Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
mountainbiker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:08:
Ik heb hem sinds januari 2016, 1,5 jaar nu.

Altijd in RINGKE hardcase. Nog geen bootloop probleem. werkt nog vlekkeloos, hopelijk blijft dat zo.

Horrorverhalen hier.
Zelfde hier, maar ik heb dan een diztronic case altijd al gehad. Mijn batterij begint wel achteruit te gaan, haal met moeite 2 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Case en telefoon sinds vorig jaar, 3 weken geleden bootloop, vandaag werkend teruggekregen van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik had 'm altijd in de standaard google case zitten. Die van mij hield er mee op in een warm land, dus misschien dat dit er iets mee te maken heeft. Ik ben in ieder geval overgestapt naar een Oneplus 5. M'n vriendin heeft overigens m'n oude Nexus 5, en die gaat nog steeds vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Ik heb een paar dagen geleden mijn toestel terug binnengebracht bij Coolblue (onder garantie!) omdat deze de bekende bootloop problemen vertoonde. Nu krijg ik vandaag terug dat ze het toestel niet willen herstellen omdat ze lichte oxidatie aan de USB-poort hebben gevonden.

Het toestel laadde prima op, maar viel plots uit, en wou dan niet meer doorstarten.

Iemand ervaring en/of tips in deze situatie bij Coolblue? Ik ben er 100% zeker van dat er nooit water in contact is gekomen met het toestel, condens zou natuurlijk wel kunnen, maar daar moet een toestel toch tegen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik lees hier de discussie over warmte van de Nexus 5X en eventuele cases. Maar zou het niet aan het snelladen kunnen liggen? Mijn toestel werd best wel warm tijdens opladen met de originele lader.
Bij mij kwam de bootloop ook toen het toestel aan de lader lag!

Anyway, ik heb hem inmiddels (ongerepareerd) terug en ben blij met mijn Moto G5 Plus :) maar volg dit topic nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07
Ik heb vandaag mijn Xiaomi Mi6 binnen gekregen. Helemaal blij tot nu toe. N5X bij deze gedegradeerd tot reservetoestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Laatst online: 16:37
Helaas is mijn Nexus 5X vandaag ook slachtoffer geworden van het bootloop probleem. Ik heb de telefoon overgenomen van een medetweaker die het toestel gekocht heeft als demomodel bij Coolblue met maar 1 jaar garantie. Zoals jullie al kunnen raden is die garantie net verlopen. Heeft er iemand ervaring hoeveel het kost om de telefoon te laten repareren?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 07:28
ekko schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:40:
Zijn er gebruikers die last hebben van een soms niet helemaal lekkere lopende Nexus 5X? Ik heb vaak problemen met de NOS app, filmpjes in de app laden slecht of niet. Apps straten altijd wel goed op, maar ik heb vaak het gevoel dat bij het inladen van data in apps van welke internetbron dan ook het nét niet helemaal lekker gaat. Herstart en caches legen helpt soms iets. Het lijkt ook te maken hebben met de WiFi bron waar ik op zit.
Ligt dat niet aan de NOS app zelf? Heb ook heel vaak dat hij halverwege het kijken van een filmpje ineens een foutmelding geeft of doodleuk naar het begin van het filmpje gaat. Had ik volgens mij ook met m'n HTC One M7.

Ik heb weer andere problemen, namelijk dat de laatste tijd, als ik iets wil intikken, m'n toetsenbordscherm (gboard) wel aanwezig is maar je 'm niet ziet. Je krijgt dan een zwart vlak maar als je erop tikt zie je wel de letters verschijnen. Dit heb ik al twee keer gehad in een aantal dagen. Na reboot doet-ie het wel.

Verder echt de laatste tijd veel last van battery loss (ongeveer 25%) gedurende de nacht. Heb alles nagekeken maar ik kan het niet vinden. Heb notabene de Facebook app er een tijd geleden afgegooid. Misschien is het de ouderdom (toestel is ruim anderhalf jaar oud)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Amelandbor schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:09:
Case en telefoon sinds vorig jaar, 3 weken geleden bootloop, vandaag werkend teruggekregen van Coolblue.
Gisteren is mijn telefoon ook overleden door bootloop... Ik heb destijds ook mijn telefoon bij Coolblue gekocht. Heb je een nieuwe gekregen of hebben ze je telefoon gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
FF1987 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Gisteren is mijn telefoon ook overleden door bootloop... Ik heb destijds ook mijn telefoon bij Coolblue gekocht. Heb je een nieuwe gekregen of hebben ze je telefoon gemaakt?
Die van mij is gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Mayco schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:03:
Ik heb een paar dagen geleden mijn toestel terug binnengebracht bij Coolblue (onder garantie!) omdat deze de bekende bootloop problemen vertoonde. Nu krijg ik vandaag terug dat ze het toestel niet willen herstellen omdat ze lichte oxidatie aan de USB-poort hebben gevonden.

Het toestel laadde prima op, maar viel plots uit, en wou dan niet meer doorstarten.

Iemand ervaring en/of tips in deze situatie bij Coolblue? Ik ben er 100% zeker van dat er nooit water in contact is gekomen met het toestel, condens zou natuurlijk wel kunnen, maar daar moet een toestel toch tegen kunnen?
Exact hetzelfde verhaal hier, ik ben er nog niet klaar mee. Cool Blue blijft verwijzen naar de oxidatie op de usb port terwijl dynafix aangeeft dat het moederbord defect is. Wat klopt gezien de bootloop. De frontoffice telefoniste wist al gelijk welk toestel ik bedoelde nog voordat ik het genoemd had en gaf aan dat ze zeer veel retour kregen met dat probleem. Coolblue verwijst naar de oxidatie en houdt zich van de domme, want ze weten prima wat er speelt. Jammer, ik had van Cool Blue betere service verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Aurelium schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Exact hetzelfde verhaal hier, ik ben er nog niet klaar mee. Cool Blue blijft verwijzen naar de oxidatie op de usb port terwijl dynafix aangeeft dat het moederbord defect is. Wat klopt gezien de bootloop. De frontoffice telefoniste wist al gelijk welk toestel ik bedoelde nog voordat ik het genoemd had en gaf aan dat ze zeer veel retour kregen met dat probleem. Coolblue verwijst naar de oxidatie en houdt zich van de domme, want ze weten prima wat er speelt. Jammer, ik had van Cool Blue betere service verwacht.
Ik heb een mailtje gestuurd naar mt-klantenservice, zoals het vermeld staat op hun website. Hopelijk brengt dit een oplossing.

Als er zoveel mensen problemen hebben hiermee, is er geen mogelijkheid om samen iets te ondernemen tegen Coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Mijn nexus 5x is van het weekend helaas ook slachtoffer geworden.
Hier heb ik ook een case om heen, maar nooit problemen gehad van welke aard dan ook.
Bootloop kwam toen ik een pdf wilde openen vanaf mijn mail.

Gebeld met belsimpel.nl en die geven aan dat ik hem moet opsturen.
Aangemeld via hun site en nu afwachten.

Ben benieuw wat ze gaan doen. Repareren of geld terug......

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wylana schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:35:
Hier heb ik ook een case om heen, maar nooit problemen gehad van welke aard dan ook.

Wordt doorgestuurd naar Teleplan en daar bekijken ze hem. Je bent hem zeker 2 weken kwijt.
Daarna krijg je hem terug en misschien net als ik met ook een paar klaagbrieven van anderen in jouw pakket :D

Mijn toestel had ook een Gelly case erom heen en ik gebruikte ook een screenprotector. Lees hier veel verhalen over warmte en ik mijn geval had ik die dag een uitje op een warme zomerdag(25-30 graden buiten). Toestel zal in mijn broekzak maar aan het einde van de dag bij thuiskomst toen ik een foto aan iemand wilde laten zien viel hij dus uit.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:38

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Zijn er nog ervaringen met (het beta programma van) Android O? Ik zou best al hiermee willen kennismaken en eventueel wát instabiliteit accepteren maar niet te veel...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Twee Dee schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:16:
Zijn er nog ervaringen met (het beta programma van) Android O? Ik zou best al hiermee willen kennismaken en eventueel wát instabiliteit accepteren maar niet te veel...
Ik heb het al een tijdje geïnstalleerd op mijn Nexus 5X. Het werkt en ziet er allemaal wel leuk uit. Toch loop ik tegen een paar issues aan:
  • Telefoon voelt vrij traag
  • Delen van foto's vanuit "Foto's" werkt niet
Misschien moest ik een factory reset doen om te controleren of het dan beter werkt :)

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 20:14
Mijn Nexus 5X had ook het bootloop probleem en is opgestuurd naar Coolblue. Het moederbord is vervangen maar toen ik het toestel terug kreeg had ik ook de "NO RPMB" melding in de bootloader. Nu met Coolblue overleggen over een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
Twee Dee schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:16:
Ik ervaar geen problemen met Android O, ook geen traagheid zoals hierboven omschreven. Delen van foto's werkt bij mij ook prima.

Sinds de laatste update van de dialer echter wel een issue. De dialer komt niet meer naar voren. Telefoon gaat wel over, maar ik moet de app openen om op te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:02
Aurelium schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Ik heb echt totaal andere ervaringen met Coolblue en het bootloop probleem. Mijn toestel was drie weken weg en vervolgens een nieuwe gekregen omdat het zo lang duurde. Wat je ook nog kan proberen is om de dude te mailen die issues oplost na de klantenservice op: geenglimlach@coolblue.nl

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Lekker dan, sinds de reparatie werkt mijn proximity sensor niet meer. Dus nu bij telefoontjes en whatsapp audio een zwart scherm. Een app die de sensors test geeft bij die test ook de hele tijd 0cm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Laatst online: 19-09 09:29
Tweakers graag jullie input

Ik heb mijn telefoon opgestuurd naar bol.com vanwege de bekende bootloop

Ja de telefoon heeft zeker valschade maar dat zit er al een jaar. De bootloop lijkt mij geen direct gevolg hiervan.

- Zijn er gevallen bekend waar de bootloop wel door valschade is veroorzaakt?
- Heb ik een case als ik de discussie aan ga met bol.com?

De reactie van bol.com:
" Onze monteur heeft vastgesteld dat het defect buiten de garantievoorwaarden valt. We kunnen je artikel tegen betaling repareren. De reparateur geeft het volgende aan:

Toestel herstellen door reparateur, zie prijsopgave. Apparaat herstellen door de importeur. Apparaat heeft val- / druk- / stootschade. Dit valt niet onder de garantievoorwaarden van de fabrikant / importeur "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Dit is wel interessant: https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199

Door de snelle cores uit te schakelen kan de nexus 5x weer tot leven worden gewekt. Niet dat je dan nog veel hebt aan je telefoon, maar het stelt je als consument wel beter in staat om aan te tonen dat het defect van je nexus veroorzaakt wordt door een productiefout en dat deze dus onder de garantie zou moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Aurelium ik denk persoonlijk dat je garantie juist vervalt als je dit soort dingen gaat doen? Een bootloop is juist prima zichtbaar als defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07
@J0YR1D3R dit is wel een optie als de leverancier zich beroept op val- of waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
J0YR1D3R schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:09:
@Aurelium ik denk persoonlijk dat je garantie juist vervalt als je dit soort dingen gaat doen? Een bootloop is juist prima zichtbaar als defect.
Het is ook meer een laatste noodgreep voor als je garantie geweigerd wordt.

ik zou altijd eerst gewoon starten met de normale garantie aanvraag.

Ik ben weer een kleine stap verder: coolblue heeft nu aangegeven dat ze wel erkennen dat het bootloopen niet per definitie veroorzaakt wordt door de oxidatie op de USB poort, maar nu voeren ze op dat als ze de bootloop zouden repareren dat ze een ondeugdelijk product terugleveren omdat de oxidatie nog steeds op de USB port zit.

Ik vind het echt waardeloos dat Coolblue de problemen met deze productiefout af probeert te wentelen op haar klanten, terwijl uiteindelijk LG degene is die een gebrekkig product heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Coolblue gaat mijn toestel onhersteld terugsturen. Ben niet te spreken van hun houding tenopzichte van de waterschade.

