• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 19:01
Heb net op ibood hunt een Marmitek EasyTouch Panel 10 bedieningspaneel gekocht.
Werkt dat ding icm een RFXCOM RFXtrx433E op domoticz? Ik zie wel x10 ondersteuning staan, maar kan de marmitek zo niet terugvinden.

Anders annuleer ik mijn bestelling :+

het is deze btw http://www.ibood.com/nl/n...-home-automation-kit.html

[ Voor 18% gewijzigd door pierce op 25-02-2016 14:54 ]

5564

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:18
Even een vraag van een tijdje terug, maar waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden.
Ik zie speciale LED Dimmers voor de lagere wattages, zodat ze niet gaan flikkeren en je ze evengoed mooi kunt dimmen. Nu heb ik een lamp met 7 bolletjes erin, van 6 Watt per stuk. Alleen hebben de meeste dimmers een minimale last, dus bij lagere waardes moet een bypass geïnstalleerd worden.
De lampen tezamen zijn meer dan het minimale wattage van de meeste dimmers, maar wanneer ze gedimt zijn, komen ze eronder. Hoe los je zoiets op?
Een dimmer van 0 tot 250 Watt, is ook niet handig, want ik ga niet boven de 50 Watt uitkomen..

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
pierce schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:53:
Heb net op ibood hunt een Marmitek EasyTouch Panel 10 bedieningspaneel gekocht.
Werkt dat ding icm een RFXCOM RFXtrx433E op domoticz? Ik zie wel x10 ondersteuning staan, maar kan de marmitek zo niet terugvinden.

Anders annuleer ik mijn bestelling :+

het is deze btw http://www.ibood.com/nl/n...-home-automation-kit.html
Ja dat werkt. Marmitek is standaard X10.

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
SkorpionNL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:17:
Momenteel heb ik een Blockly script die ik graag om zou willen zetten naar Lua. Het lukt mij alleen niet om meerdere condities te maken zonder steeds een aparte command array te moeten maken.

Blockly script:

[afbeelding]

Nu had ik bedacht om dat via deze manier in lua te doen, maar waarschijnlijk kan dat niet op deze manier en doe ik wat fout. Heeft iemand een idee hoe dit werkend te krijgen is?

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
commandArray = {}
if (devicechanged['IemandThuis'] == 'Off' and otherdevices['Variable:Foscam'] == '0') 

or (devicechanged['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Variable:Foscam'] == '0' and otherdevices['JesperWakker'] == 'Off' and otherdevices['iPhoneIrene'] == 'On') 

or (devicechanged['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Variable:Foscam'] == '0' and otherdevices['iPhoneJesper'] == 'On' and otherdevices['IreneWakker'] == 'Off') 

or (devicechanged['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Variable:Foscam'] == '0' and otherdevices['JesperWakker'] == 'Off' and otherdevices['IreneWakker'] == 'Off')

then
   commandArray['FoscamBewegingsdetectieSwitch']='On'
   commandArray['Variable:Foscam']='1'

end  
return commandArray
Je gebruikt nu een aantal keren devicechanged. Misschien dat zoiets werkt
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}
   if devicechanged['IemandThuis'] then
      if otherdevices['IemandThuis'] == 'Off' and otherdevices['Variable:Foscam'] =='0' then
      elseif otherdevices['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Variable:Foscam'] =='0' then
         if (otherdevices['JesperWakker'] == 'Off' and otherdevices['iPhoneIrene'] == 'On')
         or (otherdevices['iPhoneJesper'] == 'On' and otherdevices['IreneWakker'] == 'Off')
         or (otherdevices['JesperWakker'] == 'Off' and otherdevices['IreneWakker'] == 'Off')
      end
   end
return commandArray

• Tigo72
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-10 14:15
matthijsph schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 06:02:
[...]

Als je de setpoint handmatig kunt instellen binnen Domoticz dan zou je zeggen dat het ook met een script/blockly moet kunnen.
Kun je je huidige script eens posten?
Heu, dat is nu juist waar ik tegen aan loop: ik weet hoe ik een lua of bash script kan gebruiken, maar niet hoe ik er een moet maken.

Het probleem binnen Blocky is dat Nefit Setpoint niet een variabele is die je in een Do/Set regel kunt gebruiken; alleen in de If regel.

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51
Tigo72 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:08:
[...]

Heu, dat is nu juist waar ik tegen aan loop: ik weet hoe ik een lua of bash script kan gebruiken, maar niet hoe ik er een moet maken.

Het probleem binnen Blocky is dat Nefit Setpoint niet een variabele is die je in een Do/Set regel kunt gebruiken; alleen in de If regel.
Vanuit de blocky een http call maken naar Domoticz om setpoint te zetten ?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand een goede 868 transceiver voor domoticz?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
anandus schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:03:
Wellicht worden er nog een paar RFXCOM RFXtrx868X prototypes gemaakt voordat de officiele CE versie beschikbaar komt. Deze ondersteunt nu alleen nog Visonic en FS20 en later worden meer protocollen toegevoegd.

• Krilo_89
anandus schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:03:
De Aeon Labs usb stick uit de start post?

• Tigo72
arjanw848 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Hm, goed idee! Ik ga het proberen. Thx.

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
b_weijenberg schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:48:
[...]

Wellicht worden er nog een paar RFXCOM RFXtrx868X prototypes gemaakt voordat de officiele CE versie beschikbaar komt. Deze ondersteunt nu alleen nog Visonic en FS20 en later worden meer protocollen toegevoegd.
Zijn daar ook (hardware) specificaties van vrijgegeven ?

Speciaal deze specificaties lijken me van belang :

Modulate : ASK/OOK, FSK, GFSK of wellicht een andere ?
Frequentie: welk deel v/d band 868.0-868.800 gehele band of alleen een klein deel ?

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Krilo_89 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:55:
Even een vraag van een tijdje terug, maar waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden.

[...]

Een dimmer van 0 tot 250 Watt, is ook niet handig, want ik ga niet boven de 50 Watt uitkomen..
Ik gebruik ACD-200 dimmers van KAKU. Ik heb per dimmer best veel lampen. Op 1 dimmer zit een 11W E27, en 3x een 7w GU10 spot. Dat werkt prima, ook wanneer ik hem bijna uit dim. Dat geld ook voor een andere dimmer waar 5 lampen van 6W op zitten. Ook deze kan ik heel ver dimmen.

In de slaapkamer heb ik ook zo'n dimmer met een normale gloeilamp. Ik hen hier even een enkel 6W ledje in gedaan om te testen. Het dimbereik (moet je instellen per dimmer) was niet ingesteld voor de LED lamp, dus ik kon hem niet helemaal dimmen. Bij dimmen zo ver als de instelling toe liet werkte de dimmer prima.

Over de KAKU dimmers ben ik zeer tevreden, maar de Ikea LED lampjes maken wel een beetje geluid. In hoeverre dit met een andere dimmer anders zou zijn weet ik niet.

Voor 50 euro heb je een starterskit met 2 dimmers en een afstandsbediening. Ik heb enkele van deze dimmers met minimaal gereedschap omgebouwd naar een inbouw versie. Zeer goedkope oplossing dus.

• SuperKris
Welke oplossingen kennen jullie trouwens om een bestaande wanschakelaar (opbouw) draadloos te maken voor 433mhz met behoud van de normale functionaliteit? Ik wil de verlichting in de gang namelijk tevens aansturen met een deurcontact.

Kaku heeft hier de AWMR-300. Deze heeft echter een nuldraad voor nodig (kan ik aanleggen, maar is verre van ideaal). Daarnaast is hij met 42 x 45 x 13 mm eigenlijk te groot. Ook lijkt deze niet als hotelschakelaar te werken, wat wel mijn voorkeur heeft. Bij het overlijden van de KAKU zal de verlichting dan namelijk gewoon blijven werken.

De KAKU AWMR-230 is niet geschikt voor LED lampen. Ik vermoed dat dit komt omdat hij zijn stoom uit de lamp haalt.

Iemand bekend met zeer compacte ontvangers die hiervoor geschikt zijn?

Edit: Het lijkt er op dat deze iig het probleem van de nuldraad oplost. Ook is hij compact en goedkoop.

https://www.conrad.nl/nl/...ije-veld-70-m-640553.html

Iemand toevallig ervaring met deze?

