Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 12:21
Weet iemand toevallig een goede methode om de 'startwaarde' van een incremental counter te kunnen negeren in de grafieken?

Ik heb een incremental counter toegevoegd op dummy hardware.
Een IR polssensor heb ik ingesteld als een schakelaar op de GPIO hardware van mij raspberry.
Voor de schakelaar heb ik een lua-script dat de waarde van die incremental counter bijwerkt.
Correcties kunnen ingevoerd worden met een user-variabele.

Ik heb de eerste dag dat het allemaal werkte dus ene correctie van enkele honderden kuubs ingevoerd zodat de teller gelijk loopt met de daadwerkelijke stand op de watermeter.
Nu zijn mij grafieken alleen een beetje onleesbaar omdat er een dikke spike van 700 kuub zit terwijl een normale dag niet eens een halve kuub is.

Een mogelijke optie zou misschien zijn om handmatig in de database de eerste waarde naar het jaar nul te verplaatsen ofzo?

Voor de liefhebbers hier het script.
- Dit script wordt dus getriggerd door de schakelaar met de naam "Watermeter-puls" (dat is dus de pulssensor die ik via GPIO hardware heb aangesloten)
- de schakelaar heeft het type: "contact"-schakelaar. Dat is belangrijk voor de naam van de status die het script doorkrijgt. In dit geval is dat "Open/Closed", andere types schakelaar krijgen bijvoorbeeld "On/Off".
- De incremental counter met de naam "Water" en idx "5" heb ik dus aangemaakt op de virtual/dummy hardware.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
commandArray = {}

local virtualcounter_idx = "5"
local virtualcounter_name = "Water"
local switchName = "Watermeter-puls"

if devicechanged[switchName] == 'Closed' then

-- Get current value
   count_value = otherdevices_svalues[virtualcounter_name]
   print("vorige watermeterstand:" .. count_value)

-- Apply offset/correction and set offset to zero
   local offset = 0
   if (uservariables["Watermeter_Correction"] ~= nil) then
    offset = uservariables["Watermeter_Correction"]
   end
   commandArray['Variable:Watermeter_Correction'] = tostring(0)

-- Calculate new value
   count_value = count_value + 1 + offset

-- Update virtual counter device
   ts = virtualcounter_idx .. "|0|" .. tostring(count_value)
   commandArray['UpdateDevice'] = ts

end

return commandArray

[ Voor 47% gewijzigd door NovapaX op 20-11-2015 09:08 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 16:34
Matis schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:58:
[...]
Dat is (volgens mijn beperkte kennis) niet mogelijk. Daar ik op mijn gateway ook nog diverse webapps heb draaien (in een ander subdomein) die wel gebruik maken van poort 80. Ik kan dus niet blindelings al het verkeer op poort 80 naar 192.168.1.17:8080 doorsturen. Ik moet alleen het verkeer voor het domoticz.domein.nl doorsturen naar dat IP en poortnummer.
Ah okee, dat is inderdaad niet mogelijk, maar je kan Domoticz wel via een andere poort dan 80 doorgeven toch? Bijvoorbeeld extern poort 8080 1op1 naar poort 8080 van Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:06

R-B

Blokkert

Die custom graphs zijn alleen te maken met temperaturen. Is er ook optie om verschillende data te combineren in grafiek?

Bijv:
- thermosmart huis temp. en setpoint. (setpoint staat onder Utility)
- gas verbruik vs huis temp vs setpoint etc
- Electra meter vs losse meetunits

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Thanks! Had hem inderdaad ook gezien. Bij mij staat de NAS alleen niet permanent aan, maar wel 9/10x s'avonds rond 22u. Ik denk dat ik hem dus gewoon naar de NAS laat backuppen, en neem het voor lief dat ie 2 backups per week mist.

Of ik laat hem backuppen naar dropbox, ik heb ook ergens gezien dat dat mogelijk was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Duci schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:28:
[...]

Thanks! Had hem inderdaad ook gezien. Bij mij staat de NAS alleen niet permanent aan, maar wel 9/10x s'avonds rond 22u. Ik denk dat ik hem dus gewoon naar de NAS laat backuppen, en neem het voor lief dat ie 2 backups per week mist.

Of ik laat hem backuppen naar dropbox, ik heb ook ergens gezien dat dat mogelijk was. :)
Mijn NAS staat ook niet altijd aan, maar wel volgens vast schema. Dus dan kan je daar omheen werken :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
R-B schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:08:
Die custom graphs zijn alleen te maken met temperaturen. Is er ook optie om verschillende data te combineren in grafiek?

Bijv:
- thermosmart huis temp. en setpoint. (setpoint staat onder Utility)
- gas verbruik vs huis temp vs setpoint etc
- Electra meter vs losse meetunits
Ik ben er zelf nog niet mee bezig geweest en heb er dan ook geen verstand van, maar volgens mij moet je dan zelf via "influxdb" een databaseje aanmaken, die je kan visualiseren met een andere applicatie. Komt dan voor zover ik weet niet in de overzichten in domoticz, maar er zijn hier vast mensen die hier meer van weten dan ik.

https://www.domoticz.com/wiki/HttpLink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
R-B schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:32:
[...]

Mijn NAS staat ook niet altijd aan, maar wel volgens vast schema. Dus dan kan je daar omheen werken :)
Ik zet hem zelf aan als ik hem nodig heb (via WOL in Domoticz :D ), maar vergeet hem vaak af te sluiten. Ik heb dus wel afsluittijden ingesteld maar geen starttijden.

Maar zoals gezegd; zou 9/10 keer goed moeten gaan, dus als het voor mocht komen dat de boel crasht net die ene dag dat ik de NAS niet aan heb gehad; so be it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 11:51
Duci schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:53:
[...]

Doe het nu met regelmaat handmatig, maar staat nog op de todo. O-)
Ik dacht hetzelfde een paar maand geleden. Totdat ik opeens perongeluk mijn domoticz verknalde. Toen moest ik teruggrijpen op een backup van meer dan een week oud. Nu is een week niet zo lang, maar het instellen van een backup is gewoon super makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
Tip: Bij de Staples zijn er weer een paar Z-Wave spulletjes van Eminent in de aanbieding. http://www.staples.nl/sea...?keywords=eminent&x=0&y=0

Die sirenes zijn waarschijnlijk Everspring SE-812, en derhalve ondersteund in OpenZWave/Domoticz.
Ik heb er eentje besteld, kan ik het weekend uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:12:
[...]

Zie trouwens in raspberry topic de volgende reactie:

JorickL in "Raspberry Pi"
Ik draai het in een virtuele machine, dus een .img van de gehele Pi is niet nodig in mijn geval :+ Database + scripts + www map is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mozart schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:53:
[...]

