Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
iemand ervaring met openzwave en de Groups? Gizmocuz denkt dat daarom de status van mijn switches soms niet klopt.

dit zijn mijn nodes:
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd396/trekker25/zwave_zps0uayzhaw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd396/trekker25/zwave2.jpg_zpspdkxjzrq.png

is dit nu correct? De documentatie is vrij summier hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
trekker22 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:08:
iemand ervaring met openzwave en de Groups? Gizmocuz denkt dat daarom de status van mijn switches soms niet klopt.

dit zijn mijn nodes:
[afbeelding]
[afbeelding]

is dit nu correct? De documentatie is vrij summier hier over.
Welk merk/type Z-Wave devices gebruik je?

Uitgaande van Fibaro (dat is in elk geval mijn situatie):
- Voor Switches / Dimmers moet de controller in Group 1 zitten (Group 1 stuurt alle data door)
- Voor Multi-Sensor moet de controller in Group 3 zitten (Group 3 stuurt alle data door).

Verder valt het op dat er een aantal van je devices niet goed in het netwerk zitten (18, 21, 23, 25). Deze zijn niet verbonden met de andere nodes in je overzicht.

Hoe het bij mij er uit ziet (en probleemloos werkt):

Zwave Network

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
costo schreef op maandag 09 november 2015 @ 02:44:
[...]

www.wunderground.com ?

Vraag op die site een API Key aan, maak in domoticz een hardwaredevice van het type 'Weather Underground' aan en vul de API Key in bij je hardware device. Meestal is er dicht bij jouw in de buurt wel een weerstationnetje aktief die nauwkeuriger de temperatuur, luchtvochtigheid, windsnelheid en barometerdruk doorgeeft dan die goedkope stationnetjes die regelmatig bij de aldi / lidl / action ofzo worden aangeboden.
Had ik het goed gezien dat je daarvoor wat info over je site e.d moet neerzetten of heb ik een verkeerde pagina :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5f09kD1.png

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 09-11-2015 11:25 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 23:00
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:13:
[...]

op zet. Mocht je verder nog vragen hebben m.b.t. ESXi dan past dat wellicht beter ergens anders. Of stuur even een DM.
Ik heb het nu even uitgeschreven omdat er vast anderen zijn die hier wat aan hebben. Maar eigenlijk is het hier nogal offtopic ;)
ThinkPad,

Ik heb het ook draaien in ESXI 5.5 met Ubuntu .
Bij mij duurt alleen het update via ./updatedomo erg lang wel 5 a 10 min, afhankelijk welke van welke versie ik kom.

Dmv Top, zie ik dan dat cc1plus heeft veel cpu verbruikt, 80,90% ,heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jossie67 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:24:
[...]

ThinkPad,

Ik heb het ook draaien in ESXI 5.5 met Ubuntu .
Bij mij duurt alleen het update via ./updatedomo erg lang wel 5 a 10 min, afhankelijk welke van welke versie ik kom.

Dmv Top, zie ik dan dat cc1plus heeft veel cpu verbruikt, 80,90% ,heb jij hier ook last van?
Ik doe het hier mee: http://domoticz.com/wiki/...date_almost_automatically ('git pull' & 'make' dus)
Maar dat duurt alsnog wel een poosje hoor, 5 a 10 min. duurt het bij mij ook wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
DustMan4u schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:16:
[...]

Welk merk/type Z-Wave devices gebruik je?

Uitgaande van Fibaro (dat is in elk geval mijn situatie):
- Voor Switches / Dimmers moet de controller in Group 1 zitten (Group 1 stuurt alle data door)
- Voor Multi-Sensor moet de controller in Group 3 zitten (Group 3 stuurt alle data door).

Verder valt het op dat er een aantal van je devices niet goed in het netwerk zitten (18, 21, 23, 25).

Deze zijn niet verbonden met de andere nodes in je overzicht.

Hoe het bij mij er uit ziet (en probleemloos werkt):

[afbeelding]
alles is van Fibaro. Of wallplugs of inbouw relays.

Maar die 18,21,23,25 zijn toch prima verbonden? Op dat 2e plaatje ging ik op Node 9 staan om te kijken wat zijn verbindingen zijn. Maar in 1e plaatje staat wel dat ze goed verbonden zijn.

EDIT 21 is inderdaad niet actief, is uit de stroom. En 23, 25 zijn sensors waar ik nog mee bezig ben dus klopt dat die niet bereikbaar zijn. 18 is wel prima bereikbaar!

Het lijkt alsof al mijn switches juist in Groep 3 zitten. Moet ik ze dan ook aan Groep 1 toevoegen? En verwijderen in Groep 3?
En waar komt dit Groep 1 / Groep 3 vandaan?

van de wiki
"To the right is the group table. It shows the reported groups for each node, plus the nodes that are in the group. Z-Wave groups are an essential part of a functioning system; it operates even without Domoticz or the controller active, so it is a good thing to understand how they work and how they are setup. Groups are not global, but exist per node. Each node has its own group(s), in which you can place other nodes as listeners. If two nodes (devices) have a group 2, this is not the same group. Clicking a node number shows the option to remove the node from that group. If there is a plus symbol in a group, the node has this group enabled. Click the plus symbol to add another node to that group."

Redelijk onduidelijk verhaal voor mij? Vooral dat vetgedrukte?

[ Voor 4% gewijzigd door trekker22 op 09-11-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
@ThinkPad en Kraades
Ik zie op een ander forum dat jullie al over de cyble sensos gesproken hebben.
Zijn jullie er achter hoe deze werkt? Werkt deze met een hall sensor? of optisch?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:22:
[...]

Had ik het goed gezien dat je daarvoor wat info over je site e.d moet neerzetten of heb ik een verkeerde pagina :p

[afbeelding]
De site is ondertussen helemaal opnieuw opgezet sinds ik een API aanmaakte, maar het lijkt me dat je in het menu naar >>More>>Weather API for Developers gaat en dan 'Sign Up for FREE' kiest.
Daar kun je je free account aanmaken, om een 'API Monitoring Key' te krijgen wat je het recht geeft om een bepaald aantal malen, paar 100x/dag of zoiets, data op te vragen van het station van jouw keuze.
Dat is genoeg om in domoticz leuke grafieken van jouw weersituatie te maken.
De enige informatie die ik heb moeten geven is een email adres en wachtwoord.

Ikzelf gebruik een station wat een kilometer of 5 bij mij vandaan zit omdat ik in een klein plaatsje woon maar de temperatuur/luchtdruk en luchtvochtigheid geven dezelfde waarden alsdat ik hier lokaal meet.

edit:
[afbeelding]
ja dat lijkt me de goede pagina, je vult gewoon prive in bij project.

[ Voor 10% gewijzigd door costo op 09-11-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:44
Heeft er iemand ervaring met de radiatorknoppen van Danfoss? Ik ben me ervan bewust dat ik de huidige temperatuur niet terug krijg in Domoticz, dus daarvoor zal ik in elke kamer nog een aparte temperatuursensor moeten ophangen.

Wat ik me afvraag, is of de temperatuur juist gemeten wordt door de Danfoss. Deze zit natuurlijk heel dicht bij de radiator, waardoor het daar warmer is dan op een andere plek in de kamer. Hoe precies is de temperatuur die je instelt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:40:
@ThinkPad en Kraades
Ik zie op een ander forum dat jullie al over de cyble sensos gesproken hebben.
Zijn jullie er achter hoe deze werkt? Werkt deze met een hall sensor? of optisch?
Ik denk met een magnetisch veld, er is namelijk geen optische sensor te zien: http://domoticz.com/forum...=14&t=7329&p=53274#p49290

Heb hem zelf niet hoor, ik heb nog een hele oude watermeter die geen magnetisch veld heeft en ook geen spiegeltje in het telwerk.
costo schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:42:
[...]
De site is ondertussen helemaal opnieuw opgezet sinds ik een API aanmaakte
[...]
Goed om te weten, zal eens kijken of ik de wiki kan aanpassen.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:51:

Goed om te weten, zal eens kijken of ik de wiki kan aanpassen.
De wiki lijkt mij nog up-to-date. De enige verandering is blijkbaar de presentatie. De linken zijn ongewijzigd zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
costo schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:36:
[...]

De wiki lijkt mij nog up-to-date. De enige verandering is blijkbaar de presentatie. De linken zijn ongewijzigd zo te zien.
Naamgeving van de 'plans' is wel gewijzigd. Eerst was het 'ANVIL PLAN', nu is de kleinste optie het 'STRATUS PLAN'.

Het is nog steeds gratis en nog steeds genoeg calls om het elke 10 min. door Domoticz op te laten halen, dus niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:42
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:40:
[...]

Naamgeving van de 'plans' is wel gewijzigd. Eerst was het 'ANVIL PLAN', nu is de kleinste optie het 'STRATUS PLAN'.

Het is nog steeds gratis en nog steeds genoeg calls om het elke 10 min. door Domoticz op te laten halen, dus niks aan het handje :)
Ik heb net een gratis $0 API aangemaakt, en dat werkt direct. Hoe geef ik nu in Domoticz de exacte weerstation locatie op. Plaatsnaam pakt die wel, maar pakt hij dan precies het weerstation wat 2 straten achter me actief is? of een van de andere 5 actief in het dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de handleiding gevolgd: http://domoticz.com/wiki/...dd_.28virtual.29_hardware ?

Je moet het station ID weten... Iets als "IAMSTERDAM21" bijv. En die vul je dan in bij de hardware settings in Domoticz.

Voor persoonlijke stations (zoals de Netatmo stations geloof ik) moet er nog 'pws:' voor. Dus dan krijg je iets als 'pws:IAMSTERDAM21'. Even proberen, je merkt het gauw genoeg of hij data kan binnen halen (dan krijg je onder Setup --> Devices ineens een aantal devices erbij).

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:54

Stefan©

Toet toet

trekker22 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:32:
[...]
Redelijk onduidelijk verhaal voor mij? Vooral dat vetgedrukte?
Ieder Z-Wave device heeft een x-aantal 'association groups'. Met groups kun je nodes aan elkaar koppelen zodat bepaalde functionaliteiten ook zonder controller werken.

De fibaro motion sensor heeft bijvoorbeeld 3 groepen:

Groep 1 is de groep waarin aan/uit commando's worden verzonden op basis van beweging. Als je de node id van een switch toevoegd aan association group 1 van de motion sensor, zal de schakelaar aan/uitgeschakeld worden door de motion sensor.

Groep 2 van de motion sensor is de groep waarin alarm commando's verstuurd worden. Hierin kun je Z-Wave apparatuur stoppen die het alarm commando ondersteunen en op basis van dat alarm commando speciale acties uitvoeren (dim level naar 100, knipperen, sirene luiden, etc).

Tenslotte groep 3 van de motion sensor, dit is de groep waarbinnen status informatie verzonden wordt (denk aan beweging ja/nee, temperatuur, lux, etc). In deze groep moet altijd de controller geplaatst zijn. Dit is standaard al het geval. Je kunt hier verder ook niets aan toevoegen.

Voor andere sensoren/actoren zijn weer andere groepen gedefinieerd met hun eigen betekenis. Dit staat in de handleiding van het device. Waar group 2 voor een fibario motion sensor dus voor alarm frames gebruikt wordt, kan group 2 op een schakelaar een heel andere functie hebben. Dit zijn dan ook twee verschillende groepen. De groepnummer zijn slechts ter identificatie van groepen op die node, en geen gedeelde groepen over alle nodes heen.

Ik hoop dat dit eea voor je duidelijk maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefan© op 09-11-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:48:
Heb je de handleiding gevolgd: http://domoticz.com/wiki/...dd_.28virtual.29_hardware ?

Je moet het station ID weten... Iets als "IAMSTERDAM21" bijv. En die vul je dan in bij de hardware settings in Domoticz.

Voor persoonlijke stations (zoals de Netatmo stations geloof ik) moet er nog 'pws:' voor. Dus dan krijg je iets als 'pws:IAMSTERDAM21'. Even proberen, je merkt het gauw genoeg of hij data kan binnen halen (dan krijg je onder Setup --> Devices ineens een aantal devices erbij).
De Wiki niet gelezen. :P Maar had het ID al geprobeerd, het werkt nu na je bericht edit, het voorvoegsel pws: deed het hem. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:23
Ik loop tegen twee dingen aan.

De eerste, het is de zoveelste keer dat mijn Domocitz op zijn gat ligt... Ik draai hem op een PI2. De WAF gaat hard achteruit als de schakelaars het voor de zoveelste keer niet meer werken omdat Domocticz is gecrasht... Iemand tips voor backup en restore?

De tweede, iemand bekend met Hue en scripts die iets wel of niet uitvoeren aan de hand van de status? Voorbeeld, Hue verlichting in de gang is aangegaan door middel van de Hue app. De wandschakelaar weet dit niet, en stuurt dus een AAN signaal naar de lamp als hij wordt ingedrukt...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:48
imparator schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:02:

Het bevalt me tot nu toe goed, en zou graag ook een Intel nuc willen aanschaffen , om Domoticz , en meerdere vm's te draaien.

Omdat esxi helemaal nieuw is voor mij , heb ik een beetje zitten googelen , hoe je het beste een esxi server op zet.
Alleen ben ik geen duidelijke info tegen gekomen.
Kun jij misschien mij in de juiste richting sturen ?
Onder welke besturing systeem draai jij je Domoticz ?

Al vast bedankt

[...]
Als je virtualisatie overweegt zou ik zeker ook eens naar proxmox kijken, vind ik persoonlijk fijner als esxi omdat je met containers kunt werken welke veel minder een aanslag op je system resources doen dan een echte virtuele machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Stefan© schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:31:
[...]

Ieder Z-Wave device heeft een x-aantal 'association groups'. Met groups kun je nodes aan elkaar koppelen zodat bepaalde functionaliteiten ook zonder controller werken.

De fibaro motion sensor heeft bijvoorbeeld 3 groepen:

Groep 1 is de groep waarin aan/uit commando's worden verzonden op basis van beweging. Als je de node id van een switch toevoegd aan association group 1 van de motion sensor, zal de schakelaar aan/uitgeschakeld worden door de motion sensor.

Groep 2 van de motion sensor is de groep waarin alarm commando's verstuurd worden. Hierin kun je Z-Wave apparatuur stoppen die het alarm commando ondersteunen en op basis van dat alarm commando speciale acties uitvoeren (dim level naar 100, knipperen, sirene luiden, etc).

Tenslotte groep 3 van de motion sensor, dit is de groep waarbinnen status informatie verzonden wordt (denk aan beweging ja/nee, temperatuur, lux, etc). In deze groep moet altijd de controller geplaatst zijn. Dit is standaard al het geval. Je kunt hier verder ook niets aan toevoegen.

Voor andere sensoren/actoren zijn weer andere groepen gedefinieerd met hun eigen betekenis. Dit staat in de handleiding van het device. Waar group 2 voor een fibario motion sensor dus voor alarm frames gebruikt wordt, kan group 2 op een schakelaar een heel andere functie hebben. Dit zijn dan ook twee verschillende groepen. De groepnummer zijn slechts ter identificatie van groepen op die node, en geen gedeelde groepen over alle nodes heen.

Ik hoop dat dit eea voor je duidelijk maakt.
ok ik snap het verhaal ongeveer. heb ik 2 vragen:

- hoe kan ik zien of er fouten in mijn groep associaties zitten?
- is het mogelijk dat Domoticz een foute status van een switch heeft door een fout(en) in deze groepen?

Zie ook dit topic:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=8780

ik probeer te begrijpen wat gizmocuz zegt maar ik kom er niet uit:
"Dont know if this helps, but the controller (node number 1), should be in all the nodes 'group 1'
in your switch manual, also check where the switch status is send to, maybe this is 'group 3' then you need to add the controller (number 1) in group 3"

- aan de controller kan ik toch niks aanpassen?
- "check where the switch status is send to". Vind ik dat in het global log of in het zwave log?
- "add the controller (nr 1) in group 3", maar elk device kan toch een groep 3 hebben, er is toch geen globale groep 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dacuuu schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:37:
[...]

De Wiki niet gelezen. :P Maar had het ID al geprobeerd, het werkt nu na je bericht edit, het voorvoegsel pws: deed het hem. Bedankt.
Bij mij werkt het helaas nog niet.
Ik krijg de volgende melding in mijn log te zien:

2015-11-09 15:42:15.177 (Weer) Temp + Humidity + Baro (Unknown) 

2015-11-09 15:42:15.186 (Weer) Wind (Unknown) 

2015-11-09 15:42:15.193 (Weer) UV (Unknown) 

2015-11-09 15:42:15.200 (Weer) General/Visibility (Unknown) 

Ik heb het station toegevoegd zoals in de wiki handleiding beschreven staat, maar hij blijft unknown zeggen.
Doe ik wat verkeerd of is dit gewoon omdat het een onbekend station is voor domoticz?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
MdO82 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:46:
[...]

