Dat moet ik nog fixen idd, voor nu moet je ffe langs de opticien voor een vergrootglas.MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:27:
[...]
Ik weet niet of het mogelijk is, maar het is wellicht handig om je plaatjes die je hebt gebruikt klikbaar te maken zodat het gelezen kan worden
Of een mobiel device om hem groter te makenDacuuu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:12:
[...]
Dat moet ik nog fixen idd, voor nu moet je ffe langs de opticien voor een vergrootglas.
Maar ik ben even bezig geweest om eens te kijken of ik mijn telefoon kan benaderen vanaf Domoticz
Ik heb de handleiding van je gevolgd en heb het volgende:

Er hangt verder niks aan, was puur om te kijken of ik mijn telefoon kan bereiken via het netwerk, maar bij mij doet ie niks.
Via het script van jouw krijg ik het volgende.
13:20:22- pid file exists 13:20:22- Seems to be an old file, ignoring. 13:20:22- script started. Traceback (most recent call last): File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 101, in <module> lastreported = domoticzstatus() File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 86, in domoticzstatus if json_object["result"][i]["Status"] == "On": KeyError: 'Status'
Ik heb het idx uit domoticz gehaald en het ip-adres van mijn telefoon.
Ben ik wat vergeten?
[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 31-03-2016 13:23 . Reden: extra info ]
2250 WP Zuid PVoutput
Sinds vanmorgen heeft m'n schoonvader een slimme meter. Hij heeft de P1 kabel in de NAs (en de meter) gestoken en ik heb de hardware toegevoegd. Juiste Baudrate ingesteld en.....werken.
Tenminste.... Elektra wordt keurig bijgewerkt. Alleen voor gas heb ik nog geen enkele meting voorbij zien komen in de laatste paar uur. Nu zal er momenteel niet volop gestookt worden, maar helemaal "0" lijkt me heel sterk. Afwachten? Kan ik nog iets anders proberen?
Tenminste.... Elektra wordt keurig bijgewerkt. Alleen voor gas heb ik nog geen enkele meting voorbij zien komen in de laatste paar uur. Nu zal er momenteel niet volop gestookt worden, maar helemaal "0" lijkt me heel sterk. Afwachten? Kan ik nog iets anders proberen?
¯\_(ツ)_/¯
Ook ik wil binnenkort mijn Domoticz omgeving migreren van Rpi2 naar een Intel NUC.
Blijft mijn Z-Wave netwerk intact nadat ik de domoticz backup heb teruggeplaatst met dezelfde Z-Wave stick? (Aeotec Gen5)
Blijft mijn Z-Wave netwerk intact nadat ik de domoticz backup heb teruggeplaatst met dezelfde Z-Wave stick? (Aeotec Gen5)
Gas kan even duren, zou zeker 1 dag afwachtenM.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:37:
Sinds vanmorgen heeft m'n schoonvader een slimme meter. Hij heeft de P1 kabel in de NAs (en de meter) gestoken en ik heb de hardware toegevoegd. Juiste Baudrate ingesteld en.....werken.
Stomme vraag, de gasmeter is wel ook slim?
Dit kan zeker een tijdje duren. Ik heb zelf ook de smart electra en gas meter. De waardes komen op gevarieerde tijdstippen binnen aan de hand van verbruik. Ze komen uiteindelijk wel binnen. De Gas meter voorzien in zijn eigen energie en stuurt dit draadloos naar de electra meter. Dit gebeurt dus alleen wanneer nodig om spanning te besparen.M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:37:
Als het script automatisch stoptMdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Of een mobiel device om hem groter te maken
Maar ik ben even bezig geweest om eens te kijken of ik mijn telefoon kan benaderen vanaf Domoticz
Ik heb de handleiding van je gevolgd en heb het volgende:
[afbeelding]
Er hangt verder niks aan, was puur om te kijken of ik mijn telefoon kan bereiken via het netwerk, maar bij mij doet ie niks.
Via het script van jouw krijg ik het volgende.
13:20:22- pid file exists 13:20:22- Seems to be an old file, ignoring. 13:20:22- script started. Traceback (most recent call last): File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 101, in <module> lastreported = domoticzstatus() File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 86, in domoticzstatus if json_object["result"][i]["Status"] == "On": KeyError: 'Status'
Ik heb het idx uit domoticz gehaald en het ip-adres van mijn telefoon.
Ben ik wat vergeten?
code:
is dat niet goed.1
2
3
4
5
6
| Traceback (most recent call last): File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 101, in <module> lastreported = domoticzstatus() File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 86, in domoticzstatus if json_object["result"][i]["Status"] == "On": KeyError: 'Status' |
Python wel goed geïnstalleerd staan?
Nee, geen stomme vraag. Beide meters zijn inderdaad vervangen. Ik dacht me te herinneren dat het bij mij binnen enkele uren wel werkte, dus ook gas. Die waarden komen bij mij elk uur binnen. Ik wacht het wel even af of het vanavond of morgen bij hem dan ook gaat werken. Thanks.loyske schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Gas kan even duren, zou zeker 1 dag afwachten
Stomme vraag, de gasmeter is wel ook slim?
¯\_(ツ)_/¯
Iemand ervaring met het volgende?
Ik wil graag met mijn iOS app (Pilot / Domotix) het volgende bereiken d.m.v. geofencing:
- Als ik thuis kom (binnen 10m van mijn woning) wil ik graag dat het licht in de hal aangaat voor 2 minuten
- Als ik het huis verlaat, wil ik graag dat al mijn verlichting uitschakelt
Ik maak gebruik van Milight, ik heb nu ingesteld in Domotix (app) dat wanneer ik thuis ben het licht in de hal aan gaat, maar deze blijft dan uiteraard aan.
Kan iemand mij een duw in de goede richting geven over hoe dit op te lossen?
Bedankt
Ik wil graag met mijn iOS app (Pilot / Domotix) het volgende bereiken d.m.v. geofencing:
- Als ik thuis kom (binnen 10m van mijn woning) wil ik graag dat het licht in de hal aangaat voor 2 minuten
- Als ik het huis verlaat, wil ik graag dat al mijn verlichting uitschakelt
Ik maak gebruik van Milight, ik heb nu ingesteld in Domotix (app) dat wanneer ik thuis ben het licht in de hal aan gaat, maar deze blijft dan uiteraard aan.
Kan iemand mij een duw in de goede richting geven over hoe dit op te lossen?
Bedankt
Ja python is goed geïnstalleerd.Dacuuu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:49:
[...]
Als het script automatisch stopt
code:is dat niet goed.
1 2 3 4 5 6 Traceback (most recent call last): File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 101, in <module> lastreported = domoticzstatus() File "/home/pi/scripts/check_device_online.py", line 86, in domoticzstatus if json_object["result"][i]["Status"] == "On": KeyError: 'Status'
Python wel goed geïnstalleerd staan?
Althans daar ga ik vanuit omdat het uitlezen van mijn slimme meter goed gaat.
Ben je in de buurt van de meters ?M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:01:
[...]
Nee, geen stomme vraag. Beide meters zijn inderdaad vervangen. Ik dacht me te herinneren dat het bij mij binnen enkele uren wel werkte, dus ook gas. Die waarden komen bij mij elk uur binnen. Ik wacht het wel even af of het vanavond of morgen bij hem dan ook gaat werken. Thanks.
Welke gasmeter heeft ie ?
[ Voor 27% gewijzigd door MdO82 op 31-03-2016 14:10 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb nu zelf ook een vraag
Dit is mijn stroomverbruik van afgelopen week. Zondag is er iets mis gegaan, verwacht zelf dat dit te maken heeft gehad met het uurverschil? En klopt nu het totaal wel, of ben ik nu gewoon de metingen van 1 dag kwijt?

Dit is mijn stroomverbruik van afgelopen week. Zondag is er iets mis gegaan, verwacht zelf dat dit te maken heeft gehad met het uurverschil? En klopt nu het totaal wel, of ben ik nu gewoon de metingen van 1 dag kwijt?

Script is uitvoerbaar? sudo chmod +x, probeer eens sudo chmod 777, wel een boeren oplossing, maar gewoon even proberen.MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:09:
[...]
Ja python is goed geïnstalleerd.
Althans daar ga ik vanuit omdat het uitlezen van mijn slimme meter goed gaat.
[ Voor 37% gewijzigd door Dacuuu op 31-03-2016 14:12 ]
Staan bij zaterdagDacuuu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:10:
Ik heb nu zelf ook een vraag![]()
[afbeelding]
Even Domoticz stoppen via ftp je database kopiëren naar je pc.
En de database aanpassen.
MdO82 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
2250 WP Zuid PVoutput
Als het totaalgebruik wel klopt laat ik het lekker zo, weet je trouwens ook hoe het zit als ik Domoticz een dag uit zeg, en na een dag weer aan. Dan snap ik dat je geen dag grafiek kan zien, maar het totaalverbruik is wel omhoog gegaan. Pakt Domoticz dit op voor bijvoorbeeld het maand totaal?MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:13:
[...]
Staan bij zaterdag
Even Domoticz stoppen via ftp je database kopiëren naar je pc.
En de database aanpassen.
MdO82 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
Even een chmod 777 gedaan op de map, maar helaas blijft hij de foutmelding gevenDacuuu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:10:
Script is uitvoerbaar? sudo chmod +x, probeer eens sudo chmod 777, wel een boeren oplossing, maar gewoon even proberen.
Ik denk dat je maand totaal door blijft lopen, omdat hij de nieuwe meterstand uitleest, maar dat weet ik niet heel zekerDacuuu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:15:
[...]
Als het totaalgebruik wel klopt laat ik het lekker zo, weet je trouwens ook hoe het zit als ik Domoticz een dag uit zeg, en na een dag weer aan. Dan snap ik dat je geen dag grafiek kan zien, maar het totaalverbruik is wel omhoog gegaan. Pakt Domoticz dit op voor bijvoorbeeld het maand totaal?
[ Voor 46% gewijzigd door MdO82 op 31-03-2016 14:23 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Electra word elke minuut geupdate.M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:37:
Gas 1x per uur.
check even of je het ook een slimme gasmeter is en of er daadwerkelijk gas verbruikt word.
als er geen gas gebruikt word krijg je de waarde 0

Er is in de laatste 4 uur nog niets geregistreerd denk ik. Sage last week = 0 en verder staan nergens nog waarden geregistreerd (dus ook niet 0). Ik wacht het dan wel even af nog.SpikeHome schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:20:
[...]
Electra word elke minuut geupdate.
Gas 1x per uur.
check even of je het ook een slimme gasmeter is en of er daadwerkelijk gas verbruikt word.
als er geen gas gebruikt word krijg je de waarde 0
[afbeelding]
M'n schoonvader heeft de meters op eigen verzoek (72,-) vandaag laten vervangen. Lijkt me sterk dat ze dan een niet-slimme gasmeter plaatsen. Toch?
¯\_(ツ)_/¯
Weet je misschien welke meters het zijn ?M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:26:
[...]
Er is in de laatste 4 uur nog niets geregistreerd denk ik. Sage last week = 0 en verder staan nergens nog waarden geregistreerd (dus ook niet 0). Ik wacht het dan wel even af nog.
M'n schoonvader heeft de meters op eigen verzoek (72,-) vandaag laten vervangen. Lijkt me sterk dat ze dan een niet-slimme gasmeter plaatsen. Toch?
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, schoonvader is de deur uit dus dat is nu lastig na te gaan. Zal hem even een mailtje sturen en vragen of hij dat door wil geven.
Edit: de 1e meting is binnen. Iets meer dan 3 M2, ik ga er vanuit dat de logging nu wel goed zal gaan
Edit: de 1e meting is binnen. Iets meer dan 3 M2, ik ga er vanuit dat de logging nu wel goed zal gaan
[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-03-2016 15:31 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb even getest.MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Even een chmod 777 gedaan op de map, maar helaas blijft hij de foutmelding geven
[...]
