Heb sinds kort een nieuwe NAS (DS715, heeft m'n DS114 vervangen). Was wel benieuwd naar het stroomverbruik dus heb er al een aantal dagen een Z-Wave plug tussen zitten. Domoticz meet dus zichzelf o.a.
Nu viel het mij op dat vandaag om exact 12:00 het stroomverbruik ineens omhoog ging voor langere tijd (hij stond al 2+ uur op dat hogere verbruik).
Even ingelogd op de NAS met SSH en met 'htop' gekeken. Daar bleek dat een domoticz proces één core van m'n NAS (quadcore) volledig dichttrok

Domoticz werkte verder nog wel. Load van de NAS stond op 2.46
Ik vermoed dat het komt doordat ik de Z-Wave stick er gewoon uit heb getrokken, wellicht probeert hij een network heal te doen ofzo. Maar dit weet ik niet zeker, het kan net zo goed een gekke bug zijn.
Proces gekilld en met 'synopkg start domoticz' even Domoticz weer gestart en het lijkt goed te gaan nu.
Ik ben bezig met overstappen naar een Intel NUC met ESXi, ik ga Domoticz dan in een Ubuntu VM draaien. Ga nu gelijk maar even 'monit' installeren, je kunt daar blijkbaar meer mee dan alleen zorgen dat een proces blijft draaien. Een proces killen als het CPU-verbruiker langer dan <X> boven niveau <Y> is
kan ook.
[
Voor 10% gewijzigd door
ThinkPad op 30-09-2015 16:19
]