Bij mij werkt het helaas nog niet.
Ik krijg de volgende melding in mijn log te zien:

2015-11-09 15:42:15.177 (Weer) Temp + Humidity + Baro (Unknown) 

2015-11-09 15:42:15.186 (Weer) Wind (Unknown) 

2015-11-09 15:42:15.193 (Weer) UV (Unknown) 

2015-11-09 15:42:15.200 (Weer) General/Visibility (Unknown) 

Ik heb het station toegevoegd zoals in de wiki handleiding beschreven staat, maar hij blijft unknown zeggen.
Doe ik wat verkeerd of is dit gewoon omdat het een onbekend station is voor domoticz?
Zo heb ik hem:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZINB81L.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Oke eerst rustig verder kijken voordat ik begin te roepen ;)

Het is geen weerstation om de hoek maar ik heb hem er nu inzitten :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mgkAhb5.png

Nu nog even fine-tunen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Laatst online: 30-09 10:54

Stefan©

Toet toet

trekker22 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:19:
[...]

ok ik snap het verhaal ongeveer. heb ik 2 vragen:

- hoe kan ik zien of er fouten in mijn groep associaties zitten?
- is het mogelijk dat Domoticz een foute status van een switch heeft door een fout(en) in deze groepen?
Group associations zijn voor zover ik weet 'advanced features'. Als je daar aan gaat sleutelen moet je bewust te werk gaan en weten wat je doet. In de meeste gevallen staat alles standaard gewoon al goed (dus wanneer je alles via regels of code in Domoticz schakelt).
Zie ook dit topic:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=8780

ik probeer te begrijpen wat gizmocuz zegt maar ik kom er niet uit:
"Dont know if this helps, but the controller (node number 1), should be in all the nodes 'group 1'
in your switch manual, also check where the switch status is send to, maybe this is 'group 3' then you need to add the controller (number 1) in group 3"
Wat Gizmocus zegt is dat de controller (= node 1) altijd in de association group moet zitten waarin de status informatie (aan/uit beweging/geen beweging) wordt doorgestuurd. Je kunt dit terugvinden in de handleiding van de sensor/actor. Zie bijvoorbeeld de handleiding van de Fibaro Wallplug (hoofdstuk 7). Hierin staat dat in groep 3 de status informatie wordt verzonden. Bij inclusion in het netwerk wordt dit voor je gedaan, de kans is groot (mits je zelf hebt gerommeld) dat dit gewoon goed staat.

Voor een ander type/merk wallplug kan het zijn dat deze info over group 1 binnenkomt. In dat geval zou node 1 (=controller) gekoppeld moeten zijn aan group 1 van de betreffende sensor/actor.
- aan de controller kan ik toch niks aanpassen?
- "check where the switch status is send to". Vind ik dat in het global log of in het zwave log?
- "add the controller (nr 1) in group 3", maar elk device kan toch een groep 3 hebben, er is toch geen globale groep 3?
Dat kun je dus terug zien in het node/group overzicht. Je moet alleen wel even weten wat welke groep doet.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefan© op 09-11-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
kw_nl schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:55:

De eerste, het is de zoveelste keer dat mijn Domocitz op zijn gat ligt... Ik draai hem op een PI2. De WAF gaat hard achteruit als de schakelaars het voor de zoveelste keer niet meer werken omdat Domocticz is gecrasht... Iemand tips voor backup en restore?
Ik heb dit ook gehad, na alles opnieuw erop gezet te hebben.
En niet meer installeren van http://www.wunderground.com/ is domoticz nooit meer gecrasht.

Ook direct monit eropgezet dat bij een evt crash het systeem weer vanzelf opgestart wordt.
De tweede, iemand bekend met Hue en scripts die iets wel of niet uitvoeren aan de hand van de status? Voorbeeld, Hue verlichting in de gang is aangegaan door middel van de Hue app. De wandschakelaar weet dit niet, en stuurt dus een AAN signaal naar de lamp als hij wordt ingedrukt...
Als je toch in blocky aangeeft, if lamp 1 is "off" then.....
Dan zal het script niets doen als de lamp "on" is

[ Voor 4% gewijzigd door LJ80 op 09-11-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een omnik omvormer in domoticz te krijgen ?
Ik heb 2 dingen geprobeerd.

1. Toegevoegd als remote server die kijkt naar het ip-adres van de omvormer.
2, Toegevoegd als Eco Devices via LAN interface.

Bij de eerste optie krijg ik geen reactie in de log te zien.
Bij de tweede optie gooit domoticz de LAN-poort dicht waardoor ik hem alleen na een herstart weer kan benaderen.

Heeft iemand een tip ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 14:55
Ik zie toevallig de groep associaties voorbij komen in diverse posten en denk dat kan wellicht mijn probleem zijn / oplossen...

Wat is er aan de hand. Domoticz stuurt bij mij voornamelijk Fibaro Zwave modules aan. Van de een op de andere dag werkt een van de twee schakelaars van een Fibaro 2 x 1,5Kwh module niet meer.

Na wat rondzoeken en een tip van Gizmocus heb ik het volgende bestand verwijderd: config\zwcfg_xxxx.xml
Vervolgens Domoticz herstart. Alles wordt opnieuw herkend. De "defecte" schakelaar werkt ook weer naar behoren. Prima alles opgelost...

Tot het donker wordt en normaal de lamp in de gang geschakeld wordt door een Fibaro oogje als je langs loopt. Nu blijkt dus dat het probleem zich letterlijk verplaatst heeft naar een andere 2 x 1,5Kwh Module.

Nu ben ik in de associatie lijst aan het kijken en zie dat alle modules netjes gekoppeld zijn aan een of meerder groepen. Alleen de betreffende module heeft een totaal lege regel dus nergens aan gekoppeld. Ik kan dus ook niet op een + drukken om hem als nog toe te voegen. Vreemde is wel dat een van de twee schakelaars wel gewoon werkt.

EDIT: Ik zie dat ik ook geen configuratie van deze module kan ophalen als ik de node aanklik in de hardware lijst.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Brutuss op 09-11-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartheide
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 22:29
MdO82 Ik deze instructie opgevolgd https://www.domoticz.com/wiki/Omnik_Solar_Inverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 16:54
Ik ben bezig om op OS X 10.10 domoticz te laten draaien.
In een windows VM die ik heb draait het perfect. heb nu Philips Hue lampen er aan hangen. en indien ik het kan laten draaien op OS X dan zal ik de ZWAVE usbStick kunnen aanschaffen om ook temperatuur sensors en wat meer geavanceerde licht schakelingen kunnen maken inc met de Philips Hue lux lampen.. probleem is alleen dat bij de cmake ik een foutmelding krijg...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
unable to find the requested Boost libraries.

Boost version: 1.59.0

Boost include path: /opt/local/include

Could not find the following static Boost libraries:

boost_thread
          boost_date_time

Some (but not all) of the required Boost libraries were found.  You may
  need to install these additional Boost libraries.  Alternatively, set
  BOOST_LIBRARYDIR to the directory containing Boost libraries or BOOST_ROOT
  to the location of Boost.
Call Stack (most recent call first):
  CMakeLists.txt:300 (find_package)

BOOST is geïnstalleerd net als alle andere prereq's toch blijf ik de fout behouden..
ik gebruik macports.

BOOST staat in de dir /opt/local/include/boost waar boost_thread en date_time ook staat.
Waarom blijft cmake dan toch hierop hangen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:43:
Heeft er iemand ervaring met de radiatorknoppen van Danfoss? Ik ben me ervan bewust dat ik de huidige temperatuur niet terug krijg in Domoticz, dus daarvoor zal ik in elke kamer nog een aparte temperatuursensor moeten ophangen.

Wat ik me afvraag, is of de temperatuur juist gemeten wordt door de Danfoss. Deze zit natuurlijk heel dicht bij de radiator, waardoor het daar warmer is dan op een andere plek in de kamer. Hoe precies is de temperatuur die je instelt dan?
Ik heb al 3 verschillende kranen gehad, waarvan Danfoss degene is die in gebruik gebleven is. Geen enkele was precies genoeg naar mijn mening. Niet openen als er maar 1° verschil is, of niet sluiten ed.
De Danfoss is sowieso de knapste qua design, ze werken ook zo goed als geruisloos.
De preciesie van de werking verhoog ik door ze hoger/lager te zetten dan noodzakelijk.
Met een functie in PHP ga ik het verschil berekenen tussen de werkelijke temperatuur in de kamer en de gewenste temperatuur. Dat verschil vermenigvuldig ik maal 5 en stuur ik door naar de Danfoss.
code:
1
2
3
4
5
function setradiator($temp,$setpoint) {
    if($setpoint-$temp>0) $setpointSet=round($setpoint + (ceil(($setpoint-$temp)*5)),0); else $setpointSet=round($setpoint + (floor(($setpoint-$temp)*5)),0);
    if($setpointSet>28) $setpointSet=28;else if ($setpointSet<4) $setpointSet=4;
    return $setpointSet;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik schakel met Domoticz ook MiLight lampen (timer op sunset aan, om 23:59 uit), dat ging tot nu toe altijd goed. Maar sinds gisteravond gaan ze steeds weer aan nadat ik (of de timer) ze uit zet. Ik heb in Domoticz weken lang niks veranderd.
In de log zie ik ook daadwerkelijk een off en een on actie staan, met een seconde verschil. Aangezien MiLight geen terugkoppeling geeft, zou het probleem in Domoticz moeten zitten toch?

Ik ben nu aan het rebooten, maar ik vroeg me af of er toevallig een bekende bug was?

Edit:
Het had met de achterdeur te maken. Hij had niet geregistreerd dat die dicht was. (damn dat goedkope HomeEasy spul ;)).
Ik heb een Event die er voor zorgt dat die lampen aan gaan wanneer het donker is en de achterdeur open gaat.
Kan ik deze veranderen zodat het alleen aan gaat bij een verandering van status?
Event Achterdeur

[ Voor 33% gewijzigd door BounceMeister op 10-11-2015 08:04 . Reden: probleem gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
To_Tall schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:15:
code:
1
2
3
4
  Some (but not all) of the required Boost libraries were found.  You may
  need to install these additional Boost libraries.  Alternatively, set
  BOOST_LIBRARYDIR to the directory containing Boost libraries or BOOST_ROOT
  to the location of Boost.
Als als je de bovengenoemde variabelen zet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:59

1. Ik zou toch echt eens uitzoeken waarom Domoticz crashed hoor. Ik draai dit op een Synology en heb echt nooit een crash van Domoticz (+/- een jaartje nu). Behalve: toen ik de Kodi server uitprobeerde (kan je niet kwalijk nemen als je Beta software draait toch?). Toen knalde hij er elke 45min uit. Ik zou dus een beetje experimenteren en kijken waarom Domoticz crashed.
Backups doe ik handmatig, telkens wanneer ik iets aanpas. Ik heb wel nog geen meterstanden op Domoticz draaiende.
2. Ik heb Hue verlichting (5 lampen en 3 ledstrips) en ik gebruik de (gewone wandschakelaars) niet meer. Deze moeten nu altijd aanstaan. De volgende stap is om de wandschakelaar er uit te gooien.
De hue lampen werken voor 75% automatisch d.m.v. bewegingsdetector (met Blocky) en de rest door de afstandsbediening of gsm.
Volgende stap is eens aan de slag gaan met een script.

[ Voor 6% gewijzigd door basa op 10-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 15:12
Vanaf donderdag is deze set te koop bij Lidl. Werkt die ook met Domoticz?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 16:24
basa schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:04:
[...]

1. Ik zou toch echt eens uitzoeken waarom Domoticz crashed hoor.
Dat dus.

Ik draai op een Pi B+ en dat crashed echt nooit (meer). Zeker een jaar zonder problemen. Onderzoek de logfiles op de pi!!
Alleen is er heel af en toe (hooguit 2 keer per half jaar) een probleem met de verbinding tussen de rfxcom en de pi, een reboot van de pi (knop op de tablet) lost dat weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beefhead schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:16:
Vanaf donderdag is deze set te koop bij Lidl. Werkt die ook met Domoticz?
Vast, maar voor die prijs heb je ook een KlikAanKlikUit APA3-1500R set. Dan kun je alles gestandardiseerd houden. Ik had eerst ook van alles door elkaar (KaKu, HomeEasy, Action (Eurodomest)) maar heb nu toch maar besloten om gewoon bij KlikAanKlikUit te blijven. Dan kun je het spul tenminste ook zonder Domoticz met elkaar laten praten indien nodig.

fail2ban, handig om je Domoticz mee af te grendelen: http://domoticz.com/wiki/...s_to_login_multiple_times
Daarmee zorg je dat een IP-adres bij een x-aantal foute inlogpogingen automatisch geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
Ik heb Domoticz icm de RFXcom nu al ruim een jaar draaien met diverse KAKU schakelaars, rookmelders, deurcontacten, temp meters + een regenmeter. Werkt allemaal perfect en stabiel! Maar het wordt weer winter en dan moet je weer wat te doen hebben :P

Nu krijg ik volgende week een slimme meter en die wil ik dan uiteraard ook uit gaan lezen. :9~
Daarnaast denk ik dat het ook tijd wordt voor z-wave omdat ik veilig mijn garagedeur wil openen en sluiten en straks ook nog enkele (betrouwbare) PIR'ren wil toevoegen. ;)

Mijn huidige Pi model 1B heeft maar 2 USB poorten en die worden nu gebruikt door een 64 GB USB stick tbv backups van oa de database + scripts en instellingen etc en de RFXcom.

Ik zit er nu aan te denken om domoticz op een Pi2 te laten draaien met 2A voeding en dan uit te breiden met een z-wave stick (Aeon Labs USB Z-Stick met batterij GEN5) en kabel tbv slimme meter, dus dan heb ik sowieso 4 usb poorten nodig. Die oude Pi kan ik dan nog gebruiken voor andere hobby projecten.

Nu heb ik de volgende vragen:

Kan een Pi2 met dus die 2A voeding dit allemaal qua power aan; dus een USB stick, RFXcom, slimme meter en Aeon z-wave stick of is het beter om dit met een powered usbhub te laten werken?

Is de RaZberry 2.0 een beter alternatief dan de Aeon Labs USB Z-Stick of maakt dit niets uit?
Mijn Pi ligt in de meterkast ergens tussen 2 Synology NAS'sen 'verstopt'
(Ik heb het idee dat de Aeon beter te "richten" is, als je een USB verlengkabeltje ertussen zet en dus een beter bereik heeft)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:53
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:20:
Ik heb Domoticz icm de RFXcom nu al ruim een jaar draaien met diverse KAKU schakelaars, rookmelders, deurcontacten, temp meters + een regenmeter. Werkt allemaal perfect en stabiel! Maar het wordt weer winter en dan moet je weer wat te doen hebben :P

Nu krijg ik volgende week een slimme meter en die wil ik dan uiteraard ook uit gaan lezen. :9~
Daarnaast denk ik dat het ook tijd wordt voor z-wave omdat ik veilig mijn garagedeur wil openen en sluiten en straks ook nog enkele (betrouwbare) PIR'ren wil toevoegen. ;)

Mijn huidige Pi model 1B heeft maar 2 USB poorten en die worden nu gebruikt door een 64 GB USB stick tbv backups van oa de database + scripts en instellingen etc en de RFXcom.

Ik zit er nu aan te denken om domoticz op een Pi2 te laten draaien met 2A voeding en dan uit te breiden met een z-wave stick (Aeon Labs USB Z-Stick met batterij GEN5) en kabel tbv slimme meter, dus dan heb ik sowieso 4 usb poorten nodig. Die oude Pi kan ik dan nog gebruiken voor andere hobby projecten.

Nu heb ik de volgende vragen:

Kan een Pi2 met dus die 2A voeding dit allemaal qua power aan; dus een USB stick, RFXcom, slimme meter en Aeon z-wave stick of is het beter om dit met een powered usbhub te laten werken?

Is de RaZberry 2.0 een beter alternatief dan de Aeon Labs USB Z-Stick of maakt dit niets uit?
(Ik heb het idee dat de Aeon beter te "richten" is, als je een USB verlengkabeltje ertussen zet en dus een beter bereik heeft)
RPI2 kan dat makkelijk allemaal aan, dat is ongeveer ook mijn configuratie :) Alleen heb ik dan Razberry module en niet stick, maar dat maakt verder niet uit. Dat in combinatie met RFXCom en P1 meting plus integratie van Nest in Domoticz en Netatmo plus Hue :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:51
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:20:

Je raspberry kan die dingen prima voeden met een 2Amp voeding. Zelf gebruik ik de ikea lader en heb hetzelfde draaien dan wat jij voorstelt. Ik gebruik alleen wel de Razberry module ipv Aeon stick. Ik wou graag nog een USB poortje op de raspberry vrijhouden, voor een eventuele pulsmeter. En omdat ik de pinnetjes op de raspberry toch nooit gebruik was het voor mij een makkelijke keuze.

Ze zeggen dat de Aeon stick als voordeel heeft dat je hem eruit kan halen en naar het apparaat kan koppelen, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen en heb meerdere z-wave apparaten in huis. Dus voor mij heeft een stick geen meerwaarde ten opzichte van de Razberry module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
grote_oever schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:04:
[...]
Dus voor mij heeft een stick geen meerwaarde ten opzichte van de Razberry module.
En qua bereik, Is de Razberry dan net zo goed?
(want de prijs is zowat gelijk aan de Aeon stick).

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartRot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:04
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:47:
[...]

Ik gebruik een Razberry en heb kwa bereik geen klagen. Mij RbP staat nu op zolder en kan alle 12 z-wave modules rechtstreeks bereiken.
Het is alleen met aanmelden van een nieuwe deelnemer in je netwerk even lastig. Ik sluit de nieuwe modules even aan op een losse kabel met stekker. Dan leer ik hem in. Daarna sluit ik de module aan achter een schakelaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Laatst online: 30-09 23:00
BounceMeister schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 07:33:
Ik schakel met Domoticz ook MiLight lampen (timer op sunset aan, om 23:59 uit), dat ging tot nu toe altijd goed. Maar sinds gisteravond gaan ze steeds weer aan nadat ik (of de timer) ze uit zet. Ik heb in Domoticz weken lang niks veranderd.
In de log zie ik ook daadwerkelijk een off en een on actie staan, met een seconde verschil. Aangezien MiLight geen terugkoppeling geeft, zou het probleem in Domoticz moeten zitten toch?