Ik kreeg letterlijk volgende boodschap in een mailtje.
Vochtschade ontstaat niet alleen wanneer de telefoon in direct contact met water of een andere vloeistof is gekomen (in water gevallen bijvoorbeeld). Dit kan ook ontstaan wanneer de telefoon in een vochtige omgeving gebruikt wordt (denk bijvoorbeeld aan mist, de badkamer, regen, omgevingen waar een technisch apparaat als een telefoon eigenlijk niet voor gemaakt is). Daarnaast is dit ook mogelijk door sterke temperatuurverschillen (en condensvorming) of wanneer het toestel op een andere manier met vocht in aanraking is gekomen. Hierbij kun je bijvoorbeeld ook denken aan klamme handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Mayco schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:40:
Coolblue gaat mijn toestel onhersteld terugsturen. Ben niet te spreken van hun houding tenopzichte van de waterschade.

Ik kreeg letterlijk volgende boodschap in een mailtje.

[...]
Ik heb ook exact dezelfde reactie gehad in het begin. Standaard antwoord voor klanten die na vaststelling van waterschade aangeven dat ze het toestel niet in het water hebben laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
Na wat discussie met Bol.com over de aard van de bootloop het volgende bericht:

"
Een hypothetische reparatie van het moederbord kan niet gedaan worden zonder dat het toestel open wordt gemaakt. Dit kan de schade verergeren. Dit is uiteraard niet toegestaan, dus in dat geval zou de bestaande schade ook verholpen moeten worden. Dit kan niet onder garantie, gebruikersschade.
"

Ik ben er wel een beetje klaar mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 10:39
8 juli kwam mijn 5X ook in een bootloop, opgestuurd naar bol.com en hij komt morgen als het goed is weer thuis. Uit het reparatierapport kan ik opmaken dat mijn telefoon een nieuw IMEI-nummer heeft, dus ik vermoed dat ze het moederbord vervangen hebben. Ben benieuwd of alles weer naar behoren werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

traaymakers schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:05:
8 juli kwam mijn 5X ook in een bootloop, opgestuurd naar bol.com en hij komt morgen als het goed is weer thuis. Uit het reparatierapport kan ik opmaken dat mijn telefoon een nieuw IMEI-nummer heeft, dus ik vermoed dat ze het moederbord vervangen hebben. Ben benieuwd of alles weer naar behoren werkt nu.
Moederbord vervangen betekent niet direct een ander IMEI. Bij mijn vorige 5X is het moederbord ook vervangen, maar IMEI bleef gelijk. Dit kunnen ze blijkbaar overzetten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 10:39
Ok, maar is er een andere reden waarom je een nieuw IMEI-nummer krijgt, naast het vervangen van het mobo? Ik heb inderdaad wel apps gezien waarmee je je IMEI aanpast (root vereist).

EDIT: pakketje net ontvangen, denk dat een refurbished/nieuwe telefoon is, ik had een klein barstje m'n scherm, nu weg en de telefoon is niet geüpdatet, hij moest nog wat security patches downloaden die ik al geïnstalleerd had. Ben benieuwd of deze het wat langer uithoudt 😊

[ Voor 44% gewijzigd door traaymakers op 29-07-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Gisteravond viel mijn Nexus 5X uit, nadat ie vastliep. Scherm uit, batterij was zeker niet leeg, zelfs niet half leeg. Met geen mogelijkheid weer leven in te krijgen. Half uur laten liggen, opnieuw proberen....helaas geen resultaat.
Nachtje laten liggen, zonder op te laden.... 15 sec powerbutton indrukken zie ik de android opstart-animatie enkele seconden en die loopt vast, ook wat andere rare pixels in beeld. En, scherm weer zwart.....
Opnieuw proberen aan te zetten zie ik alleen "Google" en weer zwart....
Ben ik nu ook een bootloop-(on)gelukkige?

Anyway, ik heb een retouraanvraag gedaan bij Coolblue. Hoop dat ik m snel weer terug heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:20
djoudman schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:43:
Gisteravond viel mijn Nexus 5X uit, nadat ie vastliep. Scherm uit, batterij was zeker niet leeg, zelfs niet half leeg. Met geen mogelijkheid weer leven in te krijgen. Half uur laten liggen, opnieuw proberen....helaas geen resultaat.
Nachtje laten liggen, zonder op te laden.... 15 sec powerbutton indrukken zie ik de android opstart-animatie enkele seconden en die loopt vast, ook wat andere rare pixels in beeld. En, scherm weer zwart.....
Opnieuw proberen aan te zetten zie ik alleen "Google" en weer zwart....
Ben ik nu ook een bootloop-(on)gelukkige?

Anyway, ik heb een retouraanvraag gedaan bij Coolblue. Hoop dat ik m snel weer terug heb....
U beschrijft precies de euvels die ik ook had. Inmiddels is mijn toestel opgestuurd voor reparatie. Nog geen feedback gehad helaas

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
Joarie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:42:
[...]

U beschrijft precies de euvels die ik ook had. Inmiddels is mijn toestel opgestuurd voor reparatie. Nog geen feedback gehad helaas
Ik ben benieuwd hoe coolblue hier mee om gaat. Bij Bol heb ik ondertussen bericht gehad dat hun beslissing niet zal veranderen en is mijn telefoon gerepareerd terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronkspike87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 20:14
michielbaert schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:23:
Mijn Nexus 5X had ook het bootloop probleem en is opgestuurd naar Coolblue. Het moederbord is vervangen maar toen ik het toestel terug kreeg had ik ook de "NO RPMB" melding in de bootloader. Nu met Coolblue overleggen over een oplossing..
Inmiddels heb ik uitsluitsel van Coolblue:
Ik heb verwezen naar deze review waarin Coolblue beloofde het proces te verbeteren. Ze wilden namelijk mijn toestel nogmaals gaan repareren. Ik heb aangegeven dat ik identiek hetzelfde probleem had en ze graag aan de beloofde procesverbetering wilde houden. Daarop hebben ze me aangeboden om shoptegoed (dus geen cash) ter waarde van bedrag wat de Nexus 5X kostte toen ik mijn KPN contract afsloot. Dat vond ik een prima aanbod.
Wat mij betreft heeft Coolblue dit keurig opgelost! :)

Het dossier en genoemde review van medetweaker jelmervos was daarbij essentieel, bedankt kerel!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05-2020
Beste tweakers,

Heeft iemand het volgende probleem met zijn Nexus 5X ondervonden?

