Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sisa
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06-07 19:27
quote:
Frostbite schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:41:
[...]

Waterschade? Als die indicator verkleurd is sturen ze hem ook zo terug dacht ik hier al eens gelezen te hebben.
Vandaag bericht gehad van bol.com

De simtray zit er niet bij, aangezien ik mijn simkaart er uit heb gehaald en deze niet heb terug geplaatst. Op de simtray staat blijkbaar een nummer dat ze nodig moeten hebben anders repareren ze het niet.

Klein foutje/misverstand van mijn kant, maar nu ben ik wel weer 1.5 week verder en als ik het morgen weer opnieuw terugstuur MET simtray weer 1.5/2 weken... helaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
quote:
Frostbite schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:31:
[...]

Ik had het ook met mijn toestel. Ineens kan hij met geen enkel bekend netwerk connecten. Toestel herstarten wilde dan nog wel eens helpen.

Iemand een idee wanneer de status bij Teleplan op te vragen is en krijg je daar bericht van?
Hierzo: https://www.e-repair.nl/

Je heb wel wat gegevens nodig (je IMEI bijvoorbeeld) en je krijgt verder geen bericht vanuit hun. Bi mij stond het in de mail van belsimpel.

PSN: Korumera

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-08 18:05
quote:
Korumera schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Hierzo: https://www.e-repair.nl/

Je heb wel wat gegevens nodig (je IMEI bijvoorbeeld) en je krijgt verder geen bericht vanuit hun. Bi mij stond het in de mail van belsimpel.
De site had ik al gevonden maar sinds mijn telefoon daar vrijdag ligt kon ik via het IMEI nummer niets vinden totdat ik gistenavond zag dat hij ontvangen was en dat het onderhoud gestart is.

Afwachten nu...

Inmiddels nu voorzien van een ander toestel dus dat verzacht de pijn :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02:49
Mijn telefoon is sinds 26-05 op 'start onderhoud'. Je zou verwachten dat je de bootloop vrij snel ziet _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:15

MegaTronics

Jikushikatate

quote:
FreakzLM schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:57:
Mijn telefoon is sinds 26-05 op 'start onderhoud'. Je zou verwachten dat je de bootloop vrij snel ziet _O-
Hij heeft gewoon lekker warm gelegen en het probleem doet zich niet met voor. :+

Why do nerds confuse Halloween and Christmas? Because OCT31=DEC25.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakzLM
quote:
MegaTronics schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Hij heeft gewoon lekker warm gelegen en het probleem doet zich niet met voor. :+
Ik heb inmiddels ook een andere telefoon, maar als ze er niks aan gedaan hebben dan stuur ik hem gewoon weer terug :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
FreakzLM schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:57:
Dat duurt nog wel even dan was bij mij ook, ongeveer 2 weken duurde het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk, net, een nieuwe gekregen, waar in het reparatieproces de defecte is blijven hangen is geloof ik een raadsel gebleven.

Nu hopen dat het nieuwe exemplaar niet weer in een bootloop gaat schieten.

begintmeta wijzigde deze reactie 02-06-2017 22:04 (3%)

• FreakzLM
quote:
MegaTronics schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Door hem warm te houden kon ik in ieder geval nog wel zelf een back-up maken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Er is weer een beveiliging update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
Inmiddels de mijne terug gekregen. Vanwege Pinksteren (zaterdag eerste afleverpoging) nu dus in huis.

Volgens de bon (Teleplan) is hij onder garantie gerepareerd en is het mainbord vervangen. Zelfde dus als bij jullie.

Jammer genoeg is de telefoon leeggemaakt. Maar goed heb nu pas een andere en die bevalt me wel. Ondanks de reparatie denk ik dat ik hem toch van de hand doe.

Compliment dan wel weer aan teleplan dat mijn screenprotector en hoes nog steeds erop zaten. Daarnaast is het wel vreemd dat je zelf het toestel 2 dubbel in moet pakken (doos in een doos) en je hem zelf terugkrijgt in het doosje in een bubbelenvelopje. Maar goed ik ben blij.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• FreakzLM
Ik heb hem inmiddels ook terug. Hier is ook het mainboard vervangen.

• Philtjens
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20:33
Hallo beste nexus eigenaars

Ik wil mijn oneplus x stilletjes vervangen het toestel werkt heel goed alleen mis ik een fingerprint scanner teveel.

Nu staat de nexus 5x voor 250 euro te koop.
Is dit de dag van vandaag een goede keuze nog ?
Ik twijfel nog een beetje maar vooral door het 2 gb ram en de kleine 2700 mah batterij ?
Ik verwacht geen grootste dingen van mijn telefoon ik kijk redelijk veel op internet en facebook stuur regelmatig whatsapp stuur wat mailtjes kijk thuis via wifi vaak op youtube dus verwacht wel goed beeld en geluid.
En schiet graag eens een goede foto op vakantie.
Thuis speel ik ook af en toe wat spellen denk dan aan tiny gladiators en guns of boom.

Zou de nexus dit allemaal zonder probleem aankunnen en houdt de batterij het een dag vol ?
Mijn oneplus x heeft ook maar een 2525 mah batterij maar deze is 5 inch en heeft amoled waardoor deze nog zuinig is als het scherm uitstaat.

Kortom is het een lichte verbetering tov de oneplus x of toch maar beter voor de pixel gaan dan ?

Wil ook liever niet teveel geld uitgeven aan een telefoon hij moet het gewoon goed doen ik verwacht geen super prestaties maar gewoon goed in het algemeen.

• Tovenaar
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:42
Ik red het meestal niet om de dag vol te maken met één batterij lading, als dat dus een vereiste is dan niet doen. Verder ben ik zelf heel erg te spreken over de camera, ook dagelijks gebruik levert (twee jaar na aanschaf) nog steeds geen frustraties op.
Als je budget er naar is denk ik wel dat de Pixel een betere keuze is, zeker ook voor de toekomst. Ik meende ergens te lezen dat support/updates voor de N5X dit jaar ophouden...

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:20

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
Tovenaar schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:05:
Ik meende ergens te lezen dat support/updates voor de N5X dit jaar ophouden...
Veiligheidsupdates blijven nog wel komen, maar Android O wordt inderdaad de laatste versie voor de 5X.

www.file-hunter.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Catch22
  • Laatst online: 00:08

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Tovenaar schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:05:
Ik red het meestal niet om de dag vol te maken met één batterij lading, als dat dus een vereiste is dan niet doen. Verder ben ik zelf heel erg te spreken over de camera, ook dagelijks gebruik levert (twee jaar na aanschaf) nog steeds geen frustraties op.
Als je budget er naar is denk ik wel dat de Pixel een betere keuze is, zeker ook voor de toekomst. Ik meende ergens te lezen dat support/updates voor de N5X dit jaar ophouden...
Ik kwam geen dag door met mijn N5X. En dan deed ik weinig speciaals. Accu is wmb echt ondermaats.

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - LG 34UC79G

• Smultie
  • Niet online
quote:
Catch22 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Ik kwam geen dag door met mijn N5X. En dan deed ik weinig speciaals. Accu is wmb echt ondermaats.
Android O is een flinke verbetering. Ik haal nu 6 uur SOT zonder enige tweaks.

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5X --- Synology DS213 --- RPi3 met OSMC --- Nvidia Shield Tablet

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17:17
Ik postte hier laatst dat ook mijn 5X telkens bleef hangen. Inmiddels heeft hij er helemaal geen zin meer in. Heb hem inmiddels vervangen voor een S8 en alhoewel de S8 erg leuk is, mis ik toch het Nexus gevoel :(.

Do what you love, do it often

• Philtjens
ik heb liever een goede budget telefoon
vind het een beetje te gek om 700 euro neer te tellen voor een smartphone.
ik vind het design van de nexus 5x heel erg mooi en spreekt me heel erg aan.
de pixel zou mij beter liggen door het kleinere formaat.

om updates geef ik opzich niet zoveel want heb nu ook een oneplusX wat totaal niet wordt bijgewerkt.
als de android O erop komt is dit mooi meegenomen maar zeker geen must.

de batterij maak ik me anderzijds wel zorgen om ik zou toch graag willen dat deze een dagje mee kan.
hoewel hij wel rapid charge heeft wil ik me niet zorgen te moeten maken om deze constant op te laden.

met mij oneplus X wat ook een kleine capaciteit heeft 2525Mah kom ik met gemak ook een hele dag toe ( al heeft 5 inch screen en amoled display er veel mee te maken) van smorgens 5:00 tot 21.30 en dan rond de 15% nog over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:05
quote:
Philtjens schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:47:
ik heb liever een goede budget telefoon
vind het een beetje te gek om 700 euro neer te tellen voor een smartphone.
ik vind het design van de nexus 5x heel erg mooi en spreekt me heel erg aan.
de pixel zou mij beter liggen door het kleinere formaat.

om updates geef ik opzich niet zoveel want heb nu ook een oneplusX wat totaal niet wordt bijgewerkt.
als de android O erop komt is dit mooi meegenomen maar zeker geen must.

de batterij maak ik me anderzijds wel zorgen om ik zou toch graag willen dat deze een dagje mee kan.
hoewel hij wel rapid charge heeft wil ik me niet zorgen te moeten maken om deze constant op te laden.

met mij oneplus X wat ook een kleine capaciteit heeft 2525Mah kom ik met gemak ook een hele dag toe ( al heeft 5 inch screen en amoled display er veel mee te maken) van smorgens 5:00 tot 21.30 en dan rond de 15% nog over.
Lees anders ff terug in dit topic, de batterij prestaties zijn vrij uitgebreid behandelt. In het kort, het verschilt nogal per toestel. Ik heb 5 uur SOT, anderen hebben 2,5 SOT. Ik denk ook dat batterij op dit moment niet het grootste ding van de N5X is..

Kassad wijzigde deze reactie 13-06-2017 15:51 (3%)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Philtjens
quote:
Kassad schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Lees anders ff terug in dit topic, de batterij prestaties zijn vrij uitgebreid behandelt. In het kort, het verschilt nogal per toestel. Ik heb 5 uur SOT, anderen hebben 2,5 SOT. Ik denk ook dat batterij op dit moment niet het grootste ding van de N5X is..
eventueel een idee op welke pagina dit terug te vinden is ?
100+ pagina's duurt lang om hier door te zoeken 8)7

• Frostbite
quote:
macciez schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:36:
Ik postte hier laatst dat ook mijn 5X telkens bleef hangen. Inmiddels heeft hij er helemaal geen zin meer in. Heb hem inmiddels vervangen voor een S8 en alhoewel de S8 erg leuk is, mis ik toch het Nexus gevoel :(.
^^Met hem. De aanwezigheid van Bloatware is gewoon echt een minpunt. Maar hij wel dan wel weer een batterij die lang mee gaat. Langer dan de n5x.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:56
Ik heb mijn 5X nu ongeveer een jaar in gebruik. Ben nog steeds erg tevreden. Beste smartphone die ik tot nu toe heb gehad (na verschillende Samsung-toestellen). Heb wel het idee dat de batterijcapaciteit minder is in vergelijking met een jaar geleden. Maar ik kom de dag nog goed door.

• chielisdenaam
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 12:00
Ik heb mijn telefoon vandaag teruggekregen van Dynafix, hij heeft 2 uur lang gewerkt maar nu zit ie weer in de bootloop :( .

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:54

HKLM_

Edit: was Downloader_NL

Vier weken geleden mijn toestel i.v.m bootloop naar coolblue gestuurd. Deze heeft mij uiteindelijk vandaag een volledig nieuw toestel aangeboden aangezien het reparatie proces zolang duurt momenteel.

Morgen bij de post als het goed is, en hopen dat deze het langer als een jaar uithoud.

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • WD Blue 1TB • Windows 10 Pro • Sophos Home • HyperV virtualization

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-08 12:52
Ik heb weer een aantal posts verplaatst naar: [Nexus 5X] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-08 13:46

Fresh

nee is nee

Mijn Nexus 5X is vandaag in de welbekende bootloop terecht gekomen. Ik heb hem een paar maanden geleden overgenomen van een medetweaker (2e hands dus). Enig idee wat ik kan doen? Verkopen? Rechtstreeks aanmelden bij Google aangezien ik geen aankoopbewijs, bon of wat dan ook heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sisa
Mijn Nexus heb ik gisteren weer retour ontvangen van Teleplan/bol.com

Het valt me op dat mijn batterij heel erg snel omlaag gaat. Ook geeft hij bij verwachte accuduur maar maximaal 4 uur aan met een vol opgeladen batterij, nu op 73% geeft hij 3 uur accuduur aan.

Meer mensen hier last van ?

• Frostbite
quote:
Fresh schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:49:
Mijn Nexus 5X is vandaag in de welbekende bootloop terecht gekomen. Ik heb hem een paar maanden geleden overgenomen van een medetweaker (2e hands dus). Enig idee wat ik kan doen? Verkopen? Rechtstreeks aanmelden bij Google aangezien ik geen aankoopbewijs, bon of wat dan ook heb?
Ik zou even contact opnemen met de verkoper als dat nog mogelijk is.

Anders denk ik dat het een gevalletje pech is.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

• TheFes
  • Laatst online: 17:05
quote:
Frostbite schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:18:
[...]

Ik zou even contact opnemen met de verkoper als dat nog mogelijk is.

Anders denk ik dat het een gevalletje pech is.
Voor bewijs van garantie neem ik aan dan? Denk niet dat je de verkoper aansprakelijk kunt stellen in ieder geval.

Don't mess with the Fes

• Frostbite
quote:
TheFes schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Voor bewijs van garantie neem ik aan dan? Denk niet dat je de verkoper aansprakelijk kunt stellen in ieder geval.
Klopt meer om te kijken of hij nog een bon heeft of bewijs van aankoop.
Zonder zo'n bewijs denk ik dat het lastig wordt om dit via een garantie te kunnen laten repareren.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

• Bierbroeder
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-08 13:27
quote:
sisa schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:05:
Mijn Nexus heb ik gisteren weer retour ontvangen van Teleplan/bol.com

Het valt me op dat mijn batterij heel erg snel omlaag gaat. Ook geeft hij bij verwachte accuduur maar maximaal 4 uur aan met een vol opgeladen batterij, nu op 73% geeft hij 3 uur accuduur aan.

Meer mensen hier last van ?
Ik heb het zelfde, telefoon terug na reparatie en vond de batterij erg snel leeg gaan. Zelfs met gebruik aan de oplader liep hij leeg.
Voor de reparatie was de batterij al niet zo goed meer maar niet zo erg. Maar hij is ook al 1,5 jaar oud dus heb maar een nieuwe batterij besteld voor 15 euro.

• edwin_nl020
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22-08 15:00
Mijn 5x is ook in bootloop terecht gekomen en afgelopen donderdag opgestuurd naar Dr. Mobile. Iemand ervaring hoe lang Dr. Mobile erover doet om het probleem op te lossen?

Update: Dr. mobile geeft het volgende aan:
Daar Dynafix je toestel niet zelf mag repareren, hebben wij je toestel doorgestuurd naar een extern service center. Ook zij streven naar een doorlooptijd van 5 a 10 werkdagen. Momenteel zijn wij in afwachting van de levering van je toestel. Wij verifiëren op wekelijkse basis naar de status hiervan, echter is de verwachte leveringsdatum nog niet bekend. Op het moment dat wij je toestel retour ontvangen, zal deze direct aan je worden verzonden.

edwin_nl020 wijzigde deze reactie 20-06-2017 16:09 (59%)

• sisa
Ook problemen met het warm worden van de Nexus? Die van mij wordt na 5 minuten op Facebook ongelooflijk warm ter hoogte van de camera. Tegen je wang of oor houden is lastig door die hitte. Met clean master geeft hij telkens aan dat de temperatuur vaak tussen de 60 en 71 graden zelfs zit.

Vandaag rond 10:00 van de oplader gehaald op 100%. Heb een kwartiertje gecheckt onderweg naar een afspraak. Rond de lunch nog even en tot 16:00 niet meer aangeraakt. Om 16:30 was mijn batterij nog 4%
quote:
Bierbroeder schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Ik heb het zelfde, telefoon terug na reparatie en vond de batterij erg snel leeg gaan. Zelfs met gebruik aan de oplader liep hij leeg.
Voor de reparatie was de batterij al niet zo goed meer maar niet zo erg. Maar hij is ook al 1,5 jaar oud dus heb maar een nieuwe batterij besteld voor 15 euro.

sisa wijzigde deze reactie 19-06-2017 18:40 (12%)

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
quote:
sisa schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:38:
Ook problemen met het warm worden van de Nexus? Die van mij wordt na 5 minuten op Facebook ongelooflijk warm ter hoogte van de camera. Tegen je wang of oor houden is lastig door die hitte. Met clean master geeft hij telkens aan dat de temperatuur vaak tussen de 60 en 71 graden zelfs zit.

Vandaag rond 10:00 van de oplader gehaald op 100%. Heb een kwartiertje gecheckt onderweg naar een afspraak. Rond de lunch nog even en tot 16:00 niet meer aangeraakt. Om 16:30 was mijn batterij nog 4%

[...]
Ja, komt zo nu en dan voor. Een reboot verhelpt het doorgaans wel.

• JP12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:51
quote:
Fresh schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:49:
Weet je wel waar hij oorspronkelijk aangeschaft is? Meestal is de IMEI afdoende.

• corrado20vt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-08 18:28
Toch werkt dat opladen met USB-c nog niet super. De app ampere laat flinke verschillen zien in laadstroom als de stekker een halve slag draait.

Is dat bij jullie ook?

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-08 13:51
Hier helaas ook het bootloop probleem. Wat wel werkt om 'm nog een keer even te gebruiken is een kwartiertje in de vriezer leggen.

Nu maar gewiped en morgen terug naar coolblue, hopelijk snel gerepareerd, maar als ik de reacties zo lees, kan dat wel eens tegen vallen.

• ErikFeen
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:27
Hmmmm.... Toch veel bootloop problemen lees ik hier.
Mijn Nexus heb ik sinds februari 2016 en bevalt me nog steeds. Wat zou het percentage zijn dat uiteindelijk in bootloop terecht komt?

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:52
Hier vorige week ook bootloop problemen gehad, toestel was van november 2015 (introductie). Toen gekocht via de Google Store (voor veel te veel geld achteraf), maar de service was wel top. Zaterdag avond een mailtje gestuurd, zondag reactie, maandag ochtend gratis een nieuwe toestel besteld, dinsdag direct ontvangen en ik was dus weer online. Oud toestel moet ik nu binnen 2 weken retour sturen (logisch).

Het is wel écht een kwaaltje bij de Nexus 5X wat dus vroeg of laat gaat optreden...

• wezep
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:09
Ik heb vorige week de Nexus 5X besteld bij Ibood, maar begin nu toch aardig te twijfelen.
Mede omdat ik een andere toestel heb gevonden: Moto Z Play bij Amazon voor 249.

Met name de accu is een tekortkoming bij de huidige Nexus 5 die ik heb.
De 5X zal daar wel iets beter in zijn, maar wat ik lees over de Moto Z Play: 2 a 3 dagen met normaal gebruik....
Helaas is het toestel wel weer een stuk groter.

Iemand ervaring met beide toestellen?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:54

HKLM_

Edit: was Downloader_NL

quote:
Amelandbor schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:49:
Hier helaas ook het bootloop probleem. Wat wel werkt om 'm nog een keer even te gebruiken is een kwartiertje in de vriezer leggen.

Nu maar gewiped en morgen terug naar coolblue, hopelijk snel gerepareerd, maar als ik de reacties zo lees, kan dat wel eens tegen vallen.
Ik heb hem 17 mei opgestuurd en na 4 weken een nieuw toestel ontvangen van coolblue omdat het lang duurde voordat mijn eigen toestel gerepareerd was.