Ik denk dat je maand totaal door blijft lopen, omdat hij de nieuwe meterstand uitleest, maar dat weet ik niet heel zeker
Zorg dat de inhoud van het python bestand goed staat. Bij mij staat het zo:
code:
1
2
3
4
5
| # Settings for the domoticz server domoticzserver="192.168.1.76:8080" domoticzusername = "" domoticzpassword = "" domoticzpasscode = "" |
en voer dan uit:
code:
1
| python check_device_online.py 192.168.1.236 44 30 120 |
Ik zie al waar het in zat, in het script wat ik zelf draai, en het script van de Domoticz wiki is niet identiek. Terwijl het versienr van het script, Version : 1.6.2 wel identiek is. niet dus.
en met [code]./[.code] wil het script niet runnen, maar met
code:
er voor wel.
1
| python |
Verwijderd
Iemand een idee hoe je het opstarten van openzwave kan versnellen?
Pas na Uptime: 24 Minutes, 35 Seconds komt de melding "OpenZWave: Awake Nodes queried" en is het systeem echt bruikbaar. Gedurende die tijd gaat schakelen niet, of met grote vertraging.
Ik vermoed dat oa battery powered devices hier oorzaak van zijn. Die geven nl behoorlijk wat timeouts in de log.
Pas na Uptime: 24 Minutes, 35 Seconds komt de melding "OpenZWave: Awake Nodes queried" en is het systeem echt bruikbaar. Gedurende die tijd gaat schakelen niet, of met grote vertraging.
Ik vermoed dat oa battery powered devices hier oorzaak van zijn. Die geven nl behoorlijk wat timeouts in de log.
code:
1
2
3
4
5
6
| 2016-03-31 14:58:44.831 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487148, NodeID: 43 (0x2b) 2016-03-31 14:59:04.832 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487148, NodeID: 27 (0x1b) 2016-03-31 14:59:17.720 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487148, NodeID: 29 (0x1d) 2016-03-31 14:59:32.056 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487148, NodeID: 54 (0x36) 2016-03-31 14:59:43.062 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487148, NodeID: 52 (0x34) 2016-03-31 14:59:54.221 OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25487148, NodeID: 15 (0x0f) |
Vraagje tussendoor over Dashticz:
Ik heb camera's toegevoegd aan Domoticz.
Die verschijnen vervolgens in Dashticz, maar dat wil ik liever niet.
Wie kan er goed genoeg source code lezen om te weten wat ik aan dien te passen c.q. er uit dien te halen?
(P.S. Ik heb Rob van Dashticz al gemaild, maar die is kennelijk druk)
Ik heb camera's toegevoegd aan Domoticz.
Die verschijnen vervolgens in Dashticz, maar dat wil ik liever niet.
Wie kan er goed genoeg source code lezen om te weten wat ik aan dien te passen c.q. er uit dien te halen?
(P.S. Ik heb Rob van Dashticz al gemaild, maar die is kennelijk druk)
[ Voor 3% gewijzigd door AWST6000 op 31-03-2016 16:15 ]
Hee, dat is nog helemaal niet zo'n slecht idee! Thanks.. Geen batterijen, makkelijker te bedienen, en goedkoper.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Dat zijn simpele open/toe kranen.
Spanning erop = kraan open, anders kraan dicht.
Nadeel van de Zwave radiatorkranen is dat die op batterijen werken, en daardoor slechts bij de wakeupinterval vragen aan de controller welke temperatuur ze moeten geven.
Daarnaast is mijn ervaring met 3 verschillende thermostatische radiatorkranen dat ze heel vaak niet correct regelen waardoor ik ze ga over- of ondersturen. Met deze solenoid kleppen zou je dat probleem niet hebben omdat jij perfect kan open/dicht sturen.
Hoe je ze aanstuurt is dan weer aan jou, zou met een eenvoudige Zwave wall plug kunnen zijn.
Enige nadeel is dat hij dan maar 2 standen heeft; aan of uit.
Maar zo gebruik ik ze nu eigenlijk ook.. En ik kan met een thermostaat natuurlijk wel regelen dat hij automatisch aangaat als hij onder een bepaalde temperatuur komt.
Weet iemand toevallig wat goedkope en goedwerkende z-wave stopcontacten zijn?
Nog even over de slimme meter bij schoonpaps: Ik zie een waarde van gas om 14:00 en eentje om 16:00. Ik moet er maar vanuit gaan dat ik gewoon even geduld moet hebben zodat de waarden vanzelf goed gelogd gaan worden.
Maar, bij elektra zie ik ineens deze switch. Als het een switch tussen hoog- en laagtarief zou zijn, dan zou je die om 23:00 uur verwachten of om 07:00 uur, maar niet om deze tijd. Wat kan hiervan de reden zijn?
Maar, bij elektra zie ik ineens deze switch. Als het een switch tussen hoog- en laagtarief zou zijn, dan zou je die om 23:00 uur verwachten of om 07:00 uur, maar niet om deze tijd. Wat kan hiervan de reden zijn?

¯\_(ツ)_/¯
Ik weet niet wat deze kranen kosten, maar betwijfel of het veel goedkoper zal zijn. Immers een beetje z-wave aan/uit schakelaar kost ook al snel 50 euro..powermarcel10 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:14:
[...]
Hee, dat is nog helemaal niet zo'n slecht idee! Thanks.. Geen batterijen, makkelijker te bedienen, en goedkoper.
Maar zo gebruik ik ze nu eigenlijk ook.. En ik kan met een thermostaat natuurlijk wel regelen dat hij automatisch aangaat als hij onder een bepaalde temperatuur komt.
Voordeel is wel dat je van de batterijen af bent.
Verwijderd
Als elke radiator met een eigen leiding naar de ketel gaat lijkt het mij het interessantst om daar de kleppen te zetten, gestuurd door een 8-relay board oid.
Helaas heb ikzelf maar 5 leidingen voor 8 radiatoren
Helaas heb ikzelf maar 5 leidingen voor 8 radiatoren
Hoeveel tijd nadat de meter is geplaatst is deze switch geweest?M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:29:
Nog even over de slimme meter bij schoonpaps: Ik zie een waarde van gas om 14:00 en eentje om 16:00. Ik moet er maar vanuit gaan dat ik gewoon even geduld moet hebben zodat de waarden vanzelf goed gelogd gaan worden.
[afbeelding]
Wellicht moet de "klok" in de meter nog syncen (Of is deze verkeerd ingesteld) en denkt deze van "hé, het is 7 uur dus we gaan over op "dag" tarief".
Enkele uren later. Dat zou inderdaad wel kunnen. Ik ga het allemaal even monitoren, kijken wat er vanavond gebeurt en morgenochtend. Zal wel goed komen denk ik, thanks.
¯\_(ツ)_/¯
Humm, tot die conclusie kom ik helaas ook. Had verwacht dat simpele tussenstekkers wat goedkoper waren. Voor in de woonkamer heb ik een vlak bij een stopcontact zitten, maar voor de badkamer heb ik wel 1 met batterijen nodig.. Maar ff goed speuren dus! Zo'n project is alleen leuk als je voor niet al teveel geld klaar bent.. Althans, met een beperkt budget als ik.MrBarBarian schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:30:
[...]
Ik weet niet wat deze kranen kosten, maar betwijfel of het veel goedkoper zal zijn. Immers een beetje z-wave aan/uit schakelaar kost ook al snel 50 euro..
Voordeel is wel dat je van de batterijen af bent.
Zijn trouwens praktisch alle z-wave apparaten te bedienen via domoticz icm een raspberry? Of zijn er uitzonderingen..
Je moet Europese hebben, Amerikaanse werken met een andere frequentie, en ik geloof dat de dingen van Benext wat eigenaardigheden hebben (missende functies, bijv), maar pin me er niet op vast.powermarcel10 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:58:
[...]
Zijn trouwens praktisch alle z-wave apparaten te bedienen via domoticz icm een raspberry? Of zijn er uitzonderingen..
En de tussenstekkers van Greenwave geven soms ook problemen als je geen polling aan zet.
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 31-03-2016 20:05 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb een script van @Thinkpad gebruikt om de meterstanden per maand naar een tekst-bestand te kopiëren.
Echter loopt het script vast en ben benieuwd of mensen hier mij verder kunnen helpen.
In zijn script maakt hij alleen gebruik van zijn verbruik op de meter en niet het terugleveren.
Nu ben ik het script voor mijzelf aan het wijzigen zodat de meters voor het terugleveren ook meegenomen worden.
Echter als ik het bestand aanpas loop ik fout
Ik weet niet of het handig is om de gehele code hier neer te zetten, maar hier de link naar het artikel op zijn pagina.
In zijn script wordt doormiddel van de volgende code:
Als ik de regel
Iemand een idee waar het mogelijk misgaat ?
Echter loopt het script vast en ben benieuwd of mensen hier mij verder kunnen helpen.
In zijn script maakt hij alleen gebruik van zijn verbruik op de meter en niet het terugleveren.
Nu ben ik het script voor mijzelf aan het wijzigen zodat de meters voor het terugleveren ook meegenomen worden.
Ik weet niet of het handig is om de gehele code hier neer te zetten, maar hier de link naar het artikel op zijn pagina.
code:
1
2
3
4
5
6
| domoticzurl = "http://localhost:8084" domoticzdeviceid_el = 6 domoticzdeviceid_gas = 7 #ElectricityRateUsedPeak, ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateGeneratedPeak, ElectricityRateGeneratedOffPeak, ElectricityTotalUsed, ElectricityCurrentRateOut = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el) ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateUsedPeak = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el) GasMeterReading = get_gas_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_gas) |
Als ik de regel
code:
aanpas naar1
| ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateUsedPeak = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el) |
code:
Krijg ik de volgende error:1
| ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateUsedPeak, ElectricityRateGeneratedPeak = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el) |
ValueError: need more than 2 values to unpack
2250 WP Zuid PVoutput
Op dit moment heb ik een ESP8266 die elke 15 seconde mijn energieverbruik (watt), verbruikte hoeveelheid Wh afgelopen 15 seconde, verbruikte hoeveelheid gas (0,01 * m³) afgelopen 15 seconde en verbruikte hoeveelheid water (liter) afgelopen 15 seconde naar Thingspeak verstuurt. Dit resulteert in een shitload aan datapunten (1.194.236 in 7 maanden tijd) maar biedt mij wel de mogelijkheid om zeer gedetaileerd het verbruik te kunnen zien.
Graag zou ik deze data in Domoticz willen weergeven. Via een API call kan ik al deze data ophalen (verbruik afgelopen 24uur, totalen per uur/dag/maand/jaar enz). Domoticz hoeft dus alleen de JSON data in een grafiek te weergeven.
Is dat mogelijk? Ik wil Domoticz namelijk niet met al deze data belasten en daarnaast heb ik begrepen dat Domoticz zelf totalen genereert en data niet (voor een lange tijd) zo gedetaileerd kan weergeven. Via mijn eigen Thingspeak creatie kan ik nu namelijk een datum in het verleden ingeven waarna ik het opgenomen vermogen met een nauwkeurigheid van 15 seconde kan zijn.
Graag zou ik deze data in Domoticz willen weergeven. Via een API call kan ik al deze data ophalen (verbruik afgelopen 24uur, totalen per uur/dag/maand/jaar enz). Domoticz hoeft dus alleen de JSON data in een grafiek te weergeven.
Is dat mogelijk? Ik wil Domoticz namelijk niet met al deze data belasten en daarnaast heb ik begrepen dat Domoticz zelf totalen genereert en data niet (voor een lange tijd) zo gedetaileerd kan weergeven. Via mijn eigen Thingspeak creatie kan ik nu namelijk een datum in het verleden ingeven waarna ik het opgenomen vermogen met een nauwkeurigheid van 15 seconde kan zijn.
Ik heb hem gevonden hoorDacuuu schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:30:
[...]
Ik heb even getest.
Zorg dat de inhoud van het python bestand goed staat. Bij mij staat het zo:
code:
1 2 3 4 5 # Settings for the domoticz server domoticzserver="192.168.1.76:8080" domoticzusername = "" domoticzpassword = "" domoticzpasscode = ""
en voer dan uit:
code:
1 python check_device_online.py 192.168.1.236 44 30 120
Ik zie al waar het in zat, in het script wat ik zelf draai, en het script van de Domoticz wiki is niet identiek. Terwijl het versienr van het script, Version : 1.6.2 wel identiek is. niet dus.![]()
en met [code]./[.code] wil het script niet runnen, maar metcode:er voor wel.
1 python
In Domoticz op het dashboard stond hij als idx 6
Echter in mijn json.htm stond deze op idx 8
Op nieuw aangemaakt en nu gaat het goed
Anyway ik krijg nu:
19:52:25- script started. 19:52:25- according to domoticz, 192.168.178.16 is online 19:52:25- 192.168.178.16 online, no need to tell domoticz
Alleen als ik nu ctrl+c doe om het script te stoppen
Traceback (most recent call last): File "/home/mick/scripts/check_device_online.py", line 132, in <module> time.sleep (float(interval))
Enig idee wat hier nog misgaat ?
2250 WP Zuid PVoutput
Als je het script stopt is dat normaal.MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:02:
[...]
Ik heb hem gevonden hoor![]()
In Domoticz op het dashboard stond hij als idx 6
Echter in mijn json.htm stond deze op idx 8
Op nieuw aangemaakt en nu gaat het goed
Anyway ik krijg nu:
19:52:25- script started. 19:52:25- according to domoticz, 192.168.178.16 is online 19:52:25- 192.168.178.16 online, no need to tell domoticz
Alleen als ik nu ctrl+c doe om het script te stoppen
Traceback (most recent call last): File "/home/mick/scripts/check_device_online.py", line 132, in <module> time.sleep (float(interval))
Enig idee wat hier nog misgaat ?
ik gebruik dit: (bash)MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:54:
Ik heb een script van @Thinkpad gebruikt om de meterstanden per maand naar een tekst-bestand te kopiëren.
code:
1 2 3 4 5 6 domoticzurl = "http://localhost:8084" domoticzdeviceid_el = 6 domoticzdeviceid_gas = 7 #ElectricityRateUsedPeak, ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateGeneratedPeak, ElectricityRateGeneratedOffPeak, ElectricityTotalUsed, ElectricityCurrentRateOut = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el) ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateUsedPeak = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el) GasMeterReading = get_gas_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_gas)
Als ik de regel
code:aanpas naar
1 ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateUsedPeak = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el)
code:Krijg ik de volgende error:
1 ElectricityRateUsedOffPeak, ElectricityRateUsedPeak, ElectricityRateGeneratedPeak = get_el_values(domoticzurl, domoticzdeviceid_el)
ValueError: need more than 2 values to unpack
dit rekent het netto verbruik uit. maar kun je dus ook gebruiken om alle stroom dingen te exproteren. de variables: CounterLow CounterHigh DelivLow DelivHigh ActualUsage ActualDeliv.
je zou zelf er dan even bij moeten zetten dat het in een txt of wat je wil komt. uitvoerbaar per seconden minuut uur dag week maand enz.
even in de crontab zetten
variable Usage is netto verbruik (ivm zonnepanelen dus)
Bash:
1
| echo "Laagverbruik datum = $CounterLow" >> /home/pi/verbruikdata.txt |
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Energy=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$StroomIdx" | jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"') Solar=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$SolarIdx") SolarCounter=$(echo $Solar| jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"' | tr -d ".") SolarActual=$(echo $Solar| jq ".result[0].Usage" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"') IFS=';' read CounterLow CounterHigh DelivLow DelivHigh ActualUsage ActualDeliv <<< "$Energy" CounterUsed=$(echo "( $CounterLow + $CounterHigh )" | bc) CounterDeliv=$(echo "( $DelivLow + $DelivHigh )" | bc) CounterTotal=$(echo $CounterUsed - $CounterDeliv + $SolarCounter | bc) if [ $ActualDeliv -gt "0" ];then Usage=$(echo $SolarActual - $ActualDeliv | bc) else Usage=$(echo $ActualUsage + $SolarActual | bc) fi |
Ik ben geen programmeur dus ziet er voor mij een beetje moeilijk uitjacquesmulders schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:51:
[...]
ik gebruik dit: (bash)
dit rekent het netto verbruik uit. maar kun je dus ook gebruiken om alle stroom dingen te exproteren. de variables: CounterLow CounterHigh DelivLow DelivHigh ActualUsage ActualDeliv.
je zou zelf er dan even bij moeten zetten dat het in een txt of wat je wil komt. uitvoerbaar per seconden minuut uur dag week maand enz.
even in de crontab zetten
variable Usage is netto verbruik (ivm zonnepanelen dus)
Bash:
1 echo "Laagverbruik datum = $CounterLow" >> /home/pi/verbruikdata.txt
Bash:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Energy=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$StroomIdx" | jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"') Solar=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$SolarIdx") SolarCounter=$(echo $Solar| jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"' | tr -d ".") SolarActual=$(echo $Solar| jq ".result[0].Usage" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"') IFS=';' read CounterLow CounterHigh DelivLow DelivHigh ActualUsage ActualDeliv <<< "$Energy" CounterUsed=$(echo "( $CounterLow + $CounterHigh )" | bc) CounterDeliv=$(echo "( $DelivLow + $DelivHigh )" | bc) CounterTotal=$(echo $CounterUsed - $CounterDeliv + $SolarCounter | bc) if [ $ActualDeliv -gt "0" ];then Usage=$(echo $SolarActual - $ActualDeliv | bc) else Usage=$(echo $ActualUsage + $SolarActual | bc) fi
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb toen de domoticz app uit kwam eerst de gratis app en later de betaalde app geïnstalleerd, ik heb er eerste niets mee gedaan maar nu ik er eindelijk eens mee aan de slag wil doet hij het niet, ik heb ook de Andromoticz app, die doet het wel. Ook via de browser via ip:8080 kan ik er gewoon bij.
Wat doe ik verkeerd?
bij server instellingen heb ik ingevuld mijn lokale ip van de pi bij poort 8080 protocol http. Heb het al met en zonder username geprobeerd. Als ik de app opstart krijg ik te zien: Oeps, er ging iets mis Time out of geen verbinding .......
Wat doe ik verkeerd?
bij server instellingen heb ik ingevuld mijn lokale ip van de pi bij poort 8080 protocol http. Heb het al met en zonder username geprobeerd. Als ik de app opstart krijg ik te zien: Oeps, er ging iets mis Time out of geen verbinding .......
Blijft Domoticz draaien als je de stroom onderbreekt.jacquesmulders schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:16:
[...]
ik heb (voor de pi althans) gewoon een oude 12v accu batterij gebruikt, uit een alarm centrale, daarop een auto usb lader van 2.5 ah, bij conrad een batterijlader.. kosten 15/25 euro werkt perfect
Ik heb wel eens getest met een losse Mii Accu pack (voor een GSM) maar zodra ik de stekker uit het stopcontact haal valt de Pi toch even uit en gaat direct weer aan. De stroomdip is dus te groot om het te laten draaien. Er is wel een speciale UPS voor de Pi maar in verhouding vrij prijzig dus als jouw oplossing werkt dan zou dat mooi zijn.
Ik probeer al een paar dagen het mindergas.py script aan de gang te krijgen.
maar ik blijf helaas foutmeldingen houden.
Het script:
python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergastoken -u 127.0.0.1:8080 -d 16
en krijg dan de volgende foutmeldingen:
Het script:
En run die dan met:# encoding: utf-8
'''
mindergas -- Upload meterstand van Domoticz naar MinderGas.nl
Instructies:
An P1 Smart Meter krijgt elk uur een update van de Gas meter. Voer
dit script daarom in het eerste uur na middennacht uit. Bijvoorbeeld om
00:14. Hierdoor wordt de laatste meterstand van de vorige dag correct
geregistreerd onder de datum van de vorige dag.
@author: Nicky Bulthuis
@copyright: 2014 Nicky Bulthuis. All rights reserved.
@license: BSD
@deffield updated: Updated
'''
import sys, json, urllib2
from datetime import datetime, timedelta
from argparse import ArgumentParser
def main(argv=None):
parser = ArgumentParser(description='Upload meterstand van Domoticz naar MinderGas.nl')
parser.add_argument("-a", "--apikey", dest="apikey", help="MinderGas.nl API Key", required=True)
parser.add_argument("-u", "--url", dest="url", help="URL naar Domoticz, eg: http://127.0.0.1:8080", default='http://localhost:8080')
parser.add_argument("-d", "--device-id", dest="device", help="Device id voor de P1 Gas Smart Meter", type=int, required=True)
args = parser.parse_args()
device_data = json.load(urllib2.urlopen("%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (args.url, args.device), timeout=5))
meterstand = device_data['result'][0]['Counter']
code = upload_meterstand(meterstand, args.apikey)
if code == 201:
return 0
else:
return code
def upload_meterstand(meterstand, apikey):
"""
Upload meterstand naar mindergas.nl
"""
data = {
'date': (datetime.now().date() - timedelta(days=1)).strftime("%Y-%m-%d"),
'reading': meterstand
}
req = urllib2.Request('https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings')
req.add_header('Content-Type', 'application/json')
req.add_header('AUTH-TOKEN', apikey)
return urllib2.urlopen(req, json.dumps(data)).getcode()
if __name__ == "__main__":
sys.exit(main())
python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergastoken -u 127.0.0.1:8080 -d 16
Ik heb al in de setup local login het localhost geactiveerd.Traceback (most recent call last):
File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 61, in <module>
sys.exit(main())
File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 34, in main
device_data = json.load(urllib2.urlopen("%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (args.url, args.device), timeout=5))
File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen
return opener.open(url, data, timeout)
File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 431, in open
response = self._open(req, data)
File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 454, in _open
'unknown_open', req)
File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain
result = func(*args)
File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1265, in unknown_open
raise URLError('unknown url type: %s' % type)
urllib2.URLError: <urlopen error unknown url type: 127.0.0.1>
Ja die blijft dan gewoon draaien, ik heb het niet gemeten maar volgens mij komt er geen dip, misschien door dat het 12v en er een auto usb lader opzit.. Mijn accu is 7ah dus hij kan ook even vooruit, misschien beetje overkill maar goed.MikeOO schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:55:
[...]
Blijft Domoticz draaien als je de stroom onderbreekt.
Ik heb wel eens getest met een losse Mii Accu pack (voor een GSM) maar zodra ik de stekker uit het stopcontact haal valt de Pi toch even uit en gaat direct weer aan. De stroomdip is dus te groot om het te laten draaien. Er is wel een speciale UPS voor de Pi maar in verhouding vrij prijzig dus als jouw oplossing werkt dan zou dat mooi zijn.
Ik wou er via een INA 219 een voltage meter op zetten, om zo te checken of de stroom uitgevallen was, en/of de batterij bijna leeg was om dan de pi uit te zetten. Maar ik kreeg allemaal rare waardes, ligt misschien aan het script ofzo maar daar had ik geen zin in, 7ah kan die wel ff vooruit...
Ik ook niet. Maar met google kom je een heel eind, eigen inzit wordt ook gewardeerd/verwacht....MdO82 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:12:
[...]
