• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
maarten_NL schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:51:
Laadloon.nl (luister de groene nerd podcast over ERE) accepteert zelfbouw wel. De wet zegt namelijk niks over zelfbouw of affabriek of zelfs na "integratie" van een kWh meter, de wet zegt wel iets over de plaatsing en het type kWh meter dus zolang je laadpaal met welke controller dan ook, daar aan voldoet kan je je aanmelden.
Hij noemde ook dat er twee mogelijkheden zijn:
1 paal met MID meter
2 Paal op een eigen allocatiepunt.

Bij optie 2 is geen MID benodigd omdat er geen andere verbruikers op zitten.

• Thepawn
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-02 22:12
maarten_NL schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:51:
Laadloon.nl (luister de groene nerd podcast over ERE) accepteert zelfbouw wel. De wet zegt namelijk niks over zelfbouw of affabriek of zelfs na "integratie" van een kWh meter, de wet zegt wel iets over de plaatsing en het type kWh meter dus zolang je laadpaal met welke controller dan ook, daar aan voldoet kan je je aanmelden.
En hoe zit het met de plaatsing van de meter?

6kWp PV, 15kWh Deye thuisaccu, EV, smartEVSE, Zonneplan, HA

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:43
Stefannn schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:00:
[...]

deze topic: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
Er zijn daar al 1 of 2 mensen die een smartEVSE hebben aangemeld en in afwachting zijn.
Je krijgt bij TAP blijkbaar geen feedback, ben er net achteraan gegaan en dit geeft de chat aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFkWZvi1EVxGK1bkcZcbT2f6SIU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ro8CzaVmaZQB6jszW92bncIe.png?f=user_large

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Dus ik moet maar afwachten of ik straks over ruim een jaar wat krijg uitbetaald of niet. Dat is niet echt heel handig.

All-electric.

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:55
RonJ schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:10:
Dus ik moet maar afwachten of ik straks over ruim een jaar wat krijg uitbetaald of niet. Dat is niet echt heel handig.
En anders meld je je bij een ander aan dus zorgen dat je bewijs van de geladen kWh hebt.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:55
Thepawn schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:18:
[...]

En hoe zit het met de plaatsing van de meter?
De MID meter moet dus in de laadpaal en er mag dus verder niks anders dan de stroom benodigd voor het laden door de kWh meter gaan.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste