Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Snel vraagje...

Ik heb net my Raspberry Pi 2binnen gekregen die ik samen met RFlink en Domoticz wil gaan gebruiken om met domotica te gaan spelen. Daarnaast wil ik andere software draaien zoals Plex server en zal in de toekomst meer hardware aan de GPIO van de Pigaan koppelen. De Pi komt in mijn meterkast te hangen en in principe zal ik alles met de terminal willen doen. Hier heb ik overigens 0 ervaring mee. Hoewel ik mij prima red met PC's en redelijk wat van elektronica af weet, snap ik nog niets van programmeren.

Nu kan ik een complete image voor Domotics downloarden, of via NOOBS Raspbian installleren. Het Domoticz image is waarschijnlijk minder werk, maar lijkt wel een wat oudere versie van Raspbian te zijn?

Daarnaast begrijp ik dat ik waarschijnlijk nog meer software moet installeren voor bepaalde functionaliteiten en ook wil ik Plex server er op zetten.

Kan ik het beste met een kale install beginnen, of toch beter de domoticz image.

Nogmaals, ik heb nog 0 ervaring met de Pi, en weer nog weinig van programmeren af, maar wil dit nu graag gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
vmb schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:03:
Mede tweakers,

Kan iemand mij op weg helpen mbt tot deze foutmeldingen in Domoticz. Kan niet goed achterhalen waar deze vandaan komen. De sd kaart is 8gb, domoticz (standaard image) draait samen met openvpn en pptp-vpnserver op een Rpi-b. Ook een virtuele ram schijf van 1mb op basis van wiki. Monit logt hier op. Na herstart komen de foutmeldingen binnen een uur werd terug.
Dagelijks een backup naar Nas. Ook Monit houdt de boel in de gaten.

Monit gegevens:
System Status Load CPU Memory Swap
system_raspberry-boven Running [0.00] [0.01] [0.05] 1.5%us, 0.8%sy, 3.2%wa 20.7% \[78876 kB] 0.0% \[0 kB]
Process Status Uptime CPU Total Memory Total
domoticz Running 14h 10m 1.8% 8.1% \[30824 kB]
nginx Running 14h 10m 0.0% 3.9% \[14836 kB]

En foutmelding Domoticz: (elk uur een melding)

2016-02-12 22:00:05.745 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-12 23:00:05.875 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 00:00:10.667 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 00:00:24.098 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 01:00:05.632 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 02:00:03.343 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 03:00:05.692 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 04:00:03.107 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 05:00:11.809 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 06:00:05.886 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 07:00:05.299 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 07:07:03.328 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 08:00:05.356 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 09:00:06.037 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
Weet je zeker dat je /var niet vol is? Volgens mij wil die vacuüm een tijdelijk locatie om te optimaliseren en doet hij dat in /var/tmp. Als je dat ram filesystem niet op de juiste plek hebt gemount is je /var te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

UltraSub schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Weet je zeker dat je /var niet vol is? Volgens mij wil die vacuüm een tijdelijk locatie om te optimaliseren en doet hij dat in /var/tmp. Als je dat ram filesystem niet op de juiste plek hebt gemount is je /var te klein.
Bedankt voor het mee denken: hieronder de resultaten van: df (commando)

Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/root 7569888 1490728 5750236 21% /
devtmpfs 185948 0 185948 0% /dev
tmpfs 38044 240 37804 1% /run
tmpfs 5120 0 5120 0% /run/lock
tmpfs 76080 0 76080 0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1 57288 20280 37008 36% /boot
tmpfs 1024 4 1020 1% /var/tmp

Ziet er nog niet 'vol' uit. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zojuist heb ik mijn LED TL aan een Fibaro dimmer 2 gehangen, maar knap werken wil hij niet. Dimmen hoeft van mij niet maar ik had begrepen dat hij ook gewoon kon schakelen? In de instellingen heb ik hem al op on/off mode gezet en slowstart uit maar het is nog niets.

Als ik de schakelaar om zet gaat de lamp langzaam drie keer een beetje aan en dan is het klaar. Lijkt verdacht veel overeen te komen met de drie pogingen uit de handleiding bij verkeerde load. Heeft iemand een idee?

Edit:
Ter info: aangesloten met drie draden. De bypass heb ik naar gekeken maar daar wordt overal gezegd dat het specifiek om dimbare lampen gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 13-02-2016 17:40 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

vmb schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor het mee denken: hieronder de resultaten van: df (commando)

Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/root 7569888 1490728 5750236 21% /
devtmpfs 185948 0 185948 0% /dev
tmpfs 38044 240 37804 1% /run
tmpfs 5120 0 5120 0% /run/lock
tmpfs 76080 0 76080 0% /run/shm
/dev/mmcblk0p1 57288 20280 37008 36% /boot
tmpfs 1024 4 1020 1% /var/tmp

Ziet er nog niet 'vol' uit. Of zie ik dat verkeerd?
Probleem lijkt opgelost te zijn. Ik heb tmpfs verhoogd naar 10mb. Voorlopig nog geen foutmeldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:09
Iemand enig idee hoe ik bepaalde data kan verwijderen uit de database?
Afgelopen week een nieuwe (slimme) energie meter gekregen, maar nu geeft Domoticz aan dat ik deze week een hoop (lees 22000 kWh) stroom heb verbruikt.
Dit zou ik er graag voor de netheid uit willen hebben...

*EDIT*
Uiteindelijk heb ik een value terug kunnen vinden in de meter_calendar tabel, deze heb ik aangepast en nu ziet de grafiek er weer goed uit.

[ Voor 22% gewijzigd door HomeServ op 13-02-2016 19:08 . Reden: Probleem opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 21:15
Hallo,

Momenteel ben ik met de badkamer aan het verbouwen.
Ik wil de ventilatiebox gaan schakelen met behulp van Z-wave en in de toekomst ook met Domoticz.
Nu heb ik gezien dat ik bijv. de Fibaro Inbouwschakelaar 2*1,5 KW in de ventilatiebox kan bouwen.
Welke modules moet ik echter achter de schakelaars van de verlichting ( badkamer en toiletten) plaatsen om de ventilatiebox in de hoge stand te zetten wanneer het licht aan is? Wat ik zoal gelezen heb is dat je met de Fibaro Inbouwschakelaar 2*1,5 KW ook de verlichting kunt schakelen. Heb ik deze dus nogmaals nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:21
loyske schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:23:
[...]

Dat kan zelfs zonder blockly. Bij je camera settings staat onderaan Active devices, voeg hier je deurbel toe en er wordt een snapshot met de mail verstuurd.
Top, dat werkt inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
Siewert schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:19:
[...]

Die 160 dagen ga ik niet redden met al mijn geklooi, de max is 2 weken maar gemiddeld een 1 week.
Draai nu Jessie op mijn Raspi en bevalt mij prima, sinds Jessie heb ik monit eraf geknikkerd.
Domoticz draait een stuk, wat zeg ik... rete stabiel.
Nog nooit een keer een crash of offline issue gehad.
Met Monit had ik alleen maar problemen
Ik wil ook over naar Jessie. Draai je de "normale" Jessie of de Lite versie?

Wat is beter eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:17
Yihaaa schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Wat is beter eigenlijk?
Geen idee welke beter is, ga ervan uit dat beide even goed zijn je mist alleen wat packages.
Zelf draai ik met de full version aangezien de lite nog niet beschikbaar was toen der tijd.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21
HomeServ schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:40:
Iemand enig idee hoe ik bepaalde data kan verwijderen uit de database?
Afgelopen week een nieuwe (slimme) energie meter gekregen, maar nu geeft Domoticz aan dat ik deze week een hoop (lees 22000 kWh) stroom heb verbruikt.
Dit zou ik er graag voor de netheid uit willen hebben...

*EDIT*
Uiteindelijk heb ik een value terug kunnen vinden in de meter_calendar tabel, deze heb ik aangepast en nu ziet de grafiek er weer goed uit.
Volgens mij kan het ook dmv rechtermuisknop op item in de grafiek. Of Ctrl + klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44
Pino112 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:40:
[...]

Volgens mij kan het ook dmv rechtermuisknop op item in de grafiek. Of Ctrl + klik.
Nee, het is shift + linkermuisknop op de waarde in de grafiek. Dan krijg je melding of je wil verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21
grote_oever schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:55:
[...]

Nee, het is shift + linkermuisknop op de waarde in de grafiek. Dan krijg je melding of je wil verwijderen.
Shift, dat was hem ja. Kon het niet testen, iPad heeft geen Shift. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44
Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:00:

Edit:
Ter info: aangesloten met drie draden. De bypass heb ik naar gekeken maar daar wordt overal gezegd dat het specifiek om dimbare lampen gaat.
De bypass heb je nodig voor de dimmer, net zozeer voor het dimmen. Toch? Alle lampen, zoals LED, die weinig gebruiken moeten z'n bypass hebben.

Maar goed, misschien kan ik het ook fout hebben. Heb mijn dimmer 2 nog helemaal niet werken in Domoticz en het lukt me ook gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Wat is beter eigenlijk?
Hier op Jessie Lite, ontbrekende packages kan je toch installeren, of deze worden automatisch geïnstalleerd wanneer nodig.
Ik ging ervan uit dat dat de beste start was, zonder al de rest die je mogelijks niet wenst te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Weet iemand of er compatibele dimmers (pwm zou helemaal top zijn) zijn die bij het inschakelen van 0->setpoint in een paar tellen gaan, en bij het uitschakelen dan weer langzaam uitfaden? Of kan dat met Hue wellicht, of misschien zelfs met standaard dimmers?

