Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:05:
[...]

Inderdaad als je de link in je browser plakt en je krijgt een OK status dan is de switch dus omgezet maar gaat het ergens fout als hij op ON gaat. Staat er niets in de log vermeld als je dit uitvoert.
Jep. Was net een 2e edit aan het toevoegen. Krijg helaas dus "error: this is a read only sensor". :| Zal dus waarschijnlijk gewoon niet mogelijk zijn.

Wel vreemd dat je de mogelijkheid krijgt een on action te selecteren, maar vervolgens werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 15:42
radem205 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:05:
[...]

Ah dat geeft hoop! Zijn de inbouwdozen bij jou ook max. 40mm diep? En welke pulsdrukker van Gira heb je exact in gebruik?

Een alternatief is de Z-wave.me dimmer module, alleen vind ik daar geen reviews van. Ik heb een vermoeden dat deze niet zo goed presteert als een Qubino of een Fibaro dimmer.
Ik durf niet te zeggen hoe diep ze zijn (geen idee wat de standaard was in 1964) en ik heb er wat stucwerk voor zitten waardoor ik dus ook weer ongeveer 1 cm win.
Ik gebruik deze pulsdrukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duci schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:07:
[...]

Jep. Was net een 2e edit aan het toevoegen. Krijg helaas dus "error: this is a read only sensor". :| Zal dus waarschijnlijk gewoon niet mogelijk zijn.

Wel vreemd dat je de mogelijkheid krijgt een on action te selecteren, maar vervolgens werkt het niet.
Ja kan ook een virtuele switch toevoegen en daar een LUA/Bash script aan koppelen bij On Action.
In het script geef je dan het WOL commando. Wel opletten als je On Action gebruikt icm een script je nu meestal /// (3x een slash) gebruikt ipv 2. Hangt af of je op een oude of nieuwe versie werkt van Domoticz.

Of je doet het als onderstaand.

Voorbeeld reactie van Landry
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3335

Of je voegt het WOL commando toe aan een bestaande switch. As je bv IemandThuis gebruik zou je het daar ook in kunnen verwerken.

Er zijn vele wegen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 27-11-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
UltraSub schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:31:
Fibaro smoke sensors. Wel of niet als sirene te gebruiken? Kan ik die dingen met lua aan/uit zetten? Reacties op internet zeggen nee. Iemand in dit topic zegt ja met blockly heb ik het aan de gang. Resultaat: heel veel nee en een ja. :)
Zag trouwens dat v2 niet meer op 230V kan draaien in tegenstelling tot v1 :|
tcviper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:15:
[...]

Dat is de reden dat ik voor Nest Protect V2 ben gegaan, die hebben wel 230V aansluiting naast een accu en doen ook koolmonoxide.
tcviper schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:02:
[...]

Dat zeg ik dus net, sinds vorige maand zit dat wel in Domoticz en Fibaro kon dat al zowel Thermostaat als Protect ;)
Nee, dan heb je niet goed gelezen. Het is geen antwoord op mijn vraag. :)
Ik vraag of het mogelijk is om de alarmering van een Fibaro rookmelder aan te sturen, omdat het overgrote deel van reacties zegt dat het niet mogelijk is. Vervolgens kom jij met een verhaal dat je "daarom" voor een Nest Protect bent gegaan. Dat die 230V support heeft klopt, maar dat was een bijkomstigheid, de vraag of de Fibaro aan te sturen is is daarmee onbeantwoord.

Toch even gekeken naar mogelijkheden van de Nest. Want bij mijn weten is er nooit write support voor de API van de Protect geweest, en dus is het simpelweg niet mogelijk. (Ik heb een Protect hangen overigens).

De API van de thermostaat heeft op sommige functies wel write mogelijkheden, en die is dus aanpasbaar. Dat had ik ook al draaiend in Domoticz met een lua script. De thermostaat heb ik recent verkocht overigens, omdat het een baggerding is.

Om volledig te zijn, de api documentatie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
"devices": {
    "thermostats": {
        "peyiJNo0IldT2YlIVtYaGQ": {
        "device_id": "peyiJNo0IldT2YlIVtYaGQ",
        "locale": "en-US",
        "software_version": "4.0",
        "structure_id": "VqFabWH21nwVyd4RWgJgNb292wa7hG_dUwo2i2SG7j3-BOLY0BA4sw",
        "name": "Hallway (upstairs)",
        "name_long": "Hallway Thermostat (upstairs)",
        "last_connection": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "is_online": true,
        "can_cool": true,
        "can_heat": true,
        "is_using_emergency_heat": true,
        "has_fan": true,
        "fan_timer_active": true,
        "fan_timer_timeout": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "has_leaf": true,
        "temperature_scale": "C",
        "target_temperature_f": 72,
        "target_temperature_c": 21.5,
        "target_temperature_high_f": 72,
        "target_temperature_high_c": 21.5,
        "target_temperature_low_f": 64,
        "target_temperature_low_c": 17.5,
        "away_temperature_high_f": 72,
        "away_temperature_high_c": 21.5,
        "away_temperature_low_f": 64,
        "away_temperature_low_c": 17.5,
        "hvac_mode": "heat",
        "ambient_temperature_f": 72,
        "ambient_temperature_c": 21.5,
        "humidity": 40,
        "hvac_state": "heating",
        "where_id": "UNCBGUnN24..."
    }
    },
    "smoke_co_alarms": {
        "RTMTKxsQTCxzVcsySOHPxKoF4OyCifrs": {
        "device_id": "RTMTKxsQTCxzVcsySOHPxKoF4OyCifrs",
        "locale": "en-US",
        "software_version": "1.01",
        "structure_id": "VqFabWH21nwVyd4RWgJgNb292wa7hG_dUwo2i2SG7j3-BOLY0BA4sw",
        "name": "Hallway (upstairs)",
        "name_long": "Hallway Protect (upstairs)",
        "last_connection": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "is_online": true,
        "battery_health": "ok",
        "co_alarm_state": "ok",
        "smoke_alarm_state": "ok",
        "is_manual_test_active": true,
        "last_manual_test_time": "2015-10-31T23:59:59.000Z",
        "ui_color_state": "gray",
        "where_id": "UNCBGUnN24..."
    }
}

De enige calls die write doen zijn voor de thermostaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"fan_timer_active": true,
"target_temperature_f": 72,
"target_temperature_c": 21.5,
"target_temperature_high_f": 72,
"target_temperature_high_c": 21.5,
"target_temperature_low_f": 64,
"target_temperature_low_c": 17.5,
"hvac_mode": "heat",

De Protect heeft alleen read functies.

Verder nog even op het Domoticz forum gekeken, en inderdaad er is nu native support. Die native support zal echter nog steeds afhankelijk zijn van de api. En die api staat geen write call toe. Ook nog even de unofficial api bekeken, maar ook daar zit geen write in (vrij logisch ook, want die calls gaan nog steeds naar de officiële Nest api.)

En dat brengt me meteen bij mijn volgende probleem met de Nest line-up. Alleen aan te sturen via external api call. Ik wil lokaal kunnen aansturen. Ook als er geen internetverbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 14:01
Aah, correctie dan had ik je verkeerd begrepen :) Mijn fout!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:46:
[...]

Ja kan ook een virtuele switch toevoegen en daar een LUA/Bash script aan koppelen bij On Action.
In het script geef je dan het WOL commando. Wel opletten als je On Action gebruikt icm een script je nu meestal /// (3x een slash) gebruikt ipv 2. Hangt af of je op een oude of nieuwe versie werkt van Domoticz.

Of je doet het als onderstaand.

Voorbeeld reactie van Landry
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3335

Of je voegt het WOL commando toe aan een bestaande switch. As je bv IemandThuis gebruik zou je het daar ook in kunnen verwerken.

Er zijn vele wegen >:)
Dat wat Landry doet probeerde ik inderdaad, maar dan niet met een virtuele switch maar met een system alive checker.. Maargoed, in ieder geval bedankt. Ik ga er later weer mee stoeien. Vanavond eerst mijn Domoticz server migreren van mijn Rpi B naar B=, aangezien mijn RFXCOM binnen is en al mijn poorten bezet zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik heb de domoticz wiki voor presence detection, helaas loop ik vast op de cronjob (denk ik).

