Gisteren lekker bezig op mijn telefoon. Ik check flitsmeister want ik moest nog een stuk rijden. Ik wil mijn vriendin bellen, ik ga naar de telefoon app. Telefoon reageert bijzonder traag, blijft vast hangen en herstart.
Niks aan de hand zou je zeggen? Helaas kom ik in de gevreesde bootloop terecht. Ik gelijk googlen om te kijken hoe ik dit kan oplossen. Maar helaas het wipen van de cache mocht niet baten en zelfs een factory reset heeft niet geholpen.
Vanochtend opnieuw geprobeerd en de telefoon zegt zelfs het volgende:
"Your device has loaded a different operating system." (Yellow)
https://support.google.com/nexus/answer/6185381?hl=en
Terwijl ik er niks heb opgezet.
Aangemeld bij belsimpel als RMA. En uiteraard moet ik de telefoon sturen naar Teleplan. De gruwel, mijn ervaringen met dit fantastisch bedrijf zijn alles behalve positief te noemen. Zie ook deze thread:
Nexus 5x Garantie kwestie
Ik lees hier en op andere sites dat de bootloop vaak voorkomt maar wat ik frappant vind is dat veel mensen die de telefoon één jaar to anderhalf jaar geleden gekocht. Ik heb de telefoon namelijk ook vorig jaar in juli gekocht.
Waar ik weer bang voor ben is dat Teleplan de garantie gaat afwijzen omdat het IMEI nummer niet afgelezen kan worden.... en omdat ik nu weer een andere foutmelding krijg. Maar ja de lessen die ik geleerd heb uit de vorige garantie kwestie, waarbij ik de telefoon zes weken kwijt was, is als Teleplan de garantie afwijst dat ik daar niks mee te maken heb.