Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
kraades schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:53:
WiFi zou mooi zijn maar volgens mij reageert mijn iPhone weer niet op een standaard ping omdat deze tijdelijk verdwijnt als deze standby gaat. Dan kun je wel omheen met een apart ping progsel maar dan blijft je iPhone weer online. Zoiets. ;) Niet optimaal.
Beacons.. dat zou de oplossing zijn. Maar ik heb me er nog niet aan gewaagd. :P
Kroontje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:44:
Is het mogelijk om de Fibaro rookmelders via bijvoorbeeld LUA te laten alarmeren? Ik wil deze ook graag gaan gebruiken als sirene bij bijvoorbeeld een inbraak, moet het wel kunnen natuurlijk.. :)
Volgens mij kan het (nog) niet als ik zo rond lees. :|

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 02-10-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

Beacons.. dat zou de oplossing zijn. Maar ik heb me er nog niet aan gewaagd. :P
Interessant.
Ik begrijp dat het te doen is met de RPi en een BT module en wat software. Helemaal mooi.
http://www.wadewegner.com...er-with-the-raspberry-pi/

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 02-10-2015 16:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RasPi2
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-08 20:47
kraades schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:46:
[...]

Interessant.
Ik begrijp dat het te doen is met de RPi en een BT module en wat software. Helemaal mooi.
http://www.wadewegner.com...er-with-the-raspberry-pi/
Ik check 2 android toestellen met ping en mijn iphone met BT. Werkt super.
lua-script
en je BT installeren op je raspi doe je zo.

[ Voor 11% gewijzigd door RasPi2 op 02-10-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok bedankt daar kun je dus hcitool voor gebruiken. Ik zal het eens proberen als ik een BT dongle heb.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

UltraSub schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:32:
Volgens mij kan het (nog) niet als ik zo rond lees. :|
Vanuit blockly werkt het.. dus waarom lua niet ?

Overigens ik aanwezigheid omgedraaid, als mijn mobiel verbonden is met mijn router (detecteert op basis van mac adres) meld ie zich aan in domoticz, zodra wifi niet meer beschikbaar is meld ie zich af (via 4g). Ook in wifi power save werkt dit al enige maanden feilloos.
Al een paar keer gehad dat de accu leeg was.. dan ben je ook niet opeens 'niet thuis' ;)

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2015 22:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DukeBox schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:24:
[...]

Ik zeg alleen wat ik ervan kan vinden op het net. Posts uit juni 2015 zeggen dat de fibaro rookmelder icm Domiticz nog niet kon alarmeren. Als jij het in Blockly aan de gang hebt dan zie ik ook niet waarom het in lua niet zou werken inderdaad.

Over BT presence, werkt best goed. Alleen niet snel genoeg tenzij je iedere 5 sec gaat pollen. Hier getest met 1x checken per minuut, maar dan loop je de kans dat je al binnen staat voor het alarm uit is ;)
Afhankelijk van de toepassing die je zoekt dus. Maar beacons blijven een betere optie lijkt me. Gewoon in iedere ruimte in huis een beacon. Weet je ook meteen of iedereen ligt te maffen of dat er nog iemand beneden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:50
TravockMD schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:34:
Alvast excuses voor mijn onderstaande, schaamteloze "heeft er iemand ervaring met..."-post. Ik zie door de bomen het bos niet meer en twijfel alle kanten op.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om het verbruik van diverse apparaten (draadloos) bij te gaan houden in Domoticz. Nu kan ik diverse Zwave tussenstekkers vinden die kunnen schakelen en verbruik meten, alleen hoeft dat schakelen er van mij niet in te zitten (Beetje jammer als je de diepvries per ongeluk uitzet)

Iemand ervaring met (of een suggestie voor) het verbruik meten met een draadloze tussenstekker? Bestaat er eigenlijk wel een zwave oplossing zonder schakelmogelijkheid)

Mijn voorkeur is dus iets op Z-wave hoewel ik ook voor 433MHz opensta als de prijs er naar is.

Op dit moment neig ik naar de goedkoopste Z-wave oplossing bij robbshop: http://www.robbshop.nl/zw...hakelaar-met-stroommeting (Puur omdat er bijstaat dat Domoticz ondersteund wordt en hij de goedkoopste is die ik gevonden kreeg: bij afname van 2 stuks €42,50 /stuk)
Toevallig wil ik exact hetzelfde doen en zoek ook zo'n tussenstekker meter. Ik heb wat gevonden van Voltcraft bij Conrad. Een setje wat op 868MHz werkt, ik kan alleen niet vinden of dat ook compatible is met Domoticz

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:24:
[...]

Overigens ik aanwezigheid omgedraaid, als mijn mobiel verbonden is met mijn router (detecteert op basis van mac adres) meld ie zich aan in domoticz, zodra wifi niet meer beschikbaar is meld ie zich af (via 4g). Ook in wifi power save werkt dit al enige maanden feilloos.
Al een paar keer gehad dat de accu leeg was.. dan ben je ook niet opeens 'niet thuis' ;)
Als ik je verhaal lees is dat niet omgedraaid.
Als je thuis bent meld je toestel zich aan en als je niet thuis bent meld hij zich af. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:53
TravockMD schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:34:
Alvast excuses voor mijn onderstaande, schaamteloze "heeft er iemand ervaring met..."-post. Ik zie door de bomen het bos niet meer en twijfel alle kanten op.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om het verbruik van diverse apparaten (draadloos) bij te gaan houden in Domoticz. Nu kan ik diverse Zwave tussenstekkers vinden die kunnen schakelen en verbruik meten, alleen hoeft dat schakelen er van mij niet in te zitten (Beetje jammer als je de diepvries per ongeluk uitzet)

Iemand ervaring met (of een suggestie voor) het verbruik meten met een draadloze tussenstekker? Bestaat er eigenlijk wel een zwave oplossing zonder schakelmogelijkheid)

Mijn voorkeur is dus iets op Z-wave hoewel ik ook voor 433MHz opensta als de prijs er naar is.

Op dit moment neig ik naar de goedkoopste Z-wave oplossing bij robbshop: http://www.robbshop.nl/zw...hakelaar-met-stroommeting (Puur omdat er bijstaat dat Domoticz ondersteund wordt en hij de goedkoopste is die ik gevonden kreeg: bij afname van 2 stuks €42,50 /stuk)
Ik denk dat de schakel mogelijkheid niet zo veel uitmaakt voor de prijs. Veel goedkoper zul je dus niet uitkomen. De schakel mogelijkheid kun je ook uit zetten zodat je geen risico loopt om je vriezer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

MikeOO schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 08:28:
Als ik je verhaal lees is dat niet omgedraaid.
Als je thuis bent meld je toestel zich aan en als je niet thuis bent meld hij zich af. >:)
:-)

Mocht het voor een ander niet duidelijk zijn. Mijn telefoon beepaald of ik thuis ben en niet domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:54:
[...]
Afhankelijk van de toepassing die je zoekt dus. Maar beacons blijven een betere optie lijkt me. Gewoon in iedere ruimte in huis een beacon. Weet je ook meteen of iedereen ligt te maffen of dat er nog iemand beneden is.
Probleem hier is dat niet iedereen zijn telefoon bij zich houdt. Dus dat wordt toch een chip implanteren. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of her-opvoeden :) :D

Voor mij blijft Pilot (icm iPhones) de enige werkende oplossing. Ik moet eerlijk zeggen dat dit wel erg goed gaat. Nooit een gemiste schakeling, dus keurig het licht aan als 1 van ons 's avonds thuiskomt en het nog donker is.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik heb de hele topic al eens doorgeworsteld en meen me te herinneren dat het antwoord negatief was toch stel ik de vraag:

Ik heb een nogal volle device lijst in Domoticz en zou heel graag een hoop niet relevante devices willen schrappen uit mijn lijst. In Domoticz heb ik daar geen optie voor gevonden.
Is het mogelijk om ergens op de SD van de RasPi een folder of bestand te vinden waarin deze lijst staat en dan met een editor de ongewenste devices te deleten.
Het probleem is misschien dat dan de IDX volgorde in de war raakt of misschien is de data wel gecodeerd i.p.v. een text bestandje zodat editen niet mogelijk is.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik kan wel een nieuwe device lijst maken maar dan raak ik waarschijnlijk alle verzamelde data kwijt van b.v. mijn weerstation, da's toch zonde.

Ik mis deze optie om de device list te editen. Dus een verzoek aan Gizmocuz om eens te kijken of dit te implementeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt devices van unused naar used zetten en vice versa.

Je niet gebruikte devices kun je via de user interface verwijderen. Devices, unused devices, alles selecteren, delete knop.

Alle nieuwe signalen komen weer bij unused devices te staan. Ook dit kun je bij settings ergens uitzetten dacht ik (gebruik ik niet).

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 03-10-2015 14:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
costo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:01:
Ik heb de hele topic al eens doorgeworsteld en meen me te herinneren dat het antwoord negatief was toch stel ik de vraag:

Ik heb een nogal volle device lijst in Domoticz en zou heel graag een hoop niet relevante devices willen schrappen uit mijn lijst. In Domoticz heb ik daar geen optie voor gevonden.
Is het mogelijk om ergens op de SD van de RasPi een folder of bestand te vinden waarin deze lijst staat en dan met een editor de ongewenste devices te deleten.
Het probleem is misschien dat dan de IDX volgorde in de war raakt of misschien is de data wel gecodeerd i.p.v. een text bestandje zodat editen niet mogelijk is.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik kan wel een nieuwe device lijst maken maar dan raak ik waarschijnlijk alle verzamelde data kwijt van b.v. mijn weerstation, da's toch zonde.

Ik mis deze optie om de device list te editen. Dus een verzoek aan Gizmocuz om eens te kijken of dit te implementeren is.
Je hebt toch naast de kolom IDX een prullenbak staan? Hier kun je toch apparaten mee verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:07:
Je kunt devices van unused naar used zetten en vice versa.

Je niet gebruikte devices kun je via de user interface verwijderen. Devices, unused devices, alles selecteren, delete knop.

Alle nieuwe signalen komen weer bij unused devices te staan. Ook dit kun je bij settings ergens uitzetten dacht ik (gebruik ik niet).
Bij mij werkt dat toch niet, ik kan het hokje uiterst links aanvinken (selecteren) en kan me dan een ongeluk tikken op de delete knop maar ze gaan echt niet weg.
De volgorde is toch: setup >> Devices >> selecteren >> delete knop. ?

Ik gebruik overigens v2.3219 en daar zit een bug in de device list.
In de hardware heb ik idx1 Motherboard uitgeschakeld maar in de devicelist staan alle 5 devices van het motherboard nog en ik kan ieder device toevoegen, hoewel de hardware uitgeschakeld zou zijn. Dit had ik in de vorige beta-versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Je hebt toch naast de kolom IDX een prullenbak staan? Hier kun je toch apparaten mee verwijderen?
Bingo . . . . . . . dat icoontje was me nog niet opgevallen, en dat doet nu precies wat ik wil .... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Heeft iemand de Evohome-client nog werkende. Hij werkt hier tot voor kort perfect. Opeens werden mijn temperaturen niet meer ge-updated. ik heb toen de plugin opnieuw geinstalleerd maar het lijkt niet meer te werken. De Evohome komt wel bij apparaten te staan maar de zones worden niet meer aangemaakt, zodat ik de temperaturen niet meer kan uitlezen.
Heeft iemand hetzelfde voor of heeft er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.trimble schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:42:
Heeft iemand de Evohome-client nog werkende.
[...]
Heeft iemand hetzelfde voor of heeft er iemand een oplossing?
Ja, ik. Toevallig vanmiddag opnieuw moeten instellen omdat ik Domoticz van m'n Synology NAS heb overgezet naar een Ubuntu virtuele machine.

Moest ook even weer zoeken om het aan de praat te krijgen, het is gelukt en heb de stappen gelijk even in m'n productreview erbij gezet als naslagwerk: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad
Zou in jouw situatie wat kunnen verschillen, maar met die stappen moet het lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik lees sinds kort mijn water meter uit via de mysensors pulse water meter sketch. Daar gaat in principe goed, echter wil ik de stand van de echte meter als begin stand in domoticz opnemen.
Dit lukt me dus niet. De mysensors node komt altijd met een stand van 0.803m3 ( en niet 0) als ik de sensor helemaal nieuw toevoeg....
Als ik de totaal stand in de device status tabel van de database aanpas een daarna de node weer aanzet wordt deze vrolijk weer overschreven met de 0.803m3 waarde.
De sketch geeft aan dat bij het opstarten van de node de laatste pulse count opgehaald wordt van de gateway. Maar dit gaat volgens mij niet goed.
Hier iemand daar ook ervaring mee?
http://forum.mysensors.org/topic/2101/pulse-water-meter)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:30:
[...]

Ja, ik. Toevallig vanmiddag opnieuw moeten instellen omdat ik Domoticz van m'n Synology NAS heb overgezet naar een Ubuntu virtuele machine.

[...]
Puur uit nieuwsgierigheid: wat waren je belangrijkste overwegingen om Domoticz niet meer op je NAS te draaien, maar over te zetten naar een virtuele machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijsph schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 08:59:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid: wat waren je belangrijkste overwegingen om Domoticz niet meer op je NAS te draaien, maar over te zetten naar een virtuele machine?
Voor mijn beurt...
kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eens met kraades. Een domotica server hoort niet op een NAS. Dat moet gewoon stand-alone. Maar goed, er zijn hier twee stromingen die daar beide anders over denken. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de post van kraades er even bij te pakken:
kraades schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:21:
[...]
Ik heb het even op mijn DS715 gedraaid en het nadeel vind ik dat deze bij updates nog al eens moet rebooten.
Dat rebooten heb ik nooit hoeven doen. Alleen als ik m'n RFXCOM loskoppelde van de NAS dan moest er vaak wel een reboot aan te pas komen voor hij de RFXCOM weer zag.
Ook vind ik de support van Jumbotroll die de package maakt van goede wil maar wel meer trial and error dan "wetenschappelijk onderbouwd".
Dat is inherent aan Domoticz denk ik, het is nou eenmaal een hobbyproject. Vaak weet gizmocuz zelf ook niet wat er nou aan de hand is en moet iemand het zelf maar uit zien te zoeken.
Ook zit je met driver support wat lastiger is (ik kon bv. de S0PCM/Arduino niet werkend krijgen).
Klopt, al werkt RFXCOM en Z-Wave wel gewoon. Driver voor de S0PCM moet vast ook wel kunnen, er moet alleen iemand zin hebben om een driver package voor te maken.
Qua stroomverbruik van de RPi hoef je het ook niet te laten. Verder kun je wat makkelijker aanvullende software installeren gezien het op Raspbian is gebaseerd zonder direct je Synology te frustreren.
Stroomverbruik was voor mij ook een reden inderdaad. Ik merkte dat de twee schijven (RAID1) in m'n DS715 constant bleven draaien als Domoticz actief was. Toen ik om te testen het Domoticz package een tijdje uit had staan stopten de schijven netjes met draaien en ging er bijna 10W van het stroomverbruik af. Nu is 10W opzich nog te doen, maar dat de schijven 24/7 staan te draaien vind ik nogal onzinnig, ook gezien slijtage.

Aanvullende software was bij mij ook een probleem, ik had 'ffmpeg' nodig om een snapshot van een RTSP-stream te kunnen maken. De ffmpeg die standaard aanwezig is op de Synology had daar geen zin in. Maar door een extra package te installeren (hoefde verder niet te draaien) kreeg ik er een ffmpeg bij die wel RTSP-streams lustte.

Verder is het ieder voor zich, als je ziet wat je standaard al aan packages kunt installeren dan is de Synology ook eerder een veredelde homeserver dan alleen een networkstorage. Met extra repositories kun je nog veeeeel meer installeren. Het is vooral een stukje gemak denk ik, met de package voor de Synology komt er geen/amper SSH-commandline geklooi aan te pas eigenlijk. En de NAS hebben mensen vaak al staan. Ik vond de stabiliteit van Domoticz op de NAS wel een stuk beter dan op een Raspberry. Vroeger vaak gehad dat Domoticz crashte, dit is sinds ik het op de NAS draaide nog nooit voorgekomen.

Ik heb uiteindelijk voor een Intel NUC met ESXi gekozen (het model met i3 processor, de goedkoopste NUC met Celeron kan geen ESXi draaien) zodat ik meer vrijheid heb om te klooien met VM's. Domoticz was hier niet eens de hoofdreden van, ik wilde ook gewoon snel een VM kunnen opzetten, maar wel permanent kunnen laten draaien met laag stroomverbruik (wat met m'n desktop PC niet lukt). De NUC trekt 14W met max. uitschieters naar 17W. De hardware is vergelijkbaar met minstens 8x Raspberry Pi 2 denk ik, terwijl 3 Raspberries al evenveel gebruiken als de NUC. (Een RPi 1 doet zo'n 4-5W heb ik gemeten).

Ook is het handiger te backuppen enzo nu, ik kan simpelweg voordat ik ga updaten een snapshot van de VM maken en terugrollen als de update van Domoticz mislukt bijv.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook al vaak aan gedacht om Domoticz in een eigen VM te draaien. Helaas staat mijn ESXi whitebox op zolder en dat is niet echt handig ivm de zwave USB stick. Heb je geen last van die pass-through USB setup met snapshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hoe lang gaat een sd class 10 kaart eigenlijk mee met gebruik in Domoticz?

Ik had van de week een drama omdat ik geen goede backups had en de raspberry gewoon niet meer aan ging, nog eindeloos geprobeerd te recoveren met allerlei software maar alles werd not responding zodra de scan op 8% van de sdkaart zat. Dus _alles_ opnieuw aan moeten maken inclusief enorme events, lua scripts, scene's etc. dag aan gewerkt

Alles werkte naar behoren ik was er weer erg blij mee omdat ik er meteen wat foutjes uit had gekregen. Word ik vandaag wakker, is dat ding offline, nader onderzoek, weeeeer de SDkaart. Dat grafding is dus gewoon kapot. Heb hem bij de Mycom vandaan, staat geen naam op dus daar gaan we al natuurlijk,

Welke hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:52:
Ook al vaak aan gedacht om Domoticz in een eigen VM te draaien. Helaas staat mijn ESXi whitebox op zolder en dat is niet echt handig ivm de zwave USB stick. Heb je geen last van die pass-through USB setup met snapshots?
Je kunt de stick ook vanaf een OpenWRT router ofzo door laten geven (ser2net / socat). Zijn ook mensen die dat met de RFXCOM doen.

Snapshots en pass-through? Niet dat ik weet, maar heb nog niet heel vaak snapshots gemaakt en sowieso nog niet terug hoeven zetten. Heb wel de USB-toewijzing 'persistant' ingesteld volgens: http://domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices zodat RFXCOM altijd ttyUSB21 is, Z-Wave ttyUSB22 etc...
Pixal schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:01:
[...]
Ik had van de week een drama omdat ik geen goede backups had
[...]
Ik gebruik dit backupscript: http://domoticz.com/wiki/...e_.2B_multiple_folders.29

In jouw geval wil je nog een stukje toevoegen zodat het naar een ander apparaat wordt gestuurd.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga uit van het ergste en zorg voor een goede backup van de db, scripts dir of gewoon de hele domoticz dir. Zelf heb ik ook een extra backup sd kaartje met image klaar liggen igv een sd kaart die kapot gaat.

Nu we het over backups/snapshots hebben.
Btrfs zou een mooie toepassing zijn mijns inziens. Niet direct aan Domoticz gekoppeld maar toch...
kraades in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Maar de meningen zijn verdeeld. :)
http://www.domoticz.com/f...pic.php?f=4&t=8014#p56137

[ Voor 61% gewijzigd door technorabilia op 04-10-2015 12:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ja dat wilde ik nog steeds eens gaan doen maar nog geen tijd voor gehad, nu kost het me alleen nog maar meer tijd.

Andere sd kaart en voeding besteld maar ik overweeg terug te gaan naar mijn synology en de rflink de deur uit te doen. (enige reden dat ik op raspberry zit is vanwege de rflink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:29:
Misschien is het een idee om eens met gizmocuz, de developer achter Domoticz te brainstormen daarover? Hier op Tweakers is hij niet zo actief, maar als je hem mailt of een PM stuurt op het Domoticz forum dan kom je wel in contact met hem.
Die kon mij helaas niet verder helpen.
Ik moet nog even kijken hoe ik het in Visu Studio aan de gang krijg. Events zit in eventsystem.cpp.
Maar het beste is denk ik om het door te starten uit de bestaande lua scripts om het compatible te houden met nieuwe build.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12
Backup was het eerste dat ik ingeregeld heb toen ik met Domoticz begon (en een lijstje met dingen die ik wil). Daarnaast steeds een nieuw image maken als ik wat wijzig aan het os.
Sinds ik dat allemaal doe eigenlijk nooit problemen met Domoticz op de pi. Draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:07

BIM

Nothing interesting

Ik heb nu sinds twee weken Domoticz op een Pi2 draaien in combinatie met een RFlink. Ik moet zeggen dat het toevoegen van de nieuwe kaku schakelaars een eitje was, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Xiron temp sensor toegevoegd te krijgen.

Ben nu al drie uur aan het googelen en heb een virtual sensor aangemaakt, sensor gereset, channel gewijzigd (1,2,3), maar welke stap mis ik nu nog? Het is een oude sensor, maar het bronstation ontvangt hem nog prima (12 jaar oud).

Als ik het goed begrijp zou hij toch vanzelf zichtbaar moeten worden?
(ik kon er in de domoticz handleiding ook al niets over vinden, behalve dan dat hij automatisch zichtbaar zou moeten worden)

Ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft, want de frustratie begint aardig op te lopen.
(kreeg mijn oude AB440 elro schakelaars ook al niet aan de praat met behulp van de conversietabel.. er was geen ontvangst terug te vinden in het log na indrukken van de afstandsbediening dus ik ga er maar vanuit dat die te oud zijn)

Ik draai de laatste beta van domoticz met (sinds een uurtje) firmware 32 op de RFlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn Domoticz service vliegt er wel eens uit valt me op. Meestal na een paar dagen is hij ineens offline.

Draai op:
Pi 2
RFXCOM
Youless DB

Is er een trucje om Domoticz dagelijks te restarten zodat dit probleem zich niet voordoet?.
Geprobeerd via Cronjob maar volgens mij werkt dit niet;
Oct 4 16:36:01 raspberrypi /USR/SBIN/CRON[23991]: (pi) CMD (sudo service domoticz.sh restart)
Oct 4 16:36:03 raspberrypi /USR/SBIN/CRON[23990]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Tortelli schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:58:
Mijn Domoticz service vliegt er wel eens uit valt me op. Meestal na een paar dagen is hij ineens offline.

Draai op:
Pi 2
RFXCOM
Youless DB

Is er een trucje om Domoticz dagelijks te restarten zodat dit probleem zich niet voordoet?.
Geprobeerd via Cronjob maar volgens mij werkt dit niet;
Oct 4 16:36:01 raspberrypi /USR/SBIN/CRON\[23991]: (pi) CMD (sudo service domoticz.sh restart)
Oct 4 16:36:03 raspberrypi /USR/SBIN/CRON\[23990]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)
Dan doe je toch iets verkeerd...
Hij draait bij mij al maanden stabiel.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier inmiddels ook een stabiele Domoticz. Bleek dat hij de USB-poort iedere nacht standby gooide als hij langer dan een x-aantal uur niet gebruikt werd, waardoor hij de USB-stick (Aeon Z-Stick S2) niet meer kon vinden :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik ben mijn eerste stapjes aan het zetten met lua-scripts. Als testcase heb ik een script gemaakt dat iedere avond om 23-uur het stopcontact activeert waardoor mijn telefoon wordt opgeladen. Het is een time-based script.

Is het mogelijk een soort override te maken voor time-based scripts? Bijv omdat om 19 uur mijn telefoon al zonder peut zit? Als ik handmatig het stopcontact aanzet, zet domoticz het een minuut later weer vrolijk uit.. Kan me voorstellen dat zoiets voor andere scripts ook wenselijk is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dan heb je toch echt iets niet lekker gescript :)
Als 23:00 dan aan. Klaar. Dus waarom zet je script hem dan uit?

Overigens, ik neem aan dat je dit puur als test case gebruikt. Want timers zijn toch wel handig om op de switch zelf in te stellen (makkelijk te beheren/aan te passen vanuit gui, wat met lua niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Dylantje2 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:31:
[...]

Dan doe je toch iets verkeerd...
Hij draait bij mij al maanden stabiel.
Is er een manier om te achterhalen waarom hij crashed?. Heb niet het idee dat uit de logfile van de Pi veel nuttigs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Tortelli schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:06:
[...]
Is er een manier om te achterhalen waarom hij crashed?. Heb niet het idee dat uit de logfile van de Pi veel nuttigs komt.
Is je sd goed? [ Class10 8 gig ]
Heb je die expanned?
Heb je unsupoorted hardware aan Domoticz hangen?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:58:
Als het goed is moet een restart een uitzondering zijn maar voor alle zekerheid kun je Monit gebruiken. In de Domoticz wiki staat hoe je dit configureert (en mogelijk ook in dit topic).
https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 04-10-2015 20:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn Domoticz op een rasp is echt retestabiel. Enige wat hem doet crashen is als ik de aeotec zwave stick er uit haal en weer terug steek. Klooien met hardware/devices toevoegen levert een crash op. Maar goed, dat doe je bijna nooit :)
90% van de stabiliteitsproblemen op een Pi worden veroorzaakt door instabiele voedingen. Seriously. Neem een Apple iPad lader, die zijn echt heel stabiel. Als je denkt dat dat overpriced shit is, lees dit ff..
http://www.righto.com/201...ipad-chargers-pricey.html
Van die pagina:
the line for the Apple charger is smooth and thin, while the counterfeit charger's line is all over the place. This indicates that the power provided by the counterfeit charger is noisy and low quality.
iPad:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-yPrI4tegpf8/Uz7cHKx_hyI/AAAAAAAAWyM/AV0_glyNBIw/s288/ipad-vi.png

Counterfeit:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-MFw_PhOhtfU/Uz7cHGm6x7I/AAAAAAAAWyQ/Y_f_tTdoavQ/s288/ipad-fake-vi.png
The next pair of graphs shows the power quality. The yellow line shows the voltage. The real charger has a stable yellow thin line, while the counterfeit charger's output has large voltage spikes. (I had to change the scale to get the output to fit on the screen, so the counterfeit charger is actually twice as bad as it appears here.) The bottom of the counterfeit charger's yellow line is wavy, due to 120 Hz ripple appearing in the output voltage.
iPad:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-xNY2SKl78hk/UDOvk3kuapI/AAAAAAAAMfQ/xfRNcQf2Zik/s288/hifreq012.png

Counterfeit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-oztCiSGIEXo/UDOvoTfWw7I/AAAAAAAAMgg/YN_voXBBW3I/s288/hifreq020.png

Dus.. Testen of het aan je voeding ligt? iPad lader er op ;)

/edit
Overigens komt een Model-B heel goed weg met een iPhone lader. Bij de Pi 2 moest ik naar een iPad lader, die heeft net wat meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 04-10-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Buiten de ipad lader zijn er nog genoeg andere prima psu's voor een wat normaler bedrag. Zoals de 2A samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:30:
[...]

Moest ook even weer zoeken om het aan de praat te krijgen, het is gelukt en heb de stappen gelijk even in m'n productreview erbij gezet als naslagwerk: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad
Zou in jouw situatie wat kunnen verschillen, maar met die stappen moet het lukken lijkt mij.
Wel, infeite gaat de installatieprocedure goed hoor, maar er worden enkel geen zones toegevoegd bij apparaten. Ik vind trouwens wel iets raar:in het scripts wordt verwezen naar "http://www.mytotalconnect.com" maar als je browsed naar deze site, wordt je gewoon doorverwezen naar een totaal andere site.

Is er trouwens ergens een log-bestand terug te vinden van evohome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DukeBox schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:50:
Buiten de ipad lader zijn er nog genoeg andere prima psu's voor een wat normaler bedrag. Zoals de 2A samsung.
Dat bedoel ik hiermee overigens niet te zeggen! Tuurlijk zijn er goede laders van andere merken op de markt. Wat ik hiermee wilde zeggen is dat counterfeits van een paar euro ook echt shit zijn. Van een iPad lader vind je nou eenmaal makkelijker meetrapporten omdat iedereen ze zwaar overpriced vind (omdat je "laders" vind van 3 euro op aliexpress die het ook gewoon doen). Tuurlijk zijn ze overpriced, maar je krijgt wel garantie dat ze goed zijn :P

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 04-10-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Dylantje2 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:08:
[...]

Is je sd goed? [ Class10 8 gig ]
Heb je die expanned?
Heb je unsupoorted hardware aan Domoticz hangen?
Het is een 32GB Class 10 kaart.

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/root 29G 2.7G 26G 10% /
devtmpfs 483M 0 483M 0% /dev
tmpfs 98M 296K 98M 1% /run
tmpfs 5.0M 0 5.0M 0% /run/lock
tmpfs 195M 0 195M 0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1 56M 20M 37M 36% /boot

Ruimte zat zou je denken?.
UltraSub schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:42:

90% van de stabiliteitsproblemen op een Pi worden veroorzaakt door instabiele voedingen
Ik gebruik een Blitzwolf voeding (welke vrij goed moeten zijn). Maar zal de iPad voeding eens gebruiken!.
De Pi zelf crashed overigens niet, overige services draaien probleemloos door. Alleen Domonicz crashed geregeld.

Zit er sterk aan te denken een Pi erbij te kopen en daar Domoticz opnieuw op te installeren, waarna ik de 2e ga gebruiken voor test doeleinden.
kraades schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

Als het goed is moet een restart een uitzondering zijn maar voor alle zekerheid kun je Monit gebruiken. In de Domoticz wiki staat hoe je dit configureert (en mogelijk ook in dit topic).
https://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz
Bedankt voor de tip, maar feitelijk zou dit natuurlijk overbodig moeten zijn :P.

[ Voor 46% gewijzigd door Tortelli op 04-10-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:08:
Bedankt voor de tip, maar feitelijk zou dit natuurlijk overbodig moeten zijn :P.
Klopt, het is bij mij ook heel sporadisch dat Domoticz een probleem geeft. In mijn geval voornamelijk als je iets intensiefs met de devices aan het doen bent.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

[...]
Het is een 32GB Class 10 kaart.
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/root 29G 2.7G 26G 10% /
devtmpfs 483M 0 483M 0% /dev
tmpfs 98M 296K 98M 1% /run
tmpfs 5.0M 0 5.0M 0% /run/lock
tmpfs 195M 0 195M 0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1 56M 20M 37M 36% /boot

Ruimte zat zou je denken?.

[...]

Ik gebruik een Blitzwolf voeding (welke vrij goed moeten zijn). Maar zal de iPad voeding eens gebruiken!.
De Pi zelf crashed overigens niet, overige services draaien probleemloos door. Alleen Domonicz crashed geregeld.

Zit er sterk aan te denken een Pi erbij te kopen en daar Domoticz opnieuw op te installeren, waarna ik de 2e ga gebruiken voor test doeleinden.
[...]
Is het ook niet.
Log eens in met Winscp...
Zijn al je files user..
Of zijn er wat root?
Enne gooi dat monit er eens af. Dat veroorzaakte bij mij juist crashes

[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 04-10-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

Ok, geen no-name voeding dus. Dat gecombineerd met het feit dat je rasp zelf niet mee getrokken wordt, maakt een voedingsissue wel al onwaarschijnlijker inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn herstart stats:

pi@raspberrypi /var/log $ uptime
 21:24:43 up 72 days,  4:16,  1 user,  load average: 0.17, 0.22, 0.22
pi@raspberrypi /var/log $ grep "trying to restart" monit.log 
[CEST Aug  8 10:59:08] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Aug 11 19:19:42] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Aug 22 15:41:31] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Sep  8 23:29:22] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Sep 11 14:37:02] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Sep 11 14:38:36] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Sep 11 20:03:41] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Sep 16 19:54:37] info     : 'domoticz' trying to restart
[CEST Sep 25 16:29:04] info     : 'domoticz' trying to restart
pi@raspberrypi /var/log $ 

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Dylantje2 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:17:
[...]

Is het ook niet.
Log eens in met Winscp...
Zijn al je files user..
Of zijn er wat root?
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/rechten_pi.PNG
In map als home/pi is alles wel user pi (Domoticz map b.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:17:
Monit gebruikt een regel om te bepalen of Domoticz offline is.
Ik gebruik nog de oude regel (links) maar mogelijk dat de nieuwe regel wat rubuuster is.
https://www.domoticz.com/...sion&diff=4637&oldid=4444
Zodra de RPi te druk is en niet reageert op de 8080 zal Monit herstarten.
Dus als je geen last hebt van problemen en na installeren van Monit tig keer een herstart hebt dan moet je je afvragen of de regel niet te scherp staat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

[...]

[...]

Same here.

Had op een pi1 uptime totdat ik hem zelf ging rebooten.

Nu al een paar maanden op een pi2 uptime van de domoticz service van halve dagen en los dat op met monit. Niet helemaal zoals het hoort maar het werkt. 3x in de week een reboot via cron (lekker simpel in te stellen met bv Webmin). 3 dagen geleden nieuwe install met Jessie en de uptime is al tot nu. Dus het kan wel. Maar ik denk dat het ook aan zoveel verschillende zaken kan liggen dat het niet te vergelijken is. Zelf zat ik behoorlijk te hobbyen op de pi en omdat nu te voorkomen ook inderdaad een 2e erbij.
kraades schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:40:
[...]

Monit gebruikt een regel om te bepalen of Domoticz offline is.
Ik gebruik nog de oude regel (links) maar mogelijk dat de nieuwe regel wat rubuuster is.
https://www.domoticz.com/...sion&diff=4637&oldid=4444
Zodra de RPi te druk is en niet reageert op de 8080 zal Monit herstarten.
Dus als je geen last hebt van problemen en na installeren van Monit tig keer een herstart hebt dan moet je je afvragen of de regel niet te scherp staat.
Vorige instal had ik op de oude manier met monit staan. Nu met Jessie gelijk de nieuwe meegenomen uit de wiki. Dus weet ook niet of dat van invloed is.

