Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
mauricedb schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:19:
Meer mensen die de volgende melding krijgen?
Sabnzb geeft dezelfde melding op poort 563;
code:
1
2
3
Server: news.tweak.nl
Status: Enabled
# Connections: Failed to connect: (110, '[Errno 111] Connection refused') 39@news.tweak.nl:563
Poort 119 doet het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25

Zorian

What the fox?

eymey schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:14:
Je moet geen gegevens invoeren voor IPv6. Ja het kan wel, maar je loopt de kans dat het stopt met werken als je geen vast IP adres bij ze hebt aangevraagd en je IP verandert een keer....

Als je je router 6RD laat doen (ipv6 prefix length en border gateway verkrijgen via DHCPv4 opties), dan stelt hij verder zelf alles in.
Dat is inderdaad de methode hoe ik IPv6 heb, border relay en 6RD. Werkte op de Zeiksel maar kan de correctie locaties voor de waardes niet vinden in de Edgerouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
prothello schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Sabnzb geeft dezelfde melding op poort 563;
code:
1
2
3
Server: news.tweak.nl
Status: Enabled
# Connections: Failed to connect: (110, '[Errno 111] Connection refused') 39@news.tweak.nl:563
Poort 119 doet het hier ook.
Poort 563 doet het inmiddels weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik heb een S450IP waarin twee nummers zijn opgenomen, 1x via voipbuster en 1x via Voipplanet. Ik kreeg zojuist klachten dat ik niet bereikbaar was op mijn Voipplanet nummer en zie in de S450IP staan "aanmelding is mislukt" Bovendien ben ik in mijn voipplanet gaan kijken en zie dat het nummer eigenlijk al niet meer binnenkomt sinds wij zijn overgegaan naar Tweak met de FB5490. Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat mijn voipbusternummer het wel gewoon doet. En de instellingen nimmer zijn gewijzigd. Inmiddels ook al bericht aan voipplanet gestuurd, alhoewel ik daarvan niets zie dat er is veranderd, dus veronderstel dat het met de FB5490 te maken heeft, maar geen idee wat dan?

Ik gebruik vooralsnog niet de DECT instellingen van FB5490, want die moet ik nog uitzoeken hoe dat precies werkt. Dus die staat uit in de FB5490. De S450IP is gewoon opgenomen in de DHCP. [edit] Handig tutje op xs4all gevonden, en vaste nummer komt binnen op de S450IP, ook het antwoord apparaat reageert erop. Alleen reageert het antwoordapparaat niet op mijn voipbuster nummer, benieuwd of dat ook kan?

Wie weet raad?
[edit] Inmiddels doet mijn VP het weer, alhoewel zonder reactie van VP zelf, dus geen idee hoe het is opgelost.

[ Voor 32% gewijzigd door chocka op 11-03-2017 11:42 . Reden: het werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Laatst online: 22-06 01:25
mauricedb schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:47:
Poort 563 doet het inmiddels weer! :)
Hier ook weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Dat is inderdaad de methode hoe ik IPv6 heb, border relay en 6RD. Werkte op de Zeiksel maar kan de correctie locaties voor de waardes niet vinden in de Edgerouter.
Voor 6rd hoef je nergens border relay in te stellen. Dwz, als je edgerouter het helemaal ondersteunt. Heb geen ervaring met de edgerouter.

Álles, dus ook de border relay, kan je uit de DHCPv4 response halen.
chocka schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:10:
Ik heb een S450IP waarin twee nummers zijn opgenomen, 1x via voipbuster en 1x via Voipplanet. Ik kreeg zojuist klachten dat ik niet bereikbaar was op mijn Voipplanet nummer en zie in de S450IP staan "aanmelding is mislukt" Bovendien ben ik in mijn voipplanet gaan kijken en zie dat het nummer eigenlijk al niet meer binnenkomt sinds wij zijn overgegaan naar Tweak met de FB5490. Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat mijn voipbusternummer het wel gewoon doet. En de instellingen nimmer zijn gewijzigd. Inmiddels ook al bericht aan voipplanet gestuurd, alhoewel ik daarvan niets zie dat er is veranderd, dus veronderstel dat het met de FB5490 te maken heeft, maar geen idee wat dan?

Ik gebruik vooralsnog niet de DECT instellingen van FB5490, want die moet ik nog uitzoeken hoe dat precies werkt. Dus die staat uit in de FB5490. De S450IP is gewoon opgenomen in de DHCP. [edit] Handig tutje op xs4all gevonden, en vaste nummer komt binnen op de S450IP, ook het antwoord apparaat reageert erop. Alleen reageert het antwoordapparaat niet op mijn voipbuster nummer, benieuwd of dat ook kan?

Wie weet raad?
De FB doet natuurlijk ook dingen met SIP/voip, dus kan me voorstellen dat hij dan niet zo maar alles doorstuurt naar clients achter hem. Omdat ik voip op de FB zelf gebruik heb ik hier geen ervaring mee. Maar als je voip op je siemens wil blijven regelen, dan zal je sowieso met proxy en stun adressen moeten gaan spelen.

Of je stelt je voip accounts in op de FB en maakt in de FB een sip extension bij telephony devices. Daar kan je siemens zich dan weer bij aanmelden.

[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 04-03-2017 21:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
mauricedb schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:19:
Meer mensen die de volgende melding krijgen?

code:
1
Connection to news.tweak.nl failed: ErrNo 111, Connection refused

Had altijd gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, maar zonder werkt het ook niet :( Heb trouwens poort 563 ingesteld. Poort 119 lijkt het wel te doen (in Spotnet).
Woon in Enschede.
Heb de laatste week vaker gemerkt dat het niet goed werkt. Nu ook weer geen verbinding met de server.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op dit moment heb ik geen enkel probleem met poort 563
afgelopen weekend was ik niet thuis dus ook niet getest maar ook daarvoor geen probleem gehad
spotnet gebruik ik niet

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32
Even een vraagje.
Ik krijg volgende week een gigabit lijn opgeleverd met een Fritzbox.

Ik zou graag een apart vlan willen hebben op de fritzbox waar de client niet de andere devices kan zien, maar als uitzondering een device op een bepaalde poort wel kan bereiken.

Ik hoop dat dit met een truc mogelijk is, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de web interface kan je het in ieder geval niet instellen.

'Onder water' kan de FB het waarschijnlijk wel, want deze heeft bijvoorbeeld ook settings om een apart WIFI SSID te isoleren van het gewone (W)LAN én ook om LAN poort 4 te isoleren van het gewone LAN (en om bv. LAN poort 1 apart te trekken naar WAN).