Is voor op de slaapkamer, in 1x de volle bak licht in je smoel als je opstaat is niet relaxt. :P

Anders los ik het anders op, met een arduino ofzo, en eventueel ook meteen RGB functionaliteit er in.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 14-02-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
_ferry_ schreef op zondag 14 februari 2016 @ 07:40:
Weet iemand of er compatibele dimmers (pwm zou helemaal top zijn) zijn die bij het inschakelen van 0->setpoint in een paar tellen gaan, en bij het uitschakelen dan weer langzaam uitfaden? Of kan dat met Hue wellicht, of misschien zelfs met standaard dimmers?

Is voor op de slaapkamer, in 1x de volle bak licht in je smoel als je opstaat is niet relaxt. :P

Anders los ik het anders op, met een arduino ofzo, en eventueel ook meteen RGB functionaliteit er in.
Als je de dimmers of hue al hebt kan het met script of blockly. Hier in dit topic staan wel wat oplossingen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb ze nog niet, dus ik dacht voordat ik een dimmer van 25€ ofzo bestel... Maar met kaku zou het dus kunnen? Top :)

Om het voor andere ook even makkelijk vindbaar te krijgen qua dimmen/fade:
DynamicDreams in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

[ Voor 42% gewijzigd door _ferry_ op 14-02-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 10:04

admiral866

The King Personality Disorder

Ik ga beginnen met domotica en heb nu een Raspberry Pi 2b, z-wave usb stick gen5, en een rflink addon. Ik wil dus zowel z-wave als kaku kunnen bedienen. Ik heb de Raspberry zelf nog niet aangezwengeld en ben nog wat aan het inkopen en uitzoeken vooraf. Over een week of 2 heb ik wat meer tijd om alles te regelen.
Voor de 2 lampen in woon en eetkamer heb ik al de dimmer van qubino z-wave flush dimmer (ZMNHDD1) werken. Deze dimmen nu led filament lampen.

Nu wil ik de ledjes onder de keukenkastje ook dimmen, maar ik vind de betrouwbaarheid iets minder belangrijk dus ik neig naar een goedkopere kaku oplossing. Dus een kaku dimmer na de 12v led trafo. Aangezien ik deze wil bedienen met een knop ook een kaku wandzender/schakelaar.
Maar ik wil de leds ook bedienen met domoticz:
(1) Stel ik wil de leds dan dimmen naar 50% moet je dan eerst een 'uit' signaar sturen om ze vervolgens naar 50% te dimmen?
(2) Kun je uberhaupt in domoticz een 'dim naar 50%' signaal sturen naar een kaku dimmer?

(3) En wat gebeurt er dan als je weer de kaku wandschakelaar gebruikt? Denkt deze dan nog steeds dat de lampen in de positie staan voordat domoticz zich er mee ging bemoeien?
Dan zou je met de wandschakelaar eerst een 'uit' signaal moeten zenden?

Om de wandschakelaar acties en domoticz in sync te houden:
(4) zou je dit kunnen oplossen door met de wandschakelaar een signaal naar domoticz te sturen, die dan op zijn beurt de kaku dimmer aanstuurt? Nouja tenzij de kaku dimmer het signaal 'mist' / niet opvangt, maar daar ga ik even niet van uit.
Dat zou dan op te lossen door even weer het 'uit' signaal te sturen en opnieuw te beginnen.

(5) Eigenlijk vraag ik me ook af of die qubino dimmers die ik nu al gebruik ook een status terugkoppelen naar domoticz, maar dat is wel/juist zo volgens mij bij het 866mhz spul

Zoals je ziet ben ik er nog niet helemaal uit, en mss moet ik dit toch wel gaan doen met een z-wave oplossing. Maar ik ben ook benieuwd hoe jullie dimmen met kaku en domoticz, en de samenwerking tussen zenders en domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand enige idee of deze led-strip en mood lamp van de Action werken? Ik heb een RFLink, zouden ze 433Mhz gebruiken en dus eventueel via domoticz te bedienen zijn?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
anandus schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:23:
Iemand enige idee of deze led-strip en mood lamp van de Action werken? Ik heb een RFLink, zouden ze 433Mhz gebruiken en dus eventueel via domoticz te bedienen zijn?
Op de verpakking staat "infrared 4 button remote". Dat zal dus niet werken met je RFLink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
matthijsph schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:30:
[...]

Op de verpakking staat "infrared 4 button remote". Dat zal dus niet werken met je RFLink
Ohhh, ja dan houdt het al snel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ThinkPadd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:07:
Mijn Qubino dimmer (Z-Wave) kan dat. Maarja dan heb je het al over €50+ per module :X
Ja dat is wel prijzig voor zoiets wat ook weer niet al te bijzonder hoeft te zijn. Dan zou ik eerder voor de old-school analoge manier gaan met een dikke condensator die de oplaad , en ontlaad als de spanning er af gaat.
Maargoed, zal ook eens zo'n pwm dimmer bestellen, voeding en led strip er aan en gaan. Heb toch nog een maandje de tijd voor het nieuwe bed komt waar de verlichting achter het hoofdeinde moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 17:20
admiral866 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:30:
(1) Stel ik wil de leds dan dimmen naar 50% moet je dan eerst een 'uit' signaar sturen om ze vervolgens naar 50% te dimmen?
De KaKu wandschakelaar (zender) en de KaKu dimmer (ontvanger) zijn onderling met elkaar verbonden. Aangenomen dat je RFLink set zowel kan zenden als ontvangen (transceiver) kan je het signaal van de wandschakelaar in Domoticz inleren als een schakelaar van het type dimmer. Domoticz kan nu direct het "dim naar 50%" signaal uitsturen naar de dimmer.
(2) Kun je uberhaupt in domoticz een 'dim naar 50%' signaal sturen naar een kaku dimmer?
Ja dus.
(3) En wat gebeurt er dan als je weer de kaku wandschakelaar gebruikt? Denkt deze dan nog steeds dat de lampen in de positie staan voordat domoticz zich er mee ging bemoeien?
Dan zou je met de wandschakelaar eerst een 'uit' signaal moeten zenden?
Dit ligt aan welk signaal je met de wandschakelaar verstuurd. KaKu dimmers (ontvangers) die ik gebruik (AMWR-210 en AMWD-250) komen bij het 2x na elkaar ontvangen van een "AAN" signaal in een z.g. dimcyclus waarbij ze van sterk naar zwak zullen dimmen (dit om de gewenste lichtsterkte in te stellen). Dit kan enigzins onhandig zijn. Maar is de lamp uitgezet via Domoticz en verstuur je via de wandschakelaar weer een uit signaal blijft de lamp uit.
De wandschakelaar "denkt" niet maar kan enkel zenden. De dimmer ontvangt alleen signalen; meerdere keren een "UIT" signaal ontvangen blijft "UIT".
Om de wandschakelaar acties en domoticz in sync te houden:
(4) zou je dit kunnen oplossen door met de wandschakelaar een signaal naar domoticz te sturen, die dan op zijn beurt de kaku dimmer aanstuurt? Nouja tenzij de kaku dimmer het signaal 'mist' / niet opvangt, maar daar ga ik even niet van uit.
Dat zou dan op te lossen door even weer het 'uit' signaal te sturen en opnieuw te beginnen.
De ervaring bij mij leert dat het het beste werkt om de wandschakelaar en dimmer aan elkaar te koppelen en deze signalen vervolgens af te vangen met Domoticz. Mijn RFXCOM wil zo nu en dan gewoon wel eens een signaal missen waardoor Domoticz denk dat een lamp nog aanstaand terwijl deze al is uitgeschakeld maar kan hier prima mee leven.
Gezien normaal de wandschakelaars en dimmer fysiek dicht bij elkaar staan helpt dit in de betrouwbaarheid i.t.t. de RFLink/RFXCOM waarvan je er typisch maar 1 van thuis hebt.
De oplossing die je beschrijft werkt simpelweg alleen als je zeker weet dat je RFLink geen signalen mist. Wat je in de praktijk gewoon niet wil is dat je dimmer niet reageert op de wandschakelaar! Vrouwlief accepteert het dus echt niet als een schakelaar niet schakelt 8)7.
(5) Eigenlijk vraag ik me ook af of die qubino dimmers die ik nu al gebruik ook een status terugkoppelen naar domoticz, maar dat is wel/juist zo volgens mij bij het 866mhz spul
Hier enkel en alleen ervaring met een hele hoop KaKu zenders (AMWT-003/AMST-8802/AYCT-102/AWST- 6000) en ontvangers (AMWR-210/AMWR-230/AMWD-250/ACD-1000) en natuurlijk alles via Domoticz :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Laatst online: 22:07
Niet direct een domoticz gerelateerde vraag, hoewel ik het wel gebruik ;)
Maar functioneert zo'n (fibaro) inbouw dimmer (zwave) ook als versterker voor je zwave netwerk? En doen alle non battery zwave devices dat?

