Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 11:22
quote:
Ekfad schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:58:
[...]

Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik even als tussendoor een budget neem en wacht op de nieuwe toestellen van Google of dat ik voor de OnePlus 3T ga. Vervelend dat het niet wat later gebeurde.
Qua budget zit is die 3T wel stuk goedkoper dan de nieuwe toestellen van Google als je van de prijs van Pixel uitgaat :)

PSN: Korumera

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-06 20:58
quote:
Korumera schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:13:
[...]

Qua budget zit is die 3T wel stuk goedkoper dan de nieuwe toestellen van Google als je van de prijs van Pixel uitgaat :)
Ja, maar misschien zit er een nieuwe nexus bij dit jaar.

• Korumera
quote:
Ekfad schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Ja, maar misschien zit er een nieuwe nexus bij dit jaar.
Nexus als merk sowieso niet dat hebben ze helemaal laten vallen maar iets betaalbaar zou wel mooi zijn.

• SanderWit
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:02
quote:
stx schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Krijg je aanbod voor vervangend nieuw toestel:
Huawei Nova
LG G5 SE
Sony Xperia X compact
Huawei P10 lite
iPhone SE

Eigenlijk toestellen van rond de 350 eur in de Tmobile shop die zeer beperkt is helaas.
Heb je zelf al een keuze kunnen maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-06 20:58
quote:
Korumera schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Nexus als merk sowieso niet dat hebben ze helemaal laten vallen maar iets betaalbaar zou wel mooi zijn.
Ja, ik zie wel. Met wat ik terugkrijg van Amazon leg ik 80¤ bij voor de OnePlus 3t. Heb die dus besteld en zie dan wel als de nieuwe toestellen worden aangekondigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stx
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-06 08:53
quote:
SanderWit schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Heb je zelf al een keuze kunnen maken?
Nee. Wacht eerst nog de reactie af op een klacht. Ik wilde of aankoopbedrag terug of wat kunnen bijleggen voor een ander toestel.
Ben benieuwd, zou vandaag iets moeten horen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
Bij mij staat er nu Start onderhoud bij teleplan maar hoe lang dat gaat duren geen idee haha :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 11:19
Vandaag een mailtje gekregen van Dynafix dat ze mijn telefoon niet willen repareren omdat deze eerder door een niet-gecertificeerde partij is gerepareerd (scherm is inderdaad vervangen). Opties zijn reparatie tegen ¤114,85 of terugsturen van mijn telefoon zonder reparatie tegen ¤36,30. Een scherm dat vervangen is lijkt me echter totaal ongerelateerd aan de bootloopproblemen.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Voor mij voorlopig in ieder geval geen LG meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-05 10:24
quote:
chielisdenaam schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:27:
Een scherm dat vervangen is lijkt me echter totaal ongerelateerd aan de bootloopproblemen.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Voor mij voorlopig in ieder geval geen LG meer.
Maar het is wel door iemand gedaan die daar niet tot bevoegd is.
Heeft helemaal niks met LG te maken, wil je je volledige garantie behouden moet je het maar op de correcte manier doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
chielisdenaam schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:27:
Vandaag een mailtje gekregen van Dynafix dat ze mijn telefoon niet willen repareren omdat deze eerder door een niet-gecertificeerde partij is gerepareerd (scherm is inderdaad vervangen). Opties zijn reparatie tegen ¤114,85 of terugsturen van mijn telefoon zonder reparatie tegen ¤36,30. Een scherm dat vervangen is lijkt me echter totaal ongerelateerd aan de bootloopproblemen.

Zoals gezegd het heeft niks met je boot probleem te maken, maar je had hem gewoon niet open moeten laten maken door iemand die daar niet voor bevoegd is dan vervalt gewoon gelijk je garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23-05 11:37
quote:
stx schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Krijg je aanbod voor vervangend nieuw toestel:
Huawei Nova
LG G5 SE
Sony Xperia X compact
Huawei P10 lite
iPhone SE

Eigenlijk toestellen van rond de 350 eur in de Tmobile shop die zeer beperkt is helaas.
Ik heb gekozen voor de Huawei P10 lite, het is net afgeleverd. In eerste instantie wil ik het zelf gebruiken, misschien zet ik het op V&A.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:51
Er is weer een systeem update van 37.8MB om te downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:17

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
markdejong schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:05:
Er is weer een systeem update van 37.8MB om te downloaden.
Update naar 7.1.2 beveiligingspatchniveau 5 mei.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stx
quote:
Kaizen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Ik heb gekozen voor de Huawei P10 lite, het is net afgeleverd. In eerste instantie wil ik het zelf gebruiken, misschien zet ik het op V&A.
De klacht via Social media heeft niks opgeleverd bij Tmobile. Heb ook maar gekozen voor de P10 lite en mocht m'n contract per direct verlengen (kosten aan verbonden, deze zouden voor de helft vergoed worden).

Even kijken wat ik ga doen. Wellicht de P10 lite verkopen en dan verlengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Korumera schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:16:
...

Zoals gezegd het heeft niks met je boot probleem te maken, maar je had hem gewoon niet open moeten laten maken door iemand die daar niet voor bevoegd is dan vervalt gewoon gelijk je garantie.
Dat laatste klopt in principe natuurlijk niet, maar je maakt het jezelf doorgaans niet makkelijker.
quote:
begintmeta schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:39:
... maar zo'n bootloop-zwaard van Damocles vind ik bepaald onprettig.
Het is bij mij ook gevallen geloof ik, zucht... had het een en ander niet goed gebackupt...

Zal de telefoon binnenkort dan maar eens ter reparatie afgeven, is tegenwoordig bij reparatie nog sprake van de ontbrekende 'Replay Protected Memory Block/RPMB'?

begintmeta wijzigde deze reactie 08-05-2017 10:07 (31%)

• JP12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:26
Helaas is mijn Nexus 5X ook slachtoffer geworden van het bootloop probleem.