Ik heb hier ooit wel eens naar gekeken omdat ik bijvoorbeeld best wel de Sparql box zou willen isoleren van de rest van het netwerk (alleen kan met LAN poort 4 in guest modus ook niet meer IGMP streams ontvangen) en ik kon met die setting aan ook niet 1 2 3 ontdekken welke setting in ar7.cfg dat nou doet en of ik dat nog kon tweaken.

Then again, op dit moment heb ik ook wat minder tijd voor dit soort ge-hobby dus ben er ook nog niet dieper in gedoken.

Eigenlijk is dit ook wel de grootste kritiek die ik op AVM heb: In potentie zijn dit, ook voor de wat meer geävanceerde tweaker, prachtige boxen met zeer veel mogelijkheden. Echter de web interface is noch heel erg gebruiksvriendelijk voor beginners, noch uitgebreid genoeg voor de enthousiastelingen die hun netwerk écht helemaal naar hun hand willen zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 07-03-2017 11:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mr-D. schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:59:
[...]

als je even terug leest zie je dat de monteur maar een meter bij zich heeft dus in jouw geval ietwat te kort
Ik zie door de kabelbomen het bos niet meer. Welke glasvezelkabel zou ik moeten aanschaffen om 5 meter verderop te kunnen komen? De kabel moet van mijn aansluitpunt (Genexis), waar de binnenmodule is uitgehaald en nu door een gat gaat naar een Fritz!box straks.

[ Voor 15% gewijzigd door koelkast op 07-03-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb even voor je terug gelezen toen kwam ik deze tegen
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49846723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:41

Gotiniens

Fairly odd Tim

De klantenservice is net gesloten dus ik vraag het hier even. Ik wil voor een maand een abonnement op Fox sports internationaal afnemen, kan dat?

Dit vanwege een honkbal evenement deze maand (wbc). Mijn standaard stream service voor honkbal (mlb.TV) heeft het wel maar mag dit niet streamen naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ah, dank! Veel goedkoper dan ik dacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Sinds vandaag ook Tweak via de FritzBox. Deze had ik bij XS4all ook al en was er zeer tevreden over. De verbinding is zeer snel tot nu toe! Zit natuurlijk ook in Tweak's hometown Almere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:16
-nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Stephan11117 op 08-03-2017 18:54 . Reden: al opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 01:02
Gotiniens schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:13:
De klantenservice is net gesloten dus ik vraag het hier even. Ik wil voor een maand een abonnement op Fox sports internationaal afnemen, kan dat?

Dit vanwege een honkbal evenement deze maand (wbc). Mijn standaard stream service voor honkbal (mlb.TV) heeft het wel maar mag dit niet streamen naar Nederland.
Dat kan en kost €4,95 per maand.

https://www.tweak.nl/sparql-televisie/fox-sports.html

Hier trouwens nog steeds haperingen, de monteur bezoek van laaste keer heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:15
Vandaag een monteur over de vloer gehad vanwege de vele happeringen in het beeld (Lijkt wel alsof die steeds moet bufferen)

Monteur heeft een M12 neergezet ipv onze M15.

Merk nu al dat de tv nog niet 1 keer het probleem gehad heeft wat de m15 wel heeft.

Denk dat de M12 STB een beter kastje is.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Ik zit nu sinds een maand bij Tele2 omdat tweak helaas niet in m'n nieuwe woonplaats te verkrijgen was. Maar nu merk je pas hoe goed de beeldkwaliteit van tweak zijn tv-streams was. Wat is die kpn zooi bagger..
Keek vandeweek een zelf opgenomen programma terug en ik stond versteld van het kwaliteitsverschil..
En qua internetsnelheid ga ik er natuurlijk ook een factor 10-33 achteruit (nu 100/30mbit), maar dat is nog niet eens zo erg.
En als je het tv platform vergelijkt was sparql zo slecht nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

WhySoSerious? schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Hier trouwens nog steeds haperingen, de monteur bezoek van laaste keer heeft niet geholpen.
Ook met een fritzbox inmiddels?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 01:02
Quad schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Ook met een fritzbox inmiddels?
Ja die had ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Krijg je bij een nieuwe tweakaansluiting de zyxel niet meer een week van tevoren? Vorig jaar kreeg ik hem mooi op tijd, maar iemand anders wordt volgende week aangesloten en heeft nog niets gehad.

Ah.. Blijkbaar krijgt iedereen tegenwoordig een fritzbox. Die kan je dus niet meer zelf aansluiten? Heb ik toen wel gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door LED-Maniak op 10-03-2017 12:20 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
LED-Maniak schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:16:
Krijg je bij een nieuwe tweakaansluiting de zyxel niet meer een week van tevoren? Vorig jaar kreeg ik hem mooi op tijd, maar iemand anders wordt volgende week aangesloten en heeft nog niets gehad.
De monteur neemt een Fritz!box 5490 mee, nieuwe klanten krijgen geen Zyxel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zie het net.. Flauw :-(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Lieuwe15 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:54:
En als je het tv platform vergelijkt was sparql zo slecht nog niet..
Tweak heeft het nadeel dat ze allemaal techneuten als klanten hebben die hogere eisen stellen dan de gemiddelde consument.

Toen wij hier thuis van analoge TV van Ziggo naar HDTV van Vodafone (T-Mobile) gingen zag mijn moeder geen verschil. Terwijl ik dolblij de hele avond voor de TV zat.

Nu begint het beeld steeds vaker blokken te vertonen (en dan heb ik het niet over de Belgische spelshow :D). Ik stoor me daar natuurlijk mateloos aan, maar de rest van het gezin heb ik nog niet horen klagen.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mwa.... Tweakers stellen misschien wel hogere eisen qua beeldkwaliteit.

Maar juist aan echte haperingen (freezes, blokken, etc.) storen de non-tweakers die ik ken (mijn eigen vriendin, familie, etc.) zich het meest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:32
het blijft toch raar de haperingen in de tv dan zie ik het weer een aantal dagen niet en dan weer een aantal keren per avond.

wat ik net hoorde van iemand in de buurt is dat die met de buren hadden bij gehouden waneer er haperingen waren en uit hun bevindingen bleek dat op de zelfde zender op het zelfde moment de hapering voor deed dus zeg maar op bij beide op nederland 1 om 20:15 (zo maar even een voorbeeld)

dit zou dus nog meer aangeven dat het niet in de kastjes of thuisnetwerk zit maar echt in de stream die verstuurd word door tweak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:22
Yes, eindelijk iemand die dit heeft weten de bevestigen! Deze informatie moet naar Tweak worden gecommuniceerd, zodat ze aandacht op de wijkcentrale kunnen richten. Weet jij toevallig of dit al is doorgegeven?

