Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dat klopt. Je kan niet controleren of de lamp aan of uit staat zonder lux sensor. :P

In de praktijk heb ik hier alleen last van met de sensor op de voordeur. Deze geeft drie pulsen per schakeling.
Als mijn vriendin erg snel de deur opent en weer dicht doet dan kan dat wel eens fout gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Raymond P op 01-12-2015 18:27 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
frye schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:48:
Stel ik wil nu de gewone verlichting, wat nu met een schakelaar zit ook kunnen bedienen.
Wat heb ik dan precies nodig om dit ook te kunnen. (dus zonder tussenstekkers)

Alvast bedankt! ;)
Mi-light is dan ook wel een erg interessante optie. Eigenlijk Philips Hue, maar dan veel goedkoper! Gaat via Wifi, dus je kan een paar pitten halen en in je armaturen schroeven. Daarnaast heb je nog een wifi-box nodig. Via e-bay of webshops in China kun je ze wel goedkoop krijgen (~10 euro per lamp). Voor eventuele plugs zou je ook kunnen kijken naar http://tweakers.net/price.../?keyword=Ubiquiti+mPower

En tsja, RFXCOM of Z-Wave. Z-Wave pluggen zijn duurder maar de dongle is ook weer goedkoper. Daarnaast zijn ze wat robuster. 433MHz vind ik persoonlijk alleen interessant als je echt goedkoop wil hobbyen met budget spul in combinatie met pilight. 100 euro voor de RFXCOM vs ~25 euro voor pilight op een arduino nano vind ik nogal een groot verschil imho. Ik merk dat bij mij de rek er wel uit is met 433MHz na een dik jaar spielerij. Ik verwacht het langzaam uit te faseren voor oa Mi-Light en Z-wave goodies.

Zo kijkende denk ik dat zowel qua gemak, functionaliteit en totaalprijs een mi-light setup wel een goede deal is bij import uit China. Pas bij veel lampen kan een RFXCOM met goedkope schakelaars uit, en dan kun je niet dimmen / kleur veranderen.

[ Voor 63% gewijzigd door GENETX op 01-12-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ grote oever: Als ik mijn lampen aanzet met een afstandsbediening met Kaku, zie ik dat toch echt ook in Domiticz dus dat is niet alleen met Z-Wave.

Wat betreft bereik ben ik met RFXCOM uitermate tevreden. Meter of 30 dwars door 2 betonnen plafonds en dubbel glas vind ik meer dan voldoende. (Moest hem wel richten de antenne en misschien dat ik er voor €2.- een zwaardere opzet, maar voorlopig ben ik tevreden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_trickster_ schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:07:
Ik heb zelf op kantoor al een tijdje Domoticz draaien met een Aeon Neo5 USB stick op een Raspberry Pi.

Schakelen gaat goed, maar het ophalen van de Energie data bijvoorbeeld volgensmij nog niet.
als ik alles op Polling Zet ( alle Devices ) krijg ik keurig mijn data binnen, maar er wordt helemaal niks gepushed.

De laatste 2 Hardware devices die ik heb aangeschaft zijn GreenWave PowerNode's die ook standaard een led-indicatie hebben als er al 2 minuten geen communicatie is tussen de Controller en de Node.

Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken zodat ik niet hoef te pollen, maar dat de devices gewoon keurig Pushen ?
Hier op een Aeon Labs gen 5 z-stick een Fibaro Dimmer 2 FGD-212 in gebruik.
Deze dimmer doet ook alleen verbruik sturen als polling aan staat.

De dimmer nu een weekje in gebruik en bevalt eigenlijk uitstekend! Er valt echt veel op in te stellen (dimbereik, functie vd knoppen, fase af of aansnijding enz enz).
Tijdens de eerste opstart kijkt ie wat voor verbruiker er aan hangt, dit werkt hier zeer goed.

Verbruikers zijn 3 led spots van max 5 watt/st.
Zonder dummyload heb ik geen geknipper oid en in Domoticz zie ik netjes het (gedimde) verbruik staan.

Van KAKU had ik ooit een inbouw dimmer gebruikt met fase aansnijding, hierdoor ging de trafo enorm brommen.
Nu met deze fibaro op fase afsnijding is het heerlijk stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:22
frye schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:48:

- Klik Aan Klik Uit stekkerdoos schakelaar acd 1000 (http://www.domotica-shop....aar-acd-1000-p-16736.html)

Of dit starter-pack van Z-Wave:

- Z-Wave startkit (http://www.robbshop.nl/usb-starterkit-met-2-tussenstekkers)

Ik heb een flinke lading KAKU hangen (rolluiken, lampen, schakelaars) en na een jaar merk ik ook dat ik toch begin de neigen naar zwave. KAKU werkt meestal wel, maar net niet altijd. Dan moet je weer vijf seconden wachten en je schakelaar nog een keer indrukken, of nog een keer de rolluiken dicht optie doen op je telefoon zodat nummer 5 ook gaat. Leuk als je toch lekker aan het beunen bent zoals ik, maar de lage prijs komt toch ook wel met nadelen. Aan de andere kant, 3 schakelaars, 5 rolluiken, 3 lampen, dan zit je met Zwave zo richting de 700 euro of zo, en met KAKU met korting ben je voor een derde van dat bedrag klaar. Kortom, KAKU is leuk speelgoed voor tweakers en hobbies, zwave is veel meer consumentgeschikt, het werkt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Even een korte vraag: ik draai domoticz op een RPI Model B, maar wil nu upgraden naar RPI model 2B omdat de RPI (en dus domoticz) elke keer (bijna elke dag) vastloopt.

Is het simpelweg op een nieuwe micro SD kaart domoticz installeren, de database weer opnieuw importeren en weer door?

(heb een RFXcom en Z-wave Razberry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:33

Pixelmagic

Ubergeek

robhuls schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:34:
[...]

Ik heb een flinke lading KAKU hangen (rolluiken, lampen, schakelaars) en na een jaar merk ik ook dat ik toch begin de neigen naar zwave. KAKU werkt meestal wel, maar net niet altijd. Dan moet je weer vijf seconden wachten en je schakelaar nog een keer indrukken, of nog een keer de rolluiken dicht optie doen op je telefoon zodat nummer 5 ook gaat. Leuk als je toch lekker aan het beunen bent zoals ik, maar de lage prijs komt toch ook wel met nadelen. Aan de andere kant, 3 schakelaars, 5 rolluiken, 3 lampen, dan zit je met Zwave zo richting de 700 euro of zo, en met KAKU met korting ben je voor een derde van dat bedrag klaar. Kortom, KAKU is leuk speelgoed voor tweakers en hobbies, zwave is veel meer consumentgeschikt, het werkt betrouwbaar.
Voor de knutselaars onder ons, KaKu is cheap, redelijk betrouwbaar maar heeft verbeterpunten, met name terugkoppeling. Is het een idee om een 230v gevoed feedback node te bedenken ? MySensors is hier ideasl voor, een node kost een euro of 5 (arduino mini pro met radio) en kan status terug sturen. Ideaal zou uiteraard zijn als je een alles-in-één hebt uiteraard, waarbij de MySensors ook het schakelen doet maar hier lijkt vooral het veilig voeden met 230v het probleem.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
frye schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:17:
[...]

Dank je voor de snelle reactie.
Maar als ik dit dus in de toekomst wil verder gebruiken ben ik beter af met Z-Wave?

