Je kunt gewoon een telefoonkabel gebruiken.Upper schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:57:
[...]
Daarna maar eens kijken hoe ik dat met de logging ga doen, of toch Domoticz installeren op mijn nu werkloze Raspberry Pi en die in de meterkast hangen, of op 1 of andere manier een P1-kabel zien te trekken vanuit de meterkast naar mijn server die in de kelderkast staat.
Om deze reden ben ik benieuwd (en zoekende) of het mogelijk is om een P1 kabel te extenden met een USB extended zonder netwerk maar over een loze cat5E.Upper schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:57:
[...]
Deze manier maar gekozen, vanochtend mijzelf aangemeld, en kreeg inderdaad daarna een mail omtrent het feit dat mijn oud ferrarismeter niet geschikt is, en of ik akkoord ga met een andere meter. Nu afwachten totdat er contact met mij opgenomen wordt om een afspraak te maken.
Daarna maar eens kijken hoe ik dat met de logging ga doen, of toch Domoticz installeren op mijn nu werkloze Raspberry Pi en die in de meterkast hangen, of op 1 of andere manier een P1-kabel zien te trekken vanuit de meterkast naar mijn server die in de kelderkast staat.
Raspberry Pi is qua aansluiten het makkelijkst, maar zorgt er ook weer voor dat ik 2 extra apparaten moet aansluiten (switch en raspberry) t.o.v. het stroomverbruik van de server die nu al staat te draaien.
Afstand is niet al te groot (meter of 5 denk ik), maar in de kruipruimte kruipen is niet mijn hobby.
Overigens is de netto opbrengst voor mij op dit moment al voldoende, dat zorgt er al voor dat ik meer inzicht krijg dan wat ik tot nog toe heb gekregen.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Dan kun je beter de P1 uitgang over het netwerk pompen met een RS232 naar Ethernet converter. Zo heb ik m'n OTGW ook over het netwerk draaien. Zo'n module kost maar 11 dollar: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=8505stuffer schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:58:
[...]
Om deze reden ben ik benieuwd (en zoekende) of het mogelijk is om een P1 kabel te extenden met een USB extended zonder netwerk maar over een loze cat5E.
Als je een beetje handig bent valt dat wel te solderen. De uitgang van de slimme meter is ook gewoon een seriele poort stiekem
In Domoticz kun je dan een "P1 Meter over LAN" kiezen, daar vul je het IP-adres van die module en de poort in & gaan met die banaan. Erg makkelijk. Een RS232-kabel verlengen is vragen om storing, volgens mij is dat best gevoelig voor invloeden van buitenaf.
Voor mij is het voordeel dat ik Domoticz in een virtuele machine heb draaien en ik dus niet moeilijk hoef te doen met de hardware fysiek aansluiten op die server. Ik kan de server zelfs op een andere locatie zetten, als hij maar toegang heeft tot het netwerk. Domoticz in the cloud
[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2015 16:18 ]
Ik heb nu voor niet veel een Toon gekocht, maar ben bang dat dat een verkeerde keuze is geweest achteraf...arjandijk162 schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:23:
[...]
'
Ben benieuwd of je hier nog reactie op krijgt. Zit met nagenoeg dezelfde vraag. Heb een Nefit ketel en daar zit een eigen protocol aan, dus of ik moet een Nefit->Opentherm converter ertussen zetten, of de thermostaat vervangen. Maar in beide gevallen komen de keuzes met die van jou overeen.
Het is een mooie thermostaat, maar ik had gehoopt om de thermostaat via het netwerk te kunnen regelen. Dat blijkt nu alleen met een Eneco abonnement te gaan. Ik ga geen 4,95 per maand betalen om mijn thermostaat te kunnen bedienen/uitlezen... Dan heb ik in een jaar tijd en OTGW terugverdiend...
Tenzij ik iets over het hoofd zie... Kan je Toon ook via Z-wave benaderen? Of is er een manier om via het netwerk de temperatuur aan te passen?
Goed punt. Toon valt af.... Zwave: Toon is de controller, dus die kun je niet/lastig als slave laten meedoen.
Volgens mij is Toon in te lezen in Domoticz
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Verwijderd
Zit je volgens mij nog steeds vast aan dat abonnement.YMGV4LIFE schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:57:
Alleen dmv username & passwordYMGV4LIFE schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:57:
Dat dus ... Tenzij er een andere manier is om Toon te besturen (behalve abbo).Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:15:
[...]
Zit je volgens mij nog steeds vast aan dat abonnement.
Dacht dat abbo alleen nodig is om verbruik op Toon af te lezen. Ik moet mijn Toon nog aansluiten en wil de meteradapter zelfstandig op Domoticz aanmelden.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:15:
[...]
Zit je volgens mij nog steeds vast aan dat abonnement.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Verwijderd
Ik heb zelf geen Toon, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Ik dacht altijd dat Toon gewoon een thermostaat is zonder het abonnement en dat het eigenlijk pas een leuk 'speeltje' wordt met abonnement.YMGV4LIFE schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:29:
[...]
Dacht dat abbo alleen nodig is om verbruik op Toon af te lezen. Ik moet mijn Toon nog aansluiten en wil de meteradapter zelfstandig op Domoticz aanmelden.
Je hebt het haakje te vroeg gezet, moet na 'Off' gezet worden. Zie hieronder.MikeOO schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:06:
Ik wil bepaalde blocky's gaan omzetten naar LUA.
Dus even een testje gemaakt zodat ik zeker weet dat de voorwaarde juist is opgebouwd.
Kreeg een foutmelding dus de voorwaarde steeds meer ingekort omdat ik de fout maar niet kan vinden.
Maar er is nu bijna niets meer over en de error melding blijft.
Foutmelding: Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='
LUA Code
code:
1 2 3 4 5 commandArray = {} if (devicechanged['IemandThuis'] == 'On') and otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off' then print('Er is iemand thus en de lampen bij de bank staan uit') end return commandArray
scriptnaam: script_device_thuiskomen_weggaan.lua
IemandThuis is een virtuele switch
Lampen bij bank is een Kaku switch
Wie ziet de fout.
Lua:
1
| if (devicechanged['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off') then |
Je kunt in je script gelijk bij de devicechanged aangeven naar welke status die veranderd moet zijn.ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:45:
[...]
Je doet de check verkeerd volgens mij. Ik weet niet of je met een 'devicechanged' ook kunt kijken in wat voor status het device gewijzigd is. Ik kijk eerst of het device gewijzigd (devicechanged) is en daarna kijk ik wat de status is (otherdevices).
Het is devicechanged['naam_schakelaar'] then OF otherdevices['naam_schakelaar'] == ' On'
Bij die laatste kun je dus wel checken op de status van het device, bij de 'devicechanged' kun je alleen kijken of hij gewijzigd is.
Ik gebruik bv. de volgende code in een LUA script:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
| commandArray = {} if (devicechanged['Garagedeur'] == 'Open' and otherdevices['Lamp garage'] == 'Off') then commandArray['Lamp garage']='On FOR 3' print("Garagedeur geopend, lamp garage ingeschakeld") end return commandArray |
Goed om te weten, bedankt. Weer wat geleerdGimme schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:47:
[...]
Je kunt in je script gelijk bij de devicechanged aangeven naar welke status die veranderd moet zijn.
Ik gebruik bv. de volgende code in een LUA script:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 commandArray = {} if (devicechanged['Garagedeur'] == 'Open' and otherdevices['Lamp garage'] == 'Off') then commandArray['Lamp garage']='On FOR 3' print("Garagedeur geopend, lamp garage ingeschakeld") end return commandArray
In het geval van MikeOO was het dus waarschijnlijk gewoon een haakje die op de verkeerde plek stond idd
Een vraag over de Aeon Multi sensor die aan Domoticz hangt, het "oude" Gen2 model.
Deze valt regelmatig uit, last update van temp en lux blijven stil staan. Druk ik op het knopje dan knippert de led een paar keer en doet hij het weer even, paar uur of een dag.
Het gedoe is eigenlijk begonnen toen ik zag dat Domoticz grafieken per 5 minuten werken en ik had de (groep 101) update interval op 720 sec staan. Dus eerst naar 600, maar dat wilde niet blijven 'plakken', er bleef 720 staan. Na batterijen los en change uiteindelijk firmware update (en reset) naar v1.18. Toen bleven 600 sec en ook 300 sec wel staan, echter zag ik dat hij nog steeds updates verzendt per 720 sec.
EN daar dus ook mee stopte na een X tijd
Door de firmware is de multisensor ook toegevoegd als nieuw device in Domoticz, de oude heb ik weggegooid. De PIR heb ik disabled.
Kan het zijn dat op batterijen de kortste update tijd 720 sec is? En wat kan ik doen om dit ding weer betrouwbaar te krijgen?
Deze valt regelmatig uit, last update van temp en lux blijven stil staan. Druk ik op het knopje dan knippert de led een paar keer en doet hij het weer even, paar uur of een dag.
