Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

trekker22 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:30:
[...]

nee het zijn gewoon 2 scenes met ieder een timer. niks met event/blockly.

maar denk dat uitkom op een script wat ik aan een virtuele switch koppel.

script doet dan:
- alle lampen uit behalve die ik wil.
- om 23:20 ook weer ff die bepaalde lampen aan zetten.
Ik zou dan toch echt alles via events laten lopen aangezien je nu wel erg beperkt bent.
Zo zou ik een dummy switch aanmaken met een timer op jouw gewenste tijden en die verwerken in je events. Op die manier ben je veel vrijer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 20:48
Pixelmagic schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Moet je bij de esp niet een id in de firmware zetten ? Als je overnieuw begonnen bent met een nieuwe install zijndie id's mogelijk anders toegewezen.
De ESP's zijn allemaal geprogrammeerd en de LUA scripts zijn aan domoticz toegevoegd.
Toegevoegd als Dummy switch in de hardware en dezelfde naam gegeven als in het LUA script.
Maar geen reactie. Verder komt er ook niks te staan tussen de hardware zoals de temperatuur van de Pi en het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

Nicap

Tsssk....

Hoe kan ik trouwens meer info vinden over de wijzigingen in Domoticz?

Laatste wijziging is bijvoorbeeld:
Implemented: Philips Hue, support for Groups (create them with an external app like HueMote)
gizmocuz committed 6 hours ago

Maar wat betekent dat concreet? Ik kan in Domoticz zo gauw geen wijzigingen vinden en ook niks op het Domoticz forum. Zo zijn er wel vaker wijzigingen die interessant lijken, maar waar ik verder niets over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Ik vind het een beetje moeilijk goede domotica spullen te vinden, ik denk er sterk over na om mijn pi 2 te gebruiken met domoticz en de aeon plus usb stick.

Is er een goede, betaalbare inbouw stopcontact? Al die dingen die je bovenop het huidige stopcontact klikt vind ik een beetje lelijk.

Zou dit wat zijn? http://www.robbshop.nl/qu...-inbouwschakelaar-zmnhaa2
Kan dit neem ik aan gewoon aan een stopcontact verbinden?

[ Voor 20% gewijzigd door warcow op 10-01-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 20:40

MavhRik

Marcel

warcow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:00:
Ik vind het een beetje moeilijk goede domotica spullen te vinden, ik denk er sterk over na om mijn pi 2 te gebruiken met domoticz en de aeon plus usb stick.

Is er een goede, betaalbare inbouw stopcontact? Al die dingen die je bovenop het huidige stopcontact klikt vind ik een beetje lelijk.

Ja, maar misschien kun je beter zijn nieuwere broertje kopen die voorzien is van Z-Wave Plus, want dat ding heeft continu stroom en gaat dan ook als repeater functioneren wat het bereik en de betrouwbaarheid van je netwerk verbeterd.

http://www.robbshop.nl/qu...kelaar-met-relais-functie

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
bedankt voor de tip voor mijn blockly, dat was het probleem.
had al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warcow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:00:

Ik heb daar twee van, ééntje in een plafondlamp gebouwd en eentje achter een stopcontact inderdaad. Werken perfect.
Ze hebben ook stroommeting (Watt & kWh) dus je kunt er ook nog dingen mee meten (bij mij mag de verlichting niet uit als stopcontact meer dan xx Watt verbruikt (dan staat de TV aan)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

tozzke schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Verander dat eens naar
code:
1
2
If [Time = Sunset]
Do [Set Woonkamer Lamp Raam = On]

en het zal stukken beter werken ;)

Misschien nog beter om het te veranderen naar:
code:
1
2
If [Time >= Sunset] and [Woonkamer Lamp Raam = Off]
Do [Set Woonkamer Lamp Raam = On]

Op deze manier zal hij alsnog triggeren als het tussen zonsondergang en middernacht is mits de lamp uit is. Als je bijv rond zonsondergang Domoticz moet stoppen/restarten/machine waar het op draait moet rebooten, zal hij dan alsnog triggeren na het opstarten van Domoticz ;)
Tnx! deze en een andere doen het nu. _/-\o_ had de zelfde "fout" erin

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 07-10 11:21
inVision schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:36:
[...]

Ja, maar misschien kun je beter zijn nieuwere broertje kopen die voorzien is van Z-Wave Plus, want dat ding heeft continu stroom en gaat dan ook als repeater functioneren wat het bereik en de betrouwbaarheid van je netwerk verbeterd.
Bedankt voor je reactie, die nieuwe lijkt mij ook wel mooier maar scheelt toch net weer wat in prijs. Ik zal kijken hoeveel ik verwacht nodig te hebben en dan overwegen welke mij de beste keuze lijkt. Groot is mijn aankomende woning ook niet echt dus ik verwacht eigenlijk geen grote problemen in bereik.
ThinkPadd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:51:
[...]

Ik heb daar twee van, ééntje in een plafondlamp gebouwd en eentje achter een stopcontact inderdaad. Werken perfect.
Ze hebben ook stroommeting (Watt & kWh) dus je kunt er ook nog dingen mee meten (bij mij mag de verlichting niet uit als stopcontact meer dan xx Watt verbruikt (dan staat de TV aan)).
Goed te horen. Stroommeting lijkt mij wel een aangename toevoeging, helemaal als je het ook als input voor acties kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Is er een manier om de widgets van Domoticz naar een andere tab te verplaatsen?

Ik heb een buitenthermostaat en deze staat temperatuur tab. Liever heb ik deze op de weathertab, zodat ik alle weerzaken in een overzicht heb..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warcow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Goed te horen. Stroommeting lijkt mij wel een aangename toevoeging, helemaal als je het ook als input voor acties kan gebruiken.
Ze hebben ook nog eens 3 inputs (ééntje voor lichtschakelaar die ook zonder koppeling met Domoticz werkt, en nog twee voor pulsdrukkers). Ik heb een Qubino dimmer en heb er een dubbele pulsdrukker aan hangen. De ene knop is voor het dimmen van m'n lampen, de andere stuur ik bij indrukken een trigger mee naar Domoticz, om 's avonds als we gaan slapen/van huis weg gaan alle verlichting uit te zetten.

Volgens mij hebben alle Qubino's dezelfde soortgelijke mogelijkheden (energiemeting/vrije inputs). Voor dat geld (normaal kosten ze 60+ euro) dus een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 13:59
BoschR schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:14:
Helaas nog steeds niet verder met het schakelen van de garagedeur d.m.v. een FGS-222. Wel heb ik dit vergelijkbare probleem gevonden op internet.

[...]

Zou het kunnen dat de input (nr. 20 en 20a) van mijn garagedeur het niet leuk vind dat er voltage op komt te staan op het moment van schakelen?
Iemand die me hiermee verder kan helpen? Ik heb het idee dat de inputs op mijn garagedeur slecht om kunnen gaan met het voltage wat er op komt te staan. En dat de pulsjes die ik probeer te versturen naar de FGS-222 niet werken.

Kan iemand dit bevestigen? En wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn om te pulsen zonder voltage?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Ik heb vandaag een kaku dimmer geplaatst (amwd-250) die twee dimbare LED lampen van de ikea schakelt (ongeveer 9w per stuk). Bij het inschakelen brommen deze lampen, de toon verandert niet als ik ze dim of op 100% laat branden.
Nu weet ik nou niet of ik zelf iets fout heb gedaan bij het instellen, want als ik de lamp ergens anders indraai zonder dimmer brommen de lampen niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door remix42 op 10-01-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:50
Ik krijg het niet voor elkaar Blocky's op te slaan. Krijg een Error en dit rechts onderin mn browser te zien
---> Javascript:save_block

Draai Domoticz op OSX

iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

BoschR schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:04:
[...]

Iemand die me hiermee verder kan helpen? Ik heb het idee dat de inputs op mijn garagedeur slecht om kunnen gaan met het voltage wat er op komt te staan. En dat de pulsjes die ik probeer te versturen naar de FGS-222 niet werken.

Kan iemand dit bevestigen? En wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn om te pulsen zonder voltage?
Je moet ook geen spanning aanbieden op die 2 contacten, maar alleen een maak-contactje (potentiaalvrij).
Ik hoop voor je dat je er geen 230V op hebt gezet, grote kans dat hij daardoor kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
tozzke schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:14:
[...]

Je moet ook geen spanning aanbieden op die 2 contacten, maar alleen een maak-contactje (potentiaalvrij).
Ik hoop voor je dat je er geen 230V op hebt gezet, grote kans dat hij daardoor kapot gaat.
Oke bedankt!

Garagedeur werk nog gewoon prima. Ook als ik handmatig een puls stuur (ijzerdraadje) op de inputs schakelt de deur nog gewoon. Dus verwacht geen schade.

Ik ging er vanuit dat module spanning op de contacten zet. Dit is mijn huidige opstelling:
code:
1
2
3
4
Q1 21a
IN 20
L aan dezelfde L als die van de motor
N aan dezelfde N als die van de motor

21a en 20 zijn inputs van mijn garagedeur.

Hoe werkt z'n maak/potentiaalvrij contact? Is dit een kwestie van anders aansluiten? Of moet ik een extra component ertussen plaatsen? Of heb ik al de juiste opstelling?

[ Voor 41% gewijzigd door BoschR op 10-01-2016 21:46 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

BoschR schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:31:
[...]

Oke bedankt!

Garagedeur werk nog gewoon prima. Ook als ik handmatig een puls stuur (ijzerdraadje) op de inputs schakelt de deur nog gewoon. Dus verwacht geen schade.

Ik ging er vanuit dat module spanning op de contacten zet. Dit is mijn huidige opstelling:
code:
1
2
3
4
Q1 21a
IN 20
L aan dezelfde L als die van de motor
N aan dezelfde N als die van de motor

21a en 20 zijn inputs van mijn garagedeur.

Hoe werkt z'n maak/potentiaalvrij contact? Is dit een kwestie van anders aansluiten? Of moet ik een extra component ertussen plaatsen?
Schakelt de Fibaro module wel (hoeft maar een kort pulsje te zijn)?
En bedoel je dat de module pas spanning krijgt als de motor gaat lopen? aangezien je zegt 'aan dezelfde L/N als die van de motor'. Of bedoel je gewoon de vaste voeding van de deuropener?

Over de status van de stand van de deur uitlezen... de fase op 5 van de deur aansluiten en 8 sluit je dan op S1/S2 van die Fibaro module aan. Overigens heb ik geen idee of dat contact continu bekrachtigd blijft zolang de deur open is. In de garagedeuropener bij mijn vader zit een lampje die aangaat bij het openen, maar die gaat na verloop van tijd toch uit, ook al is de deur nog open. Ik weet ook niet of die relais parallel schakelt met die ingebouwde lamp :)
Dan ga ik er overigens ook van uit dat de schakelaars S1/S2 niet direct de uitgangen van die module sturen maar dat dat helemaal los van elkaar kan functioneren!

[ Voor 24% gewijzigd door tozzke op 10-01-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
tozzke schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:50:
[...]

Schakelt de Fibaro module wel (hoeft maar een kort pulsje te zijn)?
En bedoel je dat de module pas spanning krijgt als de motor gaat lopen? aangezien je zegt 'aan dezelfde L/N als die van de motor'. Of bedoel je gewoon de vaste voeding van de deuropener?

Over de status van de stand van de deur uitlezen... de fase op 5 van de deur aansluiten en 8 sluit je dan op S1/S2 van die Fibaro module aan. Overigens heb ik geen idee of dat contact continu bekrachtigd blijft zolang de deur open is. In de garagedeuropener bij mijn vader zit een lampje die aangaat bij het openen, maar die gaat na verloop van tijd toch uit, ook al is de deur nog open. Ik weet ook niet of die relais parallel schakelt met die ingebouwde lamp :)
Dan ga ik er overigens ook van uit dat de schakelaars S1/S2 niet direct de uitgangen van die module sturen maar dat dat helemaal los van elkaar kan functioneren!
De Fibaro module schakelt wel. Als ik eronder ga staan hoor ik bij het schakelen wel een *klik*.

Nee de module krijgt continu spanning. De L en N van de motor heb ik gesplitst dmv een lasklem. Dus zit inderdaad aan de vaste voeding voor de printplaat/motor.

De status uitlezen kan inderdaad met 5 en 8 (of 6). Maar dat is mn 2e zorg ;-) om het voor nu niet te ingewikkeld te maken. De relais schakelde in eerste instantie precies zoals je omschrijft (met de lamp mee die na +/- 2 minuten weer uit gaat). Maar mijn garadeur heeft een instelling (DIL switch) om dit te beinvloeden)

Wellicht heeft je vader er ook iets aan. Op pagina 40 van deze handleiding staat dat je het gedrag kan beïnvloeden.

[ Voor 51% gewijzigd door BoschR op 10-01-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
Multispeed schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:22:
[...]

Dit is een top van nu neem ik aan ? Vergelijk deze eens met een top van vanavond als hij vastloopt ?
janne_nl schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:33:
Het ping script loopt continu? controleer je ook in het begin van het script of het al loopt? Anders loopt de pi langzaam vol.
Tot nu toe loopt hij, sinds de vorige post loopt hij door.

Nog een half uurtje, kijken wat ie dan doet.

Heb wel de pingscripts uit de crontabs gehaald. Heb een andere oplossing gevonden voor IemandThuis (alarm uit = Iemand thuis = On, Alarm Aan = IemandThuis = Off)

Nu nog eens kijken naar een wakeuplight scriptje voor mn fibaro dimmer.

Heb wel deze gevonden, maar die zet hem uit, ik wil hem andersom hebben.
Van 0 naar 60% in bijv 30min.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Nicap schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:35:
Hoe kan ik trouwens meer info vinden over de wijzigingen in Domoticz?

Laatste wijziging is bijvoorbeeld:
Implemented: Philips Hue, support for Groups (create them with an external app like HueMote)
gizmocuz committed 6 hours ago

Maar wat betekent dat concreet? Ik kan in Domoticz zo gauw geen wijzigingen vinden en ook niks op het Domoticz forum. Zo zijn er wel vaker wijzigingen die interessant lijken, maar waar ik verder niets over kan vinden.
Als je enable new hardware ff aan zet zie je een nieuw device namelijk je Hue groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

Nicap

Tsssk....

florabora schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:11:
[...]

Als je enable new hardware ff aan zet zie je een nieuw device namelijk je Hue groepen.
Thanks. Ik zie ze idd. Heb dat altijd aanstaan, maar had daar nog niet gekeken. Zou mooi zijn als ze dat ook met scenes gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
remix42 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:07:
Ik heb vandaag een kaku dimmer geplaatst (amwd-250) die twee dimbare LED lampen van de ikea schakelt (ongeveer 9w per stuk). Bij het inschakelen brommen deze lampen, de toon verandert niet als ik ze dim of op 100% laat branden.
Nu weet ik nou niet of ik zelf iets fout heb gedaan bij het instellen, want als ik de lamp ergens anders indraai zonder dimmer brommen de lampen niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
Terugbrengen, ikea led lampen brommen biina altijd, zoek er maar eens op. Ze weten er van maar doen er niets aan.
Ik heb er ook een stel thuis liggen, mijn dichtsbijzijnde ikea is echter wat verder weg.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Is het met blockly mogelijk om 2 voorwaarden te gebruiken?

Dus Set "Lamp keuken" ON after 30 seconds for 30 seconds?

Ofwel, zet de lamp aan na 30 seconde en na die 30 seconde de lamp weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

maomanna schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:32:
Is het met blockly mogelijk om 2 voorwaarden te gebruiken?

Dus Set "Lamp keuken" ON after 30 seconds for 30 seconds?

Ofwel, zet de lamp aan na 30 seconde en na die 30 seconde de lamp weer uit?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tCTru9X.png
het kan zo makkelijk zijn :)
edit:

en ja, het moet 30 en 60 seconds zijn aangezien hij begint te tellen vanaf dat de If-voorwaarde getriggerd wordt

[ Voor 14% gewijzigd door tozzke op 11-01-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik heb een Alecto WS 3500 weerstation ( ondersteund volgens Domoticz)
Nu wil ik de sensoren toevoegen maar ik zie alleen de temp meter in de lijst met apparaten.
Hoe krijg ik de rest van de sensoren toegevoegd ?

Ik werk met een Rasp pi en een RFXCOM E beide hebben de laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:48:
[...]

[afbeelding]
het kan zo makkelijk zijn :)
edit:

en ja, het moet 30 en 60 seconds zijn aangezien hij begint te tellen vanaf dat de If-voorwaarde getriggerd wordt
Dat heb ik geprobeerd voor wakeup light, en dan werkt het dimmen niet echt goed. Hij voert 1 regel uit en kapte daarna met de rest.
Nevertheless ga ik het proberen. Dat scheelt me een hoop gedoe :D

Voor wakeuplight kan ik hetzelfde proberen, maar dan oplopend.
Hopelijk werkt het Set lamp keuken to level 20% after 20seconds ook.
Logischerwijs zou het wel moeten werken. Daarna alleen nog zien te triggeren met een wekker van mn android.
Ga er eens mee stoeien.

[ Voor 20% gewijzigd door maomanna op 11-01-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:08
raven22 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:17:
[...]

Terugbrengen, ikea led lampen brommen biina altijd, zoek er maar eens op. Ze weten er van maar doen er niets aan.
Ik heb er ook een stel thuis liggen, mijn dichtsbijzijnde ikea is echter wat verder weg.........
Onzin wat mij betreft.
Ligt vooral aan de dimmer.
Maar ja, een goede leddimmer is duur.
Ik heb een Berker touchdimmer en die werkt perfect, geen brom en geknipper te horen.
Ik had (met dezelfde lampen) eerst een andere Berker dimmer, en die bromde/knipperde wel. En liet ook de lampen zoemen.

Maar goed, niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

DukeBox

loves wheat smoothies

janne_nl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:52:
Onzin wat mij betreft.
Ligt vooral aan de dimmer.
Ben ik het niet mee eens.. heb diverse led lampen in dezelfde prijsklasse als ikea maar die brommen niet.
De diverse ikea led's die ik heb zijn bijna allen beroerd.. zowel met kaku, snoer (ikea) en wand (as500 series) dimmer. De enige die het goed doen bij mij (met kaku) zijn de 9Watt GU10 spots. Die 11Watt bollen doen het redelijk maar knipperen wanneer er ergens in huis iets in of uitschakelt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dimmen van leds is erg afhankelijk van de lamp en de dimmer. Niet elke combinatie werkt helaas.

Ik heb ook philips dimbare Leds gehad die binnen een jaar kapot gedimd waren (Soms neem je het brommen voor lief als de lampen meestal vol branden en het brommen heel minimaal is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

maomanna schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:32:
[...]

Dat heb ik geprobeerd voor wakeup light, en dan werkt het dimmen niet echt goed. Hij voert 1 regel uit en kapte daarna met de rest.
Nevertheless ga ik het proberen. Dat scheelt me een hoop gedoe :D

Voor wakeuplight kan ik hetzelfde proberen, maar dan oplopend.
Hopelijk werkt het Set lamp keuken to level 20% after 20seconds ook.
Logischerwijs zou het wel moeten werken. Daarna alleen nog zien te triggeren met een wekker van mn android.
Ga er eens mee stoeien.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1PmilJf.png
Dit werkt bij mij prima als wakeup light ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Aha! en dan maak ik een dummyswitch welke dit triggert en aan wordt gezet door de wekker.

Eens in de wiki kijken hoe ik dat doe met de json.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ik wilde overigens de wiki van Presence Detection aanpassen vanwege de nieuwe manier van protected switches schakelen... Ik kan alleen met geen enkele mogelijkheid inloggen daar? en dus ook niet aanpassen :/

Protected switches kunnen niet meer geschakeld worden op de oude manier maar vereist de toevoeging '&passcode=<INSERT PASSCODE>'. Ik heb al mijn switches die ik door JSON schakel, beveiligd waardoor je ze dus niet per ongeluk, vanuit welke interface dan ook, kunt bedienen.

Geen idee overigens of het met die aangepaste versie dan werkt als je GÉÉN passcode ingesteld hebt.

Onder '# Settings for the domoticz server' heb ik 'domoticzpasscode = "<PASSCODE>"' gezet en dan vervolgens vrijwel onderaan 2x de regels aangepast naar:
code:
1
domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0" + "&passcode=" + domoticzpasscode)

code:
1
domoticzrequest("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=Off&level=0" + "&passcode=" + domoticzpasscode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Vanaf welke versie werkt dat niet meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
raven22 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:17:
[...]

Ik ben even gaan googlen met ikea in de zoek opdracht en kreeg al meteen al klachten te lezen. Dan gaan de lampen terug.
Welke dimbare lampen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zoals ik al zei, Ikea spots, 1 set die bromt wat, maar daar zit ook geen goede dimmer op (wel kaku).
Andere set bromt niet, maar heeft een andere kaku dimmer.
Derde set bromt ook niet, daar zit een Berker touchdimmer op, die bromt ook niet.

De laatste lampen die ik kocht zijn 400 lumen. De GU10 spots zijn nu wel anders dan een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

EBOOZ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:09:
Vanaf welke versie werkt dat niet meer dan?
Ik merkte het bij V2.4078 voor het eerst. Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje niet geüpdatet had, dus wellicht dat het al iets langer speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

ST10©DE

Dus.............

tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:20:
[...]

[afbeelding]
Doe je dit toevallig met Philips HUE lamp(en)? Weet iemand wat het minimale level is waarop een HUE gaat branden? En wat is de kleinst mogelijke verandering van level voordat er wat met de lamp gebeurt?

Ik heb het gevoel dat als ik level op 1% zet, de lamp gelijk op 5% gaat branden, is dit correct?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
maomanna schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:40:
Aha! en dan maak ik een dummyswitch welke dit triggert en aan wordt gezet door de wekker.

Eens in de wiki kijken hoe ik dat doe met de json.
Op een Android kan dit makkelijk met Tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Dacuuu schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:02:
[...]

Op een Android kan dit makkelijk met Tasker.
Ja dat heb ik nu ook, maar dan op de Vera Lite. die heeft een plugin voor Tasker (AutoVera)
Moet alleen ff een http request met de juiste gegevens voor de dummy zien in te richten.
ff lekker stoeien.

Nu nog even kijken hoe ik de camera (foscam) een foto kan mee laten sturen nadat sensor x is getriggert.
Iemand die zoiets heeft met een deurbel?

Of werkt dit?
http://i.imgur.com/88MPFGb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

P. Mekes schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:00:
[...]

Doe je dit toevallig met Philips HUE lamp(en)? Weet iemand wat het minimale level is waarop een HUE gaat branden? En wat is de kleinst mogelijke verandering van level voordat er wat met de lamp gebeurt?

Ik heb het gevoel dat als ik level op 1% zet, de lamp gelijk op 5% gaat branden, is dit correct?
Ja, sterker nog... ik heb aléén maar een Hue-bridge als tranceiver in Domoticz. :)
Ik schakel vrijwel alles op basis van mijn aan/afwezigheid al dan niet icm tijd en op basis van de onlinestatus van verschillende overige devices.
Dat niet elk procentje een verandering @ de Hue lamp oplevert, kan wel kloppen. Ik heb het idee dat dat in wat grotere stappen gaat, de precieze waardes weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Ik merkte het bij V2.4078 voor het eerst. Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje niet geüpdatet had, dus wellicht dat het al iets langer speelt
Aha! Ik draai nog V2.4025 en daar gaat het nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

EBOOZ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:20:
[...]

Aha! Ik draai nog V2.4025 en daar gaat het nog goed :)
wees er in ieder geval op voorbereid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vanaf donderdag 14-01 bij de Lidl.
Een weerstation met draadloze sensor voor 9,-.
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=818
http://www.lidl-service.c...&title=TEMPERATUURSTATION

Draait op 433mhz, dus wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Robertdj schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:48:
Vanaf donderdag 14-01 bij de Lidl.
Een weerstation met draadloze sensor voor 9,-.
http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=818
http://www.lidl-service.c...&title=TEMPERATUURSTATION

Draait op 433mhz, dus wellicht interessant.
Ken deze niet, maar de ervaringen met "niet bewezen" sensoren is tot nu to slecht. De Oregon Sensoren zijn top, halen 50 meter, maar bijv Blokker sensor hapert bij 5 meter. Zou eerst de topics doorlezen voordat je zomaar een sensor koopt.

Kijk bijvoorbeeld naardeze:14.95: of een set met regen en windmeter 69.95

[ Voor 18% gewijzigd door arjandijk162 op 11-01-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Wellicht ook in andere blokkers te krijgen ? heb vorige week in de uitverkoop een noname weerstation gekocht, 6,95 met sensor voor buiten, hum en temp, bleek als senser de Alecto WS1700 bij te zitten.

Oja sensors reageren wat mij betreft prima, RFXcom op de beneden verdieping, tussen plafon en betonvloer, zolder geen enkel probleem met ontvangen van de sensor.

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamcatcher op 11-01-2016 16:22 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
PCU Barneveld744 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:19:
Wellicht ook in andere blokkers te krijgen ? heb vorige week in de uitverkoop een noname weerstation gekocht, 6,95 met sensor voor buiten, hum en temp, bleek als senser de Alecto WS1700 bij te zitten.

Oja sensors reageren wat mij betreft prima, RFXcom op de beneden verdieping, tussen plafon en betonvloer, zolder geen enkel probleem met ontvangen van de sensor.
Deze toevallig?

http://www.blokker.nl/nl/...-1/weerstation-met-zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 19:32

MySensors en een LCD Matrix (MAX72xx) en V_TEXT sensor van Domoticz :+
komende tijd eens mee klooien om te kijken of ik er nog wat meer mee kan dan alleen V_TEXT scrollen...

Origineel gedaan door AWI hier http://forum.mysensors.or...nsor-node-with-new-v_text

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
Om presence “thuis” te bepalen wil ik graag het alarmsysteem gebruiken: is er niemand thuis dan is het alarm ingeschakeld. Dit is voor mij een stuk praktischer (tbv inschakelen verwarming, bepaalde verlichting, etc.) dan system alive checker van smartphone of bewegingssensor.
Ik krijg in het alarmsysteem wel een aansluitpunt gevonden die bv. 5 volt geeft wanneer deze is ingeschakeld (en dus 0) wanneer deze is uitgeschakeld of anders relais waarmee ik verbreek en verbind.
Heeft iemand een tip hoe ik dit op een eenvoudig manier naar een (virtuele) switch in Domoticz kan schakelen?
Zelf kan ik het via ESP8266 (via wifi en system alive checker) eventueel wel regelen, maar gevoelsmatig lijkt me dit niet de meest optimale oplossing. Ik heb nog geen betere alternatieve oplossing kunnen vinden op de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

jvlith schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:30:
Om presence “thuis” te bepalen wil ik graag het alarmsysteem gebruiken: is er niemand thuis dan is het alarm ingeschakeld. Dit is voor mij een stuk praktischer (tbv inschakelen verwarming, bepaalde verlichting, etc.) dan system alive checker van smartphone of bewegingssensor.
Ik krijg in het alarmsysteem wel een aansluitpunt gevonden die bv. 5 volt geeft wanneer deze is ingeschakeld (en dus 0) wanneer deze is uitgeschakeld of anders relais waarmee ik verbreek en verbind.
Heeft iemand een tip hoe ik dit op een eenvoudig manier naar een (virtuele) switch in Domoticz kan schakelen?
Zelf kan ik het via ESP8266 (via wifi en system alive checker) eventueel wel regelen, maar gevoelsmatig lijkt me dit niet de meest optimale oplossing. Ik heb nog geen betere alternatieve oplossing kunnen vinden op de fora.
De ingebouwde system alive checker @ Domoticz werkt overigens maar belabberd... Heel vaak gedurende de hele dag false positives op apparaten die niet eens aan kunnen (accu eruit). Die van Chopper_Rob werkt hier overigens uitstekend!
Op die ESP8266's heb je ook GPIO's welke je naar GND kunt schakelen dmv dat relais, vervolgens als switch in Domoticz (heb testopstellinkje (ESP8266-EVB met ESPEasy) as we speak op bureau liggen ;)) instelt en dat werkt prima. Als je overigens ook 5VDC continu hebt in die centrale, kun je zo'n ESP8266-EVB rechtstreeks voeden.
Anders als je Domoticz toevallig op een raspberry pi draait en die hangt in de buurt van die inbraakalarmcentrale.... dan kun je ook die GPIO's gebruiken dunkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 11-01-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik milight lampen kan ONTkoppelen in domoticz? Het koppelen is ooit eens gelukt. Nu wil ik 4 lampen boven hebben, maar ze blijven gekoppeld in domoticz. Wat ik ook probeer, ze blijven meegaan op de muziek die ik afspeel in kodi ( heb de kodi milight plugin erop, werkt prima.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik krijg in het alarmsysteem wel een aansluitpunt gevonden
Waarop draai je domoticz ? Middels GPIO is een vrij eenvoudige optie.
nt2nitro schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:32:
Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik milight lampen kan ONTkoppelen in domoticz?
Op dezelfde manier als met een remote/bridge.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 11-01-2016 22:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik milight lampen kan ONTkoppelen in domoticz? Het koppelen is ooit eens gelukt. Nu wil ik 4 lampen boven hebben, maar ze blijven gekoppeld in domoticz. Wat ik ook probeer, ze blijven meegaan op de muziek die ik afspeel in kodi ( heb de kodi milight plugin erop, werkt prima.)
Waarom zou je ze UIT Domoticz willen hebben? is het niet makkelijker die plugin eraf te gooien of aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:43:
[...]

De ingebouwde system alive checker @ Domoticz werkt overigens maar belabberd... Heel vaak gedurende de hele dag false positives op apparaten die niet eens aan kunnen (accu eruit). Die van Chopper_Rob werkt hier overigens uitstekend!
Op die ESP8266's heb je ook GPIO's welke je naar GND kunt schakelen dmv dat relais, vervolgens als switch in Domoticz (heb testopstellinkje (ESP8266-EVB met ESPEasy) as we speak op bureau liggen ;)) instelt en dat werkt prima. Als je overigens ook 5VDC continu hebt in die centrale, kun je zo'n ESP8266-EVB rechtstreeks voeden.
Anders als je Domoticz toevallig op een raspberry pi draait en die hangt in de buurt van die inbraakalarmcentrale.... dan kun je ook die GPIO's gebruiken dunkt me.
De chopperRob presence script zorgde ervoor dat de buffer vol liep op mn pi en deed het daarom slecht. Mn pi crashede ervan.

Hij controleert niet of het pingscript al is uitgevoerd. Anders werkt hij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

maomanna schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:56:
[...]

De chopperRob presence script zorgde ervoor dat de buffer vol liep op mn pi en deed het daarom slecht. Mn pi crashede ervan.

Hij controleert niet of het pingscript al is uitgevoerd. Anders werkt hij prima!
Dat doet hij bij mij wel?
code:
1
2
pi@raspberrypi2 ~ $ python /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 10.0.0.21 24 10 60
23:03:09- script already running. exiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
denk al dat ik weet wat er gebeurde.
Nadat ik het script heb overgenomen, is het verbeterd.
Of ik heb hem van de wiki af, daar zit de check niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Niet online
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:54:
[...]

Waarom zou je ze UIT Domoticz willen hebben? is het niet makkelijker die plugin eraf te gooien of aan te passen?
Omdat ik 4 lampen bij mijn kinderen op de slaapkamer heb gemaakt :) En die worden nu knettergek als ik een film opzet....

En ik wil het in de woonkamer blijven gebruiken, dus het makkelijkste is om ze uit domoticz te verwijderen. Helaas gaat dat niet. Ik heb ze in domoticz ooit op switch 3 en 4 gezet, nu wil ik dat dus weg hebben. Die wifi box zorgt ervoor dat alle 4 de switches ( zoals ooit dus toegevoegd ) allemaal meegaan op de muziek. Dat wil ik er dus uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Niet online
[b]DukeBox schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:48:
[...]

Op dezelfde manier als met een remote/bridge.
Niet dus... vandaar de vraag

Maar wel bedankt voor jullie hulp, het bleek dat in de milight app op de telefoon je meerdere "profielen" ( er staan er 6 als je de iphone app opent ) En daar waren de lampen op 2 'profielen" gekoppeld ! Wist niet eens dat dat kon, maar nu is het probleem wel weg ! Dank !

[ Voor 41% gewijzigd door nt2nitro op 11-01-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
nt2nitro schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:09:
[...]

Omdat ik 4 lampen bij mijn kinderen op de slaapkamer heb gemaakt :) En die worden nu knettergek als ik een film opzet....

En ik wil het in de woonkamer blijven gebruiken, dus het makkelijkste is om ze uit domoticz te verwijderen. Helaas gaat dat niet. Ik heb ze in domoticz ooit op switch 3 en 4 gezet, nu wil ik dat dus weg hebben. Die wifi box zorgt ervoor dat alle 4 de switches ( zoals ooit dus toegevoegd ) allemaal meegaan op de muziek. Dat wil ik er dus uit hebben.
Simpelweg verwijderen uit je Domoticz bij de knop "Hardware"..
Als je alleen groepen wilt verwijderen moet je bij "Apparaten" kijken.

1. Klik op Instellingen
2. Ga naar Apparaten
3. Selecteer de juist Milight/AppLamp groep(en) die je wilt verwijderen
4. Klik op het prullenbak icoontje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fdyoLdFgV0EXW03j5Yl7kfEl/full.png

Edit:

Je had het al gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamcatcher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 13:47
Yes idd, in de webshop al uitverkocht zie ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCU Barneveld744 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 06:02:
Yes idd, in de webshop al uitverkocht zie ik :-(

[...]
Wees blij, heb er ook drie gehad en alle drie hadden een afwijking in temp en heb ze toen weer teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:02

R-B

Blokkert

Ah, Thnx voor het idee! Eens proberen. Ergens tut hiervoor gevolgd?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 07:33
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Thanks _/-\o_
Ik draai raspberry dus dat moet gaan lukken.
Na speuren stel ik voor dat dit de oplossing wordt:
https://www.bukovac.si/wp-content/uploads/2015/07/relay2.jpg
Met GPIO-IN aan poort 18.
En verder met de hulp van deze bijbel: https://www.domoticz.com/wiki/GPIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:00:
[video]

MySensors en een LCD Matrix (MAX72xx) en V_TEXT sensor van Domoticz :+
komende tijd eens mee klooien om te kijken of ik er nog wat meer mee kan dan alleen V_TEXT scrollen...

Origineel gedaan door AWI hier http://forum.mysensors.or...nsor-node-with-new-v_text
Leuk!

Heb nog een 7-segment bordje liggen, ook met MAX7219. Eens kijken of dat ook wil werken met die library. Heb namelijk al twee MySensors-nodes, dus dit kan ik zo in m'n netwerkje hangen. Lijkt mij wel interessant om live stroomverbruik van slimme meter weer te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
jvlith schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:36:
[...]

Thanks _/-\o_
Ik draai raspberry dus dat moet gaan lukken.
Na speuren stel ik voor dat dit de oplossing wordt:
https://www.bukovac.si/wp-content/uploads/2015/07/relay2.jpg
Met GPIO-IN aan poort 18.
En verder met de hulp van deze bijbel: https://www.domoticz.com/wiki/GPIO
nieuwe versie van zijn scipt staat op zijn eigen website:

https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Dit werkt inderdaad tot V2.407x (ongeveer). Als je een nieuwere versie gebruikt icm protected switches (om per ongeluk handmatig aanzetten te voorkomen), zou je dit even moeten lezen/aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
Scatman007 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:42:
[...]

Thanks, via het controlpanel van openzwave werkt het wel.
Ik had geen idee dat je via die weg ook devices kon toevoegen met die z-stick, weeral wat bijgeleerd :)
Ik heb hetzelfde probleem, ook dezelfde stick en smoke sensor die als unknown wordt herkend. Ik gebruik echter domoticz op synology.
Kan je uitleggen hoe jij dit heb opgelost? Het lijkt erop dat ik via de open zwave control panel niks kan doen, er gebeurd niks als ik hier een actie uitvoer, of duurt dat heel lang?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:53:
Ik wilde overigens de wiki van Presence Detection aanpassen vanwege de nieuwe manier van protected switches schakelen... Ik kan alleen met geen enkele mogelijkheid inloggen daar? en dus ook niet aanpassen :/
[...]
offtopic:
Inloggegevens voor de wiki zijn hetzelfde als voor het Domoticz forum. Normaalgesproken gaat dat altijd goed, het is echter wel bekend dat als je op het forum een username hebt met bijv. een underscore, dat de wiki daar niet mee overweg kan. Stuur anders even een DM, dan zoek ik het even uit, ben daar op het forum ook moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb toch mijn Domoticz weer geinstalleerd, nu op mijn Synology NAS. Dat werkt prima.
Nu raak ik ook weer geintereseerd in de NodeJS Homekit oplossing. Ook omdat je daar schijnbaar je Nest mee kunt bedienen.

De vorige keer kan ik me herinneren dat het nogal een opgave was de boel werkend te krijgen (op mijn Pi dan). En er was schijnbaar een bug die er voor zorgde dat het geheel niet meer werkte na verloop van tijd (of als je iPhone het huis had verlaten).
Iemand die weet hoe de ontwikkelingen hiermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 17:59

Kraz

Saving the world

iAmRenzo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:50:
Ik heb toch mijn Domoticz weer geinstalleerd, nu op mijn Synology NAS. Dat werkt prima.
Nu raak ik ook weer geintereseerd in de NodeJS Homekit oplossing. Ook omdat je daar schijnbaar je Nest mee kunt bedienen.

De vorige keer kan ik me herinneren dat het nogal een opgave was de boel werkend te krijgen (op mijn Pi dan). En er was schijnbaar een bug die er voor zorgde dat het geheel niet meer werkte na verloop van tijd (of als je iPhone het huis had verlaten).
Iemand die weet hoe de ontwikkelingen hiermee zijn?
Misschien kun je daarvoor beter even op het forum van Domoticz zelf kijken?
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=6864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 00:21
Iemand ervaring met de Harmony Hub-integratie (op RPi 2)? Mijn systeem is er zeer instabiel van geworden... Vaak errors bij het switchen van activities en vaak ook dat mijn hele systeem irresponsive is voor een tijdje, en nu zelfs al 2 keer helemaal down... Ik ga het proberen met de niet-native manier in plaats van de geïntegreerde versie.

Iemand dezelfde ervaringen rondom Harmony Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
robvanu schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:08:
Iemand ervaring met de Harmony Hub-integratie (op RPi 2)? Mijn systeem is er zeer instabiel van geworden... Vaak errors bij het switchen van activities en vaak ook dat mijn hele systeem irresponsive is voor een tijdje, en nu zelfs al 2 keer helemaal down... Ik ga het proberen met de niet-native manier in plaats van de geïntegreerde versie.

Hier gaat het al heel lang goed, ik draai de laatste stable met de Harmony als native hardware.

Kan het zijn dat de WiFi verbinding moeilijk doet bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Top-idee ! Dat wil ik ook al lang doen. Ik had namelijk al een alarm hangen met overal bewegingsensoren voor ik met domoticz begon. En al die bewegingssensoren zou ik ook wel graag in Domoticz hebben :9~
Heb zo ook nog een Somfy Soliris RTS sturing hangen voor m'n zonnekap met een wind en lichtsensor op, zou ik eens moeten bestuderen hoe ik aan die info kan komen.
Maar ik ben zelf niet handig/kundig genoeg om hier heel veel aan te knutselen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32

ja ik heb ook die problemen.
het systeem loopt dan helemaal vast en duurt 5 minuten ofzo voordat het weer responsive is
wat is het verschil tussen de 'niet-native manier' en de 'geïntegreerde versie' dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
hondapower schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Hier gaat het al heel lang goed, ik draai de laatste stable met de Harmony als native hardware.

Kan het zijn dat de WiFi verbinding moeilijk doet bij jou?
Ik heb nu mijn Raspberry Pi inderdaad met WiFi aan het netwerk hangen.. Misschien een goed idee om dat via een kabel te doen...
Of bedoelde je vooral dat de Hub zelf moeite heeft met zijn WiFi-verbinding?
florabora schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:12:
[...]

ja ik heb ook die problemen.
het systeem loopt dan helemaal vast en duurt 5 minuten ofzo voordat het weer responsive is
wat is het verschil tussen de 'niet-native manier' en de 'geïntegreerde versie' dan?
Niet-native ("oud"):
https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub_Control

Native:
https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub

Hoe ziet jouw log eruit? Ik krijg bij een foutsituatie altijd "Harmony Hub: Error pinging server" te zien

[ Voor 5% gewijzigd door robvanu op 12-01-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
robvanu schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Ik heb nu mijn Raspberry Pi inderdaad met WiFi aan het netwerk hangen.. Misschien een goed idee om dat via een kabel te doen...
Of bedoelde je vooral dat de Hub zelf moeite heeft met zijn WiFi-verbinding?
Ja, dat de Hub moeite heeft met de verbinding.

Verder is het voor de Pi ook fijn als ie altijd aan het netwerk hangt. Dan heb je zeker een solide verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:56

Patrick89

PSN : Gamesource

De RPI 2 doet het hier prima i.c.m. harmony hub, geen last van uitval of zo (Gebruik de standaard variant in domoticz).

[ Voor 60% gewijzigd door Patrick89 op 12-01-2016 15:05 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47

Bij mij ook, zodra ik activiteiten start, monitoren gaat prima. En als ik een activiteit op "Off" probeer te schakelen of zde activiteit "Alles uit" activeer dan hangt ie steeds c.a. 5 seconden.
Is al tijden zo, zowel met laatste stabiele versie als de beta op RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb nu al een tijdje dat domoticz, via push meldingen en e-mail, status meldingen blijft sturen over een schakelaar terwijl de schakelaar is opgeheven.

Ik krijg dan de melding: "Lamp Bank >> Off"

Ik heb Domoticz geupdated naar de laatste beta versie en hierna gereboot, echter blijven de meldingen komen.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en is hier misschien een oplossing voor zonder Domoticz opnieuw te installeren op de raspberry?

[ Voor 8% gewijzigd door marigo op 12-01-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een aantal kaku-dimmers aangesloten op Domoticz, maar de lampen die zijn aangesloten op de dimmers hebben soms de neiging te gaan knipperen.
Voorheen was het één lamp, maar inmiddels worden er drie gedimd en alledrie de lampen flikkeren dan tegelijk; heel storend.

Ik overwoog al eerder om over te stappen naar z-wave en dit zou een extra motivatie kunnen zijn...
Iemand die dit probleem herkent en die het heeft kunnen oplossen (of is overgestapt naar een ander merk of protocol)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zijn het led-lampen die wellicht op een verkeerde dimmer zijn aangesloten?
Of met te weinig vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman007
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-12-2022
gielie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ook dezelfde stick en smoke sensor die als unknown wordt herkend. Ik gebruik echter domoticz op synology.
Kan je uitleggen hoe jij dit heb opgelost? Het lijkt erop dat ik via de open zwave control panel niks kan doen, er gebeurd niks als ik hier een actie uitvoer, of duurt dat heel lang?
Ik heb eerst het Unknown device verwijderd.
Daarna setup->hardware: setup van de stick -> node management->control panel
Dan bij het controller deel heb ik gewoon "add device" gekozen en dan op de GO knop geklikt.
Daarna 3 keer snel op de button van de smoke sensor geklikt en dan kwam hij direct correct in de lijst te staan.
Ik voeg mijn devices nu altijd via deze weg toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Ik kan er niet zoveel over vinden, maar is er een manier om een crash log bij te houden. Ik lees het één en ander over monit, maar zit het niet dedicated in Domoticz ingebouwd? Mijn Raspberry Pi met nog nauwelijks wat erop crasht dagelijk, althans domoticz wordt afgesloten. Kan monit het wel continu laten restarten maar weet liever de oorzaak.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het ook als je een kale Domoticz erop laat draaien? Kijk dan eens naar de voeding?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb een Friedland draadloze bel welke op 433 mhz werkt , helaas werkt hij niet een rfxcom, en dus ook niet in domoticz. De bel is waarschijnlijk beveiligd met een code waar alleen de ontvanger op reageert omdat ze aan elkaar gekoppeld zijn. Is er achter deze code te komen of moet ik wat anders verzinnen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
robvanu schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:53:

Niet-native ("oud"):
https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub_Control

Native:
https://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub

Hoe ziet jouw log eruit? Ik krijg bij een foutsituatie altijd "Harmony Hub: Error pinging server" te zien
ik heb Harmony hub helemaal niet tussen hardware staan in mijn domoticz... nooit gezien ook, draai versie 2.4067 dus ik gebruik nu het control script... opzich prima maar in de hardware lijst zou mijn voorkeur hebben.. toch gewoon bij setup hardware?! of doe ik nu iets geks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik domoticz op mn nas geinstalleerd... Ik heb vervolgens domoticz geupdated... Maar nu krijg ik alleen maar het opties knopje in beeld, de rest ontbreekt... Weet iemand hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:44
jacquesmulders schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:51:
[...]

ik heb Harmony hub helemaal niet tussen hardware staan in mijn domoticz... nooit gezien ook, draai versie 2.4067 dus ik gebruik nu het control script... opzich prima maar in de hardware lijst zou mijn voorkeur hebben.. toch gewoon bij setup hardware?! of doe ik nu iets geks....
Ja, daar moet je ipadres + inlognaam/wachtwoord ingeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:12:
Ik domoticz op mn nas geinstalleerd... Ik heb vervolgens domoticz geupdated... Maar nu krijg ik alleen maar het opties knopje in beeld, de rest ontbreekt... Weet iemand hoe of wat?
Misschien een andere browser proberen, ctrl-f5 of de cache legen?

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 12-01-2016 22:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geupdate vanuit Domoticz of de packages?
Ferra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de Synology package gebruikt moet je volgens mij altijd vanuit de Package Center updaten en mag je nooit vanuit Domoticz zelf updaten, omdat dat dat Domoticz sloopt dacht ik. Of het moet inmiddels (4 mnd later) wel ineens mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:36:
Als je de Synology package gebruikt moet je volgens mij altijd vanuit de Package Center updaten en mag je nooit vanuit Domoticz zelf updaten, omdat dat de Domoticz sloopt dacht ik. Of het moet inmiddels (4 mnd later) wel ineens mogelijk zijn.
Dit kan het verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
De weather app op iOS powered by yahoo geefteen uur voorspelling voor de komende 24.
Dit wil ik ook op me tablet frontoage realiseren.

Echter hun webpage geeft slechts 12 uur:
https://weather.yahoo.com

Iemand idee of ik die 24 uur ook ergens vandaan kan toveren?

Zie dat buienradar het heeft:

http://www.buienradar.nl/weer/helden/nl/2754482

Wel totaal anders qua buien :-) dus zoveel heb je er ook niet aan.
Al klopt die iOS weer app meestal redelijk goed!

[ Voor 27% gewijzigd door trekker22 op 12-01-2016 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Niet online
R-B schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:22:
[...]

Ah, Thnx voor het idee! Eens proberen. Ergens tut hiervoor gevolgd?
Het is een kodi plugin, daar kan je het ip adres van je wifi box invullen, dan gaan de lampen en of ledstrips met het beeld mee, soort van ambilight op de Philips TV's...

Onderin deze pagina staat een windows progje ( vvor gamers ), en de kodi plugin ( staat vast ook in de repo's in kodi

http://epocapp.bitbucket.org/milight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
jacquesmulders schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:51:
[...]

Ik heb ook langer gezocht dan nodig, maar hij staat bij de L i.p.v. de H: Logitech Harmony Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is er ergens een handleiding hoe je Domoticz op een synology kan updaten naar de laatste versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

Synology -> package center -> updates
Zo lastig is dat niet

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ferra schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:50:
Is er ergens een handleiding hoe je Domoticz op een synology kan updaten naar de laatste versie?
http://jadahl.dscloud.me/sspks/ toevoegen aan je pakketbronnen @ Package Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
In activeren van scenes gaat nog niet helemaal lekker icm een Milight rgbww lamp / wifi bridge v3

Je stelt bij een scene de kleur/helderheid van de milight in, de kleur gaat goed, alleen de helderheid wordt niet meegenomen.

-Milight bridge toegevoegd als nieuwe hardware - Type: RGBW
-Bij apparaten, AppLamp Group1 geactiveerd.
-Via de schakelaars sectie kan ik de lamp goed bedienen, kleuren veranderen en de helderheid aanpassen.

Domoticz Version: 2.3530
Build Hash: 9eef872

Edit: Inmiddels weer meer getest, en ik heb even snel een bash scriptje in elkaar gezet.
Als "aan actie"
code:
1
echo -n -e "\x4E\x1B" | nc -u -q 1 192.168.1.73 8899
Nu gaat de lamp netjes naar 100% helderheid.
Dus nu heb ik een paar bash scriptjes met verschillende waardes er in.
Dit lijkt me niet de goede oplossing, iemand een idee?

[ Voor 62% gewijzigd door Dacuuu op 13-01-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:03:
Synology -> package center -> updates
Zo lastig is dat niet
Helaas staan daar geen updates :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
tozzke schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:20:
[...]

[afbeelding]
Als je de sequence wil stoppen na zeg 10 minuten, hoe werkt dat dan?

Nu loopt hij gewoon door totdat hij klaar is. Als je hem wil onderbreken, dan kan je wel de lamp uit zetten maar bij de volgende trigger gaat ie weer aan.

Pagina: 1 ... 31 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.