Nexus 5x Garantie kwestie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49
Het probleem en de achtergrond:

Nexus 5x gekocht via bol.com op vijf januari 2016, geen problemen met de telefoon tot verkort.
Telefoon geupdate via OTA naar de laatste software, na update ging de telefoon wat trager werken. Telefoon uitgezet om te herstarten. Want de meeste problemen gaan weg door te herstarten.

Na herstarten van telefoon dit probleem:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/_Avf6J1rDY4/maxresdefault.jpg

Niet mijn telefoon maar precies hetzelfde resultaat. Ruis op het scherm, ik weet dat de camera, de touchscreen en vingerafdruk scanner nog werken, want tijdens mijn verwoede pogingen om de telefoon uit te zetten zijn er een paar foto's geüpload naar mijn google drive.
Krijg de telefoon ook niet uit en kan de batterij er niet uittrekken vanwege de "vaste" achterkant.

Dit kon niet op een ongelukkiger tijdstip komen want vijf juni ga ik drie weken op vakantie en had graag deze telefoon meegenomen. De Nexus 5x maakt best mooie foto's.

Reparatie verzoek:

20-5 Via bol.com klantenservice reparatie verzoek ingediend en telefoon opgestuurd.
Bol.com heeft de telefoon verder naar een geautoriseerde reparatiedienst van LG gestuurd.

26-5 LG reparatiedienst heeft de reparatie verzoek afgewezen omdat het EMEI nummer niet op het factuur staat. Onderzoekskosten 33 euro. :(

26-5 Bij nadere inspectie staat het EMEI nummer inderdaad niet op het factuur. Uitleg van bol.com gevraagd waarom dit was. Het antwoord was kort; ze kunnen niet weten welk toestel ze sturen vanuit hun magazijn.
EMEI nummer doorgegeven aan klantenservice bol.com met het verzoek; Hoe nu verder met deze garantieclaim?
Bol.com heeft deze gegevens door gestuurd naar de reparatiedienst van LG

27-5 Een reactie van LG reparatie dienst via bol.com:
Zojuist heb ik de terugkoppeling van de verantwoordelijke afdeling gekregen dat het apparaat retour is gekomen omdat het Imei nummer niet te traceren of af te lezen was vanaf je apparaat.
Wij hebben de LG Nexus 5X - 32GB - Zwart ongerepareerd retour gekregen.
27-5 Gebeld met bol.com uitgelegd dat het logisch is dat je het EMEI nummer niet kan aflezen van de telefoon. Het scherm is kapot dat is juist de redenen dat ik de telefoon opstuur 8)7.
bol.com geeft aan druk te zetten op de reparatiedienst van LG.

disclaimer bol.com klantenservice valt hier niks te verwijten en was erg vriendelijk een meegaand in deze kwestie

Wat we hier hebben is een klassieke vicieuze cirkel. Ik claim garantie vanwege kapot scherm, zij kunnen het EMEI nummer niet aflezen vanwege kapot scherm. Ik ben bang dat dit nog lang gaat rond zingen.

Ik ben van mening dat de reparatiedienst van LG hier in gebreke is en niet eens de moeite heeft genomen om de achterkant van telefoon open te maken. Het EMEI nummer staat per slot verrekening aan de binnenkant van het toestel. Puur omdat ze een "luie" aanpak hebben wijzen ze garantieclaim af.

Het enige wat ze gedaan hebben is op de bon gekeken en de telefoon aangezet voor het EMEI nummer... Wat ze niet kunnen aflezen 8)7

Wat ik nu pertinent weiger is die 33 euro te betalen voor "onderzoekskosten" en deze telefoon ongerepareerd terug nemen.
Als de reparatiedienst van LG de garantie claim afwijst kan ik toch garantie claimen bij bol.com?

Mijn vraag is nu mag/kan ik een nieuwe telefoon claimen bij bol.com op basis van garantie?
Kan ik überhaupt wel die 33 euro onderzoekskosten weigeren?
Kan ik de ongerepareerde toestel weigeren terug te nemen?

