Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:55
ThinkPadd schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:53:
[...]

Stuur op het Domoticz forum (http://domoticz.com/forum/) user 'jumbotroll' even een PM, jumbotroll is de eigenaar van die repository. Hij doet vaak ook wel verzoekjes bij het maken van een Synology package.
Gedaan ben benieuwd thanx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
janne_nl schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:52:
Normaal gesproken omdat dat script specifiek iets doet.
Ik vermoed juist andersom. Als het niets doet, behalve wat checks, dan komt de melding. Doet het iets met command array dan geen melding. Maar ik heb nog geen tijd gehad om uitgebreider te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:51:
Zo net even wezen shoppen: 25 % korting op KAKU bij de Gamma! Voor de liefhebbers, shopping time! ;)

https://www.gamma.nl/zoeken/?text=klik+aan+klik+uit

Hoop dat deze beter reageren dan de Eurodomest vd Action. We zullen het snel weten.
Bij de Praxis ook deze week.

Heb een klik aan klik uit setje van de Dirk van den Broek gekocht. 10 euro voor 3 schakelaars die op 433 ,92 MhZ werken. Zijn van het merk flamingo maar worden gemaakt door Elro. Domoticz kan wel van de afstandbediening leren alleen de ontvangers reageren niet, wel op de meegeleverde afstandbediening. Dus helaas helaas, mag weer terug naar de winkel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:04
UltraSub schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:17:
[...]

Ik vermoed juist andersom. Als het niets doet, behalve wat checks, dan komt de melding. Doet het iets met command array dan geen melding. Maar ik heb nog geen tijd gehad om uitgebreider te testen.
hm, ik zie normaal nooit iets in de log, alleen als er ergens een device getriggered wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

rem4rk4ble schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:33:
[...]

Bij de Praxis ook deze week.

Heb een klik aan klik uit setje van de Dirk van den Broek gekocht. 10 euro voor 3 schakelaars die op 433 ,92 MhZ werken. Zijn van het merk flamingo maar worden gemaakt door Elro. Domoticz kan wel van de afstandbediening leren alleen de ontvangers reageren niet, wel op de meegeleverde afstandbediening. Dus helaas helaas, mag weer terug naar de winkel. ;)
De RFLink gateway kan de Flamingo FA500 afstandsbediening leren en kan vervolgens zonder problemen de ontvangers bedienen.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een nieuw vraagje.
Heb een virtuele switch ingesteld om aan en uit te schakelen op zons op en ondergang.
Nu werkt dit an sich schitterend ware het niet dat het custom icoon van de zon die ik van de google drive van domoticz heb verschilt per apparaat waarop ik domoticz op benader.

Via mijn laptop staat het icoon dus op een maan als het donker is en zon als deze schijnt(op is)
Echter via mijn iPhone is dit omgekeerd dus zon s'nachts en maan overdag.
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 22:09
ThinkPadd schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:25:
[...]

En die burst wil je juist niet hebben, omdat dat je 433Mhz netwerk platlegt gedurende de burst.

Voor de deurcontacten kun je ook kijken naar de cheapo PT2262. Die geven alleen een 'On' signaal bij opendoen van de deur, maar dat is hier voldoende (licht aanzetten als we in het donker thuiskomen). Voor die 4 euro ofzo zijn dat grappige dingetjes. Ook leuk om aan je brievenbusklep te koppelen. Post erin? --> Pushnotificatie sturen :D
Zijn die niet erg groot voor aan je brievenbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
janne_nl schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:05:
[...]

hm, ik zie normaal nooit iets in de log, alleen als er ergens een device getriggered wordt.
Nou, hier is het anders behoorlijk druk in de log :P
Zoals ik al eerder zei hier, heb logging nu aan staan op een ram disk van 50M, doet 10MB per dag aan log entries zag ik net op de master, en 5MB op de slave. Das behoorlijk chatty. Net maar eens logrotate ingeregeld voor dat bestand. Mogen gewoon iedere dag weg, omdat ze gecumuleerd op een centrale log server terecht komen, waar ik alles makkelijk kan terug zoeken en filteren.

Ik zie alle devices die een trigger geven, ik zie lua scripts langs komen en ik zie prints uit die lua scripts. En wat me dus opvalt is dat het eventsystem van sommige time scripts iedere minuut meldt dat ze het script loopt, maar andere time scripts niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Iemand die me kan helpen met onderstaande melding ?

Error: EventSystem: Warning!, lua script /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/script_device_deurbel.lua has been running for more than 10 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Een lua script hoort maar een aantal ms te lopen. Dit loopt blijkbaar langer. Wellicht eens wat printstatements toevoegen en kijken waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vanochtend kon ik ineens geen contact meer leggen met mijn Domoticz servertje dat draait via wifi (geen paniek, had gelukkig dit weekend gezorgd dat ie backups maakt :+ ). Ik kon er met geen mogelijkheid meer bij komen, en aangezien ik in de meterkast ook geen monitor heb staan om netjes te rebooten uiteindelijk maar de stekker er uit getrokken en teruggestoken. Heb me laten vertellen dat linux dat echt niet leuk vind (waarom eigenlijk?), dus was wel ff knijpen. Hij deed het gelukkig weer, en ik zag dat ie om 2:00u exact uit was gegaan. Volgens mij heeft Ziggo onderhoud gedaan, dus dat kan wel kloppen.

Maargoed.. volgend weekend maar eens een scriptje neerzetten dat elk uur even checkt of er nog verbinding is, en de verbinding herstelt indien dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Meestal gaat dat gewoon goed hoor. Linux is perfect in staat om een crash boot te overleven. Pech hebben kun je natuurlijk altijd. ;) Het is eerder de raspberry icm sd die er niet zo goed tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:17:
Meestal gaat dat gewoon goed hoor. Linux is perfect in staat om een crash boot te overleven. Pech hebben kun je natuurlijk altijd. ;) Het is eerder de raspberry icm sd die er niet zo goed tegen kan.
Ik was net aan het googelen waar het aan lag. Volgens deze link komt het er op neer dat het ligt aan welk bestandssysteem je gebruikt, omdat de ene blijkbaar meer failsafes bijhoudt dan de ander (zal ook wel meer resources kosten dan).

Kun je uitleggen waarom Rpi met SD er niet zo goed tegen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:35:
Ik heb weer een nieuw vraagje.
Heb een virtuele switch ingesteld om aan en uit te schakelen op zons op en ondergang.
Nu werkt dit an sich schitterend ware het niet dat het custom icoon van de zon die ik van de google drive van domoticz heb verschilt per apparaat waarop ik domoticz op benader.

Via mijn laptop staat het icoon dus op een maan als het donker is en zon als deze schijnt(op is)
Echter via mijn iPhone is dit omgekeerd dus zon s'nachts en maan overdag.
Hoe los ik dit op?
Lijkt bijna een cache probleem of browser probleem. Op mijn iPad loopt dit prima icm Safari en IOS9
Misschien je browser eens echt afsluiten en cache verwijderen of testen met een andere browser of je telefoon een keer opnieuw opstarten..
Als ik de pagina open heb staan zie ik ook bv een deur opengaan en hoef ik de pagina niet te verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
janne_nl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:03:
Een lua script hoort maar een aantal ms te lopen. Dit loopt blijkbaar langer. Wellicht eens wat printstatements toevoegen en kijken waar het fout gaat.
--2015-11-24 10:29:54-- http://192.168.1.100:8084/camsnapshot.jpg?idx=3
Connecting to 192.168.1.100:8084... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 2015-11-24 10:30:04.001 Error: EventSystem: Warning!, lua script /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/script_device_deurbel.lua has been running for more than 10 seconds
2015-11-24 10:29:53.999 (RFXcom 433,92MHz) Lighting 2 (Deurbel)
200 OK
Length: 268633 (262K) [image/jpeg]
Saving to: '/volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/deurbel-24-11-2015__10-29-54.jpeg'

0K .......... .......... .......... .......... .......... 19% 145M 0s
50K .......... .......... .......... .......... .......... 38% 179M 0s
100K .......... .......... .......... .......... .......... 57% 44.6M 0s
150K .......... .......... .......... .......... .......... 76% 157M 0s
200K .......... .......... .......... .......... .......... 95% 211M 0s
250K .......... .. 100% 240M=0.002s

2015-11-24 10:30:04 (111 MB/s) - '/volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/deurbel-24-11-2015__10-29-54.jpeg' saved [268633/268633]

{"ok":true,"result":{"message_id":270,"from":{"id":133920744,"first_name":"Deurbel","username"

Via CLI

sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/bash/SentSnapshot.sh

Gaat alles perfect.