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • WD Blue 1TB • Windows 10 Pro • Sophos Home • HyperV virtualization

• maurits09
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-07 12:51
Mijn toestel had ook bootloop.

Opgestuurd naar Coolblue, kreeg 2 weken later een mailtje dat de telefoon waterschade had en niet gerepareerd kon worden, Tevens ook dat het mijn garantie hierdoor was vervallen en ik dus pech had.

Mailtje terug gestuurd dat de waterschade alleen op de sim tray zat en niet op de printplaat zelf, tevens dat de bootloop een veel voorkomend probleem is en ik dus zeer grote twijfel had dat ze zich achter waterschade kunnen verschuilen.

Hiernaast leek de waterschade door het gaatje om de sim tray open te maken naar binnen te zijn gekomen. Dit zou dus wijzen op een ondeugdelijk product.

2 dagen later mailtje terug gekregen dat ik misschien toch wel gelijk had en net nieuw toestel binnen gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-06 17:27
Mijn telefoon is uitgegaan tijdens het opladen en wil opeens met geen mogelijkheid meer aan. Er wordt nu onderzocht of het misschien de batterij is (je weet maar nooit).

Maar als dit dezelfde oorzaak heeft als de bootloop, heb ik een probleem. Ik heb hem gekocht via T-Mobile, en het is een zee van negativiteit bij de service:

- Ik heb al een jaar een vrij oppervlakkige barst in het scherm van de telefoon, van boven in het scherm tot onder. Nooit laten vallen, het is waarschijnlijk door druk ontstaan. Ik vond dat het niet waard om te laten repareren. Nu zegt de T-Mobile medewerker dat mijn garantie hierdoor mogelijk vervalt en ik een rigoreuze rekening krijg.
- Repareren kost zes weken tijd, want het apparaat moet om de ene of andere reden naar Polen
- Ze wissen natuurlijk al je gegevens, of je krijgt een nieuwe telefoon. Dit is opzich niet heel erg.

Ik heb mijn telefoon nu 20 maanden.

Hebben jullie nog tips voor mij wat ik kan doen, of moet zeggen tegen T-Mobile? Ik moet deze telefoon nog vier maanden lang afbetalen.

DaVincythe2nd wijzigde deze reactie 25-06-2017 22:24 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22

Catch22

De ene is je moeder

Kllnkt niet als een bootloop eigenlijk. Wie onderzoekt de accu?

Ik geef je weinig kans op reparatie. Aan de andere kant, nu heb je er ook niks aan.

En de ander is je zus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-06 17:27
quote:
Catch22 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:24:
Kllnkt niet als een bootloop eigenlijk. Wie onderzoekt de accu?

Ik geef je weinig kans op reparatie. Aan de andere kant, nu heb je er ook niks aan.
Zo'n typische buitenlandse monteur die 10.000 telefoonhoesjes en nu ook fidgetspinners verkoopt :P
Als het de batterij niet is hoef ik niet te betalen, zegt ie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22

Catch22

De ene is je moeder

quote:
DaVincythe2nd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:25:
[...]

Zo'n typische buitenlandse monteur die 10.000 telefoonhoesjes en nu ook fidgetspinners verkoopt :P
Als het de batterij niet is hoef ik niet te betalen, zegt ie.
Dan heb je ook nog kans dat ze gaan zeiken over dat hij open is geweest. Nogmaals, je hebt er anders ook niks meer aan.

En de ander is je zus

• Timminator
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:39
De laatste weken heb ik regelmatig dat de accu heel snel leeg gaat. Binnen een paar uur. Toestel lijkt dan ook warmer dan normaal. Android System is dan de grootste accu gebruiker in het rijtje.
Cache wissen wil dan wel helpen. Gewoon reboot of toestel uit/aan niet. Het lijkt soms ook gewoon willekeurig weer te stoppen en dan loopt de accu weer normaal leeg met scherm als grootste accu gebruiker.
Google levert me wel wat vergelijkbare gevallen op.
Factory Reset wordt het meeste genoemd als oplossing. Ik zit echter nog even op vakantie en wil die reset pas na de vakantie doen.
Iemand hier met een tip wat er bij mij voor kan zorgen dat die accu opeens zo door Android System wordt leeg getrokken?
Of is mijn accu aan vervanging toe. Toestel is van vorig jaar maart.

• Sjeik
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
@Timminator: Ik heb zoiets ook gehad. Via een tool waarbij je een debug-log kon uploaden ben ik er toen achtergekomen dat vreemde WiFi netwerken een hele zware wissel op de batterij. Ik heb wifi dus uitgeschakeld voor wanneer het scherm niet aan staat. En nu gaat het heel veel beter.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Smultie
  • Niet online
quote:
Sjeik schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:29:
@Timminator: Ik heb zoiets ook gehad. Via een tool waarbij je een debug-log kon uploaden ben ik er toen achtergekomen dat vreemde WiFi netwerken een hele zware wissel op de batterij. Ik heb wifi dus uitgeschakeld voor wanneer het scherm niet aan staat. En nu gaat het heel veel beter.
Weet je zo nog welke tool dat was?

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5X --- Synology DS213 --- RPi3 met OSMC --- Nvidia Shield Tablet

• edwin_nl020
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22-08 15:00
quote:
edwin_nl020 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:31:
Mijn 5x is ook in bootloop terecht gekomen en afgelopen donderdag opgestuurd naar Dr. Mobile. Iemand ervaring hoe lang Dr. Mobile erover doet om het probleem op te lossen?

Update: Dr. mobile geeft het volgende aan:
Daar Dynafix je toestel niet zelf mag repareren, hebben wij je toestel doorgestuurd naar een extern service center. Ook zij streven naar een doorlooptijd van 5 a 10 werkdagen. Momenteel zijn wij in afwachting van de levering van je toestel. Wij verifiëren op wekelijkse basis naar de status hiervan, echter is de verwachte leveringsdatum nog niet bekend. Op het moment dat wij je toestel retour ontvangen, zal deze direct aan je worden verzonden.
Ik heb m'n telefoon vandaag weer ontvangen. Weinig info wat er precies is gedaan. Er staat alleen "Onderdeel vervangen". Toestel is uiteindelijk niet door Dr. Mobile gerepareerd maar door ander bedrijf. Weet nog niet door welk bedrijf. Ben wel benieuwd wat er is vervangen of dit onderdeel nu wel "bootloop-proof" is. Ik heb gemaild om nadere informatie te vragen.

Ben de telefoon nu even flink zwaar aan het belasten met Antutu benchmark om hem te testen. Iemand nog ander idee hoe dit te testen?

• Timminator
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:39
quote:
Sjeik schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:29:
WiFi kan het niet zijn. Gisteren had ik het ook, ben op vakantie, en wifi staat uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:46
de mijn viel gisteren spontaan uit. Daarna ook bootloop. Dus maar teruggebracht naar Mediamarkt (waar ze natuurlijk aangaven dat dit geen bekend probleem is) en ze zouden hem opsturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sypher
RIP Nexus5X... Alweer.

Afgelopen week had ik steeds meer last van force-closes. Apps crashten meteen na het openen of even na gebruik. Eigenlijk van alles, Facebook, Google Keep, Waze, de launcher maar ook system services als "Delen met Bluetooth" en Google Play Services. Zo nu en dan spontane reboots.

Kon er geen pijl op trekken wanneer dit gebeurde, soms was hij gewoon bruikbaar. Maar goed, ik dacht laat ik hem even factory resetten van het weekend. Had ik beter niet kunnen doen. :/

Na reset bleef hij hangen in het geanimeerde Android logo (heb hem 3 uur op laten staan) of gaf een vraag om een "password" terwijl ik voorheen gewoon een pattern gebruikte als backup. Ook het trucje van T9 daarop toegepast, maar niets mocht baten.

Dus maar wéér teruggebracht naar de Mediamarkt. Dit is al de 2e keer dat de N5X mij in de steek laat. Eerste keer was op 2e kerstdag, toen was hij in een kleine 3 weken "gerepareerd" en ging het weer een tijdje goed. Maar nu, een half jaar later, is hij er wéér mee opgehouden.

In mijn vooruitziende blik had ik vrijdag al een OP5 besteld, ook aangezien de N5X nog maar een paar maanden updates zal krijgen dus ga het N5X kamp eerdaags verlaten.
Jammer, dit is - voor mij - toch wel het meest tegenvallende toestel vanuit de Nexus-reeks geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
quote:
commentator schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:52:
de mijn viel gisteren spontaan uit. Daarna ook bootloop. Dus maar teruggebracht naar Mediamarkt (waar ze natuurlijk aangaven dat dit geen bekend probleem is) en ze zouden hem opsturen.
Dat de betreffende medewerker het niet weet snap ik want je kan niet verwachten dat ze daar alle problemen kennen van elk toestel. Maar ik zou (als medewerker) dan niet hard roepen dat het geen bekend probleem is zonder zelf eerst even te zoeken.

Maar goed zo kan die medewerker van de MM een week geleden nog achter de kassa hebben gezeten bij de AH. De technische kennis daar is toch wel erg beperkt hoor.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikFeen
Mijn N5 doet het nog steeds goed na bijna anderhalf jaar. Maar gezien alle verhalen over bootloops toch maar besloten voor wat anders te gaan. Ben uitgekomen op een Xiaomi Mi6. Als het goed is ontvang ik hem binnen 3 weken. Dan wordt de Nexus mijn reserve toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Ben ik de enige waarbij NL alert het niet doet?

Instellingen voor cell broadcasts staan allemaal aan (onder Geluid en dan Noodwaarschuwingen), maar er gebeurt niets.

Standaard Nexus 5X met Android 7.1.2. Op het Simyo (KPN) netwerk.

Lethalis wijzigde deze reactie 03-07-2017 15:42 (16%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:15

MegaTronics

Jikushikatate

Hier met Simyo ook geen nl alert gehad. lijkt mij dat daar iets niet lekker loopt.

Why do nerds confuse Halloween and Christmas? Because OCT31=DEC25.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:29
Met KPN wel een NL-alert gehad op m'n N5X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kassad
Hier ook N5X op Simyo, gewoon alert gehad vandaag.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-08 16:59
quote:
maurits09 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:22:
Mijn toestel had ook bootloop.

Opgestuurd naar Coolblue, kreeg 2 weken later een mailtje dat de telefoon waterschade had en niet gerepareerd kon worden, Tevens ook dat het mijn garantie hierdoor was vervallen en ik dus pech had.

Mailtje terug gestuurd dat de waterschade alleen op de sim tray zat en niet op de printplaat zelf, tevens dat de bootloop een veel voorkomend probleem is en ik dus zeer grote twijfel had dat ze zich achter waterschade kunnen verschuilen.

Hiernaast leek de waterschade door het gaatje om de sim tray open te maken naar binnen te zijn gekomen. Dit zou dus wijzen op een ondeugdelijk product.

2 dagen later mailtje terug gekregen dat ik misschien toch wel gelijk had en net nieuw toestel binnen gekregen.
Bij mij exact hetzelfde verhaal, alleen is mijn sticker nog volledig wit. Coolblue blijft volhouden dat het waterschade betreft terwijl ze alleen een foto hebben van wat oxidatie op de USB poort. Maar zelf geven ze in de correspondentie wel aan dat het moederbord defect is.

Echt hopeloos dit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:53
Hier ook gewoon de Alert binnen op de 5X op KPN.

Met al die spookverhalen hier heb ik mijn 'oude' Nexus 5 maar weer even klaar gelegd, die gaat als reservetelefoon mee op vakantie..

• djoudman
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:20
Na alle bootloop berichten hield ik m'n hart vast, gisteren, bij het installeren van de juli security patch, maar gelukkig na een minuut of 10 ging ie toch verder met opstarten...
Heb steeds vaker dat apps bij het openen crashen, van Facebook tot bankieren app, en vooral de camera app van Google (nieuwste versie van Android o)

• Frostbite
quote:
Aurelium schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Bij mij exact hetzelfde verhaal, alleen is mijn sticker nog volledig wit. Coolblue blijft volhouden dat het waterschade betreft terwijl ze alleen een foto hebben van wat oxidatie op de USB poort. Maar zelf geven ze in de correspondentie wel aan dat het moederbord defect is.

Echt hopeloos dit...
Triest... ik zou heel snel een ander toestel bestellen (geen n5x) bij een andere zaak.

Aan alle andere die nu al crashes hebben zou ik toch adviseren om op zoek te gaan naar een ander toestel of een reservetoestel klaar te leggen. Klinkt misschien als paniekzaaien maar sinds ik van de Nexus af ben heb ik 0,0 problemen, draait alles vlot en heb ik geen enkele keer een crash gehad. Daarbij gaat mijn batterij gewoon meer dan een dag mee.

Maar goed je kan natuurlijk ook gewoon geen enkel probleem hebben met je n5x. Maar de laatste tijd lees ik hier alleen maar vervelende ervaringen met het toestel.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:50
Raar eigenlijk. Ik heb nergens last van. Het enige is dat mijnbatterij snel leeg gaat, maarjs, hele dag op 4G en veel op tweakers gaat dat er ook snel doorheen. Ik blijf voor nu tevreden

Want some money? Work for it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 22:28
quote:
Frostbite schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Triest... ik zou heel snel een ander toestel bestellen (geen n5x) bij een andere zaak.

Aan alle andere die nu al crashes hebben zou ik toch adviseren om op zoek te gaan naar een ander toestel of een reservetoestel klaar te leggen. Klinkt misschien als paniekzaaien maar sinds ik van de Nexus af ben heb ik 0,0 problemen, draait alles vlot en heb ik geen enkele keer een crash gehad. Daarbij gaat mijn batterij gewoon meer dan een dag mee.

Maar goed je kan natuurlijk ook gewoon geen enkel probleem hebben met je n5x. Maar de laatste tijd lees ik hier alleen maar vervelende ervaringen met het toestel.
Mensen die problemen hebben zijn nou eenmaal eerder geneigd er iets over te melden dan mensen (zoals ik en mijn vrouw) die geen enkel probleem hebben met dit toestel.

Ben wel benieuwd of er ook statistische gegevens beschikbaar zijn over hoeveel van deze toestellen dit probleem hebben gekregen...

• Davith78
Nou, ik kan me ook scharen in het rijtje eigenaren van de Nexus 5X met een bootloop / willekeurig rebooten probleem :/

Ik wou vanmiddag het toestel aanzetten om een foto te nemen: er gebeurde niets, ik kreeg alleen een zwart scherm. Het toestel was wel vrij warm en bleef dat ook een tijdje. Thuis een factory reset gedaan, kreeg hem weer aan de praat maar sindsdien herstart het toestel zichzelf op willekeurige momenten, komt vervolgens een paar keer in een bootloop terecht en daarna gaat het weer even goed. Maar ik vrees dat dit het begin van het einde betekent.

Nu lees ik hier dat het aan het moederboard kan liggen. Wat denken jullie, naar de repairshop en er een nieuw moederboard laten inzetten? Of is het dan alsnog een kwestie van tijd voordat het euvel opnieuw begint?

• Sypher
quote:
Davith78 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:03:
Nu lees ik hier dat het aan het moederboard kan liggen. Wat denken jullie, naar de repairshop en er een nieuw moederboard laten inzetten? Of is het dan alsnog een kwestie van tijd voordat het euvel opnieuw begint?
Repairshop? Dit is toch gewoon een garantiekwestie, dus terug naar waar je hem vandaan hebt.
Het toestel is nog geen 2 jaar op de markt dus je zal nog gewoon garantie hebben toch?

• Davith78
quote:
Sypher schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:16:
[...]

Repairshop? Dit is toch gewoon een garantiekwestie, dus terug naar waar je hem vandaan hebt.
Het toestel is nog geen 2 jaar op de markt dus je zal nog gewoon garantie hebben toch?
Helaas, was het maar zo'n feest. Ik heb het toestel recentelijk op marktplaats gekocht bij iemand die zei dat dat hij de garantiebon erbij zou voegen, maar dit niet had gedaan. Daarna nog geprobeerd contact te zoeken met diegene hierover maar geen reactie meer gekregen. Dus nu twijfel ik tussen een nieuw moederboard of een ander, vergelijkbaar, toestel met een 'kale' Android. Maar het liefst blijf ik bij de 5X..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sypher
quote:
Davith78 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:26:
[...]

Helaas, was het maar zo'n feest. Ik heb het toestel recentelijk op marktplaats gekocht bij iemand die zei dat dat hij de garantiebon erbij zou voegen, maar dit niet had gedaan. Daarna nog geprobeerd contact te zoeken met diegene hierover maar geen reactie meer gekregen. Dus nu twijfel ik tussen een nieuw moederboard of een ander, vergelijkbaar, toestel met een 'kale' Android. Maar het liefst blijf ik bij de 5X..
Ai, dat is balen dan!

Je zou dan inderdaad een repairshop kunnen overwegen maar moet eigenlijk ook in het achterhoofd houden dat de 5X aankomende september "end-of-life" is en dus waarschijnlijk ook geen OS updates meer krijgt (was geloof ik wel een toezegging van Android O, zal dan waarschijnlijk de laatste worden). Nog wel security-updates een jaartje langer doorgaan (gelukkig!).

Ben zelf naar het OnePlus kamp overgestapt aangezien die van mij voor de 2e keer retour naar de winkel is. Weliswaar is dat geen kale Android (niet zo kaal als Nexus iig) maar goed genoeg. In ieder geval geen irritante rommel als Sense/Touchwiz etc en geen 500 bloatware apps die je niet kan verwijderen..

• Davith78
quote:
Sypher schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Ai, dat is balen dan!

Je zou dan inderdaad een repairshop kunnen overwegen maar moet eigenlijk ook in het achterhoofd houden dat de 5X aankomende september "end-of-life" is en dus waarschijnlijk ook geen OS updates meer krijgt (was geloof ik wel een toezegging van Android O, zal dan waarschijnlijk de laatste worden). Nog wel security-updates een jaartje langer doorgaan (gelukkig!).

Ben zelf naar het OnePlus kamp overgestapt aangezien die van mij voor de 2e keer retour naar de winkel is. Weliswaar is dat geen kale Android (niet zo kaal als Nexus iig) maar goed genoeg. In ieder geval geen irritante rommel als Sense/Touchwiz etc en geen 500 bloatware apps die je niet kan verwijderen..
Ik begreep inderdaad dat de 5X nog wel Android O krijgt. Dan is het dus wellicht nog de moeite waard het ding te laten repareren.

Btw, bedankt voor de tip van OnePlus. Misschien is het een goed alternatief voor me, ik ga me er eens in verdiepen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikFeen
quote:
Davith78 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Ik begreep inderdaad dat de 5X nog wel Android O krijgt. Dan is het dus wellicht nog de moeite waard het ding te laten repareren.

Btw, bedankt voor de tip van OnePlus. Misschien is het een goed alternatief voor me, ik ga me er eens in verdiepen!
Voor "kale" Android zou ik je Motorola Moto G5 plus adviseren.
Zelf ga ik voor Xiaomi Mi6 uit China.

• Davith78
quote:
ErikFeen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Voor "kale" Android zou ik je Motorola Moto G5 plus adviseren.
Zelf ga ik voor Xiaomi Mi6 uit China.
Thanks, ik neem het mee in de vergelijking!

• Davith78
En zonet weer een spontane reboot van de 5X. Ik zat net te denken, zou het misschien ook een software fout kunnen zijn, bijvoorbeeld een corrupte partitie? Want telkens wanneer ik in het recovery menu de cache partitie wis lijkt het weer even goed te gaan. Dan zou ik nog kunnen proberen de factory image te flashen met Nexus Toolkit, in plaats van reparatie of een nieuw toestel. Of is een softwarefout zo goed als uitgesloten?