Een vaag aan jullie:
Ik heb het toestel eind 2015 aangeschaft in de Google Store. Sinds een paar maanden zit er een barst in het scherm, maar daar had ik geen last van. Bij garantie aanvraag wordt nu echter aangegeven dat hierdoor de garantie vervallen is. Terwijl ik, mede door alles wat ik hier en op Reddit heb gelezen, 100% zeker ben dat het om het bootloop probleem gaat als ik kijk hoe het toestel zich nu gedraagt.

Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? Wat is jullie advies?

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:25
Hier ook het bootloop probleem. Nog geprobeerd middels het XDA topic een reanimatie te doen. Vooralsnog zonder succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chielisdenaam
quote:
JP12 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:51:
Helaas is mijn Nexus 5X ook slachtoffer geworden van het bootloop probleem.

Een vaag aan jullie:
Ik heb het toestel eind 2015 aangeschaft in de Google Store. Sinds een paar maanden zit er een barst in het scherm, maar daar had ik geen last van. Bij garantie aanvraag wordt nu echter aangegeven dat hierdoor de garantie vervallen is. Terwijl ik, mede door alles wat ik hier en op Reddit heb gelezen, 100% zeker ben dat het om het bootloop probleem gaat als ik kijk hoe het toestel zich nu gedraagt.

Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? Wat is jullie advies?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, telefoon is een tijdje geleden kapot gevallen dus ik heb het scherm laten repareren bij een winkel hier om de hoek. Bij Dynafix geven ze nu aan dat ik geen garantie meer heb omdat de telefoon eerder is gerepareerd door een derde partij. Ik ben het hier ook niet mee eens maar Dynafix wil niks toegeven dus op die garantie heb ik niet heel veel hoop meer. Zit nu dus nog te twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een reparatie van ¤115.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 07:07
quote:
chielisdenaam schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, telefoon is een tijdje geleden kapot gevallen dus ik heb het scherm laten repareren bij een winkel hier om de hoek. Bij Dynafix geven ze nu aan dat ik geen garantie meer heb omdat de telefoon eerder is gerepareerd door een derde partij. Ik ben het hier ook niet mee eens maar Dynafix wil niks toegeven dus op die garantie heb ik niet heel veel hoop meer. Zit nu dus nog te twijfelen tussen een nieuwe telefoon of een reparatie van ¤115.
Ben je na de reparatie wel af van dat bootloop probleem? Of hou je daar nog steeds kan op na reparatie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chielisdenaam
quote:
dennisvalk schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:13:
[...]

Ben je na de reparatie wel af van dat bootloop probleem? Of hou je daar nog steeds kan op na reparatie?
Ik neem aan van wel. Ik heb de telefoon verstuurd met de klacht dat ie in een bootloop terecht komt. Bovendien geeft Dynafix 3 maanden garantie op de reparatie. Maar ik ben vooral een beetje bang dat het een probleemtelefoon wordt en dat ik uiteindelijk veel geld kwijt ben en geen fatsoenlijk product terugkrijg. Over het algemeen is mijn ervaring met telefoons die gerepareerd worden niet echt goed te noemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-06 16:31
quote:
chielisdenaam schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Ik neem aan van wel. Ik heb de telefoon verstuurd met de klacht dat ie in een bootloop terecht komt. Bovendien geeft Dynafix 3 maanden garantie op de reparatie. Maar ik ben vooral een beetje bang dat het een probleemtelefoon wordt en dat ik uiteindelijk veel geld kwijt ben en geen fatsoenlijk product terugkrijg. Over het algemeen is mijn ervaring met telefoons die gerepareerd worden niet echt goed te noemen.
Kijk voor die 115 euro heb je nog geen vergelijkbare telefoon. Maar leg er 70 euro bij en je koopt al een nieuwe Moto G5. Dus ik snap je punt.Het is toch iets wat je zelf moet overwegen.

Daarnaast lees ik hier al berichten over gerepareerde telefoons dus je kan er toch wel vanuit gaan dat Dynafix de toestellen op de juiste manier repareert.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-06 02:11
M'n Nexus 5X heeft het 'opeens' begeven (bootloop), dus ik heb de telefoon onder het mom van garantie teruggestuurd naar Belsimpel. Eerste twee weken niks gehoord en na even nabellen is er opeens 'waterschade' gevonden. Zie bijgevoegde foto. Voor zover mij bijstaat heb ik de telefoon écht niet in het water laten vallen en de indicator is ook niet volledig roze.

Iemand enig idee of dit misschien vaker voorkomt en/of dat deze 'schade' misschien gewoon condensvorming is? Google gaf helaas nul op rekest.

https://tweakers.net/ext/f/PzJo9iDtSU5GZdwUq6h5Eoux/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
quote:
Frostbite schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:55:
...
Daarnaast lees ik hier al berichten over gerepareerde telefoons dus je kan er toch wel vanuit gaan dat Dynafix de toestellen op de juiste manier repareert.
Wat dat betreft ben ik nog benieuwd of tegenwoordig bij reparatie nog sprake is van de ontbrekende 'Replay Protected Memory Block/RPMB'?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef666
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-06 20:44
quote:
Nexz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:49:
M'n Nexus 5X heeft het 'opeens' begeven (bootloop), dus ik heb de telefoon onder het mom van garantie teruggestuurd naar Belsimpel. Eerste twee weken niks gehoord en na even nabellen is er opeens 'waterschade' gevonden. Zie bijgevoegde foto. Voor zover mij bijstaat heb ik de telefoon écht niet in het water laten vallen en de indicator is ook niet volledig roze.

Iemand enig idee of dit misschien vaker voorkomt en/of dat deze 'schade' misschien gewoon condensvorming is? Google gaf helaas nul op rekest.

[afbeelding]
Waar kan je uit opmaken dat dit ook echt jouw toestel is? Ik vind dit soort praktijken nogal erg fraudegevoelig vanuit de kant van Belsimpel 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 23-06 16:43
quote:
Frostbite schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Kijk voor die 115 euro heb je nog geen vergelijkbare telefoon. Maar leg er 70 euro bij en je koopt al een nieuwe Moto G5. Dus ik snap je punt.Het is toch iets wat je zelf moet overwegen.

Dynafix verwisselt het moederbord voor een nieuwe. Volgens mij is het probleem dat LG hun onderdelen niet goed op het moederbord soldeert. Als ze dat nog steeds niet doen dan heb je met het nieuwe moederbord natuurlijk ook weer gewoon kans op een bootloop probleem.
De vraag is dus of LG nu wel goede moederborden levert, maar Dynafix kan niet veel meer doen dan hetgeen ze van LG ontvangen gebruiken.

Don't mess with the Fes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Nexz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:49:

[afbeelding]
Ik had hetzelfde probleem. Is een welles-nietes spelletje waarbij je waarschijnlijk aan het kortste eind trekt (ik in ieder geval wel..) Zie mijn post
quote:
new_guy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:44:
Hier ook het bootloop probleem. Nog geprobeerd middels het XDA topic een reanimatie te doen. Vooralsnog zonder succes.
Welk topic? Heb je een link? Dan kunnen wij het ook proberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-06 02:11
quote:
_Vincent_ schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:22:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Is een welles-nietes spelletje waarbij je waarschijnlijk aan het kortste eind trekt (ik in ieder geval wel..) Zie mijn post

[...]

Welk topic? Heb je een link? Dan kunnen wij het ook proberen!
Ugh, deze komt ook bij Teleplan vandaan, dus dat zal wel niets worden. Ik lees veelal dat de indicator slechts echt ter indicatie is en niet per definitie op vochtschade wijst. Ze hebben verder ook geen foto's bijgevoegd van schade aan componenten. :/ Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
quote:
Nexz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:26:
[...]

Ugh, deze komt ook bij Teleplan vandaan, dus dat zal wel niets worden. Ik lees veelal dat de indicator slechts echt ter indicatie is en niet per definitie op vochtschade wijst. Ze hebben verder ook geen foto's bijgevoegd van schade aan componenten. :/ Wordt vervolgd!
Das echt zuur... De mijne komt daar ook vandaan. Lang verhaal iets kort.. : 2 weken (!) in gebruik en toestel heeft batterijproblemen dus vanwege bedenktijd teruggestuurd. Kreeg niet het volledig bedrag terug ivm krasjes (!!!!). Toestel teruggehad en door diverse collega's en externe bekeken en die konden niets vinden. Uiteindelijk geld bij moeten leggen om een nieuw toestel te krijgen... 8)7 Na een 'gepeperde' review hier kreeg ik uiteindelijk toch het betaalde bedrag terug.

Als dat vaker voorkomt dan koop ik volgende keer wel mijn toestel bij Coolblue...

Frostbite wijzigde deze reactie 12-05-2017 16:01 (3%)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
Moet zeggen dat hele teleplan is gewoon een ramp ook qua communicatie. Heb de mijne daar 2 mei naar toegestuurd en ze zijn er 4 mei mee begonnen (start onderhoud) en heb tot op heden niks meer gehoord van ze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downloader_NL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:34

Downloader_NL

Automate all the things

:| Telefoon loop opeens vast en zit nu in een bootloop......

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • WD Blue 1TB • Windows 10 Pro • Sophos Home • HyperV virtualization

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Downloader_NL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 23:17:
:| Telefoon loop opeens vast en zit nu in een bootloop......
Wat ga je nu doen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Downloader_NL

Downloader_NL

Automate all the things

quote:
Geprobeerd om een factorie reset uit te voeren maar dit helpt ook niet ik raak niet voorbij het google logo.
Was gewoon een beetje aan het browsen, telefoon liep vast, reboot uit zichzelf en zit in een loopje.

Heb hem aangemeld bij coolblue en moet hem opsturen, hopelijk duurt het allemaal niet te lang ga bijna met vakantie :/

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • WD Blue 1TB • Windows 10 Pro • Sophos Home • HyperV virtualization

• Korumera
quote:
Downloader_NL schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Geprobeerd om een factorie reset uit te voeren maar dit helpt ook niet ik raak niet voorbij het google logo.
Was gewoon een beetje aan het browsen, telefoon liep vast, reboot uit zichzelf en zit in een loopje.

Heb hem aangemeld bij coolblue en moet hem opsturen, hopelijk duurt het allemaal niet te lang ga bijna met vakantie :/
Had het zelfde was muziek aan luisteren en dat was het dan, ding liep vast herstarten zichzelf en deed het niet meer. Heb de mijne opgestuurd via belsimpel naar teleplan en ligt daar nu sinds 2 mei en heb tot op heden nog niks gehoord.

• Downloader_NL

Downloader_NL

Automate all the things

quote:
Korumera schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Had het zelfde was muziek aan luisteren en dat was het dan, ding liep vast herstarten zichzelf en deed het niet meer. Heb de mijne opgestuurd via belsimpel naar teleplan en ligt daar nu sinds 2 mei en heb tot op heden nog niks gehoord.
Tja hoop dat het meevalt en snel gefixt is, Tot nu toe nog goede ervaringen met coolblue maar nog niet met telefoon reparaties, heb zoiets tot nu toe nog nooit gehad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Opeens wel heel veel meldingen van bootloops of lijkt dat maar zo?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
quote:
MeNTaL_TO schreef op zondag 14 mei 2017 @ 01:09:
Opeens wel heel veel meldingen van bootloops of lijkt dat maar zo?
Op zich niet heel raar: (wat ik er van begrepen heb:) de boot loops komen doordat bij de fabricage er te weinig degelijkheid in het solderen van de SoC zit, waardoor door te grote of te veel temperatuurswisseling(en) er het e.e.a. mis kan gaan qua aansluitingen.
Als dat inderdaad zo is, dan zit je met een aantal dingen die uitmaken wannéér een telefoon defect gaat, zoals variaties in de ondeuglijkheid van de montage, het aantal cycli aan temperatuursschommelingen die de telefoon al doorgemaakt heeft, de mate van temperatuursschommelingen. Deze verschillen zullen het proces versnellen dan wel vertragen.. Maar het leidt er wél toe, dat naar mate de tijd toeneemt, er steeds meer defecten zullen ontstaan! Pas op het moment dat alle rotte appels wel zo'n beetje defect zijn geraakt, zal die exponentieel stijgende lijn weer afvlakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Downloader_NL schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:12:
[...]

