Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
water_escape schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:25:

[...]
- heb ik nog hardware nog om Philips aan te sturen? naar mijn idee was de aen zwave voldoende, is dit correct?
[...]
Philips Hue werkt niet via z-wave, maar zigbee. Daar hoef je die stick dus niet voor te kopen, je kunt je bestaande bridge gewoon aanmelden in Domoticz. Hiermee kun je, in afwachting van je nieuwe spul, gelijk starten op de pi die je al hebt liggen.

Belangrijk is of je naast je verlichting nog andere aparatuur wilt gaan schakelen waarbij je terugmelding nodig hebt. Als dat zo is zou ik de tip van guyverschuere opvolgen en direct voor z-wave gaan. Dan weet je zeker dat je geen schakelingen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:35:
Fibaro, Fibaro, Fibaro ;)
Ik zou wel overwegen om een RPi3 te kopen. Hoewel je dat natuurlijk ook later kan doen als je mocht merken dat het trager wordt.
dat is duidelijk :) geen aandelen ;) ?
matthijsph schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 07:29:
[...]

Philips Hue werkt niet via z-wave, maar zigbee. Daar hoef je die stick dus niet voor te kopen, je kunt je bestaande bridge gewoon aanmelden in Domoticz. Hiermee kun je, in afwachting van je nieuwe spul, gelijk starten op de pi die je al hebt liggen.

Belangrijk is of je naast je verlichting nog andere aparatuur wilt gaan schakelen waarbij je terugmelding nodig hebt. Als dat zo is zou ik de tip van guyverschuere opvolgen en direct voor z-wave gaan. Dan weet je zeker dat je geen schakelingen mist.
ok helder. Z-wave is hoe dan ook nodig voor het alarm dat ik wil gaan maken.

Enige input op de overige onderdelen? Kan ik dat meteen mee bestellen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48
Het is niet zo dat je geen schakelingen mist bij z-wave (is mijn ervaring). Voordeel is wel dat het weet als een schakelaar niet van toestand wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen aandelen :P
Ik mis hier eigenlijk geen enkel bericht, op deze uitzonderingen na:
- Net na een herstart van domoticz, tijdens de query node stage.
- Als je in die periode een deurcontact opent/sluit komt die status niet binnen.
- Eventueel vertraging bij schakelen tijdens deze periode.

Eens die periode voorbij is zijn alle schakelaars wel correct weergegeven, het deurcontact niet. Dat blijft op de status van voor de herstart staan totdat het opnieuw wijzigt.

Dus, als je Domoticz niet herstart, heb je ook geen problemen hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
De Pi 1b is leuk om mee te beginnen, zeker omdat je m toch al hebt liggen.
Ik ben zelf later overgestapt op de Pi 2. Daarin is de response van de UI stukken beter.

NU METEEN de Pi image downloaden van de Domoticz website, de Hue bridge instellen en lekker gaan experimenteren. Niet wachten, je kan er al zoveel mee. Wunderground station in de buurt opzoeken, P1 kabeltje maken/kopen enz.

Op het moment dat je wat Z-Wave spulletjes hebt gekocht kun je die inprikken en daar weer mee verder.

Ik heb zelf een mix van Fibaro, Qubino, Philio en Everspring.
Qua sensoren werkt de Fibaro Eye heel goed en ook de Philio deursensoren werken hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb zojuist de Wall Plug binnen gekregen welke ik vanavond wil gaan uitproberen. Nu heb ik een Toon en een Raspberry Pi met Domoticz. Kan ik ze nu aan allebei koppelen of gaat dat mis omdat de Toon en Domoticz (Zwave.Me stick) zich als controller gedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Had problemen met mijn Pi, heb de Domoticz folder kunnen backuppen. Heb ik hier wat aan om mijn P1 stroom log terug te zetten?

Ik draaide de op 1 na laatste versie van Domoticz, nu draai ik op een verse Jessie install de nieuweste Domoticz versie, geen beta's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:16

BCGraaf

BC

Vandaag mijn woonkamer voorzien van Fibaro dimmer 2, in totaal 6 stuks zodat ik mijn verlichting kan voorzien kan bedienen met siri. So far so good, maar kan je in domoticz ook aangeven dat een bepaalde lamp niet feller mag dan bijvoorbeeld 70%.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
hondapower schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:18:
De Pi 1b is leuk om mee te beginnen, zeker omdat je m toch al hebt liggen.
Ik ben zelf later overgestapt op de Pi 2. Daarin is de response van de UI stukken beter.

NU METEEN de Pi image downloaden van de Domoticz website, de Hue bridge instellen en lekker gaan experimenteren. Niet wachten, je kan er al zoveel mee. Wunderground station in de buurt opzoeken, P1 kabeltje maken/kopen enz.

Op het moment dat je wat Z-Wave spulletjes hebt gekocht kun je die inprikken en daar weer mee verder.

Ik heb zelf een mix van Fibaro, Qubino, Philio en Everspring.
Qua sensoren werkt de Fibaro Eye heel goed en ook de Philio deursensoren werken hier goed.
Ik zou dit bericht niet opvolgen en de Pi 1b laten liggen. :+ Zo begon ik ook.

Had eerst domoticz op windows geïnstalleerd en een paar dingen die ik had liggen aangesloten..

2 jaar verder en een zak geld armer...

Hue, rfxcom, zwave, P1.. alles erop aangelosten. Als domoticz afstort ligt mijn huis figuurlijk plat! Ben nu bezig om alle kerstverlichting aan te sluiten op domoticz met alle timers erbij... gekkenwerk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 09:16
grote_oever schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:38:
[...]

Ben nu bezig om alle kerstverlichting aan te sluiten op domoticz met alle timers erbij... gekkenwerk :o
Uhm... niet een beetje vroeg ? Of verwacht je gewoon zoveel werk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ben ik nou gek, heeft mijn meter geen slimme meter p1 optie? ik heb de iskra k86l 2009 hangen.

Edit: Damn wat is de fibaro wall plug duur...

[ Voor 21% gewijzigd door water_escape op 15-11-2016 21:16 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ben nu bezig om alle kerstverlichting aan te sluiten op domoticz met alle timers erbij... gekkenwerk :o
Is toch maar kwestie van de devices te includen en een paar voorwaardelijke timers te maken? Zou op zich maar paar minuten tijd mogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:36
.

Hue, rfxcom, zwave, P1.. alles erop aangelosten. Als domoticz afstort ligt mijn huis figuurlijk plat! Ben nu bezig om alle kerstverlichting aan te sluiten op domoticz met alle timers erbij... gekkenwerk :o
Draai al sinds jaar en dag de beta, afgelopen maandag was het zover na de laatste update (die ik van af mijn werk deed) wilde domoticz niet meer starten, risico maar toch.

Dan kom je er inderdaad achter hoe afhankelijk je bent! Gelukkig een image en een verse backup maar dan duurt het toch nog een paar uur voor alles weer normaal draait, er zijn nogal wat variabelen die niet gezet zijn en in de loop van de dag dan weer terug komen.. :(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
water_escape schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:55:
ben ik nou gek, heeft mijn meter geen slimme meter p1 optie? ik heb de iskra k86l 2009 hangen.

Edit: Damn wat is de fibaro wall plug duur...
Heeft idd geen P1 optie.
Kan wel op een andere manier:
https://www.google.nl/#q=iskra%20me162%20domoticz
Bv. https://github.com/llagendijk/iskra-me162.

Edit: zelf niet geprobeerd dus onder voorbehoud...

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 16-11-2016 08:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wervisser schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:00:
Heeft iemand hier een Fibaro FGS223 aangesloten ? Ik vraag mij een beetje af wat ik met parameter 29 kan doen. Volgens de documentatie heeft dit relatie tot scene aansturing, maar als ik deze configureer, op de knop druk en het log controleer wordt er niets geregistreerd.
Werkt deze FGS223 bij jou probleemloos? Ik heb er sinds een paar weken ook 1 en heb er nog wel wat probleempjes mee. Na een Domoticz update werkt er nu wel het e.e.a., maar het is nog steeds niet echt OK.

Waar ik nu tegenaan loop:
- Ik kan device 1 niet bedienen via Z-wave. Er gebeurt gewoon helemaal niets.
- Device 2 laat zich wel bedienen, maar lijkt regelmatig niet te schakelen. Domoticz zegt dan dat de lamp aan staat, maar dat is dan toch echt niet zo. Opvallend is dat dit vooral lijkt te gebeuren als een LUA script het device schakelt. Zet ik daarna via de GUI de lamp uit en daarna weer aan, dan gaat hij wel aan.

Ik zag dat er weer een update klaarstond voor Domoticz. Misschien lost dat wel weer wat probleempjes op. Maar aangezien ik al een tijdje wat probleempjes heb met het SD kaartje in mijn Pi2, wil ik daar nog heel even mee wachten. Waarschijnlijk gaat de Pi2 eruit en ga ik binnenkort Domoticz op een Linux VM draaien. Misschien moet ik die FGS223 dan gewoon een keer verwijderen en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
springfield89 schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:45:
Ik heb een Onkyo receiver toegevoegd aan mijn domoticz voor het volume te regelen, kan iemand mij vertellen hoe ik de waarde van mijn "dimmer switch" aanpas aan het volume van de receiver? Ik gebruik het LUA script van de Wiki.

Ik kan dus wel het volume aanpassen, maar als ik het met de normale afstandbediening verander dan komt het natuurlijk niet meer overeen in domoticz.

Ik ben vrij nieuw in Domoticz en wat een lelijke icons heeft het trouwens. De visuals zijn een groot minpunt jammer genoeg voor mij.
Kan je met de Onkyo niet helpen, maar betreffende de visuals kun je bijv hier eens kijken. Is een theme gemaakt door Thinkpad, ziet er mooier uit.

Moet erbij zeggen dat ik gewoon de standaard lelijke graphics heb, want het stoort mij niet. Maar dacht ik wijs je even op de mogelijkheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:18

CodeIT

Code IT

BCGraaf schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:24:
Vandaag mijn woonkamer voorzien van Fibaro dimmer 2, in totaal 6 stuks zodat ik mijn verlichting kan voorzien kan bedienen met siri. So far so good, maar kan je in domoticz ook aangeven dat een bepaalde lamp niet feller mag dan bijvoorbeeld 70%.
Ja dat kan. Ga naar Setup->hardware->z-wave controller en klik de dimmer aan welke je wilt veranderen. Je kunt hier alle parameters instellen. De parameter die jij zoekt is parameter 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
is al eens langs gekomen maar kan nog steeds geen oplossing vinden, ik krijg nog steeds error meldingen en wel de volgende : 2016-11-15 11:00:02.904 Error: GCM:
2016-11-15 15:30:02.932 Error: GCM:
2016-11-15 15:38:04.837 Error: GCM:
2016-11-15 15:38:08.812 Error: GCM:
2016-11-15 15:42:39.779 Error: GCM:
2016-11-15 15:44:31.841 Error: GCM:
2016-11-15 15:44:37.377 Error: GCM:
2016-11-15 17:00:11.247 Error: GCM:
2016-11-15 21:00:02.472 Error: GCM:
2016-11-16 00:00:02.236 Error: GCM:

Ik had gelezen dat dit iets met de app van android te maken heeft? maar is er ook een oplossing voor te vinden ?

Sorry als het vervelend is dat het nog eens gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:34:
[...]

Werkt deze FGS223 bij jou probleemloos? Ik heb er sinds een paar weken ook 1 en heb er nog wel wat probleempjes mee. Na een Domoticz update werkt er nu wel het e.e.a., maar het is nog steeds niet echt OK.

- Device 2 laat zich wel bedienen, maar lijkt regelmatig niet te schakelen. Domoticz zegt dan dat de lamp aan staat, maar dat is dan toch echt niet zo. Opvallend is dat dit vooral lijkt te gebeuren als een LUA script het device schakelt. Zet ik daarna via de GUI de lamp uit en daarna weer aan, dan gaat hij wel aan.

Ik zag dat er weer een update klaarstond voor Domoticz. Misschien lost dat wel weer wat probleempjes op. Maar aangezien ik al een tijdje wat probleempjes heb met het SD kaartje in mijn Pi2, wil ik daar nog heel even mee wachten. Waarschijnlijk gaat de Pi2 eruit en ga ik binnenkort Domoticz op een Linux VM draaien. Misschien moet ik die FGS223 dan gewoon een keer verwijderen en opnieuw toevoegen.
Ik moet zeggen dat ik tijdens de installatie nog wel eens Domoticz op mijn Synology heb moeten stoppen/starten voor alles goed werkte. Wanneer het echter werkt... blijft het bij mij ook werken. Heb er inmiddels 6 geïnstalleerd. Draai op de een na laatste Beta versie.

Maar wat ik nog niet voor elkaar krijg is het sturen van een scene na het indrukken van S2, misschien dat het toch niet aan mijn kennis ligt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

Ik heb momenteel een Z-Wave.Me ZME_WALLC-S Secure Wall Controller direct gelinkt aan een Fibaro dimmer. Ik kan de dimmer inschakelen door op de 'omhoog' knop te drukken, maar ik kan de dimmer ook feller instellen door de knop 'omhoog' vast te houden. Viceversa is gaat natuurlijk ook op met de 'omlaag' knop. Dit werkt naar behoren en gaat lekker vlot.

De Wall controller geeft zijn signaal ook door aan Domoticz en daar kan ik er bijvoorbeeld een scene mee activeren. Kan ik ook het vasthouden van de knop in Domoticz registreren? Of een eventuele 'dubbeldruk'?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar om een cronjob te draaien met de image van domoticz.
De volgende gegevens komen in het syslog terug, dus het lijkt er op dat hij ze wel noteert maar niet uitvoert:

Nov 16 14:55:01 raspberrypi CRON[8085]: (pi) CMD (/home/pi/domoticz/scrips/denon.sh)

en dezelfde ook via sudo crontab -e

Nov 16 14:56:01 raspberrypi CRON[8287]: (root) CMD (/home/pi/domoticz/scrips/denon.sh)

Beide zijn executable gemaakt. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vanuit een crontab heb je meestal geen environment. Dus extra paths zullen meestal ontbreken.
Gebruik je in je script commando's met of zonder prefix? Bv. /usr/bin/wget of alleen wget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 22:58
Dreamcatcher schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:57:
is al eens langs gekomen maar kan nog steeds geen oplossing vinden, ik krijg nog steeds error meldingen en wel de volgende : 2016-11-15 11:00:02.904 Error: GCM:
2016-11-15 15:30:02.932 Error: GCM:
2016-11-15 15:38:04.837 Error: GCM:
2016-11-15 15:38:08.812 Error: GCM:
2016-11-15 15:42:39.779 Error: GCM:
2016-11-15 15:44:31.841 Error: GCM:
2016-11-15 15:44:37.377 Error: GCM:
2016-11-15 17:00:11.247 Error: GCM:
2016-11-15 21:00:02.472 Error: GCM:
2016-11-16 00:00:02.236 Error: GCM:

Ik had gelezen dat dit iets met de app van android te maken heeft? maar is er ook een oplossing voor te vinden ?

Sorry als het vervelend is dat het nog eens gevraagd wordt.
Volgens mij zodra er een leesteken in een notificatie staat en je android notificaties staan aan krijg je deze melding. Sinds ik overgestapt ben op Telegram voor de notificaties heb ik deze melding nooit weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Niet online
Lizard schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:11:
Vanuit een crontab heb je meestal geen environment. Dus extra paths zullen meestal ontbreken.
Gebruik je in je script commando's met of zonder prefix? Bv. /usr/bin/wget of alleen wget?
Dat was het inderdaad. 8)7 Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:24:
Ik heb momenteel een Z-Wave.Me ZME_WALLC-S Secure Wall Controller direct gelinkt aan een Fibaro dimmer. Ik kan de dimmer inschakelen door op de 'omhoog' knop te drukken, maar ik kan de dimmer ook feller instellen door de knop 'omhoog' vast te houden. Viceversa is gaat natuurlijk ook op met de 'omlaag' knop. Dit werkt naar behoren en gaat lekker vlot.

De Wall controller geeft zijn signaal ook door aan Domoticz en daar kan ik er bijvoorbeeld een scene mee activeren. Kan ik ook het vasthouden van de knop in Domoticz registreren? Of een eventuele 'dubbeldruk'?
Die WALLC-S heb ik ook, maar volgens mij gebruik ik hem iets anders als jij. Dat ding stuurt bij mij niet rechtstreeks devices aan, maar hij start alleen scenes in Domoticz. In Domoticz kun je voor beide "key pairs" instellen wat hun functie moet zijn en daarbij kun je inderdaad 2 scenes starten met 1 knop: scene A start je door 1 keer drukken, scene B start je door 2 keer drukken. Ik kan er dus in totaal 8 scenes mee starten en da's best handig.

Het ding heeft volgens mij erg veel instelbare parameters en lijkt vrij veelzijdig. Maar ik meen me wel iets te herinneren over beperkingen i.c.m. Domoticz. Volgens mij was het iets met "alleen scenes kunnen starten" en scenes kun je niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:48:
[...]

Die WALLC-S heb ik ook, maar volgens mij gebruik ik hem iets anders als jij. Dat ding stuurt bij mij niet rechtstreeks devices aan, maar hij start alleen scenes in Domoticz. In Domoticz kun je voor beide "key pairs" instellen wat hun functie moet zijn en daarbij kun je inderdaad 2 scenes starten met 1 knop: scene A start je door 1 keer drukken, scene B start je door 2 keer drukken. Ik kan er dus in totaal 8 scenes mee starten en da's best handig.

Het ding heeft volgens mij erg veel instelbare parameters en lijkt vrij veelzijdig. Maar ik meen me wel iets te herinneren over beperkingen i.c.m. Domoticz. Volgens mij was het iets met "alleen scenes kunnen starten" en scenes kun je niet dimmen.
Klopt. De ene helft (omhoog + omlaag) heb ik direct gelinkt aan de Fibaro dimmer. Dat werkt erg mooi, je kan 'traploos' dimmen door omhoog om omlaag vast te houden. Aan/uit werkt door een enkele druk op de knop.

De andere helft heb ik gelinkt aan een Domoticz scene. Waarbij 1x omhoog of 1x omlaag een bepaalde scene start. De dubbelklik functie gebruik ik momenteel niet, dat is een kwestie van dat kanaal in zwave aan de controller toewijzen? Wel handig, extra scenes starten met dezelfde knop.

Wel jammer dat het vasthouden van de knop niet werkt. Was mooi geweest. Niet direct een ramp, want straks met de verbouwing wil ik alle Fibaro dimmers bekabeld aansturen met pulsdrukkers. Die kunnen dan gewoon voor het dimmen zorgen. De fibaro dimmer heeft een extra ingang welke ik zal gebruiken om met een pulsdrukker een scene te starten. :)

Vind overigens wel dat er best wat vertraging in zit tot Domoticz reageert op de WALLC-S.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:02:
[...]
Vind overigens wel dat er best wat vertraging in zit tot Domoticz reageert op de WALLC-S.
Hangt er vooral van af hoe je alles inricht.
On/Off actions zijn traag. Ik dacht subdevices ook.
Een device script op de input die dan schakelt werkt bij mij supersnel. Amper 42 msec tussen signaal van bv PIR en het bericht 'user admin sent a switch command' in de logfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:10:
[...]

Een device script op de input die dan schakelt werkt bij mij supersnel. Amper 42 msec tussen signaal van bv PIR en het bericht 'user admin sent a switch command' in de logfile.
In Domoticz heb ik momenteel een aantal scenes welke op zich niets doen, maar welke een script runnen die de Hue Bridge aanstuurt. Heb het op die manier ingericht omdat het makkelijker is om met 'add device' onder een scene een knop te identificeren.

Wanneer ik via het Domoticz Dashboard de Hue lamp inschakel gaat het redelijk vlot. Doe ik dat via de schakelaar dan duurt het iets langer.

Wellicht dat dat nog wat sneller kan door direct op de schakelaar het script te starten.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je de 2x drukken functie gebruikt gaat het wel vrij traag als je maar 1x drukt Er wordt gewacht op een time-out waarbinnen je nog een 2e keer kan drukken. Dat duurt gewoon even.

Ik stuur mijn mechanische ventilatie en 4 verlichtingsfuncties aan met dat ding. Heb hem gekocht toen ik geen nieuwe bedrading in een leiding kon trekken omdat de leiding te zwaar beschadigd was ergens tussen verdeeldoos en schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 11:45
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:34:
[...]

Ik heb afgelopen weekend 3 FGD212's geinstalleerd. 2 gingen direct goed, 1 ging goed tot ik de boel weer had dichtgeschroefd en het stroom er op zette... Uiteindelijk die laatste helemaal gereset en opnieuw verbonden en nu gaat hij goed...

Gaat allemaal perfecto, ook scene's wisselen gaat prima...
wervisser schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:26:
[...]

Ik moet zeggen dat ik tijdens de installatie nog wel eens Domoticz op mijn Synology heb moeten stoppen/starten voor alles goed werkte. Wanneer het echter werkt... blijft het bij mij ook werken. Heb er inmiddels 6 geïnstalleerd. Draai op de een na laatste Beta versie.

Maar wat ik nog niet voor elkaar krijg is het sturen van een scene na het indrukken van S2, misschien dat het toch niet aan mijn kennis ligt O-)
Je hebt neem ik aan je controller ook in de juiste groep gezet van de FGS223? Controller in groep 4 zetten (bij mij 2 omdat ik S1 gebruik ervoor) en dan bij de scene "koppelen" en de knop klikken.

Ik draai op domoticz 3.5837 op een Synology DS216play, met de Aeon Gen5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik merk ook wel vertraging en op zich is het geen vervelende vertraging, maar ik zou het wel fijn vinden als het snel(ler) zou schakelen allemaal. Dat soort tweaks zijn leuk om te delen met je mede-Domoticzanen toch :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte het buienradar script niet meer.
Het lijkt dat buienradar intussen werkt met maximaal 2 decimalen in de GPS coördinaten.
Zie: https://www.domoticz.com/wiki/Is_it_gonna_rain

Dit aangepast en weer in orde, doe je voordeel ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:22
Ik ben bezig met een blocky voor het instellen van de setpoint van mijn nefit easy..

Via mijn browser kan ik met onderstaande link de setpoint wijzigen;
http://192.168.178.16:808...dx=243&nvalue=0&svalue=17

Als ik deze in een blocky zet werkt het niet..
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sktFF/7eaf02733c.png

Heb al geprobeerd het IP adres te veranderen in http://127.0.0.1:3000/

Waarschijnlijk doe ik iets heel doms en is het zo opgelost.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Drie jaar geleden ben ik begonnen met domotica en inmiddels aardig "besmet met het virus" Begonnen met een Vera 3 controller met enkele z-wave devices maar inmiddels fors uitgebreid. Momenteel heb ik op mijn ""hoofd" Vera en 2e vera in totaal meer dan 40 z-wave devices draaien (switches, dimmers, tussenstekkers, bewegings- en raam/deur sensoren enkele wandzenders en een sirene) daarnaast op elke Vera een RFXcom met in totaal ook meer dan 40 433 MHz devices (waaronder KaKu tussenstekkers, Flamingo rookmelders, raam-deur sensoren en bewegingsmelders, Oregon weerstation met diverse weersensoren een poolsensor en 3 soilsensors). Verder een aantal Hue lampen, Sonos play & connect, link naar Wunderground met eigen PWS, smartmeter, OpenSprinkler regenautomaat en enkele wifi-camera.s Middels diverse plugins, scenes en zelf geprogrammeerde zaken alles aan elkaar geknoopt/geautomatiseerd. En ik werk met de Imperihome app naar volle tevredenheid.

Echter..... de "hoofd"Vera3 loopt toch tegen zijn capaciteitsgrenzen aan en vertoont af en toe kuren. Upgraden naar de nieuwste VeraPlus controller durf ik niet want er zijn nog veel te veel problemen in combinatie met de nieuwste UI7.
Daarom volg ik al een hele tijd het Domoticz forum en ben nu serieus van plan de overstap te maken een een Raspberry Pi3 plus Aeon Z-stick aan te schaffen.

Zaken waar ik nog vragen of twijfels over heb:
1) Betrouwbaarheid van het z-wave netwerk via OpenZwave ?
2) Compabiliteit van alle Z-wave devices die ik heb (veel Fibaro en daarnaast Philiotech, Vision, Everspring, Zwave.me wandzenders, Popp): werkt alles ? komen ook alle metingen van temp/lux/RV goed binnen ?
3) Sonos: ik maak veel gebruik van TTS (Google & MS) in tamelijk compexe zelfgemaakte scipts (o.a. persoonlijke weerbericht iedere ochtend uitgesproken als we wakker worden). Ik lees dat Sonos nog niet native is geiimplementeerd in Domoticz ?"
4) Vera werkt met Luup programmeertaal, Domoticz met LUA. Volgens mij lijkt het erg veel op elkaar maar het is toch een drempel. Luup heb ik me zelf eigen gemaakt door veel te leren van andere (internetfora)
5) Last but not least: werkt de Imperihome app ook goed met Domoticz? Dit vind ik toch wel belangrijk. De UI's van Vera en Domoticz zelf zien er niet geweldig uit, maar dat boeit me niet zo.

Ik lees dat hier op het forum meerdere Domoticz gebruikers zijn overgestapt van Vera. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en feedback. Hopelijk kunnen jullie mijn "drempelvrees" overwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:14:
[...]
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik merk ook wel vertraging en op zich is het geen vervelende vertraging, maar ik zou het wel fijn vinden als het snel(ler) zou schakelen allemaal. Dat soort tweaks zijn leuk om te delen met je mede-Domoticzanen toch :) ?
Hier een tijd terug wat nummers gepost in dit topic.
Blijkbaar is dit ongeveer de volgorde van afwerking bij een deviceupdate:
- lua script in scripts/lua folder
- wellicht andere script folders (niet getest)
- scripts in database
- al de rest afwerken
- on/off actions verwerken

Destijds deed ik ook een test met die lua scripts in de folder. Die worden alfabetisch afgewerkt. Nog maar 100 lege bestanden zetten met device.lua in de naam en het 100ste script had al 100msec vertraging.
Daarom voor mij maar 1 lua script die alles afwerkt, in mijn geval de lua tabellen doorsturen naar php.
Eens ze daar verwerkt zijn gebeurt het schakelen op amper 42 msec (tijd in domoticz log tussen bv signaal pir en het schakelcommando). Iemand anders had hier eerder een winst van enkele seconden naar 23 msec. Dat is echt een wereld van verschil in gebruik.
Ik weet dat ik hiermee weer pleit voor m'n pass2php script, ik ben er dan ook uiterst tevreden mee. Ik handel er alles mee af en kan er ook veel sneller in schakelen als er ergens iets mis gaat, zoals vandaag de issues bij wunderground en buienradar.
Veel dingen gaan ook gewoon veel eenvoudiger. Onlangs was er iemand op domoticz forum die trots een script postte waarmee hij een licht inschakeld als een luxmeter een te lage waarde heeft. Het script was vele tientallen lijnen lang. In php is dat dan 1 lijntje van hooguit een karakter of 40.
In dat ene script regel ik oa:
- lichten automatisch inschakelen met pirs, afhankelijk van zonlicht, weg/slapen en andere voorwaarden
- lichten automatisch uitschakelen op basis van ...
- weers- en buienvoorspelling
- alarmsysteem
- multizone intelligente verwarmingsregeling
- presence detection voor iOS en Android
- notificaties naar telegram
- Online/offline detectie van computersystemen in huis
- sleep/wake-up dimmers
- Kodi
en wellicht wel nog veel meer kleinigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel nieuwsgierig, maar heb niet de tijd om me er goed in te verdiepen. Dat pass2php waar je het over hebt bedoel ik dan.

Begrijp ik toch nog niet goed hoe je bijvoorbeeld een groep sneller kunt laten schakelen met LUA. Je zult toch ergens een on/off moeten schakelen waarna pas het LUA script van start kan. Toch?

Als ik zonder php snelheidswinst zou willen behalen, hoe zou je dat dan aanpakken?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:56:
Begrijp ik toch nog niet goed hoe je bijvoorbeeld een groep sneller kunt laten schakelen met LUA. Je zult toch ergens een on/off moeten schakelen waarna pas het LUA script van start kan. Toch?

Als ik zonder php snelheidswinst zou willen behalen, hoe zou je dat dan aanpakken?
Wat bedoel je met een groep sneller schakelen? Sneller dan een klik op de domiticz web interface?
Ik gebruik die niet :P
Groepen/scenes worden hier vooral gestuurd door een Minimote, of met een paar dummy schakelaars die op hun beurt dezelfde functie als de minimote oproepen.

In pass2php is het zo dat de idx van het veranderde device bepaalt welk deel van de code uitgevoerd wordt. Meestal wordt er dus maar enkele lijnen van de honderden uitgevoerd. Al die stukjes zitten in functies.
Sommige dingen moeten dan weer elke minuut uitgevoerd worden, die staan dan in 1 grote functie die getriggerd wordt door een update van een dummy solar sensor.

In LUA moet gelijkaardige winst mogelijk zijn door alles ofwel in 1 script te steken, ook in functies en enkel het nodige uitvoeren.
Of vanuit dat ene script het juiste script voor dat device oproepen.
Daarmee bekom je dat domoticz maar 1 keer de lua tables moet maken en naar het script sturen. Anders worden die naar elk script met device.lua in de naam gestuurd. Meestal is er toch maar een klein deeltje van de code die werkelijk uitgevoerd moet worden.

Edit: nog een voordeel van PHP: je kan het optimaliseren in Opcache zodat scripts al geparsed beschikbaar zijn in het geheugen. Sedert dat ik Opcache activeerde op m'n Syno is de reactie tijd gehalveerd.
Een curl 'http://127.0.0.1/pass2php.php' is dus (in mijn geval) 2 keer sneller dan '/usr/bin/php /var/www/pass2php.php'

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:16
Mai Pensato schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:21:
Drie jaar geleden ben ik begonnen met domotica en inmiddels aardig "besmet met het virus" Begonnen met een Vera 3 controller met enkele z-wave devices maar inmiddels fors uitgebreid. Momenteel heb ik op mijn ""hoofd" Vera en 2e vera in totaal meer dan 40 z-wave devices draaien (switches, dimmers, tussenstekkers, bewegings- en raam/deur sensoren enkele wandzenders en een sirene) daarnaast op elke Vera een RFXcom met in totaal ook meer dan 40 433 MHz devices (waaronder KaKu tussenstekkers, Flamingo rookmelders, raam-deur sensoren en bewegingsmelders, Oregon weerstation met diverse weersensoren een poolsensor en 3 soilsensors). Verder een aantal Hue lampen, Sonos play & connect, link naar Wunderground met eigen PWS, smartmeter, OpenSprinkler regenautomaat en enkele wifi-camera.s Middels diverse plugins, scenes en zelf geprogrammeerde zaken alles aan elkaar geknoopt/geautomatiseerd. En ik werk met de Imperihome app naar volle tevredenheid.

Echter..... de "hoofd"Vera3 loopt toch tegen zijn capaciteitsgrenzen aan en vertoont af en toe kuren. Upgraden naar de nieuwste VeraPlus controller durf ik niet want er zijn nog veel te veel problemen in combinatie met de nieuwste UI7.
Daarom volg ik al een hele tijd het Domoticz forum en ben nu serieus van plan de overstap te maken een een Raspberry Pi3 plus Aeon Z-stick aan te schaffen.

2) Compabiliteit van alle Z-wave devices die ik heb (veel Fibaro en daarnaast Philiotech, Vision, Everspring, Zwave.me wandzenders, Popp): werkt alles ? komen ook alle metingen van temp/lux/RV goed binnen ?
3) Sonos: ik maak veel gebruik van TTS (Google & MS) in tamelijk compexe zelfgemaakte scipts (o.a. persoonlijke weerbericht iedere ochtend uitgesproken als we wakker worden). Ik lees dat Sonos nog niet native is geiimplementeerd in Domoticz ?"
4) Vera werkt met Luup programmeertaal, Domoticz met LUA. Volgens mij lijkt het erg veel op elkaar maar het is toch een drempel. Luup heb ik me zelf eigen gemaakt door veel te leren van andere (internetfora)
5) Last but not least: werkt de Imperihome app ook goed met Domoticz? Dit vind ik toch wel belangrijk. De UI's van Vera en Domoticz zelf zien er niet geweldig uit, maar dat boeit me niet zo.

Ik lees dat hier op het forum meerdere Domoticz gebruikers zijn overgestapt van Vera. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en feedback. Hopelijk kunnen jullie mijn "drempelvrees" overwinnen
Sonos is niet native. Wel via php / http request.
Wat doe je allemaal met je Sonos want altijd benieuwd naar nieuwe domotica ideeen.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 07:31
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:18:
Bij mij werkte het buienradar script niet meer.
Het lijkt dat buienradar intussen werkt met maximaal 2 decimalen in de GPS coördinaten.
Zie: https://www.domoticz.com/wiki/Is_it_gonna_rain

Dit aangepast en weer in orde, doe je voordeel ermee :)
Thanks 8)
Precies wat ik nodig had.

• wervisser
RoFlame schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:15:
Je hebt neem ik aan je controller ook in de juiste groep gezet van de FGS223? Controller in groep 4 zetten (bij mij 2 omdat ik S1 gebruik ervoor) en dan bij de scene "koppelen" en de knop klikken.

Ik draai op domoticz 3.5837 op een Synology DS216play, met de Aeon Gen5
Uhm...wait...what :?

Ik heb onder Node Management -> Groups & Network mijn devices staan met verschillende groepen. Voor een FGS 223 is dat bij mij ;

Group 1 : Lifeline
Group 2 : On/Off S1
Group 3 : Dimmer S1
Group 4 : On/Off S2
Group 5 : Dimmer S2

Wanneer ik dan met een dubbelklik op de S2 knop een scene wil starten moet ik dus mijn controller in Group 4 zetten en parameter 80 van de FGS op 2 ? Vervolgens kan ik een nieuwe Scene aanmaken en bij Activation Devices op Add Device klikken en vervolgens op de fysieke schakelaar ?

• RoFlame
wervisser schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:50:
[...]

Uhm...wait...what :?

Ik heb onder Node Management -> Groups & Network mijn devices staan met verschillende groepen. Voor een FGS 223 is dat bij mij ;

Group 1 : Lifeline
Group 2 : On/Off S1
Group 3 : Dimmer S1
Group 4 : On/Off S2
Group 5 : Dimmer S2

Wanneer ik dan met een dubbelklik op de S2 knop een scene wil starten moet ik dus mijn controller in Group 4 zetten en parameter 80 van de FGS op 2 ? Vervolgens kan ik een nieuwe Scene aanmaken en bij Activation Devices op Add Device klikken en vervolgens op de fysieke schakelaar ?
Er vanuit gaande dat 80 op 2 de scene functionaliteit activeren betekend, moet dat hem zijn ja. Bedenk me net dat ik de FGD212 heb en niet FGS223, maar moet zelfde principe zijn... Bij mij is het parameter 28 en moet die op 1 staan.

• Nhz

Nhz

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:41:
[...]

Wat bedoel je met een groep sneller schakelen? Sneller dan een klik op de domiticz web interface?
Ik gebruik die niet :P
Groepen/scenes worden hier vooral gestuurd door een Minimote, of met een paar dummy schakelaars die op hun beurt dezelfde functie als de minimote oproepen.

In pass2php is het zo dat de idx van het veranderde device bepaalt welk deel van de code uitgevoerd wordt. Meestal wordt er dus maar enkele lijnen van de honderden uitgevoerd. Al die stukjes zitten in functies.
Sommige dingen moeten dan weer elke minuut uitgevoerd worden, die staan dan in 1 grote functie die getriggerd wordt door een update van een dummy solar sensor.

In LUA moet gelijkaardige winst mogelijk zijn door alles ofwel in 1 script te steken, ook in functies en enkel het nodige uitvoeren.
Of vanuit dat ene script het juiste script voor dat device oproepen.
Daarmee bekom je dat domoticz maar 1 keer de lua tables moet maken en naar het script sturen. Anders worden die naar elk script met device.lua in de naam gestuurd. Meestal is er toch maar een klein deeltje van de code die werkelijk uitgevoerd moet worden.

Edit: nog een voordeel van PHP: je kan het optimaliseren in Opcache zodat scripts al geparsed beschikbaar zijn in het geheugen. Sedert dat ik Opcache activeerde op m'n Syno is de reactie tijd gehalveerd.
Een curl 'http://127.0.0.1/pass2php.php' is dus (in mijn geval) 2 keer sneller dan '/usr/bin/php /var/www/pass2php.php'
Ik was ook zoiets van plan, mijn eigen 'laag' naast Domoticz. Domoticz handeld dan de input af en start vervolgens een script van mij zelf. Op die manier kan ik alle logica in PHP scripten, wat voor mij veel handiger is dan geklik met blockys.

Dat pass2php script, hoe/waar/wanneer roep je die precies aan? Heb je die als script achter elk input device zitten? Kan je er iets meer details over prijsgeven? Ben wel benieuwd. :)

Groetjes

• wervisser
RoFlame schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:28:
[...]

Er vanuit gaande dat 80 op 2 de scene functionaliteit activeren betekend, moet dat hem zijn ja. Bedenk me net dat ik de FGD212 heb en niet FGS223, maar moet zelfde principe zijn... Bij mij is het parameter 28 en moet die op 1 staan.
Ooops, my bad. Parameter 80 was bedoeld voor de Fibaro Motion Sensor waar ik gisteren mee bezig was.

Parameter 28 bepaald bij mij S1 en parameter 29 bepaald S2.

0 = default
1 = 1x drukken
2 = 2x drukken
4 = 3 x drukken
8 = ingedrukt houden

Als ik het dus goed begrijp heb jij op de eerste schakelaar een scene staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nhz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:19:
[...]
Dat pass2php script, hoe/waar/wanneer roep je die precies aan? Heb je die als script achter elk input device zitten? Kan je er iets meer details over prijsgeven? Ben wel benieuwd. :)
Al heel wat info vind je op https://egregius.be/tag/domoticz/
Om hier het topic niet te vervuilen kan support via http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=12343 of via reacties op m'n site.

In het kort:
Er is 1 lua device script. Die doet een base64 encode van de lua tabellen devicechanged, otherdevices, otherdevices_idx en otherdevices_lastupdate.
In het PHP script wordt dat dan terug gedecodeerd en in de array's $a (devicechanged), $s (otherdevices), $i (otherdevices_idx) en $t (otherdevices_lastupdate) gestoken.
Hierdoor zijn alle statussen eenvoudig beschikbaar in bv $s['schakelaar1'], de idx van diezelfde schakelaar zit dan in $i['schakelaar1'] en het laatste tijdstip in $t['schakelaar1'].
Bovenaan het script wordt bepaald welke functie opgeroepen wordt op basis van de IDX van het device die veranderde. Omdat er dan maar enkele lijnen code uitgevoerd worden is het razendsnel.
Ook voor Domoticz is het interessant omdat er slechts 1 script moet behandeld worden en dat dan nog eens onmiddellijk klaar is gezien de rest extern afgehandeld wordt.

Onder 'eigen laag' versta ik wel eerder een web interface. Die heb ik ook gemaakt, een eigen floorplan waar ik in 1 scherm de status van 60 devices zie zonder te moeten scrollen en zoeken naar namen. Een visuele voorstelling is veel handiger en sneller.

• anandus
  • Niet online
Ik heb 2 Fibaro-rookmelders.
Ik heb deze nu aan mijn Toon geschakeld simpelweg omdat deze een SMS stuurt indien de rookmelders afgaan.

Liever heb ik ze op Domoticz (en mijn Zwave-netwerk).
Is er een manier om Domoticz een sms te laten versturen?
De LUA kan ik zelf wel regelen, maar welke sms-service zou ik moeten gebruiken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:16

BCGraaf

BC

CodeIT schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:29:
[...]

Ja dat kan. Ga naar Setup->hardware->z-wave controller en klik de dimmer aan welke je wilt veranderen. Je kunt hier alle parameters instellen. De parameter die jij zoekt is parameter 2.
Oké bedankt ga ik dat even aanpassen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• RoFlame
wervisser schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:26:
[...]

Ooops, my bad. Parameter 80 was bedoeld voor de Fibaro Motion Sensor waar ik gisteren mee bezig was.

Parameter 28 bepaald bij mij S1 en parameter 29 bepaald S2.

0 = default
1 = 1x drukken
2 = 2x drukken
4 = 3 x drukken
8 = ingedrukt houden

Als ik het dus goed begrijp heb jij op de eerste schakelaar een scene staan.
Bij de FGD212 is het activeren anders. daar staat het activeren van scene's aan of uit, en niet dat je het specifiek op dubbelklik kan zetten. En bij mij heb ik dus inderdaad op de eerste schakelaar (dubbel klik) een scene staan. Bij jou zou je hem voor dubbelklik dus op 2 kunnen zetten, of als je dubbelklik en trippleklik wilt gebruiken hem op 6 zetten (volgens de manual werkt dat gecombineerd). En dan dus de controller in de groep zetten van de knop

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XKaEfCM.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:34:
Ja, clickatell werkt wel OK en is vrij betaalbaar.
Ik activeer SMS wel enkel als ik naar buitenland ga, anders komt een rookmelding via Telegram en via findmyiphone bericht aan.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:42:
[...]

Ja, clickatell werkt wel OK en is vrij betaalbaar.
Ik activeer SMS wel enkel als ik naar buitenland ga, anders komt een rookmelding via Telegram en via findmyiphone bericht aan.
Thanks.

Ik zie nu ook pas dat het op de wiki staat:
http://www.domoticz.com/wiki/SMS_Notifications

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
anandus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:34:
Ik heb 2 Fibaro-rookmelders.
Ik heb deze nu aan mijn Toon geschakeld simpelweg omdat deze een SMS stuurt indien de rookmelders afgaan.

Liever heb ik ze op Domoticz (en mijn Zwave-netwerk).
Je kan ook via telegram een bericht sturen dan zit je niet met sms kosten, natuurlijk wel data verbinding nodig op je smartphone.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Ik heb net een nieuw appartement. En daar wil ik aan de slag gaan met de deurbellen.
Domoticz staat op een Windows pc met een RFXCom.
Het is op de 10e verdieping. Dus wanneer er bij de "benedenbel" wordt aangebeld "gaat" de intercom. Daarmee kan ik de deur open doen. Het duurt even voordat de mensen met de (enige) lift boven zijn.
Dus ik blijf vaak niet bij de deur wachten en ga even wat anders doen in tussentijd. En even later wordt er aangebeld aan bij de voordeur.

Na wat zoeken ben ik dit tegen gekomen.
Voor de bel bij de voordeur kan ik waarschijnlijk zoiets kopen:
http://www.klikaanklikuit...ten/draadloze-deurbellen/

En dan met name deze zender
http://www.klikaanklikuit...len/belzender-acdb-7000b/

Dan zou ik denk ik wel een notificatie op mijn telefoon kunnen krijgen met Pushbullet.
En anders neem ik voor de zekerheid een setje waar ook een ontvanger bij zit
http://www.klikaanklikuit...loze-deurbel-acdb-7000bc/

Een camera is wel aardig. Maar ik denk niet echt noodzakelijk
offtopic:
(dat is Domotica natuurlijk bijna nooit. Maar het is gewoon leuk ;-))

Maar dan ben ik nog opzoek naar iets waardoor ik een notificatie op mijn telefoon kan krijgen wanneer er iemand beneden aanbelt.
offtopic:
Om daar een camera te krijgen zou handiger zijn. Maar dat zit er niet in denk ik. Zou wat zijn als iedereen in dit gebouw daar zijn eigen cameraatje zou hangen ;-)

Ik heb in mijn appartement deze intercom / deurbel. Ik heb al lopen zoeken. Maar ik kan nog niet iets vinden. Heeft iemand een idee hoe dat zou moeten?
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1038iu1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fadfds.jpg

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Heeft er iemand al eens een nieuwe LG tv aan de praat gekregen met Domoticz?

Oplossing op de wiki pagina van Domoticz werkt helaas niet meer met WebOS3.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een probleempje met loggen van een hele rits temperatuurmeters.
De logging stopt tussen 9 en 11 november en er is geen daggrafiek te zien (leeg).
Slechts 1 van 10 werkt nog, de SD kaart is nog lang niet vol (5 van de 8GB vrij).
Er is rond 11 november wel een verkeerde tijd in gekomen na een reboot, hij liep 10u voor.
Toen heb ik met raspi-config de tijdzone e.d. opnieuw ingesteld waarna de tijd weer klopte.
Echter stopte toen ook de logging, terwijl andere dingen zoals powermeters wel gewoon gelogd worden 8)7
Als ik de database bekijk met Browser for Sqlite dan zie ik in de temphum calendar dat de tabel 11 nov stopt.
Hoe krijg ik die temperstuurmeters weer gelogd?
Ze zijn niet weg, want realtime aflezen werkt nog en de idx is nog eender als in de database :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• wervisser
Ok, ik ben een beetje aan het testen gegaan met een FGS223 in combinatie met scene aansturing.

Ik heb parameter 29 (29. S2 switch - scenes sent) op 2 gezet. Dit houdt in dat alle dubbelkliks worden doorgestuurd.
In group 3 (on/off) heb ik de controller + 1 lamp gekoppeld.
Parameter 36 (S2 switch - Switch ON value sent to 4th and 5th association
groups) heb ik op 99 gezet en parameter 37 (S2 switch - Switch OFF value sent to 4th and 5th association
groups) op 100.

Voor zover ik het heb begrepen wordt de waarde 99 gestuurd bij ON en waarde 100 bij OFF. Logischerwijze kan ik deze gebruiken voor een Blockly of LUA, maar de waarde zie ik niet verschijnen in het log. Iemand een idee ?

• water_escape
Mis ik iets, of ben ik echt nog een newbee?

- Pi 3b aangesloten met hdmi aan tv.
- internet erin, usb toetsenbord en muis.
- sd kaart staat http://www.domoticz.com/downloads/ deze uitgepakt op. (kaart heet pi in windows)

start Pi op, lampje is rood en krijg geen beeld. Zie ik nou iets compleet over het hoofd? (sorry alvast)

Water-Escape

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Heb je hem gewoon uitgepakt of erop gezet met bijvoorbeeld:

https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/

Je neemt de image en zie zet je er met die software op.

• water_escape
Sneezydevil schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:19:
Heb je hem gewoon uitgepakt of erop gezet met bijvoorbeeld:

https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/

Je neemt de image en zie zet je er met die software op.
met win32 erop gezet. Win32 heeft dus die zip ge-export naar de kaart. Daarna is de kaart in windows niet leesbaar. maar de Pi start ook niet op :(.

Water-Escape

• springfield89
water_escape schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:35:
[...]

met win32 erop gezet. Win32 heeft dus die zip ge-export naar de kaart. Daarna is de kaart in windows niet leesbaar. maar de Pi start ook niet op :(.
Probeer eens via SSH? Kaart zou normaal nog leesbaar moeten zijn in Windows ook.

• water_escape
springfield89 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:36:
[...]

Probeer eens via SSH? Kaart zou normaal nog leesbaar moeten zijn in Windows ook.
sorry, te noop daarvoor. (kan ik je geen Pb sturen ipv forum vol te zetten?)

ik heb de .tgz uit laten pakken door win32 direct naar de kaart.

Water-Escape

• springfield89
water_escape schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:40:
[...]

Leren werken via SSH is nochtans de gemakkelijkste en snelste manier op je pi te beheren.
Hiervoor heb je alleen putty nodig en het ip adres van je pi.

Pb mag altijd.

• Sneezydevil
water_escape schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:40:
[...]

Het zou kunnen dat die .tgz eerst uitgepakt moet worden met bijvoorbeeld 7zip.

Onder linux doe ik dat in ieder geval wel.

• springfield89
Ik had gewoon de img geselecteerd, geen archief bestand.

[ Voor 3% gewijzigd door springfield89 op 17-11-2016 20:48 ]

• water_escape
ik zit het ook helemaal verkeerd te doen... ik ging er even vanuit dat domticz img incl linux was.
nu dus even eerst dit doen: https://www.domoticz.com/wiki/Initial_Raspberry_Pi_Setup

de pi is namelijk gloednieuw.

[ Voor 8% gewijzigd door water_escape op 17-11-2016 20:57 ]

Water-Escape

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 19:36
Balen! Had een Raspberry pi v3 besteld om Domoticz te draaien in plaats van mijn Synology zodat ik die 's nachts uit kan zetten. Vandaag de Raspberry binnengekregen, sd kaartje erin met Domoticz, in de behuizing geplaatst en aan de stroom gehangen. Knalt mn aardlekschakelaar eruit! Nogmaals aangesloten maar helaas ik krijg hem niet meer aan de praat. Morgen maar even een belletje naar de webshop... Hebben jullie dit wel eens gehad?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt toch nog wel een andere usb adapter in huis ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Mijn vraag
In Domoticz werkt de Sunset/Sunrise timer instelling voor mijn Fibaro Rolluikschakelaar niet. Zijn wel actief gezet.
Wat moet er verder nog ingesteld worden om Sunset/Sunrise te laten werken ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Domoticz, USB Z-Wave stick, Fibaro roller switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere tijd instellingen en Open en Close werken wel.

Verwijderd

Er zit toch geen aarding aan een usb voeding? Hoe kan je verliesstroom dan uitschakelen?

• water_escape
wanneer ik het volgende doe:

sudo cp domoticz.sh /etc/init.d
sudo chmod +x /etc/init.d/domoticz.sh
sudo update-rc.d domoticz.sh defaults

geeft hij aan bestaat niet.. typ ik iets fout?

Water-Escape

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden Domoticz draaien om mijn slimme meter uit te lezen. (wat het prima doet!!)

Aangezien we een nieuwe keuken gekocht hebben, willen we dit meteen voorzien van Fibaro Zwave modules.
Als controler gebruik ik een AeonLabs Gen5 ZW+ stick.

Ik heb nu de volgdende (test) setup:
1x Dimmer2, en een RGBW controller.
Op de Dimmer komt een LED plafond lamp (Met Bypass), en op de RGBW komt een RGB Ledstrip (bij de plint), en op de W uitgang de spotjes boven het aanrecht.

Ik heb nu de dimmer werkend, en de RGBW kan ik apart bedienen. (losse kleuren).

Nu wil ik graag de S2 van de Dimmer2 associeren met de W van de RGBW controller.
Daarvoor heb ik de IDX van de W (spotjes) opgegeven bij:
Hardware -> zwave instellingen -> node beheer -> groepen en netwerk -> Group 5 van de dimmer.

Dit werkt alleen niet. Ook heb ik ipv de IDX, het ID geprobeerd, echter ook zonder resultaat.
Over associeren is niet zo veel te vinden, wat betreft een RGBW module.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij de goede kant op wijzen?
Kan het associeren ook buiten Domoticz om, of werkt het associeren enkeld via LUA script?

Alvast bedankt!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
water_escape schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:05:
wanneer ik het volgende doe:

sudo cp domoticz.sh /etc/init.d
sudo chmod +x /etc/init.d/domoticz.sh
sudo update-rc.d domoticz.sh defaults

geeft hij aan bestaat niet.. typ ik iets fout?
Welke handleiding ben je aan het volgen? Als je er niet heel veel verstand van hebt kun je ook gewoon de kant en klare image downloaden van de website of diegene die ik hier heb gepost, welke gebaseerd is op rasbian.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 19:36
DukeBox schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:15:
Je hebt toch nog wel een andere usb adapter in huis ?
Ja daar ben ik nu ook achter gekomen na wat zoeken naar de juiste adapter. Hij werkt nu iig! Ik had een pakket besteld incl behuizing, sd kaartje en adapter dus alles gewoon aangesloten. Zag later dat de adapter Output: 5V DC2500ma heeft. Heb een andere adapter geprobeerd en deze heeft als output 5V 2.0A en die werkt wel. Hopelijk heeft de Rasberry er verder niets aan overgehouden.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:24:
Er zit toch geen aarding aan een usb voeding? Hoe kan je verliesstroom dan uitschakelen?
Geen idee hoe dit kan. Heb em later nog eens aangesloten en toen kreeg ik wel een licht schokje toen ik aan het metalen deel zat bovenop de usb-poorten. Lijkt me ook niet heel normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Riessie85 op 17-11-2016 22:34 ]

• water_escape
Possible schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:32:
[...]

Welke handleiding ben je aan het volgen? Als je er niet heel veel verstand van hebt kun je ook gewoon de kant en klare image downloaden van de website of diegene die ik hier heb gepost, welke gebaseerd is op rasbian.
ik heb deze gevolgd: https://www.domoticz.com/...omoticz_on_a_Raspberry_PI
maar na reboot start hij ook automatisch :).

andere vraag:
zijn hier mensen die de aeon z-wave usb stick hebben? en een fibaro deur sensor?
Volgens aeon moet ik 1 keer klikken om hem in link-modus te krijgen (gaat blauw knipperen) en volgens fibaro 3x snel op het knopje drukken.

Maar daarna gebeurd er niks. Fibaro zie ik niet worden opgenomen in Domoticz.

Water-Escape

Verwijderd

3 keer klikken op de binnenste tmp knop terwijl de achterste tamper constant ingedrukt is.
Op het youtube kanaal van Fibaro wordt het heel netjes getoond.

• water_escape
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:43:
3 keer klikken op de binnenste tmp knop terwijl de achterste tamper constant ingedrukt is.
Op het youtube kanaal van Fibaro wordt het heel netjes getoond.
wat bedoel je met die tamper?

ik haal de aeon usb uit de Pi. Zet hem in include modus. Klik 3x op de tmp. Aeon knippert snel, wat betekend dat het gelukt is. Daarna doe ik de usb terug in de pi, maar zie ik geen nieuwe devices. Youtube had ik idd al bekeken :)

Water-Escape

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56
water_escape schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:51:
[...]

wat bedoel je met die tamper?

ik haal de aeon usb uit de Pi. Zet hem in include modus. Klik 3x op de tmp. Aeon knippert snel, wat betekend dat het gelukt is. Daarna doe ik de usb terug in de pi, maar zie ik geen nieuwe devices. Youtube had ik idd al bekeken :)
uh maar waarom klik je in Domoticz dan onder hardware, setup bij je zwave stick niet op include?

• water_escape
commentator schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:13:
[...]

uh maar waarom klik je in Domoticz dan onder hardware, setup bij je zwave stick niet op include?
gelukt. geen idee waarom daarvoor de hele tijd niet.
Nu zie ik in domoticz 01: controller en 02:unknown . hij blijft ook in slaapmodus...en kan dus niks aanpassen. het zit niet mee met deze deur sensor.

Water-Escape

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:24:
een aardlek is niet afhankelijk van aarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
trekker22 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:50:
[...]

Wat doe je allemaal met je Sonos want altijd benieuwd naar nieuwe domotica ideeen.
Gerelateerd aan domotica: Sonos Play:1 op de slaapkamer die wordt gebruikt als wekker met 3FM zachtjes aan. Na 7 minuten wordt dan ons persoonlijke weerbericht uitgesproken via TTS (Google) met huidige temperatuur van het eigen weerstation, de verwachte temperatuur van deze dag en de komende nacht het verwachtte weertype en de verwachtte hoeveelheid neerslag. Op dat moment gaat ook een Hue lamp voorzichtig aan beginnend op 10% en langzaam opvoerend naar 100%. Ook wordt dan een virtuele switch van "thuis slapen" naar "thuis wakker"gezet wat ook weer allerlei scenes in werking zet (onder andere lamp in de keuken aan als het daar te donker is. Dit is heel relaxed wakker worden! Verder nog wat simpele dingen zoals een melding dat 's avonds als we gaan slapen alle lampen uit zijn en de benodigde sensors op armed staan. Op de to do list staan o.a. :een melding dat de wasmachine boven klaar is (op basis van energiemeting van een Fibaro wallplug) en mp3 van een blaffende hond afspelen op de Play:5 in de keuken als we niet thuis zijn en er beweging is in de tuin. Maar zoals al aangegeven ik wil eerst de stap maken naar (waarschijnlijk) Domoticz omdat mijn Vera toch te vaak kuren begint te vertonen.
Ik hoop dat ik nog wat reactie krijg op de vragen die ik gepost heb :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De switch op de achterzijde.
Het gaat toch over de Fibaro deur/raam sensor FGK101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:43:
[...]

Ja, ondertussen gelezen dat er metalen onderdelen konden aangeraakt worden. Eigenlijk nog niet een USB voeding gezien met metalen onderdelen, behalve dan de massa van de usb stecker.
Als daar dan een deel 230V op steekt is er alleszins iets grondig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:15

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

DukeBox schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:43:
[...]

Jawel, dat is het hele doel van een aardlek: meten of er een lek is naar de aarde.

Maar aarde is meer dan alleen dat pinnetje in je stopcontact, als je de voeding aanraakt en hij staat onder stroom, dan ben je zelf de lek naar de aarde..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
Mai Pensato schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:10:
[...]

Gerelateerd aan domotica: Sonos Play:1 op de slaapkamer die wordt gebruikt als wekker met 3FM zachtjes aan. Na 7 minuten wordt dan ons persoonlijke weerbericht uitgesproken via TTS (Google) met huidige temperatuur. {...} als al aangegeven ik wil eerst de stap maken naar (waarschijnlijk) Domoticz omdat mijn Vera toch te vaak kuren begint te vertonen.
Ik hoop dat ik nog wat reactie krijg op de vragen die ik gepost heb :) :)
Ha, dat vind ik dan wel weer geweldig _/-\o_

Maarre, hoe is die wekker ingesteld ? Elke dag dezelfde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
...

...
Ik ben geen ex Vera gebruiker, maar openzwave is hier super stabiel met domoticz.

1) Hier is het super betrouwbaar (Afkloppen).
2) Ik heb hier Fibaro, Qubino en Aion en die werken allemaal perfect, ik moet er wel bijzeggen dat ik voor de aanschaf van alle z-wave devices, op het forum gezocht heb of ze zouden werken.
3) Klopt er zit nog geen native support voor Sonos in Domoticz, maar ik heb wel mensen met tts in de weer gezien. Ik heb zelf HEOS dus niet echt veel ervaring mee.
4) Ik ben niet bekend met Luup, maar lua is een relatief makkelijk te leren taal.
5) Antwoord hierop moet ik je schulding blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30

1. Persoonlijk vindt ik dit heel stabiel. het blijft namelijk ook functioneren zonder de controller.

2. ik Gebruik hier Fibaro, en Aeon labs door elkaar en dit werkt prima andere merken heb ik nog geen ervaring mee

Voor je puntje 5, lijkt dit wel goed te werken er namelijk zelf een Wiki pagina voor
https://www.domoticz.com/wiki/ImperiHome

Ik zit er aan te denken om dit zelf ook te gaan uitvoeren via Ngnix proxy. de app al ff geinstalleerd en ziet er wel goed uit.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 00:19:
[...]

De switch op de achterzijde.
Het gaat toch over de Fibaro deur/raam sensor FGK101?
Klopt. het pairen is ook gelukt nu. Ik zie hem in Domoticz. Maar hij slaapt de hele tijd waardoor ik geen acties eraan kan koppelen zo lijkt het.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water_escape schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:30:
[...]