• Kassad
Ik heb zelf de Nokia 6 op het oog, helemaal vanilla Android. Ben daar erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-08 08:27
Blijkbaar een erg bekend probleem. Na 18 maanden veel plezier van de Nexus 5x blijft de mijne nu ook vast in een bootloop. Ik krijg hem wel nog altijd aan na een tijdje. Maar waar de telefoon eerst eens in de zoveel dagen wegviel gebeurd het nu om het uur. Op naar de reparateur!

Heeft iemand toevallig zijn telefoon naar Bol.com terug gestuurd. Zo ja, ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
quote:
Davith78 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:56:
En zonet weer een spontane reboot van de 5X. Ik zat net te denken, zou het misschien ook een software fout kunnen zijn, bijvoorbeeld een corrupte partitie? Want telkens wanneer ik in het recovery menu de cache partitie wis lijkt het weer even goed te gaan. Dan zou ik nog kunnen proberen de factory image te flashen met Nexus Toolkit, in plaats van reparatie of een nieuw toestel. Of is een softwarefout zo goed als uitgesloten?
Het toestel heeft gewoon defecte hardware als ik het zo zie waarbij het moederbord het meest voor de hand is aangezien dat bij de meeste n5x het geval is.
Ik zou niet langer aanmodderen en hem laten repareren of op zoek gaan naar een ander toestel.

Als de software problemen geeft dan zou dat bij elke nexus het geval moeten zijn. Meestal is het namelijk de (defecte) hardware die ervoor zorgt dat de software niet goed draait.
quote:
shalaka schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:24:
Blijkbaar een erg bekend probleem. Na 18 maanden veel plezier van de Nexus 5x blijft de mijne nu ook vast in een bootloop. Ik krijg hem wel nog altijd aan na een tijdje. Maar waar de telefoon eerst eens in de zoveel dagen wegviel gebeurd het nu om het uur. Op naar de reparateur!

Heeft iemand toevallig zijn telefoon naar Bol.com terug gestuurd. Zo ja, ervaringen?
Zoek even in dit topic dan vind je zo een paar hits van mensen die hem terug hebben moeten sturen naar Bol.com / Teleplan

Frostbite wijzigde deze reactie 07-07-2017 14:44 (44%)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
quote:
Frostbite schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Het toestel heeft gewoon defecte hardware als ik het zo zie waarbij het moederbord het meest voor de hand is aangezien dat bij de meeste n5x het geval is.
Ik zou niet langer aanmodderen en hem laten repareren of op zoek gaan naar een ander toestel.

Als de software problemen geeft dan zou dat bij elke nexus het geval moeten zijn. Meestal is het namelijk de (defecte) hardware die ervoor zorgt dat de software niet goed draait.
Ik was zonet bij de reparateur. Hij zei dat een nieuw moederboard hem niet gaat worden, dat wordt een nieuwe 5X halen. Ik las gisteren ergens dat vervangende hardware voor de 5X schaars zou zijn.

Hij gaf me nog wel een tip: probeer hem eens een tijd aan de lader te laten, en dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Aangezien de accu sinds gisteren al twee keer vrij snel volledig werd leeggetrokken door de telefoon na een spontane herstart, dat is namelijk ook vreemd vind ik.

Tevens las ik dat veel Nexus gebruikers sinds Android 7.1.1 last hebben van dat telefoons zich uitschakelen omdat het OS zou denken dat de accu leeg is terwijl er juist nog voldoende lading aanwezig is.

Wat ik nu ga proberen / overwegen:

1. kijken of het probleem zich voordoet als de telefoon aan de lader hangt

Zo niet:

2. factory image flashen van Andriod 6 of 7 (in ieder geval niet 7.1.1)
3. vervanging van de accu als stap 2 niet werkt

Davith78 wijzigde deze reactie 07-07-2017 16:30 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Davith78 als je echt het bootloop issue hebt komt hij er ook niet meer uit en blijft hij gewoon opnieuw opstarten. Enkel via de bootloader kun je dan de telefoon uitzetten.

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
quote:
J0YR1D3R schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:36:
@Davith78 als je echt het bootloop issue hebt komt hij er ook niet meer uit en blijft hij gewoon opnieuw opstarten. Enkel via de bootloader kun je dan de telefoon uitzetten.
Oke, dat is goed om te weten! De telefoon reboot zichzelf dus sinds gisteren op willekeurige momenten en blijft dan vaak hangen tijdens de 'bolletjes' opstart-animatie, vervolgens herstart --> Google logo --> bolletjes animatie etc. Gisteravond had ik dat dus, toen had ik hem helemaal uitgeschakeld door de powerknop lang ingedrukt te houden. Geldt dat wel of niet als het bootloop issue?

Maar vanochtend was de accu helemaal leeg, terwijl ik zeker weten gisteravond nog ruim voldoende acculading had voor het gedoe begon. Telefoon even aan de lader en toen kon ik hem weer opnieuw starten. Aan de lader lijkt het probleem zich (vooralsnog) niet voor te doen.

Misschien dan toch 'slechts' een accuprobleem? Ik hoop het in ieder geval :) Maar dan kunnen er nog twee oorzaken zijn: een defecte/versleten accu, of dat het OS onterecht denkt dat de accu leeg is (verkeerde calibratie / sensorinformatie).

Davith78 wijzigde deze reactie 07-07-2017 17:48 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HensieHensie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15-07 09:38
Bij het opstarten blijft hij het Google scherm aangeven en vervolgens gaat die uit. Soms bij het proberen van opstarten laat hij het scherm zien van systeemupdate. Dus vraag me af of ik last heb van een hardware of software probleem. Iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
Hmm, vreemd hoor. Een paar dagen geleden dus gehad dat de 5X ineens zichzelf op willekeurige momenten ging herstarten, vervolgens vastliep tijdens het booten of in een soort 'mini bootloop' terecht kwam. Hierna werd steevast de accu heel snel volledig leeggetrokken dus ik dacht dat de accu misschien defect was.

Vervolgens de 5X een dag aan de lader gehad: geen problemen. Gisteren en vandaag de telefoon van de lader gehaald en de accu gecontroleerd laten leeglopen door hem intensief te gebruiken: geen problemen.

Ik kan het eerder genoemde probleem dus niet meer herproduceren. Het enige verschil is dat de simkaart nu tijdelijk in een andere telefoon zit, maar ik denk niet dat het daaraan ligt (?). Ik twijfel nog of ik voor de zekerheid de accu ga vervangen, of dat ik maar moet hopen dat het euvel nu voorbij is.

