• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik had al een tijdje last dat mijn telefoon regelmatig vast liep. Nadat ik deze week de update naar 8.0 had gedaan leek het opeens beter te gaan, maar helaas vanavond stond ineens het google logo vast in het beeld. Bootloop dus...

Nu heb ik mijn telefoon bij belsimpel vandaan, maar zit ik tegenwoordig in België. Iemand enig idee of ik via belsimpel de garantie moet regelen of dat dit via LG in België kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik heb de laatste tijd met regelmaat dat ik een zwart scherm heb en dan staat er bovenin memory error. Iemand dit al eens meegemaakt?
Factory reset heb ik nog niet uitgevoerd maar kan ik volgende week doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Hoi hoi. Ik zit op Nexus 5X met standaard launcher, release Android O maar sommige van mijn icoontjes doen gek. Zie screenshot. Iemand een idee hoe dit komt of hoe op te lossen? Heb dus géén pixel launcher.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cEauSQ/IMG_20170824_WA0004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Euhm ik zie niks geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
OK dus het is de bedoeling dat chrome en gmail een wit vlak erachter hebben? Is dat een designkeuze van google? Imho ziet het er niet uit.

Voorheen was gmail gewoon het gmail logo (dwz het envelopje) en chrome het chrome logo (de 'wereldbol' met google kleuren) geen vlakken erachter.

Weet iemand of en hoe ik dat uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59
Waffle schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:53:
Ik had al een tijdje last dat mijn telefoon regelmatig vast liep. Nadat ik deze week de update naar 8.0 had gedaan leek het opeens beter te gaan, maar helaas vanavond stond ineens het google logo vast in het beeld. Bootloop dus...

Nu heb ik mijn telefoon bij belsimpel vandaan, maar zit ik tegenwoordig in België. Iemand enig idee of ik via belsimpel de garantie moet regelen of dat dit via LG in België kan?
Garantie gaat altijd via de verkopende partij, officieel dan.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heeft er iemand ooit wel gewacht totdat de OTA naar de 5X kwam (in geval van bijvoorbeeld Nougat vorig jaar) en hoe lang zou dat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Tussen de 1-4 weken.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Ik zie 't, komt pas als je de apps update naar de nieuwste versie, en is vooralsnog alleen bij google apps bij mij (gmail, photos, chrome, youtube) maar maps en inbox bv nog niet...

Verwarrend en lelijk (vind ik)

- Update: pixel launcher gesideload... ziet er een stuk beter uit. Beter jammer van stock android.

[ Voor 19% gewijzigd door MTDjassen op 25-08-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 10:00
Ik was vorige week ontzettend enthousiast om te lezen dat Oreo naar de Nexus 5X zou komen en kon niet wachten om het erop te zetten. Maar helaas, afgelopen dinsdag kreeg ik de bootloop :(

Ben naar de KPN-winkel gegaan en vervolgens mijn toestel opgestuurd om te laten repareren. Iemand (positieve) ervaring met het repareren van de bootloop via KPN? Zo te zien wordt de reparatie door Teleplan uitgevoerd.. Ik ga er in ieder geval van uit dat ik hem 3 weken kwijt ben. Ik maak tot die tijd gebruik van een Nokia 3. Gelukkig zit daar stock Android op met de meest recente beveiligingspatch :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Mishatje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:52:
Ik was vorige week ontzettend enthousiast om te lezen dat Oreo naar de Nexus 5X zou komen en kon niet wachten om het erop te zetten. Maar helaas, afgelopen dinsdag kreeg ik de bootloop :(

Ben naar de KPN-winkel gegaan en vervolgens mijn toestel opgestuurd om te laten repareren. Iemand (positieve) ervaring met het repareren van de bootloop via KPN? Zo te zien wordt de reparatie door Teleplan uitgevoerd.. Ik ga er in ieder geval van uit dat ik hem 3 weken kwijt ben. Ik maak tot die tijd gebruik van een Nokia 3. Gelukkig zit daar stock Android op met de meest recente beveiligingspatch :) !
Ik heb die van mij nét opgehaald uit reparatie bij de KPN winkel. Gaat inderdaad via Teleplan. Heb hem 7/8 ingeleverd (vooruit, om 17:55), en hij is vandaag (25/8) binnengekomen. Ga maar uit van 2,5 à 3 weken dus inderdaad. Bij mij is er, onder garantie, een mobo swap uitgevoerd, dus ik ga ervan uit dat het probleem (voorlopig) is opgelost. Vooralsnog doet hij het in elk geval weer prima!

[ Voor 3% gewijzigd door Jorizzz op 25-08-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Zijn er mensen die na bootloop problemen dit nogmaals hebben gehad nadat hun mobo was omgewisseld?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:08
Sjeik schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:42:
Zijn er mensen die na bootloop problemen dit nogmaals hebben gehad nadat hun mobo was omgewisseld?
ik mag toch hopen dat ze ondertussen dat contactprobleem echt gefixt hebben en dat dat probleem niet meer in de nieuwe batch zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
commentator schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

ik mag toch hopen dat ze ondertussen dat contactprobleem echt gefixt hebben en dat dat probleem niet meer in de nieuwe batch zit
Ik hoop dat ook, maar was benieuwd of er hier mensen zijn die het tegendeel bewijzen.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Daantje20 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:16:
Heeft er iemand ooit wel gewacht totdat de OTA naar de 5X kwam (in geval van bijvoorbeeld Nougat vorig jaar) en hoe lang zou dat duren?
Hey Daantje,

Ja ik heb dat vorig jaar ook gedaan. Gewacht. Nu wacht ik weer. En ik moet zeggen: het duurt wel lang. Langer dan vorig jaar iig. Tot die tijd vrolijk Android 7.1.2, en die doet het best goed op mijn Nexus 5x. Ik vermoed omdat Oreo toch wat problemen geeft op de 5X dat het dit jaar iets langer duurt. Zoiets stond ook op Reddit las ik