[ Voor 24% gewijzigd door stuffer op 04-10-2015 21:47 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online

Ik had van de week een drama omdat ik geen goede backups had en de raspberry gewoon niet meer aan ging, nog eindeloos geprobeerd te recoveren met allerlei software maar alles werd not responding zodra de scan op 8% van de sdkaart zat. Dus _alles_ opnieuw aan moeten maken inclusief enorme events, lua scripts, scene's etc. dag aan gewerkt

Alles werkte naar behoren ik was er weer erg blij mee omdat ik er meteen wat foutjes uit had gekregen. Word ik vandaag wakker, is dat ding offline, nader onderzoek, weeeeer de SDkaart. Dat grafding is dus gewoon kapot. Heb hem bij de Mycom vandaan, staat geen naam op dus daar gaan we al natuurlijk,

Welke hebben jullie?
Anders boot je toch gewoon van sd/microsd en ga je daarna verder op usb. Google maar op boot usb raspberry en dan vind je genoeg voorbeelden. Blijft je data ook veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rasps zijn behoorlijk picky met sdkaartjes. Ik gebruik ook daar geen no-name meer. Niet dat je er nooit meer tegenaan gaat lopen met een merk, maar ik ben inmiddels wel door schade en schande wijs geworden (heel veel ervaring met rasp en xbmc/kodi en corrupte installs). Inderdaad, boot sd en root fs op usb werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb 2 temperatuursensoren aangesloten, één ds18b20 (zo'n waterdichte met kabel) voor in de diepvries. Deze geeft (al golvend) tussen de -4 en -2,5 aan, terwijl het (gemeten) veel kouder is. Vaak staat hij ook op -3,8 graden.

Daarnaast nog een DHT22 temphum sensor, die als temperatuur 38,3 graden C aangeeft, continue, nu al 3 dagen. Naast dat het niet klopt, vind ik het ook vreemd dat deze beide sensoren een 3 en een 8 bevatten.

Sensor stuk? Domoticz stuk? Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
UltraSub schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:42:
Mijn Domoticz op een rasp is echt retestabiel. Enige wat hem doet crashen is als ik de aeotec zwave stick er uit haal en weer terug steek. Klooien met hardware/devices toevoegen levert een crash op. Maar goed, dat doe je bijna nooit :)
90% van de stabiliteitsproblemen op een Pi worden veroorzaakt door instabiele voedingen. Seriously. Neem een Apple iPad lader, die zijn echt heel stabiel. Als je denkt dat dat overpriced shit is, lees dit ff..
http://www.righto.com/201...ipad-chargers-pricey.html
Van die pagina:

[...]

iPad:
[afbeelding]

Counterfeit:
[afbeelding]

[...]

iPad:
[afbeelding]

Counterfeit:
[afbeelding]

Dus.. Testen of het aan je voeding ligt? iPad lader er op ;)

/edit
Overigens komt een Model-B heel goed weg met een iPhone lader. Bij de Pi 2 moest ik naar een iPad lader, die heeft net wat meer nodig.
Zelf heb ik de Ikea lader welke iemand in topic van raspberry poste. Mijn monit geeft een uptime aan van 31 dagen. Dat ik 31 dagen geleden moest restarten kwam omdat ik de stekker in een ander stopcontact moest steken. Daarvoor had ik ook een uptime van bijna een maand.

En ik kan wel zeggen dat mijn raspberry veel gebruikt wordt:
- frontpage.html
- p1 slimme meter uitlezen
- 433mhz
- zwave
- Monit
- dagelijks backup via FTP (Niet dat dit de raspberry belast ofzo, maar toch)

Maar ja, 9 van de 10 keer een corrupte SD-card als ik reboot. Inmiddels nieuwe SD-kaart gekocht en wachten totdat ik weer moet restarten om hem te vervangen.

p.s. twee dagen geleden kreeg ik wel een mailtje van monit die ik nooit eerder gehad heb.
Connection failed Service domoticz

Date: Sat, 03 Oct 2015 11:11:31
Action: restart
Host: raspberrypi
Description: failed protocol test [HTTP] at INET[127.0.0.1:8080] via TCP -- HTTP: Error receiving data -- Resource temporarily unavailable

Your faithful employee,
Monit
Het rare hieraan is dat mijn zwager op exacte moment ook deze mail kreeg en onze raspberry's hebben geen koppeling met elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door grote_oever op 05-10-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:33:
[...]
Toepasselijke nickname :D

Als je de temperatuur van een koelkast wilt meten dan wordt aangeraden om de thermometer in een glas water te zetten en na 24h pas de thermometer af te lezen, anders is het niet betrouwbaar omdat je de luchttemperatuur meet, die bij elke keer dat de deur open gaat ververst wordt.
Bij de vriezer zal het niet anders zijn gok ik zo. De sensor van je vriezer zelf zal waarschijnlijk meer 'massa' hebben zodat hij minder fluctueert.

Je zou eens kunnen proberen om een heatsink van een oude processorkoeler te pakken en de DS18B20 daar op te bevestigen (gaatje erin boren en daarin stoppen samen met wat koelpasta voor optimale warmteoverdracht). Op die manier zal het minder schommelen gok ik.
grote_oever schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Mijn monit geeft een uptime aan van 31 dagen.
[...]Daarvoor had ik ook een uptime van bijna een maand.
[...]
Een maand heeft meer dan 31 dagen bij jou :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
koelkast schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:33:
Ik heb 2 temperatuursensoren aangesloten, één ds18b20 (zo'n waterdichte met kabel) voor in de diepvries. Deze geeft (al golvend) tussen de -4 en -2,5 aan, terwijl het (gemeten) veel kouder is. Vaak staat hij ook op -3,8 graden.

Daarnaast nog een DHT22 temphum sensor, die als temperatuur 38,3 graden C aangeeft, continue, nu al 3 dagen. Naast dat het niet klopt, vind ik het ook vreemd dat deze beide sensoren een 3 en een 8 bevatten.

Lijkt alsof je Fahrenheit uit aan het lezen bent. -3,8F is ongeveer -20C.
Lijkt er dan al meer op voor de diepvries.
Daarnaast zijn de meeste DS18B20 sensoren van Ebay enz nep, dus verwacht niet een te hoge nauwkeurigheid.
En de DHT22 en DS18B20 kunnen niet op dezelfde datapin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Tortelli schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:31:
[...]
[afbeelding]
In map als home/pi is alles wel user pi (Domoticz map b.v.).
Kijk in de map domoticz...
Daar moet alles van user zijn...
En als je soms herstart, wordt om welke vage reden dan ook een bestandje wel eens een root ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
hondapower schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Lijkt alsof je Fahrenheit uit aan het lezen bent. -3,8F is ongeveer -20C.
Lijkt er dan al meer op voor de diepvries.
Daarnaast zijn de meeste DS18B20 sensoren van Ebay enz nep, dus verwacht niet een te hoge nauwkeurigheid.
En de DHT22 en DS18B20 kunnen niet op dezelfde datapin.
Als je DS18B20 alleen een nauwkeurigheid heeft van 0.5C dan is het waarschijnlijk een nepper. Dus als je nooit .1 of .7c ziet is het nep.

edit: dit is mede afhankelijk van de resolutie waarin de sensor staat (9 ,10,11 of 12 bit)

Je kan volgens mij ook aan het id van de sensor ook iets aflezen/achterhalen maar ik weet even niet 123 hoe dat zit..

[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 05-10-2015 22:27 . Reden: Resolutie toevoeging ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Tnx for the info!
Mijne zijn altijd op de 0.5 afgerond maar het zouden echte zijn. Nummers en alles staat erop. Nouja, maakt me ook niet veel uit want op de halve graad nauwkeurig is voldoende maar wel handig om te weten!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
UltraSub schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:55:
Rasps zijn behoorlijk picky met sdkaartjes. Ik gebruik ook daar geen no-name meer. Niet dat je er nooit meer tegenaan gaat lopen met een merk, maar ik ben inmiddels wel door schade en schande wijs geworden (heel veel ervaring met rasp en xbmc/kodi en corrupte installs). Inderdaad, boot sd en root fs op usb werkt ook goed.
Ik ben vanavond bezig geweest om Domoticz via de USB te booten op de PI2. Aangezien mijn 4gb kaartje ineens was volgelopen.

Had nog een 16gb usb liggen en vond dat wel een mooie gelegenheid.
Heb in principe alles werkend.....de frontpage wordt geladen....

Alleen mijn hardware devices kan ik nu niet meer koppelen aan een USB poort. RFXCom, Mysensors en Zwave.
Ik had perssitant USB config gedaan op de sdcard...maar die zie je ook niet meer terug.

Enige wat ik nog zie staan is "/dev/tty/AMA0" in het dropdown menu

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DRuw schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:15:
Tnx for the info!
Mijne zijn altijd op de 0.5 afgerond maar het zouden echte zijn. Nummers en alles staat erop. Nouja, maakt me ook niet veel uit want op de halve graad nauwkeurig is voldoende maar wel handig om te weten!
Ligt ook aan de resolutie waarin de sensor meet (9,10,11 of 12 bit) wat je achter de commandant terugkrijgt.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
JaymzHetfield schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Het is een Wave (kan me vaag iets herinneren dat het eigenlijk een Italiaanse product zou zijn):
http://www.wavedesign.nl/producten/plafond/plafond-unit.htm

Bedankt voor jullie tips. Ik ga eens even met RFXmgr aan de slag.
Ben jij hier nog verder mee gekomen? Zou het graag met mijn Wave Design afzuigkap ook voor elkaar willen krijgen. Scheelt toch weer een afstandsbediening. En misschien wil ik nog wel een keer het verbruik van de inductie kookplaat gaan meten en aan de hand daarvan de afzuigkap regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Tycoontje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:33:
[...]

Ben jij hier nog verder mee gekomen? Zou het graag met mijn Wave Design afzuigkap ook voor elkaar willen krijgen. Scheelt toch weer een afstandsbediening. En misschien wil ik nog wel een keer het verbruik van de inductie kookplaat gaan meten en aan de hand daarvan de afzuigkap regelen.
Helaas nog niet. Ik heb alles geprobeerd wat ik zelf zou kunnen doen, maar vrees dat ik RFXCom bereid zal moeten vinden om het signaal te onderzoeken (dat volgens de sticker op de afstandbediening 433 MHz is) en hier ondersteuning voor te gaan bieden. Afstandbediening opsturen dus.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon opsturen, grote kans dat ze een nieuwe firmware maken voor de RFXCOM en dat hij dan werkt. Heb al twee keer een apparaat opgestuurd wat daarna in een nieuwere firmware werd toegevoegd.

Heeft de afstandsbediening wel aparte knoppen voor aan en uit? In het verleden was er ook een RGB LED-controller die men met RFXcom wou laten werken, maar dat is er nooit echt van gekomen omdat de afstandsbediening één knop voor zowel aan als uit had (toggle). Dat is nooit betrouwbaar werkend te krijgen over 433Mhz. Als het signaal niet aankomt gebeurt er niks en als je hem voor de zekerheid 2x stuurt heb je kans dat het apparaat juist weer uit gaat (omdat hij net aan was gegaan door het commando).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:09:
[...]

Toepasselijke nickname :D

Als je de temperatuur van een koelkast wilt meten dan wordt aangeraden om de thermometer in een glas water te zetten en na 24h pas de thermometer af te lezen, anders is het niet betrouwbaar omdat je de luchttemperatuur meet, die bij elke keer dat de deur open gaat ververst wordt.
Bij de vriezer zal het niet anders zijn gok ik zo. De sensor van je vriezer zelf zal waarschijnlijk meer 'massa' hebben zodat hij minder fluctueert.

Je zou eens kunnen proberen om een heatsink van een oude processorkoeler te pakken en de DS18B20 daar op te bevestigen (gaatje erin boren en daarin stoppen samen met wat koelpasta voor optimale warmteoverdracht). Op die manier zal het minder schommelen gok ik.
OK, ik ga het eens proberen. Zou de luchttemperatuur van een vriezer dan -4 zijn? Dat kan ik me niet voorstellen. Misschien eens een geschikte gewone thermometer proberen, wat het zou moeten zijn.

Inmiddels merk ik wel dat de HumTemp sensor (DHT22) de goede waarden aangeeft nadat ik de arduino sketch er nog 2 keer naar de Nano heb gestuurd. Vreemd, maar opgelost nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
ThinkPadd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:07:
Gewoon opsturen, grote kans dat ze een nieuwe firmware maken voor de RFXCOM en dat hij dan werkt. Heb al twee keer een apparaat opgestuurd wat daarna in een nieuwere firmware werd toegevoegd.

Heeft de afstandsbediening wel aparte knoppen voor aan en uit?
Ik heb ook zo'n Wave afzuigkap (plafondunit). Afstandsbediening heeft aparte knoppen + en - en een uit knop. Ook voor de verlichting. Zou wel handig zijn als die in de RFXCom geimplementeerd kon worden want we vergeten m vaak aan te zetten. Met Domoticz is dan e.e.a. te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43
Iemand het voor elkaar gekregen om de Aeotec MultiSensor6 temperatuur te calibreren in Domoticz?
Als ik de waarde verander in de Zwave config, dan wordt die of 0 of 255 en gebeurd er niks. Kan dus niet een offset van 2.3 graden aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatron
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 14:22
Hey,

Ik heb exact geprobeerd wat je zei, maar wanneer ik nu op de knop 'rechterknop zit' druk, dan blijft het licht aan en uit springen uit zichzelf.

Wat ik wil doen is normaliter toch mogelijk?

Ga nog wat experimenteren hiermee maar vooralsnog lijkt het me niet te lukken.

groeten,

Linus
tozzke schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:55:
[...]

probeer het volgende eens:
Maak een Variabele (Integer) aan 'Hue Zithoek' en geef hem de waarde 0

If [Hue Zithoek = Off] and [rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 0]
Do [Set Hue Zithoek = On]
[Set Var Hue Zithoek = 1]
Else If [Hue Zithoek ≠*1 Off] and [rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 1]
Do [Set Hue Zithoek = Off]
[Set Var Hue Zithoek = 0]

*1 Misschien dat die vergelijking op basis van Level (%) ook niet lekker werkt. Met 'niet uit' heb je dus zowel aan als een dimlevel afgedekt.
Niet tussen code-tags omdat hij dan het symbool ≠ vernaggelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
Mijn Pi met Domoticz knalt er inmiddels ook veelvuldig uit. Na een restart komt de Pi niet meer online, tenzij ik het ding aan de hdmi heb hangen (behoorlijk irritant, want ik heb nu net geen HDMI in de meterkast). Dit topic zit ook aardig vol met crashes van domoticz en de Pi. Zou het helpen om een robuuster PC'tje te gebruiken en wat zou dat kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een Intel NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh, ik heb nog niet eerder gereboot maar kijk er nu wel een beetje tegenop.

Ik denk dat de goedkoopste NUC voldoende is. Het probleem zit denk ik niet in de capaciteit. Het fijne aan de RPi 2 vind ik wel de 4 ingebouwde USB aansluitingen. En toch ook dat je makkelijker kunt wisselen met SD kaartjes.

Want waarom moet de RPi aan de HMDI hangen eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 06-10-2015 20:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
Goede vraag, drie keer power cycling in de meterkast deed niks. Ik hang hem dan aan de TV om te kunnen zien wat er mis gaat en dan zie ik dat de dirty bit op /boot aan staat, maar vervolgens start hij gewoon door en komt online. Dit was de tweede keer dat hij dit deed.

- Een chromebook van E280 is wellicht een optie, zit er gelijk een display bij, maar 2 USB poorten houdt niet over (1 voor de slimme meter en 1 voor de RFXCOM en je zit vol).
- Een Intel NUC heb je voor E140 en 4GB voor E30, dus E170 (4launch). Bestaande HDD erin en je hebt gelijk een mediaserver (met spotify, netflix en NLziet redelijk zinloos, maar toch). Zal een stuk sneller en wellicht ook stabieler zijn, maar hij zal ook wel wat meer stroom lusten en is een klap duurder dan de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
hondapower schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:22:
[...]

Ik heb ook zo'n Wave afzuigkap (plafondunit). Afstandsbediening heeft aparte knoppen + en - en een uit knop. Ook voor de verlichting. Zou wel handig zijn als die in de RFXCom geimplementeerd kon worden want we vergeten m vaak aan te zetten. Met Domoticz is dan e.e.a. te automatiseren.
Bij mij zit er ook nog een "cycle" knop op die volgens mij van 0->1->2->3->P gaat ofzo.
En een knopje voor "nog 10 minuten en dan uit gaan"
Die eerste gebruik ik eigenlijk niet, die andere soms. Maar dat zou ik dan liever automatiseren (Inductie uit -> na x minuten afzuigkap een stand lager en na nog eens x minuten nog een stand lager, etc.)

Afstandsbediening opsturen is voor mij even geen optie, want hij hangt hier op ongeveer 2,4m hoog - express voor deze gekozen zodat de koof boven het kookeiland zo ondiep mogelijk gemaakt kon worden (ongeveer 20cm). Kan er niet echt fijn bij om de knoppen op de unit te bedienen.
Ze hebben trouwens een vestiging in Oosterhout (NB). Ben ik een keer geweest om een bocht op te halen.

Waar ik al een keer met ze over gemaild heb is of het piepje uit kan als je een toets in drukt, want dat gaat irritant worden als het automatisch gaat. Maar reactie was helaas dat dat niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook een NUC *O* (de pricewatch: Intel NUC Kit (Core i3 3217U)., tweedehands voor €150 gekocht.)

Ik heb er ESXi 6 op draaien, werkt als een trein. Doordat ik ESXi draai kan ik gemakkelijk meerdere VM's op de NUC draaien. Domoticz heb ik in een Ubuntu 14.04 virtuele machine draaien.

Je kunt er natuurlijk ook gewoon Windows of Ubuntu op zetten, maar ik vind het juist wel fijn dat ik er meerdere virtuele machines op kan draaien. Zeker Domoticz gebruikt eigenlijk amper resources, dan vind ik het zonde om een NUC alleen daarvoor te gebruiken. En met VM's houd je alles mooi gescheiden.

USB is natuurlijk niet zo'n probleem, ik heb RFXCOM, Z-Wave stick en P1-uitleeskabel op een USB-hub zitten, dat gaat prima. Het model hub wat ik gebruik, heeft een eigen adapter.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:15:
Kan iemand mij verder helpen met het volgende:
[...]
Ik zag dat het codeblock niet goed op de wiki stond (code werd in meerdere stukken opgebroken wat niet de bedoeling is). Heb de code-tags aangepast, misschien dat het nu beter gaat. Verder kan ik je niet helpen, ik ken het script inhoudelijk niet.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 06-10-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de buienradar werkend krijgen in domoticz.
Ik heb de stappen doorlopen welke hier staan.

Mijn eigen lat/long ingevuld, het script op /home/pi/domoticz/scripts/lua neergezet, met als naam 'script_time_rain.lua'.

In de log zie ik netjes waarden voorbij komen, deze kloppen ook aardig met het weer buiten.
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/ubdzdvpyl/domoticz.jpg

Er is een virtuele schakelaar aangemaakt met de naam 'Rain expected'.
Met deze virtuele schakelaar gebeurt helemaal niets, zie ik iets over het hoofd of moet ik nog iets extra's toevoegen?
Hoe kan ik een actie/notificatie krijgen als het regent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:15:
USB is natuurlijk niet zo'n probleem, ik heb RFXCOM, Z-Wave stick en P1-uitleeskabel op een USB-hub zitten, dat gaat prima. Het model hub wat ik gebruik, heeft een eigen adapter.
Die heb ik destijds ook gekocht maar werkte bij mij weer niet lekker op de Synology. :-(
Zo heeft iedereen wel weer zijn eigen verhaal...

[ Voor 72% gewijzigd door technorabilia op 06-10-2015 21:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:22:
[...]

Die heb ik destijds ook gekocht maar werkte bij mij weer niet lekker op de Synology. :-(
Zo heeft iedereen wel weer zijn eigen verhaal...
Vreemd, hier op m'n DS114 en nu DS715 geen problemen mee gehad. Maandagmorgen-modelletje?
Bij M.v.Veelen werkt die hub ook prima z.v.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Het wordt steeds leuker om met Domoticz te spelen; nu heb ik volgens de Wiki netjes een script aangemaakt, in de cron gezet, en dat werkt ook prima. Tenminste, voor mijn Nexus 5 dan. De Lumia 735 van mijn vrouw, die op Windows Phone 8.1 werkt, is niet pingbaar tijdens standby, want wifi uit op dat moment. Er is geen instelling meer in WP die dat verhindert. Maakt dus dat ze regelmatig 'afwezig' is volgens Domoticz.

Is er voor Windows Phone nog een andere manier om aanwezigheid te melden / detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:36:
Het wordt steeds leuker om met Domoticz te spelen; nu heb ik volgens de Wiki netjes een script aangemaakt, in de cron gezet, en dat werkt ook prima. Tenminste, voor mijn Nexus 5 dan. De Lumia 735 van mijn vrouw, die op Windows Phone 8.1 werkt, is niet pingbaar tijdens standby, want wifi uit op dat moment. Er is geen instelling meer in WP die dat verhindert. Maakt dus dat ze regelmatig 'afwezig' is volgens Domoticz.

Is er voor Windows Phone nog een andere manier om aanwezigheid te melden / detecteren?
Misschien is 'hping3' iets: sweebee in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:31:
[...]

Vreemd, hier op m'n DS114 en nu DS715 geen problemen mee gehad. Maandagmorgen-modelletje?
Bij M.v.Veelen werkt die hub ook prima z.v.i.w.
Bij een reboot kwamen de poorten niet goed op zonder de usb eruit/erin te stoppen (de poorten waren wel al "vastgezet").

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 18:30

tozzke

aka tozzert

koelkast schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:36:

Ik doe het dmv geofencing. Zodra ik binnen een straal van x meter kom, zet mijn telefoon een virtuele schakelaar in domoticz aan en ben ik buiten een straal x+y meter, schakelt hij deze schakelaar weer uit. Het verlaten van de geofence heb ik bewust wat groter gezet vanwege het af en toe toch uitschakelen terwijl ik gewoon nog steeds thuis was. Zoals ik het nu heb ingesteld, werkt het super.
Ik gebruik hier op mijn telefoon overigens tasker icm autolocation voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
tozzke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:56:
[...]

Ik doe het dmv geofencing. Zodra ik binnen een straal van x meter kom, zet mijn telefoon een virtuele schakelaar in domoticz aan en ben ik buiten een straal x+y meter, schakelt hij deze schakelaar weer uit. Het verlaten van de geofence heb ik bewust wat groter gezet vanwege het af en toe toch uitschakelen terwijl ik gewoon nog steeds thuis was. Zoals ik het nu heb ingesteld, werkt het super.
Ik gebruik hier op mijn telefoon overigens tasker icm autolocation voor.
Ok, dit klinkt goed. Is er een app voor windows phone die dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

albatron schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:06:
Hey,

Ik heb exact geprobeerd wat je zei, maar wanneer ik nu op de knop 'rechterknop zit' druk, dan blijft het licht aan en uit springen uit zichzelf.

Wat ik wil doen is normaliter toch mogelijk?

Ga nog wat experimenteren hiermee maar vooralsnog lijkt het me niet te lukken.

groeten,

Linus

[...]
kun je het dikgedrukte even duidelijker maken?

wat je misschien nog zou kunnen proberen, is die variabele na zeg 3 sec pas de nieuwe waarde aan te laten nemen. Dus iets als:

If [Hue Zithoek = Off] and [rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 0]
[Set Var Hue Zithoek = 1 after 3 seconds]
Else If [Hue Zithoek ≠ Off] and [rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 1]
[Set Var Hue Zithoek = 0 after 3 seconds]

Sinds een bepaalde versie (beta?) van Domoticz kun je ook variabelen na x sec pas veranderen en hiermee voorkom je dat de 2e if van de Blockly triggert omdat de schakelaar nog steeds een on-commando stuurt

[ Voor 15% gewijzigd door tozzke op 06-10-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

koelkast schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:59:
[...]

durf ik niet te zeggen, ben niet thuis in windows phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:41:
[...]

Bij een reboot kwamen de poorten niet goed op zonder de usb eruit/erin te stoppen (de poorten waren wel al "vastgezet").
Hier het hubje sinds de aanschaf tot volle tevredenheid in gebruik hoor? Het kan een maandagmorgen exemplaar zijn, of mss iets met de poort-toewijzing die misschien niet helemaal zo is zoals die zou moeten zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
robhuls schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:07:
Goede vraag, drie keer power cycling in de meterkast deed niks. Ik hang hem dan aan de TV om te kunnen zien wat er mis gaat en dan zie ik dat de dirty bit op /boot aan staat, maar vervolgens start hij gewoon door en komt online. Dit was de tweede keer dat hij dit deed.
'Dirty bit set on boot ' wijst dat niet in de richting van problemen met je PSU ?

Ik stel me zo voor dat als je Rasp door een power dip gereset wordt dat dan je boot volume niet goed wordt afgesloten en daardoor de 'dirty bit' on zet.
Misschien een idee om je PSU nog eens nauwkeurig te checken en eventueel te vervangen.

Waarom zou je HDMI aan je rasp moeten hangen ? Je kunt toch met putty inloggen en zien wat er fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

koelkast schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:59:
[...]

Ik ping 2 windowsphones. Maar omdat er twee androids zijn bijgekomen doe ik alles Nu via bluetooth. Werkt prima in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
dit is toch gewoon een loop?!

If [Hue Zithoek = Off] and \[rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 0]
Else If [Hue Zithoek ≠ Off] and \[rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 1]

ik denk dat je dit moet hebben; volgens mij heb je helemaal geen var nodig....:

If [Hue Zithoek = Off] and \[rechterknop zit = On]

Else If [Hue Zithoek ≠ Off] and \[rechterknop zit =Off]

ik neem aan dat de lamp pas uit moet als je hem uitzet met de knop?!
anders script op de virtual switch zetten die de hue aan en uit zet...

ik zelf heb niet z'n goede ervaringen met blockly en doe vrijwel alles met scripts...

[ Voor 33% gewijzigd door jacquesmulders op 07-10-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
costo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:41:
[...]

'Dirty bit set on boot ' wijst dat niet in de richting van problemen met je PSU ?

Waarom zou je HDMI aan je rasp moeten hangen ? Je kunt toch met putty inloggen en zien wat er fout ging.
Mijn voeding is wellicht niet top inderdaad. Ik had eerst een USB lader en dat ging wel prima. Toen ik meer devices aan de usb hing ging dat zoals verwacht mis en heb ik een powered USB hub gekocht. Alleen dat ding geeft stroom op de aansluiting met de Pi. De Pi wordt nu dus back-powered. Op zich schijnt dat wel te mogen (al heb je geen zekering tussen voeding en de rest meer), maar netjes is het bepaald niet. Die hub is ook een el-cheapo exemplaar van de Mediamarkt, dus zal ook niet briljant zijn (anders had ik ook geen backpower). Wellicht dat daar toch weer issues zijn, hoewel het maandenlang stabiel heeft gewerkt.

Als hij crashed meld hij zich niet meer op het netwerk, dus dan kan ik er ook niet meer daan ssh'en :-(, vandaar dat ik hem dan aan de TV hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:20:
[...]

Hier het hubje sinds de aanschaf tot volle tevredenheid in gebruik hoor? Het kan een maandagmorgen exemplaar zijn, of mss iets met de poort-toewijzing die misschien niet helemaal zo is zoals die zou moeten zijn.
Zou best kunnen hoor. Ik heb het nu niet meer nodig omdat ik op de RPi draai en de standaard 4 poorten genoeg zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Tycoontje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Bij mij zit er ook nog een "cycle" knop op die volgens mij van 0->1->2->3->P gaat ofzo.
En een knopje voor "nog 10 minuten en dan uit gaan"
Die eerste gebruik ik eigenlijk niet, die andere soms. Maar dat zou ik dan liever automatiseren (Inductie uit -> na x minuten afzuigkap een stand lager en na nog eens x minuten nog een stand lager, etc.)

Afstandsbediening opsturen is voor mij even geen optie, want hij hangt hier op ongeveer 2,4m hoog - express voor deze gekozen zodat de koof boven het kookeiland zo ondiep mogelijk gemaakt kon worden (ongeveer 20cm). Kan er niet echt fijn bij om de knoppen op de unit te bedienen.
Ze hebben trouwens een vestiging in Oosterhout (NB). Ben ik een keer geweest om een bocht op te halen.

Waar ik al een keer met ze over gemaild heb is of het piepje uit kan als je een toets in drukt, want dat gaat irritant worden als het automatisch gaat. Maar reactie was helaas dat dat niet mogelijk is.
Ik heb hetzelfde probleem met de hoogte, dan moet ik m met een stok gaan bedienen.
Waarschijnlijk hebben we dezelfde afstandsbediening. Lijkt idd meer op een cycle knopje dan echt uit.
Irritantste is niet de piep van de afstandsbediening maar dat ie elke week doorlopend begint te zeuren dat je de filters schoon moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:15:
Ik wil de buienradar werkend krijgen in domoticz.
Ik heb de stappen doorlopen welke hier staan.

Mijn eigen lat/long ingevuld, het script op /home/pi/domoticz/scripts/lua neergezet, met als naam 'script_time_rain.lua'.

In de log zie ik netjes waarden voorbij komen, deze kloppen ook aardig met het weer buiten.
[afbeelding]

Er is een virtuele schakelaar aangemaakt met de naam 'Rain expected'.
Met deze virtuele schakelaar gebeurt helemaal niets, zie ik iets over het hoofd of moet ik nog iets extra's toevoegen?
Hoe kan ik een actie/notificatie krijgen als het regent?
Soms moet je een V-switch de eerste keer ook zelf een keer omzetten. Zelf doe ik dit standaard na aanmaken van een v-switch omdat je soms uren zoekt en het zo simpel kan zijn
Klik erop zodat deze van Off naar On gaat en weer terug.

Als dat niets helpt
Wel het juiste type switch gekozen voor 'Rain expected"(X10 On/Off)
Geen type fouten gemaakt.

In Settings --> Setup --> (tab) Notifications kun je instellen welk programma je wilt gebruiken en daar instellen.

Ik gebruik het icm Telegram en daarvoor kies je voor Custom HTTP/Action:
bij #TO vul je jouw Telegram naam in die je gebruikt om berichten naar te versturen.
bij #URL: script:///home/pi/tg/scripts/generic/telegram.sh msg "#TO" "#MESSAGE"

Hiermee werkt de regenvoorspelling prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43
loyske schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:35:
Iemand het voor elkaar gekregen om de Aeotec MultiSensor6 temperatuur te calibreren in Domoticz?
Als ik de waarde verander in de Zwave config, dan wordt die of 0 of 255 en gebeurd er niks. Kan dus niet een offset van 2.3 graden aangeven.
Niemand?

N00b-vraag: is het normaal dat de Aeotec Zstick Gen5 USB stick blijft knipperen in alle kleuren of moet die op 1 kleur blijven branden? Verder lijkt alles te werken, maar vroeg het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Hier ook een simpele vraag...
voor toegang van domoticz over internet (of voor een app zoals imperihome via 4g) moet ik dan deze handleiding volgen: http://www.domoticz.com/wiki/Secure_Remote_Access
of is er een andere/makkelijkere manier?

nog een vraagje: iemand een goede tip voor een goede powered usb hub? zit ff in de pricewatch te kijken maar ze zijn of behoorlijk duur (zeker voor mijn gebruik: aeon labs stick, P1 meter en RFXcom) of doet het waardeloos aan de recensies te lezen...

[ Voor 34% gewijzigd door DRuw op 07-10-2015 15:29 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:12:
[...]
Soms moet je een V-switch de eerste keer ook zelf een keer omzetten. Zelf doe ik dit standaard na aanmaken van een v-switch omdat je soms uren zoekt en het zo simpel kan zijn
Klik erop zodat deze van Off naar On gaat en weer terug.

Als dat niets helpt
Wel het juiste type switch gekozen voor 'Rain expected"(X10 On/Off)
Geen type fouten gemaakt.

In Settings --> Setup --> (tab) Notifications kun je instellen welk programma je wilt gebruiken en daar instellen.

Hiermee werkt de regenvoorspelling prima.
Bedankt voor je antwoorden alvast.
Ik had de dummy toegevoegd als 'Alert', hierbij kwam hij ook bij 'Utility' te staan.
Die werkte dus niet.
Nu heb ik hem als 'switch' toegevoegd, deze komt bij de switches te staan :)
Nu eens afwachten tot het gaat regenen :(

Met switch (X10 On/Off) bedoel je de gewone switch welke als een lampje te voorschijn komt toch?

-----------------

Er trekt nu een flinke bui over, en....
EventSystem: Script event triggered staat er in de log, de schakelaar is aan!

Bedankt voor de hulp!
Het was dus het verkeerde type switch :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

loyske schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:10:
N00b-vraag: is het normaal dat de Aeotec Zstick Gen5 USB stick blijft knipperen in alle kleuren?
Ja, klopt..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Wanneer ik nu het SD-image van Sourceforge (14-06-2015) download en ga gebruiken, update Domoticz zich dan via Github voor de beta of stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

jacquesmulders schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:09:
[...]

[...]

dit is toch gewoon een loop?!

If [Hue Zithoek = Off] and \[rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 0]
Else If [Hue Zithoek ≠ Off] and \[rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 1]

ik denk dat je dit moet hebben; volgens mij heb je helemaal geen var nodig....:

If [Hue Zithoek = Off] and \[rechterknop zit = On]

Else If [Hue Zithoek ≠ Off] and \[rechterknop zit =Off]

ik neem aan dat de lamp pas uit moet als je hem uitzet met de knop?!
anders script op de virtual switch zetten die de hue aan en uit zet...

ik zelf heb niet z'n goede ervaringen met blockly en doe vrijwel alles met scripts...
Ik begreep juist dat die dimmer wordt aangestuurd door een pulsschakelaar en dus alleen maar een 'on' stuurde en geen 'off', vandaar ;)
Als dit niet zo is, dan hoeft het idd niet zo moeilijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 07-10-2015 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kroontje schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:31:
Wanneer ik nu het SD-image van Sourceforge (14-06-2015) download en ga gebruiken, update Domoticz zich dan via Github voor de beta of stable?
Ja, dat werkt gewoon. Ik kon iig gewoon de laatste beta installeren als je bij release channel beta aangeeft.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.