Tja hoop dat het meevalt en snel gefixt is, Tot nu toe nog goede ervaringen met coolblue maar nog niet met telefoon reparaties, heb zoiets tot nu toe nog nooit gehad
Uit eigen ervaring: het enige dat ze doen is de telefoon doorsturen naar reputatie reparatiebedrijf van de fabrikant, Teleplan in dit geval. Bij mij controleerde ze niet eens of het defect was verholpen na terugkomst. Ze doen dit in principe​ drie keer, en dan geld terug of andere oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Osiris schreef op zondag 14 mei 2017 @ 03:21:
[...]

Op zich niet heel raar: (wat ik er van begrepen heb:) de boot loops komen doordat bij de fabricage er te weinig degelijkheid in het solderen van de SoC zit, waardoor door te grote of te veel temperatuurswisseling(en) er het e.e.a. mis kan gaan qua aansluitingen.
Als dat inderdaad zo is, dan zit je met een aantal dingen die uitmaken wannéér een telefoon defect gaat, zoals variaties in de ondeuglijkheid van de montage, het aantal cycli aan temperatuursschommelingen die de telefoon al doorgemaakt heeft, de mate van temperatuursschommelingen. Deze verschillen zullen het proces versnellen dan wel vertragen.. Maar het leidt er wél toe, dat naar mate de tijd toeneemt, er steeds meer defecten zullen ontstaan! Pas op het moment dat alle rotte appels wel zo'n beetje defect zijn geraakt, zal die exponentieel stijgende lijn weer afvlakken.
Dan hoop ik dat ik geluk heb (net als bij de 1st gen xbox360 en 1st gen ps3 (phat)).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downloader_NL

Downloader_NL

Automate all the things

quote:
jelmervos schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:02:
[...]

Uit eigen ervaring: het enige dat ze doen is de telefoon doorsturen naar reputatie reparatiebedrijf van de fabrikant, Teleplan in dit geval. Bij mij controleerde ze niet eens of het defect was verholpen na terugkomst. Ze doen dit in principe​ drie keer, en dan geld terug of andere oplossing.
Dat had ik al verwacht, hoelang duurde het bij jouw, hoop mijn toestel wel binnen twee weken terug te hebben eigenlijk anders een oud barrel op vakantie :P Ben alleen wel huiverig voor al die horror verhalen die je wel eens hoort bij telefoon reparaties, onterechte waterschade, andere loze defecten etc..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
Zie net dat ze de status hebben aangepast op teleplan voor mijn 5x, dat ze hem hebben gerepareerd onder garantie maar hoe en wat staat er niet bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

quote:
Downloader_NL schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Dat had ik al verwacht, hoelang duurde het bij jouw, hoop mijn toestel wel binnen twee weken terug te hebben eigenlijk anders een oud barrel op vakantie :P Ben alleen wel huiverig voor al die horror verhalen die je wel eens hoort bij telefoon reparaties, onterechte waterschade, andere loze defecten etc..
Bij mij duurde het iets meer dan twee weken, maar dat was in juni vorig jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22-06 22:13

Frostbiter

Aka S8tan

Hallo allemaal,
Mijn N5X (gekocht bij mobiel.nl) is helaas ook ten prooi gevallen aan het bootloop probleem :( Nu weigert Dynafix garantie omdat mijn telefoon geroot is (heeft 3 maanden prima gewerkt met root). Heeft iemand nog tips om hem toch onder garantie werkend terug te laten komen? Of is dit een hopeloze discussie met Dynafix? :+

i7 4790 - Evga GTX 780 - Crucial BX100 - Gigabyte GA-H97N-WIFI - Kingston Hyper x Fury red 8gb - Antec Edge 550w - Corsair H100i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-06 00:24
quote:
Frostbiter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:50:
Hallo allemaal,
Mijn N5X (gekocht bij mobiel.nl) is helaas ook ten prooi gevallen aan het bootloop probleem :( Nu weigert Dynafix garantie omdat mijn telefoon geroot is (heeft 3 maanden prima gewerkt met root). Heeft iemand nog tips om hem toch onder garantie werkend terug te laten komen? Of is dit een hopeloze discussie met Dynafix? :+
Ik heb nog een tweedehands te koop staan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbiter

Frostbiter

Aka S8tan

quote:
djmelvee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Ik heb nog een tweedehands te koop staan :+
Neem aan dat goedkoper is dan het belachelijke bedrag van 240 dat ze me vragen om mijn bootloop te kunnen maken :+

i7 4790 - Evga GTX 780 - Crucial BX100 - Gigabyte GA-H97N-WIFI - Kingston Hyper x Fury red 8gb - Antec Edge 550w - Corsair H100i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chielisdenaam
quote:
Frostbiter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Neem aan dat goedkoper is dan het belachelijke bedrag van 240 dat ze me vragen om mijn bootloop te kunnen maken :+
¤240? Dat vind ik wel knap, ik heb 'm voor hetzelfde probleem opgestuurd en ik krijg ook geen garantie maar bij mij vroegen ze ¤115.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JP12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:26
Als ik het tot dusver lees kom ik tot de conclusie dat de werkelijke garantie bij deze fabricagefout flinterdun is. Kunnen ze iets vinden wat zou kunnen duiden op vochtschade, valschade of ander mogelijk onjuist gebruik dan kan je fluiten naar de garantie en bedragen tussen de 100 euro en 250 euro betalen.