Het gedoe is eigenlijk begonnen toen ik zag dat Domoticz grafieken per 5 minuten werken en ik had de (groep 101) update interval op 720 sec staan. Dus eerst naar 600, maar dat wilde niet blijven 'plakken', er bleef 720 staan. Na batterijen los en change uiteindelijk firmware update (en reset) naar v1.18. Toen bleven 600 sec en ook 300 sec wel staan, echter zag ik dat hij nog steeds updates verzendt per 720 sec.
Door de firmware is de multisensor ook toegevoegd als nieuw device in Domoticz, de oude heb ik weggegooid. De PIR heb ik disabled.
Kan het zijn dat op batterijen de kortste update tijd 720 sec is? En wat kan ik doen om dit ding weer betrouwbaar te krijgen?
Over Toon: Hou het Domotica forum even in de gaten zo rond Sinterklaas. Toon (lokaal) aansluiten op Domoticz is prima mogelijk.
We hebben afgesproken dat Quby nog wat extra controles doet en ik er nog een paar weekjes mee wacht.
Dit in sportief en goed overleg. Fabrikant heeft er niet heel veel moeite mee als een clubje Tweakers zijn Toon lokaal gaat uitlezen voor Domotica doeleinden.
Visie op de beveiliging is verfrissend en is nog steeds dik in orde. Een geroote Toon is nog steeds een prima beveiligde Toon. Je kan het dan verder zelf alleen maar minder veilig maken en vervelender voor jezelf. Iets met gezond verstand en met de winter in aantocht...
We hebben afgesproken dat Quby nog wat extra controles doet en ik er nog een paar weekjes mee wacht.
Dit in sportief en goed overleg. Fabrikant heeft er niet heel veel moeite mee als een clubje Tweakers zijn Toon lokaal gaat uitlezen voor Domotica doeleinden.
Visie op de beveiliging is verfrissend en is nog steeds dik in orde. Een geroote Toon is nog steeds een prima beveiligde Toon. Je kan het dan verder zelf alleen maar minder veilig maken en vervelender voor jezelf. Iets met gezond verstand en met de winter in aantocht...
Ja, werken prima icm. RFLink.
De RFLink ondersteund inderdaad niet alle protocollen van de RFX maar heeft wel weer support voor een aantal protocollen die je niet op een RFX vind. Oftewel, de RFX support niet alle devices die de RFLink wel heeft... Daarnaast heb je met een RFLink niet het probleem dat de protocollen verdeeld zijn over meerdere firmware versies waar je uit moet kiezen.kraades schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:17:
Ik weet dat de RFLink niet alle devices ondersteunt maar hoe zit het met de kwaliteit van het signaal?
Klopt.. Home Easy zenders zenden over het algemeen meerdere protocollen uit. Op sommige zenders zoals HE844 kan je middels dip switches het protocol kiezen, op andere zenders zoals de HE842 worden alle protocollen verzonden.Pixal schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:00:
Ik heb een Home Easy motion sensor en ik heb er 2 problemen mee. Ik zie trouwens in de logs dat wanneer de sensor aan of uit gaat, er per keer 2 commando's worden ontvangen. Komt waarschijnlijk omdat de RFLink meerdere protocollen van dit apparaat ontvangt maar misschien is het niets.
2015-10-22 19:17:48.549 (433Mhz antenne) Light/Switch (Motion1)
2015-10-22 19:17:48.871 (433Mhz antenne) Light/Switch (Unknown)
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Dank voor je reactie maar probleem was een stuk eenvoudigerGimme schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:41:
[...]
Je hebt het haakje te vroeg gezet, moet na 'Off' gezet worden. Zie hieronder.
Lua:
1 if (devicechanged['IemandThuis'] == 'On' and otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off') then
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
Je opent een nieuw bestand in WinSCP en gaat aan de slag.
Je hernoemt later dit bestand om de naam wat meer herkenning te geven maar vergeet het oude bestand eerst af te sluiten. Gevolg is dat je dan 1 oud bestand en 1 nieuw bestand krijg en natuurlijk zit je constant het oude bestand te wijzigen ipv het nieuwe. Ik laat het bestand vaak open staan als ik aan het testen ben.
Tijdens het omzetten van mijn Events naar LUA heb ik 1 ding waar ik even niet uit komt.
Onderstaand script moet controleren of de Variabele Schemer_licht_aan een getal grote of gelijk is aan 1.
Script
[code=lua]
local presence_switch = 'IemandThuis'
local isdark_switch = 'State - IsDonker'
commandArray = {}
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and uservariables['Schemer_licht_aan'] >= 1) then
commandArray['Buitenlamp voordeur']='Off'
commandArray['Lampen bij bank']='Off'
commandArray['Ganglamp (Kerst)']='Off'
commandArray['Lamp bij TV']='Off'
commandArray['Lamp op sidetable']='Off'
commandArray['Buitenverlichting (kerst)']='Off'
commandArray['OpenURL']='<ip>:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=3&vname=%20Thuis_%20komen_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
commandArray['OpenURL']='<ip>:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=2&vname=%20Schemer_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
print('<font color="blue">Het is licht geworden - Alle lampen uit!!</font>')
end
return commandArray
[/code=lua]
Maar in de log krijg ik hierop een foutmelding
Variabele is een Integer dus ik vermoed dat deze moet worden omgezet met
commandArray['Variable:MyVar']= tostring(value)
Maar dat lukt mij even niet om die op de juiste manier toe te passen.
Ik dacht dat
[code=lua]
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and uservariables['Schemer_licht_aan'] >= 1) then
[/code=lua]
dan zou worden
[code=lua]
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and uservariables[Variable:Schemer_licht_aan]= tostring(Schemer_licht_aan) >= 1) then
[/code=lua]
Maar dan krijg ik weer een foutmelding:
Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_lichten_uit.lua:6: function arguments expected near ']'
Onderstaand script moet controleren of de Variabele Schemer_licht_aan een getal grote of gelijk is aan 1.
Script
[code=lua]
commandArray = {}
commandArray['OpenURL']='<ip>:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=3&vname=%20Thuis_%20komen_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
commandArray['OpenURL']='<ip>:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=2&vname=%20Schemer_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
end
return commandArray
[/code=lua]
Maar in de log krijg ik hierop een foutmelding
code:
1
| Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_lichten_uit.lua:6: attempt to compare number with nil |
Variabele is een Integer dus ik vermoed dat deze moet worden omgezet met
commandArray['Variable:MyVar']= tostring(value)
Maar dat lukt mij even niet om die op de juiste manier toe te passen.
Ik dacht dat
[code=lua]
[/code=lua]
dan zou worden
[code=lua]
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and uservariables[Variable:Schemer_licht_aan]= tostring(Schemer_licht_aan) >= 1) then
[/code=lua]
Maar dan krijg ik weer een foutmelding:
Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_lichten_uit.lua:6: function arguments expected near ']'
Heb je al eens geprobeerd met '1' ipv 1 (dus apostrof's eromheen)?
Edit: Hmm nee, dat lijkt niet nodig. Kijk eens naar dit script: https://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control#Lua_script
De 'fanFollowsProgram' die ze daar gebruiken is ook een 0 of een 1. Ze doen daar een == en niet >=
Misschien kun je dat ook beter gebruiken:
Edit: Hmm nee, dat lijkt niet nodig. Kijk eens naar dit script: https://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control#Lua_script
De 'fanFollowsProgram' die ze daar gebruiken is ook een 0 of een 1. Ze doen daar een == en niet >=
Lua:
1
2
| Schemer_var = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan']) blablabla and Schemer_var == 0 |
[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2015 14:15 ]
Had ik inderdaad ook geprobeerd. Vreemde is dat ik ook check op == 0 en dat pakt hij wel zonder omzetten. Of het ook werkt zal straks blijken als het donker wordt maar hij heeft er geen fouten op. Alleen als ik dus een check doe op >= dan zal het waarschijnlijk een echt getal moeten zijn.ThinkPadd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:09:
Heb je al eens geprobeerd met '1' ipv 1 (dus apostrof's eromheen)?
Lua:
1 2 Schemer_var = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan']) blablabla and Schemer_var == 0
Als ik de database open met jouw tip dan vindt ik daar bijna hetzelfde wat dus wel werkt in een event.
code:
1
| (device[42] == "Off" and (device[65] == "Off" and variable[2] >= 1)) |
De reden om een >= te gebruiken is dat het meerdere getallen betreft en zo hoef ik niet voor elke waardes iets te maken. Kan wel maar vindt dit mooier dus uitdaging
UPDATE
Denk dat het gelukt is. In jouw voorbeeld stond de oplossing. Ik zag dat ze daar ook de getallen omzetten.
De variabele omzetten met tonumber aan het begin is voldoende.
Nu straks afwachten of de lampen gaan schakelen en vooral dat morgenochtend alles uit gaat.
