Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 20:07

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Cranberry schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 08:49:
[...]
Dus ze zijn redelijk nauwkeurig en wijken, als je ze allemaal naast elkaar zet, weinig van elkaar af?
Nooit zo op gelet.
Maar was is een halve graad.
het gaat om het gevoel en over een globaal beeld van wat de temperaturen in alle ruimtes zijn.

Voorbeeld:
We hebben vloerverwarming. Eerst heb ik één va de sensoren op 1,5 mtr hoogte in onze woonkamer gehangen waardoor onze pelletkachel soms maar 2 keer per avond aansloeg en de vrouw had de hele avond koude voeten.
Nu staat hij op 50 cm, de pelletkachel slaat wat vaker aan en de vrouw heeft geen koude voeten meer.
Het boeit haar niet welke temperatuur de kamer heeft, als ze maar warme voeten heeft.
Dat gevoel bedoel ik.

Maar om even op jou vraag terug te komen, De temperaturen bij de verschillende kamers boven, met de ramen open, zijn minimaal.
Ik kan zelfs zien als junior zijn slaapkamer deur dicht heeft en zijn computer aan.
Dan stijgt de temperatuur op de kamer. Om maar te zwijgen als hij de radiator opendraait.
Dan is het nog warmer op zijn kamer dan bij ons in de woonkamer.
Dat is het moment waarop ik ga ingrijpen. 8)

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:00

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Hallo ik gebruik zwave om diverse verbruikers in huis te meten met de fibaro tussenstekker. Mijn zwave stick is de Aeon Labs USB Adapter op Batterijen versie met software/fw: OpenZWave USB, Version: 1.4-9-gffc3977

Alles werkt zo lijkt het, echter ik zie geen verbindingen meer binnen de groepen en netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CZPiEQ3pZn1qAnq2xipplhDS/thumb.png

Moet ik hier handmatig nog iets gaan instellen? Weet dat dit voorheen wel werkte en automatisch ging.

Iemand enig idee? doe ik iets verkeerd?

thnx :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:55:
Ik ken die code niet. Zal wellicht wel wat javascript achter steken of zo.
Ik was daar heel snel tegen aangelopen. Daarom dat ik in PHP oplossingen zocht en vond om variable variabelen te declareren. Niets zo makkelijk om dan in een script gewoon te kunnen zeggen:
if($poort=='open'&&$weg='On') Schakel($SIserine,'On');
ipv
if($432=='Open'&&$278=='On') Schakel(239,'On');

Geraak daar maar eens uit op den duur...
Ik ga er ns mee aan de slag.
Hier de GitHub van de frontpage die ik bedoel.
En een GitHub van iemand anders die vaker wijzigingen aanbrengt.
En de forumpagina op Domoticz.

[ Voor 6% gewijzigd door Mike70 op 06-02-2016 14:17 ]

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:52

Nicap

Tsssk....

peterpijpelink schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:48:
Hallo ik gebruik zwave om diverse verbruikers in huis te meten met de fibaro tussenstekker. Mijn zwave stick is de Aeon Labs USB Adapter op Batterijen versie met software/fw: OpenZWave USB, Version: 1.4-9-gffc3977

Alles werkt zo lijkt het, echter ik zie geen verbindingen meer binnen de groepen en netwerk.
[afbeelding]

Moet ik hier handmatig nog iets gaan instellen? Weet dat dit voorheen wel werkte en automatisch ging.

Ik heb hier ook geen verbindingen naar elkaar toe, maar alles werkt gewoon. Het enige wat niet werkt is dat als ik schakel via de wandcontactdoos, de status niet wijzigt in Domoticz. Das wel jammer. Dat heeft ooit wel gewerkt. Ben er nog niet achter waarom het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike70 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:53:
[...]

javascript dus, ken ik niks van. Ook niet echt zin om die pagina te gaan uitspitten. Ziet er gigantisch veel moeilijker uit dan mijn php floorplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:03:
[...]
javascript dus, ken ik niks van. Ook niet echt zin om die pagina te gaan uitspitten. Ziet er gigantisch veel moeilijker uit dan mijn php floorplan.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jou PHP code eruit ziet dan?

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mike70 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:53:
[...]

Jeuj, die tweede is mijn Github :)

Daarin is de javascript nogal gerefactored ten opzichte van die van gerard33. Overigens hoef je aan die javascript erg weinig te doen. Vooral de juiste idx waarden invullen in frontpage_settings.js en gaan.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:21
Gonadan schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Bij mij werkt de zoekfunctie prima. :?
Zo kwam vond ik onder andere deze:

[...]
Inderdaad, logisch ook hoe dit werkt. 8)7

Bedankt Gonadan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
peterpijpelink schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:48:

[afbeelding]

Ik zie hier ook geen verbinding meer staan...
Ik weet niet waarom dit veranderd is maar zo hebben we weinig aan deze grafiek als je het mij vraagt...
Voorheen kon je netjes de onderliggende connecties zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:21
Werkt de iSense RF goed samen met Domoticz? Gebruik deze nu ook alleen dan zonder RF.
Zou top zijn als ik deze kan opnemen in mijn Domotizc!

Als dit niet gaat welke thermostaat adviseren jullie dan voor modulerende cv-ketel en welk goed te gebruiken is binnen Domoticz.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mike70 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:01:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jou PHP code eruit ziet dan?
Tuurlijk, is niks brutaal aan die vraag: https://github.com/Egregi...om-Floorplan-for-Domoticz
Kan even het topic op domoticz forum niet linken, een tabel gecrashed...

Komt er op neer dat je een schakelaar zet op het plan met: Device('naam',grootte,top pos, left pos);
Voor een schakelaar kan je ook nog het type invullen. Alle types kunnen hier, custom iconen moeten gewoon als _Off.png en _On.png in de images map staan.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Dimmer('tobi',70,410,130);
Dimmer('zithoek',70,125,105);
Dimmer('eettafel',70,125,255);
Dimmer('kamer',70,540,330);
Dimmer('alex',70,560,150);
Schakelaar('tv','TV',58,54,92); 
Schakelaar('denon','Amp',20,70,165);
Schakelaar('kodi','Kodi',48,59,230);    
Schakelaar('diskstation','nas',16,28,267);  
Schakelaar('kristal','Light',52,8,88);
Schakelaar('tvled','Light',52,8,147);
Schakelaar('bureel','Light',52,8,206);
Schakelaar('inkom','Light',52,51,349);
Schakelaar('keuken','Light',52,157,390);
Schakelaar('wasbak','Light',40,145,345);
Schakelaar('kookplaat','Light',40,115,386);
Schakelaar('werkblad','Light',40,208,434);
Schakelaar('lichtbadkamer1','Light',55,410,374);
Schakelaar('lichtbadkamer2','Light',40,463,349);
Schakelaar('voordeur','Light',48,54,439);
Schakelaar('hall','Light',52,416,239);  
Schakelaar('hall_auto','Clock',40,420,299);     
Schakelaar('garage','Light',60,305,209);
Schakelaar('zolderg','Light',48,315,140);   
Schakelaar('garage_auto','Clock',40,312,299);
Schakelaar('weg','Home',70,257,417);    
Schakelaar('slapen','Sleepy',70,331,417);
Schakelaar('terras','Light',60,25,10);
Schakelaar('brander','Fire',48,765,266);
Schakelaar('zolder','Light',60,695,260);
Schakelaar('bureeltobi','Plug',40,780,410);
Thermometer('buiten',110,120,17);
Setpoint('living',50,175,195);
Setpoint('badkamer',50,431,430);
Thermometer('zolder',85,707,125);
Blinds('zoldertrap',50,695,190);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57
Ik heb sinds gisteren een RFLink aan mijn RPi gehangen, daar hing al een arduino nano aan die wat sensoren las en een LCD aanstuurde. Verder communiceer ik met een de RPi via Wifi. Dat leek aanvankelijk wat te veel van het goede. De Domoticz liep vast en ik heb alle USB devices via een powered USB Hub aangesloten. Alles weer aangesloten, maar toen leek alles na verloop van tijd toch weer vast te lopen. Daarna de nano losgehaald en alleen de wifi en de mega aangesloten. Dat loopt vooralsnog als een zonnetje.

De nano lees ik via een pythonscript uit (iemand tips om dit via lua te doen?) en parse ik vervolgens via Json om de 5 minuten (temperatuur, humidity, photocell, etc). De communicatie van de RFLink loopt via domoticz. De vraag is of deze 3 seriele verbindingen (Wifi, nano en mega, soms dus tegelijk) voor problemen kunnen zorgen?

[ Voor 8% gewijzigd door htca op 07-02-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wel een leuke voor enkele tweakers hier: http://egregius.be/2016/synology-diskstation-auto-shutdown/

Het script schakelt een synology nas (of andere linux computer) indien er geen netwerk- of schijf-activiteit is, dit enkel indien enkele schakelaars in Domoticz een bepaalde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:22
Krijg onderstaande melding als ik mijn bluetooth usb dongle wil installeren met command;

sudo apt-get upgrade

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mZ080/b7ea8dfc64.png

Weet iemand wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fetss schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:46:
Krijg onderstaande melding als ik mijn bluetooth usb dongle wil installeren met command;

sudo apt-get upgrade

[afbeelding]

Weet iemand wat hier mis gaat?
Meestal als je de fout even in Google invult komt je al een heel eind.

Probeer dit eens
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=8725

Anders even wat proberen met de zoekresultaten aangezien dit per geval net weer anders kan zijn.

tip: maak eerst een image van je SD zodat je vrij kunt testen. Mocht het fout gaan zet je de image zo weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 07-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50
hondapower schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:07:
[...]

Dat is goed mogelijk. De ZWave Plus ZMNHDD1 dimmer werkt namelijk ook niet met mijn S2 stick, maar een collega heeft dezelfde dimmer maar dan met een Aeon Labs G5 stick en die werken probleemloos samen.
Ik kan de dimmer zoals elke node gewoon toevoegen maar daarna is die altijd direct dood.
Geen oplossing tot nu toe, behalve dan een G5 stick kopen.

1 lichtpuntje: Qubino heeft onlangs zelf de OpenZWave config files gemaakt voor alle ZWave Plus modules.
Dus nu is het afwachten of ie dan wel gaan werken.
Ik kan je verhaal bevestigen hondapower. Heb een GEN5 stick aangeschaft en had 'm binnen 5 min. werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 07:57:
[...]

Tuurlijk, is niks brutaal aan die vraag: https://github.com/Egregi...om-Floorplan-for-Domoticz
Kan even het topic op domoticz forum niet linken, een tabel gecrashed...

[/php]
Dank je.
Ga ermee aan de slag.! :)

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hondapower schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:07:
[...]
De ZWave Plus ZMNHDD1 dimmer werkt namelijk ook niet met mijn S2 stick
Hier werkt hij dan wel weer.
Krijg alleen I1 niet goed geconfigureerd voor een drukknop. Via Domoticz dimt hij perfect, lokale schakelaar heeft rare kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:00
Met het zoeken in dit topic naar Camera's komt vaak de ESCAM naar voren.

Nu zit ik even te kijken en lijken mij drie modellen wel intressant.

de QF001 of de QF 002
en de Q6320WIFI

Zijn er nog nadelen aan gebruik van WIFI camera's?

@ThinkPad
Nu zie ik ook dat deze camera geen Snapshot functie hebben, gaat dit script wat je eerder hebt gepost nog op voor deze type camera's?
ThinkPadd schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:26:
[...]

Niet direct in Domoticz, maar ik heb een script gemaakt zodat ik een JPEG-snapshot van de stream kan maken. Die snapshot verstuur ik vervolgens naar Dropbox en ik krijg dan een link naar het plaatje op m'n telefoon binnen als er wordt aangebeld. Zie topic waar ik naar link.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:58:
[...]
@ThinkPad
Nu zie ik ook dat deze camera geen Snapshot functie hebben, gaat dit script wat je eerder hebt gepost nog op voor deze type camera's?
[...]
Vast wel. In mijn geval had de camera een RTSP-stream, dit zullen die camera's ook hebben.

Toch zou ik persoonlijk voor iets als een Foscam o.i.d. gaan, zijn ook hele goede camera's en hebben wel gewoon mogelijkheid voor een JPEG-snapshot rechtstreeks opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:05
Iemand ervaring met de anna thermostaat?

Ik lees op de volgende site dat hij werkt met domoticz: http://www.fam-oldenburge.../slimme-thermostaat-anna/

Voor 100 euro lijkt me dit een mooie thermostaat als Domoticz hem volledig ondersteund. (2 jaar abo van 4 euro p/m daarna opzegbaar)
Weet iemand of hij echt moduleerd niet zoals de nest aan/uit?
Is deze ook echt slim dat als je het klokprogamma op 8:00 20 graden dat hij zelf eerder start zodat het 20 graden is om 8 uur?

(Zit te twijfelen tussen de thermostaat die Thinkpad ook heeft productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad de anna lijkt op het eerste gezicht beter uit de verf te komen)

[ Voor 22% gewijzigd door joostnl op 07-02-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
joostnl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:52:
(2 jaar abo van 4 euro p/m daarna opzegbaar)
Let wel op dat je de Anna in bruikleen krijgt, dus als je je abo na 2 jaar opzegt moet je je thermostaat weer inleveren.

Als je Anna 5 jaar in gebruik hebt dan is-ie van jou, maar je kan je afvragen of je misschien niet beter los een thermostaat kan kopen (€4*12*5 + €70 installatiekosten=€310), hoef je ook geen energiecontract af te sluiten bij de NME (een van de voorwaarden).

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 07-02-2016 20:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:31
Heb een droger die minimaal een half uur blijft piepen na eind programma. Net als je tv kijkt natuurlijk :-)

Meest voor de hand liggende optie is denk ik Wallplug en dan via telefoon ff de plug uit en weer aan? Lijkt me geen kwaad te kunnen?
Of iets anders...?

Qua voice control is er Siri/homebridge.

Zijn er ook andere opties zonder telefoon?
Arduini/rpi en microfoons?

Edit: heb al een Android tablet hangen voor frontpage. Misschien daar een voice command gebeuren voor regelen al vraag ik me af hoe accuraat microfoon is vanaf 3meter en verder.

[ Voor 19% gewijzigd door trekker22 op 07-02-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
UltraSub schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:51:
code:
1
Error: Hue Bridge hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly

Hele tijd door in mijn log. Werkt wel gewoon. Kan niet plaatsen...
Ik heb iets vergelijkbaars met een Piface2 die verder ook gewoon werkt

2016-02-08 00:13:00.076 Error: PiFace2 hardware (2) thread seems to have ended unexpectedly

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
trekker22 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:58:
Heb een droger die minimaal een half uur blijft piepen na eind programma. Net als je tv kijkt natuurlijk :-)

Meest voor de hand liggende optie is denk ik Wallplug en dan via telefoon ff de plug uit en weer aan? Lijkt me geen kwaad te kunnen?
Of iets anders...?

Qua voice control is er Siri/homebridge.

Zijn er ook andere opties zonder telefoon?
Arduini/rpi en microfoons?

Edit: heb al een Android tablet hangen voor frontpage. Misschien daar een voice command gebeuren voor regelen al vraag ik me af hoe accuraat microfoon is vanaf 3meter en verder.
Dat moet ook verder te automatiseren zijn? Middels een Arduino en een microfoontje het piepen detecteren en daarop automatisch schakelen? Volgens mij kan je eenvoudig de duur van de piepjes herkennen en aan de hand daarvan bepalen of de droger uit moet. De microfoonprintjes die her en der voor een paar euro te koop zijn, geven een waarde uit. Daarmee moet het pattern van de piepjes te detecteren zijn. Even de boodschap doorgeven aan je Domoticz of rechtstreeks de wallplug schakelen.

Hou er wel rekening mee dat een droger aardig wat stroom trekt. Je moet dus een wallplug/kaku dingetje gebruiken dat bestand is tegen grotere vermogens.

[ Voor 23% gewijzigd door wolly_a op 08-02-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Thanks voor het meedenken, maar soms zijn de piepjes ook wel handig ook voor het einde.
Dan zou een Wallplug genoeg zijn.

Al kun je met die piepjes ook gerichtere berichten sturen naar de telefoon.. Dus toch eens over denken!
Op welke zoekterm kom je die dingen tegen?

Als ik dit lees lijkt het niet zo eenvoudig, of zijn er componenten die dit kunnen?
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=260989.0

Warmtepomp droger trekt toch geen 2500 watt dacht ik?

[ Voor 23% gewijzigd door trekker22 op 08-02-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:58:
Met het zoeken in dit topic naar Camera's komt vaak de ESCAM naar voren.

Nu zit ik even te kijken en lijken mij drie modellen wel intressant.

de QF001 of de QF 002
en de Q6320WIFI

Zijn er nog nadelen aan gebruik van WIFI camera's?

@ThinkPad

[...]
Zou inderdaad ook eens naar Foscam kijken. Is wel iets duurder maar dan werkt het snapshot deel zonder omwegen. Alles drie ondersteunen ze rtsp volgens de specs dus op zich zou het via het script moeten kunnen werken van Thinpad.

Misschien een idee om er eerst 1 te bestellen en gaan testen of het allemaal goed werkt en bevalt.

WiFi camera's op zich werken prima maar bedenkt wel dat HD beelden via wifi best een aanslag zullen zijn op de verbinding. Daarbij moet je ook een stabiele verbinding moeten hebben op de plekken waar je ze wilt ophangen. Bij buiten camera is nog een oud model Foscam ook via WiFi. Daar werkt op zich goed maar soms verliest hij de verbinding na weken goed werken. Even later komt hij weer netjes online en kan dan weer weken goed draaien.

Je heb dus meer kans op storingen zeker als er in je omgeving veel Wifi netwerken zijn. Als het mogelijk is dan zou ik kijken of PoE ook kan. Wel meer werk om een netwerkkabel aan te leggen maar voordeel is dat je geen stroomkabel en adapter moet aanleggen naar je camera.

Je moet alleen de mogelijkheid hebben om een kabel te kunnen aanleggen naar je router of switch.

Nu ik eenmaal PoE hebt ervaren wil ik niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
trekker22 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 07:47:
Thanks voor het meedenken, maar soms zijn de piepjes ook wel handig ook voor het einde.
Dan zou een Wallplug genoeg zijn.

Al kun je met die piepjes ook gerichtere berichten sturen naar de telefoon.. Dus toch eens over denken!
Op welke zoekterm kom je die dingen tegen?

Als ik dit lees lijkt het niet zo eenvoudig, of zijn er componenten die dit kunnen?
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=260989.0
Ik heb het zelf veel makkelijker gedaan (vind ik).

Neem een plug met energiemeting, bijvoorbeeld: pricewatch: Everspring Plug Adapter met Energiemeting (let op type: AN1812 is 2500W)
Één keer analyseren hoe het verloop van een programma is, dan weet je max, gemiddeld en minimaal vermogen. Dan even een blokje in Domoticz bouwen wat op basis van het vermogen een status update stuurt en eventueel de stroom uitschakelt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/a9DV2HEs1vRXrdgEFukspWAf/full.png
Warmtepomp droger trekt toch geen 2500 watt dacht ik?
Een beetje wasmachine giert al over de 2000 watt, drogers gebruiken vaak meer dus ik zou het niet onderschatten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Gonadan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:35:
[...]

Neem een plug met energiemeting, bijvoorbeeld: pricewatch: Everspring Plug Adapter met Energiemeting (let op type: AN1812 is 2500W)
Één keer analyseren hoe het verloop van een programma is, dan weet je max, gemiddeld en minimaal vermogen. Dan even een blokje in Domoticz bouwen wat op basis van het vermogen een status update stuurt en eventueel de stroom uitschakelt.

[afbeelding]

[...]

Een beetje wasmachine giert al over de 2000 watt, drogers gebruiken vaak meer dus ik zou het niet onderschatten. :)
Dat was ook mijn makkelijke idee. Gewoon altijd melding als die stopt.
Ff opgezocht heeft aansluitwaarde van 1500 watt dus valt wel mee.

Dit is weer eens een echte automatisering. Valt me soms wel mee/tegen wat je handig kan automatiseer qua huishoudelijke dingen.

Dan heb je al een vaatwasser in/uitruim bot nodig. Of een kantjes trimmer robot (heb wel een maai robot :-) ) of een robot die de douche wand droogmaakt tegen kalkaanslag:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
[...]

Zie dat zowel de AN1802 en AN1812 maximale belasting 1500W hebben, dat zou net te weinig zijn en moet ik voor de duurdere Fibaro gaan?
of deze:
http://www.domotica-shop....unctie-be-fr-p-16298.html

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 08-02-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
ThinkPadd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:23:
[...]

Vast wel. In mijn geval had de camera een RTSP-stream, dit zullen die camera's ook hebben.

Toch zou ik persoonlijk voor iets als een Foscam o.i.d. gaan, zijn ook hele goede camera's en hebben wel gewoon mogelijkheid voor een JPEG-snapshot rechtstreeks opvragen.
Oke ga eens voor een Foscam kijken. Is inderdaad wel mooi als het werkt zonder omwegen.
MikeOO schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Zou inderdaad ook eens naar Foscam kijken. Is wel iets duurder maar dan werkt het snapshot deel zonder omwegen. Alles drie ondersteunen ze rtsp volgens de specs dus op zich zou het via het script moeten kunnen werken van Thinpad.

Misschien een idee om er eerst 1 te bestellen en gaan testen of het allemaal goed werkt en bevalt.

WiFi camera's op zich werken prima maar bedenkt wel dat HD beelden via wifi best een aanslag zullen zijn op de verbinding. Daarbij moet je ook een stabiele verbinding moeten hebben op de plekken waar je ze wilt ophangen. Bij buiten camera is nog een oud model Foscam ook via WiFi. Daar werkt op zich goed maar soms verliest hij de verbinding na weken goed werken. Even later komt hij weer netjes online en kan dan weer weken goed draaien.

Je heb dus meer kans op storingen zeker als er in je omgeving veel Wifi netwerken zijn. Als het mogelijk is dan zou ik kijken of PoE ook kan. Wel meer werk om een netwerkkabel aan te leggen maar voordeel is dat je geen stroomkabel en adapter moet aanleggen naar je camera.

Je moet alleen de mogelijkheid hebben om een kabel te kunnen aanleggen naar je router of switch.

PoE is inderdaad wel mooi, maar ik krijg op die plek met geen mogelijkheid een netwerkkabel.
De belasting van je Wifi netwerk in inderdaad nog wel een puntje.
Gelukkig heeft die een ethernet poort er op zitten, kan ik eerst even testen met wifi.
en als ik teveel verlies zet ik het wel om.

Dank voor jullie advies :)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

trekker22 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:35:
Zie dat zowel de AN1802 en AN1812 maximale belasting 1500W hebben, dat zou net te weinig zijn en moet ik voor de duurdere Fibaro gaan?
of deze:
http://www.domotica-shop....unctie-be-fr-p-16298.html
Bij domotica shop staat het fout aangegeven, ik moet het nog doorgeven aan ze. Als je op het typenummer let zal je zien dat op andere websites daar wel 2500 watt aangegeven wordt. Ik heb hem uiteindelijk gewoon bij domotica-shop besteld en kreeg inderdaad de 2500 watt versie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]

[...]

Dat script zou bij mij niet werken, m'n wasmachine wisselt gedurende het programma een aantal keren van draairichting (volgens mij om kreuken te voorkomen), hij staat dan af en toe even stil. Het verbruik is dan 3W dus dan zou jouw regel gelijk al triggeren.

In mijn script tel ik daarom het aantal keren dat het verbruik onder de triggerwaarde blijft en pas dan ga ik een notificatie sturen. In de praktijk werkt dit perfect.

Ik ben nu geswitched naar de Zipabox en heb de logica van dat Lua-script omgebouwd in een Zipabox-rule (eigenlijk ook een soort Blockly) en ook daar werkt het perfect.

Jouw script zal in jouw situatie ook werken, maar is meer gevoelig voor false alerts. Verschilt per wasmachine denk ik :)

Ik heb er overigens een Aeon Gen5 stekker tussen zitten, maar een Everspring AN158 werkte ook, maar die was te groot voor het dubbele stopcontact (blokte andere opening af). En verlengsnoeren e.d. ben ik met dit soort vermogens (mijn wasmachine trekt idd ook zomaar 2000W) niet zo'n fan van, wil geen brand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ThinkPadd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:55:
Jouw script zal in jouw situatie ook werken, maar is meer gevoelig voor false alerts. Verschilt per wasmachine denk ik :)
Mijn script is niet afhankelijk van de wasmachine, je zal moeten analyseren hoe jouw wasmachinen het doet.

Het verbruik bij stil staan en/of omkeren is bijna altijd nog hoger dan daadwerkelijk klaar zijn. Dat moet je dus gewoon even goed bekijken. In mijn geval is stil staan 3.1 of 3.2 watt, kreukbeveiliging is 2.3. Vandaar dat ik op 3 watt kom. Welke grens voor jouw wasmachine werkt zal je zelf moeten nagaan.

Jouw methode werkt ook, maar is meer geschikt als je geen zin hebt om een grondige analyse te doen. :P
Ik heb er overigens een Aeon Gen5 stekker tussen zitten, maar een Everspring AN158 werkte ook, maar die was te groot voor het dubbele stopcontact (blokte andere opening af). En verlengsnoeren e.d. ben ik met dit soort vermogens (mijn wasmachine trekt idd ook zomaar 2000W) niet zo'n fan van, wil geen brand hebben.
Bij het verwarmen van het water giert het inderdaad meestal gewoon over de 2000 W heen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Mee eens en heb dan ook PoE draaien, echter een alternatief is eventueel powerline als je wel stroom hebt meer geen ethernet. Heb ik hier al tijden probleemloos draaien nadat wifi hier ook onregelmatig problemen gaf.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:38:
[...]