Als ik je reactie lees is het dus niet mogelijk om te zien in Domoticz als de lamp nu aan of uit is?
Dus je zou enkel kunnen sturen naar de lamp dat hij uit moet maar er zit geen controle op?
Als ik nu de keuze had met een nieuwe woning dan kwam er alleen maar z-wave in. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik ken zat mensen die alles volledig 433mhz hebben en helemaal tevreden zijn. Keurig alles wegwerken in de wandcontactdozen en alles laten lopen via domoticz. Koop een tweedehands ipad mini of een chinese android tab (zoals chuwi hi8) en installeer hier frontpage op:

Frontpage.html
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/nkk376ayh/dark.png

of

Fratz frontpage.html
Afbeeldingslocatie: http://hnogames.nl/app/screenshots/domoticz_frontpage.png

En je bent helemaal de man in het huis!

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 01-12-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:51
Ziet er inderdaag leuk uit ja.

Ik ge nog eventjes bekijken.
Het is inderdaad een geheel nieuwe woning.

Kan het ook zijn dat deze producten nog wat zakken in prijs of staan ze nu al enkele jaren zo hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-01-2024
ThinkPadd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:27:
[...]
Heb 2x Everspring AN158 plugs (met energiemeting) en 4x Greenwave (met energiemeting). In beide gevallen zie ik dat er na een tijdje geen nieuwe energiemetingen meer binnenkomen met polling uit. Als ik polling weer aanzet dan heb ik een paar seconden later de verbruiksdata binnen.
Hier 8x AN158 plugs zonder polling & met werkende energie meting.

Staat de controller wel in Group 1 en Group 2 van de AN158?
Kan dat het verschil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
frye schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:51:

Kan het ook zijn dat deze producten nog wat zakken in prijs of staan ze nu al enkele jaren zo hoog?
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat domotic(z) produkten volgend jaar verder zullen zakken in prijs. De markt voor 433MHz spul raakt verzadigd en de markt voor 868 spul en 2.4GHz spul zal volgend jaar flink gaan groeien waardoor de prijs, zoals normaal is, omgekeerd met de verkochtte aantallen zal meebewegen. Dus ik zou wachten met de aankoop totdat je ze gaat gebruiken.

Mijn voorspelling is natuurlijk evenveel waard als de voorspelling van een aap die met pijltjes gooit op verschillende mogelijkheden . . . . . . . . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
maomanna schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:25:
ik ben opzoek naar een wakeup light script oid, die getriggert kan worden door Tasker.
Het rampen van de lamp over een tijd van zeg 20 ~30 min zou fijn zijn.

Op het domoticz heb ik wel de miilight wakeup gevonden, maar dat gaat bij mij niet werken omdat ik Fibaro dimmers 212 gebruik.

Iemand enig idee?
niemand?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Yihaaa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:46:
Even een korte vraag: ik draai domoticz op een RPI Model B, maar wil nu upgraden naar RPI model 2B omdat de RPI (en dus domoticz) elke keer (bijna elke dag) vastloopt.

Is het simpelweg op een nieuwe micro SD kaart domoticz installeren, de database weer opnieuw importeren en weer door?

Ik heb dezelfde overstap gemaakt. Wat ik zou doen is met Diskimager of iets vergelijkbaars even een backup maken naar een PC van je SD kaart, just in case.

En als je een microSD kaartje in een SD-kaart adapter hebt, zoals ik had, kan je hem gewoon op de Pi2 eens proberen op te starten. Als je die niet hebt, dan zou ik die image van de SD kaart op een microSD kaart (van minimaal dezelfde grootte) wegschrijven en op die manier opstarten. Kans is erg groot dat alles gewoon prima functioneert gezien de vergelijkbare hardware.

Zo niet, dan zou het kopieëren van je database en alle eigen creaties/scripts en dergelijke naar een verse installatie inderdaad ook moeten werken.

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duci schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:12:
[...]

Ja, dat wil ik inderdaad maken. Kun je misschien vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Eigenlijk vrij eenvoudig:

Hardware voor WOL toevoegen, een device toevoegen aan die hardware.
Daarmee kan je al de computer/nas wakker maken.

Met het python ping script check je dan of hij terug uitgeschakeld werd.
bv sudo python /home/pi/domoticz/scripts/ping.py 192.168.0.10 72 30 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domosapiens schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:50:
[...]

Hier 8x AN158 plugs zonder polling & met werkende energie meting.

Staat de controller wel in Group 1 en Group 2 van de AN158?
Kan dat het verschil zijn?
Hey, leuk dat je nu ook hier actief bent :)

Maar ja, dat is het geval al helaas. Zowel group 1 als group 2 hangen de beide plugs al in.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2015 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:41:
[...]

Helemaal niet. Heb er nu negen 1 week draaien en mist niks. Zelfs die buiten in de schuur hangen tbv tuinverlichting schakelen netjes. Mijn RFXCOM staat op zolder en alle schakelaars beneden.

Met die drie vd Action op dezelfde locatie regelmatig geen reactie. Maakt mij die €30,- uit op negen schakelaars zonder ergenis. NB: bij Gamma nu 25 % korting. ;)
Thanks. In ieder geval voor de "belangrijke" over op KAKU, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:43:
@ grote oever: Als ik mijn lampen aanzet met een afstandsbediening met Kaku, zie ik dat toch echt ook in Domiticz dus dat is niet alleen met Z-Wave.

Wat betreft bereik ben ik met RFXCOM uitermate tevreden. Meter of 30 dwars door 2 betonnen plafonds en dubbel glas vind ik meer dan voldoende. (Moest hem wel richten de antenne en misschien dat ik er voor €2.- een zwaardere opzet, maar voorlopig ben ik tevreden.)
Domoticz ziet dat er een Aan command wordt verstuurd en zal visueel in Domoticz de lamp aanzetten. Maar als je lamp bv het commando Aan mist dan denkt Domoticz dat de lamp aanstaat terwijl de lamp niet aanstaat. Je heb met Kaku setjes en alternatieve dus nooit de garantie dat het aan/uit is gegaan.
Bij een lamp niet zo heel erg maar bij een deur/raam contact toch wel prettig als je 100% zeker weet of iets open of dicht is.

Z-Wave stuurt ook een commando terug dat de lamp echt aan is gegaan.

Dat is een groot voordeel van Z-Wave. Maar goed daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Yihaaa schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:46:

Ja. Ik heb het vorige week gedaan.

Even een vers image downloaden en op je pi zetten. De updatejes draaien en intussen een backup maken van je database op je bestaande pi. Nieuwe in gebruik nemen en database weer herstellen via settings - backup/recovery.

Fluitje van een cent. Al je USB apparaten ed werken ook direct weer.

Let wel! Als je op de pi zelf een mindergasscript oid, of floor plans hebt staan moet je die ook weer even kopieren naar je nieuwe pi. Die gegevens lijken niet in de database te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
frye schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:51:

Mocht je invloed hebben op de grootte van de dozen in de muur begrijp ik uit verhalen hier dat het handig is er niet te kleine in te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Duci schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:44:
[...]

Mocht je invloed hebben op de grootte van de dozen in de muur begrijp ik uit verhalen hier dat het handig is er niet te kleine in te laten zetten.
Dat klopt helemaal :). Ik heb ondertussen de Fibaro dimmer 2 aangeschaft, en ga eens vogelen met de ruimte in de 40mm diepe inbouwdoos. Het gaat lekker krap worden. Als je de keuze hebt, dan zal ik zeker voor inbouwdozen van 50mm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 22:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Compleet gemist. Kijk elke dag op dat forum.
Ziet er zo beter uit als de standaard Domoticz interface (daar moet echt nog een keer wat aan gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 04-10 20:12

CodeIT

Code IT

hondapower schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:45:
[...]

Ziet er zo beter uit als de standaard Domoticz interface (daar moet echt nog een keer wat aan gebeuren).
Probeer voor de normale interface dan ook eens de ThinkTheme template (gemaakt door ThinkPad). Hier te vinden: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:51

iMars

Full time prutser

Ik was laatst een besteling aan het plaatsen op AliExpress om o.a. een paar esp01 en esp12e te bestellen voor wat domotica projectjes. Zo kwam ik tegen de ACS712 module waarmee je stroom kan meten. Valt me op dat niemand hier in dit topic iets over heeft geplaatst. Misschien niet interessant genoeg?

Een paar van mijn projectjes worden:
  • Led dimmer
  • Licht schakelaar
  • Thermometer + humidity
Nou lijkt het me leuk om in de schakel en dim modules gelijk als extra feature het stroom gebruik te meten (net als de Fibaro plug a ~€60)

Zal mijn bevindingen plaatsen zodra mijn bestelling binnen is en ik concreets wat heb ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 16:01

R-B

Blokkert

iMars schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:01:
Ik was laatst een besteling aan het plaatsen op AliExpress om o.a. een paar esp01 en esp12e te bestellen voor wat domotica projectjes. Zo kwam ik tegen de ACS712 module waarmee je stroom kan meten. Valt me op dat niemand hier in dit topic iets over heeft geplaatst. Misschien niet interessant genoeg?

Zal mijn bevindingen plaatsen zodra mijn bestelling binnen is en ik concreets wat heb ;)
Die is wel leuk inderdaad! Alleen je moet de uitgangspanning wel ergens op inlezen, hoe had je dat ingedachte?

Als nadeel kan je deze natuurlijk minder eenvoudig als tussenstekker maken, maar eerder bijv in je groepenkast plaatsen als tussenmeting :)

Edit: Ah met de Fibaro RGBW Controller. Die heeft 4 AI :)

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 02-12-2015 11:50 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18:51

iMars

Full time prutser

R-B schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:48:
[...]

Die is wel leuk inderdaad! Alleen je moet de uitgangspanning wel ergens op inlezen, hoe had je dat ingedachte?

Als nadeel kan je deze natuurlijk minder eenvoudig als tussenstekker maken, maar eerder bijv in je groepenkast plaatsen als tussenmeting :)

Edit: Ah met de Fibaro RGBW Controller. Die heeft 4 AI :)
Ik had als eerste in gedachte om gewoon fixed 220 als voltage te gebruiken, maar zit nu inderdaad verder te kijken en zie dat ik daar deze opstelling voor kan gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/microcontrollerslab.com/wp-content/uploads/2014/07/difference2.png
Dan ga ik het niet "makkelijk" redden met een esp-01, maar zal ik een esp-12e kunnen gebruiken met meer GPIO (Het zou natuurlijk wel kunnen met esp-01, als bijvoorbeeld alles via I2C aangesloten wordt).

Ik bedoelde trouwens deze plug: http://tweakers.net/product/416996/fibaro-wall-plug/

[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 02-12-2015 11:59 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn master-domoticz draait op mijn NAS. Deze gaat van 00:30 tot 09:00 in standby modus.
Ik heb een slave-domoticz met een p1 kabel aan mijn slimme meter hangen.

Nu kan ik deze data netjes uitlezen op mijn master domoticz.
Echter , wanneer deze in standby staat , en sochtends weer online komt , pakt hij niet de metingen mee die intussen gebeurd zijn ( ben nl. erg benieuwd naar sluip verbruik). Op de slave-domoticz staan de metingen wel.

iemand een idee?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnkx. Is er ook een houtje touwtje beschrijving ergens hoe ik dit installeer. Ik kan er geen touw aan vastknopen. De beschrijving is wellicht voor de echte insiders te volgen maar dat ben ik (nog) niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
CodeIT schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:51:
[...]

Probeer voor de normale interface dan ook eens de ThinkTheme template (gemaakt door ThinkPad). Hier te vinden: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7863
Thinkpad heeft persoonlijk wel één van de beste thema's gemaakt. Wat mij betreft mag deze standaard worden... veel overzichterlijker. Props voor Thinkpad.

Nadeel aan de thema's is overigens dat ze behoorlijk basic zijn. Vooral als ik de site op een iphone/ipad gebruik is domoticz niet gebruikersvriendelijk (of ik heb te dikke vingers).
Mijn ervaring is overigens dat de fratz homepage veel simpeler is om te configureren dan de frontpage.html. Vooral de laatste versie's van frontpage.html zijn behoorlijk lastig als leek om aan te passen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:09:
[...]

Tnkx. Is er ook een houtje touwtje beschrijving ergens hoe ik dit installeer. Ik kan er geen touw aan vastknopen. De beschrijving is wellicht voor de echte insiders te volgen maar dat ben ik (nog) niet. :'(
Files op een webserver zitten (eventuele de standaard domoticz webserver, maar is niet verplicht). In de config even de domoticz ipadres zetten, dus b.v. 127.0.0.1:8080 of 192.168.XXX). Vervolgens in Domoticz config wel aangeven dat het ipadres mag connecten (ook localhost moet toegevoegd worden). In de frontpage.html settings even de knopjes toevoegen en je kunt gaan. Dat laatste is wel knutselwerk, maar beide topics zijn zeer actief voor vragen.

[ Voor 47% gewijzigd door grote_oever op 02-12-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 06-10 16:01

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:09:
[...]

Allles plakken in /www folder op je PI.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:10:
[...]

Thinkpad heeft persoonlijk wel één van de beste thema's gemaakt. Wat mij betreft mag deze standaard worden... veel overzichterlijker. Props voor Thinkpad.

Nadeel aan de thema's is overigens dat ze behoorlijk basic zijn. Vooral als ik de site op een iphone/ipad gebruik is domoticz niet gebruikersvriendelijk (of ik heb te dikke vingers).
[...]
O+

Klopt, de site is inderdaad niet heel gebruiksvriendelijk op een mobiel apparaat, maarja daar is met een thema weinig aan te veranderen, zo is de code nou eenmaal. Ik heb ook bepaalde zaken die ik in mijn thema nog graag anders zou willen, maar wat gewoon niet kan op dit moment, omdat bepaalde HTML hardcoded is :/

Op m'n telefoon gebruik ik zoveel mogelijk apps i.p.v. de website. Is nog eens sneller ook, omdat je niet alle opmaak hoeft in te laden.

Als er trouwens nog verzoeken zijn voor het thema, post ze dan gerust in het topic. Ik kan niks beloven, maar kijken en proberen kan ik altijd doen.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
ThinkPadd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:14:
[...]

O+

Klopt, de site is inderdaad niet heel gebruiksvriendelijk op een mobiel apparaat, maarja daar is met een thema weinig aan te veranderen, zo is de code nou eenmaal. Ik heb ook bepaalde zaken die ik in mijn thema nog graag anders zou willen, maar wat gewoon niet kan op dit moment, omdat bepaalde HTML hardcoded is :/

Op m'n telefoon gebruik ik zoveel mogelijk apps i.p.v. de website. Is nog eens sneller ook, omdat je niet alle opmaak hoeft in te laden.