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Draai nu bijna een week op Oreo, kan eigenlijk niks vinden waar ik 'ontevreden' over ben. Sterker nog, ik vind hem snappier draaien en de batterij lijkt ook langer mee te gaan met hetzelfde gebruik. Ik kom vanaf LineageOS (non-root) met stock kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:02
@Jazco2nd
Je kunt die running in the background notificatie ook uitzetten met Tasker
Zie: http://www.androidpolice....ations-root-not-required/

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Sjeik schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:42:
Toen ik die van mij terugkreeg heb ik eerst de security patches vanaf mei t/m augustus geïnstalleerd, die me aangeboden werden. Weet dus niet uit wat voor batch mijn mobo komt, en of het een betere is dan de oorspronkelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
iemand die mij kan helpen :

Mijn vriendin geeft al een dik jaar de 5x.
De laatste tijd had ze geregeld eens een freeze en soms moest ze herstarten soms kwam hij er na 30 sec terug door.
Nu waren we tot vandaag op reis en op de terug weg was het van dat.
Scherm ging niet meer aan en met herstart en dergelijk ook niet.

uiteindelijk met de power+volume down en dergelijke plots wat gekregen maar dit ziet er natuurlijk alles behalve goed uit.
https://imgur.com/a/jWERP

Het scherm werkt nog (denk ik) bv alarm gaat nog af, whatsapp herkent hij nog,...
Maar ik kan natuurlijk ook niet direct de data er nog afhalen. (natuurlijk wat foto's op reis getrokken :( )

Mensen die hier tips hebben om dit nog goed te krijgen of op zijn minst de data te recupereren?

ps. vorig jaar nog gekocht op redcoon... (mediamarkt neemt normaal garantie over, best via hen of rechtstreeks met LG?)

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49
Gisteren lekker bezig op mijn telefoon. Ik check flitsmeister want ik moest nog een stuk rijden. Ik wil mijn vriendin bellen, ik ga naar de telefoon app. Telefoon reageert bijzonder traag, blijft vast hangen en herstart.

Niks aan de hand zou je zeggen? Helaas kom ik in de gevreesde bootloop terecht. Ik gelijk googlen om te kijken hoe ik dit kan oplossen. Maar helaas het wipen van de cache mocht niet baten en zelfs een factory reset heeft niet geholpen.

Vanochtend opnieuw geprobeerd en de telefoon zegt zelfs het volgende:
"Your device has loaded a different operating system." (Yellow) https://support.google.com/nexus/answer/6185381?hl=en

Terwijl ik er niks heb opgezet.

Aangemeld bij belsimpel als RMA. En uiteraard moet ik de telefoon sturen naar Teleplan. De gruwel, mijn ervaringen met dit fantastisch bedrijf zijn alles behalve positief te noemen. Zie ook deze thread: Nexus 5x Garantie kwestie

Ik lees hier en op andere sites dat de bootloop vaak voorkomt maar wat ik frappant vind is dat veel mensen die de telefoon één jaar to anderhalf jaar geleden gekocht. Ik heb de telefoon namelijk ook vorig jaar in juli gekocht.

Waar ik weer bang voor ben is dat Teleplan de garantie gaat afwijzen omdat het IMEI nummer niet afgelezen kan worden.... en omdat ik nu weer een andere foutmelding krijg. Maar ja de lessen die ik geleerd heb uit de vorige garantie kwestie, waarbij ik de telefoon zes weken kwijt was, is als Teleplan de garantie afwijst dat ik daar niks mee te maken heb.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Mijn Nexus is vorige maand ook in bootloop terechtgekomen (aankoop juni 2016). Halsoverkop een ander toestelletje gekocht (Moto G5, in afwachting van een flagship van ander merk later dit jaar) en de Nexus teruggebracht naar MediaMarkt.
Na een maand niks gehoord te hebben kreeg ik afgelopen maandag een mail van MediaMarkt dat de normale termijn voor reparatie verstreken is en dat ze vonden dat ik me bij de servicedesk kon melden voor geld retour of vervangend product.

Blij om te zien dat ze gewoon 100% van mijn aankoopbedrag terug hebben gegeven zonder morren.
Vervelend van het toestel, maar deze service bevalt me wel en had niet verwacht alles terug te krijgen.

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Heb Oreo update op mijn 5x staan (via beta programma), echter mis functionaliteit? Geen mogelijkheid bv tot aanpassen vorm iconen, geen mogelijkheid tot auto fill, settings menu zijn de knoppen\titels in oude aqua kleuren ipv lichtblauw. Hoe kan dit nou? Is wel de officiële final build...

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:37
Woensdag 9 augustus mijn trouwe Nexus helaas moeten inleveren bij KPN nadat deze enkele dagen hiervoor (op vakantie, wat een timing...) in een bootloop kwam. Vandaag, om kwart voor 9 's avonds stond ik in de winkel om hem op te pikken. Batterij was leeg, dus niet goed kunnen testen, dus ik naar huis.

...15 minuten later hang ik met KPN aan de lijn omdat hij bij het invoeren van mijn email bij de first-use setup crashte en weer in een boot loop terecht kwam. Hebben ze er überhaupt iets mee gedaan, of heeft mijn toestel gewoon een heerlijke vakantie van meer dan drie weken gehad...? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Kakaisan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:34:
Woensdag 9 augustus mijn trouwe Nexus helaas moeten inleveren bij KPN nadat deze enkele dagen hiervoor (op vakantie, wat een timing...) in een bootloop kwam. Vandaag, om kwart voor 9 's avonds stond ik in de winkel om hem op te pikken. Batterij was leeg, dus niet goed kunnen testen, dus ik naar huis.

...15 minuten later hang ik met KPN aan de lijn omdat hij bij het invoeren van mijn email bij de first-use setup crashte en weer in een boot loop terecht kwam. Hebben ze er überhaupt iets mee gedaan, of heeft mijn toestel gewoon een heerlijke vakantie van meer dan drie weken gehad...? 8)7 |:(
Heeft KPN de telefoon gestuurd naar Teleplan? Daar krijg je als het goed is een rapportje van. Kan je direct zien of er iets mee gedaan is.
Repi3 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:48:
iemand die mij kan helpen :

Mijn vriendin geeft al een dik jaar de 5x.
De laatste tijd had ze geregeld eens een freeze en soms moest ze herstarten soms kwam hij er na 30 sec terug door.
Nu waren we tot vandaag op reis en op de terug weg was het van dat.
Scherm ging niet meer aan en met herstart en dergelijk ook niet.

uiteindelijk met de power+volume down en dergelijke plots wat gekregen maar dit ziet er natuurlijk alles behalve goed uit.
https://imgur.com/a/jWERP

Het scherm werkt nog (denk ik) bv alarm gaat nog af, whatsapp herkent hij nog,...
Maar ik kan natuurlijk ook niet direct de data er nog afhalen. (natuurlijk wat foto's op reis getrokken :( )

Mensen die hier tips hebben om dit nog goed te krijgen of op zijn minst de data te recupereren?

ps. vorig jaar nog gekocht op redcoon... (mediamarkt neemt normaal garantie over, best via hen of rechtstreeks met LG?)
Zelfde probleem gehad een jaar geleden. Advies is hier met Mediamarkt de garantie laten afhandelen niet rechtstreeks met LG.

Zij sturen de telefoon toch op naar Teleplan. Die wijst je garantie claim af, want IMEI nummer niet kunnen aflezen. En dan mag je gaan steggelen met MM over je claim.

Jij hebt recht op garantie bij MM en niet bij Teleplan.

[ Voor 44% gewijzigd door mhindrik op 01-09-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een aantal berichten over het kopen van een nieuwe accu verplaatst naar: [LG Nexus 5X] Accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
mhindrik schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:44:
[...]
Zelfde probleem gehad een jaar geleden. Advies is hier met Mediamarkt de garantie laten afhandelen niet rechtstreeks met LG.

Zij sturen de telefoon toch op naar Teleplan. Die wijst je garantie claim af, want IMEI nummer niet kunnen aflezen. En dan mag je gaan steggelen met MM over je claim.

Jij hebt recht op garantie bij MM en niet bij Teleplan.
Deze is nog aangekocht bij redcoon.be (ik ben belg) maar er zit inderdaad nog garantie op EN MM neemt alles over van redcoon...
Natuurlijk een extra partij maar die is gisteren opgestuurd en is onderweg naar MM of herstel service.

Ik had inderdaad al gelezen op internet dat er zoiets was, ik had gehoopt nog een backup te kunnen nemen maar dat zat er niet meer in. (gelukkig staat 90% gesyncd met de cloud)

Zodra ik meer weet, laat ik het weten, maar garantie is garantie !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een jaartje mijn Nexus 5x maar ik begin nu een paar problemen te krijgen. Als eerste gaat m'n accu ontzettend snel leeg en als ik naar mijn accu verbruik kijk zie ik maar 30%? Ook doet m'n headphone jack het niet al te best meer. (Pauzeren, switchen naar Google listening, volume ongevraagd aanpassen etc.) En ik kan geen Oreo installeren? Of kan die ook nog later komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Laatst online: 13:01
El Reino schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:44:
Heb Oreo update op mijn 5x staan (via beta programma), echter mis functionaliteit? Geen mogelijkheid bv tot aanpassen vorm iconen, geen mogelijkheid tot auto fill, settings menu zijn de knoppen\titels in oude aqua kleuren ipv lichtblauw. Hoe kan dit nou? Is wel de officiële final build...
Ik heb ook Oreo via het Beta programma geinstalleerd.

* Aanpassen van de vorm van iconen kan pas als je de Pixel Launcher hebt geinstalleerd. Die kun je sideloaden (https://github.com/amirzaidi/Launcher3/releases).

* Autofill: Settings > System > Languages & input > Advanced > Autofill service op 'Autofill with Google' zetten. (Of het werkt weet ik niet, nog niet geprobeerd).

* Settings is bij mij wel in de nieuwe indeling/layout, maar de kleur is idd nog aqua ipv blauw. Heb er zelf niet zo'n probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vandaag mijn Nexus laten vallen, helaas voor het eerst plat op het scherm. Omdat mozaïek wat vervelend swiped maar eens gezocht hoe je een scherm moet vervangen.

Nou da's nog best wat gekloot met voorzichtig lijm lostrekken en van alles zacht föhnen. Toch maar op zoek naar een redelijke repateur denk ik. :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
Mijn vriendin heeft de laatste dagen WIFI problemen met haar 5X. Ze wordt met onregelmatige tussenpozen (maar wel om de haverklap) van de router gegooid (Fritzbox 7360 van XS4All). Soms maakt de telefoon zelf weer verbinding maar regelmatig moet ze via instellingen onze router selecteren om weer verbinding te krijgen. Met geen enkel ander apparaat (laptop, Ipad, Samsung GSM) last van. Ze dacht wel recent een systeemupdate te hebben gehad, maar ze was hier niet helemaal zeker van. Ik heb de Android versie gecheckt, die is nog 7.1.2 en de beveiligingsupdate is van 5 augustus. Ik vermoed dus dat de laatste updates alleen om geïnstalleerde apps ging. Router en telefoon meerdere malen opnieuw gestart, zonder resultaat. Zijn er mensen bekend met zulke problemen? Moet ik vrezen voor hardware, of zou een factory reset soelaas kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
Krullebol.nl schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:25:
Mijn Nexus is vorige maand ook in bootloop terechtgekomen (aankoop juni 2016). Halsoverkop een ander toestelletje gekocht (Moto G5, in afwachting van een flagship van ander merk later dit jaar) en de Nexus teruggebracht naar MediaMarkt.
Na een maand niks gehoord te hebben kreeg ik afgelopen maandag een mail van MediaMarkt dat de normale termijn voor reparatie verstreken is en dat ze vonden dat ik me bij de servicedesk kon melden voor geld retour of vervangend product.