Daarnaast vermoed ik dat de M15 box meer problemen hiermee heeft, waardoor haperingen langer lijken te duren. Bij de meeste (M12?) lees ik +/- 2 haperingen per uur, waarbij een hapering maximaal een seconde duurt. Bij sommige leden lees ik dat de haperingen wel 10 seconden kunnen duren en soms zelfs resulteren in freezes.
hjvg schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:45:
het blijft toch raar de haperingen in de tv dan zie ik het weer een aantal dagen niet en dan weer een aantal keren per avond.

wat ik net hoorde van iemand in de buurt is dat die met de buren hadden bij gehouden waneer er haperingen waren en uit hun bevindingen bleek dat op de zelfde zender op het zelfde moment de hapering voor deed dus zeg maar op bij beide op nederland 1 om 20:15 (zo maar even een voorbeeld)

dit zou dus nog meer aangeven dat het niet in de kastjes of thuisnetwerk zit maar echt in de stream die verstuurd word door tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53
Voor mensen hier die de ZyXEL VMG8324-B10A omgewisseld hebben voor de FRITZ!Box 5490, wat zijn de voor- en nadelen? Welke heeft betere WiFi bv. ? En werkt VOIP beter in de FB, of in de ZyXEL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb wel niet diegene die tweak levert
Maar fritz is op alle vlakken beter dan de zyxel wifi is gewoon goed en voip werkt perfect ook met meerdere aanbieders en goede rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:04
Haay schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:12:
Voor mensen hier die de ZyXEL VMG8324-B10A omgewisseld hebben voor de FRITZ!Box 5490, wat zijn de voor- en nadelen? Welke heeft betere WiFi bv. ? En werkt VOIP beter in de FB, of in de ZyXEL ?
Omgewisseld :? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielAlm schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Omgewisseld :? Heb ik iets gemist?
ja inclusief 75euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
webmasternick schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:43:
Yes, eindelijk iemand die dit heeft weten de bevestigen! Deze informatie moet naar Tweak worden gecommuniceerd, zodat ze aandacht op de wijkcentrale kunnen richten. Weet jij toevallig of dit al is doorgegeven?

Daarnaast vermoed ik dat de M15 box meer problemen hiermee heeft, waardoor haperingen langer lijken te duren. Bij de meeste (M12?) lees ik +/- 2 haperingen per uur, waarbij een hapering maximaal een seconde duurt. Bij sommige leden lees ik dat de haperingen wel 10 seconden kunnen duren en soms zelfs resulteren in freezes.

[...]
Hier kan ik het ook bevestigen, zojuist even gekeken en heb een M15.
Haperingen komen vaak voor en duren bijna altijd 10 sec.
Ik zou al blij zijn met 2 haperingen per uur van 1 sec. De vrouw heeft het al helemaal gehad met sparql
mede door de haperingen en het soms niet opnemen van programma's. Zijn dan wel ingeteld maar geven zwartbeeld met tijdslijn duur van 0,0 tijd.

Wanneer gaat Sparql zich eens vernieuwen, een app laatst bijgewerkt in 2014 waarmee je niet een opname kan instellen etc is zo anno 1850 8)7

Ik zal ze eens benaderen voor die M12, of in ieder geval eens de verschillen onderzoeken van die twee boxen

gr
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:57

RammY

Dát!

Hmz... en ik dacht dat ik de enige was met zulke lange haperingen...
Op dit moment geef ik de schuld nog aan mn netwerk (cheap ass D-Link die mn "WAN" split, TV/VoIP via de Zyxel om vervolgens via Powerline naar de SparqlBox te gaan).
Ga wat veranderingetjes doorvoeren en als het dan niet meer goed is... dan toch maar eens met Sparql bellen.
Overdag gaat het nagenoeg goed hier.
Savonds begint de ellende...
En niet zo'n klein beetje ook!

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Laatst online: 12-03 23:54
[b]RammY schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:14:
Overdag gaat het nagenoeg goed hier.
Savonds begint de ellende...
En niet zo'n klein beetje ook!
Maar hoe kan het dan aan je eigen netwerk liggen? Koppel je in de avond een andere router aan? Ik niet.
Mogelijk dat er iets meer devices aanwezig zijn, maar zelfs dat ik nog te betwijfelen en mag toch niet zoveel schelen?

In het begin had alles er last van als ik de download open gooide, ik vermoed dat de Zyxel daar, zelfs met mijn draadloos verbinding, daar echt problemen mee had. Maar dat lijkt verbeterd te zijn.

Gezien dat het bij velen een tijdstip-probleem is, zijn we volgens mij nog steeds met het probleem bezig dat in het begin met het voetballen zo duidelijk naar voren kwam.....dan vloog alles er rustig uit als veel mensen inschakelden. Volgens mij is er iets mis bij de gehele Sparql-opzet. Waar het precies is, geen idee. Maar dat het er is.....kan dan natuurlijk in de boxen liggen, de routers, de streams, de wijkcentrales, de servers, de ....Tsja. Maar volgens mij toch echt niet in de zelf aangelegde netwerkjes bij deze personen thuis.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Mooi, dat was precies wat ik wilde weten. Heb inmiddels de Tweak Servicedesk benaderd en kreeg de bevestiging dat de Zyxel omgewisseld kan worden door die Fritzbox, uitgevoerd door een monteur, en tegen eenmalige betaling van €75.

Prima! Laat maar komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 22:35
Haay schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:22:
[...]

Mooi, dat was precies wat ik wilde weten. Heb inmiddels de Tweak Servicedesk benaderd en kreeg de bevestiging dat de Zyxel omgewisseld kan worden door die Fritzbox, uitgevoerd door een monteur, en tegen eenmalige betaling van €75.

