• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Nieuw speelgoed :)

Gisteren 3 Qubino ZWave-Plus (type: ZMNHDD1) dimmers ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4eLVwsKmn45I8LDPu0UsfA21/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wVmDWgqYktV2duwNRT8pxV6D/thumb.jpg

Ze worden out of the box nog niet ondersteund door Domoticz, maar een werkende config file kun je hier vinden.

Heb er inmiddels 2 geïnstalleerd en ze werken (met Philips GU10 LED spots) uit de grote kunst.
Netjes te dimmen en ongeacht dimstand geen gezoem of gebrom.

Bijkomend voordeel (i.v.m. Fibaro) is dat je geen bypass nodig hebt voor LED lampen.

[ Voor 5% gewijzigd door Carbon op 12-11-2015 13:10 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

Carbon schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:41:
Nieuw speelgoed :)

Gisteren 3 Qubino ZWave-Plus (type: ZMNHDD1) dimmers ontvangen.

[afbeelding][afbeelding]

Ze worden out of the box nog niet ondersteund door Domoticz, maar een werkende config file kun je hier vinden.

Heb er inmiddels 2 geïnstalleerd en ze werken (met Philips GU10 LED spots) uit de grote kunst.
Netjes te dimmen en ongeacht dimstand geen gezoem of gebrom.

Bijkomend voordeel (i.v.m. Fibaro) is dat je geen bypass nodig hebt voor LED lampen.
Vandaar dat mijn Qubino Dimmer 2 maanden geleden niet werkten met Domoticz.
Qubino toegevoegd aan netwerk en ALLES was offline, behalve die Qubino. Daar kwam ook nog bij dat er 1 schroefje lam was en ik de N draad daardoor niet vast kon zetten.

De nieuwe dimmers van Fibaro werken nu overigens ook prima met LED-verlichting en de bypass is daardoor niet meer nodig.

Voor mij iig alleen nog maar Fibaro. De ingebouwde verbruiksmeter van Qubino mis ik toch niet.

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Kraz schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:15:
[...]

Vandaar dat mijn Qubino Dimmer 2 maanden geleden niet werkten met Domoticz.
Deze ZWave-Plus uitvoering is pas sinds 1 week leverbaar!
Qubino toegevoegd aan netwerk en ALLES was offline, behalve die Qubino.
De wondere wereld van Z-Wave :)
De nieuwe dimmers van Fibaro werken nu overigens ook prima met LED-verlichting en de bypass is daardoor niet meer nodig.
Bypass is ook bij de nieuwe dimmers nog steeds nodig als het aangesloten vermogen te laag is.

"FIBARO Bypass 2 (FGB-002) is a device designed to work with FIBARO Dimmer 2 (FGD-212). It should be used in case of connecting lED bulbs or energy saving compact fluorescent lamps. "

Bron: FGD212 Manual

Met de Fibaro 212 (de nieuwe dus) schijnen wel problemen te zijn, de locale domotica winkel heeft er al diverse teruggekregen.
Op een bepaald moment gaan ze spontaan uit en laten zich daarna (ongeacht lampsoort) niet meer goed dimmen.
Voor mij iig alleen nog maar Fibaro. De ingebouwde verbruiksmeter van Qubino mis ik toch niet.
Normaal gebruik ik bij voorkeur ook Fibaro maar deze Qubino dimmers werken prima.
Een ander voordeel is dat fase-afsnijdiing (Qubino) en stuk lamp vriendelijker is dan fase-aansnijdiing (Fibaro).

[ Voor 34% gewijzigd door Carbon op 12-11-2015 14:02 ]

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:54

Stefan©

Toet toet

Carbon schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:29:
[...]
Deze ZWave-Plus uitvoering is pas sinds 1 week leverbaar!
Ik heb de ZMNHDD1 ook sinds vorige week en heb begin van de week de config van bbqkees uitgeprobeerd. Hier liep ik tegen een aantal dingen aan die ik terugekoppeld heb naar bbqkees. De laatste versie zou goed moeten zijn. Ik ga van 't weekend weer even testen met zijn laatste config.

Overigens werkt de dimmer prima zonder de config. Je kunt alleen geen parameters aanpassen.

Welke Philips GU10 spots gebruik jij? Ik heb 3 van deze Philips LED spots nu op de Qubino aangesloten en werkt grotendeels prima, maar merk toch zo heel af en toe een lichte hoogfrequente flikker. Ik overweeg nu om 3x Master LED met Dimtone te plaatsen. Zijn iets duurder, maar hoop dat ze dan ook 100% flikker vrij zijn.

• miel
  • Laatst online: 13:18
Ok, ik begin steeds beter mijn weg te vinden in Domoticz, maar ik vraag me toch het volgende af (hoe ik dit geregeld ga krijgen).

Ik gebruik mijn Homewizard voornamelijk voor domotica en soms heb ik Domoticz nodig om iets "extra" te kunnen doen (bijv: ventilator aan als het vochtig is in badkamer ivm douchen). Om dit te doen lees ik elke minuut middels een php script de status van de thermometers uit op de Homewizard. 1 nadeel.. dit script draait nu elke minuut en dat doet de performance van de Homewizard niet echt goed.

Ik wil het volgende doen:

indien er beweging is in de badkamer een schakelaar omzetten in Domoticz (gelukt). Indien er beweging is dan mag het php script gedurende 1 uur gaan lopen om de data van de homewizard op te halen.
Als de bewegingsmelder een "uit" signaal geeft, dan kan het script weer stoppen.

De php om alles op te halen is er al, het gaat er dus alleen om dat het script gestart gaat worden vanaf Domoticz indien een schakelaar op "aan" staat (beweging badkamer, virtuele schakelaar).

Weet iemand een voorbeeldscript en of dit überhaupt mogelijk is?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:10
Carbon schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:29:

Bypass is ook bij de nieuwe dimmers nog steeds nodig als het aangesloten vermogen te laag is.

"FIBARO Bypass 2 (FGB-002) is a device designed to work with FIBARO Dimmer 2 (FGD-212). It should be used in case of connecting lED bulbs or energy saving compact fluorescent lamps. "

Bron: FGD212 Manual

Met de Fibaro 212 (de nieuwe dus) schijnen wel problemen te zijn, de locale domotica winkel heeft er al diverse teruggekregen.
Op een bepaald moment gaan ze spontaan uit en laten zich daarna (ongeacht lampsoort) niet meer goed dimmen.
Heb inderdaad de Fibaro 212 en de 5x LED die erop zitten zijn net te weinig. Hierdoor gaan de LEDs sporadisch knipperen bij een pulse in het netwerk. Zit dus met smacht op de bypass te wachten, maar deze is nog nergens leverbaar voor de 212. Voor de rest werkt het prima!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Stefan© schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:13:
[...]

Ik heb de ZMNHDD1 ook sinds vorige week en heb begin van de week de config van bbqkees uitgeprobeerd. Hier liep ik tegen een aantal dingen aan die ik terugekoppeld heb naar bbqkees. De laatste versie zou goed moeten zijn. Ik ga van 't weekend weer even testen met zijn laatste config.

Overigens werkt de dimmer prima zonder de config. Je kunt alleen geen parameters aanpassen.
Klopt alleen had ik die config nodig om de dubbel-click optie aan te zetten.
Welke Philips GU10 spots gebruik jij? Ik heb 3 van deze Philips LED spots nu op de Qubino aangesloten en werkt grotendeels prima, maar merk toch zo heel af en toe een lichte hoogfrequente flikker. Ik overweeg nu om 3x Master LED met Dimtone te plaatsen. Zijn iets duurder, maar hoop dat ze dan ook 100% flikker vrij zijn.
Ik gebuik deze: Philips LED Spot (Dimmable) 8718291749073, maw exact dezelfde!

3 resp 4 per dimmer, geen flikkering zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Carbon op 12-11-2015 14:46 ]

• Stefan©
  • Laatst online: 30-09 10:54

Stefan©

Toet toet

Carbon schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:37:
[...]

Klopt alleen had ik die config nodig om de dubbel-click optie aan te zetten.

[...]

Ik gebuik deze: Philips LED Spot (Dimmable) 8718291749073, maw exact dezelfde!