/volume1/@appstore/domoticz/var$ sh /volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/bash/SentSnapshot.sh
--2015-11-24 10:32:51-- http://192.168.1.100:8084/camsnapshot.jpg?idx=3
Connecting to 192.168.1.100:8084... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 268739 (262K) [image/jpeg]
Saving to: '/volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/deurbel-24-11-2015__10-32-51.jpeg'

0K .......... .......... .......... .......... .......... 19% 199M 0s
50K .......... .......... .......... .......... .......... 38% 324M 0s
100K .......... .......... .......... .......... .......... 57% 325M 0s
150K .......... .......... .......... .......... .......... 76% 334M 0s
200K .......... .......... .......... .......... .......... 95% 307M 0s
250K .......... .. 100% 342M=0.001s

2015-11-24 10:32:51 (289 MB/s) - '/volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/deurbel-24-11-2015__10-32-51.jpeg' saved [268739/268739]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Post de inhoud van die Lua eens.

Als je trouwens lange lappen tekst hebt dan liever op www.pastebin.com o.i.d. zetten en linkje plakken, dat houdt het hier wat leesbaarder ;) Wel opletten dat je er geen wachtwoorden in laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:39:
[...]

Post de inhoud van die Lua eens.

Als je trouwens lange lappen tekst hebt dan liever op www.pastebin.com o.i.d. zetten en linkje plakken, dat houdt het hier wat leesbaarder ;) Wel opletten dat je er geen wachtwoorden in laat staan.
Volgende keer Pastebin.

Lua:

Lua:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
  if (devicechanged['Deurbel']=='Group On') then
    os.execute('/volume1/@appstore/domoticz/var/scripts/bash/SentSnapshot.sh')
    print('Deurbel is ingedrukt')
  end
return commandArray

Bash:

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh
today=`/bin/date '+%d-%m-%Y__%H-%M-%S'`;    #Used to generate filename
IP="192.168.1.18"                       # IP address Camera
#Ping IP-address of camera to see if it's online, otherwise we don't have to grab a snapshot
if ping -c 1 $IP > /dev/null ; then  #Grab snapshot
#Get Snapshot from camera
wget "http://192.168.1.100:8084/camsnapshot.jpg?idx=3" -O /volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/deurbel-$today.jpeg
#Send pushnotification with snapshot
/usr/bin/curl -s -X POST "https://api.telegram.org/bot................../sendPhoto" -F chat_id=........ -F photo="@/volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/deurbel-$today.jpeg"
#Delete previous taken snapshots older than 7 days
find /volume1/homes/ilemmens/Deurbel_Snapshots/ -name '*.jpeg' -mtime +7 -delete
else /usr/bin/curl --data chat_id=........... --data-urlencode "text=Camera is offline, so no image can be sent"  "https://api.telegram.org/bot..................../sendMessage"
fi

[ Voor 1% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2015 10:51 . Reden: Gebruik dan nu iig de code tags ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Toevallig liet ik laatst even Domoticz zien aan een oom, met Zwave e.d. en toen ging z'n gehoorapparaat raar doen. Weet iemand waar het mee te maken heeft? Zit deze op dezelfde frequentie ofzo?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het lijkt erop dat dat shell script wat lang loopt.
Heeft dat script (voor alle gebruikersgroepen) het execute bit gezet (.rwxr.xr.x) of zoiets?

Ik kan het nu even niet nakijken, maar volgens mij heb ik die snapshot direct in mijn lua script staan, net als het mailen van het resultaat, maar dat kan ik evt. vanavond of zo nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:02:
Toevallig liet ik laatst even Domoticz zien aan een oom, met Zwave e.d. en toen ging z'n gehoorapparaat raar doen. Weet iemand waar het mee te maken heeft? Zit deze op dezelfde frequentie ofzo?
Interessant.
Z-Wave zit in Europa volgens mij op 868.4MHz. Ik zie op Google wel wat indicaties dat een ringleidingsysteem ook rond die frequentie zit. Geen verstand van gehoorapparaten (gelukkig), maar wellicht heeft zijn apparaat ook een ontvangertje voor een ringleidingsysteem en vangt het daardoor wat 'rotzooi' op van het Z-Wave netwerk bij jou thuis.

Een ringleidingsysteem en Z-Wave bij hem thuis kan hij dus wel vergeten, die combinatie gaat niet lekker werken denk ik :D

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
janne_nl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:14:
[...]

Het lijkt erop dat dat shell script wat lang loopt.
Heeft dat script (voor alle gebruikersgroepen) het execute bit gezet (.rwxr.xr.x) of zoiets?

Ik kan het nu even niet nakijken, maar volgens mij heb ik die snapshot direct in mijn lua script staan, net als het mailen van het resultaat, maar dat kan ik evt. vanavond of zo nakijken.
Execute bit staat goed

De fout zit hem in :
HTTP request sent, awaiting response.

Probleem opgelost .

Doordat ik steeds lokaal probeerde en dus zelf op het icoon van de bel drukte kreeg ik deze melding.

Echter als ik buiten op de drukknop druk loopt alles als een trein?

Hoe simpel kan het zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door limboconnect op 24-11-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
Ik heb nu een prima werkende domoticz opstelling met een Raspberry Pi Model B1 (met slechts 2 USB poorten) met hieraan een USB-stick en de RFXcom. So far so good.

Maar nu komt het; ik wil uitbreiden:
Ik heb inmiddels een slimme meter (Kaifa MA105C) en inmiddels ook al het P1 kabeltje hiervoor en wil ook naar z-wave met een nog te bestellen aeon labs aeotec z-stick gen5.
Conclusie: ik kom 2 USB poorten te kort. :+

Nu kan ik 2 dingen doen:
USB hub met voeding kopen of een nieuw Pi model 2; dit zal qua prijs niet zo veel uitmaken en met die oude Pi kan ik nog wel een ander hobby-projectje doen. :9

Maar nu komt het probleem, hoe krijg ik m'n goed werkende domoticz setup incl scripts etc over naar die nieuwe RPi2. :?

Is dit een kwestie van image maken van huidige SD kaart en deze image op een microSD zetten tbv de RPi2 , de hardware (RFXcom+Stick) omsteken, IP-adres laten uitdelen identiek aan de oude RPi en dan werkt het weer????? O-)

Of komt hier veel meer bij kijken, zoals clean install domoticz, hardware aankoppelen (RFX+USB stick) en dan alles opnieuw inleren, handmatig scripts copieren en aanpassen etc etc, want dan kost het veel tijd; of is er nog een andere alternatief? 8)7

Wie weet de snelste/beste oplossing? _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een nieuwe install doen en dan je database en scripts terugzetten. Op die manier ben je de 'vervuiling' van je oude Pi kwijt. En je weet zeker dat de SD-image die je pakt geschikt is voor de Pi 2 (nieuwere drivers e.d.).

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Ik heb een RFXCOM kunnen bemachtigen. :D

Ik heb wat eurodomest schakelaars liggen die ik ermee ga schakelen, en ben wel nieuwsgierig of er een schakelaar bestaat die bij het activeren van mijn bestaande bedrade deurbel een signaal stuurt, waarop ik dan weer een notificatie in kan stellen.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij heeft Kaku zoiets en wellicht dat er op het forum nog andere knutselmogelijkheden zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Niet negatief bedoeld trouwens dat knutselen, alleen niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:14:
Ik zou een nieuwe install doen en dan je database en scripts terugzetten. Op die manier ben je de 'vervuiling' van je oude Pi kwijt. En je weet zeker dat de SD-image die je pakt geschikt is voor de Pi 2 (nieuwere drivers e.d.).
Maar moet ik dan ook weer alles inleren, of staat die info in de database en zou het weer moeten werken?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:18:
[...]

