• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-08 14:03
Je hebt in de else een and/and/and dus die wordt nooit true --> lamp nooit uit.

En waarom die dummy?

Dit werkt niet?

if voordeur is open en lamp is uit
dan lamp is aan
anders
if voordeur is dicht en lamp is aan
dan lamp is uit

Edit:
Hoe krijg je die and clausule zo onder elkaar?
Bij mij staat altijd alles op 1 regel. :?

[ Voor 69% gewijzigd door technorabilia op 23-09-2015 18:41 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 11:17
kraades schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:34:
Je hebt in de else een and/and/and dus die wordt nooit true --> lamp nooit uit.

En waarom die dummy?

Dit werkt niet?

if voordeur is open en lamp is uit
dan lamp is aan
anders
if voordeur is dicht en lamp is aan
dan lamp is uit

Edit:
Hoe krijg je die and clausule zo onder elkaar?
Bij mij staat altijd alles op 1 regel. :?
toon volledige bericht
rechtermuisklik op de and en iets kiezen (doe het uit mijn hoofd) incl....

Als ik jouw suggestie doe dan gaat ie knipperen, vandaar die dummy.

Bing

• technorabilia
bing69 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:11:
[...]

rechtermuisklik op de and en iets kiezen (doe het uit mijn hoofd) incl....

Als ik jouw suggestie doe dan gaat ie knipperen, vandaar die dummy.
Sorry, iets te snel gelezen.
Moet je de dummy voordeur niet dummy lamp noemen en dan deze juist niet op een timer zetten. Dus alsof je de lamp uit/aan hebt staan (terwijl de echte lamp op timer staat).

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:01

Nicap

Tsssk....

Kraades, rechtermuisknop op de blocky gaan staan en dan external inputs kiezen.

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die na beta update 3107 iedere keer domoticz offline krijgen. Of ben ik de enigste.

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-08 14:14
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:28:
Zijn er nog meer mensen die na beta update 3107 iedere keer domoticz offline krijgen. Of ben ik de enigste.
Ja hier ook. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik aan het "spelen" met domoticz op mijn Raspberry.
Maar een uur later was mijn domoticz weer niet bereikbaar.

Verwijderd

Supergroover76 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:29:
[...]

Ja hier ook. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik aan het "spelen" met domoticz op mijn Raspberry.
Maar een uur later was mijn domoticz weer niet bereikbaar.
Dan is het te hopen na een nieuwe update dat het weer over is. Als ik Domoticz opnieuw start duurt het geen 5 minuten of Domoticz is weer offline :-(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 06:33 ]

• Supergroover76
  • Laatst online: 06-08 14:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 06:31:
[...]

Dan is het te hopen na een nieuwe update dat het weer over is. Als ik Domoticz opnieuw start duurt het geen 5 minuten of Domoticz is weer offline :-(
Bij mij is het heel wisselend, laatste keer was vannacht rond 01:00uur.
Toen heb ik hem helemaal gereboot en nu werkt hij nog steeds.

• technorabilia
Uitdaging m.b.t. scripting

Stel dat ik JavaScript wil gebruiken i.p.v. Lua...
Nu is Node al geinstalleerd op de Rpi image en kan ik met de Domoticz API wel weer e.e.a. uitvragen dus dat moet wel lukken.

Maar hoe kan ik dezelfde functionaliteit bereiken als met de Lua script (zie onder) dus:
  1. ...knows about the status of switches and sensors...
  2. ...run at every device change and time scripts will be run every minute...
Uit https://www.domoticz.com/...nd_Scripting#Lua_scripts:

Lua scripts should be placed in the /home/pi/domoticz/scripts/lua directory. Since Lua is integrated in Domoticz it knows about the status of switches and sensors (the commandArray variable) which makes it easy to interact. In the scripts directory the lua directory can be found. The lua scripts are named "script_device_demo.lua" and "script_time_demo.lua". By copying these examples and changing demo into a sensible identifier like script_device_light2.lua the script will become active. Device scripts will be run at every device change and time scripts will be run every minute.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Heb een opentherm usb gateway besteld. Nu loopt mijn CV<>Thermostaat kabel niet via de meterkast waar de rasp met Domoticz hangt, dus dat zal een tweede rasp worden op zolder naast de ketel. Is mijn aanname correct dat ik kan volstaan met een rasp die Domoticz als slave draait, en Domoticz OOTB die OpenTherm gateway ziet en kan gebruiken als ik die via usb koppel?
UltraSub schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:19:
Heb een opentherm usb gateway besteld. Nu loopt mijn CV<>Thermostaat kabel niet via de meterkast waar de rasp met Domoticz hangt, dus dat zal een tweede rasp worden op zolder naast de ketel. Is mijn aanname correct dat ik kan volstaan met een rasp die Domoticz als slave draait, en Domoticz OOTB die OpenTherm gateway ziet en kan gebruiken als ik die via usb koppel?
Ja.

Afhankelijk van hoe handig je bent zou je de seriΓ«le verbinding (de USB-aansluiting van de OTGW is een USB -> serial converter) ook over TCP/IP kunnen pipen met tools zoals 'ser2net' / 'socat'. De OTGW prik je dan in een oude router (moet wel USB hebben) of een WR703N goedkoop routertje waar je iets van DD-WRT ofzo op zet. Met een Pi moet dat ook wel kunnen, hoef je niet perse Domoticz te draaien (waardoor de hele setup minder foutgevoelig wordt wellicht).

Aan de ontvangende kant (je main-Domoticz dus) kun je de TCP/IP-seriΓ«le poort dan weer naar een /dev/tty* terugvertalen.

Zie ook: http://domoticz.com/forum/search.php?keywords=ser2net

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2015 10:27 ]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 12:48
Ik kan niet eens updaten .. Ik krijg deze melding:
Geen update beschikbaar !...
Zit in het beta kanaal.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 16:19

CodeIT

Code IT

ThinkPadd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:23:
[...]

Ja.

Afhankelijk van hoe handig je bent zou je de seriΓ«le verbinding (de USB-aansluiting van de OTGW is een USB -> serial converter) ook over TCP/IP kunnen pipen met tools zoals 'ser2net' / 'socat'. De OTGW prik je dan in een oude router (moet wel USB hebben) of een WR703N goedkoop routertje waar je iets van DD-WRT ofzo op zet. Met een Pi moet dat ook wel kunnen, hoef je niet perse Domoticz te draaien (waardoor de hele setup minder foutgevoelig wordt wellicht).