De cronjob staat op
*/10 * * * * /usr/bin/python /domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.88.2 22 10 120

Op dit moment zit ik thuis op wifi, dan moet hij aangeven dat ik thuis ben. Maar die status heeft hij in domoticz 2u geleden aangepast. (Na handmatige uitvoer van het .py bestand)

Als ik wifi uitzet, wordt hij na 120sec niet aangepast en blijft hij aangeven dat ik thuis ben.

In de log is te zien dat hij wel loopt, maar zie geen wijzigingen. Wat moet ik doen?

[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 27-11-2015 22:25 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duci schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:07:
[...]

Je bedoelt 1 schakelaar die WOL stuurt en waarvan de status aangepast wordt met een ping script?
Werkt hier perfekt voor zowel een Synology nas als een iMac.
Die iMac heeft me wat meer zorgen gekost om hem deftig wakker te krijgen (en te laten slapen) dan de nas. Nas was heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maomanna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:24:
Ik heb de domoticz wiki voor presence detection, helaas loop ik vast op de cronjob (denk ik).

De cronjob staat op
*/10 * * * * /usr/bin/python /domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.88.2 22 10 120

Op dit moment zit ik thuis op wifi, dan moet hij aangeven dat ik thuis ben. Maar die status heeft hij in domoticz 2u geleden aangepast. (Na handmatige uitvoer van het .py bestand)

Als ik wifi uitzet, wordt hij na 120sec niet aangepast en blijft hij aangeven dat ik thuis ben.

In de log is te zien dat hij wel loopt, maar zie geen wijzigingen. Wat moet ik doen?
Het Python deel heb ik er niet bij staan.
code:
1
*/5 * * * * /domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.88.2 22 10 120

is 22 wel de juiste IDX van de virtuele switch van je mobiel en is 192.168.88.2 het ip-adres van je mobiel en is dit een vast ip-adres.Als je telefoon geen vast ip-adres krijgt zal dit niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:15:
Vandaag bij SOS Black Friday aanbieding voor een RFXCOM-E +Rasp en toebehoren voor 120,95 euro en gratis verzending.

Als je toch al een RFXCom-E zou willen heb je voor 10 euro extra een complete set Raspberry B.
De Raspberry set zelf kun je altijd weer te koop aanbieden en zo de prijs van de RFXCOM drukken.
Wel opletten dat het niet de B+ versie is. Maar voor Domoticz ruim voldoende.

https://www.sossolutions....oticz-starter-rfxcom-e-2b

Inhoud pakket:

- Raspberry Pi model 2B 1024MB UK made met 4 USB poorten (Quad core)
- RFXCOM-E transceiver met USB kabel
- 8GB Micro SDHC kaartje met SD adapter voorgeinstalleerd met domoticz zie www.domoticz.com
- Behuizing , kleur naar keuze voor B+
- 2 Ampere 5V voeding
Is het handig om die WiFi Adapter bij te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotacom schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:02:
[...]

Is het handig om die WiFi Adapter bij te bestellen?
Hangt af hoe je dit wilt gebruiken. Wifi kan prima maar als je het bedraad kunt aansluiten geniet dat altijd de voorkeur. Minder kans op storingen en zeker icm Domotica wil je de kans op een verstoring altijd zo klein mogelijk houden,

In het begin ook met Wifi gedraaid en dat ging prima. Alleen nu alles bedraad aangesloten omdat ik och een netwerkaansluiting moest hebben in de meterkast voor de buitencamera dus direct een switch opgehangen en ook Domoticz voorzien van een netwerkkabel.

Alleen de aanbieding is inmiddels weer over dus hoop dat je de set gisteren al besteld had.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 28-11-2015 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19
Kroontje schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:13:
[...]

Post nog eens een screenshot zoals je het nu hebt?
beetje late reactie maar de hele week druk geweest met verbouwing van de keuken.
Nu weer even bezig met domoticz.

Dit is de blocky van m'n bewegingssensor
Ik blijf een error krijgen in de log van domoticz.

Afbeeldingslocatie: http://83.83.147.35/forumafbeeldingen/bewegingssensor.PNG

In m'n nieuwe keuken zit led verlichting met afstandbediening.
Iemand enig idee of deze door Domoticz (met een rxfcom-e) ondersteund wordt.
Google levert geen resultaten op helaas.

Afbeeldingslocatie: http://83.83.147.35/forumafbeeldingen/IMG_20151128_165417.jpg
Afbeeldingslocatie: http://83.83.147.35/forumafbeeldingen/IMG_20151128_165405.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:58:
[...]
In m'n nieuwe keuken zit led verlichting met afstandbediening.
Iemand enig idee of deze door Domoticz (met een rxfcom-e) ondersteund wordt.
Google levert geen resultaten op helaas.

[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt met RFXmngr kijken of de RFXCOM iets oppikt (RFXCOM even aan je PC hangen en dan dat programmaatje draaien). Als dat niet zo is kun je de afstandsbediening openmaken en kijken of je ergens iets ziet wat wijst op 433Mhz. Als dat zo is kun je hem nog opsturen naar RFXCOM, mogelijk dat zij hem aan de praat kunnen krijgen i.c.m. RFXCOM.

Al heeft het ding wel maar één knop voor zowel aan als uit. Dat is niet heel handig. Als de ontvanger het signaal mist en je drukt nog een keer, dan klopt de status in Domoticz qua aan/uit niet meer met de werkelijkheid. Misschien beter een KaKu setje ertussen zetten. Voor het dimgedeelte hebben ze ook wel oplossingen, kijk maar eens op hun site.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ComTech schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:58:
[...]

beetje late reactie maar de hele week druk geweest met verbouwing van de keuken.
Nu weer even bezig met domoticz.

Dit is de blocky van m'n bewegingssensor
Ik blijf een error krijgen in de log van domoticz.

Afbeeldingslocatie: http://83.83.147.35/forumafbeeldingen/bewegingssensor.PNG
Verander het eens naar
code:
1
2
If [A-F Beweging kamer = On] and [Var A-F bewegingsdetectie = "Off"]
Do Send notification blabla

al heb ik geen idee wat die variabele precies zou moeten doen

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 28-11-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beginneling voor wat betreft Domoticz (had/heb een ICS maar daar stap ik gaandeweg vanaf...).
Het lukt me al aardig om de KaKu schakelingen in te regelen. Dat is het punt niet zo.
Ik heb deze draad aardig doorgelezen, maar kan niet achterhalen hoe ik mij weerstation Davis Vue (via USB) levendig krijg op Domoticz. Het draait op een Synology servertje.
Iemand een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
Even een vraag tussen door. Sinds gisteren werkte mijn netatmo apparaten niet meer in Domoticz. Na wat zoeken kwam ik erachter dat de apparaten van mijn zwager en schoonvader nog wel werkten in Domoticz. Als ik bij mij gebruikte apparaten kijk dan zie ik dat alleen mijn netatmo apparaten sinds gisteren niet meer ge-update zijn. De rest update nog steeds. Tussen deze apparaten staan opeens ook mijn apparaten, maar met een nieuw ID. Nu zie ik bij apparaten opeens mijn netatmo apparatuur twee keer staan. 1tje die niet update en 1tje die nieuw is en wel update. Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren? Want de services van mijn zwager en die van mijn schoonvader is hetzelfde gebleven. Ik heb niks verandert sinds gisteren/eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
tozzke schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:06:
[...]

Verander het eens naar
code:
1
2
If [A-F Beweging kamer = On] and [Var A-F bewegingsdetectie = "Off"]
Do Send notification blabla

al heb ik geen idee wat die variabele precies zou moeten doen
moet een variable niet een getal zijn? dus 0 of 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

hendrik12345678 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:15:
[...]

moet een variable niet een getal zijn? dus 0 of 1
Als je hem een Integer maakt wel, ik neem aan dat hij als String staat, dan is het tekst ;)

edit:

ben er wel achtergekomen dat wanneer je een string-variabele hebt, deze niet meer dan 1 woord als waarde kan hebben. Je wordt dus gedwongen om er 1 woord van de maken, bijv iets als "te_hoog".

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 28-11-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:26:
Ik ben een beginneling voor wat betreft Domoticz (had/heb een ICS maar daar stap ik gaandeweg vanaf...).
Het lukt me al aardig om de KaKu schakelingen in te regelen. Dat is het punt niet zo.
Ik heb deze draad aardig doorgelezen, maar kan niet achterhalen hoe ik mij weerstation Davis Vue (via USB) levendig krijg op Domoticz. Het draait op een Synology servertje.
Iemand een tip?
Ik heb hem niet maar als ik kijk naar: Hardware, dan kan je bij type kiezen voor: Davis Vantage Weather Station USB kiezen. Lijkt me toch the wat to go....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
MikeOO schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:16:
[...]

Het Python deel heb ik er niet bij staan.
code:
1
*/5 * * * * /domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.88.2 22 10 120

is 22 wel de juiste IDX van de virtuele switch van je mobiel en is 192.168.88.2 het ip-adres van je mobiel en is dit een vast ip-adres.Als je telefoon geen vast ip-adres krijgt zal dit niet werken.
22 is idd mijn idx, en 88.2 het statische ip van mn tel.

Heb inmiddels mn probleem gevonden.
Het zat m in mta die niet was geinstalleerd.
Heb postfix geinstalleerd en de pi herstart en nu werkt t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Heb 3 starterssetjes van Kaku ingeleerd met timers etc. Alleen nu heb ik toch maar voor het gemak mocht het niet werken zo'n 16 kanaals afstandsbediening erbij gekocht ipv 3 van die losse. Moet ik deze nu weer opnieuw aanmelden of en dan het hele handeltje weer in Domoticz instellen of kan dat ook zonder verlies van instellingen in Domoticz? Hoop toch het laatste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:54
Je zult of de afstandsbediening moeten inleren in Domoticz en dan de schakelaars via blockly, lua of evt master-slave setting laten sturen, of de schakelaars de nieuwe afstandsbediening leren, maar dan weet Domoticz niet dat een schakelaar aan is. Ik kan diverse lampen idd niet schakelen als Domoticz niet (meer) lopt, echter het loopt u al een jaar als een zonnethe, en voor die tijd miste ik met een losse afstandsbediening van Kaku meer schakelmomenten dan nu met Domoticz en de rfxcom.

Dat is dan weer het voordeel van Zwave, 2-weg verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bedoeling is, als Domoticz niet werkt om wat voor reden dan ook, dat ik met deze afstandsbediening alles nog kan schakelen. Dus als jouw goed begrijp moet ik dan dus alles opnieuw gaan instellen want anders kan ik niet schakelen met dit ding ZONDER Domoticz???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, je hoeft in Domoticz niets te doen, de afstandsbediening inleren op de ontvangers werkt ook. Nadeel is dat Domoticz dan niet weet wat de stand van de schakelaar is.

Als je de afstandsbediening alleen gebruikt als Domoticz eruit ligt, is dat natuurlijk niet echt een probleem lijkt me.

Als je starterssets hebt met draaiwieltjes (bestaan die nog?), wordt het in zijn geheel een lastig verhaal, dan moet je als je tussen setjes wisselt ook op de afstandsbediening met het wieltje draaien, ook dat lijkt me echter niet zo'n probleem als het alleen nodig is als Domoticz eruit ligt.

Nogmaal, bij mij ligt Domoticz er nagenoeg niet uit.

[ Voor 37% gewijzigd door janne_nl op 28-11-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn zonder wieltjes....Maar als ik de afstandsbediening inleer op de schakelaars krijgen de schakelaars toch een andere code en dan werkt Domoticz toch niet meer om ze aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe het nou maar. Dit is echt 'the way to go' :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Normaal kunnen de schakelaars ik dacht zo'n 6 verschillende zenders hanteren, moet je even op de Kaku site kijken bij de betreffende switch.

1 keer kort op het schakelaar leer knopje drukken (led gaat knipperen) en dan de gewenste toets op de ab indrukken. Het leerknopje indrukken tot de led gaat knipperen wist alles.

Probeer het even bij 1 switch als je het niet vertrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:38:
[...]

Ik heb hem niet maar als ik kijk naar: Hardware, dan kan je bij type kiezen voor: Davis Vantage Weather Station USB kiezen. Lijkt me toch the wat to go....
Bedoelt-ie niet de applicatie settings?
Ik probeer ook Davis op te starten en kom niet verder dan de hardware opzetten (tenzij dat nog niet goed staat). Heb op het forum gekeken en las dat er wat problemen waren v/d zomer met de standaard versie en dat werd opgelost door gebruik van de beta versie.
Is er geen handleiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van het Davis weerstation is opgelost door hem te rebooten.
Alle weerwaardes lopen nu keurig door in de tabellen. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:47:
[...]

Je bedoelt 1 schakelaar die WOL stuurt en waarvan de status aangepast wordt met een ping script?
Werkt hier perfekt voor zowel een Synology nas als een iMac.
Die iMac heeft me wat meer zorgen gekost om hem deftig wakker te krijgen (en te laten slapen) dan de nas. Nas was heel makkelijk.
Ja, dat wil ik inderdaad maken. Kun je misschien vertellen hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:18:
Doe het nou maar. Dit is echt 'the way to go' :)
Het???? Was is het? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
'Het' is de schakelaar(s) de afstandsbediening in laten leren.
Je kunt 1 knop voor meerdere schakelaars gebruiken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was een directe reactie op het bericht voor jouw reactie.

Gewoon de afstandsbediening inleren op de schakelaars en als je Domoticz eruit ligt, kun je gewoon met de afstandsbediening de schakelaars alsnog bedienen. Ik heb dit bij m'n schoonouders ook zo gedaan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 13:47

martjah

Appel

Ik wil hier een vraag tussendoor droppen waarop ik geen antwoord kan vinden.
Als alles doorgaat, dan heb ik binnenkort een plug-in hybride auto voor de deur staan waarvoor ik een aansluiting moet maken om hem op te kunnen laten (gewoon stopcontact). Deze wil ik op de oprit maken waar de auto komt te staan. Maar dit stopcontact wil ik niet 24/7 van stroom voorzien om misbruik te voorkomen. De auto heeft een eigen wifi netwerk, deze logt NIET in op mijn wifi netwerk, maar is stand alone. Onder het motto automatiseren wil ik het schakelen van het stopcontact ook automatiseren.

Mijn Domoticz kastje heeft een wifi dongle erin zitten die nu niet wordt gebruikt en kan dus het wifi van de auto detecteren. Het stroomverbruik ga ik meten met de Owl CM180 en ik heb nog 1 aansluiting vrij op een ACM-3500 in de tuin.

Nu wil ik een schakeling maken:
If "Wifi auto" = on & "GSM Mart" = On
Do "stopcontact oprit" = on
Elseif "Wifi auto" = off OR "GSM Mart" = off
Do "stopcontact oprit" = off

De telefoondetectie is al werkend (i.v.m. kerstboomschakeling, verwarming en radio voor de katten).
Alleen ik zoek iemand die mij in de juiste richting kan sturen om het wifi netwerk detectie stukje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:25:
[...]

Het was een directe reactie op het bericht voor jouw reactie.

Gewoon de afstandsbediening inleren op de schakelaars en als je Domoticz eruit ligt, kun je gewoon met de afstandsbediening de schakelaars alsnog bedienen. Ik heb dit bij m'n schoonouders ook zo gedaan.
Dus .... ik kan zowel de oude als nieuwe afstandsbediening schakelen waarbij als ik het goed begrijp als ik met de nieuwe schakel Domoticz niks zal signaleren omdat Domoitcz is ingeleerd met de oude die bij de starterset meekomen? Als ik dus wil dat Domoticz zal reageren op de nieuwe afstandsbediening moet ik Domoticz opnieuw met deze moeten inleren?