Is de enige manier van garantie die ik nog kan claimen vervanging van het kapotte toestel?

Is er een andere manier om uit deze cirkel te komen?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:09
Je hebt garantie geclaimd bij Bol.com, Bol.com heeft je telefoon doorgestuurd naar de reparateur die garantie afwijst omdat er een nummertje niet op de factuur staat.

Bol.com probeert nu hun probleem jouw probleem te maken. Vraag aan Bol.com om dit op te lossen binnen redelijke termijn. Als ze hier niet aan kunnen/willen voldoen kan je de koop ontbinden en je geld terug eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je geeft zelf aan dat het IMEI aan de binnenkant van het toestel staat? Waarom is Bol / LG hiervan niet op de hoogte gebracht en (I know, trots) denk je zelf niet constructief mee aan de oplossing? Hopelijk kan Bol en LG dan de telefoon alsnog repareren en retourneren.

Ik weet niet wat er in de garantievoorwaarden van Bol staat maar zij zijn de verkoper en jij hebt, afaik, niets te maken met LG. Bol & LG moeten het maar uitvechten; Bol moet er alleen in voorzien om de klant volgens de wet te helpen en een werkend toestel te regelen. Maar, ik weet niet wat er in de kleine letters staat.

Ik zou ze telefonisch en schriftelijk op de hoogte brengen van alle bekende zaken (waaronder waar welk serie-nummer etc. etc. op het toestel zit) en ze een oplostermijn geven waarbinnen je verwacht een 100% werkend toestel terug te krijgen; ongeacht of dit een andere (nieuw in doos) of je eigen gerepareerde is.

Neemt niet weg dat je kan verwachten niet op 5 juni een werkende smartphone mee te kunnen nemen op vakantie; dit is (helaas) niet het probleem van Bol dus zoek a.s.a.p. een goede (tijdeljke) oplossing voor je foto's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhindrik
MAX3400 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:22:
Je geeft zelf aan dat het IMEI aan de binnenkant van het toestel staat? Waarom is Bol / LG hiervan niet op de hoogte gebracht en (I know, trots) denk je zelf niet constructief mee aan de oplossing? Hopelijk kan Bol en LG dan de telefoon alsnog repareren en retourneren.

Ik weet niet wat er in de garantievoorwaarden van Bol staat maar zij zijn de verkoper en jij hebt, afaik, niets te maken met LG. Bol & LG moeten het maar uitvechten; Bol moet er alleen in voorzien om de klant volgens de wet te helpen en een werkend toestel te regelen. Maar, ik weet niet wat er in de kleine letters staat.

Ik zou ze telefonisch en schriftelijk op de hoogte brengen van alle bekende zaken (waaronder waar welk serie-nummer etc. etc. op het toestel zit) en ze een oplostermijn geven waarbinnen je verwacht een 100% werkend toestel terug te krijgen; ongeacht of dit een andere (nieuw in doos) of je eigen gerepareerde is.

Neemt niet weg dat je kan verwachten niet op 5 juni een werkende smartphone mee te kunnen nemen op vakantie; dit is (helaas) niet het probleem van Bol dus zoek a.s.a.p. een goede (tijdeljke) oplossing voor je foto's.
Ik heb zelf ook al constructief meegeholpen met een oplossing door aan te geven welke stappen ik denk nodig te zijn om het probleem op te lossen.
  • Namelijk stock android 6.0 op de telefoon te zetten
  • Met software het imei uitlezen
  • En de achterkant van de telefoon open te maken en daarin het IMEI nummer te vinden.
Ik denk inderdaad dat ik wat het beste is dat ik bol.com laat weten dat ik inderdaad een werkend toestel terug verwacht. Mijn gerepareerde toestel of een nieuwe of zelfs een refurbished model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
MAX3400 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:22:
Je geeft zelf aan dat het IMEI aan de binnenkant van het toestel staat? Waarom is Bol / LG hiervan niet op de hoogte gebracht en (I know, trots) denk je zelf niet constructief mee aan de oplossing?
Ik hoop dat LG als fabrikant van de telefoon hier toch van op de hoogte is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mhindrik schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Ik denk inderdaad dat ik wat het beste is dat ik bol.com laat weten dat ik inderdaad een werkend toestel terug verwacht. Mijn gerepareerde toestel of een nieuwe of zelfs een refurbished model.
Lijkt me inderdaad het beste plan. Hoe frusterend jouw ervaring nu ook is, ik vind het ook wel laakbaar van Bol dat ze zelf niet de lead nemen. Het lijkt er soms op dat ze echt dozenschuiver spelen en pas proaktief een klant gaan helpen op het moment dat het de klauwen uitloopt of social media etc. worden ingeschakeld.
Deadsy schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Ik hoop dat LG als fabrikant van de telefoon hier toch van op de hoogte is.
Net zoals dat de Mitsubishi-dealer 4 uur bezig was om 2 koplampjes te vervangen omdat ze mijn type auto nog nooit gezien hadden? Ja, leer mij reparatie-afdelingen kennen :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bol.com heeft een probleem en het is aan hun om dat op te lossen.
jij hebt een overeenkomst met bol.com en niet met LG.

Heel kort en krachtig in je reactie richting bol.com zijn.
Alle ruis op de lijn is niet jouw probleem maar die van hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn vraag is nu mag/kan ik een nieuwe telefoon claimen bij bol.com op basis van garantie?
In beginsel niet.
Kan ik überhaupt wel die 33 euro onderzoekskosten weigeren?
Ja.
Kan ik het niet gerepareerde toestel weigeren terug te nemen?
In beginsel wel.
Is de enige manier van garantie die ik nog kan claimen vervanging van het kapotte toestel?
Nee.
Is er een andere manier om uit deze cirkel te komen?
Ja. Kortweg komt het erop neer dat je product binnen 6 maanden kapot is gegaan. Je hebt een koopovereenkomst met Bol.com. Bol.com is dus jouw contact met het claimen van garantie. Je hebt niks, maar dan ook niks met de reparatiedienst/LG te maken. Je hebt recht op een deugdelijk product en binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper. Bol.com (althans, de reparatiedienst van LG/Bol.com) weigert nu garantie op grond van redenen buiten jouw macht om. Garantie weigeren op grond van het ontbreken van een IMEI nummer op de factuur, terwijl Bol.com zelf aangeeft dat ze dat nooit doen? Tja...

Je hebt recht op een deugdelijk product. Stuur Bol.com een ingebrekestelling waarin je Bol.com een laatste kans geeft om een deugdelijk product te leveren (en dus je toestel kosteloos te repareren, dan wel om te ruilen voor een (nieuw) werkend model) en dat zij de eerder in rekening gebrachte onderzoekskosten voor hun rekening nemen. Geef ze hiervoor een redelijke termijn (zeg 2 tot 3 weken) en indien Bol.com binnen die termijn niet nakomt, dan kun je koopovereenkomst ontbinden. Krijg jij je geld terug, zij de telefoon en klaar.

edit: nog wat handige linkjes
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie
https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

[ Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 29-05-2016 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:09
Wat je ook doet, ga geen onderzoekskosten betalen. Weet nog van collega met zn acer laptop die door Bol werd doorgestuurd los in een doos, scherm gebarsten en geen garantie. Moest ie betalen en zou ie terugkrijgen van Bol. Nooit een euro gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58
je IMEI nummer staat ook op een sticker welke op je toestel zat toen je hem kocht...misschien heb die je er toen afgehaald en bewaard, zou je hem terug kunnen plakken. Volgens mij staat je IMEI nummer op de doos bij het serienummer, ik weet niet of je hem in de originele doos retour hebt gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
weertenaar schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:36:
je IMEI nummer staat ook op een sticker welke op je toestel zat toen je hem kocht...misschien heb die je er toen afgehaald en bewaard, zou je hem terug kunnen plakken. Volgens mij staat je IMEI nummer op de doos bij het serienummer, ik weet niet of je hem in de originele doos retour hebt gedaan?
Inderdaad, bij alle smartphones die ik ondertussen heb gekocht stond heb IMEI nummer gewoon op de doos, en nooit met doos retour sturen, want of je krijgt geen doos terug of de helft mist in eer keer uit de doos ;)

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:31
Gewoon de geijkte weg volgen. Bol aanmanen (schriftelijk, met bewijs van ontvangst, anders gaat je zaak daar straks op stuk), gelijk bij overschrijden van de termijn in gebreke stellen, zodat ze over een paar weken in verzuim zijn. Als ze dan nog eigenwijs zijn, een dagvaarding laten uitbrengen. Zijn ze dan nog niet inzichtelijk, dan breng je de zaak gewoon aan bij de rechtbank, sectie kanton.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
weertenaar schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:36:
Mr. Jummy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:30:
[...]

Inderdaad, bij alle smartphones die ik ondertussen heb gekocht stond heb IMEI nummer gewoon op de doos, en nooit met doos retour sturen, want of je krijgt geen doos terug of de helft mist in eer keer uit de doos ;)
Het IMEI nummer stond inderdaad op de doos en de doos heb ik niet opgestuurd.
De sticker waar het IMEI nummer op staat heb ik bewaard en bij het toesturen niet aangedacht om dit mee te sturen. Ik heb wel door gegeven wat het IMEI nummer is. De reactie van de reparatie service daarop was heel simpel; we kunnen het IMEI nummer niet aflezen van de telefoon.
Freakster86 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:58:

Ja. Kortweg komt het erop neer dat je product binnen 6 maanden kapot is gegaan. Je hebt een koopovereenkomst met Bol.com. Bol.com is dus jouw contact met het claimen van garantie. Je hebt niks, maar dan ook niks met de reparatiedienst/LG te maken. Je hebt recht op een deugdelijk product en binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper. Bol.com (althans, de reparatiedienst van LG/Bol.com) weigert nu garantie op grond van redenen buiten jouw macht om. Garantie weigeren op grond van het ontbreken van een IMEI nummer op de factuur, terwijl Bol.com zelf aangeeft dat ze dat nooit doen? Tja...

Je hebt recht op een deugdelijk product. Stuur Bol.com een ingebrekestelling waarin je Bol.com een laatste kans geeft om een deugdelijk product te leveren (en dus je toestel kosteloos te repareren, dan wel om te ruilen voor een (nieuw) werkend model) en dat zij de eerder in rekening gebrachte onderzoekskosten voor hun rekening nemen. Geef ze hiervoor een redelijke termijn (zeg 2 tot 3 weken) en indien Bol.com binnen die termijn niet nakomt, dan kun je koopovereenkomst ontbinden. Krijg jij je geld terug, zij de telefoon en klaar.

edit: nog wat handige linkjes
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie
https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden
Ik hoop niet dat het zover gaat komen dat ik de koopovereenkomst moet ontbinden, maar als het echt niet anders kan zou dit inderdaad de beste mogelijkheid zijn.

Ik verwacht een werkend toestel terug. Dat is het enige.

Update:

30-5 bol.com gebeld over laatste status van de telefoon. Telefoon is nu naar een andere reparatiedienst gestuurd met daarbij het IMEI nummer en er is mij van verzekerd dat in ieder geval niet wordt afgewezen op het niet aflezen van een IMEI nummer.

Ik ben zeer benieuwd. Vooral omdat bol.com een termijn heeft gesteld van vier weken dat een reparatie mag duren. Dus ik heb ik nog 11 dagen voordat ik verdere actie kan ondernemen.

Alle hoop dat ik had dat ik de telefoon mee kon nemen op vakantie is weg. :'( Maar dat mag de pret niet drukken want de gewone compact camera nemen we gewoon mee!

[ Voor 9% gewijzigd door mhindrik op 30-05-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Rest me je een fijne vakantie te wensen. Waar gaat het heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mhindrik schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Alle hoop dat ik had dat ik de telefoon mee kon nemen op vakantie is weg. :'( Maar dat mag de pret niet drukken want de gewone compact camera nemen we gewoon mee!
Ga genieten!!!!!! *O* d:)b En hou ons later even op de hoogte hoe het gevalletje garantie is afgelopen :)

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 30-05-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
_JGC_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:20:
Wat je ook doet, ga geen onderzoekskosten betalen. ...
Inderdaad, afwentelen van onderzoekskosten op de koper is volgens mij überhaupt (vrijwel) nooit te verantwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 30-05-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:00:
[...]

Ga genieten!!!!!! *O* d:)b En hou ons later even op de hoogte hoe het gevalletje garantie is afgelopen :)
Genieten ga ik zeker en ik zal hier laten weten hoe het verder is afgelopen.
SkiFan schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:59:
Rest me je een fijne vakantie te wensen. Waar gaat het heen?
Bedankt! Ik ga drie weken rondreizen door Java en Bali en we eindigen op op Gili Meno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Klinkt goed! Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07 23:16
Indien bol geen imei of serienummer op het factuur heeft gezet geldt dit ook niet als een geldig factuur. Hoe zou je uberhaupt garantie willen claimen direct bij een officieel reparatiecentrum als er geen geldig factuur is. Bol.com dient het imei nummer of serienummer op het factuur te vermelden. De smoes dat dat niet kan is natuurlijk niet waar en nalatig. Het factuur moet pas aangemaakt worden nadat de order is verwerkt. Ik zou als ik jou was direct een geldig factuur vragen. Als je ooit iets wilt claimen op een verzekering zoals een reisverzekering en je moet het aankoopbewijs tonen dan is heel belangrijk dat deze informatie erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
lvrijn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 01:38:
Indien bol geen imei of serienummer op het factuur heeft gezet geldt dit ook niet als een geldig factuur. Hoe zou je uberhaupt garantie willen claimen direct bij een officieel reparatiecentrum als er geen geldig factuur is. Bol.com dient het imei nummer of serienummer op het factuur te vermelden. De smoes dat dat niet kan is natuurlijk niet waar en nalatig. Het factuur moet pas aangemaakt worden nadat de order is verwerkt. Ik zou als ik jou was direct een geldig factuur vragen. Als je ooit iets wilt claimen op een verzekering zoals een reisverzekering en je moet het aankoopbewijs tonen dan is heel belangrijk dat deze informatie erop staat.
Op het factuur staat wel een serienummer vermeld, maar inderdaad geen IMEI nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Zo weer terug gekomen van een heerlijke vakantie in Indonesië. 8) :D

Tijdens mijn vakantie kreeg ik bericht dat er een pakket was aangekomen van bol.com. Een snelle blik in mijn mailbox bevestigde dat het inderdaad mijn telefoon was. Hoera!

In mijn mailbox stond zelfs een servicerapport. Mooi dacht ik, telefoon is gerepareerd!

Vandaag vol spanning het pakket open gemaakt en snel de telefoon aangezet.

Update 26/6

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/4tu1rp.jpg

Telefoon vertoont nog steeds precies hetzelfde defect!!! :( :( :(

- Bol.com service gebeld met de vraag wat er precies gerepareerd was. Antwoord niks, telefoon is nog geeneens open gemaakt. Het aIMEI kon niet afgelezen worden. Terug gestuurd zonder iets aangedaan te hebben. 8)7
- Service medewerker gaf aan dat ik de telefoon nog een keer moet aanbieden en dat bij de derde keer aanieden het geld zou terug gestuurd worden.
- Hier was ik het niet mee eens en zei dat ik garantie claim bij bol.com en niet bij de derde partij die het drie keer wil "onderzoeken".
- Ik gaf aan dat ik de telefoon niet nog een keer 6-8 weken kwijt wilde zijn en dat ik die stappen wilde overslaan omdat ik de tijdspan onacceptabel vind.
- Ik heb gezegd dat ik de telefoon wilde omruilen voor eenzelfde exemplaar en dat ik niet perse mijn geld terug hoef.
- Mocht inderdaad "de drie keer aanbieden ter reparatie" de enige optie zijn dan wil ik de koop ontbinden en op die manier mijn geld terug krijgen zonder die 6 tot 8 weken periode.

- Servicemedewerker heeft aangegeven dat ze deze case door stuurt naar het hoofdkantoor en daar wacht ik op een uitsluitsel, drie werk dagen.

In de tussentijd ga ik maar beginnen met een ontbinding van de koop brief opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mhindrik schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:03:
Zo weer terug gekomen van een heerlijke vakantie in Indonesië. 8) :D
Laten we zeggen; dat was wel leuk!!!

Over je telefoon; bizar dit hoor... Ik snap niet dat Bol zo laks is met het zorgen voor een werkend produkt, zeker niet na de inzet die je zelf hebt gedaan om alles in goede banen te leiden. Hopelijk dat de komende dagen beter bericht jouw kant op komt en anders zou ik inderdaad heeeeel snel de brief (aangetekend!!!) hun kant op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Heb je ze nog aangemaand en ingebreke gesteld? Zoniet, dan lijkt me dat nu het moment om te doen. Aanmaning kun je achterwege laten, gewoon ingebreke stellen en ontbinden. Termijn van 2 weken geven waarbinnen ze tot terugbetaling over dienen te gaan, anders dagvaarden.

Leuk dat z\e 3 keer aanbieden als de regel stellen, maar onze wetgever heeft het toch echt over een redelijke termijn tot nakoming. Dat deze nu ruimschoots overschreden is moge duidelijk zijn. Altijd leuk, die servicemedewerkers met hun eigen interpretatie van wetgeving.

[ Voor 33% gewijzigd door SkiFan op 27-06-2016 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhindrik
Laatste update 27/06

Reactie van bol.com na escalatie:
Beste heer ...,

Je hebt onlangs met ons contact gehad over het defecte artikel 'LG Nexus 5X - 32GB - Zwart'.

Graag wil ik je verzoeken om het artikel zonder retourmelding te retourneren naar:

Bol.com Retouren, antwoordnummer 1, 5140VA Waalwijk.

Het bewijs van retour kan je dan naar ons doorsturen, dan gaan wij een nieuw exemplaar opsturen.

Ik wens je een hele mooie dag toe.
Kijk dat is service na wat moeite vanuit hun en mijn kant.

Goede afhandeling al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Nou, een goede afhandeling zou ik dit niet willen noemen. Een goede afhandeling had ingehouden dat je je defecte telefoon na 2 weken netjes gerepareerd terug had gekregen, en niet 6 weken later een defecte telefoon retour had gekregen na veel geduvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:23 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
JCE schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:11:
Het heeft allemaal lang genoeg geduurd ja, maar ik ben blij dat het geregeld is.

Nu je contact hebt met iemand hogerop (haal even je naam weg uit het mailtje) zou ik even flink duidelijk maken dat de helpdesk hier steken laat vallen en dat procedures aangepast moeten worden.

Dat kan de volgende met een soortgelijk probleem goed helpen!
Het heeft inderdaad wat lang geduurd, maar mijn doel van een werkend toestel is bereikt. En daar ben ik dan weer tevreden over. En de snelheid waarmee de reactie kwam. Zondag gebeld en maandag bericht terug was ook erg fijn na een lange wachttijd.

Helpdesk van bol.com heeft inderdaad wat kromme procedures. Wat ik niet begrijp is waarom ze nog steeds samenwerken met die prutsers van Teleplan. Dat is echt een waardeloze organisatie en dat heb ik zeer duidelijk gemaakt tegen de helpdesk.

Teleplan is allerminst professioneel te noemen als ze niet eens weten waar een IMEI nummer te vinden is van een toestel als het beeldscherm niet werkt. 8)7

Naam uit de mailing gehaald.

Pagina: 1