Aan de ontvangende kant (je main-Domoticz dus) kun je de TCP/IP-seriΓ«le poort dan weer naar een /dev/tty* terugvertalen.

Zie ook: http://domoticz.com/forum/search.php?keywords=ser2net
Sinds vorige week werkt dit perfect. Hiervoor kon je een setpoint niet op deze manier instellen (https://github.com/domoti...9f568a9ae57ee70990a80fa97). Je hoeft overigens niet terug te vertalen. Domoticz support de OTGW via ser2net native. Je moet dan OTGW via LAN interface kiezen. Ik ben zelf bezig om mijn OTGW via een esp8266 aan te sluiten.
CodeIT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:36:
[...]

Sinds vorige week werkt dit perfect. Hiervoor kon je een setpoint niet op deze manier instellen (https://github.com/domoti...9f568a9ae57ee70990a80fa97). Je hoeft overigens niet terug te vertalen. Domoticz support de OTGW via ser2net native. Je moet dan OTGW via LAN interface kiezen. Ik ben zelf bezig om mijn OTGW via een esp8266 aan te sluiten.
Gaaf :) ESP8266 is idd ook prima geschikt daarvoor.
ESP8266 zou ook een perfecte oplossing zijn om slimme meter (die immers ook gewoon een seriële poort heeft) uit te lezen via een ser2net bruggetje als je je apparaat waar Domoticz niet in de buurt van je meterkast hebt staan. Maar volgens mij heeft nog niemand dat gedaan. Terwijl slimme meter zelfs alleen maar éénrichtingsverkeer is (meter spuugt data uit).

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2015 10:39 ]

• CodeIT

CodeIT

Code IT

ThinkPadd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:38:
[...]

Gaaf :) ESP8266 is idd ook prima geschikt daarvoor. Die zou ook een perfecte oplossing zijn om slimme meter (die immers ook gewoon een seriΓ«le poort heeft) uit te lezen via een ser2net bruggetje. Maar volgens mij heeft nog niemand dat gedaan.
Dan hoop ik dat ik de eerste ben, als het voor OTGW werkt, doe ik het ook met mijn slimme meter. Ik heb drie ESP8266 NodeMCU boards besteld die nu allemaal al een bestemming hebben (OTGW, P1 en 1 voor aansturing van mechanische ventilatie middels 2 relais)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:49

DukeBox

loves wheat smoothies

UltraSub schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:19:
Ja, dat werkt.. enige waar ik zelf tegen aanliep was dat de setpoint niet werkte. Via ser2net ging dat wel. Uiteindelijk hangt ie nu gewoon in mijn meterkast waar ik de CV kabel naar toe heb getrokken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• UltraSub
Dank heren, dat wordt lekker knutselen als het ding geleverd wordt :)

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-08 18:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik zou wel even opletten met een domoticz master/Slave setup. Bij mij werkt het niet lekker, zie mijn eerdere posts. En niemand die me lijkt te kunnen helpen...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• CodeIT

CodeIT

Code IT

DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:50:
Ik zou wel even opletten met een domoticz master/Slave setup. Bij mij werkt het niet lekker, zie mijn eerdere posts. En niemand die me lijkt te kunnen helpen...
Ik heb het al een hele tijd aan het werk. Rfxcom en OTGW zijn via een remote Domoticz verbonden. Je hebt gelijk dat setpoints instellen niet werkte, maar dat is dus vorige week opgelost.
Jouw probleem, het niet kunnen zien van remote devices, kan komen doordat je op de slave, onder user, de devices moet aangeven die remote doorgestuurd moeten worden.
Je kan dit controleren door te gaan naar Setup->other options->Edit users en dan bij je remote user 'Set devices' aan te klikken. Alleen de devices die aan de rechterkant staan worden naar je master gestuurd.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:10
Wel een paar keer last van gehad, gelukkig heb ik een script dat controleerd of Domoticz draai. Nu geen last meer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.10.33:8080/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $status ]
then
echo "Domoticz is al gestart"
else
sudo service domoticz.sh stop
sleep 5
sudo service domoticz.sh start
echo "msg Jos Domoticz is offline geweest. Er word geprobeerd opnieuw op te starten." | nc 127.0.0.1 1234
fi

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Sinds de laatste paar (beta) updates, worden mijn Tapwater en Kachel van Toon niet meer herkend. Deze zijn toegevoegd als een aan/uit schakelaar. Eerder werd er netjes een on/off signaal verstuurd en gelogd.

Als ik de devices verwijderd, dan komen ze op den duur wel er wel tussen te staan (last seen). On/off meldingen blijven uit als ik bijv. tapwater pak :/

Heeft iemand hier ook last van?

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:36
jossie67 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:27:
[...]

Wel een paar keer last van gehad, gelukkig heb ik een script dat controleerd of Domoticz draai. Nu geen last meer
Hee, zo'n script zocht ik nog, Domoticz draait hier eigenlijk probleemloos zonder controles, maar heel af en toe (vooral als ik op vakantie ben), wil hij nog wel eens de brui eraan geven. En monit of zo, wilde ik eigenlijk niet. Dit is prima.
Thx

• UltraSub
DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:50:
CodeIT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:58:
[...]

Ik heb het al een hele tijd aan het werk. Rfxcom en OTGW zijn via een remote Domoticz verbonden. Je hebt gelijk dat setpoints instellen niet werkte, maar dat is dus vorige week opgelost.
Jouw probleem, het niet kunnen zien van remote devices, kan komen doordat je op de slave, onder user, de devices moet aangeven die remote doorgestuurd moeten worden.
Je kan dit controleren door te gaan naar Setup->other options->Edit users en dan bij je remote user 'Set devices' aan te klikken. Alleen de devices die aan de rechterkant staan worden naar je master gestuurd.
Maar theoretisch hoef ik dus niet perse een slave te draaien als OTGW het enige doel is. Tenminste, dat begreep ik net.

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
[Deva] schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:23:
Sinds de laatste paar (beta) updates, worden mijn Tapwater en Kachel van Toon niet meer herkend. Deze zijn toegevoegd als een aan/uit schakelaar. Eerder werd er netjes een on/off signaal verstuurd en gelogd.

Als ik de devices verwijderd, dan komen ze op den duur wel er wel tussen te staan (last seen). On/off meldingen blijven uit als ik bijv. tapwater pak :/

Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb ook de Toon en Domoticz combinatie. Heb je toevallig ook je Toon geupdate naar versie 3.0.32?
Ik zit nog op 2.9.26 en qua Domoticz op 2933 en dit werkt nog allemaal naar behoren...