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pierce schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:32:
Niet direct een domoticz gerelateerde vraag, hoewel ik het wel gebruik ;)
Maar functioneert zo'n (fibaro) inbouw dimmer (zwave) ook als versterker voor je zwave netwerk? En doen alle non battery zwave devices dat?
Ja en nee. De meeste op netstroom aangesloten modules doen mee aan het meshnetwerk. Toch bestaan er uitzonderingen dus het is verstandig het snel te testen als je ze binnen hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Laatst online: 22:07
Gonadan schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:53:
[...]

Ja en nee. De meeste op netstroom aangesloten modules doen mee aan het meshnetwerk. Toch bestaan er uitzonderingen dus het is verstandig het snel te testen als je ze binnen hebt.
Om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt :-(
Is er geen lijst beschikbaar welke apparaten mee doen aan het mesh netwerk?
Er is vast iemand die wel zo gek is en het al getest heeft ;) 8)

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De andere vragen zijn al beantwoord dus ik die even alleen deze.
admiral866 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:30:
Klopt, van al het zwave spul weet je zeker wat de status is. Daarom is het populair voor zaken waar je de status zeker wilt weten.
Zoals je ziet ben ik er nog niet helemaal uit, en mss moet ik dit toch wel gaan doen met een z-wave oplossing. Maar ik ben ook benieuwd hoe jullie dimmen met kaku en domoticz, en de samenwerking tussen zenders en domoticz.
Zelf heb ik hier ook lang over getwijfeld en veel geprobeerd maar heb uiteindelijk toch het zwaartepunt bij zwave liggen.

Als je 433 modules direct schakelt en met Domoticz afluistert gaat het prima. Wil je Domoticz ertussen zetten dan zou ik de ontvanger zwave doen.

De rfxcom kan pas zenden als hij klaar is met ontvangen. Omdat 433 zo onbetrouwbaar is zenden veel modules het signaal meerdere keren in een seconde. In de praktijk betekent dat als iemand op mijn deurbel drukt ik de pushmessage al lang binnen heb en de gong pas na anderhalve seconde gaat.

Ook in de schuur die op 433 werkt duurt het zeker anderhalve seconde voor mijn beweging voor licht gezorgd heeft. In het toilet heb ik een kaku bewegingssensor en een zwave dimmer. Daar gaat het licht bijna direct aan, plus ik weet altijd de status.

Ik gebruik dus vaak wel 433 sensoren maar alle actoren zijn zwave.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pierce schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is een 230V module eigenlijk altijd ook gelijk een repeater, tenzij anders vermeld. Modules die op batterij werken zijn eigenlijk nooit repeater (vreet batterijen immers), tenzij anders vermeld.

Zou mij er dus niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pierce schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:01:
Dat blijft altijd een risico. Ik dacht de juiste dimmer te hebben voor mijn lamp maar die werkt alsnog niet lekker, dat kan altijd gebeuren. Daar heb je ook gewoon de wet koop op afstand voor toch? ;)

In het begin had ik ook de hoop dat er lijsten te vinden zijn waarop je kunt zien hoe alles werkt, maar dat is niet echt te vinden. Je kunt het beste gewoon de zoekfunctie gebruiken of hier vertellen wat je op het oog hebt, meestal is er wel iemand die ze al in gebruik heeft.

Qua mesh heb ik alleen gehoord dat de Greenwaves niet samen werken met andere merken, althans dat was de ervaring van Thinkpad. Dat kan je echter ook als incident bestempelen want niet iedereen heeft dezelfde ervaring. Dan zie je ook meteen waarom het maken van zo'n lijst zo lastig is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Iemand die een YouLess aan het gas heeft?

Ik zat te denken. Ik wil wel weten waarvoor ik mijn gas gebruik. Dat kunnen 3 dingen zijn:
- CV
- Warm water
- Koken.

Aan Domoticz heb ik een OpenTherm Gateway hangen en die kan mij vertellen wat de CV aan het doen is (CH_Active en DHW_Active volgens mij). Dus als een van deze actief is is mijn CV aan het branden, en kan het vebruik dat YouLess meet aan een van deze worden toegeschreven. Wordt er gas gebruikt terwijl mijn CV uit is, dan ben ik aan het koken.

Moet toch vrij eenvoudig in een grafiek te zetten zijn in Domoticz lijkt me?

Probleem is alleen als er gekookt wordt en de CV springt aan...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrBarBarian schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:36:
[...]
Probleem is alleen als er gekookt wordt en de CV springt aan...
Gasverbruik van een gaskookplaat valt bijna weg in je totale gasverbruik als je ziet wat je CV-ketel aan gas vreet. Hier hebben ze het over 60m3 per jaar voor je gaskookplaat, de Consumentenbond heeft het over 37 m3 gas per jaar.

60m3 op een totaalverbruik van bijv. 1400m3 (vrij gemiddeld) is nog geen 4,5%.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 17:20
Gonadan schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:35:
Zelf heb ik hier ook lang over getwijfeld en veel geprobeerd maar heb uiteindelijk toch het zwaartepunt bij zwave liggen.

Als je 433 modules direct schakelt en met Domoticz afluistert gaat het prima. Wil je Domoticz ertussen zetten dan zou ik de ontvanger zwave doen.

De rfxcom kan pas zenden als hij klaar is met ontvangen. Omdat 433 zo onbetrouwbaar is zenden veel modules het signaal meerdere keren in een seconde. In de praktijk betekent dat als iemand op mijn deurbel drukt ik de pushmessage al lang binnen heb en de gong pas na anderhalve seconde gaat.

Ook in de schuur die op 433 werkt duurt het zeker anderhalve seconde voor mijn beweging voor licht gezorgd heeft. In het toilet heb ik een kaku bewegingssensor en een zwave dimmer. Daar gaat het licht bijna direct aan, plus ik weet altijd de status.

Vind de combinatie zwave ontvanger en 433 sensor/zender erg interessant, nog nooit zo tegen aan gekeken eerlijk gezegd.

Ervaar inderdaad hetzelfde in de badkamer waarbij een bewegingssensor het licht schakelt via domoticz. Was dit min of meer verplicht omdat de KaKu bewegingsmelder altijd een 100% AAN signaal verstuurd wanneer je hem aan een KaKu zender koppelt en 4x 4W LED is me net iets te fel voor toiletbezoek 's nachts. In de praktijk ben ik de sensor als een paar meter voorbij voordat het licht daadwerkelijk aan gaat.

Al heb ik nog geen zwave toegepast mijn idee was dat licht een lage prioriteit heeft dus 433 voldoende is. Inbraak en brand wil ik via het betrouwbaardere zwave doen, wat dus op dit moment nog work in progress is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bij mij is het voornamelijk ontstaan omdat er simpelweg veel sensoren benodigd zijn die niet de kwaliteit van zwave nodig hebben en al helemaal niet multisensor hoeven zijn. Nu heb ik een waterdichte schemersensor in de tuin op 433, kost twee tientjes en heeft nog nooit het signaal gemist. Zo ook bewegingssensoren, kost je drie dientjes en klaar. Koop je dat van Fibaro dan zit je al snel op het dubbele. Met een bak functionaliteit extra, dat dan weer wel, maar het blijft zonde als je dat niet gebruikt.

Nu heb ik ook gewoon een Fibaro bewegingssensor in mijn bezit, maar dat is omdat die op een nogal opvallende locatie komt te hangen. Dan wil het oog ook wat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 22:00
Gonadan schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:29:
Koop je dat van Fibaro dan zit je al snel op het dubbele. Met een bak functionaliteit extra, dat dan weer wel, maar het blijft zonde als je dat niet gebruikt.
Ik heb direct voor Zwave gekozen en soms 50-60 euro betaald voor modules. Af en toe kan je echter ook wel koopjes doen en dat mag je ook niet vergeten!
Zo kocht ik al Fibaro bewegingsmelders voor 25€ stuk en Fibaro rookmelders voor 40€. Met een beetje geduld en het in de gaten houden van de forum, hoeft Zwave niet altijd veel duurder te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik de master/slave functie voor 2 schakelaar goed kan krijgen.
Handleding heeft een prima voorbeeld dus deze opgevolgd maar gaat niet goed.
Gezocht met Google naar meer uitleg over deze functie maar ik lijk het niet te willen snappen wat ik fout doe. 8)7

Situatie.
1 Ganglamp met een Kaku ACD-200R stekkerdoos.
1 AWST-8802 Draadloze dubbele wandschakelaar in de gang en aangemeld op stekkerdoos
1 Easyhome draadloze enkele wandschakelaar boven aan de trap, aangemeld op stekkerdoos

Ik kan met beide schakelaars de lamp aan/uit doen en ook vanuit Domoticz schakelen.

Alleen als ik via de easyhome de lamp bedien dan krijg ik de status niet gemeld in Domoticz en dat is niet handig natuurlijk.

Wat ik heb gedaan.
Bij switches op Learn geklikt en via de Easyhome de ganglamp aangezet.
Deze wordt netjes in Domoticz gevonden en ik kies voor Slave en kies de Ganglamp uit de lijst.

Soms werkt dit even en na een paar keer testen schakeld hij de lamp niet meer of als ik in Domoticz zelf op de ganglamp klik gaat deze niet meer aan.
Zodra ik de slave weer verwijder werkt de schakeling weer goed via Domoticz.

