Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
Mike70 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:20:
[...]

Ze zijn nu iets duurder geworden.
AliExpress
Her inmiddels een stuk of 15, de prijs is gemiddeld tussen 6,70 en 7,20 geweest.
Heb er laatst een test mee gedaan met 15 bij elkaar in de vriezer.
De temp en vochtigheid waren onderling wel wat afwijkend, maar ze liggen dan ook niet allemaal exact op de zelfde plek, ook steeg de temp door dat ik er steeds wat uithaalde om te controleren.
Wel had ik een probleem met een stuk of 6 welke niet meer de juiste temp aangaven, maar met firmware 2.51moet dit zijn is dit opgelost, getest met 2 sensoren van de lijst die niet goed waren, inmiddels ok nu

Overzicht temperatuur sensoren China WS1700
Allen ongeveer 12 uur in de diepvries bovenin.
Unit Domoticz
NR. Ruimte Temp LV Temp LV Kanaal id
(C) (%) (C) (%)
1 Badkamer -14,20 48 14,30 46 1 BB01
2 Kelder -13,10 59 -43,00 54 3 E203
3 Keuken -13,90 46 -13,90 46 1 C901
4 Tuinhuis -14,80 55 -41,50 57 1 C001
5 Hobbykamer-14,80 51 22,20 52 1 EA01
6 Wasruimte -12,30 64 -12,40 64 1 C101
7 WC -14,90 57 -42,70 53 1 1601
8 Woonkamer -14,30 48 -40,60 46 3 7EO3
9 Kledingkmr -14,10 48 -14,10 46 2 3102
10 Slaapkamer-12,40 67 -33,70 73 3 1C03
11 HT Zolder -16,40 69 -42,30 52 1 2A01
12 Overloop -17,20 55 -17,40 54 2 AB02
13 Salon -15,10 62 -15,40 61 2 A102

Ik heb vrijwel nooit problemen met de sensoren, wel enkele data die niet overkomt doordat sommige een stuk verder van de tranceiver verwijderd hangen

(lastig hoor zon excel lijstje netjes plakken :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door master30 op 09-02-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:46:
[...]

Top :)
Dan heeft er wellicht iemand een portscan gedaan of zo.
Betekent incoming connection puur dat iemand de pagina opvroeg? Of dat er ingelogd werd?
Er stond incoming connection dus ik weet niet zeker of er ingelogd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:21:
Ik gebruik 3 Cresta, TFA TS34C en die werkte alle drie goed op RFX Com. Nu is er 1 die opeens niet meer in Domoticz vernieuwd. In display zie ik nog steeds gegevens en rood lampje blinkt ook nog maar geen reactie in Domoticz. Heb hem nu heel dichtbij de ontvanger gezet, nog niks. Iemand die weet wat hier de oorzaak van kan zijn? De andere 2 doen het gewoon.
Hier het zelfde verhaal met twee Cresta tx-320 sensors.
Dacht eerst dat het kwam omdat ik een nieuw protocol had geactiveerd en deze dus invloed had op het bereik dan wel inkomende signaal.
Maar kan nog geen patroon vinden, als ik deze protocol (Rubicson en Lacross) uitschakel blijft de Cresta tx-320 onzichtbaar.
Als ik deze sensor reset danwel opnieuw instel dan is hij maar 24uur zichtbaar en daarna weer onzichtbaar.
Als ik wat meer tijd heb dan eens kijken of ik het kan debuggen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al maandenlang 7 Cresta's (TX320) draaien en geen enkel probleem ermee gehad. Hebben jullie niet toevallig toch iets gedaan waardoor de verbinding (tijdelijk) weg is?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
robvanu schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:23:
Zijn er 433MHz-apparaten om het stroomverbruik van een stopcontact (tussenstekker) te meten? Ik ken alleen:
- KaKu (433MHz)-switches die alleen aan/uit gezet kunnen worden
- Z-Wave oplossingen waar je wel aan/uit kan zetten én stroomverbruik kan zien

Maar ik wil 433MHz én stroomverbruik zien...
Deze is ook beschikbaar van Oregon, die hebben een perfecte reputatie betreft het bereik van de sensoren
https://www.redealer.de/b...kdose-aesmr-600/a-210512/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
UltraSub schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Dat klopt, maar tenzij je van solderen en het wiel uit vinden houdt kom je dan al snel aan de kosten van een slimme meter ;) Had het hier werkend met Youless, maar daarmee had ik nog geen gas. En nu wel. En meteen zowel dal- als piektarief gelogd. Beter :)
Is voor mij ook de reden dat ik een Slimme meter hbe aangevraagd. Wil juist het gasverbruik meten aangezien we hier gaan verbouwen en beter isoleren.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik ben aan het klooien met een Fibaro deursensor FGK-101. Ik hoopte dat de externe input echt een aparte input was die apart uitgelezen kon worden. Maar dat lijkt niet zo te zijn.
Iemand ervaring met een externe switch op een fibaro deursensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat het magneetcontact dan niet meer werkt. Althans niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
M.v.Veelen schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:52:
Ik heb al maandenlang 7 Cresta's (TX320) draaien en geen enkel probleem ermee gehad. Hebben jullie niet toevallig toch iets gedaan waardoor de verbinding (tijdelijk) weg is?
Ik zou het echt niet meer weten.
Als ik mij dat zou herinneren was het simpel.
Enige wat ik mij kan herinneren is dat ik de wereld aan Lua scripts heb geschreven en hier en daar een Raspberry & Domoticz update heb laten uitvoeren.
Maar qua protocol of nieuwe devices nee.
RF noise vanuit mijn eigen devices is uitgesloten aangezien ik alle batterijen uit voorzorg al heb vervangen.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:21:
Ik gebruik 3 Cresta, TFA TS34C en die werkte alle drie goed op RFX Com. Nu is er 1 die opeens niet meer in Domoticz vernieuwd. In display zie ik nog steeds gegevens en rood lampje blinkt ook nog maar geen reactie in Domoticz. Heb hem nu heel dichtbij de ontvanger gezet, nog niks. Iemand die weet wat hier de oorzaak van kan zijn? De andere 2 doen het gewoon.
Ik heb er hier ook1 staan die na maanden goed te hebben gewerkt niets meer doet. Display geeft de juiste waarde aan maar Domoticz vindt hem niet meer. Ook de RFXcom vindt geen signaal meer. De andere twee werken wel goed.

Al meerdere keren verwijderd uit Domoticz, Cresta meerdere keren gereset, batterijen vervangen met 1 die het wel goed doet, tijd de batterijen eruit gehad en dan weer proberen. In het begin kwam hij soms na een aantal pogingen weer online maar was dan na een paar uur weer de verbinding kwijt.

Lijkt er bijna op dat hij geen 433 signaal meer verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:14:
Werkend? Je bedoelt op m'n S2 stick? Gewoon included en werkte meteen zoals het hoort.
Ondertussen ook het verschil gezien in het aansluitschema, had ik eigenlijk niet naar gekeken. Straks eens veranderen van N naar L.
Komisch, hier nog niet gelukt iig. Welke Domoticz versie gebruik je?