Meer informatie en ontwikkelingen zijn onder andere hier te vinden:
http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=7556

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Verwijderd

Morvale schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
[...]

Ik heb ook de Toon en Domoticz combinatie. Heb je toevallig ook je Toon geupdate naar versie 3.0.32?
Ik zit nog op 2.9.26 en qua Domoticz op 2933 en dit werkt nog allemaal naar behoren...

Ik heb ook geen problemen met mijn toon. Meer met Domoticz na een paar update's en zelfs een nieuwe installatie verder nog problemen. Elke keer gaat domoticz offline

• CodeIT

CodeIT

Code IT

UltraSub schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:12:
[...]

[...]

Maar theoretisch hoef ik dus niet perse een slave te draaien als OTGW het enige doel is. Tenminste, dat begreep ik net.
Nee klopt, via ser2net (via switch, esp8266 etc) kun je de seriΓ«le data over je netwerk sturen. Domoticz ondersteund dit native voor OTGW.
Ik heb de OTGW nu draaien met een domoticz als slave, maar ik vind dat zonde van een Raspbery Pi die ik ergens anders beter kan gebruiken.

• DRuw

DRuw

CodeIT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:58:
[...]

Gedaan... Zonder resultaat...

• CodeIT

CodeIT

Code IT

DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:25:
[...]

Gedaan... Zonder resultaat...
Ze worden alleen verstuurd na de eerste verandering als je ze hebt toegeveogd en als je 'accept new hardware' op de host hebt aanstaan.

• DRuw

DRuw

CodeIT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:29:
[...]

Ze worden alleen verstuurd na de eerste verandering als je ze hebt toegeveogd en als je 'accept new hardware' op de host hebt aanstaan.
Ook gedaan.. Ook opnieuw de domoticz Slave eruit gegooid en weer opnieuw erin maar hij blijft mijn binaire sensors niet meenemen (die het in de Slave zelf wel gewoon doen ..)

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Morvale schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
[...]

Ik heb inderdaad Toon geupdate naar versie 3, maar volgens mij was het toen ook even goed... Maar ik begin nu ook sterk te twijfelen :$

Domoticz heb ik op het moment de laatste beta draaien (v2.3113). Ik had het idee dat een paar updates terug van Domoticz alles nog wel naar behoren werkte.

Domoticz ging bij mij ook random op offline, maar dit "lijkt" nu opgelost te zijn bij de laatste update.

• technorabilia
kraades schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:01:
Maar hoe kan ik dezelfde functionaliteit bereiken als met de Lua script (zie onder) dus:
Zou ik dit kunnen simuleren door voor de benodigde devices een Lua script aan te maken en vanuit Lua direct naar Node door te starten?

script_device_lamp.lua:

Lua:
1
os.execute("node script_device_lamp.js")

Is er dan nog een mogelijkheid om de 6 tabellen die in Lua zijn gevuld door te geven? (via memory; ik zou natuurlijk ook json via een file kunnen dumpen en loaden)
Of moet ik de gegevens opnieuw ophalen via de Domoticz API?

Weten jullie nog alternatieven?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Misschien is het een idee om eens met gizmocuz, de developer achter Domoticz te brainstormen daarover? Hier op Tweakers is hij niet zo actief, maar als je hem mailt of een PM stuurt op het Domoticz forum dan kom je wel in contact met hem.

• technorabilia
Goed idee. Ga ik eens proberen.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

• DRuw

DRuw

Same here:)
heft iemand enig idee of het wellicht nodig is voor een master om een slave te zien dat de status van die device in die 5 minuten inclusie tijd moet veranderen ofzo?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-08 21:24

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
[Deva] schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:14:
[...]

Ik heb inderdaad Toon geupdate naar versie 3, maar volgens mij was het toen ook even goed... Maar ik begin nu ook sterk te twijfelen :$

Domoticz heb ik op het moment de laatste beta draaien (v2.3113). Ik had het idee dat een paar updates terug van Domoticz alles nog wel naar behoren werkte.

Domoticz ging bij mij ook random op offline, maar dit "lijkt" nu opgelost te zijn bij de laatste update.
Bij mij hetzelfde probleem. Ik ontdekte pas een tijdje na de update dat niet alles meer werkt, daardoor had ik me niet gerealiseerd dat die update de oorzaak is. Ik ben daar nu eigenlijk vrij zeker van...
De belangrijkste functies doen het overigens nog wel gewoon.

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Even een "domme" vraag ik heb een lamp die ik laat aan gaan wanneer de Lux onder een bepaalde waarde is en wanneer er beweging is.

Maar ondanks dat het licht aangaat blijft de luxwaarde onder de voorwaarde. (komt omdat de sensor best in de schaduw van de verlichting zit) Gaat dus puur om daglicht wat binnenkomt wat hij moet meten. Dat is niet het probleem.

Maar nu blijft hij natuurlijk bij elke beweging het event triggeren.

Hoe kan ik dit voorkomen?? Want hij stuurt nu elke keer een On command.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 24-09-2015 20:13 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
wackidth schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:12:
Even een "domme" vraag ik heb een lamp die ik laat aan gaan wanneer de Lux onder een bepaalde waarde is en wanneer er beweging is.

Maar ondanks dat het licht aangaat blijft de luxwaarde onder de voorwaarde. (komt omdat de sensor best in de schaduw van de verlichting zit) Gaat dus puur om daglicht wat binnenkomt wat hij moet meten. Dat is niet het probleem.

Maar nu blijft hij natuurlijk bij elke beweging het event triggeren.

Hoe kan ik dit voorkomen?? Want hij stuurt nu elke keer een On command.
if licht=off and beweging=on and lux<x then licht=on ?

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
matthijsph schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:17:
[...]

if licht=off and beweging=on and lux<x then licht=on ?
Haha...thanks... Log blijft nu leeg...

Soms denk je te moeilijk terwijl het zo simpel is.

.

• StefanΒ©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 22:58

StefanΒ©

Toet toet

Ik heb het ook. Domoticz draait 15 seconden en daarna is het klaar. Als ik in die korte tijd mijn Hue bridge verwijder lijkt het probleem verholpen. Toevallig had ik vandaag ook een update voor mijn Hue bridge....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanΒ© schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:26:
[...]

Ik heb het ook. Domoticz draait 15 seconden en daarna is het klaar. Als ik in die korte tijd mijn Hue bridge verwijder lijkt het probleem verholpen. Toevallig had ik vandaag ook een update voor mijn Hue bridge....
Ik heb het ook nog steeds. En al van alles geprobeerd. Heb het maar even opgegeven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Same here, op de PI draait de ene keer dagen/uren/minuten, de laatste 2,3 dagen paar minuten en klapt er dan uit geen rare dingen gedaan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier draait 3113 al vanaf gisteravond 18:00 zonder problemen op m'n Synology NAS.
Heb eigenlijk sowieso nog nooit meegemaakt dat Domoticz is gecrashed sinds ik het op m'n NAS heb draaien, de Pi is daar blijkbaar toch een stuk gevoeliger voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 12:33

Mex

Hier ook geen enkel probleem op een DS215J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:57

tozzke

aka tozzert

Ik heb problemen sinds ik een update van m'n Philips Hue bridge heb geΓ―nstalleerd (draai na de update versie 01028090). Domoticz wil niet meer starten... of beter gezegd... hij crasht gelijk bij het starten.
De problemen doen zich voor op zowel m'n Pi2 als m'n Synology DS415+.
Voorheen draaiden beide prima.

Ik denk dus dat het aan de update van de Hue bridge ligt (welke je niet terug kunt draaien, dus ik vrees dat het wachten is op de ontwikkelaars van Domoticz)

edit:

ook op het Domoticz forum een topic aangemaakt

[ Voor 58% gewijzigd door tozzke op 25-09-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanΒ©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 22:58

StefanΒ©

Toet toet

tozzke schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:21:
Ik heb problemen sinds ik een update van m'n Philips Hue bridge heb geΓ―nstalleerd (draai na de update versie 01028090). Domoticz wil niet meer starten... of beter gezegd... hij crasht gelijk bij het starten.
De problemen doen zich voor op zowel m'n Pi2 als m'n Synology DS415+.
Voorheen draaiden beide prima.

Ik denk dus dat het aan de update van de Hue bridge ligt (welke je niet terug kunt draaien, dus ik vrees dat het wachten is op de ontwikkelaars van Domoticz)
Hetzelfde als bij mij dus. Ik heb al even gezocht naar een changelog van de Hue Bridge software maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Zeker mooi spul, ook leuk dat het Zwave is. Scheelt ook een stuk met de andere sensoren die of in het zicht zijn of waarvoor je moet boren in deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Best iedereen,

is het mogelijk de philips hue bridge te laten besturen via Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ferra schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:29:
Best iedereen,

is het mogelijk de philips hue bridge te laten besturen via Domoticz?
https://www.domoticz.com/wiki/Philips_Hue_Lights

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 12:48
ThinkPadd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:04:
Hier draait 3113 al vanaf gisteravond 18:00 zonder problemen op m'n Synology NAS.
Heb eigenlijk sowieso nog nooit meegemaakt dat Domoticz is gecrashed sinds ik het op m'n NAS heb draaien, de Pi is daar blijkbaar toch een stuk gevoeliger voor :?
Ik zit nog op V2.3112.
Nergens een update te bekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 12:35
Wie o wie kan mij helpen?
Ik ben bezig met een script voor een Alert sensor in Domoticz die een Pusbullet message stuurt wanneer het Level wisselt van 1 naar 4. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om te switchen op het Level. Als ik naar example uit de wiki kijk zou het zoiets moeten zijn omdat de alert sensor geen on/off heeft:
code:
1
devicechanged['devicename_Temperature'] = value

Dus ik kwam tot het onderstaande script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
commandArray = {}

DomDevice = 'Deurbel'
DomDeviceVariable = 'Deurbel_Level'
AccessToken = 'xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx'
Title = 'Deurbel gaat'
Body = 'Er staat iemand voor de deur'
ChannelTag = 'xxxxxxxxxxxxxxxxx'

if devicechanged[DomDevice] then
    if(devicechanged[DomDeviceVariable ] == '4') then
        runcommand = "curl -u " .. (AccessToken) .. ":  https://api.pushbullet.com/v2/pushes -d type=note -d channel_tag=" .. (ChannelTag) .. " -d title='" .. (Title) .. "' -d body='" .. (Body) .. "'";
        print (runcommand);
        os.execute(runcommand);
     end
end

return commandArray

Maar de tweede if gaat het script niet in en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb al een hoop verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik kan ook nergens iets vinden over deze sensor verder alleen dat ie geloof ik net nieuw is.
Dit is de output van de status van de alert sensor mocht dit nog wat info opleveren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
{
   "ActTime" : 1443189529,
   "ServerTime" : "2015-09-25 15:58:49",
   "Sunrise" : "07:34",
   "Sunset" : "19:34",
   "result" : [
      {
         "AddjMulti" : 1.0,
         "AddjMulti2" : 1.0,
         "AddjValue" : 0.0,
         "AddjValue2" : 0.0,
         "BatteryLevel" : 255,
         "CustomImage" : 0,
         "Data" : "Level: 4",
         "Desc" : "alarm",
         "Description" : "",
         "Favorite" : 0,
         "HardwareID" : 12,
         "HardwareName" : "Deurbel",
         "HardwareType" : "Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)",
         "HardwareTypeVal" : 15,
         "HaveTimeout" : false,
         "ID" : "82029",
         "LastUpdate" : "2015-09-25 15:58:36",
         "Level" : 4,
         "Name" : "Deurbel",
         "Notifications" : "false",
         "PlanID" : "0",
         "PlanIDs" : [ 0 ],
         "Protected" : false,
         "ShowNotifications" : false,
         "SignalLevel" : 12,
         "SubType" : "Alert",
         "Timers" : "false",
         "Type" : "General",
         "TypeImg" : "Alert",
         "Unit" : 1,
         "Used" : 1,
         "XOffset" : "0",
         "YOffset" : "0",
         "idx" : "30"
      }
   ],
   "status" : "OK",
   "title" : "Devices"
}
janne_nl schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:23:
Moet je van 'devicechanged[DomDeviceVariable ]' niet maken: otherdevices[DomDeviceVariable] ?
Volgens mij is er maar 1 devicechanged in een script run
Bedankt voor de reactie, gelijk even geprobeerd maar dat is niet de oplossing helaas.

[ Voor 47% gewijzigd door wilmardo op 25-09-2015 16:26 . Reden: Per ongeluk verstuur gedrukt geloof ik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Moet je van 'devicechanged[DomDeviceVariable ]' niet maken: otherdevices[DomDeviceVariable] ?
Volgens mij is er maar 1 devicechanged in een script run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:04:
Ik heb hem nu ook op mijn Synology Nas draaien. Ik krijg nu alleen niet voor elkaar om via WinSCP een script op de betreffende locatie te zetten.

Net een update voor de raspberry gedaan naar versie 3116 maar nog gooit hij hem plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jossie67 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:27:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.10.33:8080/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'`
if [ $status ]
then
else
sudo service domoticz.sh stop
sleep 5
sudo service domoticz.sh start
echo "msg Jos Domoticz is offline geweest. Er word geprobeerd opnieuw op te starten." | nc 127.0.0.1 1234
fi
toon volledige bericht
Iemand die dit script kan aanpassen voor de Synology? En dan hoeft hij niet een herstart te krijgen (want hij moet via het Package center gestart worden), maar ik zou wel graag een melding willen krijgen van m'n Synology als Domoticz ermee gestopt is. Nu zit ik telkens maar te testen of hij nog draait en dat moet anders kunnen natuurlijk. Denk ik. Toch... :) ?

Β―\_(ツ)_/Β―

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Curl werkt ook op Synology:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -o /dev/null -I -w "%{http_code}" http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=getversion`
if [ $status -eq 200 ]
then
else
  echo "Domoticz is niet gestart"
fi

Packages kun je als volgt stoppen/starten:

DS715> synopkg status sabnzbd
sabnzbd package is started
DS715> synopkg stop sabnzbd
package sabnzbd stop successfully
sabnzbd package is stopped
Status: [1]
DS715> synopkg start sabnzbd
package sabnzbd start successfully
sabnzbd package is started
DS715>

[ Voor 94% gewijzigd door technorabilia op 25-09-2015 18:44 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus dan zou je in theorie de volgende code kunnen gebruiken als je een Prowl berichtje wilt laten sturen om je te laten weten dat Domoticz offline is gegaan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/bin/sh
# check domoticz
status=`curl -s -o /dev/null -I -w "%{http_code}" http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=getversion`
if [ $status -eq 200 ]
then
else
  bin/curl -silent https://prowl.weks.net/publicapi/add -F apikey="mijn_api_key" -F application="Domoticz" -F priority="1" -F event="Synology" -F description="Domoticz is gestopt!" -s >/dev/null 2>&1 

fi

En als ik wil dat Domoticz dan meteen gestart wordt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh
# check domoticz
if [ $status -eq 200 ]
then
else

synopkg start domoticz

bin/curl -silent https://prowl.weks.net/publicapi/add -F apikey="mijn_api_key" -F application="Domoticz" -F priority="1" -F event="Synology" -F description="Domoticz is gestopt!" -s >/dev/null 2>&1 

fi

?

En, moet er ergens nog een 'sleep' in verwerkt worden? Wat, checkt hij het nu niet continu achter elkaar door?

Β―\_(ツ)_/Β―

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
toch ongelooflijk dat sommige 'grote' bedrijven zoiets niet kunnen maken ...
gelukkig bestaan er nog zo'n mensen.

ziet er echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
M.v.Veelen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:55:
En, moet er ergens nog een 'sleep' in verwerkt worden? Wat, checkt hij het nu niet continu achter elkaar door?
Ik kan mij voorstellen dat dit periodiek via de cron draait. Scheduled Tasks in Synology.

Omdat ik denk dat Domoticz ook offline kan gaan terwijl de package nog steeds draait en de package zelf Domoticz start bij het starten van de package moet je denk ik een stop/star doen (of een restart als die opetie er is).
Dat is wel heeel dun...

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 25-09-2015 19:03 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:01:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat dit periodiek via de cron draait. Scheduled Tasks in Synology.

Omdat ik denk dat Domoticz ook offline kan gaan terwijl de package nog steeds draait en de package zelf Domoticz start bij het starten van de package moet je denk ik een stop/star doen (of een restart als die opetie er is).
Hoe komt het er dan uit te zien?

Β―\_(ツ)_/Β―

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Eigenlijk zoals je tweede script alleen dan met synopkg restart.
Dit script zet je ergens op de Syno neer.
Daarna maak je via DSM een scheduled task aan die het elke 30 min. uitvoert (of wat je wilt).

Maak eerst een script met alleen een echo erin en start die vanaf de commandline/cli.
Dan de prowl message erin en testen vanaf de cli.
Dan de package restart er in testen van de cli.
Dan pas in de scheduled task hangen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 25-09-2015 19:11 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
PCU Barneveld schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:06:
Same here, op de PI draait de ene keer dagen/uren/minuten, de laatste 2,3 dagen paar minuten en klapt er dan uit geen rare dingen gedaan verder.
Bij mij crashte domoticz na 3 uur en 10 minuten.. Afgelopen etmaal 6x gebeurt. Nu met build 3116 hopelijk beter..

Irritante is alleen dat Razberry nu een dead node ziet 😩

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun je eigenlijk nog terug naar een oudere versie als een beta door de mand valt?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(Ik heb Domoticz weer draaien op een RPi/USBstick. Ik heb de automatische updates maar even uitgezet. Het is al een aantal dagen niet vastgelopen.
Ik snap nu wel waarom dat Elro Home Easy niet zo goed verkocht. Het bereik is slecht en er worden schakelmomenten gemist, nog meer dan bij Kaku. Nu eerst even over dat eerste probleem, het bereik)

Ik had (zonder vooraf te testen) de boel in de schuur aangepast van twee losse (en storende) KaKu ontvangers naar een drievoudige HE ontvanger.
Nu blijkt helaas dat het alleen werkt als je met de zender (meegeleverde handzender, nieuwe batterij) bij de achterdeur gaat staan. De RFLink antenne haalt het al helemaal niet, die hangt nog 8m verder weg in de meterkast. (Kaku pakte hij meestal wel, maar dan stoorden de ontvangers elkaar). De drievoudige HE ontvanger luistert alleen naar HE signalen overigens, niet naar KaKu.

Als oplossing had ik eerst bedacht om een HE schakelaar aan te sturen via MySensors (Relais) en die bij de achterdeur te plaatsen (daarmee schakel ik twee kanalen*).
Andere oplossing zou zijn de RFLink module "draadloos" te bedienen, er zit immers een nRF24L01+ module op.

Ik heb alvast een relaisbordje besteld voor oplossing één, maar ik vraag me af of iemand een andere oplossing heeft voor dit soort problemen, die zowel bij HE als Kaku kunnen voorkomen.

*De HE enkelvoudige schakelaar heeft op de print alle onderdelen om een tweede kanaal te schakelen, alleen wordt die door de fysieke knop niet bediend.

• janne_nl
Ik heb ook een kaku zender die verder weg hangt. Hiervoor had ik al veel eerder de steunzender van kaku gekocht. Dat werkt op zich prima. Mist eigenlijk nooit schakelmomenten. Enige nadeel is de burst die die steunzender geeft. Je moet ervoor zorgen dat je die als laatste stuurt, anders gaan de sturingen daarna verloren.
M.v.Veelen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:33:
[...]

Iemand die dit script kan aanpassen voor de Synology? En dan hoeft hij niet een herstart te krijgen (want hij moet via het Package center gestart worden), maar ik zou wel graag een melding willen krijgen van m'n Synology als Domoticz ermee gestopt is. Nu zit ik telkens maar te testen of hij nog draait en dat moet anders kunnen natuurlijk. Denk ik. Toch... :) ?
Waarom niet MonIt hiervoor gebruiken. Dan heb je er geen omkijken naar en mocht hij stoppen dan wordt het weer netjes gestart. Voor MonIt is ook een package beschikbaar.

https://synocommunity.com/

• technorabilia
Ik heb destijds de Praxis leeggekocht qua magneetcontacten HE852 met het idee om op elk raam een contact te zetten. Blijkt dat als je twee ramen open doet je deze in de praktijk altijd tegelijk open doet. Dat zit elkaar enorm in de weg = onbruikbaar. Ook wel logisch misschien.
MikeOO schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:52:
Waarom niet MonIt hiervoor gebruiken. Dan heb je er geen omkijken naar en mocht hij stoppen dan wordt het weer netjes gestart. Voor MonIt is ook een package beschikbaar.
Goed idee. Weet je ook of dat op package niveau werkt of op proces niveau?

[ Voor 39% gewijzigd door technorabilia op 26-09-2015 08:55 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

kraades schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:53:
Ik heb destijds de Praxis leeggekocht qua magneetcontacten HE852 met het idee om op elk raam een contact te zetten. Blijkt dat als je twee ramen open doet je deze in de praktijk altijd tegelijk open doet. Dat zit elkaar enorm in de weg = onbruikbaar. Ook wel logisch misschien.

[...]

Goed idee. Weet je ook of dat op package niveau werkt of op proces niveau?
Nee geen idee, zou niet eens het verschil weten >:)
Gebruik het voor een aantal packages op de Synology en dat werkt prima.

Domoticz draait op een Rasp2 en ook daarvoor gebruik ik MoniIt op de Rasp2 en ook daar doet het prima zijn werk en krijg een email als het gestopt en gestart is.
Bij welke repo kan ik Monit vinden dan? Ik vond alleen maar omslachtige manieren om het te installeren.....

Β―\_(ツ)_/Β―

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 12:35
M.v.Veelen schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:31:
Bij welke repo kan ik Monit vinden dan? Ik vond alleen maar omslachtige manieren om het te installeren.....
Als het goed is in de SynoCommunity repo, zie hier

• kw_nl
  • Laatst online: 05-08 17:11
Ik draai Domoticz op een PI. Vanmorgen dacht ik dat het wel tijd werd om hem een fixed IP te geven (kwam er telkens niet aan toe). Aangezien ik niet zo'n Linux held ben, netjes de wiki gevolgd. Maar na een sudo reboot krijg ik geen contact meer...

Hoe kan ik er nu bij? Ik heb hem al aan een HDMI kabel gehangen, maar krijg geen beeld...

Na reboot wel beeld via HDMI. Maar complete systeem was naar zijn gallemiezen. Error's over hostname, commando's die ik niet kon geven. Zelfs een sudo reboot of shutdown lukte niet meer.

Image maar opnieuw ingeladen, volgende keer een gelijk een backup maken :X

[ Voor 28% gewijzigd door kw_nl op 26-09-2015 12:18 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

wilmardo schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:21:
[...]

Als het goed is in de SynoCommunity repo, zie hier
Ah, Beta. Ik denk dat ik het daarom niet zag staan.

Β―\_(ツ)_/Β―

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 20:15
kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:27:
Ik draai Domoticz op een PI. Vanmorgen dacht ik dat het wel tijd werd om hem een fixed IP te geven (kwam er telkens niet aan toe). Aangezien ik niet zo'n Linux held ben, netjes de wiki gevolgd. Maar na een sudo reboot krijg ik geen contact meer...

Hoe kan ik er nu bij? Ik heb hem al aan een HDMI kabel gehangen, maar krijg geen beeld...

Na reboot wel beeld via HDMI. Maar complete systeem was naar zijn gallemiezen. Error's over hostname, commando's die ik niet kon geven. Zelfs een sudo reboot of shutdown lukte niet meer.

Image maar opnieuw ingeladen, volgende keer een gelijk een backup maken :X
Dat kan toch ook in je router geregeld worden? Op basis van MAC adres altijd zelfde ip laten uitdelen?

cd /pub && more beer

Verwijderd

Dat heb ik thuis ook zo gedaan, anders zijn er toch altijd apparaten die het niet eens zijn met hun fixxed ip en daardoor het hele netwerk in de troep gooit. Nu alles in de dhcp reservation clients list en 0 problemen met dubbele ip's of iets dergelijks

• Isane
MikeOO schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:01:
[...]

Nee geen idee, zou niet eens het verschil weten >:)
Gebruik het voor een aantal packages op de Synology en dat werkt prima.

Domoticz draait op een Rasp2 en ook daarvoor gebruik ik MoniIt op de Rasp2 en ook daar doet het prima zijn werk en krijg een email als het gestopt en gestart is.
Hmm ik zie nergens een optie om domoticz toe te voegen en ik zie ook nergens een email functie?

• kw_nl
ny-hardcore schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:41:
[...]

Dat kan toch ook in je router geregeld worden? Op basis van MAC adres altijd zelfde ip laten uitdelen?
Daar denken ze bij KPN heel anders over :(

Kan geen reservering aanmaken op de Experiabox... 8)7

• kw_nl
Ik loop hier al een tijdje tegen aan:

login as: pi
pi@192.168.2.159's password:
Linux raspberrypi 3.18.11-v7+ #781 SMP PREEMPT Tue Apr 21 18:07:59 BST 2015 armv7l

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exact distribution terms for each program are described in the
individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
pi@raspberrypi ~ $ cd domoticz/
pi@raspberrypi ~/domoticz $ cd..
-bash: cd..: command not found
pi@raspberrypi ~/domoticz $

Ik krijg deze melding constant... Daardoor kan ik dus niet browsen, scripts starten. De melding kwam toen ik twee bash scripts had gemaakt.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 17:53
kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:36:
Ik loop hier al een tijdje tegen aan:

login as: pi
pi@192.168.2.159's password:
Linux raspberrypi 3.18.11-v7+ #781 SMP PREEMPT Tue Apr 21 18:07:59 BST 2015 armv7l

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exact distribution terms for each program are described in the
individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
pi@raspberrypi ~ $ cd domoticz/
pi@raspberrypi ~/domoticz $ cd..
-bash: cd..: command not found
pi@raspberrypi ~/domoticz $

Ik krijg deze melding constant... Daardoor kan ik dus niet browsen, scripts starten. De melding kwam toen ik twee bash scripts had gemaakt.

Iemand een idee?
toon volledige bericht
Er moet een spatie tussen cd en ..
Dan moet het lukken.

PSN: PcDCch

• kw_nl
Mozart schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:47:
[...]

Er moet een spatie tussen cd en ..
Dan moet het lukken.
Ha, thanks. Windows gewend :P

En scripts starten gaat dus met bash en dan het script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
MrBarBarian schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:18:
[...]

Bij mij crashte domoticz na 3 uur en 10 minuten.. Afgelopen etmaal 6x gebeurt. Nu met build 3116 hopelijk beter..

Irritante is alleen dat Razberry nu een dead node ziet 😩
Euhm, ik werk met een normale niet beta : DomoticzV2.2563 dat is de laatste toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:31:
De link staat toch bij mijn eerste reactie over MonIt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Isane schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:18:
[...]

Hmm ik zie nergens een optie om domoticz toe te voegen en ik zie ook nergens een email functie?
Daar hebben we een WikI voor. Daar staat alles in en neem dit goed door anders mis je stappen.
https://www.domoticz.com/..._domoticz#Configure_Monit

Maar omdat het weer een mooie dag wordt even mijn instellingen dan kun je die aanpassen naar je eigen wensen:)

Deze instellingen zijn voor de Monit en Raspberry
1. Log met WinSCP of Putty in op de Rasp.
2. Vul in Putty:sudo nano /etc/monit/monitrc of in WinSCP blader je naar het bestand en open je het betand.
3. Scroll helemaal naar het einde van dit bestand.
4. Plak de delen die je wilt bewaken en gebruikt. Het betreft 3 delen, Eerste is Email, Domoticz. Telegram.
5. Pas de delen aan naar jouw omgeving

Nog wat extra info
Voor Gmail en Gmail wachtwoord de " " ervoor en erna laten staan.
Set Alert < > wel verwijderen, vermeld hier alleen het email adres.
Je kan uiteraard ook een andere email adres gebruiken maar dan moet je ook de SMTP en poort aanpassen in de regel erboven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
   set mailserver smtp.gmail.com port 587 
   username "Gmail adres" password "Wachtwoord gmail"
   using tlsv1
   with timeout 30 seconds
   set alert <Het email adres welke een melding moet krijgen>

check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid
  start program = "/etc/init.d/domoticz.sh start"
  stop  program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop"
  if failed host 127.0.0.1 port 8080 protocol HTTP then restart
  if 5 restarts within 5 cycles then exec "/sbin/reboot"

check process telegram-cli with pidfile /var/run/telegram-cli.pid
  start program = "/etc/init.d/telegram-cli start"
  stop  program = "/etc/init.d/telegram-cli stop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wiki is ietsje geupdate:
code:
1
if failed host 127.0.0.1 port 8080 protocol HTTP then restart

naar:
code:
1
2
3
4
5
if failed
     url http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=getversion
         and content = '"status" : "OK"'
     for 2 cycles
     then restart

Ik denk een iets betere check?

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 27-09-2015 10:28 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 09:20
kw_nl schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:58:
[...]

Ha, thanks. Windows gewend :P

En scripts starten gaat dus met bash en dan het script.
Let er ook op dat Linux hoofdletter gevoelig is. Met dat in je achterhoofd gaat het je heel wat debugtijd schelen ;)

Ik start mij Shell scripts altijd zo:

code:
1
Sudo ./<scriptnaam>.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 17:53
grote_oever schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:33:
[...]

Let er ook op dat Linux hoofdletter gevoelig is. Met dat in je achterhoofd gaat het je heel wat debugtijd schelen ;)

Ik start mij Shell scripts altijd zo:

code:
1
Sudo ./<scriptnaam>.sh
Maar dan wel met een kleine S bij sudo neem ik aan? ;)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-

[ Voor 115% gewijzigd door Isane op 27-09-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:50:
[...]

Thnx :) zover had ik nog niet gezocht ;)
Als je met Domoticz aan de slag gaat is dat Stap 1 >:)
De WiKi daar haal je heel veel info uit en uit Deel 1 en 2 van dit topic vindt je nog meer en kom je vaak al een heel eind.

Eenmaal bezig wil je steeds meer regelen via Domotica en heel veel is al bedacht en kun je dan eenvoudig terugvinden. Kom je er dan niet uit dan plaats je dat en dan is er genoeg hulp en ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tipje om e.e.a. wat beter gescheiden te houden.
Je kunt aparte conf files in de conf.d plaatsen.

pi@raspberrypi /etc/monit/conf.d $ cat domoticz.conf 
check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid
<knip>
pi@raspberrypi /etc/monit/conf.d $ 

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 27-09-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 27 september 2015 @ 08:26:
[...]

De link staat toch bij mijn eerste reactie over MonIt >:)
:p

Ik had 'Beta versies' niet aangevinkt. Nu wel en inmiddels gevonden.

Β―\_(ツ)_/Β―

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Wie heeft er ervaring met Philips Hue in Domoticz? Ik volg de wiki om de scenes op te slaan.

Nu loop ik vast op het volgende stuk:

Secondly, you need to install the socket and luacolor libraries on your machine, I have attached gzipped tar files for the Raspberry Pi to this forum post, as there is no packaged versions available. Download the two attached files, placing usrlocalsharelua5p2.tar.gz in directory /usr/local/share/lua/5.2/ and extracting the file with sudo tax -xvf usrlocalsharelua5p2.tar.gz, then put usrlocalliblua5p2.tar.gz in /usr/local/lib/lua/5.2/ and extract all the files with sudo tar -xvf usrlocalliblua5p2.tar.gz.

De directory bestaat niet... /usr/local/share/lua/5.2/. Tenminste het laatste stukje mist.

Ik dacht dat het kwam omdat ik Lua niet geΓ―nstalleerd had. Maar met sudo apt-get install lua5.2 krijg ik de melding dat deze al is geΓ―nstalleerd. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik de mappen soms zelf aanmaken? Daarin is de wiki wat onduidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kw_nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:43:
De directory bestaat niet... /usr/local/share/lua/5.2/. Tenminste het laatste stukje mist.
Ik weet niet zoveel van Lua maar volgens mij staat het zoekpad in package.path.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kw_nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:43:
Wie heeft er ervaring met Philips Hue in Domoticz? Ik volg de wiki om de scenes op te slaan.

Nu loop ik vast op het volgende stuk:

Secondly, you need to install the socket and luacolor libraries on your machine, I have attached gzipped tar files for the Raspberry Pi to this forum post, as there is no packaged versions available. Download the two attached files, placing usrlocalsharelua5p2.tar.gz in directory /usr/local/share/lua/5.2/ and extracting the file with sudo tax -xvf usrlocalsharelua5p2.tar.gz, then put usrlocalliblua5p2.tar.gz in /usr/local/lib/lua/5.2/ and extract all the files with sudo tar -xvf usrlocalliblua5p2.tar.gz.

Ik dacht dat het kwam omdat ik Lua niet geΓ―nstalleerd had. Maar met sudo apt-get install lua5.2 krijg ik de melding dat deze al is geΓ―nstalleerd. Doe ik iets verkeerd? Of moet ik de mappen soms zelf aanmaken? Daarin is de wiki wat onduidelijk...
toon volledige bericht
Ik heb iets soortgelijks gehad met Telegram een tijd terug. Daar moest ik ook wat bestanden installeren omdat iets niet goed werkte en een map ontbrak. Ik heb deze toen zelf aangemaakt en bestanden daarin geplaatst en werkte prima. Zou zomaar kunnen dat het om dezelfde bestanden ging. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
pi@raspberrypi ~ $ lua
Lua 5.1.5  Copyright (C) 1994-2012 Lua.org, PUC-Rio
> =package.path
./?.lua;/usr/local/share/lua/5.1/?.lua;/usr/local/share/lua/5.1/?/init.lua;/usr/local/lib/lua/5.1/?.lua;/usr/local/lib/lua/5.1/?/init.lua;/usr/share/lua/5.1/?.lua;/usr/share/lua/5.1/?/init.lua
> ^C
pi@raspberrypi ~ $

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Inmiddels mappen handmatig aangemaakt. En met WinSCP de bestanden gekopieerd. Uiteraard wel weer eerst de rechten goed zetten...

Stond nog een tik fout in de wiki, waardoor het uitpakken niet lukte. Maar dat is nu ook gefixed.

Het is wel aanpoten als je weinig Linux kennis hebt... Ik loop constant tegen "problemen" aan. Nu is weer de website offline... Werkte een uurtje geleden nog gewoon.

Het houdt je van de straat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kw_nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:03:
Inmiddels mappen handmatig aangemaakt. En met WinSCP de bestanden gekopieerd. Uiteraard wel weer eerst de rechten goed zetten...

Stond nog een tik fout in de wiki, waardoor het uitpakken niet lukte. Maar dat is nu ook gefixed.

Het is wel aanpoten als je weinig Linux kennis hebt... Ik loop constant tegen "problemen" aan. Nu is weer de website offline... Werkte een uurtje geleden nog gewoon.

Maar je leert een hoop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 09:19
Ben pas begonnen met domoticz (op mijn synology nas) voor het uitlezen en loggen van mijn slimme meter.
Dat werkt nu naar behoren en wil ik gaan uitbreiden met een usbstick voor mijn kaku spullen (oa rolluiken).

Ik ben ook op termijn van plan om mijn domoticz uit te breiden voor mijn ketel regeling.
Daar had ik zelf een raspberry pi (als slave) voor in mijn hoofd via de gpio aansluitingen.
Ik heb namelijk al een bestaande regelaar (DX Johnson Controls) en die wil ik via analoog in en uit (0-10v bv) en digitaal in/uit wil koppelen aan de raspberry pi om deze in domoticz te gebruiken.

Ik heb zelf de UniPi gevonden (http://unipi.technology/product/unipi/) die heeft precies wat ik zoek, maar ik kan nergens terug vinden of ik die in domoticz kan gebruiken.

Iemand een idee of die kan in domoticz kan gebruiken of een andere oplossing voor het in koppelen van een oude regelaar.

Edit : net een scriptje gevonden...

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=7932

[ Voor 5% gewijzigd door BlaBla1973 op 28-09-2015 10:39 . Reden: typo ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 17-07 15:08
kw_nl schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:03:

Wat was de tikfout? Heb hetzelfde ook geprobeerd (zonder succes) en heb daarna maar Bash script gepakt omdat dat wel zonder gedoe werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
arjandijk162 schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:14:
[...]

Wat was de tikfout? Heb hetzelfde ook geprobeerd (zonder succes) en heb daarna maar Bash script gepakt omdat dat wel zonder gedoe werkte.
Eerste fout:
placing usrlocalsharelua5p2.tar.gz in directory /usr/local/share/lua/5.2/ and extracting the file with sudo tax -xvf usrlocalsharelua5p2.tar.gz

placing usrlocalsharelua5p2.tar.gz in directory /usr/local/share/lua/5.2/ and extracting the file with sudo tar -xvf usrlocalsharelua5p2.tar.gz

Maar de lua handleiding is te cryptisch voor mij...

Ben dus over naar bash scripts die scenes starten. Maar daar zit ook een fout in:

#!/bin/bash
curl --request PUT --data "{\"scene\": \"<scene id'>"}" http://<bridge ip address>/api/<hue api-user>/groups/<group id>/action

curl --request PUT --data "{\"scene\": \"<scene id'>\"}" http://<bridge ip address>/api/<hue api-user>/groups/<group id>/action

Dit stukje dus: \"<scene id'>\"}"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbeter het dan ook gelijk even op de wiki als je wil ;) Inloggegevens zijn hetzelfde als voor het forum.
Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.