Is het niet tijd om een actie/petitie op te zetten om een goede regeling te eisen bij LG NL?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
JP12 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:38:
Als ik het tot dusver lees kom ik tot de conclusie dat de werkelijke garantie bij deze fabricagefout flinterdun is. Kunnen ze iets vinden wat zou kunnen duiden op vochtschade, valschade of ander mogelijk onjuist gebruik dan kan je fluiten naar de garantie en bedragen tussen de 100 euro en 250 euro betalen.

Is het niet tijd om een actie/petitie op te zetten om een goede regeling te eisen bij LG NL?
Mijne is gerepareerd onder garantie, belsimpel waar ik hem gekocht op belde op dat hij retour was, maar zat niks bij wat ze gefixed hebben. Maar goed ding was ook niet geroot verder of wat dan ook en heeft nog nooit druppel water of regen gezien dus dat zal wel mee helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
quote:
Korumera schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:00:
...
Mijne is gerepareerd onder garantie, belsimpel waar ik hem gekocht op belde op dat hij retour was, maar zat niks bij wat ze gefixed hebben. Maar goed ding was ook niet geroot verder of wat dan ook en heeft nog nooit druppel water of regen gezien dus dat zal wel mee helpen.
Ik moet nog op reparatie wachten... ga er op zich wel vanuit dat het onder garantie woprdt gerepareerd.

Heeft je telefoon nog de RPMB?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
begintmeta schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Ik moet nog op reparatie wachten... ga er op zich wel vanuit dat het onder garantie woprdt gerepareerd.

Ik ga er van uit dat ie alles nog heeft wat ie had :) hij ligt nu bij mijn ouders, maar zal hem morgen wel even op halen en kijken hoe en wat. Maar goed heb ondertussen al andere telefoon want wachten is niet mijn sterkste kant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbiter

Frostbiter

Aka S8tan

quote:
Korumera schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:00:
[...]

Het is gewoon bloed vervelend dat ze een probleem maken van het rooten. Mijn N5X heeft 3 maanden perfect gewerkt met root. Probleem is natuurlijk hoe ik dit bewijzen kan :(
quote:
chielisdenaam schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:45:
[...]

¤240? Dat vind ik wel knap, ik heb 'm voor hetzelfde probleem opgestuurd en ik krijg ook geen garantie maar bij mij vroegen ze ¤115.
http://imgur.com/a/RqmWa
Voor 115 had ik ook nog wel ja gezegd helaas |:(
quote:
JP12 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:38:

In de US zijn ze volgens mij al bezig met een class-action lawsuit tegen LG, maar dat weet ik niet zeker.

Frostbiter wijzigde deze reactie 16-05-2017 21:15 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
Frostbiter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:13:
[...]

Het is gewoon bloed vervelend dat ze een probleem maken van het rooten. Mijn N5X heeft 3 maanden perfect gewerkt met root. Probleem is natuurlijk hoe ik dit bewijzen kan :(
Niet en dat is eigenlijk 1 de grootste reden waarom ik mijn telefoons niet meer root. Ze werken voor mij ook prima zonder root. Maar goed er zou gewoon eens goede duidelijkheid moeten komen of het nou mag of niet, maar volgens mij heeft een fabrikant gewoon het recht om te zeggen dat het niet mag :) maar dat moeten ze dan wel duidelijk maken bij aankoop vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbiter

Frostbiter

Aka S8tan

quote:
Korumera schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:19:
[...]

Niet en dat is eigenlijk 1 de grootste reden waarom ik mijn telefoons niet meer root. Ze werken voor mij ook prima zonder root. Maar goed er zou gewoon eens goede duidelijkheid moeten komen of het nou mag of niet, maar volgens mij heeft een fabrikant gewoon het recht om te zeggen dat het niet mag :) maar dat moeten ze dan wel duidelijk maken bij aankoop vind ik.
Het probleem is dat ik dus teveel vertrouwen heb gehad in mensen op reddit/internet. Die hadden namelijk screenshots van Google representatives die zeiden dat de garantie niet vervalt als je root en had ik gelezen dat LG bij velen niet moeilijk deed of de telefoon geroot was of niet als ze hem inleverden voor het bootloop probleem. Toch gekozen om hem dan wel te rooten, maar dat is dus een hele domme fout gebleken :X

Frostbiter wijzigde deze reactie 16-05-2017 21:29 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
Frostbiter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:28:
[...]

Het probleem is dat ik dus teveel vertrouwen heb gehad in mensen op reddit, die hadden namelijk screenshots van google representatives die zeiden dat de garantie niet vervalt als je root en had ik gelezen dat LG bij velen niet moeilijk deed of de telefoon geroot was of niet als ze hem inleverden voor het bootloop probleem.
Ja maar je moet niet vergeten dat dat allemaal verschillende repair centers zijn en die hebben (en dat hoort natuurlijk niet) volgens mij gewoon allemaal hun eigen manier van werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbiter

Frostbiter

Aka S8tan

quote:
Korumera schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Ja maar je moet niet vergeten dat dat allemaal verschillende repair centers zijn en die hebben (en dat hoort natuurlijk niet) volgens mij gewoon allemaal hun eigen manier van werken.
En natuurlijk mag ik hem naar Dynafix sturen :+ Ik weet het, ik heb niks te maken met Dynafix, maar met de verkoper, maar de verkoper blijft maar verwijzen naar het "rapport" van Dynafix |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-06 16:41
Mijn telefoon ging net ook bootlopen. Gelukkig ben ik er nog wel uitgekomen, maar misschien moet ik hem voor de zekerheid toch opsturen...

• djmelvee
quote:
Frostbiter schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Hooguit een paar tientjes ja hahaha. Dat ding is 3 maanden gebruikt en toen kreeg ik een telefoon van de zaak :p

• Korumera
quote:
begintmeta schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Heb de mijne terug maar volgens mij heeft ie de RPMB nog :) alsi k naar fastboot mode gaat staat secure boot enabled en device state locked.

Ze hebben hele mainboard vervangen.

• Frostbiter

Frostbiter

Aka S8tan

quote:
djmelvee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Hooguit een paar tientjes ja hahaha. Dat ding is 3 maanden gebruikt en toen kreeg ik een telefoon van de zaak :p
Ga nu eerst afwachten wat Mobiel.nl gaat zeggen, daarna kunnen we wel verder praten ;)

• sisa
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20-06 16:40
Hier ook helaas problemen met bootloop sinds een uurtje geleden. Is 11 maanden oud dus nu contacten met bol.com voor reparatie

• Downloader_NL

Downloader_NL

Automate all the things

quote:
FreakzLM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:52:
Mijn telefoon ging net ook bootlopen. Gelukkig ben ik er nog wel uitgekomen, maar misschien moet ik hem voor de zekerheid toch opsturen...
Hoe ben je daar uit gekomen ? Ik ben ook 1x uit de bootloop gekomen om er vervolgens na 5 minuten weer te komen... (toestel is opgestuurd :-( )

Downloader_NL wijzigde deze reactie 18-05-2017 11:11 (3%)

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Hey allen,

Nou zit ik al een tijdje te Googlen maar echt beter wordt het er niet op. Ik zou mijn Nexus 5X graag unlocken en rooten op mijn Mac Mini.

Nou vind ik toch vooral veel Windows-tools of aparte downloads. Ik heb terug zitten lezen maar ik kan zo snel niets vinden.

Hebben jullie goede en betrouwbare guides voor mij?

• FreakzLM
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-06 16:41
quote:
Downloader_NL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Hoe ben je daar uit gekomen ? Ik ben ook 1x uit de bootloop gekomen om er vervolgens na 5 minuten weer te komen... (toestel is opgestuurd :-( )
Wanneer ik hem even een tidje uitschakel en aan de oplader leg. Dan start ie weer normaal op na een paar keer bootloopen nog.

Maar na een paar uur begon ie toch weer te bootloopen. Ik ga hem ook opsturen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-06 20:14
Voor de liefhebber is het beta programma van Android O beschikbaar voor de 5X:
https://www.google.com/android/beta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
88Weighed schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:34:
Voor de liefhebber is het beta programma van Android O beschikbaar voor de 5X:
https://www.google.com/android/beta
Thanks heb de mijne maar even toegevoegd ding is toch helemaal leeg (net terug van teleplan). Maar eens kijken hoe O is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
Ik heb hem ook geïnstalleerd. Kan nu geen Two Dots meer spelen, en m'n Pebble app werkt niet meer.. Verder reageert de telefoon af en toe wel wat traag.

Nieuwe notificaties zien er wel goed uit, en je kunt nu ook vanaf het lock screen al interacties met de notificaties doen.

Don't mess with the Fes

• 88Weighed
Tot nu toe bevalt het prima, kreeg alleen gisteren direct weer een update (ca. 38MB) die gelijk fout ging. Collega precies hetzelfde. Gelukkig na reboot wel gewoon weer gestart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
En toen viel ook mijn Nexus 5X uit en is hij met geen mogelijkheid meer aan te krijgen :(

Ik liet een foto zien aan iemand waarbij ik iets had ingezoomd en ineens viel hij uit. Batterij heeft nog opgeladen dus dat was het echt niet. Aan de lader gehangen maar ook dan geen teken van leven. Power+Volume Down ook niets ....

Zelfs geen bootlogo... Aan mijn PC ook al niks... Ding is vorig jaar 23 mei gekocht..
Baal hier wel van.... Zal hem dus ook maar aan moeten melden....

Gekocht bij Belsimpel dus hij moet naar Teleplan. Hopelijk heb ik hem snel weer (gerepareerd terug)

Frostbite wijzigde deze reactie 22-05-2017 21:33 (9%)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stx
quote:
TheFes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Dynafix verwisselt het moederbord voor een nieuwe. Volgens mij is het probleem dat LG hun onderdelen niet goed op het moederbord soldeert. Als ze dat nog steeds niet doen dan heb je met het nieuwe moederbord natuurlijk ook weer gewoon kans op een bootloop probleem.
De vraag is dus of LG nu wel goede moederborden levert, maar Dynafix kan niet veel meer doen dan hetgeen ze van LG ontvangen gebruiken.
Veel recente bootloop issues worden niet meer gerepareerd, @Kaizen en ikzelf konden voor het aankoopbedrag een nieuwe telefoon uitzoeken bij T-Mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• new_guy
Ik heb ondanks de XDA topics mijn telefoon niet meer weten te fixen. Ligt nu al een week bij T-Mobile.
quote:
stx schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:27:
[...]

Veel recente bootloop issues worden niet meer gerepareerd, @Kaizen en ikzelf konden voor het aankoopbedrag een nieuwe telefoon uitzoeken bij T-Mobile.
Het originele aankoop bedrag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
quote:
88Weighed schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:53:
Tot nu toe bevalt het prima, kreeg alleen gisteren direct weer een update (ca. 38MB) die gelijk fout ging. Collega precies hetzelfde. Gelukkig na reboot wel gewoon weer gestart.
Had iets te maken met de recovery die niet geupdate was geloof ik. Inmiddels zou je een update van 1GB gehad moeten hebben die wel werkt.