Overigens schakelen de originele Kaku's voorbeeldig met de RFXCom. Veeeeel beter dan die goedkope vd Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:56
martjah schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:27:
Ik wil hier een vraag tussendoor droppen waarop ik geen antwoord kan vinden.
[...]
Alleen ik zoek iemand die mij in de juiste richting kan sturen om het wifi netwerk detectie stukje te maken.
Op Debian gebruik ik iw. Afhankelijk van waar je domoticz op draait zal je mogelijk een andere toolset kunnen gebruiken.
Matchen kan je op mac adres, eventueel kan je nog proberen te verbinden om ervoor te zorgen dat je buren niet je mac adres clonen en bij jou komen tanken.

Command line:
iw dev wlan0 scan | grep '88:dc:96:1f:b3:1a'

Ik heb geen idee hoeveel je op weg geholpen wilt worden maar heb even de moeite genomen een (perl) scriptje van mij aan te passen naar jouw wens.
Pastebin: http://pastebin.com/6T4CyX5W

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Raymond P schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:07:
[...]

Op Debian gebruik ik iw. Afhankelijk van waar je domoticz op draait zal je mogelijk een andere toolset kunnen gebruiken.
Matchen kan je op mac adres, eventueel kan je nog proberen te verbinden om ervoor te zorgen dat je buren niet je mac adres clonen en bij jou komen tanken.

Command line:
iw dev wlan0 scan | grep '88:dc:96:1f:b3:1a'

Ik heb geen idee hoeveel je op weg geholpen wilt worden maar heb even de moeite genomen een (perl) scriptje van mij aan te passen naar jouw wens.
Pastebin: http://pastebin.com/6T4CyX5W
Heel erg bedankt! Dit ga ik eens proberen. Ik draai op een Raspberry Pi met standaard Domoticz image. Voor mijn werk maak ik de dingen altijd in Powershell, alleen daar heb je zo weinig aan op Linux. Ik had dit stukje gemaakt om te beginnen. Het is vooral veel zoeken naar de juiste commando's etc. en dan nog niet te spreken over de netheid. Dit was wat ik tot nu toe had op een uur tijd O+ (Linux leek):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/bash
Domoticzserver = "192.168.0.204"
DeviceIDAuto = "999"

iwlist wlan0 scan | grep Immagetu_GSM

if [ $? -eq 0 ]
then
  echo "Auto aanwezig"
else
  echo "Auto NIET aanwezig"
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De basis heb je dus al. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn vader had nog een draadloze contactdoos liggen van Mandolyn (3085 heet de set, ontvanger is de FSD-200, komt van de Lidl volgens mij).
Iemand enig idee hoe die aan te sturen is met de RFXcom module?. Hij werkt op de juiste frequentie iig!.

Welk protocol moet ik selecteren, of moet ik de AB gebruiken om hem te learnen ? (die ligt nog bij mijn ouders namelijk ;)).

Edit:
Probeer ook Weather Underground toe te voegen, maar ik blijf de volgende foutmelding houden:
2015-11-29 21:48:30.002 Error: WUnderground: Error: No cities match your search query

Je moet bij Locatie toch gewoon de ID invoeren van de betreffende station welke je wilt monitoren?.
Bijvoorbeeld:
http://www.wunderground.c...on/dashboard?ID=INORTHHO7
INORTHHO7
Edit: je moet je plaatsnaam invullen dus 8)7.

[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 29-11-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ik had je script geprobeerd werkend te krijgen maar ik kreeg wat driver issues. Blijkt aan de chipset van de dongle te liggen.

Bij iw list kreeg ik deze melding:
nl80211 not found.

Ik heb echter de RTL8188CUS chipset en kreeg het niet voor elkaar om het wel werkend te krijgen.

Nog maar even verder gepongeld met mijn eigen creatie en heb nu een werkend iets :)

Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/bash

iwlist wlan0 scan | grep Immagetu_GSM1

if [ $? -eq 0 ]
then
  echo "De auto is er :). We gaan kijken of we iets moeten doen bij Domoticz"
    curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=devices&rid=451" | grep '"Status" : "On",'
        if [ $? -eq 0 ]
            then
                echo "De auto stond al op de oprit."
            else 
                echo "Aha, de auto staat pas net op de oprit"
                curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=451&switchcmd=On"
        fi
else
  echo "De auto is weg. We gaan kijken of we iets moeten doen bij Domoticz"
    curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=devices&rid=451" | grep '"Status" : "Off",'
        if [ $? -eq 0 ]
            then
                echo "We gaan niks doen, hij was al weg"
            else 
                echo "ah....de auto was er net nog, maar nu niet meer, dus de schakelaar gaat nu uit"
                curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=451&switchcmd=Off"
        fi
fi

Deze week nog een keer kijken om er variabelen in te stoppen en dan mag de auto komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
martjah schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:09:
[...]

Ik had je script geprobeerd werkend te krijgen maar ik kreeg wat driver issues blijkbaar. Blijkt aan de chipset van de dongle te liggen.

Bij iw list kreeg ik deze melding:
nl80211 not found.

Ik heb echter de RTL8188CUS chipset en kreeg het niet voor elkaar om het wel werkend te krijgen.

Nog maar even verder gepongeld met mijn eigen creatie en heb nu een werkend iets :)

Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/bash

iwlist wlan0 scan | grep Immagetu_GSM1

if [ $? -eq 0 ]
then
  echo "De auto is er :). We gaan kijken of we iets moeten doen bij Domoticz"
    curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=devices&rid=451" | grep '"Status" : "On",'
        if [ $? -eq 0 ]
            then
                echo "De auto stond al op de oprit."
            else 
                echo "Aha, de auto staat weer op de oprit"
                curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=451&switchcmd=On"
        fi
else
  echo "De auto is foetsie. We gaan kijken of we iets moeten doen bij Domoticz"
    curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=devices&rid=451" | grep '"Status" : "Off",'
        if [ $? -eq 0 ]
            then
                echo "We gaan niks doen, hij was al weg"
            else 
                echo "ah....de auto was er net nog, maar nu niet meer, dus de schakelaar gaat nu uit"
                curl "http://192.168.0.204:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=451&switchcmd=Off"
        fi
fi

Deze week nog een keer kijken om er variabelen in te stoppen en dan mag de auto komen :+
iw kan je vervangen met iwlist (wat jij gebruikt). ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

ah.... ik had dat geprobeerd, maar dus niet helemaal goed gedaan.
Evengoed bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Geen probleem. ;)
Tortelli schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:59:

Edit:
Probeer ook Weather Underground toe te voegen, maar ik blijf de volgende foutmelding houden:
2015-11-29 21:48:30.002 Error: WUnderground: Error: No cities match your search query

Je moet bij Locatie toch gewoon de ID invoeren van de betreffende station welke je wilt monitoren?.
Bijvoorbeeld:
http://www.wunderground.c...on/dashboard?ID=INORTHHO7
INORTHHO7
Edit: je moet je plaatsnaam invullen dus 8)7.
Als je een Private Weather Station wilt gebruiken dan prefix je: 'pws:'
In jouw geval dus pws:INORTHHO7

[ Voor 95% gewijzigd door Raymond P op 30-11-2015 00:39 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52
Iemand hier goede ervaring met Imperihome ?

Ik heb netjes alles geïnstalleerd zoals in de wiki staat (link)
Tijdens installatie geen error's

Maar de service wil niet starten.
Hij geeft netjes aan:[ ok ] Starting plack server: MyDomoAtHome.
Maar vervolgens doet hij niets, zelf geen error.
Wil ik de service stoppen dan geeft hij een dat de service niet bestaat, dus kan ik vanuit gaan dat hij niet gestart word.

In mijn config.yml heb het juiste ip ingevuld.
En in MyDomoAtHome.sh staat de home dir ook goed ingesteld.