[code=lua]
Schemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan'])
commandArray = {}
commandArray['OpenURL']='http://192.168.0.20:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=3&vname=%20Thuis_%20komen_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
commandArray['OpenURL']='http://192.168.0.20:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=2&vname=%20Schemer_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
end
return commandArray
[/code=lua]
[ Voor 41% gewijzigd door MikeOO op 17-11-2015 15:14 ]
Weet iemand of de RFLink ook elders te koop is, of slechts alleen bij Nodo shop? (waar er op dit moment geen voorraad is).
Ik gebruik zelf ook variabelen samen met >= en bij mij werkt het zonder tonumber(). Op zich niet verkeerd om tonumber te gebruiken, dan weet je zeker dat het een getal is. Ik zou wel de lokale variabele gebruiken in de ifMikeOO schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:02:
[...]
UPDATE
Denk dat het gelukt is. In jouw voorbeeld stond de oplossing. Ik zag dat ze daar ook de getallen omzetten.
De variabele omzetten met tonumber aan het begin is voldoende.
Nu straks afwachten of de lampen gaan schakelen en vooral dat morgenochtend alles uit gaat.
[code=lua]
commandArray = {}
commandArray['OpenURL']='http://192.168.0.20:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=3&vname=%20Thuis_%20komen_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
commandArray['OpenURL']='http://192.168.0.20:8080/json.htm?type=command¶m=updateuservariable&idx=2&vname=%20Schemer_licht_aan%20&vtype=%20integer%20&vvalue=0'
end
return commandArray
[/code=lua]
[code=lua]
commandArray = {}
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and Schemer_licht_aan >= 1) then
[/code=lua]
Verder kun je ipv de OpenURL ook Variable: in de commandArray gebruiken om een variabele bij te werken, dat leest wat makkelijker:
[code=lua]
commandArray['Variable:Thuis_komen_licht_aan'] = tostring(0)
commandArray['Variable:Schemer_licht_aan'] = tostring(0)
[/code=lua]
Tenzij je niet de lokale Domoticz server wil bijwerken maar daar ga ik even niet van uit.
Let hierbij wel op het gebruik van tostring!
Je kan hem zelf maken.. de print die kant en klaar is maakt het natuurlijk wel een stuk makkelijker.japie101 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:21:
Weet iemand of de RFLink ook elders te koop is, of slechts alleen bij Nodo shop? (waar er op dit moment geen voorraad is).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dan heb ik minimaal een PCB en lijstje met onderdelen nodig.DukeBox schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:00:
[...]
Je kan hem zelf maken.. de print die kant en klaar is maakt het natuurlijk wel een stuk makkelijker.
Solderen is allemaal het probleem niet, maar is de PCB ook los te koop?
Heb Nodo shop ook al een mail gestuurd, maar daar lijkt men niet op te reageren.
Dat zou heul mooi zijnIerlandfan schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:07:
Over Toon: Hou het Domotica forum even in de gaten zo rond Sinterklaas. Toon (lokaal) aansluiten op Domoticz is prima mogelijk.
Die kun je in bouw de handleiding vinden. Pcb stelt niet veel voor, kan je wel namaken of de onderdelen zonder pcb aan elkaar knopen. Zo heb ik er ook een.japie101 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:30:
Dan heb ik minimaal een PCB en lijstje met onderdelen nodig.
De mijne werkte ook niet betrouwbaar op batterijen (anderhalf jaar geleden, niet met Domoticz maar IP-Symcon). Sinds ze native worden ondersteund in IP-S en ik permanente voeding gebruik werken ze wel betrouwbaar. Probeer het dus eens op vaste voeding. Ik laat ze hier elke twee minuten een update sturen. Bijkomend voordeel is dat ze als routing slave gaan dienen.zaadstra schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:31:
Een vraag over de Aeon Multi sensor die aan Domoticz hangt, het "oude" Gen2 model.
Persoonlijk vind ik sensoren op batterijen helemaal niks.
Ik heb voor de rflink deze onderdelen besteld en deze zelf aan elkaar gesoldeerd en de arduino geprogrameerd met de software van de rflink site.japie101 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:30:
[...]
Dan heb ik minimaal een PCB en lijstje met onderdelen nodig.
Solderen is allemaal het probleem niet, maar is de PCB ook los te koop?
Heb Nodo shop ook al een mail gestuurd, maar daar lijkt men niet op te reageren.
http://nl.aliexpress.com/...713716&shopNumber=1516062
http://www.ebay.com/itm/4...187f86:g:YQQAAOSwBahVD97b
Voor de firmware en software zie :
www.nemcon.nl/blog2/2015/07/bb
Hiermee heb je voor een leuk prijsje een goed werkende rflink
[ Voor 4% gewijzigd door Savage008 op 17-11-2015 22:23 ]
Bedankt! Ik heb de bestelling geplaatst. Hoe heb je het opgelost wat betreft de antenne's?Savage008 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:20:
[...]
Ik heb voor de rflink deze onderdelen besteld en deze zelf aan elkaar gesoldeerd en de arduino geprogrameerd met de software van de rflink site.
http://nl.aliexpress.com/...713716&shopNumber=1516062
http://www.ebay.com/itm/4...187f86:g:YQQAAOSwBahVD97b
Voor de firmware en software zie :
www.nemcon.nl/blog2/2015/07/bb
Hiermee heb je voor een leuk prijsje een goed werkende rflink![]()
Tot nu toe heb ik twee stukjes koper kabel ( van een telefoonkabel bvb) voor gebruikt, 17 cm lang, aan de ontvanger en zender gesoldeerd.japie101 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:15:
[...]
Bedankt! Ik heb de bestelling geplaatst. Hoe heb je het opgelost wat betreft de antenne's?
Dit werkt tot nu toe goed, maar ik heb nog niet geprobeerd of ik door het hele huis ontvangst heb.
Als de ontvangst niet goed zou zijn zou je deze nog kunnen proberen :
http://www.banggood.com/S...gnetic-Base-p-961494.html
Zie dit commentaar dat er bij staat :
Works great with Domoticz / RFXCom
By:Nigel 2015-06-30 09:17:12
Arrived this afternoon after only a week - so pretty fase delivery. Installed it instantly on my RFXcom adapter in combination with Domoticz and my sensors came back up, plus the sensors that where out of reach and even sensors from neighbours I guess. So, yes, for the 2 euro's it has cost me excellent product. Build quality is fine.
Dank voor je tips. Leer weer heel wat in korte tijd.richveen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:19:
[...]
Ik gebruik zelf ook variabelen samen met >= en bij mij werkt het zonder tonumber(). Op zich niet verkeerd om tonumber te gebruiken, dan weet je zeker dat het een getal is. Ik zou wel de lokale variabele gebruiken in de if![]()
[code=lua]
commandArray = {}
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and Schemer_licht_aan >= 1) then
[/code=lua]
Verder kun je ipv de OpenURL ook Variable: in de commandArray gebruiken om een variabele bij te werken, dat leest wat makkelijker:
[code=lua]
[/code=lua]
Tenzij je niet de lokale Domoticz server wil bijwerken maar daar ga ik even niet van uit.
Let hierbij wel op het gebruik van tostring!
De OpenURL had ik gebruikt omdat in Blocky meer dan 1 variable gebruiken en omzetten niet goed werkt.
Met OpenURL wel dus had dat zo overgenomen. Maar nu mooi ingekort werkt prima in LUA.
Helaas bleek de error weer terug te komen nadat het script uitgevoerd wordt dat het licht was geworden.
Error als ik Schemer_licht_aan >= 1 toevoeg aan de IF.
code:
1
| lua:7: attempt to compare string with nil |
Wat blijkt de variabele die ik met tonumber omzet moet wel een andere naam geven anders krijg je dus de foutmelding en runt hij het script niet.
code:
1
| Schemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan']) |
veranderd in
code:
1
| vSchemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan']) |
En nu werkt het prima
De werkende code ook nog even natuurlijk.
[code=lua]
vSchemer_licht_aan = tonumber(uservariables['Schemer_licht_aan'])
commandArray = {}
if devicechanged[isdark_switch] then
if (otherdevices[isdark_switch] == 'Off') and (otherdevices['Zon op-onder'] == 'Off' and vSchemer_licht_aan >= 1) then
end
end
return commandArray
[/code=lua]
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 18-11-2015 09:55 ]
Om deze aan te sluiten aan de receiver-transmitter, kan ik dan gewoon 1 pin aan de kabel verbinden en de gnd ?Savage008 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:30:
[...]
Als de ontvangst niet goed zou zijn zou je deze nog kunnen proberen :
http://www.banggood.com/S...gnetic-Base-p-961494.html
(connector kopen of kabel doorknippen ?)
Ga me spullen ook los bestellen, maar wil wel een antenne.
Pana WC12H9E8 / 1000L
Heeft er iemand al ervaring met de Nest Protect rookmelder in combinatie met Domoticz?
Het heeft een bewegingssensor, dus het lijkt me wel interessant om het ook te kunnen gebruiken voor als alarmsysteem.
IF niemand thuis AND motion detected THEN test alarm sound
Het heeft een bewegingssensor, dus het lijkt me wel interessant om het ook te kunnen gebruiken voor als alarmsysteem.
Volgens mij wordt de bewegingssensor niet gebruikt in Domoticz. Ik kreeg in ieder geval alleen het 'alarm device' te zien.joenevd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:05:
Heeft er iemand al ervaring met de Nest Protect rookmelder in combinatie met Domoticz?
Je kan dan eigenlijk alleen maar alarmsignalen ontvangen en een alarm test uitvoeren vanuit domoticz, of is er meer mogelijk?McPoowl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:08:
[...]
Volgens mij wordt de bewegingssensor niet gebruikt in Domoticz. Ik kreeg in ieder geval alleen het 'alarm device' te zien.
Heb hem zelf alleen nog maar toegevoegd. Het was laat gisteravond, en wilde niet meteen de hele straat wakker maken met een testjoenevd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:10:
[...]
Je kan dan eigenlijk alleen maar alarmsignalen ontvangen en een alarm test uitvoeren vanuit domoticz, of is er meer mogelijk?
Haha dat begrijp ik.McPoowl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:11:
[...]
Heb hem zelf alleen nog maar toegevoegd. Het was laat gisteravond, en wilde niet meteen de hele straat wakker maken met een test
In de reviews las ik ergens dat je via de app kan zien of er beweging was in de woning. Wellicht dat via de api deze informatie uit te lezen is.
Zou je willen kijken of dit in Domoticz mogelijk is?
Ik ben zelf niet zo'n scripter wat dat betreft. Ik denk dat je meer geluk gaat hebben op het domoticz forum zelf.joenevd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:14:
[...]
Haha dat begrijp ik.
In de reviews las ik ergens dat je via de app kan zien of er beweging was in de woning. Wellicht dat via de api deze informatie uit te lezen is.
Zou je willen kijken of dit in Domoticz mogelijk is?
Heb ze zelf getest, stuk plakband op de sirene, omwikkeld in een handdoek tussen een laag kussens op de bank.. en alsnog een takke herrieMcPoowl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:11:
Het was laat gisteravond, en wilde niet meteen de hele straat wakker maken met een test
Denk ook dat het een rs232-ethernet module gaat worden.ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:02:
[...]
Dan kun je beter de P1 uitgang over het netwerk pompen met een RS232 naar Ethernet converter. Zo heb ik m'n OTGW ook over het netwerk draaien. Zo'n module kost maar 11 dollar: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=8505
Als je een beetje handig bent valt dat wel te solderen. De uitgang van de slimme meter is ook gewoon een seriele poort stiekem
In Domoticz kun je dan een "P1 Meter over LAN" kiezen, daar vul je het IP-adres van die module en de poort in & gaan met die banaan. Erg makkelijk. Een RS232-kabel verlengen is vragen om storing, volgens mij is dat best gevoelig voor invloeden van buitenaf.
Voor mij is het voordeel dat ik Domoticz in een virtuele machine heb draaien en ik dus niet moeilijk hoef te doen met de hardware fysiek aansluiten op die server. Ik kan de server zelfs op een andere locatie zetten, als hij maar toegang heeft tot het netwerk. Domoticz in the cloud?
Situatie is
Meterkast: P1 kabel direct naar VMware server waar Domoticz opstaat.
Zolder: OTGW met USB
Tussen meterkast en zolder 2 loze utp kabels.
Of server nu op zolder staat (waar ik hem het liefst heb) of in de meterkast dat maakt vor de bekabeling niet uit.
Nu dacht ik het zonder extra switch misschien wel af te kunnen maar als ik zie dat de Netgear ProSafe 5ports ook maar 2,7W doet met volle belasting....
(zie pagina 4 http://www.downloads.netg...et/en/GS105v5-GS108v4.pdf
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Hi all,
Ik heb sinds kort een slimme meter en heb daaraan een Rpi gehangen met domoticz er op. Ik las in de laatste releasenotes dat graaddagen geimplementeerd zijn in de temperatuuroverzichten, maar ik zoek me een ongeluk en kan het toch niet vinden.
Kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken? Alvast bedankt!
Ik heb sinds kort een slimme meter en heb daaraan een Rpi gehangen met domoticz er op. Ik las in de laatste releasenotes dat graaddagen geimplementeerd zijn in de temperatuuroverzichten, maar ik zoek me een ongeluk en kan het toch niet vinden.
Wat zijn jullie methodes om "er is iemand thuis" te doen?
* geofencing (hoewel ik het nog niet heb geprobeerd) lijkt me de obvious solution (met gps?) klinkt obvious, maar dat moet dan wel op alle phones (?) en altijd werken?
* via wifi? maar ik zit niet per se _altijd_ op wifi. Sinds 4g vergeet ik het nog wel eens aan te zetten bv. Overdag heb ik wifi meestal uit, na thuiskomen is dat niet het eerste wat ik doe ook nog, dus je zit dan sowieso met een grace period.
* sowieso als er lampen (of iig bepaalde lampen) aanstaan kan je er van uit gaan dat er iemand thuis is, maar dat is weer niet handig te combineren met een "let op, je lampen staan nog aan" melding.
Alle opties lijken mij een beetje een "het is een educated guess" variant, dus ik vraag me af wat de variant is waar het meeste goede ervaringen mee zijn?
* geofencing (hoewel ik het nog niet heb geprobeerd) lijkt me de obvious solution (met gps?) klinkt obvious, maar dat moet dan wel op alle phones (?) en altijd werken?
* via wifi? maar ik zit niet per se _altijd_ op wifi. Sinds 4g vergeet ik het nog wel eens aan te zetten bv. Overdag heb ik wifi meestal uit, na thuiskomen is dat niet het eerste wat ik doe ook nog, dus je zit dan sowieso met een grace period.
* sowieso als er lampen (of iig bepaalde lampen) aanstaan kan je er van uit gaan dat er iemand thuis is, maar dat is weer niet handig te combineren met een "let op, je lampen staan nog aan" melding.
Alle opties lijken mij een beetje een "het is een educated guess" variant, dus ik vraag me af wat de variant is waar het meeste goede ervaringen mee zijn?
sig
En wat als je GPS uit staat? Hier wel, altijd.EnnaN schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:58:
Ik detecteer dus me apparaten via WIFI, WIFI staat standaard aan. Per 1 min vindt er actie plaats op pingen naar vaste IP adressen
Deurcontacten gebruiken? MOoiste is in combi met andere detectiemindel. Bewegingsensor?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik deed het eerst met pingen van mijn smartphone (Android) + geofencing van iPhone van m'n vriendin. Werkte opzich goed, maar mijn telefoon viel soms van de WiFi af, of maakte pas na aanzetten scherm verbinding met WiFi, waardoor ik alsnog in een donker huis thuis kwam. Telefoon kan ook leeg zijn bij thuiskomen + voor de geofencing moet je je netwerk openzetten naar buiten (=potentieel gat in je beveiliging). Die afhankelijkheid van de twee telefoons wilde ik er dus uit halen.EnnaN schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:58:
[...]
Ik doe het nu via een bewegingssensor (AEOEZW074) + deurcontact (goedkope PT2262 van eBay).
Bij beweging gaat de IemandThuis = On. Na 30 minuten geen beweging gaat de 'IemandThuis' switch op 'Off'. Als de IemandThuis uitstaat en de voordeur gaat open, dan gaat de IemandThuis op 'On'. Mocht er dan 30 minuten lang geen beweging zijn dan grijpt die rule weer in en gaat de IemandThuis weer op 'Off'.
Heb er nog wel een uitzondering inzitten, als de Humax decoder aanstaat (virtuele switch die wordt geschakeld adhv reactie decoder op pingen) dan blijft IemandThuis op 'On' staat. Dit zodat we tijdens het filmkijken (stilzitten) niet in het donker komen.
Ik doe dit met 3 scripts:
script_device_frontdoor.lua
script_device_motion.lua
script_time_nomotion.lua
Werkt prima, alleen heel soms een vals alarm als ik heel stil aan tafel achter de laptop zit bijv. Maar je zou het uitschakelen bij geen beweging natuurlijk eruit kunnen halen, of de periode van 30 min naar één uur zetten bijv.
En je zou nog zaken kunnen combineren (telefoon pingen OF motion = IemandThuis).
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2015 14:19 ]
Ik zie onder rapporten ook niks. Wel het volgende: Instellingen -> Overige -> Graaddagen -> Basis temperatuurDuci schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:52:
Hi all,
Die had ik ook gezien inderdaad! Alleen zou ik nu verwachten dat ik in de overzichten met de gemiddelde dagtemperatuur een lijn zou zien met de graaddagen ten opzichte van die waarde. En misschien bij het gasverbruik een overzicht met de kuubs per graaddag. Dat is dus niet zo..Purejet schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:18:
[...]