Opeens reageerde mijn scherm niet meer zo goed, na een aantal minuten begon het scherm te raar te doen ( verticale strepen, aan/uit vanuit zichzelf, scherm toonde grijstinten in combinatie met strepen), daarna scherm volledig zwart. Rebooten helpt niet. En dit allemaal gebeuren in een tijdbestek van 1-2u max.

Weet iemand wat het probleem kan zijn, of zelf dit meegemaakt? Telefoon is overgekocht van iemand, hij had het terug gekregen van reparatie (refurbished dus) maar had in de tussentijd al een nieuwe telefoon aangeschaft (geen bon).

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Wylana schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:35:

Inmiddels kan ik melden dat ik een nieuw toestel heb gekregen binnen 2 weken tijd. Teleplan geeft aan dat ze het gerepareerd hebben, maar feit dat ik van een 16gb versie naar een 32gb versie ben gegaan zegt al voldoende.

Wel moet ik erbij vermelden dat ik 3 dagen lang geen update heb gehad sinds ik de status zag veranderen naar In Ontvangst. Toen gebeld en diezelfde dag nog eerst mijn telefoon 'gerepareerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik heb mijn Nexus weer terug. Moederbord vervangen.
Helaas nu flinke krassen op de schermprotectie met dank aan mediamarkt ("Je hebt getekend voor kleine krasjes")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wylana schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Inmiddels kan ik melden dat ik een nieuw toestel heb gekregen binnen 2 weken tijd. Teleplan geeft aan dat ze het gerepareerd hebben, maar feit dat ik van een 16gb versie naar een 32gb versie ben gegaan zegt al voldoende.
Heb je ook een ander IMEI nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:07
Hier helaas ook de bootloop...

De tip van de Föhn werkte trouwens top. 3 a 4 minuten verwarmd en hierdoor kwam ie tijdelijk uit de bootloop en heb ik even kunnen checken of ik van alles een goede backup had. En waar nodig direct backup gemaakt. Nu per post naar T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelChocomel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05-2023
Mijn vader heeft inmiddels een jaar een Nexus 5X. Opeens ging die uit en gaat de opstartanimatie door tot de batterij leeg is (uitknop ingedrukt houden doet niks). Als je hem daarna oplaadt en weer opstart werkt hij een paar minuten normaal en dan gebeurt hetzelfde weer. Valt dit onder de bootloop of zou dit een ander probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ColonelChocomel schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:54:
Mijn vader heeft inmiddels een jaar een Nexus 5X. Opeens ging die uit en gaat de opstartanimatie door tot de batterij leeg is (uitknop ingedrukt houden doet niks). Als je hem daarna oplaadt en weer opstart werkt hij een paar minuten normaal en dan gebeurt hetzelfde weer. Valt dit onder de bootloop of zou dit een ander probleem kunnen zijn?
Ja, bootloop probleem. Garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Helaas, ook mijn telefoon is in een bootloop gekomen. Als je lang genoeg wacht, dan komt hij er soms 'doorheen', maar dan crasht hij alsnog binnen korte tijd, om vervolgens weer te gaan bootloopen :(

Heb hem gisterenmiddag naar de KPN winkel gebracht, is nu naar Teleplan gestuurd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren..

Nog tips over waar ik op moet letten als ik hem terugkrijg? Heb ergens iets gelezen over dat Netflix het soms niet meer doet, kan dat kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:42

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Jorizzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:14:
Helaas, ook mijn telefoon is in een bootloop gekomen. Als je lang genoeg wacht, dan komt hij er soms 'doorheen', maar dan crasht hij alsnog binnen korte tijd, om vervolgens weer te gaan bootloopen :(

Heb hem gisterenmiddag naar de KPN winkel gebracht, is nu naar Teleplan gestuurd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren..

Nog tips over waar ik op moet letten als ik hem terugkrijg? Heb ergens iets gelezen over dat Netflix het soms niet meer doet, kan dat kloppen?
Het schijnt dat in sommige gevallen na een reparatie na een bootloop er problemen zijn met een bepaalde partitie die nodig is voor de drm software die netflix gebruikt. Als ze het goed repareren zou het geen issue mogen zijn. Bij mij werkte dat allemaal nog prima na de reparatie in ieder geval.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jorizzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:14:
Als je hem terug hebt, kijk dan of er in de bootloader NO RPMB staat. Dat hoort er niet te staan.

Status bij Teleplan kun je hier checken: https://www.e-repair.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 19:02
Wylana schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Wel moet ik erbij vermelden dat ik 3 dagen lang geen update heb gehad sinds ik de status zag veranderen naar In Ontvangst. Toen gebeld en diezelfde dag nog eerst mijn telefoon 'gerepareerd'.
Ben erg benieuwd even afwachten tot de mijne weer terug is, volgens Teleplan is die van mij nu 16GB ipv 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
wwdtourkane schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Ben erg benieuwd even afwachten tot de mijne weer terug is, volgens Teleplan is die van mij nu 16GB ipv 32.
Laten we het hopen dat je wel een 32GB terug krijgt. Anders kan je nog een keer het proces in gaan om je telefoon terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 19:02
Wylana schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:20:
[...]

Laten we het hopen dat je wel een 32GB terug krijgt. Anders kan je nog een keer het proces in gaan om je telefoon terug te krijgen.
Gelukkig is de telefoon die ik heb ontvangen wel 32GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBakker
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-01-2018
Ook hier het bootloop probleem,
Zou iemand ook uit kunnen leggen wat deze bootloop nu eigenlijk veroorzaakt
en welke 'party' hier nu eigenlijk voor verantwoordelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

TimBakker schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:18:
Ook hier het bootloop probleem,
Zou iemand ook uit kunnen leggen wat deze bootloop nu eigenlijk veroorzaakt
en welke 'party' hier nu eigenlijk voor verantwoordelijk is?
Volgens mij kwam het door slechte soldeerpunten op het moederbord die door temperatuurwisselingen stuk gaan. Het is in ieder geval een hardware probleem, dus LG is verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben erg benieuwd of ze inmiddels het productieproces hadden aangepast, het vervangende exemplaar dat ik had gekregen was recenter gemaakt vermoed ik, dus ik hoop het ... is er eigenlijk een manier om op basis van serienummer/imei oid meer te weten over de productiedatum/is iets bekend over of het fenomeen vaker voorkomt in bepaalde batches?