Don't mess with the Fes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
Vanmorgen de telefoon geprobeerd op te starten maar dan krijg ik alleen een rood lampje. Daarop de stekker aangesloten maar dan nog steeds geen leven. Dit is al de tweede nexus 5x in 1,5 jaar tijd. Deze was dus net een jaar. Enfin ik ga een andere mobiel uitzoeken. Dan mag de nexus weg na reparatie.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stx
quote:
new_guy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
Ik heb ondanks de XDA topics mijn telefoon niet meer weten te fixen. Ligt nu al een week bij T-Mobile.

[...]

Het originele aankoop bedrag?
Ongeveer, telefoons van rond de 350 euro. (destijds mijn aankoopbedrag, okt 2015)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 88Weighed
quote:
TheFes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Had iets te maken met de recovery die niet geupdate was geloof ik. Inmiddels zou je een update van 1GB gehad moeten hebben die wel werkt.
Klopt, die kwam een dag later.
Heb ook de pixel launcher eens geprobeerd (apk downloaden en installeren), maar die lijkt wat issues te hebben met Android O op de 5X. Widgets en snelkoppelingen die spontaan verdwijnen.
Op mijn Nexus 6 draait 'ie wel prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque
  • Laatst online: 23-06 15:47

Estoque

Turbobrick Owner

Hier sinds gisteren ook mijn 5X verloren aan de Bootloop.

Hij is nog 2x opgestart, waarna hij na 2 minuten bevroor en weer ging bootloopen.
Augustus 2017 heb ik hem 2 jaar en gekocht bij CoolBlue.

Iemand een ruwe schatting hoe lang je je telefoon kwijt bent als je hem opstuurt ter reparatie? Hij is niet geroot, draait op Nougat en eigenlijk niets geks mee gedaan.

(keertje de achterkant cover vervangen voor een nieuwe originele omdat hij in contact was gekomen met thinner dat op mijn handen zat. De Antislip coating liet los, en heb ik daarom toen vervangen).

En is er een manier om je bestanden er toch nog af te halen? Heb er niet veel op staan dat belangrijk is, en alle notities die erop staan, staan ook in mijn Google Drive. Maar ook veel detail-foto's van mijn auto's die ik graag in hoge kwaliteit wil houden.

Respect to the man in the ice cream van!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
quote:
88Weighed schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Klopt, die kwam een dag later.
Heb ook de pixel launcher eens geprobeerd (apk downloaden en installeren), maar die lijkt wat issues te hebben met Android O op de 5X. Widgets en snelkoppelingen die spontaan verdwijnen.
Op mijn Nexus 6 draait 'ie wel prima.
Ik heb ook de Pixel launcher, en nog geen issues gehad.
Heb hem wel handmatig geüpdatet zodat ik ook die bolletjes krijg die aangeven of er een notificatie is.

Don't mess with the Fes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korumera
quote:
Estoque schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:50:
Hier sinds gisteren ook mijn 5X verloren aan de Bootloop.

Hij is nog 2x opgestart, waarna hij na 2 minuten bevroor en weer ging bootloopen.
Augustus 2017 heb ik hem 2 jaar en gekocht bij CoolBlue.

Iemand een ruwe schatting hoe lang je je telefoon kwijt bent als je hem opstuurt ter reparatie? Hij is niet geroot, draait op Nougat en eigenlijk niets geks mee gedaan.

(keertje de achterkant cover vervangen voor een nieuwe originele omdat hij in contact was gekomen met thinner dat op mijn handen zat. De Antislip coating liet los, en heb ik daarom toen vervangen).

En is er een manier om je bestanden er toch nog af te halen? Heb er niet veel op staan dat belangrijk is, en alle notities die erop staan, staan ook in mijn Google Drive. Maar ook veel detail-foto's van mijn auto's die ik graag in hoge kwaliteit wil houden.
Bij mij duurde het 2 weken voor dat ik hem terug had en denk dat je die foto's helaas kwijt bent. Probleem is beetje dat hij niks meer doet in een bootloop dus je komt volgens mij ook niet bij de partities meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Bedankt voor de info.

Zag hierboven ook dat ze sommige niet meer repareren. Kan iemand dat bevestigen?
Want mochten ze geld willen terugstorten/tegoed willen uitkeren voor een nieuwe telefoon. dan wacht ik daar uiteraard graag mee.

Ik wil nog helemaal geen andere telefoon, vond de Nexus 5 en de Nexus 5X zo ontzettend fijn <3

Nexus RIP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korumera
quote:
Estoque schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:14:
Bedankt voor de info.

Zag hierboven ook dat ze sommige niet meer repareren. Kan iemand dat bevestigen?
Want mochten ze geld willen terugstorten/tegoed willen uitkeren voor een nieuwe telefoon. dan wacht ik daar uiteraard graag mee.

Ik wil nog helemaal geen andere telefoon, vond de Nexus 5 en de Nexus 5X zo ontzettend fijn <3

Nexus RIP
Volgens mij is dat pas als ze hem 3x moeten fixen :) bij mij werd hij gewoon gelijk gefixed (moederbord vervangen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

quote:
Korumera schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Volgens mij is dat pas als ze hem 3x moeten fixen :) bij mij werd hij gewoon gelijk gefixed (moederbord vervangen).
En krijg je hem dan helemaal schoon weer terug, of staat er dan nog gegevens op?
Ik heb namelijk nog nooit mijn telefoon laten repareren, dus ben een beetje huiverig.

M.v.g

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
Estoque schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:23:
[...]

En krijg je hem dan helemaal schoon weer terug, of staat er dan nog gegevens op?
Ik heb namelijk nog nooit mijn telefoon laten repareren, dus ben een beetje huiverig.

M.v.g
Dan komt ie helemaal schoon weer terug :) staat niks meer op en moet op nieuw ingesteld worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Bedankt!

heb hem aangemeld ter reparatie. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Naar aanleiding van allerlei berichten die online stonden, mijn Nexus in de zon gelegd zodat hij warm wordt. Nu doet hij het weer en kan ik alles backuppen/resetten.