Prima! Laat maar komen! :)
Je beseft en begrijpt wel dat deze Fritzbox direct met een glaskabel wordt aangesloten? Die kabel is 1,5 meter dus de Fritzbox zit verplicht bij de FTU van Reggefiber. Even met een langere kabel verplaatsen is een stukje lastiger dan nu met een UTP kabel.
Kabels zijn stuk duurder en met glasvezelkabels kan je ook niet zo makkelijk door muren of buizen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Barre73 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:39:
Je beseft en begrijpt wel dat deze Fritzbox direct met een glaskabel wordt aangesloten? Die kabel is 1,5 meter dus de Fritzbox zit verplicht bij de FTU van Reggefiber. Even met een langere kabel verplaatsen is een stukje lastiger dan nu met een UTP kabel.
Kabels zijn stuk duurder en met glasvezelkabels kan je ook niet zo makkelijk door muren of buizen.
Ja, dat is mij bekend. En dat is no problemo, want mijn huidige ZyXEL zit op dit moment ook in de meterkast, naast de FTU. :P

Vanaf de ZyXEL lopen 2 UTP-kabels door twee aparte buizen naar de huiskamer, waar één connect met de Sparql doos in de huiskamer, en de ander op een gigabit-switch aangesloten is, die het LAN in mijn huis verdeelt. Vanaf de ZyXEL loopt ook nog een 3e UTP kabel, rechtstreeks naar de slaapkamer op de eerste verdieping, voor de tweede Sparql doos in de slaapkamer.

Dus, in mijn geval werkt het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Mooi zo en nu niet allemaal tegelijk anders moet ik te lang wachten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
DanielAlm schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:11:
Mooi zo en nu niet allemaal tegelijk anders moet ik te lang wachten... :+
Ha ha ha, ik denk dat de Tweak Servicedesk vandaag ineens een hoop omwisselverzoeken binnen krijgt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 09:00
Mocht je toch een langere glasvezel kabel nodig hebben. Ik heb deze besteld
https://www.glasvezel-kab...result/?cat=0&q=GV-411415

15 meter. Dit had ik nodig omdat mij de glasvezelinvoer aan de voorkant van het huis zit, maar mijn gehele infra in de meterkast samenkomt. Ik heb een loze pijp gestort tijdens de verbouwing. Dus een kon de fiber zo door de buis naar de meterkast duwen.

Er zijn ook andere maten. Dit betreft een SC-APC SC-APC. Je kan ook een SC-APC SC-PC nemen. Het enige verschil is de kleur van de connector. Dit is gedaan om verschil te maken in sommige situaties (switch/randapparatuur) De connectoren zijn exact hetzelfde.

SC-APC SC-APC
Afbeeldingslocatie: https://www.glasvezel-kabel.com/media/catalog/product/cache/14/image/940x587/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/G/V/GV-4114_7.jpg

SC-PC SC-APC
Afbeeldingslocatie: https://www.glasvezel-kabel.com/media/catalog/product/cache/14/image/940x587/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/G/V/GV-4115.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door boswandeling op 13-03-2017 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij moet je geen SC-APC connector nemen (angle-polished connectors/angled physical contact).
Deze connector beschadigd de SC-PC connector.
Dus ALTIJD Blauw op Blauw en Groen op Groen

[ Voor 28% gewijzigd door Hans_18T op 13-03-2017 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ook ik heb mijn Zyxel afgelopen week laten vervangen door een Fritz!Box. Mijn aansluitpunt zat onderaan de kelder, en ik wilde de Fritz bovenaan onder de trap hebben. De monteur heeft eerst een koppeling van 1.5 + 4 meter gemaakt, en dat zat op het randje v.w.b. verlies. Bij TV zou dit een probleem kunnen zijn (heb ik overigens niet). Ik heb dezelfde dag een 10m SC-SC kabel gekocht bij Netwerkwinkel (blauwe connectoren), en deze de dag erop aangekoppeld. Geen probleem, werkt super, volledige snelheid.
Ik had een Gigaset A300IP DECT basisstation, maar ook mijn IP telefonie werkt nu volledig via de Fritz inclusief belplannen die je erin kunt zetten (alleen inkomend werkt via Tweak, uitgaand via browsercalls). Ook Wifi werkt super qua bereik en snelheid (wel houten vloeren). Ik ben dik tevreden!

Kosten: 75 euro. Monteur kwam de volgende dag al omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Heeft iemand hier een VPN-server achter de Zyxel router draaien? Ik probeer een server op mijn NAS te draaien maar deze is alleen intern te benaderen maar extern niet. Het betreft een L2TP-server. Ik heb uiteraard de benodigde poorten, 500, 1701 en 4500 uiteraard opengesteld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
The_Worst schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:23:
Heeft iemand hier een VPN-server achter de Zyxel router draaien? Ik probeer een server op mijn NAS te draaien maar deze is alleen intern te benaderen maar extern niet. Het betreft een L2TP-server. Ik heb uiteraard de benodigde poorten, 500, 1701 en 4500 uiteraard opengesteld.
Ik heb een vergelijkbaar probleem met de ZyXEL, alleen dan met een Foscam C1 security camera. Intern prima te zien, maar vanaf extern geen verbinding mee te krijgen. En ik heb een goede port-mapping ingesteld. Het vreemde is vooral dat het een paar keer wel heeft gewerkt, en zonder dat ik iets gewijzigd heb werkt het na een tijdje niet meer. Ik verdenk dus ook de ZyXEL.

Als ik binnenkort de FRITZ!Box heb en m'n C1 werkt dan wel gewoon naar behoren, dan weet ik zeker dat het aan de ZyXEL ligt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Haay schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:27:
[...]

Ha ha ha, ik denk dat de Tweak Servicedesk vandaag ineens een hoop omwisselverzoeken binnen krijgt. :D
O jee dat is snel. Word aanstaande donderdag omgewisseld (Almere Filmwijk) Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Heb via mijn werk zeer goede ervaringen met de FB en met mijn Zyxel regelmatig moeilijk traceerbare problemen die verdwijnen na een zachte reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik laat de Zyxel voor wat het is. Telefonie en internet zijn stabiel en ik heb hier thuis geen storingen.
TV gebruik ik niet.

WiFi staat wel uit, dat weer wel. Wordt afgevangen door een Ubiquiti UAP Pro.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Haay schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de ZyXEL, alleen dan met een Foscam C1 security camera. Intern prima te zien, maar vanaf extern geen verbinding mee te krijgen. En ik heb een goede port-mapping ingesteld. Het vreemde is vooral dat het een paar keer wel heeft gewerkt, en zonder dat ik iets gewijzigd heb werkt het na een tijdje niet meer. Ik verdenk dus ook de ZyXEL.

Als ik binnenkort de FRITZ!Box heb en m'n C1 werkt dan wel gewoon naar behoren, dan weet ik zeker dat het aan de ZyXEL ligt. >:)
Was ik al bang voor. Omwisselen voor de Fritzbox is hier niet echt een optie tenzij ik nog een router er bij aan wil schaffen. Zyxel staat 10 meter verderop in de woonkamer.

Overigens heb ik vaker met de Zyxel dat interne ip-adressen niet bereikbaar zijn maar internetten wel werkt. Na een reboot is het interne netwerk weer bereikbaar. :(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hans_18T schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:14:
Volgens mij moet je geen SC-APC connector nemen (angle-polished connectors/angled physical contact).
Deze connector beschadigd de SC-PC connector.
Dus ALTIJD Blauw op Blauw en Groen op Groen
http://www.ppc-online.com...r-connector-pc-upc-or-apc

Check.

Het zou best kunnen, alleen de coating is verschillend. Maar beschadigd niet.

De kenners geven dat het prima werkt zo.

Hier trouwens ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou ook de Zyxel.
Ik heb geen problemen met internet en tv heb ik nagenoeg ook geen problemen meer mee.
Wifi is inderdaad slecht, maar door op de tweede verdieping een repeater te plaatsen, heb ik op de tweede verdieping en op zolder een goed wifi ontvangst.
Alles draait nu naar wens, dus geen reden om een fritzbox te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boekee schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:45:
[...]

http://www.ppc-online.com...r-connector-pc-upc-or-apc

Check.

Het zou best kunnen, alleen de coating is verschillend. Maar beschadigd niet.

De kenners geven dat het prima werkt zo.

Hier trouwens ook ;)
De kenners sluiten edoch geen angled aan op flat. Het gevolg is dat van de angled connector een stukje kan afbreken. Daarnaast is er bij een mix geen directe connectie tussen de fibers met als gevolg een hoge overloopdemping. Dus altijd dezelfde kleur gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Worst schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:23:
Yep (l2tp over IPSec), Ik heb edoch geen handmatige portforwarding ingesteld, ik gebruik Network setting - NAT - Applications - Add application (IPSec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hans_18T schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:25:
[...]

De kenners sluiten edoch geen angled aan op flat. Het gevolg is dat van de angled connector een stukje kan afbreken. Daarnaast is er bij een mix geen directe connectie tussen de fibers met als gevolg een hoge overloopdemping. Dus altijd dezelfde kleur gebruiken!
Goed om te weten.

Zo lang het werkt werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Wdeb schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:15:
[...]

Maar hoe kan het dan aan je eigen netwerk liggen? Koppel je in de avond een andere router aan? Ik niet.
Mogelijk dat er iets meer devices aanwezig zijn, maar zelfs dat ik nog te betwijfelen en mag toch niet zoveel schelen?

In het begin had alles er last van als ik de download open gooide, ik vermoed dat de Zyxel daar, zelfs met mijn draadloos verbinding, daar echt problemen mee had. Maar dat lijkt verbeterd te zijn.

Gezien dat het bij velen een tijdstip-probleem is, zijn we volgens mij nog steeds met het probleem bezig dat in het begin met het voetballen zo duidelijk naar voren kwam.....dan vloog alles er rustig uit als veel mensen inschakelden. Volgens mij is er iets mis bij de gehele Sparql-opzet. Waar het precies is, geen idee. Maar dat het er is.....kan dan natuurlijk in de boxen liggen, de routers, de streams, de wijkcentrales, de servers, de ....Tsja. Maar volgens mij toch echt niet in de zelf aangelegde netwerkjes bij deze personen thuis.

Wdeb
Nou ... ik had een cheap-ass D-Link switch tussen mn Genexis zitten om zodoende voor VoIP en TV de Zyxel te gebruiken en voor internet een gevirtualiseerde pfSense.
Bij elke refresh zag ik de drops/errors oplopen.
Sinds gisteren een overkill HP Procurve 2824 er tussen gedrukt, iets met IGMP v3 :), en lijn zo schoon als een klontje!
Tevens ook (zelf nog niet getest) geen haperingen in beeld te vinden.

Even een overzichtje van hoe het er uit ziet voor de duidelijkheid (en waarom het dan ook mogelijk aan mn setup ligt...
Home network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Hans_18T schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:01:
[...]

Yep (l2tp over IPSec), Ik heb edoch geen handmatige portforwarding ingesteld, ik gebruik Network setting - NAT - Applications - Add application (IPSec)
Ik kreeg het met L2TP/IPSec niet aan de praat. Met OpenVPN heb ik het meteen aan de praat. :? Anyways, het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Ik kreeg het met L2TP/IPSec niet aan de praat. Met OpenVPN heb ik het meteen aan de praat. :? Anyways, het werkt. :)
Ik gebruik L2TP/IPSec en niet alleen L2TP! (dit vanwege de missende encryptie op L2TP) Ref.: Wikipedia: L2TP
Maar goed ben blij dat je een oplossing hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
RammY schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:59:
Even een overzichtje van hoe het er uit ziet voor de duidelijkheid (en waarom het dan ook mogelijk aan mn setup ligt...
[afbeelding]
Naast die switch, kunnen ook die powerline adapters haperingen in het beeld veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
Domokoen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Naast die switch, kunnen ook die powerline adapters haperingen in het beeld veroorzaken...
of de Sparql box ;)

of het stukje voor de genexis 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door scrappy.doo op 15-03-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:22
Is er trouwens nog nieuws over het onderzoek van Tweak naar de haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
webmasternick schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:40:
Is er trouwens nog nieuws over het onderzoek van Tweak naar de haperingen?
geen idee heb zelf vorige week voor het laatste contact gehad met hun toen is er een ticket aangemaakt maar veder nog niets weer gehoord.

heb hier wel het idee dat ik meer haperingen heb de laatste dagen. (dit kan ook komen omdat er steeds meer mensen aangesloten worden hier)

volgens mij waren ze bij @Verwijderd bezig met testen maar daar laatste tijd ook niets over gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Domokoen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:37:
[...]

True, dat was ook mn volgende stap als het vervangen van de switch geen oplossing bood.
Echter ... verbazingwekkend is nog steeds t lijntje mooi schoon en als er al een "glitch" is (we noemen het nu glitch en geen hapering meer, cause soooo much better!!!), dan loopt het geluid door en blijft het beeld nog geen seconde staan.
Dit is zooooooooooooo veel verbetering dan wat het was.

Dus .. mijn conclusie...
Kijk eens of je een waardeloze switch hebt net zoals ik had haha.