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 11-08-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielt
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-05 19:41
Vorige week is mij Nexus 5X ook getroffen door het bootloopprobleem. Ik heb hem teruggestuurd naar Bol.com en hoop op goed bericht, al zal dat nog wel enkele weken duren.
Ik heb snel een nieuwe telefoon aangeschaft, een Honor 9.

Mocht de Nexus 5X worden gerepareerd, gaat hij naar mijn zoontje.

• Jorizzz
Vraagje aan degenen die hem via Teleplan hebben laten repareren. Mijn toestel staat al sinds 11/8 op de status 'Uw apparaat wordt onderzocht'. Dat hoeft toch niet zo lang te duren, of is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Duurt ongeveer tweeënhalf / drie weken voordat je het terug hebt. Twee daarvan bij Teleplan.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
De 5X van mijn vrouw is weggegaan voor reparatie en nooit gerepareerd, was niet meer te repareren of niet meer haalbaar/rendabel blijkbaar. Nu maar een vervangend toestel zoeken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Hier ook de 5X met een bootloop probleem. 1 jaar geleden bij bol.com gekocht (was mijn 2e). Was al stiekem op zoek naar een andere omdat ik de 32 gb toch iets te weinig vindt om comfi mee te werken.

Laat deze nu repareren en zit nu op een hele oude trage android (prime 6 van vodafone).
Wel bummer.. ik opende google maps en plof weg was hij en welkom bootloop. Ook de fastboot loopt steeds vast als ik naar de recovery console wil... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Via teleplan gezien dat ze klaar zijn met reparatie (bootloop. Gerepareerd onder garantie) is nu onderweg naar Coolblue en dan weer naar mij toe. Toestel is van 2 aug - 18 aug bij teleplan geweest.
Kan niet wachten om m weer terug te hebben. De iPhone 4 die ik nu van m'n buurman heb geleend is echt niks. Zo blij als ik m'n Android weer terug heb. Volgende week gelijk Android 8 er maar opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
djoudman schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:47:
Via teleplan gezien dat ze klaar zijn met reparatie (bootloop. Gerepareerd onder garantie) is nu onderweg naar Coolblue en dan weer naar mij toe. Toestel is van 2 aug - 18 aug bij teleplan geweest.
Kan niet wachten om m weer terug te hebben. De iPhone 4 die ik nu van m'n buurman heb geleend is echt niks. Zo blij als ik m'n Android weer terug heb. Volgende week gelijk Android 8 er maar opzetten
Djeez, 16 dagen bij Teleplan!? Wat doen ze daar allemaal in die tijd dan? Of ligt ie gewoon al die tijd onderaan de stapel?
Toen ik mijn telefoon wegbracht bij de KPN winkel werd er een indicatie van 10-12 dagen gegeven. Daarvan waren er al drie voorbij voordat de status van het toestel op 'Uw apparaat is ontvangen door de reparateur' stond... Ben bang dat die inschatting dan iets te rooskleurig was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Mijn Nexus 5X is ook stuk, bootloop denk ik dus ook. Beeld bevroor en daarna uit en kreeg ik hem niet meer aan. Paar keer google logo nog gezien maar na een dag begon het rode lampje te branden en kreeg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Is nu inmiddels iets meer dan twee weken voor reparatie opgestuurd. Raar dat iedereen na een jaar precies zelfde probleem krijgt.

Edit: valt er niks gezamenlijk te doen hier tegen? Straks krijg ik misschien een nieuw toestel die het na een jaar weer begeeft en daar heb ik geen zin in.

[ Voor 17% gewijzigd door October op 19-08-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Hier inmiddels al bijna 4 weken op de planken bij een reparateur. Zal wel vakantietijd zijn.
Begin er wel een beetje zat van te worden. Ben bijna in staat om een andere mobiel te kopen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Iemand ervaring met drmobile.eu? LG geeft aan dat dat hun officiele reparatiecentrum is voor de Nexus 5X. Coolblue stuurt ze door naar ergens in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

October schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:10:
Raar dat iedereen na een jaar precies zelfde probleem krijgt.
Ben benieuwd dan, over 6 dagen is de mijne een jaar oud.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:01:
[...]

Ben benieuwd dan, over 6 dagen is de mijne een jaar oud.
LOL... De mijne al 1 1/2 jaar en die geeft gelukkig nog geen problemen.
Ik ben eerder benieuwd naar Android Oreo en of deze morgen ook gelijk voor de 5X beschikbaar is!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijne laatst ook opgestuurd omdat die ook aan t knipperen was met t rode lampje. Ze zeiden dat ik 90 euro moest betalen, niet gedaan en gewoon terug laten zenden. Thuis weer aan de lader en hij doet het weer. Volgens mij kijken ze er ook maar half naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Die van mij is van de lancering en ging ook een maand geleden kapot. Misschien door het warme weer dat er nu veel kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:51
Even een vraagje aan jullie.
Bij mijn ouders thuis is er zowel een 2.4ghz als 5ghz netwerk, deze worden onder hetzelfde SSID uitgezonden.Je device wisselt dus automatisch, voor mijn ouders perfect. Echter wilde ik mijn Nexus 5 forceren om alleen het 5ghz gedeelte te gebruiken. Zelf heb ik thuis dit probleem niet, omdat ik de verschillende frequenties aparte netwerken zijn.
Echter, om de 5X dus te forceren om enkel 5ghz te gebruiken was ik altijd gewend om naar de geavanceerde wifi instellingen te gaan. Echter heb ik het idee dat daar bij mij een groot aantal settings mist, waaronder dus de frequentieband. Zie;

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4384/36537470042_8ee297044b_b.jpg

Is er in een recente Android update iets veranderd,of is dit een probleem met mijn toestel specifiek?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Hoera! Eindelijk nieuws dat de mobiel gereparareerd is en dat hij eind deze week verwacht kan worden. Mooi net op tijd voor vakantie. Inmiddels een Sony Xperia als leentoestel want die iPhone 4s is toch echt niet meer handig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:33
Helaas ook hetzelfde probleem gehad. Vorige week zondag ineens het toestel in bootloop. Gelukkig was er in de buurt nog een Nexus 5X te koop als reservetoestel.

Het toestel wat in bootloop zat is maandag bij de Mediamarkt ingeleverd ter reparatie. Dus even afwachten tot hij retour is. Dit zou +/- 2 weken moeten duren gaf de dame aan de balie aan.

Ik ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:03
gehaktstaaf schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:35:
Even een vraagje aan jullie.
Bij mijn ouders thuis is er zowel een 2.4ghz als 5ghz netwerk, deze worden onder hetzelfde SSID uitgezonden.Je device wisselt dus automatisch, voor mijn ouders perfect. Echter wilde ik mijn Nexus 5 forceren om alleen het 5ghz gedeelte te gebruiken. Zelf heb ik thuis dit probleem niet, omdat ik de verschillende frequenties aparte netwerken zijn.
Echter, om de 5X dus te forceren om enkel 5ghz te gebruiken was ik altijd gewend om naar de geavanceerde wifi instellingen te gaan. Echter heb ik het idee dat daar bij mij een groot aantal settings mist, waaronder dus de frequentieband. Zie;

Is er in een recente Android update iets veranderd,of is dit een probleem met mijn toestel specifiek?
Ik heb dezelfde instellingen en heb beide SSID's hetzelfde en eigenlijk al mijn apparaten die 5Ghz ondersteunen verbinden automatisch met de 5Ghz variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:51
Overschakelen doet de telefoon ook wel zelf, maar hij valt al heel snel terug van 5ghz op 2.4ghz, waardoor ik duidelijk merk (en meet) dat de bandbreedte stukken beperkter is. Als ik hem geforceerd op 5ghz kan laten draaien heb ik dit probleem niet, echter lijkt het alsof deze instellingen bij mij verdwenen zijn.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Iemand android 8 al geïnstalleerd op zijn toestel ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik was gisteren (met de 'beta-methode') overgestapt op 8, behalve een app lijkt alles te werken, hetis wel nogal wennen, ik weet niet of ik het er overzichtelijker op geworden vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
begintmeta schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:00:
Ik was gisteren (met de 'beta-methode') overgestapt op 8, behalve een app lijkt alles te werken, hetis wel nogal wennen, ik weet niet of ik het er overzichtelijker op geworden vind.
Moet je daarna je registratie weer ongedaan maken ? Of blijf je dan altijd in de beta dienst hangen ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
HKLM_ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:02:
[...]

Moet je daarna je registratie weer ongedaan maken ? Of blijf je dan altijd in de beta dienst hangen ?
Ja, Nee. Ik registreerde de Nexus 5X voor het beta-programma, vervolgens werd meteen de update naar 8.0 aangeboden, na het updaten maakte ik de registratie weer ongedaan. Je krijgt dan wel een waarschuwing dat weer een niet-beta update naar het toestel zal worden gestuurd, waarbij het apparaat wordt gewist, maar zolang de actuele beta-versie eigenlijk de release-versie is, gebeurt dat niet. Wel even opletten dus eventueel.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 22-08-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt ook de system image installeren:
https://developer.android...oad.html#flashable-images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zag net trouwens wat online-discussie over of opr6.170623.013 (de versie op mijn Nexus 5X) wel echt geen preview release zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 22-08-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

begintmeta schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:00:
Ik zag net trouwens wat online-discussie over of opr6.170623.013 (de versie op mijn Nexus 5X) wel echt geen preview release zou zijn.
Als je je nu opgeeft voor het beta-programma, krijg je inderdaad al de final version.
Hij staat er hier op en draait prima, maar goed.. Dat is slechts de ervaring van een uurtje...
begintmeta schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:13:
[...]

Ja, Nee. Ik registreerde de Nexus 5X voor het beta-programma, vervolgens werd meteen de update naar 8.0 aangeboden, na het updaten maakte ik de registratie weer ongedaan. Je krijgt dan wel een waarschuwing dat weer een niet-beta update naar het toestel zal worden gestuurd, waarbij het apparaat wordt gewist, maar zolang de actuele beta-versie eigenlijk de release-versie is, gebeurt dat niet. Wel even opletten dus eventueel.
De inschrijving voor een beta is per Android versie. Uitschrijven na het registreren is dus niet nodig ;-) Je doet niet automatisch mee met een beta voor Android 9, welke toch niet naar de 5X gaat komen trouwens.

[ Voor 47% gewijzigd door TFHfony op 22-08-2017 09:25 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 19-09 14:36
Ik heb me aangemeld via de link voor beta en kreeg direct een notification met de belangrijkste wijzigingen en of ik wilde installeren. Gedaan (ging echt heel snel, 5min ofzo) en man wat een tegenvaller!

- Eerste wat opvalt: de notificatiebalk is wit. Het scherm is al fel genoeg 's avonds. Irritant dat ze dit soort wijzigingen waar je continu geconfronteerd wordt, niet staat in het lijstje met belangrijkste wijzigingen. Ergste is nog dat je het niet kan wijzigen.
- Hoe zet je het blauwfilter aan? Dat zou toch in 8.0 zitten? Ik heb expres niet geroot (noodzakelijk voor CF Lumen of Flux, die dus de kleurtemperatuur aanpassen) omdat het wel in 8.0 zou zitten. Zelfs Windows heeft het.
- Apps die continu een notificatie tonen, kon je handig verbergen in Android 7.x door er lang op te drukken en dan te kiezen om nooit meldingen te laten zien. Nu druk je er lang op en krijg je een snooze optie of je kan naar App Info. Nutteloos..

Dit voelt een beetje als Android 4.4 > 5.0. Toen miste ineens allerlei functionaliteiten, ergste was wel dat je in Phone en Contacts apps niet meer alleen contacten met telnr kon laten zien. Kan nog steeds niet, sindsdien ben ik ook over op een 3rd party app.

Ander issue: het glaasje op de achtercamera heeft een barst. Mijn scherm heeft nu ook een diepe kras. Ik heb nog garantie. Worden deze dingen onder garantie vervangen?

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 22-08-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jazco2nd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:25:
Ander issue: het glaasje op de achtercamera heeft een barst. Mijn scherm heeft nu ook een diepe kras. Ik heb nog garantie. Worden deze dingen onder garantie vervangen?
Garantie is bij fabricagefouten. Dit klinkt meer als je eigen schuld. Dus als je een verzekering hebt, kan je het daar proberen. LG gaat niet jouw onhandigheid compenseren ;-) Ik neem eigenlijk aan dat je dit zelf ook wel weet...