3 resp 4 per dimmer, geen flikkering zichtbaar.
Okey, ben nog niet zoveel thuis geweest deze week. Zal vanavond nog eens goed kijken of het misschien verbeelding was ;)
bbqkees op domoticz forum:
The best one is that you can now use input I2 for a double mono-stable switch (3-state) so you can use one for dimming up and the other one for dimming down.
Lijkt me ook een superhandige functie die ik ook zeker nog ga testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefan© op 12-11-2015 14:57 . Reden: typo ]

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik ben helemaal nieuw in deze materie maar ga nu toch een poging wagen. Heb een Synology DS 414 en heb hier Domoticz op geinstalleerd maar geeft een updatemelding. Als ik dat doe en daarna weer opstart zie ik in programma helemaal geen knoppen meer behalve settings en doet programma niets meer. Wat gaat hier fout?

Heeft iemand zijn RFXCom op zolder staan en bereikt hij dan de begane vloer met 2 plafonds ertussen? Een leverancier zegt dat dit moet werken maar ik heb daar mijn twijfels over en mijn NAS staat nu eenmaal bedraad op zolder in kantoorruimte.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:46:

Heeft iemand zijn RFXCom op zolder staan en bereikt hij dan de begane vloer met 2 plafonds ertussen? Een leverancier zegt dat dit moet werken maar ik heb daar mijn twijfels over en mijn NAS staat nu eenmaal bedraad op zolder in kantoorruimte.
Zijn dit betonnen vloeren, want dan kun je het denk ik schudden.
Ik heb een Pi in de meterkast en een rookmelder op zolder en die doet het alleen als die boven het trappengat hangt, dan heb ik maar 1 betonnen vloer, anders heb ik geen bereik.
Ik zou het niet gokken. Zet een Pi in de meterkast en je hebt een veel groter bereik op de begane grond.

Arriving Somewhere but not here....

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:17:
[...]

Zijn dit betonnen vloeren, want dan kun je het denk ik schudden.
Ik heb een Pi in de meterkast en een rookmelder op zolder en die doet het alleen als die boven het trappengat hangt, dan heb ik maar 1 betonnen vloer, anders heb ik geen bereik.
Ik zou het niet gokken. Zet een Pi in de meterkast en je hebt een veel groter bereik op de begane grond.
Ik was er al bang voor..... En als ik de ontvanger middels usb aansluit op mijn router die op 1e verdieping staat (juist omdat ik daar met Wifi de beste ontvangst heb), werkt dat. Router moet dan via Lan signaal doorzetten naar mijn NAS. Zag in Domoticz dat dit mogelijk zou zijn?

Edit: net even met de originele afstandsbediening naar zolder gelopen en dat werkt gewoon. Ga hem gewoon maar eens bestellen en kijken wat het doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Iemand een idee waar deze loop aan kan liggen?

code:
1
2
3
4
2015-11-12 19:34:07.865 EventSystem: Script event triggered: /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_pirs.lua
2015-11-12 19:34:07.756 (RFXCOM) Lighting 2 (Garage)
2015-11-12 19:34:08.961 EventSystem: Event triggered: Schakelaar Garage_1
2015-11-12 19:34:08.983 LUA: Garage On - time 0

Ik gebruik al heel lang naar volle tevredenheid en zonder problemen dit script:
https://www.domoticz.com/wiki/Smart_Lua_Scripts

De sensor heet alsvolgt: PIRar2Garage

En nu blijft dit maar loopen van een op andere moment.

[ Voor 3% gewijzigd door LJ80 op 12-11-2015 19:37 ]

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik doe al een paar dagen een poging om vanuit Domoticz bij een druk op een knop een python script te laten draaien op een Raspberry Pi. Het python script is executable voor alle users en als ik ./test.py doet doet hij het ook gewoon. Maar het Domoticz log zegt:
code:
1
2015-11-12 19:51:48.611 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/python/hue/test.py). returned: 256

Wat kan hier aan de hand zijn?

Edit: Ik heb hem al, ik vond dit: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=7465 en dacht dat script geen output naar console gaf. Maar omdat Domoticz blijkbaar als root draait heeft hij een andere username voor de Hue bridge nodig en wilde het script printen dat ik op de knop moest drukken.

[ Voor 26% gewijzigd door eew op 12-11-2015 20:13 ]

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:17:
Je hoeft niet per se te updaten. Als je geen problemen hebt, geen niet ondersteunde hardware ed...
Welke versie heb je nu draaien? Kan zomaar zijn dat de pakketbeheerder (van het Synology pakket) zowat elke beta versie implementeerd.
Als ik het package center bekijk heb ik versie: 2.0.3573-7

Als ik Domoticz open dan heb ik V2.3573.

• PCU Barneveld
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09-2022
Pi in de meterkast is niet echt een goed idee, zeker niet als je daar ook de RFcom hebt zitten, te veel storingsbronnen in die kast, had ik ook problemen mee dus snel zo ver mogelijk bij allerlei trafo's tl balken en halogeen verlichting houden.

Verwijderd

PCU Barneveld schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:24:
Pi in de meterkast is niet echt een goed idee, zeker niet als je daar ook de RFcom hebt zitten, te veel storingsbronnen in die kast, had ik ook problemen mee dus snel zo ver mogelijk bij allerlei trafo's tl balken en halogeen verlichting houden.
Dat dacht ik ook al vandaar dat mijn router al jaren daar ook niet meer staat.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Mwoa, je wil niet weten wat ik allenmaal in mijn meterkast heb en heb weinig last van storing eigenlijk.
Zo heb ik bijvoorbeeld 10 stopcontacten vol zitten daar;)
Ik raad het echt niet aan maar bij mij gaat het toevallig goed blijkbaar haha

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

DRuw schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:35:
Mwoa, je wil niet weten wat ik allenmaal in mijn meterkast heb en heb weinig last van storing eigenlijk.
Zo heb ik bijvoorbeeld 10 stopcontacten vol zitten daar;)
Ik raad het echt niet aan maar bij mij gaat het toevallig goed blijkbaar haha
10? pfftt.. ik heb er zelfs 12. Ik zou echt graag een soort van mega adapter willen hebben. Serieus, ik heb geen last van storing en zo ver zit het ook niet allemaal bij elkaar vandaan. Ik zou graag wat minder adapters hebben, voor nu werkt het eigenlijk prima.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:17:
[...]

10? pfftt.. ik heb er zelfs 12. Ik zou echt graag een soort van mega adapter willen hebben. Serieus, ik heb geen last van storing en zo ver zit het ook niet allemaal bij elkaar vandaan. Ik zou graag wat minder adapters hebben, voor nu werkt het eigenlijk prima.
http://blog.hekkers.net/2012/04/02/adapter-reduction/

Ik heb het wel eens geprobeerd met m'n vorige Synology, de adapter daarvan was vrij ruim bemeten. Y-splitter gemaakt en m'n internetmodem er ook mee gevoed. Dat werkte, maar als ik het modem loskoppelde en weer aansloot trok het blijkbaar een stroompiek, want dan stopte de HDD in de NAS even met draaien. Kon niet goed zijn :X

Maar spul zoals een modem, switch e.d. kun je opzich prima van één voeding van stroom voorzien, bijna al dat spul werkt op 12V.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2015 22:25 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:23:
[...]

http://blog.hekkers.net/2012/04/02/adapter-reduction/

Ik heb het wel eens geprobeerd met m'n vorige Synology, de adapter daarvan was vrij ruim bemeten. Y-splitter gemaakt en m'n internetmodem er ook mee gevoed. Dat werkte, maar als ik het modem loskoppelde en weer aansloot trok het blijkbaar een stroompiek, want dan stopte de HDD in de NAS even met draaien. Kon niet goed zijn :X

Maar spul zoals een modem, switch e.d. kun je opzich prima van één voeding van stroom voorzien, bijna al dat spul werkt op 12V.
Even wellicht een tikkie off-topic ;)

Maar dan bedoel je zoiets ?

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1127204215_1/20xPCS-2-1MMx5-5MM-DC-12V-Power-Splitter-1-Female-to-2-Male-Pigtail-Y-Cable.jpg

2250 WP Zuid PVoutput

• eew

eew

Zijn er hier mensen in appartementencomplexen die de benedendeur op Domoticz hebben aangesloten? Ik heb net een relais circuitje op een breadboard gebouwd en aangesloten op de GPIO en de output draden van de relais erbij gestopt in de lasklemmen van de bel. Wiring PI geïnstalleerd, de GPIO pin geëxporteerd, en alles werkt. Nu het probleem.