Wel vraag ik mij af of deze voor een relatief extra hoog stroomverbruik zorgt.

[ Voor 19% gewijzigd door SuperKris op 25-02-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 11:09
Vraagje: ik heb gisteren ook mijn eerste Blockly gebouwd, maar die doet het niet. Hier een plaatje:

Blockly

De fout die ik krijg is:

code:
1
2016-02-26 06:51:00.192 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Grote bol aan ochtend_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'

Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 22:39
Ik ben ook op zoek naar een vergelijkbare oplossing.
Alleen hoe voor kom je dat als je de schakelaar op de originele manier gebruikt de status van aan /uit wijzigt in domoticz?
SuperKris schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:04:
Welke oplossingen kennen jullie trouwens om een bestaande wanschakelaar (opbouw) draadloos te maken voor 433mhz met behoud van de normale functionaliteit? Ik wil de verlichting in de gang namelijk tevens aansturen met een deurcontact.

Kaku heeft hier de AWMR-300. Deze heeft echter een nuldraad voor nodig (kan ik aanleggen, maar is verre van ideaal). Daarnaast is hij met 42 x 45 x 13 mm eigenlijk te groot. Ook lijkt deze niet als hotelschakelaar te werken, wat wel mijn voorkeur heeft. Bij het overlijden van de KAKU zal de verlichting dan namelijk gewoon blijven werken.

De KAKU AWMR-230 is niet geschikt voor LED lampen. Ik vermoed dat dit komt omdat hij zijn stoom uit de lamp haalt.

Edit: Het lijkt er op dat deze iig het probleem van de nuldraad oplost. Ook is hij compact en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 06:52:
Vraagje: ik heb gisteren ook mijn eerste Blockly gebouwd, maar die doet het niet. Hier een plaatje:

[afbeelding]

De fout die ik krijg is:

code:
1
2016-02-26 06:51:00.192 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Grote bol aan ochtend_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: ')' expected near 'comparevariable'

Weekdag mogelijk het probleem. Hoe wordt deze bepaald. Mogelijk dat daar de fout in zit. Als die niet op de juiste manier bepaald kan worden zal hij in dit event ook niet werken en krijg je fouten.

Dus eerst gaan testen of Weekdag wel goed werkt of dat er mogelijk een typefout / teken of iets anders mist.

Zelf gebruik ik geen blocky's meer maar LUA maar ik dacht dat Blocky's niet getriggerd worden als een variable van waarde veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 26-02-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeOO schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:31:
Weekdag mogelijk het probleem. Hoe wordt deze bepaald. Mogelijk dat daar de fout in zit. Als die niet op de juiste manier bepaald kan worden zal hij in dit event ook niet werken en krijg je fouten.

Dus eerst gaan testen of Weekdag wel goed werkt of dat er mogelijk een typefout / teken of iets anders mist.

Zelf gebruik ik geen blocky's meer maar LUA maar ik dacht dat Blocky's niet getriggerd worden als een variable van waarde veranderd.
Weekdag werkt goed, daarvoor gebruik ik een variabele en een andere blockly die aan de hand van is het zaterdag of zondag bepaalt of het 1 of 0 wordt. Ik zie ook dat dat ding verandert.

De trigger is volgens mij niet nodig, want hij voert de blockly gewoon elke minuut uit. Ik krijg in ieder geval elke minuut deze foutmelding in het logbestand.

Ik gokte zelf dat het te maken heeft met dat ik controleer of de sunrise na een bepaalde tijd is. Ik weet niet of ik zomaar dat op die manier kan vergelijken. Aan de andere kant geeft de blockly geen foutmelding bij het opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
SuperKris schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:04:

Ik heb niet specifiek ervaring met de schakelaar die jij aangeeft. Wel met het RSL protocol van conrad. Werkt erg goed naar mijn mening. Alleen moet je wel even opletten als je een RFXcom hebt dat je software type 2 moet inladen. Anders ontvang je de schakelaar niet op domoticz.

Maar heb jij niet een ontvanger nodig om de verlichting te schakelen? Dit is namelijk een zender. of ga je deze voor het deurcontact gebruiken?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:42:
[...]

Weekdag werkt goed, daarvoor gebruik ik een variabele en een andere blockly die aan de hand van is het zaterdag of zondag bepaalt of het 1 of 0 wordt. Ik zie ook dat dat ding verandert.

De trigger is volgens mij niet nodig, want hij voert de blockly gewoon elke minuut uit. Ik krijg in ieder geval elke minuut deze foutmelding in het logbestand.

Ik gokte zelf dat het te maken heeft met dat ik controleer of de sunrise na een bepaalde tijd is. Ik weet niet of ik zomaar dat op die manier kan vergelijken. Aan de andere kant geeft de blockly geen foutmelding bij het opslaan.
Inderdaad zijn die vergelijkingen altijd lastig om ze goed te krijgen.
Probeer anders eens zonder de Sunrise of het dan wel goed gaat. Als je foutmelding verdwijnt weet je waar het probleem zit. Werkt het nog niet dan plaats je dat deel terug en verwijder je een andere deel.

Door het uitsluiten vindt je dan vaak snel het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02
SuperKris schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:35:
[...]

Ik gebruik ACD-200 dimmers van KAKU. Ik heb per dimmer best veel lampen. Op 1 dimmer zit een 11W E27, en 3x een 7w GU10 spot. Dat werkt prima, ook wanneer ik hem bijna uit dim. Dat geld ook voor een andere dimmer waar 5 lampen van 6W op zitten. Ook deze kan ik heel ver dimmen.

In de slaapkamer heb ik ook zo'n dimmer met een normale gloeilamp. Ik hen hier even een enkel 6W ledje in gedaan om te testen. Het dimbereik (moet je instellen per dimmer) was niet ingesteld voor de LED lamp, dus ik kon hem niet helemaal dimmen. Bij dimmen zo ver als de instelling toe liet werkte de dimmer prima.

Over de KAKU dimmers ben ik zeer tevreden, maar de Ikea LED lampjes maken wel een beetje geluid. In hoeverre dit met een andere dimmer anders zou zijn weet ik niet.

Voor 50 euro heb je een starterskit met 2 dimmers en een afstandsbediening. Ik heb enkele van deze dimmers met minimaal gereedschap omgebouwd naar een inbouw versie. Zeer goedkope oplossing dus.
Ik heb wel ondervonden dat de gewone staande lampen van Ikea niet met losse dimmers te schakelen zijn. Dan gaan ze inderdaad herrie maken in flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
luigi87 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb niet specifiek ervaring met de schakelaar die jij aangeeft. Wel met het RSL protocol van conrad. Werkt erg goed naar mijn mening. Alleen moet je wel even opletten als je een RFXcom hebt dat je software type 2 moet inladen. Anders ontvang je de schakelaar niet op domoticz.

Maar heb jij niet een ontvanger nodig om de verlichting te schakelen? Dit is namelijk een zender. of ga je deze voor het deurcontact gebruiken?
Ik gebruik RFlink. Iemand enig idee of die ook compatible is?

Maar ik heb inderdaad een ontvanger nodig ja. Deze komt als "hotelschakeling" over de bestaande schakelaar in dezelfde behuizing als de oude schakelaar.

Zodoende kan ik mijn normale schakelaar gebruiken, maar daarnaast via bewegings sensor of deurcontact ook de verlichting (tijdelijk) aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanw848
Isniedood schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Ik heb geen haast, dan wacht ik daar op! Goed bezig!
Laatste beta zou moeten werken. Hue wijzigingen buiten Domoticz om geven nu ook on/off events binnen Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07
SuperKris schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:17:
[...]

Maar ik heb inderdaad een ontvanger nodig ja. Deze komt als "hotelschakeling" over de bestaande schakelaar in dezelfde behuizing als de oude schakelaar.

Zodoende kan ik mijn normale schakelaar gebruiken, maar daarnaast via bewegings sensor of deurcontact ook de verlichting (tijdelijk) aan zetten.
Ik heb het verkeerd gelezen. dit is inderdaad een ontvanger. En door hem als een hotelschakeling op te nemen met een bestaande schakelaar kan je inderdaad de schakelaar blijven gebruiken en tevens ook hem "remote" schakelen.
Nooit over nagedacht, je hebt mij op ideeën gebracht. Ga dit ook eens toepassen, kan ik meer van de huidige verlichting opnemen in Domoticz.
Alleen 1 nadeel, als je de fysieke schakelaar bediend zie je niet in Domoticz terugkomen dat die al aanstaat.

