Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 08:42
NovapaX schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:28:
Vraagje:
Hoe kan ik in Domoticz mijn 'werkelijke' energieverbruik zien als je zonnepanelen hebt?
Dus:
Verbruik = Energiemeter afname + (zonnepanelen opwek - energiemeter teruglevering)
dmv een script.. laten berekenen dus.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Energy=$(GetStatus $StroomIdx Data)
Solar=$(curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=devices&rid=$SolarIdx")
SolarCounter=$(echo $Solar| jq ".result[0].Data" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"' | tr -d ".")
SolarActual=$(echo $Solar| jq ".result[0].Usage" |awk '{ print $1 }' | tr -d '"')
IFS=';' read CounterLow CounterHigh DelivLow DelivHigh ActualUsage ActualDeliv <<< "$Energy"

CounterUsed=$(echo "( $CounterLow + $CounterHigh )" | bc)
CounterDeliv=$(echo "( $DelivLow + $DelivHigh )" | bc)

CounterTotal=$(echo $CounterUsed - $CounterDeliv + $SolarCounter | bc)

if [ $ActualDeliv -gt "0" ];then
    Usage=$(echo $SolarActual - $ActualDeliv | bc)
else
    Usage=$(echo $ActualUsage + $SolarActual | bc)
fi

curl -s "http://$domoticzip/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$UsedIdx&nvalue=0&svalue=$Usage;$CounterTotal"

er staan wat verwijzingen in.. maar het helpt je opweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
Thanx! Zoiets dacht ik al.
Hier kan ik verder wel wat mee, mocht ik voldoende 'behoefte' hebben om het te implementeren.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
CeedeBee schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Bedankt voor je info, je hebt dan het type 'shuttle L'? Met 230V aansluiting regelrecht op de motor aangesloten, zonder adaptor?
Verder geen config bestanden extra geladen?
Hmm ik heb hem hier gekocht: http://www.hashop.nl/Shuttle

Heb 1x Zwave aangevinkt bij de interface en verder geen bediening ofzo nodig. Kreeg goede hulp ook op wat vragen over de juiste maat en opmeten enzo.

Volgens mij niets hoeven doen in Domoticz... die zwave stick met wat druk combinaties pairen met de Shuttle en gaaaaan 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 13:38
niki_lauda schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:51:
[...]

Geen problemen hier met FF en domoticz.
Hier wil ik nog wel even op inhaken... De melding van browser cache zie ik ook wel eens voorbij komen maar valt me niet specifiek op dat het erg vaak is.

Wat me wel opvalt is het volgende: Als je de Switch pagina oproept duurt dit met de keer langer.?

Dus de eerst keer laad de pagina snel maar de volgende keren wordt het steeds trager als je switched van tabbladen of terug komt vanuit de instellingen enz.

Dit is ook merkbaar op mijn tablet in verschillende browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutuss schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 00:13:
[...]

Hier wil ik nog wel even op inhaken... De melding van browser cache zie ik ook wel eens voorbij komen maar valt me niet specifiek op dat het erg vaak is.

Wat me wel opvalt is het volgende: Als je de Switch pagina oproept duurt dit met de keer langer.?

Dus de eerst keer laad de pagina snel maar de volgende keren wordt het steeds trager als je switched van tabbladen of terug komt vanuit de instellingen enz.

Dit is ook merkbaar op mijn tablet in verschillende browsers.
Dat merk ik dan weer niet. Als de melding van de cache weg is loopt alles soepel.
Binnenkort FF maar eens verwijderen en opnieuw installeren om te zien of dat iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik was op zoek naar koppelbare rookmelders die werken met Domoticz en kon niets vinden over de Elro RM150RF 's . Kon ze voor weinig op de kop tikken, en heb het dus maar gegokt. Mocht iemand in de toekomst zoeken: Ze zijn ondersteund door Domoticz icm een RFXcom. :) Koppelen was een fluitje van een cent. Ga naar switches -> klik op de "learn" knop en druk op de rookmelder de "test" knop in.

Hoe hebben jullie ze opgezet overigens? Ik heb er één met Domoticz gekoppeld en de andere 5 met de "master" rookmelder. Zo doen ze het eventueel bij stroomuitval of defect van Domoticz ook nog. Wel jammer dat je dan niet aan de melding kunt zien waar de melder af gaat, maar als het goed is krijg ik die melding toch (bijna) nooit. :P

Gelijk even een blocky gemaakt die alle lichten vol aan zet en een berichtje naar mij stuurt. Dat gaat nu nog via mail, moet even uitzoeken welke pushberichtenservice gratis is.

Gebruiken jullie de rookmelders ook nog voor andere dingen? Alarminstallatie voor als je op vakantie bent bijvoorbeeld, of zelfs elke nacht? Nog leuke of handige ideeën voor aan te sturen zaken als ze afgaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Duci op 01-03-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Sinds een paar weken heb ik een woning gekocht en daar wil ik ook aan de slag met Domoticz, icm met RFLink. Ik heb al redelijk wat gelezen in het topic en op andere fora maar zit toch nog met enkele specifieke vragen, hopelijk zijn er hier mensen die me kunnen helpen!
  • RFLink wil ik bij de Nodo shop kopen icm een Raspberry Pi kit, kan ik deze Pi dan ook gelijk gebruiken om Kodi op te draaien en aan de TV te koppelen?
  • Kan ik ook een thermostaat er aan koppelen en zo ja dewelke? (Hier is het allemaal begonnen, ik heb een woning met 4 slaapkamers en wil dit beter kunnen regelen dus daarvoor een modulaire thermostaat zou de uiteindelijke wens zijn)
  • Ik ben erg gecharmeerd van de Livolo schakelaars en wil deze in de woning gaan plaatsen. Ik woon in Belgie en heb (uiteraard ;)) rolluiken in de hele woning, 8 hiervan gaan electrisch en dit wil ik met één knop kunnen sluiten (lockdown!). Dit mag via een App op de telefoon/Ipad maar moet ook zeker kunnen via een afstandsbediening (mijn vrouw houdt niet van Apps). Het punt is alleen dat sommige schakelaars rechthoekig zijn (en dus iets kleiner) dan de standaard vierkante maten, is iemand misschien een ander merk tegengekomen wat er op lijkt welke eventueel te vervangen zijn?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:09
Duci schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:20:
Ik was op zoek naar koppelbare rookmelders die werken met Domoticz en kon niets vinden over de Elro RM150RF 's . Kon ze voor weinig op de kop tikken, en heb het dus maar gegokt. Mocht iemand in de toekomst zoeken: Ze zijn ondersteund door Domoticz icm een RFXcom. :) Koppelen was een fluitje van een cent. Ga naar switches -> klik op de "learn" knop en druk op de rookmelder de "test" knop in.

Hoe hebben jullie ze opgezet overigens? Ik heb er één met Domoticz gekoppeld en de andere 5 met de "master" rookmelder. Zo doen ze het eventueel bij stroomuitval of defect van Domoticz ook nog. Wel jammer dat je dan niet aan de melding kunt zien waar de melder af gaat, maar als het goed is krijg ik die melding toch (bijna) nooit. :P

Gelijk even een blocky gemaakt die alle lichten vol aan zet en een berichtje naar mij stuurt. Dat gaat nu nog via mail, moet even uitzoeken welke pushberichtenservice gratis is.

Gebruiken jullie de rookmelders ook nog voor andere dingen? Alarminstallatie voor als je op vakantie bent bijvoorbeeld, of zelfs elke nacht? Nog leuke of handige ideeën voor aan te sturen zaken als ze afgaan?
Tipje mijnerzijds... als je ze gaat testen, zet Domoticz dan alvast klaar op het tabblad schakelaars zodat je vrij snel op reset kunt drukken. Ik deed gisteren m'n twee maandelijkse test en was even vergeten dat je ze via het dashboard alleen aan kunt zetten waardoor ik een gehoorbeschadiging op liep :+

Ik heb er in totaal 3 hangen, maar in Domoticz wordt er één weergegeven. Het maakt niet uit welke je test, de status in Domoticz veranderd sowieso in PANIEK!