Domoticz gaat er mee om alsof het een lichtschakelaar is, je hebt aan en uit. Maar het is natuurlijk volstrekt onwenselijk om de deuropener constant aan te hebben staan, eigenlijk moet hij gewoon vanzelf na een paar seconden weer uit gaan. Wat zou daar makkelijkste failsafe oplossing voor zijn?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:44
Wellicht heel simpel gedacht, maar een event is misschien een oplossing? Laat een blockly-event checken of de switch is ingeschakeld, en als dat zo is deze zelfde switch na een x aantal seconden uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een eenvoudige optie is misschien een scene "deur open" ervan te maken waarbij je die schakelaar toevoegt. Dan stel je bij de schakelaar daarin de "Off Delay" in op 5 seconden ofzo.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

endness schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:52:
Wellicht heel simpel gedacht, maar een event is misschien een oplossing? Laat een blockly-event checken of de switch is ingeschakeld, en als dat zo is deze zelfde switch na een x aantal seconden uitschakelen.
De off-delay lijkt hiervoor gemaakt te zijn. Ik heb hem nu op drie seconden staan, dus als ik hem aangezet gaat hij na drie seconden automatisch weer uit. Ik nu niet meer testen want ik heb al klachten van de buren gehad over het feit dat de deuropener te hele tijd aan en uit ging. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou daarmee oppassen. Ik heb ook zo'n deuropener-knop in m'n appartement, maar heb bewust de koppeling met Domoticz niet gemaakt.

Stel je systeem werkt niet en houdt de deur ontgrendeld en er komt iemand binnen die ergens inbreekt of de boel vernield o.id.. Dan ben jij daar indirect wel verantwoordelijk voor. Zoiets belangrijks als een deur waar meerdere bewoners gebruik van maken, moet je niet mee willen klooien is mijn idee.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 07:59
Goed, ben nu ook maar eens begonnen om mijn redelijk recent aangekochte woning te voorzien van wat automatisering. De vorige bewoners waren al enigszins begonnen door gebruik te maken van simpele bewegingssensoren in de hal, die het licht daar schakelt, maar ik wil meer, meer, meer >:)

Gisteren dus maar eens begonnen met Domoticz te installeren, en in te stellen. Installatie gaat vrij simpel, nieuwe VM gemaakt op mijn toch al draaiende server, Ubuntu erop en Domoticz geinstalleerd. Hierna begonnen met wat apparaten toevoegen. Aangezien ik verder nog geen lichtschakelaars heb die echt automatisch gaan, eerst mijn Nest, woonveilig en mijn Logitech Ultimate gekoppeld.

Na wat lopen pielen met de instellingen van vooral de woonveilig, nu een dusdanig event aangemaakt dat wanneer het alarm aanstaat, hij automatisch de status van mijn Nest op afwezig zet tussen bepaalde uren. Specifiek voor bepaalde uren gekozen, aangezien ik wel nog gebruik wil blijven maken van het feit dat hij het huis voorverwarmd.

Nu wil ik uiteraard meer gaan doen. Op de slaapkamer staan de lichten aangesloten op een KAKU inbouwschakelaar. Nu heb ik recent alle spotarmaturen vervangen, en sindsdien is het uitschakelen van het licht een beetje problematisch. De reden dat ik de armaturen heb vervangen is dat in de oude armaturen een hele rare maat spotjes zaten (35mm ipv 50mm), waar moeilijk led voor te verkrijgen is. Vandaar de armaturen vervangen voor standaard GU10 armaturen, en gelijk LED spotjes erin gestopt. Aangezien ik 25 van deze spotjes heb door mijn hele woning, zal dit uiteindelijk flink in het stroomverbruik gaan schelen hoop ik.

Aangezien ik op dit moment eigenlijk niet wil investeren in KAKU apparatuur, denk ik dat het voorlopig maar even zo laat, om uiteindelijk alles om te zetten naar ZWave.

Mijn volgende plan is namelijk om alle lichtschakelaren te vervangen door "slimme" schakelaren. Aangezien ik wel wil dat het ook via de knoppen blijft werken, is mijn oog gevallen op dit soort schakelaars, in combinatie met een Zwave USB-stick.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort schakelaars, of raden jullie andere schakelaars aan? In verband met mijn vriendin, wil ik het ook niet te moeilijk maken, en moet alles schakelbaar blijven middels fysieke schakelaars.

De KAKU-schakelaar wil ik dan vervangen voor een zwave schakelaar. Aangezien ik hier verder niet bij kan komen (schakelaar is weggewerkt op zolder), zijn er mensen die tips hebben voor het type schakelaar, en eventueel een goede afstandsbediening?

Daarnaast liggen er zonnepanelen op het dak, maar heb ik geen enkele mogelijkheid om de opbrengst hiervan te monitoren. Hebben jullie hier een goede oplossing voor, die het makkelijk maakt om dit via domoticz te loggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upper schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:40:
Goed, ben nu ook maar eens begonnen om mijn redelijk recent aangekochte woning te voorzien van wat automatisering. De vorige bewoners waren al enigszins begonnen door gebruik te maken van simpele bewegingssensoren in de hal, die het licht daar schakelt, maar ik wil meer, meer, meer >:)

[...]
Leuk, welkom!

Kun je voor die schakelaars niet Qubino / Fibaro modules kopen en dan met pulsdrukker-schakelmateriaal het spul bedienen? Volgens mij ben je dan goedkoper uit dan bijna 100 euro per schakelaar.

Zonnepanelen zou je kunnen meten door een DIN-rail kWh-meter voor je zonnepanelengroep in de meterkast te (laten) plaatsen. Die kun je dan monitoren (pulsled / S0-aansluiting) met een YouLess. De YouLess is reeds ondersteuning voor in Domoticz. De meetdata kun je dan gelijk doorsturen naar PVoutput.org evt.
Of een script schrijven om je omvormer(s) uit te lezen, indien mogelijk.

Heb je ook een slimme meter? Met een P1 USB-kabel (zelf maken of kopen) kun je die ook uitlezen in Domoticz. Je gasverbruik kun je dan bijv. automatisch uploaden naar Mindergas.nl.

Verder een goede keuze om voor Z-Wave te gaan. Als je budget dat toelaat dan is dat toch de beste optie vergeleken met 433Mhz spul.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59
Mijn volgende plan is namelijk om alle lichtschakelaren te vervangen door "slimme" schakelaren. Aangezien ik wel wil dat het ook via de knoppen blijft werken, is mijn oog gevallen op dit soort schakelaars, in combinatie met een Zwave USB-stick.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort schakelaars, of raden jullie andere schakelaars aan? In verband met mijn vriendin, wil ik het ook niet te moeilijk maken, en moet alles schakelbaar blijven middels fysieke schakelaars.
Ik kocht hetzelfde type voor mijn badkamer (maar met 4 knopjes). Mooie schakelaar en mist geen enkele schakeling, behalve de terugkoppeling naar Domoticz werkt niet. Wanneer je de schakelaar dus handmatig overzet, dan zie je dit niet in Domoticz. In de log zie ik ook regelmatig een timeout komen.
Ik heb ook wel interesse naar een mooie (bedraade) Zwave schakelaar met dimmer, maar buiten de extreem dure Vitrum bestaat dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
ThinkPadd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:54:
[...]

Leuk, welkom!

Kun je voor die schakelaars niet Qubino / Fibaro modules kopen en dan met pulsdrukker-schakelmateriaal het spul bedienen? Volgens mij ben je dan goedkoper uit dan bijna 100 euro per schakelaar.
Zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn. Geen idee echter of dat makkelijk qua ruimte in te bouwen is.
Zonnepanelen zou je kunnen meten door een DIN-rail kWh-meter voor je zonnepanelengroep in de meterkast te (laten) plaatsen. Die kun je dan monitoren (pulsled / S0-aansluiting) met een YouLess. De YouLess is reeds ondersteuning voor in Domoticz. De meetdata kun je dan gelijk doorsturen naar PVoutput.org evt.
Of een script schrijven om je omvormer(s) uit te lezen, indien mogelijk.
Zelf zat ik meer te denken aan zoiets, maar geen idee of dit makkelijk in Domoticz te integreren is.
Heb je ook een slimme meter? Met een P1 USB-kabel (zelf maken of kopen) kun je die ook uitlezen in Domoticz. Je gasverbruik kun je dan bijv. automatisch uploaden naar Mindergas.nl.

Verder een goede keuze om voor Z-Wave te gaan. Als je budget dat toelaat dan is dat toch de beste optie vergeleken met 433Mhz spul.
Nee, heb nog een oude draaischijf als meter. Heb wel na zitten denken over een slimme meter, maar aangezien ik hiermee alles gelijk verreken met mijn eigen verbruik, en de meter toch binnen een paar jaar verplicht gratis vervangen wordt voor een slimme meter, nu geen behoefte om daar geld aan te besteden.