Als er trouwens nog verzoeken zijn voor het thema, post ze dan gerust in het topic. Ik kan niks beloven, maar kijken en proberen kan ik altijd doen.
Enige wat ik raar vind aan de website, en volgens mij is dit niet af te vangen in een thema, is het aan/uit zetten van apparaten. Op mijn iphone kan ik op het dashboard, en alleen op het dashboard, twee keer een off commando geven. Dit heb ik soms nodig bij de rfxcom apparaten wanneer ik de lampen aan/uitzet met afstandbediening en de status niet meer klopt in domoticz. Op de iphone heb je op het dashboard een on/off knopje en daar kun je op off klikken als de apparaten uit staan in domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
Kan iemand met uitleggen waarom onderstaand blocky niet werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2yxpybm.jpg

De "IsDonker" switch gaat keurig aan na zonsondergang, de motion sensor springt ook aan als er beweging wordt gedetecteerd maar de buitenlamp gaat nooit aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odelay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:53:

[afbeelding]

De "IsDonker" switch gaat keurig aan na zonsondergang, de motion sensor springt ook aan als er beweging wordt gedetecteerd maar de buitenlamp gaat nooit aan...
Je hebt de 'On' van de motionsensor verkeerd staan.
Je moet het zo doen [ [A=B] AND [C=D] ]

Kijk goed naar de haakjes, dat is wat je nu verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
odelay schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:53:

[afbeelding]

Wat ook wel handig is: Zoeken in de Google Images search om afbeeldingen/oplossingen te bekijken van anderen. Levert soms ook weer de nodige inspiratie op. :)

Zoektermen bv.: domoticz events

Vraag:
Als ik in Domoticz de optie Utility kies en vervolgens het energie verbruik selecteer (monitoring via P1) dan krijg zie ik Usage_1 en Usage_2. Weet iemand waarom dat is? Dit wisselt paar keer per dag.
Ik maak ook verder geen gebruik van hoog/dal tarief. (Energie Direct)

Ik had al even gezocht maar ik kwam enkel een topic tegen waarin niet echt een reactie instond.

[ Voor 44% gewijzigd door -Skyhawk- op 02-12-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 15:42
Je zegt het zelf al, dit is hoog/dal tarief (usage2/usage1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:03:
[...]

Allles plakken in /www folder op je PI.
Draai op een Synology ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00
ThinkPadd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:55:
[...]

Je hebt de 'On' van de motionsensor verkeerd staan.
Je moet het zo doen [ [A=B] AND [C=D] ]

Kijk goed naar de haakjes, dat is wat je nu verkeerd doet.
Damn.. 8)7 aangepast en werkt nu gelijk, thanks ThinkPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:54
Iemand wel eens gehad dat bij uitsturing van een greenwave plug uit Domoticz wel het ledje uitgaat maar niet de spanning wordt afgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:37:
[...]

Draai op een Synology ...........
Dan alles plakken in: /volume1/@appstore/domoticz/www :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Iemand een idee waarom mijn Domoticz nu in ene iedere minuut eruit crasht, of waar ik eventuele logs kan vinden om de oorzaak te vinden? Heeft nu een paar dagen goed gewerkt, maar sinds vanmiddag knalt hij er iedere minuut uit, en start dan opnieuw op.
Never mind, had mijn lokale ip-range uit de trusted hosts gehaald, waardoor het onlinecheck script niet kon lezen of de server online of offline was, en restartte Domoticz. Aangezien ik met een Apache proxy werk, ziet Domoticz alle verzoeken vanuit de proxy komen, wat dus mijn interne netwerk is. Nu maar eens kijken of ik er op een andere manier een username/password op kan zetten, zodat het toch beveiligd is.

[ Voor 58% gewijzigd door Upper op 02-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2015-12-02 19:17:23.439 Domoticz V2.3530 (c)2012-2015 GizMoCuz
2015-12-02 19:17:23.443 Build Hash: 9eef872, Date: 2015-11-01 11:41:18
2015-12-02 19:17:23.444 System: Raspberry Pi
2015-12-02 19:17:23.445 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2015-12-02 19:17:23.856 Sunrise: 08:30:00 SunSet:16:33:00
2015-12-02 19:17:23.856 EventSystem: reset all events...
2015-12-02 19:17:24.095 Active notification subsystems: http, pushover (2/10)
2015-12-02 19:17:24.260 Webserver started on port: 8080
2015-12-02 19:17:24.396 Webserver started on port: 443
2015-12-02 19:17:24.416 Camera: settings (re)loaded
2015-12-02 19:17:24.516 Started shared server on: 0.0.0.0
2015-12-02 19:17:26.524 EventSystem: reset all events...
2015-12-02 19:17:26.549 EventSystem: reset all device statuses...
2015-12-02 19:17:26.550 Hardware Monitor: Started
2015-12-02 19:17:26.559 Philips Hue: Worker started...
2015-12-02 19:17:26.582 EventSystem: Started
2015-12-02 19:17:27.555 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB0
subtype = Interface Response<br>Sequence nbr = 2<br>response on cmnd = Get Status<br>Transceiver type = 433.92MHz<br>Firmware version = 235<br>Hardware version = 2.0<br>Undec off<br>X10 enabled<br>ARC enabled<br>AC enabled<br>HomeEasy EU enabled<br>Meiantech/Atlantic disabled<br>Oregon Scientific enabled<br>ATI disabled<br>Visonic disabled<br>Mertik disabled<br>AD disabled<br>Hideki enabled<br>La Crosse enabled<br>FS20 disabled<br>ProGuard disabled<br>BlindsT0 disabled<br>BlindsT1 enabled<br>AE disabled<br>RUBiCSON disabled<br>FineOffset disabled<br>Lighting4 disabled<br>Conrad RSL disabled<br>ByronSX disabled<br>IMAGINTRONIX disabled<br>KEELOQ enabled
2015-12-02 19:17:28.643 Error: Philips Hue: Error getting Light States, (Check IPAddress/Username)
2015-12-02 19:17:29.560 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-12-02 19:17:38.459 (RFXCOM) Temp + Humidity (Thermometer Buiten)
2015-12-02 19:17:38.679 Error: Philips Hue: Error getting Light States, (Check IPAddress/Username)
2015-12-02 19:17:42.127 (RFXCOM) Temp (Unknown)
2015-12-02 19:17:48.689 Error: Philips Hue: Error getting Light States, (Check IPAddress/Username)
2015-12-02 19:17:58.698 Error: Philips Hue: Error getting Light States, (Check IPAddress/Username)
2015-12-02 19:18:00.105 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
2015-12-02 19:18:00.159 LUA: IsDonker[DEBUG] ==> SchemerSensor Current[On] = true
2015-12-02 19:18:00.160 LUA: IsDonker[DEBUG] ==> UserVar=[IsDonker - Flipstorm] Counter=[3] MayUpdate=[true]
2015-12-02 19:18:00.160 LUA: IsDonker[INFO] ==> OnOff State[On] UpdateAllowed[true] IsDark[true]
2015-12-02 19:18:04.725 Incoming connection from: 192.168.1.8

Wie kan mij misschien het probleem aanwijzen na het bekijken van bovenstaand log.
Dagelijks loopt domoticz vast.
Vaak wordt dit herstart door monit welke op de achtergrond draait.
Soms ook niet en kan ik niets, ook niet via ssh.

Hopelijk kan iemand iets met bovenstaand, heb in een jaar tijd al 3x alles vanaf nul op nieuw opgebouwd omdat het naar verloop van tijd crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 06-10 07:22
Raymond P schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:23:
[...]

Dat is irritant inderdaad. Eigenlijk vind ik heel lua irritant, mja.

Een weg eromheen is een _device_ script te maken en die te koppelen aan een virituele push on button.
Lua wordt gelijk gerunt voor devices.
Maar dat is ook niet altijd handig.