Ik wil dus de ganglamp met beide schakeaar bedienen en ook dat de status wordt bijgewerkt in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

basa schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:11:
[...]

Ik heb direct voor Zwave gekozen en soms 50-60 euro betaald voor modules. Af en toe kan je echter ook wel koopjes doen en dat mag je ook niet vergeten!
Zo kocht ik al Fibaro bewegingsmelders voor 25€ stuk en Fibaro rookmelders voor 40€. Met een beetje geduld en het in de gaten houden van de forum, hoeft Zwave niet altijd veel duurder te zijn!
Koopjes heb je op dezelfde manier voor 433 spul natuurlijk, dus dat is geen eerlijke vergelijking. Beiden kan je goedkoper krijgen als je goed zoekt en mazzel hebt, maar netto blijft zwave gewoon een stuk duurder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
Binnenkort komen ze bij ons in huis een slimme meter installeren. Nu wil ik graag via de P1 poort het gas en energie verbruik gaan meten.
Echter staat mijn Domoticz Settup niet in de meterkast maar 2 etages hoger. om dit via USB te doen zou ik dan een kabel moeten leggen van ruim 25 meter. Lijkt mij niet goed voor USB.

Nu weet ik dus eigenlijk niet zo goed hoe ik het beste het puls signaal op die lokatie kan krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee?
Zelf kan ik al wel de "enelogic" tegen, vindt dit alleen best wel een hoge prijs +/- €70.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Laatst online: 10:28
Je kan natuurlijk wel proberen het signaal uit de P1 poort over die afstand te 'transporteren', met een beetje goede kabel (twisted pair ofzo) moet RS-232 best wel zo ver halen.
En dan dicht bij je Domoticz machientje de USB-Serial converter plaatsen.

P1 is dus geen puls-signaal, maar een data-signaal (seriële poort)

[ Voor 12% gewijzigd door NovapaX op 15-02-2016 10:32 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:34
Of een tweede Domoticz instantie als slave bij de meter in de buurt, maar ja, kost je ook zo 50 euri's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
luigi87 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:26:
Binnenkort komen ze bij ons in huis een slimme meter installeren. Nu wil ik graag via de P1 poort het gas en energie verbruik gaan meten.
Echter staat mijn Domoticz Settup niet in de meterkast maar 2 etages hoger. om dit via USB te doen zou ik dan een kabel moeten leggen van ruim 25 meter. Lijkt mij niet goed voor USB.

Nu weet ik dus eigenlijk niet zo goed hoe ik het beste het puls signaal op die lokatie kan krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee?
Zelf kan ik al wel de "enelogic" tegen, vindt dit alleen best wel een hoge prijs +/- €70.
Ik heb het zelf met een Arduino met Ethernet gedaan.
Maar er was hier ook iemand die een ESP8266 gebruikt had. Dan neem je bv. een NodeMCU van 5 Euro en dan heb je de verbinding via WiFi.

Hier de uitleg: https://www.domoticz.com/...51&t=7815&start=40#p62633

[ Voor 5% gewijzigd door hondapower op 15-02-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
NovapaX schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:31:
Je kan natuurlijk wel proberen het signaal uit de P1 poort over die afstand te 'transporteren', met een beetje goede kabel (twisted pair ofzo) moet RS-232 best wel zo ver halen.
En dan dicht bij je Domoticz machientje de USB-Serial converter plaatsen.

P1 is dus geen puls-signaal, maar een data-signaal (seriële poort)
Dat is nog best een goede mogelijkheid. kan naast de UTP kabel best wel een twisted pair leggen.
Dit is denk nog de minste moeit en het goedkoopste ook.
janne_nl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:50:
Of een tweede Domoticz instantie als slave bij de meter in de buurt, maar ja, kost je ook zo 50 euri's
Is wel een mogelijkheid, maar niet helemaal mijn voorkeur omdat ik dan meerdere domoticz moet updaten en het is toch wat meer storinggevoelig.
hondapower schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Ik heb het zelf met een Arduino met Ethernet gedaan.
Maar er was hier ook iemand die een ESP8266 gebruikt had. Dan neem je bv. een NodeMCU van 5 Euro en dan heb je de verbinding via WiFi.

Hier de uitleg: https://www.domoticz.com/...51&t=7815&start=40#p62633
Dat is ook wel een mooie manier. Iets kostbaarder dan een serial naar USB kabel.
op de Arduino draait dan een webserver achtig iets?
heb geen ervaring met de Arduino, maar dan ben ik +/- 50 euro kwijt voor de Arduino, en +/- 25 euro voor de ethernet shield. Dus qua kosten zit ik dan alweer op een kant en klare ënelogic" oplossing.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

luigi87 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:26:

Zelf had ik ook het probleem dat domoticz server op zolder staat en ik niet zeker wist of het mogelijk was om de kabel te verlengen.

Kwestie van proberen want het is de goedkoopste oplossing en het makkelijkst zonder extra hardware.

Mijn setup is nu: p1 -» rj11 naar cat6 die naar zolder gaat (2 verdiepingen +-15 meter kabel met bochten) -» rj11 -» rj11 koppelblok -» USB p1 kabel naar esxi Server. Werkt bij mij prima.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
luigi87 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:28:
Dat is ook wel een mooie manier. Iets kostbaarder dan een serial naar USB kabel.
heb geen ervaring met de Arduino, maar dan ben ik +/- 50 euro kwijt voor de Arduino, en +/- 25 euro voor de ethernet shield. Dus qua kosten zit ik dan alweer op een kant en klare ënelogic" oplossing.
Op de Arduino draait oa. een Ethernet client. De Arduino leest de P1 datagrammen uit en stuurt deze met de 'JSON requests' naar Domoticz. Ebay/Ali express Arduino+Ethernet shield heb je voor ongeveer 10 Euro samen.

Echter de ESP naar Domoticz is wel gemakkelijker en nog goedkoper. Ik gebruik de Arduino omdat ik er ook nog temperatuursensoren en relais mee aanstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl

Is wel een mogelijkheid, maar niet helemaal mijn voorkeur omdat ik dan meerdere domoticz moet updaten en het is toch wat meer storinggevoelig.
Je hoeft die tweedeDomoticz toch alleen te updaten als er iets niet goed werkt of als de interface naar de slave wijzigt lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

CodeIT

Code IT

Ik gebruik een ESP8266 om de slimme meter data naar Domoticz te sturen. Source en wat uitleg staan hier: https://github.com/jantenhove/P1-Meter-ESP8266
Hier kun je een NodeMcu boardje voor gebruiken: http://www.banggood.com/G...pment-Board-p-985891.html (waarschijnlijk nog wel goedkoper te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heeft iemand zijn Harmony gekoppeld aan Domoticz? Zo ja, hoe lang duurt het voordat Domoticz het door heeft dat een activiteit gestart of gestopt is?

Is ook een status van appareten te zien? Beïnvloeden niet, maar alleen zien zou ik al leuk vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat gaat vrij vlot bij het wijzigen van status.
Je kan het ook beinvloeden , zo start mijn activiteit Listen Music altijd sochtends vroeg in mijn wakeup group
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9rrd6yW.png

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
Ik heb een RSL Draadloze schakelaar Inbouw RSLU , kan ik deze ook dmv domoticz inleren?
Ik heb zowel een RFXcom and RFlink, aangezien dat RSL alleen met RSL werkt zal het dus via de RFlink moeten gaan.
Kan ik trouwens met de RFlink ook raw data bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
stuffer schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Zelf had ik ook het probleem dat domoticz server op zolder staat en ik niet zeker wist of het mogelijk was om de kabel te verlengen.

Kwestie van proberen want het is de goedkoopste oplossing en het makkelijkst zonder extra hardware.

Mijn setup is nu: p1 -» rj11 naar cat6 die naar zolder gaat (2 verdiepingen +-15 meter kabel met bochten) -» rj11 -» rj11 koppelblok -» USB p1 kabel naar esxi Server. Werkt bij mij prima.
Daar dacht ik ook al aan zoiets te doen. maar omdat het een 5V signaaltje is verlies je over afstand wel snel voltage.
Maar ik ga het gewoon proberen op deze manier en dan merken we het wel :+
hondapower schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:38:
[...]

Op de Arduino draait oa. een Ethernet client. De Arduino leest de P1 datagrammen uit en stuurt deze met de 'JSON requests' naar Domoticz. Ebay/Ali express Arduino+Ethernet shield heb je voor ongeveer 10 Euro samen.

Echter de ESP naar Domoticz is wel gemakkelijker en nog goedkoper. Ik gebruik de Arduino omdat ik er ook nog temperatuursensoren en relais mee aanstuur.
ja dan heeft de Arduino wel toegevoegde waarde. Ik heb niks meer in de meterkast liggen waar ik data van wil.
janne_nl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Je hoeft die tweedeDomoticz toch alleen te updaten als er iets niet goed werkt of als de interface naar de slave wijzigt lijkt me?
Ow oke ik ging ervanuit dat beide Domoticz gelijke versies moesten hebben.
jossie67 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:42:
Ik heb een RSL Draadloze schakelaar Inbouw RSLU , kan ik deze ook dmv domoticz inleren?
Ik heb zowel een RFXcom and RFlink, aangezien dat RSL alleen met RSL werkt zal het dus via de RFlink moeten gaan.
Je kan deze met de RFXcom ook ontvangen en inleren met de leer button. Alleen zal je wel even de software van de RFXcom naar type 2 flashen. Dan werkt het als een zonnetje. (heb ze hier ook)

[ Voor 66% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2016 14:50 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
luigi87 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:45:
[...]
Je kan deze met de RFXcom ook ontvangen en inleren met de leer button. Alleen zal je wel even de software van de RFXcom naar type 2 flashen. Dan werkt het als een zonnetje. (heb ze hier ook)
Da's inderdaad een goede tip, moet ik eerst wel ff een backup maken, en weer terug gaan naar de e-versie achter af, Anders werkt my Somfy zonnescherm niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
jossie67 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:49:
[...]

Da's inderdaad een goede tip, moet ik eerst wel ff een backup maken, en weer terug gaan naar de e-versie achter af, Anders werkt my Somfy zonnescherm niet meer.
Ow ja das dan wel jammer als die niet meer zou werken ;)
Maar pakt de link dat signaal dan wel over als je hem inleert op de RXFcom?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Gonadan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:32:
Heeft iemand zijn Harmony gekoppeld aan Domoticz? Zo ja, hoe lang duurt het voordat Domoticz het door heeft dat een activiteit gestart of gestopt is?

Is ook een status van appareten te zien? Beïnvloeden niet, maar alleen zien zou ik al leuk vinden.
Als een activiteit wordt gestart krijgt Domoticz dit door van de hub. Op dat moment zijn er 2 activiteiten actief. Als het starten van de activiteit voltooid is gaat de vorige activiteit naar de 'Off' stand.
Status van apparaten is niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
luigi87 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:45:

Ow oke ik ging ervanuit dat beide Domoticz gelijke versies moesten hebben.
Ik beweer niet helemaal dat dat niet zo is, andere software kennende zou ik denken dat alleen een update aan beide kanten nodig is als de interface wijzigd. Wellicht dat iemand die hier ervaring mee heeft op kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

degroot schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:39:
Dat gaat vrij vlot bij het wijzigen van status.
Je kan het ook beinvloeden , zo start mijn activiteit Listen Music altijd sochtends vroeg in mijn wakeup group
[afbeelding]
CodeIT schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:01:
Als een activiteit wordt gestart krijgt Domoticz dit door van de hub. Op dat moment zijn er 2 activiteiten actief. Als het starten van de activiteit voltooid is gaat de vorige activiteit naar de 'Off' stand.
Status van apparaten is niet te zien.
Ah mooi. Ik wil graag mijn TV-meubel van stroom voorzien als ik thuis en actief ben maar mijn sub pas inschakelen als ik een activiteit gebruik waarbij hij meerwaarde biedt (alles :+).

Enerzijds zou ik dan kunnen zoeken naar een optie om Harmony de sub zelf te laten schakelen, maar dat is best lastig. Dan kom je op IR-stekkerblokken of anders een LivingsWhites plug met Hue aansturen. Dit zou voor activiteiten prima werken maar dan heb je weer geen invloed buiten de Harmony om.

Het liefst schakel ik hem dus via zwave zodat ik ook nog het tijdstip van invloed kan laten zijn bijvoorbeeld. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Gonadan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:18:

Ah mooi. Ik wil graag mijn TV-meubel van stroom voorzien als ik thuis en actief ben maar mijn sub pas inschakelen als ik een activiteit gebruik waarbij hij meerwaarde biedt (alles :+).
Heeft je versterker geen triggeruitgang? Dan kun je m met een Arduino-compatible relaisbordje schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hondapower schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:22:
Heeft je versterker geen triggeruitgang? Dan kun je m met een Arduino-compatible relaisbordje schakelen.
Geen idee, hij heeft wel een stopcontact maar dat is niet bedoeld voor een dergelijk vermogen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
CodeIT schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik een ESP8266 om de slimme meter data naar Domoticz te sturen. Source en wat uitleg staan hier: https://github.com/jantenhove/P1-Meter-ESP8266
Hier kun je een NodeMcu boardje voor gebruiken: http://www.banggood.com/G...pment-Board-p-985891.html (waarschijnlijk nog wel goedkoper te krijgen).
moet je hiermee ook het signaal inverteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:15
jacquesmulders schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:22:
[...]

Waarom zo moeilijk doen als het met een simpele P1 - USB kabel kan naar een PI?
http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

jossie67 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:42:
Uiteraard: Kijk hier maar eens..

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

jacquesmulders schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:22:
[...]

Nee, direct aansluiten is voldoende. Er wordt softwarematig geinverteerd.
tcviper schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:38:
[...]
Omdat ik geen PI heb/wil. Tevens is dit een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

ST10©DE

Dus.............

Ik heb een probleempje met het presence script van chopperrob. Ik krijg het onderstaande resultaat als ik het script probeer te draaien en ik heb geen flauw idee waar ik het moet opzoeken om het op te lossen....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ python check_device_online.py 192.168.1.6 28                    10 30
21:57:52- pid file exists
21:57:52- Seems to be an old file, ignoring.
21:57:52- script started.
Traceback (most recent call last):
  File "check_device_online.py", line 101, in <module>
    lastreported = domoticzstatus()
  File "check_device_online.py", line 79, in domoticzstatus
    json_object = json.loads(domoticzrequest(domoticzurl))
  File "check_device_online.py", line 96, in domoticzrequest
    response = urllib2.urlopen(request)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen
    return _opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 401, in open
    response = self._open(req, data)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 419, in _open
    '_open', req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1211, in http_open
    return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1181, in do_open
    raise URLError(err)
urllib2.URLError: <urlopen error [Errno 110] Connection timed out>

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
ThinkPadd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:32:
[...]

Volgens mij vreet de Honeywell Round Modulation geen TT (Temperature Temporary) commando van de OTGW, maar wel een TC (Temperature Constant).
In de sourcecode van Domoticz wordt standaard TT gebruikt dacht ik, maar er was op het Domoticz forum al iemand die het in de sourcecode had aangepast naar TC en Domoticz toen opnieuw had gecompileerd en het op die manier werkend had gekregen.
Ik heb ook Domoticz icm OTGW en een Honeywell Round Modulation thermostaat. Werkt al maanden perfect. Maakt het in deze combinatie wel uit wat OTGW uitstuurt? TT of TC? De thermostaat heeft verder geen programma iod 'aanboord', dus een TT commando blijft 'eindeloos' aktief (net zoals TC trouwens). Overigens bedien ik alles via Domoticz (via een wall-tablet) en niet via de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
ThinkPadd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Volgens mij is een 230V module eigenlijk altijd ook gelijk een repeater, tenzij anders vermeld. Modules die op batterij werken zijn eigenlijk nooit repeater (vreet batterijen immers), tenzij anders vermeld.

Zou mij er dus niet te druk om maken.
Klopt.. je hebt gelijk. Alle 230V fungeren als repeater...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rempert schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:47:
[...]

Ik heb ook Domoticz icm OTGW en een Honeywell Round Modulation thermostaat. Werkt al maanden perfect. Maakt het in deze combinatie wel uit wat OTGW uitstuurt? TT of TC? De thermostaat heeft verder geen programma iod 'aanboord', dus een TT commando blijft 'eindeloos' aktief (net zoals TC trouwens). Overigens bedien ik alles via Domoticz (via een wall-tablet) en niet via de thermostaat.
Als je nu via Domoticz de ingestelde temperatuur op de Honeywell kunt overrulen, zou ik het lekker zo laten. Misschien heb jij een nieuwere HRM die wel een TT-commando accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 23:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Werkt deze ook met Domoticz?
Home Easy Next - Home automation gateway (HE840IP)
http://www.ibood.com/nl/n...home-easy-starterkit.html

Toch een leuke aanbieding om goedkoop 433mhz ondersteuning te hebben voor oa goedkope temp sensors buiten.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:07:
Werkt deze ook met Domoticz?
Home Easy Next - Home automation gateway (HE840IP)
http://www.ibood.com/nl/n...home-easy-starterkit.html

Toch een leuke aanbieding om goedkoop 433mhz ondersteuning te hebben voor oa goedkope temp sensors buiten.
Voor dat geld kun je ook een RFLink bouwen, of ben je al bijna halverwege het bedrag van een RFXCOM. Met die twee gaat het sowieso werken, zou m'n geld niet in zo'n unit steken...

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. Mekes schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:11:
Ik heb een probleempje met het presence script van chopperrob. Ik krijg het onderstaande resultaat als ik het script probeer te draaien en ik heb geen flauw idee waar ik het moet opzoeken om het op te lossen....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ python check_device_online.py 192.168.1.6 28                    10 30
21:57:52- pid file exists
21:57:52- Seems to be an old file, ignoring.
21:57:52- script started.
Traceback (most recent call last):
  File "check_device_online.py", line 101, in <module>
  File "check_device_online.py", line 79, in domoticzstatus
  File "check_device_online.py", line 96, in domoticzrequest
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen
    return _opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 401, in open
    response = self._open(req, data)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 419, in _open
    '_open', req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1211, in http_open
    return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1181, in do_open
    raise URLError(err)
urllib2.URLError: <urlopen error [Errno 110] Connection timed out>
1.
Probeer eerst Linux/software eens bij te werken naar de meest recentie versies
Via Putty een verbinding maken met je Raspberry en dan onderstaande eens 1 voor 1 uitvoeren.
Het kan zijn dat er iets van Python verouderd is.

code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

2.
Voer vanaf je Raspberry eens een ping uit naar het ipadres en check of je een Response krijgt.
code:
1
ping 192.168.1.6 28

Als je antwoord terug krijgt dan is het goed.
Krijg je een melding dat het niet bereikbaar is dan klopt je ip-adres niet of is het adres vanaf je Rasp niet bereikbaar.

3.
Verwijder het bestand check_device_online.py_192.168.6.28.pid en kijk of er een nieuw wordt aangemaakt. Dit bestand kun je veilig verwijderen.

4.
Controleer de inlogegevens in check_device_online.py voor Domoticz.

5.
Plak onderstaande code eens in je bestand en pas de inloggegevens aan. Deze code werkt goed bij mij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
#!/usr/bin/python
#   Title: check_device_online.py
#   Author: Chopper_Rob
#   Date: 25-02-2015
#   Info: Checks the presence of the given device on the network and reports back to domoticz
#   URL : https://www.chopperrob.nl/domoticz/5-report-devices-online-status-to-domoticz
#   Version : 1.6.2

import sys
import datetime
import time
import os
import subprocess
import urllib2
import json
import base64

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="Ip-adresDomoticz:Poortnummer"
domoticzusername = "inlognaam Domoticz"
domoticzpassword = "Wachtwoord Domoticz"

# If enabled. The script will log to the file _.log
# Logging to file only happens after the check for other instances, before that it only prints to screen.
log_to_file = False

# The script supports two types to check if another instance of the script is running.
# One will use the ps command, but this does not work on all machine (Synology has problems)
# The other option is to create a pid file named _.pid. The script will update the timestamp
# every interval. If a new instance of the script spawns it will check the age of the pid file.
# If the file doesn't exist or it is older then 3 * Interval it will keep running, otherwise is stops.
# Please chose the option you want to use "ps" or "pid", if this option is kept empty it will not check and just run.
check_for_instances = "pid"

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE
if len(sys.argv) != 5 :
  print ("Not enough parameters. Needs %Host %Switchid %Interval %Cooldownperiod.")
  sys.exit(0)

device=sys.argv[1]
switchid=sys.argv[2]
interval=sys.argv[3]
cooldownperiod=sys.argv[4]
previousstate=-1
lastsuccess=datetime.datetime.now()
lastreported=-1
base64string = base64.encodestring('%s:%s' % (domoticzusername, domoticzpassword)).replace('\n', '')
domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=devices&filter=all&used=true&order=Name'

if check_for_instances.lower() == "pid":
  pidfile = sys.argv[0] + '_' + sys.argv[1] + '.pid'
  if os.path.isfile( pidfile ):
    print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- pid file exists"
    if (time.time() - os.path.getmtime(pidfile)) < (float(interval) * 3):
      print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script seems to be still running, exiting"
      print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- If this is not correct, please delete file " + pidfile
      sys.exit(0)
    else:
      print datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- Seems to be an old file, ignoring."
  else:
    open(pidfile, 'w').close()

if check_for_instances.lower() == "ps":
  if int(subprocess.check_output('ps x | grep \'' + sys.argv[0] + ' ' + sys.argv[1] + '\' | grep -cv grep', shell=True)) > 2 :
    print (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script already running. exiting.")
    sys.exit(0)

def log(message):
  print message
  if log_to_file == True:
    logfile = open(sys.argv[0] + '_' + sys.argv[1] + '.log', "a")
    logfile.write(message + "\n")
    logfile.close()

def domoticzstatus ():
  status = 0
  switchfound = False
  if json_object["status"] == "OK":
    for i, v in enumerate(json_object["result"]):
      if json_object["result"][i]["idx"] == switchid and "Lighting" in json_object["result"][i]["Type"] :
        switchfound = True
        if json_object["result"][i]["Status"] == "On":
          status = 1
        if json_object["result"][i]["Status"] == "Off":
          status = 0
  if switchfound == False: print (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- Error. Could not find switch idx in Domoticz response. Defaulting to switch off.")
  return status

def domoticzrequest (url):
  request = urllib2.Request(url)
  request.add_header("Authorization", "Basic %s" % base64string)
  return response.read()

log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script started.")

if lastreported == 1 :
  log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is online")
if lastreported == 0 :
  log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- according to domoticz, " + device + " is offline")

while 1==1:
  currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

if currentstate == 0 : lastsuccess=datetime.datetime.now()
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported == 1 :
    log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, no need to tell domoticz")
  if currentstate == 0 and currentstate != previousstate and lastreported != 1 :
    if domoticzstatus() == 0 :
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, tell domoticz it's back")
      domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0")
    else:
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " online, but domoticz already knew")
    lastreported=1

if currentstate == 1 and currentstate != previousstate :
    log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, waiting for it to come back")

if currentstate == 1 and (datetime.datetime.now()-lastsuccess).total_seconds() > float(cooldownperiod) and lastreported != 0 :
    if domoticzstatus() == 1 :
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, tell domoticz it's gone")
      domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=Off&level=0")
    else:
      log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- " + device + " offline, but domoticz already knew")
    lastreported=0

time.sleep (float(interval))

previousstate=currentstate
  if check_for_instances.lower() == "pid": open(pidfile, 'w').close()

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
Voor de geinteresseerden. Ik heb een review geplaatst van de Aeotec Multisensor 6. Voor mij werkt die prima in combi met Domoticz.
productreview: Aeotec Multisensor 6 review door JohnBoy32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb een vraag over de http://jadahl.dscloud.me/sspks/ link, deze werkt namelijk niet als ik hem probeer toe te voegen als pakketlocatie. Hij zegt dat het een ongeldige locatie is. Ik heb het vertrouwensniveau op elke uitgever gezet. Zie ik nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Heeft iemand toevallig ervaring met de kaku led dimmer? Type ACM-LV24.
Ik heb dit net allemaal aangesloten en op zicht werkt het allemaal, maar er dimt niets.
Er zijn 3 lampjes van 1,2 watt aangesloten. Zou dat te weinig zijn?
In de specs staat daar niets over, alleen een max.

Als ik het dimbereik in stel dan zijn er 3 of 4 stappen in het dimniveau. Dan sla ik de minst lichte stand op. Vervolgens krijg ik de lampjes niet gedimd met een kaku zender.

Heeft iemand ervaring met het dimmen van led met weinig wattage?
Zou dit beter gaan met een z-wave oplossing?
Of zou het dimbereik nog te regelen zijn met domoticz? Ik heb nu geen domoticz draaien, maar binnen een week of 2 wel :-)

[ Voor 9% gewijzigd door admiral866 op 16-02-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Zahariac schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:17:
Ik heb een vraag over de http://jadahl.dscloud.me/sspks/ link, deze werkt namelijk niet als ik hem probeer toe te voegen als pakketlocatie. Hij zegt dat het een ongeldige locatie is. Ik heb het vertrouwensniveau op elke uitgever gezet. Zie ik nog wat over het hoofd?
Hij heeft de locaties veranderd, kijk hier even:
stable
beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:27

CSB

:D

Hmm. Ik weet niet meer wie mij erop attendeerde dat de Harmony Hub toevoegen aan Domoticz ervoor zorgt dat de applicatie random crashed, maar bedankt! Ik merkte inderdaad na een dag of twee dat Domoticz opeens niet meer werkte. Na een herstart van de package in mijn Syno draaide hij weer, maar na een dag was de package weer offline. Na de Harmony Hub te disablen in Hardware werkt alles weer netjes stabiel.

Er gaat dus ergens iets niet helemaal lekker...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Ik probeer de Nefit easy in Domoticz te krijgen maar ik ben nogal een noob op linux gebied. Zou iemand een korte how-to (met volgorde van te installeren pakketten zoals nodejes etc).

Ik draai Domoticz op een RPI en op Jessie Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Yihaaa schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:41:
Ik probeer de Nefit easy in Domoticz te krijgen maar ik ben nogal een noob op linux gebied. Zou iemand een korte how-to (met volgorde van te installeren pakketten zoals nodejes etc).

Ik draai Domoticz op een RPI en op Jessie Lite.
Dit is toch best een duidelijk uitleg?

[ Voor 19% gewijzigd door inbedrijf op 16-02-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Thanks. Had m gezien maar ik kreeg t nog niet voor elkaar. Ga het vanavond weer opnieuw proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Yihaaa schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:28:
[...]

Thanks. Had m gezien maar ik kreeg t nog niet voor elkaar. Ga het vanavond weer opnieuw proberen 8)
Waarom kom je precies niet uit, misschien kan er dan gerichter antwoord worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een vraagje. Ik heb nu voornamelijk KAKU.
Ik wil overstappen op Zwave. Als ik wandschakelaars op batterijen heb, wordt het batterijniveau dan ook doorgegeven aan Domoticz, zodat ik weet wanneer ze (te) laag worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
inbedrijf schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Waarom kom je precies niet uit, misschien kan er dan gerichter antwoord worden gegeven.
Ik kreeg nodejs niet goed geinstalleerd. Ben nogal lerende met Linux. Probeer e.e.a. nu nog een keer. Laat het wel weten wat er wel / niet lukt :)

Edit: het is gelukt 8) _/-\o_ Alles goed gelezen en werkt nu prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Yihaaa op 16-02-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
anandus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:49:
Even een vraagje. Ik heb nu voornamelijk KAKU.
Ik wil overstappen op Zwave. Als ik wandschakelaars op batterijen heb, wordt het batterijniveau dan ook doorgegeven aan Domoticz, zodat ik weet wanneer ze (te) laag worden?
Dat zou wel zo moeten zijn. Al heb ik voornamelijk gewone puls schakelaars oog kaku schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Het wil nog wel eens voorkomen dat de mi light controller een signaal niet goed ontvangt via domoticz, waardoor de verlichting ongewild aan blijft. Herkennen jullie dit? Zo ja, wat voor een workarounds zijn er te bedenken om dit te voorkomen (extra uit signaal verzenden of...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
CodeIT schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:12:

Nee, direct aansluiten is voldoende. Er wordt softwarematig geinverteerd.
thanx ga er eens naar kijken _/-\o_
tcviper schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:38:
[...]

esp kost 1 dollar met 1 euro voor een telefoonkabel, tegen 70 euro voor een raspi met toebehoren en kabel...

lijkt mij een simpele rekensom... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:15
Ok :) Als 70 euro al teveel is, dan heb ik niks gezegd :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacquesmulders
tcviper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:49:
Ok :) Als 70 euro al teveel is, dan heb ik niks gezegd :)
dit is niet te veel, maar als het voor 3 euro kan.... waarom niet...

smartmeterdashbord heb ik ook in gebruik en werkt goed, ook goede support. maar ik heb er nog een nodig en dan om nog een pi en toebehoren te kopen vind ik dan weer niet de moeite waard...

en daarbij vind ik het leuk om zelf wat in elkaar te zetten, dwz boardje etsen e.d. niet voor niets tweakers...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

MikeOO schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:55:
[...]

1.
Probeer eerst Linux/software eens bij te werken naar de meest recentie versies
Dit had ik inderdaad al gedaan, mocht geen nut hebben
2.
Voer vanaf je Raspberry eens een ping uit naar het ipadres en check of je een Response krijgt.
Tsjek, dit werkt.
3.
Verwijder het bestand check_device_online.py_192.168.6.28.pid en kijk of er een nieuw wordt aangemaakt. Dit bestand kun je veilig verwijderen.
Er wordt inderdaad een nieuwe pid aangemaakt.
4.
Controleer de inlogegevens in check_device_online.py voor Domoticz.
99,9% zeker dat dit goed staat
5.
Plak onderstaande code eens in je bestand en pas de inloggegevens aan. Deze code werkt goed bij mij.
Ook gedaan, maar dit leverde hetzelfde resultaat op.

==Edit==

Ok ik heb een "sudo apt-get install python3" gedaan. Daarna het script uitgevoerd maar nu krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ python3 check_device_online.py 192.168.1.6 8 10 30
  File "check_device_online.py", line 55
                 ^
SyntaxError: invalid syntax

[ Voor 17% gewijzigd door ST10©DE op 16-02-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik zit met een klein probleem, ik ben momenteel mijn hele huis vol Hue te hangen.
Nu heb ik in totaal 3 dimmer switches. 2 zijn er zichtbaar in Domoticz, maar de andere krijg ik gewoon niet te zien. Bridge al opnieuw opgestart, laatste versie Domoticz geïnstalleerd, dimmer switch opnieuw ingesteld en gekoppeld maar het mag niet baten.

In Hue:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CgYGbil.png

In Domoticz waarbij de eerste 2 switches de dimmers zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LdlCDj7.png?1

EDIT:
Blijkt als group te komen ipv dimmer.

[ Voor 6% gewijzigd door JJnJ op 16-02-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Heb sinds vandaag op mijn Raspberry Domoticz draaien en kan nu mijn verbruik prima uitlezen. Wat me opvalt is dat alleen het elektra verbruik van t2 wordt weergegeven. Hoe stel ik in dat dag- en nachtverbruik gescheiden van elkaar wordt weergegeven in de grafiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik heb mijn raspberry pi 2 draaiende met Jessie, en heb tevens Plex geïnstalleerd en geconfigureerd.

Mij RFlink heb ik vandaag binnen gekregen en in elkaar gezet. Nu wordt het tijd om Domoticz te gaan installeren maar de installatie lijkt alleen beschikbaar te zijn als complete SD kaart image.

Dat is misschien wel makkelijk, maar ik wil mijn raspberry ook voor andere zaken gebruiken zoals Plex, een printer server, en wie weet wat ik er allemaal nog op ga zetten. Ik weet niet hoe geschikt de installatie op de SD kaart image hier voor is.

Zijn er ook (voor een noob) begrijpbare methodes om Domoticz op een bestaande Raspbian installatie te installeren? Weet iemand hier misschien een goede guide voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-10 07:52
Gonadan schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:08:

Mag ik vragen met welke modules en configuratie jij dan werkt? Heb je naast Z-wave ook gekozen voor 433 vanwege de kosten? Want dat betekend toch ook dat je nog een extra 433 ontvanger/verzender van 120euro erbij hebt moeten nemen?
Of heb je alles via een andere manier samen laten werken.

Voor zover ik kon vinden kost een draadloze 433 inbouwdimmer ongeveer 30 tot 40 euro en een z-wave dimmer kost me 40 euro. Qua prijzen vind ik ze redelijk aan elkaar gewaagd. Of heb ik dit helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen weken bezig geweest met een grote verbouwing aan woning/kantoor, en als je dan toch bezig bent, ook maar es wat domotica 'tegenaan gooien'.
Ik had al een RPi2 liggen en een NEST termostaat. Zodoende dus een Aeon Labs Gen5, 2 Fibaro RGBW, 2 Fibaro Switch, een Fibaro Dimmer 2 en 3x Philio 4 in 1 sensor voor aan de deuren besteld. Laatste stable versie van Domoticz op SD kaartje gezet, en vervolgens wat bezig geweest met devices includen en testen of het allemaal werkt.
As so far, werkt alles prima (verbouwing nog niet afgerond) en doet het eigenlijk precies wat ik er van verwacht.

Nu ben ik nog aan het zoeken naar een mooie bedien mogelijkheid. Iets om permanent aan de muur te bevestigen, zodat je oa. de RGBW ledstips kan bedienen, ik dacht iets in de vorm van een tablet.
Zo kwam ik de ZipaTILE tegen, duidelijk een Android tablet, maar werkt volgens mij alleen met Zipato. Fibaro heeft ook een hele mooie ( IOS ) app, maar dan moet je weer hun eigen HomeCenter gebruiken.

Is er iets vergelijkbaars te vinden wat compatible is met Domoticz ? De Domoticz webinterface werkt prima voor je PC, maar is qua looks niet echt aantrekkelijk als permanente weergave in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
GoEV6 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:07:
Heb sinds vandaag op mijn Raspberry Domoticz draaien en kan nu mijn verbruik prima uitlezen. Wat me opvalt is dat alleen het elektra verbruik van t2 wordt weergegeven. Hoe stel ik in dat dag- en nachtverbruik gescheiden van elkaar wordt weergegeven in de grafiek?
Zie het al, dal gaat pas vanaf 23.00 in. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:47
SuperKris schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:14:
Ik heb mijn raspberry pi 2 draaiende met Jessie, en heb tevens Plex geïnstalleerd en geconfigureerd.

Mij RFlink heb ik vandaag binnen gekregen en in elkaar gezet. Nu wordt het tijd om Domoticz te gaan installeren maar de installatie lijkt alleen beschikbaar te zijn als complete SD kaart image.

Dat is misschien wel makkelijk, maar ik wil mijn raspberry ook voor andere zaken gebruiken zoals Plex, een printer server, en wie weet wat ik er allemaal nog op ga zetten. Ik weet niet hoe geschikt de installatie op de SD kaart image hier voor is.

Zijn er ook (voor een noob) begrijpbare methodes om Domoticz op een bestaande Raspbian installatie te installeren? Weet iemand hier misschien een goede guide voor?
De rasps worden eigenlijk alleen maar gebruikt met kant-en-klare-img's voor bepaalde toepassingen. Daar zijn ze het beste voor geschikt. Op de Pi2 zou je een windows10-variant kunnen draaien. Misschien dat er dan wel meerdere processen tegelijk kunnen draaien. Let wel, de windows-variant die op de Pi kan heeft geen desktop of User interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

weet iemand of er een dimmer bestaat die minder dan 3,5 watt kan dimmen? Het gaat in mijn geval over 12volt lampjes. Kan zowel 866mhz als 433 mhz zijn.
De qubino ZMNHDD1 heeft volgens de specificaties minimaal 4 watt nodig, de fibaro nog meer. En kaku gaat volgens mij ook niet zo laag.

Aangezien ik thuis een qubino ZMNHDD1 op een andere lamp heb aangesloten ga ik deze vd week eens wisselen, misschien werkt het toch :)

[ Voor 22% gewijzigd door admiral866 op 17-02-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. Mekes schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:17:
[...]

==Edit==

Ok ik heb een "sudo apt-get install python3" gedaan. Daarna het script uitgevoerd maar nu krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ python3 check_device_online.py 192.168.1.6 8 10 30
  File "check_device_online.py", line 55
                 ^
SyntaxError: invalid syntax
python3 heb je niet nodig voor het script en wees altijd voorzichtig met verschillende versie te gaan installeren. Dit kan soms problemen geven. Voor een test systeem geen probleem maar op je live systeem zou ik altijd zorgen voor een goede SD Image backup. Als je eenmaal weet hoe je het probleem kan oplossen dan zet je de backup terug en voer je het 1x goed uit. Dan blijft je live omgeving gevrijwaard van dingen die er niet op hoeven te staan.

En op welke manier maak je het check_device_online.py bestand aan.
Als je dit bestand namelijk in Windows aanmaakt en dan overzet naar je Rasp dan gaat dit niet goed. Je krijgt dan namelijk vreemde tekens ^ in het script erbij.

Linux bestanden moet je altijd op Linux aanmaken. Zelf gebruik ik WinSCP hiervoor. Dan kun je eenvoudig mapen / bestanden overzetten/aanmaken etc maar dan in het juiste formaat.

Zeker door de SyntaxError: invalid syntax melding vermoed ik dat je deze bestanden eerst in Windows aanmaakt.

Als dat het geval is installeer
WinSCP en Sublime Text 2

Nu kun je in WinSCP Sublime Text 2 koppelen zodat bij het dubbelklikken op een bestand dit programma automatisch wordt geopend. Erg mooi programma en je krijg ook een goed overzicht.

Koppelen
WinSCP --> Voorkeuren --> Editors --> Voeg Sublime Text 2 toe en zorg dat deze bovenaan komt te staan.

Verwijder check_device_online.py van je Rasp en maakt dit bestand opnieuw aan met WinSCP.
Wel verwijderen anders blijven er mogelijk vreemde tekens in het script achter.

Plak de inhoud van het script nu in dit script en pas de inloggegevens aan voor Domoticz en sla het bestand op. Nu heb je het script opgeslagen in Linux formaat.

Test het script dan nog eens.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 17-02-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Laatst online: 13-07 21:47
Dennisdn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:33:
[...]

De rasps worden eigenlijk alleen maar gebruikt met kant-en-klare-img's voor bepaalde toepassingen. Daar zijn ze het beste voor geschikt. Op de Pi2 zou je een windows10-variant kunnen draaien. Misschien dat er dan wel meerdere processen tegelijk kunnen draaien. Let wel, de windows-variant die op de Pi kan heeft geen desktop of User interface.
Dat is niet waar, je kunt best bijvoorbeeld. Domoticz combineren met KODI, NginX een ftp-server etc. Domoticz geeft bij mij maar 2% processorbelasting dus dat stelt niets voor. Zie de Wiki voor instructies hoe handmatig te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Madshark schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:46:
Nu ben ik nog aan het zoeken naar een mooie bedien mogelijkheid. Iets om permanent aan de muur te bevestigen, zodat je oa. de RGBW ledstips kan bedienen, ik dacht iets in de vorm van een tablet.
Zo kwam ik de ZipaTILE tegen, duidelijk een Android tablet, maar werkt volgens mij alleen met Zipato. Fibaro heeft ook een hele mooie ( IOS ) app, maar dan moet je weer hun eigen HomeCenter gebruiken.

Is er iets vergelijkbaars te vinden wat compatible is met Domoticz ? De Domoticz webinterface werkt prima voor je PC, maar is qua looks niet echt aantrekkelijk als permanente weergave in je woonkamer.
De Zipatile is een complete controller, en niet alleen een bedienmogelijkheid. :)
Voor een tablet aan de muur met Domoticz:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=4698

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperKris schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:14:

Hier kun je alle stappen vinden om Domoticz zelf te installeren.
https://www.domoticz.com/wiki/Install.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

MikeOO schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:24:
[...]

python3 heb je niet nodig voor het script en wees altijd voorzichtig met verschillende versie te gaan installeren. Dit kan soms problemen geven. Voor een test systeem geen probleem maar op je live systeem zou ik altijd zorgen voor een goede SD Image backup. Als je eenmaal weet hoe je het probleem kan oplossen dan zet je de backup terug en voer je het 1x goed uit. Dan blijft je live omgeving gevrijwaard van dingen die er niet op hoeven te staan.

En op welke manier maak je het check_device_online.py bestand aan.
Als je dit bestand namelijk in Windows aanmaakt en dan overzet naar je Rasp dan gaat dit niet goed. Je krijgt dan namelijk vreemde tekens ^ in het script erbij.

Linux bestanden moet je altijd op Linux aanmaken. Zelf gebruik ik WinSCP hiervoor. Dan kun je eenvoudig mapen / bestanden overzetten/aanmaken etc maar dan in het juiste formaat.

Zeker door de SyntaxError: invalid syntax melding vermoed ik dat je deze bestanden eerst in Windows aanmaakt.

Als dat het geval is installeer
WinSCP en Sublime Text 2

Nu kun je in WinSCP Sublime Text 2 koppelen zodat bij het dubbelklikken op een bestand dit programma automatisch wordt geopend. Erg mooi programma en je krijg ook een goed overzicht.

Koppelen
WinSCP --> Voorkeuren --> Editors --> Voeg Sublime Text 2 toe en zorg dat deze bovenaan komt te staan.

Verwijder check_device_online.py van je Rasp en maakt dit bestand opnieuw aan met WinSCP.
Wel verwijderen anders blijven er mogelijk vreemde tekens in het script achter.

Plak de inhoud van het script nu in dit script en pas de inloggegevens aan voor Domoticz en sla het bestand op. Nu heb je het script opgeslagen in Linux formaat.

Test het script dan nog eens.
De file maak ik aan in putty via ssh. Dan "touch filename" en "nano filename" vervolgens plak ik de tekst daarin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Krilo_89 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:15:
Mag ik vragen met welke modules en configuratie jij dan werkt? Heb je naast Z-wave ook gekozen voor 433 vanwege de kosten? Want dat betekend toch ook dat je nog een extra 433 ontvanger/verzender van 120euro erbij hebt moeten nemen?
Of heb je alles via een andere manier samen laten werken.

Voor zover ik kon vinden kost een draadloze 433 inbouwdimmer ongeveer 30 tot 40 euro en een z-wave dimmer kost me 40 euro. Qua prijzen vind ik ze redelijk aan elkaar gewaagd. Of heb ik dit helemaal fout?
Natuurlijk.

Oorspronkelijk kocht ik de RFXCOM omdat ik dacht mijn weerstation zo te kunnen uitlezen, helaas bleek die helemaal niet op 433 te werken dus dat was gewoon stom. Uiteindelijk zag ik een kostenvoordeel wat ik eerst wilde proberen voordat ik meteen weer de RFXCOM de deur uit zou doen.

Toen wilde ik mijn deurbel fixen, want de gong was stuk.
• Z-wave optie (van Robbshop): € 80
• Kaku optie (bouwmarkt): € 25
Dat was dus al een besparing van € 55 plus het scheelde mijn een hoop geknutsel en ik heb gelijk een gong met meerdere signalen voor notificatie.

Een schemersensor was het volgende idee.
• Z-wave komt neer op multisensor: minimaal € 45 en kan eigenlijk niet buiten.
• Kaku is geschikt voor buiten en kost €25.
Besparing € 20.

Bewegingssensoren dan maar, voor verschillende situaties. In veel gevallen wil ik gewoon beweging weten zonder verdere instellingen of sensoren. Bijvoorbeeld toilet of schuur.
• Z-wave bewegingsmelder, mits niet een lomp groot blok: minimaal € 55. (tenzij je een deursensor misbruikt)
• Kaku bewegingsmelder: € 34
Besparing € 40 (heb er nu twee, meer komen er aan)

Deur voorraadkast
• zwave begint bij zo'n € 40
• Kaku € 15
Besparing € 25

De RFXCOM kostte mij € 110, ik heb al € 140 bespaard dus ben netto goedkoper uit. Daar gaan nog meer sensoren bij komen dus dat verschil zal oplopen. Daarbij heb ik nu nog enkel 433 schakelaars in de slaapkamer die er al jaren zitten, die hoef ik nu niet te vervangen want dat werkt meestal goed genoeg.

Ik weet niet of ik deze keuze ook zou maken als ik de RFXCOM niet al had en de slaapkamer niet zo ingericht had. Het verschil is qua geld ook weer niet schrikbarend groot, al had dat groter kunnen zijn als ik voor webshops was gegaan in plaats van bouwmarkt.

Dimmers zijn actoren, die gebruik ik pertinent niet van 433, de enige is de gong die ik bij de deurbel kreeg. Alles wat moet acteren wil ik zeker van weten wat de status is en dat het ontvangen wordt. Na even testen was ik er al heel snel achter dat ik niet blij ga worden van kaku dimmers. Ik gebruik dus een verzameling van sensoren van kaku en zwave, alle actoren zijn zwave.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 17-02-2016 13:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.