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperKris
Dennisdn schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:08:
[...]

Ik heb wel ondervonden dat de gewone staande lampen van Ikea niet met losse dimmers te schakelen zijn. Dan gaan ze inderdaad herrie maken in flikkeren.
Niet alle dimmers zijn geschikt voor LED verlichting. Dimmers werken over het algemeen met Fase aansnijding.. De meeste LED lampen "of eigenlijk de (ingebouwde) drivers kunnen hier niet mee omgaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.ledtuning.nl/sites/default/files/styles/large/public/fotos/201406/fase_aansnijding.jpg?itok=NDQ2mvqy

Fase afsnijding werkt vaak wel goed. Zonder er verder op in te gaan, ligt dit aan de werking van de driver.

Afbeeldingslocatie: http://www.ledtuning.nl/sites/default/files/styles/large/public/fotos/201406/fase_afsnijding.jpg?itok=1boMvFhH

Deze dimmers zijn stukken duurder. Mede daarom ben ik met KAKU begonnen. Deze zijn voor LED geschikte dimmers erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 16:02

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb de KAKU AWMR-250 dimmer gehad, deze werkte wel redelijk, alleen wat flikkeringen af en toe en soms moest ik 2 keer drukken om de lamp aan te krijgen.

Nu alles vervangen voor Hue, werkt een stuk beter, geen flikkering meer en natuurlijk altijd aan bij indrukken van de knop. Ja het kost wat...

[ Voor 51% gewijzigd door [RNMC] Viper op 26-02-2016 11:14 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
luigi87 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Ik heb het verkeerd gelezen. dit is inderdaad een ontvanger. En door hem als een hotelschakeling op te nemen met een bestaande schakelaar kan je inderdaad de schakelaar blijven gebruiken en tevens ook hem "remote" schakelen.
Nooit over nagedacht, je hebt mij op ideeën gebracht. Ga dit ook eens toepassen, kan ik meer van de huidige verlichting opnemen in Domoticz.
Alleen 1 nadeel, als je de fysieke schakelaar bediend zie je niet in Domoticz terugkomen dat die al aanstaat.
In principe zie je niet in Domticz terug dat de lamp met de wandschakelaar is aangezet. Daarvoor zou je een zender bij moeten zetten op de lamp of in de schakelaar.

De manier waarop ik met Domoticz werk, vind ik de status niet zo heel belangrijk. Je kan meerdere malen een aan of uit signaal sturen en dat werkt prima. Indien een lamp een signaaltje eens een keer niet ontvangt (werkt bij mij 99,99% van de tijd wel) druk ik gewoon nogmaals op de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Krilo_89 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:49:
[...]

De Aeon Labs usb stick uit de start post?
Ik weet wel dat Zwave op 868Mhz werkt, maar kan je daarmee ook niet-Zwave-dingen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
anandus schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Ik weet wel dat Zwave op 868Mhz werkt, maar kan je daarmee ook niet-Zwave-dingen ontvangen?
Je bedoeld op andere frequenties? Dat kan namelijk niet.
Ik heb nu een Aeon usb stick en een RF Link voor 433Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:47
anandus schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:31:
[...]

Volgens mij werkt dat niet inderdaad. Een Z-Wave stick kan alleen Z-Wave ontvangen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Je bedoeld op andere frequenties?
Nee, zelfde frequentie.
wmn79 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Volgens mij werkt dat niet inderdaad. Een Z-Wave stick kan alleen Z-Wave ontvangen voor zover ik weet.
Dat dacht ik ook, maar omdat het als mogelijkheid genoemd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

arjanw848 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Laatste beta zou moeten werken. Hue wijzigingen buiten Domoticz om geven nu ook on/off events binnen Domoticz.
Lekkere timing zeg ;) Bedankt voor de info! Ik ga eens een beta zoeken dan.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Net 2 Elro bewegingsmelders gekocht. http://www.ibood.com/nl/n...od-bewegingsdetector.html

Deze kun je toch draadloos met domoticz laten schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:31:
Net 2 Elro bewegingsmelders gekocht. http://www.ibood.com/nl/n...od-bewegingsdetector.html

Deze kun je toch draadloos met domoticz laten schakelen?
Volgens mij zijn deze niet draadloos en dienen deze direct verbonden te worden met het licht wat ze gaan schakelen. Zie ook de handleiding waarbij aangegeven staat dat deze ingebouwd moeten worden.

Ze zijn dus helaas niet bruikbaar met domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Wildy schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Volgens mij zijn deze niet draadloos en dienen deze direct verbonden te worden met het licht wat ze gaan schakelen. Zie ook de handleiding waarbij aangegeven staat dat deze ingebouwd moeten worden.

Ze zijn dus helaas niet bruikbaar met domoticz.
Ik zag in de handleiding rechts bovenin 433.92MHz staan, dus ik dacht koop koop koop. Maar verder zie ik weinig over draadloos schakelen ja. Dan gaan ze weer terug denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Ik zag in de handleiding rechts bovenin 433.92MHz staan, dus ik dacht koop koop koop. Maar verder zie ik weinig over draadloos schakelen ja. Dan gaan ze weer terug denk ik :(
Er staat inderdaad heel groot 433.92MHz.. zo groot zelfs dat het me niet opgevallen was! Misschien dat ze dan wel werken...

Zag ze zelf ook voorbij komen maar doordat ik zo snel er niets over kon vinden en alleen iets zag over inbouwen heb ik ze voorbij laten schieten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildy op 26-02-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:16
matthijsph schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:25:
[...]

Je gebruikt nu een aantal keren devicechanged. Misschien dat zoiets werkt
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
commandArray = {}
   if devicechanged['IemandThuis'] then
      if otherdevices['IemandThuis'] == 'Off' and otherdevices['Variable:Foscam'] =='0' then
      elseif otherdevices['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Variable:Foscam'] =='0' then
         if (otherdevices['JesperWakker'] == 'Off' and otherdevices['iPhoneIrene'] == 'On')
         or (otherdevices['iPhoneJesper'] == 'On' and otherdevices['IreneWakker'] == 'Off')
         or (otherdevices['JesperWakker'] == 'Off' and otherdevices['IreneWakker'] == 'Off')
      end
   end
return commandArray
Thanks! Zal het spoedig even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
anandus schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:51:
Nee, zelfde frequentie.
[...]

Dat dacht ik ook, maar omdat het als mogelijkheid genoemd werd?
Bij mijn weten kan zo'n stick alleen om gaan met het z-wave protocol op die frequentie inderdaad.
Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:46:
Zowel handleiding als Elro website zijn er redelijk duidelijk in, je bouwt hem in op de plaats van de wandschakelaar en hij werkt dus bedraad.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Gonadan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:29:
Zowel handleiding als Elro website zijn er redelijk duidelijk in, je bouwt hem in op de plaats van de wandschakelaar en hij werkt dus bedraad.
Dan zou hij alsnog draadloos een signaal kunnen sturen dat hij beweging gezien heeft toch? Of doet die 433.92Mhz helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:06:
Dan zou hij alsnog draadloos een signaal kunnen sturen dat hij beweging gezien heeft toch? Of doet die 433.92Mhz helemaal niets?
Helemaal nergens is te vinden dat hij iets met signalen doet. Er staat alleen een standaardcertificering op de voorkant welke net zo goed standaard overal op kan staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Gonadan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Helemaal nergens is te vinden dat hij iets met signalen doet. Er staat alleen een standaardcertificering op de voorkant welke net zo goed standaard overal op kan staan.
Nee dat klopt, maar je gaat ook niet overal wifi signalen op plakken als je er niets mee doet. Ik vind het in ieder geval raar dat er met die frequentie gegooid wordt, als je er volgens op die frequentie niets mee kan doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:21:
Nee dat klopt, maar je gaat ook niet overal wifi signalen op plakken als je er niets mee doet. Ik vind het in ieder geval raar dat er met die frequentie gegooid wordt, als je er volgens op die frequentie niets mee kan doen ;).
Gegooid? Laat ik het even samen vatten:
• Op de plaatjes staat er niets over.
• In de omschrijving van Ibood staat er niets over.
• In de specificaties staat er niets over.
• In de handleiding van dropbox staat er niets over, behalve één frequentie bij de CE en R&TTE keuring.
• Op de Elro website staat niets in de omschrijving.
• Op de Elro website staat niets in de specificaties.
• In de handleiding van de Elro website staat de frequentie niet genoemd.

Op mij komt het over als wat wishful thinking gevoed door het betere knip en plakwerk van Ibood. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Gonadan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Gegooid? Laat ik het even samen vatten:
• Op de plaatjes staat er niets over.
• In de omschrijving van Ibood staat er niets over.
• In de specificaties staat er niets over.
• In de handleiding van dropbox staat er niets over, behalve één frequentie bij de CE en R&TTE keuring.
• Op de Elro website staat niets in de omschrijving.
• Op de Elro website staat niets in de specificaties.
• In de handleiding van de Elro website staat de frequentie niet genoemd.

Op mij komt het over als wat wishful thinking gevoed door het betere knip en plakwerk van Ibood. ;)
Met gegooid bedoelde ik niet dat ik platgegooid wordt met de teksten, want die ontbreken juist overal. Als je een apparaat koopt met een bluetooth of wifi icoon erop, dan ga je ervan uit dat dat erop zit, maar als er nergens wat over verteld wordt, ga je twijfelen. Dat doe ik hier dus ook ;).
Omdat ik zelf verder ook geen info kan vinden of het er wel op zit, gaan ze misschien weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02
Misschien hebben ze andere types/serienummers waar de functie 433 wel op zit. Heb met andere apparaten wel eens ondervonden dat gebruiksaanwijzingen algemeen zijn voor verschillende types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
SuperKris schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:17:
[...]

Op deze link staat alle hardware waarmee RFLink compatible is http://www.nemcon.nl/blog2/2015/07/devlist
Ik zie RSL er meerdere keren bij staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Ik zie in het topic vaak mensen nogal erg veel moeite hebben om LED lampen te dimmen.

LED's werken op een gelijkspanning. Dit zorgt ervoor dat de gangbare AC-dimmer met faze aansnijding niet of slechts beperkt bruikbaar is.

Een 'goedkoop' alternatief kan zijn om 5/6/12/24v LED lampen in je bestaande armatuur in te bouwen en het armatuur dan via een DC adapter te voeden. In de armatuur plaats je dan een 433MHz RF-dimmer ontvanger die de LED met PWM stuurt.
Op die manier kun je de LED tussen 0% en 100% instellen. (meestal zonder bijgeluiden :) )
Alle onderdelen kunnen meestal wel in een bestaand armatuur ingebouwd worden. Het grootste onderdeel is de DC adapter, de grootte hiervan wordt bepaald door het maximale vermogen v/d aangesloten LED's.

De 433MHz dimmer is van dit type:
voor 1-kleur LED's http://nl.aliexpress.com/...96-40c5-ad41-6609d5961c7c
voor RGB led's http://nl.aliexpress.com/...96-40c5-ad41-6609d5961c7c

De ontvanger is een klein printje met een 433MHz ontvanger, decoder, processor (die een beperkt aantal voorgeprogrammeerde instellingen kent) en PWM-fet-schakelaar(s). Het protocol is het EV1527 protocol wat ook door veel PIR, alarm en raam/deur sensors wordt gebruikt. Je kunt d.m.v. de meegeleverde RF-afstandbediening Domoticz alle code's inleren. ( RFLink kan in ieder geval deze code's ontvangen en ook weer uitzenden ). De meegeleverde afstandbediening is van speelgoed kwaliteit maar wel bruikbaar.

Een klein minpuntje aan deze oplossing is dat het AAN en UIT zetten met dezelfde code/knop gebeurt, wat betekent dat Domoticz nooit 100% zeker kan zijn over de aan/uit toestand. Dit is te omzeilen door de lamp met een bestaande draadloze schakelaar aan/uit te zetten.

N.B. let bij het bestellen van dit 'draadloze' type altijd op dat er 433MHz versie wordt bedoeld en niet InfraRood. Het verschil zie je haast niet, er zit een klein gaatje in de A.B. waar de IR-led achter zit. In de RF A.B. is geen IR-led aanwezig. Er moet RF-Wireless op staan en in de specificatie moet duidelijk 433.92MHz worden vermeld, dan weet je dat Domoticz het kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Krilo_89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:51:
Met gegooid bedoelde ik niet dat ik platgegooid wordt met de teksten, want die ontbreken juist overal. Als je een apparaat koopt met een bluetooth of wifi icoon erop, dan ga je ervan uit dat dat erop zit, maar als er nergens wat over verteld wordt, ga je twijfelen. Dat doe ik hier dus ook ;).
Omdat ik zelf verder ook geen info kan vinden of het er wel op zit, gaan ze misschien weer terug.
Waar staat het er dan op? Want zoals ik net beschreef heb ik het alleen maar gevonden op de onofficiële handleiding van Ibood. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:10:
[...]

Waar staat het er dan op? Want zoals ik net beschreef heb ik het alleen maar gevonden op de onofficiële handleiding van Ibood. :P
Anders bel je toch gewoon even het telefoonnummer wat onder:
CE + R&TTE
APPROVED
433.92MHz.
staat

0900-2088888 lokaal tarief

Gewoon wat geduld en ik wed dat je voor maandagmiddag bevestiging hebt dat dit apparaat geen 433.92MHz connectiviteit heeft. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:35
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar hopelijk wel de juiste kennis.

Ik ben aan het kijken naar het aansturen van onder andere verlichting via domoticz. Aangezien het spul op 433 mhz hier niet goed werkt wil ik gelijk z-wave gebruiken. Dat 433 mhz schakelaars niet goed werken merk ik aan mijn weerstation, regelmatig is deze zijn externe sensoren kwijt en de buitenlamp die met een bewegingsdetector de buitenlamp aan moet zetten regelmatig het licht niet aan zet (terwijl er echt beweging is in het bereik).

Nu zat ik te kijken voor de verlichting in diverse ruimtes naar de Fibaro Dimmer module v2 (FGD-212) aangezien de meeste alternatieven die ik gezien heb 3 draads werken en dat lastig haalbaar is hier. Bij deze dimmer lees ik in de handleiding dat er per module maar 1 trafo aangesloten mag worden. Op dit moment heb ik strings van (parallel geschakelde) dimbare LED spotjes (12VDC, 9Watt) met ieder hun eigen driver. Ik heb niet kunnen vinden of ik deze dimmer hier succesvol voor kan zetten of dat dat niet gaat werken. Kan iemand hier daar misschien iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Dennis schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 06:52:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XMRT70EwUCkWBl4nZfblkK5O/full.png

De fout die ik krijg is:

code:
1

Ik neem aan dat je deze scenes wil activeren als het weekdag 1 is en het 6:00u is mits zonsopkomst al plaatsgevonden heeft die dag?
Maak er dan eens:
If [Var Weekdag = 1] and [Time = 06:00] and [Time > Sunrise]
van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Ik zou graag willen weten wanneer er post in m'n brievenbus wordt gegooid. Ik woon op de 3e etage. Ik heb het geprobeerd met een kaku bewegingssensor. Maar die haalt het net tot de 2e etage. Dus ik heb iets nodig met een betere ontvangst. Ik heb een rfxcom.
Heeft iemand iets wat wel 3 verdiepingen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
tozzke schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:49:
Ik neem aan dat je deze scenes wil activeren als het weekdag 1 is en het 6:00u is mits zonsopkomst al plaatsgevonden heeft die dag?
Maak er dan eens:
If [Var Weekdag = 1] and [Time = 06:00] and [Time > Sunrise]
van ;)
Ja, ik heb hem even aangepast om te "debuggen" waar het door komt en inderdaad ging het laatste stukje van mijn Blockly niet goed. Nu doet hij het wel.

Ik wil eigenlijk een andere tijd gebruiken, als de zon die dag vòòr 05:50 op komt, dan moet die lamp helemaal niet aan. Daarmee wil ik voorkomen dat de lamp voor 1 minuut aan gaat en dan weer uit.

In ieder geval moet hij alleen aan als zonsopkomst nog niet is geweest, want met deze timer zet ik hem aan en ik zet hem X minuten na zonsopkomst juist weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

If [Var Weekdag = 1] and [Time > 05:50] and [Time < Sunrise] (and [lamp uit die scene] = Off)*1 ?

*1 om retriggeren te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 22:39
Kitser schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:21:
Ik zou graag willen weten wanneer er post in m'n brievenbus wordt gegooid. Ik woon op de 3e etage. Ik heb het geprobeerd met een kaku bewegingssensor. Maar die haalt het net tot de 2e etage. Dus ik heb iets nodig met een betere ontvangst. Ik heb een rfxcom.
kaku deurcontact op de binnnenkant van de klep monteren gaat hij met 433 mhz naar je rfxcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
joostnl schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:54:
[...]

kaku deurcontact op de binnnenkant van de klep monteren gaat hij met 433 mhz naar je rfxcom
Ik gebruik ook een kaku deurcontact voor mijn brievenbus buiten. Alleen ben ik bang omdat hij zegt dat die de kaku bewegings sensor al geprobeerd heeft hij dit niet gaat halen tot de 3e etage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je kan halverwege een signaalversterker hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dingetje waar ik net niet helemaal uit kom tijdens mijn internet zoektochten.

Naast een raspberry met domoticz heb ik een htpc (windows 10) die kodi draait met steam en wat andere neven programma's deze heeft een always on functie waardoor deze opstart wanneer er spanning op geschakeld word. Welke in mijn geval gebeurt door een powernode 6.
Nu wil ik in plaats van bruut de spanning eraf te klappen elke keer het apparaat mooi laten afsluiten.
Echter loop ik steeds tegen het script gedoe binnen domoticz aan. Al een paar keer geprobeert onder andere lua werkend te krijgen, maar ergens doe ik iets fout en heb ik tot nu toe alles in blockly gebouwd.

Wat is de makkelijkste manier om windows remote te laten afsluiten? Er zijn opties via kodi maar die werken dan weer niet als ik net in steam een game aan het spelen ben en vice versa

Ben benieuwd of er iets is wat ik over het hoofd heb gezien. Moet namelijk niet moeilijk zijn lijkt mij gezien er in elk programma (steam, kodi,chrome launcher)een shutdown functie zit die ik ook via een mobiele app of browser kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:28:
Ik zit met een dingetje waar ik net niet helemaal uit kom tijdens mijn internet zoektochten.

Naast een raspberry met domoticz heb ik een htpc (windows 10) die kodi draait met steam en wat andere neven programma's deze heeft een always on functie waardoor deze opstart wanneer er spanning op geschakeld word. Welke in mijn geval gebeurt door een powernode 6.
Nu wil ik in plaats van bruut de spanning eraf te klappen elke keer het apparaat mooi laten afsluiten.
Echter loop ik steeds tegen het script gedoe binnen domoticz aan. Al een paar keer geprobeert onder andere lua werkend te krijgen, maar ergens doe ik iets fout en heb ik tot nu toe alles in blockly gebouwd.

Wat is de makkelijkste manier om windows remote te laten afsluiten? Er zijn opties via kodi maar die werken dan weer niet als ik net in steam een game aan het spelen ben en vice versa

Ben benieuwd of er iets is wat ik over het hoofd heb gezien. Moet namelijk niet moeilijk zijn lijkt mij gezien er in elk programma (steam, kodi,chrome launcher)een shutdown functie zit die ik ook via een mobiele app of browser kan gebruiken.
Volgens mij staat hier beschreven hoe je dat kunt doen. Weliswaar script, maar vooral copy/paste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
De ene 433MHz zender is niet gelijk aan de andere 433MHz zender.
Je hebt zenders die vanuit een 3 volt knoopcel worden gevoed en je hebt zenders die met een 12 volt type A23 worden gevoed. In het algemeen geldt dat hoe hoger de spanning hoe groter het zendvermogen en dus ook het bereik. Ook hebben sommige zenders een klein printspoor wat als antenne dient en andere hebben een kwart golf spriet. In het algemeen geldt dat hoe groter de antenne , mits in resonantie, hoe sterker het zendsignaal .

Dus misschien gaat het wel lukken met zo´n raam/deur sensor die op 12 volt werkt en een uittrekbaar sprietantennetje heeft.
http://nl.aliexpress.com/...3e-4e0e-b268-144822a671b4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsph schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Volgens mij staat hier beschreven hoe je dat kunt doen. Weliswaar script, maar vooral copy/paste...
Dankjewel die had ik inderdaad ook gevonden.
Maar zoals ik al zei ik weet niet wat I verkeerd doe, echter alles wat ik via scripting doe functioneerd bij mij om de een of andere reden niet.
Zo ook dit niet. heb letterlijk alles exact gedaan wat er in dat forum staat en er gebeurt niks. in mijn domoticz logfile zie ik alleen maar.
2016-02-27 16:58:37.292 (Dummieswitches) Lighting 1 (KODI PC uit)

Ik heb in windows 10 special de "superior" administrator account geactiveerd en een wachtwoord toegevoegd dus ook dat zou moeten kloppen.

Echter helemaal niks.

Als voorbeeld:
-ik heb dit destijds met het ping script van chopperrob ook gehad. ik kopieer letterlijk 1op1 alles wat er staat en toch functioneerd het niet om de een of andere reden.
-lua scripts idem gebeurt helemaal niks

start ik het script handmatig doormiddel van chmod +x verandert er ook niks.
Doe ik dat onder root rechten idem nog niks.
Ondertussen al meerdere dingen uitgewisseld raspberry, kaartje, versies.
Niks lijkt te werken behalve alles wat ik via de gui doe.
Ik twijfel er niet over dat de fout bij mijzelf lig, maar ik ben wat scripting betreft volledig radeloos, en heb geen idee waardoor de boel bij mij nooit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
Kijk eens naar mysensors en dan met een externe antenne. Dingen schijnen een bereik te hebben van een kilometer. Dit zaak altijd minder worden binnen een dan zeker in de brievenbus maar het bereik moet ruim voldoende zijn.
Je hebt dan een gateway en een sensor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
tlpeter schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:20:
[...]

Kijk eens naar mysensors en dan met een externe antenne. Dingen schijnen een bereik te hebben van een kilometer. Dit zaak altijd minder worden binnen een dan zeker in de buurt van maar het bereik moet ruim voldoende zijn.
Je hebt dan een gateway en een sensor nodig.
Eens even kijken of dat te betalen is (heb een beperkt budget)
joostnl schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:54:
[...]

Ik denk dat een kaku bewegingssensor net zo ver komt als een deursensor?
lexi1986 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Ik gebruik ook een kaku deurcontact voor mijn brievenbus buiten. Alleen ben ik bang omdat hij zegt dat die de kaku bewegings sensor al geprobeerd heeft hij dit niet gaat halen tot de 3e etage.
Juist. Dat denk ik ook.
costo schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:33:
[...]

De ene 433MHz zender is niet gelijk aan de andere 433MHz zender.
Je hebt zenders die vanuit een 3 volt knoopcel worden gevoed en je hebt zenders die met een 12 volt type A23 worden gevoed. In het algemeen geldt dat hoe hoger de spanning hoe groter het zendvermogen en dus ook het bereik. Ook hebben sommige zenders een klein printspoor wat als antenne dient en andere hebben een kwart golf spriet. In het algemeen geldt dat hoe groter de antenne , mits in resonantie, hoe sterker het zendsignaal .

Dus misschien gaat het wel lukken met zo´n raam/deur sensor die op 12 volt werkt en een uittrekbaar sprietantennetje heeft.
Deze heb ik ook. Maar die haalt het helaas ook niet.
Dat zou wel in m'n berging kunnen. Die zit op de eerste. Maar of dat voldoende is weet ik niet. Ik zou eens kunnen testen of ik tot in de berging kom. Thanx.

Edit:
Zojuist geprobeerd met deze:

En daarmee kom ik tot in de berging. Dus een versterker lijkt een goed idee inderdaad.
Werkt die signaalversterker aex-701 van KAKU op een rfxcom?
Lijkt mij wel eigenlijk. Want die deursensor of bewegingssensor stuurt het signaal naar die signaalversterker en die stuurt hem weer door naar de rfxcom. Toch?

Heb ook gekeken of er zoiets op AliExpress (voor wèinig) te vinden is. Maar heb nog niks kunnen vinden. Iemand anders misschien?

[ Voor 14% gewijzigd door Kitser op 27-02-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Edit:

En daarmee kom ik tot in de berging. Dus een versterker lijkt een goed idee inderdaad.
Lijkt mij wel eigenlijk. Want die deursensor of bewegingssensor stuurt het signaal naar die signaalversterker en die stuurt hem weer door naar de rfxcom. Toch?

Heb ook gekeken of er zoiets op AliExpress (voor wèinig) te vinden is. Maar heb nog niks kunnen vinden. Iemand anders misschien?
[/quote]

Geeft deze dan wel een open en close signaal af ? heb er een stuk of 6 liggen maar die geven dus alleen een open signaal en nooit meer een close jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
YoshiBignose schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:38:
[...]

Forest Shuttle, met een Aeotec Z stick :P

Goedkoop is het niet, de gordijnrails kostte me ongeveer €650, maar was wel 6.5 meter. Gordijn was ongeveer €300. Al met al vind ik het voor een vrij groot raam in m'n woonkamer het geld nog wel waard, de lamellen van de vorige bewoners waren toch helemaal kapot en omdat het in 4 delen was gesplitst moest je iedere dag aan 8 koortjes frummelen. Dit is wel ff beter, ze gingen net dicht automatisch 8) (zonsondergang)
Welk type zwave module heb je, die met het externe kastje? Is de forest zwave standaard ondersteund door Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 19:08
PCU Barneveld schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:54:
Edit:

[/quote]

Geeft deze dan wel een open en close signaal af ? heb er een stuk of 6 liggen maar die geven dus alleen een open signaal en nooit meer een close jammergenoeg.
Die aex-701 werkt niet direct met Domoticz samen.
Met andere woorden je kan niks aansturen.
Enige wat hij doet is het signaal welke dmv de learn knop op de aex-701 hebt ingeleerd versterken.
Maar dat hij werkt is wel zeker, sinds eergisteren ook een gekocht voor wat modules in de tuin die zo nu en dan een signaal misten ivm beton, glas ect.
Gelijk ff getest op moeders der huis, open ruimte +/- 70mtr en kan bij haar de verlichting schakelen.
Zou alleen niet een hele event aanhangen.
Ding zend een burst signaal van 3 seconden uit.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eigenlijk een best domme vraag, maar somehow lukt me een relatief simpele Event niet helemaal.

In het toilet een Fibaro 2x switch, aan P1 zit de lamp, P2 heeft een afzuig fan.

Ik wil, dat de fan pas gaat draaien als iemand minstens 70 seconden (kan nog getweaked worden ;) ) op het toilet zit. Als niemand meer op het toilet aanwezig is, moet de fan weer uit na 240 seconden.

Dus maak ik iets simpels:

Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/fan-fail.png

Echter, nu gaat de fan dus altijd aan na 70 seconden, ongeacht of hiervoor de lamp alweer uitgezet is.

Eigenlijk moet ik dus iets hebben als IF = ON after xx seconds, maar die functie vind ik niet.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 22:48

Grvy

Bot

Wat zijn "Activation Devices" bij Scenes? ik kan hier op google ook niks over vinden.. nieuwste versie van Domoticz..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grvy schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:41:
Wat zijn "Activation Devices" bij Scenes? ik kan hier op google ook niks over vinden.. nieuwste versie van Domoticz..
Ik gok knoppen om een scene aan te zetten, bijv wandschakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 22:48

Grvy

Bot

anandus schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:53:
[...]
Ik gok knoppen om een scene aan te zetten, bijv wandschakelaar?
maar zonder die dingen kan ik geen scene maken? bijv; ik wil dat als mn lamp aangaat (op tijd) mn tv aangaat etc. Maar die vereist een activation device?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Madshark schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:14:
Eigenlijk een best domme vraag, maar somehow lukt me een relatief simpele Event niet helemaal.

In het toilet een Fibaro 2x switch, aan P1 zit de lamp, P2 heeft een afzuig fan.

Ik wil, dat de fan pas gaat draaien als iemand minstens 70 seconden (kan nog getweaked worden ;) ) op het toilet zit. Als niemand meer op het toilet aanwezig is, moet de fan weer uit na 240 seconden.

Dus maak ik iets simpels:

Afbeeldingslocatie: http://contra.leeghanger.nl/fan-fail.png

Echter, nu gaat de fan dus altijd aan na 70 seconden, ongeacht of hiervoor de lamp alweer uitgezet is.

Eigenlijk moet ik dus iets hebben als IF = ON after xx seconds, maar die functie vind ik niet.
Iemand een idee ?
het onderstreepte dikgedrukte kan alleen met lua maar met blockly kun je wel iets soortgelijks krijgen met wat meer regeltjes en variabele ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L6QnwNm.png

Blockly triggert niet op een variabele als diezelfde variabele in de uitkomst veranderd wordt. Vandaar de schakelaars die ook in de uitkomst staan.
Nadeel van dit blijft dat als je snel de schakelaar bedient, hij gewoon de uitkomsten blijft verwerken en dus de variabele in de "war" kan raken waardoor de fan niet aan zal gaan. Dat is enkel met Lua netter op te lossen.
tijden dienen uiteraard aangepast te worden op jouw situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:02:
[...]

maar zonder die dingen kan ik geen scene maken? bijv; ik wil dat als mn lamp aangaat (op tijd) mn tv aangaat etc. Maar die vereist een activation device?
Nee, dat hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Hoe kan ik m.b.v een fibaro bewegingssensor iets besturen.

Ik heb een fibaro multisensor gekoppeld in domoticz en ik zie hem in de log verschijnen als ik langs loop, hij lijkt dus goed geinstalleerd te zijn:
Name: multisensor 01 Motion
2016-02-28 11:53:35 Off
2016-02-28 11:53:04 On
Ik heb een super simpele blokly gemaakt om te testen: als er beweging gezien is wil ik een melding in het logbestand zetten. Het event is active.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/CvVOLvrRb4eLg8rW2LdvRQh_YC8rAVcBmvFccnHcKDdHd_qxc7adoINRVw6fbd6s8xFGIraZevoXbBNH_T6AaUOgzOPXmPHL8SWA0Jr5Xxbu0GSUGRDpDlujUTDxRg8_pMyyGup8Q0QKMFmMk8H51t0sbgmf9E63WunfhBEZYL7oFqIi9-l-MCtZ2KFOKtZ_72PhTurJRP_2emtn9gcXNRrCBIW_CrRJgPXA2KhpIurxXx9Dkn7RUIcHi1-yiHNC19yiDln73zvJNDLq9te1LxRupwIEZnKit_BucX8Cnv2IPufPE7epqenFP5h9LMDzE-NXyut5g1SIV_roPfufOtcQOFex3Dyl4dGDUBmMAxZtpRD_9eDTPt1XKYPN--0lfzkeVckeQgkCHNfB_kkudPYpSY6LO-ddTf7Aqa493PbXcc_vT4bBCGS4H7z1Z2AALxp_Q2Lzi7nKqbSewMM2B6Ftgod3lnh2qcu-erKvZndRZuG8hqTWCDEQa-tvbiJXJvgC_oA2gn7cbwlFX4tNT1B7ixYFp4MP1UYOO5h8-ZbxrQKnWgoRdECeXjJ4wvHrQrIu=w390-h89-no

Helaas, er gebeurt niks.
2016-02-28 11:52:46.902 EventSystem: reset all events...
2016-02-28 11:53:04.405 (ZME_UZB1_ZWAVE) Light/Switch (multisensor 01 Motion)
2016-02-28 11:53:08.276 (ZME_UZB1_ZWAVE) Lux (multisensor 01 lux)
2016-02-28 11:53:35.038 (ZME_UZB1_ZWAVE) Light/Switch (multisensor 01 Motion)
Ik zie wel dat de bewegingsdetector getriggerd wordt in het logbestand maar het blockly doet niks, ik krijg geen extra logging te zien. Ik had verwacht ook de tekst "er is iemand thuis" te zien staan.
Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd maar kom er niet uit. Kan iemand me een stukje op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Dutchgrover schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:14:
Hoe kan ik m.b.v een fibaro bewegingssensor iets besturen.

Ik heb een fibaro multisensor gekoppeld in domoticz en ik zie hem in de log verschijnen als ik langs loop, hij lijkt dus goed geinstalleerd te zijn:

[...]

Ik heb een super simpele blokly gemaakt om te testen: als er beweging gezien is wil ik een melding in het logbestand zetten. Het event is active.

[afbeelding]

Helaas, er gebeurt niks.

[...]

Ik zie wel dat de bewegingsdetector getriggerd wordt in het logbestand maar het blockly doet niks, ik krijg geen extra logging te zien. Ik had verwacht ook de tekst "er is iemand thuis" te zien staan.
Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd maar kom er niet uit. Kan iemand me een stukje op weg helpen.
Probeer eens het control block ZONDER plus....
dit komt echt te vaak voorbij.... kan het niet in de topic start?
Die mét plus is alleen geschikt voor events vanaf 2 regels, heb je maar één regel dan moet je die zonder plus pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Die is eerder voorbij gekomen. Je gebruikt de verkeerde IF. Je moet die hebben zonder +-je. Nu ziet domoticz de statement als een IF/Then/Else, maar je hebt geen else.
tozzke schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Probeer eens het control block ZONDER plus....
dit komt echt te vaak voorbij.... kan het niet in de topic start?
Die mét plus is alleen geschikt voor events vanaf 2 regels, heb je maar één regel dan moet je die zonder plus pakken
Owh, ik moet niet op andere websites gaan kijken terwijl ik aan het reageren ben. Jou bericht stond er net nog niet...

[ Voor 20% gewijzigd door grote_oever op 28-02-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
mijn dank is groot _/-\o_

Ik was al bang dat het iets 'doms' zou zijn. Hij doet het nu perfect:
2016-02-28 14:12:42.498 Er is iemand thuis
2016-02-28 14:12:42.498 EventSystem: Event triggered: iemandthuis_1
2016-02-28 14:12:42.479 (ZME_UZB1_ZWAVE) Light/Switch (multisensor 01 Motion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
CeedeBee schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:06:
[...]

Welk type zwave module heb je, die met het externe kastje? Is de forest zwave standaard ondersteund door Domoticz?
Het is geen extern kastje, ik kon bij een webwinkel Zwave aanklikken als optie maar de motor is gewoon 1 geheel.

Ik heb zo'n zwave stick in m'n pc die domoticz herkent en die is gekoppeld aan de gordijnen. Was allemaal vrij eenvoudig en werkt nog steeds prima.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer die Firefox gebruiken icm Domoticz Beta.
De laatste tijd krijg ik 6 van de 10 keer als ik Domoticz opstart de melding dat de Browser Cache vernieuwd wordt.

Voorheen was dit vele minder vaak en niet echt handig als je de pagina opent je eerst moet wachten tot dit klaar is. Ook op de iPad gebeurt dit nu zeer vaak en dan is de pagina ook niet vooruit te krijgen tot dit klaar is. Met Google Chrome gaat dit vrij snel maar met Firefox op de PC of Safari op de iPad schiet dat niet op.

Maar dat zijn nu net de browsers die ik graag gebruik. Iemand tips hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigo72
arjanw848 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Helaas, het lukt (mij) niet om het setpoint van de Nefit Easy te veranderen op deze manier. Ik dacht dat dit via een json zou moeten kunnen maar de server (<localhost>:3000) wordt niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
Tigo72 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:27:
[...]

Helaas, het lukt (mij) niet om het setpoint van de Nefit Easy te veranderen op deze manier. Ik dacht dat dit via een json zou moeten kunnen maar de server (<localhost>:3000) wordt niet gevonden.
Draait Domoticz op poort 3000 ? Of is dat de Nefit Easy gerelateerde webserver ? Is er een setpoint switch aanwezig in Domoticz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:28:

Ik denk niet zozeer dat het 'gedoe' is in Domoticz, maar meer Linux en/of Windows gerelateerd. Ik kreeg het in eerste instantie ook niet voor elkaar. Rare foutmelding in Linux wat het lastig maakte om te troubleshooten. Uiteindelijk lag het aan Windows waar ik het account rechten moest geven om aan te loggen als een batchjob (volgens mij). Daarnaast kon het scriptje niet overweg met een wachtwoord waar een '-' in zat.

Werkt je script wel op het moment dat je deze uitvoert vanuit de command line van je Raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Iemand al enig idee of Domoticz op de Pi3 werkt?
wel handig met de wifi en bluetooth onboard:)
(voor de snelheid t.o.v. de pi2 hoe je het volgens mij niet echt te doen..)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigo72
arjanw848 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Draait Domoticz op poort 3000 ? Of is dat de Nefit Easy gerelateerde webserver ? Is er een setpoint switch aanwezig in Domoticz ?
De Easy HTTP server draait op die poort (3000) - binnen een docker container. Domoticz zit op een andere poort. Setpoint kun je uitlezen binnen Domoticz; handmatig veranderen van die switch kan ook. Maar binnen Blocky er is geen variabele waarmee het setpoint kan worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
Tigo72 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:18:
[...]

De Easy HTTP server draait op die poort (3000) - binnen een docker container. Domoticz zit op een andere poort. Setpoint kun je uitlezen binnen Domoticz; handmatig veranderen van die switch kan ook. Maar binnen Blocky er is geen variabele waarmee het setpoint kan worden ingesteld.
Vanuit Blocky direct de setpoint switch (voor mij idx=4) zetten met een json call naar het ip adres en http poort (bij mij is dat 10.0.1.9:8282) van Domoticz. De waarde 17 is de temperatuur.

Let op, ik heb geen username/password gezet voor lokale aanroepen binnen Domoticz.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/b5g01v.png

[ Voor 6% gewijzigd door arjanw848 op 29-02-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:21:
Iemand al enig idee of Domoticz op de Pi3 werkt?
wel handig met de wifi en bluetooth onboard:)
(voor de snelheid t.o.v. de pi2 hoe je het volgens mij niet echt te doen..)
Ja hoor werkt, Qua snelheid zou het wel iets sneller moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

dat geloof ik ook wel hoor maar de pi2 is an sich snel zat imho.
de pi2 t.o.v. de piB was wel een hele (nodige) verbetering destijds.
Maarre snap domoticz ok die bluetooth en eventueel de Wifi instellingen denk je?
Ik heb in mijn garage een die ik via wifi (stick) heb verbonden maar dit heb ik nooit stabiel genoeg gekregen...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
Is er al een lijstje met Chinese 433mhz zenders en ontvangers die compatible zijn met Domoticz en RFlink/RFXcom?

Zo niet misschien eens een goed moment om mee te beginnen. Zelf ben ik nu op zoek naar de volgen dingen. Ik heb een Raspberry met RFlink en Domoticz

Indoor termperatuur (en eventueel luchtvochtigheid) sensoren. Ik had via dit topic deze op AliExpress gevonden.
Is dit een de meest geschikte en goedkope oplossing, of zijn er andere betere of goedkopere opties?

Voor deursensoren heb ik deze op AliExpress gevonden. Is deze in jullie ervaring compatible? Hij is mega goedkoop, wat uiteraard ideaal is, maar de antenne vind ik erg lelijk.
Deze vind ik dan al stukken mooier. Helaas is hij wel veel duurder, maar nog steeds goedkoop. Iemand toevallig een idee of deze compatible is?

In dit topic had ik ook al deze RGB led controler en deze witte LED controler gevonden. Deze zijn echt wel extreem goedkoop, dus ik ga even kijken hoe goed ze samenwerken met domoticz.

Voor PIR sensoren zie ik vooral dit type veel op Aliexpress Kan iemand bevestigen of deze compatible is? Deze oplossing is erg goedkoop, maar mede om de uitschuifbare antenne, vind ik deze weer niet zo mooi.
Deze, deze, of deze, vind ik dan stukken mooier, maar zullen deze samen werken met mijn RFlink op mijn rasberry pi?

Ook andere tips voor hardware zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigo72
arjanw848 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Vanuit Blocky direct de setpoint switch (voor mij idx=4) zetten met een json call naar het ip adres en http poort (bij mij is dat 10.0.1.9:8282) van Domoticz. De waarde 17 is de temperatuur.

Let op, ik heb geen username/password gezet voor lokale aanroepen binnen Domoticz.