Daarnaast heb ik inderdaad gelezen over de verschillen tussen het "433Mhz" spul en Zwave, en dan is voor mij die keuze niet zo moeilijk. Als ik nu zie wat voor problemen ik soms heb met het uitschakelen van mijn licht, dan hoop ik dat dat met Zwave straks soepeler gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:10
basa schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:33:
[...]

Ik kocht hetzelfde type voor mijn badkamer (maar met 4 knopjes). Mooie schakelaar en mist geen enkele schakeling, behalve de terugkoppeling naar Domoticz werkt niet. Wanneer je de schakelaar dus handmatig overzet, dan zie je dit niet in Domoticz. In de log zie ik ook regelmatig een timeout komen.
Ik heb ook wel interesse naar een mooie (bedraade) Zwave schakelaar met dimmer, maar buiten de extreem dure Vitrum bestaat dit niet?
Ik gebruik de Fibaro Dimmer 2 met een pulsdrukker en dat werkt prima. Kan de lichten via Zwave schakelen met Domoticz of handmatig met de pulsdrukker met terugkoppeling naar Domoticz.
Tenzij dit voor jou niet mooi genoeg is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

ThinkPadd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:28:
Ik zou daarmee oppassen. Ik heb ook zo'n deuropener-knop in m'n appartement, maar heb bewust de koppeling met Domoticz niet gemaakt.

Stel je systeem werkt niet en houdt de deur ontgrendeld en er komt iemand binnen die ergens inbreekt of de boel vernield o.id.. Dan ben jij daar indirect wel verantwoordelijk voor. Zoiets belangrijks als een deur waar meerdere bewoners gebruik van maken, moet je niet mee willen klooien is mijn idee.
Ja, ik heb er toen ik erachter kwam dat het werkte direct maar een draad uit getrokken, en verder testen kan ik doen aan de hand van de schakelgeluiden van het relais, het doel is uiteindelijk om de deur met mijn Pebble te kunnen openen. Ik moet er even goed over nadenken hoe ik dit qua beveiliging aan ga pakken. Dat mensen de rPI hacken en op die manier de deur openen met het doel om in te breken ben ik niet bang voor, vooralsnog hebben we hier te maken met een gevalletje security trough obscurity. Ik moet een systeem bedenken voor het geval dat er iets technisch mis gaat waardoor die pin op 1 beland en de deuropener uren aan staat terwijl ik niet thuis ben, alleen klinkt deze situatie zo onwaarschijnlijk dat ik mij afvraag of het de moeite is daar rekening mee te houden.

In het gesoldeerde circuit moet in ieder geval een hardwarematige schakelaar, die makkelijk bereikbaar is. Maar ik denk er aan on nog een relais circuit te bouwen met een (offline) arduino eraan die permanent een pin op hoog moet houden, en de boel dicht gooit wanneer het langer dan 10 seconden aan staat, waar ik kan ook gelijk een tijdklok in stop om het hele systeem s'nachts plat te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

basa schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:33:
[...]

Waarom niet een standaard 2 knops pulsdrukker (dim up/down) i.c.m. met een Qubino of Fibaro dimmer module?

Past in iedere inbouwdoos en je hebt een enorme keuze kwa design..
En in het geval van ondiepe inbouwdozen heb je de optie om de dimmermodule bij de lamp te plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Carbon op 13-11-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
loyske schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:10:
[...]
Ik gebruik de Fibaro Dimmer 2 met een pulsdrukker en dat werkt prima. Kan de lichten via Zwave schakelen met Domoticz of handmatig met de pulsdrukker met terugkoppeling naar Domoticz.
Tenzij dit voor jou niet mooi genoeg is natuurlijk ;)
Ja, ik was inderdaad gecharmeerd door het touchpaneel en ik vond de prijs ten opzichte van een fibaro schakelaar + pulsschakelaar reuze meevallen. Voor mij is dit toch nog een gat in Zwave de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

basa schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:29:
[...]

Ja, ik was inderdaad gecharmeerd door het touchpaneel en ik vond de prijs ten opzichte van een fibaro schakelaar + pulsschakelaar reuze meevallen. Voor mij is dit toch nog een gat in Zwave de markt!
Mogelijk alternatief: http://www.touch-switches.com/nl/touchswitches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:08
op aliexpress veeeel goedkoper. Duurt wel even. Ik heb er 2 hangen en het werkt prima van Livolo. Alleen geen terugkoppeling in domoticz. Maar dat geeft niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

dorenberg schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:56:
[...]

op aliexpress veeeel goedkoper. Duurt wel even. Ik heb er 2 hangen en het werkt prima van Livolo. Alleen geen terugkoppeling in domoticz. Maar dat geeft niks voor mij.
I know :)
Dezelfde schakelaars worden ook aangeboden op eBay,Amazon.de en zoals je al schreef AliExpress (die laatste scheelt bijna de helft)
Wel jammer dat je ze niet kunt instellen als impulsschakelaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Carbon op 13-11-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
En toch, als je de btw, importheffing transport en marge meeneemt vind ik ze op die site niet eens zo duur. Moet zeggen dat we best mazzel hebben met Chinese inkopen, niet vaak een Douane bonus erop, maar voor een winkel is dat niet te doen.

twijfel al een tijd of ik ze moet gaan bestellen. Probleem is niet de prijs voor 1, 2 of 5, maar als ik het een beetje structureel doe dan heb ik er in totaal wel een stuk of 15-20 nodig en dan wordt het toch wel prijziger. Als vind ik het wel leuk eindelijk echte lichtplannen te kunnen maken dan. Heb nu de helft op Kaku's.

[ Voor 40% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-11-2015 15:05 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:08
NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:01:
En toch, als je de btw, importheffing transport en marge meeneemt vind ik ze op die site niet eens zo duur. Moet zeggen dat we best mazzel hebben met Chinese inkopen, niet vaak een Douane bonus erop, maar voor een winkel is dat niet te doen.
Gewoon per stuk bestellen en dan heb je die heffing en douane problemen niet. Heb een pakket van ongeveer 60 euro besteld zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
dorenberg schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:05:
[...]

Gewoon per stuk bestellen en dan heb je die heffing en douane problemen niet. Heb een pakket van ongeveer 60 euro besteld zonder problemen.
Ja tuurlijk! Alleen, heb geduld en voor service is soms afwachten of en hoe snel het wordt geregeld. Dan is een NL winkel nog niet eens zo gek - al zullen wij tweakers gewoon in China bestellen. Omdat het kan :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

[...]

Dat kun je altijd nog toevoegen met een Qubino of Fibaro switch module,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
Gebruikt iemand hier de ESP8266 icm ESP Easy? Ik volg de handleiding, maar krijg geen waardes van aangesloten schakelaars of DHT11 temp meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Dacuuu schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:29:
Gebruikt iemand hier de ESP8266 icm ESP Easy? Ik volg de handleiding, maar krijg geen waardes van aangesloten schakelaars of DHT11 temp meter.
Ik neem aan dat je de waardes wel ziet in de webinterface van de ESP8266 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:11
Carbon schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:40:
[...]

Ik neem aan dat je de waardes wel ziet in de webinterface van de ESP8266 ?
Nee dat dus ook niet. Dus ik maar ergens een grote fout.

Heb esp easy via de arduino ide geflasht. Toen mn telefoon verbonden met de webserver - > wifi gegevens ingevuld. Om te testen gebruik ik een druk knop en een dht11. Sluit ze aan op de ESP. Maar krijg geen waardes.

Dit bordje heb ik: http://www.aliexpress.com...8266-for/32266584139.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24

jjust

Het leven is een strijd

Voor de geïnteresseerden hier is de Cresta tx-320 op voorraad. Iets duurder (€ 14,95) dan bij de kijkshop (€ 12,99) maar daar is hij al een hele tijd niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zelf heb er een module van kaku achter gezet dat werkt prima. Ik kan hem handmatig aan en uit zetten en krijg netjes een melding in domoticz. Het is heel mooi spul zeker als er aanbiedingen bij aliexpress zijn. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Laatst online: 30-09 21:04

Gisteren dus maar eens begonnen met Domoticz te installeren, en in te stellen. Installatie gaat vrij simpel, nieuwe VM gemaakt op mijn toch al draaiende server, Ubuntu erop en Domoticz geinstalleerd. Hierna begonnen met wat apparaten toevoegen. Aangezien ik verder nog geen lichtschakelaars heb die echt automatisch gaan, eerst mijn Nest, woonveilig en mijn Logitech Ultimate gekoppeld.
Hoe heb je woonveilig toegevoegd? Via (lua) script of als hardware (kan hem namelijk niet vinden).
Wil wel weten welke mogelijkheden er zijn ?
'Praat' hij ook MQTT ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
Upper schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:38:
[...]