[ Voor 4% gewijzigd door EBOOZ op 01-03-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
EBOOZ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Tipje mijnerzijds... als je ze gaat testen, zet Domoticz dan alvast klaar op het tabblad schakelaars zodat je vrij snel op reset kunt drukken. Ik deed gisteren m'n twee maandelijkse test en was even vergeten dat je ze via het dashboard alleen aan kunt zetten waardoor ik een gehoorbeschadiging op liep :+

Ik heb er in totaal 3 hangen, maar in Domoticz wordt er één weergegeven. Het maakt niet uit welke je test, de status in Domoticz veranderd sowieso in PANIEK!
Ik had het ook door. Had de eerste naast me op de bank liggen en klikte hem aan via Domoticz, maar had nog niet bedacht wat vervolgens de uit knop was. Het is lastig nadenken met die alles penetrerende herrie in je oor. :+ Later toen ik ze alle 6 ging testen even oordoppen ingedaan.

Als ik ze in het vervolg ga testen druk ik gewoon even op test op een rookmelder, dan gaan ze allemaal 5 seconden af en hoef ik ze niet via het dashboard uit te doen. Als het goed is gaan dan alle lichten aan en krijg ik een mailtje, dan weet ik dat Domoticz ook nog OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorg schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:10:
RFLink wil ik bij de Nodo shop kopen icm een Raspberry Pi kit, kan ik deze Pi dan ook gelijk gebruiken om Kodi op te draaien en aan de TV te koppelen?
Ja, hoor, geen probleem. Zeker als je een Rpi 2 of 3 hebt is dat geen enkel probleem.

Ik heb een tijdlang Kodi+Domoticz+NZBget+Transmission+Sonarr+Couchpotato op een Rpi2 gehad.

Overigens heb ik Domoticz op een eigen Rpi gezet, omdat ik niet wilde dat als de Rpi om een-of-andere reden problemen zou krijgen (vastloper ofzo), dat dan niet gelijk mijn huis onbedienbaar zou worden :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Dat is ook het uiteindelijke doel :) Maar had inderdaad niet aan eventuele vastlopers gedacht. Maar om eventueel te beginnen zou het kunnen, kan ik later altijd nog een extra Pi erbij kopen.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Duci schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:24:
[...]

Als ik ze in het vervolg ga testen druk ik gewoon even op test op een rookmelder, dan gaan ze allemaal 5 seconden af en hoef ik ze niet via het dashboard uit te doen. Als het goed is gaan dan alle lichten aan en krijg ik een mailtje, dan weet ik dat Domoticz ook nog OK is.
Precies ja! Ik was weer eigenwijs...

[ Voor 25% gewijzigd door EBOOZ op 01-03-2016 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigo72
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-10 14:15
arjanw848 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:31:
[...]

Was ook een klein voorbeeld, je moet het dan niet te ingewikkeld willen doen toch ?

Zodra ik vanuit mijn werk vertrek wordt dat via de geolocatie van mijn telefoon met IFTTT doorgezet en gaat via de Maker channel alvast de verwarming aan. Als ik dat pas doe als ik thuis kom zit ik eerst in de kou 8)
Klein voorbeeld, groot plezier. Het werkt met de http call. Ik heb een virtuele switch gemaakt: on = dagtemperatuur, off = nachttemperatuur. Die switch kan nu ook via Homebridge/Siri bediend worden. Hartstikke leuk, gewoon omdat het kan. Ik kan eventueel nog een switch maken met "ik ben er even niet"-temperatuur en meer gebruik ik toch niet. Bedankt voor je oplossing Arjanw848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zorg schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:41:
Dat is ook het uiteindelijke doel :) Maar had inderdaad niet aan eventuele vastlopers gedacht. Maar om eventueel te beginnen zou het kunnen, kan ik later altijd nog een extra Pi erbij kopen.
Zo heb ik het ook gedaan. Eerst een tijdje op mijn media center gedraaid, om het uit te proberen, en daarna een eigen Pi.

Heeft iemand Domoticz werkend icm Whatsapp (mbv yowsup, bijv)?

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 01-03-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 02:00
Tigo72 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Klein voorbeeld, groot plezier. Het werkt met de http call. Ik heb een virtuele switch gemaakt: on = dagtemperatuur, off = nachttemperatuur. Die switch kan nu ook via Homebridge/Siri bediend worden. Hartstikke leuk, gewoon omdat het kan. Ik kan eventueel nog een switch maken met "ik ben er even niet"-temperatuur en meer gebruik ik toch niet. Bedankt voor je oplossing Arjanw848
Als je de setpoint switch toevoegt via homebridge aan siri kan je zelfs de temperatuur instellen, wel een comma gebruiken voor halve graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 19:39
Duci schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:20:
anandus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:51:
[...]
Heeft iemand Domoticz werkend icm Whatsapp (mbv yowsup, bijv)?
Kan zoiets niet met: https://www.domoticz.com/wiki/Telegram_Bot
Ik heb dit zelf niet getest, maar dacht ergens gelezen te hebben dat je dit gratis kunt gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Krilo_89 op 01-03-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 13:38
Krilo_89 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:08:
[...]

[...]

Ik heb dit zelf niet getest, maar dacht ergens gelezen te hebben dat je dit gratis kunt gebruiken.
Telegram werkt inderdaad prima. Gebruik het voor notificaties van Domoticz en als de deurbel gaat. Je kunt dan een foto van de camera meesturen.

Pushover heb ik ook eens gebruikt werkte ook prima kon toen alleen geen foto's versturen.

Als je bij de instellingen van Domoticz kijkt op het tabblad notificatie zie je zo al welke programma's standaard worden ondersteund.

[ Voor 23% gewijzigd door Brutuss op 01-03-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

[...]

Yups, maar (in mijn geval) gebruiken noch ik, noch mijn vrouw gebruiken.

Overigens gaat het nog best voorspoedig, net Yowsup geïnstalleerd (mbv deze pagina).

Straks een scriptje maken en een testberichtje vanuit Domoticz verzenden.
En een gratis prepaid-simkaart op de kop tikken voor een eigen telefoonnummer voor Domoticz :P

Overigens gebruik ik nu Pushbullet voor pushberichten, maar mijn vrouw heeft het niet, vandaar dat ik naar Whatsapp kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Ikzelf gebruik voor messaging en alerts nu AutoRemote. Was begonnen met PushBullet, maar uiteindelijk alles gemigreerd naar AutoRemote omdat ik toch enkel Android devices heb. Pushbullet is leuk en werkt feilloos. Telegram ook. Maar ze zijn zo beperkt.

Met AutoRemote moet je wel éénmalig enkele Euros betalen voor AutoRemote en Tasker, maar geen weerkerende kosten, en de mogelijkheden zijn eindeloos :-)

Als er iemand aan de deur belt een notification met daarin een snapshot van de camera, en als je er op tikt je livestream openen van de bewakingscamera ? Geen probleem.
Een berichtje dat je moet gaan slapen als om 1u je lichten beneden nodig branden en je telefoon licht nog niet op de lader ? No problemo.
Een Domotcz switch om op een ander Android aparaat een WebCam stream te starten ? Eitje.

De gecombineerde mogelijkheden van Domoticz + AutoRemote + Tasker zijn EINDELOOS.
Ik ben fan, valt het op O-)

[ Voor 66% gewijzigd door wimmme op 01-03-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
[...]

[...]

Thanks! Ga ik van de week / in het weekend even mee knutselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
wimmme schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:23:
Ikzelf gebruik voor messaging en alerts nu AutoRemote. Was begonnen met PushBullet, maar uiteindelijk alles gemigreerd naar AutoRemote omdat ik toch enkel Android devices heb. Pushbullet is leuk en werkt feilloos. Telegram ook. Maar ze zijn zo beperkt.

Met AutoRemote moet je wel éénmalig enkele Euros betalen voor AutoRemote en Tasker, maar geen weerkerende kosten, en de mogelijkheden zijn eindeloos :-)

Als er iemand aan de deur belt een notification met daarin een snapshot van de camera, en als je er op tikt je livestream openen van de bewakingscamera ? Geen probleem.
Een berichtje dat je moet gaan slapen als om 1u je lichten beneden nodig branden en je telefoon licht nog niet op de lader ? No problemo.
Een Domotcz switch om op een ander Android aparaat een WebCam stream te starten ? Eitje.