Iken Event die er voor zorgt dat die lampen aan gaan wanneer het donker is en de achterdeur open gaat.
Kan ik deze veranderen zodat het alleen aan gaat bij een verandering van status?
[afbeelding]
Ik heb het zelfde gehad, met een KaKu swith zet ik mijn MiLight lampen aan en uit.
Hier voor heb ik een event gemaakt, maar nu in eens zie ik mijn log dat Domoticz steeds een boel blijft aanzetten nadat ik op de KaKu switch gedrukt. Ik zat op V2.3546 nu weer terug naar V2.3345 nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
nieuws: Athom start productie van Homey-controller

Hopen dat dit te koppelen valt met domoticz! Want dit gaat wel heel gaaf worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

DukeBox

loves wheat smoothies

grote_oever schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:35:
Hopen dat dit te koppelen valt met domoticz! Want dit gaat wel heel gaaf worden.
Hoe had je dat dan gedacht ? In wezen is het bedoeld als vervanging van domoticz. Als het je gaat om de voice control, dat kan ook prima met cortana, siri of varianten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Bij de laatste beta (V2.3568) probeer ik de Domoticz logging aan te krijgen om zo te kijken waarom hij elke dag 1 keer crasht. Ik heb hiervoor domoticz.sh aangepast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DAEMON=/home/$USERNAME/domoticz/$NAME
DAEMON_ARGS="-daemon"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -daemonname $NAME -pidfile $PIDFILE"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8080"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -sslwww 443"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -log /home/pi/domoticzlogging.txt"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -loglevel 0"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -syslog"

bij opnieuw opstarten werkt domoticz prima, maar ik krijg geen logging

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:49:
Bij de laatste beta (V2.3568) probeer ik de Domoticz logging aan te krijgen om zo te kijken waarom hij elke dag 1 keer crasht. Ik heb hiervoor domoticz.sh aangepast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DAEMON_ARGS="-daemon"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -daemonname $NAME -pidfile $PIDFILE"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8080"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -sslwww 443"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -log /home/pi/domoticzlogging.txt"
DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -loglevel 0"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -syslog"

Iemand nog een tip?
Ik was er toevallig ook net mee bezig (fail2ban aan het instellen, daarvoor moet je logging ook aanzetten). Bij mij werkte dit:
code:
1
#DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443 -log /var/log/domoticz.log"

Let op, de log groeit wel snel. Ik heb aardig wat devices en na 4 uur was hij al 1,5MB groot. Ik heb de logging eerst even weer uitgezet (heb fail2ban nog niet werkend), ik wil eerst logrotate werkend hebben, anders stroomt m'n schijf vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
rasper schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:49:

Iemand nog een tip?
Je moet inderdaad de argumenten op 1 regel combineren. Verder kun je het niveau besturen met de loglevel optie. Uit de manual:
-loglevel (0=All, 1=Status+Error, 2=Error)

[ Voor 16% gewijzigd door bikermouse op 10-11-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
DukeBox schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:47:
[...]

Hoe had je dat dan gedacht ? In wezen is het bedoeld als vervanging van domoticz. Als het je gaat om de voice control, dat kan ook prima met cortana, siri of varianten.
Ik heb siri eigenlijk nooit stabiel werkend gekregen, maar bedoel idd voor voice control en feedback terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:47:
[...]
Belangrijkste reden om NIET voor de Razberry te kiezen is omdat GizmoCuz hier verder geen ontwikkeling op doet en zich volledig op de USB-stick (want multiplatform) richt, zie dit topic op het Engelse forum.
Ook voor jezelf handig om een stick te kiezen, dan kun je later makkelijk nog van platform switchen en toch je stick blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:52:
[...]

Ik was er toevallig ook net mee bezig (fail2ban aan het instellen, daarvoor moet je logging ook aanzetten). Bij mij werkte dit:
code:
1
#DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443 -log /var/log/domoticz.log"

Let op, de log groeit wel snel. Ik heb aardig wat devices en na 4 uur was hij al 1,5MB groot. Ik heb de logging eerst even weer uitgezet (heb fail2ban nog niet werkend), ik wil eerst logrotate werkend hebben, anders stroomt m'n schijf vol.
Arg, ik word gek. Heb nu alles op 1 regel, maar nog steeds geen logfile. Heb jij het ook met de laatste beta aan de praat?

Voor de volledigheid het relevante stuk van domoticz.sh (ik vind het woord test in de .sh verdacht, al geprobeerd om hier $DAEMON_ARGS mee te geven, maar ook dat werkt niet)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          domoticz
# Required-Start:    $network $remote_fs $syslog
# Required-Stop:     $network $remote_fs $syslog
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: Home Automation System
# Description:       This daemon will start the Domoticz Home Automation System
### END INIT INFO

# Do NOT "set -e"

PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/local/bin
DESC="Domoticz Home Automation System"
NAME=domoticz
USERNAME=pi
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid
SCRIPTNAME=/etc/init.d/$NAME

DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -sslwww 443 -log /var/log/domoticz.log -loglevel 0"
#DAEMON_ARGS="-daemon"
##DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -daemonname $NAME -pidfile $PIDFILE"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -www 8080"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -sslwww 443"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -log /home/pi/domoticzlogging.txt"
#DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -loglevel 0"
##DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -syslog"

# Exit if the package is not installed
[ -x "$DAEMON" ] || exit 0

# Load the VERBOSE setting and other rcS variables
. /lib/init/vars.sh

# Define LSB log_* functions.
# Depend on lsb-base (>= 3.2-14) to ensure that this file is present
# and status_of_proc is working.
. /lib/lsb/init-functions

#
# Function that starts the daemon/service
#
do_start()
{
        # Return
        #   0 if daemon has been started
        #   1 if daemon was already running
        #   2 if daemon could not be started
        start-stop-daemon --chuid $USERNAME --start --quiet --pidfile $PIDFILE --exec $DAEMON --test > /dev/null \
                || return 1
        start-stop-daemon --start --quiet --pidfile $PIDFILE --exec $DAEMON -- \
                $DAEMON_ARGS \
                || return 2
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:38:
[...]

Arg, ik word gek. Heb nu alles op 1 regel, maar nog steeds geen logfile. Heb jij het ook met de laatste beta aan de praat?

Voor de volledigheid het relevante stuk van domoticz.sh (ik vind het woord test in de .sh verdacht, al geprobeerd om hier $DAEMON_ARGS mee te geven, maar ook dat werkt niet)

[code]
....
Ik heb v2.3542 en daarmee werkte het.

Je past wel de domoticz.sh in /etc/init.d/ aan?
sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh
en Domoticz restarten daarna
sudo service domoticz.sh restart
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je kunt de loglevel eens weghalen, kijken of het dan wel werkt.

Ik log trouwens alle logging van de pi naar de syslogdaemon van mijn synologie. Dat lijkt redelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vraagje: ik heb 9 FA21RF rookdetectoren, ingesteld als 1 master en 8 slaves.
Maar ik krijg ze niet in Domoticz (RFXCom)
Ik ben er wel in geslaagd om bij 2 rookdetectoren mijn eigen code aan te leren via RFXMgr, dus er naar sturen (panic) lukt wel, maar ze als apparaten of schakelaars in Domoticz krijgen wil maar niet lukken.
Zelfs in RFXMgr zie ik niets gebeuren las ik op de test-knop druk.
Iemand enig idee ? Ik word er gek van :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Averell
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Weet iemand hoe ik een dummy dimmer kan creeren die meer dan 15 standen aan kan? Als ik onder dummy hardware een dimmer wil definieren kan ik alleen een switch maken, die ik vervolgen via edit een dimmer kan maken, maar die altijd als sType "AC", dType "Lighting2", en hiervan staan de dimmer blijkbaar maar waarden tussen 0 en 15 toe. Ik wil graag waarden tussen 0 en 100% aankunnen. Enig idee?

Averell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, blijkbaar wordt een failed login nu gelogged :)
Meteen even een filter voor maken dus...

code:
1
2
3
4
5
6
# Fail2Ban configuration file FOR Domoticz Failed login
# Author: Egregius

[Definition]
failregex = Error: Failed login attempt from <HOST>
ignoreregex =

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:49:
[...]

Ach, blijkbaar wordt een failed login nu gelogged :)
Meteen even een filter voor maken dus...

[code]
Ah, nog iemand die er mee bezig is :) Kun je helpen met dit en dit?

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk, domoticz is fun maar moet wel absoluut veilig zijn hé.
Ik gebruik fail2ban op al mijn linux gebaseerde systemen die extern bereikbaar zijn.
1 keer verkeerd wachtwoord is geblokkeerd voor 30min. Nadien opnieuw verkeerd is geblokkeerd voor een jaar.

Denk dat m'n reactie in je eerste link je al een stuk kan helpen.

edit, toevoeging:
Het wijzigen van een standaard poort is de eerste veiligheid.
M'n VPS webserver werd ooit gehacked, ze deden een dictionary attack op ssh. Na 4 maanden was het hen gelukt.
Daarna fail2ban geïnstalleerd en dagelijks mails dat er ip adressen geblokkeerd werden. Dan de ssh poort veranderd en geen enkele meer gekregen.

Dus eerste advies: verander de poorten 8080 en 443 van domoticz ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:04:
Ik gebruik fail2ban op al mijn linux gebaseerde systemen die extern bereikbaar zijn.
1 keer verkeerd wachtwoord is geblokkeerd voor 30min. Nadien opnieuw verkeerd is geblokkeerd voor een jaar.

edit, toevoeging:
M'n VPS webserver werd ooit gehacked, ze deden een dictionary attack op ssh. Na 4 maanden was het hen gelukt.
Daarna fail2ban geïnstalleerd en dagelijks mails dat er ip adressen geblokkeerd werden. Dan de ssh poort veranderd en geen enkele meer gekregen.

Mag ik vragen hoe je dat fail2ban hebt ingericht/geconfigd op je RPI2? :)

Ik gebruik trouwens zelf poort 80 gewoon maar naar buiten een andere poort (PAT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:16:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat fail2ban hebt ingericht/geconfigd op je RPI2? :)

Ik gebruik trouwens zelf poort 80 gewoon maar naar buiten een andere poort (PAT).
fail2ban ben ik bezig een wiki pagina voor te schrijven: http://domoticz.com/wiki/...s_to_login_multiple_times

Maar ik loop nog tegen wat issues aan: http://domoticz.com/forum...ic.php?f=46&t=8645#p61108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even in dat topic gereageerd dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

DukeBox

loves wheat smoothies

wimmme schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:20:
Vraagje: ik heb 9 FA21RF rookdetectoren, ingesteld als 1 master en 8 slaves.
Maar ik krijg ze niet in Domoticz (RFXCom)
Makkelijkste is om domoticz als master in te stellen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 23:27
Ik heb jullie advies en ervaringen nodig.

sinds een tijdje ben ik bezig met de KAKU zender/ ontvangertjes in het huis aan te brengen. nu schakel ik ze via een relais/ en een licht-donker sensor, en de KAKU afstandbediening. Maar ik wil nu toch een stapje verder gaan en ze via me telefoon en dmv scene's gaan laten schakelen.
Nu heeft KAKU zelf hier het KAKU ICS-1000 Internet Control Station platform voor, maar ik weet niet goed of ik daarmee ga kunnen wat ik voor elkaar wil krijgen, wat ik graag zou willen is:
#1 Zonnescherm automatisch laten uitschuiven bij zon, dicht bij zon weg /regen/ of te veel wind. Zijn hier nog extra sensoren voor nodig met gebruik van Domoticz en een zender/ontvanger aan een Windows systeem.
#2 Rolluiken getimed laten dalen en opgaan als we bijv op vakantie zijn.

In hoeverre is Domoticz veilig, om te voorkomen dat iets via de webportal bijv kan inbreken de rolluiken op en neer kan krijgen.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen waarom jullie voor Domoticz hebben gekozen. en vooral of jullie ook ervaring hebben met de KAKU ICS-1000 Internet Control Station

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al gezocht :? Die dingen die je noemt kunnen prima met Domoticz namelijk. Qua hardware heb je een RFXCOM of RFLink nodig om met het KAKU spul te praten.

Mocht iets niet standaard mogelijk zijn in Domoticz dan kun je nog altijd zelf aan het scripten gaan. De weerdata kun je gratis binnenhalen via Weather Underground (native in Domoticz) en neerslag via Buienradar (script wat wel ergens te vinden is).

De ICS-1000 zou ik geen geld aan spenderen, dat ding is inmiddels al een aantal jaar oud en volgens mij erg beperkt qua mogelijkheden, in vergelijking met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:00:
Heb je al gezocht :? Die dingen die je noemt kunnen prima met Domoticz namelijk. Qua hardware heb je een RFXCOM of RFLink nodig om met het KAKU spul te praten.

Mocht iets niet standaard mogelijk zijn in Domoticz dan kun je nog altijd zelf aan het scripten gaan. De weerdata kun je gratis binnenhalen via Weather Underground (native in Domoticz) en neerslag via Buienradar (script wat wel ergens te vinden is).

De ICS-1000 zou ik geen geld aan spenderen, dat ding is inmiddels al een aantal jaar oud en volgens mij erg beperkt qua mogelijkheden, in vergelijking met Domoticz.
Jap ik heb al gezocht en volg het topic ook al een tijdje, maar probeer ook vooral de ervaringen en meningen van medetweakers uit te lokken.
Heb ook gezien dat je domoticz kan scripten, maar kom je hier met een zeer beperkte basis script kennis mee weg?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luigi87 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:27:
[...]

Jap ik heb al gezocht en volg het topic ook al een tijdje, maar probeer ook vooral de ervaringen en meningen van medetweakers uit te lokken.
Heb ook gezien dat je domoticz kan scripten, maar kom je hier met een zeer beperkte basis script kennis mee weg?
Is lastig te zeggen, ik zou zeggen bekijk de scripts die al gemaakt zijn eens:
http://domoticz.com/wiki/Category:Bash
http://domoticz.com/wiki/Category:Lua
http://domoticz.com/wiki/Category:Python

Je kunt ook zonder hardware (Raspberry Pi, RFXCOM / RFLink) te kopen al wat klooien natuurlijk, als je een aantal virtuele switches aanmaakt kun je daar ook al wat scripts aan koppelen. Een virtuele switch die een bewegingssensor nabootst en dan met de hand even bedienen en kijken of het script z'n werk doet e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
edit, toevoeging:

En als je de poorten vanaf buiten veranderd en deze naar poort 8080 en 443 laat verwijzen ?
Of is dat een beetje een valse beveiliging om het maar zo te noemen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:16
Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
commandArray = {}
if (devicechanged['$DimmerKeukenS2x1'] == 'On' and otherdevices['VeranoKeuken'] < 'Level 98') then
   commandArray['VeranoKeuken']='Set Level 97'
   elseif
   (devicechanged['$DimmerKeukenS2x1'] == 'On' and otherdevices['VeranoKeuken'] >= 'Level 98') then
   commandArray[1]={['VeranoKeuken']='Set Level 95'}
   commandArray[2]={['VeranoKeuken']='Set Level 97 AFTER 15'}
   elseif
   (devicechanged['$DimmerKeukenS2x2'] == 'On') then
   commandArray['VeranoKeuken']='Set Level 99'
   elseif
   (devicechanged['$DimmerKeukenS2x3'] == 'On') then
   commandArray['VeranoKeuken']='Set Level 95'
end  
return commandArray

Hij negeert het "otherdevices" gedeelte van de code. Ik heb al otherdevices['VeranoKeuken'] >= 'Level 98', otherdevices['VeranoKeuken'] >= 'Set Level 98' en otherdevices['VeranoKeuken'] >= '98' geprobeerd, maar hij negeert deze check compleet.

[ Voor 0% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2015 15:58 . Reden: [code=lua] tag ipv [code], om het leesbaarder te maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:40:
[...]

Is lastig te zeggen, ik zou zeggen bekijk de scripts die al gemaakt zijn eens:
http://domoticz.com/wiki/Category:Bash
http://domoticz.com/wiki/Category:Lua
http://domoticz.com/wiki/Category:Python

Je kunt ook zonder hardware (Raspberry Pi, RFXCOM / RFLink) te kopen al wat klooien natuurlijk, als je een aantal virtuele switches aanmaakt kun je daar ook al wat scripts aan koppelen. Een virtuele switch die een bewegingssensor nabootst en dan met de hand even bedienen en kijken of het script z'n werk doet e.d.
Oke dank je. ik zie eigenlijk nu al wel voordelen om voor domoticz te gaan. Me LG hombot kan erop gekoppelt worden. Ik heb al een windows server staan waarop het Domoticz kan draaien. en het compleet vrij programmeerbaar. Ik moet alleen even leren om met die scripts om te gaan.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:50:
[...]

En als je de poorten vanaf buiten veranderd en deze naar poort 8080 en 443 laat verwijzen ?
Dat scheelt sowieso al een heel stuk, het is meer dat je voordeur niet aan de voorkant van je huis zit, maar aan de zijkant. Als iemand een rondje loopt om je huis (=portscan draaien) dan vinden ze nog steeds een deur die een klein beetje meegeeft (=reactie op die open port) en mogelijk een opening naar je woning is. Het is vanaf de straat echter niet zo goed meer zichtbaar, dus iemand die alleen maar scant naar 'voordeuren aan de voorkant van een woning' (standaard poorten zoals 22 (SSH), 80, 443 (webserver)) ben je daarmee al kwijt. Het scheelt dus al een hoop aanvallen, maar het is dus niet zo dat je gelijk veilig bent daardoor.

Dat is trouwens ook wat tcviper met 'PAT' bedoelt in tcviper in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"
PAT = Port Address Translation, oftewel binnen je netwerk draait iets op poort 8080, maar naar buiten doe vertaal je dit als 9784 bijv. De meeste routers kunnen dit tegenwoordig wel. Voordeel is dat je in de applicatie zelf niets hoeft aan te passen.

Zo'n portscan is trouwens wel handig om ook zelf eens te draaien, dan kun je zien wat er allemaal vanuit je netwerk openstaat naar internet. Zie ThinkPadd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" voor een snelle methode. Het liefste zet je zo weinig mogelijk naar buiten toe open en gebruik je een VPN-verbinding om van buitenaf je thuisnetwerk te bereiken.
SkorpionNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:54:
Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

[...]
Hij negeert het "otherdevices" gedeelte van de code. Ik heb al otherdevices['VeranoKeuken'] >= 'Level 98', otherdevices['VeranoKeuken'] >= 'Set Level 98' en otherdevices['VeranoKeuken'] >= '98' geprobeerd, maar hij negeert deze check compleet.
Blijkbaar moet je het eerst naar tonumber() doen: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=625

Mocht je trouwens willen weten of een dimmer device aan- of uit staat, ik weet niet of je dan simpelweg op 'On' of 'Off' kunt checken. Als dat niet werkt zou je ook kunnen checken op '~= 0', oftewel 'is niet 0'.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat lijkt me niet. Als een poort op de router niet openstaat, zal een portscan niet laten zien dat een poort aan de binnenkant wel openstaat.

Dus bijvoorbeeld 1234 doorsturen naar 8080, is net zo veilig als 8080 in 1234 veranderen, mits de router je firewall is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:03:Blijkbaar moet je het eerst naar tonumber() doen: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=625

Mocht je trouwens willen weten of een dimmer device aan- of uit staat, ik weet niet of je dan simpelweg op 'On' of 'Off' kunt checken. Als dat niet werkt zou je ook kunnen checken op '~= 0', oftewel 'is niet 0'.
Thanks ThinkPad!

Voor diegene die ook een check willen uitvoeren aan de hand van een level van een device met LUA, zo heb ik het opgelost:

code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
Level = tonumber(otherdevices_svalues["VeranoKeuken"])
if (devicechanged['$DimmerKeukenS2x1'] == 'On' and otherdevices_svalues['VeranoKeuken'] < '98') then
end  
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je niet
code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
if (devicechanged['$DimmerKeukenS2x1'] == 'On' and Level < '98') then
end  
return commandArray
doen ipv alsnog de otherdevices pakken :?
Je zegt immers dat in Level de numerieke waarde van de otherdevice... zit.

[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Ik heb het ff geprobeerd op die manier, maar als ik dat doe krijg ik deze error: /lua/script_device_veranokeuken.lua:3: attempt to compare number with string, dus dat werkt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Probeer eens Tostring(level) toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:50:
[...]

Als je een router hebt die dat toestaat is dat net hetzelfde.
Dan moet je er wel rekening mee houden dat domoticz dan intern op een andere poort zit als extern. Kan mogelijks issues geven in sommige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 13:18
Ok, ik heb een Homewizard draaien en heb nu ook de integratie naar Domoticz aan de praat... Ik heb een Lua script draaien wat continue monitort wat de status van de luchtvochtigheid van de badkamer is en als die stijgt, gaat de ventilator aan..

1 nadeel: hij gaat elke minuut nieuwe data lezen.... en daardoor wordt de homewizard nogal traag..

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:

als er beweging is, stuurt de homewizard een IP commando naar Domoticz om daar een virtuele schakelaar om te zetten (beweging badkamer of zo). Dan moet daarna het Lua script uitgevoerd worden gedurende een bepaalde periode...

Kan zoiets? (net als: voer pas een php script uit om die data te lezen zodra er een switch actief gaat worden... kan dat ook?)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je eigenlijk wil is een RFXCOM zodat je je Homewizard kan buitengooien.

Je kan je PHP script in het ON script van je virtuele schakelaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:43:
Wat je eigenlijk wil is een RFXCOM zodat je je Homewizard kan buitengooien.

Je kan je PHP script in het ON script van je virtuele schakelaar zetten.
nee dat wil ik eigenlijk niet... heb nog wat 868 spul draaien...... dus dan is de Homewizard makkelijker..;-)

Dat php script in de On zetten is wel slim! Ga ik eens uitzoeken!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse

edit, toevoeging:

Wat ook helpt is geoip block country met NGINX te gebruiken en gewoon alle landen te blokkeren behalve die van waaruit je zelf nog toegang zou willen. Scheelt 99% aan attacks vanuit Oostblok en Azië ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
ThinkPadd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:25:
[...]

Ik heb v2.3542 en daarmee werkte het.

Je past wel de domoticz.sh in /etc/init.d/ aan?
sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh
en Domoticz restarten daarna
sudo service domoticz.sh restart
.
Oops, ik had enkel /home/pi/domoticz/domoticz.sh aangepast. Het aanpassen van de init.d versie werkt wel. Thanks thinkpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Iemand ervaring met de JSON API? Ik gebruik de volgende url om switches op te halen:

code:
1
json.htm?type=devices&filter=temp&used=true&order=Name

Het lijkt er echter niet op dat die 'order' het doet? Nu kan ik de resultaten natuurlijk zelf ook wel gaan sorteren, maar direct uit de bron is misschien beter ;)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:07
aankomen weekend krijgen we thuis een niuewe ketel en wel de Intergas HRE 28/24
nu las ik dat deze standaard de wirless honeywell round thermostaat ondersteund. dus dit betekend dat de ketel van een draadloze ontvanger is voorzien.
zijn er ook mogelijkheden om dit signaal met domoticz uit te zenden zodat ik met domoticz de thermostaat kan overrullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Leuk hebbe dingetje:
Qubino z-wave Smart meter
PDF
Biedt weer leuke mogelijkheden om een en ander direct te laten schakelen in de meterkast bij opbrengst zonnepanelen.

Uit mijn mailbox:
Smart Meter:
MSRP: 99,00 €
(VAT excluded)

IKA232-20/230 V contactor
MSRP: 25,50 €
(VAT excluded)

BICOM432-40-WM1 bistable switch
MSRP: 65,00 €
(VAT excluded)

Een Pi (2) is onderweg om alles over te zetten van een synology nas.
Ik wil ook mijn SMA omvormer uitlezen en dan meteen domoticz erop. Krijgen de harddisks weer wat rust.

[ Voor 43% gewijzigd door AUijtdehaag op 11-11-2015 21:53 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
AUijtdehaag schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:32:

Ik wil ook mijn SMA omvormer uitlezen en dan meteen domoticz erop. Krijgen de harddisks weer wat rust.
Al een zonnebrilletje en een koel drankje voor ze besteld :P

Is er ergens een simpele tutorial voor het inzetten van ssl op domoticz ?
Heb de wiki al bekeken, maar die gaan er volgens mij wat dieper op in denk ik :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnnaN schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:47:
Iemand ervaring met de JSON API? Ik gebruik de volgende url om switches op te halen:

code:
1
json.htm?type=devices&filter=temp&used=true&order=Name

Het lijkt er echter niet op dat die 'order' het doet? Nu kan ik de resultaten natuurlijk zelf ook wel gaan sorteren, maar direct uit de bron is misschien beter ;)
Waarom moet dat gesorteerd zijn?
Parse die array in variablen en je kan er alles mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2023
SkorpionNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:31:
Ik heb het ff geprobeerd op die manier, maar als ik dat doe krijg ik deze error: /lua/script_device_veranokeuken.lua:3: attempt to compare number with string, dus dat werkt niet. ;)
De volgende code zou volgens mij wel moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
6
commandArray = {}
if (devicechanged['$DimmerKeukenS2x1'] == 'On' and Level < 98) then
end  
return commandArray

Als je de quotes bij 98 weggehaald dan is dat ook een number.
Maar als de andere optie werkt is dat natuurlijk ook prima, dan worden 2 strings vergeleken.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:16
Ik heb domoticz draaien op mijn synology nas en ik krijg om de paar dagen een update. Is dit normaal?

Klik voor afbeelding

Verwijderd

alexswart schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:27:
aankomen weekend krijgen we thuis een niuewe ketel en wel de Intergas HRE 28/24
nu las ik dat deze standaard de wirless honeywell round thermostaat ondersteund. dus dit betekend dat de ketel van een draadloze ontvanger is voorzien.
zijn er ook mogelijkheden om dit signaal met domoticz uit te zenden zodat ik met domoticz de thermostaat kan overrullen?
Hoe het precies met de Wireless gaat weet ik niet. Met de HoneyWell Round Connected is het mij wel gelukt om Domoticz met de Thermostaat te laten praten. Dit middels de EvoClient software wat vervolgens via de HoneyWell cloud loopt.

Of je de HoneyWell Wireless op een zelfde manier kan aanspreken kan ik helaas niet beoordelen, maar de software voor de Connected staat hier. De round_temp.py en de round_modus.py.
Isane schreef op donderdag 12 november 2015 @ 06:43:
Ik heb domoticz draaien op mijn synology nas en ik krijg om de paar dagen een update. Is dit normaal?

Klik voor afbeelding
Je zult waarschijnlijk de beta branch tracken. Setup -> Settings -> Software Update staat welke branch je trackt. Je hoeft niet te updaten natuurlijk :D.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 06:49 ]

Verwijderd

Of op manuele update zetten. Dan ben je er tenminste bij wanneer de update gebeurt.
Is nog niet vaak mis gelopen, maar beter alert zijn dan...

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 06:47:

Je zult waarschijnlijk de beta branch tracken. Setup -> Settings -> Software Update staat welke branch je trackt. Je hoeft niet te updaten natuurlijk :D.
Waar kan ik dat vinden?
Ik ontvang geen beta's want dat staat uit bij mij.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:24:
Of op manuele update zetten. Dan ben je er tenminste bij wanneer de update gebeurt.
Is nog niet vaak mis gelopen, maar beter alert zijn dan...
Ik kan Domoticz helaas niet automatisch laten updaten. Moet elke keer handmatig aangeven dat ik domoticz wil laten bijwerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 12-11-2015 07:48 ]

Verwijderd

Je hoeft niet per se te updaten. Als je geen problemen hebt, geen niet ondersteunde hardware ed...
Welke versie heb je nu draaien? Kan zomaar zijn dat de pakketbeheerder (van het Synology pakket) zowat elke beta versie implementeerd.

Verwijderd

Ik heb bij mij ook nog even gekeken in de Synology. BIj mij staat Beta's UIT in de Synology Package Manager. Ik vermoed echter dat de package bouwer van Domoticz alles beta versies bouwt en neerzet als niet Beta.

Ik weet niet zeker hoe dat allemaal werkt. Ik update alleen als ik dat nodig acht, al die notifications neem ik voor lief.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:52:
[...]

Waarom moet dat gesorteerd zijn?
Parse die array in variablen en je kan er alles mee doen.
Dat stond er toch ook al letterlijk bij? Tuurlijk kan dat. Maar de bron kan het mogelijk efficienter, en het houdt mijn code kleiner ;)

Verder was de vraag dus meer over de functie: bv: de 'filter=temp' heb ik ook zelf gevonden (er stond 'temperature' in de wiki, wat dus niet werkt :) ), en ik vroeg me af of iemand voor de order ook een methode gevonden had. Het is mogelijk gewoon een bug/unimplemented feature, en dan moet het van de wiki af leek me.

sig

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 10:10
Ik ben op zoek naar een goedkope (huurhuis) modulerende thermostaat die met Domoticz kan praten en eenvoudig is aan te sluiten op de Nefit ketel.

Opties
-Nefit moduline (plug en play als vervanging van de huidige moduline 100 thermostaat, wel prijzig)
-Honeywell round wireless
-Toon thermostaat van Marktplaats

Andere opties? het liefst verander ik niets in de ketel en plug ik direct op de twee draadjes van de bestaande thermostaat, mits dat mogelijk is natuurlijk.

Update:
Ik heb me iets verder ingelezen en kom de Opentherm gateway tegen. Kan ik deze tussen mijn Nefit ketel en Moduline thermostaat hangen en op die manier vanuit domoticz bedienen? Dan hoef ik geen nieuwe thermostaat aan te schaffen

[ Voor 20% gewijzigd door arjandijk162 op 12-11-2015 09:52 ]

Isane schreef op donderdag 12 november 2015 @ 06:43:

Klik voor afbeelding
Waarschijnlijk gebruik je de package van jumbotroll? Zou best kunnen dat dit:
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:52:
[...]
Ik vermoed echter dat de package bouwer van Domoticz alles beta versies bouwt en neerzet als niet Beta.
[...]
speelt. Je kunt het hier even vragen: http://domoticz.com/forum...php?f=17&t=2620&start=440

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2015 09:43 ]

Verwijderd

EnnaN schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:53:
[...]

Dat stond er toch ook al letterlijk bij? Tuurlijk kan dat. Maar de bron kan het mogelijk efficienter, en het houdt mijn code kleiner ;)
Misschien heb je iets aan deze?
code:
1
json.htm?type=devices&plan=3

Die vraagt enkel de schakelaars op die in een kamer steken. Zo kan je zelf makkelijk bepalen welke je wel of niet wil. Deze staat gesorteerd zoals ze in de kamer ingesteld zijn.

Mag ik vragen met welke code je bezig bent?
Ikzelf heb er een behoorlijk PHP script op gemaakt. Geeft me full control op 1 pagina (floorplan).
Alles acties gebeuren vanuit 1 php script dat via cron elke 10 sec uitgevoerd wordt, ook een deviceupdate triggert meteen het script.

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:58:
[...]

Makkelijkste is om domoticz als master in te stellen.
ga ik vanavond eens proberen, tnx

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:10
arjandijk162 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:29:
Ik ben op zoek naar een goedkope (huurhuis) modulerende thermostaat die met Domoticz kan praten en eenvoudig is aan te sluiten op de Nefit ketel.

Opties
-Nefit moduline (plug en play als vervanging van de huidige moduline 100 thermostaat, wel prijzig)
-Honeywell round wireless
-Toon thermostaat van Marktplaats

Andere opties? het liefst verander ik niets in de ketel en plug ik direct op de twee draadjes van de bestaande thermostaat, mits dat mogelijk is natuurlijk.

Update:
Ik heb me iets verder ingelezen en kom de Opentherm gateway tegen. Kan ik deze tussen mijn Nefit ketel en Moduline thermostaat hangen en op die manier vanuit domoticz bedienen? Dan hoef ik geen nieuwe thermostaat aan te schaffen
Kan je Nefit wel Opentherm "praten" ? Nefit heeft volgens mij een eigen protocol.

• tcviper
Wachten op nieuwe Nest ;)

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

loyske schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:28:
[...]

Kan je Nefit wel Opentherm "praten" ? Nefit heeft volgens mij een eigen protocol.
De nieuwe Proline NxT ondersteunt OpenTherm, de andere modellen alleen EMS.

Voor de echte Tweakers: EMS-Gateway

Nefit heeft wel een kastje (prijs 49,95 euro) waarme je EMS aanstuurde ketels geschikt maakt voor OpenTherm

[ Voor 17% gewijzigd door Carbon op 12-11-2015 11:14 ]

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:52:
[...]

Misschien heb je iets aan deze?
code:
1
json.htm?type=devices&plan=3

Die vraagt enkel de schakelaars op die in een kamer steken. Zo kan je zelf makkelijk bepalen welke je wel of niet wil. Deze staat gesorteerd zoals ze in de kamer ingesteld zijn.
Ik was nog niet met plans bezig, maar dat is zeker een optie. Op dit moment gooi ik het gewoon door een sorter, dus dat is afdoende
Mag ik vragen met welke code je bezig bent?
Ikzelf heb er een behoorlijk PHP script op gemaakt. Geeft me full control op 1 pagina (floorplan).
Alles acties gebeuren vanuit 1 php script dat via cron elke 10 sec uitgevoerd wordt, ook een deviceupdate triggert meteen het script.
tuurlijk ;)

Ben een android app aan het schrijven, omdat de huidige apps niet helemaal aan mijn eisen voldoen. Er is wat ... als het een beetje werkt en er is belangstelling wilde ik hem wel open source maken, maar daar moet ik nog even naar kijken hoe bruikbaar het een en ander wordt. Is alweer even geleden dat ik m'n laatste app gemaakt heb voor meer dan een handvol mensen zeg maar :)

Op dit moment doe ik vooral

* haal alle 'items' (devices, scenes) op
* default afhandeling per item = toon de naam (bijna alles)
* special case herkent (bv: switch) = toon die case (bv: on/of laten zien).

Dat laatste doe ik overigens met aparte calls: omdat ik uit een gewone response van alle devices niet goed kan zien wat het is; als jij ervaring hebt: hoe herken je een type device?
Het is me niet duidelijk hoe ik zonder de filter kan zien of iets een switch is bv. Er zit niet echt een 'type' veld in (ja, er zit wel een type veld in, maar dat is niet gewoon "dit is een switch", maar bv "lighting 1", en daar is weer geen exhaustieve lijst van) .
Enig idee?

sig

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de Github repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door
Gebruik bij het posten van stukjes code de ~~~[code]-tag!
~~~[code=lua] ... ~~~[/code]
~~~[code=python] ... ~~~[/code] etc.