Blij om te zien dat ze gewoon 100% van mijn aankoopbedrag terug hebben gegeven zonder morren.
Vervelend van het toestel, maar deze service bevalt me wel en had niet verwacht alles terug te krijgen.
Woensdag is mijn oude Nexus 5X in een bootloop belandt. Na een kleine opleving kon ik nog Oreo sideloaden want mogelijk was daar de bootloop mee verholpen. Vergeefse hoop; een uur later na installatie van Oreo kwam de bootloop terug, en ditmaal terminaal. Ik heb de Nexus langzaam laten sterven in een oneindige opstartprocedure waarna het scherm voor eeuwig op zwart bleef. De garantie was net twee maanden voorbij helaas.

Ik heb via mijn collega een opgeknapte Nexus 5X kunnen kopen. De 32Gig versie dit keer. Betreffende Nexus 5x had al ooit een bootloop gehad én een kapotte 4G antenne. Daarvoor was de Nexus al twee keer gerepareerd geweest. Ik durf de gok dan wel aan. Terug naar fabrieksinstellingen en gelijk Oreo erop. Want 1 ding is mij wel duidelijk: wil je een beetje goeie phone, zonder bloatwear en stock android; dan is er voor die prijs niet veel anders te krijgen dan een Nexus 5X.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
drogeworst schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:59:
[...]

Woensdag is mijn oude Nexus 5X in een bootloop belandt. Na een kleine opleving kon ik nog Oreo sideloaden want mogelijk was daar de bootloop mee verholpen. Vergeefse hoop; een uur later na installatie van Oreo kwam de bootloop terug, en ditmaal terminaal. Ik heb de Nexus langzaam laten sterven in een oneindige opstartprocedure waarna het scherm voor eeuwig op zwart bleef. De garantie was net twee maanden voorbij helaas.

Ik heb via mijn collega een opgeknapte Nexus 5X kunnen kopen. De 32Gig versie dit keer. Betreffende Nexus 5x had al ooit een bootloop gehad én een kapotte 4G antenne. Daarvoor was de Nexus al twee keer gerepareerd geweest. Ik durf de gok dan wel aan. Terug naar fabrieksinstellingen en gelijk Oreo erop. Want 1 ding is mij wel duidelijk: wil je een beetje goeie phone, zonder bloatwear en stock android; dan is er voor die prijs niet veel anders te krijgen dan een Nexus 5X.
Heb je hiermee niet alsnog recht op garantie? Mijn toestel was ook ouder dan een jaar (juni 2016 gekocht), maar niemand deed moeilijk. Bootloop is iets waar je niets aan kan doen en het product is gewoon niet deugdelijk.

Ik heb zelf een Moto G5 gekocht, is ook grotendeels stock Android en het is nog een redelijk snel toestel. Alleen de camera bevalt me minder, maar dat mag de pret niet drukken voor < € 200,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
De Nexus 5x van mijn vrouw was dus ook slachtoffer van de bootloop. Reparatie duurde te lang dus geld terug gevraagd en gekregen (volledige aankoopbedrag). Vervolgens met een actie 200 euro bijgelegd en een S8+ gekocht. Die Nexus heeft zijn geld in ieder geval opgebracht in die 18 maanden dat ze hem heeft gehad.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

drogeworst schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:59:
Want 1 ding is mij wel duidelijk: wil je een beetje goeie phone, zonder bloatwear en stock android; dan is er voor die prijs niet veel anders te krijgen dan een Nexus 5X.
Precies dit. Zo jammer eigenlijk.
Ik zou niet weten wat ik moet als de 5X geen optie meer was. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan zou het waarschijnlijk Motorola of Nokia worden, maar van de laatste is nog niet echt bekend hoe hun update policy is. Bij Motorola is het update beleid magertjes, maar daar is voor de meeste modellen al een Lineage OS voor beschikbaar

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Tot nu toe zijn bij Nokia steeds de updates in dezelfde maand uitgekomen als de Google-updates (maar resultaten behaald in het verleden bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
Krullebol.nl schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:12:
[...]

Heb je hiermee niet alsnog recht op garantie? Mijn toestel was ook ouder dan een jaar (juni 2016 gekocht), maar niemand deed moeilijk. Bootloop is iets waar je niets aan kan doen en het product is gewoon niet deugdelijk.

Ik heb zelf een Moto G5 gekocht, is ook grotendeels stock Android en het is nog een redelijk snel toestel. Alleen de camera bevalt me minder, maar dat mag de pret niet drukken voor < € 200,-
Ik heb helaas geen garantie meer :( En met dat toestel van mijn collega wat ik nu gebruik ben ik blij. Een werkende Nexus 5X met Oreo is wel een super telefoon om te hebben _/-\o_

Ik hoop dat jouw G5 net zo goed bevalt. Hoewel. Bootloops komen bij elk toestel voor, elk merk en elk type. Het kan iedereen dus overkomen. Een klein beetje geluk moet je hebben

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
drogeworst schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:58:
[...]

Ik heb helaas geen garantie meer :( En met dat toestel van mijn collega wat ik nu gebruik ben ik blij. Een werkende Nexus 5X met Oreo is wel een super telefoon om te hebben _/-\o_

Ik hoop dat jouw G5 net zo goed bevalt. Hoewel. Bootloops komen bij elk toestel voor, elk merk en elk type. Het kan iedereen dus overkomen. Een klein beetje geluk moet je hebben
Maar een niet-LG toestel gebruiken helpt wel hoor :P

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Gonadan schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:37:
Vandaag mijn Nexus laten vallen, helaas voor het eerst plat op het scherm. Omdat mozaïek wat vervelend swiped maar eens gezocht hoe je een scherm moet vervangen.

Nou da's nog best wat gekloot met voorzichtig lijm lostrekken en van alles zacht föhnen. Toch maar op zoek naar een redelijke repateur denk ik. :X
Dat hele föhn verhaal is alleen van toepassing als je de digitizer apart wilt vervangen. Een compleet nieuw scherm is gewoon 'bolt on' en is trouwens ook wat een raparateur zou doen.

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
drogeworst schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:58:
[...]

Ik heb helaas geen garantie meer :(
Nexus 5X
Verkrijgbaar sinds: 13 oktober 2015.

