Mijn ouders wonen in een glasvezelproject van gemeente de Wolden. Ze zijn hier al een aantal jaar aan het lobby'en om glasvezel te krijgen. De eerste gebieden zijn aangesloten.
Ze hebben nu Solcon VDSL + bellen (tv kijken doen ze via een schotel, mijn pa zweert erbij).
De providers waaruit gekozen kan worden zijn: Stipte, Fiber en Tweak.
Stipte is heel compleet, maar omdat ze geen tv hoeven valt deze eigenlijk al af. Het losse internet is gebaseerd op VDSL.
Eigenlijk is Tweak 1000 een mooie aanbieding. Ze zijn die snelheid nooit nodig, maar die is wel het goedkoopste:
Tweak 50 Mbit: 35 euro per maand
Tweak 1000 Mbit: 40 euro per maand
Tweak 1000 Mbit: 365 euro per jaar
Tweak 10Gbit: 95 euro per maand
De 365 euro per jaar geldt voor altijd?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Aangezien mijn backup nas bij mijn ouders staat, is het mogelijk om een VPN tussen de backup nas en mijn nas thuis op te zetten zodat ik van daaruit ook bestanden kan versturen via mijn laptop thuis?
Ze willen hun telefoonnummer behouden, dit kan nu nog niet verhuisd worden omdat Tweak hier pas over een paar maand gaat leveren. Hoe gaat normaal gesproken de procedure? Wanneer glasvezel is opgeleverd zeggen ze hun VDS abonnement op en geven ze aan dat ze het nummer willen laten verhuizen?