Ik ben er een tijdje mee bezig geweest om het werkend te krijgen.
Echter omdat ik een modulerende thermostaat heb ben ik er achter gekomen dat het alleen maar nadelig werkt als je het CV gebeuren in domoticz wil integreren tenzij je er een shitload aan programmering aan wil gaan weiden om het "zelflerende" vanuit domoticz te krijgen.
Het probleem zit er in bij bijvoorbeeld een evohome dat deze al begint te stoken voordat je thuiskomt, maar dan wel op de zuinigste manier.
Als jij een commando uit domoticz verstuurd gaat de ketel gelijk volgas branden om je huis op temperatuur te krijgen.
De enige thermostaat die zoieso nuttig multizone doet is naar mijn mening ook die evohome. deze zorgt er namelijk in verloop van een aantal dagen er voor dat de ketel zo min mogelijk stookt om elk vertrek op het gewenste niveau te houden.
Andere multizone systemen gaan gewoon aan als er in een vertrek behoefte is aan warmte.
Kan dus zomaar zijn dat de ketel net een halfuur heeft staan loeien om je woonkamer te verwarmen en 3 tellen weer aanspringt om de badkamer op temperatuur te krijgen. dat terwijl als de radiator in de badkamer ook open had gestaan die voor een fractie van de energie ook meeverwarmd had geworden.
Nu over je actuoren, ik ben maar een type tegen gekomen die bedraad is in mijn zoektocht.
Maar dat is meer een klep voor vloerverwarming, heeft dus geen eigen tempsensor, en is ook niet chique weg te bouwen op je radiator knop en dus ook niet lokaal te bedienen.
Wat betreft de batterijen varianten zijn er een aantal keuzes maar geen een was voor mij de overgrote winnaar.
De danfoss kleppen vind ik persoonlijk het mooist maar doen niet aan temp terugkoppeling, niet te gebruiken voor een multi setup zonder extra losse sensoren dus.
Stella Z doet dit dan weer wel, maar deze kun je dan weer niet lokaal bedienen. dus moet je eerst naar je basisstation lopen of op je telefoon een appje openen.
De honeywell varianten doen dan eigenlijk weer alles wat je zou willen maar zijn in mijn beleving lomp groot en lelijk.
Ik heb mijzelf in de zoektocht trouwens beperkt tot z-wave modellen, omdat ik iets met terugkoppeling nodig heb vanwege het uitlezen van lokale temperaturen.
Als je in elke kamer al een losse sensor hebt zou je het kunnen overwegen een 433MHz klep te nemen, die zijn namelijk vele malen goedkoper.
Hoop dat je er wat aan hebt.