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 22-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Ik had ook een bootloop op mijn 5X, en aangezien ik toch zat te kijken naar wat nieuwers en geen vervanger beschikbaar had heb ik nog gezocht naar oplossingen. En uiteindelijk mijn A57 cores uitgeschakeld. Traag als dikke ..... Maar hij deed het. En daar was alles mee gezegd. Net uit nieuwsgierigheid Oreo er op gezet via de beta methode. Geen idee welke cores nu draaien en hij bleef redelijk lang aan staan. Al kwam hij net weer in een bootloopt.
Dacht dat ik hem goed had uitgezet en zie hem nu opeens weer normaal draaien.

Update : CPU monitor geeft aan dat hij op 6 cores draait en gooide me weer in de bootloop. Als je dus de cores hebt uitgeschakeld via deze methode https://www.xda-developer...-bootloop-fix-boot-phone/ niet updaten naar 8

[ Voor 18% gewijzigd door mvt op 22-08-2017 12:05 ]

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
TFHfony schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Garantie is bij fabricagefouten. Dit klinkt meer als je eigen schuld. Dus als je een verzekering hebt, kan je het daar proberen. LG gaat niet jouw onhandigheid compenseren ;-) Ik neem eigenlijk aan dat je dit zelf ook wel weet...
Ja zoiets dacht ik al. Helaas... Kan ik beter een lokale telefoonboer zoeken die dat kan.

Ondertussen heb ik ontdekt dat je dus met geen mogelijkheid je notificatiebalk weer schoon krijgt in Android 8.0. Je zal alle backgroundapps gewoon zien in je notificatiebalk. Uitzetten kan alleen via een gruwelijke omweg. Begin steeds vaker te denken dat ik Android alleen gebruik omdat ik het gesloten model van iOS haat.. maar verder met elke update wordt Android wel wat irritanter.

Het is nu net alsof ik in "Developer Mode" zit, allerlei compleet nutteloze informatie voor de gemiddelde gebruiker.

De gruwelijke omweg:
https://www.xda-developer...t-notification-android-o/

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 22-08-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wat ik wel mis: Google Lens & Google Assistant. Deze kan ik niet vinden in Android 8 voor de Nexus 5X... Iemand een idee?

/edit 13:22/
OK, Assistant krijg je alleen wanneer je telefoon op Engels ingesteld staat. Dus dat is opgelost.
Nu lens nog zien te vinden....

[ Voor 37% gewijzigd door TFHfony op 22-08-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Heb de update ook uitgevoerd op mijn nexus 5x en eigenlijk geen issues. ben blij dat het batterij percentage nu goed zichtbaar is zonder "hack" enigste wat ik jammer vind is dat de blue light filter niet aanwezig is op de nexus 5x i.v.m drivers ofzo ook krijg ik de picture in picture niet werkend iemand hier die dat wel lukt ?

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 22-08-2017 16:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
- Eerste wat opvalt: de notificatiebalk is wit. Het scherm is al fel genoeg 's avonds. Irritant dat ze dit soort wijzigingen waar je continu geconfronteerd wordt, niet staat in het lijstje met belangrijkste wijzigingen. Ergste is nog dat je het niet kan wijzigen.
Welke balk bedoel je dan? Die bovenaan het scherm? Die is bij mij gewoon transparant met witte icoontjes. Of bedoel je bij uitschuiven? Dan is hij inderdaad wel wit
- Hoe zet je het blauwfilter aan? Dat zou toch in 8.0 zitten? Ik heb expres niet geroot (noodzakelijk voor CF Lumen of Flux, die dus de kleurtemperatuur aanpassen) omdat het wel in 8.0 zou zitten. Zelfs Windows heeft het.
Helaas, zit er niet in
- Apps die continu een notificatie tonen, kon je handig verbergen in Android 7.x door er lang op te drukken en dan te kiezen om nooit meldingen te laten zien. Nu druk je er lang op en krijg je een snooze optie of je kan naar App Info. Nutteloos..
De instellingen voor notificaties van een app krijg je door de notificatie naar rechts te schuiven, maar niet het beeld uit, je krijgt dan een tandwiel waar je instellingen kunt doen.
TFHfony schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:56:
Wat ik wel mis: Google Lens & Google Assistant. Deze kan ik niet vinden in Android 8 voor de Nexus 5X... Iemand een idee?

/edit 13:22/
OK, Assistant krijg je alleen wanneer je telefoon op Engels ingesteld staat. Dus dat is opgelost.
Nu lens nog zien te vinden....
Volgens mij staat Google Lens los van Android Oreo.
Google Lens is meer een feature van de Google App zelf (net als Assistant overigens)
Ik had Assistant ook al lang voordat ik Oreo had

[ Voor 18% gewijzigd door TheFes op 22-08-2017 16:35 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
TheFes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:31:
Welke balk bedoel je dan? Die bovenaan het scherm? Die is bij mij gewoon transparant met witte icoontjes. Of bedoel je bij uitschuiven? Dan is hij inderdaad wel wit
Yes als je uitschuift.
TheFes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:31:
De instellingen voor notificaties van een app krijg je door de notificatie naar rechts te schuiven, maar niet het beeld uit, je krijgt dan een tandwiel waar je instellingen kunt doen.
Nee zie mijn volgende post, het is geen notificatie van een app, maar een notificatie van Android system die je continu wil laten zien welke apps op de achtergrond draaien. Verschrikkelijk irritant. Een reden om terug te gaan naar Android 7 want het is dus niet uit te zetten! Staat zelfs op je lockscreen. Zie deze post.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 22-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb op Oreo wel last van rare dingen. Dat 3G watchdog het niet doet kan ik mee leven.
Maar dat volgens Aida64, alleen de 4 A53 cores gebruikt worden (en bijna de gehele tijd op 100%) dat vind ik een groter probleem. Core 5 en 6 blijven volgens Aida sleeping, zou ook wel verklaren waarom het toestel wat langerzamer aan lijkt te voelen.

Toestel word zo wel lekker warm en accu liep wel heel erg snel terug na de upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-08-2017 17:05 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Yes als je uitschuift.

[...]

Nee zie mijn volgende post, het is geen notificatie van een app, maar een notificatie van Android system die je continu wil laten zien welke apps op de achtergrond draaien. Verschrikkelijk irritant. Een reden om terug te gaan naar Android 7 want het is dus niet uit te zetten! Staat zelfs op je lockscreen. Zie deze post.
Ik was inderdaad niet helemaal diudelijk.
Wat ik bedoelde is dat de instelling die jij miste (door long press) nu achter dat tandwieltje verborgen zit.
Echter kun je die instellingen inderdaad niet toepassen op de notificatie die jij zo irritant vind met daarin alle apps die op de achtergrond draaien.

Het was dus niet bedoelt als oplossing voor jouw probleem, dat had ik er wat duidelijker bij moeten zetten.

Ik moest er ook aan wennen, maar heb er nu geen last meer van (draai al een tijdje de beta) Ook omdat ze standaard helemaal onderaan staan, en dus niet in de weg voor de notificaties die er wel toe doen. Het is voor mij geen streven om die notificatie lijst leeg te hebben, maar ik wil er wel mijn notificaties die belangrijk zijn in kunnen zien. Dat er dan ook wat andere in staan vind ik niet heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Laatst online: 16-09 12:07
Heb ik ook gehad. Voor enkel Dollars op Aliexpress nieuwe gekocht. Is zelf zeer eenvoudig te vervangen.

Net mobiel teruggekregen vanuit T-mobile. 2 1/2 week is acceptabel. Is in tussentijd ook naar LG doorgestuurd. Werkt weer pirma, hopelijk blijft dit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:00:
De GMail app lijkt niet helemaal lekker te werken na de update, het synchroniseren, met name per activesync, werkt niet goed en de app werkt trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Mijn Nexus 5x is inmiddels in de afgelopen 5-6 weken 2x terug geweest bij Coolblue vanwege bootloop problemen :( Toen ik em de eerste keer terug kreeg deed de frontcamera het niet, bootloop was er nog steeds en was de behuizing niet goed gesloten. Donderdag weer opgehaald, maar gisteravond was het weer feest qua vastlopers en reboots. In de hoop dat het iets op zou lossen heb ik me op gegeven voor de beta van Oreo en gelijk aangeboden gekregen. Het leek er gisteren op dat het opgelost was, maar net tijdens de lunch issie weer 2x vast gelopen en uit zichzelf gerestart. Dus maar weer voor de 3e keer terug naar Coolblue. Ik baal er flink van, want ik ga volgende week op vakantie en heb dan echt een goed toestel nodig. Coolblue deed gisteren aan de telefoon flink moeilijk over een vervangend of tijdelijk leentoestel. Echt een flut situatie zo :(

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

begintmeta schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:09:
[...]

De GMail app lijkt niet helemaal lekker te werken na de update, het synchroniseren, met name per activesync, werkt niet goed en de app werkt trager.
Dat niet alleen, ik krijg geen notificaties meer van andere (niet gmail) mailboxen, de mail zelf wordt wel opgehaald via IMAP. Nu heb ik wel met de notificaties zelf gespeeld (op stil gezet, staat nu weer op geluid afspelen) kijken of dat helpt. Hebben anderen dit ook?

[edit]Probleem is weer weg na het aanzetten van audio notificaties, geen idee wat die met elkaar te maken hebben, maar in ieder geval een workaround tot een update van de gmail app.

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-08-2017 15:38 ]

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik draai ook sinds maandagavond de 8.0.0 final, ik ben wel onder de indruk. Rockstable en batterij gebruik blijft binnen de perken.

Ik heb uiteraard wel een full wipe gedaan voordat ik ging installeren (kom vanaf LineageOS). Bootloader is ook weer netjes gelocked, dus weer full stock. We gaan het beleven :)

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik sinds maandag ook Android 8.0 op m'n Nexus 5x staan, echter heb ik nu problemen met wifi. Deze verliest vaak de verbinding en als ik verbinding heb dan heb ik vaak nog geen internet.

Op andere mobiele apparaten werkt de wifi goed. Ik heb al de netwerk gegevens gereset.

Iemand nog ideeën?

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 13:09
Ik heb nu met Oreo en de pixel launcher vierkante icoontjes bij de google apps. De icoontjes hebben een witte achtergrond. Je schijnt ergens de vorm te kunnen aanpassen, maar ik kan het niet vinden. Iemand een idee waar dit kan?

• TheFes
Britske schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:17:
Ik heb nu met Oreo en de pixel launcher vierkante icoontjes bij de google apps. De icoontjes hebben een witte achtergrond. Je schijnt ergens de vorm te kunnen aanpassen, maar ik kan het niet vinden. Iemand een idee waar dit kan?
Lege plek op je home screen ingedrukt houden -> Settings -> Change icon shape
Helaas is "Circle" geen optie..

• FF1987
  • Niet online
Brikkah schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:29:
Ik sinds maandag ook Android 8.0 op m'n Nexus 5x staan, echter heb ik nu problemen met wifi. Deze verliest vaak de verbinding en als ik verbinding heb dan heb ik vaak nog geen internet.

Op andere mobiele apparaten werkt de wifi goed. Ik heb al de netwerk gegevens gereset.

Iemand nog ideeën?
Sinds maandag heb ik ook Oreo op mijn telefoon gezet. En ik had vooral dinsdag last van dat mijn telefoon niet met wifi kon verbinden ook al was deze beschikbaar (het leek net alsof er slecht bereik was). De afgelopen twee dagen heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad. Ik kon ook niks op het internet vinden hierover en dacht dat ik de enige was. Ik heb van de week wel een aantal keren mijn telefoon opnieuw opgestart. Misschien dat dat de oplossing was?

• Britske
TheFes schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Lege plek op je home screen ingedrukt houden -> Settings -> Change icon shape
Helaas is "Circle" geen optie..
Aha, ik moest de pixel launcher opnieuw installeren. Ik kreeg geen settings te zien.

• TheFes
Britske schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Aha, ik moest de pixel launcher opnieuw installeren. Ik kreeg geen settings te zien.
Oh ja, klopt..
Ik was zelf helemaal vergeten dat ik de pixel launcher gebruik :D
Ik moest dat inderdaad ook na installeren van de Developer Preview waarin dit kon. De Pixel launcher update niet automatisch.
Zal eens kijken of er weer een nieuwe versie is :)

• Britske
Ik hoop wel dat er een optie komt om gewoon freeform icoontjes te behouden.
Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires