Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danman15
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 12:40
Na een beetje zoekwerk kwam ik er achter dat je de data die naar PVOutput gestuurd word ook kunt gebruiken in Domoticz. Dit gebeurt met de "hardware" PVOutput (Input).

Is het ook mogelijk om met terugwerkende kracht in 1x de history uit te lezen en deze éénmalig in Domoticz te krijgen? Zou wel heel mooi zijn aangezien alle data al wel in PVOutput staat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net verhuist en wil mijn Domoticz installatie met RFXCOM laten praten tegen de reeds bestaande apparatuur in het nieuwe huis.

Wat tref ik aan:
- Alarmsysteem (merk/type: Jablotron Oasis 80) met diverse draadloze (868mhz) accessoires van het zelfde merk
- Thermostaatkastjes in elke kamer tbv. Vloerverwarming/koeling (merk: Radson) allen op 868mhz in totaal 5 stuks (ruimtes)
- Velux automatisch raam met afstandsbediening (merk: Velux)

Wat kan ik allemaal aansturen/uitlezen?

Welke uitbreiding heb ik nodig? Neem aan dat de rfxcom beperkt blijft op de 433mhz...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:07:
[...]
Welke uitbreiding heb ik nodig?
[...]
Laten we de vraag eens omdraaien: wat heb je zelf al gevonden en waar loop je nu tegenaan?

Het is hier geen afhaalbalie waar je je vragen dropt en iemand het wel voor je uitzoekt. Eigen input is wel een vereiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb alweer een hele tijd geleden een image van Domoticz gebruikt voor mijn raspberry. De stable dus. Moet ik ook naar github opnieuw clonen? Of is dat alleen voor diegenen die sourceforge gebruikt hebben? Dat is me niet helemaal duidelijk. :)

/edit
Voor de duidelijkheid; ik wil op de stable blijven. Zie dat git behoorlijk actief is met commits :)

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 28-09-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:10:
[...]

Laten we de vraag eens omdraaien: wat heb je zelf al gevonden en waar loop je nu tegenaan?

Het is hier geen afhaalbalie waar je je vragen dropt en iemand het wel voor je uitzoekt. Eigen input is wel een vereiste ;)
Ik neem aan dat ik de razberry (zwave) uitbreiding nodig heb, weer alleen niet of alle zaken die ik benoem dit protocol babbelen...Vandaar mijn vraag of iemand duidelijkheid kan scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:58:
[...]

Daar denken ze bij KPN heel anders over :(

Kan geen reservering aanmaken op de Experiabox... 8)7
Welke experiabox heb je? Op de V8 en V9 kan dit in ieder geval wel namelijk. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door SkorpionNL op 29-09-2015 02:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
SkorpionNL schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 02:38:
[...]
Welke experiabox heb je? Op de V8 en V9 kan dit in ieder geval wel namelijk. ;)
De V9, ik hou me aanbevolen :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Mijn domoticz is niet meer bereikbaar via de :8080. Ik kan nog wel met SSH inloggen, als ik een HDMI aansluit op mn RPI (1) dan zegt ook het scherm dat domoticz is gestart. Waar kan ik beginnen met checken wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
arjandijk162 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:26:
Mijn domoticz is niet meer bereikbaar via de :8080. Ik kan nog wel met SSH inloggen, als ik een HDMI aansluit op mn RPI (1) dan zegt ook het scherm dat domoticz is gestart. Waar kan ik beginnen met checken wat er mis is?
Heb je al sudo reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:26:
Ik heb alweer een hele tijd geleden een image van Domoticz gebruikt voor mijn raspberry. De stable dus. Moet ik ook naar github opnieuw clonen? Of is dat alleen voor diegenen die sourceforge gebruikt hebben? Dat is me niet helemaal duidelijk. :)

/edit
Voor de duidelijkheid; ik wil op de stable blijven. Zie dat git behoorlijk actief is met commits :)
Volgens mij is v2.2563 de laatste stable.
https://github.com/domoticz/domoticz/blob/master/History.txt

De history van de history file:
https://github.com/domoti...ommits/master/History.txt

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
kw_nl schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:35:
[...]

Wel stroom eraf en erop, maar dat zal ik nog even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Klopt. Die draai ik ook. Maar vraag me af of er automatisch gepatched gaat worden als je op het domoticz image zit nu ze over zijn naar github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
kw_nl schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:35:
[...]

Helaas. Geen response. Kan ik via SSH nog wat dingen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Wat krijg je te zien als je domoticz opent?

Bij mij werkte de volgende commando: sudo services domoticz.sh restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb een nefit easy gekregen en die gaan volgens eigen zeggen werken met IFTTT taaltje, werkt dat ook met domoticz ? wordt een beetje kriegel van dat alles op een andere manier werkt dan een andere fabrikant .. lol

daarnaast 2x een mechanische ventilatie box tho daalderop (bouw van het huis .. don't ask why) maar 1 aansturings unit .. deze zou ik ook graag koppelen .. RF unit iemand enig idee hoe ik dit kan koppelen ? (oftwel weten jullie of er iemand me al voor is gegaan en dit gedeeld heeft )

[ Voor 40% gewijzigd door vso op 29-09-2015 23:36 ]

Tja vanalles

UltraSub schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:35:
[...]

Klopt. Die draai ik ook. Maar vraag me af of er automatisch gepatched gaat worden als je op het domoticz image zit nu ze over zijn naar github.
Bij setting kun je een release channel opgeven: Stable of Beta.
Als je op Beta zit is er regelmatig een update. Bij Stable 1x per een aantal maanden.
Dan kun je inderdaad automatisch updaten.
Je kunt zelfs switchen van Stable naa Beta en andersom.
Dus bv. van v2.2563 (Stable) naar v2.3000 (Beta) naar v2.2563 (Stable) als de Beta niet bevalt.
vso schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:31:
ik heb een nefit easy gekregen en die gaan volgens eigen zeggen werken met IFTTT taaltje,
Dacht ik toch even dat het eindelijk zo ver was :) ...helaas...volgens mij is er geen nieuws. :-(
Zie ook mijn vraag hierover: kraades in "Slimme thermostaten en energiemeters"

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 30-09-2015 08:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• arjandijk162
kw_nl schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:31:
Wat krijg je te zien als je domoticz opent?

Bij mij werkte de volgende commando: sudo services domoticz.sh restart
root@domoticz-pi:/home/pi# sudo service domoticz.sh restart
[....] Restarting Domoticz Home Automation System: domoticz2015-09-30 09:29:00.268 Domoticz V2.3107 (c)2012-2015 GizMoCuz
2015-09-30 09:29:00.269 Build Hash: 2a16003, Date: 2015-09-23 12:40:51
2015-09-30 09:29:00.271 System: Raspberry Pi
2015-09-30 09:29:00.272 Startup Path: /home/pi/domoticz/
domoticz: Domoticz is starting up....
. ok

Dat ziet er goed uit....

Maar als ik de website open, zie ik een blauw scherm dat na een paar seconden veranderd in "Domoticz offline".

Snap er niet veel van. Paar dagen geleden werkte het perfect, niks geks mee gedaan. Misschien recent een nieuwe beta geinstalleerd
Wat geeft dit als output? Gewoon copy/paste op de command line...

#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -o /dev/null -I -w "%{http_code}" http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=getversion`
if [ $status -eq 200 ]
then
echo "Gestart"
else
echo "Niet gestart"
fi

Als dit aangeeft dat Domoticz is gestart dan zit het mogelijk aan je client kant.
Misschien eens een CTRL-F5 of de browser cache legen. Of een andere browser etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ThinkPadd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:03:
Heb je al eens gezocht? Voor beide vragen staan wel antwoorden in andere topics op dit forum....
Misschien wilde ik alleen weten dat het mogelijk is, en of er alternative richtingen zijn waar ik ook naar kan zoeken . of is het juist extreem moeilijk omdat .. reden x,y,z

Zoeken naar de juiste term levert vaak meer hits op .. en misschien waren de termen die ik gebruikte niet de juiste ?

google is een vriend, maar ook vrienden hebben soms communicatie issues _/-\o_ :) :) :)

Tja vanalles

• arjandijk162
kraades schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:39:
Wat geeft dit als output? Gewoon copy/paste op de command line...

#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -o /dev/null -I -w "%{http_code}" http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=getversion`
if [ $status -eq 200 ]
then
echo "Gestart"
else
echo "Niet gestart"
fi

Als dit aangeeft dat Domoticz is gestart dan zit het mogelijk aan je client kant.
Misschien eens een CTRL-F5 of de browser cache legen. Of een andere browser etc.
Geeft aan "Niet gestart" terwijl daarvoor de restart met "ok" wordt afgesloten. Wat kan ik nog meer doen?
vso schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:44:
Misschien wilde ik alleen weten dat het mogelijk is, en of er alternative richtingen zijn waar ik ook naar kan zoeken . of is het juist extreem moeilijk omdat .. reden x,y,z
Met IFTTT zou je wel iets kunnen. Echter de Easy ondersteunt geen IFTTT momenteel. :-(
arjandijk162 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:46:
[...]

Geeft aan "Niet gestart" terwijl daarvoor de restart met "ok" wordt afgesloten. Wat kan ik nog meer doen?
Ok, poortnummer 8080 klopt wel he? Is default. Just checking.

Hm, dan neig ik toch naar een herinstallatie waarbij je de Domoticz database en scripts etc. overzet.
Maar misschien dat iemand anders nog een minder ingrijpende oplossing heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 30-09-2015 10:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Krijg je een pagina van Domoticz te zien met de tekst 'Domoticz offline', of krijg je echt een 404 pagina niet gevonden?

In het eerste geval is het wellicht een kwestie van een keer de pagina vernieuwen of je browser cache leegmaken.

Zie de FAQ (troubleshooting, 2e punt): https://www.domoticz.com/wiki/FAQ#Troubleshooting

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12
Volgens mij krijg je die 404 nooit. Je krijgt altijd de off-line melding, dat zit ergens in het javascript.

Tenzij je vanaf die PC nog nooit Domoticz benaderd hebt, dan krijg je ongetwijfeld de 404 melding.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

kraades schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:51:
[...]
Met IFTTT zou je wel iets kunnen. Echter de Easy ondersteunt geen IFTTT momenteel. :-(
inderdaad nog niet, dit jaar echter wel gepland

https://www.facebook.com/NefitNL/posts/10153111172753894

Tja vanalles

janne_nl schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:08:
Volgens mij krijg je die 404 nooit. Je krijgt altijd de off-line melding, dat zit ergens in het javascript.

Tenzij je vanaf die PC nog nooit Domoticz benaderd hebt, dan krijg je ongetwijfeld de 404 melding.
Dit inderdaad.
Die offline melding is gecached. Je kunt natuurlijk wel een incognito browservenster openen, dat doe ik ook als ik die cache wil omzeilen.
vosManz schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:02:
In het eerste geval is het wellicht een kwestie van een keer de pagina vernieuwen of je browser cache leegmaken.
Domoticz loopt niet na checken op de server. Zie bericht ^^^.
offtopic:
Dit bericht is van februari. Gezien het track record van Nefit zal dit wel 4x worden verzet.

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 30-09-2015 11:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• arjandijk162
kraades schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:51:
[...]

[...]

Ok, poortnummer 8080 klopt wel he? Is default. Just checking.

Hm, dan neig ik toch naar een herinstallatie waarbij je de Domoticz database en scripts etc. overzet.
Maar misschien dat iemand anders nog een minder ingrijpende oplossing heeft?
Ik heb dat een keer gedaan, maar ik was toen alle IDX koppelingen met Hue/Zwave kwijt en kon een halve dag overal dingen terug gaan zetten. Liefst iets minder ingrijpend. Incognitovenster laat geen verbinding zien. Hij ligt er echt uit dus

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb nu reeds 2 keer gehad (meest recente stable op Rpi2) dat de webfront ineens niet meer wilde laden. Ik zie nog wel de achtergrond ("houten planken" maar verder geen icoontjes, op verschillende devices.

Inloggen op de Rpi en deze dan rebooten via ssh zorgt er voor dat het weer werkt. Ik weet eigenlijk niet hoe dit te troubleshooten is.
De check op de server (curl -s -o /dev/null -I -w "%{http_code}" http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=getversion) geeft aan dat de web server geen response meer geeft.

Misschien kun je met ps -ef | grep -i domoticz eens kijken wat/of er iets draait?

Is er nog iets van een logfile die je kunt bekijken? (=vraag van mijzelf)

👉🏻 Blog 👈🏻

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:25
Hann1BaL schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:37:
Ik heb nu reeds 2 keer gehad (meest recente stable op Rpi2) dat de webfront ineens niet meer wilde laden. Ik zie nog wel de achtergrond ("houten planken" maar verder geen icoontjes, op verschillende devices.

Inloggen op de Rpi en deze dan rebooten via ssh zorgt er voor dat het weer werkt. Ik weet eigenlijk niet hoe dit te troubleshooten is.
Ik heb het zelfde probleem met Domoticz op mijn Ubuntu vmware. Ik draai V2.3207.
De service domoticz draait gewoon, een sudo service domoticz restart, doet er behoorlijk lang over om de boel weer te herstarten, ik schat zo'n 1 minuut.

Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken. Wat mij wel is opgevallen dat er ook geen Devices worden geupdate,

• Webfietser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:17
arjandijk162 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:32:
[...]

Ik heb dat een keer gedaan, maar ik was toen alle IDX koppelingen met Hue/Zwave kwijt en kon een halve dag overal dingen terug gaan zetten. Liefst iets minder ingrijpend. Incognitovenster laat geen verbinding zien. Hij ligt er echt uit dus
Heb je je Hue Bridge geupdate onlangs ? Bij mij veroorzaakte dat dezelfde symptomen. Domoticz crashte meteen na opstarten. De nieuwste beta lost dit op. Probeer Domoticz eens op te starten met je Hue Bridge offline. Als dat wel lukt is dat het probleem.

Maar ik kan het mis hebben...

• chmod
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Een vraagje (n00b)

Ik wil de status van mijn garagedeur weten. Dus open of dicht. Welke sensor ben ik nodig (werkend met de rfxcom)? Ik heb gelezen dat die goedkope contactsensoren alleen maar roepen wanneer het contact verbroken is. Ik wil het ook weten wanneer het contact hersteld is.

Thnx!
Tips mbt tot goedkope sensoren (contact, tempereratuur, etc) worden ook gewaardeerd :-)

Ik kon via Google ook niet goed terugvinden of de producten van Nest al door domoticz ondersteund worden (ik heb een thermostaat en rook melder).

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
chmod: je kunt een KAKU raam/deurcontact gebruiken als het alleen om de status open/dicht gaat. Wil je ook verlichting schakelen dan kan je het beste ook de lamp direct met die KAKU module schakelen.
Als je de lamp via Domoticz wilt schakelen dan kan je beter een X10 DS90 sensor gebruiken.

Als je een KAKU sensor gebruikt en laat de lamp via Domoticz schakelen dan heb je een vertraging van 4 a 5 seconden. Doe je dat met een X10 DS90 dan is de vertraging minder dan een seconde.
Voor uitleg van de vertraging zie: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=27&t=7337

• arjandijk162
Webfietser schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:33:
[...]

Heb je je Hue Bridge geupdate onlangs ? Bij mij veroorzaakte dat dezelfde symptomen. Domoticz crashte meteen na opstarten. De nieuwste beta lost dit op. Probeer Domoticz eens op te starten met je Hue Bridge offline. Als dat wel lukt is dat het probleem.

Ha, dat heb ik zeker, want ik heb net een Dimmer kit aangeschaft. Eens kijken of dat verschil maakt.

Alvast bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
chmod schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:02:
Een vraagje (n00b)

Ik wil de status van mijn garagedeur weten. Dus open of dicht. Welke sensor ben ik nodig (werkend met de rfxcom)? Ik heb gelezen dat die goedkope contactsensoren alleen maar roepen wanneer het contact verbroken is. Ik wil het ook weten wanneer het contact hersteld is.

Thnx!
Tips mbt tot goedkope sensoren (contact, tempereratuur, etc) worden ook gewaardeerd :-)

Ik kon via Google ook niet goed terugvinden of de producten van Nest al door domoticz ondersteund worden (ik heb een thermostaat en rook melder).
De homeeasy producten geven zowel een open als een dicht aan. Deze mag dan alleen niet gemist worden door domoticz. Wil je zeker zijn van je zaak, kun je voor een Zwave apparaat gaan. Hier kun je de status van opvragen. Wel een Zwave stick aan je config toevoegen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een vraagje (n00b)

Thnx!

Ga eens kijken bij www.Mysensors.com, daar vind je vast wat je zoekt!

• chmod
koelkast schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:44:
[...]

Ga eens kijken bij www.Mysensors.com, daar vind je vast wat je zoekt!
Dank voor de tip maar dat is mij toch wat boven de pet.
Zat meer aan kant en klare oplossingen te denken. Mijn soldeer technieken zijn niet echt goed (lees erg slecht :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
chmod schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:48:
[...]

Dank voor de tip maar dat is mij toch wat boven de pet.
Zat meer aan kant en klare oplossingen te denken. Mijn soldeer technieken zijn niet echt goed (lees erg slecht :) )
Dat dacht ik ook ... en toch ... als je een IKEA-kast in elkaar kunt zetten, dan kan je ook MySensors bouwen. Mijn soldeerskills waren ook superslecht. Het is een kwestie van de juiste onderdelen bestellen (Arduino Nano, NRF radio en daadwerkelijke sensor op evt een breadboard), dit alles (soldeerloos dus!) verbinden met dupont (prikkabels), een sketch erop zetten met usb, en gáán!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Is het eigenlijk al mogelijk om Sonos-apparatuur aan en uit te zetten via een virtuele schakelaar in Domoticz? Waar kan ik vinden hoe dit te doen is?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

dr.trimble schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:57:
Is het eigenlijk al mogelijk om Sonos-apparatuur aan en uit te zetten via een virtuele schakelaar in Domoticz? Waar kan ik vinden hoe dit te doen is?
Misschien kun je hier wat mee?

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=3721
Heb sinds kort een nieuwe NAS (DS715, heeft m'n DS114 vervangen). Was wel benieuwd naar het stroomverbruik dus heb er al een aantal dagen een Z-Wave plug tussen zitten. Domoticz meet dus zichzelf o.a. :+

Nu viel het mij op dat vandaag om exact 12:00 het stroomverbruik ineens omhoog ging voor langere tijd (hij stond al 2+ uur op dat hogere verbruik).

Even ingelogd op de NAS met SSH en met 'htop' gekeken. Daar bleek dat een domoticz proces één core van m'n NAS (quadcore) volledig dichttrok :/ Domoticz werkte verder nog wel. Load van de NAS stond op 2.46 :/

Ik vermoed dat het komt doordat ik de Z-Wave stick er gewoon uit heb getrokken, wellicht probeert hij een network heal te doen ofzo. Maar dit weet ik niet zeker, het kan net zo goed een gekke bug zijn.
Proces gekilld en met 'synopkg start domoticz' even Domoticz weer gestart en het lijkt goed te gaan nu.

Ik ben bezig met overstappen naar een Intel NUC met ESXi, ik ga Domoticz dan in een Ubuntu VM draaien. Ga nu gelijk maar even 'monit' installeren, je kunt daar blijkbaar meer mee dan alleen zorgen dat een proces blijft draaien. Een proces killen als het CPU-verbruiker langer dan <X> boven niveau <Y> is kan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2015 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Een vraagje (n00b)

Thnx!

je moet een tilt switch hebben.
Als je die op de deur zet weet je of die verticaal of horizontal staat.

cd /pub && more beer

• chmod
ny-hardcore schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:16:
[...]

je moet een tilt switch hebben.
Als je die op de deur zet weet je of die verticaal of horizontal staat.
Kan je me ook vertellen welke? Ben even gaan googelen maar kom niet een tegen die out-of-the-box werk met domoticz

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Een vraagje (n00b)

Thnx!

Goedkoopste:
2 of 3 reed switches aan de GPIO van de Pi.

• chmod
hondapower schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:56:
[...]

Goedkoopste:
2 of 3 reed switches aan de GPIO van de Pi.
Dank voor de tip. De Pi staat alleen niet in buurt van de deur

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Ik wil een aantal dingen schakelen op basis van aanwezigheid.
Dit heb ik ingesteld via de location services in Pilot, maar dit blijkt niet altijd te werken.

Ik denk dat dit komt omdat ik met mijn iphone domoticz niet van buitenaf kan benaderen.
En daar wil ik verandering in brengen.

Ik heb pas geleden al eens Open VPN op mijn Qnap Nas geinstalleerd.
Dit werkt wel maar super traag, en ik weet niet waardoor dit komt.

Wat is nu het beste aan te raden voor de verbinding van buitenaf?
Toch iets voor elkaar krijgen via mijn Qnap NAS welke in hetzelfde netwerk hangt.
Iets voor elkaar krijgen via deze wiki? https://www.domoticz.com/wiki/Secure_Remote_Access
Of open VPN op dezelfde RPI installeren YouTube: Setting up Raspberry Pi as an OpenVPN Server (Step by Step Tutorial)

Iemand die een oplossing voor het probleem heeft en me wat advies kan geven?

• ny-hardcore
  • Laatst online: 09-09 14:30
chmod schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:56:
[...]

Kan je me ook vertellen welke? Ben even gaan googelen maar kom niet een tegen die out-of-the-box werk met domoticz
http://discoverecolink.com/product/wst-400/

433mhz, of die werkt met vfxcom weet ik niet. maar die moeten er wel zijn denk ik hoor.
anders inderdaad via mysensors zelf knutselen :)
Was ik zelf ook aan het denken.

[ Voor 28% gewijzigd door ny-hardcore op 30-09-2015 17:50 ]

cd /pub && more beer

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
ThinkPadd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:21:
Heb sinds kort een nieuwe NAS (DS715, heeft m'n DS114 vervangen). Was wel benieuwd naar het stroomverbruik dus heb er al een aantal dagen een Z-Wave plug tussen zitten. Domoticz meet dus zichzelf o.a. :+
Maar nu de hamvraag, wat verbruikt dat Nasje nu? En heb je ook gegevens van die 114?

PVoutput

schmm schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:00:
[...]

Maar nu de hamvraag, wat verbruikt dat Nasje nu? En heb je ook gegevens van die 114?
offtopic:
De DS715 doet zo'n 17-23W met 2x WD Green in RAID1 erin. De DS114 heb ik al eens een productreview over geschreven, die doet (kan één schijf in) 11-15W.
LJ80 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:23:
Iemand die een oplossing voor het probleem heeft en me wat advies kan geven?
Misschien niet helemaal wat je zoekt maar hier is Domoticz van buitenaf benaderbaar (port forward op router) en ik heb de login page aangezet. In Pilot kun je username/password configureren. Het werkt bij mij zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 30-09-2015 18:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• arjandijk162
chmod schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:58:
[...]

Dank voor de tip. De Pi staat alleen niet in buurt van de deur
Of een esp8266, moet je wel een stroombron hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Webfietser schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:33:
[...]

Thanks, alles werkt weer gelukkig

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
dr.trimble schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:57:
Is ook mogelijk met wat php bestanden. Zie https://github.com/gerard33/frontpage voor uitleg, site gaat over Domoticz frontpage maar ik heb een korte uitleg toegevoegd over virtuele schakelaar in Domoticz met on en off command.
Op de site staan de benodigde bestanden in de frontpage sonos map.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

zijn er meer die een master/slave hebben met domoticz?
dus 2x een pi waarvan een de sensoren van de ander oppakt?
op het domoticz forum zijn steeds meer mensen die issues hebben met een dergelijke setup (waaronder ik)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:42:
[...]

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar hier is Domoticz van buitenaf benaderbaar (port forward op router) en ik heb de login page aangezet. In Pilot kun je username/password configureren. Het werkt bij mij zonder problemen.
Of je VPN range ook invoeren in Domoticz dan hoeft je ook als je een VPN verbinding hebt niet in te loggen.
(Setup --> Settings --> System Setup --> Local Networks (no username/password):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

DRuw schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:06:
zijn er meer die een master/slave hebben met domoticz?
Ja, maar dat had je ook in dit topic kunnen vinden met een simpele search.
Het werkt maar niet 100%. Bepaalde fuctionaliteit werkt niet (zoals set point) en events gaan ook niet allemaal goed in een blockly/lua script als je ze als trigger gebruikt.
Zolang je hem puur als remote sensor gebruikt werkt het goed maar eenvoudiger/stabieler is om dan te kijken naar een ser2net oplossing.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
kraades schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:42:
[...]

Als dit goed werkt en veilig genoeg is........ waarom niet.
MikeOO schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:21:
[...]

Of je VPN range ook invoeren in Domoticz dan hoeft je ook als je een VPN verbinding hebt niet in te loggen.
Is dit om het dan nog beter te beveiligen ofzo?

Deze optie is dus veilig genoeg en OPENVPN of de settings via de domitcz wiki niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Klopt, ik benader mijn thuisnetwerk via een vpn op mijn router, ik heb dan ook nauwelijks poorten openstaan op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:29:

Is dit om het dan nog beter te beveiligen ofzo?

Deze optie is dus veilig genoeg en OPENVPN of de settings via de domitcz wiki niet nodig?
Niet veiliger, maar als je niet steeds wilt inloggen in Domoticz dan kun je dit zo instellen. Zolang je in die range of ip verbinding maakt zal er niet worden gevraagd om inloggegevens. Daarbuiten uiteraard wel.

Gebruik je een app waar je dit kunt invullen dat kan ook wilde het je meegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatron
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 14:22
Hallo,

Heb hier in tijden niet gepost maar ik word stilltjesaan gek van een (volgens mij idioot simpele opgave)

Ik heb mijn vraag ook al gepost in het Domoticz forum.

De bedoeling is als volgt;

Drukknop van Qubino dimmer (knop waar geen load aan hangt) gebruiken om Hue lamp aan en uit te doen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T82nvCB.png

Maar het script lijkt niet te werken.

Als ik het in 2 opsplits werkt het soms wel, een beetje afhankelijk hoe lang ik op de knop druk.
Het lijkt als het ware dat wanneer ik druk, tijdens de uitvoering van het script beide IF's waar zijn en het script dus flipt.

Iemand een idee hoe ik zo'n simpel idee met blocky zou kunnen uitvoeren?

bedankt

Linus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
MikeOO schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Niet veiliger, maar als je niet steeds wilt inloggen in Domoticz dan kun je dit zo instellen. Zolang je in die range of ip verbinding maakt zal er niet worden gevraagd om inloggegevens. Daarbuiten uiteraard wel.

Gebruik je een app waar je dit kunt invullen dat kan ook wilde het je meegeven ;)
Bedankt voor je reactie, is wel heel simpel zo!

Wat zou een reden zijn om het zo te doen dan:
https://www.domoticz.com/wiki/Secure_Remote_Access
of via openvpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-09 23:28
FYI en slightly off-topic maar wel echt gaaf...

op donderdag 5 november vindt op de campus van de Universiteit Twente in Enschede een meetup plaats voor iedereen die interesse heeft in; of nieuwsgierig is naar domotica. Of je nu pas bent begonnen met het lezen over domotica, of al bezig bent met het aanbrengen de eerste domotica in je huis, iedereen is welkom!

De inhoud van de avond zal worden verzorgd door Femme (Tweaker #1) die namens Tweakers een uitgebreide lezing gaat geven over domotica. Femme heeft zich sinds de opkomst van domotica gelijk verdiept in dit onderwerp en hier al uitgebreid mee getest in zijn eigen huis.

http://tweakers.net/acties/meetup_domoticaedition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:21:
[...]

Maar hoe gaat het werken met de Pilot app dan? Zie oorspronkelijke vraag. Want je hebt toch niet continu een VPN openstaan? Op je telefoon.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
albatron schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:27:

Als ik het in 2 opsplits werkt het soms wel, een beetje afhankelijk hoe lang ik op de knop druk.
Het lijkt als het ware dat wanneer ik druk, tijdens de uitvoering van het script beide IF's waar zijn en het script dus flipt.
Ik heb geen ervaring met lampen die dimbaar zijn, maar het valt me op dat je zowel de status on/off gebruikt, als een percentage. Probeer eens de test "Hue zithoek >=1%) weg te laten.. Hij is volgens mij niet nodig.
Je krijgt dus iets als:
code:
1
2
3
4
If Hue Zithoek = off and rechterknop = on
Do set Hue zithoek = on
else if rechterknop = on
Do set Hue zithoek is off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatron
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 14:22
Hey,

Bedankt voor je opmerking.
De reden dat ik status >= 1% gebruik is omdat als ze gedimd worden met bvb de Hue app op smartphone, dan hebben ze niet status on/off maar dan zijn ze set level = xxx %

Waardoor het script ook niet gaat triggeren gezien ze niet on staan.
kzin schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

Ik heb geen ervaring met lampen die dimbaar zijn, maar het valt me op dat je zowel de status on/off gebruikt, als een percentage. Probeer eens de test "Hue zithoek >=1%) weg te laten.. Hij is volgens mij niet nodig.
Je krijgt dus iets als:
code:
1
2
3
4
If Hue Zithoek = off and rechterknop = on
Do set Hue zithoek = on
else if rechterknop = on
Do set Hue zithoek is off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ThinkPadd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:21:

Nu viel het mij op dat vandaag om exact 12:00 het stroomverbruik ineens omhoog ging voor langere tijd (hij stond al 2+ uur op dat hogere verbruik).

Even ingelogd op de NAS met SSH en met 'htop' gekeken. Daar bleek dat een domoticz proces één core van m'n NAS (quadcore) volledig dichttrok :/ Domoticz werkte verder nog wel. Load van de NAS stond op 2.46 :/

Ik vermoed dat het komt doordat ik de Z-Wave stick er gewoon uit heb getrokken, wellicht probeert hij een network heal te doen ofzo. Maar dit weet ik niet zeker, het kan net zo goed een gekke bug zijn.
Proces gekilld en met 'synopkg start domoticz' even Domoticz weer gestart en het lijkt goed te gaan nu.

Ik ben bezig met overstappen naar een Intel NUC met ESXi, ik ga Domoticz dan in een Ubuntu VM draaien. Ga nu gelijk maar even 'monit' installeren, je kunt daar blijkbaar meer mee dan alleen zorgen dat een proces blijft draaien. Een proces killen als het CPU-verbruiker langer dan <X> boven niveau <Y> is kan ook.
Als je hulp nodig hebt met ESXi hoor ik het wel (USB/PCI passthrough etc voor de RFXcom). Je hebt mij vaak zat geholpen met domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
ThinkPadd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:38:
[...]

Gaaf :) ESP8266 is idd ook prima geschikt daarvoor.
ESP8266 zou ook een perfecte oplossing zijn om slimme meter (die immers ook gewoon een seriële poort heeft) uit te lezen via een ser2net bruggetje als je je apparaat waar Domoticz niet in de buurt van je meterkast hebt staan. Maar volgens mij heeft nog niemand dat gedaan. Terwijl slimme meter zelfs alleen maar éénrichtingsverkeer is (meter spuugt data uit).
Ik heb mijn slimme meter sinds gisteren gekoppeld aan Domoticz met een Esp8266 :)

Ik heb hiervoor deze firmware gebruikt: esp8266 universal io bridge
Het heeft wel nogal wat moeite gekost maar het werkt! Het enige nadeel is nu nog dat hij zijn wifi login soms verliest maar dat is een probleem van deze firmware en dat zal wel opgelost worden. Werkt tot nu toe al een dag stabiel _/-\o_

Wil het nu ook gaan toepassen voor OTGW waarvoor ik alle onderdelen al heb maar die ik eerst nog in elkaar moet solderen.

Als er interesse is wil ik wel een korte samenvatting maken van alle stappen die ik genomen heb om het voor mij werkende te krijgen wil ook een Domoticz wiki pagina aanmaken. Maar op de pagina van de firmware kun je ook al veel informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Bedankt voor het posten. Ik zit nog te wachten op mijn esp8266's, maar deze firmware lijkt me een goede kanshebber. Misschien ook aardig om in het esp8266 topic te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om de data van de p1 slimme meter apart te backuppen? Ik wil een nieuwe installatie doen, maar wel de oude p1 gegevens behouden. Of gaat dit alleen met de database backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:05:
[...]
Ik heb mijn slimme meter sinds gisteren gekoppeld aan Domoticz met een Esp8266 :)
[...]
Als er interesse is wil ik wel een korte samenvatting maken van alle stappen die ik genomen heb om het voor mij werkende te krijgen wil ook een Domoticz wiki pagina aanmaken. Maar op de pagina van de firmware kun je ook al veel informatie vinden.
Supergaaf!

En de stappen uitschrijven is altijd fijn, ik heb er nu geen plannen mee, maar misschien over een jaar ofzo ook wel. Stuur anders even een DM, dan kunnen we evt. afstemmen over een wiki pagina (die zijn we aan het opschonen/upgraden dus even kijken waar het het beste onder geplaatst kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

albatron schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:27:
Hallo,

Heb hier in tijden niet gepost maar ik word stilltjesaan gek van een (volgens mij idioot simpele opgave)

Ik heb mijn vraag ook al gepost in het Domoticz forum.

De bedoeling is als volgt;

Drukknop van Qubino dimmer (knop waar geen load aan hangt) gebruiken om Hue lamp aan en uit te doen.

[img=800,293]http://i.imgur.com/T82nvCB.png"%5Dafbeelding[/img]

Iemand een idee hoe ik zo'n simpel idee met blocky zou kunnen uitvoeren?

bedankt

Linus
probeer het volgende eens:
Maak een Variabele (Integer) aan 'Hue Zithoek' en geef hem de waarde 0

If [Hue Zithoek = Off] and [rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 0]
Do [Set Hue Zithoek = On]
[Set Var Hue Zithoek = 1]
Else If [Hue Zithoek ≠*1 Off] and [rechterknop zit = On] and [Var Hue Zithoek = 1]
Do [Set Hue Zithoek = Off]
[Set Var Hue Zithoek = 0]

*1 Misschien dat die vergelijking op basis van Level (%) ook niet lekker werkt. Met 'niet uit' heb je dus zowel aan als een dimlevel afgedekt.
Niet tussen code-tags omdat hij dan het symbool ≠ vernaggelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 16:43

timovd

Voorsprong door techniek

Ik overweeg deze aan te schaffen: pricewatch: Zipato Zipabox P1 module
Het is een elektriciteitsmeter, maar op mijn meter kan ik ook de gasmeter uitlezen. Kan ik met deze Zipato ook het gas uitlezen in Domoticz (via Z-Wave)?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:37
Hebben hier mensen de applicatie monit goed draaien op een Synology NAS? (geinstalleerd via de domoticz wiki manier)

[ Voor 7% gewijzigd door Isane op 01-10-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

HeroS

SmartHome Nerd

timovd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:07:
Ik overweeg deze aan te schaffen: pricewatch: Zipato Zipabox P1 module
Het is een elektriciteitsmeter, maar op mijn meter kan ik ook de gasmeter uitlezen. Kan ik met deze Zipato ook het gas uitlezen in Domoticz (via Z-Wave)?
Nee, je kunt daar geen Gas mee uitlezen. En je hebt een Zipabox nodig het is namelijk een uitbreidingsmodule.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
IK heb 3 van deze temperatuur sensoren besteld en vandaag binnen gekregen
http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html

Volgens mij wel een redelijk bekend exemplaar. Ik zie dat je kan schakelen tussen 3 kanalen, betekend dit dat je eigenlijk maar 3 van dit soort dingen in je huis kan plaatsen? Of kan je meerdere sensoren op hetzelfde kanaal laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Meer kan ook.. naast het kanaal geven ze ook een ID door zodat ze uit elkaar te houden zijn..

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Ik heb enige tijd geleden mijn Eneco abbo opgezegd. Mijn Toon thermostaat functioneert nu helaas met wat minder functionaliteit. Nu heb ik gelukkig Domoticz ontdekt en hoopte ik dat ik de Toon zo zou kunnen besturen ipv 5 euro per maand te hoeven betalen.

In Domoticz (ik heb v2.2112 draaien) kan ik echter alleen mijn login en wachtwoord geven van de Toon app die dus alleen werkt met dat abonnement. Ik weet op welk adres de Toon zit op mijn router en ik heb lokale toegang opengezet en Zwave funcationaliteit ingeschakeld. Via mijn browser kom ik er wel bij maar in Domoticz lukt het dus niet met alleen een username en wachtwoord. Heeft iemand een oplossing?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:36:
Hebben hier mensen de applicatie monit goed draaien op een Synology NAS? (geinstalleerd via de domoticz wiki manier)
Ik heb Monit sinds vanmiddag draaien. Deze houdt nu voor mij een aantal programma's (waaronder Domoticz) in de gaten. Als deze crasht dan krijg ik een mail en wordt na een ingestelde periode Domoticz weer herstart.

Het is me echter nog niet gelukt om een webpagina te krijgen waar mij om een user / pass wordt gevraagd. Dit resulteert in een webpagina die ik wel kan openen, maar vervolgens diverse entries in het log dat ik geen toegang zou hebben.

Ik heb ook ingesteld dat als Domoticz een paar keer achter elkaar crasht, dat Monit op een gegeven moment dan wel mag stoppen met proberen en mailen, want anders wordt je continu gespamd door je eigen Syno :D
Het script dat ik eerst had, via de cron, heb ik nu uitgezet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Bedacht me vandaag, waarom draaien al die domotica gateways dat verdomde lua ipv een moderne veel flexibeler taal zoals Python...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ omdat lua beter aansluit bij de context.
nosmo king schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:55:
Of kan je meerdere sensoren op hetzelfde kanaal laten werken?
Hangt af waar je ze op koppelt. RFXCOM gebruikt het ID en niet het kanaal om ze uit elkaar te houden.
Dit is hoe dan ook iets wat zeker een keer of 3 in dit topic al besproken is..

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 01-10-2015 23:21 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DukeBox schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:18:
^ omdat lua beter aansluit bij de context.
Waarom? Zie ik niet. Sorry. Geef de variabelen die lua nu kent aan bijvoorbeeld een Python en dan kun je precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
DukeBox schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:18:
Hangt af waar je ze op koppelt. RFXCOM gebruikt het ID en niet het kanaal om ze uit elkaar te houden.
Dit is hoe dan ook iets wat zeker een keer of 3 in dit topic al besproken is..
thanks, geen probleem dus. En wordt gekoppeld aan een RFlink module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 16:43

timovd

Voorsprong door techniek

HeroS schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:45:
[...]

Nee, je kunt daar geen Gas mee uitlezen. En je hebt een Zipabox nodig het is namelijk een uitbreidingsmodule.
Is er een P1-lezer die wel algemeen compatible is?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

Maar hoe gaat het werken met de Pilot app dan? Zie oorspronkelijke vraag. Want je hebt toch niet continu een VPN openstaan? Op je telefoon.
Dat maakt verder niet uit. In Pilot vul je geen inloggegevens in en dan zou het gewoon moeten werken als je een VPN verbinding hebt. Als je thuis via WiFi verbind dan pakt hij die range en vraag hij er ook niet om.

Alleen als je ook van buitenaf de boel wilt benaderen zonder VPN verbinding zal dit niet werken en zul je met een inlognaam & ww moeten blijven werken.

Maar als je dat op die manier wilt gebruikt heeft het ook weinig zin om om dit allemaal zo in te stellen aangezien je Domoticz dan toch direct aan internet hebt verbonden ipv via VPN.

Zelf maakt ik altijd eerst een VPN verbinding en dan pas kan ik bij Domoticz als ik niet thuis ben. Iets minder gebruiksvriendelijk maar voor mijn gevoel wel veiliger omdat iemand alleen maar bij Domoticz kan komen als deze via mijn WiFi of VPN is verbonden. Een inlognaam en wachtwoord zijn mogelijk af te vangen en via VPN is de verbinding beveiligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
Alvast excuses voor mijn onderstaande, schaamteloze "heeft er iemand ervaring met..."-post. Ik zie door de bomen het bos niet meer en twijfel alle kanten op.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om het verbruik van diverse apparaten (draadloos) bij te gaan houden in Domoticz. Nu kan ik diverse Zwave tussenstekkers vinden die kunnen schakelen en verbruik meten, alleen hoeft dat schakelen er van mij niet in te zitten (Beetje jammer als je de diepvries per ongeluk uitzet)

Iemand ervaring met (of een suggestie voor) het verbruik meten met een draadloze tussenstekker? Bestaat er eigenlijk wel een zwave oplossing zonder schakelmogelijkheid)

Mijn voorkeur is dus iets op Z-wave hoewel ik ook voor 433MHz opensta als de prijs er naar is.

Op dit moment neig ik naar de goedkoopste Z-wave oplossing bij robbshop: http://www.robbshop.nl/zw...hakelaar-met-stroommeting (Puur omdat er bijstaat dat Domoticz ondersteund wordt en hij de goedkoopste is die ik gevonden kreeg: bij afname van 2 stuks €42,50 /stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savage008
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:14
Ik heb voor geofence de app owntracks op phone geinstalleerd, deze app kan via mqtt de berichten doorgeven aan domoticz (via een mqtt broker) , hier hoef je dus ook geen poorten voor open te zetten of met vpn te werken.

Je kunt bijvoorbeeld bij cloudmqtt.com een acount openen en deze als broker laten functioneren zodat node-red de gegevens daar kan ophalen, daarna zet node-red de gegevens door naar domoticz.

Dit werkt voor mij prima, ik hoef geen poorten open te zetten met het bijkomende risico van dien.
What is included in the image
Domoticz

Available on HTTP port 8080, or HTTPS port 443
http://<ipaddress>:8080
https://<ipaddress>
MQTT broker

Mosquitto, tcp port 1883
NodeJS

more information van be found at: https://nodejs.org/
Node-RED

Available on HTTP port 1880
more information van be found at: http://nodered.org/

[ Voor 35% gewijzigd door Savage008 op 02-10-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:18:
[...]

Dat maakt verder niet uit. In Pilot vul je geen inloggegevens in en dan zou het gewoon moeten werken als je een VPN verbinding hebt. Als je thuis via WiFi verbind dan pakt hij die range en vraag hij er ook niet om.

Alleen als je ook van buitenaf de boel wilt benaderen zonder VPN verbinding zal dit niet werken en zul je met een inlognaam & ww moeten blijven werken.

Maar als je dat op die manier wilt gebruikt heeft het ook weinig zin om om dit allemaal zo in te stellen aangezien je Domoticz dan toch direct aan internet hebt verbonden ipv via VPN.

Zelf maakt ik altijd eerst een VPN verbinding en dan pas kan ik bij Domoticz als ik niet thuis ben. Iets minder gebruiksvriendelijk maar voor mijn gevoel wel veiliger omdat iemand alleen maar bij Domoticz kan komen als deze via mijn WiFi of VPN is verbonden. Een inlognaam en wachtwoord zijn mogelijk af te vangen en via VPN is de verbinding beveiligt.
Snap ik maar de vraag ging volgens mij specifiek over locatiebepaling via de Pilot app op de telefoon. :)
Het idee is dus dat Domoticz weet als je weg gaat en als je eraan komt. Dit werkt prima via de Pilot app + port forward want ik heb dit ook zo werken.
Dus aangezien je op je telefoon lijkt mij niet continu VPN aan hebt staan zul je met een port forward moet werken.
Maar de originele vraagsteller is inmiddels vertrokken geloof ik dus... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
kraades schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

Snap ik maar de vraag ging volgens mij specifiek over locatiebepaling via de Pilot app op de telefoon. :)
Het idee is dus dat Domoticz weet als je weg gaat en als je eraan komt. Dit werkt prima via de Pilot app + port forward want ik heb dit ook zo werken.
Dus aangezien je op je telefoon lijkt mij niet continu VPN aan hebt staan zul je met een port forward moet werken.
nee hoor niet vertrokken :-)

nog steeds in dubio en meelezen wat het nu wordt:
openvpn
port forward

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ahhhh mooi. :)

Als je met Pilot locatiebepaling wilt doen dan zit je aan een port forward vast.
Omdat je niet altijd een VPN open hebt staan op je phone.

Als je alleen Domoticz extern wilt benaderen dan kun je ook met een VPN werken.
Als je dan extern verbinding wilt maken dan moet je op je telefoon even een VPN maken.
Dan hoef je geen port forward te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 02-10-2015 10:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
kraades schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Ahhhh mooi. :)

Als je met Pilot locatiebepaling wilt doen dan zit je aan een port forward vast.
Omdat je niet altijd een VPN open hebt staan op je phone.

Als je alleen Domoticz extern wilt benaderen dan kun je ook met een VPN werken.
Als je dan extern verbinding wilt maken dan moet je op je telefoon even een VPN maken.
Dan hoef je geen port forward te doen.
dus eigenlijk is beide nodig.
portforward voor pilot.
en open vpn om ook van buitenaf te kunnen benaderen wat ik graag wil.

weet jij of iemand of het nog uitmaakt openvpn dan op me nas te zetten of op de pi zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Pilot doet bij mij sinds kort niet meer de switch on/off zetten. Hebben jullie dit probleem ook? Ik Pilot/Domoticz al helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar dit zorgt niet voor de oplossing. Ik draai wel de laatste beta.

Probleem met mijn Toon is opgelost.. Ik moest de ketelmodule een keer resetten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 13:14
LJ80 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:25:
[...]

portforward voor pilot.

weet jij of iemand of het nog uitmaakt openvpn dan op me nas te zetten of op de pi zelf?
maar op moment dat je port forward doet ontkom je toch niet aan om authenticatie in te stellen voor je domoticz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het beste is natuurlijk een VPN op je router, voordat er ook maar iets binnen is in je netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LJ80 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:25:
portforward voor pilot.
Pilot werkt idd alleen goed met een forward. De rest is jouw keuze.
trekker22 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:39:
maar op moment dat je port forward doet ontkom je toch niet aan om authenticatie in te stellen voor je domoticz...?
Klopt, anders kan iedereen er bij. Je kunt in Domoticz wel instellen voor welkde ip ranges de login aan moet staan. Zo kun je bv. je interne netwerk uitsluiten.

[ Voor 39% gewijzigd door technorabilia op 02-10-2015 12:39 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
Weet iemand hier hoe je binnen Domoticz een knop/switch kan aanmaken met een 'pulldown' menu?

Ik wil een pulldown menu knop maken die voor elke keuze een andere actie uitvoert / waarde koppelt aan een script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:28

Kroontje

...

Is het mogelijk om de Fibaro rookmelders via bijvoorbeeld LUA te laten alarmeren? Ik wil deze ook graag gaan gebruiken als sirene bij bijvoorbeeld een inbraak, moet het wel kunnen natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

Nu snap ik hem, ik dacht puur alleen voor het gebruik van Pilot maar niet gedacht aan de locatiebepaling.
Inderdaad zal dat niet werken als je geen VPN verbinding hebt en het zo instelt.

Zelf gebruik ik de WiFi aanmelding en niet Locatiebepaling aangezien dit op Android niet echt betrouwbaar werkt.

Althans als ik op mijn HTC M8 dit instel dan denk google met regelmaat dat ik een paar KM verder ben als ik een rondje met de hond loop. Even later krijg ziet hij wel weer de juiste locatie. Als je dan in de Historie kijkt bij Google zie je dus een zeer vreemd traject en niet een het rondje wat je gelopen hebt. Als ik dat zou hebben gelopen is hond wel blij en bekaf en de baas ook >:)

Maar zie inmiddels dat dit wel veranderd is door de TimeLine functie van Google dus zou het nog eens kunnen proberen of het nu beter werkt. WiFi devices presence check werkt op zich prima maar heeft ook nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WiFi zou mooi zijn maar volgens mij reageert mijn iPhone weer niet op een standaard ping omdat deze tijdelijk verdwijnt als deze standby gaat. Dan kun je wel omheen met een apart ping progsel maar dan blijft je iPhone weer online. Zoiets. ;) Niet optimaal.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 5 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.