Ik ben geen programmeur dus ziet er voor mij een beetje moeilijk uit
Bij mij heeft is er als ik me niet vergis bijna een week overheen gegaan voor domoticz begon met loggen. Ik had al een melding gemaakt bij de netleverancier.M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:01:
Enkele uren later. Dat zou inderdaad wel kunnen. Ik ga het allemaal even monitoren, kijken wat er vanavond gebeurt en morgenochtend. Zal wel goed komen denk ik, thanks.
Om de een of andere reden zou dit "normaal" gedrag zijn.
Bij mij werkte de kabel gelijk.M.v.Veelen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:01:
Ik heb die van sossolutions gebruikt.
Welke melding krijg je als je het volgende doet:SpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:20:
Het script:
[...]
En run die dan met:
[...]
Ik heb al in de setup local login het localhost geactiveerd.
python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergastoken -d 16
2250 WP Zuid PVoutput
Dan krijg ik dezelfde melding.MdO82 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:19:
[...]
Welke melding krijg je als je het volgende doet:
python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergastoken -d 16
De -u optie had ik daarna eigenlijk pas geprobeerd.
Is 16 wel het juiste nummer van je gasmeter ?SpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:29:
[...]
Dan krijg ik dezelfde melding.
De -u optie had ik daarna eigenlijk pas geprobeerd.
Laat ik het anders zeggen hoe heb je het idx nummer van je gasmeter achterhaald ?
2250 WP Zuid PVoutput
Door naar de setup te gaan en devices en daar je idx te zoeken.MdO82 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:35:
[...]
Is 16 wel het juiste nummer van je gasmeter ?
Laat ik het anders zeggen hoe heb je het idx nummer van je gasmeter achterhaald ?

Nu ben ik gewoon een beetje eigenwijsSpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:38:
[...]
Door naar de setup te gaan en devices en daar je idx te zoeken.
[afbeelding]
Wat nu als je er eens 2 van maakt ? wat krijg je dan ?
En kijk eens in http://ip-van domoticz/json.htm welke idx er daar staat.
[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 01-04-2016 10:53 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Hier lijkt mysensors mij ideaal voor. Pak 1 of meerdere temperatuursensoren, een relais/solidstate, of een FET in het geval van gelijkstroom. Prik dit op een arduino kloon, en je bent klaar.powermarcel10 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:14:
[...]
Hee, dat is nog helemaal niet zo'n slecht idee! Thanks.. Geen batterijen, makkelijker te bedienen, en goedkoper.
Arduino nano of mini: 1,50
nRF24L01 radio: 0,75
Relais/soidstate/FET: 1,00
Temperatuur: 1,00
Voeding: 2,00
behuizing: 0,75
Kabel/PCB: 0,50
Ben je voor 7,50 per radiatorknop kwijt. Je kan dan alles via Domoticz per kamer aansturen. Voor hetzelfde geld stop je er direct een luchtvochtigheid meting in.
Uiteraard heb je nog een mysensors gateway nodig, maar deze bouw je ook voor minder dan 5 euro.
Zou een Elko van een paar 1000uF niet voldoende zijn om die dip op te vangen? ben je voor een paar cent klaar.MikeOO schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:55:
[...]
Blijft Domoticz draaien als je de stroom onderbreekt.
En kijk eens in http://ip-van domoticz/json.htm welke idx er daar staat.MdO82 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:52:
[...]
Nu ben ik gewoon een beetje eigenwijs
Wat nu als je er eens 2 van maakt ? wat krijg je dan ?
Dan krijg ikhet volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| pi@raspberrypi:~$ python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergas -d 2 Traceback (most recent call last): File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 61, in <module> sys.exit(main()) File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 34, in main device_data = json.load(urllib2.urlopen("%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (args.url, args.device), timeout=5)) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen return opener.open(url, data, timeout) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open response = meth(req, response) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error return self._call_chain(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp) urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized |
en als ik naar http://ip-van domoticz/json.htm ga dan krijg ik 401 Unauthorized
dus lijkt dat erop dat ik nog steeds local geen rechten heb!
edit:
dit staat er in mijn setup:

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 01-04-2016 11:29 ]
Mijn raspberry hangt in de meterkast en ik wil hier alles op kunnen aansluiten. Ik heb daarvoor dit I/O board gemaakt dat alles aan elkaar knoopt en extra functionaliteit toevoegt.
Nou ben ik meer een electronica nerd dan ik kan programmeren. Lees, ik kan niet programmeren, maar dat leer ik wel.
Zit nog wel een foutje in het board, want hij trek in in de stroombegrenzing zodra de RFlink gaat zenden. Ik gok dat mijn 5V voeding niet helemaal goed is. Hij zou 5A moeten kunnen leveren, terwijl ik mij niet kan voorstellen dat alles samen meer van 0,5 trekt.
Van het weekend even meten, en zal wel een makkelijke fix zijn.
Nou ben ik meer een electronica nerd dan ik kan programmeren. Lees, ik kan niet programmeren, maar dat leer ik wel.
Zit nog wel een foutje in het board, want hij trek in in de stroombegrenzing zodra de RFlink gaat zenden. Ik gok dat mijn 5V voeding niet helemaal goed is. Hij zou 5A moeten kunnen leveren, terwijl ik mij niet kan voorstellen dat alles samen meer van 0,5 trekt.

[ Voor 6% gewijzigd door SuperKris op 01-04-2016 11:36 ]
Wat is de ip-range van je interne netwerk?SpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:23:
[...]
En kijk eens in http://ip-van domoticz/json.htm welke idx er daar staat.
Dan krijg ikhet volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 pi@raspberrypi:~$ python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergas -d 2 Traceback (most recent call last): File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 61, in <module> sys.exit(main()) File "/home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py", line 34, in main device_data = json.load(urllib2.urlopen("%s/json.htm?type=devices&rid=%s" % (args.url, args.device), timeout=5)) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 154, in urlopen return opener.open(url, data, timeout) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 437, in open response = meth(req, response) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 550, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 475, in error return self._call_chain(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 409, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 558, in http_error_default raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp) urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized
en als ik naar http://ip-van domoticz/json.htm ga dan krijg ik 401 Unauthorized
dus lijkt dat erop dat ik nog steeds local geen rechten heb!
edit:
dit staat er in mijn setup:
[afbeelding]
Die moet je er ook even bijzetten
Edit: bij mij heb ik het dan zo staan
127.0.0.*;192.168.178.*
2250 WP Zuid PVoutput
Heb mijn locale netwerk erbij gezet.MdO82 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:43:
[...]
Wat is de ip-range van je interne netwerk?
Die moet je er ook even bijzetten
Edit: bij mij heb ik het dan zo staan
127.0.0.*;192.168.178.*
127.0.0.*;192.168.6.*
helaas maakt dat niks uit.
Leek mij ook niet want het script word op de py uitgevoerd.
Werkt het bij jou wel dan?
edit:
json.htm geeft nu de volgende melding:
code:
1
2
3
| { "status" : "ERR" } |
[ Voor 8% gewijzigd door SpikeHome op 01-04-2016 13:01 ]
En wat laat deze zien:
http://<jouw-ip>:<jouw-poort>/json.htm?type=devices&plan=0
een hele lijst:janne_nl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:06:
En wat laat deze zien:
*knip*, meer dan 1000 regels aan code is echt teveel, zoals ik hier ook al noemde, dat soort lange stukken code graag elders plaatsen en er dan met een linkje naar verwijzen. Op die manier blijft het ook voor mobiele gebruikers leuk, anders scroll je je een ongeluk.
[ Voor 98% gewijzigd door ThinkPad op 01-04-2016 17:52 ]
Je idx 16 klopt in ieder geval wel, maar waar het nu mis gaatSpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:08:
[...]
een hele lijst:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 { "ActTime" : 1459508812, "ServerTime" : "2016-04-01 13:06:52", "Sunrise" : "07:11", "Sunset" : "20:09", "result" : [ { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "Off", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 2, "HardwareName" : "rfxcom", "HardwareType" : "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver", "HardwareTypeVal" : 1, "HaveDimmer" : false, "HaveGroupCmd" : true, "HaveTimeout" : false, "ID" : "65", "Image" : "Light", "IsSubDevice" : false, "LastUpdate" : "2016-03-31 23:21:04", "Level" : 0, "LevelInt" : 0, "MaxDimLevel" : 0, "Name" : "kamer lamp hoek", "Notifications" : "false", "PlanID" : "3", "PlanIDs" : [ 3 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Status" : "Off", "StrParam1" : "", "StrParam2" : "", "SubType" : "ARC", "SwitchType" : "On/Off", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "Lighting 1", "TypeImg" : "lightbulb", "Unit" : 2, "Used" : 1, "UsedByCamera" : false, "XOffset" : "42", "YOffset" : "462", "idx" : "1" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "Off", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 2, "HardwareName" : "rfxcom", "HardwareType" : "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver", "HardwareTypeVal" : 1, "HaveDimmer" : false, "HaveGroupCmd" : true, "HaveTimeout" : false, "ID" : "66", "Image" : "Light", "IsSubDevice" : false, "LastUpdate" : "2016-03-31 22:55:54", "Level" : 0, "LevelInt" : 0, "MaxDimLevel" : 0, "Name" : "kamer lamp hoek fauteuil", "Notifications" : "false", "PlanID" : "3", "PlanIDs" : [ 3 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Status" : "Off", "StrParam1" : "", "StrParam2" : "", "SubType" : "ARC", "SwitchType" : "On/Off", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "Lighting 1", "TypeImg" : "lightbulb", "Unit" : 1, "Used" : 1, "UsedByCamera" : false, "XOffset" : "222", "YOffset" : "462", "idx" : "54" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "Off", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 2, "HardwareName" : "rfxcom", "HardwareType" : "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver", "HardwareTypeVal" : 1, "HaveDimmer" : false, "HaveGroupCmd" : true, "HaveTimeout" : false, "ID" : "65", "Image" : "Light", "IsSubDevice" : false, "LastUpdate" : "2016-04-01 07:04:01", "Level" : 0, "LevelInt" : 0, "MaxDimLevel" : 0, "Name" : "keuken lamp raam", "Notifications" : "false", "PlanID" : "2", "PlanIDs" : [ 2 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Status" : "Off", "StrParam1" : "", "StrParam2" : "", "SubType" : "ARC", "SwitchType" : "On/Off", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "Lighting 1", "TypeImg" : "lightbulb", "Unit" : 1, "Used" : 1, "UsedByCamera" : false, "XOffset" : "162", "YOffset" : "31", "idx" : "2" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 19, "Data" : "Off", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 2, "HardwareName" : "rfxcom", "HardwareType" : "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver", "HardwareTypeVal" : 1, "HaveDimmer" : false, "HaveGroupCmd" : true, "HaveTimeout" : false, "ID" : "65", "Image" : "Magnetron", "IsSubDevice" : false, "LastUpdate" : "2016-03-29 17:01:21", "Level" : 0, "LevelInt" : 0, "MaxDimLevel" : 0, "Name" : "keuken magnetron", "Notifications" : "false", "PlanID" : "2", "PlanIDs" : [ 2 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Status" : "Off", "StrParam1" : "", "StrParam2" : "", "SubType" : "ARC", "SwitchType" : "On/Off", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "Lighting 1", "TypeImg" : "lightbulb", "Unit" : 3, "Used" : 1, "UsedByCamera" : false, "XOffset" : "217", "YOffset" : "89", "idx" : "3" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "Barometer" : 1022, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "11.5 C, 50 %, 1022 hPa", "Description" : "", "DewPoint" : "1.43", "Favorite" : 1, "Forecast" : 2, "ForecastStr" : "Partly Cloudy", "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "het weer", "HardwareType" : "Weather Underground", "HardwareTypeVal" : 14, "HaveTimeout" : false, "Humidity" : 50, "HumidityStatus" : "Comfortable", "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:01:02", "Name" : "THB", "Notifications" : "true", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "THB1 - BTHR918, BTHGN129", "Temp" : 11.50, "Timers" : "false", "Type" : "Temp + Humidity + Baro", "TypeImg" : "temperature", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "forecast_url" : "aHR0cDovL3d3dy53dW5kZXJncm91bmQuY29tL2NnaS1iaW4vZmluZHdlYXRoZXIvZ2V0Rm9yZWNhc3Q/cXVlcnk9TmlqbWVnZW4=", "idx" : "4" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "Chill" : 11.50, "CustomImage" : 0, "Data" : "116.00;ESE;0;0;11.5;11.5", "Description" : "", "Direction" : 116.0, "DirectionStr" : "ESE", "Favorite" : 1, "Gust" : "0.0", "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "het weer", "HardwareType" : "Weather Underground", "HardwareTypeVal" : 14, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:01:02", "Name" : "wind", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Speed" : "0.0", "SubType" : "TFA", "Temp" : 11.50, "Timers" : "false", "Type" : "Wind", "TypeImg" : "wind", "Unit" : 0, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "forecast_url" : "aHR0cDovL3d3dy53dW5kZXJncm91bmQuY29tL2NnaS1iaW4vZmluZHdlYXRoZXIvZ2V0Rm9yZWNhc3Q/cXVlcnk9TmlqbWVnZW4=", "idx" : "5" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "3.0 UVI", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "het weer", "HardwareType" : "Weather Underground", "HardwareTypeVal" : 14, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:01:02", "Name" : "uv straling", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "UVN128,UV138", "Timers" : "false", "Type" : "UV", "TypeImg" : "uv", "UVI" : "3.0", "Unit" : 0, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "forecast_url" : "aHR0cDovL3d3dy53dW5kZXJncm91bmQuY29tL2NnaS1iaW4vZmluZHdlYXRoZXIvZ2V0Rm9yZWNhc3Q/cXVlcnk9TmlqbWVnZW4=", "idx" : "6" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "0;0.0", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "het weer", "HardwareType" : "Weather Underground", "HardwareTypeVal" : 14, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:01:02", "Name" : "regen", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "Rain" : "0.0", "RainRate" : "0.0", "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "WWW", "Timers" : "false", "Type" : "Rain", "TypeImg" : "rain", "Unit" : 0, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "forecast_url" : "aHR0cDovL3d3dy53dW5kZXJncm91bmQuY29tL2NnaS1iaW4vZmluZHdlYXRoZXIvZ2V0Rm9yZWNhc3Q/cXVlcnk9TmlqbWVnZW4=", "idx" : "7" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "10.0 km", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "het weer", "HardwareType" : "Weather Underground", "HardwareTypeVal" : 14, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:01:02", "Name" : "zicht", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Visibility", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "visibility", "Unit" : 1, "Used" : 1, "Visibility" : 10.0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "forecast_url" : "aHR0cDovL3d3dy53dW5kZXJncm91bmQuY29tL2NnaS1iaW4vZmluZHdlYXRoZXIvZ2V0Rm9yZWNhc3Q/cXVlcnk9TmlqbWVnZW4=", "idx" : "8" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "458.0 Watt/m2", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "het weer", "HardwareType" : "Weather Underground", "HardwareTypeVal" : 14, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:01:02", "Name" : "zon straling", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "Radiation" : 458.0, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Solar Radiation", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "radiation", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "forecast_url" : "aHR0cDovL3d3dy53dW5kZXJncm91bmQuY29tL2NnaS1iaW4vZmluZHdlYXRoZXIvZ2V0Rm9yZWNhc3Q/cXVlcnk9TmlqbWVnZW4=", "idx" : "9" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "10.25%", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 4, "HardwareName" : "moederbord sensors", "HardwareType" : "Motherboard sensors", "HardwareTypeVal" : 23, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0000044C", "Image" : "Computer", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:06:28", "Name" : "moederbord geheugen", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Percentage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "hardware", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "10" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "33.21%", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 4, "HardwareName" : "moederbord sensors", "HardwareType" : "Motherboard sensors", "HardwareTypeVal" : 23, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0000044E", "Image" : "Computer", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:06:28", "Name" : "HDD /boot", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Percentage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "hardware", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "11" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "69.08%", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 4, "HardwareName" : "moederbord sensors", "HardwareType" : "Motherboard sensors", "HardwareTypeVal" : 23, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0000044F", "Image" : "Computer", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:06:28", "Name" : "HDD /", "Notifications" : "true", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Percentage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "hardware", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "12" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "45.1 C", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 4, "HardwareName" : "moederbord sensors", "HardwareType" : "Motherboard sensors", "HardwareTypeVal" : 23, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:06:28", "Name" : "moederbord temperatuur", "Notifications" : "true", "PlanID" : "4", "PlanIDs" : [ 4 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "LaCrosse TX3", "Temp" : 45.10, "Timers" : "false", "Type" : "Temp", "TypeImg" : "temperature", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "26", "YOffset" : "62", "idx" : "13" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "0.11%", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 4, "HardwareName" : "moederbord sensors", "HardwareType" : "Motherboard sensors", "HardwareTypeVal" : 23, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0000044D", "Image" : "Computer", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:06:28", "Name" : "CPU_Usage", "Notifications" : "true", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Percentage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "hardware", "Unit" : 1, "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "14" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "Counter" : "933.303", "CounterToday" : "0.071 m3", "CustomImage" : 0, "Data" : "933.303", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 5, "HardwareName" : "slimme meter", "HardwareType" : "P1 Smart Meter USB", "HardwareTypeVal" : 4, "HaveTimeout" : false, "ID" : "1", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:44", "Name" : "Gas", "Notifications" : "false", "PlanID" : "4", "PlanIDs" : [ 4 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Gas", "SwitchTypeVal" : 1, "Timers" : "false", "Type" : "P1 Smart Meter", "TypeImg" : "counter", "Unit" : 2, "Used" : 1, "XOffset" : "82", "YOffset" : "0", "idx" : "16" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "Counter" : "5447.366", "CounterDeliv" : "11892.715", "CounterDelivToday" : "8.573 kWh", "CounterToday" : "1.095 kWh", "CustomImage" : 0, "Data" : "3217880;2229486;3536070;8356645;0;3270", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 5, "HardwareName" : "slimme meter", "HardwareType" : "P1 Smart Meter USB", "HardwareTypeVal" : 4, "HaveTimeout" : false, "ID" : "1", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:06:44", "Name" : "stroom", "Notifications" : "false", "PlanID" : "4", "PlanIDs" : [ 4 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Energy", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "P1 Smart Meter", "TypeImg" : "counter", "Unit" : 1, "Usage" : "0 Watt", "UsageDeliv" : "3270 Watt", "Used" : 1, "XOffset" : "20", "YOffset" : "0", "idx" : "15" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "Off", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 2, "HardwareName" : "rfxcom", "HardwareType" : "RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver", "HardwareTypeVal" : 1, "HaveDimmer" : false, "HaveGroupCmd" : true, "HaveTimeout" : false, "ID" : "66", "Image" : "Light", "IsSubDevice" : false, "LastUpdate" : "2016-03-27 20:52:23", "Level" : 0, "LevelInt" : 0, "MaxDimLevel" : 0, "Name" : "lampen serre", "Notifications" : "false", "PlanID" : "16", "PlanIDs" : [ 16 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Status" : "Off", "StrParam1" : "", "StrParam2" : "", "SubType" : "ARC", "SwitchType" : "On/Off", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "Lighting 1", "TypeImg" : "lightbulb", "Unit" : 2, "Used" : 1, "UsedByCamera" : false, "XOffset" : "133", "YOffset" : "552", "idx" : "55" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "77.20%", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 8, "HardwareName" : "pv-voor", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : false, "ID" : "00000001", "Image" : "Computer", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:21", "Name" : "Efficiency", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Percentage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "hardware", "Unit" : 1, "Used" : 0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "47" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "0.0 C", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 8, "HardwareName" : "pv-voor", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:21", "Name" : "Temperature", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "LaCrosse TX3", "Temp" : 0.0, "Timers" : "false", "Type" : "Temp", "TypeImg" : "temperature", "Unit" : 1, "Used" : 0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "48" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CounterToday" : "6.405 kWh", "CustomImage" : 0, "Data" : "8634.393 kWh", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 8, "HardwareName" : "pv-voor", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : false, "ID" : "00000001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:21", "Name" : "pv-voor", "Notifications" : "false", "PlanID" : "11", "PlanIDs" : [ 11 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "kWh", "SwitchTypeVal" : 4, "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "current", "Unit" : 1, "Usage" : "2123.0 Watt", "Used" : 1, "XOffset" : "183", "YOffset" : "111", "idx" : "50" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "69.00%", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 9, "HardwareName" : "pv-achter", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : false, "ID" : "00000001", "Image" : "Computer", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:22", "Name" : "Efficiency", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Percentage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "hardware", "Unit" : 1, "Used" : 0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "51" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "9.0 C", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 9, "HardwareName" : "pv-achter", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : true, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2016-03-25 06:45:21", "Name" : "Temperature", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "LaCrosse TX3", "Temp" : 9.0, "Timers" : "false", "Type" : "Temp", "TypeImg" : "temperature", "Unit" : 1, "Used" : 0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "52" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CounterToday" : "4.891 kWh", "CustomImage" : 0, "Data" : "5479.018 kWh", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 9, "HardwareName" : "pv-achter", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : false, "ID" : "00000001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:24", "Name" : "pv-achter", "Notifications" : "false", "PlanID" : "13", "PlanIDs" : [ 13 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "kWh", "SwitchTypeVal" : 4, "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "current", "Unit" : 1, "Usage" : "1691.0 Watt", "Used" : 1, "XOffset" : "99", "YOffset" : "178", "idx" : "53" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 100, "CustomImage" : 0, "Data" : "Arm Away", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 1, "HardwareName" : "Domoticz Internal", "HardwareType" : "Domoticz Internal interface", "HardwareTypeVal" : 67, "HaveDimmer" : false, "HaveGroupCmd" : false, "HaveTimeout" : false, "ID" : "148702", "LastUpdate" : "2016-03-22 21:25:19", "MaxDimLevel" : 0, "Name" : "Domoticz Security Panel", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "Status" : "Arm Away", "StrParam1" : "", "StrParam2" : "", "SubType" : "Security Panel", "SwitchType" : "Security", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "Security", "TypeImg" : "security", "Unit" : 0, "Used" : 0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "56" }, { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "CustomImage" : 0, "Data" : "302.000 V", "Description" : "", "Favorite" : 0, "HardwareID" : 8, "HardwareName" : "pv-voor", "HardwareType" : "PVOutput (Input)", "HardwareTypeVal" : 30, "HaveTimeout" : false, "ID" : "00000001", "LastUpdate" : "2016-04-01 13:05:21", "Name" : "Voltage", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Voltage", "Timers" : "false", "Type" : "General", "TypeImg" : "current", "Unit" : 1, "Used" : 0, "Voltage" : 302.0, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "57" } ], "status" : "OK", "title" : "Devices" }
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb geen slimme meter, die pastte niet 
Dus ik heb er geen ervaring mee. Ging me erom dat je zo inderdaad de idx-en kunt terugvinden
Dus ik heb er geen ervaring mee. Ging me erom dat je zo inderdaad de idx-en kunt terugvinden
Hij is gisteravond om 23:00 uur keurig omgeschakeld en vanmorgen om 07:00 uur ook weer, dus het gaat nu goed.schmm schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:36:
[...]
Bij mij heeft is er als ik me niet vergis bijna een week overheen gegaan voor domoticz begon met loggen. Ik had al een melding gemaakt bij de netleverancier.
Om de een of andere reden zou dit "normaal" gedrag zijn.
M'n schoonvader heeft daar ook zijn kabel vandaan. Kabel werkt prima.SpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:09:
[...]
Bij mij werkte de kabel gelijk.
Ik heb die van sossolutions gebruikt.
¯\_(ツ)_/¯
Zover ik weet een ISKRA (type Iskra serie ME 382 MT 382)MdO82 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:34:
[...]
Je idx 16 klopt in ieder geval wel, maar waar het nu mis gaatWelke meter heb je ?
maar in mijn domoticz staat alles netjes dus alles werkt wel.
alleen het scriptje krijg ik niet aan de gang.
[ Voor 4% gewijzigd door SpikeHome op 01-04-2016 13:56 ]
Paste niet? Fysiek? dat metertje is toch niet veel groter dan die oude?janne_nl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:40:
Ik heb geen slimme meter, die pastte niet
- leeg -
Ik heb een hikup je gehad afgelopen weekend in mijn log van me slimme meter. (een zomertijd bug mogelijk).
Maar zowel mijn energie als mijn gasverbruik van afgelopen zondag is doodleuk boven op de zaterdag gezet.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? zodat de zondag gewoon op de zondag staat.
Edit die waardes twijfel ik ook nog aan, 20kW op één dag.
Maar zowel mijn energie als mijn gasverbruik van afgelopen zondag is doodleuk boven op de zaterdag gezet.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? zodat de zondag gewoon op de zondag staat.

[ Voor 8% gewijzigd door luigi87 op 01-04-2016 14:39 ]
- leeg -
He, dit heb ik ook! Ik lees mee.luigi87 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:37:
Ik heb een hikup je gehad afgelopen weekend in mijn log van me slimme meter. (een zomertijd bug mogelijk).
[afbeelding]
Lees verder in dit berichtje
Ik heb 2 dagen het forum niet gevolgd en mis gelijk heel watloyske schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:48:
Is al tig keer langs gekomen afgelopen weekend, even terug lezen dus
Heb hem gevonden.anandus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:48:
Zoals je in dit topic kan lezen de database aanpassen
Gegevens aanpassen met sqlite3
Hier een duidelijke uitleg
- leeg -
Ja, inderdaad fysiek. Een 3-fase meter is toch wat groter.luigi87 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:28:
[...]
Paste niet? Fysiek? dat metertje is toch niet veel groter dan die oude?
Dus uiteindelijjk met Enexis contact gehad en die gaven aan: Totdat er een oplossing is bljft de meter die er nu hangt hangen.
Er hangt nu al een tijd een 'gewone' digitale meter, dus helaas niet echt te koppelen.
Alleen via een youless, maar de meter pulst niet echt handig. Hij pulst door de totale P absoluut over alle fasen bij elkaar te tellen, dus -1000 + 1000 + 1000 = 3000, terwijl ik dan liever 100 had gehad
De -1000 is dan de teruglevering.
De meter telt dat trouwens wel gewoon goed.
Oke, ja dat is wel jammer dat die het niet gescheiden doorgeeft.janne_nl schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:00:
[...]
Ja, inderdaad fysiek. Een 3-fase meter is toch wat groter.
Dus uiteindelijjk met Enexis contact gehad en die gaven aan: Totdat er een oplossing is bljft de meter die er nu hangt hangen.
Er hangt nu al een tijd een 'gewone' digitale meter, dus helaas niet echt te koppelen.
Alleen via een youless, maar de meter pulst niet echt handig. Hij pulst door de totale P absoluut over alle fasen bij elkaar te tellen, dus -1000 + 1000 + 1000 = 3000, terwijl ik dan liever 100 had gehad
De -1000 is dan de teruglevering.
De meter telt dat trouwens wel gewoon goed.
Dan is het wachten op kleinere 3 fase meters
- leeg -
Helaas kwam ik een probleem tegen om sqlite3 te gebruiken.luigi87 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:56:
[...]
Lees verder in dit berichtje
[...]
Ik heb 2 dagen het forum niet gevolgd en mis gelijk heel wat
[...]
Heb hem gevonden.
Gegevens aanpassen met sqlite3
Hier een duidelijke uitleg
Dan zouden bij mij 4 waarden (gebruik en teruglevering) van dag veranderen.
Ik heb het nu via sqlbrowser gedaan
2250 WP Zuid PVoutput
om al het heen en weer even over te slaan;SpikeHome schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:20:
Het script:
[...]
En run die dan met:
[...]
Ik heb al in de setup local login het localhost geactiveerd.
als je onder aan de foutmelding leest heb je een verkeerd ip adres.. denk ik..
Python:
1
| python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergastoken -u <ipadres pi>:8080 -d 16 |
maar je kan het ook makkelijker doen, met paar regels bash, ipv een heel script:
Bash:
1
2
3
4
5
6
| domoticzip="127.0.0.1:8080" gasidx="16" MindergasAPI="xxxxxxx" Meterstand=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$gasidx" | jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"') Actualtimeyesterday=$(date -d "yesterday" '+%Y-%m-%d') curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:$MindergasAPI" -d '{ "date": "'$Actualtimeyesterday'", "reading": '$Meterstand' }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings |
Die dc converters zoals je ze ook gebruikt leveren lang niet het vermogen dat ze zouden moeten leveren. Zeker als je geen extra koeling hebt. Zodra je meer vraagt dan wat ze graag leveren kakken ze helemaal in.SuperKris schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:35:
Mijn raspberry hangt in de meterkast en ik wil hier alles op kunnen aansluiten. Ik heb daarvoor dit I/O board gemaakt dat alles aan elkaar knoopt en extra functionaliteit toevoegt.
[afbeelding]
Ik zou op zijn minst even controleren wat alles bij elkaar trekt. Geen idee wat normaal is maar meer dan 0,5-1 A zou ik er niet mee trekken. Makkelijke test is gewoon even voelen of er iets heet wordt. Warm is oke maar als het niet meer fijn is vast te houden wordt het te warm. (Niet dat ik jou dat hoef uit te leggen waarschijnlijk, ziet er uit alsof je er meer verstand van hebt dan mij
Ik gebruik die dingen veel bij mijn bestuurbare vliegtuigen en zo, veel verschillende voltages nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 01-04-2016 20:18 ]
Heb een Bluetooth nut binnen. Nu kan ik deze vinden met de pi door hcitool lescan. Maar dit werkt alleen als je het knopje hebt ingedrukt. Blijkbaar moet je ze eerst een keer pakten voor ie altijd zichtbaar is? Iemand enig idee hoe dit te doen?
Helaas is het Zigbee. Mooi idee:
https://www.kickstarter.com/projects/jalousier/flipflic
https://www.kickstarter.com/projects/jalousier/flipflic
De accu die ik van Mii gebruikte voor de test had levert ook ruim voldoende, 10400mAhjacquesmulders schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:23:
[...]
Ja die blijft dan gewoon draaien, ik heb het niet gemeten maar volgens mij komt er geen dip, misschien door dat het 12v en er een auto usb lader opzit.. Mijn accu is 7ah dus hij kan ook even vooruit, misschien beetje overkill maar goed.
Ik wou er via een INA 219 een voltage meter op zetten, om zo te checken of de stroom uitgevallen was, en/of de batterij bijna leeg was om dan de pi uit te zetten. Maar ik kreeg allemaal rare waardes, ligt misschien aan het script ofzo maar daar had ik geen zin in, 7ah kan die wel ff vooruit...
Heb je zoals SuperKris aangeeft misschien iets tussen wat de dip net opvangt.
Ik heb daar ook over nagedacht maar mijn kennis in electronica is helaas niet groot.SuperKris schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:11:
[...]
Zou een Elko van een paar 1000uF niet voldoende zijn om die dip op te vangen? ben je voor een paar cent klaar.
In de test sluit ik de stroom op de Mii accu aan, en daar vandaan een usb naar de Rasp.
Mijn gedachte zou zijn.
Usb kabel van Mii accu naar Rasp (rasp kant) buitenmantel verwijderen en tussen de rode en zwarte (aanname van kleuren) een aantal 1000uF solderen om de mogelijk dip op te vangen.
Klopt deze gedachte.
Virtualisatie via Docker is al beschikbaar maar alleen op x64 modellen.UltraSub schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:49:
[...]
Ja, dat is mijn mening inderdaad.
Maar wel met goede redenen en ervaring. Lees even terug wat er gebeurde met "alles wat je er op kan draaien wat je wil" na een upgrade van de core functionaliteit van het ding bij een paar mensen hier boven. En dat is niet voor het eerst dat zoiets boven komt drijven. Als je alles wil draaien wat je maar wil, draai dan een virtualisatielaag. Dan is alles geisoleerd van elkaar. Maar daarom maak ik er ook de opmerking bij dat het wel kan als er virtualisatie komt voor Synology. En naar ik laatst begreep wordt daar aan gewerkt.
Verder brand ik mijn vingers niet meer aan deze discussie, ieder zijn ding.
Hier vind je een aantal images die dus ook op Synology moeten kunnen werken.
Edit:
Net even geprobeerd. Die van sdesbure werkt alleen is op dit moment een oude versie. Je kunt ook a.h.v. de Dockerfile zelf een nieuwe image maken en eventueel aanpassingen maken (wget was hier bv. niet aanwezig zodat ik niet kon updaten). Koppelingen met de usb poorten heb ik niet getest...
[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 02-04-2016 10:13 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Over deze variant met de XL4015 had ik goede verhalen gehoord.warcow schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:10:
[...]
Die dc converters zoals je ze ook gebruikt leveren lang niet het vermogen dat ze zouden moeten leveren. Zeker als je geen extra koeling hebt. Zodra je meer vraagt dan wat ze graag leveren kakken ze helemaal in.
Ik zou op zijn minst even controleren wat alles bij elkaar trekt. Geen idee wat normaal is maar meer dan 0,5-1 A zou ik er niet mee trekken. Makkelijke test is gewoon even voelen of er iets heet wordt. Warm is oke maar als het niet meer fijn is vast te houden wordt het te warm. (Niet dat ik jou dat hoef uit te leggen waarschijnlijk, ziet er uit alsof je er meer verstand van hebt dan mij)
Ik gebruik die dingen veel bij mijn bestuurbare vliegtuigen en zo, veel verschillende voltages nodig.
Na even testen kwam ik er al snel achter hij gewoon prima functioneerde, maar ik de lampjes niet begreep (RTFM

Ik dacht echter dat de blauw led de stroombegrenzing was, maar dit lampje geeft dus alleen maar aan dat er een bepaalde hoeveelheid stroom loopt. Het stoombegrenzing LEDje zit weer ergens anders op de PCB.
Ik heb gister een uurtje getest met een 4 ohm load op 12v. Dan moet de voeding dus 3A en 36W leveren. Dit ging prima. De spoel werd wel warm, maar volgens mij niet te heet. De XL4015 werd volgens mij ook niet te heet.
Na grondig meten heb ik de voeding bijgesteld door te meten aan de 5V op GPIO van de pi. Zo compenseer ik voor het verlies over de kabels en connectoren. De voeding staat dan op 5,15V.
Alles lijkt bijzonder stabiel zo.
Wat je voorstelt zou op zich moeten. Te veel capaciteit kan echter wel een belasting zijn voor je voeding bij het aanzetten.MikeOO schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:08:
[...]
De accu die ik van Mii gebruikte voor de test had levert ook ruim voldoende, 10400mAh![]()
Heb je zoals SuperKris aangeeft misschien iets tussen wat de dip net opvangt.
[...]
Ik heb daar ook over nagedacht maar mijn kennis in electronica is helaas niet groot.
In de test sluit ik de stroom op de Mii accu aan, en daar vandaan een usb naar de Rasp.
Mijn gedachte zou zijn.
Usb kabel van Mii accu naar Rasp (rasp kant) buitenmantel verwijderen en tussen de rode en zwarte (aanname van kleuren) een aantal 1000uF solderen om de mogelijk dip op te vangen.
Klopt deze gedachte.
Mijn opleiding is lang geleden, dus ik vind het lastig om de benodigde capaciteit uit te rekenen. Dit is afhankelijk van de tijd die overbrugd moet worden, het exacte voltage waarmee deze gevoed wordt, en de het minimale voltage tot waar deze naar mag zakken.
Mijn gevoel zegt dat iets tussen de 1000 en 10.000uF genoeg moet zijn, maar zonder bovengenoemde variabelen te weten is het lastig uit te rekenen.
Als ik google vind ik alleen deze tool zo snel http://lab.bitluni.net/cap Er vanuitgaande dat je VCC 5V is, en deze mag zakken tot 4,5V, en je gebruikt een elko van 1000uF, komt dat neer op 1,4uAh. Reken je dat om naar seconden, kom je op 5mA voor 1 seconde. Uitgaande van een gebruik van 250ma kan je dus een dip van 1/50e seconden opvangen.
Om heel eerlijk te zijn weer ik niet of bovenstaande berekening klopt. Wil je dit goed berekenen moet je vrij veel data hebben die je zult moeten meten en berekenen. In de prakteik kan bovenstaande uitkomst veel ginstiger zijn. Ik zou gewoon eens experimenteren met waardes tussen 1000 en 10.000uf. Zou ik wel zonder SD kaart doen.
Heeft iemand hier misschien ervaring met Zwave thermostatische radiator knoppen Icm domoticz?
De danfoss kranen komen volgens mij het dichtst in de buurt van een goede werking, maar op veel websites en webshops lees ik dat niet alle functies worden ondersteund.
Heeft iemand nog alternatieven? Wat is de beste Zwave radiator kraan die volledig bestuurd kan worden met domoticz?
De danfoss kranen komen volgens mij het dichtst in de buurt van een goede werking, maar op veel websites en webshops lees ik dat niet alle functies worden ondersteund.
Heeft iemand nog alternatieven? Wat is de beste Zwave radiator kraan die volledig bestuurd kan worden met domoticz?
Heb twee vragen hoop dat iemand me op weg kan helpen:
Edit: op de eerste vraag heb ik inmiddels zelf het antwoord gevonden. In de zwcfg_0....xml staat per node de command_class_version daar staat de protocol version en app version. Daar was ik naar op zoek.
Tweede vraag zoek ik nog steeds een antwoord op.
- Weet iemand hoe ik kan zien welke firmware versie mijn Greenwave powernodes hebben?
- Is er een manier om via Domoticz of Open-ZWave direct commando's te sturen naar een node en te kijken wat de response is?
Edit: op de eerste vraag heb ik inmiddels zelf het antwoord gevonden. In de zwcfg_0....xml staat per node de command_class_version daar staat de protocol version en app version. Daar was ik naar op zoek.
Tweede vraag zoek ik nog steeds een antwoord op.
[ Voor 23% gewijzigd door wmn79 op 03-04-2016 12:26 ]
Bedankt voor het uitzoeken en uitleg. Ik zal er tzt een wat mee gaan testen of dat werkt.SuperKris schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:38:
[...]
Wat je voorstelt zou op zich moeten. Te veel capaciteit kan echter wel een belasting zijn voor je voeding bij het aanzetten.
Mijn opleiding is lang geleden, dus ik vind het lastig om de benodigde capaciteit uit te rekenen. Dit is afhankelijk van de tijd die overbrugd moet worden, het exacte voltage waarmee deze gevoed wordt, en de het minimale voltage tot waar deze naar mag zakken.
Mijn gevoel zegt dat iets tussen de 1000 en 10.000uF genoeg moet zijn, maar zonder bovengenoemde variabelen te weten is het lastig uit te rekenen.
Als ik google vind ik alleen deze tool zo snel http://lab.bitluni.net/cap Er vanuitgaande dat je VCC 5V is, en deze mag zakken tot 4,5V, en je gebruikt een elko van 1000uF, komt dat neer op 1,4uAh. Reken je dat om naar seconden, kom je op 5mA voor 1 seconde. Uitgaande van een gebruik van 250ma kan je dus een dip van 1/50e seconden opvangen.
Om heel eerlijk te zijn weer ik niet of bovenstaande berekening klopt. Wil je dit goed berekenen moet je vrij veel data hebben die je zult moeten meten en berekenen. In de prakteik kan bovenstaande uitkomst veel ginstiger zijn. Ik zou gewoon eens experimenteren met waardes tussen 1000 en 10.000uf. Zou ik wel zonder SD kaart doen.
Eerst Domoticz maar weer gaan oppakken aangezien deze al 3 weken niet meer werkt.
Eindelijk weer tijd ervoor en moet nu gaan uitzoeken of het aan Domoticz ligt of de RFXcom zelf.
Ik heb rolluiken met somfy rts motoren. Deze kan ik in domoticz open en dicht doen. Dat werkt prima.
Is het mogelijk om de rolluiken in te stellen (evt door script) dat ze een bepaald percentage openen? of bijvoorbeeld alleen openen op de "gaatjes" stand ?
Is het mogelijk om de rolluiken in te stellen (evt door script) dat ze een bepaald percentage openen? of bijvoorbeeld alleen openen op de "gaatjes" stand ?
www.degroot-it.nl
Je kunt onder de "My" knop van de afstandsbediening een preset programmeren. Deze kun je oproepen door op de "Stop" knop in Domoticz te klikken.
OK, bedankt, zal zien als de boel geïnstalleerd is of het in mij geval ook werkt. Ik zou alleen graag een ondersteunde versie hebben, dan kun je wat meer instellen denk ik zo. En dat '''unkwown' vindt ik een beetje jammer..YoshiBignose schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:30:
[...]
Volgens mij staat er inderdaad unknown. Maar het werkt wel
Klopt, dat werkt prima. Via Domoticz een bepaald percentage doorgeven lukt nog niet (of je zou binnen X seconden na een open/dicht commando de stop moeten laten activeren?)Roekeloos schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:06:
Je kunt onder de "My" knop van de afstandsbediening een preset programmeren. Deze kun je oproepen door op de "Stop" knop in Domoticz te klikken.
Nu dit onderwerp toch aangesneden wordt: hoe kun je een timer de stopknop laten activeren? Bij zonsondergang zou ik eigenlijk graag het rolgordijn half dicht willen laten gaan (naar z'n custom 'stop' positie) en dan een kwartier later pas helemaal dicht. Het omgekeerde bij zonsopgang.
Op dit moment kan ik ze alleen helemaal open of dicht laten gaan. Hier gebruik ik gewoon de standaard timers voor bij de schakelaar van elk rolgordijn. Hoe zou je hier de stopknop kunnen toevoegen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zou zoiets werken?Gizz schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:28:
[...]
Klopt, dat werkt prima. Via Domoticz een bepaald percentage doorgeven lukt nog niet (of je zou binnen X seconden na een open/dicht commando de stop moeten laten activeren?)
Nu dit onderwerp toch aangesneden wordt: hoe kun je een timer de stopknop laten activeren? Bij zonsondergang zou ik eigenlijk graag het rolgordijn half dicht willen laten gaan (naar z'n custom 'stop' positie) en dan een kwartier later pas helemaal dicht. Het omgekeerde bij zonsopgang.
Op dit moment kan ik ze alleen helemaal open of dicht laten gaan. Hier gebruik ik gewoon de standaard timers voor bij de schakelaar van elk rolgordijn. Hoe zou je hier de stopknop kunnen toevoegen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| If [Time = Sunset] and [Rolgordijn = Open] (and [Var rolgordijn_preset = 0]) Do Set [Rolgordijn = Stop] Set [Var rolgordijn_preset = 1] Set [Var rolgordijn_preset = 2 After 900 seconds] Else if [Time > Sunset] and [Var rolgordijn_preset = 2] Do Set [Rolgordijn = On* (dicht)] Set [Var rolgordijn_preset = 0] |
* iig dichtsturen, of dat nou On of Off is
[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 03-04-2016 18:01 ]
Ik heb een 6-tal Danfoss radiator kranen. Ze werken prima samen met Domoticz. De knoppen zijn wel beperkt; je kunt bv. niet de actuele kamertemperatuur uitlezen; wel de huidige setpoint lezen en schrijven. Ook de batterij status leest Domoticz uit. Ik ben er zeer tevreden mee.powermarcel10 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:10:
Heeft iemand hier misschien ervaring met Zwave thermostatische radiator knoppen Icm domoticz?
Thanks! Dat klinkt goed..giancarlo_f schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:10:
[...]
Ik heb een 6-tal Danfoss radiator kranen. Ze werken prima samen met Domoticz. De knoppen zijn wel beperkt; je kunt bv. niet de actuele kamertemperatuur uitlezen; wel de huidige setpoint lezen en schrijven. Ook de batterij status leest Domoticz uit. Ik ben er zeer tevreden mee.
Gebruik je domoticz ook op een raspberry pi toevallig?
Een goedkoper alternatief op de danfoss is misschien deze van conrad:
https://www.conrad.nl/nl/...rthermostaat-1378424.html
Deze kosten maar €22,- en werken ook op 868 Mhz, dus dat is zwave lijkt me... Toch? Zou wat zijn als dit (goed) werkt.
En wat temperatuur uitlezen btw; De temperatuur die hij meet vlak bij de radiator is ook niet echt representatief.. Kun je beter een kamer thermostaat nemen die met zwave werkt. Kun je wel aflezen op welke stand hij staat?
Hier trouwens nog meer goedkope alternatieven van Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/...&sc.queryFromSuggest=true
[ Voor 20% gewijzigd door powermarcel10 op 03-04-2016 21:36 ]
Daar zou ik niet zomaar van uitgaan... Het is niet zo dat alles wat op 868MHz werkt, Z-wave ispowermarcel10 schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:34:
[...]
Een goedkoper alternatief op de danfoss is misschien deze van conrad:
https://www.conrad.nl/nl/...rthermostaat-1378424.html
Deze kosten maar €22,- en werken ook op 868 Mhz, dus dat is zwave lijkt me... Toch? Zou wat zijn als dit (goed) werkt.
[...]
In Europa geldt het andersom wel, Z-wave werkt hier op 868MHz
En toch zou het mooi zijn als het werkt!tozzke schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:43:
[...]
Daar zou ik niet zomaar van uitgaan... Het is niet zo dat alles wat op 868MHz werkt, Z-wave is
In Europa geldt het andersom wel, Z-wave werkt hier op 868MHz
Had je dan de draadloze versie of bediening met knoppen en omgebouwd?degroot schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:37:
Ik heb rolluiken met somfy rts motoren. Deze kan ik in domoticz open en dicht doen. Dat werkt prima.
Ik heb namelijk de versie met drukknoppen en zou deze ook via domoticz willen steken, maar weet er geen beginnen aan ...
Ik heb nog even verder gezocht rond de zomertijd en eigenlijk elk item waar `calendar` in voor komt heeft de datavelden van 27 maart bij 26 maart staan.
Gelukkig tellen de id`s steeds hetzelfde op zodat je vrij eenvoudig de datum kan corrigeren.
Helaas heb ik nogal veel weersensors actief dus die kon ik allemaal aanpassen alsook de powermeters.
Dit werkt best handig met DB browser, ik kopieer de db met winscp heen en terug zoals ik eerder hier zag.
Deze bug mag er wat mij betreft uitgehaald worden.
Gelukkig tellen de id`s steeds hetzelfde op zodat je vrij eenvoudig de datum kan corrigeren.
Helaas heb ik nogal veel weersensors actief dus die kon ik allemaal aanpassen alsook de powermeters.
Dit werkt best handig met DB browser, ik kopieer de db met winscp heen en terug zoals ik eerder hier zag.
Deze bug mag er wat mij betreft uitgehaald worden.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ok , ik ga daarmee aan de slag!Roekeloos schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:06:
Nee de draadloze versie. Het is vrij simpel.Repi3 schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:56:
[...]
Had je dan de draadloze versie of bediening met knoppen en omgebouwd?
Ik heb namelijk de versie met drukknoppen en zou deze ook via domoticz willen steken, maar weet er geen beginnen aan ...
Je maakt in domoticz een nieuwe blinds schakelaar aan. Deze geef je een uniek ID mee.
Dan steek je de stekker in het stopcontact van je rolluik. De 1e 15 seconde zit deze in leermodus.
Als jij binnen die 15 seconden in domoticz dan je schakelaar omzet , dan leert je rolluik dat commando.
[ Voor 18% gewijzigd door degroot op 04-04-2016 07:55 ]
www.degroot-it.nl
is klote, wij hebben niet de draadloze versie maar de handmatige versie...degroot schreef op maandag 04 april 2016 @ 07:54:
[...]
Ok , ik ga daarmee aan de slag!
[...]
Nee de draadloze versie. Het is vrij simpel.
Je maakt in domoticz een nieuwe blinds schakelaar aan. Deze geef je een uniek ID mee.
Dan steek je de stekker in het stopcontact van je rolluik. De 1e 15 seconde zit deze in leermodus.
Als jij binnen die 15 seconden in domoticz dan je schakelaar omzet , dan leert je rolluik dat commando.
ik zou dus eigenlijk die drukknoppen moeten kunnen 'overriden' maar geen idee hoe ik dit best aanpak.
Wel balen want moest ik dit in der tijd geweten hebben, had ik direct draadloze genomen. (al was dat per module 80€ extra)
iemand hier die dit wel al gedaan heeft?
Helaas nog even heen en weerjacquesmulders schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:34:
[...]
om al het heen en weer even over te slaan;
als je onder aan de foutmelding leest heb je een verkeerd ip adres.. denk ik..
Python:
1 python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a mindergastoken -u <ipadres pi>:8080 -d 16
maar je kan het ook makkelijker doen, met paar regels bash, ipv een heel script:
Bash:
1 2 3 4 5 6 domoticzip="127.0.0.1:8080" gasidx="16" MindergasAPI="xxxxxxx" Meterstand=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$gasidx" | jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"') Actualtimeyesterday=$(date -d "yesterday" '+%Y-%m-%d') curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:$MindergasAPI" -d '{ "date": "'$Actualtimeyesterday'", "reading": '$Meterstand' }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings
Maar de py script gaat nog steeds niet goed.
Dus je bash script geprobeerd.
daar krijg ik de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| pi@raspberrypi:~$ ./mindergas.bash ./mindergas.bash: line 5: jq: command not found (23) Failed writing body * Hostname was NOT found in DNS cache * Trying 213.207.97.49... * Connected to www.mindergas.nl (213.207.97.49) port 443 (#0) * successfully set certificate verify locations: * CAfile: none CApath: /etc/ssl/certs * SSLv3, TLS handshake, Client hello (1): * SSLv3, TLS handshake, Server hello (2): * SSLv3, TLS handshake, CERT (11): * SSLv3, TLS handshake, Server key exchange (12): * SSLv3, TLS handshake, Server finished (14): * SSLv3, TLS handshake, Client key exchange (16): * SSLv3, TLS change cipher, Client hello (1): * SSLv3, TLS handshake, Finished (20): * SSLv3, TLS change cipher, Client hello (1): * SSLv3, TLS handshake, Finished (20): * SSL connection using TLSv1.2 / ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256 * Server certificate: * subject: OU=Domain Control Validated; OU=PositiveSSL; CN=www.mindergas.nl * start date: 2015-07-22 00:00:00 GMT * expire date: 2016-07-29 23:59:59 GMT * subjectAltName: www.mindergas.nl matched * issuer: C=GB; ST=Greater Manchester; L=Salford; O=COMODO CA Limited; CN=COMODO RSA Domain Validation Secure Server CA * SSL certificate verify ok. > POST /api/gas_meter_readings HTTP/1.1 > User-Agent: curl/7.38.0 > Host: www.mindergas.nl > Accept: */* > Content-Type:application/json > AUTH-TOKEN:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx > Content-Length: 37 > * upload completely sent off: 37 out of 37 bytes < HTTP/1.1 400 Bad Request < Date: Mon, 04 Apr 2016 06:46:20 GMT * Server Apache is not blacklisted < Server: Apache < X-Request-Id: 804f17f0-6fb8-47f4-97dd-79878d45b5b6 < X-Runtime: 0.002950 < X-Powered-By: Phusion Passenger 4.0.37 < Content-Length: 0 < Status: 400 Bad Request < X-Powered-By: PleskLin < Vary: Accept-Encoding < Connection: close < Content-Type: text/html; charset=utf-8 < * Closing connection 0 * SSLv3, TLS alert, Client hello (1): |
krijg dus foutmelding regel 5 jq command not found
ik heb juist gekozen voor Somfy motoren zonder RTS, aangezien deze met bijv. een Fibaro roller shutter module precies op de positie gezet kan worden die jij wilt.Repi3 schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:21:
[...]
is klote, wij hebben niet de draadloze versie maar de handmatige versie...
ik zou dus eigenlijk die drukknoppen moeten kunnen 'overriden' maar geen idee hoe ik dit best aanpak.
Wel balen want moest ik dit in der tijd geweten hebben, had ik direct draadloze genomen. (al was dat per module 80€ extra)
iemand hier die dit wel al gedaan heeft?
Ik weet niets van dit script, maar de foutmelding die je krijgt is duidelijk te lezen: hij snap het commando jq niet. In regel 4 gebruik je jq. Volgens mij is jq een Json processor (https://github.com/stedolan/jq). Als je die installeert dan kom je weer een stukje verder..SpikeHome schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:52:
[...]
Helaas nog even heen en weer![]()
Maar de py script gaat nog steeds niet goed.
Dus je bash script geprobeerd.
...
krijg dus foutmelding regel 5 jq command not found
dat dacht ik alprein2 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:12:
[...]
Ik weet niets van dit script, maar de foutmelding die je krijgt is duidelijk te lezen: hij snap het commando jq niet. In regel 4 gebruik je jq. Volgens mij is jq een Json processor (https://github.com/stedolan/jq). Als je die installeert dan kom je weer een stukje verder..
heb nu sudo apt-get install jq gedaan en werd geïnstalleerd.
script nogmaals uitgevoerd.
zie de stand echter niet op mindergas nog:
hierbij de output:
edit:
sorry werkt nu wel.
heb even de stand van gisteren eruit gehaald en word nu goed ingevuld
nu nog de cronjob
gezien mijn linux kennis niet super groot is.
edit2:
heb nu het volgende gedaan:
sudo crontab -e
en de volgende regel toegevoegd:
code:
1
| 47 23 * * * /home/pi/mindergas.bash |
kijken of het werkt morgen
[ Voor 72% gewijzigd door SpikeHome op 04-04-2016 09:57 ]
Iemand een oplossing? Heb een probleem dat een zwave stekker (fibaro tussenstekker) en de Aeotec Z-Stick S2, als ik een schakelaar wil schakelen (aan/uit) niet werkt. Als ik schakel krijg ik melding ' uit ' en dan zie ik seconde later toch weer aanstaan. Config item 1 (always on) staat uit. Ook als ik de schakelaar beschermd maak dan kan ik wel ww invullen, en dan schakelt wel zo lijkt het.. Echter als ik kijk is de schakelaar gewoon weer aan.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Bij ibood zijn vandaag 3 elro rookmelders te koop voor 34,95
http://www.ibood.com/home...ppelbare-rookmelders.html
Deze zijn toch te koppelen in domoticz via een RFXcom?
http://www.ibood.com/home...ppelbare-rookmelders.html
Deze zijn toch te koppelen in domoticz via een RFXcom?
Ik heb vorige week een Z-wave zonnescherm schakelaar aangeschaft maar ik durf hem niet aan te sluiten. Ik twijfel over hoe de motor van het zonnescherm aangesloten moet worden.
Ik heb deze tekst en schema gevonden op de website van Z-wave, hierna werd ook naar verwezen in de handleiding van de schakelaar:
The schematics below shows how to wire the actuator. The hot wired from the mains distribution panel is connected to the inserts contacts L. The contact S is the switched contact and need to be connected to the cable to the load. The cable from the load is connected to neutral N. If there are both neutral and hot wire in the wall box the neutral from the mains panel and the neutral to the lamp need to be connected. It is not harmful if the two connections L and S are mismatched on the actuator.

http://manuals.zwaveeurop...ng=en&type=&sku=ZME_05459
Het is mij niet geheel duidelijk wat de tekens op de schakelaar betekenen. En ook de bovenstaande beschrijving kan ik moeilijk rijmen met het aansluitschema.
Er is nu ook een schakelaar aangesloten op de volgende wijze:
De motor is 230V
De draden vanaf het net zijn Bruin (Br1) en Blauw (Bl1). Aarde is doorgelust naar de motor.
De draden naar de motor zijn Bruin (Br2), Blauw (Br2) en Grijs (Gr2).
De schakelaar is op de volgende wijze aangesloten:
Contact L: Br1
Contact N: Bl1, Gr2
Contact Up: Br2
Contact Down: Bl2
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn nieuwe z-wave schakelaar moet aansluiten zonder hem op te blazen?
Ik heb deze tekst en schema gevonden op de website van Z-wave, hierna werd ook naar verwezen in de handleiding van de schakelaar:
The schematics below shows how to wire the actuator. The hot wired from the mains distribution panel is connected to the inserts contacts L. The contact S is the switched contact and need to be connected to the cable to the load. The cable from the load is connected to neutral N. If there are both neutral and hot wire in the wall box the neutral from the mains panel and the neutral to the lamp need to be connected. It is not harmful if the two connections L and S are mismatched on the actuator.

http://manuals.zwaveeurop...ng=en&type=&sku=ZME_05459
Het is mij niet geheel duidelijk wat de tekens op de schakelaar betekenen. En ook de bovenstaande beschrijving kan ik moeilijk rijmen met het aansluitschema.
Er is nu ook een schakelaar aangesloten op de volgende wijze:
De motor is 230V
De draden vanaf het net zijn Bruin (Br1) en Blauw (Bl1). Aarde is doorgelust naar de motor.
De draden naar de motor zijn Bruin (Br2), Blauw (Br2) en Grijs (Gr2).
De schakelaar is op de volgende wijze aangesloten:
Contact L: Br1
Contact N: Bl1, Gr2
Contact Up: Br2
Contact Down: Bl2
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn nieuwe z-wave schakelaar moet aansluiten zonder hem op te blazen?
If it does not kill u, it makes u stronger
Dit heb ik ook, bij een Qubino.peterpijpelink schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:00:
Iemand een oplossing? Heb een probleem dat een zwave stekker (fibaro tussenstekker) en de Aeotec Z-Stick S2, als ik een schakelaar wil schakelen (aan/uit) niet werkt. Als ik schakel krijg ik melding ' uit ' en dan zie ik seconde later toch weer aanstaan. Config item 1 (always on) staat uit. Ook als ik de schakelaar beschermd maak dan kan ik wel ww invullen, en dan schakelt wel zo lijkt het.. Echter als ik kijk is de schakelaar gewoon weer aan.
Iemand enig idee?
De S2 knop, daar moet je een event voor maken.
If S2 = on and S2_dummy = off
then setS2_dummy = on
If else S2 = on and S2_dummy = on
then setS2_dummy = off
Zelf heb ik het probleem dat de schakelaar/switches pagina niet meer wil laden
alle andere pagina's laden wel. Het systeem is al eens gerestart. Ik zit op V3.5033
[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 04-04-2016 10:22 ]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.