Je lua wrappen lijkt wel te werken:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
luaDir = "/opt/domoticz/scripts/lua"
myName = 'script_device_wrapper'
domoSwitchname = 'luatrigger'

package.path =  luaDir .. "/?.lua; " .. package.path;

if (devicechanged[domoSwitchname] == 'On') then

p = io.popen('find '.. luaDir ..' -name "*.lua" -exec basename \\{} .lua \\; ')

for script in p:lines() do
        if not string.find(myName, script) then

print(script)
            require(script)
        end
    end

else
    commandArray = {}
    return commandArray
end

Met gotcha: commandArray wordt hier waarschijnlijk meerdere malen opnieuw defined dus alleen de laatste zal naar domoticz gestuurd worden.
domoSwitchname is een virituele push on button. Met 1 druk op de knop alles runnen dus.
Je kan natuurlijk ook maar 1 script wrappen maar ik was benieuwd of ik de hele dir kon pakken.
Heb Gitlab CI werkend met basic syntax checking.
Ik kwam lualint tegen: https://github.com/philips/lualint
Die geinstalleerd op de runner, en ik laat een script aanroepen wat een find doet met xargs op alle .lua bestanden. Bij een git push wordt dus automatisch lualint los gelaten op alle lua bestanden in het gitlab project, en bij een succesvolle push weet je dat er in ieder geval geen syntax errors in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:32:
[...]

Dan alles plakken in: /volume1/@appstore/domoticz/www :)
Tnkx. Ga eens kijken of ik het voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe accuraat die Cresta temp/hygro meters meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:07:
[...]

Tnkx. Ga eens kijken of ik het voor elkaar krijg.
Of nog handiger, zet de webserver aan in de Synology instellingen en zet de frontpage in de folder web op je nas (bv in folder \\web\frontpage). Dan is de page te benaderen via http://<ipnas>/frontpage/frontpage.html.
Dan blijven alle bestanden ook aanwezig als je Domoticz upgrade naar een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:09:
Weet iemand hier hoe accuraat die Cresta temp/hygro meters meten?
Ik heb er drie, van de temperatuur kan ik zeggen dat ze weinig onderdoen voor wat mijn iSense meet. Soms een 0.1 verschil, maar veel meer heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook. Heb nu 4 x TX-320 staan (en nog 2 die ik dit weekeinde ga plaatsten), en ze hebben allemaal max 0,1 verschil met elkaar als je ze naast elkaar zet. E.e.a. wijkt ook nauwelijks af van de Easy thermostaat.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
-Skyhawk- schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:01:
[...]

Wat ook wel handig is: Zoeken in de Google Images search om afbeeldingen/oplossingen te bekijken van anderen. Levert soms ook weer de nodige inspiratie op. :)

Zoektermen bv.: domoticz events

Vraag:
Als ik in Domoticz de optie Utility kies en vervolgens het energie verbruik selecteer (monitoring via P1) dan krijg zie ik Usage_1 en Usage_2. Weet iemand waarom dat is? Dit wisselt paar keer per dag.
Ik maak ook verder geen gebruik van hoog/dal tarief. (Energie Direct)

Ik had al even gezocht maar ik kwam enkel een topic tegen waarin niet echt een reactie instond.
Ik heb dit ook, maar het wisselt 1x per dag. Om 21u naar Usage 2, en om 7u naar Usage 1. Ik heb ook geen hoog/laag tarief, maar ik neem aan dat de meter dit automatisch doet, en dat het energiebedrijf simpelweg voor zowel Usage 1 als Usage 2 hetzelfde tarief rekent.

Vind het an sich wel handig. Ik zou nu na een jaar bijvoorbeeld kunnen kijken of het voor mij nuttig is om te schakelen naar een model waarbij ik wel gebruik maak van hoog/laag tarief. In theorie dan, want ik weet dat ik s' nachts doordeweeks maar 0,7kWh gebruik en in het weekend in totaal nog geen 10kWh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Duci schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:44:
[...]

Ik heb dit ook, maar het wisselt 1x per dag. Om 21u naar Usage 2, en om 7u naar Usage 1. Ik heb ook geen hoog/laag tarief, maar ik neem aan dat de meter dit automatisch doet, en dat het energiebedrijf simpelweg voor zowel Usage 1 als Usage 2 hetzelfde tarief rekent.
Dat is wel handig idd om te zien of het iets uitmaakt. :) Woon je toevallig in Brabant of Limburg?

https://www.energiedirect.nl/dag-en-nachtstroom
Dag- en nachtstroom per provincie verschillend.
In Brabant en Limburg gebruik je dagstroom op werkdagen tussen 7.00 en 21.00 uur. Nachtstroom gebruik je op werkdagen tussen 21.00 en 7.00 uur en in het weekend en op feestdagen tijdens alle uren. Dagstroom noemt men hier ook wel piektarief. Nachtstroom noemt men daltarief. In alle andere provincies gebruik je dagstroom op werkdagen tussen 7.00 en 23.00 uur. Nachtstroom gebruik je op werkdagen tussen 23.00 en 7.00 uur en in het weekend en op feestdagen tijdens alle uren. Dagstroom noemt men hier ook wel hoogtarief. Nachtstroom noemt men laagtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:34
Ik heb toevallig een Hama deursensor op de kop getikt voor 2 euro maar krijg hem niet werkend in domoticz... ben zelf nog noob op domoticz. Maar kon ook niet achterhalen van de sensor welk protocol hij gebruikt .

weet iemand of je deze deur sensor gebruikt kan worden?
http://www.amazon.de/Hama...nsor-DS-200/dp/B0043XES7Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een kit van Rpi2 en usb dongle binnen, het werkte direct met de sw al op de sdkaart :)
Nu heb ik een probleempje met de tijd, die staat een uur te vroeg.
Is dat een Linux instelling, want ik zie in Domoticz niet waar de tijd ingesteld kan worden.
Ook vraag ik me af of het lastig is om de Volkszaehler usb leeskop te implementeren.
Dat ding heeft een universele usb/rs232 omzetter en ik heb een stukje tekst dat ik naar mijn Ampy meter wil zenden zodat hij z'n data vrijgeeft:

/?!
[2 sec wachten]
000

Vervolgens kan ik hem met 300bd uitlezen, de commando's geef je ook met 300bd.
Met Minicom kan je dit handmatig doen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Speedy-Andre schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:51:
Ik heb een kit van Rpi2 en usb dongle binnen, het werkte direct met de sw al op de sdkaart :)
Nu heb ik een probleempje met de tijd, die staat een uur te vroeg.
Is dat een Linux instelling, want ik zie in Domoticz niet waar de tijd ingesteld kan worden.
Ook vraag ik me af of het lastig is om de Volkszaehler usb leeskop te implementeren.
Dat ding heeft een universele usb/rs232 omzetter en ik heb een stukje tekst dat ik naar mijn Ampy meter wil zenden zodat hij z'n data vrijgeeft:

/?!
\[2 sec wachten]
000

Onder instellingen -> locatie, kan je aangeven wat je locatie is. Volgens mij stemt Domoticz hier ook de tijd op af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lokatie had ik al ingesteld, toch staat ie een uur te vroeg :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan de tijd(zone) instellen via de console:

code:
1
sudo raspi-config

Afbeeldingslocatie: https://learn.adafruit.com/system/assets/assets/000/002/863/medium800/learn_raspberry_pi_raspi-config_timezone1.png?1396788017

En dan EU -> Amsterdam

[ Voor 51% gewijzigd door Luppie op 03-12-2015 14:09 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:48
Speedy-Andre schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:51:

/?!
\[2 sec wachten]
000

Nee hoor, ik hem gewoon werkend, zelfs met stadsverwarming

https://www.domoticz.com/...hilit=Volkszaehler#p38764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Waar komt de data terecht, alleen op het scherm en op afroep?
Het zou leuk zijn als ik het dagelijks naar pvoutput kan sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luppie schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:07:
Je kan de tijd(zone) instellen via de console:

code:
1
sudo raspi-config

[afbeelding]

En dan EU -> Amsterdam
Ok, dat doe ik vanavond even met Putty.
Hij is gewoon direct vanaf de sdkaart gestart zonder ook maar iets te vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
LJ80 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:27:

Wie kan mij misschien het probleem aanwijzen na het bekijken van bovenstaand log.
Dagelijks loopt domoticz vast.
Vaak wordt dit herstart door monit welke op de achtergrond draait.
Soms ook niet en kan ik niets, ook niet via ssh.

Hopelijk kan iemand iets met bovenstaand, heb in een jaar tijd al 3x alles vanaf nul op nieuw opgebouwd omdat het naar verloop van tijd crasht.
Ik neem aan dat je hem hebt draaien op een Raspberry?

Hoe heb je die aangesloten op het netwerk? WiFi? Of bedraad? En wat bedoel je met ook niet via SSH?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de Pi via SSH ook niet meer kunt benaderen kun je alvast uitsluiten dat het aan Domoticz ligt.
Dan ligt het aan je netwerkverbinding (WiFi die wegvalt en niet goed meer verbinding maakt), aan de hardware (slechte adapter/voedingskabel voor je Pi ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:48
Speedy-Andre schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:38:
[...]

Waar komt de data terecht, alleen op het scherm en op afroep?
Het zou leuk zijn als ik het dagelijks naar pvoutput kan sturen :)
Bekijk ook even.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=5270

Ik vraag iedere 5 min de standen op en stuur die naar Domoticz, je kan alles zo knippen en plakken.
Alleen juiste IP en ID invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ok, alleen verschijnt de Udo usbdongle nu nog niet in Domoticz [edit: hoeft ook niet denk ik].
Als ik thuis ben kijk ik bij de usb devices via Putty.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy-Andre op 03-12-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
schmm schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:41:
[...]

Hoe heb je die aangesloten op het netwerk? WiFi? Of bedraad? En wat bedoel je met ook niet via SSH?
bedankt alvast voor je reactie....

ja op de rpi en bedraad inderdaad.
dat de pi dan ook niet via een ssh client te bereiken is, ik dus ook geen reboot kan geven.

[ Voor 11% gewijzigd door LJ80 op 03-12-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
LJ80 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:38:
[...]

bedankt alvast voor je reactie....

ja op de rpi en bedraad inderdaad.
dat de pi dan ook niet via een ssh client te bereiken is, ik dus ook geen reboot kan geven.
Ik heb in het begin ooit problemen gehad dat de netwerkverbinding van de rpi weg viel. Dit kwam door iets met DHCP (had een reservation gemaakt op mijn router) en WIFI. Op de een of andere manier verviel de lease van de DHCP en kreeg hij geen renew. (had met een bepaalde FW te maken van de rpi.

Ik weet niet of dit misschien het geval is aangezien de philips hue ook een melding geeft dat hij geen status kan ophalen.

Anders zou ik het zo niet durven zeggen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De tijd goed zetten was idd simpel, de lokatie stond fout in het image.

Usb devices:

Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 004: ID 10c4:ea60 Cygnal Integrated Products, Inc. CP210x UART Br idge / myAVR mySmartUSB light
Bus 001 Device 005: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT 232 USB-Serial (UART) IC

Als het goed is gaat het om de CP210x.
Nu nog zien hoe je dat met een Python script doet, een bestandje met .py toch?
Ergens moet hij gestart worden, of misschien automagisch met Domoticz mee ...
Dan is er de url nog, start je daarmee het script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
schmm schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:41:
[...]

Is de SD kaart niet vol?

Doe eens df -h via SSH. Ik heb dit ook gehad en mijn SD kaart was ook slecht. Dit zou je terug kunnen zien in de log zo af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:27
Ik heb nu paar dagen Domoticz draaien.
Werkt prima,

Ik heb domoticz nu op port 443 gezet (moet nog een certificaat regelen...
echter als ik een username en password instell op domoticz.. kan ik door werken.

Log ik later in op een ander device of ander IP address krijg ik de melding (browser cache failed) ook krijg ik dan domoticz de melding offline modus..

Als ik Domoticz opnieuw opstart met de -noppwd argument. kan ik weer inloggen..

Anyway ik kan domoticz dus geen password instellen om te kunnen inloggen.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb domoticz vanmorgen nog geupdate naar de laatste versie,,

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:55:
Ik heb nu paar dagen Domoticz draaien.
Werkt prima,

Ik heb domoticz nu op port 443 gezet (moet nog een certificaat regelen...
echter als ik een username en password instell op domoticz.. kan ik door werken.

Log ik later in op een ander device of ander IP address krijg ik de melding (browser cache failed) ook krijg ik dan domoticz de melding offline modus..

Als ik Domoticz opnieuw opstart met de -noppwd argument. kan ik weer inloggen..

Anyway ik kan domoticz dus geen password instellen om te kunnen inloggen.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb domoticz vanmorgen nog geupdate naar de laatste versie,,
Dat is niet hetzelfde wachtwoord onder settings -> "Website protection" of "Security Panel" ?

Onder Website protection kun je kiezen uit "basic auth" of "login page". Ik neem aan dat je naar basic auth moet als je het inricht zonder inlogpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Duci schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:07:
[...]

Dat is niet hetzelfde wachtwoord onder settings -> "Website protection" of "Security Panel" ?

Onder Website protection kun je kiezen uit "basic auth" of "login page". Ik neem aan dat je naar basic auth moet als je het inricht zonder inlogpagina.
dat is juist het probleem.

Als ik Basic Auth kies krijg ik netjes een inlog windows, na invoeren van username en password kom ik niet in domoticz.. melding browser cache failed.. en de melding Domoticz offline.. (http://ipaddress:8080/#/offline) of (https://ipadress/#/offline)

In de log kan ik geen meldingen vinden alleen dat van IP adres een connectie wordt gemaakt naar domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Heb je niet de mogelijkheid een VPN in te stellen op je router of zo? Dan heb je hier helemaal geen last van en hoef je dit in Domoticz niet te regelen. Daarnaast hoef je dan ook geen poorten te forwarden naar de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
janne_nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:24:
Heb je niet de mogelijkheid een VPN in te stellen op je router of zo? Dan heb je hier helemaal geen last van en hoef je dit in Domoticz niet te regelen. Daarnaast hoef je dan ook geen poorten te forwarden naar de Pi.
dat is ook een workaround die ik niet wil..

waarom een VPN?? dan moet ik VPNen naar mijn domoticz als ik buiten ben.. terwijl dit netjes via domoticz via auth ook geregeld moet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je het al geprobeerd over poort 80 ? Misschien dat het in het HTTPS stukje verkeerd gaat.
Ik zou trouwens naar buiten toe bij de forwarding de poort op een random hoog poortnummer zetten. Dit verkleint je aanvalsoppervlak al behoorlijk, vaak wordt er gescand op de standaard poorten of ze open staan.
Ik heb in m'n router ingesteld dat hij 8080 naar iets als 7261 naar buiten toe open zet.

En fail2ban installeren is ook wel een aanrader, heb er net een paar weken geleden een handleiding voor geschreven: http://domoticz.com/wiki/...s_to_login_multiple_times

Voor een certificaat is dit misschien nog wat: nieuws: Let's Encrypt beschikbaar in open beta ?

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Een hele tijd geleden, vorig jaar ofzo, had ik ook wat issues met auth bij het configureren.
Omdat er toch al een hele bak aan services hier reverse proxied op domeinnaam wordt hangt domiticz hier dus achter Nginx met basic auth via Nginx. En dat werkt.
Domoticz is dus wel vrij toegankelijk vanuit mijn netwerk thuis (als je het ip gebruikt en niet de domeinnaam).

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 04-12-2015 12:02 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
port 80 port 808 port 5000 port 34500 maakt niet uit zelfde probleem..
ook met of zonder apache proxy die op een andere machine draait gaat het fout...

bedoeling is dat ik een subdomain aanmaakt b.v. domoticz.mydomain.nl over 443 via een mod_proxy methode dan bij mn domoticz systeem uitkom..

Wat ik nu eerst wil bereiken een standaard methode om in te kunnen loggen ipv alles open staat :P heb gelukkig alleen wat lampjes en P1 meter er in hangen.. kan nog niet zo veel fout gaan..

Als ik uitiendelijk goed kan inloggen en alles werkt naar behoren.. de inlog page aanpassen naar two way auth.. dmv google autenticator..

ten tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
als ik in incognitomodus ga, heb ik nooit problemen met het offline gebeuren.

Wel dat mn pi elke keer domoticz stopt :(
Heb wel het statuscheck script als cron aan, maar schijnbaar start hij domoticz niet meer op.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:10:
[...]

dat is juist het probleem.

Als ik Basic Auth kies krijg ik netjes een inlog windows, na invoeren van username en password kom ik niet in domoticz.. melding browser cache failed.. en de melding Domoticz offline.. (http://ipaddress:8080/#/offline) of (https://ipadress/#/offline)

In de log kan ik geen meldingen vinden alleen dat van IP adres een connectie wordt gemaakt naar domoticz
maomanna schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:37:
als ik in incognitomodus ga, heb ik nooit problemen met het offline gebeuren.
bovenstaand probleem heb ik ook. In Chrome.
Firefox en IE werken wel goed. Is sinds ik auth aangezet heb.

[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 04-12-2015 12:40 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
To_Tall schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:37:
[...]

dat is ook een workaround die ik niet wil..

waarom een VPN?? dan moet ik VPNen naar mijn domoticz als ik buiten ben.. terwijl dit netjes via domoticz via auth ook geregeld moet kunnen worden.
Tsja, jij hebt er vertrouwen in dat dat veilig is. Ik niet, heb je enig idee hoeveel onverlaten proberen de security te kraken? Dan vertrouw ik liever op de software van een Duitse router fabrikant dan op de software die op een Pi draait.
VPN is geen work-around, dat is de goede oplossing in dit geval. Ik kom van afstand op elk apparaat dat in mijn thuisnetwerk draait, met de tools die ik wil.

Waarschijnlijk heb jij geen server thuis die ooit gehackt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 07:10
Heb van iemand een Ecobee Smart thermostaat gekregen, is deze te koppelen aan Domoticz? Kan er niks over terugvinden, behalve dat er een API zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Stimpy68 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:16:
Heb van iemand een Ecobee Smart thermostaat gekregen, is deze te koppelen aan Domoticz? Kan er niks over terugvinden, behalve dat er een API zou zijn.
via een api en een eigen script kan je die aansturen.

als ik zo kijk moet je een account aanmaken op de site van Ecobee. Vanuit daar kan je dan de tehromostaat op afstand bedienen..

mischien mailtje naar Ecobee sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
janne_nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:56:
[...]

Tsja, jij hebt er vertrouwen in dat dat veilig is. Ik niet, heb je enig idee hoeveel onverlaten proberen de security te kraken? Dan vertrouw ik liever op de software van een Duitse router fabrikant dan op de software die op een Pi draait.
VPN is geen work-around, dat is de goede oplossing in dit geval. Ik kom van afstand op elk apparaat dat in mijn thuisnetwerk draait, met de tools die ik wil.

Waarschijnlijk heb jij geen server thuis die ooit gehackt is.
Ik vraag me (serieus) af in hoeverre je risico loopt als thuisgebruiker. Zijn er onderzoeken beschikbaar hierover, waarop je deze uitspraak baseert?

Verder ben ik het met je eens dat een router met een mooie VPN mogelijkheid super is. Helaas hebben de meeste mensen gewoon het routertje dat ze van hun ISP krijgen, en heeft niet iedereen zin om daar nog een router naast te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Duci op 04-12-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
To_Tall schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:58:
[...]

via een api en een eigen script kan je die aansturen.

als ik zo kijk moet je een account aanmaken op de site van Ecobee. Vanuit daar kan je dan de tehromostaat op afstand bedienen..

mischien mailtje naar Ecobee sturen?
Een account heb ik al, zo kan ik via de site alles besturen, dat werkt ook. Ik zal eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Duci schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:05:
[...]

Ik vraag me (serieus) af in hoeverre je risico loopt als thuisgebruiker. Zijn er onderzoeken beschikbaar hierover, waarop je deze uitspraak baseert?
Vorig jaar dacht ik zijn massa's Synology nassen met ransomware besmet, 0.6 bitcoin (dacht ik) betalen voor decryptie. Mijn eigen server is eens voorzien van een pishing pagina, ISP sluit dan direct je verbinding en ik moest zelf aantonen wat er aan de hand was, wat erg lastig is als je geen internet hebt.
Zo maar 2 voorbeelden. Als je naar logging kijkt als je standaard poorten open hebt komen er massa's pogingen langs. Hoe denk je dat de ddos aanvallen tot stand komen? Meeste gevallen uiteraard als gevolg van niet tijdig security patches installeren
Dus niet direct onderzoeken, maar eigen ervaring, risico is er dus echt wel.
Verder ben ik het met je eens dat een router met een mooie VPN mogelijkheid super is. Helaas hebben de meeste mensen gewoon het routertje dat ze van hun ISP krijgen, en heeft niet iedereen zin om daar nog een router naast te zetten.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar eigenlijk vind ik zelf om dit op een Pi te draaien bijna de slechtste oplossing. Als iemand eenmaal binnen is merk je er niks meer van, maar kan wel al je interne verkeer afgeluisterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Duci schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:05:
[...]

dat vraag ik mij ook af...

Zeker nu. op dit moment monitor ik alleen mn slime meter. en ik heb een paar lampen in mijn huis staan die aangezet kunnen worden.

Als je serieus ook camera beelden en andere zaken gaat aansluiten moet je wat voorzichtiger worden. maar om nu VPN op te zetten... Beetje beveiliging moet wel, daarom wil ik ook auth aan hebben. Maar er is een grens van beveiligen naar over beveiligen..

En nee ik ben nooit gehacked.. en ja ik heb een FireWall voor mn devices staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Ik gebruik ook liever een VPN, ik gebruik het icm tasker bijv. Thuis een PFsense VM draaien met OpenVPN server. Werkt prima en verbinding is zo opgezet. Als ik verbind met een open WiFi acces point dan start tasker automatisch een VPN. Een stukje extra veiligheid zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Stimpy68 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:29:
knip,
Als ik verbind met een open WiFi acces point dan start tasker automatisch een VPN. Een stukje extra veiligheid zeg maar ;-)
Dit is zeker een extra voordeel, geen risico meer lopen als je inlogt op een open wifi punt. Maar goed, dat laatste kun je natuurlijk ook regelen via een VPN-dienst, al dan niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
janne_nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:22:
[...]

Ja, dat ben ik met je eens. Maar eigenlijk vind ik zelf om dit op een Pi te draaien bijna de slechtste oplossing. Als iemand eenmaal binnen is merk je er niks meer van, maar kan wel al je interne verkeer afgeluisterd worden.
De PI is niet eens direct op het internet aangesloten :+ dan moeten ze eerst langs een FireWall of mijn SSH server weten binnen te dringen. en dat zal lastig worden gezien alleen vanaf predefined key toegang is.. andere PC's die SSH willen gebruiken hebben dus eerst die key nodig.. voor ze uberhoubt een inlog poging mogen doen..

SSH op de PI is alleen bereikbaar via internet werk.. een FireWall staat port 80 toe naar specifieke machine... Dus ja.. gezien de al aanwezig beveiliging.. is VPNen behoorlijk nutteloos.. Alleen moet ik binnen demoticz wel auth aan kunnen zetten zonder elke keer buiten gesloten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
janne_nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:33:
[...]

Dit is zeker een extra voordeel, geen risico meer lopen als je inlogt op een open wifi punt. Maar goed, dat laatste kun je natuurlijk ook regelen via een VPN-dienst, al dan niet betaald.
Ach, ik had al PFsense draaien en daar zit het in, dus doe het dan liever daarin, lekker zelf in de hand houden. Heb zo alleen de hoognodige poorten naar de buitenwereld open zoals voor mijn mailservertje bijv. Rest gaat lekker over VPN. Maar we dwalen af :)

Heb developer toegevoegd aan ecobee pagina, en heb nu een api key. Maar goed ben geen developer, dus weet verder niet wat ik er moet/kan doen. Dus houdt het voor mij op. Niet dat het nodig is om de ecobee via domoticz te besturen of uit te kunnen lezen, maar het was meer onder het mom van gewoon omdat het kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
To_Tall schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:36:
[...]

De PI is niet eens direct op het internet aangesloten :+ dan moeten ze eerst langs een FireWall of mijn SSH server weten binnen te dringen. en dat zal lastig worden gezien alleen vanaf predefined key toegang is.. andere PC's die SSH willen gebruiken hebben dus eerst die key nodig.. voor ze uberhoubt een inlog poging mogen doen..

SSH op de PI is alleen bereikbaar via internet werk.. een FireWall staat port 80 toe naar specifieke machine... Dus ja.. gezien de al aanwezig beveiliging.. is VPNen behoorlijk nutteloos.. Alleen moet ik binnen demoticz wel auth aan kunnen zetten zonder elke keer buiten gesloten te worden.
Je zegt toch ergens dat je poort 443 op je Pi hebt openstaan voor toegang van buiten?
Die firewall helpt niet tegen fouten in de implementatie van die service op je Pi en dat is vaak het probleem.

En als ik dat zo lees, dan ben ik blij met mijn VPN, veel makkelijker, maar inderdaad je moet wel een VPN hebben/kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
janne_nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:51:
[...]

Je zegt toch ergens dat je poort 443 op je Pi hebt openstaan voor toegang van buiten?
Die firewall helpt niet tegen fouten in de implementatie van die service op je Pi en dat is vaak het probleem.

En als ik dat zo lees, dan ben ik blij met mijn VPN, veel makkelijker, maar inderdaad je moet wel een VPN hebben/kunnen installeren
LoL... neeee... er staat een apache server met een mod_proxy. die het verkeer doorstuurt naar de PI.. dus niet direct vanuit buiten portje 443 op de PI open gezet.. maar 443 verkeer gaat gelijk naar een Apache Server.. die stuurt het verkeer door naar de PI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
A ok, wel veiliger inderdaad, maar wel omslachtiger dan mijn manier.
Wellicht wel leuker om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
janne_nl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:33:
A ok, wel veiliger inderdaad, maar wel omslachtiger dan mijn manier.
Wellicht wel leuker om te maken.
omslachtig???

het is 1 regel in mn apache configuratie :P Makkelijker dan een VPN te maken..
en SSH is hardend dat is ook een klein regeltje configurtie..

Enige manier zou zijn fout in Apache..
Echter Apache draaid ook een paar websites.. ik heb sowieso paar duizend bezoekers en inlog pogingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als je dat allemaal hebt draaien wel ja wellicht. Als je echter van scratch begint... Maar het ging me vooral over het draaien van allemaal dat spul op een pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Staat bij jullie de Pilot app voor iOS op de Franse taal? Kan het ook niet meer terug zetten. Op 2 iPhones...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01

Kroontje

...

kraades schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:21:
Staat bij jullie de Pilot app voor iOS op de Franse taal? Kan het ook niet meer terug zetten. Op 2 iPhones...
Klopt, sinds versie 1.4.1 en de ontwikkelaar zou dit aanpassen in 1.4.2 die eigenlijk al had moeten uitkomen.. :/

https://www.domoticz.com/...6&t=3056&start=240#p63142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Dank je. Kan mogelijk ook vertraagd zijn door de Apple procedure.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
Normaal probeer ik alles zelf uit te zoeken, maar nu ben ik echt ten einde raad...
Ik heb 2 greenwave NS310-F Z-wave tussenstekker, maar ik krijg die langs geen kanten gekoppeld met m'n domoticz (Pi, met zwave stick). Wat doe ik verkeerd?
- Stick uit de Pi
- 1 x duwen, stick knippert
- 1x extra duwen knippert sneller
- 1x duwen voor includen tussenstekker
- stick weer in de Pi.
- wachten :-)

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
grote_oever schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:39:
Even een vraag tussen door. Sinds gisteren werkte mijn netatmo apparaten niet meer in Domoticz. Na wat zoeken kwam ik erachter dat de apparaten van mijn zwager en schoonvader nog wel werkten in Domoticz. Als ik bij mij gebruikte apparaten kijk dan zie ik dat alleen mijn netatmo apparaten sinds gisteren niet meer ge-update zijn. De rest update nog steeds. Tussen deze apparaten staan opeens ook mijn apparaten, maar met een nieuw ID. Nu zie ik bij apparaten opeens mijn netatmo apparatuur twee keer staan. 1tje die niet update en 1tje die nieuw is en wel update. Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren? Want de services van mijn zwager en die van mijn schoonvader is hetzelfde gebleven. Ik heb niks verandert sinds gisteren/eergisteren.
Vorige week heb ik bovenstaande gepost. Ik was benieuwd of iemand hier ook last van heeft? Vandaag heb ik weer al mijn netatmo devices op inactief staan, terwijl ze gewoon werken. Hardware van netatmo even openen en zonder wijzigingen opslaan lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedipipeau schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:27:
Normaal probeer ik alles zelf uit te zoeken, maar nu ben ik echt ten einde raad...
Ik heb 2 greenwave NS310-F Z-wave tussenstekker, maar ik krijg die langs geen kanten gekoppeld met m'n domoticz (Pi, met zwave stick). Wat doe ik verkeerd?
- Stick uit de Pi
- 1 x duwen, stick knippert
- 1x extra duwen knippert sneller
- 1x duwen voor includen tussenstekker
- stick weer in de Pi.
- wachten :-)

iemand enig idee?
welke Zwave stick heb je precies? Ik heb zelf een GEN5 van Aeon Labs.

Dat stukje: 1x extra duwen knippert sneller kan ik zelf zo niet plaatsen.
Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.