Heb je wel de knoppen van je AB ingeleerd in Domoticz? Zo doe ik het namelijk. De AB heb ik ingeleerd en alleen dat gebruik ik. Als ik dus op de AB druk ziet Domoticz dat ook.
Dacht dat ik dan toen wel zo gedaan had maar is al even geleden. Gebruik de oude nu meer voor dingen die ik verder toch niet met de AB schakel. De nieuwe Kaku's gebruik ik daarvoor.

Maar zal het tzt nog een keer testen of dat werkt en hoor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 10:10
hondapower schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:47:
Tip: Bij de Staples zijn er weer een paar Z-Wave spulletjes van Eminent in de aanbieding. http://www.staples.nl/sea...?keywords=eminent&x=0&y=0

Die sirenes zijn waarschijnlijk Everspring SE-812, en derhalve ondersteund in OpenZWave/Domoticz.
Ik heb er eentje besteld, kan ik het weekend uitproberen.
Deze spullen zijn al een hele tijd in de aanbieding en niet echt de moeite waard. Heb de lampmodule en bewegingssensor van eminent en een paar dingen vallen op:
*Ze verliezen snel verbinding, reken erop dat als je de RPI reset dat je op de sensor op allerlei knopjes mag gaan drukken (die soms achter batterijklepjes zitten)
*Ze gaan slordig om met batterijen, verbruiken veel meer dan bijv Fibaro spul
*Ze hebben bijna geen opties die in te stellen zijn, en als, dan soms met een wieltje op het product

Kortom, niet heel gunstig als je een betrouwnbaar zorgeloos HA systeem wil inrichten. Andere merken kosten een veelvoud, maar bespaart je een veelvoud aan ellende.

Als het alleen om het alarm gaat is het te overwegen, maar als een alarmsysteem kritisch is voor jou systeem zou ik niet gokken op eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
arjandijk162 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:17:
[...]

Deze spullen zijn al een hele tijd in de aanbieding en niet echt de moeite waard.
Ik zag de aanbieding ergens voorbij komen en zag dat het hier nog niet vermeld was.
Voor die 19 Euro kan ik nog wel eens een gokje wagen.
Ik heb in een eerdere aanbieding de Eminent wall plugs gekocht en die functioneren probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hondapower: goed dat je de tip geeft hoor. Wordt zeker gewaardeerd.

Ik heb ook van die wallplugs en zij werken feilloos. Had echter liever nog die met energiemeting gehad, maar was te laat.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
Heren techneuten,

Ik loop ergens tegenaan wat ik niet zo 1,2,3 kan oplossen omdat ik het gewoonweg niet weet waar te zoeken.

in mijn log staat het volgende :

2015-11-20 14:58:27.129 (RFX) Lighting 5 (Unknown)
2015-11-20 14:58:27.503 Error: SQL Query("SELECT ID, SceneType, ListenCmd FROM Scenes WHERE (HardwareID=2 AND DeviceID='0014888' AND Unit=2 AND Type=17 AND SubType=0)") : no such column: ListenCmd
2015-11-20 14:58:27.484 (RFX) Lighting 2 (Unknown)
2015-11-20 14:58:33.467 Error: SQL Query("SELECT ID, SceneType, ListenCmd FROM Scenes WHERE (HardwareID=2 AND DeviceID='000393C' AND Unit=3 AND Type=17 AND SubType=0)") : no such column: ListenCmd
2015-11-20 14:58:33.448 (RFX) Lighting 2 (Unknown)
2015-11-20 14:58:33.708 Error: SQL Query("SELECT ID, SceneType, ListenCmd FROM Scenes WHERE (HardwareID=2 AND DeviceID='0000100' AND Unit=3 AND Type=17 AND SubType=1)") : no such column: ListenCmd
2015-11-20 14:58:33.690 (RFX) Lighting 2 (Woonkamer schakelaar lampen)
2015-11-20 14:58:46.332 Error: SMTP Mailer: Error sending Email to: !
2015-11-20 14:58:46.332 Error: Notification sent (email) => Failed
2015-11-20 14:58:47.048 Notification sent (nma) => Success
2015-11-20 14:58:47.056 Error: SQL Query("SELECT ID, SceneType, ListenCmd FROM Scenes WHERE (HardwareID=2 AND DeviceID='0E18EDE' AND Unit=10 AND Type=17 AND SubType=0)") : no such column: ListenCmd
2015-11-20 14:58:41.946 (RFX) Lighting 2 (Sensor achterdeur)
2015-11-20 14:58:47.076 Error: SQL Query("SELECT ID, SceneType, ListenCmd FROM Scenes WHERE (HardwareID=2 AND DeviceID='0E18EDE' AND Unit=10 AND Type=17 AND SubType=0)") : no such column: ListenCmd

Als ik kijk naar mijn dashboard zie ik 2 groepen staan, ga ik echter even naar het tabblad groepen.... staat er niks en moet ik nieuwe aanmaken zegt het, als ik dit vervolgens doe gebeurd er weinig en wordt de nieuwe groep ook niet weergegeven.
Hoe kan ik dit oplossen ??

Dank alvast mensen en een fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

PCU Barneveld schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:11:
Heren techneuten,

Ik loop ergens tegenaan wat ik niet zo 1,2,3 kan oplossen omdat ik het gewoonweg niet weet waar te zoeken.

in mijn log staat het volgende :
[...]
Je bent (per ongeluk) gedowngrade naar een oudere versie. Even upgraden naar een nieuwere versie van domoticz dus :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 12:21

Stuntteam

RFLink Gateway Development

MikeOO schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:50:
[...]
Dus jij kan met de RFLink wel het signaal ontvangen van oude ELRO AB400 afstandbediening.
Ik kan wel de klikaan unit zelf besturen via Domoticz maar als ik deze met de eigen AB van de unit uit of aanzet zie ik dit niet terug in Domoticz dat een lamp is aan/uit gezet.
Zou bijzonder zijn als de RFLink dit wel zou zien.
Hier de berichten die RFLink aan Domoticz door geeft wanneer ik op 5 remotes achter elkaar een knop in druk. De lampen die met de knoppen verbonden zijn schakelen mee en ook Domoticz word bijgewerkt.

20;AC;Eurodomest;ID=03697b;SWITCH=00;CMD=OFF; (Nieuwe Action set)
20;AD;NewKaku;ID=00cac351;SWITCH=1;CMD=OFF; (Nieuwe Kaku set)
20;AE;TriState;ID=8598aa;SWITCH=1;CMD=OFF; (Oude Action set)
20;AF;FA500;ID=00004630;SWITCH=01;CMD=OFF; (Flamingo set)
20;B0;AB400D;ID=42;SWITCH=1;CMD=OFF; (Elro AB400 set)

Je moet wel als volgt te werk gaan:
steek de schakelaar waar de lamp aan hangt in het stopcontact en leer de knop van de remote aan de schakelaar.. RFLink pikt die knop op en geeft dat door aan Domoticz. Vervolgens lopen de handelingen synchroon tenzij er iets is waardoor het signaal niet kan worden ontvangen. Schakel je "buiten bereik" of als het signaal ergens door geblokkeerd word, dan is RFlink/Domoticz niet op de hoogte van je laatste schakeling.. Werkt hier prima.

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROBBshop heeft een mooie klapper zo net voor het weekend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YqNPGH29XB7F5rzs9oKgQVj7/full.png
ROBBshop.nl: Greenwave NS210-F - Z-Wave alliance information: Greenwave NS210-F

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SjiOkdFD47RYGn8PyUlHxX4g/full.png
ROBBshop.nl: Greenwave NP210-F - Z-Wave alliance information: Greenwave NP210-F

Beste is om de bestelling te combineren met je buurman/kennis, zodat je de maximale staffelkorting kunt krijgen (>=5 bij de losse plugs, >=3 bij de stekkerdoos).

Zie ook de andere aanbiedingen: http://www.robbshop.nl/z-wave-aanbiedingen/sale

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
@wolfboy ik draai op dit moment Version 2.2563 dat is de laatste toch ? krijg geen melding dat er een update beschikbaar is namelijk.

Thnx

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 08:57

Matis

Rubber Rocket

Nee. De laatste stabiele versie is V2.3530 (9eef872).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:33
Ik heb een probleempje, ik kom er niet uit en ik weet ook niet zo goed welke kant ik het zoeken moet. Ik heb in Duitsland zo'n IR naar USB kabel gekocht en wanneer ik deze aansluit op mijn laptop dan krijg ik via een test programma perfect in een log-file de meterstanden van mijn energiemeter te zien. De kabel is dus goed.

Nu wil ik dit gaan loggen met een Raspberry om een beetje inzichtelijk te krijgen wanneer wij nu het meeste stroom gebuiken. Ik heb de image van domoticz op de SD geknald en in de RPi gedrukt. USB kabels erin en via de webpagina kan ik de instellingen van domoticz aanpassen.

Ik krijg alleen niet de juiste hardware in de lijst te staan. Mijn energiemeter heeft een S0 poort dus ik heb geprobeerd om een S0 meter USB toe te voegen maar die blijft op gegevens timeout niet actief staan. Ik snap niet wat ik fout doe. Heeft iemand een idee wat ik moet doen of wat ik kan testen om het toch voor elkaar te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
PC Versie dan ? sorry te weinig info gegeven draai op PI, gevonden, staan er 2 op de site, maar vreemd dat de PI zelf niet met een melding komt ?

[ Voor 44% gewijzigd door PCU Barneveld op 20-11-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:38:
[afbeelding]

[afbeelding]

Beste is om de bestelling te combineren met je buurman/kennis, zodat je de maximale staffelkorting kunt krijgen (>=5 bij de losse plugs, >=3 bij de stekkerdoos).

Stekkerdoos 6 sloopte mijn hele zwave netwerk om de 24 uur zoiets. (Al had ik polling niet aan wat kennelijk wel moet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

timovd

Voorsprong door techniek

Wat verstaat met onder "monitoring" bij Greenwave? Kun je daarmee het verbruik meten?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:42:
[...]

Stekkerdoos 6 sloopte mijn hele zwave netwerk om de 24 uur zoiets. (Al had ik polling niet aan wat kennelijk wel moet!)
Als het niet werkt gaat het spul weer terug, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:26
MikeOO schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:50:
[...]

Nee eenRFXCom. Ook daar werkt alles mee in Domoticz.
Dus jij kan met de RFLink wel het signaal ontvangen van oude ELRO AB400 afstandbediening.

Ik kan wel de klikaan unit zelf besturen via Domoticz maar als ik deze met de eigen AB van de unit uit of aanzet zie ik dit niet terug in Domoticz dat een lamp is aan/uit gezet.

Zou bijzonder zijn als de RFLink dit wel zou zien.
Bij mij werkt dat bij de RFLink ook niet. (*edit: excuus ik heb een RFXCom)
De huidige kaku-ab's kan ik prima alles wat in Domoticz denkbaar is toewijzen aan de knoppen. Maar van de oude action-setjes kan ik de ab's niet programmeren. De switches werken wel.

Alleen in slaapkamer heb ik de ab ook rechtstreeks op de switch geprogrammeerd. Als Domoticz een schakeling mist blijft hij idd op on of off staan, maar dat heeft geen invloed op een nieuwe scène o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 22:09
Ik zou graag willen weten of het volgende ook kan, zonder tussenkomst van domoticz.
Ik heb een rolluik voor eenslaapkamer raam, deze wordt aangestuurd door een Asun-650.
Nu heb ik daar een naar buitendraaiend raam, als deze open is dan mag het rolluik absoluut niet omlaag.
Ik heb een amst-606 contact op het raam gezet.
Bij het openen kan deze bv. een aan/uit switch aanschakelen (apa3-1500).
Ik zou dus graag willen dat deze dan uitgaat ipv aan en als ie dicht is weer aan.
Iemand een tip hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:24:
[...]

Bij mij werkt dat bij de RFLink ook niet. (*edit: excuus ik heb een RFXCom)
De huidige kaku-ab's kan ik prima alles wat in Domoticz denkbaar is toewijzen aan de knoppen. Maar van de oude action-setjes kan ik de ab's niet programmeren. De switches werken wel.

Alleen in slaapkamer heb ik de ab ook rechtstreeks op de switch geprogrammeerd. Als Domoticz een schakeling mist blijft hij idd op on of off staan, maar dat heeft geen invloed op een nieuwe scène o.i.d.
De AB's vd Action kan je wel programmeren. Je drukt op knop AAN en leert hem en maakt een Schakelaar AAN aan en hetzelfde voor UIT. Je hebt dan weliswaar niet 1 ON/OFF knopt maar het werkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ThinkPadd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:38:
[afbeelding]

[afbeelding]

staffelkorting is er niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

master30 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:07:
Ik zou graag willen weten of het volgende ook kan, zonder tussenkomst van domoticz.
Ik heb een rolluik voor eenslaapkamer raam, deze wordt aangestuurd door een Asun-650.
Nu heb ik daar een naar buitendraaiend raam, als deze open is dan mag het rolluik absoluut niet omlaag.
Ik heb een amst-606 contact op het raam gezet.
Bij het openen kan deze bv. een aan/uit switch aanschakelen (apa3-1500).
Ik zou dus graag willen dat deze dan uitgaat ipv aan en als ie dicht is weer aan.
Iemand een tip hierover?
Wat wil je dan aan die schakelaar (apa3-1500) hangen?
Je kunt toch gewoon die schakelaar uit laten schakelen in plaats van aan?

edit:

en dan erbij... je kunt toch ook een blockly (of lua als dat je beter ligt ;)) maken met dat contact als voorwaarde dat die gesloten is?

[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 20-11-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zo. OTGW/USB draait, op een slave Domoticz op een raspberry op zolder. Is even wat zoeken met devices toevoegen enz, en ik verwacht dat ik daar nog wel wat zaken moet aanpassen, maar het lijkt allemaal te werken. Ziet er vooralsnog erg goed uit. Cool :)
Als alles stabiel is maar eens kabels gaan weg werken enz :|

/edit
Met een iSense thermostaat overigens. En die neemt vrijwel meteen over wat ik aan setpoint instel :)

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 20-11-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

timovd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:49:
Wat verstaat met onder "monitoring" bij Greenwave? Kun je daarmee het verbruik meten?
Op de website staat:
De greenwave powernode tussenstekker heeft naast stroommeting een zeer gunstige prijs kwaliteit verhouding.U plaatst de module tussen het apparaat in het stopcontact en vanaf dat moment kunt u het apparaat op afstand bedienen.
Mijn aanname zou dus ja zijn ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-B schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:18:
[...]

staffelkorting is er niet meer :P
Was even weg idd. Nu weer terug, maar nu zijn ze ineens €29,50 per stuk geworden :S Bij >=5 stuks is de korting ook veel minder, nu €25,50/stuk.

Zou het zo goed lopen dat ze er hebberig van worden en de prijs maar omhoog gooien? Beetje jammer dat je een aanbieding erin gooit en dan gedurende de avond de prijs steeds wat opschroeft :/

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag geupgrade naar de laatste stable, werken mijn scene scripts voor Hue niet meer. Zag het toevallig toen de lampen om 00.00 niet automatisch uit gingen. Handmatig de scene klikken is ook nogo. Script wat er achter hangt (bash script met curl naar Hue bridge) werkt vlekkeloos indien uitgevoerd op cmdline.
Grrr.. het is dat ik een update nodig had om master-slave aan de gang te krijgen, maar ik ben echt niet van de updates. If it ain't broken don't fix it is mijn motto.
Zal wel weer een hoop tijd in gaan zitten, en het is "productie" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 09:38
UltraSub schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:10:
Vandaag geupgrade naar de laatste stable, werken mijn scene scripts voor Hue niet meer. Zag het toevallig toen de lampen om 00.00 niet automatisch uit gingen. Handmatig de scene klikken is ook nogo. Script wat er achter hangt (bash script met curl naar Hue bridge) werkt vlekkeloos indien uitgevoerd op cmdline.
Grrr.. het is dat ik een update nodig had om master-slave aan de gang te krijgen, maar ik ben echt niet van de updates. If it ain't broken don't fix it is mijn motto.
Check even of je na het woord script wel 3 slashes hebt. Daar is een wijziging op geweest. Heb er zelf ook last van gehad. Je moet dus zoiets hebben:
script:///home/pi/domoticz/scripts/doe-iets.sh

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:10:
[...]

Was even weg idd. Nu weer terug, maar nu zijn ze ineens €29,50 per stuk geworden :S Bij >=5 stuks is de korting ook veel minder, nu €25,50/stuk.

Zou het zo goed lopen dat ze er hebberig van worden en de prijs maar omhoog gooien? Beetje jammer dat je een aanbieding erin gooit en dan gedurende de avond de prijs steeds wat opschroeft :/
Zo te lezen zijn er nog wel wat issues met het apparaat van Greenwave; https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=7024

Ik wacht wel even totdat het stekkerblok van Aeotec verkrijgbaar is. Heb daar iets meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mozart schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:13:
[...]

Check even of je na het woord script wel 3 slashes hebt. Daar is een wijziging op geweest. Heb er zelf ook last van gehad. Je moet dus zoiets hebben:
script:///home/pi/domoticz/scripts/doe-iets.sh
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=7838
Ik kom hem net tegen, wil het posten, en zie dat jij hebt gereageerd met hetzelfde :)
Dit lijkt inderdaad te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

UltraSub schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:10:
Ik lijk iedere keer als ik Domoticz herstart mijn Bridge opnieuw te moeten koppelen voor mijn scripts. Misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Kraz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:18:
[...]

Zo te lezen zijn er nog wel wat issues met het apparaat van Greenwave; https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=7024

Ik wacht wel even totdat het stekkerblok van Aeotec verkrijgbaar is. Heb daar iets meer vertrouwen in.
Ik heb er een aantal maandjes een. Werkt prima bij mij en valt niet weg..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Werken aardig, maar niet vlekkeloos. Heb meteen 3 stekkerdozen besteld, want die waren niet meer voor een fatsoenlijke prijs te krijgen nadat Nuon is gestopt met leveren van die dingen. Persoonlijk geef ik voor enkele schakelpunt in de toekomst liever wat meer uit voor de wat fraaiere en betere stekkers van Fibaro/Aeotec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
@wolfboy, je had idd gelijk, vreemd blijft dat ik niet gewoon de versie kon upgraden, dus ff nieuwe img gemaakt... en idd geen rare melding meer en alles weer te zien.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 15:44
MrBarBarian schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:03:
[...]

Ik heb er een aantal maandjes een. Werkt prima bij mij en valt niet weg..
Heb je polling ook aan staan, MrBarBarian?

Ik zit er toch serieus over te denken..kan zo'n blok wel goed gebruiken, mits ik ook verbruik af kan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:10:
[...]

Heb net een mail van ze ontvangen met deze actie. Er worden geen prijzen in genoemd, dus ze kunnen zomaar weer in prijs stijgen. Zal mij benieuwen hoe dit verder gaat lopen. Hoop dat die van mij maandag binnen zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de mail die ik heb gekregen staat de enkele plug voor 29,50 euro en de stekkerdoos voor 49,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
japie101 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:37:
Ik heb een apart probleem, ik heb mijn Domoticz installatie netjes beveiligd met een wachtwoord, maar ik heb ook mijn lokale LAN opgegeven, zodat ik thuis geen passwords hoef te gebruiken.
Nu heb ik via een port forward Domoticz ook beschikbaar gemaakt via Internet, krijg netjes de pagina te zien maar bij inloggen krijg ik consequent Incorrect Username/Password.

Heb gisterenavond thuis getest via remote URL, toen kreeg ik ook netjes een login en kon ik gewoon inloggen met de credentials.

Ik heb username/pass al gereset en meermaals getest, maar vanaf publiek internet blijf ik de melding Incorrect Username/Password krijgen.
Heb je de oorzaak kunnen vinden.
Ik heb hem hier ook even getest op mijn mobiele telefoon via 3G, maar krijg dezelfde foutmelding.
Heb de cache al gewist van de telefoon, maar blijf de melding houden.
Als ik het inloggen uitschakel dan kom ik er gewoon in :?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:19:
[...]

Heb je de oorzaak kunnen vinden.
Ik heb hem hier ook even getest op mijn mobiele telefoon via 3G, maar krijg dezelfde foutmelding.
Heb de cache al gewist van de telefoon, maar blijf de melding houden.
Als ik het inloggen uitschakel dan kom ik er gewoon in :?
Probeer eens een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ondanks dat ik de cache heb gewist houdt de telefoon toch nog ergens iets vast.
Inderdaad met een andere browser geen problemen ga eens kijken waar het misgaat. :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Laatst online: 00:16

Stefan©

Toet toet

[...]

Ik heb de powernode-1 al een tijdje naar tevredenheid in gebruik icm Aeotec Gen5 stick. Enige wat ontbreekt is totaal energie verbruik. Ik krijg alleen huidige verbruik door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
[...]

Dit is er al bijna 2 jaar en nog steeds niet in de EU. Heb er ook naar gekeken, maar er lijken geen zwave alternatieven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:47
Stefan© schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:03:
[...]

Ik heb de powernode-1 al een tijdje naar tevredenheid in gebruik icm Aeotec Gen5 stick. Enige wat ontbreekt is totaal energie verbruik. Ik krijg alleen huidige verbruik door.
Bij mijn powernode-6 die het vanaf het begin al zonder problemen doet (polling staat aan), is er per poort een apart device die zowel het totaal als het huidige verbruik meten en een apart device waar alleen het huidige verbruik staat. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NHR0mjo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 21:04
Ik heb ook 3x stekkerblok en 1x plug van Greenwave, geen probleem mee (Wel in het begin last gehad om aan de praat te krijgen)
In 2 jaar 1x gehad dat hij de weg kwijt was.

Wel is er bij mij 1 overleden. Denk dat de combinatie van apparaten de max vermogen overschreed.

Ga toch even kijken wat de prijs nu is :)

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:12:
[...]

Zie trouwens in raspberry topic de volgende reactie:

JorickL in "Raspberry Pi"
Cool! Heb net die andere backupmethode geimplementeerd, maar dit is wel gaaf.. Ga deze later eens proberen te combineren met dat andere script, zodat hij dat image maakt en die op de NAS zet.

Het instellen van die backup was alleen ongeveer mijn eerste ervaring met scripts, dus eerst nog even wat meer prutsen met scripts voordat ik daaraan begin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vroeg me af in hoeverre wordt gekeken naar veiligheid, of zijn probleempjes daarmee meer iets van verleden domotica- generaties (zoals het hier beschreven zigbee 1.2)

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 21-11-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om HTTP POST commando's te geven via Domoticz?

Ik wil namelijk het volgende uitvoeren om mijn Sonos aan te zetten:

URL:
code:
1
http://ip.adres.van.sonos:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

Body:
code:
1
2
3
4
5
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/">
<s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1">
<InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed>
</u:Play></s:Body></s:Envelope>

Extra headers:
code:
1
2
Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"

Waarin play is om de Sonos aan te zetten, play veranderen door stop zet de sonos uit.

Dit werkt al tijden perfect in de homewizard, ik mis alleen een optie hiervoor in Domoticz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien m.b.t. van scripting en het curl commando?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
chrisvm schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:48:
[...]

Heb je polling ook aan staan, MrBarBarian?

Ik zit er toch serieus over te denken..kan zo'n blok wel goed gebruiken, mits ik ook verbruik af kan lezen
Jup, dat was voor mij de truc om hem goed werkend te krijgen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:09:
[...]

Maar daar zie je ook precies waar ik tegenaan liep. De ene keer zit het heel dicht bij elkaar en denk je: OK, prima sensor :) En dan later (het stuk 16 nov. - 6:00 in jouw grafiek) begint hij ineens steeds verder weg te lopen van de andere sensor. Oftewel: de afwijking wisselt steeds en is niet constant (en dus niet op te anticiperen in Domoticz). Als het ding een constante afwijking heeft dan is het prima, dan vul je 1x de adjustment in bij de sensor in Domoticz en is het klaar. Maar in mijn geval schommelt het ding dus alle kanten uit. Doen ze overigens allebei (heb er twee). Voor mij onbruikbaar.
Heb zelf nu ook een Cresta gekocht, omdat de witte behuizing toch een stuk beter in de woonkamer past.
Echter zie ik juist bij de Cresta (blauw) een grotere afwijking ten opzichte van de losse 18B20 (zalmkleur) en de banggood (paars) sensor.

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/11/21/cresta.md.jpg

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
tozzke schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:31:
[...]

Wat wil je dan aan die schakelaar (apa3-1500) hangen?
Je kunt toch gewoon die schakelaar uit laten schakelen in plaats van aan?

edit:

en dan erbij... je kunt toch ook een blockly (of lua als dat je beter ligt ;)) maken met dat contact als voorwaarde dat die gesloten is?
Op die switch wil ik het rolluik met de asun aansluiten.
zodat ik zeker weet dat de stroom eraf is als het raam open staat.

Dat met een script is ook geen probleem, maar we hebben een losse wandzender en die zou je dus per ongeluk kunnen indrukken en dan het rolluik gaat sluiten met het raam open, dan loopt ie gewoon door binnen in de bak

Vandaar ook graag dat als het raam contact open is ik graag wil dat de switch dan de stroom eraf doet zodat het rolluik niet te bedienen is door een ouderwetse zender of rfx.

Kennis van me zei dat je dan het relais in de switch kan wisselen voor een type dat andersom werkt (als ik het goed navertel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 05-10 13:18
Ik heb een screen op de achterdeur en het als volgt opgelost:

Als magneetcontact = opendan stroom van stekker uit

Dan kun je dus geen fouten maken want er staat geen stroom op het rolluik...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:49:
Weet iemand of het mogelijk is om HTTP POST commando's te geven via Domoticz?

Ik wil namelijk het volgende uitvoeren om mijn Sonos aan te zetten:

URL:
code:
1
http://ip.adres.van.sonos:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

Body:
code:
1
2
3
4
5
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/">
<s:Body><u:Play xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1">
<InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed>
</u:Play></s:Body></s:Envelope>

Extra headers:
code:
1
2
Content-type: text/xml;charset="utf-8"
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Play"

Waarin play is om de Sonos aan te zetten, play veranderen door stop zet de sonos uit.

Dit werkt al tijden perfect in de homewizard, ik mis alleen een optie hiervoor in Domoticz :)
Ik gebruik hiervoor PHP scripts die met de Sonos werken en in Domoticz gebruikt kunnen worden.
Zie https://github.com/gerard33/frontpage voor de uitleg en https://github.com/gerard33/sonos voor de PHP bestanden.
Je kunt hiermee bv. ook text to speech gebruiken in LUA scripts en de status van de Sonos bijwerken in Domoticz als je de Sonos niet via Domoticz aan of uit zet.
Zie https://www.domoticz.com/...=62321&hilit=Sonos#p62184 voor deze scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met cURL is het ook niet zo gek spannend: http://superuser.com/ques...ntax-to-do-a-post-request
miel schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:40:

Als je daar 100% zekerheid in wil zou ik het niet via Domoticz laten lopen, maar gewoon een hardwired situatie maken. Oftewel: een magneetcontact die rechtstreeks aan het relais van de motor zit aangesloten en de stroom onderbreekt. Zelfde idee, maar dan veel betrouwbaarder (niet afhankelijk van batterijen / Domoticz aanwezigheid).

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:42

Pixelmagic

Ubergeek

master30 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:22:
[...]

Op die switch wil ik het rolluik met de asun aansluiten.
zodat ik zeker weet dat de stroom eraf is als het raam open staat.

Dat met een script is ook geen probleem, maar we hebben een losse wandzender en die zou je dus per ongeluk kunnen indrukken en dan het rolluik gaat sluiten met het raam open, dan loopt ie gewoon door binnen in de bak

Vandaar ook graag dat als het raam contact open is ik graag wil dat de switch dan de stroom eraf doet zodat het rolluik niet te bedienen is door een ouderwetse zender of rfx.

Kennis van me zei dat je dan het relais in de switch kan wisselen voor een type dat andersom werkt (als ik het goed navertel)
Wat je zou kunnen doen is de losse schakelaar niet koppelen met de asun. Vervolgens de asun alleen vanuit domoticz aansturen en daar een afhankelijkheid maken van de sensor op het raam. Tot slot de wand schakelaar apart in domoticz het event laten sturen waarbij dan standaard de afhankelijkheid er is.

Enige nadeel, zonder domoticz kan je het rolluik niet bedienen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Pixelmagic schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:59:
[...]

Wat je zou kunnen doen is de losse schakelaar niet koppelen met de asun. Vervolgens de asun alleen vanuit domoticz aansturen en daar een afhankelijkheid maken van de sensor op het raam. Tot slot de wand schakelaar apart in domoticz het event laten sturen waarbij dan standaard de afhankelijkheid er is.

Enige nadeel, zonder domoticz kan je het rolluik niet bedienen.
Zo zou ik het ook doen, en dan om de afhankelijkheid van Domoticz in geval van problemen/calamiteit te overkomen, een aparte "emergy override" afstandsbediening inleren op de ASUN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danman15 schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:05:
Na een beetje zoekwerk kwam ik er achter dat je de data die naar PVOutput gestuurd word ook kunt gebruiken in Domoticz. Dit gebeurt met de "hardware" PVOutput (Input).

Is het ook mogelijk om met terugwerkende kracht in 1x de history uit te lezen en deze éénmalig in Domoticz te krijgen? Zou wel heel mooi zijn aangezien alle data al wel in PVOutput staat :).
Heb jij toevallig dit nog voor elkaar gekregen? Ik heb dezelfde vraag ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34
Iemand toevallig een idee?
Ik kan niet meer updaten maar ook niet meer verbinden via SSH.
De webinterface kan ik wel bereiken en pingen gaat uiteraard ook prima in dit geval.
Ik heb gisteren een script ingesteld (vorige topic) waarbij een image gekopieerd word naar een share op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
Overgaan van een Synolgoy NAS naar een Windows Homeserver.
Met succes Domoticz overgezet van Linux naar Windows.

Aleen werkt mijn deurbel.sh script niet meer omdat die een Linux script is.
Heeft iemand ervaring hoe je een .sh script onder windows kan uitvoeren of moet ik een ander soort script gebruiken?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34
tlpeter schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:53:
Iemand toevallig een idee?
Ik kan niet meer updaten maar ook niet meer verbinden via SSH.
De webinterface kan ik wel bereiken en pingen gaat uiteraard ook prima in dit geval.
Ik heb gisteren een script ingesteld (vorige topic) waarbij een image gekopieerd word naar een share op een NAS.
Probleem gevonden.
De USB voeding van de PI was kapot.
Blijkbaar leek de webinterface nog iets te doen (licht schakelen ging nog) maar na een reboot was het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:07:

Heeft iemand ervaring hoe je een .sh script onder windows kan uitvoeren of moet ik een ander soort script gebruiken?
Heb je echt een shell script nodig of kan het ook in bijvoorbeeld lua script?

.sh = linux
.bat / .ps1 = windows
.lua = beide

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Net het automatisch oploaden van de meterstand naar mindergas geregeld. Werkte even niet, maar kwam er al snel achter dat ik nog geen nieuwe meter had aangemaakt, en dat dus de waarde lager is dan de vorige ingevoerde waarde.

Handig ook om de documentatie van de API te lezen. :P
De volgende HTTP status codes worden geretourneerd:

201 Created
De meterstand is succesvol verwerkt en opgeslagen.

401 Unauthorized
Het authenticatietoken is ongeldig of zit niet in de request.

422 Unprocessable Entity
Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom niet Domoticz in een virtuele machine draaien op die server? 90% van de scripts zijn geschreven voor Domoticz in een Linux omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat doet je .sh script (functioneel) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 15:29
Ik probeer in een blocky een bewegingssensor een actie te laten uitvoeren maar krijg elke keer deze error in de log.

code:
1
2015-11-22 16:10:42.447 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Beweging-kamer_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: unexpected symbol near ')'

Dit is de blocky
Afbeeldingslocatie: http://83.83.147.35/forumafbeeldingen/motion.PNG

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
ThinkPadd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:21:
Met cURL is het ook niet zo gek spannend: http://superuser.com/ques...ntax-to-do-a-post-request

[...]

Als je daar 100% zekerheid in wil zou ik het niet via Domoticz laten lopen, maar gewoon een hardwired situatie maken. Oftewel: een magneetcontact die rechtstreeks aan het relais van de motor zit aangesloten en de stroom onderbreekt. Zelfde idee, maar dan veel betrouwbaarder (niet afhankelijk van batterijen / Domoticz aanwezigheid).
Dat is idd een goede veilige optie, ik had ook motoren met obstakel beveiliging moeten nemen, maar daar had ik voor domoticz nog niet aan gedacht ;(
miel schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:40:

Dit is wel de simpelste oplossing, maar dan moet er niets met domoticz of netwerk gebeuren, het werkt vast wel voor 99% maar toch....

Mogelijkheden genoeg weer, bedankt alvast voor het meedenken.

Heb laatste tijd nog wel 1 probleem.

Aan mijn dakkapel heb ik 2 rolluiken met somfy rts motoren, deze heb ik in domoticz werkend.
Het heeft een maand of 2 goed gewerkt en nu krijg ik problemen met 1 rolluik, deze reageert niet meer op signalen uit Domoticz.
Die ander doet nog perfect, ze zitten beidde ongeveer op dezelfde afstand van de tranceiver, die hangt een verdieping lager.
Ik heb de motor al is gereset, geheugen gewist en opnieuw in Domoticz aangemaakt, dan doet ie het 1 of 2x en dan is het weer over.
De motor reageert wel normaal op de Telis 4 afstandsbedienig zonder problemen.
Ze zijn van 2007 ongeveer en voordat ik de Rfxe tranceiver had, zaten ze vrijwel altijd dicht, (nu profiteer ik al een maand of 2 van de extra warmte die de zon bij open rolluiken brengt, dankzij de Rfxe tranceiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Kroontje

...

ComTech schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:17:
Ik probeer in een blocky een bewegingssensor een actie te laten uitvoeren maar krijg elke keer deze error in de log.

code:
1
2015-11-22 16:10:42.447 Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Beweging-kamer_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: unexpected symbol near ')'

Dit is de blocky
[afbeelding]

Wat doe ik fout ?
De 'bewegingsdetectie' is een variabele, plaats daar eens een tekstvak (" ") met de waarde van je string (On of Off) ipv het logische vak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzen-it
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 16:24
Hi all,

Omdat ik al een hele tijd naar een oplossing aan het zoeken was om de gegevens va de P1 poort van mijn slimme meter via Wifi naar domoticz te sturen heb ik een korte 'howto' geschreven. Ik gebruik hiervoor een ESP8266 (Adafruit Huzzah) met als firmware "ESPEasy". het geheel draait hier 48uur zonder problemen.

Ik wilde deze graag met jullie delen.

Even een "jump" naar een post van mij op het domoticz-forum:
http://www.domoticz.com/f...38&t=7815&start=40#p62633

greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 16:46
Is er iemand die zijn slimme meter uitleest via een P1 kabel in combinatie met Domoticz en toevallig ook het evohome systeem gebruikt?

Ik heb die combinatie (evohome monochrome) met een Intergas HR22 ketel, en wil eigenlijk gewoon wat zaken vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik heb net een Aeontec Multi Sensor 6 toegevoegd. Ik wil gebruik gaan maken van het humidity control script (https://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control).

Nu zie ik dat de Multi Sensor temp en Humiity in een sensor in Domoticz rapporteert. Ik wil beide graag scheiden. Weet iemand hoe dat moet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:25:
Ik heb net een Aeontec Multi Sensor 6 toegevoegd. Ik wil gebruik gaan maken van het humidity control script (https://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control).

Nu zie ik dat de Multi Sensor temp en Humiity in een sensor in Domoticz rapporteert. Ik wil beide graag scheiden. Weet iemand hoe dat moet?
https://bitbucket.org/mib...eviewer=file-view-default

Voorbeeld hoe een wunderground sensor wordt uitgelezen, deze heeft ook meerdere waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 15:29
Kroontje schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:02:
[...]

De 'bewegingsdetectie' is een variabele, plaats daar eens een tekstvak (" ") met de waarde van je string (On of Off) ipv het logische vak..
Helaas nog steeds een error.
code:
1
Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Beweging-kamer_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: unexpected symbol near ')'

Als ik kijk bij show current states staat er
178 Beweging kamer On 2015-11-22 21:05:47 350
Het is toch gewoon een schakelaar lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben helaas ook besmet geraakt met het Domoticz virus :) Ik heb nu de Windows versie draaien om wat dingen uit te proberen en dat bevalt tot nu toe prima. Als alles naar mijn zin werkt wil ik het omzetten naar de Raspberry Pi.

Ik wil er het volgende mee aansturen cq uitlezen:
- lokaal weer (standaard al ingebouwd en werkend)
- Honeywell EvoHome (standaard al ingebouwd en werkend)
- PVoutput (standaard al ingebouwd en werkend)
- KlikAanKlikUit (standaard ingebouwd, moet ik een RFXCom voor aanschaffen, maar dat zal dus wel werken)
- Foscam camera (doet het ook al)
- deurcontacten. En hier zit de crux. Natuurlijk kan ik er KaKu magneet contacten aanhangen, maar deze zijn stateless. Ze genereren alleen een puls als de deur open of dicht gaat. Ik wil van een bepaalde deur altijd de actuele staat weten, dus open of dicht. Ik zoek dus een statefull magneet contact. Bestaat zoiets?
- Energie (draaischijfmeter en gasmeter). Hiervoor zou je de RFXmeter van RFXcom voor kunnen gebruiken, deze kan 3 analoge pulsen meten. Echter dit apparaat is niet meer verkrijgbaar. Is er een vervangend product?

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 22-11-2015 21:34 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Microkid schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:24:
- deurcontacten. En hier zit de crux. Natuurlijk kan ik er KaKu magneet contacten aanhangen, maar deze zijn stateless. Ze genereren alleen een puls als de deur open of dicht gaat. Ik wil van een bepaalde deur altijd de actuele staat weten, dus open of dicht. Ik zoek dus een statefull magneet contact. Bestaat zoiets?
- Energie (draaischijfmeter en gasmeter). Hiervoor zou je de RFXmeter van RFXcom voor kunnen gebruiken, deze kan 3 analoge pulsen meten.
Je zou voor deze dingen, mits je niet bang bent van een soldeerbout, eens kunnen kijken naar MySensors. Ik ben ook recent met Domoticz begonnen en de ondersteuning van MySensors is al behoorlijk. Ik heb zelf de ethernet gateway draaien voor de communicatie en voor meters zijn er al sketches. Voor de deur zou je een switch kunnen gebruiken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

wellicht is een PiFace iets voor je? (mits je Domoticz op rPi draait uiteraard.
Er zijn al mensen die hier de status van hun deur mee uitlezen.
- Energie (draaischijfmeter en gasmeter). Hiervoor zou je de RFXmeter van RFXcom voor kunnen gebruiken, deze kan 3 analoge pulsen meten. Echter dit apparaat is niet meer verkrijgbaar. Is er een vervangend product?
Een oplossing zou kunnen zijn; Youless
Ik heb deze zelf in gebruik voor het bijhouden van mijn stroomverbruik. Werkt perfect en er is out-of-the-box ondersteuning in Domoticz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Ik ben helaas ook besmet geraakt met het Domoticz virus :) Ik heb nu de Windows versie draaien om wat dingen uit te proberen en dat bevalt tot nu toe prima. Als alles naar mijn zin werkt wil ik het omzetten naar de Raspberry Pi.

- Honeywell EvoHome (standaard al ingebouwd en werkend)
- PVoutput (standaard al ingebouwd en werkend)
- KlikAanKlikUit (standaard ingebouwd, moet ik een RFXCom voor aanschaffen, maar dat zal dus wel werken)
- Foscam camera (doet het ook al)
Beste en goedkoopste is echt om een slimme meter aan te vragen. Vooral omdat je aangeeft de virus te hebben opgelopen is dit echt de mooiste oplossing. Voor 75 euro krijg je hem geleverd. Dat is ongeveer net zo duur als een analoge pulsemeter. Je kunt bij de slimme meter altijd nog zeggen dat je de gegevens niet wilt doorsturen naar de energyleverancier.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met de stateless deurcontact, maar de kaku deur sensors geven wel aan of de deur open of dicht staat:

Zeer slechte youtube video: YouTube: Wireless Magnetic Door Sensor Setup In Domoticz

Let er wel op de RFXcom niet altijd even betrouwbaar is met de status. Soms kan hij een signaal missen en staat de deur open, terwijl in domoticz aangegeven wordt dat hij nog dicht zit. Bij de rfxcom zit geen check of de status nog klopt. Wil je dit voorkomen dat moet je overgaan op de iets duurdere Zwave. Hier raken de signalen niet verlopen en wordt de status altijd correct weergegeven:

YouTube: Fibaro Door/Window Sensor i.c.m. Vera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Lokaal weer zou ik ook wel willen aansturen ;)
Wireless niet, er wordt nooit constant een signaal verzonden.
In dit geval kan het alleen met draad en dan is via GPIO het vrij simpel te maken.
Zoals eerder genoemd. overstappen naar een slimme meter is het mooist maar anders (ook al eerder genoemd) is youless prima. Ik gebruik zelf de youless ook al bijna 2 jaar zonder er naar om te kijken.

[ Voor 70% gewijzigd door DukeBox op 22-11-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik ben helaas ook besmet geraakt met het Domoticz virus :)
Alles wat met KaKu (e.d.) via RFXcom of RFLink werkt is in principe onveilig en onbetrouwbaar.
Op het moment dat b.v. een deurcontact een nieuwe status verstuurd kan dat signaal net gestoord worden door b.v. het weerstation van je buurman waardoor je de status update mist. Er is geen eenvoudige manier om hier omheen te werken en zekerheid over de status te verkrijgen.

Zoals PixelMagic al aangeeft zou je i.p.v. ZWave , om het betaalbaar te houden uit kunnen wijken naar MySensors.

Maar ook ESP Easy is een mogelijkheid. Een ESP8266 van (veel) minder dan 5 euro kun je met de Arduino IDE flashen zodat via wifi betrouwbaar de status van o.a. een deurcontact kan worden doorgegeven. Omdat het via WiFi gaat is er altijd een vertraging (5 tot 10 seconde) maar voor de status van een contact is dat niet belangerijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

costo schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:33:
[...]

Alles wat met KaKu (e.d.) via RFXcom of RFLink werkt is in principe onveilig en onbetrouwbaar.
Op het moment dat b.v. een deurcontact een nieuwe status verstuurd kan dat signaal net gestoord worden door b.v. het weerstation van je buurman waardoor je de status update mist. Er is geen eenvoudige manier om hier omheen te werken en zekerheid over de status te verkrijgen.
De KaKu mannen hebben er bij zaken zoals deurcontact wel geprobeerd om heen te werken, zodra er een verandering van status is word het niet één keer maar in een burst van ik dacht 5 keer gestuurd, waardoor de kans dat het signaal doorkomt weer een stuk groter is.

Met de deursensor heb ik tot op heden behoorlijk goede resultaten, waarbij ik wel koet vermelden dat de sensor op ongeveer twee meter hangt van de Rfxcom, dus eerder 'raak' zal zijn.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixelmagic schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:58:
zodra er een verandering van status is word het niet één keer maar in een burst van ik dacht 5 keer gestuurd..
Dat was bij de ARC versie. De huidige doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Kroontje

...

ComTech schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:07:
[...]

Helaas nog steeds een error.
code:
1
Error: EventSystem: Lua script error (Blockly), Name: Beweging-kamer_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: unexpected symbol near ')'

Als ik kijk bij show current states staat er
178 Beweging kamer On 2015-11-22 21:05:47 350
Het is toch gewoon een schakelaar lijkt mij.
Post nog eens een screenshot zoals je het nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:02:
[...]

Dat was bij de ARC versie. De huidige doen dat niet.
En die burst wil je juist niet hebben, omdat dat je 433Mhz netwerk platlegt gedurende de burst.

Voor de deurcontacten kun je ook kijken naar de cheapo PT2262. Die geven alleen een 'On' signaal bij opendoen van de deur, maar dat is hier voldoende (licht aanzetten als we in het donker thuiskomen). Voor die 4 euro ofzo zijn dat grappige dingetjes. Ook leuk om aan je brievenbusklep te koppelen. Post erin? --> Pushnotificatie sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:51
Ik heb zo'n kaku deurcontact voornamelijk om de status te weten van een raam, niet direct op iets te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net even wezen shoppen: 25 % korting op KAKU bij de Gamma! Voor de liefhebbers, shopping time! ;)

https://www.gamma.nl/zoeken/?text=klik+aan+klik+uit

Hoop dat deze beter reageren dan de Eurodomest vd Action. We zullen het snel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:51:
Zo net even wezen shoppen: 25 % korting op KAKU bij de Gamma! Voor de liefhebbers, shopping time! ;)

https://www.gamma.nl/zoeken/?text=klik+aan+klik+uit

Hoop dat deze beter reageren dan de Eurodomest vd Action. We zullen het snel weten.
Laat je niet gekmaken, als je een Hornbach in de buurt hebt dan kun je beter daarheen gaan, daar is het altijd goedkoper dan Gamma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:54:
[...]

Laat je niet gekmaken, als je een Hornbach in de buurt hebt dan kun je beter daarheen gaan, daar is het altijd goedkoper dan Gamma 8)7
40 km op en neer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20
Iemand die mij aan de laatste versie van domoticz kan helpen geschikt voor DSM 5.1 ( bromolow )

Op http://jadahl.dscloud.me/sspks/ staan alleen de versie geschikt voor DSM 5.2 en hoger.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet iemand waarom het ene script in de log constant meldt: "EventSystem: Script event triggered: scriptpad" (gaat om een time script), en andere scripts niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:51
Normaal gesproken omdat dat script specifiek iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
limboconnect schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:40:
Iemand die mij aan de laatste versie van domoticz kan helpen geschikt voor DSM 5.1 ( bromolow )

Op http://jadahl.dscloud.me/sspks/ staan alleen de versie geschikt voor DSM 5.2 en hoger.

Thanx
Stuur op het Domoticz forum (http://domoticz.com/forum/) user 'jumbotroll' even een PM, jumbotroll is de eigenaar van die repository. Hij doet vaak ook wel verzoekjes bij het maken van een Synology package.
Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.