De gecombineerde mogelijkheden van Domoticz + AutoRemote + Tasker zijn EINDELOOS.
Ik ben erg geinteresseerd in het checken of je telefoon aan de lader ligt. Ik zou dat graag willen gebruiken om iets van een "asleep" status te maken (als er 2 telefoons aan de lader liggen). Wil je me vertellen hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Duci schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Ik ben erg geinteresseerd in het checken of je telefoon aan de lader ligt. Ik zou dat graag willen gebruiken om iets van een "asleep" status te maken (als er 2 telefoons aan de lader liggen). Wil je me vertellen hoe je dat doet?
Ik doe het met de Tasker -> State -> Power-> Wireless (Wireless Charging). Maar er zijn vele wegen naar Rome ;-)
Je zou een NFC-tag kunnen gebruiken (kost 2€ voor 10 tags), je kan de status Docked gebruiken of USB-connected. Of zelfs battery level in de gaten in tasker en kijken of er bij komt :-) Ook ooit geprobeerd -> state -> sensors -> magnetic

[ Voor 6% gewijzigd door wimmme op 01-03-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wimmme schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:23:
Ik kan dan ook autovoice aanraden, iets inspreken en hatseflats.
En als je een horloge hebt ook autowear.

Ik gebruikte het met Homewizard om alles met voice control aan of uit te zetten (lampen, verwarming, etc.) :)
Heel erg Knight-rider :P

Voor Domoticz moet ik het een-en-ander nog even in elkaar draaien.

Edit:
Hier een filmpje uit 2013 toen het nog proof-of-concept was :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PnuF7BJDlqs]

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 01-03-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
wimmme schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Ik doe het met de Tasker -> State -> Power-> Wireless (Wireless Charging). Maar er zijn vele wegen naar Rome ;-)
Je zou een NFC-tag kunnen gebruiken (kost 2€ voor 10 tags), je kan de status Docked gebruiken of USB-connected. Of zelfs battery level in de gaten in tasker en kijken of er bij komt :-) Ook ooit geprobeerd -> state -> sensors -> magnetic
Klinkt goed. En hoe laat je tasker dan communiceren met domoticz? Kan deze op de achtergrond bijvoorbeeld een http request sturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Duci schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Klinkt goed. En hoe laat je tasker dan communiceren met domoticz? Kan deze op de achtergrond bijvoorbeeld een http request sturen ofzo?
Idd.
Tasker -> Domoticz via JSON (http request via LAN)
Domoticz -> Tasker via AutoRemote (http request)
Tasker -> Tasker via Autoremote

Via AutoRemote kan je gewoon berichten doorsturen, maar ook Notifications creëren met bv een image in en een onclick event.
IFTTT is ook leuk, maar da's weer een extra 'dependancy'. Autoremote werkt gewoon via GCM .

Ook een mooi voorbeeld: link

Tasker -> Domoticz zou je ook van buitenaf kunnen doen. Heb ik nu (nog) niet nodig.
Autoremote kan je ook gebruiken via Chrome en zelfs EventGhost (nog zo'n leuke tool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:19:
[...]
Ik kan dan ook autovoice aanraden, iets inspreken en hatseflats.
En als je een horloge hebt ook autowear.

Ik gebruikte het met Homewizard om alles met voice control aan of uit te zetten (lampen, verwarming, etc.) :)
Heel erg Knight-rider :P

Voor Domoticz moet ik het een-en-ander nog even in elkaar draaien.

Edit:
Hier een filmpje uit 2013 toen het nog proof-of-concept was :)
[video]
Ik hoop ook snel een Motorola 360 v2 te kopen. Lijkt me idd erg leuk icm AutoVoice en AutoWear, dat zat al in de pipeline :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:50
Zorg schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:10:
Sinds een paar weken heb ik een woning gekocht en daar wil ik ook aan de slag met Domoticz, icm met RFLink. Ik heb al redelijk wat gelezen in het topic en op andere fora maar zit toch nog met enkele specifieke vragen, hopelijk zijn er hier mensen die me kunnen helpen!
  • RFLink wil ik bij de Nodo shop kopen icm een Raspberry Pi kit, kan ik deze Pi dan ook gelijk gebruiken om Kodi op te draaien en aan de TV te koppelen?
  • Kan ik ook een thermostaat er aan koppelen en zo ja dewelke? (Hier is het allemaal begonnen, ik heb een woning met 4 slaapkamers en wil dit beter kunnen regelen dus daarvoor een modulaire thermostaat zou de uiteindelijke wens zijn)
  • Ik ben erg gecharmeerd van de Livolo schakelaars en wil deze in de woning gaan plaatsen. Ik woon in Belgie en heb (uiteraard ;)) rolluiken in de hele woning, 8 hiervan gaan electrisch en dit wil ik met één knop kunnen sluiten (lockdown!). Dit mag via een App op de telefoon/Ipad maar moet ook zeker kunnen via een afstandsbediening (mijn vrouw houdt niet van Apps). Het punt is alleen dat sommige schakelaars rechthoekig zijn (en dus iets kleiner) dan de standaard vierkante maten, is iemand misschien een ander merk tegengekomen wat er op lijkt welke eventueel te vervangen zijn?
Wat betreft het laatste: mijn meisje is ook niet zo van de apps en "gedoe". De knoppen van KAKU-ab's kun je eindeloos programmeren. Die liggen overal rond te slingeren voor de belangrijkste functies van domoticz. Heb je het gelijk foolproof want kan ze niks onbedoeld aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Grrr, irritant... :+
Heb een wandschakelaar, en die wil de maar niet (goed) uitgelezen worden door Domoticz. Hij lijkt hem niet te ontvangen, of negeert hem :?
Hij heeft hem eens ontvangen, en als ik het commando stuur, dan schakelt de lamp wel, en de Homewizard die vlakbij de Domoticz staat ziet hem ook gewoon.
Had ook nog even een andere schakelaar gepakt, die op dezelfde locatie geschakeld, en dan lijkt hij ook niet altijd goed door te komen. Blijkbaar een soort blind spot.

Maar dat schopt wel mijn plannetje in de war. Ik wilde namelijk een 2e lamp inschakelen, en die vertraagd uitschakelen (in een paar stappen dimmen) nadat de 1e uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_ferry_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:49:
Grrr, irritant... :+
Heb een wandschakelaar, en die wil de maar niet (goed) uitgelezen worden door Domoticz. Hij lijkt hem niet te ontvangen, of negeert hem :?
Hij heeft hem eens ontvangen, en als ik het commando stuur, dan schakelt de lamp wel, en de Homewizard die vlakbij de Domoticz staat ziet hem ook gewoon.
Had ook nog even een andere schakelaar gepakt, die op dezelfde locatie geschakeld, en dan lijkt hij ook niet altijd goed door te komen. Blijkbaar een soort blind spot.

Maar dat schopt wel mijn plannetje in de war. Ik wilde namelijk een 2e lamp inschakelen, en die vertraagd uitschakelen (in een paar stappen dimmen) nadat de 1e uit is.
En je RF-dingetje een stukkie verplaatsen, scheelt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

Grvy

Bot

Ik zou graag hulp willen, ik probeer met een blockly het zo te maken dat op basis van mn lamp aan of uit (word later een motion sensor, maar die is nog niet binnen, ben een beginner) dat mijn kodi muziek gaat spelen, en wel specifiek radio.. maar ik krijg het niet voor elkaar.. heeft iemand een blockly voorbeeld van zoiets? kan er via google ook weinig op vinden.. ik vind wel dat je met LUA een playlist kan triggeren.. maar dat is dan weer geen blockly; of kan dit gewoon niet?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

anandus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:11:
[...]

En je RF-dingetje een stukkie verplaatsen, scheelt dat?
Die zit mooi in de inbouwdoos in de wand. Dus even verplaatsen is geen optie.Vind het wel apart dat de homewizard hem wel pakt. Beide heb ik voorzien van een stukkie koperdraad als antenne.
Als ik zin en tijd heb zal ik de Domoticz set eens verplaatsen of een USB verlengkabel er tussenin proppen. Kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op de ontvanger zit ook een LED, zal eens kijken of die nog knippert.

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 01-03-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 12:38
Korte vraag tussendoor, weet iemand of het mogelijk is meerdere http request te versturen met een action? Ik kwam dit topic wel tegen over scripts maar als ik het met http probeer werkt het niet. De onderstaande opties geprobeerd maar alleen de eerste url wordt netjes getriggerd.
code:
1
2
http://192.168.1.17/control?cmd=GPIO,12,1 && 192.168.1.17/control?cmd=PWM,13,0
http://192.168.1.17/control?cmd=GPIO,12,1 && http://192.168.1.17/control?cmd=PWM,13,0

Ik kan er wel een los script voor maken maar ik zou het mooier vinden als het gewoon zo werkt ;)
Doe ik iets verkeerd of is dit alleen geïmplementeerd voor scripts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_ferry_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:16:
[...]

Die zit mooi in de inbouwdoos in de wand. Dus even verplaatsen is geen optie.Vind het wel apart dat de homewizard hem wel pakt. Beide heb ik voorzien van een stukkie koperdraad als antenne.
Als ik zin en tijd heb zal ik de Domoticz set eens verplaatsen of een USB verlengkabel er tussenin proppen. Kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op de ontvanger zit ook een LED, zal eens kijken of die nog knippert.
En "Accept new Hardware Devices" staat aangevinkt in domoticz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Grvy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:47:
Ik zou graag hulp willen, ik probeer met een blockly het zo te maken dat op basis van mn lamp aan of uit (word later een motion sensor, maar die is nog niet binnen, ben een beginner) dat mijn kodi muziek gaat spelen, en wel specifiek radio.. maar ik krijg het niet voor elkaar.. heeft iemand een blockly voorbeeld van zoiets? kan er via google ook weinig op vinden.. ik vind wel dat je met LUA een playlist kan triggeren.. maar dat is dan weer geen blockly; of kan dit gewoon niet?
In blocky lijkt dit me niet mogelijk. Ik kan het niet onderbouwen, want ik ben nog geen held in het "echte" automatiseren, maar ik heb het gevoel dat je wellicht iets kunt met een schakelaar waar je dan een JSON command in de "on action" zet.

http://kodi.wiki/view/JSON-RPC_API

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
wilmardo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:47:
Korte vraag tussendoor, weet iemand of het mogelijk is meerdere http request te versturen met een action? Ik kwam dit topic wel tegen over scripts maar als ik het met http probeer werkt het niet. De onderstaande opties geprobeerd maar alleen de eerste url wordt netjes getriggerd.
code:
1
2
http://192.168.1.17/control?cmd=GPIO,12,1 && 192.168.1.17/control?cmd=PWM,13,0
http://192.168.1.17/control?cmd=GPIO,12,1 && http://192.168.1.17/control?cmd=PWM,13,0

Ik kan er wel een los script voor maken maar ik zou het mooier vinden als het gewoon zo werkt ;)
Doe ik iets verkeerd of is dit alleen geïmplementeerd voor scripts?
gewoon klein LUA scriptje doet dit probleemloos

code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
if (devicechanged['MyDeviceName'] == 'On' ) then
   commandArray['OpenURL']='192.168.1.17/control?cmd=GPIO,12,1 && 192.168.1.17/control?cmd=PWM,13,0' 
   commandArray['OpenURL']='192.168.1.17/control?cmd=GPIO,12,1 && http://192.168.1.17/control?cmd=PWM,13,0' 
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Ik heb vandaag m.b.v. een fibaro binary sensor mijn standaard deurbel omgetoverd tot een Z-wave deurbel. Hierbij maak ik gebruik van pushover voor notificaties.

Werkt op zich prima, alleen zit er al gauw een seconde of 5 vertraging tussen het indrukken van de deurbel en de notificatie op de telefoon. Beetje te lang naar mijn zin. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
netvista schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:18:
Ik heb vandaag m.b.v. een fibaro binary sensor mijn standaard deurbel omgetoverd tot een Z-wave deurbel. Hierbij maak ik gebruik van pushover voor notificaties.

Werkt op zich prima, alleen zit er al gauw een seconde of 5 vertraging tussen het indrukken van de deurbel en de notificatie op de telefoon. Beetje te lang naar mijn zin. Iemand hier ervaring mee?
Mijn ervaring is dat het aan de app ligt die je gebruikt voor notificaties.
Op m'n android had ik eerst NMA, daar kon inderdaad een paar seconde vertraging op zitten, maar niet altijd.
Ik gebruik nu telegram en dat werkt een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

Grvy

Bot

Duci schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:39:
[...]

In blocky lijkt dit me niet mogelijk. Ik kan het niet onderbouwen, want ik ben nog geen held in het "echte" automatiseren, maar ik heb het gevoel dat je wellicht iets kunt met een schakelaar waar je dan een JSON command in de "on action" zet.

http://kodi.wiki/view/JSON-RPC_API
Dat zou verklaren waarom ik daar zo weinig over vind, raar alleen want je kan via een blockly wel kodi controleren..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Ik heb opgemerkt dat er iets aan de binnenkant van mijn Aeotec Multisensor 6 'gemorst' is.
Is dat normaal? Het is alleen zichtbaar als de groene LED oplicht.

Aeotec Multisensor 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Wrd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:07:
Ik heb opgemerkt dat er iets aan de binnenkant van mijn Aeotec Multisensor 6 'gemorst' is.
Is dat normaal? Het is alleen zichtbaar als de groene LED oplicht.

[afbeelding]
ik denk dat het gewoon schaduwval is van de sensoren, aangezien het recht tegenover de led zit en het vanuit daar een v patroon wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Changelog nieuwe versie:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=724
Die lua-editor is fijn! _o_

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 02-03-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
Kan iemand mij hier helpen/uitleggen waarom het volgende blocky script niet goed werkt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4Uh0vGQmUblERNlKS4IPXQAI/full.jpg

Het 2de gedeelte, if hum is <58 and var ventilator is niet 10
then ventilator 3 uit.
Blijft constant lopen, de var ventilator is de staat van de ventilator en is verdeeld in 10, 20, 30 (stand 1, stand 2, stand 3) Als de ventilator aangezet wordt, wordt de var sensor op de juiste stand gezet dus dat werkt.
De var ventilator gaat dan ook uit en de var ventilator op 10 bij deze actie en toch blijft hij dit gedeelte uitvoeren.

Hij lijkt dus het and var ventilator is niet 10 te negeren, doe ik dit fout?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Delchrys schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:24:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar heb even een kort vraagje. Ik heb een tijdje geklooid met een arduino mega met een esp8266 om mijn energieverbruik te meten. Maar na een hoop klooien ben ik niet helemaal tevreden qua grafieken en mogelijkheden. Zit er aan te denken over te stappen op een rpi2 en domoticz. Mijn vraag is alleen kan ik ongestoord de gpio poorten van de pi gebruiken op dezelfde manier als ik die gebruikte op de arduino? Heb dus een sensor gebouwd van een tcrt5000 en wil deze op de pi aansluiten. Of zou het handig zijn dit zo te houden en de duino gebruiken voor signaal/sensor verwerking en deze laten communiceren met de rpi2? Dit middels usb of bedraad rx/tx? Ze staan toch naast elkaar. Wil in de toekomst uitbreiden met gasmeter sensor via reed contact en watermeter met nog een tcrt5000. Evt nog wat onewire tempsensors. Wat zijn de mogelijkheden en wat is het handigst? Programmeren in de arduino gaat me redelijk af, rpi ben ik nog niet ingedoken eerst maar kijken wat er mogelijk is.
Alvast bedankt.
iemand?
Heb nu de TCRT5000 op een gpio poort van de rpi2 aangesloten maar er missen wat interrupt en er komen er wat extra.
Dat had de duino iets beter voor elkaar.
Heb gelezen dat ik ook de duino kan blijven gebruiken en deze dan USB aansluiten op de rpi2. Dan de RPI2 laten luisteren naar wat de duino over serial.print(USB) uitspuugt.
Dan kan ik de Duino gebruiken om de interrupt goed te verwerken en kant en klare dat laten uitspugen voor de Rpi2.
Maar nu de vraag: hoe doe ik dat???
dus het luisteren naar USB en dit zien als een signaal voor domoticz.
Kan iemand me aub op weg helpen???

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Dank voor de tip! Gelijk even de update gedaan, was mijn selector switch kwijt nadat ik van beta terug naar stable was gegaan. Kon hem nu gelukkig weer toevoegen, dat ding is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 15:15

Kroontje

...

Vanmorgen heb ik een Z-Wave brandmelder excluded vanuit Domoticz (Hardware, Z-Wave Setup, Node Management, Exclude Node) en dat werkte ook perfect, maar... vanavond merkte ik op dat de hele dag mijn, door batterij gevoede, sensors niet meer werkten. Uiteindelijk een Fibaro motion sensor wakker gemaakt door 3x op de B-button te drukken en het bleek dat deze door deze actie ook ineens ge-exclude was. Het lijkt erop dat de hele dag mijn Z-Wave controller in 'exclude mode' heeft gestaan, iemand ook deze ervaring?

Na opnieuw de sensor ge-include te hebben werken de overige Z-Wave, op batterij, sensors ook weer. Alleen heeft de motion sensor nu een ander ID, beetje vervelend.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:26
Delchrys schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:34:
[...]

iemand?
Heb nu de TCRT5000 op een gpio poort van de rpi2 aangesloten maar er missen wat interrupt en er komen er wat extra.
Heb gelezen dat ik ook de duino kan blijven gebruiken en deze dan USB aansluiten op de rpi2. Dan de RPI2 laten luisteren naar wat de duino over serial.print(USB) uitspuugt.
Dan kan ik de Duino gebruiken om de interrupt goed te verwerken en kant en klare dat laten uitspugen voor de Rpi2.

Groeten
Je kunt de Arduino gebruiken met MySensors en dan inderdaad als USB(serial)gateway.
Wel moet je dan de sensoren via een wifi module laten communiceren.
Elke sensor praat met de gateway en de gateway met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
tlpeter schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:11:
[...]

Je kunt de Arduino gebruiken met MySensors en dan inderdaad als USB(serial)gateway.
Wel moet je dan de sensoren via een wifi module laten communiceren.
Elke sensor praat met de gateway en de gateway met Domoticz.
Maar als het 1 sensor betreft kan ik deze toch gewoon op de arduino aansluiten en de arduino via usb op de rpi??
Nog een vraag hoe stel ik dit in??? Dus hoe stel ik de pi in dat deze sensor data ontvangt via USB(serial)gateway??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Ik heb via z-wave nu 7 lampen op een dimmer (Fibraro Dimmer 2 module) aangesloten en dit werkt wel goed. De lampen (allemaal LED) flikkeren wel bij heel weinig licht of op bepaalde standen. Dit is niet het flikkeren wat heel storend is, maar het flikkeren wat die ouderwetse gloeilampen ook deden. Ook heb ik één keer gehad dat de lampen vanzelf steeds feller gingen branden, alsof iemand de dimmer bediende. Ik hoop niet dat dat vaker gaat gebeuren, want dan is het zonde geld geweest.

Ik heb de boel nog niet draadloos aangesloten, dus dit is puur met een dubbele schakelaar (niet eens een puls), dus ik hoop dat met % dimmen nog wat beter gaat. Is het ook zo je de dimmer online via domoticz nog kunt finetunen?

Nu wil ik andere lampen ook aan/uit zetten via z-wave, maar de modules die ik zie, zijn net zo duur als een z-wave dimmer module? En bij de andere lampen die ik wil bedienen, is terugkoppeling niet van levensbelang. Dus zou ik eventueel ook voor een kaku schakelaar/dimmer kunnen gaan. Maar zijn er op de chinese markt geen z-wave schakelaars te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 10:26
Delchrys schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Maar als het 1 sensor betreft kan ik deze toch gewoon op de arduino aansluiten en de arduino via usb op de rpi??
Nog een vraag hoe stel ik dit in??? Dus hoe stel ik de pi in dat deze sensor data ontvangt via USB(serial)gateway??
Ik weet niet zeker of de gateway ook een sensor kan hebben.
Het instellen is puur bij hardware MySensor via USB te selecteren en deze toevoegen.
Maar dan moet je de arduino wel eerst programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

lua-editor? Klinkt goed... Kun je een screenshot posten van hoe dat er uit ziet?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga eindelijk eens kijken of er wat te besparen valt mbt het stroomverbruik van diverse devices. De meeste kan ik gewoon met een power-off via een wallplug uitschakelen, maar ik heb ook een RPi draaien met Kodi (OpenElec) en die wil ik eerst de tijd geven om netjes af te sluiten (sudo halt ?) om daarna pas de stroom dmv de wallplug te onderbreken. Dus: als ik van huis ga, dan moet er een commando op de RPi worden uitgevoerd, de sudo halt, en na een halve minuut ofzo moet de wallplug uitschakelen. Als ik bijv. thuiskom, dan mag de stroom er weer op en zou Kodi automatisch weer moeten starten (en de library updaten :)).

Hoe ga ik dit aanpakken dmv Domoticz (deze draait op m'n Synology). Moet ik met een script gaan werken? Zijn er http requests die Kodi c.q. de RPi kunnen uitschakelen op een nette manier?

Edit:

Ik heb Kodi toegevoegd in Domoticz, dan kan ik natuurlijk ook vanuit Domoticz een OFF command sturen |:(
Maar is het dan wel safe om de RPi daarna in 1 keer uit te knallen door de stroom eraf te halen, of kan ik dan toch nog beter de sudo halt uitvoeren voordat ik de stroom eraf haal?

[ Voor 15% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-03-2016 11:43 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gwannoes schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:33:
[...]

lua-editor? Klinkt goed... Kun je een screenshot posten van hoe dat er uit ziet?
Het is niets speciaals, hoor, maar je kan lua in Domoticz zelf (onder events) aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3K4EsjQepG82ZtDVtFKkPumj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

anandus schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Het is niets speciaals, hoor, maar je kan lua in Domoticz zelf (onder events) aanpassen.

[afbeelding]
Snap ik, maar is wel veel handiger dan via WinSCP oid werken vind ik.
Bedankt voor de screenshot. Ziet er gewoon goed werkbaar uit zo!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gwannoes schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Snap ik, maar is wel veel handiger dan via WinSCP oid werken vind ik.
Bedankt voor de screenshot. Ziet er gewoon goed werkbaar uit zo!
Ja, het is echt een stuk fijner zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Krilo_89 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:47:
... Ook heb ik één keer gehad dat de lampen vanzelf steeds feller gingen branden, alsof iemand de dimmer bediende. Ik hoop niet dat dat vaker gaat gebeuren, want dan is het zonde geld geweest.
...
Is dat niet de automatische kalibratie geweest? Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Kroontje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:26:
[...]

Is dat niet de automatische kalibratie geweest? Linkje
Ja dat dacht ik eerst ook, maar het kalibreren was al klaar.

Als ik daar wat verder lees, zou ik het flikkeren misschien nog tegen kunnen gaan door de fimmer handmatig af te stellen. Met een bypass erbij werd het in ieder geval alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:20
Delchrys schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:34:
[...]

iemand?

Groeten
je vraag is dus: hoe lees ik op m'n Rpi de serial-berichten van de arduino uit en stuur die naar iets als domoticz?

antwoord:
dit kan op heel veel manieren, begin anders eens met wat tutorials over arduino en serial op commandline. Ik gebruik zelf het liefste een python-script hiervoor, daarin kun je bijv. zoiets doen:

>>> import serial
>>> ser = serial.Serial('/dev/tty.usbserial', 9600)
>>> while True:
... print ser.readline()

je kunt daarna de data eenvouding naar domoticz sturen, op verschillende manieren (vanuit python)

dit voorbeeld komt van http://playground.arduino.cc/Interfacing/Python

je moet er wel op letten dat vaak je arduino reset als je de serial-verbinding opent (dus bijv. je script restarten == je arduino restarten. Dit hoeft natuurlijk niet erg te zijn.

Ik lees ook met een TCRT5000 mijn meter uit, ik heb mijn code gebaseerd op deze pagina:http://juerd.nl/site.plp/kwh

mijn arduino start op en doet eerst 800 metingen om een gemiddelde te bepalen, en daarna bereken ik de drempel-waarde voor wanneer er een puls moet zijn. Stel dat de gemiddelde meetwaarde 500 is, dan is mijn drempel 400. Ik check dan gewoon elke 20 milisec ofzo de meetwaarde en vergelijk die met de drempel. Dan nog wat checks hoe lang de laatste drempelwaarde geleden is (software debounce) en je bent een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Fr33z schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:27:
[...]

je vraag is dus: hoe lees ik op m'n Rpi de serial-berichten van de arduino uit en stuur die naar iets als domoticz?

antwoord:
dit kan op heel veel manieren, begin anders eens met wat tutorials over arduino en serial op commandline.
Wat misschien ook een eenvoudige optie is; een Wiznet Ethernetshield van $5 van Ebay erop klikken en dan alles via HTTP GET/JSON requests doorsturen.
Of je neemt een ESP8266, daar is alles al voor uitgevogeld via ESPEasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:20
hondapower schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Wat misschien ook een eenvoudige optie is; een Wiznet Ethernetshield van $5 van Ebay erop klikken en dan alles via HTTP GET/JSON requests doorsturen.
Of je neemt een ESP8266, daar is alles al voor uitgevogeld via ESPEasy.
klopt natuurlijk ,dat kan ook. Als mijn WiFi altijd beschikbaar was (gaat vaak 's nachts uit) zou ik iets maken met een NodeMcu-bordje. In principe kan je daarop bijv. via Arduino IDE code schrijven die zo'n TCRT5000 uitleest, interrupt genereert en dan inderdaad een HTTP GET of JSON dingetje naar domoticz stuurt.

Of met ESPeasy, dat is ook redelijk easy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voortbordurend op mijn vraag over Kodi uit te kunnen zetten en daarna de RPi dmv een wallplug:

Als ik nu vanuit Domoticz de opdracht geef om Kodi te stoppen en dan met een vertraging de wallplug uit te schakelen, sluit ik dan alles op een nette manier af en loop ik zo geen risico om het micro-SD kaartje te slopen :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:21:
Voortbordurend op mijn vraag over Kodi uit te kunnen zetten en daarna de RPi dmv een wallplug:

Als ik nu vanuit Domoticz de opdracht geef om Kodi te stoppen en dan met een vertraging de wallplug uit te schakelen, sluit ik dan alles op een nette manier af en loop ik zo geen risico om het micro-SD kaartje te slopen :) ?
Nee, zo zou het prima moeten, volgens mij(?), wel een kleine vertraging tussen het poweroff-commando en het uitzetten van je wallplug, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik nu 30 seconden. Bij het uitzetten via Domoticz van (de service) Kodi en het starten heb ik die vertraging er in gezet. Tot nog toe ging dat prima bij het testen. Scheelt toch weer.

Heb nu al redelijk wat dingen op de wallplugs aangesloten die toch wat stroom verbruiken als we niet thuis zijn. Kan nog meer getweaked worden door er meer voorwaarden aan te hangen (dus als we slapen, dan zouden bepaalde apparaten ook uit mogen schakelen), maar daar ga ik nu naar kijken :) Thanks.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Kort vraagje, Ik krijg woensdag slimme meters geïnstalleerd hieronder merk en types.
Iemand met deze meters ervaring binnen domoticz?

voor elektriciteit de KAIFA MA105C
en voor de gasmeter is dit de ITRON type RF1.

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
Ik had het eea aangesloten met esp8266 maar was daar niet tevreden over. Ik had gehoopt dat ik de tcrt5000 gewoon op de gpio poort kon aansluiten net zoals op de arduino. Maar dit brengt een hoop false interrups met zich mee. Toen dacht ik de arduino een digitale pin high laten gaan en deze pinnen op een gpio van de rpi te zetten, maar ja dan zit ik weer met 5v naar 3.3v omzetting.
Later bedacht ik me dus het hele serial usb verhaal als andere oplossing. Had gehoopt dat het iets simpeler zou zijn.
Ik had trouwens de tcrt5000 aangesloten op een digitale pin en daarmee werd een interrupt gegenereerd bij het low gaan van de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:21:

Ik gebruik de auto-shutdown optie van Kodi zelf. Daarna met een portscan via PHP kijken of de webinterface niet meer bereikbaar is en dan de stroom eraf.
Ondertussen de Kodi database in MySQL gezet met een heuse webinterface erop. Lekker makkelijk om een filmpje te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
wat is er aan de hand met https://my.domoticz.com?
ik meende zelfs even een commodore 64-scherm te zien (ik krijg het niet meer gereproduceerd); zou dat een grapje zijn of draait dit op een zeer speciale server? 8)7 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JohnBoy32 op 03-03-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Ik gebruik de auto-shutdown optie van Kodi zelf. Daarna met een portscan via PHP kijken of de webinterface niet meer bereikbaar is en dan de stroom eraf.
Kan je niet gewoon kijken of Kodi 'off' is? :P
If Kodi = off set wallplug = off
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Ondertussen de Kodi database in MySQL gezet met een heuse webinterface erop. Lekker makkelijk om een filmpje te kiezen :)
Vertel eens wat meer over die webinterface? Als je 'm via de browser benaderd heb je toch al een webinterface? Of heb je zelf iets gemaakt? Pics?
anandus schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:23:
[...]
?
Dat is nog makkelijker, maar wanneer geeft hij aan dat hij off is: als hij de opdracht heeft gegeven? Als hij niet meer te pingen is? Of als hij echt off is..... ? Wel netter wat je aangeeft, maar is het wel waterdicht op die manier....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:51:
[...]
Dat is nog makkelijker, maar wanneer geeft hij aan dat hij off is: als hij de opdracht heeft gegeven? Als hij niet meer te pingen is? Of als hij echt off is..... ? Wel netter wat je aangeeft, maar is het wel waterdicht op die manier....?
Als-ie geen ping meer teruggeeft, afhankelijk van je ingestelde timeout (onder Kodi settings):

Afbeeldingslocatie: https://www.domoticz.com/wiki/images/e/e6/KodiDetail.jpg

Zie hier

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 03-03-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
RoTeK70 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:48:
Kort vraagje, Ik krijg woensdag slimme meters geïnstalleerd hieronder merk en types.
Iemand met deze meters ervaring binnen domoticz?

voor elektriciteit de KAIFA MA105C
en voor de gasmeter is dit de ITRON type RF1.

Grt.
Ik heb zo'n Kaifa, maar dan in combinatie met een Elster gasmeter. De gasmeter stuurt één keer in de zoveel tijd de stand door naar de Kaifa. Vanuit daar lees ik zowel de elektra als gas uit met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
heeft iemand al geprobeerd om een raspi 3 met domoticz te draaien?

net alles aangesloten enige wat niet werkt is de razberry... geen communicatie...
zou het mogelijk zijn dat de raz niet werkt op jessie? aangezien de gpio het zelfde is (zou moeten zijn)

voeding moet voldoende zijn, 2 amps, volgens mij was het circuit alleen ge-update om een usb te ondersteunen die meer stroom trekt....

verder merkte ik zeker een verbetering in performance..! ik vind het wel de moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
Heb het eea anders gedaan, ik heb in de arduino een sketch geladen welke nu de data verstuurt zoals een S0-Meter dat zou doen.
Domoticz verteld dat er via USB een S0meter is aangesloten en het werkt, elke tien seconden komen nu de pulsen binnen welke ik kan zin bij devices--> LOG, mooie grafiekje alleen nu nog een mooie meter maken op het dashboard. Nog tips hiervoor???
Straks nog het een en ander tunen zodat elke puls verstuurd wordt en niet elke 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Heeft iemand al hands-on ervaring met de Sensative Strips icm. Domoticz?

http://www.sensative.com/strips_tips.html

Ik zie ze wel in de config van Domoticz terugkomen: https://github.com/domoti...sensative/strips-mazw.xml

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, hier ook een nieuwe domoticz gebruiker die zich komt melden... heb van de week domoticz op mijn rasp2b geinstalleerd. Gebruik hem tot nu toe om mijn Hue lampen mee aan te sturen omdat ik nog geen andere geschikte hardware heb, maar zit er aan te denken een razberry z-wave bordje te kopen. Ohja, en ik had nog een Foscam C1 IP camera staan die ik op de 1 of andere manier in domoticz heb weten te hangen (maar nog geen idee wat ik er daar mee kan of wil).

Maar goed, om maar eens met een vraag te beginnen. Zoals gezegd heb ik mijn Hue Bridge (1.0) toe weten te voegen aan het domoticz systeem. Ik kan scenes maken, de lampen aan (laten) zetten op bepaalde tijdstippen of momenten (sunrise, sunset), prima. Echter zou ik ook graag de scenes die ik eerder heb gemaakt 'importeren' oid. Ik heb gezien dat dat kan via 'add new devices', daar zijn ze zichtbaar. Ik kan ze toevoegen maar als ik zo'n scene probeer in te schakelen, gebeurt er niks... iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
[...]

Vertel eens wat meer over die webinterface? Als je 'm via de browser benaderd heb je toch al een webinterface? Of heb je zelf iets gemaakt? Pics?

[...]

Je kunt een kleine blocky maken.. if kodi = off set wallplug of after 15 seconds. Dan maak je hem afhankelijk van het daadwerkelijk afsluiten maar toch met een vertraging "just to be sure".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Hier een beginner die met een Raspberry gaat proberen zijn P1 poort uit te lezen icm domoticz en gaandeweg ook de schakelaar opties gaat proberen.

De start gaat al meteen niet echt lekker:

Eerst maar eens via de mainpage naar de download pagina ... deze is compleet leeg..... ok, dan maar even de .PDF manual lezen om vervolgens naar de download locatie te gaan. Dan (zoals te doen gebruikelijk) als eerste de readme te lezen.....een .MD bestand ? Kan ik niet standaard openen ?, is een Mayura Draw bestand ? wordt vervolgens doorgestuurd naar een of andere website om een trail te moeten installeren om een readme te mogen/kunnen lezen ? 8)7

Dan maar even terug (ga niet zomaar allerlei shareware installeren), dus lees: Instructions to install the SD Card is provided within the archive and....

Ok, ik zal de archive downloaden en eens openen om de instructies te kunnen lezen d:)b , even openen en ....... -O- niets, allleen de image verder noppes.......

Zucht, ok, ik gebruik de aanwezige URL om naar de Domoticz website te gaan (aangezien er geen directe URL is om vanuit sourceforge naar de Wiki te gaan) en kom op de dowload site terecht. Goed, nu naar de Wiki en klik op het Raspberry logo en kom op de Raspberry wiki. Daar staan eindelijk instructies, maar ook The file contains the SD image, and sometimes last minute installation information. Read the Readme.txt if its there. Waardoor ik toch het vermoeden krijg dat een Readme file toch belangrijk kan zijn.

Maar goed, ik blijf volhouden en ga er lekker mee aan de slag, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die afhaken als ze in een "loop" terecht komen zoals hierboven aangegeven

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/2016-03-04_0815.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/2016-03-04_0816.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/2016-03-04_0816_001.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/2016-03-04_0817.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/2016-03-04_0844.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/2016-03-04_0840.png

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
Breezers schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:02:
Hier een beginner die met een Raspberry gaat proberen zijn P1 poort uit te lezen icm domoticz en gaandeweg ook de schakelaar opties gaat proberen.
Gewoon dit volgen met de image uit de download:
https://www.raspberrypi.o...talling-images/windows.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 14:34
jacquesmulders schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:56:

net alles aangesloten enige wat niet werkt is de razberry... geen communicatie...
zou het mogelijk zijn dat de raz niet werkt op jessie? aangezien de gpio het zelfde is (zou moeten zijn)

voeding moet voldoende zijn, 2 amps, volgens mij was het circuit alleen ge-update om een usb te ondersteunen die meer stroom trekt....

verder merkte ik zeker een verbetering in performance..! ik vind het wel de moeite...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Rapi 3 met rfx en zwave.
Ik heb momenteel nog niks en wil wel graag de laatste hardware gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Breezers schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:02:
Dan (zoals te doen gebruikelijk) als eerste de readme te lezen.....een .MD bestand ? Kan ik niet standaard openen ?
Jawel, hoor, open maar met notepad ;)
.md staat voor markdown.

Maar als dat al te ingewikkeld is weet ik niet of Domoticz iets voor jou is, misschien heb je meer aan een kant-en-klaar-systeem zoals Vera, Fibaro of Homewizard :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 04-03-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 21:47
[b][message=46062013,noline]

Maar goed, om maar eens met een vraag te beginnen. Zoals gezegd heb ik mijn Hue Bridge (1.0) toe weten te voegen aan het domoticz systeem. Ik kan scenes maken, de lampen aan (laten) zetten op bepaalde tijdstippen of momenten (sunrise, sunset), prima. Echter zou ik ook graag de scenes die ik eerder heb gemaakt 'importeren' oid. Ik heb gezien dat dat kan via 'add new devices', daar zijn ze zichtbaar. Ik kan ze toevoegen maar als ik zo'n scene probeer in te schakelen, gebeurt er niks... iemand een tip?
Had hetzelfde. Er schijnt met de nieuwe versie wel wat meer mogelijk te zijn volgens de release notes maar die heb ik zelf nog niet draaien op de synology.

Wat je wil is een dummy switch per scene maken en de aan/uit acties koppelen aan dit script:

code:
1
curl --request PUT --data "{\"scene\": \"$1\"}" http://<bridge ip address>/api/<hue api-user>/groups/<group id>/action

van de Domoticz wiki pagina.

In de aan/uit moet je verwijzen naar het bash script & een parameter met de scene ID. De verwijzing wordt dan iets van
Script://HueScene.sh ABCS123-on-12

Wat je nodig hebt zijn:
[list]
• bridge ip address
Zie domoticz --> Hardware --> Hue --> Remote Address
• Hue Api user
Zie domoticz --> Hardware --> Hue --> Username
• Group ID
bijna altijd 0 (maar kan ook 1 zijn)
• Scene ID
Dit is de lastigste. Ga naar
http://<bridge ip address>/debug/clip.html
URL is /api/<username>/scenes
Get

De Scene ID's zijn de codes met "on" of "off" erin gevolgd door de herkenbare naam.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
anandus schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:16:
[...]
.md staat voor markdown.

Maar als dat al te ingewikkeld is weet ik niet of Domoticz iets voor jou is, misschien heb je meer aan een kant-en-klaar-systeem zoals Vera, Fibaro of Homewizard :)
Ben ik niet helemaal met je eens. Je moet namelijk ergens beginnen.
Ik ben ook met Domoticz begonnen met nul kennis van Linux. Met dank aan dit topic en diverse andere op tweakers. en natuiurlijk google komt je ver en leer je een hoop nieuw.
Mijn Windows kennis is wel een stuk beter, maar het verschil dat niet meer met GUI's werkt maar voornamelijk via de command terminal is wel even wennen, maar zeker niet onoverkomelijk.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
anandus schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:16:
[...]
.md staat voor markdown.

Heeft niets met ingewikkeld te maken, het heeft er mee te maken dat het voor nieuwe gebruikers niet direct gebruikersvriendelijk is en als je in dit stadium al drempels opwerpt met de desinformatie die je publiceert dat je niet vreemd moet kijken dat je al redelijk wat afhakers krijgt bij nieuwe potentiële gebruikers. Als dit een commerciële webshop of bedrijf zou zijn die een nieuwe dienst of product op de markt wilt zitten, dan zou ik toch even achter de oren krabben of dit allemaal wel logisch is en de betreffende marketeer een schop onder zijn kont geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:49
Goed dat je zelf al de vergelijking maakt!

Domoticz is open-source, dus niet commercieel. Het doel is niet om zoveel mogelijk tevreden betalende gebruikers te krijgen, maar om een goed product te krijgen dat voor iedereen toegankelijk is, omdat er een community is die het continue verbetert. Open source vaak niet heel gebruiksvriendelijk.

Als je dit al als een drempel ervaart, zal het naar tevredenheid laten functioneren van Domoticz vergelijkbaar zijn met een maanlanding. Doe jezelf een plezier en steek wat Euro's in een commercieel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dank voor de uitleg. Ik ga er van het weekend eens voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
luigi87 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Je moet namelijk ergens beginnen.
Ik ben ook met Domoticz begonnen met nul kennis van Linux. Met dank aan dit topic en diverse andere op tweakers. en natuiurlijk google komt je ver en leer je een hoop nieuw.
Mijn Windows kennis is wel een stuk beter, maar het verschil dat niet meer met GUI's werkt maar voornamelijk via de command terminal is wel even wennen, maar zeker niet onoverkomelijk.
Same here. Mooie manier om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Ik heb sinds gisteren twee Fibaro Smoke Sensors versie 2 en notificaties enabled voor de On/Off status. Deze notificaties getest en dat werkt ook prima, maar vandaag krijg ik van elke sensor 4 notificaties dat deze naar de Off state zijn gegaan, dus niet eers naar On.

Is dit een zelftest of iets dergelijks? Ben niet thuis, dus geen idee of die sensors hebben gejengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Guy Treepbush schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Wat je wil is een dummy switch per scene maken en de aan/uit acties koppelen aan dit script:

code:
1
curl --request PUT --data "{\"scene\": \"$1\"}" http://<bridge ip address>/api/<hue api-user>/groups/<group id>/action

van de Domoticz wiki pagina.

[...]
Je kunt tegenwoordig ook een selector switch maken, dan heb je nog maar 1 dummy switch nodig voor je verschillende scenes per lamp (of groep). Zat al een tijdje in de betas maar sinds begin deze week ook in de stable versie van Domoticz. Qua werking maakt het allemaal weinig uit natuurlijk, maar ik vind het zelf wel wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Het heeft even geduurd, aangezien ik geen idee had hoe ik de onboard WiFi op een Raspberry 3 moest activeren/instellen (hangt in meterkast zonder UTP) , tevens op het verkeerde been gezet was door een topic op een forum van een gebruiker die dit via de desktop omgeving had gedaan en vervolgens en passant ook de raspberry in een loop te krijgen door de time out aan te zetten op een kleine interval. :/

Gelukkig in een kleine 15 minuten een nieuwe verse installatie gedaan en door het netjes volgen van onderstaande stappen, is het (achteraf) een simpele handeling als je even de handelingen weet:

https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_RaspberryPi_SD_Image
https://www.raspberrypi.o.../wireless/wireless-cli.md

P1 meter voor energie wordt zo te zien keurig uitgelezen (zie alleen niet in welke frequentie en/of dit ook is aan te passen ? ) en als volgende week de slimme gasmeter er ook hangt, dan kan ik beiden mooi toevoegen.

Nu een beetje op onderzoek uit en eens kijken naar al die tig mogelijkheden qua schakelaars, timers en events :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Laatst online: 02-10 16:54
JohnBoy32 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:04:
wat is er aan de hand met https://my.domoticz.com?
ik meende zelfs even een commodore 64-scherm te zien (ik krijg het niet meer gereproduceerd); zou dat een grapje zijn of draait dit op een zeer speciale server? 8)7 8)7 8)7
Ja bij mij ook..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZQHl5IC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:23:
[...]
?
Nope, want ik gebruik Kodi niet als hardware in domoticz. Is niks meer dan een schakelaar van de greenwave 6 plug.
[...]
[...]
Misschien dat ik het wel ooit eens op Github gooi.
Is op zich een pagina die alle posters toont, met een filter op genre, een zoekvak, bekeken/niet bekeken enz. Als er op de poster geklikt wordt verschijnt allerlei info over de film (zowat alles wat in Kodi DB beschikbaar is).
Op dat frame staat er dan een knopje 'kijk op kodi'. Dat stuurt een functie aan die kijkt of Kodi online is, indien niet wordt een scene geactiveerd op Domoticz die de stroom van Kodi en TV schakelt, zet de Denon versterker op de juiste ingang en volume etc.
Als alles succesvol verlopen is wordt er naar een pagina geschakeld met wat basisfunctionaliteit van Kodi. Play/stop, update, audio/subtitle stream kiezen etc.
Ik vind het vooral leuk om zulke dingen die een API hebben zelf in een PHP pagina te gooien zodat ze exact doen wat ik ervan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hondapower
Dan heb je direct de http:// versie bezocht en niet de https://

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

jacquesmulders schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:56:

Heb net Domoticz overgezet naar een RPi 3 van een RPi 1 door een vers image op een SD te zetten, backup terugzetten inclusief LUA-scripts, Aeon Z-Stick S2 erin prikken en gaan met die banaan raspberry.

Eerste ervaring zeer positief. Behoorlijk snelheidsverbetering t.o.v. de RPi 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 17:09
Niet zo gek, de pi3 is aanzienlijk sneller als de pi1 :)

Afbeeldingslocatie: https://www.raspberrypi.org/magpi/wp-content/uploads/2016/02/PythonGPIO.png

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Kroontje schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:44:
[...]
Eerste ervaring zeer positief. Behoorlijk snelheidsverbetering t.o.v. de RPi 1!
Die raspberry 1 is ook niet echt het beste systeem om domoticz op te draaien. Ben wel benieuwd naar ervaringen tussen de versie 2 en 3. Vermoed dat het upgraden niet waard is. Gezien de nieuwe pi ook meer stroom eet en wij nu juist die 1 extra watt niet willen :)

[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 04-03-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

I know, had er al achter willen zetten dat het logisch zou zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik ben mij al de hele avond ana het inlezen op mysensors, en ik ben extreem onder de indruk. Ik ben van plan een berg adruino's, sensoren, en NRF24L01 zenders te kopen, en hiermee te gaan experimenteren.

Domoticz gebruik ik samen met RFlink op een Raspberry Pi 2 met Jessy.

Vraag aan de mysensors gebruikers; Wat is in jullie ervaring de beste gateway? Ik ben niet zo handig met programmeren en raspbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51

Kraz

Saving the world

grote_oever schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:50:
[...]

Gezien de nieuwe pi ook meer stroom eet en wij nu juist die 1 extra watt niet willen :)
Bedenk wel dat dat betekend dat je op JAARbasis toch wel een 60 cent duurder uit bent.
Lijkt mij het wel waard gezien de betere performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Kraz schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:09:
[...]

Bedenk wel dat dat betekend dat je op JAARbasis toch wel een 60 cent duurder uit bent.
Lijkt mij het wel waard gezien de betere performance?
Geen idee, dat was eigenlijk mijn vraag. Ik vind de RPi 2 nu niet heel traag reageren in combinatie met domoticz. Zou beste de 40 euro investering willen doen als het echt veel opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 20:32

Pixelmagic

Ubergeek

SuperKris schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:07:
Ik ben mij al de hele avond ana het inlezen op mysensors, en ik ben extreem onder de indruk. Ik ben van plan een berg adruino's, sensoren, en NRF24L01 zenders te kopen, en hiermee te gaan experimenteren.

Domoticz gebruik ik samen met RFlink op een Raspberry Pi 2 met Jessy.

Vraag aan de mysensors gebruikers; Wat is in jullie ervaring de beste gateway? Ik ben niet zo handig met programmeren en raspbian.
Ik heb de netwerk gateway met een uno en een losse netwerk module, werkt echt uitstekend en je houd usb poorten vrij.

Verder werkt mysensors echt prima, moet nog wat verder uitbreiden, heb nu lux meter, barometer, wat temp zaken, twee rgb strips en twee S0 meters er op draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixelmagic op 04-03-2016 23:51 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Pixelmagic schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:50:
[...]

Ik heb de netwerk gateway met een uno en een losse netwerk module, werkt echt uitstekend en je houd usb poorten vrij.

Verder werkt mysensors echt prima, moet nog wat verder uitbreiden, heb nu lux meter, barometer, wat temp zaken, twee rgb strips en twee S0 meters er op draaien.
Je gebruikt dus de ethernet gateway?

Omdat ik al een RF link met arduino Mega 2560 heb, ben ik geneigd een seriele gateway te nemen. Dit beviel namelijk erg goed. Dit was echt plug and play!

Ik kan mij voorstellen dat een ethernet gateway meer configuratie nodig heeft?

USB porten heb ik zat. Van de 4, heb ik er nog maar 1 in gebruik. Wanneer ik moet uitbreiden kan ik altijd nog een hub aansluiten.

Daarnaast probeer ik alles zo gescheiden mogelijk te houden. Hoe meer gateways op het netwerk, hoe groter de kans dat er een keertje een IP adres niet klopt na een reboot.

Of gaan 2 gateways met een arduino op een raspberry niet zo lekker? Deze zullen namelijk al snel dezelfde USB-serieel chipset hebben. Of is dit geen enkel probleem?

Is er trouwens een reden dat je een Uno gebruikt, en geen Nano?
Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.