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:54

Joarie

Dit zet je aan het denken

En kak. Deze forumthread altijd nauw gevolgd sinds ik vorig jaar juni een Nexus 5X haalde. Heerlijk toestelletje en geen enkel probleem. Maar vandaag uit mijn zak gehaald en helemaal nergens op reagerend (ook niet aan de lader). Met veel pijn en moeite eindelijk een boot scherm te pakken maar dan strand ik alsnog op een bootloop en de recovery mode reageert niet op commando's. Dat wordt dus een RMA aanvraag.

Erg jammer want na Nexus 5 en 5x, die het beiden maar een jaar vol hebben gehouden, heeft mijn vertrouwen in de kale android een flinke deuk opgelopen. Mijn oude iPhone 4s is na tig jaren stil alive and kicking (wel erg traag!) maar doet nog vrolijk dienst als fietscomputer. Pfff...het wordt er ook niet makkelijk op om te beslissen of ik uberhaupt een reparatie wil afwachten

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Joarie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:23:

Erg jammer want na Nexus 5 en 5x, die het beiden maar een jaar vol hebben gehouden, heeft mijn vertrouwen in de kale android een flinke deuk opgelopen.
Het is de hardware: LG staat er om bekend.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-08 12:52
@jelmervos helemaal mee eens. Helaas staan de recente LG modellen sinds de LG G2 bekend om bootloops e.d.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-08 12:35

rg-mohwa

Phoe Hé

Vorige week viel de Nexus spontaan uit en bleef in de voorloop, toestel was 13 maanden oud dus heb hem via de MediaMarkt terug laten sturen naar LAG. Iemand een idee hoelang dit zal duren voordat die terug is ? Heb nu een Samsung s6 maar kan er niet aan wennen.

• jacques1971
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-08 12:15
Mijn Nexus 5X loopt nog steeds uitstekend na 1,5 jaar.

Opvolger gaat waarschijnlijk worden de veel belovende Nokia 8.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
rg-mohwa schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:37:
Vorige week viel de Nexus spontaan uit en bleef in de voorloop, toestel was 13 maanden oud dus heb hem via de MediaMarkt terug laten sturen naar LAG. Iemand een idee hoelang dit zal duren voordat die terug is ? Heb nu een Samsung s6 maar kan er niet aan wennen.
Bij mij duurde het te lang volgens de door Mediamarkt gestelde normen (geloof dat het een week of 3-4 was). Heb m'n aankoopbedrag terug gekregen.
quote:
jacques1971 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:09:
Mijn Nexus 5X loopt nog steeds uitstekend na 1,5 jaar.
Je merkt er niets van tot het bootloop verhaal start. Die van mij werkte ook nog prima na 1 jaar ;)

Website

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-08 12:35

rg-mohwa

Phoe Hé

quote:
J0YR1D3R schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:42:
[...]

Bij mij duurde het te lang volgens de door Mediamarkt gestelde normen (geloof dat het een week of 3-4 was). Heb m'n aankoopbedrag terug gekregen.

[...]

Je merkt er niets van tot het bootloop verhaal start. Die van mij werkte ook nog prima na 1 jaar ;)
Aankoopbedrag terug zou ik direct voor tekenen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• commentator
quote:
rg-mohwa schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:37:
~14 dagen

• Joarie

Joarie

quote:
J0YR1D3R schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:42:
[...]

[...]

Even een hypothese testen:

Wie van degenen met het bootloopprobleem hadden een (hard)case om hun telefoon?

Ik heb vorige week namelijk voor het eerst er een case omheen gedaan en prompt heb ik een week later totale uitval. Zou de zwakke soldering versneld falen doordat een case de warmte meer vasthoudt?

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning"

• Korumera
quote:
Joarie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:56:
[...]

Ik heb vorige week namelijk voor het eerst er een case omheen gedaan en prompt heb ik een week later totale uitval. Zou de zwakke soldering versneld falen doordat een case de warmte meer vasthoudt?
Ik had een case er om heen inderdaad, maar goed zelfs dan zou het nog niet mogen :) het is gewoon een slecht design als die dingen te warm worden dat soldering los laat :)

• Joarie

Joarie

quote:
Korumera schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Ik had een case er om heen inderdaad, maar goed zelfs dan zou het nog niet mogen :) het is gewoon een slecht design als die dingen te warm worden dat soldering los laat :)
De ontwerpfout is inderdaad daar. Ik ben benieuwd wat de versterkende factoren zijn die ervoor zorgt dat de een er meer dan een jaar er probleemloos mee rond kan lopen en de ander niet.
Zo zit mijn telefoon ook in een houder op mijn dashboard en krijgt hij op de zonnige dagen ook een flinke portie warmte voor zijn kiezen

• Smultie
  • Niet online
quote:
[...]

Ik altijd zonder case.
En wél een bootloop gehad na ~1 jaar.

Smultie wijzigde deze reactie 11-07-2017 12:17 (4%)

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
[...]

Ongeveer 50/50 hier, half jaar gehad en een half jaar niet.

Website

• ErikFeen
quote:
[...]

Ik doe nu anderhalf jaar met m'n N5X zonder bootloop en altijd in de case, of op het dashboard, of in een flipbelt als ik aan het hardlopen ben. Hij krijgt het wat dat betreft dus zwaar te verduren.

• ekko
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-08 17:46
Zijn er gebruikers die last hebben van een soms niet helemaal lekkere lopende Nexus 5X? Ik heb vaak problemen met de NOS app, filmpjes in de app laden slecht of niet. Apps straten altijd wel goed op, maar ik heb vaak het gevoel dat bij het inladen van data in apps van welke internetbron dan ook het nét niet helemaal lekker gaat. Herstart en caches legen helpt soms iets. Het lijkt ook te maken hebben met de WiFi bron waar ik op zit.

• commentator
quote:
[...]

na iets meer dan een jaar had ik er onlangs ook last van. Vanaf het begin af aan heeft er een hardcase omheen gezeten met een aparte schermprotector.

• Joarie

Joarie

Nou statistisch dus nog geen causaliteit te bespeuren met deze steekproef :+

Gelukkig nu weer bereikbaar door een oude telefoon te hebben liggen, maar man wat een stap terug is dat weer. Weet niet of ik ongeveer 2-4 weken geduld heb. Zeker omdat ik eind aug op vakantie ga en wel graag weer wat extra functionaliteiten wil kunnen meenemen

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik heb hem sinds januari 2016, 1,5 jaar nu.

Altijd in RINGKE hardcase. Nog geen bootloop probleem. werkt nog vlekkeloos, hopelijk blijft dat zo.

Horrorverhalen hier.

mountainbiker

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*