PoE is inderdaad wel mooi, maar ik krijg op die plek met geen mogelijkheid een netwerkkabel.
De belasting van je Wifi netwerk in inderdaad nog wel een puntje.
Gelukkig heeft die een ethernet poort er op zitten, kan ik eerst even testen met wifi.
en als ik teveel verlies zet ik het wel om.

Dank voor jullie advies :)
Ethernet gaat via dezelfde netwerkkabel als PoE.
Als je geen mogelijkheid hebt om een netwerkkabel aan te leggen dan valt de optie PoE/Ethernet dus af en heb je dus alleen wifi mogelijkheid volgens jouw woorden >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Gonadan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:53:
[...]

Bij domotica shop staat het fout aangegeven, ik moet het nog doorgeven aan ze. Als je op het typenummer let zal je zien dat op andere websites daar wel 2500 watt aangegeven wordt. Ik heb hem uiteindelijk gewoon bij domotica-shop besteld en kreeg inderdaad de 2500 watt versie.
ok tanks.
Op andere sites stond 1812 ook op 1500w daarom twijfelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Ethernet gaat via dezelfde netwerkkabel als PoE.
Als je geen mogelijkheid hebt om een netwerkkabel aan te leggen dan valt de optie PoE/Ethernet dus af en heb je dus alleen wifi mogelijkheid volgens jouw woorden >:) .
Haha, ja hebt helemaal gelijk.
Het staat er een beetje tegenstrijdig :P
Maar wat ik niet bij vermelde is dat ik tijden het schrijven van het bericht nog aan een andere locatie dacht.
En daar heb ik wel een Wifi router met vrije poortjes staan :P
Maar mijn voorkeur is op een plek waar ik geen Ethernet kan krijgen ;)

Kan je zo een draaibare Foscam Camera ook automatisch laten draaien naar vooraf ingestelde plekken?
wat ik wil is de Camera laten reageren op een Motion Dector, en hierna hierheen te draaien om een foto te maken. Dan kan ik één camera gebruiken om 2 locaties in mijn kamer te beveiligen.

Edit:
Ben wel wat tegen gekomen over wat je vanuit Domoticz kan.
https://www.domoticz.com/wiki/Camera_Setup

Hier staat het niet bij. Wat ik wel zou kunnen doen. is de camera vooraf instellen dat iedere keer wissel van zichtlokatie.
Maar ja dan zit ik in die kamer en wordt je gek van die Camera die iedere keer draait.

[ Voor 32% gewijzigd door luigi87 op 08-02-2016 11:55 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

trekker22 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:29:
ok tanks.
Op andere sites stond 1812 ook op 1500w daarom twijfelde ik.
Als je die PW link van mij volgt en door klikt zal je zien dat van de shops die het aangeven alleen domotica-shop 1500 watt zegt. :)

Hebben ze niet ergens bulkkorting voor inbouwdimmers? Robb doet iets met zo'n pakket (5 kiezen) maar dat scheelt niets qua kosten. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb zelf nu 3 Foscam FI9805W camera's hangen.
Heb voor deze gekozen omdat ie voor mij de beste specs had en het meest Future-proof is.
De HD-resolutie heb ik niet echt nodig, en die belast het netwerk nogal hard, maar misschien is dat binnen 5 jaar helemaal geen probleem meer gezien de evolutie van de Wireless networks.
Deze heeft ook een 70° kijkhoek, 36 IR-leds en 30m nachtzicht, ruim voldoende. hij heeft 2 streams, de eerste is HD in H264, de tweede is MJPEG en 640*480. snapshots zijn zo te nemen en de camera integreert prima met Domoticz.

Het Wireless netwerk heb ik iets anders opgelost. 5GHZ netwerk was bij mij niet in gebruik. Ik heb binnen in huis 2 netwerkextenders geplaatst van Netgear die FastLane technologie gebruiken: ze verbinden op 5 GHZ met de router, en bieden een apart 2.4GHZ netwerk op andere kanalen aan voor de camera's (die geen 5GHZ ondersteunen).. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel een mooi resultaat.
Prima connectie met de camera's, geen hinder op m'n normale 2.4GHz thuisnetwerk. iets hogere belasting van de CPU van de router maar die kan dat prima aan (leve DD-Wrt!)

[ Voor 0% gewijzigd door wimmme op 08-02-2016 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat een gedoe met die wasmachines, de mijne laat de verwachte tijdsduur van het programma zien en geeft een seintje als hij klaar is.
Dat seintje (melodietje) zou je met een ipcamera kunnen monitoren.
Standby verbruik is minder dan 0,3W dus elke meetstekker er tussen betekent meer verbruik :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:35:
Wat een gedoe met die wasmachines, de mijne laat de verwachte tijdsduur van het programma zien en geeft een seintje als hij klaar is.
Standby verbruik is minder dan 0,3W dus elke meetstekker er tussen betekent meer verbruik :P
En dat melodietje hoor je ook nog als je in de tuin zit en de wasmachine boven op zolder staat? Ik krijg nu een pushnotificatie zodra hij klaar is, makkelijker dan dat gaat het niet worden :P

En domotica in het algemeen heeft naast handigheid ook een grote #nietomdathetmoetmaaromdathetkan factor toch ;) ?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat melodietje hoor ik op m'n smartphone of tablet die de ipcam in de gaten houdt ;)
Ook omdat het kan, de was ophangen heb ik nooit veel zin in :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-10 08:05
ThinkPadd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:23:
[...]

De foscam kan je wel koppelen aan Domoticz, alleen is het maken van foto's etc behoorlijk ingewikkeld.

Het testbeeld werkt wel, maar zodra je de camera zelf opent gebeurd er niks. Ook geen live stream.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:16

Kraz

Saving the world

maomanna schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:54:
[...]

De foscam kan je wel koppelen aan Domoticz, alleen is het maken van foto's etc behoorlijk ingewikkeld.

Het testbeeld werkt wel, maar zodra je de camera zelf opent gebeurd er niks. Ook geen live stream.
Als je daar nog een scriptje voor wilt dan moet je maar PM-en.
Ik heb het werkend met een Hikvision camera die een snapshot stuurt met gebeurtenis X via Telegram. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Speedy-Andre schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:35:
Dus een stekker ertussen en klaar is gedoe, maar een seintje met een IP-camera gaan monitoren is makkelijk. Nee met zulke definities gaan wij het niet eens worden. _O-

De stekker gebruikt zelf 0,1 watt dus is zuiniger dan de standby van jouw wasmachine, daarnaast heb jij extra verbruik vanwege die camera.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo kunnen we lekker door gaan :/
Waarom zou die camera er 24/7 moeten staan?
Na een paar keer weet je toch wat de wasmachine verbruikt (al is dat niet het doel).
Geeft een wasmachine geen seintje, dan heb je wel wat aan een melding aan de hand van een plug.
Ik monitor best veel, zo heb ik op de airco's waar ik mee verwarm plugs zitten om het verbruik te monitoren.
De reden is om te zien hoeveel winst ik kan behalen in vergelijking met de cv die nu uit staat.
Tot nu toe gaat dat prima, ik verbruik iets meer dan 1kWh om 1m3 gas te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Speedy-Andre schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:56:
Zo kunnen we lekker door gaan :/
Waarom zou die camera er 24/7 moeten staan?
Omdat je anders geen seintje meer krijgt? :?
Na een paar keer weet je toch wat de wasmachine verbruikt (al is dat niet het doel).
Geeft een wasmachine geen seintje, dan heb je wel wat aan een melding aan de hand van een plug.
Ik monitor best veel, zo heb ik op de airco's waar ik mee verwarm plugs zitten om het verbruik te monitoren.
De reden is om te zien hoeveel winst ik kan behalen in vergelijking met de cv die nu uit staat.
Tot nu toe gaat dat prima, ik verbruik iets meer dan 1kWh om 1m3 gas te vermijden.
Die van mij geeft ook de tijd aan en een seintje als hij klaar is, maar dat is nog geen pushmessage en status in Domoticz. Daar is die plug voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:17
Zucht...
Ben ook begonnen met Domoticz, op m'n Pi.
Loop echter tegen het volgende probleem aan, zodra ik basic auth aanzet, Domoticz Offline wegpagina.
Cache wissen etc, helaas.
Schakel ik over op Login-Page, werkt alles weer naar behoren.
Dat wil ik echter niet aangezien ik dan vanaf "buiten" geen commando's naar m'n Domoticz sturen kan.
Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gonadan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Omdat je anders geen seintje meer krijgt? :?
Ik doe echt niet 24/7 de was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Andre_J schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:09:
Zucht...
Ben ook begonnen met Domoticz, op m'n Pi.
Loop echter tegen het volgende probleem aan, zodra ik basic auth aanzet, Domoticz Offline wegpagina.
Cache wissen etc, helaas.
Schakel ik over op Login-Page, werkt alles weer naar behoren.
Dat wil ik echter niet aangezien ik dan vanaf "buiten" geen commando's naar m'n Domoticz sturen kan.
Tips ?
https://www.domoticz.com/.../JSON_URL's#Authorization
Wat werkt er niet dan? Stuur je de header wel mee met een json call zoals hierboven beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:17
UltraSub schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:27:
[...]

https://www.domoticz.com/.../JSON_URL's#Authorization
Wat werkt er niet dan? Stuur je de header wel mee met een json call zoals hierboven beschreven?
Zodra ik overstap op basic-auth, kan ik prima van buiten af domoticz triggeren.
Dat is echter niet het probleem, ik kan me dan niet meer op de webpagina aanmelden : Domoticz Offline (ja, cache al geleegd).
Switch ik dan weer naar login-page, dan werkt aanmelden via de webpagina prima, echter vanbuiten af triggeren wil dan niet meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dus jij zet de camera neer zodra je de was gaat doen? :D

Domotica betekent voor mij bouwen en dan vergeten, dus of we nu geen of vijf wassen op een dag draaien, ik krijg ongeacht programma of wat dan ook een pushbericht. En vrouwlief ook. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:33:
[...]

Kan je zo een draaibare Foscam Camera ook automatisch laten draaien naar vooraf ingestelde plekken?
wat ik wil is de Camera laten reageren op een Motion Dector, en hierna hierheen te draaien om een foto te maken. Dan kan ik één camera gebruiken om 2 locaties in mijn kamer te beveiligen.

Edit:
Ben wel wat tegen gekomen over wat je vanuit Domoticz kan.
https://www.domoticz.com/wiki/Camera_Setup

Hier staat het niet bij. Wat ik wel zou kunnen doen. is de camera vooraf instellen dat iedere keer wissel van zichtlokatie.
Maar ja dan zit ik in die kamer en wordt je gek van die Camera die iedere keer draait.
Je kan Presets aanmaken. Zo kun je dus diverse punten markeren. Bij een actie kun je dan de camera laten bewegen naar een preset en bv na een x aantal seconden weer terug laten keren naar de startpostie.
Je kan de camera ook contant alle preset costant af laten gaan. Mooie bij de Foscam is dat je ook de snelheid kan aangeven van langszaam tot snel. Zeker bij een actie als een deurbel/deurcontact is dat ik de camera zsm op de plek wil hebben.

Ik heb er bv 1 hangen in de gang (Foscam FI9831P) die standaard de gehele gang bekijkt.
Nu moet ik het script zelf maken, maar al wel mee getest tijdje terug en als er wordt aangebeld of als de deur opengaat dan laat ik de camera naar de voordeur draaien en na x aantal seconden weer terug zetten.

Deze code gebruikt om te testen maar moet ik verder ook nog uitwerken maar werkte prima icm met preset.
Code een tijd terug gevonden en ik het Domoticz forum, dus credits aan @jeroenqui

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
    #!/bin/sh

# By default send to House Notifications Telegram group chat, else take the first parameter as destination contact
    if [ -z "$1" ]
      then
            SendTo=House_Notifications
    else
       SendTo=$1
    fi

# Variables
    CamIp=192.168.1.250
    CamUrl="http://$IP:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=domoticz&pwd=domopass"
    SnapFile="/tmp/snapshot.jpg"
    Telegram="nc -q 0 127.0.0.1 1234"

# Send notification message via Telegram
    echo "msg $SendTo The doorbell just rang!" | $Telegram

# Check if IP-cam is available
    if ping -c 1 $CamIp > /dev/null ; then

# Get snapshot from IP-cam (so we can see the parked car)
       wget -O $SnapFile "$CamUrl&cmd=snapPicture2"
       # Send snapshot via Telegram
       echo "send_photo $SendTo $SnapFile" | $Telegram

# Move camera to position Frontdoor
       wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Frontdoor" &> /dev/null
       # Wait 9 seconds for move to complete
       sleep 9

# Get snapshot from IP-cam again

# After 3 minutes, move cam back to the street preset
       sleep 3m
       wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Street" &> /dev/null
    else
       echo "msg $SendTo IP-cam is not available at the moment!" | $Telegram
    fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maomanna schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Dat werkt prima met Domoticz. Met een klein script van een paar regels werkt dit nu al maanden uitstekend icm Telegram. Dus ik denk dat je ergens iets niet goed doet.

Op het Dashboard van Domoticz heb ik de camara's ook gekoppeld en kan door erop te klikken direct de livestream openen. Alleen kan het bij wat oudere camera's even duren voor je beeld krijgt. Ik heb nog 1 oude Foscam en daar duurt het soms een paar seconden voor ik de livestream te zien krijg. Bij de HD modelen werkt dit vrijwel direct.

Misschien even uitleggen hoe je het nu gebruikt en kunnen we kijken waar het mogelijk niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
MikeOO schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:49:
[...]

Je kan Presets aanmaken. Zo kun je dus diverse punten markeren. Bij een actie kun je dan de camera laten bewegen naar een preset en bv na een x aantal seconden weer terug laten keren naar de startpostie.
Je kan de camera ook contant alle preset costant af laten gaan. Mooie bij de Foscam is dat je ook de snelheid kan aangeven van langszaam tot snel. Zeker bij een actie als een deurbel/deurcontact is dat ik de camera zsm op de plek wil hebben.

Ik heb er bv 1 hangen in de gang (Foscam FI9831P) die standaard de gehele gang bekijkt.
Nu moet ik het script zelf maken, maar al wel mee getest tijdje terug en als er wordt aangebeld of als de deur opengaat dan laat ik de camera naar de voordeur draaien en na x aantal seconden weer terug zetten.

Deze code gebruikt om te testen maar moet ik verder ook nog uitwerken maar werkte prima icm met preset.
Code een tijd terug gevonden en ik het Domoticz forum, dus credits aan @jeroenqui

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
    #!/bin/sh

# By default send to House Notifications Telegram group chat, else take the first parameter as destination contact
    if [ -z "$1" ]
      then
            SendTo=House_Notifications
    else
       SendTo=$1
    fi

# Variables
    CamIp=192.168.1.250
    CamUrl="http://$IP:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=domoticz&pwd=domopass"
    SnapFile="/tmp/snapshot.jpg"
    Telegram="nc -q 0 127.0.0.1 1234"

# Send notification message via Telegram
    echo "msg $SendTo The doorbell just rang!" | $Telegram

# Check if IP-cam is available
    if ping -c 1 $CamIp > /dev/null ; then

# Get snapshot from IP-cam (so we can see the parked car)

# Move camera to position Frontdoor
       wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Frontdoor" &> /dev/null
       # Wait 9 seconds for move to complete
       sleep 9

# Get snapshot from IP-cam again

# After 3 minutes, move cam back to the street preset
       sleep 3m
       wget -qO- "$CamUrl&cmd=ptzGotoPresetPoint&name=Street" &> /dev/null
    else
       echo "msg $SendTo IP-cam is not available at the moment!" | $Telegram
    fi
Oke dat is inderdaad precies wat ik wil.
Hiermee kan ik met 2 camera's meerder acties doen en plekken beveiligen.

Ga me hier eens verder in verdiepen. dank je

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
MikeOO schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:52:
[...]

Dat werkt prima met Domoticz. Met een klein script van een paar regels werkt dit nu al maanden uitstekend icm Telegram. Dus ik denk dat je ergens iets niet goed doet.

Op het Dashboard van Domoticz heb ik de camara's ook gekoppeld en kan door erop te klikken direct de livestream openen. Alleen kan het bij wat oudere camera's even duren voor je beeld krijgt. Ik heb nog 1 oude Foscam en daar duurt het soms een paar seconden voor ik de livestream te zien krijg. Bij de HD modelen werkt dit vrijwel direct.

Misschien even uitleggen hoe je het nu gebruikt en kunnen we kijken waar het mogelijk niet goed gaat.
ik heb hem nu toegevoegd via de cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=*****&pwd=******

als ik op test klik werkt ie prima.
Daaronder bij
Active Devices/Scenes
(Select Camera first to Edit...)

heb ik de camera geselecteerd When [Light/Switches] AlarmDetect = On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
MikeOO schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:52:
[...]

Op het Dashboard van Domoticz heb ik de camara's ook gekoppeld en kan door erop te klikken direct de livestream openen.
Ik krijg wel 2 camera's toegevoegd onder 'More options -> cameras', maar hoe maak ik die zichtbaar in het dashboard ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Zucht, duur dagje geworden vandaag.

Ik wilde mijn garagedeur (electrisch) kunnen openen en dicht doen vanuit Domoticz.
Ik heb een afstandsbediening en een somfy motor maar uit 1998 en dus geen RTS.
Ik had bedacht om daar een roller shutter module tussen te doen zodat daarmee de deur open en dicht kon doen zonder verlies van de hand bediening en afstandsbediening.
Uiteindelijk heb ik niet goed opgelet en dus de roller shutter module en de somfy kast opgeblazen :)
Module stinkt en heb ik weggegooid en de somfy module is ook zwart van binnen.

Ik heb maar een afstandsbediening en ontvanger besteld (van somfy en RTS) dus dan kan ik alsnog het bedachte doen. Jammer dat dit nu weer bijna 200 euro extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik het Domoticz draaien op een Thinclient met Windows.
Aan deze Thinclient wil ik een raspberry koppelen (met Domoticz) via remote server.
Hiervoor is het noodzakelijk dat ik twee dezelfde versies Domoticz heb.
Kan ik ook ergens oudere versies downloaden zodat ik voor beide platformen dezelfde versie heb?

Gr. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 20:25
Als ik in de logfilekijk zie ik een incoming connection van 80.82.65.120.
Dit ip adres behoort niet tot mij .
Hoe kan ik dit het best dit beveiligen zodat er niemand van buitenaf in kan komen behalve ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zeker niet op een standaard poort draaien. Dus geen 80, 443, 8080, 8084, 8443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 20:25
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:24:
Al zeker niet op een standaard poort draaien. Dus geen 80, 443, 8080, 8084, 8443.
Poort heb ik veranderd al een jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:16

Kraz

Saving the world

19roland70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:39:
Hoe kan ik dit het best dit beveiligen zodat er niemand van buitenaf in kan komen behalve ikzelf.
IP Whois zegt dat t iemand in de buurt van Dronten is... (80.82.65.120)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

19roland70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:39:
Stap 1 is Domoticz niet direct op het internet aansluiten. Altijd via een reverse proxy server zoals Nginx ofzo maar niet direct. Hoe veilig of onveilig Domoticz is weet ik niet maar ik heb er persoonlijk geen vertrouwen in aangezien het niet gericht is op toegankelijkheid via het internet. Ik heb er zelf dus een aparte Nginx server voor zitten die proxied naar al mijn servers.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Wolfboy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 01:47:
[...]
Stap 1 is Domoticz niet direct op het internet aansluiten. Altijd via een reverse proxy server zoals Nginx ofzo maar niet direct. Hoe veilig of onveilig Domoticz is weet ik niet maar ik heb er persoonlijk geen vertrouwen in aangezien het niet gericht is op toegankelijkheid via het internet. Ik heb er zelf dus een aparte Nginx server voor zitten die proxied naar al mijn servers.
voor de mensen die niet snappen wat hier staat: heb je een tutorial of how to ergens?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19roland70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:27:
[...]
Poort heb ik veranderd al een jaar geleden
Top :)
Dan heeft er wellicht iemand een portscan gedaan of zo.
Betekent incoming connection puur dat iemand de pagina opvroeg? Of dat er ingelogd werd?

Reverse proxy in Apache gaat zo:

<Location /picam1/>
SetEnvIf Cookie "cookiename=cookievalue" Authenticated=1
order deny,allow
Deny from All
Allow from 127.0.0.1
Allow from env=Authenticated
AllowOverride None
ProxyPass http://192.168.0.9/
ProxyPassReverse http://192.168.0.9/
</Location>

Alles wat binnenkomt op /picam1 wordt intern doorgestuurd. Op voorwaarde dat je de cookie hebt met de juiste waarde erin.
Wellicht dat er nog andere manieren zijn om op te beveiligen als je via proxy werkt.
Reverse proxy is sowieso interessant om andere devices aan het net te hangen, eens ingesteld veel makkelijker dan allemaal verschillende poortjes forwarden en onthouden.
Een nadeel hiervan is dan wel dat je als het IP van de proxy binnenkomt op de andere devices en je daar dus moeilijker kan achterhalen wie/wat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 11:21
Wolfboy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 01:47:
[...]
Stap 1 is Domoticz niet direct op het internet aansluiten.
Helemaal eens! Een andere poort kiezen om Domoticz aan het Internet te koppelen is zoiets als de sleutel van de voordeur niet onder mat leggen maar onder de bloempot :-)

Beetje offtopic:
Naast nginx kun je ook iets met vpn doen.
Zelf heb ik ervoor gekozen om op een aparte Raspberry PI een openvpn server te zetten. Deze RPI doet alleen openvpn zodat de config en security bijhouden relatief overzichtelijk is. Er zijn veel tutorials. Lastigste vond ik het firewall deel omdat ik geen iptables kenner ben. Heb de UFW firewall wrapper erop gezet.

Uitkomst is dat je op een device waarmee je wilt connecten een door mij uitgegeven certificaat file moet hebben plus het wachtwoord moet weten om erdoor te komen. Je moet dus wat hebben en wat weten. Telefoon van mijn dochter laatst gestolen. Certificaat intrekken en dan is het wachtwoord raden niet eens meer nuttig (als ze al op die telefoon zouden komen).

Er zijn veel tutorials, zoals bijvoorbeeld:
http://readwrite.com/2014...erver-secure-web-browsing
of bijvoorbeeld
http://blog.hsp.dk/how-to...berry-pi-or-digitalocean/
Kleine dingen wijzigen soms door nieuwe versies van openvpn dus google doet de rest.
Het iptables deel heb ik vervangen door UFW. De tweede link beschrijft het firewall deel met UFW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hannibal2206 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:31:
[...]

Ik krijg wel 2 camera's toegevoegd onder 'More options -> cameras', maar hoe maak ik die zichtbaar in het dashboard ?
Op dezelfde plek kun je dat instellen.
Selecteer een camera.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/camera.png

Voeg onderop voeg je de switch toe waar je een cameraicon bij wilt hebben.
Zo kun je ook meerdere switches toevoegen en op meerdere switches dezelfde cameraicoon invoegen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/camera1.png

Klik op het icoon voor de livestream.

Zelf heb ik de camera's ook toegevoegd als virtuele switch en laat ik daar een ping naar sturen om te zien of de camera Online is, zo niet dan krijg ik daar een notificatie van en wordt de camera licht grijs bij Off line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maomanna schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:48:
[...]

ik heb hem nu toegevoegd via de cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=*****&pwd=******

als ik op test klik werkt ie prima.
Daaronder bij
Active Devices/Scenes
(Select Camera first to Edit...)

heb ik de camera geselecteerd When [Light/Switches] AlarmDetect = On
Ik vermoed de mannier waarop je het nu gebruikt niet zo bedoeld is. Ik gebruik die optie om een camera icoon in mijn switch te gebruiken.

Wat je kunt proberen en zoals ik het gebruik icm Telegram. Als er wordt aangebeld krijg ik vrijwel direct een bericht incl snapshot.

Het script zal je moeten aanpassen naar jouw situatie en als je geen Telegram gebruikt ook moeten aanpassen. De sleep die erin staat heb ik nodig anders komt de snapshot niet aan in Telegram.

Set op AlarmDetect een On Action. Zodra deze switch de ON status krijgt start hij het script.

On Action
code:
1
script:///home/pi/domoticz/scripts/bash/deurbel.sh

De 3x / zijn juist.

Plaats onderstaande code in: home/pi/domoticz/scripts/bash/
en geeft het script de juiste rechten.

deurbel.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#!/bin/sh
#################################################################
IP="IP Camera"                                     # IP address Camera
GroepNaam="telegram-naam"                 # Naam van Telegram
##########################################################
echo 'msg $GroepNaam Er is zojuist aangebeld!' | nc 127.0.0.1 1234
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  # if IPCAM is online then:
(su - pi -c "wget http://URL Domoticz/camsnapshot.jpg?idx=3 && sudo mv camsnapshot.jpg?idx=3 /tmp/snapshot.jpg")& 
sleep 1
echo 'msg $GroepNaam Kijk wie er aangebeld heeft:' | nc 127.0.0.1 1234
echo 'send_photo $GroepNaam /tmp/snapshot.jpg' | nc 127.0.0.1 1234
/bin/rm /tmp/snapshot.jpg
else
echo 'msg $GroepNaam Voordeur Camera niet beschikbaar.' | nc 127.0.0.1 1234
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:42:
[...]

Hier werkt hij dan wel weer.
Krijg alleen I1 niet goed geconfigureerd voor een drukknop. Via Domoticz dimt hij perfect, lokale schakelaar heeft rare kuren.
Hoe heb je die dan werkend gekregen?

Je moet bij die nieuwe Qubino's wel de schakelaar uit de fase voeden en niet meer uit de nul zoals bij de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hoe houden jullie overzicht binnen Domoticz? Voordat je het weet sterft het van de schakelaars en moet je zoeken voor je vaderland om de juiste snel binnen bereik te hebben. Kamers en dashboard zijn leuk maar niet zaligmakend.

Nu weet ik wel dat het idee van domotica is dat je überhaupt die schakelaars niet hoeft te zoeken, maar in de praktijk doe ik het nog vaak, zeker als iets net nieuw is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Gonadan schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:36:
Kamers en dashboard zijn leuk maar niet zaligmakend.
Wat werkt daar dan niet goed aan ? Juist per kamer werkt dat handig.. en wanneer je er veel hebt kan je ook zelfs daar weer segmenteren (zone met alleen licht of kleinere zones zoals zithoek).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Hoe houden jullie overzicht binnen Domoticz? Voordat je het weet sterft het van de schakelaars en moet je zoeken voor je vaderland om de juiste snel binnen bereik te hebben. Kamers en dashboard zijn leuk maar niet zaligmakend.

Nu weet ik wel dat het idee van domotica is dat je überhaupt die schakelaars niet hoeft te zoeken, maar in de praktijk doe ik het nog vaak, zeker als iets net nieuw is.
Wat ik gedaan heb is ruimtes aanmaken en per ruimte de Domotica schakelaars en interessante meetgevens erin gezet. (hier kan mijn vriendin het makkelijk terug vinden).
zelf gebruik ik het Dashboard en maak ik favorieten van de dingen die ik wil zien.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
Zijn er 433MHz-apparaten om het stroomverbruik van een stopcontact (tussenstekker) te meten? Ik ken alleen:
- KaKu (433MHz)-switches die alleen aan/uit gezet kunnen worden
- Z-Wave oplossingen waar je wel aan/uit kan zetten én stroomverbruik kan zien

Maar ik wil 433MHz én stroomverbruik zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 08-10 10:56

Patrick89

PSN : Gamesource

Is dit geen oplossing voor je :

http://nl.aliexpress.com/...pm=2114.010208.8.9.XgE6KJ

https://sites.google.com/...ring/smart-life-wifi-plug

Als je dit even in domoticz programmeerd heb je een leuke markt voor je code denk ik :)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

robvanu schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:23:
Zijn er 433MHz-apparaten om het stroomverbruik van een stopcontact (tussenstekker) te meten? Ik ken alleen:
De markt voor 2-weg 433MHz is daarvoor te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:46:
[...]

Top :)
Dan heeft er wellicht iemand een portscan gedaan of zo.
Betekent incoming connection puur dat iemand de pagina opvroeg? Of dat er ingelogd werd?

Reverse proxy in Apache gaat zo:

<Location /picam1/>
SetEnvIf Cookie "cookiename=cookievalue" Authenticated=1
order deny,allow
Deny from All
Allow from 127.0.0.1
Allow from env=Authenticated
AllowOverride None
ProxyPass http://192.168.0.9/
ProxyPassReverse http://192.168.0.9/
</Location>

Alles wat binnenkomt op /picam1 wordt intern doorgestuurd. Op voorwaarde dat je de cookie hebt met de juiste waarde erin.
Wellicht dat er nog andere manieren zijn om op te beveiligen als je via proxy werkt.
Reverse proxy is sowieso interessant om andere devices aan het net te hangen, eens ingesteld veel makkelijker dan allemaal verschillende poortjes forwarden en onthouden.
Een nadeel hiervan is dan wel dat je als het IP van de proxy binnenkomt op de andere devices en je daar dus moeilijker kan achterhalen wie/wat.
en dit zet je dan in /etc/apache2/apache2.conf?

Dus als ik het goed begrijp, komt alles op http://externip/domoticz bij je domoticzserver uit?
Hoe zit dat dan met virtual hosts?

[ Voor 5% gewijzigd door maomanna op 09-02-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 09:27

Pixelmagic

Ubergeek

DukeBox schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:32:
[...]

En dat baseer je op welke gegevens ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17

Speedy-Andre schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:56:

Het gaat om deze plugjes:

[afbeelding]

Het was wel een gok, ze zijn in Duitsland te vinden, maar veel verkopers verkopen ze alleen daar.
Een setje met display sturen ze niet naar NL maar losse pluggen ging toevallig wel bij Amazon :)
Ik meet het verbruik van m'n airco's ermee, hij telt de kWh en meet al vanaf 0,1W!
Er wordt gewaarschuwd dat ze de ether vol spammen omdat ze elke 4s data sturen, gelukkig valt het mee met alle andere sensors die Domoticz al ziet.
deze vermoed ik

[ Voor 13% gewijzigd door matthijsph op 09-02-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
DukeBox schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Een tijdje geleden heb ik zelfde vraag gesteld en kreeg ik de volgende reacties.
Heb het alleen nooit toegepast omdat deze apparaten om de 4 seconden gegevens naar de ontvanger toesturen. en hiermee eigen gewoon je ether vol blaffen.
Dus je kan daardoor storingen krijgen, dat signalen niet meer aankomen.
b_weijenberg schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:29:
[...]

De Revolt wordt ondersteund maar is niet aan te raden als je ook een aantal 433 sensors gebruikt. http://www.pearl.de/a-NC5462-3102.shtml
Deze module verstuurt zo ongeveer elke 4 seconden een bericht en de kans dat andere RF berichten verstoord worden is dan ook erg groot.
ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Niet dat ik weet. Technisch kan het opzich wel, zo is er bijv. deze pulsenteller: pricewatch: KlikAanKlikUit Energiemeter EML-1000 (kwam ik toevallig vanochtend tegen in de Pricewatch, had nooit eerder gezien dat KaKu zoiets had).

Waarom er geen plugs zijn die dat kunnen weet ik niet. Misschien vind KlikAanKlikUit de doelgroep daarvoor te klein? Of ze vinden het niet betrouwbaar genoeg? Geen idee...

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 3 Cresta, TFA TS34C en die werkte alle drie goed op RFX Com. Nu is er 1 die opeens niet meer in Domoticz vernieuwd. In display zie ik nog steeds gegevens en rood lampje blinkt ook nog maar geen reactie in Domoticz. Heb hem nu heel dichtbij de ontvanger gezet, nog niks. Iemand die weet wat hier de oorzaak van kan zijn? De andere 2 doen het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

In mijn beleving zijn die er niet. 443 is maar 1 richtingsverkeer. Alleen maar een signaal ontvangen en geen data terug sturen

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:21:
Ik gebruik 3 Cresta, TFA TS34C en die werkte alle drie goed op RFX Com. Nu is er 1 die opeens niet meer in Domoticz vernieuwd. In display zie ik nog steeds gegevens en rood lampje blinkt ook nog maar geen reactie in Domoticz. Heb hem nu heel dichtbij de ontvanger gezet, nog niks. Iemand die weet wat hier de oorzaak van kan zijn? De andere 2 doen het gewoon.
Is de sensor gereset of batterij vervangen? In dat geval krijgt de sensor een nieuwe ID.

Kijk eens met RFXmngr of je ze alle 3 ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gedaan. Van een op ander moment geen signaal meer. De andere 2 wel. Nu net heb ik de batterijen er maar eens uitgedaan en weer erin gestopt, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

KaKu heeft er wel 1 voor de meterkast: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/eml-1000/
Maar ik verwacht niet dat dit er snel gaat komen, simpelweg omdat de 433MHz protocollen standaard geen collision detection en intelligentie (mesh) hebben of wat dan ook hebben, als de apparaten dus hun verbruik door zouden sturen zou je sowieso het probleem hebben dat ze door elkaar heen sturen, maar je lichtknoppen werken dan ook niet meer de helft van de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Wolfboy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:48:
[...]
KaKu heeft er wel 1 voor de meterkast: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/eml-1000/
Maar ik verwacht niet dat dit er snel gaat komen, simpelweg omdat de 433MHz protocollen standaard geen collision detection en intelligentie (mesh) hebben of wat dan ook hebben, als de apparaten dus hun verbruik door zouden sturen zou je sowieso het probleem hebben dat ze door elkaar heen sturen, maar je lichtknoppen werken dan ook niet meer de helft van de tijd :P
Er wordt toch gevraagd voor een tussensteker ????

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

luigi87 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Een tijdje geleden heb ik zelfde vraag gesteld en kreeg ik de volgende reacties.
Heb het alleen nooit toegepast omdat deze apparaten om de 4 seconden gegevens naar de ontvanger toesturen. en hiermee eigen gewoon je ether vol blaffen.
Dus je kan daardoor storingen krijgen, dat signalen niet meer aankomen.
Ik heb er 2 in gebruik, de hele rits temp/hum- en weersensors die ik heb blijven het goed doen.
Misschien mis ik er eens een maar niet zo vaak dat Domoticz hem rood markeert.
Dat is er een, je hebt ze ook naamloos en van Profitec.
Ik moest wel firmware 2 in de Rfxcom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

breinonline schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:13:
[...]
voor de mensen die niet snappen wat hier staat: heb je een tutorial of how to ergens?
Domoticz heeft een tutorial op de wiki staan maar die is imho niet heel leesbaar.

De stappen zijn:
1. Installeer Nginx
2. Maak een .htpasswd bestand aan (als je geen tools beschikbaar hebt is het ook eenvoudg online te doen: http://aspirine.org/htpasswd_en.html)
3. Configureer Nginx:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
server {
    listen 80 default;
    server_name your.domoticz.domain;
    return 301 https://$server_name$request_uri;
}

server {
    listen 443 default ssl;
    server_name your.domoticz.domain;

# SSL certificates, you can get a free one from startssl.com
    ssl_certificate         /etc/ssl/server.crt;
    ssl_certificate_key     /etc/ssl/private/server.key;

# Bunch of SSL settings which are currently considered safe
    ssl_protocols TLSv1 TLSv1.1 TLSv1.2;
    ssl_prefer_server_ciphers on;
    ssl_ciphers "EECDH+AESGCM:EDH+AESGCM:AES256+EECDH:AES256+EDH";
    ssl_ecdh_curve secp384r1; # Requires nginx >= 1.1.0
    ssl_session_cache shared:SSL:10m;
    ssl_session_tickets off; # Requires nginx >= 1.5.9
    ssl_stapling on; # Requires nginx >= 1.3.7
    ssl_stapling_verify on; # Requires nginx => 1.3.7
    resolver $DNS-IP-1 $DNS-IP-2 valid=300s;
    resolver_timeout 5s;
    add_header Strict-Transport-Security "max-age=63072000; includeSubdomains; preload";
    add_header X-Frame-Options DENY;
    add_header X-Content-Type-Options nosniff;

location / {
        proxy_pass http://your.domoticz.ip:8080/;
        auth_basic 'Authentication required';
        auth_basic_user_file /etc/nginx/.htpasswd;
    }
}
error33 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:53:
[...]

Er wordt toch gevraagd voor een tussensteker ????
En daarom moet je ook de rest van het bericht lezen in plaats van alleen de eerste regel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixelmagic schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:54:
En dat baseer je op welke gegevens ?
Dat veel domotica producten alleen gemaakt zijn om te zenden en niet te ontvangen (kaku ics / lightmanager, alle bestaande setjes e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb er 2 in gebruik, de hele rits temp/hum- en weersensors die ik heb blijven het goed doen.
Misschien mis ik er eens een maar niet zo vaak dat Domoticz hem rood markeert.

[...]

Dat is er een, je hebt ze ook naamloos en van Profitec.
Ik moest wel firmware 2 in de Rfxcom flashen.
Oke, is in ider geval goed om te weten.
Heb nu maar een slimme meter aanvraag ingediend. omdat ik toch eigenlijk het totaal verbruik belangrijk vindt om te zien.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er zijn genoeg manieren om een 'domme meter' met Domoticz uit te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:48

Ik heb talloze schakelaars en kom eigenlijk alleen in dat overzicht om "wat te pielen". Het hele gebeuren is verwerkt in een handje vol scenes en die staan op op het dashboard samen met de belangrijkste schakelaars.

De belangrijkste 4 scenes heb ik toegewezen aan knoppen op de hardwarematige kaku-ab's die her en der in het huis liggen. Daardoor gaan er hele weken voorbij dat ik het dashboard of app niet eens hoef te openen. Andere huisgenoten hebben daar ook geen toegang tot en gebruiken alleen de hardware-ab's.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 09-02-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 09:27

Pixelmagic

Ubergeek

DukeBox schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Dat veel domotica producten alleen gemaakt zijn om te zenden en niet te ontvangen (kaku ics / lightmanager, alle bestaande setjes e.d.).
Het is éénrichting verkeer, dat ben ik met je eens. Denk dat de markt er best wel voor is maar de techniek niet optimaal. Als ik zie waar de chinezen nu al mee komen, met name wifi, denk ik dat er binnenkort een nieuwe range producten te verwachten is zodra ze serieus aan de Europesche normen voldoen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixelmagic schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:18:
Denk dat de markt er best wel voor is..
Er is wel een markt voor 2-weg maar dan gaat de prijs omhoog.. terwijl de markt waar mensen het voordeel zien van 2-weg er ook meer behoefte is aan beveiliging e.d. en daar is zwave al die dat gat vult. Als je overigens kijkt naar de prijzen van de diverse zwave spullen dan zie je dat deze ook al aanzienlijk zijn gedaald de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Zijn er mensen die sinds de laatste update van DomoticZ merken dat er een memory leak is? Ik heb een vrij kaal systeem met enkele KaKu en Z-wave producten eraan gekoppeld.
Sinds de laatste update loopt de Domoticz service continu (langzaam oplopend) uit geheugen en vervolgens stopt hij. Manueel starten via de console helpt weer een aantal dagen. In de memory log is duidelijk te zien dat deze volloopt maar ik kom er niet achter waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Speedy-Andre schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:38:
Er zijn genoeg manieren om een 'domme meter' met Domoticz uit te lezen :P
Dat klopt, maar tenzij je van solderen en het wiel uit vinden houdt kom je dan al snel aan de kosten van een slimme meter ;) Had het hier werkend met Youless, maar daarmee had ik nog geen gas. En nu wel. En meteen zowel dal- als piektarief gelogd. Beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-10 07:52
Ik ben mijzelf lekker aan het verdiepen in de Domotica en heb vooralsnog alleen maar Hue lampen. Nu moet ik de keuze maken of ik met Z-Wave of de 433Mhz ga starten.
Mijn voorkeur heeft Z-Wave ivm de terugkoppeling. Nu geven de Hue lampen ook hun status door, dus als ik het goed begrijp kun je met de 433Mhz variant ook checken of een signaal daadwerkelijk heeft gezorgd dat een lamp aan gegaan is (wanneer je een Hue lamp hebt natuurlijk)?

Nu zag ik wat transmitters voor aan de muur van z-wave en die waren vergeleken met de 422Mhz variant niet veel duurder. Ook is de basis aanschaf van z-wave veel lager? Een RFXcomm is best wel duur in vergelijking met een USB stick van z-wave. Helemaal als je domoticz in eerste instantie op je computer laat lopen of via een Raspberry (die heb ik nog wel liggen).

Ik wil het voornamelijk voor verlichting gebruiken dat aan/uit gaat op basis van beweging, of dat er mensen wel/niet thuis zijn. De kachel (via Toon) uit/aan zetten op basis van mensen die wel/niet thuis zijn.
En zo nog wel wat meer dingen uitbreiden, maar waar het voornamelijk om gaat is dat dingen automatisch gaan. Ik wil niet alsnog met klikaanuit afstandsbedieningen rondlopen om allerlei dingen aan/uit te doen. Het liefste doe ik dit olschool met een lichtknop en automatisch. En die 2 gaan niet zo goed samen met RFXcom, omdat je nooit 100% zeker weet of je signaal is doorgekomen.

Z-wave ljikt me dan het meest voor de hand liggend, maar heb ik daar alleen maar de domoticz software voor nodig met een usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
Thanks! Ik zie helaas alleen dat ze juist zonder display niet naar Nederland leveren ;(
http://www.amazon.de/revo...fRID=0S6K7PER1J4X31F4QTG2
http://www.amazon.de/Zusa...fRID=0S6K7PER1J4X31F4QTG2

Dit is inderdaad wat ik zoek, nu nog ff verder zoeken... Thanks aan iedereen die gereageerd heeft O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hondapower schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:47:
[...]

Hoe heb je die dan werkend gekregen?

Je moet bij die nieuwe Qubino's wel de schakelaar uit de fase voeden en niet meer uit de nul zoals bij de oude.
Werkend? Je bedoelt op m'n S2 stick? Gewoon included en werkte meteen zoals het hoort.
Ondertussen ook het verschil gezien in het aansluitschema, had ik eigenlijk niet naar gekeken. Straks eens veranderen van N naar L.
maomanna schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:33:
[...]
en dit zet je dan in /etc/apache2/apache2.conf?

Dus als ik het goed begrijp, komt alles op http://externip/domoticz bij je domoticzserver uit?
Hoe zit dat dan met virtual hosts?
Is onderdeel van je virtual hosts file. En inderdaad, met dat path achter je domeinnaam of IP kom je dan gewoon op een ander device uit. Kan zelfs een andere poort zijn en zo.
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.