Maar moet ik dan ook weer alles inleren, of staat die info in de database en zou het weer moeten werken?
Die info staat in de database.

Alleen als je echt aanpassingen aan het OS hebt gedaan (zoals http://domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices bijv.) dan moet je dat wel opnieuw doen. Maar waarschijnlijk zal het dus meevallen :) En je kunt altijd eerst gewoon alles overzetten, oude Pi uitzetten en kijken of je nog dingen mist op de nieuwe na een aantal dagen. Dan kun je die altijd nog overzetten en dan de oude Pi formatteren en ergens anders voor inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Duci schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:43:
Ik heb een RFXCOM kunnen bemachtigen. :D

Ik heb wat eurodomest schakelaars liggen die ik ermee ga schakelen, en ben wel nieuwsgierig of er een schakelaar bestaat die bij het activeren van mijn bestaande bedrade deurbel een signaal stuurt, waarop ik dan weer een notificatie in kan stellen.

Iemand hier ervaring mee?
als je wat rondzoekt vind je dat wel, zoals hier of hier .
Ik heb een combinatie van deze 2 gedaan: had een oudere draadloze doorbel liggen (op 433) . Heb het finder relais gekocht, en aan de drukknop van de zender van de draadloze bel 2 draadjes gesoldeerd die geschakeld worden door het relais, dat op zich schakelt als de bedrade bel wordt ingedrukt. Het draadloze signaal krijg ik via de RFXCom ook binnen in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 22:09
wimmme schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:13:
[...]

Ik heb een combinatie van deze 2 gedaan: had een oudere draadloze doorbel liggen (op 433) . Heb het finder relais gekocht, en aan de drukknop van de zender van de draadloze bel 2 draadjes gesoldeerd die geschakeld worden door het relais, dat op zich schakelt als de bedrade bel wordt ingedrukt. Het draadloze signaal krijg ik via de RFXCom ook binnen in Domoticz.
Goede tip, ik zocht ook zoiets,
Maar ik heb alleen geen ouderwetse drukker aan de deur post, maar een deurbelcamera van Alecto DVM-91, die zit dan binnen op de bijpassende unit met 2 draadjes, de Unit verzend het signaal naar de draadloze ontvanger.
Op de unit zelf zit een aansluiting voor de bestaande bel en een aansluiting voor een deur openener.
Sluit ik deze dan achter de drukker aan (voor de binnen unit) of bij de uitgang van de ouderwetse bel aan?
Bij die laatste hangt de ouderwetse trafo er weer achter en zal dus daar een bijpassend relais voor moeten kiezen. Als ie ervoor komt, dan kies ik voor het voltage van de adapter.

De ouderwetse bel laat ik er het liefst tussen weg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik ben bezig een scene van Hue lampen aan te maken waarbij 3 lampen op 100% aan gaan en 1 lamp op 75%. Daarna wil ik in blocky het zo maken dat vanaf 30 minuten voor zonsondergang de scene trapsgewijs van 10% naar 100% gaat.

De dummyswitch heb ik al, volgens mij gaat het trapsgewijs maken op basis van after x seconds ook nog wel lukken, maar kan ik een scene wel op percentage laten zetten? Of heb ik daar gewoon meerdere scene's voor nodig?

En dan wil ik eigenlijk tusssendoor ook nog elke keer controleren of de lampen niet al handmatig op vol zijn gezet, zodat het script kan eindigen.
Dit zal waarschijnlijk makkelijker zijn in een lua script of iets dergelijks dan in blocky....maar heb dat scripten even bekeken en dat lijkt me net weer wat boven mijn pet te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door OmeAnne op 24-11-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Heeft iemand hier toevallig nog aanraders wat betreft het elektronisch besturen van je gordijnen? Alle zenders/ontvangers en dergelijken soldeer ik makkelijk genoeg zelf in elkaar, maar een gemotoriseerde gordijnrail lijkt me dan net weer lastiger... ik zie wel wat van die rails te koop maar de meeste beginnen bij 500-600 euro voor een ~4.5 meter afstand. Dan is er nog wel iets voor ~200 te krijgen maar ik vraag me af wat de kwaliteit daarvan dan is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Die heb ik inderdaad (kallox) voor 175 euro. Maakt absoluut geluid maar omdat je ze 2x per dag gebruikt en het verschil gewoon te groot was heb ik het wel gedaan. Ik vertik het 500eu aan een rails uit te geven.. Redelijk tevreden, prijs/kwaliteit is goed: hangt al ruim een jaar zonder issues.
Wel ff rondzoeken.. Iedereen verkoopt dezelfde maar er zit een hoop verschil tussen qua prijs

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
wimmme schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:13:
[...]

He, die had ik nog niet gevonden! Heb de ballen verstand van elektronica, maar dat wordt dan tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Duci schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:12:
[...]

He, die had ik nog niet gevonden! Heb de ballen verstand van elektronica, maar dat wordt dan tijd. :+
Ik heb zelf gekozen om voor de 2de optie te gaan dit omdat ik niet zo goed ben met een soldeerbout :). Ben alleen nog een "betaalbaar" relais aan het zoeken (die vraag heb ik uitgezet bij een kennis van mij. Hij is electromonteur) en naar wat tijd :). Maar ik heb de planning om dit in de komende weken op te pakken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
OmeAnne schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:48:
Ik ben bezig een scene van Hue lampen aan te maken waarbij 3 lampen op 100% aan gaan en 1 lamp op 75%. Daarna wil ik in blocky het zo maken dat vanaf 30 minuten voor zonsondergang de scene trapsgewijs van 10% naar 100% gaat.

Dit zal waarschijnlijk makkelijker zijn in een lua script of iets dergelijks dan in blocky....maar heb dat scripten even bekeken en dat lijkt me net weer wat boven mijn pet te gaan.
Dat gaat niet met Blockly.
Als je het via aparte scenes wilt doen dan heb je wel heel veel scenes nodig om een vloeiend verloop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net begonnen met Domoticz op een Synology en een Aeontec Multi Sensor 6 aangesloten. Dit levert nu een paar onbekende apparaten op: http://screencast.com/t/ldrNcSJrTH

Waarschijnlijk vrij newbie domme vragen: maar hoe haal ik hier nu de Motion en Vibration uit? En hoe kan het dat er 4 onbekende apparaten zijn terwijl ik maar twee ontbrekende sensoren heb?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bezig met een alarmscript op het moment. Arm/disarm was eerder een scheduled actie, gewoon een virtual switch aan/uit. Die switch hou ik er in, maar laat die aan/uitschalen middels lua nu. Waarom lua? Omdat ik ook motion op de benedenverdieping bekijk. Als er motion is, geen arm van het alarm.

Vrij simpel, maar het betekent wel dat ik een override nodig heb op de een of andere manier. Het is een time-based script, loopt dus iedere minuut. Stel je voor je wil naar buiten tijdens het armed window, dan zet je het alarm uit, en als het script binnen een minuut weer langs komt gaat hij meteen weer aan. :)

Het mooiste zou zijn als er een button met de hand gebruikt wordt dat dat te zien zou zijn in een uservar of zo. Dat je af kunt vangen in een lua of een switch door domoticz is gezet, of door een gebruiker. Indien het een gebruiker was dan betreft het een override, indien het domoticz was; all as planned.

Kan ik wel weer een override button maken, maar ja, das ook niet echt toppie.
Iemand met een slimmere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een schakelaar gebruiken die als 'killswitch' dient in al je andere events. Ik heb zo'n draadloze wandschakelaar daarvoor in gebruik. Alarm heb ik niet, maar die schakelaar zit wel in m'n verlichting lua bijv.

IF lux <xx AND killswitch = Off
then ...

Als we gaan slapen dan zet ik die schakelaar aan en zal de verlichting dus uit blijven. 's Ochtends (na zonsopkomst) zet ik de schakelaar weer uit via een timer. Het is een pulsdrukker dus de schakelaar heeft geen fysieke status.