Ik heb laatst een keer een plaatje gemaakt vanwege die gewijzigde bedrading. De 1e keer had ik het ook niet gezien namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-8qm7l9mWmIo/VlxLxRbBPaI/AAAAAAAAA14/VGwD7XBK1iY/s800-Ic42/qubino-zwave-plus-change.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door hondapower op 10-02-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had ook moeite om de input (i2) werkend te krijgen op een Qubino inbouwdimmer destijds, oplossing was om de inputtype (parameter 100) te veranderen naar '9', daarna module excluden en weer includen zodat hij als een binary switch herkend wordt i.p.v. een CO-melder (???), ook moet je je controller in group 5 zetten. Zie ook uitleg hier: http://domoticz.com/forum...c.php?f=24&t=9598&p=68647
Werkte bij mij met een oudere Aeon stick (met alleen blauwe LED) overigens prima, al ging het includen wel wat lastig kan ik mij herinneren.

De nieuwere modules schakelen al op fase, de oudere op de nul inderdaad. Maar de L en N kun je gewoon omdraaien bij de Qubino, in NL schakelen wandschakelaars altijd de fase namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:27

Pixelmagic

Ubergeek

MikeOO schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:27:
[...]

Ik heb er hier ook1 staan die na maanden goed te hebben gewerkt niets meer doet. Display geeft de juiste waarde aan maar Domoticz vindt hem niet meer. Ook de RFXcom vindt geen signaal meer. De andere twee werken wel goed.

Als meerdere keren verwijderd uit Domoticz, Cresta meerdere keren gereset, batterijen vervangen met 1 die het wel goed doet, tijd de batterijen eruit gehad en dan weer proberen. In het begin kwam hij soms na een aantal pogingen weer online maar was dan na een paar uur weer de verbinding kwijt.

Lijkt er bijna op dat hij geen 433 signaal meer verstuurd.
Klinkt bekend, heb er hier ook zo eentje staan, op het oog prima werkend tot en met het knipperende ledje, maar totaal geen signaal.

Zelfs een keer uit elkaar gehad, alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd, zonder resultaat.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-10 07:24
Ik ben geen leek op het gebied van domotica (Fibaro HC2) maar wel met de raspberry en programeren.

Nu ben ik toch van plan om het raspberry aan te schaffen en daar domoticz op te instaleren.
Dan wil ik beginnen om mijn Philips Hue lampen aan te sturen.

Nu zie ik dat er verschillende modellen raspberry's zijn en word de keuze al gelijk moeilijk.
Ook zijn er een hele hoop verkrijgbaar op aliexpres (evaringen?)

Het installeren van de software op de raspberry lijkt me al een hele opgaven maar blijkt "kinderspel" te zijn.
Zijn er nog dingen nodig om bijvoorbeeld een een z-wave module aan te sturen of een philips hue lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
Voor zwave heb je bijvoorbeeld de Aeon zwave stick nodig.
Voor Hue denk ik verder niets (heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heb je bij de Cresta al eens geprobeerd de kanaalswitch te 'reinigen' door hem een paar keer te verzetten?
Misschien helpt dat nog ...
Ik heb er 3 die na 2 jaar prima werken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
jffry90 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:22:
Ik ben geen leek op het gebied van domotica (Fibaro HC2) maar wel met de raspberry en programeren.

Nu ben ik toch van plan om het raspberry aan te schaffen en daar domoticz op te instaleren.

Nu zie ik dat er verschillende modellen raspberry's zijn en word de keuze al gelijk moeilijk.

Het installeren van de software op de raspberry lijkt me al een hele opgaven maar blijkt "kinderspel" te zijn.
Zijn er nog dingen nodig om bijvoorbeeld een een z-wave module aan te sturen of een philips hue lamp.
Er zijn niet heel veel modellen Raspberry Pi hoor, maar Raspberry Pi Model 2B is de beste/nieuwste.
En daarnaast denk ik dat je ze in China niet heel goedkoper aan kan komen dan in Nederland. Ik heb ze gekocht bij SOSSolutions voor €36,95 en de volgende dag in huis :)

[ Voor 9% gewijzigd door robvanu op 10-02-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
vraagje van mijn kant;
heeft er iemand een Aeotec Range Extender/repeater (DSD37-ZWEU) aan de praat gekregen met Domoticz? Ik krijg "unknow device" te zien in de lijst.
tevens bij het includen blijft de popup includen open staan (deze geeft geen melding dat er een apparaat is toegevoegd)

edit:
stukje van het logboek:
code:
1
2
3
4
2016-02-10 11:22:52.222 New sensors allowed for 5 minutes...
2016-02-10 11:22:52.223 OpenZWave: Node Include command initiated...
2016-02-10 11:23:04.290 OpenZWave: New Node added. HomeID: 3269695371, NodeID: 41 (0x29)
2016-02-10 11:23:16.695 OpenZWave: Received Node Dead notification from HomeID: 3269695371, NodeID: 41 (0x29)

excluden gaat prima, domoticz gooit zonder problemen de node eruit (dit is ook te zien aan het ledje op het apparaat)

[ Voor 46% gewijzigd door geenwindows op 10-02-2016 11:28 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:38
jffry90 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:22:

Het installeren is inderdaad kinderspel. SD-image downloaden en op SD schijven. Toevallig heb ik de hele setup gister vanaf een Synology naar een Raspberry overgezet. En zelfs de backup van Domoticz vanuit de Syno kon ik op de Rasp zonder problemen installeren.

In feite heb je maar met 2 Raspberry's te maken. De oude B-variant en de nieuwe Rasp2. (de rest zijn uitgeklede of oude versies) Ik draai het nu zelf op een oude B-versie die ik nog had liggen, gaat prima. Maar om voorbereid te zijn op de toekomst en eventuele andere toepassingen (als mediacenter o.i.d.) is het goed gelijk voor de nieuwe Raspberry 2 te gaan.

Daarnaast heb je nog een zender/ontvanger nodig. In mijn geval: http://www.rfxcom.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:08:
Ja, dat het magneetcontact dan niet meer werkt. Althans niet bij mij.
Heb wat getest maar de externe input staat inderdaad gewoon parallel aan het reedcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

ST10©DE

Dus.............

Ik ben benieuwd wat het meest effecient is:
- één grote Blocky voor meerdere events voor de hele dag
- meerdere kleinere Blocky's per event per dagdeel?

Het gaat om het schakelen van Milights lampen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
P. Mekes schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:02:
Ik ben benieuwd wat het meest effecient is:
- één grote Blocky voor meerdere events voor de hele dag
- meerdere kleinere Blocky's per event per dagdeel?

Het gaat om het schakelen van Milights lampen.
Meer voor jezelf om het overzichtelijk te houden zou ik meerdere kleine doen. Dan heb je niet een gigantische waslijst die je moet doorscrollen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlooije1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07-2024
Beste mede-Domoticz gebruikers,

Onlangs heb ik een Domoticz module geschreven voor de voice control software Jasper. Dit stelt de gebruiker in staat om devices, scenes of groups (evt per roomplan) met de stem te bedienen via de JSON API van Domoticz. De module is hier te vinden.

Ik heb de module getest met mijn eigen Nest thermostaat en switches, scenes en groups en werkt voor mij uitstekend. De module is wel nog een vroege versie en er is niet uitvoerig getest dus zal ongetwijfeld bugs bevatten. Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie mening en in verbeteringen in functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Alle suggesties en contributies zijn welkom (evt via PR op github).

mvg,
nlooije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Iets wat mij opvalt en waar mensen bij mijn eigen App over vielen is het niet uit of aan kunnen zetten van een groep die al aan of uit staat.

Dus uit als de groep al uit staat en aan als de groep al aan staat.

Leuk dat er toch meer mensen met dit soort dingen bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 16:50
nlooije1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:46:
Onlangs heb ik een Domoticz module geschreven voor de voice control software Jasper.
Cool! Mijn lijst word zo veeel te lang met alles wat ik nog wil proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Speedy-Andre schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:45:
Heb je bij de Cresta al eens geprobeerd de kanaalswitch te 'reinigen' door hem een paar keer te verzetten?
Misschien helpt dat nog ...
Ik heb er 3 die na 2 jaar prima werken.
Kan het nog proberen maar betwijfel het.
Ik denk dat omdat het wel heel erg onwaarschijnlijk is dat ze er allemaal mee ophouden binnen 24uur.
We zullen zien...

Maar wat me al wel opgevallen is dat zolang de sensor in unused tab staat dan blijft hij werken.
Maar ga ik ze toevoegen dan kappen ze er mee na verloop van tijd.
Ga er eentje opnieuw aanmelden en zien of dat inderdaad zo is.

Keep you posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan de werking nog checken met het bijbehorende weerstation en de Homewizard.
Als er meerdere tegelijk ophouden met werken betwijfel ik of het aan de Cresta's zelf ligt.
Wel kan Domoticz soms 'doof' worden voor bepaalde sensors die tegelijk uitzenden, maar dat is een keer over..
[edit]Hebben ze niet toevallig een ander idx gekregen, dan kan je daar verder mee gaan.
Wel jammer dat de logging dan opnieuw begint.

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-02-2016 16:29 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Speedy-Andre schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:26:
Ik kan de werking nog checken met het bijbehorende weerstation en de Homewizard.
Als er meerdere tegelijk ophouden met werken betwijfel ik of het aan de Cresta's zelf ligt.
Wel kan Domoticz soms 'doof' worden voor bepaalde sensors die tegelijk uitzenden, maar dat is een keer over..
[edit]Hebben ze niet toevallig een ander idx gekregen, dan kan je daar verder mee gaan.
Wel jammer dat de logging dan opnieuw begint.
Klopt, dat doof worden ken ik van andere sensoren maar dat zou na 24uur wel over moeten zijn.
Ze krijgen bij elke batterij wissel een andere idx, maar das als je de logging bijhoud wel op te vangen in domoticz.
Maar goed, eerst maar weer eens zien toe te voegen aan domoticz.
Op dit moment geen van de zenders die in de device list verschijnt ook niet als ik er maar een de batterijen er in druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
Sneezydevil schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:50:
Iets wat mij opvalt en waar mensen bij mijn eigen App over vielen is het niet uit of aan kunnen zetten van een groep die al aan of uit staat.

Dus uit als de groep al uit staat en aan als de groep al aan staat.

Leuk dat er toch meer mensen met dit soort dingen bezig zijn.
Bedankt voor de tip!

Als ik begrijp wat je bedoelt dan werkt dit al standaard met de huidige implementatie; deze checkt de huidige status van een group en vergelijkt die met het commando 'on' of 'off'. Als het commando niet gelijk is aan de huidige status dan wordt het commando uitgevoerd, anders krijg je het bericht: 'group is already on/off' (welke dan van toepassing is). Het is ook mogelijk om het commando 'toggle' te gebruiken welke de huidige status omkeerd dus 'on'->'off' of 'off'->'on'. Bij scenes is het niet mogelijk om het commando 'off' te gebruiken omdat deze alleen geactiveerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
nlooije1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Bedankt voor de tip!

Als ik begrijp wat je bedoelt dan werkt dit al standaard met de huidige implementatie; deze checkt de huidige status van een group en vergelijkt die met het commando 'on' of 'off'. Als het commando niet gelijk is aan de huidige status dan wordt het commando uitgevoerd, anders krijg je het bericht: 'group is already on/off' (welke dan van toepassing is). Het is ook mogelijk om het commando 'toggle' te gebruiken welke de huidige status omkeerd dus 'on'->'off' of 'off'->'on'. Bij scenes is het niet mogelijk om het commando 'off' te gebruiken omdat deze alleen geactiveerd kunnen worden.
Je hebt exact het zelfde als ik gedaan, bij groepen kan off -> off en on -> on ook. Kijk maar eens in je dashbord een groep heeft altijd 2 knoppen 1 voor aan en 1 voor uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Als vervolg op mijn bericht http://gathering.tweakers...message/45706939#45706939 over de sonoff WiFi switch.

Ik heb deze goedkope WiFi schakelaar geintegreerd in Domoticz. Het doosje is welliswaar te groot om in een inbouwdoos geplaatst te worden maar kan wel b.v. in de centraaldoos of in de lamp zelf geplaatst worden.
Er moet wel andere firmware in geflashed worden, op de manier zoals ik hier http://gathering.tweakers...message/45804907#45804907 beschreven heb. Dit vereist het solderen van een 4-pin header, de rode header op de foto, die gebruikt moet worden om te chip te flashen met ESPEasy firmware en daarna gebruikt kan worden als input pin om de bestaande schakelaar op aan te sluiten.

sonoff header

In Domoticz maak je een hardware 'virtuele dummy' aan en als apparaat een virtuele schakelaar die het relais in de sonoff wifi doos bestuurt, het idx nummer wordt dan in MiniESPEasy ingevuld.
Tussen GPIO-1 en GND, de 2 bovenste pinnen op de sonoff worden gebruikt om een bestaande schakelaar op aan te sluiten, b.v. via een kroonsteentje. Hiermee kan het relais aan/uit geschakeld worden en tevens zorgt de sonoff via WiFi voor terugkoppeling naar Domoticz, zodat dat weet of de lamp aan of uit is.

sonoff wires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
Heeft er iemand toevallig zijn Visonic alarm systeem in Domoticz geïntegreerd?

Ik zoek namelijk naar een mogelijk om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Yihaaa schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:20:

Ik heb geprobeerd een Visonic Magneetcontact/Pir/Rookmelder in te leren op mijn Domoticz icm RFXcom maar dat is me niet gelukt..... dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik ben er verder niet mee doorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

boekee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:51:
[...]

Ik heb geprobeerd een Visonic Magneetcontact/Pir/Rookmelder in te leren op mijn Domoticz icm RFXcom maar dat is me niet gelukt..... dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik ben er verder niet mee doorgegaan.
De draadloze inbraakalarmcomponenten waar ik mee werk (en die ik kan vinden van Visonic), werken allemaal op 868MHz, dus kleine kans dat je ze überhaupt kunt zien met een 433MHz tranceiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
tozzke schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:01:
[...]

De draadloze inbraakalarmcomponenten waar ik mee werk (en die ik kan vinden van Visonic), werken allemaal op 868MHz, dus kleine kans dat je ze überhaupt kunt zien met een 433MHz tranceiver ;)
Jups! die heb ik hier ook en dat werkt idd niet omdat het 868 MHz is. Ik heb ook nog hele oude componenten op 433 MHz deze heb ik een aantal weken geprobeerd aan te melden, en dat lukte me niet. Ik heb er verder niets meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
Sneezydevil schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:23:
[...]

Je hebt exact het zelfde als ik gedaan, bij groepen kan off -> off en on -> on ook. Kijk maar eens in je dashbord een groep heeft altijd 2 knoppen 1 voor aan en 1 voor uit.
Ah ok dus ik begreep het toch niet helemaal... als ik de check uitschakel dan zal de module ook 'on->on' en 'off->off' doen. Misschien domme vraag maar wanneer zou je 'off->off' of 'on->on' in de praktijk gebruiken? ik heb zelf niet zo'n use-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

nlooije1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:53:
[...]

