RIP Nexus5X... Alweer.
Afgelopen week had ik steeds meer last van force-closes. Apps crashten meteen na het openen of even na gebruik. Eigenlijk van alles, Facebook, Google Keep, Waze, de launcher maar ook system services als "Delen met Bluetooth" en Google Play Services. Zo nu en dan spontane reboots.
Kon er geen pijl op trekken wanneer dit gebeurde, soms was hij gewoon bruikbaar. Maar goed, ik dacht laat ik hem even factory resetten van het weekend. Had ik beter niet kunnen doen.
Na reset bleef hij hangen in het geanimeerde Android logo (heb hem 3 uur op laten staan) of gaf een vraag om een "password" terwijl ik voorheen gewoon een pattern gebruikte als backup. Ook het trucje van T9 daarop toegepast, maar niets mocht baten.
Dus maar wéér teruggebracht naar de Mediamarkt. Dit is al de 2e keer dat de N5X mij in de steek laat. Eerste keer was op 2e kerstdag, toen was hij in een kleine 3 weken "gerepareerd" en ging het weer een tijdje goed. Maar nu, een half jaar later, is hij er wéér mee opgehouden.
In mijn vooruitziende blik had ik vrijdag al een OP5 besteld, ook aangezien de N5X nog maar een paar maanden updates zal krijgen dus ga het N5X kamp eerdaags verlaten.
Jammer, dit is - voor mij - toch wel het meest tegenvallende toestel vanuit de Nexus-reeks geweest.