Voor de geïnteresseerden onder ons:
VLAN config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
vlan 4
   name "IPTV"
   no ip address
   tagged 21-22
   ip igmp
   no ip igmp querier
   ip igmp high-priority-forward
   exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RammY niet om iets af te doen aan de drastische verbetering die jij bemerkt door je interne netwerk aan te passen, maar:

Ik denk niet dat dat het hele verhaal is met betrekking tot haperingen. Er zijn heel veel mensen die gewoon de ZyXEL of Fritz gebruiken zoals door Tweak geleverd, met de Sparql box direct op een eigen LAN poort op die Zyxel of Fritz. En toch haperingen hebben. Die hebben om te beginnen dus al geen eigen switches ertussen die roet in het eten zouden gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
eymey schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:35:
@RammY niet om iets af te doen aan de drastische verbetering die jij bemerkt door je interne netwerk aan te passen, maar:

Ik denk niet dat dat het hele verhaal is met betrekking tot haperingen. Er zijn heel veel mensen die gewoon de ZyXEL of Fritz gebruiken zoals door Tweak geleverd, met de Sparql box direct op een eigen LAN poort op die Zyxel of Fritz. En toch haperingen hebben. Die hebben om te beginnen dus al geen eigen switches ertussen die roet in het eten zouden gooien.
klopt helemaal.

hier alles cat 6a kabel het enigste wat tussen mijn modem (fritzbox 5490) en de sparql box zit bij mij is een patchpanel.

en toch zijn de haperingen er

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barre73
boekee schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Goed om te weten.

Zo lang het werkt werkt het prima.
Even ter opheldering:
Verschil in kleur is niet gedaan om onderscheid te maken tussen rand- en andere apparatuur en of zoiets..Er zit een fysiek verschil in een blauwe en een groene. In een blauwe PC connector is de glasvezel recht afgesneden. In een groene APC connector is de vezel afgesneden met een hoek van 8 graden. Waarom die verschillen bestaan zal ik hier niet uiteenzetten maar het is zeker niet de bedoeling om een blauwe op een groene aan te sluiten. Als een aannemer van Reggefiber dit in een PoP doet is dat een doodzonde. En het gebeurt wel eens in het geval van materiaaltekort of zo....

Inderdaad is het zo dat er beschadiging aan de blauwe kan optreden. Zie onderstaand plaatje om dat te begrijpen. De punt van de groene komt tegen de blauwe aan. Daarnaast komen de vezeleinden niet recht voor elkaar te zitten en treedt er lichtverstrooing op. Dat kan wel degelijk fouten opleveren, maar vooral op hogere bandbreedtes. Wat bij Tweak dus wel kan gebeuren gezien hun 1Gbit abonnement.

Simpel advies: Niet doen en gewoon meteen de goede kabel kopen. Die kleuren zijn echt wel met een reden bedacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PuRK7rTwQqNHklUhfPwjSVVJ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

eymey schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:35:

True :)
Maar tis in iedergeval een tipje voor diegene die voor de Zyxel al switchen :)

Daarnaast zit er dus verder niks geprikt op de Zyxel behalve de telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door RammY op 16-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Nou lekker dan, dus niet. Nieuw modem dus had van te voren gevraagd of ik het vaste ip adres mee kon nemen. Net zoals dat in het verleden ook gebeurde als Zyxelletje er weer eens mee ophield. Nee dus. Eerst voor gek worden verklaard, want natuurlijk deden ze dat nooit...en nu wel een nieuw ip adres dat gekoppeld is aan het mac adres van de fb. Hoezo vast ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
DanielAlm schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:54:
Nou lekker dan, dus niet. Nieuw modem dus had van te voren gevraagd of ik het vaste ip adres mee kon nemen. Net zoals dat in het verleden ook gebeurde als Zyxelletje er weer eens mee ophield. Nee dus. Eerst voor gek worden verklaard, want natuurlijk deden ze dat nooit...en nu wel een nieuw ip adres dat gekoppeld is aan het mac adres van de fb. Hoezo vast ip adres?
Je krijgt bij Tweak ook geen vast IP adres, op verzoek koppelen ze alleen je DHCP adres aan je mac adres waardoor je IP dus niet meer veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Philos31 op 16-03-2017 21:23 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Philos31 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:22:
[...]

Je krijgt bij Tweak ook geen vast IP adres, op verzoek koppelen....
En zo was het dus vroeger niet. Toen namen ze dus wel de moeite. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je je oude Mac gewoon spooft heb je "eigen" ip weer
DanielAlm schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:17:
[...]

En zo was het dus vroeger niet. Toen namen ze dus wel de moeite. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DanielAlm schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:17:
[...]

In mijn ADSL tijd bij Tweak moest je bij een nieuwe router wel het oude MAC adres clonen om je 'eigen' IP terug te krijgen.

Bij mijn huidige glasvezel verbinding bij HvN is het IP adres gekoppeld aan mijn PPPoE account, dus bij een wissel van de router krijg ik gewoon mijn echte vaste IP adres weer terug zonder MAC cloning.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nog steeds zo maar heb nu 2 keer een mailtje gestuurd met het verzoek om een ander Mac-adres aan "mijn" ip te hangen en die zijn beide na volle tevredenheid uitgevoerd
Dus het kan wel maar zoals eerder hier besproken ligt er maar zo aan wie je treft bij de helpdesk
MegaTronics schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:21:
[...]

In mijn ADSL tijd bij Tweak moest je bij een nieuwe router wel het oude MAC adres clonen om je 'eigen' IP terug te krijgen.

Bij mijn huidige glasvezel verbinding bij HvN is het IP adres gekoppeld aan mijn PPPoE account, dus bij een wissel van de router krijg ik gewoon mijn echte vaste IP adres weer terug zonder MAC cloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mr-D. schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:40:
Dat is nog steeds zo maar heb nu 2 keer een mailtje gestuurd met het verzoek om een ander Mac-adres aan "mijn" ip te hangen en die zijn beide na volle tevredenheid uitgevoerd
Dus het kan wel maar zoals eerder hier besproken ligt er maar zo aan wie je treft bij de helpdesk

[...]
klopt, maar MAC adres clonen was de snelste manier. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
speeder1988 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Even weer een korte update....
Even weer een update. Monteur was langsgekomen. Nieuwe zyxel erop, nieuwe m12 erop. Nog niet werkend. Monteur haalt een m15 en die geeft wel beeld. Dus ik dacht van nou eens kijken of die m12 ook weer werkt (heb 2 tv kastjes). Mooi m12 geeft beeld. Monteur blij. Ik blij. Rest van het huis blij.

Monteur gaat weg. Ik test later op de dag de m12 boven. Alleen NL1, 2, 3 blijken te werken. Ik weer met tweak gebeld. Zij sturen nieuwe m12 op. Dag later is die gearriveerd. Nu werkt weer alleen 1, 2, 3. Weer de servicedesk bellen. Word weer een nieuwe m12 gestuurd. M15 kon niet want d'r zou nog geen technisch issue daarvoor zijn. Dag later al binnen maar geen tijd gehad om pakket te openen gezien ik naar Duitsland ging. Ik kijk paar dagen later in het pakket, zit er een nieuwe Zyxel in. Gast bij de servicedesk had niet goed gelogd dat die al vervangen was. Ze sturen weer een nieuw kastje. Paar dagen gaan weer voorbij. Gelukkig blijkt het een m15 te zijn. Deze geeft dus wel beeld op alle zenders.

Probleem is eindelijk opgelost.

TL;DR hoop gedoe, m15 heeft het gefixed. M12 werkt hier niet meer somehow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Het klopt dat ik nog steeds in de test pilot zit van Tweak, maar er is niets te melden tot op heden. Ik geef nog steeds mijn ervaringen door. De haperingen(freeze van het beeld) zijn strek afgenomen en lijken nu wat te stabiliseren tot hoogtuit 2-3x op een avond. De M12 vertoonde meer haperingen dan de M15 bij mij. Verder ben ik redelijk tevreden hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
ik heb mijn onkyo receiver aangesloten aan de Fritz!box 5490 via een lan kabel, ik krijg haperingen als ik radio luister, de receiver gaat regelmatig opnieuw bufferen. Bij kpn en Tele2 nooit last van gehad. Zijn er meer mensen die dit soort haperingen hebben? Het lijkt heel erg op de hier beschreven haperingen mbt televisie (voor mij reden geen tv bij Tweak te nemen ondanks de zeer goedkope prijs incl 'gratis' voetbal)

[ Voor 23% gewijzigd door el flaco op 19-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 20:39
el flaco schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:04:
ik heb mijn onkyo receiver aangesloten aan de Fritz!box 5490 via een lan kabel, ik krijg haperingen als ik radio luister, de receiver gaat regelmatig opnieuw bufferen. Bij kpn en Tele2 nooit last van gehad. Zijn er meer mensen die dit soort haperingen hebben? Het lijkt heel erg op de hier beschreven haperingen mbt televisie (voor mij reden geen tv bij Tweak te nemen ondanks de zeer goedkope prijs incl 'gratis' voetbal)
Bedoel je dat je een webstream beluisterd? Daar ga ik vanuit aangezien je het hebt over geen reden om tv te nemen bij Tweak

Zo ja, ik heb geen last van haperingen tijdens het luisteren van internetstreams via mijn receiver.
Dat is een Denon AVR-X2200W

Zelf heb ik geen tv van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Ja idd webstream. Kan ook toeval zijn geweest of aan de zender hebben gelegen maar mijn receiver bleef maar bufferen erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 20:39
Denk het ook dat het aan de webstream ligt. Was van de week in een vakantiehuisje. Waar de radio gestreamt werd.
Bij radio Veronica steeds bufferen. Kon zelf geen andere zender kiezen. Na klacht hebben ze Sky radio erop gezet. Geen problemen meer.

Edit typo

[ Voor 4% gewijzigd door TurboTon1973 op 19-03-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:36
el flaco schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:04:
Helaas heb ik met mijn Onkyo TX-NR828 daar ook regelmatig last van. Maar dat had ik ook toen ik bij Ziggo zat, dus dat is meer een slechte eigenschap van de onkyo denk ik.

Eens in de twee maanden moet ik hem zelf van spanning af halen om netwerk weer aan de gang te krijgen??

Ik heb het met tune-in maar ook favorieten (zelf url ingeven via webpagina). Oftewel, ligt niet aan de zender. Aspelen DLNA (zelfde netwerk) gaat feilloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb een pioneer maar daar nog nooit een probleem gehad met streamen van radiozenders gaat altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteren is de ZyXEL bij mij vervangen door de FritzBox. Nu heb ik hier nog één vraag over, specifiek over de VOIP instellingen van de FBox, en ik hoop dat er in dit topic iemand is die hier wat nuttigs over kan zeggen. :)

Ik heb twee Gigaset DECT handsets gekoppeld aan de FBox. En ik heb naast het ingestelde TweakVOIP account ook een VoipBuster account ingevoerd.

Bij de ZyXEL gebruikte ik een Gigaset N300A IP VOIP kastje en als ik uitgaand wilde bellen op één van mijn handsets kon ik kiezen of ik via Tweak of via VoipBuster wilde bellen. Dat wil ik dus ook bij de FBox!

Wat ik nu graag zou willen, maar nog niet heb kunnen vinden (of heeft de FritzBox die optie niet?), hoe ik in de FBox kan instellen dat ik op de handset kan kiezen via welk VOIP nummer ik uitgaand kan bellen.

Weet iemand hier of dit mogelijk is in te stellen op de FBox, en zo ja, hoe dit dan in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Staat er geen "Preselection"-kolom in je Telephone Numbers-overzicht?

Afbeeldingslocatie: https://content.screencast.com/users/nescafe2002/folders/Snagit/media/efd061dc-715d-49e1-9007-9c274dd3425c/03.21.2017-14.33.png

(volgens mij is het niet mogelijk om een keuze 'af te dwingen')

[ Voor 13% gewijzigd door nescafe op 21-03-2017 14:34 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zo'n Fritz!box hoor, ik heb een Zyxel. En ook al geen DECT telefoon. :)
Maar als ik zo die screenshot bekijk, is er bij Call Handling of het kopje DECT niet in te stellen wat je wilt?
Je zou toch denken dat zoiets wel in te stellen moet zijn....

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom wil je kiezen
Ik heb rules aangemaakt in de FB 06 nummers en 112 gaan via tweak rest van de "gratis" nummer via voipbuster dus ik maak de keuze in de router en ik heb in voipbuster hetzelfde uitgaande nummer als bij tweak nouja bijna tweak is 036xxxxxxx en voip is 0036xxxxxxx en dat werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Thanks voor je uitleg, binnenkort maar eens een nieuwe fiber scoren!
Barre73 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Even ter opheldering:
Verschil in kleur is niet gedaan om onderscheid te maken tussen rand- en andere apparatuur en of zoiets..Er zit een fysiek verschil in een blauwe en een groene. In een blauwe PC connector is de glasvezel recht afgesneden. In een groene APC connector is de vezel afgesneden met een hoek van 8 graden. Waarom die verschillen bestaan zal ik hier niet uiteenzetten maar het is zeker niet de bedoeling om een blauwe op een groene aan te sluiten. Als een aannemer van Reggefiber dit in een PoP doet is dat een doodzonde. En het gebeurt wel eens in het geval van materiaaltekort of zo....

Inderdaad is het zo dat er beschadiging aan de blauwe kan optreden. Zie onderstaand plaatje om dat te begrijpen. De punt van de groene komt tegen de blauwe aan. Daarnaast komen de vezeleinden niet recht voor elkaar te zitten en treedt er lichtverstrooing op. Dat kan wel degelijk fouten opleveren, maar vooral op hogere bandbreedtes. Wat bij Tweak dus wel kan gebeuren gezien hun 1Gbit abonnement.

Simpel advies: Niet doen en gewoon meteen de goede kabel kopen. Die kleuren zijn echt wel met een reden bedacht.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Volgende maand wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd in Almere, een collega wees me zojuist op het aantrekkelijke aanbod van 365/1000MB.

is het mogelijk om het geleverde modem in bridge modus te zetten zodat ik alles kan laten verlopen via een TimeCapsule?

Heb nu nog een 60/6 verbinding, dus de transitie is echt enorm.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Destianto schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:55:
Volgende maand wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd in Almere, een collega wees me zojuist op het aantrekkelijke aanbod van 365/1000MB.

is het mogelijk om het geleverde modem in bridge modus te zetten zodat ik alles kan laten verlopen via een TimeCapsule?

krijg je een zyxel:
in bridge modus niet maar wel een andere manier die heet concurrent wan dan blijft zowel de zyxel compleet online en jouw router krijgt dan ook zijn eigen externe ip zonder vlans te gebruiken

fritzbox :
nee maar je kan wel wan achter wan zitten
maar ik zou gewoon de fritz gaan gebruiken enige wat je zou kunnen gaan missen is time capsule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Destianto schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:55:

Je hoeft de Zyxel er niet per se tussen te zetten ;) https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

Binnen de minuut nadat de monteur/installateur weg was gebruikte ik mijn router-pc :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Je hoeft de Zyxel er niet per se tussen te zetten ;) https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

Binnen de minuut nadat de monteur/installateur weg was gebruikte ik mijn router-pc :)
Ik had deze optie niet aangeboden omdat volgens Google een vlan ondersteuning op de time capsule zit (behalve verstopt in de guest WiFi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr-D. schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Ik had deze optie niet aangeboden omdat volgens Google een vlan ondersteuning op de time capsule zit (behalve verstopt in de guest WiFi )
... ik denk dat je geen i.p.v. een bedoeld? :P
Maar daar kun je weer een slimme/managed switch voor gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Raven schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:04:
[...]
Niet als je ook TV wilt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextria
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-02-2023
Goedemorgen,

Misschien een vreemde vraag, maar kan iemand vertellen hoe de TV wordt aan gesloten?
Is dit een aparte LAN-kabel ? of kan dit op de zelfde kabel als het internet ?

Wij willen misschien overstappen naar Tweak Glasvezel, echter woon ik in een appartement waar de meterkast net buiten de voordeur zit.

Ik heb hier maar 1 ethernet kabel liggen, die naar woonkamer gaat.

Hoor het graag,

Groeten,

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Robbert,

Je hebt voor ieder apparaat een eigen kabel nodig. Dus voor iedere computer en voor iedere TV een kabel.

Nu kun je doormiddel van een switch van die ene kabel meerdere kabels maken, maar dan zou je voor TV een extra kabel nodig hebben. En eventueel een tweede switch als je meer TV's aan wilt sluiten.

Tweak heeft hierover een heldere blog geschreven: https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:04:
[...]

... ik denk dat je geen i.p.v. een bedoeld? :P
Hehe ja
Maar volgens zijn tekst had hij het alleen over zijn eigen router en niet een slimme switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Niet als je ook TV wilt.
Hmm hij/zij geeft aan 365 abbonoment en daar zit geen tv bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mr-D. schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Hehe ja
Maar volgens zijn tekst had hij het alleen over zijn eigen router en niet een slimme switch
Ja, maar als die geen VLAN ondersteund, kun je dat dus oplossen met een switch die dat wel doet ;) Zo heb ik het: De switch handelt het VLAN-gebeuren af, de router-pc (met te oude NICs voor VLAN) krijgt dan untagged pakketjes.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Ja, maar als die geen VLAN ondersteund, kun je dat dus oplossen met een switch die dat wel doet ;) Zo heb ik het: De switch handelt het VLAN-gebeuren af, de router-pc (met te oude NICs voor VLAN) krijgt dan untagged pakketjes.
Klopt helemaal maar dat was niet de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
Mijn ouders wonen in een glasvezelproject van gemeente de Wolden. Ze zijn hier al een aantal jaar aan het lobby'en om glasvezel te krijgen. De eerste gebieden zijn aangesloten.

Ze hebben nu Solcon VDSL + bellen (tv kijken doen ze via een schotel, mijn pa zweert erbij).
De providers waaruit gekozen kan worden zijn: Stipte, Fiber en Tweak.
Stipte is heel compleet, maar omdat ze geen tv hoeven valt deze eigenlijk al af. Het losse internet is gebaseerd op VDSL.

Eigenlijk is Tweak 1000 een mooie aanbieding. Ze zijn die snelheid nooit nodig, maar die is wel het goedkoopste:

Tweak 50 Mbit: 35 euro per maand
Tweak 1000 Mbit: 40 euro per maand
Tweak 1000 Mbit: 365 euro per jaar
Tweak 10Gbit: 95 euro per maand :9

De 365 euro per jaar geldt voor altijd?

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Aangezien mijn backup nas bij mijn ouders staat, is het mogelijk om een VPN tussen de backup nas en mijn nas thuis op te zetten zodat ik van daaruit ook bestanden kan versturen via mijn laptop thuis?
Ze willen hun telefoonnummer behouden, dit kan nu nog niet verhuisd worden omdat Tweak hier pas over een paar maand gaat leveren. Hoe gaat normaal gesproken de procedure? Wanneer glasvezel is opgeleverd zeggen ze hun VDS abonnement op en geven ze aan dat ze het nummer willen laten verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Andersom. Je vraagt Tweak aan met nummerbehoud zodat zij dat bij de huidige provider kunnen aanvragen.

Als je eerst je huidige opzegt en dan pas de nieuwe aanvraagt loop je de kans dat de portering mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Je kunt bij Tweak ook achteraf je nummer laten porteren.
Heb ik ook gedaan.
Na een half jaar ofzo was het toch handiger om mn Tele2 DSL-letje die alleen nog VoIP deed er uit te schoppen :P
Kwestie van een porteringsformuliertje aanvragen bij Tweak en terugsturen.
Netjes geporteerd, geen issues.
Dus hoeft niet, zoals bij nagenoeg elke andere provider, bij start van je abbo!!

Pagina: 1 ... 51 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.