M.v.Veelen schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:14:
[...]
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? Ik merk ook wel vertraging en op zich is het geen vervelende vertraging, maar ik zou het wel fijn vinden als het snel(ler) zou schakelen allemaal. Dat soort tweaks zijn leuk om te delen met je mede-Domoticzanen toch

?
Hier een tijd terug wat nummers gepost in dit topic.
Blijkbaar is dit ongeveer de volgorde van afwerking bij een deviceupdate:
- lua script in scripts/lua folder
- wellicht andere script folders (niet getest)
- scripts in database
- al de rest afwerken
- on/off actions verwerken
Destijds deed ik ook een test met die lua scripts in de folder. Die worden alfabetisch afgewerkt. Nog maar 100 lege bestanden zetten met device.lua in de naam en het 100ste script had al 100msec vertraging.
Daarom voor mij maar 1 lua script die alles afwerkt, in mijn geval de lua tabellen doorsturen naar php.
Eens ze daar verwerkt zijn gebeurt het schakelen op amper 42 msec (tijd in domoticz log tussen bv signaal pir en het schakelcommando). Iemand anders had hier eerder een winst van enkele seconden naar 23 msec. Dat is echt een wereld van verschil in gebruik.
Ik weet dat ik hiermee weer pleit voor m'n pass2php script, ik ben er dan ook uiterst tevreden mee. Ik handel er alles mee af en kan er ook veel sneller in schakelen als er ergens iets mis gaat, zoals vandaag de issues bij wunderground en buienradar.
Veel dingen gaan ook gewoon veel eenvoudiger. Onlangs was er iemand op domoticz forum die trots een script postte waarmee hij een licht inschakeld als een luxmeter een te lage waarde heeft. Het script was vele tientallen lijnen lang. In php is dat dan 1 lijntje van hooguit een karakter of 40.
In dat ene script regel ik oa:
- lichten automatisch inschakelen met pirs, afhankelijk van zonlicht, weg/slapen en andere voorwaarden
- lichten automatisch uitschakelen op basis van ...
- weers- en buienvoorspelling
- alarmsysteem
- multizone intelligente verwarmingsregeling
- presence detection voor iOS en Android
- notificaties naar telegram
- Online/offline detectie van computersystemen in huis
- sleep/wake-up dimmers
- Kodi
en wellicht wel nog veel meer kleinigheden.