Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wervisser schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:40:
[...]
Hou je vast voor een totale NOOB opmerking... en waar ga ik dit dan inzetten ? Ik neem aan dat ik het PHP-tje in de scripts map kan plaatsen en dan via de knop aanpassen een URL aan kan roepen :?
Er komt wel wat meer bij kijken...
Er staat al redelijk wat uitleg op een aantal posts op m'n site: https://egregius.be/tag/domoticz/
En op het domoticz forum in een topic op http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=12343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:44:
[...]

Er komt wel wat meer bij kijken...
Er staat al redelijk wat uitleg op een aantal posts op m'n site: https://egregius.be/tag/domoticz/
En op het domoticz forum in een topic op http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=12343
Thanks, ik ga mij even verder inlezen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:36:
Heeft iemand Nefit Easy überhaupt al werkend in de nieuwe versie?
Ja? Waar loop je tegenaan dan?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:41
Ik moet zeggen dat ik vandaag toch wel geschrokken ben van oa de toon van dit bericht
https://www.domoticz.com/....php?f=3&p=101746#p101746

als je als betatester betrokken bent en geen problemen ervaart en er komt een echte, niet beta, release uit dan zou je toch niet mogen verwachten dat het systeem maar blijft crashen na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
commentator schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:59:
Ik moet zeggen dat ik vandaag toch wel geschrokken ben van oa de toon van dit bericht
https://www.domoticz.com/....php?f=3&p=101746#p101746

als je als betatester betrokken bent en geen problemen ervaart en er komt een echte, niet beta, release uit dan zou je toch niet mogen verwachten dat het systeem maar blijft crashen na de update.
Ik snap de frustratie wel hoor. Daar niet van.
Wordt natuurlijk ook een zooitje zo in zo'n draadje. Open per issue een topic en klaar.

Maar dit is een heel sterk punt, wat ik hier al heel lang roep:
If you are running domoticz on a system that you can not control (Like a Synology NAS), you can not compile or even make/restore a full backup, wait... wait at least a week
Draai zoiets niet op een NAS, haal voor 35 euro iets wat perfect capabel is om het te draaien. Een Pi. Of andersoortig, een VM, weet ik het, maar een DEDICATED systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meningen verschillen...
Bij mij draait het stabieler en sneller sinds ik van Pi2 naar Syno 1513+ verhuist ben.
Ook van de laatste stable heb ik geen crashes ervaren totnogtoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 06:38
UltraSub schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:23:
[...]

Ik snap de frustratie wel hoor. Daar niet van.
Wordt natuurlijk ook een zooitje zo in zo'n draadje. Open per issue een topic en klaar.

Maar dit is een heel sterk punt, wat ik hier al heel lang roep:

[...]

Draai zoiets niet op een NAS, haal voor 35 euro iets wat perfect capabel is om het te draaien. Een Pi. Of andersoortig, een VM, weet ik het, maar een DEDICATED systeem.
Ik ben juist van een Pi naar een Synology gegaan vanwege de onbetrouwbaarheid van de SD kaart in de Pi..

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Ik heb een DS215J en achterin zitten 2 USB poorten.

Op de één heb ik de slimme meter aangesloten en de andere de andere de 433.92MHz USB transceiver RFXcom. Volgens domoticz zitten beiden op /dev/ttyUSB0.

Nu werken beide apparaten niet. Pas als ik de RFXcom verwijder dan werkt het uitlezen van de slimme meter pas weer.

Er bestaat een commando om in Putty uit te lezen welke usb poorten in gebruik zijn, weet iemand dit commando? Ik kan zo niks vinden.

Is het mogelijk om 2 apparaten voor domoticz te gebruiken op de synology nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard kan je meerdere hardware gebruiken, ook op Syno.
Heb je de syno al herstart?
De drop down list zou 2 poorten moeten tonen.
Zoek maar es in de wiki naar persistent usb vor shell commando's hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:25
Isane schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:07:
Ik heb een DS215J en achterin zitten 2 USB poorten.

Op de één heb ik de slimme meter aangesloten en de andere de andere de 433.92MHz USB transceiver RFXcom. Volgens domoticz zitten beiden op /dev/ttyUSB0.

Nu werken beide apparaten niet. Pas als ik de RFXcom verwijder dan werkt het uitlezen van de slimme meter pas weer.

Er bestaat een commando om in Putty uit te lezen welke usb poorten in gebruik zijn, weet iemand dit commando? Ik kan zo niks vinden.

Is het mogelijk om 2 apparaten voor domoticz te gebruiken op de synology nas?
lsusb

je vraag omtrent 2 apparaten op syno weet ik niet, draai op een rpi

Terugkomend op Gizmo zijn post.
Snap de frustratie wel.
Elke het zelfde gezever elke weer uitleg en de oplossing geven.
Als mensen eens lezen is het zo opgelost, je kan soms gewoon moe worden daarvan...

Verder heb ik sinds mijn overstap van rpi2 naar rpi3 gemerkt dat de beta's stabieler, snelleren dus lekkerder werken.
Nooit geen problemen dan wel hickups.

[ Voor 7% gewijzigd door Siewert op 02-11-2016 21:17 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Siewert schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:16:
[...]
Snap de frustratie wel.
Elke het zelfde gezever elke weer uitleg en de oplossing geven.
Als mensen eens lezen is het zo opgelost, je kan soms gewoon moe worden daarvan...
Zeg wel! :'(
Zelfs als lid van het forum zou je er al moe van worden. Mensen doen gewoon geen moeite meer om iets te zoeken. Doen 1 zoekopdracht en geven dan op terwijl je toch echt wel op 99% van de vragen een antwoord kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:10:
[...]

Zeg wel! :'(
Zelfs als lid van het forum zou je er al moe van worden. Mensen doen gewoon geen moeite meer om iets te zoeken. Doen 1 zoekopdracht en geven dan op terwijl je toch echt wel op 99% van de vragen een antwoord kan vinden.
Dat komt omdat mensen het AppStore idee krijgen. Yes er is een update! Hop, ram op update. Zonder release notes of zo te lezen, vaak is er geeneens toegevoegde waarde. "Het moet gewoon werken, doe ik bij de AppStore toch ook?". Steeds meer mensen installeren het ff snel omdat het zo makkelijk gaat. Des te teleurgestelden als een update niet werkt. Zoeken is hen onbekend, hoeft bij al die apps op je telefoon immers ook niet. Tsja. De valkuil van succes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
Daarnaast realiseert men zich denk ik niet voldoende dat Domoticz een opensource project is dat volop in ontwikkeling is met alle voor en nadelen die daarbij horen. Neem daar in veel gevallen de onbekendheid met linux in mee en er zijn er zat die dan in de problemen komen.

Ik heb ook wel eens issue, maar google en een boel geduld hebben tot nu toe alles kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Laatst online: 13-09 09:16
wervisser schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:49:
[...]

Thanks, ik ga mij even verder inlezen. _/-\o_
Ok, ben weer een stukje verder. Ik heb een relatief eenvoudig LUA scriptje in mijn Scripts directory geplaatst en deze werkt naar behoren. Ik kan echter nergens vinden hoe vaak dit script wordt aangeroepen. Loopt Domoticz bij elke interactie alle scripts af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Alle time scripts worden elke minuut doorlopen, elk device script als een device van status veranderd. Je moet zelf controleren in het device script of het event van belang is voor het device in dat script. (if devicechange['dev_naam'] of zoiets uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:11:
[...]

Ja? Waar loop je tegenaan dan?
Hoe moet je de hardware instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:31:
[...]

Traag in Domoticz of HA?
In Domoticz zijn de on/off actions in ieder geval traag. Ik had daar vroeger een rectietijd van 800 tot 1200msec. Sedert mijn LUA2PHP script is dat gedaald tot 43 msec.

[...]

'Slapen' is gewoon een dummy schakelaar waarmee we aanduiden of we slapen, of niet.
Samen met een 'Weg' schakelaar bepaalt die wat er met de hele installatie moet gebeuren.
Guy,

zou jij dat LUA2PHP script nog een keer willen posten?? _/-\o_

Laat maar, heb je site algevonden! :)

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 03-11-2016 12:55 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 16:25
Ik heb soms met 433 aan commando's welke soms wel tot 8 seconden duren.
Uit gaat dan wel weer snel, net of de frxcom slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Zijn die tijden van een recente build? Hebben ze niet recentelijk een grote wijziging in het event systeem gedaan waardoor alles nu veel sneller gaat?

@guy waar zijn die usleep's in het script eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:34
Das heel mooi indeed, alleen zie ik daar geen teruglevering in terug zoals in Domoticz. (Zonnepanelen opbrengst). En daarbij is er ook een handleiding die uitlegt hoe je dit precies allemaal zo installeert? :P

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 03-11-2016 12:08 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:17:
[...]

Hoe moet je de hardware instellen?
Wat heb je nu gedaan al ?

Je moet weten op welke poort je de easy-server hebt gestart. Meestal is deze bereikbaar via 127.0.0.1 poort 3000

Als je vervolgens onder hardware in Domoticz de hardware toevoegt (Nefit Easy HTTP server over LAN interface IP:127.0.0.1 poort:3000) dan krijg je onder devices een aantal Nefit devices te zien die je kunt toevoegen. That's it.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:06:
[...]

Das heel mooi indeed, alleen zie ik daar geen teruglevering in terug zoals in Domoticz. (Zonnepanelen opbrengst). En daarbij is er ook een handleiding die uitlegt hoe je dit precies allemaal zo installeert? :P
Teruglevering kan vast ook prima, ik heb geen zonnepanelen dus zou het niet weten :P

En de stappen staan er toch? De pakketten installeren staat wel op de sites daarvan uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:34
ThinkPadd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:12:
[...]

Teruglevering kan vast ook prima, ik heb geen zonnepanelen dus zou het niet weten :P

En de stappen staan er toch? De pakketten installeren staat wel op de sites daarvan uitgelegd.
Het werkt wat mij betreft nu prima in Domoticz (zonder veel gestoei) en daar zie ik alles in, via de Domotix app op iphone, dus voorlopig blijf ik daar even gebruik van maken if you dont mind :P Zal als ik tijd heb van het weekend eens kijken. Thx voor de tip!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
tlpeter schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:26:
Ik heb soms met 433 aan commando's welke soms wel tot 8 seconden duren.
Uit gaat dan wel weer snel, net of de frxcom slaapt.
De vraag is waar de vertraging zit. Duurt het zolang voordat de RFXCOM een opdracht krijgt van Domoticz of zendt de RFXtrx433 niet direct na de opdracht.
De RFXtrx433 werkt met Listen-Before-Talk. Als er een ander RF signaal aanwezig is dan wacht de RFXtrx433 een poosje totdat het RF signaal weg is of na een timeout. Als er een ander RF signaal aanwezig is en de RFXtrx433 zou dan gaan zenden dan is er een grote kans dat beide signalen verstoord worden en geen van beide aankomt bij de ontvanger.
Het is daarom niet aan te raden om bv KAKU deur/raam sensors te gebruiken om daar verlichting, via Domoticz, mee te schakelen omdat deze sensoren een seconde of 5 een RF signaal zenden en de RFXtrx433 dus al die tijd gaat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
b_weijenberg schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:16:
[...]

De vraag is waar de vertraging zit. Duurt het zolang voordat de RFXCOM een opdracht krijgt van Domoticz of zendt de RFXtrx433 niet direct na de opdracht.
De RFXtrx433 werkt met Listen-Before-Talk. Als er een ander RF signaal aanwezig is dan wacht de RFXtrx433 een poosje totdat het RF signaal weg is of na een timeout. Als er een ander RF signaal aanwezig is en de RFXtrx433 zou dan gaan zenden dan is er een grote kans dat beide signalen verstoord worden en geen van beide aankomt bij de ontvanger.
Het is daarom niet aan te raden om bv KAKU deur/raam sensors te gebruiken om daar verlichting, via Domoticz, mee te schakelen omdat deze sensoren een seconde of 5 een RF signaal zenden en de RFXtrx433 dus al die tijd gaat wachten.
Ik zal er eens goed naar kijken. Ik gebruik niet veel KaKu.
Ik heb een drie tal wandschakelaars en een stekker en een 3500 voor de ventilatie.
Ik laat het je wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
[...]

Dit is wel een belangrijk puntje. Als voorbeeld ik had motion sensors op 433mhz en verlichting hierop. Het duurde gemiddeld 4 seconden voor dat het licht geschakeld werd. niet handig als je dan al midden in de hal of op de trap loopt.
Dit heb ik opgelost door het de lampen te bedienen met Fibaro Dimmer 2 op Z-wave, nu schakelt de hele bende bijna gelijk, soms met een kleine vertraging omdat er een weer een ander 433mhz signaal door heen schreeuwt

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 09:01
Ik zit met het volgende, ik heb een blockly aangemaakt met de volgende regels

IF - Securitypanel = disarmed and time = > sunset (scene - verlichting=on).

Het probleem wat ik vervolgens heb, is dat Domoticz het commando 'scene verlichting=on' blijft afvuren om de paar minuten. Als ik dus de verlichting handmatig aanpas, wordt dit na een paar minuten weer ongedaan gemaakt.

Weet iemand hoe ik dit beter zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
In het if-stament de controle opnemen of het licht al aan is. (if .... and verlichting != 'On')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 23:14
Na een aantal uren zoeken en proberen kom ik niet echt verder, dus hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een variable script die de status bekijkt van 2 "string" variabelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
--script_variable_wakeupvar.lua
commandArray = {}
if (uservariablechanged['VarWakeUpBadkamer'] ~= '0' and otherdevices['BadkamerWakeup'] == 'Off') then
    commandArray['Variable:VarWakeUpBadkamerTriggered']='0'
    commandArray['Variable:VarWakeUpBadkamer']='0' 
    print("VarWakeUpBadkamer reset naar 0")

elseif (uservariablechanged['VarWakeUpBadkamerTriggered'] ~= '0' and otherdevices['BadkamerWakeup'] == 'Off') then
    print("VarWakeUpBadkamerTriggered reset naar 0")
end  
return commandArray

Het script doet precies wat het moet doen, echter blijft het script ook uitgevoerd worden wanneer de variabelen al op 0 staan.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:45:
Zijn die tijden van een recente build? Hebben ze niet recentelijk een grote wijziging in het event systeem gedaan waardoor alles nu veel sneller gaat?

@guy waar zijn die usleep's in het script eigenlijk voor?
Geen idee hoe lang een on/off action nu duurt, al een tijd niet meer getest.
De usleep zit erin om een pauze tussen meerdere acties te hebben. Als ik bv slapen activeer worden er soms wel 10 schakelcommando's gestuurd. Zonder de pauze resulteerde dat af en toe in een mutex error en bijgevolgd een crash van domoticz.
En mijn huidige versie heb ik die nu zelfs variabel gemaakt zodat je bij elke switch opdracht kan meegeven hoelang er een pauze moet achter komen. Immers bij alles uitschakelen doet het er niet toe of dat in 1 keer gebeurt of elke 2 seconden een device. Bij inschakelen van 3 devices door een pir is het dan wel prettiger dat er geen pauze tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 09:01
janne_nl schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:32:
In het if-stament de controle opnemen of het licht al aan is. (if .... and verlichting != 'On')
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:09:
[...]

Wat heb je nu gedaan al ?

Je moet weten op welke poort je de easy-server hebt gestart. Meestal is deze bereikbaar via 127.0.0.1 poort 3000

Als je vervolgens onder hardware in Domoticz de hardware toevoegt (Nefit Easy HTTP server over LAN interface IP:127.0.0.1 poort:3000) dan krijg je onder devices een aantal Nefit devices te zien die je kunt toevoegen. That's it.
Ik zou willen dat het zo simpel is.
Ik heb nu ingevuld onder hardware:

Actief: V
Naam: Easy (what's in a name...)
Type: Nefit Easy HTTP server over LAN interface
Gegevens
Timeout: 1 minuut

Remote address: 127.0.0.1
Poort: 3000

Maar ik vind helaas nog niets onder apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Detect new hardware staat (tijdelijk) aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janne_nl schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:16:
Detect new hardware staat (tijdelijk) aan?
Ja, staan aan voor 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het Nefit http address niet klopt:

2016-11-03 15:27:31.857 NefitEasy: Worker stopped...

2016-11-03 15:27:31.857 NefitEasy: Worker started...

2016-11-03 15:27:32.907 Error: NefitEasy: Error getting http data!

2016-11-03 15:27:32.918 Error: NefitEasy: Error getting http data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 23:14
SkorpionNL schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:34:
Na een aantal uren zoeken en proberen kom ik niet echt verder, dus hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een variable script die de status bekijkt van 2 "string" variabelen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
--script_variable_wakeupvar.lua
commandArray = {}
if (uservariablechanged['VarWakeUpBadkamer'] ~= '0' and otherdevices['BadkamerWakeup'] == 'Off') then
    print("VarWakeUpBadkamer reset naar 0")

elseif (uservariablechanged['VarWakeUpBadkamerTriggered'] ~= '0' and otherdevices['BadkamerWakeup'] == 'Off') then
    print("VarWakeUpBadkamerTriggered reset naar 0")
end  
return commandArray

Het script doet precies wat het moet doen, echter blijft het script ook uitgevoerd worden wanneer de variabelen al op 0 staan.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Na nog meer proberen bleek de oplossing te liggen bij het gebruiken van "uservariables" ipv "uservariablechanged". Snap echter het doel van laatstgenoemde niet in dit geval. Voordeel van "uservariables" is dat deze ook in een device LUA script gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:08:
[...]

Ik zou willen dat het zo simpel is.
Ik heb nu ingevuld onder hardware:

Actief: V
Naam: Easy (what's in a name...)
Type: Nefit Easy HTTP server over LAN interface
Gegevens
Timeout: 1 minuut

Remote address: 127.0.0.1
Poort: 3000

Maar ik vind helaas nog niets onder apparaten...
E.e.a. draait op hetzelfde device? Probeer anders eens het IP adres van het apparaat waarop de easy-server draait?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:00:
[...]

E.e.a. draait op hetzelfde device? Probeer anders eens het IP adres van het apparaat waarop de easy-server draait?
Bij mij draait Domoticz op een Synology, maar ook dat address werkt niet...

Edit:
Zowel het address van de Easy als die van de Synology werken niet.
Zou het aan de poort liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de easy-server draait wel? Hoe heb je die op de Synology gezet?

Wat ik heb gedaan (Synology DSM6):

Node.js v2 installeren
SSH naar je NAS met admin, daarna 'sudo su -' om root te worden.
installeren easy-server:
code:
1
npm i nefit-easy-http-server -g

starten easy-server:
code:
1
nohup easy-server --serial=xxx --password=xxx --access-key=xxx --host=127.0.0.1 --port=3000 &>/dev/null &

Als dit lukt, dan zie ik geen reden waarom je geen devices te zien zou krijgen in je Domoticz, MITS je wel een vrij recente versie van Domoticz gebruikt waarin dit wordt ondersteund.

Als dit werkt, dan kun je verder kijken naar het automatisch laten starten van de easy-server bij het booten van de Syno.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 19:25
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:31:
[...]

Traag in Domoticz of HA?
In Domoticz zijn de on/off actions in ieder geval traag. Ik had daar vroeger een rectietijd van 800 tot 1200msec. Sedert mijn LUA2PHP script is dat gedaald tot 43 msec.
Traag in Domoticz. LUA2PHP heb ik niks mee gedaan, dat had het misschien bij mij ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:35:
En de easy-server draait wel? Hoe heb je die op de Synology gezet?

Wat ik heb gedaan (Synology DSM6):

Node.js v2 installeren
SSH naar je NAS met admin, daarna 'sudo su -' om root te worden.
installeren easy-server:
code:
1

starten easy-server:
code:
1
nohup easy-server --serial=xxx --password=xxx --access-key=xxx --host=127.0.0.1 --port=3000 &>/dev/null &
Oh, wist niet dat ik nog een node op de Synology moest installeren.
Kan ik die via de Synology package centre instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:45:
[...]
Traag in Domoticz. LUA2PHP heb ik niks mee gedaan, dat had het misschien bij mij ook opgelost.
Wellicht wel. Onlangs was er iemand hier of domoticz forum die van 4 seconden gedaald is naar 21 milliseconden dankzij lua pass2php!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:46:
[...]

Oh, wist niet dat ik nog een node op de Synology moest installeren.
Kan ik die via de Synology package centre instaleren?
Ja. Hoe heb je dan de easy-server geïnstalleerd?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:25
[...]

Gebruik zelf wel KAKU spul maar das een financiële afweging.
Maar wil toch melden dat met de laatste generatie motion sensors ik het gevoel heb dat de burst minder is.
De W.C verlichting bijvoorbeeld schakelt binnen de seconde terwijl er daar voor signalen van twee deuren en nog een motion sensor welke redelijk dicht op elkaar zitten.

Voor mij persoonlijk werkt het prima, okay eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook wel signalen gemist worden bij wat complexere scenes.
Of dat bijvoorbeeld de achtertuin verlichting niet schakeld omdat de module teverweg is van de rfxtrx.
En als er dan een ander signaal de boel verstoord dan schakelt er niks.
Ik weet dat het niet de mooiste oplossing is maar houd er wel rekening mee en stuur twee keer een signaal waar het tweede signaal een 3 tal seconden later aankomt.

Voorals nog werkt het prima, ooit als er een schip met centen aankomt alles omzetten naar zwave.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:04:
[...]

Ja. Hoe heb je dan de easy-server geïnstalleerd?
Nou...
Tot m'n grote schaamte moet ik bekennen dat ik die niet heb geïnstalleerd.
Hoe doe ik zulks?
Zie alleen node.js 0.10 en 0.12 en v4 in het package center staan.
Kan ook niet precies zien waartoe die leiden. O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:04:
[...]

Nou...
Tot m'n grote schaamte moet ik bekennen dat ik die niet heb geïnstalleerd.
Hoe doe ik zulks?
Zie alleen node.js 0.10 en 0.12 en v4 in het package center staan.
Kan ook niet precies zien waartoe die leiden. O-)
Je hebt de instructies nota bene zelf gequote : Verwijderd in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Of draai je nog op DSM5 ??

Dus de v4 installeren, daarna kun je het 'npm' commando gebruiken als je de SSH verbinding hebt opgezet.

Dus (bij DSM6):

1. installeer Node.js v4
2. SSH naar je Synology dmv:
code:
1
ssh -l admin xxx.xxx.xxx.xxx
(enter, ww ingeven)
3. type in:
code:
1
sudo su -
(enter, ww van root ingeven)
4. type in:
code:
1
(enter)
5. type in:
code:
1
nohup easy-server --serial=jouwserial --password=jouwww --access-key=jouwaccesskey --host=127.0.0.1 --port=3000 &>/dev/null &
(enter)

Daarna zou de easy-server moeten draaien en kun je in Domoticz verder.

[ Voor 40% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-11-2016 21:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
Weet iemand ook een site hoe je nefit easy werkend krijgt op een raspberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Weldie schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:08:
Weet iemand ook een site hoe je nefit easy werkend krijgt op een raspberry.
Installeer node.js v4
De rest zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als beschreven in de post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:18:
[...]

Je hebt de instructies nota bene zelf gequote : Verwijderd in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Of draai je nog op DSM5 ??

Dus de v4 installeren, daarna kun je het 'npm' commando gebruiken als je de SSH verbinding hebt opgezet.

Dus (bij DSM6):

1. installeer Node.js v4
code:
1
ssh -l admin xxx.xxx.xxx.xxx
(enter, ww ingeven)
3. type in:
code:
1
sudo su -
(enter, ww van root ingeven)
4. type in:
code:
1
(enter)
5. type in:
code:
1
nohup easy-server --serial=jouwserial --password=jouwww --access-key=jouwaccesskey --host=127.0.0.1 --port=3000 &>/dev/null &
(enter)

Daarna zou de easy-server moeten draaien en kun je in Domoticz verder.
Ik heb je gequote EN een opmerking eraan gehangen dat ik Node.je v4 nog niet had geinstalleerd.
Ik draai op DSM6 op een 214SE
Ik ben ook niet zo bekend met SSH enzo... (sorry hiervoor)
Desalniettemin, ik dank je voor je instucties en zal eea vanmiddag proberen te installeren.
Zit nu nl nog op m'n werk (vroege dienst).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Siewert schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:52:
[...]

Gebruik zelf wel KAKU spul maar das een financiële afweging.
Maar wil toch melden dat met de laatste generatie motion sensors ik het gevoel heb dat de burst minder is.
De W.C verlichting bijvoorbeeld schakelt binnen de seconde terwijl er daar voor signalen van twee deuren en nog een motion sensor welke redelijk dicht op elkaar zitten.

Voor mij persoonlijk werkt het prima, okay eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook wel signalen gemist worden bij wat complexere scenes.
Of dat bijvoorbeeld de achtertuin verlichting niet schakeld omdat de module teverweg is van de rfxtrx.
En als er dan een ander signaal de boel verstoord dan schakelt er niks.
Ik weet dat het niet de mooiste oplossing is maar houd er wel rekening mee en stuur twee keer een signaal waar het tweede signaal een 3 tal seconden later aankomt.

Voorals nog werkt het prima, ooit als er een schip met centen aankomt alles omzetten naar zwave.
Voor de ontvangers die verder weg zitten heb ik een kaku versterker gekocht. Je moet er alleen voor zorgen dat de (liever maar 1 tegelijk) ontvangers die dat nodig hebben als laatste in een sequence zitten, want die versterker zet echt wel een flinke burst op de 433 band en volgens mij ziet/weet de rfxcom dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:27:
[...]

Ik heb je gequote EN een opmerking eraan gehangen dat ik Node.je v4 nog niet had geinstalleerd.
Ik draai op DSM6 op een 214SE
Ik ben ook niet zo bekend met SSH enzo... (sorry hiervoor)
Desalniettemin, ik dank je voor je instucties en zal eea vanmiddag proberen te installeren.
Zit nu nl nog op m'n werk (vroege dienst).
Ik zie dat ik inderdaad v2 had getyped. Dat moet dus v4 zijn :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Je kunt ook ≠ OFF gebruiken. Daarmee voorkom je ook direct dat het licht weer op volle sterkte gaat, terwijl je handmatig misschien gedimd hebt (bijvoorbeeld filmpje kijken).

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:26:
[...]

Ik zie dat ik inderdaad v2 had getyped. Dat moet dus v4 zijn :)
Die (v4) heb ik inmiddels geinstalleerd, maar waar moet ik eea invullen? :?
En "hoe" start ik "wat"op (node,js v4 zou volgens DSM al ingeschakeld zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
[code]ssh -l admin xxx.xxx.xxx.xxx
voor welk ip-adres staan de xxx.xxx.xxx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weldie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:16:
[...]

voor welk ip-adres staan de xxx.xxx.xxx.xxx
Ik denk die van "je Synology" ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:10:
[...]

Die (v4) heb ik inmiddels geinstalleerd, maar waar moet ik eea invullen? :?
En "hoe" start ik "wat"op (node,js v4 zou volgens DSM al ingeschakeld zijn).
Volg de stappen die ik beschreven heb. Als je niet weet hoe je een SSH sessie opzet, lees dan nog eens wat ik stapsgewijs beschreven heb of google ernaar. Op m'n Mac gebruik ik Terminal. In Windows kun je PuTTy gebruiken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
Room42 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:12:
[...]

Ik denk die van "je Synology" ;)
oké dat werkt op mijn raspberry maar nu vraagt hij om een wachtwoord, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst het ww van de admin en na sudo su - vraagt hij om het ww van de root user.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:15:
ik probeer domoticz te updaten naar de laatste stable versie, echter krijg ik gelijk een error " Probleem tijdens het downloaden van de update,
Controleer uw internetverbinding of probeer later opnieuw"

ene keer stopt hij al bij 2 procent, andere keer bij 10.

meer mensen met dit probleem? of is het gewoon druk?
(heb de PI image van domoticz, zit nu op stable)
Gebeurt hier ook helaas (tot 2%)
eew schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Heb het opgelost door ./updaterelease in de Domoticz map uit te voeren (zoals iemand op het Domoticz forum suggereerde). Maar deze heeft mij naar de laatste beta gebracht.
Heb ik intussen uitgevoerd, ik zie staan dat ie gaat updaten naar de laatste beta, echter na een reboot zie ik dat ik op versie 3.5837 ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:10:
[...]

Volg de stappen die ik beschreven heb. Als je niet weet hoe je een SSH sessie opzet, lees dan nog eens wat ik stapsgewijs beschreven heb .
Goed, ik zal het wel ergens vinden en lezen...
... of google er een end heen naar 8)7

Thnx anyway _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt een beetje alsof ik je met een kluitje in het riet stuur, maar ik denk zomaar dat ik het heel duidelijk heb aangegeven. Je kunt natuurlijk ook aangeven welk besturingssysteem je gebruikt (heb je een Mac? Windows?) en wat je zoal gedaan hebt en waar je PRECIES vast loopt. Ik wil je best helpen, maar ik kan niet blijven raden hoe ver je al bent of juist niet.

Succes.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
M.v.Veelen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:24:
Eerst het ww van de admin en na sudo su - vraagt hij om het ww van de root user.
Ww van de admin? Heb nooit wat ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan een andere user. Eentje waar je het ww van weet en met welke je via SSH mág verbinden met je NAS. Je gaat daarna toch over naar de user ' root '.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
M.v.Veelen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:52:
Dan een andere user. Eentje waar je het ww van weet en met welke je via SSH mág verbinden met je NAS. Je gaat daarna toch over naar de user ' root '.
Draait niet op een nas maar op een raspberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Logitech01 draait het toch op een Synology?

Bij een RPi kun je inloggen met:

Username: pi
Password: raspberry

(als ik me niet vergis)

Maar we dwalen behoorlijk af van Domoticz an sich. Ik denk dat er ook wat zelfredzaamheid bij komt kijken. Succes!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Vandaag Domoticz geïnstalleerd met twee Popp (Danfoss) Radiatorthermostaten icm een Z-Wave UZB stick onder Windows en dat werkt echt heel mooi. Vooralsnog heel blij mee.

Echter zit ik nog een beetje te kloten met Polling en Intervals van de thermostaten. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Moet Polling bijvoorbeeld ingeschakeld worden? Aan de ene kant wil ik natuurlijk batterijbesparing hebben, maar ik heb het gevoel dat soms de temperaturen niet goed worden doorgegeven, behalve als ik natuurlijk het handmatig opvraag.

Verder is het goed vertoeven met de Thinkpad skin icm flat icons. Andere aanbevelingen hoor ik natuurlijk graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polling hoeft in principe voor geen enkel device op te staan. Toch niet in de mix van devices die ik heb.
De Danfoss haalt uiteraard pas bij de wake-up tijd zijn nieuwe instelling op. Afhankelijk van de lokatie kan je die net korter of langer zetten.
Hoe korter, hoe responsiever. Hoe langer, hoe langer de batterij mee gaat.
De 6 kranen hier staan op 1, 2 of 5 minuten. Batterij gaat toch zo'n 9 maanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:04:
Polling hoeft in principe voor geen enkel device op te staan. Toch niet in de mix van devices die ik heb.
De Danfoss haalt uiteraard pas bij de wake-up tijd zijn nieuwe instelling op. Afhankelijk van de lokatie kan je die net korter of langer zetten.
Hoe korter, hoe responsiever. Hoe langer, hoe langer de batterij mee gaat.
De 6 kranen hier staan op 1, 2 of 5 minuten. Batterij gaat toch zo'n 9 maanden mee.
Dan ga ik het weer terugzetten naar 5 minuten. Ik had het daar op staan, maar had problemen met de actuele temperatuur die klaarblijkelijk niet doorkomt... Nja, we gaan het zien vannacht. De thermostaatklok kun je neem ik aan niet instellen vanuit Domoticz? Geen probleem overigens, aangezien ik het doe met de schakelmogelijkheen van Domoticz zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Agree, polling is nergens voor nodig. Heb het echter wel aan staan voor mijn 3 greenwave sloffen, anders donderen ze na een tijdje van het zwave netwerk. Door het pollen blijven ze stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb voor m'n Greenwave powernode 6 dan weer geen polling nodig. Werkt hier super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen. Ik draai al heel lang op de 2 raspberry's stable v3.4834 en daar gebruik ik Dallas 1-wire sensors. Nou heb ik 1 ervan een update naar de stable v3.5837 maar nou doet bij deze de Dallas 1-wire het niet meer. Is er nog iemand die daar last van heeft en misschien de oplossing voor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
UltraSub schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:13:
Agree, polling is nergens voor nodig. Heb het echter wel aan staan voor mijn 3 greenwave sloffen, anders donderen ze na een tijdje van het zwave netwerk. Door het pollen blijven ze stabiel.
Na een nachtje gekeken te hebben lijkt het er toch op dat mijn thermostaten elke 5 minuten hetzelfde vinden als de helft... ongeveer :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
2016-11-05 08:03:22.547 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:03:22.662 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:06:23.229 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:06:23.345 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:08:14.886 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:08:15.002 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:11:18.296 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:11:18.412 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:13:07.199 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:13:07.315 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:16:13.374 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:16:13.693 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:17:59.524 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:17:59.640 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:21:08.441 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:21:08.556 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:22:51.861 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:22:51.977 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:26:03.504 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:26:03.619 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:27:44.219 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:27:44.335 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:30:58.590 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:30:58.706 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:32:36.579 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:32:36.694 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:35:53.640 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:35:53.756 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:37:28.933 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:37:29.337 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:40:48.708 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:40:48.823 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:42:21.281 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:42:21.397 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:45:43.757 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:45:43.873 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:47:13.623 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:47:13.739 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:50:38.773 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:50:38.889 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:52:05.974 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:52:06.090 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 08:55:33.785 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 08:55:33.901 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 08:56:58.310 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 08:56:58.426 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 09:00:28.777 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 09:00:28.894 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 09:01:50.645 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 09:01:50.761 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 09:05:23.749 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 09:05:24.068 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 09:06:43.130 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 09:06:43.246 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 09:10:18.737 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 09:10:18.853 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 09:11:35.321 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 09:11:35.437 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)
2016-11-05 09:15:13.740 (Z-Wave) Thermostat (Woonkamer Thermostaat)
2016-11-05 09:15:13.856 (Z-Wave) Temp (Woonkamer Temperatuur)
2016-11-05 09:16:27.812 (Z-Wave) Thermostat (Keuken Thermostaat)
2016-11-05 09:16:27.927 (Z-Wave) Temp (Keuken Temperatuur)

maar volgens mij heb ik het wel correct ingesteld...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/94192pNdUiIfdkFuJGGBqZC6/full.png

Verder dan deze vraag werkt het vooralsnog echt fantastisch. Ik kan mijn oude KlikAanKlikUit bedienen via de KlikAanKlikUit verzender icm de command line controls. Daarnaast kan ik dus deze thermostaatkranen aansturen. En alles is te beheren in een webinterface. Die functionaliteit mis ik bij zowel OpenHAB (2) als bij Home Assistant (geen instellingen in webinterface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Wanneer ik domoticz wil installeren op de nas dan vraagt die welke http en https poort ik wil gebruiken. Ik gebruik dan de standaard die al ingesteld staat. Wanneer ik dan domoticz wil openen dan krijgt die geen verbinding. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? M'n nas is een synology ds409 dat is gebootstrapt als een ds411j.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
GBruinsma87 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:03:
Wanneer ik domoticz wil installeren op de nas dan vraagt die welke http en https poort ik wil gebruiken. Ik gebruik dan de standaard die al ingesteld staat. Wanneer ik dan domoticz wil openen dan krijgt die geen verbinding. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? M'n nas is een synology ds409 dat is gebootstrapt als een ds411j.

Alvast bedankt.
Je geeft de poort mee in de url neem ik aan?
Dus:
code:
1
http://191.168.1.xxx:8084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
matthijsph schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:43:
[...]

Je geeft de poort mee in de url neem ik aan?
Dus:
code:
1
http://191.168.1.xxx:8084
Ja dat klopt. Alleen kan er dus geen verbinding met de site gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
Ik heb het idee om een pi3 aan te schaffen en deze met een 7inch touchscreen te gaan gebruiken. Reden is dat ik de pi op de kast kan laten staan als een mooie digitale foto frame (project 1) die een Flickr account kan laten draaien, zodat ik foto's via m'n telefoon of laptop naar het account kan mailen en automatisch verschijnen. Als 2e zou ik hem dan willen gebruiken als domoticz server. ik zou dan met bijvoorbeeld een veeg over het scherm willen switchen tussen de domoticz en de foto frame.

Ik kan weinig informatie vinden over of dit mogelijk is. Wat voor source zou ik moeten draaien op de pi? Open elec of iets anders? En is dit überhaupt mogelijk om tussen 2 programma's te "switchen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:19:
En ik heb voor m'n Greenwave powernode 6 dan weer geen polling nodig. Werkt hier super stabiel.
Hier staat polling wel aan.
Werkt gestoord van de groen knipperende led. (na een tijdje)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van desnoods na 254 min een commando opnieuw te sturen. Ook geen last van dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
GBruinsma87 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:53:
[...]

Ja dat klopt. Alleen kan er dus geen verbinding met de site gemaakt worden.
En je gebruikt gewoon de package van jumbotroll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

Ik heb van de week geupdate naar de 3.5837

Echter al me blockly en lua events werken niet meer? Ze worden wel uitgevoerd (in log zie ik dat script actief is), alleen worden geen acties uitgevoerd als bepaalde voorwaarden voldoen.

Iemand een idee waarom dit ermee is gekapt?

Bijv onderstaand script, wordt uitgevoerd. Echter commandarray werkt niet

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}

print ("TV hoek actief script");

if (otherdevices['Hulp_TvAan'] == 'Off' and (otherdevices['St_TVWoonkamer'] == 'On' or  otherdevices['St_MediaplayerMinix'] == 'On')) then
    commandArray['Hulp_TvAan'] = 'On'
    print ("TV of Mediaplayer is actief");
elseif (otherdevices['Hulp_TvAan'] == 'On' and (otherdevices['St_TVWoonkamer'] == 'Off' or  otherdevices['St_MediaplayerMinix'] == 'Off')) then
    commandArray['Hulp_TvAan'] = 'Off'
    print ("TV of Mediaplayer is inactief");
end

return commandArray

[ Voor 54% gewijzigd door R-B op 05-11-2016 17:52 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:39:
Kwestie van desnoods na 254 min een commando opnieuw te sturen. Ook geen last van dan.
Wat zeggen die node id's als je in debug mode draait? Hier ziet er echt niet gezond uit. Vind verder wel goed zo, maar geen frisse debug logs, vergeleken met al mijn andere sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik word soms een beetje 8)7 van de logica van Domoticz...

Ik heb dit event:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UunFg9k.png

Zoals je ziet heb ik de 'Open url' blocks disabled (rechtermuisknop -> disable block) maar toch worden deze nog uitgevoerd. Waarom?? Snap ik 'disable' niet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:24:
[...]

Wat zeggen die node id's als je in debug mode draait? Hier ziet er echt niet gezond uit. Vind verder wel goed zo, maar geen frisse debug logs, vergeleken met al mijn andere sensors.
Geen flauw gedacht van. Draai nooit in debug mode, dan passeert er toch zodanig veel dat het niet te volgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 08:03
R-B schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:42:
Ik heb van de week geupdate naar de 3.5837

Echter al me blockly en lua events werken niet meer? Ze worden wel uitgevoerd (in log zie ik dat script actief is), alleen worden geen acties uitgevoerd als bepaalde voorwaarden voldoen.

Iemand een idee waarom dit ermee is gekapt?

Bijv onderstaand script, wordt uitgevoerd. Echter commandarray werkt niet

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}

print ("TV hoek actief script");

if (otherdevices['Hulp_TvAan'] == 'Off' and (otherdevices['St_TVWoonkamer'] == 'On' or  otherdevices['St_MediaplayerMinix'] == 'On')) then
    commandArray['Hulp_TvAan'] = 'On'
    print ("TV of Mediaplayer is actief");
elseif (otherdevices['Hulp_TvAan'] == 'On' and (otherdevices['St_TVWoonkamer'] == 'Off' or  otherdevices['St_MediaplayerMinix'] == 'Off')) then
    commandArray['Hulp_TvAan'] = 'Off'
    print ("TV of Mediaplayer is inactief");
end

return commandArray
Viel me deze week ook op dat bepaalde zaken wel gestart worden vanuit een blockly maar dat dan de aktie stopt, bijvoorbeeld een lamp die aangaat na een tweetal voorwaarden gaat netjes aan, maar na de ingestelde 5 minuten gaat hij niet meer uit.
Gisteravond de betreffende blockly geopend en opnieuw gesaved en nu lijkt het te werken, eerst nog maar even 24 uur verder kijken of dit klopt want dan is de oplossing onhandig maar simpel.

bijnaleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

JaapB schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:51:
[...]

Viel me deze week ook op dat bepaalde zaken wel gestart worden vanuit een blockly maar dat dan de aktie stopt, bijvoorbeeld een lamp die aangaat na een tweetal voorwaarden gaat netjes aan, maar na de ingestelde 5 minuten gaat hij niet meer uit.
Gisteravond de betreffende blockly geopend en opnieuw gesaved en nu lijkt het te werken, eerst nog maar even 24 uur verder kijken of dit klopt want dan is de oplossing onhandig maar simpel.
Naja, ik heb zelfs van aantal blockly events een LUA event van gemaakt. Maakt ook niet uit.

Op domoticz forum hebben er meer last van, soms helpt een reboot voor korte tijd. Maar ineens stopt het er weer mee. Heb nu net mijn pi gereboot, het lijkt nu te werken. Er gebeuren acties die normaal niet werkten.

Kijken hoe lang het blijft werkt.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:58

CSB

:D

Ik zie sinds de 3.5837 update bij Hardware "Fitbit" er tussen staan. Echter kan ik deze niet gebruiken. Kan iemand mij vertellen wat de bedoeling van deze hardware is? Ik heb een Fitbit Charge HR en het zou cool zijn als je bijvoorbeeld je verlichting zou kunnen schakelen als je fitbit registreert dat je wakker wordt.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Ik ben al ff op zoek naar een zwave deurbel maar tot heden kan ik niet het gewenste item vinden

De enige wens is dat het volume aan kan passen ivm de baby.

product: Ring Video Doorbell - Veel te duur
http://aeotec.com/z-wave-doorbell#buy - Te slechte recensies

Heeft iemand een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Isane schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:07:
Ik ben al ff op zoek naar een zwave deurbel maar tot heden kan ik niet het gewenste item vinden

De enige wens is dat het volume aan kan passen ivm de baby.

product: Ring Video Doorbell - Veel te duur
http://aeotec.com/z-wave-doorbell#buy - Te slechte recensies

Heeft iemand een andere optie?
heb een hele goedkope draadloze deurbel die een ledje laat branden als er gebeld wordt (voor mensen zonder gehoord) kost 15 eur. Open gemaakt en tussen het led lampje een Fibaro Binary sensor gekoppeld (enige wat nodig is de fibaro, transistor en een weerstand). Nu werkt die perfect; telegram bericht, Sonos die ook in de keuken geluid laat horen etc.
Meteen ook de deurbel een vaste voeding gegeven ipv batterijen. En ik had nul komma nul stroom/soldeer kennis en is toch vrij goed gekomen met een morgen werk!

Edit je kunt natuurlijk wel niet de werking van de deurbel Zelf beïnvloeden: wel geen geluid op bepaalde tijden/volume etc.
Als is het volume van deze bel al dusdanig zacht dat de kleine er niet wakker van word en je juist in de keuken een Sonos oid nodig hebt :-)

[ Voor 11% gewijzigd door trekker22 op 06-11-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
Ik heb een beginnend z-wave netwerk en heb gisterenavond 3 nieuwe modules (2 x philio 1 x fibaro) aangemeld bij mijn aonlabs z-wave stick. Dit heb ik gedaan via een een tijdelijke aansluiting. De modules waren allemaal zichtbaar in domoticz. Echter nu heb ik de schakelmodules op hun definitieve plek gezet (dus losgekoppeld van stroom en verplaatst) maar zijn ze niet meer te vinden door Domoticz, er staat ook een rood uitroepteken achter. Heb al een heal geprobeerd maar dit levert niks op Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je hebt ze verplaatst en dat moet je niet doen.
Reset de zwave controller en exclude de nodes volgens de handleiding(en van de nodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

tlpeter schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:22:
Reset de zwave controller en exclude de nodes volgens de handleiding(en van de nodes.
Zou een network heal niet werken?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Nu online

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Draait alles op een Raspberry Pi? Bij mij helpt in zo'n geval altijd het geheel opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou ik eerst doen voordat je gaat resetten:
Reboot domoticz
Als alle nodes gequeried zijn een network heal, 5 minuten later een node heal, herhalend voor elke node.
Als de node gemarkeerd is als dead kan je ze vaak weer wakker schudden in OZWCP met het 'has node failed' commando.

En inderdaad, nodes niet verplaatsen maar meteen includen op hun echte locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
Probleem heeft zich al opgelost. Ik ben toch maar even goed gaan kijken en bleek de bruine draad niet goed te zitten... Dit hersteld nu doe deze het ook weer en daarmee heeft de laatste ook verbinding (die zit in de garage) De andere opnieuw geinlcude en die werkt nu ook weer. Bedankt voor de oplossingen. De volgende keer doe ik het direct op hun "echte" locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 08:03
R-B schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:31:
[...]

Naja, ik heb zelfs van aantal blockly events een LUA event van gemaakt. Maakt ook niet uit.

Op domoticz forum hebben er meer last van, soms helpt een reboot voor korte tijd. Maar ineens stopt het er weer mee. Heb nu net mijn pi gereboot, het lijkt nu te werken. Er gebeuren acties die normaal niet werkten.

Kijken hoe lang het blijft werkt.
Hier lijken de scripts nu ook weer van voor tot achter te werken.
Reboot had ik al eens gedaan maar dat werkte helaas niet, blijkbaar moest alles een keer opnieuw gesaved worden.
Ik heb helaas nul verstand van LUA, misschien toch tijd om daar iets van te leren.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dan misschien ook weer een voordeel van alles extern in php te regelen. Eigenlijk totaal geen last gehad van die update, alles is hier perfect blijven werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tlpeter schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:22:
Daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Binnen bereik is binnen bereik. Routes zouden toch ook automatisch moeten worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zou inderdaad moeten naar mijn ervaring is dat dit of niet gebeurd of heel lang duurde.
Excluden en opnieuw includen gaat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben van het weekend aan het rommelen geweest om wat meer weerhistorie in Domoticz te bakken. Ik heb WeatherUnderground draaien, en dan de WU site kan je ook weergegevens van vorige jaren downloaden. Dat heb ik dus naar een CSV gesaved en ik heb een backup van domoticz gepakt om de bewerkingen op te doen.

Vervolgens in SQLite expert personal de tabel "Temperature_calendar" bekekeken welke kolommen ik moest vullen en voor welk device ID. Vervolgens uit de CSV de benodigde kolommen op de juiste volgorde geplakt en in SQL met een insert de data ingeladen. Was wel even rommelen om zaken zoals de datums goed te krijgen, maar na een paar pogingen werkte het, ik heb nu weerdata vanaf 2010.

Dit alles getest op een testsysteem dat ik heb opgezet (andere rpi met de nieuwste versie van domoticz). Ik heb onlangs het dropbox backup script opgezet, dus dit was gelijk een mooie kans om mijn backup scenario te testen. :)

Van de week hetzelfde doen met de regen, wind en zongegevens (als die beschikbaar zijn), en als dat goed gaat doe ik het ook op mijn productiesysteem. Als er interesse is kan ik een stappenplannetje maken.

Ik heb overigens veel tijd verspild aan het zoeken van een manier om een CSV automatisch in te laden in de DB. Ik ben op internet allerlei instructies tegengekomen om het te doen in MySQL met een LOAD DATA INTO met een CSV als bron, maar dit is uiteindelijk niet gelukt. Ik doe het nu dus vrij omslachtig door met de hand een SQL query te sjeffen die alle regels los "insert". :') Als iemand een makkelijkere manier heeft hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
matthijsph schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:30:
[...]

En je gebruikt gewoon de package van jumbotroll?
Ja. Kan het met m'n Nas te maken hebben? Dit is een DS409 dat is gebootstrapt naar een DS411J
Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.