• Pim57
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:29
bbbrumbrum schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:41:
[...]

Hun laatste email is niet zo stellig als wat ze in de podcast zeiden:

[...]
Zolang er geen lijst is van toegestane laadpalen, voldoet elke doos die een laadpaal voorstelt.
Een type plaatje kun je zelf verzinnen, uitprinten en erop plakken.

Kia e-niro, smartEVSE, SolarEdge O/W 3/4 kW, Ferroli wpb 90 lt., Daikin 4kW monoblock, Victron MP2-5000 + 15 kWh, gasloos 2023

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:22
adjego schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:58:
[...]

Ik heb zo'n zelfde via marktplaats aangeschaft, en deze is ook uit 2022. Ik denk dat het gewoon oudere modellen zijn. Die in het bericht staan van tweakers zijn van 2024.

Op deze site is het gewoon dezelfde: https://www.eastrongroup....ion-ev-charger-meter.html
Heb via email contact opgenomen met Eastron, met de vraag of het een origineel product is en of ik het veilig kan gebruiken.

Initiele reactie:
About the meter SDM72D-M, I notied that it shall be produced in the year 2022, and already almost 3-4 years passed. but did you just purchased it?

May I know where did you purchase it and what time did you purchase it?

For Eastron energy meters, we do not suggest you buy M22 version but shall be M25 or M26 version at the current stage.
En in een vervolg email:
Thank you for your reply.

I believe it is important for us to track the platform and reseller as these meter where quarantined and should have been recycled . We had paid for these to be collected by a recycling company, with the strict instructions that they are not to be sold due to the expired warranty.

Kind regards
Verklaart mogelijk de lage prijs van die dingen.

• rene037
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

rene037

Homey, SmartEVSE, Sessy

Eigenlijk wordt er gevraagd waar ze nog verkocht worden, want ze mogen niet verkocht worden omdat ze betaald hebben om ze te laten vernietigen.... Dus je kunt ze een linkje sturen. Hij zal best werken als ik het goed begrijp...

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
rene037 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:56:
Eigenlijk wordt er gevraagd waar ze nog verkocht worden, want ze mogen niet verkocht worden omdat ze betaald hebben om ze te laten vernietigen.... Dus je kunt ze een linkje sturen. Hij zal best werken als ik het goed begrijp...
Ja zo lees ik het ook inderdaad. En het werkt hier ook al echt een hele tijd. Via marktplaats is er nooit echt iets van garantie dus dat neem ik al sinds ik hem heb gekocht voor lief.

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:41:
[...]

Hun laatste email is niet zo stellig als wat ze in de podcast zeiden:

[...]
Voor wat het waard is: Den Hartog heeft mijn SmartEVSE met Eastron MID meter in de laadpaal behuizing geaccepteerd.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ruud76 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:27:
[...]

Voor wat het waard is: Den Hartog heeft mijn SmartEVSE met Eastron MID meter in de laadpaal behuizing geaccepteerd.
Top. Hebben ze nog voorwaarden eraan verbonden, bijvoorbeeld dat het alleen voor 2026 is?

En hoe ga je de laadsessies dan aan ze rapporteren? Ik heb nog een SmartEVSE v2.1 van Stegen, die heeft geen verbindingen naar internet of api's.

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
rene037 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:56:
Ik lees dat Eastron deze partij "quarantained" heeft en iemand betaald heeft om ze te vernietigen/recylen.
Een normaal bedrijf doet dat alleen als er iets mis is met die batch, want het kost geld. Kennelijk waren ze niet meer verkoopbaar.

Persoonlijk zou ik op basis van dit bericht van Eastron het ding direct uit mijn meterkast schroeven.

Voor een paar tientjes lagere prijs ga je toch geen afgekeurd product gebruiken waar serieus stroom doorheen loopt 8)7 ? Je moet er niet aan denken dat er brand ontstaat en je huis affikt, maar hé, "wel een mooie deal op marktplaats gescoord" |:(

• rene037
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

rene037

Homey, SmartEVSE, Sessy

ocaj schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:36:
[...]

Ik lees dat Eastron deze partij "quarantained" heeft en iemand betaald heeft om ze te vernietigen/recylen.
Een normaal bedrijf doet dat alleen als er iets mis is met die batch, want het kost geld. Kennelijk waren ze niet meer verkoopbaar.

Persoonlijk zou ik op basis van dit bericht van Eastron het ding direct uit mijn meterkast schroeven.

Voor een paar tientjes lagere prijs ga je toch geen afgekeurd product gebruiken waar serieus stroom doorheen loopt 8)7 ? Je moet er niet aan denken dat er brand ontstaat en je huis affikt, maar hé, "wel een mooie deal op marktplaats gescoord" |:(
Ik denk dat ze dan wel stelliger gereageerd hadden. Je wilt als fabrikant niet dat er gevaarlijke producten in omloop zijn. Dit was gewoon overproductie. En die wil je niet in de markt. Veroudering van onderdelen (bijv condensatoren) gaat door en dat bekort de levensduur met de tijd die ze lagen te verstoffen.
Pagina: 1 ... 98 99 Laatste