_trickster_ schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:07:
Ik heb zelf op kantoor al een tijdje Domoticz draaien met een Aeon Neo5 USB stick op een Raspberry Pi.
Schakelen gaat goed, maar het ophalen van de Energie data bijvoorbeeld volgensmij nog niet.
als ik alles op Polling Zet ( alle Devices ) krijg ik keurig mijn data binnen, maar er wordt helemaal niks gepushed.
De laatste 2 Hardware devices die ik heb aangeschaft zijn GreenWave PowerNode's die ook standaard een led-indicatie hebben als er al 2 minuten geen communicatie is tussen de Controller en de Node.
Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken zodat ik niet hoef te pollen, maar dat de devices gewoon keurig Pushen ?
Hier op een Aeon Labs gen 5 z-stick een Fibaro Dimmer 2 FGD-212 in gebruik.
Deze dimmer doet ook alleen verbruik sturen als polling aan staat.
De dimmer nu een weekje in gebruik en bevalt eigenlijk uitstekend! Er valt echt veel op in te stellen (dimbereik, functie vd knoppen, fase af of aansnijding enz enz).
Tijdens de eerste opstart kijkt ie wat voor verbruiker er aan hangt, dit werkt hier zeer goed.
Verbruikers zijn 3 led spots van max 5 watt/st.
Zonder dummyload heb ik geen geknipper oid en in Domoticz zie ik netjes het (gedimde) verbruik staan.
Van KAKU had ik ooit een inbouw dimmer gebruikt met fase aansnijding, hierdoor ging de trafo enorm brommen.
Nu met deze fibaro op fase afsnijding is het heerlijk stil