Ik wil dit nog gaan uitbreiden zodat het gecombineerd wordt met motion die dan de schakelaar reset (nickyb2 gebruikt dit ook, misschien kan hij er nog wat over vertellen). De switch komt dan bij de voordeur en drukken we in als we weggaan, zodat ook de verwarming laag gaat e.d.

In jouw geval dus zoiets:
IF motion = on AND alarm = armed AND killswitch = On
THEN alarm, inbreker

Wel met een periode van 20 sec. ofzo ertussen, zodat je zelf de kans hebt om het alarm uit te zetten voor het reageert.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het lijkt er inderdaad op dat ik niet om een extra switch heen kan. :|

[ Voor 116% gewijzigd door UltraSub op 25-11-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Zijn er hier mensen met goede ervaringen met een bepaald merk rookmelders?
Ik heb domoticz/RFXcom setje draaien en wil nu kijken naar een rookmelder die ik op domoticz kan aanmelden namelijk, maar zie door de bomen het bos niet meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

rem4rk4ble schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:54:
Ik heb domoticz/RFXcom setje draaien en wil nu kijken naar een rookmelder die ik op domoticz kan aanmelden namelijk, maar zie door de bomen het bos niet meer ;-)
Ik heb zelf twee Flamingo FA21RF rookmelders gekocht bij Conrad voor 39,99
Werken goed samen met Domoticz (heb zelf geen RFXcom, maar RFLink)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wil de gegevens van het log bestand langer bewaren dan Domoticz standaard doet.
Voorheen bewaarde ik de log op een NFS share maar dit bleek toch onbetrouwbaar en vaak als ik het nodig had was de logging weer gestopt. Als ik Domoticz een herstart gaf werkte dit weer een tijdje goed.
Een usb stick wilde ik niet gebruiken.

En toen dacht ik waarom niet kijken of het Log Center van Synology die niet kan.
Er maar gelijk een WiKi van gemaakt. Aanvullingen zijn altijd welkom.

Write Domoticz logfile to Synology Log Center

[ Voor 62% gewijzigd door MikeOO op 25-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
ThinkPadd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:52:
Gewoon een schakelaar gebruiken die als 'killswitch' dient in al je andere events. Ik heb zo'n draadloze wandschakelaar daarvoor in gebruik. Alarm heb ik niet, maar die schakelaar zit wel in m'n verlichting lua bijv.

IF lux <xx AND killswitch = Off
then ...

Als we gaan slapen dan zet ik die schakelaar aan en zal de verlichting dus uit blijven. 's Ochtends (na zonsopkomst) zet ik de schakelaar weer uit via een timer. Het is een pulsdrukker dus de schakelaar heeft geen fysieke status.

Ik wil dit nog gaan uitbreiden zodat het gecombineerd wordt met motion die dan de schakelaar reset (nickyb2 gebruikt dit ook, misschien kan hij er nog wat over vertellen). De switch komt dan bij de voordeur en drukken we in als we weggaan, zodat ook de verwarming laag gaat e.d.

In jouw geval dus zoiets:
IF motion = on AND alarm = armed AND killswitch = On
THEN alarm, inbreker

Wel met een periode van 20 sec. ofzo ertussen, zodat je zelf de kans hebt om het alarm uit te zetten voor het reageert.
Gebruik jij z-wave? Zo ja, welke wandschakelaar heb jij precies in gebruik voor de killswitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
radem205 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:23:
[...]

Gebruik jij z-wave? Zo ja, welke wandschakelaar heb jij precies in gebruik voor de killswitch?
Ja heb Z-Wave. Maar de wandschakelaar is (nog) een 433Mhz dingetje van Home Easy. Toen bij die Praxis actie gekocht. Maar een Qubino module kun je bijv. een pulsdrukker op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
ThinkPadd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:26:
[...]

Ja heb Z-Wave. Maar de wandschakelaar is (nog) een 433Mhz dingetje van Home Easy. Toen bij die Praxis actie gekocht. Maar een Qubino module kun je bijv. een pulsdrukker op aansluiten.
Heb jij toevallig ervaring met een z-wave.me wandzender voor dit soort gebruik (https://www.betaalbare-do...KXB_9Txq8kCFSoOwwod4MEEDA)?

Ik kan niet helemaal achterhalen of dit ook een puls-achtige schakelaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:11
Ik was vandaag weer eens bij de Hornbach, ik zag dat ze weer heel veel nieuwe led verlichtings dingen hadden.
Een van de dingen die mij opviel was

http://www.hornbach.de/da..._06_CH_20151117080312.pdf

Wifi controled met een wand bediening.
Vooral wandbediening vind ik toch wel erg prettig of mijn vrouw of bezoek in je huis.
Nu gebruik ik een kaku wandschakelaar om dan een scene in te schakelen .

Heeft er iemand al ervaring met lead led verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
rem4rk4ble schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:54:
De RFXtrx433E ondersteunt aan aantal rookmelders:
+ Koppelbaar en de sirene kan aangestuurd worden.
- verstuurt geen NORMAAL status
- Verstuurt geen alive of batterij laag.
- Batterijverbruik nogal hoog
- Produceert veel RF verkeer bij alarm
  • Alecto SA30
  • Avidsen
  • Flamingo FA20RF en FA21RF
  • Chacon 34131 en 34126
  • NEXA
  • KD101
+ Verstuurt een alive en batterij laag signaal zodat je altijd weet dat ze werken.
+ Laag batterij verbruik
+ Produceert weinig RF verkeer bij alarm
+ verstuurt ook een NORMAAL status
- Sirene niet aan te sturen
  • - Visonic (433MHz versie) MCT423 en MCT425
  • - X10 SD90

[ Voor 3% gewijzigd door b_weijenberg op 26-11-2015 21:45 . Reden: NORMAAL status toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radem205 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:23:
[...]

Ik gebruik hiervoor een Qubino Flush Dimmer. Hierin zitten drie aansluitingen, 1 voor de dimmer, en 2 kun je vrij invullen. Wat ik dus gedaan heb ik een duo pulsdrukker erop gezet. De linker puls drukker kan ik mijn verlichting mee schakelen (al gaat dat automatisch, het kan, en dient als backup als de domotica uitvalt). De rechter pulsdrukker stuurt bij mij verschillende zaken aan.
  • een scene wordt aangeroepen om alles uit te zetten (denk aan lampen, keukenboiler, audio/video, etc)
  • de motion sensors worden uitgeschakeld door middel van het zetten van een variabele (motion sensors enabled=1 of 0). Alle events die te maken hebben met een motion sensor controleren ook op deze variabele op 1 staat. Het drukken op de knop zet hem op 0 (disabled)
Als ik op die knop druk, dan gaat alles dus uit en staan de motion sensors op inactief. Ik gebruik deze knop als ik ga slapen, maar ook als ik de deur uit ga. Deze knop dient dus op een plaatst te zitten waar je langs komt als je de deur uit gaat of wat dan ook. Ik zou dus ook altijd adviseren om, als je ergens een Qubino inbouwt, een duo pulsdrukker te plaatsen. Je weet nooit waarvoor dat handig is en het prijs verschil is niet zo heel veel.

Als alle motion sensors op NoMotion staan, dan wordt de variabele 'motions sensors enabled' weer op 1 gezet. Met andere woorden de motion sensors staan weer aan en zijn actief. Als ik dus de volgende ochtend of weer thuis kom en door een motion sensor gezien wordt gaat de boel weer aan.

Door je regels goed in te stellen, bijvoorbeeld verlichting op motion en op lux, audio/video op motion. Hoef je dus in principe niets te resetten als je weer thuis komt maar gaat dat allemaal automatisch. Bij het verlaten van je woning enkel één keer drukken op de knop.

Het fijne van deze oplossing is dat het niet afhankelijk is van een telefoon die een ping moet krijgen of met geofencing, het werkt dus ook met de oppas of als jij er zelf niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:25:
Bezig met een alarmscript op het moment. Arm/disarm was eerder een scheduled actie, gewoon een virtual switch aan/uit. Die switch hou ik er in, maar laat die aan/uitschalen middels lua nu. Waarom lua? Omdat ik ook motion op de benedenverdieping bekijk. Als er motion is, geen arm van het alarm.