Klopt. het pairen is ook gelukt nu. Ik zie hem in Domoticz. Maar hij slaapt de hele tijd waardoor ik geen acties eraan kan koppelen zo lijkt het.
Modules op batterij voeding slapen eigenlijk altijd. Dat wil niet zeggen dat ze geen triggers naar Domoticz sturen, want dat doen ze natuurlijk wel. 1 van de in te stellen parameters is het interval waarin de module moet checken op nieuwe configuratie bij de controller. Dat interval wil je zo groot mogelijk hebben tijdens normaal bedrijf om batterij te sparen. De meeste modules kun je handmatig laten checken voor nieuwe configuratie met het indrukken van een bepaalde combinatie knopjes op de module, zodat je dringende wijzigingen handmatig door kan voeren op je module.

Als jij die sensor nog steeds als "Unknown" ziet in je hardware lijst, dan ga je hem niet kunnen gebruiken. Hij zal herkend moeten worden als Fibaro deur/raam sensor, voor je er echt iets mee kan.

Tot nu toe heb ik dit 2 keer meegemaakt, maar bij mij was het eigenlijk altijd voldoende om Domoticz te updaten en het device opnieuw te includen.

Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik zou nu eerst de module excluden, checken of je Domoticz kunt updaten, en dan de module weer includen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
water_escape schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:30:
[...]

Hij wordt standaard maar 1x per dag wakker meen ik. Dus als je wat aanpast, wordt dat pas bij de volgende keer wakker worden ook naar de sensor geschreven.

Of zelf even wakker maken door met magneetcontact er langs te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door loyske op 18-11-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wervisser schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:56:
[...]

Ha, dat vind ik dan wel weer geweldig _/-\o_

Maarre, hoe is die wekker ingesteld ? Elke dag dezelfde tijd?
inderdaad elke dag dezelfde tijd? (of heb je dit ook voorzien?)
en wat met een verlofdagje? (dummy schakelaar die overruled?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
even een update wat betref mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: https://www.purpleblue.nl/fotoboek/Domotica/Fibaro-Keuken.png

Configuratie van modules:
Dimmer 2:
Parameter 20: Mono-stable input (button)
Parameter 21: 0xFF value is sent, witch will set associated device to their last saved state.
Parameter 25: 0
Parameter 26: 3-way switch function for s2 disabled
Parameter 27: 15
Parameter 28: Function Activated

RGBW:
Parameter 6: Normal (Dimmer) – Basic Set/Switch Multilevel
Parameter 14: -26213 (4 uitgangen als dimmer)
Parameter 15: Double click enabled

Ik wil dus met S2 de spotjes (W uitgang RGBW controler) bedienen.

Wanneer ik in Domoticz een Scene of groep aan maak, kan ik de schakelaar wel selecteren als input, echter kan ik de lamp dan niet uitschakelen. :-(

Niemand ervaring met associatie van een RGBW controler? :P

edit: tekst toevoeging

[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 18-11-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

prein2 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:28:
Jawel, dat is het hele doel van een aardlek: meten of er een lek is naar de aarde.
Ja, maar aardlek is niet afhankelijk van aarde (als in aard pin van je stopcontact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
prein2 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:28:
[...]

Maar aarde is meer dan alleen dat pinnetje in je stopcontact, als je de voeding aanraakt en hij staat onder stroom, dan ben je zelf de lek naar de aarde..
beetje off topic, maar inderdaad is de aarlek niet afhankelijk van aarde, hij meet het verschil tussen de fase stroom en de null stroom als daar > 0,03a verschil in zit tript ie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik haal hem er regelmatig langs. Of ik klik op de knop. Maar wakker worden om het anders in te stellen ho maar.

Wie heeft dit ook gehad met dezelfde deursensor? Ik wil als test even een lamp aan laten gaan wanneer de sensor geactiveerd wordt (magneet contact weg halen)
loyske schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:36:
[...]

Hij wordt standaard maar 1x per dag wakker meen ik. Dus als je wat aanpast, wordt dat pas bij de volgende keer wakker worden ook naar de sensor geschreven.

Of zelf even wakker maken door met magneetcontact er langs te gaan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dat dan niet gewoon binnen? Heeft niks met instellingen en wakeuptime te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Repi3 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:48:
[...]

inderdaad elke dag dezelfde tijd? (of heb je dit ook voorzien?)
en wat met een verlofdagje? (dummy schakelaar die overruled?)
De wektijden moet je instellen in de Sonos app maar dat gaat heel snel en gemakkelijk (alarmsignalen). Je kunt ook per dag van de week een andere tijd instellen. Dus bijv in het weekend later. Maar ook als je regelmatig andere tijden hebt dan is dat makkelijk in te stellen. Het hele script dat ik beschreef begint automatisch te lopen zodra de Sonos 's morgens begint te spelen (met als voorwaarde dat "thuis slapen"nog aan staat). Wij hebben thuis redelijk vaste ritmes maar als ik bijv eerder op moet voor mijn werk dan stel ik een aparte wektijd in op de sonos. En als die dan begint te spelen moet ik binnen 7 minuten de Sonos weer uitduwen en dan heb ik in het script ingebouwd dat die niet verder uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wervisser
En 'thuis slapen' is dan een dummy switch of zo iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Sneezydevil schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:10:
[...]

Ik ben geen ex Vera gebruiker, maar openzwave is hier super stabiel met domoticz.

1) Hier is het super betrouwbaar (Afkloppen).
2) Ik heb hier Fibaro, Qubino en Aion en die werken allemaal perfect, ik moet er wel bijzeggen dat ik voor de aanschaf van alle z-wave devices, op het forum gezocht heb of ze zouden werken.
3) Klopt er zit nog geen native support voor Sonos in Domoticz, maar ik heb wel mensen met tts in de weer gezien. Ik heb zelf HEOS dus niet echt veel ervaring mee.
4) Ik ben niet bekend met Luup, maar lua is een relatief makkelijk te leren taal.
5) Antwoord hierop moet ik je schulding blijven.
luigi87 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:22:
[...]

1. Persoonlijk vindt ik dit heel stabiel. het blijft namelijk ook functioneren zonder de controller.

2. ik Gebruik hier Fibaro, en Aeon labs door elkaar en dit werkt prima andere merken heb ik nog geen ervaring mee

Voor je puntje 5, lijkt dit wel goed te werken er namelijk zelf een Wiki pagina voor
https://www.domoticz.com/wiki/ImperiHome

Ik zit er aan te denken om dit zelf ook te gaan uitvoeren via Ngnix proxy. de app al ff geinstalleerd en ziet er wel goed uit.
Bedankt voor jullie feedback ! Nog een paar aanvullende vragen: hoeveel z-wave devices hebben jullie en hoeveel daarvan zijn batterijgevoed ? En hoelang duurt het opstarten/reloaden van Domoticz? Ervaring van Thinkpad is namelijk dat dit vrij lang duurt met name door de batterijgevoede z-wave devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30
Mai Pensato schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:10:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie feedback ! Nog een paar aanvullende vragen: hoeveel z-wave devices hebben jullie en hoeveel daarvan zijn batterijgevoed ? En hoelang duurt het opstarten/reloaden van Domoticz? Ervaring van Thinkpad is namelijk dat dit vrij lang duurt met name door de batterijgevoede z-wave devices
Ik heb in totaal circa 15 devices. daarvan zijn er 15 batterij gevoed. Soms duurt het even ja. maximaal 2 uur. maar bij een reload is vaak nog wel korter en denk ik 10 minuten.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ter controle:

in hardware zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/ht7o9g.jpg

en in devices zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/10mkdi1.jpg

nu heb ik een blocky gemaakt als test:
IF acces control = off
do set woonkamer bank = on

is de fibaro goed ingeladen in domticz zo? en heb ik zo goed mijn eerste blocky gemaakt?

EDIT: nadat ik dit bericht typte. En de magneet van elkaar haalde, ging de lamp netjes aan. Dit nu 3x achter elkaar getest. Ik heb niks veranderd...en toch werkt mijn blocky ineens. Hoe weet ik nu of het betrouwbaar is?

EDIT2: heb nu deur open = lamp aan, deur dicht = lamp uit. En werkt perfect.

Nu snap ik hoe verslavend het is :)

[ Voor 36% gewijzigd door water_escape op 18-11-2016 21:02 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Mai Pensato schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:10:
[...]

[...]

Als ik mijn Raspberry Pi herstart duurt het misschien een minuut of 2 voor ik alles weer kan schakelen, maar geen van mijn devices (17) werken op batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Voor mij is zowel Raspberry Pi als Linux nieuw. Dus hierbij een newbie vraag: kan ik Domoticz op RPi gewoon via mijn Windows PC en het netwerk benaderen en alle aanpassingen doen zoals nieuwe devices includen scripts maken etc ? Ik heb even de "RPi initial setup wiki" gelezen en dat begint met "sluit een keyboard, muis en scherm op de RPi aan"
Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.