Zelf zat ik meer te denken aan zoiets, maar geen idee of dit makkelijk in Domoticz te integreren is.
Vind ik een prijzige oplossing, zoals ThinkPad schrijf, kWh-meter (met led) en uitlezen via Youless.
Alternatief is dit project (pak je gelijk je slimme meter) \[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
Zwave is hier natuurlijk niet geïntegreerd...hoeveel kringen kan je apart bedienen met een Fibaro dimmer? Ik dacht slechts 1,maar heb er geen ervaring mee. Dus dat is ook nog wel een nadeel indien je op bepaalde plaatsen 3 of 4 verschillende kringen wil bedienen. Dan loopt ook daar de prijs op, zonder nog stil te staan bij de enorme hoeveel inbouw ruimte...
Bij die mco of vitrium heb je tot 4 verschillende kringen elk afzonderlijk te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
MarFan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:40:
[...]

Vind ik een prijzige oplossing, zoals ThinkPad schrijf, kWh-meter (met led) en uitlezen via Youless.
Alternatief is dit project (pak je gelijk je slimme meter) \[V3.x] DAta Logging met de Netduino Plus 2
'Goedkoopste' is gewoon de 70 Euro voor de vervroegde meterplaatsing en dan een P1 kabel maken van Ebay voor 4 Euro en dan op de Pi aansluiten.

DIN KWh meter is al snel 40 Euro en dan moet je ook nog de handigheid hebben om m in te bouwen. Dan heb je ook weer iets nodig om de pulsen te tellen. Youless is wel overkill, S0 pulsteller is goedkoper.

En perse de oude meter willen houden ivm salderen heeft volgens mij niet zoveel zin.
De huidige salderingsregeling blijft nog tot ik dacht 2020 en voor die tijd is je meter toch wel vervangen.

Ik denk dat beter is om nu al inzicht te hebben in je stroomverbruik zodat je daar nog wat kan proberen in te minderen in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hondapower schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:07:
[...]
'Goedkoopste' is gewoon de 70 Euro voor de vervroegde meterplaatsing en dan een P1 kabel maken van Ebay voor 4 Euro en dan op de Pi aansluiten.
Ik heb mijn netbeheerder een keer gebeld met de mededeling dat mijn gasmeter een raar geluid maakte en ik dat 'eng' vond. :X :X ... gratis slimme meter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Ik heb sinds kort een 2e RPi aangeschaft om Domoticz te kunnen gebruiken (momenteel alleen nog om mijn ledverlichting van mn tv aan te sturen, welk op een oude RPi draait).

Wat ik sowieso wil gaan aanschaffen is pricewatch: Philips Hue Starter Pack V2 en een z-wave usb module.

Nu zit ik te kijken hoe ik mijn CV kan aansturen. Ik woon momenteel in een huurhuis met een ketel die opentherm compatible is. Ik heb momenteel mijn eigen thermostaat (Honeywell vision modulerend) in gebruik, welke ook opentherm heeft. Nu zou ik een OTGW er tussen kunnen zetten, maar mijn ketel staat niet in de buurt van mijn domoticz.

Een paar opties zijn:
  • Via marktplaats Toon kopen (~€100 €80) en deze alleen als thermostaat gebruiken (heb allemaal oude meters in de meterkast dus an niet van de andere functies gebruik maken). Mogelijk kan ik Toon ook gebruiken om Hue mee te bedienen (??)
  • Een OTGW aanschaffen (~€50) maar dan kijken hoe ik deze koppen aan domoticz
  • Een Z-wave thermostaat kopen (vanaf ~€80)
  • Een andere slimme thermostaat...?
Ik ben aan het orienteren om een eigen woning te gaan kopen en weet niet of daar in de toekomst al een ketel in hangt welke opentherm heeft. Dus ben eigenlijk op zoek naar een veilige keuze...

Wat adviseren jullie mij?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
[...]

Weet niet of je dan aan de soldeer moet anders kan je als je daar geen zin in hebt deze bestellen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

[...]

Andere methode is jezelf aanmelden (ook al heb je geen PV) bij energieleveren.nl.

Het standaard antwoord is dat je huidige meter niet geschikt is en ze deze zonder extra kosten willen vervangen voor een slimme-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

basa schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:43:
[...]

Zwave is hier natuurlijk niet geïntegreerd...hoeveel kringen kan je apart bedienen met een Fibaro dimmer? Ik dacht slechts 1,maar heb er geen ervaring mee. Dus dat is ook nog wel een nadeel indien je op bepaalde plaatsen 3 of 4 verschillende kringen wil bedienen. Dan loopt ook daar de prijs op, zonder nog stil te staan bij de enorme hoeveel inbouw ruimte...
Bij die mco of vitrium heb je tot 4 verschillende kringen elk afzonderlijk te bedienen...
Klein probleem bij bestaande installaties is dat je bij de 4 krings versie 6 draden (2x 2.5mm2 en 4x 1.5mm2) door een 5/8" buis moet trekken.

Een scene-controller/remote oid met ZWave- schakelaar/dimmer modules bij de lichtpunten is een stuk eenvoudiger kwa aanleg.

Zie:INSTALLATION AND OPERATING GUIDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isane schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:18:
[...]

Als ik het package center bekijk heb ik versie: 2.0.3573-7

Als ik Domoticz open dan heb ik V2.3573.
Zeer zeker beta...
EnnaN schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:47:
Dat laatste doe ik overigens met aparte calls: omdat ik uit een gewone response van alle devices niet goed kan zien wat het is; als jij ervaring hebt: hoe herken je een type device?
Het is me niet duidelijk hoe ik zonder de filter kan zien of iets een switch is bv. Er zit niet echt een 'type' veld in (ja, er zit wel een type veld in, maar dat is niet gewoon "dit is een switch", maar bv "lighting 1", en daar is weer geen exhaustieve lijst van) .
Enig idee?
In de foreach($domoticz['result'] as $dom) loop van https://github.com/Egregi...ob/master/secure/cron.php kan je zien hoe ik om ga met het resultaat.
Is belange nog niet waterdicht maar doet alles wat ik er mee wil.
Komt er op neer dat ik met een if/else if constructie bepaalde types/subtypes een andere benaming geef, alles wat niet matched wordt gewoon als schakelaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carbon schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:06:
[...]

Andere methode is jezelf aanmelden (ook al heb je geen PV) bij energieleveren.nl.

Het standaard antwoord is dat je huidige meter niet geschikt is en ze deze zonder extra kosten willen vervangen voor een slimme-meter.
Misschien de moeite waard om te proberen. Mijn oude meter ging niet meer over naar dal-tarief, met Liander gebeld en er werd direct een afspraak gemaakt om mijn meter te vervangen. Verder geen vragen en niks werd gecontroleerd, ook de monteur heeft niet eens naar de oude gekeken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 06:21:
In de foreach($domoticz['result'] as $dom) loop van https://github.com/Egregi...ob/master/secure/cron.php kan je zien hoe ik om ga met het resultaat.
Is belange nog niet waterdicht maar doet alles wat ik er mee wil.
Komt er op neer dat ik met een if/else if constructie bepaalde types/subtypes een andere benaming geef, alles wat niet matched wordt gewoon als schakelaar gezien.
Ja, zo iets was ik ook van plan, maar dan beperk ik het wel vrij op de situatie van devices die ik ken. Het zal voor mijn devices wel goed werken, maar je kan het dan voor iemand anders' installatie niet garanderen. Dus als ik andere mensen ook blij wil maken (nog geen idee of er belangstelling is voor 'nog-weer-een-app'), dan moet ik wel iets semi robuusts doen.

Ik weet niet precies wat de domoticz-mores over github-issues is, maar ik heb er 1 ingeschoten, kijken wat er gebeurd :)

https://github.com/domoticz/domoticz/issues/193

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
[...]

DIN KWh meter is al snel 40 Euro en dan moet je ook nog de handigheid hebben om m in te bouwen. Dan heb je ook weer iets nodig om de pulsen te tellen. Youless is wel overkill, S0 pulsteller is goedkoper.

En perse de oude meter willen houden ivm salderen heeft volgens mij niet zoveel zin.
De huidige salderingsregeling blijft nog tot ik dacht 2020 en voor die tijd is je meter toch wel vervangen.

Ik denk dat beter is om nu al inzicht te hebben in je stroomverbruik zodat je daar nog wat kan proberen in te minderen in de tussentijd.
Met een P1 kabel kan je niet je opbrengst van de zonnepanelen uitlezen?
Op de site van Youless, koop je al een kWH meter voor 20 euro.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MarFan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:15:
[...]

Dat zou je kunnen doen vanuit je omvormer.
Maar volgens mij heb je dan geen alles in 1 oplossing.

Een kWh meter is een goeie oplossing.
Maar de vraag is dan wel of er ruimte is in de groepenkast.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

[...]

Met een P1 kabel kun je alleen de netto PV productie uitlezen.
De bruto productie kan alleen via de omvormer of een aparte meter tussen de omvormer en de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ben aan 't knutselen met domoticz en een rfxcom.
ontvangen (leren) van een signaal gaat prima, echter bij het vervolgens transmitten gebeurd er vrij weinig..
Heb de rfxcom even aan m'n laptop gehangen en RFXmngr laat 't volgende zien:

ontvangst remote:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Packettype    = Lighting2
subtype       = HomeEasy EU
Sequence nbr  = 2
ID            = 0020000 decimal:131072
Unit          = 2
Command       = On
Signal level  = 4  -88dBi

transmit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Packettype    = Lighting2
subtype       = HomeEasy EU
Sequence nbr  = 21
ID            = 0020000 decimal:131072
Unit          = 2
Command       = On
Signal level  = 0  -120dBi
------------------------------------------------
Packettype        = Receiver/Transmitter Message
subtype           = Transmitter Response
Sequence nbr      = 21
response          = ACK, data correct transmitted

Wat mij opviel is dat bij signal level bij zenden 0 -120dbi staat, is dat normaal?
Ik heb de laatste en een na laatste firmware geprobeerd, maar beide geen succes.

Begrijp dat dit geen domoticz probleem is, maar gezien hier vast wel wat kennis over de rfxcom is, dacht ik er goed aan te doen hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Raptec schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:57:
Wat mij opviel is dat bij signal level bij zenden 0 -120dbi staat, is dat normaal?
Ik heb de laatste en een na laatste firmware geprobeerd, maar beide geen succes.

Begrijp dat dit geen domoticz probleem is, maar gezien hier vast wel wat kennis over de rfxcom is, dacht ik er goed aan te doen hier te posten.
Probeer het eens met een andere firmware, de verschillende types firmware hebben ondersteuning voor andere apparaten en werken met sommige combinaties beter.

Ik gebruik op het moment RFXtrx433 Type2 Firmware aangezien de Ext firmware geen Conrad ondersteuning heeft. Type1, Type2 en Ext zouden moeten werken met een recente RFXtrx: http://www.rfxcom.com/epa...5469/Categories/Downloads

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
@Raptec:
Een HomeEasy EU verstuurt meerdere protocolcodes.
Ik vermoed dat dit gaat werken:
Wis alle ingeleerde AB's in de module,
Zet de module op inleren en verstuur een ON commando met ID= 0 02 00 00 en Unitcode=2
De module moet je nu met de AB en met RFXmngr kunnen bedienen.
En als je deze code in Domoticz gebruikt werkt dat ook.

Zie ook http://blog.rfxcom.com/?p=5

RSSI is ontvangststerkte en staat voor zenden altijd op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Wie nog op zoek is naar een betere antenne voor zijn Rfxcom, ik heb goede resultaten met dit exemplaar:
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:58

Pixelmagic

Ubergeek

BertusG schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:34:
Wie nog op zoek is naar een betere antenne voor zijn Rfxcom, ik heb goede resultaten met dit exemplaar:
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Je zegt beter, waar moet ik dan aan denken ? Heb je specifieke zaken vergeleken, zenden en ontvangen of zo ?

De mijne hangt in de meterkast en mist soms schakel momenten, vandaar de interesse.

Edit: voor het geld hoef ik het niet te laten in ieder geval :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pixelmagic op 14-11-2015 18:04 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Pixelmagic schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:03:
[...]

Je zegt beter, waar moet ik dan aan denken ? Heb je specifieke zaken vergeleken, zenden en ontvangen of zo ?

De mijne hangt in de meterkast en mist soms schakel momenten, vandaar de interesse.

Edit: voor het geld hoef ik het niet te laten in ieder geval :)
Nee heb geen harde cijfers. Miste soms net als jij schakelingen en dat behoort nu tot het verleden. En idd voor de prijs kun je de proef zelf op de som nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
MarFan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:27:
[...]

Hoe heb je woonveilig toegevoegd? Via (lua) script of als hardware (kan hem namelijk niet vinden).
Wil wel weten welke mogelijkheden er zijn ?
'Praat' hij ook MQTT ?
Geen idee wat je met MQTT bedoelt, zal dat eens gaan opzoeken.
Heb het in ieder geval via deze link aan de praat weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder meldde ga ik het toch eens proberen. Een RFXCom op zolder aan mijn Synology. Probleem is alleen dat ik met geen mogelijkheid de RFX krijg te zien op welke USB Ingang dan ook op mijn Synology en dus ook niet in Domoticz. Kan iemand mij even op weg helpen want na vier uur googlen kom ik zelfs na een usb package geinstalleerd niet aan uit. Overigens krijg ik nu ook dat package met geen mogelijkheid verwijderd van mijn NAS. Wat is hier aan de hand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:16
Kun je mij vertellen hoe ik van de beta af kom?

Of ligt dat aan de uitgever van domoticz op de synology (jumbotroll)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54
Weet dat het stom klinkt maar ik kom er echt niet op.
Heb een deurbeldrukker en twee deurbellen (abcd-7000ac) op een deurbel had ik een script die een foto stuurde. Werket goed maar soms wat traag. Daarom alle drie de devices verwijderd en geprobeerd opnieuw aan te melden.
De drukker is geen punt zo aangemeld als doorbell, bij de aan actie het script toegevoegd wat eerst op de deurbel zat. Deze reageert echter niet als er op de drukker gedrukt wordt. Actie komt wel door maar....dar script.

Tweede probleem is dat ik de abc d-7000ac met geen mogelijkheid aangemeld krijg, heeft iemand de gouden tip voor mij??
-------------------------------
Of je schrijft gewoon Deurbel.sh ipv deurbel.sh 8)7
De ontvangers zijn uiteraard niet nodig en blijven nu ook weg!!

[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 15-11-2015 13:32 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

DukeBox

loves wheat smoothies

bing69 schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:40:
....heeft iemand de gouden tip voor mij??
Ik had dat de bel in een scene stond i.p.v. een direct device. Kwam er bij toeval achter, had het eigenlijk al opgegeven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
b_weijenberg schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:52:
..
Wis alle ingeleerde AB's in de module,
..
Bedankt! Dit heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:23:
Klopt, die site is ideaal. Als je in een niet al te kleine plaats woont is er altijd wel één of twee straten verderop een weerstation te vinden. Ik gebruik die site zelfs om de buitentemperatuur, via de OTGW, naar m'n thermostaat te sturen :D
De otgw werkt goed (via de usr-tcp232 gekoppeld) en de wunderground data komt ook goed binnen...
Kun je aangeven hoe ik via Domoticz de buitentemperatuur naar de otgw kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:21:
[...]

De otgw werkt goed (via de usr-rcp232 gekoppeld) en de wunderground data komt ook goed binnen...
Kun je aangeven hoe ik via Domoticz de buitentemperatuur naar de otgw kan sturen?
Mooi, hier werkt het via die USR-TCP232 ook goed.
Via het 'Setup' knopje achter de OTGW onder Setup --> Hardware kun je een sensor voor de buitentemperatuur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice :) nu op de isense ook de buitentemperatuur zichtbaar van wunderground :P

Had nog niet in dat menu gekeken na het toevoegen van wunderground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 04-10 10:10
iMars schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:34:
Ik heb sinds kort een 2e RPi aangeschaft om Domoticz te kunnen gebruiken (momenteel alleen nog om mijn ledverlichting van mn tv aan te sturen, welk op een oude RPi draait).

Wat ik sowieso wil gaan aanschaffen is pricewatch: Philips Hue Starter Pack V2 en een z-wave usb module.

