo staat ervoor dus dat root probleem is wel raar?
edit.. we zijn een stukje verder!
Node geupdated naar nieuwste versie.. geen errors meer!
Wat zijn nu de vervolg stappen?
code:
1
| sudo rm -rf "/root/.node-gyp/" |
Ik zie trouwens in mijn vorige post dat ik een fout heb gemaakt met een parameter, niet dat het veel gevolgen heeft in jouw geval. Maar het moet zijn:
code:
1
| --unsafe-perm en niet --perm-safe |
Ik pas meteen ook mijn vorige post aan. Probeer het eens opnieuw.
Ik ga van het weekend ook eens je stappen volgen wat betreft HomeBridge.
Mijn Pi draait nu al 1,5 jaar en geen klachten mee gehad maar over 3-4 maanden is ons nieuwe huis af en wil ik een nieuwe clean pi gebruiken ipv deze waar ik al een jaar op aan het testen ben. Deze gaat dan naar zolder als slave.
Mijn Pi draait nu al 1,5 jaar en geen klachten mee gehad maar over 3-4 maanden is ons nieuwe huis af en wil ik een nieuwe clean pi gebruiken ipv deze waar ik al een jaar op aan het testen ben. Deze gaat dan naar zolder als slave.
ik heb even een Pi besteld hiervoor, weten we al dat het daarop werkt...aex351 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:07:
[...]
Paar weken terug met de komst van iOS10 heb ik ook Homebridge geĆÆnstalleerd op mijn PI. Ik maak gebruik van de standaard Domoticz PI Image en moest eerst het nodige verwijderen, installeren en configureren. De default Homebridge package (= een custom Homebridge+Domoticz package) die je erbij krijgt is verouderd en kan je het beste verwijderen. Vervolgens installeer je via NPM de homebridge en homebridge-edomoticz packages.
Want de uitleg lijkt me hierboven duidelijk! (bedankt daarvoor!)
ik zit namelijk zoals ik zei met een synology en daar werkt npm niet op...
ze raden aan om het in docker te gebruiken, maar daar krijg ik het niet aan de praat
Inmiddels heb ik alles werkend gekregen! incl autoboot.
Mocht er belang bij zijn, dan kan ik een image maken van mijn SD kaart waarbij het volgende staat geinstalleerd:
-Domoticz
-Homebridge
-Sonarr (TV-Series)
-NZBGet (Downloader)
Mocht er belang bij zijn, dan kan ik een image maken van mijn SD kaart waarbij het volgende staat geinstalleerd:
-Domoticz
-Homebridge
-Sonarr (TV-Series)
-NZBGet (Downloader)
Het is me gisteren avond gelukt om een dummy switch te laten schakelen hiermee. Thanks!tozzke schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
De profiles zijn de voorwaarden wanneer een task uitgevoerd moet worden. Dus je moet ook een task maken welke je dan aan de bewuste profile koppelt.
Onder 'Select Action Category' kies je 'Net' en daar heb je 'HTTP Get' staan. Je kunt ook bij het toevoegen van een task, bij 'Filter' 'http get' beginnen te typen en je krijgt resultaten.
Nu ff de app kopen voor 2 smartphones en het systeem herkend als wij liggen te slapen
- leeg -
Ja graagPossible schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:18:
Inmiddels heb ik alles werkend gekregen! incl autoboot.
-Domoticz
-Homebridge
-Sonarr (TV-Series)
-NZBGet (Downloader)
5760 WP ET-Solar met SB 5000-tl21 en 4080 WP Yingli met StecaGrid Coolcept 3600, ZW, 20gr hellend dak, Zonneplan nexus 20 kWh, Warmtepomp 14Kw Waterstage HT
Oke!
Ik zal eerst moeten bekijken hoe ik dit kan doen.. Een volledige backup is namelijk 32 GB.. Terwijl alles bij elkaar +- 2,5 GB is. De SD kaart wordt tijdens de installatie volledig in gebruik genomen.
Ik zal eerst moeten bekijken hoe ik dit kan doen.. Een volledige backup is namelijk 32 GB.. Terwijl alles bij elkaar +- 2,5 GB is. De SD kaart wordt tijdens de installatie volledig in gebruik genomen.
Wat is je basis image waar je alles op gebasseerd hebt?
Rasbian Light.
Hierbij mijn handleiding om alles werkend te krijgen:
1. Installeer RASPBIAN JESSIE LITE op SDCard (https://www.raspberrypi.org/downloads/raspbian/)
2. SSH verbinding maken met je Pi d.m.v. Putty en dan de volgende commands uitvoeren:
Installeren van Domoticz:(1 voor 1 uitvoeren)
Als dit klaar is moet er een startup script komen:
en:
Test Domoticz:
Start Domoticz
Als je raspbian gebruikt kun je username laten staan. Anders moet ik dit aanpassen als je een ander OS gebruikt (bijvoorbeeld xbian etc..)
Installeren HOMEKIT / HOMEBRIDGE
3. Als dit klaar is, de volgende commands 1 voor 1 uitvoeren:
Als het goed is moet alles nu netjes geĆÆnstalleerd staan. Nu gaan we ervoor zorgen dat Homebridge automatisch opstart met de volgende commando's:
Voeg de volgende tekst toe:
ctrl x om bestand op te slaan
Nu de volgende commando's gebruiken:
Na reboot zou alles moeten draaien.
Om dit te bekijken, gebruik het volgende commando:

Nu moet je alleen nog een config.json file aanmaken in de directory: /home/pi/.homobridge
Thats it! opelsaan met CTRL + x en gaan met die banaan!
optioneel Mi-light lampen
Indien je over Milight lampen beschikt die je via Siri wilt bedienen, moet je de volgende plugin nog installeren:
Hierbij mijn handleiding om alles werkend te krijgen:
1. Installeer RASPBIAN JESSIE LITE op SDCard (https://www.raspberrypi.org/downloads/raspbian/)
2. SSH verbinding maken met je Pi d.m.v. Putty en dan de volgende commands uitvoeren:
Installeren van Domoticz:(1 voor 1 uitvoeren)
code:
1
2
3
4
5
| mkdir ~/domoticz cd ~/domoticz wget http://releases.domoticz.com/releases/release/domoticz_linux_armv7l.tgz tar xvfz domoticz_linux_armv7l.tgz rm domoticz_linux_armv7l.tgz |
Als dit klaar is moet er een startup script komen:
code:
1
2
3
| sudo cp domoticz.sh /etc/init.d sudo chmod +x /etc/init.d/domoticz.sh sudo update-rc.d domoticz.sh defaults |
en:
code:
1
2
3
4
5
| sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh USERNAME=pi DAEMON=/home/$USERNAME/domoticz/$NAME DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080" |
Test Domoticz:
code:
1
2
| cd domoticz sudo ./domoticz |
Start Domoticz
code:
1
| sudo service domoticz.sh start |
Als je raspbian gebruikt kun je username laten staan. Anders moet ik dit aanpassen als je een ander OS gebruikt (bijvoorbeeld xbian etc..)
Installeren HOMEKIT / HOMEBRIDGE
code:
1
| sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| sudo apt-get install git hash -r sudo apt-get install nodejs curl --silent --location https://deb.nodesource.com/setup_0.12 | sudo bash - sudo apt-get install libkrb5-dev sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev sudo npm install -g n sudo n lts sudo npm install -g homebridge && sudo npm install -g forever |
Als het goed is moet alles nu netjes geĆÆnstalleerd staan. Nu gaan we ervoor zorgen dat Homebridge automatisch opstart met de volgende commando's:
code:
1
| sudo pico /lib/systemd/system/homebridge.service |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [Unit] Description=HomeBridge Service After=multi-user.target [Service] User=pi Type=idle ExecStart=/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge [Install] WantedBy=multi-user.target |
code:
1
2
3
4
| sudo chmod 644 /lib/systemd/system/homebridge.service sudo systemctl daemon-reload sudo systemctl enable homebridge.service sudo reboot |
code:
1
| sudo systemctl status homebridge.service -l |

Nu moet je alleen nog een config.json file aanmaken in de directory: /home/pi/.homobridge
code:
1
| sudo nano /home/pi/.homebridge/config.json |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| { "bridge": { "name": "Homebridge", "username": "CC:21:3E:E4:DE:33", "port": 51826, "pin": "031-45-154" }, "description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.", "platforms": [ { "platform": "eDomoticz", "name": "eDomoticz", "server": "127.0.0.1", "port": "8080", "ssl": 0, "roomid": 0, "mqttenable": 0, "mqttserver": "", "mqttport": "1883", "mqttauth": 0, "mqttuser": "", "mqttpass": "" } ], "accessories": [] } |
Thats it! opelsaan met CTRL + x en gaan met die banaan!
optioneel Mi-light lampen
Indien je over Milight lampen beschikt die je via Siri wilt bedienen, moet je de volgende plugin nog installeren:
code:
1
| install -g homebridge-milight |
[ Voor 43% gewijzigd door Possible op 28-10-2016 12:07 ]
Sinds kort weer even bezig geweest met enkele acties in Domoticz te automatiseren. Nu loop ik tegen een probleem aan dat het schakelen van Hue verlichten bijna niet of zelfs helemaal niet schakelt in een Blockly.
Wanneer ik manueel via de app de groep of schakelaars overzet lukt het perfect.
Het probleem zit hem dus echt wel in Blockly!
De blockly is juist opgebouwd, want de Zwave schakelaars die ik overzet in het zelfde event werken wel altijd. Het moet dus echt de combinatie blocky-hue zijn.
Iemand bij wie het wel lukt?
Ik draai domotizc 3,5641 op een Synology.
Wanneer ik manueel via de app de groep of schakelaars overzet lukt het perfect.
Het probleem zit hem dus echt wel in Blockly!
De blockly is juist opgebouwd, want de Zwave schakelaars die ik overzet in het zelfde event werken wel altijd. Het moet dus echt de combinatie blocky-hue zijn.
Iemand bij wie het wel lukt?
Ik draai domotizc 3,5641 op een Synology.
Zodra mijn Pi binnen is probeer ik het ook even, image zou natuurlijk leuk zijn. (Als je het zelf niet online krijgt, kan ik mss wel iets voorzien)Possible schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:25:
Rasbian Light.
Hierbij mijn leiding om alles werkend te krijgen:
code:
1 sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 sudo apt-get install git hash -r curl --silent --location https://deb.nodesource.com/setup_0.12 | sudo bash - sudo apt-get install nodejs sudo apt-get install libkrb5-dev sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev sudo npm install -g n sudo n lts sudo npm install -g homebridge && sudo npm install -g forever
Als het goed is moet alles nu netjes geinstalleerd staan. Nu gaan we ervoor zorgen dat Homebridge automatisch opstart met de volgende commando's:
code:
1 sudo pico /lib/systemd/system/homebridge.service
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [Unit] Description=HomeBridge Service After=multi-user.target [Service] User=pi Type=idle ExecStart=/usr/local/lib/node_modules/homebridge/bin/homebridge [Install] WantedBy=multi-user.target
code:
1 2 3 4 sudo chmod 644 /lib/systemd/system/homebridge.service sudo systemctl daemon-reload sudo systemctl enable homebridge.service sudo reboot
code:
1 sudo systemctl status homebridge.service -l
[afbeelding]
Credits ook naar aex351 voor het helpen!Dank hiervoor!
Nu nog de config.json gaan checken hoe we dat voor elkaar gaan krijgen!
Het werkt nog niet helemaal 100%. Zodra ik een default config.jsnon in /home/pi/.homebridge plaats, krijg ik de volgende error:Repi3 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Zodra mijn Pi binnen is probeer ik het ook even, image zou natuurlijk leuk zijn. (Als je het zelf niet online krijgt, kan ik mss wel iets voorzien)

config.json example:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| { "description": "Configuration file for Domoticz platform.", "platforms": [ { "platform": "Domoticz", "name": "Domoticz", "server": "127.0.0.1", "port": "8080" } ], "accessories": [ ] } |
Is het beter eerst HomeBridge te installeren op de Rasbian Lite of eerst Domoticz?
Dat maakt niet uit volgens mij..c0rneel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:51:
Is het beter eerst HomeBridge te installeren op de Rasbian Lite of eerst Domoticz?
Nee heb nog geen username en password geinstalleerdRepi3 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:52:
Zit je met een username/ww in je domoticz?
edit:
Heb mijn bericht aangepast met handleiding voor het installeren van Domoticz.
[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 11-10-2016 10:11 ]
Die errors heeft iedereen en volgens de maker van de edomoticz homebridge plug-in moet je maar net doen of je die niet gezien hebt. (Het heeft ook geen invloed op de werking).Possible schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Het werkt nog niet helemaal 100%. Zodra ik een default config.jsnon in /home/pi/.homebridge plaats, krijg ik de volgende error:
[afbeelding]
config.json example:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 { "description": "Configuration file for Domoticz platform.", "platforms": [ { "platform": "Domoticz", "name": "Domoticz", "server": "127.0.0.1", "port": "8080" } ], "accessories": [ ] }
Ik was iets te vroeg Als ik nogmaals een status update opvraag van homebridge, krijg ik nu deze melding:SkorpionNL schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Die errors heeft iedereen en volgens de maker van de edomoticz homebridge plug-in moet je maar net doen of je die niet gezien hebt. (Het heeft ook geen invloed op de werking).

Als ik config.json verwijder en homebridge weer herstat, dan krijg ik netjes de pincode te zien zonder foutmelldingen.
[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 11-10-2016 11:41 ]
Gevonden.... Had het pyton script ge copy-paste naar notepad++ en dat opgeslagen als een python script... maar dat gaat dus niet goed. Originele scripts gedownload en op de PI gezet... en meteen werken ...reddo schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:17:
hoe zou het kunnen dat vanaf de command line in putty dit werkt
python /home/pi/domoticz/scripts/python/tplink_smartplug.py -t 192.168.1.218 -c on
maar vanuit domoticz vanuit een virtual switch dit niet ?
script:///home/pi/domoticz/scripts/python/tplink_smartplug.py -t 192.168.1.218 -c on
Iemand ?? Ik heb zolangzamerhand alles geprobeerd maar niets helpt tot nu toe.

[ Voor 39% gewijzigd door reddo op 11-10-2016 17:32 ]
Ik ben op dit moment bezig in een horeca gelegenheid met domoticz,
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat ik scenes wil maken met verlichting gedimt naukeuriger dan in stappen van 5%.
hoe kan ik in de scene de stappen wijzigen van per 5% naar per procent.
of moet ik hiervoor gaan werken met scripts/events ?
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat ik scenes wil maken met verlichting gedimt naukeuriger dan in stappen van 5%.
hoe kan ik in de scene de stappen wijzigen van per 5% naar per procent.
of moet ik hiervoor gaan werken met scripts/events ?
Verwijderd
Kan je die dimmer via de webinterface wel per procent instellen?
Indien ja, script is jouw oplossing.
Indien nee, koop een andere dimmer
Via de webinterface kan het wel, gezien de hoeveelheid scen leek het mij makkelijk om dat via scenes te doen, ipv allemaal scripts, maar dan moet het maar via descriptsVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:24:
Kan je die dimmer via de webinterface wel per procent instellen?

Lijkt me toch een mooie zwave dekking, niet?
[ Voor 16% gewijzigd door maomanna op 11-10-2016 22:40 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Verwijderd
Het kan ook met 1 script_trickster_ schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Via de webinterface kan het wel, gezien de hoeveelheid scen leek het mij makkelijk om dat via scenes te doen, ipv allemaal scripts, maar dan moet het maar via descripts
Ik gebruik 2 Minimote afstandsbedieningen. Op zich zijn dat push buttons in Domoticz. De scenes die eraan hangen regel ik zelf in 1 script.
Zo kan je ook makkelijk dynamische scenes maken, ttz scenes die anders reageren op basis van gegevens.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
| <?php function miniliving1s(){ global $s,$i; if($s['denon']=='Off')sw($i['denon'],'On','Denon'); if($s['tv']=='Off')sw($i['tv'],'On','TV'); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/SAT/CBL',false,ctx);usleep(800000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/-42.0',false,ctx); if($s['tv']=='On'&&$s['tvled']=='Off')sw($i['tvled'],'On','tvled'); elseif($s['tv']=='On'&&$s['tvled']=='On')sw($i['tvled'],'Off','tvled'); } function miniliving2s(){ global $s,$i; if($s['kodi']=='Off')sw($i['kodi'],'On','Kodi'); if($s['denon']=='Off')sw($i['denon'],'On','Denon'); if($s['tv']=='Off')sw($i['tv'],'On','TV'); if($s['zon']<100){if($s['tvled']=='Off')sw($i['tvled'],'On','tvled');} elseif($s['zon']>300){if($s['kristal']=='On')sw($i['kristal'],'Off','kristal'); if($s['tvled']=='On')sw($i['tvled'],'Off','tvled');} file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/DVD',false,ctx);usleep(800000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/-36.0',false,ctx); } function miniliving3s(){ $denon=json_decode(json_encode(simplexml_load_string(file_get_contents(denon.'/goform/formMainZone_MainZoneXml.xml?_='.time,false,ctx))),TRUE); if($denon){ $denon['MasterVolume']['value']=='--'?$setvalue=-55:$setvalue=$denon['MasterVolume']['value']; $setvalue=$setvalue-3; if($setvalue>-10)$setvalue=-10; if($setvalue<-80)$setvalue=-80; $volume=80+$setvalue; usleep(100000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/'.$setvalue.'.0',false,ctx); } } function miniliving4s(){ $denon=json_decode(json_encode(simplexml_load_string(file_get_contents(denon.'/goform/formMainZone_MainZoneXml.xml?_='.time,false,ctx))),TRUE); if($denon){ $denon['MasterVolume']['value']=='--'?$setvalue=-55:$setvalue=$denon['MasterVolume']['value']; $setvalue=$setvalue+3;if($setvalue>-10)$setvalue=-10; if($setvalue<-80)$setvalue=-80; $volume=80+$setvalue; usleep(100000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/'.$setvalue.'.0',false,ctx); } } function miniliving1l(){ global $s,$i; if($s['denon']=='Off'){ sw($i['denon'],'On','Denon'); usleep(800000); } if($s['tv']=='On')sw($i['tv'],'Off','TV'); if($s['zon']>0){ if($s['kristal']=='On')sw($i['kristal'],'Off','Kristal'); if($s['tvled']=='On')sw($i['tvled'],'Off','tvled'); } file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/-50.0',false,ctx); usleep(800000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/TUNER',false,ctx); } function miniliving2l(){ global $i; sw($i['bureel'],'Toggle','Bureel'); } function miniliving3l(){ global $s,$i; sl($i['eettafel'],9,'dimmer eettafel'); if($s['tv']=='On')sw($i['tv'],'Off','TV'); if($s['kristal']=='On')sw($i['kristal'],'Off','kristal'); if($s['tvled']=='On')sw($i['tvled'],'Off','tvled'); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_OnOff%2FON&cmd1=aspMainZone_WebUpdateStatus%2F',false,ctx); usleep(800000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutMasterVolumeSet/-55.0',false,ctx); usleep(800000); file_get_contents(denon.'/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_InputFunction/TUNER',false,ctx); } function miniliving4l(){ global $a,$s,$i; $items=array('pirkeuken','pirgarage','pirinkom','pirhall'); foreach($items as $item)if($s[$item]!='Off')ud($i[$item],0,'Off',$item); $items=array('eettafel','zithoek','garage','inkom','hall','keuken','werkblad','wasbak','kookplaat'); foreach($items as $item)if($s[$item]!='Off')sw($i[$item],'Off',$item); } |
Werkt een Cresta TX320 of TFA320 ook in een koelkast of vriezer?
Bij de TFA320 staat dat het meetbereik tot -25 graden gaat, maar komt het signaal dan wel door de geisoleerde behuizing heen??
En hoe houden de batterijen zich in dergelijke omstandigheden?
Bij de TFA320 staat dat het meetbereik tot -25 graden gaat, maar komt het signaal dan wel door de geisoleerde behuizing heen??
Zal niet goed werken, batterijen zullen zeer snel plat lijken te zijn, en draadloze signalen worden tegengehouden door metalen behuizing van koelkast/diepvries.AWST6000 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:09:
Oplossing is om enkel de temperatuursensor in de koelkast/diepvries te steken, en deze via dunne draadjes (via deurrubber) te leiden. Ik ken die cresta dingen niet, maar veel kans dat je zo de temperatuursensor er uit kan solderen en draadjes aan kan hangen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
En de meetresultaten heb je toch niks aan, je meet de temperatuur van de lucht in de koelkast/vriezer.
Die temperatuur wisselt snel als je de deur even open hebt gehad. Sites zoals 'Voedingscentrum' e.d. zeggen daarom ook dat je een thermometer 24h in een glas water moet zetten, pas dan kun je betrouwbaar de temperatuur in de koelkast meten.
Die temperatuur wisselt snel als je de deur even open hebt gehad. Sites zoals 'Voedingscentrum' e.d. zeggen daarom ook dat je een thermometer 24h in een glas water moet zetten, pas dan kun je betrouwbaar de temperatuur in de koelkast meten.
Ik heb het wel eens geprobeerd en je kunt dan in ieder geval geen waardes meer ontvangen met je RFXCom. Dus daar heb je dan niets aan. Overigens heb ik nu een koelkast waarbij de temperatuur van koelvak en vriesvak apart digitaal worden weergegeven, dus is de 'noodzaak' er ook niet meer. Ik wilde toen, bij de oude koelkast, eens kijken hoe deze koelde en OF hij nog wel goed koelde....
ĀÆ\_(ツ)_/ĀÆ
Okee. Dus een koude douche voor het idee ;-)
Als je de temperatuur van je koelkast wilt meten om te kijken of deze nog goed functioneert, dan zijn daar gewoon thermometers voor te koop die je in je koelkast kan bevestigen. Dit zijn geen digitale thermometers trouwens, maar volgens mij is dat ivm condensatie ook niet echt wenselijk
@Phoolie: Ik heb analoge thermometers in de koelkast en vriezer.
De temperatuur in de vriezer is stabiel.
De temperatuur in de koelkast is minder stabiel. Dat komt natuurlijk door het openen van de deur, maar ook door het plaatsen van levensmiddelen die niet op koelkasttemperatuur zijn (Denk aan een sixpack bokbier) :-)
Ik controleer dagelijks als ik sta te koken.
Vandaar het idee.
Gelieve niet meer reageren over dit onderwerp . Anders gaat het alleen maar over een niet-uitvoerbaar idee. Alvast bedankt.
De temperatuur in de vriezer is stabiel.
De temperatuur in de koelkast is minder stabiel. Dat komt natuurlijk door het openen van de deur, maar ook door het plaatsen van levensmiddelen die niet op koelkasttemperatuur zijn (Denk aan een sixpack bokbier) :-)
Ik controleer dagelijks als ik sta te koken.
Vandaar het idee.
Gelieve niet meer reageren over dit onderwerp . Anders gaat het alleen maar over een niet-uitvoerbaar idee. Alvast bedankt.
Van een Cresta / TFA weet ik het niet. Maar zo'n budget Banggood ding (http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html) doet het prima. Afgelopen week voor het eerst een keer dat ie t niet meer deed. Toen heb ik de batterijen er uitgehaald en weer erin gestopt en doet het weer prima. Overigens kan het niet meer doen ook aan de rfxcom liggen, die heeft wel vaker kuren dat ie signalen niet meer oppikt. Ik heb laatst een rflink geleend en die pikte de signalen nog wel op terwijl RFXcom ding ze niet meer aangaf.AWST6000 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:09:
Is er iemand hier bekend met dit product?

Xiaomi Mi Smart Temperatuur / Vochtigheid Sensor - White
Vindt ze persoonlijk er wel netjes uitzien ik zou deze willen koppelen met Domoticz via de Wifi.
Ik heb echter geen idee hoe Domoticz de informatie hiervan zou kunnen afvangen en laten zien als temperatuur sensor. iemand ervaring hiermee?
Of heeft iemand goed ervaringen met z-wave sensoren van maximaal ā¬30? Heb als een fibaro motion sensor, maar iedere ruimte hier mee uitvoeren wordt erg kostbaar.

Vindt ze persoonlijk er wel netjes uitzien ik zou deze willen koppelen met Domoticz via de Wifi.
Ik heb echter geen idee hoe Domoticz de informatie hiervan zou kunnen afvangen en laten zien als temperatuur sensor. iemand ervaring hiermee?
Of heeft iemand goed ervaringen met z-wave sensoren van maximaal ā¬30? Heb als een fibaro motion sensor, maar iedere ruimte hier mee uitvoeren wordt erg kostbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door luigi87 op 12-10-2016 15:43 . Reden: Whoops, groot plaatje ]
- leeg -
Xaomi heeft vaak wel mooie spullen,
die met hun eigen app te bedienen zijn die alle mogelijke rechten wil hebben die er mogelijk zijn...
die met hun eigen app te bedienen zijn die alle mogelijke rechten wil hebben die er mogelijk zijn...
Ik kwam er net achter dat een tweetal temp meters al een maand geen verbinding hadden met Domoticz.
Nu vond ik een LUA screen dat de "last seen" controleert. Is dit DE manier op dit te controleren of is er een makkelijkere/betere manier?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=8644
Nu vond ik een LUA screen dat de "last seen" controleert. Is dit DE manier op dit te controleren of is er een makkelijkere/betere manier?
šš» Blog šš»
Volgens mij praat dat ding toch alleen met de Xiaomi gateway?luigi87 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:38:
Is er iemand hier bekend met dit product?
[afbeelding]
www.degroot-it.nl
Dat, en ook nog eens middels het ZigBee protocol. Dus niet bruikbaar met Z-wave.
Verwijderd
Dat is een goede manier, maar die zit ook standaard onder settings > other > sensor timeout.kraades schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:25:
Ik kwam er net achter dat een tweetal temp meters al een maand geen verbinding hadden met Domoticz.![]()
Niet per se een script voor nodig dus.
Ik heb er waarschijnlijk over heen gelezen of ik zoek niet op de goede termen, maar ik heb een "probleem" met Domoticz waar ik niet uit kom. Ik heb een slimme meter kabel aangesloten, deze werkt en registreert netjes iedere 10 seconden. (behalve als ik ook een RFlink aansluit, maar dan krijgt ie denk ik te weinig stroom van de Raspberry waar ie op in steekt). Nu heeft ie op de eerste dag van gebruik 152 KWh geregistreerd. Niet enorm hoog (nieuwbouw), maar t verstoort mn rapport en grafiek wel.
Is het mogelijk om een startwaarde in te geven voor beide tarieven? Deze heb ik namelijk op papier staan bij de oplevering. Zo kloppen mn grafiekjes netjes vanaf t begin.
Is het mogelijk om een startwaarde in te geven voor beide tarieven? Deze heb ik namelijk op papier staan bij de oplevering. Zo kloppen mn grafiekjes netjes vanaf t begin.
[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 12-10-2016 17:13 ]
Uit interesse heb ik ook even zitten zoeken en ik kom tot dezelfde conclusie. Ben nog geen oplossing tegengekomen waarmee je het direct kan aansturen. Of je zou wellicht aan de gang moeten gaan met een binaire sensor (al is mijn kennis met betrekking tot dat gelimiteerd), en deze in het apparaat plaatsen als een lussenschakeling.degroot schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:55:
[...]
Volgens mij praat dat ding toch alleen met de Xiaomi gateway?
Het zal wel aan mij liggen maar waar stel ik dan bijvoorbeeld in dat er een email verstuurd moet worden? Bij de algemene settings zie ik alles de timeout staan. En bij de sensor zelf kan ik wel bv. instellen dat er een notificatie is bij temperatuur groter dan n maar verder niets?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:08:
[...]
Dat is een goede manier, maar die zit ook standaard onder settings > other > sensor timeout.
Niet per se een script voor nodig dus.
šš» Blog šš»
Je kan de database aanpassen. Er staan geen meterstanden in de database, maar wel dagtotalen dacht ik. Backup downloaden, aanpassen en weer terugzetten.gastje01 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:13:
Ik heb er waarschijnlijk over heen gelezen of ik zoek niet op de goede termen, maar ik heb een "probleem" met Domoticz waar ik niet uit kom. Ik heb een slimme meter kabel aangesloten, deze werkt en registreert netjes iedere 10 seconden. (behalve als ik ook een RFlink aansluit, maar dan krijgt ie denk ik te weinig stroom van de Raspberry waar ie op in steekt). Nu heeft ie op de eerste dag van gebruik 152 KWh geregistreerd. Niet enorm hoog (nieuwbouw), maar t verstoort mn rapport en grafiek wel.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Morgen komt de pi binnen, dus ik test die evenPossible schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:01:
Oke na uren testen is het dan eindelijk gelukt. Ik kan met siri mijn Milight lampen bedienen met homekit / domoticz!
Ik heb de handleiding geupdate met de stappen die je moet volgen.
Succes!
Binnen Domoticz klopt mijn tijd niet. Die staat op 10:28 dinsdagochtend 11okt
Ik heb een Raspberry Pi3
Ik heb al gedaan :
sudo raspi-config
optie5 -> I2 - timezone
ingesteld op Europe/Amsterdam
en:
sudo cp /usr/share/zoneinfo/Europe/Amsterdam /etc/localtime
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik heb een Raspberry Pi3
Ik heb al gedaan :
sudo raspi-config
optie5 -> I2 - timezone
en:
[ Voor 12% gewijzigd door Atomic2005 op 12-10-2016 21:32 ]
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
Heb je wel een werkende (testen) internetverbinding?Atomic2005 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:31:
Ik heb een Raspberry Pi3
Ik heb al gedaan :
sudo raspi-config
optie5 -> I2 - timezone
en:
Dat Domoticz heeft ie ook van het internet afgetrokken. Dus dat lijkt me wel (?? ). Hoe test ik dat?JvdW schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:38:
[...]
Heb je wel een werkende (testen) internetverbinding?
Hij hangt met utp aan de router.
[ Voor 6% gewijzigd door Atomic2005 op 12-10-2016 21:43 ]
sudo apt-get update en upgrade uitvoeren kan nooit geen kwaad.Atomic2005 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:41:
[...]
Dat Domoticz heeft ie ook van het internet afgetrokken. Dus dat lijkt me wel (?? ). Hoe test ik dat?
Hij hangt met utp aan de router.
Verwijderd
Ik denk dat die vanzelf gestuurd worden naar email als die ingesteld is. Zet het eens op 1 minuutkraades schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar waar stel ik dan bijvoorbeeld in dat er een email verstuurd moet worden? Bij de algemene settings zie ik alles de timeout staan. En bij de sensor zelf kan ik wel bv. instellen dat er een notificatie is bij temperatuur groter dan n maar verder niets?
Die doet het niet, geen werkende internet verbinding dus. Wat nu?JvdW schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:51:
[...]
sudo apt-get update en upgrade uitvoeren kan nooit geen kwaad.
Ik heb al enkele jaren een cresta liggen in de vriezer in mijn schuur. Via een HomeWizard ontvang ik het signaal die ik weer uitlees met Domoticz. Afstand iets van 30 meter. Werkt perfect. Temperatuur heeft een logisch verloop. Je ziet het wanneer je niet ingevroren voedsel erin legt bijvoorbeeld. Ik ben er zeer blij mee.AWST6000 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:09:
Top ben benieuwd!Repi3 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:51:
[...]
Morgen komt de pi binnen, dus ik test die even
Helaas krijg ik accessoires nog niet voor elkaar.. Elke keer als ik 1 toevoeg, dan worden deze niet goed geladen...
Bijvoorbeeld xbox one plugin om via siri aan te zetten of mijn Sony Android TV
Heeft er iemand wellicht een accessoires welke ik kan testen die 100% werkt ? (Dan bedoel ik de opbouw va het script)
[ Voor 13% gewijzigd door Possible op 13-10-2016 08:05 ]
@Possible:
Onder welke iOS-versie draai je Siri?
En welke software gebruik je om de Homekit aan te sturen?
Ik heb Elgato Eve en Hesperus geprobeerd, maar die beginnen kennelijk te zoeken naar Homekit-compatible devices. Ik weet niet hoe ik handmatig dingen toe kan voegen, zoals op YouTube te zien is.
Ik heb Elgato Eve en Hesperus geprobeerd, maar die beginnen kennelijk te zoeken naar Homekit-compatible devices. Ik weet niet hoe ik handmatig dingen toe kan voegen, zoals op YouTube te zien is.
Is ie verbonden via wif of via de netwerkkabel?Atomic2005 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:17:
[...]
Die doet het niet, geen werkende internet verbinding dus. Wat nu?
Is er ingesteld dat ie automatisch een ipadres moet krijgen of heb je dat op handmatig gezet. Indien je het op handmatig hebt gezet, op welke plaats heb je dat dan gedaan?
je pi herstarten.Atomic2005 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:31:
Ik heb een Raspberry Pi3
Ik heb al gedaan :
sudo raspi-config
optie5 -> I2 - timezone
en:
heb het ook gehad toen het internet er even uit gelegen had.
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Ik ben voornemens om van mij Vera 3 over te stappen op Domoticz.
Ik heb inmiddels Domoticz draaien op een Raspberry 2 de RFX module even geleend van de Vera, dit werkt ook. Netatmo geĆÆntegreerd, Nest rookmelder idem en als laatste mijn HUE set zit er ook al in.
Ik ga nog een P1 USB kabel bestellen en een Aeotec Gen5 z-wave stick kopen. Echter misschien moet ik naar aanleiding van de volgende meteen maar wat extra's mee bestellen.
Een aantal vragen:
Ik heb inmiddels Domoticz draaien op een Raspberry 2 de RFX module even geleend van de Vera, dit werkt ook. Netatmo geĆÆntegreerd, Nest rookmelder idem en als laatste mijn HUE set zit er ook al in.
Ik ga nog een P1 USB kabel bestellen en een Aeotec Gen5 z-wave stick kopen. Echter misschien moet ik naar aanleiding van de volgende meteen maar wat extra's mee bestellen.
Een aantal vragen:
- Heeft het nog meerwaarde om over te gaan op een Raspberry 3?
- Ik wil in de garage een aantal dingen gaan loggen, 2x een S0 meter(PV+WP) en 4x temperatuur(wellicht later nog meer). Wat is hiervoor de beste, makkelijkste oplossing?
[ Voor 20% gewijzigd door Appie Heijn op 13-10-2016 12:39 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Op het moment heb ik een mini-KaKu setup waarbij ik drie lampen schakel met een afstandsbediening.
Dit wil ik graag wat uitbreiden met wat meer lampen. Echter wil ik graag overstappen op Z-wave, omdat de signalen van KaKu niet altijd bij alle lampen aankomen. Verder lijkt het mij cool als de lampen op een bepaalde tijd ingeschakeld worden in de avond. Nu doe ik precies dat, maar met de hand.
Ik heb al een NAS draaien, die kan ook wel het domotica-aspect beheren. Die heb ik dus al. Wat zoek ik nog;
- Z-wave plus USB-stick
- Muurplug met zo min mogelijk fratsen
Sticks: Z-Wave.Me UZB Z-Wave Plus (ā¬32), of de Aeon Labs Aeotec Z-Stick Gen5 (ā¬45). Waarom zou ik voor de duurdere variant hier kiezen? Voldoet de Z-Wave.me stick, of kan ik beter die van Aeon nemen?
Wallplugs: Zit hier veel verschil in? Deze zijn van zeer duur tot zeer goedkoop beschikbaar, maar ik weet niet welke ik nodig heb. Het liefst geef ik natuurlijk zo min mogelijk uit.
De afstand tussen mijn NAS en de dichtstbijzijnde lamp is ~8 meter, en hier zitten twee gasbeton muren tussen. Gaat dit een probleem opleveren?
Dit wil ik graag wat uitbreiden met wat meer lampen. Echter wil ik graag overstappen op Z-wave, omdat de signalen van KaKu niet altijd bij alle lampen aankomen. Verder lijkt het mij cool als de lampen op een bepaalde tijd ingeschakeld worden in de avond. Nu doe ik precies dat, maar met de hand.
Ik heb al een NAS draaien, die kan ook wel het domotica-aspect beheren. Die heb ik dus al. Wat zoek ik nog;
- Z-wave plus USB-stick
Sticks: Z-Wave.Me UZB Z-Wave Plus (ā¬32), of de Aeon Labs Aeotec Z-Stick Gen5 (ā¬45). Waarom zou ik voor de duurdere variant hier kiezen? Voldoet de Z-Wave.me stick, of kan ik beter die van Aeon nemen?
Wallplugs: Zit hier veel verschil in? Deze zijn van zeer duur tot zeer goedkoop beschikbaar, maar ik weet niet welke ik nodig heb. Het liefst geef ik natuurlijk zo min mogelijk uit.
De afstand tussen mijn NAS en de dichtstbijzijnde lamp is ~8 meter, en hier zitten twee gasbeton muren tussen. Gaat dit een probleem opleveren?
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Ik ben laatste zelf ook meer met Z-wave gaan doen, Naast me KAKU netwerk. Ik had hiervoor de UZB Z-Wave plus usb stick voor aangeschaft. Echter ging deze niet goed samen met mijn Radiator knoppen van Danfoss en had ik wat andere rare bugs. Uiteindelijk heb de Aeon labs gekocht en draait het systeem wel stabiel en goed.fonsoy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:43:
Op het moment heb ik een mini-KaKu setup waarbij ik drie lampen schakel met een afstandsbediening.
- Z-wave plus USB-stick
Ik ben er nog steeds niet zeker van of dit lag aan de UZB stick, want had ook stabiliteits- issues met de hardware waarop me Domoticz draaide.
Me UZB stick ligt hier nog steeds stof te happen, dus als je interesse hebt hoor ik het wel. maar neem bovenstaand verhaal wel even mee in je afweging!
degroot schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:55:
[...]
Volgens mij praat dat ding toch alleen met de Xiaomi gateway?
BizzieBis schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:58:
Dat, en ook nog eens middels het ZigBee protocol. Dus niet bruikbaar met Z-wave.
Dank nog voor jullie hulp. Jammer dat het niet kan, had een mooie goedkope oplossing geweerst.aex351 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:41:
[...]
Uit interesse heb ik ook even zitten zoeken en ik kom tot dezelfde conclusie. Ben nog geen oplossing tegengekomen waarmee je het direct kan aansturen. Of je zou wellicht aan de gang moeten gaan met een binaire sensor (al is mijn kennis met betrekking tot dat gelimiteerd), en deze in het apparaat plaatsen als een lussenschakeling.
Heb nu in ieder geval 2 stuks Aeotech Multisensor 6 aangeschaft om op de lokatie ook nog een beweging sensor en licht sensor nodig had.
[ Voor 22% gewijzigd door luigi87 op 13-10-2016 13:19 ]
- leeg -
Als je schakelmomenten mist kun je overigens ook altijd nog de antenne van de rfxcom vervangen door een wat krachtiger exemplaar met meer dBi.
Edit:
Pardon, men heeft geen rfxcom. Foutje...
Edit:
Pardon, men heeft geen rfxcom. Foutje...
[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 13-10-2016 13:44 ]
šš» Blog šš»
Ik heb gemerkt dat het voor mij wel geholpen heeft iin snelheid. Maar dat komt wellicht ook omdat ik op de zelfde Pi de backup laat binnenkomen en gaan en er daarnaast ook een mailservertje op heb draaien .Appie Heijn schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:36:
- Heeft het nog meerwaarde om over te gaan op een Raspberry 3?
Denk het makkelijkste om daar ook een Pi te leggen en die uit te lezen. Al dan niet door daar ook Domoticz op te zetten en dat dan uit te lezenAppie Heijn schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:36:
- Ik wil in de garage een aantal dingen gaan loggen, 2x een S0 meter(PV+WP) en 4x temperatuur(wellicht later nog meer). Wat is hiervoor de beste, makkelijkste oplossing?
Fonsoy heeft toch (nog) geen RFXcom?kraades schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:16:
Als je schakelmomenten mist kun je overigens ook altijd nog de antenne van de rfxcom vervangen door een wat krachtiger exemplaar met meer dBi.
[ Voor 78% gewijzigd door AWST6000 op 13-10-2016 13:21 ]
Nee, volgens mij heeft hij alleen een afstandsbediening. Ik moet zeggen dat ik met de rfxcom met andere antenne veel minder schakelingen mis dan vroeger met de kaku afstandsbediening. Als ik 1 of 2 keer per maand een schakeling mis is het veel. Ik heb toch zeker 200 a 250 schakelacties per maand, als het niet meer is.
Binnen de RFXmgr kun je het vermogen toch ook aanpassen? (Ik heb daar nog niet aangezeten omdat ik voldoende bereik heb met een 'andere' antenne)
Thanks, ik kan daar zo wat DS18B20 sensoren aanhaken? Of zijn er betere sensoren voor het meten van leidingen?commentator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:21:
[...]
Ik heb gemerkt dat het voor mij wel geholpen heeft iin snelheid. Maar dat komt wellicht ook omdat ik op de zelfde Pi de backup laat binnenkomen en gaan en er daarnaast ook een mailservertje op heb draaien .
[...]
Denk het makkelijkste om daar ook een Pi te leggen en die uit te lezen. Al dan niet door daar ook Domoticz op te zetten en dat dan uit te lezen
Zat eerst te denken aan een Fibaro Binary, alleen dan kom ik qua aansluitingen niet uit met de S0 naast 4 temperatuur sensoren.
[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 13-10-2016 13:29 ]
netwerkkabel, rechstreeks aan het modem/router. En het heeft gewerkt in het begin, want Domoticz heeft ie ook van het net aftgetrokken.commentator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
Is ie verbonden via wif of via de netwerkkabel?
Is er ingesteld dat ie automatisch een ipadres moet krijgen of heb je dat op handmatig gezet. Indien je het op handmatig hebt gezet, op welke plaats heb je dat dan gedaan?
Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen of heeft niemand een ZWave Plus Fibaro Motion-sensor?Pimmeh schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:53:
Ik zit eraan te denken om de Fibaro Motion Sensor te kopen maar op de Domoticz-website staat dit op de compatibiliteitslijst:
FIBARO System FGMS001 Motion Sensor (movement, temperature, lightlevel, tamper) (EU ZW+ version 3.2 movement, temperature DOES NOT WORK)
Moet ik hier uithalen dat de in EU verkochte ZWave-plus-variant grotendeels niet werkt met Domoticz? Het typenummer van de ZWave Plus-variant is 'FGMS-001 ZW5' en heeft firmwareversie 2.6, volgens http://www.domotica-shop.nl/product.php?productid=16830
Ik kan die technische specificaties niet matchen op wat er op de Domoticz-wiki staat. Heeft iemand hier deze sensor in de variant van ZWave Plus die hier wat helderheid op kan geven?
goede vraag, ik heb alleen de niet plus versies, welke prima werken.
goed te includen in domoticz ook
Met ESP Easy, is zo gepiept. Werkt hier als een zonnetje.Appie Heijn schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:28:
[...]
Thanks, ik kan daar zo wat DS18B20 sensoren aanhaken? Of zijn er betere sensoren voor het meten van leidingen?
Zat eerst te denken aan een Fibaro Binary, alleen dan kom ik qua aansluitingen niet uit met de S0 naast 4 temperatuur sensoren.
[ Voor 77% gewijzigd door maomanna op 13-10-2016 14:20 ]
dubbelpost...
[ Voor 96% gewijzigd door maomanna op 13-10-2016 14:20 ]
Zowel voor S0 als voor de tempsensoren? Dan zouden dan 5 stuks worden?maomanna schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:18:
[...]
Met ESP Easy, is zo gepiept. Werkt hier als een zonnetje.
Ik draai Eve onder iOS 10.0,1AWST6000 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:03:
@Possible:
Ik gebruik een Raspberry Pi 2 om Homekit aan te sturen i.c.m. Domoticz
je kan per io pin van een nodecmu, 4maal een ds18b20 hangen.Appie Heijn schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:27:
[...]
Zowel voor S0 als voor de tempsensoren? Dan zouden dan 5 stuks worden?
Hoe je een S0 moet uitmeten weet ik niet. moet je even op die blog van espeasy kijken
https://www.mysensors.org/build/pulse_power
[ Voor 6% gewijzigd door maomanna op 13-10-2016 15:08 ]
Da's in ieder geval goed om te weten. Enig idee wat de batterijduur is? Anders is de Plus-versie niet heel veel toevoegend in mijn situatie denk ik.maomanna schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:18:
goede vraag, ik heb alleen de niet plus versies, welke prima werken.
Heb er eentje in het systeem en volgens mij werkt die wel goed. Ik weet alleen niet welke versie van Open Z-wave ik draai momenteelPimmeh schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen of heeft niemand een ZWave Plus Fibaro Motion-sensor?
- leeg -
ik heb van die oplaadbare batterijen van ebay. welke vlam kunnen vatten (hier niet gebeurd)Pimmeh schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:41:
[...]
Da's in ieder geval goed om te weten. Enig idee wat de batterijduur is? Anders is de Plus-versie niet heel veel toevoegend in mijn situatie denk ik.
Ze gaan best lang mee, denk toch wel 9 - 12maanden.
En alle functies werken? En welke versies kun je allemaal draaien dan? Je hebt toch gewoon Domoticz nodig en een ZWave controller? Wat mis ik dan nog?
Even een paar vraagjes, zie door de bomen het bos niet meer!
1.) Wat ben ik allemaal nodig als ik Stroom / Gas en eventueel Water wil gaan uitlezen via een RPi. Of het voordeliger om het via mijn Syno NAS DS414.
2.) Bij de RPi 3, heb ik dan alleen de RPi, MicroSD kaart, behuizing & Adapter nodig? Of nog meerdere componenten?
3.) Wij maken gebruik van een Zonneboiler, is deze ook uit te lezen via Domoticz?
Alvast veel dank voor het beantwoorden!
1.) Wat ben ik allemaal nodig als ik Stroom / Gas en eventueel Water wil gaan uitlezen via een RPi. Of het voordeliger om het via mijn Syno NAS DS414.
2.) Bij de RPi 3, heb ik dan alleen de RPi, MicroSD kaart, behuizing & Adapter nodig? Of nog meerdere componenten?
3.) Wij maken gebruik van een Zonneboiler, is deze ook uit te lezen via Domoticz?
Alvast veel dank voor het beantwoorden!
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
bij mijn wetenw erkt alles.Pimmeh schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:01:
En alle functies werken? En welke versies kun je allemaal draaien dan? Je hebt toch gewoon Domoticz nodig en een ZWave controller? Wat mis ik dan nog?
temp - motion - seismo - led kleuren
Versie? 2.6 meen ik.
Library Version:
3
Protocol Version:
3.67
Application Version:
2.07
Met een vast ipadres of via dhcp?Atomic2005 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:36:
[...]
netwerkkabel, rechstreeks aan het modem/router. En het heeft gewerkt in het begin, want Domoticz heeft ie ook van het net aftgetrokken.
Ook al eens een reboot gedaan?
Ik heb inmiddels een clean image gemaakt. Hierbij staat geinstalleerd:
-Rasbian Jessie latest Lite
-Domoticz
-Homebridge
-NZBGet
-Sonarr
Incl automatisch opstarten etc..
Probleem is: Image is 16 GB.. Dus als iemand ruimte heeft...
-Rasbian Jessie latest Lite
-Domoticz
-Homebridge
-NZBGet
-Sonarr
Incl automatisch opstarten etc..
Probleem is: Image is 16 GB.. Dus als iemand ruimte heeft...
momenteel heb ik op een bepaalde plek 6 relais zitten waarmee ik nu nog schakelingen met een Siemens logo doe. Buitenverlichting/sensoren/etc. Nu wil ik overgaan op Domoticz met zwave, maar vind het zonde om 6x een z-wave relais module te kopen.
Is er geen mogelijkheid voor een IO board waarmee ik op centrale plekken een x aantal apparaten kan besturen via Domoticz / z-wave?
Is er geen mogelijkheid voor een IO board waarmee ik op centrale plekken een x aantal apparaten kan besturen via Domoticz / z-wave?
Met Domoticz versie v3.5752 is de mogelijkheid opgenomen om de boiler mbv de Nefit Easy aan- of uit te zetten. Echter, als ik de switch toevoeg en schakel, dan gebeurt er niets. Sterker nog, als de heet water aan staat en ik schakel deze in Domoticz uit, dan zie ik in de Nefit app op de iPhone niets gebeuren en schakelt de switch even later in Domoticz weer op ON. Misschien nog een foutje in Domoticz (het is slechts 14 uur geleden opgenomen in Domoticz), of misschien doe ik iets verkeerd.
Anderen die met de Nefit Easy in Domoticz werken en weten wat er mis is?
Anderen die met de Nefit Easy in Domoticz werken en weten wat er mis is?
ĀÆ\_(ツ)_/ĀÆ
Ik heb de schakelaar er ook bij, maar ik denk dat het gewoon een status aangeeft van de boiler, niet dat je hem zelf kan uit/inschakelen.
vast ip adres. En reboot al gedaan.commentator schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:19:
[...]
Met een vast ipadres of via dhcp?
Ook al eens een reboot gedaan?
sudo apt-get update werkt nog steeds niet. Dus nog steeds geen werkende internet verbinding
Over de Nefit integratie gesproken. Heb je nog steeds die externe server nodig die de daadwerkelijk aansturing doet?
šš» Blog šš»
Ja, die heb je nog wel nodig. Maar eenmaal geĆÆnstalleerd op de Syno draait ie prima hoor
ĀÆ\_(ツ)_/ĀÆ
Heb je nog andere zaken geĆÆnstalleerd behalve domoticz?Atomic2005 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:16:
[...]
vast ip adres. En reboot al gedaan.
sudo apt-get update werkt nog steeds niet. Dus nog steeds geen werkende internet verbinding
Spanning erop/eraf, je router/modem rebooten etc ?
Ter info voor alle ToonĀ® gebruikers:
https://forum.eneco.nl/st...-de-recente-storing-12123
Reactie Eneco medewerker:
https://forum.eneco.nl/st...9/index44.html#post123211
https://forum.eneco.nl/st...-de-recente-storing-12123
Reactie Eneco medewerker:
https://forum.eneco.nl/st...9/index44.html#post123211
Verder niets geinstalleerd. Alleen na domoticz die USB zwave controller "driver" geinstalleerd en die usb poort permanent gemaakt. En domoticz automatisch op laten starten na opstarten van de Pi3JvdW schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:14:
[...]
Heb je nog andere zaken geĆÆnstalleerd behalve domoticz?
Spanning erop/eraf, je router/modem rebooten etc ?
Spanning van Pi3 afgehaald. En softwarematig "sudo reboot" gedaan. Modem niet gereset. Maar rest vd poorten hebben gewoon internet.
Bij de netwerk poort van de Pi3 brandt het een oranje lampje, en een groen lampje knippert.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.