Vrij simpel, maar het betekent wel dat ik een override nodig heb op de een of andere manier. Het is een time-based script, loopt dus iedere minuut. Stel je voor je wil naar buiten tijdens het armed window, dan zet je het alarm uit, en als het script binnen een minuut weer langs komt gaat hij meteen weer aan. :)

Het mooiste zou zijn als er een button met de hand gebruikt wordt dat dat te zien zou zijn in een uservar of zo. Dat je af kunt vangen in een lua of een switch door domoticz is gezet, of door een gebruiker. Indien het een gebruiker was dan betreft het een override, indien het domoticz was; all as planned.

Kan ik wel weer een override button maken, maar ja, das ook niet echt toppie.
Iemand met een slimmere manier?
Volgens mij was mijn vorige reactie meer voor jou :).

Als je een Qubino Flush Dimmer gebruikt kun je die extra aansluitingen opvangen met een Lua en dan in principe doen wat je zelf wilt. Dus het alarm kan uit, + var zetten.. of alarm voor 10 minuten uitzetten, etc, etc.. Of.. drukken = alarm uit, komt je weer binnen, drukken alarm weer aan.. Lampje even laten flitsen dat het alarm er weer op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

DRuw schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:45:
Die heb ik inderdaad (kallox) voor 175 euro. Maakt absoluut geluid maar omdat je ze 2x per dag gebruikt en het verschil gewoon te groot was heb ik het wel gedaan. Ik vertik het 500eu aan een rails uit te geven.. Redelijk tevreden, prijs/kwaliteit is goed: hangt al ruim een jaar zonder issues.
Wel ff rondzoeken.. Iedereen verkoopt dezelfde maar er zit een hoop verschil tussen qua prijs
Dan ga ik die binnenkort ook maar eens bestellen, hartelijk dank :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 09:08
vraagje: dit commando voor aan actie wall voor een wall socket werk in de terminal:

sudo /home/pi/433Utils/RPi_utils/./codesend 4732459

actie uit ook

sudo /home/pi/433Utils/RPi_utils/./codesend 4732458

hoe vertaal ik deze om in te stellen in domoticz bij on action?

[ Voor 16% gewijzigd door maartentmm op 25-11-2015 18:15 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
b_weijenberg schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:04:
[...]

De RFXtrx433E ondersteunt aan aantal rookmelders:
+ Koppelbaar en de sirene kan aangestuurd worden.
- Verstuurt geen alive of batterij laag.
- Batterijverbruik nogal hoog
- Produceert veel RF verkeer bij alarm
  • Alecto SA30
  • Avidsen
  • Flamingo FA20RF en FA21RF
  • Chacon 34131 en 34126
  • NEXA
  • KD101
+ Verstuurt een alive en batterij laag signaal zodat je altijd weet dat ze werken.
+ Laag batterij verbruik
+ Produceert weinig RF verkeer bij alarm
- Sirene niet aan te sturen
  • - Visonic (433MHz versie) MCT423 en MCT425
  • - X10 SD90
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:41:
[...]

Lijkt bijna een cache probleem of browser probleem. Op mijn iPad loopt dit prima icm Safari en IOS9
Misschien je browser eens echt afsluiten en cache verwijderen of testen met een andere browser of je telefoon een keer opnieuw opstarten..
Als ik de pagina open heb staan zie ik ook bv een deur opengaan en hoef ik de pagina niet te verversen.
Dankjewel, heb al je puntjes even nagelopen maar dat blijkt het niet te zijn.
Mijn sensors zijn ook bijna instant te zien via de ''webapp'' alleen deze staat in de mobiele versie gewoon verkeerd om.
Ook geen flauw idee waar ik deze bug moet zoeken, ik denk in de in file van het icoon zelf maar geen idee wat of waar ik moet kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:52

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik heb een temperatuur en CO2 sensor die 1x in de 5 minuten wordt uitgelezen door een (niet Domoticz) script. Na het uitlezen schakelt de sensor zichzelf 4 minuten uit. de waarden worden opgeslagen in een MySQL database.

Hoe kan ik nu een temperatuur en co2 sensor aan domoticz toevoegen die de waarden uit de mysql database haalt, via welke wijze dan ook..? iemand?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Ik lees mijn smart meter uit met een p1 kabel aangesloten via usb op mijn synology. Ik ben gisteren begonnen met monitoren en dat werkt goed. Echter hij pakt nu als startwaarde 0 en vervolgens mijn eindwaarde van bv de gas op 2000 kub. Kan ik ergens die startwaarde 0 in domoticz aanpassen of moet ik maar eens een paar weken wachten doordat ik nu geen reëel beeld krijg in mijn rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

Japie.G

Colour Classic

Duci schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:51:
[...]

Ja, die bedoel ik inderdaad, maar op basis van die waarde zou het systeem (vermoed ik) in de temperatuurgrafieken een nieuwe lijn weer moeten geven. Dus als die waarde op 18 staat en het is buiten gemiddeld op een dag 13 graden geweest, dan is dat 5 graaddagen.

Ik wil hiermee dan een gecorrigeerd gasverbruik berekenen, om te kunnen zien wat energiebesparende maatregelen nou echt opbrengen als je ze corrigeert voor temperatuur.

Wikipedia: Graaddag

Ik zie alleen die mogelijkheid nergens...
Vreemd, als ik een temp sensor aanklik, dan log,,dan rapport zie ik bovenin een aantal graaddagen staan, klik ik datzelfde riedeltje nog eens aan is ie weer weg! Bug denk ik. Reset browser om m weer terug te toveren! En nu kjken wat ik daar in vredesnaam mee moet 8)7

Graaddagen

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 25-11-2015 22:31 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
Daar heb ik geen last van met een ietswat hoger nummertje.
Dat blijft gewoon netjes terug komen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ei1mih.png

- knip -

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 15:52
Ik probeer het wifi stopcontact van Maginon via Domoticz aan de praat te krijgen met hulp via deze website.
http://easydomoticz.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=775&p=5967
Als ik het script test via putty krijg ik wel alle gegevens op het scherm.

234.946 Volts
0.0661 Ampères
7.22 Watt
0.02 W/h

Weet er iemand wat er fout is aan onderstaande code? Ik krijg geen enkel resultaat in Domoticz te zien.
(ip adres en idx nummer is zeker juist)

$url="http://192.168.1.118:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=15&nvalue=0&svalue=" . int( $watt/100 ) . ";" . int ( $energie/1000 );

Als dit lukt kan ik dan ook nog een commando maken voor spanning en stroom?
Snuffelke schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:34:
Ik probeer het wifi stopcontact van Maginon via Domoticz aan de praat te krijgen
[...]
Misschien kun je iets met de code voor mijn Ubiquiti smartplug, ook een wifi stekker die dat soort dingen kan meten: http://domoticz.com/forum...=17&t=6073&p=50124#p50124

Is overigens ook te koop: V&A aangeboden: Ubiquiti mPower mini Wi-Fi smartplug
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:47:
[...]

Dankjewel, heb al je puntjes even nagelopen maar dat blijkt het niet te zijn.
Mijn sensors zijn ook bijna instant te zien via de ''webapp'' alleen deze staat in de mobiele versie gewoon verkeerd om.
Ook geen flauw idee waar ik deze bug moet zoeken, ik denk in de in file van het icoon zelf maar geen idee wat of waar ik moet kijken
En als je als test eens een ander icoon gebruik om te zien of deze wel goed werkt. Gebruik dan wel 1 die er standaard in zit. Gebruik zelf meerdere eigengemaakte en ook geen problemen mee maar mogelijk dat als je iconen niet voldoen hier fout gaat.

Klik op switches
Klik op Edit bij degene die fout gaat
Daar kun je een andere icoon kiezen bijswitch iconn

Lukt het dan nog niet dan zou ik de switch verwijderen uit Devices en een keer opnieuw aanmelden in Domoticz.

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 23:40
Graag wil ik mijn Fibaro dimmer gebruiken om mijn halogeenlampen te gebruiken als wakeuplight.

Nu gebruik ik daar Tasker met Vera Lite voor, maar wil dit toepassen op met Domoticz.
(gekoppeld aan AlarmPad)

Ik kon geen blockly of addon/plugin vinden die dit doet.
Wel staat er op het Domoticz forum een script voor milights, net wat anders dan mijn situatie.

Hebben jullie een idee?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• radem205
Ik sta op het punt om een fibaro dimmer 2 aan te schaffen, alleen heb ik mijn twijfels of deze dimmer gaat passen in de inbouwdozen bij mij in huis. De inbouwdozen zijn namelijk 40mm, wat betekent dat het erg krap gaat worden. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van domotica modules in een inbouwdoos van 40mm, inclusief een pulsschakelaar?

Verwijderd

radem205 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:58:
Ik sta op het punt om een fibaro dimmer 2 aan te schaffen, alleen heb ik mijn twijfels of deze dimmer gaat passen in de inbouwdozen bij mij in huis. De inbouwdozen zijn namelijk 40mm, wat betekent dat het erg krap gaat worden. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van domotica modules in een inbouwdoos van 40mm, inclusief een pulsschakelaar?
Nee, wel in 50mm en dan vind ik het al erg krap. Waar een stopcontact zit is meestal niet zo'n heel groot probleem, maar waar ik pulsdrukkers heb is het meestal flink wrikken.

Als je de pulsdrukker nog moet kopen dan zou ik kijken naar een variant waar de bedrading NIET aan de achterkant zit. Mijn Busch en Jaeger varianten hebben dat wel en dat scheelt in negatieve zin. De bedrading goed voor buigen doet ook wonderen.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk de doos eerst leeg te maken, dan de module plat tegen de achterwand in de doos en dan de bedrading monteren. En... zorg er voor dat de module geinclude is voordat je begint. Niets is zo vervelend dat je na de inbouw-overwinning, je de boel er weer uit moet halen.

• radem205
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:04:
[...]

Nee, wel in 50mm en dan vind ik het al erg krap. Waar een stopcontact zit is meestal niet zo'n heel groot probleem, maar waar ik pulsdrukkers heb is het meestal flink wrikken.

Als je de pulsdrukker nog moet kopen dan zou ik kijken naar een variant waar de bedrading NIET aan de achterkant zit. Mijn Busch en Jaeger varianten hebben dat wel en dat scheelt in negatieve zin. De bedrading goed voor buigen doet ook wonderen.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk de doos eerst leeg te maken, dan de module plat tegen de achterwand in de doos en dan de bedrading monteren. En... zorg er voor dat de module geinclude is voordat je begint. Niets is zo vervelend dat je na de inbouw-overwinning, je de boel er weer uit moet halen.
Tnx voor je snelle reactie! Nog een aanvullende vraag; jij gebruikt de Qubino Flush Dimmer. Heb jij hiervoor een extra blauwe draad moeten trekken naar de inbouwdoos, of had jij het geluk dat deze al aanwezig was? Zo ja, heb jij deze blauwe draad doorgelust van de lamp naar de schakelaar?

• Duci
  • Niet online
Japie.G schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:26:
[...]

Vreemd, als ik een temp sensor aanklik, dan log,,dan rapport zie ik bovenin een aantal graaddagen staan, klik ik datzelfde riedeltje nog eens aan is ie weer weg! Bug denk ik. Reset browser om m weer terug te toveren! En nu kjken wat ik daar in vredesnaam mee moet 8)7

[afbeelding]
He, das bijzonder. Bedankt voor je screenshot trouwens, ik wist niet op welke manier graaddagen geïmplementeerd waren.

Om graaddagen nuttig te maken zou je gasverbruik tov graaddagen moeten zetten in een overzicht. Als je bijvoorbeeld in november 400 graaddagen had en een gasverbruik van 100m3 heb je dus per graaddag 0,25m3 gas verstookt. Stel; je laat daarna je dak isoleren, maar verbruikt in december nog steeds 100m3 gas, bij 600 graaddagen. Dan heb je dus per graaddag 0,17m3 verstookt. Je absolute verbruik is dus niet omlaag gegaan, maar je kunt toch berekenen wat het isoleren van je dak bespaard heeft.

Kijk maar eens op mindergas.nl als je hierin geinteresseerd bent. Voorlopig kan Domoticz mindergas nog niet vervangen op het moment. Ik hield eerst mindergas.nl handmatig bij, maar laat momenteel (sinds een week) Domoticz automatisch elke nacht mijn gasstand invullen op mindergas.nl. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Duci op 26-11-2015 09:13 ]

Verwijderd

radem205 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:09:
[...]

Tnx voor je snelle reactie! Nog een aanvullende vraag; jij gebruikt de Qubino Flush Dimmer. Heb jij hiervoor een extra blauwe draad moeten trekken naar de inbouwdoos, of had jij het geluk dat deze al aanwezig was? Zo ja, heb jij deze blauwe draad doorgelust van de lamp naar de schakelaar?
Ik gebruik inderdaad de Qubino Flush Dimmer. Ik heb extra blauwe draden moeten trekken.

In de centraaldoos, meestal zit daar je lamp op, zit de blauwe draad. Die trek je dan door naar je schakelaar. Hiervoor heb ik een nylon trekveer gebruik en had de mazzel dat ik deze langs de bestaande bedrading kon duwen. Denk wel aan je eigen veiligheid, stroom eraf.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
radem205 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:58:
In mijn vorige huis heb ik met veel moeite een Qubino dimmer + Busch Jaeger pulsdrukker + 3-voudige lasklem in een 40mm doos gekregen waarbij de voorkant van de doos praktisch vlak zat met de muur. Soms heb je geluk en dan zit er nog een laag stucwerk tussen wat de doos in feite verdiept.
In mijn nieuwe huis heb ik overal 50mm geplaatst en dan heb je ruimte over.

Verder hoef je je niet perse af te laten schrikken als er geen blauwe draad zit. Omdat de afstand tussen de schakelaar en de centraaldoos meestal relatief kort is, kun je een blauwe draad vrij eenvoudig erbij trekken. Behalve als er flexbuis is gebruikt, dan zou ik meteen verhuizen.

• limboconnect
Ik heb een proluxx scherm die op lightning 4 onderstaande code geeft
UP 1110 1101 0101 1001 0101 0010 ED 59 52

STOP 1110 1101 0101 1001 0101 1000 ED 59 58

DOWN 1110 1101 0101 1001 0101 0100 ED 59 54

RESET 1110 1101 0101 1001 0101 0001 ED 59 51

Hoe moet ik deze nu in domoticz toevoegen

• janne_nl
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:14:
[...]

Ik gebruik inderdaad de Qubino Flush Dimmer. Ik heb extra blauwe draden moeten trekken.

In de centraaldoos, meestal zit daar je lamp op, zit de blauwe draad. Die trek je dan door naar je schakelaar. Hiervoor heb ik een nylon trekveer gebruik en had de mazzel dat ik deze langs de bestaande bedrading kon duwen. Denk wel aan je eigen veiligheid, stroom eraf.
Ik heb een kaku dimmer om dezelfde reden eens bij de lamp geplaatst.
Ik weet niet of dat een oplossing zou kunnen zijn, hoef je geen draad te trekken.

Verwijderd

janne_nl schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:33:
[...]

Ik heb een kaku dimmer om dezelfde reden eens bij de lamp geplaatst.
Ik weet niet of dat een oplossing zou kunnen zijn, hoef je geen draad te trekken.
Dat klopt, maar dan kun je je schakelaar toch niet meer gebruiken? Het idee is volgens mij om met de bestaande schakelaar de lamp te schakelen en om de schakelaar te vervangen doro een duo schakelaar voor een extra vrij in te vullen trigger.

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:56
Net de nieuwe Raspberry Pi Zero besteld. Leuk icm Domoticz 8)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000868565.jpeg

• janne_nl
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:42:
[...]