Ik zie onder rapporten ook niks. Wel het volgende: Instellingen -> Overige -> Graaddagen -> Basis temperatuur
Ik heb een apart probleem, ik heb mijn Domoticz installatie netjes beveiligd met een wachtwoord, maar ik heb ook mijn lokale LAN opgegeven, zodat ik thuis geen passwords hoef te gebruiken.
Nu heb ik via een port forward Domoticz ook beschikbaar gemaakt via Internet, krijg netjes de pagina te zien maar bij inloggen krijg ik consequent Incorrect Username/Password.
Heb gisterenavond thuis getest via remote URL, toen kreeg ik ook netjes een login en kon ik gewoon inloggen met de credentials.
Ik heb username/pass al gereset en meermaals getest, maar vanaf publiek internet blijf ik de melding Incorrect Username/Password krijgen.
Nu heb ik via een port forward Domoticz ook beschikbaar gemaakt via Internet, krijg netjes de pagina te zien maar bij inloggen krijg ik consequent Incorrect Username/Password.
Heb gisterenavond thuis getest via remote URL, toen kreeg ik ook netjes een login en kon ik gewoon inloggen met de credentials.
Ik heb username/pass al gereset en meermaals getest, maar vanaf publiek internet blijf ik de melding Incorrect Username/Password krijgen.
Lijkt iets te maken te hebben met de cache. Dit heb ik zelf ook al een keer ervaren. Door het aanmaken van een nieuwe gebruiker of een cache reset van de locale browser was het probleem verholpen.japie101 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:37:
Ik heb een apart probleem, ik heb mijn Domoticz installatie netjes beveiligd met een wachtwoord, maar ik heb ook mijn lokale LAN opgegeven, zodat ik thuis geen passwords hoef te gebruiken.
Het is mij nog niet duidelijk wat dit probleem veroorzaakt en ik kan het ook niet reproduceren.
De cache reset van de browser lost hier niets op, ik ga vanavond eens kijken met de accounts.schmm schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:43:
[...]
Lijkt iets te maken te hebben met de cache. Dit heb ik zelf ook al een keer ervaren. Door het aanmaken van een nieuwe gebruiker of een cache reset van de locale browser was het probleem verholpen.
Het is mij nog niet duidelijk wat dit probleem veroorzaakt en ik kan het ook niet reproduceren.
Lijkt toch iets aparts te zijn.
Gewoon 'er is iemand thuis' (maakt niet uit wie; jij, je vriendin, de schoonmaakster, een inbreker) kun je het beste doen met aanwezigheidssensoren. Het meest gebruikt hiervoor zijn passieve infrarood-sensoren. Radarsensoren kunnen ook goed werken als je zeer kleine bewegingen wil oppikken in de richting van de sensor, bijvoorbeeld van mensen die aan tafel zitten en iets lezen. Een pir-sensor die in de hoek van de ruimte hangt kan moeite hebben om kleine bewegingen op te pikken.EnnaN schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:58:
Wil je bepaalde personen herkennen dan zijn Bluetooth-bakens een mooie oplossing.
Geofencing is handig als je al dingen wil doen voordat je in huis bent of nadat je vertrokken bent, bijvoorbeeld de buitenverlichting aanzetten als je in de buurt van je huis komt. Je zou er ook een alarmsysteem mee kunnen activeren en deactiveren.
Op het moment ping ik ook de smartphones. Ik merk alleen sinds mijn upgrade naar Android 6 (Nexus 5) dit niet lekker meer werkt. Soms is mijn telefoon even 10 minuten weg, waardoor ik in het donker zitThinkPadd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:06:
[...]
Ik deed het eerst met pingen van mijn smartphone (Android) + geofencing van iPhone van m'n vriendin. Werkte opzich goed, maar mijn telefoon viel soms van de WiFi af, of maakte pas na aanzetten scherm verbinding met WiFi, waardoor ik alsnog in een donker huis thuis kwam. Telefoon kan ook leeg zijn bij thuiskomen + voor de geofencing moet je je netwerk openzetten naar buiten (=potentieel gat in je beveiliging). Die afhankelijkheid van de twee telefoons wilde ik er dus uit halen.
Nadeel van PIR vind ik de onnauwkeurigheid: Tijdje stilzitten en alles gaat uit, of de geruime tijd dat je wel wegbent, maar nog niet door de time-out van de PIR-sensor heen bent.
Of misschien een combinatie
Verwijderd
Ik gebruik zelf enkel een bewegings sensor voor de 'IemandThuis' methodiek. Echter, gebruik ik het slechts voor iets aan te doen en niet voor uit. Uit doen doe ik door middel van een zwave switch achter een normale druk schakelaar. Deze is bij de hal geplaatst, zo hoef ik enkel bij het verlaten/of naar bed gaan die knop in te drukken en gaat alles uit (wat ik uit wil hebben).MrBarBarian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:56:
[...]
Op het moment ping ik ook de smartphones. Ik merk alleen sinds mijn upgrade naar Android 6 (Nexus 5) dit niet lekker meer werkt. Soms is mijn telefoon even 10 minuten weg, waardoor ik in het donker zit. Ik ga nu eens kijken of Geo-fencing een beetje wil.
Nadeel van PIR vind ik de onnauwkeurigheid: Tijdje stilzitten en alles gaat uit, of de geruime tijd dat je wel wegbent, maar nog niet door de time-out van de PIR-sensor heen bent.
Of misschien een combinatie
Ik heb op die manier helemaal geen last van in het donker zitten. Uiteraard zit mijn verlichting nog wel op een lux meter, zodat ze overdag uitblijven.
Verwijderd
Aan de ervaren gebruikers een vraag. Ik heb 3 weken geleden setje van 3 Eurodomest (Action) gekocht om eens mee te spelen. Bij toeval kwam ik hier terecht en dacht leuk met Domoticz spelen. Eindelijk heb ik het handeltje stabiel draaien op Synology met RFXCOM maar nu wil ik natuurlijk meer (ai ai weer een verslaving erbij
)
Nu wil ik gaan uitbreiden maar die "echte" KAKU's zijn behoorlijk aan de prijs. Is het verstandig voor verlichting voor deze te gaan of gewoon de Eurodomest te pakken ivm betrouwbaarheid en duurzaamheid? Wie heeft langdurige ervaring met de goedkope Eurodomesten en kan me goed informeren?
Nu wil ik gaan uitbreiden maar die "echte" KAKU's zijn behoorlijk aan de prijs. Is het verstandig voor verlichting voor deze te gaan of gewoon de Eurodomest te pakken ivm betrouwbaarheid en duurzaamheid? Wie heeft langdurige ervaring met de goedkope Eurodomesten en kan me goed informeren?
Ik heb geen ervaring met Eurodomest specifiek, maar ik heb diverse systemen hier werkend (gehad) via de RFXCOM en dat werkt eigenlijk altijd probleemloos. Het enige verschil wat ik wel merk is dat KAKU vaak net iets meer bereik heeft dan de goedkopere merken zoals Conrad.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:16:
Aan de ervaren gebruikers een vraag. Ik heb 3 weken geleden setje van 3 Eurodomest (Action) gekocht om eens mee te spelen. Bij toeval kwam ik hier terecht en dacht leuk met Domoticz spelen. Eindelijk heb ik het handeltje stabiel draaien op Synology met RFXCOM maar nu wil ik natuurlijk meer (ai ai weer een verslaving erbij)
Als je echt iets betere kwaliteit wil moet je voor iets als Z-Wave gaan, maar dat is direct heel veel duurder.
Vraagje: wanneer is het nodig een password op Domoticz te zetten? Als je alleen op lokaal netwerk heb draaien lijkt me dat niet nodig? Je kunt namelijk ook uitsluiten dat je vanaf lokaal netwerk een password moet opgeven.japie101 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:37:
Grrrrrr...Domoticz wil niet meer starten op mijn Synology, meer mensen last van?
Sinds een week heb ik problemen met Domoticz op mijn raspberry pi 2.
- Het werkt perfect voor 10 sec na een restart
- Wanneer ik dan een actie wil ondernemen krijg ik de melding: problem sending switch command
- Daarna is alle hardware verdwenen
- Vervolgens gaat Domoticz offline
Onmogelijk dus nog te gebruiken en volgende dingen reeds geprobeerd:
- Andere LAN cable
- Andere Power cable/adapter
- Andere SD card
- Re-Installed system
Steeds blijft hetzelfde gebeuren, zelfs wanneer ik een clean install heb en nog geen hardware toegevoegd heb.
Iemand die een idee voor een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Jeroen
- Het werkt perfect voor 10 sec na een restart
- Wanneer ik dan een actie wil ondernemen krijg ik de melding: problem sending switch command
- Daarna is alle hardware verdwenen
- Vervolgens gaat Domoticz offline
Onmogelijk dus nog te gebruiken en volgende dingen reeds geprobeerd:
- Andere LAN cable
- Andere Power cable/adapter
- Andere SD card
- Re-Installed system
Steeds blijft hetzelfde gebeuren, zelfs wanneer ik een clean install heb en nog geen hardware toegevoegd heb.
Iemand die een idee voor een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Jeroen
Ik heb een versie van Domoticz via synocommunity, de package die aangeboden wordt via het package center op de Synology. Iemand die voor mij ergens een geupdate Domoticz package weet voor een DS210j?
Als het het je puur om aan/uit schakelen gaat dan zou ik gaan voor de KaKu set van drie schakelaars met een ab, deze zijn vaak voor rond de 20€ als setje te koop. Let wel op dat je de set hebt zonder de draaiwieltjes om de schakelaars, deze zijn beperkt in de kanalen. Even een bonnetje knippen van de lokale bouwmarkt levert vaak al 20% korting op.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:16:
Aan de ervaren gebruikers een vraag. Ik heb 3 weken geleden setje van 3 Eurodomest (Action) gekocht om eens mee te spelen. Bij toeval kwam ik hier terecht en dacht leuk met Domoticz spelen. Eindelijk heb ik het handeltje stabiel draaien op Synology met RFXCOM maar nu wil ik natuurlijk meer (ai ai weer een verslaving erbij)
Verwijderd
Geen last van maar ik gebruik deze: http://www.jadahl.com/index.htmlOmeAnne schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:20:
Grrrrrr...Domoticz wil niet meer starten op mijn Synology, meer mensen last van?
Die uit het packagecenter had ik alleen maar gezeur mee.
Verwijderd
Tataa: http://www.jadahl.com/index.htmlOmeAnne schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:30:
Ik heb een versie van Domoticz via synocommunity, de package die aangeboden wordt via het package center op de Synology. Iemand die voor mij ergens een geupdate Domoticz package weet voor een DS210j?
Als je een Hornbach in de buurt hebt kun je daar eens kijken: DukeBox in "Domoticz - Open source domotica systeem"Pixelmagic schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:34:
[...]
Als het het je puur om aan/uit schakelen gaat dan zou ik gaan voor de KaKu set van drie schakelaars met een ab, deze zijn vaak voor rond de 20€ als setje te koop. Let wel op dat je de set hebt zonder de draaiwieltjes om de schakelaars, deze zijn beperkt in de kanalen. Even een bonnetje knippen van de lokale bouwmarkt levert vaak al 20% korting op.
En op internet meerdere dingen in één keer bestellen loont ook wel. Gamma e.d. is best duur, met die kortingsactie zijn ze net zo 'duur' als de prijs die Hornbach altijd hanteert
Klopt helemaal, maar een Formido of Gamma heeft iedereen wel om de hoek, dat kan je vaak niet van de Hornbach zeggenThinkPadd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:40:
[...]
Als je een Hornbach in de buurt hebt kun je daar eens kijken: DukeBox in "Domoticz - Open source domotica systeem"
En op internet meerdere dingen in één keer bestellen loont ook wel. Gamma e.d. is best duur, met die kortingsactie zijn ze net zo 'duur' als de prijs die Hornbach altijd hanteert
Ik heb zelf een aantal rolluik schakelaars online besteld, dat kan inderdaad aardig wat schelen.
Verwijderd
Top, zit bij mij op 25 km maar moet binnenkort toch naar de Ikea en die zit daar in de buurt. Ikea verkoopt namelijk goedkoop mooie ledstrips.ThinkPadd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:40:
[...]
Als je een Hornbach in de buurt hebt kun je daar eens kijken: DukeBox in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Maar die echte Kaku's werken dus beter????
Ik zou niet speciaal zeggen beter, maar ik heb wel wat meer vertrouwen in de kwaliteit, al geef ik toe dat dit 100% gevoel is.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:01:
[...]
Top, zit bij mij op 25 km maar moet binnenkort toch naar de Ikea en die zit daar in de buurt. Ikea verkoopt namelijk goedkoop mooie ledstrips.
Hoe dan ook, die dingen gaan ook schakelen als je er niet bent. Action heeft leuk spul maar het blijft een partijhal die kwaliteit en betrouwbaarheid niet boven aan de lijst heeft staan (wel leuke en bruikbare spullen!)
Ik heb een tijdje geleden een set Rookmelders via Ibood gekocht. deze worden in Domoticz herkend als KD 101.
Ik wil deze graag inzetten als Alarm, echter krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de rookmelders.
Ik heb ze allemaal met een uniek ID in domoticz, en heb gelezen dat herhaaldelijk een panic commando de rookmelder af moet laten gaan. Echter werkt dat bij mij niet.
Als ik de rook melden test dan gaat hij binnen Domoticz wel op Panic.
is er iemand die mij kan helpen dit in te stellen?
Ik wil deze graag inzetten als Alarm, echter krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de rookmelders.
Ik heb ze allemaal met een uniek ID in domoticz, en heb gelezen dat herhaaldelijk een panic commando de rookmelder af moet laten gaan. Echter werkt dat bij mij niet.
Als ik de rook melden test dan gaat hij binnen Domoticz wel op Panic.
is er iemand die mij kan helpen dit in te stellen?
Ik heb dat opgelost door 2 variabelen aan te maken in Domoticz, maxPings en misluktePings. Iedere keer als een ping niet lukt, ik gebruik hier een lua script voor, wordt de variabele misluktePings opgehoogd. Als misluktePings >= maxPings dan wordt iemandThuis op Off gezet. Ik heb maxPings op 30 zodat een telefoon tot een half uur 'offline' mag zijn voordat er aktie ondernomen wordt.MrBarBarian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:56:
[...]
Op het moment ping ik ook de smartphones. Ik merk alleen sinds mijn upgrade naar Android 6 (Nexus 5) dit niet lekker meer werkt. Soms is mijn telefoon even 10 minuten weg, waardoor ik in het donker zit. Ik ga nu eens kijken of Geo-fencing een beetje wil.
Als de ping lukt dan wordt misluktePings weer op 0 gezet.
Dit is misschien niet de ideale oplossing maar tot nu toe werkt het prima. In de slaapstand moet wifi wel beschikbaar blijven anders gaat het na een half uur alsnog mis.
Misschien ga ik binnenkort eens experimenteren met een deurcontact en/of bewegingsmelder.
Ik krijg met geen mogelijkheid m'n Aeon Stick te zien als USB-device. M'n rfxcom komt wel door, maar met een ls /dev/tty* staat er maar 1 USB-device, en dat is de rfxcom... Is er iets dat ik vergeten ben of fout doe? 
Edit:
Na nog 3 keer opnieuw opstarten was ie er opeens wel...

Edit:
Na nog 3 keer opnieuw opstarten was ie er opeens wel...
[ Voor 12% gewijzigd door endness op 18-11-2015 21:57 ]
Het script van ChopperRob heeft deze functionaliteit gewoon ingebouwd.. Pas als de telefoon een insteldnaar aantal minuten afwezig is wordt de switch over gehaald.. Denk dus dat je iets moeilijk hebt gemaakt wat heel makkelijk is?richveen schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:48:
[...]
Ik heb dat opgelost door 2 variabelen aan te maken in Domoticz, maxPings en misluktePings. Iedere keer als een ping niet lukt, ik gebruik hier een lua script voor, wordt de variabele misluktePings opgehoogd. Als misluktePings >= maxPings dan wordt iemandThuis op Off gezet. Ik heb maxPings op 30 zodat een telefoon tot een half uur 'offline' mag zijn voordat er aktie ondernomen wordt.
Als de ping lukt dan wordt misluktePings weer op 0 gezet.
Dit is misschien niet de ideale oplossing maar tot nu toe werkt het prima. In de slaapstand moet wifi wel beschikbaar blijven anders gaat het na een half uur alsnog mis.
Misschien ga ik binnenkort eens experimenteren met een deurcontact en/of bewegingsmelder.
Dank voor de ikbenthuis-antwoorden 
Het probleem met sensoren dat ik nog wat heb is dat ik ze in alle kamers moet gaan ophangen wil het zin hebben. Maar 'het script van chopperRob' kende ik nog niet, ik neem aan dat dat deze is? https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz
Die zal ik eerst eens proberen, kijken hoe dat werkt. Ik wilde beginnen met met wat simpele telegram berichtjes als waarschuwing in te stellen (hee, je bent niet thuis en je licht/verwarming staat nog aan), en vanaf daar kunnen we verder testen.
Het probleem met sensoren dat ik nog wat heb is dat ik ze in alle kamers moet gaan ophangen wil het zin hebben. Maar 'het script van chopperRob' kende ik nog niet, ik neem aan dat dat deze is? https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz
Die zal ik eerst eens proberen, kijken hoe dat werkt. Ik wilde beginnen met met wat simpele telegram berichtjes als waarschuwing in te stellen (hee, je bent niet thuis en je licht/verwarming staat nog aan), en vanaf daar kunnen we verder testen.
sig
Ik ben dat script uiteraard ook tegengekomen in mijn zoektocht naar een manier om dit voor elkaar te krijgen en Chopperrob heeft een prima python script hiervoor gemaakt. Maar ik wilde kijken of het met lua ook kon. Ik ben net begonnen met Domoticz en zo leer ik nog eens watMrBarBarian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:56:
[...]
Het script van ChopperRob heeft deze functionaliteit gewoon ingebouwd.. Pas als de telefoon een insteldnaar aantal minuten afwezig is wordt de switch over gehaald.. Denk dus dat je iets moeilijk hebt gemaakt wat heel makkelijk is?
Dus ja, ik heb het moeilijk gemaakt door een eigen script te maken maar uiteindelijk is het voor mij makkelijker.
Ik gebruik op dit moment een combinatie van bluetooth en wifi. Ik vond geofencing niet fijn en betrouwbaar werken.
Dit heb ik gedaan adhv deze link
https://www.domoticz.com/...tatus_of_a_network_device
Dit ben ik nu een paar dagen aan het testen, maar tot nu zeer betrouwbaar.
Dank voor de suggestie, ik ga het proberen als laatste poging om te zien of de sensor gewoon brak is geworden. Ik heb al gelezen dat ik daarmee weer een nieuwe Zwave ID ga krijgen van het dingFemme schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:47:
[...]
De mijne werkte ook niet betrouwbaar op batterijen (anderhalf jaar geleden, niet met Domoticz maar IP-Symcon). Sinds ze native worden ondersteund in IP-S en ik permanente voeding gebruik werken ze wel betrouwbaar. Probeer het dus eens op vaste voeding. Ik laat ze hier elke twee minuten een update sturen. Bijkomend voordeel is dat ze als routing slave gaan dienen.
Persoonlijk vind ik sensoren op batterijen helemaal niks.

Ik heb ook een hekel aan batterijen (kosten, gedoe, milieu) maar op sommige plekken is bedrading echt heel lastig.
Groot voordeel van Kaku (niet de oude versie met dipswitches achterop) Als je een lamp aan/uit doet met de Kaku AB deze ook de nieuwe status doorgeeft aan Domoticz. Met de goedkope action of oude kaku werkt dat niet. Uiteraard niet 100% betrouwbaar. Als je kuku een schakeling mist dan klopt de status ook niet meer maar dat gebeurt hier eigenlijk nooit.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:01:
[...]
Voor iets wat je alleen met Domoticz schakelt is dat verder geen probleem dan wordt dat netjes bijgehouden. Maar gebruikt iemand de AB dan klopt je status niet meer in Domoticz.
Niemand?Duci schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:52:
Hi all,

Ja, die bedoel ik inderdaad, maar op basis van die waarde zou het systeem (vermoed ik) in de temperatuurgrafieken een nieuwe lijn weer moeten geven. Dus als die waarde op 18 staat en het is buiten gemiddeld op een dag 13 graden geweest, dan is dat 5 graaddagen.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:43:
[...]
Ga naar: Instellingen, overige instellingen, graaddagen. Bedoel je die?
Ik wil hiermee dan een gecorrigeerd gasverbruik berekenen, om te kunnen zien wat energiebesparende maatregelen nou echt opbrengen als je ze corrigeert voor temperatuur.
Wikipedia: Graaddag
Ik zie alleen die mogelijkheid nergens...
Verwijderd
Sorry, zo ver ben ik nog niet. Kan je niet Mindergas.nl inbouwen? Heb ergens gezien dat dat ook kan.Duci schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:51:
[...]
Ja, die bedoel ik inderdaad, maar op basis van die waarde zou het systeem (vermoed ik) in de temperatuurgrafieken een nieuwe lijn weer moeten geven. Dus als die waarde op 18 staat en het is buiten gemiddeld op een dag 13 graden geweest, dan is dat 5 graaddagen.
Ik wil hiermee dan een gecorrigeerd gasverbruik berekenen, om te kunnen zien wat energiebesparende maatregelen nou echt opbrengen als je ze corrigeert voor temperatuur.
Wikipedia: Graaddag
Ik zie alleen die mogelijkheid nergens...
Duci schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:51:
[...]
[...]
Via Mindergas.nl kun je dit soort dingen goed zien i.d.d. Ik gebruik al bijna een jaar dit script: http://tweaken.blogspot.n...den-naar-mindergasnl.html en die werkt perfect.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:09:
[...]
Sorry, zo ver ben ik nog niet. Kan je niet Mindergas.nl inbouwen? Heb ergens gezien dat dat ook kan.
Voorwaarde is wel dat je een slimme meter hebt die je door Domoticz laat uitlezen. Het script heeft de echte meterstand nodig namelijk. Een gasmeter met een Youless gaat daarom niet werken denk ik, je mist dan de echte stand omdat die volgens mij alleen het aantal pulsen = m3 telt.
Verwijderd
Kan je tot die tijd niet bijvoorbeeld 1x per week handmatig de standen invullen op site of via app en zo toch zien in Domoticz? Ik heb nog zo'n domme meter.ThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:12:
[...]
[...]
Via Mindergas.nl kun je dit soort dingen goed zien i.d.d. Ik gebruik al bijna een jaar dit script: http://tweaken.blogspot.n...den-naar-mindergasnl.html en die werkt perfect.
Voorwaarde is wel dat je een slimme meter hebt die je door Domoticz laat uitlezen. Het script heeft de echte meterstand nodig namelijk. Een gasmeter met een Youless gaat daarom niet werken denk ik, je mist dan de echte stand omdat die volgens mij alleen het aantal pulsen = m3 telt.
Wat is precies je bedoeling? Ik lees de meter uit in Domoticz maar doe er, afgezien van gedurende de dag soms eens kijken wat we al verbruikt hebben, eigenlijk niks mee in Domoticz. De graaddagen e.d. bekijk ik via Mindergas.nl, die kan die berekening beter dan Domoticz denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:16:
[...]
Kan je tot die tijd niet bijvoorbeeld 1x per week handmatig de standen invullen op site of via app en zo toch zien in Domoticz? Ik heb nog zo'n domme meter.
Het idee van Mindergas is in eerste instantie om handmatig je meterstanden erin te zetten. Maar door de API kan het dus ook automatisch. Dit kan je zo vaak doen als je wilt (elke dag bijv.), maar aan het einde van elke maand is toch wel het minimum als je nog een beetje detail wilt hebben.
Toen ik nog een oude meter had deed ik het aan het einde van elke maand. In de stookperiode soms vaker, één keer per week bijv. Nu met het script gaat het elke nacht zelfs.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2015 10:22 ]
Verwijderd
Duidelijk!ThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:21:
[...]
Wat is precies je bedoeling? Ik lees de meter uit in Domoticz maar doe er, afgezien van gedurende de dag soms eens kijken wat we al verbruikt hebben, eigenlijk niks mee in Domoticz. De graaddagen e.d. bekijk ik via Mindergas.nl, die kan die berekening beter dan Domoticz denk ik.
Het idee van Mindergas is in eerste instantie om handmatig je meterstanden erin te zetten. Maar door de API kan het dus ook automatisch. Dit kan je zo vaak doen als je wilt (elke dag bijv.), maar aan het einde van elke maand is toch wel het minimum als je nog een beetje detail wilt hebben.
Toen ik nog een oude meter had deed ik het aan het einde van elke maand. In de stookperiode soms vaker, één keer per week bijv. Nu met het script gaat het elke nacht zelfs.
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:09:
[...]
Sorry, zo ver ben ik nog niet. Kan je niet Mindergas.nl inbouwen? Heb ergens gezien dat dat ook kan.
Ik gebruik inderdaad mindergas (nog niet geautomatiseerd), maar had gehoopt datzelfde te kunnen doen via Domoticz. Ik heb wel een smart meter met p1 kabel gekoppeld aan een Rpi.ThinkPadd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:12:
[...]
[...]
Via Mindergas.nl kun je dit soort dingen goed zien i.d.d. Ik gebruik al bijna een jaar dit script: http://tweaken.blogspot.n...den-naar-mindergasnl.html en die werkt perfect.
Ik heb geen idee wat dit betreft, misschien dat iemand anders in dit topic daar meer verstand van heeft?MarFan schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:00:
[...]
Om deze aan te sluiten aan de receiver-transmitter, kan ik dan gewoon 1 pin aan de kabel verbinden en de gnd ?
(connector kopen of kabel doorknippen ?)
Ga me spullen ook los bestellen, maar wil wel een antenne.
Ik hoop toch wel dat je een dagelijkse backup maakt.Duci schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:30:
Trouwens, bij nader inzien is dat automatisch uitlezen naar mindergas zo'n slecht idee niet. Ik heb nog niet zo veel verstand van domotica, en laat de boel soms nog wel eens crashen. Dan is het wel fijn als mijn meterstanden bij wijze van backup nog ergens staan.
Verwijderd
Dagelijks backup met versiebeheer is een must voor alles wat je doet met files 
Iemand een idee hoe je van de ongebruikte devices geraakt in Domoticz?
Ik heb nu 100 devices in gebruik, en 111 niet gebruikt!
Dat zijn dan zo powermeters, usage, burglar van Fibaro rookdetector en nog zovelen.
Iemand een idee hoe je van de ongebruikte devices geraakt in Domoticz?
Ik heb nu 100 devices in gebruik, en 111 niet gebruikt!
Dat zijn dan zo powermeters, usage, burglar van Fibaro rookdetector en nog zovelen.
Selecteren en op het prullenbakkie klikken?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Heb zojuist met wat moeite (moest een log-shipper compileren op de rasp, dependencies en zo
) de Domoticz logs naar een ELK-stack gestuurd. En dan valt pas op hoe chatty Domoticz is zeg. Maar goed dat de log op Domoticz zelf naar een ram filesystem heb gestuurd anders is zo'n SD inderdaad zo naar zijn grootje.
Ik heb nogal apart wuunderground gedrag gezien de afgelopen dagen.

De roze is een weerstation ongeveer 50 meter ten westen van waar ik woon, de oranje is ongeveer 80 meter naar het oosten. Ik had in eerste instantie alleen de roze, maar omdat deze soms uren lang dezelfde temperatuur aangaf, heb ik de oranje toegevoegd om te kijken of deze betrouwbaarder was. Het blijven steken op dezelfde waarde is sinds dien niet heel geel gebeurt, maar dat er nog iets raarders aan de hand was blijkt uit de grafiek. Gedurende deze periode bleef het weerstation op de site van wuunderground wel de juiste temperatuur af geven. Na dit gezien te hebben lijkt het mij duidelijk dat ik de roze eruit knikker en op de oranje overschakel. Maar wat kan er aan de hand zijn met dit ding

De roze is een weerstation ongeveer 50 meter ten westen van waar ik woon, de oranje is ongeveer 80 meter naar het oosten. Ik had in eerste instantie alleen de roze, maar omdat deze soms uren lang dezelfde temperatuur aangaf, heb ik de oranje toegevoegd om te kijken of deze betrouwbaarder was. Het blijven steken op dezelfde waarde is sinds dien niet heel geel gebeurt, maar dat er nog iets raarders aan de hand was blijkt uit de grafiek. Gedurende deze periode bleef het weerstation op de site van wuunderground wel de juiste temperatuur af geven. Na dit gezien te hebben lijkt het mij duidelijk dat ik de roze eruit knikker en op de oranje overschakel. Maar wat kan er aan de hand zijn met dit ding
Gebruik je een RFLink Gateway dan werkt dat ook met oude en nieuwe KAKU, Action sets en zelfs verschillende sets door elkaar heen ..MikeOO schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:36:
[...]
Groot voordeel van Kaku (niet de oude versie met dipswitches achterop) Als je een lamp aan/uit doet met de Kaku AB deze ook de nieuwe status doorgeeft aan Domoticz. Met de goedkope action of oude kaku werkt dat niet. Uiteraard niet 100% betrouwbaar. Als je kuku een schakeling mist dan klopt de status ook niet meer maar dat gebeurt hier eigenlijk nooit.
-=# RFLink Gateway Development Team #=-
Je kunt natuurlijk, heel onwetenschappelijk , geloven dat het klimaat lokaal helemaal op hol is geslagen onder invloed van menselijke CO2 uitstoot.eew schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:13:
Ik heb nogal apart wuunderground gedrag gezien de afgelopen dagen.
[afbeelding]

Maar het zijn allebei prive temperatuursensors die hun data naar wunderground uploaden. De eigenaar van de rose temperatuursensor heeft hem gewoon 2 dagen binnen gelegd vermoed ik.
Daarom is het ook altijd een beetje zoeken, veel stations bij mij in de buurt zijn van die Netatmo stationnetjes. Die vertrouw ik niet helemaal. Er zit in mijn woonplaats ook een bedrijf die een Davis Vantage Pro 2 op het dak heeft staan. Dat is een weerstation van 5-600 euro. Daar heb ik iets meer vertrouwen in dan in zo'n Netatmo stationnetje 
Die informatie kun je achterhalen door op de pagina van je gekozen weerstation te klikken op 'About this PWS' achter de titel.
http://www.wunderground.c...ard?ID=NAAMVANJOUWSTATION
Hier kun je ook de professionelere stations vinden volgens mij: http://www.wunderground.c...dCountry=Netherlands&MR=1
Die informatie kun je achterhalen door op de pagina van je gekozen weerstation te klikken op 'About this PWS' achter de titel.
http://www.wunderground.c...ard?ID=NAAMVANJOUWSTATION
Hier kun je ook de professionelere stations vinden volgens mij: http://www.wunderground.c...dCountry=Netherlands&MR=1
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2015 07:24 ]
Gisteren de "P1 Converter Cable v2" kabel binnen gekregen van SmartMeterDashboard.nl. Het was echt plug-en-play met Domoticz 
Nu wil ik van buitenshuis ook mijn stroomverbruik in de gaten houden, dus heb ik in mijn gateway (WAN-adres op eth1 en 192.168.1.1 op eth0) een reverse_proxy opgezet in nginx welke het verkeer op een subdomein doorstuurt naar 192.168.1.17:8080.
Helaas ziet de Domoticz dit ook als intern netwerk en staat hij nu onafgeschermd in de buitenwereld.
Is er misschien een mogelijkheid om alle 192.168.1.* behalve 192.168.1.1 zonder wachtwoord toe te laten?
Of is het mogelijk om Domoticz te laten filteren op een van de onderstaande headers?
Edit; misschien ten overvloede: Ik zit op V2.3530 (9eef872)
Nu wil ik van buitenshuis ook mijn stroomverbruik in de gaten houden, dus heb ik in mijn gateway (WAN-adres op eth1 en 192.168.1.1 op eth0) een reverse_proxy opgezet in nginx welke het verkeer op een subdomein doorstuurt naar 192.168.1.17:8080.
Helaas ziet de Domoticz dit ook als intern netwerk en staat hij nu onafgeschermd in de buitenwereld.
Is er misschien een mogelijkheid om alle 192.168.1.* behalve 192.168.1.1 zonder wachtwoord toe te laten?
Of is het mogelijk om Domoticz te laten filteren op een van de onderstaande headers?
location / { proxy_set_header Host $host; proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-Proto https; proxy_set_header X-Forwarded-For $remote_addr; proxy_set_header X-Forwarded-Host $remote_addr; proxy_pass http://192.168.1.17:8080; }
Edit; misschien ten overvloede: Ik zit op V2.3530 (9eef872)
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Nee eenRFXCom. Ook daar werkt alles mee in Domoticz.Stuntteam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:37:
[...]
Gebruik je een RFLink Gateway dan werkt dat ook met oude en nieuwe KAKU, Action sets en zelfs verschillende sets door elkaar heen ..
Dus jij kan met de RFLink wel het signaal ontvangen van oude ELRO AB400 afstandbediening.
Ik kan wel de klikaan unit zelf besturen via Domoticz maar als ik deze met de eigen AB van de unit uit of aanzet zie ik dit niet terug in Domoticz dat een lamp is aan/uit gezet.
Zou bijzonder zijn als de RFLink dit wel zou zien.
In plaats van reverse proxy zou je ook een portforward aan kunnen zetten. Dan ziet Domoticz het publieke IP en worden de regels voor wel of niet een username/wachtwoord ook goed toegepast.Matis schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:49:
Heb je wel de knoppen van je AB ingeleerd in Domoticz? Zo doe ik het namelijk. De AB heb ik ingeleerd en alleen dat gebruik ik. Als ik dus op de AB druk ziet Domoticz dat ook.MikeOO schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:50:
[...]
Nee eenRFXCom. Ook daar werkt alles mee in Domoticz.
Dus jij kan met de RFLink wel het signaal ontvangen van oude ELRO AB400 afstandbediening.
Ik kan wel de klikaan unit zelf besturen via Domoticz maar als ik deze met de eigen AB van de unit uit of aanzet zie ik dit niet terug in Domoticz dat een lamp is aan/uit gezet.
Zou bijzonder zijn als de RFLink dit wel zou zien.
PSN: PcDCch
Doe het nu met regelmaat handmatig, maar staat nog op de todo.grote_oever schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:59:
[...]
Ik hoop toch wel dat je een dagelijkse backup maakt.

Dat is (volgens mijn beperkte kennis) niet mogelijk. Daar ik op mijn gateway ook nog diverse webapps heb draaien (in een ander subdomein) die wel gebruik maken van poort 80. Ik kan dus niet blindelings al het verkeer op poort 80 naar 192.168.1.17:8080 doorsturen. Ik moet alleen het verkeer voor het domoticz.domein.nl doorsturen naar dat IP en poortnummer.tsjoender schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:52:
In plaats van reverse proxy zou je ook een portforward aan kunnen zetten. Dan ziet Domoticz het publieke IP en worden de regels voor wel of niet een username/wachtwoord ook goed toegepast.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.