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Gisteren voor het eerst met blocky gespeeld. Gezorgd dat een virtuele schakelaar tussen zonsondergang en zonsopkomst de TV, NAS en lichten aanzet, maar tussen zonsopkomst en zonsondergang alleen TV en NAS. Best een geinig oefeningetje. Ook nog wel eea geleerd over mijn nieuwe RFXCOM, bijvoorbeeld dat je niet in dezelfde seconde meerdere schakelaars moet willen schakelen (eurodomest, geen idee of KAKU daar ook last van heeft. :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2yltjig.jpg

Daarnaast wilde ik ook dat de lichten uit zichzelf aan gaan als het donker wordt en de TV aan staat. Eerst had ik dat gedaan bij zonsondergang, maar dan zit je het laatste kwartiertje toch wel erg in het donker. Je kunt in blocky niet rekenen met tijden, daarom een "IS_DONKER" virtuele switch aangemaakt, die niets doet, behalve op "on" schieten met een timer 15 minuten voor zonsondergang. Nu heb ik de lichten daarop geschakeld:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/orpizo.jpg

Best geinig. :P Ga nog even experimenteren met het schakelen van de lichten op basis van zonnekracht. Ik heb een weatherunderground station in Domoticz, en zie dat het vrij donker is als de zonnekracht onder de 10 watt komt, en wil eens kijken of schakelen op basis daarvan werkt. Zou eigenlijk een schemersensor moeten kopen, maar daar heb ik nog geen zin in. :+

Wil daarnaast eigenlijk nog wat zaken automatiseren (licht in de wc op 20% als beweging op overloop tussen 23:00u en 5:45u, maar daar zal ik motion sensors voor moeten aanschaffen. De deursensors vind ik lelijk, dus ga denk ik maar voor het model dat je in een wanddoos in moet bouwen. Moet ik natuurlijk wel weer wanddozen gaan boren. B| Of zijn er nog andere types?

[ Voor 23% gewijzigd door Duci op 30-11-2015 08:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Net gezien op het Domoticz forum:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:39:
Members only:
Ga je trouwens geen problemen krijgen als je er meer dan 3 koopt. Ik dacht dat de Cresta's maar op drie verschillende kanalen kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:00:
[...]
Ga je trouwens geen problemen krijgen als je er meer dan 3 koopt. Ik dacht dat de Cresta's maar op drie verschillende kanalen kunnen werken.
Nee, ze hebben sowieso allemaal verschillende ID's. Ook zullen ze niet allemaal op hetzelfde moment hun updates versturen, dus dat je maar 3 kanalen hebt loopt in de praktijk wel los denk ik. Ze versturen volgens mij elke minuut? Dus bij 3 kanalen heb je dan al aardig wat spreiding.
Tenzij je er echt een stuk of 10 ofzo in je woning zet, dan heb je wel kans op 'botsingen' in het 433Mhz verkeer.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Members only:
Waarvoor dank, heb er meteen één besteld ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Members only:
_/-\o_ _/-\o_

Ik heb er ook eentje besteld. Ben wel benieuwd wat voor verschillen deze meet met het weerstation een paar km verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:39

Edd

Eentje maar? Ik heb er gelijk 2 besteld.. Zijn die Freebees toch nog ergens goed voor ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
Shit hij is nu uitverkocht

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 15:42
Echt waar, zit te twijfelen of ik er 2 of 3 Cresta's neem. Wil afrekenen, zijn ze alweer uitverkocht!!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb intussen 5 tx320's hangen/staan. Geen problemen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loyske schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:15:
Echt waar, zit te twijfelen of ik er 2 of 3 Cresta's neem. Wil afrekenen, zijn ze alweer uitverkocht!!!! 8)7
Dan had ik waarschijnlijk de laatste 3..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:
Bedankt voor de tip! Voor iedere verdieping in huis er 1 besteld. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Edd schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:07:
Eentje maar? Ik heb er gelijk 2 besteld.. Zijn die Freebees toch nog ergens goed voor ;)
Ja, had eigenlijk niet per se een heel dringend doel voor het ding, maarja.. die bedenken we wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Net besteld dus wel weer voorraad ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29
Steeds te laat.

Hier alweer "spoedig verwacht" :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
janne_nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:19:
Ik heb intussen 5 tx320's hangen/staan. Geen problemen tot nu toe
Hier idem ditto.
En geen probleem met bereik op zolder of in het schuurtje. ;)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Zojuist als test een Gira dubbele pulsschakelaar ontvangen. Blijkt deze ruim 3cm diep te zijn, waardoor in combinatie met de Fibaro dimmer 2 module het never nooit gaat passen in mijn 40mm diepe inbouwdozen. Een optie is om een enkele pulsschakelaar te gebruiken (deze zijn minder diep).

Zijn er mensen die wellicht tips hebben om toch de verlichting via domotica te kunnen schakelen?
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een normale lichtschakelaar i.c.m. een domotica-dimmer (qubino of fibaro)?

Ik zou het namelijk erg jammer vinden als ik domotica niet kan toepassen door dit 'lullige' probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 15:26
Misschien dat de wallc-s van zwave.me iets voor je is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Duci schreef op maandag 30 november 2015 @ 08:05:
Gisteren voor het eerst met blocky gespeeld. Gezorgd dat een virtuele schakelaar tussen zonsondergang en zonsopkomst de TV, NAS en lichten aanzet, maar tussen zonsopkomst en zonsondergang alleen TV en NAS. Best een geinig oefeningetje. Ook nog wel eea geleerd over mijn nieuwe RFXCOM, bijvoorbeeld dat je niet in dezelfde seconde meerdere schakelaars moet willen schakelen (eurodomest, geen idee of KAKU daar ook last van heeft. :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2yltjig.jpg

[...]
de Else if zal alleen nooit activeren omdat Domoticz de tijden bekijkt van en tot middernacht. Heb je een actie die middernacht overschrijdt, moet je dus OR gebruiken ipv AND ;)
Zie ook: tozzke in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als ik een lua script heb, bijvoorbeeld een time script. Als dat Domoticz variabelen gebruikt kun je niet snel testen op de commandline met "lua script_time_foo.lua". Dat script zal dan kapot lopen doordat de variabelen niet bestaan. Is er een mogelijkheid om ad-hoc een script via Domoticz af te trappen die ik over het hoofd zie? Dus dat Domoticz het script aftrapt, maar wel op verzoek, zodat je niet een minuut hoeft te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je bedoelt ieta als een bash script en json?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gewoon, een lua in de lua directory van Domoticz, whatever er in staat :)
Simpele syntax check is geen probleem zolang er geen variabelen in staan. Zodra die er in staan krijg je dit:
code:
1
2
pi@domoticz ~/domoticz/scripts/lua $ lua script_time_nomotion.lua 
lua: script_time_nomotion.lua:8: attempt to index global 'uservariables' (a nil value)

En dat script werkt gewoon perfect als Domoticz het aftrapt. En dus zoek ik een manier om dit door Domoticz te laten doen.

1. Het is irritant dat je zo niet even snel de werking van een script kunt testen.
2. Het is zo niet mogelijk om Gitlab een continuous integration af te laten trappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
UltraSub schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:27:
Gewoon, een lua in de lua directory van Domoticz, whatever er in staat :)
Simpele syntax check is geen probleem zolang er geen variabelen in staan. Zodra die er in staan krijg je dit:
code:
1
2
pi@domoticz ~/domoticz/scripts/lua $ lua script_time_nomotion.lua 
lua: script_time_nomotion.lua:8: attempt to index global 'uservariables' (a nil value)

En dat script werkt gewoon perfect als Domoticz het aftrapt. En dus zoek ik een manier om dit door Domoticz te laten doen.

1. Het is irritant dat je zo niet even snel de werking van een script kunt testen.
2. Het is zo niet mogelijk om Gitlab een continuous integration af te laten trappen ;)
Dat is irritant inderdaad. Eigenlijk vind ik heel lua irritant, mja.

Een weg eromheen is een _device_ script te maken en die te koppelen aan een virituele push on button.
Lua wordt gelijk gerunt voor devices.
Maar dat is ook niet altijd handig.

Je lua wrappen lijkt wel te werken:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
luaDir = "/opt/domoticz/scripts/lua"
myName = 'script_device_wrapper'
domoSwitchname = 'luatrigger'

package.path =  luaDir .. "/?.lua; " .. package.path;

if (devicechanged[domoSwitchname] == 'On') then

p = io.popen('find '.. luaDir ..' -name "*.lua" -exec basename \\{} .lua \\; ')

for script in p:lines() do
        if not string.find(myName, script) then

print(script)
            require(script)
        end
    end

else
    commandArray = {}
    return commandArray
end

Met gotcha: commandArray wordt hier waarschijnlijk meerdere malen opnieuw defined dus alleen de laatste zal naar domoticz gestuurd worden.
domoSwitchname is een virituele push on button. Met 1 druk op de knop alles runnen dus.
Je kan natuurlijk ook maar 1 script wrappen maar ik was benieuwd of ik de hele dir kon pakken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Raymond P schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:23:
[...]

Dat is irritant inderdaad. Eigenlijk vind ik heel lua irritant, mja.

Een weg eromheen is een _device_ script te maken en die te koppelen aan een virituele push on button.
Lua wordt gelijk gerunt voor devices.
Maar dat is ook niet altijd handig.

Je lua wrappen lijkt wel te werken:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
luaDir = "/opt/domoticz/scripts/lua"
myName = 'script_device_wrapper'
domoSwitchname = 'luatrigger'

package.path =  luaDir .. "/?.lua; " .. package.path;

if (devicechanged[domoSwitchname] == 'On') then

p = io.popen('find '.. luaDir ..' -name "*.lua" -exec basename \\{} .lua \\; ')

for script in p:lines() do
        if not string.find(myName, script) then

print(script)
            require(script)
        end
    end

else
    commandArray = {}
    return commandArray
end

Met gotcha: commandArray wordt hier waarschijnlijk meerdere malen opnieuw defined dus alleen de laatste zal naar domoticz gestuurd worden.
domoSwitchname is een virituele push on button. Met 1 druk op de knop alles runnen dus.
Je kan natuurlijk ook maar 1 script wrappen maar ik was benieuwd of ik de hele dir kon pakken.
Hmm, interessant.
Ff snel je code gerund, die blijft al die scripts loopen. Domoticz moeten herstarten :)
Ik zie even niet waarom die blijft loopen :?

Doh.. 8)7 |:(
typo in script naam en include zichzelf natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 30-11-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
UltraSub schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:47:
[...]
Hmm, interessant.
Ff snel je code gerund, die blijft al die scripts loopen. Domoticz moeten herstarten :)
Ik zie even niet waarom die blijft loopen :?
Hij runt alle scripts in de dir. Vandaar de variabele myname. Ik wist niet hoe ik die automagisch kon krijgen in lua.

Als die var niet overeen komt met de naam waaronder je hem hebt opgeslagen (exclusief .lua) dan runt hij zichzelf. En dan heb je je loop.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Raymond P schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:52:
[...]

Hij runt alle scripts in de dir. Vandaar de variabele myname. Ik wist niet hoe ik die automagisch kon krijgen in lua.

Als die var niet overeen komt met de naam waaronder je hem hebt opgeslagen (exclusief .lua) dan runt hij zichzelf. En dan heb je je loop.
Ik zag het toen ik de edit tikte en uit wilde leggen waarom ik dacht dat het gebeurde. Ik check het nog eens en zie mijn typo. :+

Nu nog een manier om returncodes af te vangen, maar dit is promising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je kan na elke require var commandarray opvangen en wegschrijven naar een andere var en na de loop alsnog een complete commandarray naar domoticz sturen.
Of printen of whatever natuurlijk.

Ik zag in de broncode van domoticz niet echt een andere manier om te doen wat jij wilt.
Maar ik zag wel een thread die ervoor zorgt dat lua scripts niet langer dan 60 seconden runnen. :p

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik ga hier eens rustig over nadenken. Loop als ik dit aan de gang krijg nog wel tegen wat andere zaken aan. Bedankt voor het idee, kan ik wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Iemand ervaring met het mindergas script? Ik krijg het namelijk hier niet aan de gang middels Cron. Ik heb beide scripts getest, en als ik deze via de commandline gebruik, werkt het prima. Wanneer ik het in Cron zet, krijg ik de volgende foutmelding, en komt er dus geen entry bij:

code:
1
HTTP/1.1 422 Unprocessable Entity

Op de site staat de volgende uitleg omtrent deze fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
422 Unprocessable Entity 
Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.

Echter, ik heb sowieso geen entry erin staan voor vandaag (als ik test, haal ik de entry er gelijk weer uit), en aangezien de meterstand volgens mij netjes gelezen wordt, kan het dus niet zo zijn dat hij kleiner dan de dag ervoor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Upper schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:32:
Iemand ervaring met het mindergas script? Ik krijg het namelijk hier niet aan de gang middels Cron. Ik heb beide scripts getest, en als ik deze via de commandline gebruik, werkt het prima. Wanneer ik het in Cron zet, krijg ik de volgende foutmelding, en komt er dus geen entry bij:

code:
1
HTTP/1.1 422 Unprocessable Entity

Op de site staat de volgende uitleg omtrent deze fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
422 Unprocessable Entity 
Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.

Echter, ik heb sowieso geen entry erin staan voor vandaag (als ik test, haal ik de entry er gelijk weer uit), en aangezien de meterstand volgens mij netjes gelezen wordt, kan het dus niet zo zijn dat hij kleiner dan de dag ervoor is.
Als je die van mij gebruikt, dat is mij een beetje onduidelijk, dan moet je even controleren of je ook een entry voor gisteren hebt. Dat script gaat er namelijk vanuit dat je hem tussen 0.00u en 1.00u draait en trekt daar dan één dag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:35:
[...]

Als je die van mij gebruikt, dat is mij een beetje onduidelijk, dan moet je even controleren of je ook een entry voor gisteren hebt. Dat script gaat er namelijk vanuit dat je hem tussen 0.00u en 1.00u draait en trekt daar dan één dag af.
En blijkbaar is het weer zoiets simpels:)
Eindelijk werkt het, ben aardig in de war gebracht denk ik door het feit dat het script gisteren niet gelopen heeft, en ook na testen van het script werkte het niet. Nu werkt het wel via Cron, dus ga er vanuit dat het nu blijft werken. Thnx voor het script en je snelle reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upper schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:08:
[...]

En blijkbaar is het weer zoiets simpels:)
Eindelijk werkt het, ben aardig in de war gebracht denk ik door het feit dat het script gisteren niet gelopen heeft, en ook na testen van het script werkte het niet. Nu werkt het wel via Cron, dus ga er vanuit dat het nu blijft werken. Thnx voor het script en je snelle reply.
Geen probleem. Je moet nog even controleren hoe laat je meestal je gas update krijgt in Domoticz. Dat hoeft niet altijd op het hele uur te zijn. Je wilt je tijd in cron na die update hebben.

Dus stel, jou update komt 6 minuten over elk uur binnen, dus 0:06, 1:06, 2:06 etc. Zet hem dan gewoon ergens om 0:40 of zoiets. Op die manier neem je ook je gasverbruik van 23:00 tot 0:00 mee. Hoe weinig dat ook zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Laatst online: 06-10 15:55
Ik heb een goedkoop setje Eurodomest schakelaars gekocht. (de set van de Action). Daarbij gebruik ik de KAKU (AYCT-102) afstandbediening.

Ik heb de Eurodomest schakelaar via Domoticz ingesteld op een ARC code. (werkt ook als ik de schakelaar via Domoticz aan/uit schakel)

Knop 1 van de afstandbediening heb ik ingeleerd via Domoticz en ingesteld als slave van de Eurodomest schakelaar. Als ik nu op de afstandbediening druk, gaat in het dashboard van domoticz de Eurodomest schakelaar op ‘On’, de fysieke schakelaar blijft echter uit staan.

Zou deze setup moeten werken?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
Beefhead schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:07:
Ik heb een goedkoop setje Eurodomest schakelaars gekocht. (de set van de Action). Daarbij gebruik ik de KAKU (AYCT-102) afstandbediening.

Ik heb de Eurodomest schakelaar via Domoticz ingesteld op een ARC code. (werkt ook als ik de schakelaar via Domoticz aan/uit schakel)

Knop 1 van de afstandbediening heb ik ingeleerd via Domoticz en ingesteld als slave van de Eurodomest schakelaar. Als ik nu op de afstandbediening druk, gaat in het dashboard van domoticz de Eurodomest schakelaar op ‘On’, de fysieke schakelaar blijft echter uit staan.

jij moet dummy's maken met ARC

en dan dit commando gebruiken
sudo /home/pi/433Utils/RPi_utils/./codesend 4732459

laatste code moet je veranderen in je eigen nummer

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Iemand bekend met hoe je het laatste KAKU setje van de lidl(silvercrest 113854) werkend kunt krijgen onder Domoticz? Domoticz zegt dat het een lightning 4 signaal is en dat deze 4 verschillende codes verstuurd bij het commando " aan" maar als ik deze 4 allemaal inleer reageert mijn schakelaar op geen van deze.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vleesjus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:39:
Iemand bekend met hoe je het laatste KIKA setje van de lidl(silvercrest 113854) werkend kunt krijgen onder Domoticz? Domoticz zegt dat het een lightning 4 signaal is en dat deze 4 verschillende codes verstuurd bij het commando " aan" maar als ik deze 4 allemaal inleer reageert mijn schakelaar op geen van deze.
Terugbrengen en wat fatsoenlijks halen (KlikAanKlikUit APA3-1500R setje bijv.). Zo'n KaKu setje is maar 15-18 euro ofzo, dat werkt stukken beter dan het gepruts met zo'n goedkoop setje van de Lidl. Of ga naar de Action en koop daar een setje Eurodomest (€9,99), al gaat mijn voorkeur toch uit naar KaKu i.v.m. betere ontvangst naar mijn idee.

offtopic:
KIKA is wat anders overigens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Typfoutje 7(8)7

Maar ik had dit setje een paar weken geleden gekocht voor ik van plan was om uberhaupt iets met domoticz te gaan doen (iets met impulsaankopen). Anders maar een setje bij de action halen, en deze cadeau doen met de kerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen! Heb ook 1 zo'n setje vd Action en die schakelen bij lange na niet zo strak als Kaku en gezeur met in leren afstandsbediening op Domoticz. Gewoon originele Kaku's halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:52

hansR

koffie zwart graag

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beefhead schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:07:

Nee. Daarom heb ik gelukkig maar 1 setje Action gebruikt en daarom snel overgestapt naar originele Kaku's. Enige wat werkt is zowel de aan schakelaar en uit schakelaar van je afstandsbediening inleren in Domoticz. Dan heb je dus twee knoppen voor 1 ontvanger. Ik heb er toch voor gekozen een tientje meer te betalen voor 3 ontvangers en originele Kaku's te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Omdat mijn partner pas overtuigt is van de voordelen van Domotica .. (lees gemak) .. en voor mij de besparing ben ik op zoek naar iets "userfriendly"

Hoe minder ik met batterij-en moet slepen .. hoe beter ..

ik zie heel erg veel kaku, hoewel ik begreep dat het niet erg goed is in bevestigen van uitvoeren van opdracht. En hierom zit ik sterk te denken aan Z-wave(plus) of is dit inmiddels veranderd?

Hiernaast vind ik de 6-in-1 sensor producten grappig maar ik zie er beperkt nut voor, zijn er zelfbouw oplossingen die met 1 of 2 sensors ergens te plaatsen zijn ?

Ik wil eigenlijk per ruimte/kamer temp meten.. lucht vochtigheid .. of zelfs meerdere punten ..
het gaat me eerst om meten .. en verzamelen..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Je kan zelf bouwen en koppelen aan Domoticz.

Neem eens een kijkje in de keuken van MySensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Ik heb zelf op kantoor al een tijdje Domoticz draaien met een Aeon Neo5 USB stick op een Raspberry Pi.

Schakelen gaat goed, maar het ophalen van de Energie data bijvoorbeeld volgensmij nog niet.
als ik alles op Polling Zet ( alle Devices ) krijg ik keurig mijn data binnen, maar er wordt helemaal niks gepushed.

De laatste 2 Hardware devices die ik heb aangeschaft zijn GreenWave PowerNode's die ook standaard een led-indicatie hebben als er al 2 minuten geen communicatie is tussen de Controller en de Node.

Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken zodat ik niet hoef te pollen, maar dat de devices gewoon keurig Pushen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ik ben opzoek naar een wakeup light script oid, die getriggert kan worden door Tasker.
Het rampen van de lamp over een tijd van zeg 20 ~30 min zou fijn zijn.

Op het domoticz heb ik wel de miilight wakeup gevonden, maar dat gaat bij mij niet werken omdat ik Fibaro dimmers 212 gebruik.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_trickster_ schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:07:
Ik heb zelf op kantoor al een tijdje Domoticz draaien met een Aeon Neo5 USB stick op een Raspberry Pi.

Schakelen gaat goed, maar het ophalen van de Energie data bijvoorbeeld volgensmij nog niet.
als ik alles op Polling Zet ( alle Devices ) krijg ik keurig mijn data binnen, maar er wordt helemaal niks gepushed.
[...]
Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken zodat ik niet hoef te pollen, maar dat de devices gewoon keurig Pushen ?
Ik heb zelf precies hetzelfde. Heb 2x Everspring AN158 plugs (met energiemeting) en 4x Greenwave (met energiemeting). In beide gevallen zie ik dat er na een tijdje geen nieuwe energiemetingen meer binnenkomen met polling uit. Als ik polling weer aanzet dan heb ik een paar seconden later de verbruiksdata binnen.
Edit: Correctie 10dec2015: De AN158 blijken ook zonder polling hun verbruikswaardes netjes door te sturen op gezette tijden (best vlot, minstens elke minuut wel volgens mij). Best fijne plugs dus.

Is dit niet gewoon een manco van Openzwave? Een kennis/medetweaker heeft een Zipabox en ook zo'n Greenwave plug, ik heb hem gevraagd hoe het bij hem werkt. Ben wel benieuwd of je op de Zipabox ook iets van polling o.i.d. moet aanzetten voor het forceren van het ophalen van de energiemetingen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:27:
[...]

Ik heb zelf precies hetzelfde. Heb 2x Everspring AN158 plugs (met energiemeting) en 4x Greenwave (met energiemeting). In beide gevallen zie ik dat er na een tijdje geen nieuwe energiemetingen meer binnenkomen met polling uit. Als ik polling weer aanzet dan heb ik een paar seconden later de verbruiksdata binnen.

Is dit niet gewoon een manco van Openzwave? Een kennis/medetweaker heeft een Zipabox en ook zo'n Greenwave plug, ik heb hem gevraagd hoe het bij hem werkt. Ben wel benieuwd of je op de Zipabox ook iets van polling o.i.d. moet aanzetten voor het forceren van het ophalen van de energiemetingen.
Ooh dat ben ik.. Nee, ik heb geen polling of iets dergelijk hoeven aan te zetten. Naar mijn weten heeft de Zipabox ook geen functie dat je polling aan kan zetten. Als ik mijn andere plugs bekijk, zoals de Aeon Labs Smart Switches, dan heb ik voor deze plug geen instelbare configuratie, voor de Aeon Labs heb ik dat wel.

Nu zou het natuurlijk kunnen zijn dat de Zipabox zelf aan het pollen gaat omdat hij weet dat hij deze plugs moet pollen. Ik zou dan verwachten dat ik de metingen elke x aantal minuten binnen krijg. Dus is dus niet het geval. De plug zit aan mijn verwarmings ketel, 's nachts bij geen activiteit krijg ik de meting elke 1u en een aantal minuten binnen. Als de ketel echter aan is dan krijg ik hem veel vaker terug, meestal ongeveer na elke 7 minuten, maar soms ook 10 minuten en soms zelfs een paar keer in dezelfde minuut.

Het lijkt mij niet dat de Zipabox dus een poll uitvoert, al zou hij best kunnen pollen maar dan niet met een vaste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:46:
Niet doen! Heb ook 1 zo'n setje vd Action en die schakelen bij lange na niet zo strak als Kaku en gezeur met in leren afstandsbediening op Domoticz. Gewoon originele Kaku's halen.
Interessant! Ik heb sinds een week een RFXCOM draaien en zo'n eurodomest setje. Merk dat ie af en toe een keertje een schakelmoment mist.

Heeft KAKU dat minder/niet, of is er een andere reden dat jij ze beter vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
hm, als je op een week al schakelmomenten mist....
Ik gebruik vooral Kaku (nu 2 zwave's) en mis nauwelijks schakelmoment. (minder dan 10 op een jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt het niet goed vergelijken, bij de één kan er eer 433Mhz weerstation staan te schreeuwen dat z'n batterijen leeg zijn, een garagedeuropener net op dat moment worden gebruikt etc.

Eigenlijk heb je met al het 433Mhz spul kans op commando's die niet aankomen. Wil je zekerheid dat je commando's bij de ontvanger aankomen dan kom je bij Z-Wave uit.
Workaround is om bij de wat meer 'kritische' 433Mhz zaken je commando te herhalen (3x een 'uit' commando sturen bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Dat laatste idee had ik ook inderdaad. De kracht moet hem bij slechte schakelaars maar in de herhaling zitten. :+

Maar inderdaad, heb het in een week al een keer of 3 gezien bij dat eurodomest setje. En dan reken ik de keren niet dat ik een blocky scriptje had waarin ik geen vertraging had gebouwd als ik meerdere schakelaars tegelijk wilde omzetten. Ik heb verder niets in huis dat 433mhz gebruikt, en het zit allemaal binnen een paar meter van elkaar. Geen rare invalshoeken via muren enzo..

Ik denk ergens gelezen te hebben dat je die RFXCOM ook in een soort monitor-modus kunt zetten om te zien wat er allemaal voorbij komt. Dat ga ik eens doen, zal interessant zijn. Wellicht dat ik last heb van draadloze telefoons van de buren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duci schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:34:
[...]

Interessant! Ik heb sinds een week een RFXCOM draaien en zo'n eurodomest setje. Merk dat ie af en toe een keertje een schakelmoment mist.

Heeft KAKU dat minder/niet, of is er een andere reden dat jij ze beter vind?
Helemaal niet. Heb er nu negen 1 week draaien en mist niks. Zelfs die buiten in de schuur hangen tbv tuinverlichting schakelen netjes. Mijn RFXCOM staat op zolder en alle schakelaars beneden.

Met die drie vd Action op dezelfde locatie regelmatig geen reactie. Maakt mij die €30,- uit op negen schakelaars zonder ergenis. NB: bij Gamma nu 25 % korting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:27:
[...]

Het lijkt er op dat de kWh meting wel gepolled wordt. Die komt elke x aantal minuten binnen. Ik denk dat de Zipato tent het zelf dus doet, ik heb er namelijk niets voor ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:41:
[...]
Met die drie vd Action op dezelfde locatie regelmatig geen reactie. Maakt mij die €30,- uit op negen schakelaars zonder ergenis. NB: bij Gamma nu 25 % korting. ;)
Dan ga ik straks maar even naar de gamma, met die 25% korting is het nog wel een mooie koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 06-10 12:51
Ik heb vorige week een sleutel-op-de-deur huis aangeschaft en de planning is dat we er in november 2016 in zouden kunnen trekken.

Graag zou ik dus ook beginnen aan domotica voor in ons toekomstig huis. :*)

Nu wou ik het voorlopig simpel houden omdat ik nog niet goed weet wat ik wil en wou nu dus wat test projecten maken om te kijken wat allemaal mogelijk is etc.

Al redelijk veel gelezen en wou om te starten iets heel simpel maken.
Gewoon via een systeem "Domoticz" een lamp aan laten gaan... _/-\o_

Dus wat ik heb dan nodig?

Ik beschik over een raspberry pi en een synology NAS.
Op die raspberry pi draait nu kodi voor een media center dus dacht ik om domoticz te integreren met mijn Synology NAS.

Wat heb ik buiten dit nog nodig?

Ik dacht zelf aan het volgende.

433.92MHz of Z-Wave

- RFXCOM RFXtrx433E USB 433.92MHz (http://www.domotica-shop....aar-acd-1000-p-16736.html)
- Klik Aan Klik Uit stekkerdoos schakelaar acd 1000 (http://www.domotica-shop....aar-acd-1000-p-16736.html)

Of dit starter-pack van Z-Wave:

- Z-Wave startkit (http://www.robbshop.nl/usb-starterkit-met-2-tussenstekkers)

Stel ik wil nu de gewone verlichting, wat nu met een schakelaar zit ook kunnen bedienen.
Wat heb ik dan precies nodig om dit ook te kunnen. (dus zonder tussenstekkers)

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:41
frye schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:48:

Stel ik wil nu de gewone verlichting, wat nu met een schakelaar zit ook kunnen bedienen.
Wat heb ik dan precies nodig om dit ook te kunnen. (dus zonder tussenstekkers)

Alvast bedankt! ;)
Simpelste is om gewoon een RFXcom te nemen en hier lekker mee te spelen in combinatie met Kaku. Lekker simpel en de Kaku apparaten zijn ook niet heel erg duur. Enige hoge aanschaf is de Rfxcom zelf, want deze is meer dan 100 euro. Maar daarna kun je lekker door knutselen.

Persoon gaat mijn voorkeur de laatste tijd steeds vaker uit naar z-wave. Deze veel duurdere variant heeft een aantal voordelen:
- De status van de apparaten worden ook doorgegeven aan domoticz. Dus als je lampen met afstandbediening aanzet dan staan de lampen aan in domoticz.
- Heeft geen last van storingen, wat rfxcom wel soms heeft (soms gaat er bij mij maar 2 van de 3 lampen aan. Ook heb ik het gevoel dat bij zeer slecht weer het bereik een stuk kleiner is)
- Ziet er allemaal net iets mooier uit:

Zwave fibaro wallplug: http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug

vs

Kaku: http://www.robbshop.nl/usb-starterkit-met-2-tussenstekkers

Voordelen RFXcom
- Inleveren van afstandbediening en gebruik domoticz is heel simpel. Leer het apparaat gewoon twee devices in en je kan de afstandbediening gebruiken + domoticz. Dit heb ik nog niet gezien bij z-wave, maar misschien is het er wel
- z-wave is echt een stuk duurder
- Misschien nadeel voor sommige, maar ik gebruik de windmeter van de buren. Signaal kan ik gratis en voor niks oppakken. Tis dus niet heel erg geheim allemaal.

Maar goed, zoals eerder gezegd. Rfxcom is veel makkelijker om mee te beginnen en te kijken welke of het wat voor je is.

[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 01-12-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 06-10 12:51
grote_oever schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:58:
[...]

Simpelste is om gewoon een RFXcom te nemen en hier lekker mee te spelen in combinatie met Kaku. Lekker simpel en de Kaku apparaten zijn ook niet heel erg duur. Enige hoge aanschaf is de Rfxcom zelf, want deze is meer dan 100 euro. Maar daarna kun je lekker door knutselen.

Persoon gaat mijn voorkeur de laatste tijd steeds vaker uit naar z-wave. Deze veel duurdere variant heeft een aantal voordelen:
- De status van de apparaten worden ook doorgegeven aan domoticz. Dus als je lampen met afstandbediening aanzet dan staan de lampen aan in domoticz.
- Heeft geen last van storingen, wat rfxcom wel soms heeft (soms gaat er bij mij maar 2 van de 3 lampen aan. Ook heb ik het gevoel dat bij zeer slecht weer het bereik een stuk kleiner is)
- Ziet er allemaal net iets mooier uit:

Zwave fibaro wallplug: http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/wall-plug

vs

Kaku: http://www.robbshop.nl/usb-starterkit-met-2-tussenstekkers

Voordelen RFXcom
- Inleveren van afstandbediening en gebruik domoticz is heel simpel. Leer het apparaat gewoon twee devices in en je kan de afstandbediening gebruiken + domoticz. Dit heb ik nog niet gezien bij z-wave, maar misschien is het er wel
- z-wave is echt een stuk duurder
- Misschien nadeel voor sommige, maar ik gebruik de windmeter van de buren. Signaal kan ik gratis en voor niks oppakken. Tis dus niet heel erg geheim allemaal.

Maar goed, zoals eerder gezegd. Rfxcom is veel makkelijker om mee te beginnen en te kijken welke of het wat voor je is.
Dank je voor de snelle reactie.
Maar als ik dit dus in de toekomst wil verder gebruiken ben ik beter af met Z-Wave?

Als ik je reactie lees is het dus niet mogelijk om te zien in Domoticz als de lamp nu aan of uit is?
Dus je zou enkel kunnen sturen naar de lamp dat hij uit moet maar er zit geen controle op?
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.