Dat klopt, maar dan kun je je schakelaar toch niet meer gebruiken? Het idee is volgens mij om met de bestaande schakelaar de lamp te schakelen en om de schakelaar te vervangen doro een duo schakelaar voor een extra vrij in te vullen trigger.
Ja, de 'echte' schakelaar werkt dan niet meer.
Evt. een draadloze schakelaar.

In mijn geval hangt mijn tablet voor de schakelaar, nou ja op de plaats waar eerst die schakelaar zat. Al een jaar geen problemen (gelukkig)

• maomanna
Gezien het feit dat hij ong gelijk staat aan de rpi1 A/B, lijkt het mij niet echt geschikt voor domoticz.
Welk doeleind zou deze dan wel geschikt zijn? Als actor voor domoticz?

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:16

Pixelmagic

Ubergeek

maomanna schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:23:
[...]

Gezien het feit dat hij ong gelijk staat aan de rpi1 A/B, lijkt het mij niet echt geschikt voor domoticz.
En geen netwerk aansluiting....

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Mijn Domoticz draait op een rpi 1B. Dat is het probleem niet. Het ontbreken was netwerk is wel mogelijk een issue ;)

iRacing Profiel

• maomanna
Die kan je aansluiten met een micro-usb -> ethernet kabel, anders een microusb -> USB -> wifidongle.

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:56
[...]

Domoticz draait hier prima op een pi1.
Pixelmagic schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:24:
[...]

En geen netwerk aansluiting....
Micro usb -> Ethernet adapter. ;)

Ik zeg niet dat het DE oplossing is, er komt alleen een extra optie bij.

• Duci
  • Niet online
[...]

Mijn domoticz draait prima op een 1B, en heeft het niet bepaald druk..

Verwijderd

Het is wel een mooi klein apparaatje, als is de 'normale' PI dat natuurlijk ook. Echter zul je er waarschijnlijk toch iets van een USB hub bij nodig hebben voor de RFXCom en soortgelijke dingen.

Ze zijn misschien wel makkelijk in te bouwen.

• radem205
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:14:
[...]

Ik ben nu op zoek naar een pulsschakelaar met een zo klein mogelijke inbouwdiepte en de verbindingen aan de boven- en onderzijde (bedankt voor de tip). Nu kom ik op Gira uit, alleen zie ik door bomen het bos niet meer in de verschillende typen. Moet ik voor de juiste werking een wissel / wissel drukcontact hebben?

Bij de lokale Hornbach hadden ze alleen een enkele pulsdrukker van Gira, die een inbouwdiepte heeft van 2,5cm. Dus dit moet wellicht gaan passen i.c.m. de Fibaro (waarbij ik geen extra draad hoef te trekken). Nu ben ik erg benieuwd of de dubbele pulsdrukkers dezelfde inbouwdiepte hebben. Dit kan ik nergens vinden helaas :(.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 09:08
zie: http://www.domoticz.com/wiki/Hardware#A

daar staat voor de action kaku:
Eurodomest/Intertek 972080 from Action [ Add as 'ARC' device, works with RFXCOM 'E' version. Included remote not working with Domoticz]

Wil dit zeggen dat dit niet werk via GPIO op de raspberry?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Verwijderd

radem205 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:32:
[...]

Ik ben nu op zoek naar een pulsschakelaar met een zo klein mogelijke inbouwdiepte en de verbindingen aan de boven- en onderzijde (bedankt voor de tip). Nu kom ik op Gira uit, alleen zie ik door bomen het bos niet meer in de verschillende typen. Moet ik voor de juiste werking een wissel / wissel drukcontact hebben?

Bij de lokale Hornbach hadden ze alleen een enkele pulsdrukker van Gira, die een inbouwdiepte heeft van 2,5cm. Dus dit moet wellicht gaan passen i.c.m. de Fibaro (waarbij ik geen extra draad hoef te trekken). Nu ben ik erg benieuwd of de dubbele pulsdrukkers dezelfde inbouwdiepte hebben. Dit kan ik nergens vinden helaas :(.
Die fibraro heeft toch een minimale last van 25W nodig? Als je daar niet aankomt mag je er ook nog een bypass in proberen te proppen. Geen idee hoe groot die dingen zijn.

Ik heb deze schakelaars. Met 2 maak contacten.

Ik kwam er en in het begin ook niet helemaal uit welk ik nu precies moest nemen, uit eindelijk de shop gemaild en die adviseerden deze. Veelal hebben ze dezelfde inbouw diepte, er zit enkel een ander binnenwerk in.

• UltraSub
Fibaro smoke sensors. Wel of niet als sirene te gebruiken? Kan ik die dingen met lua aan/uit zetten? Reacties op internet zeggen nee. Iemand in dit topic zegt ja met blockly heb ik het aan de gang. Resultaat: heel veel nee en een ja. :)
Zag trouwens dat v2 niet meer op 230V kan draaien in tegenstelling tot v1 :|

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 26-11-2015 20:32 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 20:45
UltraSub schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:31:
Fibaro smoke sensors. Wel of niet als sirene te gebruiken? Kan ik die dingen met lua aan/uit zetten? Reacties op internet zeggen nee. Iemand in dit topic zegt ja met blockly heb ik het aan de gang. Resultaat: heel veel nee en een ja. :)
Zag trouwens dat v2 niet meer op 230V kan draaien in tegenstelling tot v1 :|
Dat is de reden dat ik voor Nest Protect V2 ben gegaan, die hebben wel 230V aansluiting naast een accu en doen ook koolmonoxide.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 11:51
tcviper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:15:
[...]

Dat is de reden dat ik voor Nest Protect V2 ben gegaan, die hebben wel 230V aansluiting naast een accu en doen ook koolmonoxide.
Is dit ook te koppelen met domoticz?

• tcviper
grote_oever schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:31:
[...]

Is dit ook te koppelen met domoticz?
Ja hoor, heb ze in Domoticz en in Fibaro HC2 gekoppeld :)

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 15:52
ThinkPadd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:12:
[...]

Misschien kun je iets met de code voor mijn Ubiquiti smartplug, ook een wifi stekker die dat soort dingen kan meten: http://domoticz.com/forum...=17&t=6073&p=50124#p50124

Is overigens ook te koop: V&A aangeboden: Ubiquiti mPower mini Wi-Fi smartplug
Bedankt voor je reactie, ik heb ondertussen al wat meer gevonden. Als ik het -quiet commando weghaal dan werkt het wel alleen wordt de directory gevuld met json commands, toevallig hier geen oplossing voor?

Ik heb zoveel ideeën :) maar zelfs na lang zoeken kan ik ze niet tot uitvoering brengen.
Ik vind bijvoorbeeld ook niet hoe ik in Domoticz op een virtuele on/off switch een feedback kan geven als iemand dit op het toestel zelf aan of uit zet.
Nu ik krijg alvast met de aan en uit actie het toestel toch al in beweging :P

[ Voor 27% gewijzigd door Snuffelke op 27-11-2015 00:43 ]

• UltraSub
tcviper schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:15:
[...]

Um. Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag? Bij mijn weten heeft de Nest geen koppeling of mogelijkheden om hem aan te sturen via api. De thermostaat wel (deels) maar Protect niet. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag bij SOS Black Friday aanbieding voor een RFXCOM-E +Rasp en toebehoren voor 120,95 euro en gratis verzending.

Als je toch al een RFXCom-E zou willen heb je voor 10 euro extra een complete set Raspberry B.
De Raspberry set zelf kun je altijd weer te koop aanbieden en zo de prijs van de RFXCOM drukken.
Wel opletten dat het niet de B+ versie is. Maar voor Domoticz ruim voldoende.

https://www.sossolutions....oticz-starter-rfxcom-e-2b

Inhoud pakket:

- Raspberry Pi model 2B 1024MB UK made met 4 USB poorten (Quad core)
- RFXCOM-E transceiver met USB kabel
- 8GB Micro SDHC kaartje met SD adapter voorgeinstalleerd met domoticz zie www.domoticz.com
- Behuizing , kleur naar keuze voor B+
- 2 Ampere 5V voeding

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 27-11-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Ik heb hier een NAS staan, die ik met een "system alive checker (ping)" in de gaten hou. Als de NAS aan staat zie ik een icoontje van een HDD'tje op mijn floorplan, en als ie uit is staat daar een rood bliksempje doorheen zodat ik zie dat hij uit staat. Daarnaast heb ik een losse WOL switch om hem wakker te kunnen maken.

Ik heb nu dus 2 icoontjes voor hetzelfde apparaat: één waaraan ik kan zien of deze uit/aan staat, en één om hem aan te zetten via WOL.

Wat ik zou willen is dat als ik op het icoontje klik van de system alive checker, dat de "on action" de NAS wakker maakt. Dit scheelt me een icoontje op het floor plan, en is gewoon mooier en duidelijker.

Ik heb zitten googelen en heb geprobeerd on dit in de on action in te vullen:

http://127.0.0.1:8080/jso...light&idx=19&switchcmd=On

De IDX in deze regel is het ID van de WOL switch. Ik krijg als ik op deze schakelaar klik de melding "error sending switch demand, check device/hardware".

Het is duidelijk; ik heb nog nooit gewerkt met commando's in de on/off action. Weet iemand wat ik fout doe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:15:
Vandaag bij SOS Black Friday aanbieding voor een RFXCOM-E +Rasp en toebehoren voor 120,95 euro en gratis verzending.

Als je toch al een RFXCom-E zou willen heb je voor 10 euro extra een complete set Raspberry B.
De Raspberry set zelf kun je altijd weer te koop aanbieden en zo de prijs van de RFXCOM drukken.
Wel opletten dat het niet de B+ versie is. Maar voor Domoticz ruim voldoende.
[...]
Wel een goede aanbieding. Heb hem ook even op het Domoticz forum gedeeld.

En de 2B is zover ik weet de nieuwste versie van de Raspberry? B en B+ was nog van de v1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duci schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:18:
Ik heb hier een NAS staan, die ik met een "system alive checker (ping)" in de gaten hou. Als de NAS aan staat zie ik een icoontje van een HDD'tje op mijn floorplan, en als ie uit is staat daar een rood bliksempje doorheen zodat ik zie dat hij uit staat. Daarnaast heb ik een losse WOL switch om hem wakker te kunnen maken.

Ik heb nu dus 2 icoontjes voor hetzelfde apparaat: één waaraan ik kan zien of deze uit/aan staat, en één om hem aan te zetten via WOL.

Wat ik zou willen is dat als ik op het icoontje klik van de system alive checker, dat de "on action" de NAS wakker maakt. Dit scheelt me een icoontje op het floor plan, en is gewoon mooier en duidelijker.

Ik heb zitten googelen en heb geprobeerd on dit in de on action in te vullen:

http://127.0.0.1:8080/jso...light&idx=19&switchcmd=On

De IDX in deze regel is het ID van de WOL switch. Ik krijg als ik op deze schakelaar klik de melding "error sending switch demand, check device/hardware".

Het is duidelijk; ik heb nog nooit gewerkt met commando's in de on/off action. Weet iemand wat ik fout doe? :)
Je link is goed mits de IDX overeenkomt komt met de juiste switch. Heb het zelf even getest en met 127.0.0.1 ip kreeg ik in de browser een foutmelding. Als ik het ip-adres van Domoticz vermeld werkt het wel maar komt waarschijnlijk omdat ik het van mij pc test ipv direct vanaf de Rasp.

Probeer als test eens het ip-adres waar Domoticz op draait in te vullen.
En werkt de WOL ook als je IDX 19 (klik dus op het icoon) aan zet. Anders zul je het met een script moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
[...]

Je link is goed mits de IDX overeenkomt komt met de juiste switch. Heb het zelf even getest en met 127.0.0.1 ip kreeg ik in de browser een foutmelding. Als ik het ip-adres van Domoticz vermeld werkt het wel maar komt waarschijnlijk omdat ik het van mij pc test ipv direct vanaf de Rasp.

En werkt de WOL ook als je IDX 19 (klik dus op het icoon) aan zet. Anders zul je het met een script moeten gaan doen.
Als je in de instellingen localhost (127.0.0.1) niet toegevoegd hebt bij "interne netwerken" kan het ook zijn dat domoticz verwacht dat je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeeft. (ervarings puntje >:) )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:35:
[...]

En de 2B is zover ik weet de nieuwste versie van de Raspberry? B en B+ was nog van de v1 toch?
2B is inderdaad de nieuwste.

A -> B -> B+ -> 2B.

En dan nu zero. Of dat nou een heel nieuwe lijn is weet ik nog niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:35:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Even afgeleid door het + teken.

Dan is het een nog beter aanbieding en zakt de prijs van de RFCOM-E bij verkoop van de rasp set helemaal naar een leuk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
[...]

Thanks voor je hulp!

Ik heb het IP van mijn Rpi ingevoerd waar Domoticz op draait, helaas mocht dat niet baten. Ik krijg exact dezelfde melding.

De WOL switch werkt wel gewoon. Die gebruik ik ook al een tijdje..

Overigens heb ik het idee dat dit zo moet kunnen uit dit topic op domoticz forum.

EDIT: ik begrijp uit jouw comment dat je het commando in "on" ook in je browser moet kunnen uitvoeren. Dat heb ik gedaan, en dit werkt gewoon. Dan moet het dus in één van de switches zitten? :?

EDIT2: ik zie in de log "error: this is a read only sensor". Dat zal het dus zijn. Het ziet er naar uit dat ik met 2 knopjes blijf zitten. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Duci op 27-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
radem205 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:32:
[...]

Ik heb recent een hoop Gira spul ingebouwd en kan melden dat de enkele of dubbele schakelaars even diep zijn. Heb zelf de Fibaro dimmer 2 en Gira pulsdrukker in een oude inbouwdoos (1964) ingebouwd. Past net want heb er ook nog een lasdop achter zitten met wat draad.
De dimmer bypass ga ik ook plaatsen, maar deze plaats ik bij een inbouwspot in het verlaagde plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
UltraSub schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:25:
[...]

Um. Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag? Bij mijn weten heeft de Nest geen koppeling of mogelijkheden om hem aan te sturen via api. De thermostaat wel (deels) maar Protect niet. Of mis ik iets?
Dat zeg ik dus net, sinds vorige maand zit dat wel in Domoticz en Fibaro kon dat al zowel Thermostaat als Protect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duci schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:
[...]

Thanks voor je hulp!

Ik heb het IP van mijn Rpi ingevoerd waar Domoticz op draait, helaas mocht dat niet baten. Ik krijg exact dezelfde melding.

De WOL switch werkt wel gewoon. Die gebruik ik ook al een tijdje..

Overigens heb ik het idee dat dit zo moet kunnen uit dit topic op domoticz forum.

EDIT: ik begrijp uit jouw comment dat je het commando in "on" ook in je browser moet kunnen uitvoeren. Dat heb ik gedaan, en dit werkt gewoon. Dan moet het dus in één van de switches zitten? :?
Inderdaad als je de link in je browser plakt en je krijgt een OK status dan is de switch dus omgezet maar gaat het ergens fout als hij op ON gaat. Staat er niets in de log vermeld als je dit uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
loyske schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:01:
[...]

Ik heb recent een hoop Gira spul ingebouwd en kan melden dat de enkele of dubbele schakelaars even diep zijn. Heb zelf de Fibaro dimmer 2 en Gira pulsdrukker in een oude inbouwdoos (1964) ingebouwd. Past net want heb er ook nog een lasdop achter zitten met wat draad.
De dimmer bypass ga ik ook plaatsen, maar deze plaats ik bij een inbouwspot in het verlaagde plafond.
Ah dat geeft hoop! Zijn de inbouwdozen bij jou ook max. 40mm diep? En welke pulsdrukker van Gira heb je exact in gebruik?

Een alternatief is de Z-wave.me dimmer module, alleen vind ik daar geen reviews van. Ik heb een vermoeden dat deze niet zo goed presteert als een Qubino of een Fibaro dimmer.

[ Voor 12% gewijzigd door radem205 op 27-11-2015 10:06 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.