Ah ok dus ik begreep het toch niet helemaal... als ik de check uitschakel dan zal de module ook 'on->on' en 'off->off' doen. Misschien domme vraag maar wanneer zou je 'off->off' of 'on->on' in de praktijk gebruiken? ik heb zelf niet zo'n use-case.
Als je one-way decices zoals kaku gebruikt valt er nog wel eens een signaal weg, en dan is een tweede keer on best wel prettig om te hebben. Dat is eigenlijk het enige wat ik aan Domotiga mis sinds de overstap naar Domoticz O-)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
nlooije1 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:53:
[...]

Ik had die ook niet, maar het kan blijkbaar gebruikt worden als je groep bijvoorbeeld uit staat, maar enkele van de devices die eraan hangen aan staan. Dan kun je de groep gebruiken om ze alsnog allemaal uit te zetten.

Ik denk dat diegene die mij erom vroeg iets met rolluiken in een groep deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
Pixelmagic schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:58:
[...]

Als je one-way decices zoals kaku gebruikt valt er nog wel eens een signaal weg, en dan is een tweede keer on best wel prettig om te hebben. Dat is eigenlijk het enige wat ik aan Domotiga mis sinds de overstap naar Domoticz O-)
Sneezydevil schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Ik had die ook niet, maar het kan blijkbaar gebruikt worden als je groep bijvoorbeeld uit staat, maar enkele van de devices die eraan hangen aan staan. Dan kun je de groep gebruiken om ze alsnog allemaal uit te zetten.

Ik denk dat diegene die mij erom vroeg iets met rolluiken in een groep deed.
Duidelijk! Had daar nog niet over nagedacht maar klinkt logisch, het is nu mogelijk in de Jasper module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ik heb heel veel nieuwe dingen geleerd over Domoticz sinds ik aan de App begonnen ben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Yihaaa schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:20:

Ja, mijn Visonic alarm is geïntegreerd met Domoticz. Mijn pirs functioneren als bewegingsmelder om o.a. het licht te schakelen.
Ik gebruik hiervoor een 868 ontvanger van Rfxcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijsph schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:21:
[...]
Ik gebruik hiervoor een 868 ontvanger van Rfxcom.
Kun je daar meer over vertellen?
In de webshop zie ik die nog niet staan. Las er een paar weken geleden op het Domoticz forum ook iets over, dat je een Itho unit daarmee ook kon gaan aansturen o.i.d. Maar verder is het allemaal nogal mistig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsph
ThinkPadd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:23:
[...]

Kun je daar meer over vertellen?
In de webshop zie ik die nog niet staan. Las er een paar weken geleden op het Domoticz forum ook iets over, dat je een Itho unit daarmee ook kon gaan aansturen o.i.d. Maar verder is het allemaal nogal mistig.
Er valt niet zo heel veel te vertellen eigenlijk. Ik had er ooit naar geïnformeerd. Een poosje geleden kon ik vervolgens een prototype kopen. Ik neem aan dat het ding vanzelf wel in de shop zal komen.
Ik heb nu de MySensors Gateway USB icm Domotic Beta (laatste versie)

Alles werkt prima alleen als ik Domoticz / Rasp herstart dan krijg ik geen verbinding en staat er in de logfile

code:
1
2
3
2016-02-11 09:33:13.363 MySensors: Using serial port: /dev/ttyUSB1
2016-02-11 09:33:13.363 Error: MySensors: Error opening serial port!
2016-02-11 09:33:14.368 MySensors: retrying in 30 seconds...

Als ik de USB kabel van de gatewat uit de raspberry trek en er weer insteek werkt alles. Dus ergens bij de herstat kan/mag hij de usb poort niet gebruiken.
Erg lastig als je een keer op afstand je Domoticz gaat herstarten je gateway dus niet meer werkt.

Zoekende kwam ik tegen dat je met PersistentUSBDevices de USB poorten moest koppelen zodat deze altijd dezelfde USB poortnaam blijven krijgen. Stond nog op de ToDo list dus direct gedaan.

Helaas verhelpt dit het probleem niet.

Iemand tips hiervoor en zijn er meer met dit probleem die een MySensor USB Gateway gebruiken

code:
1
ls -l /dev/ttyUSB*

Direct na een herstart
code:
1
crw-rw---T 1 root dialout 188, 0 Feb 11 09:32 /dev/ttyUSB0

Na het verwijderen en opnieuw plaatsen van de USB kabel
code:
1
2
crw-rw---T 1 root dialout 188, 1 Feb 11 09:43 /dev/ttyUSB1
Je kunt ook de Ethernet-gateway bouwen :P Even een Ethernet-shield kopen, andere code op de Arduino flashen en klaar. Kun je het ding ook nog eens beter positioneren evt., je bent immers niet meer gebonden aan je Pi, maar hebt alleen netwerk en stroom (USB-voeding) nodig op de gewenste locatie.

Er is ook een ESP8266-WiFi-gateway: http://www.mysensors.org/build/esp8266_gateway al ben ik zelf van het motto: liever netwerkkabel dan WiFi, indien mogelijk.

De Ethernet-gateway werkt hier met een W5100 Ethernetshield al maaaanden prima, nooit gezeur mee.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2016 10:06 ]

ThinkPadd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:50:
Je kunt ook de Ethernet-gateway bouwen :P Even een Ethernet-shield kopen, andere code op de Arduino flashen en klaar. Kun je het ding ook nog eens beter positioneren evt., je bent immers niet meer gebonden aan je Pi, maar hebt alleen netwerk en stroom (USB-voeding) nodig op de gewenste locatie.

Er is ook een ESP8266-WiFi-gateway: http://www.mysensors.org/build/esp8266_gateway al ben ik zelf van het motto: liever netwerkkabel dan WiFi, indien mogelijk.

De Ethernet-gateway werkt hier met een W5100 Ethernetshield al maaaanden prima, nooit gezeur mee.
Rasp en Gateway hangen samen in de meterkast dus dat is voor mij geen probleem.

Ethernet kan op zich prima maar hij doet het verder gewoon prima alleen na een herstart dus niet en om nu direct de handdoek in de ring te gooien is mijn ding.

Dus zoekende naar een oplossing is leerzamer >:)

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

MikeOO schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:46:

Alles werkt prima alleen als ik Domoticz / Rasp herstart dan krijg ik geen verbinding en staat er in de logfile

code:
1
2
3

Als ik de USB kabel van de gatewat uit de raspberry trek en er weer insteek werkt alles. Dus ergens bij de herstat kan/mag hij de usb poort niet gebruiken.
Erg lastig als je een keer op afstand je Domoticz gaat herstarten je gateway dus niet meer werkt.

Zoekende kwam ik tegen dat je met PersistentUSBDevices de USB poorten moest koppelen zodat deze altijd dezelfde USB poortnaam blijven krijgen. Stond nog op de ToDo list dus direct gedaan.

Iemand tips hiervoor en zijn er meer met dit probleem die een MySensor USB Gateway gebruiken

code:
1
ls -l /dev/ttyUSB*

Direct na een herstart
code:
1

Na het verwijderen en opnieuw plaatsen van de USB kabel
code:
1
2
crw-rw---T 1 root dialout 188, 1 Feb 11 09:43 /dev/ttyUSB1
Waarschijnlijk open je de poort nog vanaf een ander programma ? Of start domoticz twee keer op ?

Probeer eens domoticz af te sluiten op de nette manier, dan ps aux|grep domoticz of desnoods killall domoticz. Daarna de usb er uit, opnieuw er in en dan domoticz starten.

PVoutput van mijn 4950Wp

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:49

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heeft iemand al een complete set video deurbel zoals Ring, Zilink of Skybell aan de praat gekregen, ben op zoek naar een oplossing hiervoor en zou het mooi vinden wanneer dit een compleet systeem is ipv een aparte camera.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Pixelmagic schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:15:
[...]

Waarschijnlijk open je de poort nog vanaf een ander programma ? Of start domoticz twee keer op ?

Probeer eens domoticz af te sluiten op de nette manier, dan ps aux|grep domoticz of desnoods killall domoticz. Daarna de usb er uit, opnieuw er in en dan domoticz starten.
Ik doe het herstarten en stopppen meestal via de GUI van Domoticz zelf. Dat zou een nette mannier moeten zijn. Poorten worden verder nergens voor gebruikt.

Als ik Domoticz stop*, usb eruit en erin en domoticz start dan gaat dat prima. Maar zonder Domoticz te stoppen lukt dat ook.

Als ik Domoticz stop* en check dat hij gestopt is en dan sudo reboot dan gaat het daarna ook fout.
Het gaat dus fout bij het opnieuw starten van de Raspberry. Probleem zal ook eerder in Linux zelf zitten dan in Domoticz vermoed ik.

Waarom hij de RFXcom wel direct goed kan koppelen en de Gateway niet is dan weer vreemd.

*Domoticz voor de test gestopt via
code:
1
sudo service domoticz.sh stop

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44
kw_nl schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:03:
[...]

Kleine waarschuwing... Mijn Domiticz begon na ongeveer een dag te crashen nadat ik de Harmony had toegevoegd... Google gaf aan dat ik niet de enige was. Een beta versie schijnt te helpen.
Heb je iets meer info? Want sinds gisteren de harmony toegevoegd en het werkt tot nu toe prima. Welke beta versie moet dit verhelpen? Heb je dit inmiddels opgelost?

Losse vraag daarvan.. is het ook mogelijk om via de remote lampen te schakelen die in domoticz staan? Ik heb de Hue wel werkend, maar niet alle lampen zijn Hue bij mij thuis. Gevolg is dat ik maar een halve kamer de lampen aan kan zetten. In de home controle zie ik een beperkte aantal opties. Dus ik verwacht al antwoord te hebben op de vraag, maar misschien is het iemand toch gelukt.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:02
In hoeverre kan je Domoticz simpel laten checken of bv. bepaalde devices zijn verbonden met WiFi? Ik merk dat de Hue troep op de markt net even iets te beperkt is als je niet alleen woont, twee hoog achter qua automatisch in- en uitschakelen verlichting. Ik wil dus eigenlijk dat hij bv. automatisch schakelt na zonsondergang/opgang mits er een aantal voorgedefinieerde apparaten niet verbonden zijn met WiFi (als extra check of er dus iemand wel/niet thuis is).

Ook zou het gers zijn wat extra koppelingen met bv. een Kodi in te bouwen, dat automatisch lampen gedimd worden als playback wordt gestart etc (weet dat dat ook kan met addons voor Kodi, gebruik nu Hyperion om een ledstrip een 'ambilight'-achtige werking te geven).

Ik zit even te denken over hoe je zo'n tool kan laten checken of je apparaten verbonden zijn... Koppel je hem met je router en/of zet je er een wifi-dongle op? Of laat je hem simpelweg gewoon een adres pingen (dus apparaten statisch IP geven binnen je netwerk)?

Ik zie wel wat extra voordelen als hij echt op netwerkniveau simpel kan uitlezen wat er verbonden is, ook qua bv. gewoon wat extra inzicht in dataverbruik van netwerkcomponenten etc, maar dan moet je hem dus tussen je router > rest van het netwerk kunnen zetten óf hij moet integreren met je router... ExperiaBox in mijn geval, dus dat zal niet opgaan...

• Sneezydevil
Vaak wordt inderdaad gewoon ping of nmap gebruikt, daar zijn verschillende scriptjes voor te vinden.

Nmap werkt soms wat beter als je Windows Phone gebruiker bent.

Tussen router en de rest zetten of integreren zal wat moeilijker worden.

Geofencing is ook nog een optie die je kunt bekijken.

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 22:10
Voor presence detectie gebruik ik IFTTT met een trigger of mijn telefoon verbinding heeft gemaakt met het thuis Wifi netwerk, zo ja stuur ik via het Maker channel een http request naar Domoticz om een dummy schakelaar op On te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door arjanw848 op 11-02-2016 12:36 ]

The_Admin schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:19:
In hoeverre kan je Domoticz simpel laten checken of bv. bepaalde devices zijn verbonden met WiFi? Ik merk dat de Hue troep op de markt net even iets te beperkt is als je niet alleen woont, twee hoog achter qua automatisch in- en uitschakelen verlichting. Ik wil dus eigenlijk dat hij bv. automatisch schakelt na zonsondergang/opgang mits er een aantal voorgedefinieerde apparaten niet verbonden zijn met WiFi (als extra check of er dus iemand wel/niet thuis is).

Ook zou het gers zijn wat extra koppelingen met bv. een Kodi in te bouwen, dat automatisch lampen gedimd worden als playback wordt gestart etc (weet dat dat ook kan met addons voor Kodi, gebruik nu Hyperion om een ledstrip een 'ambilight'-achtige werking te geven).

Ik zit even te denken over hoe je zo'n tool kan laten checken of je apparaten verbonden zijn... Koppel je hem met je router en/of zet je er een wifi-dongle op? Of laat je hem simpelweg gewoon een adres pingen (dus apparaten statisch IP geven binnen je netwerk)?

Ik zie wel wat extra voordelen als hij echt op netwerkniveau simpel kan uitlezen wat er verbonden is, ook qua bv. gewoon wat extra inzicht in dataverbruik van netwerkcomponenten etc, maar dan moet je hem dus tussen je router > rest van het netwerk kunnen zetten óf hij moet integreren met je router... ExperiaBox in mijn geval, dus dat zal niet opgaan...
In Domoticz zit bij Hardware standaard System Alive Checker (Ping) ingebouwd. Zelf de ervaring dat deze niet altijd even goed werkt en gebruikt hiervoor de standaard System Alive Checker methode die in de wiki te vinden is en het prima doet.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, RFlink is binnen. In ekaar gezet, firmware erop, inpluggen en hij werkt (mijn temperatuursensors worden ontvangen). Ging echt vreselijk makkelijk :)

Nu wil ik mijn KAKU-ontvangers toevoegen (ontvanger in leer-modus en signaal versturen).
Maar welk type moet ik kiezen? Er zijn een hele hoop protocollen. ARC? COCO GDR2? LightwaveRF?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-02-2016 13:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
anandus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:15:
Zo, RFlink is binnen. In ekaar gezet, firmware erop, inpluggen en hij werkt (mijn temperatuursensors worden ontvangen).

Nu wil ik mijn KAKU-ontvangers toevoegen (ontvanger in leer-modus en signaal versturen).
Maar welk type moet ik kiezen? Er zijn een hele hoop protocollen. ARC? COCO GDR2? LightwaveRF?
Bij de meest recentie KAKU moet je voor ARC kiezen

• The_Admin
  • Laatst online: 16:02
MikeOO schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:39:
[...]

In Domoticz zit bij Hardware standaard System Alive Checker (Ping) ingebouwd. Zelf de ervaring dat deze niet altijd even goed werkt en gebruikt hiervoor de standaard System Alive Checker methode die in de wiki te vinden is en het prima doet.
Deze?

http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl

• EBOOZ
Als je één virtuele switch aanmaakt, genaamd IemandThuis, en je laat die inschakelen op het moment dat zo'n voorgedefinieerd apparaat verbinding heeft met je router ben je er.

Ik heb laatst beschreven hoe je dit doet via SNMP. Je kan het ook doen door te pingen naar de devices.
Je zal eerst Kodi moeten integreren in Domoticz. Daarna kan je met Lua/Blockly scenes/switches schakelen.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 17:39
MikeOO schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:46:

code:
1
2
3

Zelf zorg ik ervoor dat met die persistent USB devices de nummering bij 10 begint. Hiermee voorkom je de situatie dat je 0 wil toewijzen, maar dat een ander device die misschien al gekaapt heeft. Dus je kunt die serial gateway met zo'n persistent USB regel /dev/ttyUSB10 geven. Dan moet je natuurlijk onder devices in Domoticz ook ttyUSB10 selecteren.

Verder is het misschien goed om even na te gaan welke USB serial chip die Arduino gebruikt en of er nog andere USB devices zijn die dezelfde chip gebruiken (bijvoorbeeld P1 kabel). Als die allebei de CH340 chip gebruiken dan zijn ze moeilijk uit elkaar te houden. Gebruiken ze beide een FTDI chip dan kun je ze op serial uitelkaar houden.

Wel vreemd trouwens dat het na het opnieuw insteken wel werkt... Bij die persistent USB rules ook even opletten welke quutes gebruikt worden! Ik heb me zelf een keer helemaal blindgestaard waarom die regel niet werkte en toen bleek na de copy/paste van het voorbeeld de regel met een quote te openen en weer met een andere quote te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjoender op 11-02-2016 13:43 ]

tsjoender schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Zelf zorg ik ervoor dat met die persistent USB devices de nummering bij 10 begint. Hiermee voorkom je de situatie dat je 0 wil toewijzen, maar dat een ander device die misschien al gekaapt heeft. Dus je kunt die serial gateway met zo'n persistent USB regel /dev/ttyUSB10 geven. Dan moet je natuurlijk onder devices in Domoticz ook ttyUSB10 selecteren.

Verder is het misschien goed om even na te gaan welke USB serial chip die Arduino gebruikt en of er nog andere USB devices zijn die dezelfde chip gebruiken (bijvoorbeeld P1 kabel). Als die allebei de CH340 chip gebruiken dan zijn ze moeilijk uit elkaar te houden. Gebruiken ze beide een FTDI chip dan kun je ze op serial uitelkaar houden.

Wel vreemd trouwens dat het na het opnieuw insteken wel werkt... Bij die persistent USB rules ook even opletten welke quutes gebruikt worden! Ik heb me zelf een keer helemaal blindgestaard waarom die regel niet werkte en toen bleek na de copy/paste van het voorbeeld de regel met een quote te openen en weer met een andere quote te sluiten.
Goeie tip en dank voor de goede uitleg maar helaas na het omzetten nog steeds aanwezig en na aansluiten weer opgelost.

Gebruik op dit moment alleen een RFXcom en Gateway aan de rasp.

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Ik heb een JSON url om lampen aan en uit te doen. Deze wil ik in een NFC sticker laden om hiermee de telefoon het werk te laten doen.
Echter, de url is te lang voor de NFC sticker. Een gewone url shortener werkt niet met lokale URLs. Wat is handig om te doen? Iemand een tip?

[ Voor 3% gewijzigd door Zanthr op 11-02-2016 17:21 ]

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

EBOOZ schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:35:
[...]

Je zal eerst Kodi moeten integreren in Domoticz. Daarna kan je met Lua/Blockly scenes/switches schakelen.
Let op met notificaties dat deze alleen werken als Kodi (op Windows) NIET als een service draait.
http://www.domoticz.com/f...=23&t=3134&p=68574#p68574

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toevallig kwam ik de Philio Tech Smart Color Button tegen. Een fijn ding om een conventionele dimmer te vervangen maar jan met de pet toch dezelfde mogelijkheden te laten behouden.
Helaas lijkt hij echter niet door Domoticz gebruikt te kunnen worden.

Heeft iemand ervaring met deze knop? Of weet wellicht nog betere alternatieven?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 22:10
Gonadan schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:32:
Toevallig kwam ik de Philio Tech Smart Color Button tegen. Een fijn ding om een conventionele dimmer te vervangen maar jan met de pet toch dezelfde mogelijkheden te laten behouden.
Helaas lijkt hij echter niet door Domoticz gebruikt te kunnen worden.

Heeft iemand ervaring met deze knop? Of weet wellicht nog betere alternatieven?
Kun je de config niet toevoegen aan de Config directory ?
https://github.com/jeedom...e/config/philio/psr04.xml

Deze regel even toevoegen aan manufacturer_specific.xml
<Product type="0009" id="0022" name="PSR04 Smart Color Button" config="philio/psr04.xml"/>

• grote_oever
rdfeij schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:51:
Zijn er mensen die sinds de laatste update van DomoticZ merken dat er een memory leak is? Ik heb een vrij kaal systeem met enkele KaKu en Z-wave producten eraan gekoppeld.
Sinds de laatste update loopt de Domoticz service continu (langzaam oplopend) uit geheugen en vervolgens stopt hij. Manueel starten via de console helpt weer een aantal dagen. In de memory log is duidelijk te zien dat deze volloopt maar ik kom er niet achter waarom.
Ik heb vanaf het begin al last van toenemende geheugengebruik. Ik heb wel het idee dat dit normaal is voor linux, maar geen idee waar het bij mij stopt. Zie zo geen toename in geheugengebruik na update naar de laatste beta.

Maar ik ben toch benieuwd.... is dit normaal?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NbmqOyj.png

• BartRot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:56
Zanthr schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:20:
Ik heb een JSON url om lampen aan en uit te doen. Deze wil ik in een NFC sticker laden om hiermee de telefoon het werk te laten doen.
Echter, de url is te lang voor de NFC sticker. Een gewone url shortener werkt niet met lokale URLs. Wat is handig om te doen? Iemand een tip?
Ik ben hier ook wel eens mee bezig geweest. Ik heb toen trigger gebruikt. Zo dra deze app een NFC tag leest kan je daar een actie aan koppelen. In mijn geval een URL laden. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om de url in de achtergrond te laden....

off topic:
Ik gebruik het ook bij mijn ov chipkaart. als ik die kaart tegen me telefoon hou start de reisplanner app op mijn telefoon.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:43
Ik heb domoticz momenteel op mijn Synology NAS geïnstalleerd.
Dit heb ik gedaan met een package via een repository.

Weet iemand waar op de synology ik de bestanden kan terugvinden?
Dit moet ik weten zodat ik lua scripts kan aanmaken.

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

joenevd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:18:

/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts

• RoTeK70
  • Laatst online: 11:21
Ik heb eindelijk mijn drie Foscam camera's aan de praat binnen Domoticz.

Nu ben ik met Blocky aan de slag gegaan om bijvoorbeeld een snapshot naar mijn telefoon te sturen via email als de deurbel wordt ingedrukt. Maar kan dit wel binnen blocky (want dit lukt niet echt) of moet dit via Lua? Ik heb echter geen verstand van Lua en een klein beetje van Blocky.

RoTeK70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
joenevd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:18:

Tegenwoordig kun je scripts maken binnen domoticz zelf. Ga naar events en maak een nieuw script.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
RoTeK70 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:39:
Ik heb eindelijk mijn drie Foscam camera's aan de praat binnen Domoticz.

Nu ben ik met Blocky aan de slag gegaan om bijvoorbeeld een snapshot naar mijn telefoon te sturen via email als de deurbel wordt ingedrukt. Maar kan dit wel binnen blocky (want dit lukt niet echt) of moet dit via Lua? Ik heb echter geen verstand van Lua en een klein beetje van Blocky.

RoTeK70
Dat kan zelfs zonder blockly. Bij je camera settings staat onderaan Active devices, voeg hier je deurbel toe en er wordt een snapshot met de mail verstuurd.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Hey ik heb mijn RFXCOMtrx433e geüpdatet maar ik krijg de chuango niet gekoppeld.... Enige idee wat ik fout doe.

Ik probeer hem toe te voegen in domoticz maar het lukt mij niet...
b_weijenberg schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:56:
[...]

De RFXCOM RFXtrx433 en RFXtrx433E ondersteunen de Chuango sensors in de nieuwe firmware versie 95, 195 en 251 die deze week beschikbaar komt.
Er is een beta versie verkrijgbaar, stuur hiervoor een email naar support rfxcom.com

Tevens worden de AliExpress sensors met EV1572 of PT2262 ook ondersteund.
Het heeft dan de voorkeur om de versie met de PT2262 aan te schaffen omdat deze sensor ook geconfigureerd kan worden als ARC sensor die je dan een ON commando kunt laten verzenden.

Ik heb de ARC configuratie hiervoor uitgezocht en deze staat hier beschreven:
http://www.domoticz.com/f...72133&hilit=pt2262#p72133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:34
Zanthr schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:20:
Je zou een nfc sticker met meer opslag kunnen kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
grote_oever schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:13:
[...]

Ik heb vanaf het begin al last van toenemende geheugengebruik. Ik heb wel het idee dat dit normaal is voor linux, maar geen idee waar het bij mij stopt. Zie zo geen toename in geheugengebruik na update naar de laatste beta.

[afbeelding]
http://www.linuxatemyram.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
inbedrijf schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:07:
Hey ik heb mijn RFXCOMtrx433e geüpdatet maar ik krijg de chuango niet gekoppeld.... Enige idee wat ik fout doe.

Ik probeer hem toe te voegen in domoticz maar het lukt mij niet...

[...]
Sorry, komt binnenkort in 252 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik moest lachen :) Weer wat geleerd op de vroege morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Klopt, echter loopt DomoticZ uit geheugen en stopt vervolgens de service. Heeft dus niets met disk caching te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou op dat moment eens moeten zien met 'top' hoeveel geheugen er dan in gebruik is voor domoticz.

Bijvoorbeeld het gebruik bij mij:
PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND
8542 pi 20 0 152308 16592 10560 S 13.2 1.7 80:06.43 domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Domoticz deed toch ook iets van loggen in een RAM-disk? Misschien dat die wat te enthousiast is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]
Als ik bij mij kijk is het juist sinds ik ben overgegaan naar de beta aardig verlaagd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/chart.jpg

Het is volgens mij ook het totaal geheugen wat er wordt gebruikt op het systeem en niet wat Domoticz alleen gebruikt. Mogelijk draait er nog iets op je systeem wat veel geheugen gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 12-02-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
MikeOO schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Het is volgens mij ook het totaal geheugen wat er wordt gebruikt op het systeem en niet wat Domoticz alleen gebruikt. Mogelijk draait er nog iets op je systeem wat veel geheugen gebruikt.
Gister avond nog gekeken en zie in Monit inderdaad dat 65% van geheugen naar linux gaat ipv domoticz. En met de website die hierboven gepost is neem ik aan dat het normaal is en dat het nog iets gaat stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

arjanw848 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:42:
Kun je de config niet toevoegen aan de Config directory ?
https://github.com/jeedom...e/config/philio/psr04.xml

Deze regel even toevoegen aan manufacturer_specific.xml
<Product type="0009" id="0022" name="PSR04 Smart Color Button" config="philio/psr04.xml"/>
Nou, ik heb hem nog niet eens maar kwam hem toevallig tegen. Toevoegen kan inderdaad altijd maar ik weet dan niet welke functionaliteiten wel of niet gaan werken. Dat is nogal een gok. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Gister avond nog gekeken en zie in Monit inderdaad dat 65% van geheugen naar linux gaat ipv domoticz. En met de website die hierboven gepost is neem ik aan dat het normaal is en dat het nog iets gaat stijgen.
Het hangt ook nog af hoeveel geheugen je totaal hebt. Zelf een Raspberry 2B en die heeft 1Gb geheugen. Als je het vorige type gebruikt die heeft minder geheugen en zul je procentueel dus ook minder overhouden en lijkt de grafiek ook weer heel anders. Je moet het dus vergelijken met een gelijkwaardig systeem om te bepalen of het verbruik hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider85
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Vraagje:

Ik heb thuis een aantal TG501A rookmelder die onderling gekoppeld zijn, is er een manier om de laatste melder door te zetten naar domoticz via bijv. Piface of via een z-wave binary sensor, of een andere manier.
Iemand ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Pffff, ik dacht even mijn aeotect Z2 stick te updaten.
Google gaf versie 3.08 dus effe geupdate.
Elke keer een node op de overloop dood. effe schakelen en hij was er weer voor een minuut.
Nogmaal kijken op de site van aeotec -> versie 3.07.
Dus opnieuw updaten en probleem is weg :)
Weer een paar uur van mijn leven weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:25
Weet iemand of de - niet te dure - Foscam C1 camera werkt met domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

lucky58 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:10:
Weet iemand of de - niet te dure - Foscam C1 camera werkt met domoticz?
Jup, al zie ik de voordelen van camera's bij domoticz niet echt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 21:23
Spider85 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:07:
Vraagje:

Ik heb thuis een aantal TG501A rookmelder die onderling gekoppeld zijn, is er een manier om de laatste melder door te zetten naar domoticz via bijv. Piface of via een z-wave binary sensor, of een andere manier.
Iemand ervaring? :)
Heb een zelfde situatie en ben hier ook mee aan het puzzelen. Maar nog geen simpele oplossing gevonden. De schakeldraad waarmee de rookmelders onderling zijn verbonden schakeld met 9v. Als je via zwave 9volt op deze leiding kan zetten, zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
[...]

Draai al vanaf dat ik gestart (eind 2014) ben met domotica op Domoticz beta versies.
Ergens halverwege vorig jaar was er meende ik in de beta een duidelijke leak, geloof ik.
Laatste tijd nergens last van en sinds ik mijn LUA scripts draai dmv dofile (LUA container file) draai ik constant tussen de 20 en 21% RAM en 3 tot 5% CPU Usage op een Raspi b2.
Laatste tijd wel veel aan het knoeien dus mijn charts zien er wat verstrooit uit ;-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/ram.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/cpu.png

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 12-02-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
MikeOO schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:03:
[...]

Het hangt ook nog af hoeveel geheugen je totaal hebt. Zelf een Raspberry 2B en die heeft 1Gb geheugen. Als je het vorige type gebruikt die heeft minder geheugen en zul je procentueel dus ook minder overhouden en lijkt de grafiek ook weer heel anders. Je moet het dus vergelijken met een gelijkwaardig systeem om te bepalen of het verbruik hoog is.
Siewert schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:46:
[...]

Draai al vanaf dat ik gestart (eind 2014) ben met domotica op Domoticz beta versies.
Ergens halverwege vorig jaar was er meende ik in de beta een duidelijke leak, geloof ik.
Laatste tijd nergens last van en sinds ik mijn LUA scripts draai dmv dofile (LUA container file) draai ik constant tussen de 20 en 21% RAM en 3 tot 5% CPU Usage op een Raspi b2.
Laatste tijd wel veel aan het knoeien dus mijn charts zien er wat verstrooit uit ;-)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah bedankt... Zelf heb ik ook een rasberry 2B. Maar ik zie in monit dat het merendeel van mijn geheugen naar linux gaat en niet zozeer naar domoticz. Misschien komt het doordat ik een uptime heb van meer dan 160 dagen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vEEgdjP.png

Ik kwam pas later achter deze informatie en het lijkt me niet echt een probleem van domoticz, maar meer het linkje wat eerder in dit topic ook gepost is. Namelijk linux eet veel geheugen.

Mag ik wel vragen welke Linux distro jullie gebruiken? Toevallig pre-installed van sossollution?
Wolfboy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:01:
[...]
Jup, al zie ik de voordelen van camera's bij domoticz niet echt.
Ik heb sinds een half jaar een webcam gericht op de deur. Door middel van LUA haalt domoticz een snapshot van de camera wanneer de voordeur is ingedrukt. Ik krijg vervolgens keurig een snapshot op mijn telefoon:

grote_oever in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Werkt perfect en misschien wel één van mijn leukste/mooiste projectjes binnen domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
grote_oever schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Ah bedankt... Zelf heb ik ook een rasberry 2B. Maar ik zie in monit dat het merendeel van mijn geheugen naar linux gaat en niet zozeer naar domoticz. Misschien komt het doordat ik een uptime heb van meer dan 160 dagen:

Ik kwam pas later achter deze informatie en het lijkt me niet echt een probleem van domoticz, maar meer het linkje wat eerder in dit topic ook gepost is. Namelijk linux eet veel geheugen.

Mag ik wel vragen welke Linux distro jullie gebruiken? Toevallig pre-installed van sossollution?
Die 160 dagen ga ik niet redden met al mijn geklooi, de max is 2 weken maar gemiddeld een 1 week.
Draai nu Jessie op mijn Raspi en bevalt mij prima, sinds Jessie heb ik monit eraf geknikkerd.
Domoticz draait een stuk, wat zeg ik... rete stabiel.
Nog nooit een keer een crash of offline issue gehad.
Met Monit had ik alleen maar problemen

[ Voor 6% gewijzigd door Siewert op 12-02-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik de standaard SD image van Domoticz. Ben daar ooit mee gestart en sindsdien alleen via Domoticz zelf geswitcht naar de beta versie.

Daarbij voer ik regelmatig updates van voor Linux en de firmware van Rasp. Maak wel voor je dit gaat doen voor de zekerheid een backup van je SD met win32diskimager.

Mocht je tegen problemen aanlopen dan kun je altijd je backup terugzetten.
Wel je raspberry na een firmware update opnieuw opstarten zoals staat aangeven.

1. Raspberry Firmware bijwerken
code:
1
sudo rpi-update

2.Linux bijwerken
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

160 dagen uptime gaat mij ook niet lukken. Elke dag wel aan een aanpassen / testen dus meerdere reboots op een dag gaat wel lukken, misschien wel de korste uptime >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Mede tweakers,

Kan iemand mij op weg helpen mbt tot deze foutmeldingen in Domoticz. Kan niet goed achterhalen waar deze vandaan komen. De sd kaart is 8gb, domoticz (standaard image) draait samen met openvpn en pptp-vpnserver op een Rpi-b. Ook een virtuele ram schijf van 1mb op basis van wiki. Monit logt hier op. Na herstart komen de foutmeldingen binnen een uur werd terug.
Dagelijks een backup naar Nas. Ook Monit houdt de boel in de gaten.

Monit gegevens:
System Status Load CPU Memory Swap
system_raspberry-boven Running [0.00] [0.01] [0.05] 1.5%us, 0.8%sy, 3.2%wa 20.7% [78876 kB] 0.0% [0 kB]
Process Status Uptime CPU Total Memory Total
domoticz Running 14h 10m 1.8% 8.1% [30824 kB]
nginx Running 14h 10m 0.0% 3.9% [14836 kB]

En foutmelding Domoticz: (elk uur een melding)

2016-02-12 22:00:05.745 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-12 23:00:05.875 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 00:00:10.667 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 00:00:24.098 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 01:00:05.632 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 02:00:03.343 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 03:00:05.692 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 04:00:03.107 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 05:00:11.809 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 06:00:05.886 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 07:00:05.299 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 07:07:03.328 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 08:00:05.356 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 09:00:06.037 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

vmb schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:03:
Mede tweakers,

Kan iemand mij op weg helpen mbt tot deze foutmeldingen in Domoticz. Kan niet goed achterhalen waar deze vandaan komen. De sd kaart is 8gb, domoticz (standaard image) draait samen met openvpn en pptp-vpnserver op een Rpi-b. Ook een virtuele ram schijf van 1mb op basis van wiki. Monit logt hier op. Na herstart komen de foutmeldingen binnen een uur werd terug.
Dagelijks een backup naar Nas. Ook Monit houdt de boel in de gaten.

Monit gegevens:
System Status Load CPU Memory Swap
system_raspberry-boven Running [0.00] [0.01] [0.05] 1.5%us, 0.8%sy, 3.2%wa 20.7% \[78876 kB] 0.0% \[0 kB]
Process Status Uptime CPU Total Memory Total
domoticz Running 14h 10m 1.8% 8.1% \[30824 kB]
nginx Running 14h 10m 0.0% 3.9% \[14836 kB]

En foutmelding Domoticz: (elk uur een melding)

2016-02-12 22:00:05.745 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-12 23:00:05.875 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 00:00:10.667 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 00:00:24.098 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 01:00:05.632 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 02:00:03.343 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 03:00:05.692 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 04:00:03.107 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 05:00:11.809 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 06:00:05.886 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 07:00:05.299 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 07:07:03.328 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 08:00:05.356 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
2016-02-13 09:00:06.037 Error: SQL Query("VACUUM") : database or disk is full
https://sqlite.org/lang_vacuum.html

Waarschijnlijk is je sh/hd vol ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Thx! Hoe kan ik dit fixen? Was mijn gedachte ook, maar heb geen idee wat ik evt kan deleten. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

vmb schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Thx! Hoe kan ik dit fixen? Was mijn gedachte ook, maar heb geen idee wat ik evt kan deleten. Wie weet raad?
Deleten is iets waar linux niet echt lekker tegen kan, ik zou kijken of je wel de volledige grootte van je sd card gebruikt, zoek maar eens op raspberry pi extend filesystem.

Anders zal je niet zo vreselijk veel keus hebben dan een andere sd card te gaan gebruiken, mits je uiteraard op een Pi wilt blijven draaien

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Siewert schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:46:
[...]

sinds ik mijn LUA scripts draai dmv dofile (LUA container file) draai

[...]
Bedoel jij zoiets als hier wordt beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
matthijsph schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Bedoel jij zoiets als hier wordt beschreven?
Ongeveer, Hier mijn post met wat uitleg van wat ik gedaan heb.
https://www.domoticz.com/...ilit=lua+container#p65545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Pixelmagic schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Deleten is iets waar linux niet echt lekker tegen kan, ik zou kijken of je wel de volledige grootte van je sd card gebruikt, zoek maar eens op raspberry pi extend filesystem.

Anders zal je niet zo vreselijk veel keus hebben dan een andere sd card te gaan gebruiken, mits je uiteraard op een Pi wilt blijven draaien
Bedankt voor het meedenken. Expanden had ik al gedaan (dacht ik) maar ga het nog eens proberen/controleren om te kijken of het probleem dan verholpen is.
Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.