Volgens mij is er in Nederland nog geen enkele 5x zonder garantie.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

S0epkip schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:27:
Dat hele föhn verhaal is alleen van toepassing als je de digitizer apart wilt vervangen. Een compleet nieuw scherm is gewoon 'bolt on' en is trouwens ook wat een raparateur zou doen.
Ik ga inderdaad niet alleen het glas vervangen, gewoon het hele scherm. Goed dat je het zegt, een andere filmpjes zoeken.
Als ik de verzekering niet zo ver kan krijgen om het te betalen dan kan ik het wellicht zelf nog doen. Voor een aantal tientjes heb je al zo'n origineel scherm.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Gonadan schreef op zondag 3 september 2017 @ 01:10:
[...]

Ik ga inderdaad niet alleen het glas vervangen, gewoon het hele scherm. Goed dat je het zegt, een andere filmpjes zoeken.
Als ik de verzekering niet zo ver kan krijgen om het te betalen dan kan ik het wellicht zelf nog doen. Voor een aantal tientjes heb je al zo'n origineel scherm.
Zoiezo zou ik dit soort relatief kleine schades niet claimen bij een inboedelverzekering, want die gaan moeilijk doen na een aantal claims. Bewaar dat dan voor de macbook waar je op gaat zitten, ofzo. Maar mocht je een toestelverzekering hebben zou ik het zeker proberen ja.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toestel verzekeringen doe ik niet aan. Maar in de acht jaar dat ik mijn huidige inboedelverzekering heb hebben we nog nooit iets geclaimd, dus ik dacht dat ik het nu wel eens kon proberen.
Toch heb je ergens wel gelijk, we hebben tegenwoordig een kleine dus wie weet wat er nog geclaimd moet gaan worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
Gonadan schreef op zondag 3 september 2017 @ 01:10:
[...]

Ik kreeg het scherm niet van mijn Nexus 5X af geföhned. Hopeloos. Waarmee de opmerking van soepkip ook beantwoord is. Mijn scherm had zoveel barsten dat iemand die braille kan lezen, er een goed boek in had kunnen lezen. Naast de sloop-sporen om het toestel open te wrikken natuurlijk.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

drogeworst schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:18:
Ik kreeg het scherm niet van mijn Nexus 5X af geföhned. Hopeloos. Waarmee de opmerking van soepkip ook beantwoord is. Mijn scherm had zoveel barsten dat iemand die braille kan lezen, er een goed boek in had kunnen lezen. Naast de sloop-sporen om het toestel open te wrikken natuurlijk.
Bedoel je dan dat jij probeerde alleen het glas te vervangen? En dat je het allemaal minder gesloopt had als je het complete scherm ineens had gedaan?

Ik zie overigens meerdere handleidingen voor het vervangen van scherm en digitiser ineen, maar ook die zijn nog aardig kloten met een föhn en zuignappen als ik het zo zie.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 03-09-2017 14:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
Gonadan schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:39:
[...]

Bedoel je dan dat jij probeerde alleen het glas te vervangen? En dat je het allemaal minder gesloopt had als je het complete scherm ineens had gedaan?

Ik zie overigens meerdere handleidingen voor het vervangen van scherm en digitiser ineen, maar ook die zijn nog aardig kloten met een föhn en zuignappen als ik het zo zie.
Glasplaat uit het frame lukte niet eens. Ik was echt goed voorbereid, maar wat ik ook deed er zat geen beweging in. Vloeiend en rukkend boven mijn mobiel. Lief praten hielp ook niet. Bestraffend toespreken ook niet. Dus ik miste de handigheid. Hopelijk heb jij die wel. Terwijl ik meerdere andere mobieltjes eenvoudig heb kunnen repareren. De Nexus 5X dus helaas niet...

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Weet iemand wat de bootloop probleem veroorzaakt?

Wat ik gevonden heb op internet is behoorlijk uiteenlopend:
  • Meeste zeggen software corruptie door de updates.
  • Maar ook kapotte a57 kernen, of fout op de printplaat of dat de CPU klein beetje is losgekomen van de printplaat.
Zie ook dit stuk:

Wikipedia: LG smartphone bootloop issues

Mooie er van is dat LG het volledige bedrag vergoed ook buiten de garantieperiode!!! Dus als je geen garantie meer hebt, direct opsturen naar LG vanwege de class action lawsuit. Dit probleem wordt veroorzaakt door een productiefout.

Dus mijn opgestuurde LG kan waarschijnlijk niet gerepareerd worden omdat het betekend dat de hele printplaat plus CPU vervangen moet worden en volgens mij zijn die kosten hoger dan het volledige bedrag terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Soldeerwerk van RAM/CPU ?! op het moederbord is niet goed. Na veel warm-koud cycli laat het los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
mhindrik schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:43:
Weet iemand wat de bootloop probleem veroorzaakt?

Wat ik gevonden heb op internet is behoorlijk uiteenlopend:
  • Meeste zeggen software corruptie door de updates.
  • Maar ook kapotte a57 kernen, of fout op de printplaat of dat de CPU klein beetje is losgekomen van de printplaat.
Zie ook dit stuk:

Wikipedia: LG smartphone bootloop issues

Mooie er van is dat LG het volledige bedrag vergoed ook buiten de garantieperiode!!! Dus als je geen garantie meer hebt, direct opsturen naar LG vanwege de class action lawsuit. Dit probleem wordt veroorzaakt door een productiefout.

Dus mijn opgestuurde LG kan waarschijnlijk niet gerepareerd worden omdat het betekend dat de hele printplaat plus CPU vervangen moet worden en volgens mij zijn die kosten hoger dan het volledige bedrag terug te geven.
Geldt de uitslag van een class action buiten de USA dan? Ben erg benieuwd of je als Nederlandse gebruiker ook een vergoeding krijgt, heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Kassad schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:42:
[...]

Geldt de uitslag van een class action buiten de USA dan? Ben erg benieuwd of je als Nederlandse gebruiker ook een vergoeding krijgt, heb je dit al geprobeerd?
Wat ik gevonden heb op reddit is dat meerdere Europese gebruikers, waaronder Nederlandse gebruikers, een refurbished model, aankoop bedrag of hun eigen telefoon gerepareerd terug kregen.

Maar goed mijn ervaring kan ik nog niet delen omdat de telefoon nu bij Teleplan ligt.

Mijn verwachting zal zijn de garantieclaim wordt afgewezen door Teleplan omdat zij het IMEI nummer niet kunnen aflezen ondanks dat ik de originele doos heb toegestuurd.

Vanuit hun kant begrijp ik het wel, want wie zegt dat de telefoon in de doos daadwerkelijk die telefoon is bij dat IMEI nummer. Maar ik claim geen garantie bij Teleplan, maar bij belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
S0epkip schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:29:
[...]

Nexus 5X
Verkrijgbaar sinds: 13 oktober 2015.

Volgens mij is er in Nederland nog geen enkele 5x zonder garantie.
Dat was ook mijn gedachte inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
mhindrik schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:55:
[...]

Wat ik gevonden heb op reddit is dat meerdere Europese gebruikers, waaronder Nederlandse gebruikers, een refurbished model, aankoop bedrag of hun eigen telefoon gerepareerd terug kregen.

Maar goed mijn ervaring kan ik nog niet delen omdat de telefoon nu bij Teleplan ligt.

Mijn verwachting zal zijn de garantieclaim wordt afgewezen door Teleplan omdat zij het IMEI nummer niet kunnen aflezen ondanks dat ik de originele doos heb toegestuurd.

Vanuit hun kant begrijp ik het wel, want wie zegt dat de telefoon in de doos daadwerkelijk die telefoon is bij dat IMEI nummer. Maar ik claim geen garantie bij Teleplan, maar bij belsimpel.
Keep us posted! Ik heb een 5X die nu dik een jaar oud is dus ik verwacht elk moment een bootloop probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranc
  • Laatst online: 18-09 16:09
Tinuz___ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:19:
Mijn vriendin heeft de laatste dagen WIFI problemen met haar 5X. Ze wordt met onregelmatige tussenpozen (maar wel om de haverklap) van de router gegooid (Fritzbox 7360 van XS4All). Soms maakt de telefoon zelf weer verbinding maar regelmatig moet ze via instellingen onze router selecteren om weer verbinding te krijgen. Met geen enkel ander apparaat (laptop, Ipad, Samsung GSM) last van. Ze dacht wel recent een systeemupdate te hebben gehad, maar ze was hier niet helemaal zeker van. Ik heb de Android versie gecheckt, die is nog 7.1.2 en de beveiligingsupdate is van 5 augustus. Ik vermoed dus dat de laatste updates alleen om geïnstalleerde apps ging. Router en telefoon meerdere malen opnieuw gestart, zonder resultaat. Zijn er mensen bekend met zulke problemen? Moet ik vrezen voor hardware, of zou een factory reset soelaas kunnen bieden?
Elke keer als mijn Nexus5X een update krijgt heb ik hetzelfde probleem (geen verbinding met WiFi meer), maar zodra ik mijn Fritzbox (van XS4all) reboot is het probleem opgelost... Ik heb dan wel de FRITZ!Box 7490...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Nee, hier totaal geen issues met de FB7490 icm N5X (5Ghz).

Ook nog steeds geen bootloop problematieken.
Nexus 5X nu meer dan 1,5 jaar in bezit.
Ranc schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:26:
[...]

Elke keer als mijn Nexus5X een update krijgt heb ik hetzelfde probleem (geen verbinding met WiFi meer), maar zodra ik mijn Fritzbox (van XS4all) reboot is het probleem opgelost... Ik heb dan wel de FRITZ!Box 7490...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Sinds gisteren heeft mijn vrouw ook het beruchte bootloop probleem met haar 5x.

Voordat hij opgestuurd wordt, een klein vraagje:
Toestel valt binnen de garantie termijn, echter is het glas/ beeldscherm een keer vervangen door zo'n telecom-repair winkel. Gaat dit problemen opleveren als ik garantie claim (Mobiel.nl in mijn geval)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:59
Purehz schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:17:
Sinds gisteren heeft mijn vrouw ook het beruchte bootloop probleem met haar 5x.

Voordat hij opgestuurd wordt, een klein vraagje:
Toestel valt binnen de garantie termijn, echter is het glas/ beeldscherm een keer vervangen door zo'n telecom-repair winkel. Gaat dit problemen opleveren als ik garantie claim (Mobiel.nl in mijn geval)?
Die kans is zeker aanwezig als ze dat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Wellicht dat je je erop kan beroepen dat de bootloop een bekende fabricagefout is die niks met het scherm te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ik had zelf de batterij vervangen (ok, dat is een stuk kleinere ingreep) maar niets over gehoord bij retour voor bootloop.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Thanks voor de reacties, van de week maar eens opsturen en dan zien we het wel.

Gelukkig nog een reserve telefoon liggen, dus haast qua reparatie is er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kassad schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:13:
[...]

Keep us posted! Ik heb een 5X die nu dik een jaar oud is dus ik verwacht elk moment een bootloop probleem :+
Die heb ik vaker gelezen, is het gegarandeerd dat je bootloop krijgt dan?

Zelf heb ik er nog geen last van *klopt af* maar het kan wel van invloed zijn op mijn beslissingen tot scherm repareren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Gonadan schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:37:
[...]

Zelf heb ik er nog geen last van *klopt af* maar het kan wel van invloed zijn op mijn beslissingen tot scherm repareren.
Nee zeker geen garantie, ik zou eigenlijk niet weten wat het percentage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Gonadan schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:37:
[...]

Zeker geen garantie dat het gebeurt inderdaad, maar het komt bij dit toestel erg vaak voor. Er is ook vrij veel over te vinden op het internet. Dit topic staat er ook vrij vol mee..

[ Voor 4% gewijzigd door Krullebol.nl op 05-09-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Op internet is vrij veel te vinden, maar je vindt wat je zoekt, dus heb ik niets concreets. Veel geschreeuw hoe slecht het allemaal is en geroep dat je gegarandeerd de pineut bent.
Helaas krijg je op die manier een slecht beeld van hoe erg het daadwerkelijk is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:42:
Op internet is vrij veel te vinden, maar je vindt wat je zoekt, dus heb ik niets concreets. Veel geschreeuw hoe slecht het allemaal is en geroep dat je gegarandeerd de pineut bent.
Helaas krijg je op die manier een slecht beeld van hoe erg het daadwerkelijk is.
De enige die dat weet is de fabrikant, en die zal dit niet delen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:58
Na 1 jaar en 10 maanden gebruik nog geen bootloop.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:45
Raymond P schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:08:
Na 1 jaar en 10 maanden gebruik nog geen bootloop.
Ja fijn als nu ook nog iedereen die géén bootloop heeft dit komt melden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07
ASW1 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:17:
[...]

Ja fijn als nu ook nog iedereen die géén bootloop heeft dit komt melden in dit topic.
Niks mis mee toch? Sterker: de laatste maanden zijn 90% van de posts van mensen die in de bootloop komen met alle bijbehorende problemen. Om een reëel beeld te krijgen kan het geen kwaad om ook te laten weten als je die problemen niet hebt.

Mijn N5X heb ik sinds maart 2016 zonder problemen. Hij is inmiddels wel gedegradeerd tot reserve toestel. Heb nu naar volle tevredenheid een Xiaomi Mi6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:58
Exact de reden waarom ik post.

Ik kan wel gaan zeuren over de degradatie van de accu...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
ErikFeen schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:35:
[...]

Niks mis mee toch? Sterker: de laatste maanden zijn 90% van de posts van mensen die in de bootloop komen met alle bijbehorende problemen. Om een reëel beeld te krijgen kan het geen kwaad om ook te laten weten als je die problemen niet hebt.

Mijn N5X heb ik sinds maart 2016 zonder problemen. Hij is inmiddels wel gedegradeerd tot reserve toestel. Heb nu naar volle tevredenheid een Xiaomi Mi6.
* Lrrr meldt zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bugs3 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:35:
[...]

Januari 2016 en still running.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_buk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 11:18
November 2015, geen problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Om het topic niet al te veel te vervuilen. :P

Poll: Heb jij bootloopherrie gehad?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399300&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Poll is op zich goed, maar dan mis je nuance: ik heb vorig jaar 2 maanden na aanschaf bootloop gekregen, daarna nieuwe 5X gekocht, welke nu alweer 1,5 jaar goed werkt. Wat moet ik invullen?

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 06-09-2017 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jelmervos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:23:
Poll is op zich goed, maar dan mis je nuance: ik heb vorig jaar 2 maanden na aanschaf bootloop gekregen, daarna nieuwe 5X gekocht, welke nu alweer 1,5 jaar goed werkt. Wat moet ik invullen?
Als we de time at risk en de incidenten zouden weten, kunnen we een survivalanalyse doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja en dan? Ik neem aan dat de meeste mensen maar 1 toestel hebben, die gaat ja of nee kapot, niet 37 of 18% kapot. Ik vind het zonde om het 5X topic hier mee kapot te gaan spammen, maak er dan een eigen topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jelmervos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:23:
Ja, want je hebt problemen gehad.

Als je per se ook 'Nee' wilt invullen kan dat ook via je mobiel toch? Gewoon ander netwerk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

-

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:18:
Ik had niks moeten zeggen want die van mij is nu aan het bootloopen :(
Wat een toeval, die van mij ook een paar minuten geleden.

• Gonadan

Gonadan

_O-

Oh, eigenlijk niet grappig. :$

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ASW1
Met die poll wordt het ook niks zo.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ASW1 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:04:
Ja en dan? Ik neem aan dat de meeste mensen maar 1 toestel hebben, die gaat ja of nee kapot, niet 37 of 18% kapot. Ik vind het zonde om het 5X topic hier mee kapot te gaan spammen, maak er dan een eigen topic voor.
Je zou het uitvalsrisico (evt verdeling over de tijd) kunnen bepalen van een Nexus 5X, op zich zou ik dat best een interessant gegeven vinden, maar misschien inderdaad eerder iets voor een ander topic.

Ik heb overigens gegevens van twee 5X en, een nieuwe gekregen na een bootloop (ik meen na ~11 maanden), de andere doet het vooralsnog alweer enkele maanden prima.

• ASW1
Je komt toch niet aan een representatieve steekproef over de totale populatie 5X'en dus er valt niets uit te destilleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ASW1 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:18:
Je komt toch niet aan een representatieve steekproef over de totale populatie 5X'en dus er valt niets uit te destilleren.
Ik denk ook niet dat de in dit forum aanwezigen/mensen die hier ervaringen posten een representatieve groep vormen, vermoedelijk zijn mensen met problemen wat oververtegenwoordigd.

• ASW1
Ongetwijfeld is die groep flink oververtegenwoordigd, en de mate van oververtegenwoordiging is met geen mogelijkheid vast te stellen. Allemaal volstrekt zinloos dus.

• RohanKishibe
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Ook hier heet bootloopprobleem, en ik ben momenteel ten einde raad.

Begin augustus heb ik hem opgestuurd via de verkoper naar Dr. Mobile (Dynafix). Met de track & trace zag ik dat de reparatie was afgebroken op 22 augustus. Met de klantenservice van Dynafix contact gehad en het toestel zou dus worden gecrediteerd. Dynafix verwees me door naar LG voor verdere informatie en LG verwijst me naar Dynafix. Nu al meer dan een maand voorbij en er is nog niks gebeurd. Contact met beide partijen is waardeloos. De verkoper had geen bewijs/bevestiging van de creditering en kon dus nog geen geld teruggeven. Heb ondertussen maar een nieuwe mobiel aangeschaft maar ben ten einde raad wat ik hier moet doen... Iemand hier ervaring mee?

• S0epkip
Hoe kom ik van die lelijke lelijke witte achtergrond rond icoontjes af op Oreo? :(

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RohanKishibe schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:59:

Begin augustus heb ik hem opgestuurd via de verkoper naar Dr. Mobile (Dynafix). Met de track & trace zag ik dat de reparatie was afgebroken op 22 augustus. Met de klantenservice van Dynafix contact gehad en het toestel zou dus worden gecrediteerd. Dynafix verwees me door naar LG voor verdere informatie en LG verwijst me naar Dynafix. Nu al meer dan een maand voorbij en er is nog niks gebeurd. Contact met beide partijen is waardeloos. De verkoper had geen bewijs/bevestiging van de creditering en kon dus nog geen geld teruggeven. Heb ondertussen maar een nieuwe mobiel aangeschaft maar ben ten einde raad wat ik hier moet doen... Iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring. Je moet alles via de verkoper regelen. Deze moet binnen een redelijke termijn de reparatie (laten) uitvoeren.
Meer info: https://www.consuwijzer.n...uren-als-product-kapot-is

Je hebt niks te maken met bewijs/bevestiging van creditering. Geef de verkoper gewoon nog 2 weken om het op te lossen en geef aan dat je daarna geld terug wil.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 07-09-2017 16:10 ]

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
begintmeta schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:09:
[...]

Je zou het uitvalsrisico (evt verdeling over de tijd) kunnen bepalen van een Nexus 5X, op zich zou ik dat best een interessant gegeven vinden, maar misschien inderdaad eerder iets voor een ander topic.

Ik heb overigens gegevens van twee 5X en, een nieuwe gekregen na een bootloop (ik meen na ~11 maanden), de andere doet het vooralsnog alweer enkele maanden prima.
Mijne heeft het gekregen na 1,5 jaar, oprecht intensief gebruik. Vind het toch jammer mijn vorige Nexus 5 draait inmiddels al een jaar of 4/5 zonder problemen, geweldig ding blijft het.

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Iemand een beetje een idee wat de reparatie tijd bij Teleplan is? Bij belsimpel zeiden ze 5-10 werkdagen, maar de status van mijn telefoon staat al sinds 29 augustus op "start onderhoud".

Edit: even teruglezen was handiger geweest van mij. 2-3 weken volgens de laatste posts in dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Waffle op 07-09-2017 16:42 ]

• T homass
  • Laatst online: 12-07 23:07
Wegens bootloop teruggebracht naar Mediamarkt.
Teleplan heeft waterschade geconstateerd (toevallig), eventuele reparatiekosten voor het vervangen van het moederbord: €405,35... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jcBeDLf.png

• Gonadan

Gonadan

:D :') :D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
T homass schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:11:
Teleplan heeft waterschade geconstateerd (toevallig), eventuele reparatiekosten voor het vervangen van het moederbord: €405,35... 8)7

[afbeelding]
Genaaid, maar je kunt er weinig tegen doen. Snel vergeten en een nieuw toestel kopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhindrik

[afbeelding]
Ben je mooi in de aap gelogeerd.

Ze proberen het altijd op een ander probleem te verschuiven. Waterschade, volgens mij gaan die stickers af op het moment dat je al in de regen staat en de luchtvochtigheid wat hoger is.

En het erge is je kan er niks tegen in brengen, want Teleplan heeft waterschade geconstateerd.

Mijn ervaringen met dit bedrijf worden er niet beter op.
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:18:
Ik had niks moeten zeggen want die van mij is nu aan het bootloopen :(
Extra zuur, November 2015? Mooi nog net binnen de garantieperiode gelijk aanmelden.
RohanKishibe schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:59:

Waar heb je de telefoon gekocht? Daar moet je de garantieclaim leggen. Jij hebt niks te maken met LG of de reparatieafdeling. Indien nodig stuur een brief waarin je verklaard dat de telefoon niet gerepareerd kan worden en dat zij geen deugdelijke vervanging kunnen leveren. Dan ontbind je de koop. Je product is ouder dan zes maanden geef dan het rapport van Dr. Mobile mee dan bewijs je namelijk dat het niet jouw schuld is dat het kapot is gegaan.

https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

[ Voor 56% gewijzigd door mhindrik op 08-09-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr

[afbeelding]
Je kan evt. nog proberen te vragen of ze het toestel ongerepareerd terugsturen en dan opsturen naar LG. Wel opletten dat MM geen onderzoekskosten in rekening wilt brengen voor het terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Laatst online: 12-07 23:07
jamy015 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:01:
[...]

Je kan evt. nog proberen te vragen of ze het toestel ongerepareerd terugsturen en dan opsturen naar LG. Wel opletten dat MM geen onderzoekskosten in rekening wilt brengen voor het terugsturen.
Ze willen wel onderzoekskosten in rekening brengen, maar daar kan je ook weinig tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
T homass schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:10:
[...]

Ze willen wel onderzoekskosten in rekening brengen, maar daar kan je ook weinig tegen doen?
Dan valt er helaas niet veel aan te doen, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
T homass schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:10:
...

Over onderzoekskosten valt ook nog wel wat te discussieren denk ik.... Beroep op conformiteitsgebrek - wanneer onderzoekskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
Mijn nexus 5X heeft een boot loop gehad 2 dagen geleden. Ik heb toen android opnieuw op mijn toestel gezet middel van fastboot flash. Nu 2 dagen later is het opnieuw raak. Dit is waarschijnlijk toch echt tijd voor een reparatie/vervanging ben ik bang.

Ik heb het toestel verzekerd een aangeschaft bij cool blue. Mits ik een nieuw toestel zou moeten uitkiezen, omdat de nexus 5x niet meer beschikbaar is, zal er weinig vergelijkbare toestellen zijn bij cool blue. Zuur dit :(

edit: omdat ik wel nog binnen android kom en mijn toestel kan gebruiken vind ik het een extra vreemde zaak. Random reboots tot ik factory reset doe. Dat nu tweemaal gebeurt. Heb verder geen root of onnozel apps..

[ Voor 18% gewijzigd door Tweakwondo op 08-09-2017 16:16 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires