Ik ben van het weekend aan het rommelen geweest om wat meer weerhistorie in Domoticz te bakken. Ik heb WeatherUnderground draaien, en dan de WU site kan je ook weergegevens van vorige jaren downloaden. Dat heb ik dus naar een CSV gesaved en ik heb een backup van domoticz gepakt om de bewerkingen op te doen.
Vervolgens in SQLite expert personal de tabel "Temperature_calendar" bekekeken welke kolommen ik moest vullen en voor welk device ID. Vervolgens uit de CSV de benodigde kolommen op de juiste volgorde geplakt en in SQL met een insert de data ingeladen. Was wel even rommelen om zaken zoals de datums goed te krijgen, maar na een paar pogingen werkte het, ik heb nu weerdata vanaf 2010.
Dit alles getest op een testsysteem dat ik heb opgezet (andere rpi met de nieuwste versie van domoticz). Ik heb onlangs het dropbox backup script opgezet, dus dit was gelijk een mooie kans om mijn backup scenario te testen.
Van de week hetzelfde doen met de regen, wind en zongegevens (als die beschikbaar zijn), en als dat goed gaat doe ik het ook op mijn productiesysteem. Als er interesse is kan ik een stappenplannetje maken.
Ik heb overigens veel tijd verspild aan het zoeken van een manier om een CSV automatisch in te laden in de DB. Ik ben op internet allerlei instructies tegengekomen om het te doen in MySQL met een LOAD DATA INTO met een CSV als bron, maar dit is uiteindelijk niet gelukt. Ik doe het nu dus vrij omslachtig door met de hand een SQL query te sjeffen die alle regels los "insert".

Als iemand een makkelijkere manier heeft hou ik me aanbevolen.