Nu zit ik te kijken hoe ik mijn CV kan aansturen. Ik woon momenteel in een huurhuis met een ketel die opentherm compatible is. Ik heb momenteel mijn eigen thermostaat (Honeywell vision modulerend) in gebruik, welke ook opentherm heeft. Nu zou ik een OTGW er tussen kunnen zetten, maar mijn ketel staat niet in de buurt van mijn domoticz.

Een paar opties zijn:
  • Via marktplaats Toon kopen (~€100 €80) en deze alleen als thermostaat gebruiken (heb allemaal oude meters in de meterkast dus an niet van de andere functies gebruik maken). Mogelijk kan ik Toon ook gebruiken om Hue mee te bedienen (??)
  • Een OTGW aanschaffen (~€50) maar dan kijken hoe ik deze koppen aan domoticz
  • Een Z-wave thermostaat kopen (vanaf ~€80)
  • Een andere slimme thermostaat...?
Ik ben aan het orienteren om een eigen woning te gaan kopen en weet niet of daar in de toekomst al een ketel in hangt welke opentherm heeft. Dus ben eigenlijk op zoek naar een veilige keuze...

Wat adviseren jullie mij?
'
Ben benieuwd of je hier nog reactie op krijgt. Zit met nagenoeg dezelfde vraag. Heb een Nefit ketel en daar zit een eigen protocol aan, dus of ik moet een Nefit->Opentherm converter ertussen zetten, of de thermostaat vervangen. Maar in beide gevallen komen de keuzes met die van jou overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:23:
[...]
'
Ben benieuwd of je hier nog reactie op krijgt. Zit met nagenoeg dezelfde vraag. Heb een Nefit ketel en daar zit een eigen protocol aan, dus of ik moet een Nefit->Opentherm converter ertussen zetten, of de thermostaat vervangen. Maar in beide gevallen komen de keuzes met die van jou overeen.
Ik heb de OTGW oplossing met een rPI met wifi dongle. Beetje klittenband op de muur en daar de pi op geplakt.

Ik gebruik de PI ook nog voor twee omvormers die in de buurt van de ketel hangen, dus voor mij was het een makkelijke keuze om die otgw gewoon op de PI aan te sluiten die er al hing.

In principe maakt het niet zo heel veel uit hoever je ketel van je domoticz afhangt, de vraag is.. kan er een draad heen? Zo ja, kun je een OTGW met ethernet module nemen een UTP kabeltje trekken.

Misschien ben jij één van die gelukkigen waarbij de thermostaat draden ook in de meterkast uitkomen, anders kun er misschien een UTP kabel bij langs trekken. Bij mij was dat niet het geval helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb je ook een Nefit thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil bepaalde blocky's gaan omzetten naar LUA.
Dus even een testje gemaakt zodat ik zeker weet dat de voorwaarde juist is opgebouwd.

Kreeg een foutmelding dus de voorwaarde steeds meer ingekort omdat ik de fout maar niet kan vinden.
Maar er is nu bijna niets meer over en de error melding blijft.

Foutmelding: Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='

LUA Code
code:
1
2
3
4
5
 commandArray = {}
 if (devicechanged['IemandThuis'] == 'On') and otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off' then
    print('Er is iemand thus en de lampen bij de bank staan uit')
 end
 return commandArray

scriptnaam: script_device_thuiskomen_weggaan.lua
IemandThuis is een virtuele switch
Lampen bij bank is een Kaku switch

Wie ziet de fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savage008
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:06
if (devicechanged['IemandThuis'] == 'On') and otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off'

Deze misschien veranderen in?

and (otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off')

[ Voor 44% gewijzigd door Savage008 op 16-11-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Savage008 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:08:
if (devicechanged['IemandThuis'] == 'On') and otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off'

Deze misschien veranderen in?

and (otherdevices['Lampen bij bank'] == 'Off')
Neel helaas ook dan blijft de melding. Snap er helemaal niets van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat het wel goed met de devicechanged? Je kijkt nu of ze beiden veranderd zijn (tegelijk).

Volgens mij moet het zo:
Lua:
1
2
3
4
5
if devicechanged['IemandThuis'] then
 if lampen bank = Off then
 print
 end
end

Je kijkt dus eerst of de IemandThuis gewijzigd is en daarna kijk je BINNEN die conditie of je andere gestelde voorwaarden geldig zijn.

Volgens mij doet dit script ongeveer hetzelfde als wat jij wilt.
Zie ook de rest van m'n scripts @ Bitbucket, misschien nog handig als inspiratie.

Protip: Als je de domoticz.db database met SQLite Browser opent dan kun je de Blockly events ook bekijken, stiekem is dit in de database ook gewoon opgeslagen als Lua :D Je kunt het niet 1:1 overnemen in een .lua, maar wel de opbouw een beetje bekijken. De apparaatnamen staan er niet letterlijk in zoals bij een eigengemaakt script, maar als referentie naar een andere tabel. Beetje zoeken in het .db bestand en je vind de juist tabellen wel.

Ik heb overigens ook al m'n Blockly events weggedaan en alles overgezet naar .lua scripts. Veel makkelijker te backuppen en te delen met anderen. En voor m'n gevoel behoud je met complexere voorwaarden/acties het overzicht beter in een Lua-script dan in een Blockly-event (die worden al gauw heel erg groot).

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triangle123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:08
Vraagje; ik heb een tablet (acer b1-750 met android 4.4.4) aan de muur hangen met daarop de frontpage. Via motion detector en tasker wordt het scherm aangezet als er iemand in de buurt komt. De frontpage staat fullscreen via de Dolphin browser. Dit heeft als nadeel dat wanneer per je ongeluk een swipe doet Dolphin met zijn statusbalk en tabs zichtbaar wordt. Dit vind ik nog al storend.
Naast de fronpage heb ik ook Orange squeeze draaien om mijn LMS te kunnen bedienen. Die app wil ik dan weer niet full screen hebben.
Concreet is de vraag nu: hoe kan ik de frontpage fullscreen krijgen (en dan echt helemaal full screen, dus zonder status- en knoppen balk), als een app en wanneer ik overschakel naar een andere app ik weer wel de android balken zie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triangle123
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:08
ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:22:
Members only:
Werken deze ook met de RFLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
triangle123 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:31:
[...]

Werken deze ook met de RFLink?
Ik verwacht van wel. Hij staat niet expliciet genoemd op de lijst, maar er staan wel andere Cresta sensoren op.
Ik zou gewoon bestellen, terugsturen kan altijd nog. Ze zijn vaak zo weer uitverkocht namelijk.

En mochten ze niet werken dan kun je altijd nog logging opsturen naar RFLink zodat hij ze alsnog kan toevoegen in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:11:
Gaat het wel goed met de devicechanged? Je kijkt nu of ze beiden veranderd zijn (tegelijk).

Volgens mij moet het zo:
Lua:
1
2
3
4
5
if devicechanged['IemandThuis'] then
 if lampen bank = Off then
 print
 end
end

Je kijkt dus eerst of de IemandThuis gewijzigd is en daarna kijk je BINNEN die conditie of je andere gestelde voorwaarden geldig zijn.

Volgens mij doet dit script ongeveer hetzelfde als wat jij wilt.
Zie ook de rest van m'n scripts @ Bitbucket, misschien nog handig als inspiratie.

Protip: Als je de domoticz.db database met SQLite Browser opent dan kun je de Blockly events ook bekijken, stiekem is dit in de database ook gewoon opgeslagen als Lua :D Je kunt het niet 1:1 overnemen in een .lua, maar wel de opbouw een beetje bekijken. De apparaatnamen staan er niet letterlijk in zoals bij een eigengemaakt script, maar als referentie naar een andere tabel. Beetje zoeken in het .db bestand en je vind de juist tabellen wel.

Ik heb overigens ook al m'n Blockly events weggedaan en alles overgezet naar .lua scripts. Veel makkelijker te backuppen en te delen met anderen. En voor m'n gevoel behoud je met complexere voorwaarden/acties het overzicht beter in een Lua-script dan in een Blockly-event (die worden al gauw heel erg groot).
Tnx weer voor de tips. Ik had nu al 2 blockys die ineens niet helemaal meer de juiste JSON string hadden en spaties die omgezet waren naar vreemd letters. Dus daarom maar over naar LUA. Is ook een stuk overzichtelijker en inderdaad omdat ik elk nacht een backup run ook veilige dat je niets kwijt raakt.

Zelfs als ik het deel Lampen bij Bank weghaal zodat er alleen een controle plaatsvindt of Iemand thuis is krijg ik na het opslaan direct weer 6x een foutmelding in de log

2015-11-16 10:33:04.404 Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='
2015-11-16 10:33:04.445 Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='
2015-11-16 10:33:04.493 Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='
2015-11-16 10:33:04.520 Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='
2015-11-16 10:33:04.563 Error: EventSystem: ...omoticz/scripts/lua/script_device_thuiskomen_weggaan.lua:2: ')' expected near '='

Ik dacht misschien zit het probleem in de IemandThuis v-switch dus even omgezet naar een echte schakelaar maar ook daarmee direct 6x een foutmelding. Voor de zekerheid de lamp een keer aan en uit gedaan maar melding blijft.

code:
1
2
3
4
5
 commandArray = {}
 if (devicechanged['Lampen bij bank'] == 'On') then
 end
 return commandArray

Gebruik de stable 3.530 versie.

Zelf het script eens testen wat je aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:40:
[...]
code:
1
2
3
4
5
 commandArray = {}
 if (devicechanged['Lampen bij bank'] == 'On') then
 end
 return commandArray

[...]
Je doet de check verkeerd volgens mij. Ik weet niet of je met een 'devicechanged' ook kunt kijken in wat voor status het device gewijzigd is. Ik kijk eerst of het device gewijzigd (devicechanged) is en daarna kijk ik wat de status is (otherdevices).

Het is devicechanged['naam_schakelaar'] then OF otherdevices['naam_schakelaar'] == ' On'
Bij die laatste kun je dus wel checken op de status van het device, bij de 'devicechanged' kun je alleen kijken of hij gewijzigd is.

Mijn script werkt zonder problemen, ik zou die gewoon als basis pakken. Hij werkt direct bij mij, zodra ik de deur open doe, floept het licht aan.

P.S. Een [code=lua] tag maakt het nog beter leesbaar hier op Tweakers :) Voor het bewerken op de PC gebruik ik Sublime Text, echt een heerlijke editor. Dan heb je ook syntax-highlighting (=kleurtjes), werkt stukken fijner dan zwarte tekst op een witte achtergrond :+ Script in die editor plakken/openen en dan rechtsonderin kun je de programmeertaal van het script instellen.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:45:
[...]

Je doet de check verkeerd volgens mij. Ik weet niet of je ook kunt kijken in wat voor status het device gewijzigd is.
Ik kijk eerst of het device gewijzigd is en daarna kijk ik wat de status is.

Het is devicechanged['naam_schakelaar'] then OF otherdevices['naam_schakelaar'] == ' On'
Bij die laatste kun je dus wel checken op de status van het device, bij de 'devicechanged' kun je alleen kijken of hij gewijzigd is.

Mijn script werkt zonder problemen, ik zou die gewoon als basis pakken. Hij werkt direct bij mij, zodra ik de deur open doe, floept het licht aan.

P.S. Een [code=lua] tag maakt het nog beter leesbaar :) Voor het bewerken op de PC gebruik ik Sublime Text, echt een heerlijke editor. Dan heb je ook syntax-highlighting (=kleurtjes), werkt stukken fijner dan zwarte tekst op een witte achtergrond :+
Oooooo ik had met WinSCP een bestand openstaan en laat dit nu net een ander bestand zijn dan degene die moest worden aangepast. Tja dan is het niet zo vreemd dat de foutmelding maar bleef bestaan wat ik ook wijzigde 8)7

Nu wel direct een beter opbouw gemaakt volgens je link dus uiteindelijke wordt het een beter LUA. Kost je wel weer een paar uur zoeken, leermoment zeg maar

Sublime Text is direct geïnstalleerd en ook direct in WinSCP als standaard editor ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 16-11-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Members only:
Ik heb zelf ook een paar van Banggood, maar vind de nauwkeurigheid wel meevallen.
Dit is een custom graph van een Banggood sensor (rood) ten opzichte van een 18B20 1-wire sensor (blauw)

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/11/16/banggood.md.jpg
De lichte afwijking die er in zit heeft in mijn geval meer te maken met de updatefrequentie van beide sensoren. De RF update iedere 5 minuten en de 1-wire iedere 30 sec.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:45:
[...]

Je doet de check verkeerd volgens mij. Ik weet niet of je met een 'devicechanged' ook kunt kijken in wat voor status het device gewijzigd is. Ik kijk eerst of het device gewijzigd (devicechanged) is en daarna kijk ik wat de status is (otherdevices).
code:
1
if (devicechanged['MyDeviceName'] == 'On')

Zou prima moeten werken. Of de documentatie is verouderd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luppie schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:05:
[...]

Ik heb zelf ook een paar van Banggood, maar vind de nauwkeurigheid wel meevallen.
Dit is een custom graph van een Banggood sensor (rood) ten opzichte van een 18B20 1-wire sensor (blauw)

[afbeelding]
De lichte afwijking die er in zit heeft in mijn geval meer te maken met de updatefrequentie van beide sensoren. De RF update iedere 5 minuten en de 1-wire iedere 30 sec.
Maar daar zie je ook precies waar ik tegenaan liep. De ene keer zit het heel dicht bij elkaar en denk je: OK, prima sensor :) En dan later (het stuk 16 nov. - 6:00 in jouw grafiek) begint hij ineens steeds verder weg te lopen van de andere sensor. Oftewel: de afwijking wisselt steeds en is niet constant (en dus niet op te anticiperen in Domoticz). Als het ding een constante afwijking heeft dan is het prima, dan vul je 1x de adjustment in bij de sensor in Domoticz en is het klaar. Maar in mijn geval schommelt het ding dus alle kanten uit. Doen ze overigens allebei (heb er twee). Voor mij onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
arjandijk162 schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:23:
[...]
'
Ik heb een Nefit ketel met daar tussen een OTconverter. Een Honywell modulerede termostaat.

De pi zit bij de ketel en via zo'n homeplug op het netwerk.
Had hem eerst via wifi maar bij een stroomuitval kwam het niet goed terug.

Werkt verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Herman1550 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:35:
[...]

Ik heb een Nefit ketel met daar tussen een OTconverter. Een Honywell modulerede termostaat.

De pi zit bij de ketel en via zo'n homeplug op het netwerk.
Had hem eerst via wifi maar bij een stroomuitval kwam het niet goed terug.

Werkt verder goed.
Betekend dit dat je een Nefit thermostaat had, het Nefit signaal nu naar OT omzet en daarachter een OT Thermostaat hebt gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Members only:
Hij is nu alweer uitverkocht :')

[ Voor 1% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2015 13:56 . Reden: members-only tag gefixed ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
[...]
Nee dat klopt. Ik was denk ik voorbij gegaan aan zijn specifieke vraag.
De meter waar je naar linkt die heeft alleen zo'n ledje waardoor je ook weer een Youless nodig hebt. Voor een meter met pulsuitgang heb je goedkopere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Luppie schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:05:
[...]

Ik vind dat ook vrij accuraat.
Maar als je DS18B20 sensor van Ebay oid afkomt dan is het waarschijnlijk geen 'echte' dus de vraag is dan wat is daarvan de afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
arjandijk162 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:08:
[...]

Betekend dit dat je een Nefit thermostaat had, het Nefit signaal nu naar OT omzet en daarachter een OT Thermostaat hebt gehangen?
Nefit ketel, Honywell modulerede thermostaat, Nefit OT converter en een opentherm gateway natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
Carbon schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:06:
[...]

Deze manier maar gekozen, vanochtend mijzelf aangemeld, en kreeg inderdaad daarna een mail omtrent het feit dat mijn oud ferrarismeter niet geschikt is, en of ik akkoord ga met een andere meter. Nu afwachten totdat er contact met mij opgenomen wordt om een afspraak te maken.

Daarna maar eens kijken hoe ik dat met de logging ga doen, of toch Domoticz installeren op mijn nu werkloze Raspberry Pi en die in de meterkast hangen, of op 1 of andere manier een P1-kabel zien te trekken vanuit de meterkast naar mijn server die in de kelderkast staat.

Raspberry Pi is qua aansluiten het makkelijkst, maar zorgt er ook weer voor dat ik 2 extra apparaten moet aansluiten (switch en raspberry) t.o.v. het stroomverbruik van de server die nu al staat te draaien.
Afstand is niet al te groot (meter of 5 denk ik), maar in de kruipruimte kruipen is niet mijn hobby.

Overigens is de netto opbrengst voor mij op dit moment al voldoende, dat zorgt er al voor dat ik meer inzicht krijg dan wat ik tot nog toe heb gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Upper op 16-11-2015 15:00 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.