[afbeelding]
Ah op die manier! 8)7 Ik ga het vanavond meteen uitproberen; moet werken inderdaad. Dank je wel voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik wil graag een kaku schakelaar na een uur weer zelf uit laten schakelen.

Hiervoor gebruikte ik in een blokly event:

If kaku = on do set kaku = off after 3600 seconds

Dit heeft een hele tijd gewerkt, maar nu ook al een hele tijd niet meer. De blokly is actief, de kaku reageert op domoticz, maar dus niet meer op deze blokly.

Iemand een idee waarom, of misschien een andere oplossing?

[ Voor 190% gewijzigd door raven22 op 29-02-2016 14:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
SuperKris schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:58:
Is er al een lijstje met Chinese 433mhz zenders en ontvangers die compatible zijn met Domoticz en RFlink/RFXcom?

Zo niet misschien eens een goed moment om mee te beginnen. Zelf ben ik nu op zoek naar de volgen dingen. Ik heb een Raspberry met RFlink en Domoticz

Indoor termperatuur (en eventueel luchtvochtigheid) sensoren. Ik had via dit topic deze op AliExpress gevonden.
Is dit een de meest geschikte en goedkope oplossing, of zijn er andere betere of goedkopere opties?

Voor deursensoren heb ik deze op AliExpress gevonden. Is deze in jullie ervaring compatible? Hij is mega goedkoop, wat uiteraard ideaal is, maar de antenne vind ik erg lelijk.
Deze vind ik dan al stukken mooier. Helaas is hij wel veel duurder, maar nog steeds goedkoop. Iemand toevallig een idee of deze compatible is?

In dit topic had ik ook al deze RGB led controler en deze witte LED controler gevonden. Deze zijn echt wel extreem goedkoop, dus ik ga even kijken hoe goed ze samenwerken met domoticz.

Voor PIR sensoren zie ik vooral dit type veel op Aliexpress Kan iemand bevestigen of deze compatible is? Deze oplossing is erg goedkoop, maar mede om de uitschuifbare antenne, vind ik deze weer niet zo mooi.
Deze, deze, of deze, vind ik dan stukken mooier, maar zullen deze samen werken met mijn RFlink op mijn rasberry pi?

Als je een antenne lelijk vind dan kun je deze lossolderen van de print, de uitgeschoven lengte opmeten (in mm) en dan een stevige draad van dezelfde lengte in de behuizing plaatsen zodanig dat de lus zo groot mogelijk is. Dus niet opgevouwen in een hoekje of opgerold maar langs de binnenkant v/d zijkant van de behuizing. Dit werkt in de praktijk (bijna) even goed als een uitschuifantenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
raven22 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:09:

Dit heeft een hele tijd gewerkt, maar nu ook al een hele tijd niet meer. De blokly is actief, de kaku reageert op domoticz, maar dus niet meer op deze blokly.

Mogelijk een andere Blocky met if kaku = off ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
arjanw848 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Mogelijk een andere Blocky met if kaku = off ?
Dat kan ik wel eens even proberen, hoewel dit is denk ik meer een oplossing voor als het zo nu en dan niet zou werken. Domoticz mist eigenlijk nooit een schakeling in mijn setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
SuperKris schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:58:

dat zou mooi zijn zo'n lijstje.... maar moeilijk te onderhouden ben ik bang.

Deze temp-sensor vind ik persoonlijk mooier en lijkt te werken (zie feedback): http://nl.aliexpress.com/...er-Radio/32329712106.html

Deze mooie PIR doet in ieder geval bij mij helemaal niets icm RFXcom: http://nl.aliexpress.com/...Security/32472344181.html

succes! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:50
raven22 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:09:

Dat kan toch met een 'Off delay' in de eigenschap van die switch ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EBOOZ schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Ik denk niet zozeer dat het 'gedoe' is in Domoticz, maar meer Linux en/of Windows gerelateerd. Ik kreeg het in eerste instantie ook niet voor elkaar. Rare foutmelding in Linux wat het lastig maakte om te troubleshooten. Uiteindelijk lag het aan Windows waar ik het account rechten moest geven om aan te loggen als een batchjob (volgens mij). Daarnaast kon het scriptje niet overweg met een wachtwoord waar een '-' in zat.

Werkt je script wel op het moment dat je deze uitvoert vanuit de command line van je Raspberry?
Dat het aan rechten ligt daar twijfel ik momenteel niet meer aan. Heb ondertussen het een en ander bijgeleerd over het regedit systeem van windows 10.
Alles staat op de computer momenteel open. Heb ook het programmaatje gedownload wat in de post van thinkpad staat. Zelfde probleem.

Als ik commando's afvuur op de localhost werkt het. Maar zodra ik het vanaf een andere computer op ip adres gebeurt er of niks of ik krijg een melding dat de toegang geweigerd is.
Ik draai trouwen windows 10 professional. Heeft die misschien meer beveiliging dan de home variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:32:
[...]
Dat het aan rechten ligt daar twijfel ik momenteel niet meer aan. Heb ondertussen het een en ander bijgeleerd over het regedit systeem van windows 10.
Alles staat op de computer momenteel open. Heb ook het programmaatje gedownload wat in de post van thinkpad staat. Zelfde probleem.

Als ik commando's afvuur op de localhost werkt het. Maar zodra ik het vanaf een andere computer op ip adres gebeurt er of niks of ik krijg een melding dat de toegang geweigerd is.
Ik draai trouwen windows 10 professional. Heeft die misschien meer beveiliging dan de home variant?
Win7 Home of Professional zou niets mogen uitmaken. Enkele mogelijk oorzaken:
- De account toevoegen tot administrator.
- de deelopties voor het juiste netwerk inschakelen/wijzigen.
- (tijdelijk)virusscanner/firewall uitschakelen.
Dat lost bij mij de meeste netwerkprobleempjes wel op...

[ Voor 5% gewijzigd door basa op 29-02-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
hannibal2206 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Dat kan toch met een 'Off delay' in de eigenschap van die switch ?
Dat had ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjanw848 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:39:
[...]

[afbeelding]
Dat is wel heel basic. Wat gebeurt er nu als je weer thuiskomt? Het zou dan mooi zijn als hij het reguliere programma dan weer oppakt :9

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
YoshiBignose schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:35:
[...]

Het is geen extern kastje, ik kon bij een webwinkel Zwave aanklikken als optie maar de motor is gewoon 1 geheel.

Ik heb zo'n zwave stick in m'n pc die domoticz herkent en die is gekoppeld aan de gordijnen. Was allemaal vrij eenvoudig en werkt nog steeds prima.
Bedankt voor je info, je hebt dan het type 'shuttle L'? Met 230V aansluiting regelrecht op de motor aangesloten, zonder adaptor?
Verder geen config bestanden extra geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21
Vraagje:
Hoe kan ik in Domoticz mijn 'werkelijke' energieverbruik zien als je zonnepanelen hebt?
Dus:
Verbruik = Energiemeter afname + (zonnepanelen opwek - energiemeter teruglevering)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 22:21

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

MikeOO schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:00:
Zijn er meer die Firefox gebruiken icm Domoticz Beta.
De laatste tijd krijg ik 6 van de 10 keer als ik Domoticz opstart de melding dat de Browser Cache vernieuwd wordt.

Voorheen was dit vele minder vaak en niet echt handig als je de pagina opent je eerst moet wachten tot dit klaar is. Ook op de iPad gebeurt dit nu zeer vaak en dan is de pagina ook niet vooruit te krijgen tot dit klaar is. Met Google Chrome gaat dit vrij snel maar met Firefox op de PC of Safari op de iPad schiet dat niet op.

Maar dat zijn nu net de browsers die ik graag gebruik. Iemand tips hiervoor.
Geen problemen hier met FF en domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
M.v.Veelen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:32:
[...]

Dat is wel heel basic. Wat gebeurt er nu als je weer thuiskomt? Het zou dan mooi zijn als hij het reguliere programma dan weer oppakt :9
Was ook een klein voorbeeld, je moet het dan niet te ingewikkeld willen doen toch ?

Zodra ik vanuit mijn werk vertrek wordt dat via de geolocatie van mijn telefoon met IFTTT doorgezet en gaat via de Maker channel alvast de verwarming aan. Als ik dat pas doe als ik thuis kom zit ik eerst in de kou 8)
Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.