Wellicht handig voor de mensen die ook het zelfde probleem hebben om zo toch nog bestanden van de telefoon te kunnen halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korumera
quote:
Estoque schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:29:
Naar aanleiding van allerlei berichten die online stonden, mijn Nexus in de zon gelegd zodat hij warm wordt. Nu doet hij het weer en kan ik alles backuppen/resetten.

Wellicht handig voor de mensen die ook het zelfde probleem hebben om zo toch nog bestanden van de telefoon te kunnen halen.
Klopt hitte is namelijk ook wat er voor zorgt dat die bootloop uiteindelijk gebeurd :) alles backup van maken en wel opsturen want goed is het niet namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

quote:
Korumera schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Klopt hitte is namelijk ook wat er voor zorgt dat die bootloop uiteindelijk gebeurd :) alles backup van maken en wel opsturen want goed is het niet namelijk.
Wat is de eenvoudigste manier om een backup te maken?

Mijn belangrijkste foto's staan al op mijn Drive, maar van de rest weet ik niet zo goed wat het beste is.
Gewoon via de "Backup-optie" een backup maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korumera
quote:
Estoque schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Mijn belangrijkste foto's staan al op mijn Drive, maar van de rest weet ik niet zo goed wat het beste is.
Ja dat kan moet je alleen even kijken waar hij die backup neer zet :) want als dat op ruimte van telefoon zelf is heb je er niet zoveel aan natuurlijk. Je kan documenten enzo natuurlijk ook naar drive sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djmelvee
quote:
[...]

Ben je geroot? Dan Titanium Backup. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

quote:
djmelvee schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Ben je geroot? Dan Titanium Backup. ;)
Nee, niets geroot.

Zie daar de voordelen voor het gebruik dat ik er mee doe niet van.
Inmiddels zijn alle gegevens gebackupt naar mijn google account en drive. Het wachtwoord van de telefoon af en alle whatsappers op de hoogte gesteld van mijn toekomstige afwezigheid.

Ik ben er klaar voor!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korumera
quote:
Estoque schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Nee, niets geroot.

Zie daar de voordelen voor het gebruik dat ik er mee doe niet van.
Inmiddels zijn alle gegevens gebackupt naar mijn google account en drive. Het wachtwoord van de telefoon af en alle whatsappers op de hoogte gesteld van mijn toekomstige afwezigheid.

Ik ben er klaar voor!
Je kan trouwens ook al je berichten naar google drive sturen (vanuit whatsapp) misschien ook wel handig als je reserve telefoon gaat gebruiken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• new_guy
quote:
stx schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Ongeveer, telefoons van rond de 350 euro. (destijds mijn aankoopbedrag, okt 2015)
Thanks, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Korumera schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:08:
[...]

Je kan trouwens ook al je berichten naar google drive sturen (vanuit whatsapp) misschien ook wel handig als je reserve telefoon gaat gebruiken).
Gelijk maar even de backup van maandelijks naar dagelijks gezet, bedankt voor de reminder.
Aangezien mijn 5x in een beschermhoesje en ik de telefoon bijna heel de dag in mijn broekzak heb zitten verwacht ik ook wel dat ie er binnenkort mee zal ophouden. Helaas is mijn werk telefoon ook kuren aan het vertonen (Nokia 930), dus misschien maar met spoed naar een Motorola G5 kijken. Kan me het niet permiteren om met een zwangere vrouw zonder telefoon rond te lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:58

Quad

Selectief doof

quote:
[...]

Google foto's? Ik backup hiermee al mijn foto's, wel in originele kwaliteit, ipv lagere en onbeperkt opslag.
WhatsApp gaat ook via Google drive incl media.

Voor de rest, misschien audio en andere data, maar die zijn meestal van ondergeschikt belang.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Allemaal gelukt. Thx allemaal!

Telefoon vanmiddag 30 minuten in de zon gehad en werkt nog steeds.
Toch vreemd, maar de vervanging is inmiddels al besteld.

• Frostbite
De mijne zit nu al helemaal ingepakt en ik had de backup op automatisch staan. Fotos gingen al naar Google Drive.

Ik heb zelf het idee dat de batterij gewoon kapot is (rode lampje) maar goed ik ga hem zo terugsturen. Inmiddels al een ander toestel besteld en als de MM meewerkt dan heb ik dit binnenkort ook binnen. Altijd tevreden geweest maar nu tijd voor een beter toestel.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sisa
  • Laatst online: 20-06 16:40
Heb mijn Nexus afgelopen zaterdag opgestuurd naar bol.com en kreeg vandaag een mailtje dat hij retour is van de reparateur.

In het rapport staat ongerepareerd retour en NEE bij garantie. De telefoon is 11 maanden oud dus valt binnen de garantie en heeft ook geen root.

*edit

Volgens Teleplan is de telefoon bij bol.com en volgens bol.com is de telefoon nog bij teleplan dus ze moeten even uitzoeken waar de telefoon is.

Reparatiekosten zijn ¤0 en volgens de medewerker zou dat niet kloppen, zeker aangezien hij nog binnen de garantie valt. Hoor uiterlijk dinsdag weer meer van bol.com 8)7

sisa wijzigde deze reactie 26-05-2017 18:15 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11-06 00:17
Net mijn Telefon terug gehaald van de mediamarkt
Had ook last van de boot. Tweet weekend geleden op de donderdag dat de update uitkwam. Nu allows opnieuw installeren.

Heb nu 7.1.2 eropstaan...
Nu staat er den update klaar. Is dit de verkeerde voordat ik de verkeerde installer? :+

• Avinator88
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-06 09:11
ik heb het vermoeden dat mijn wifi antenne kapot aan het gaan is. Iemand hier ervaring mee, of een manier om betrouwbaar te testen?

• Frostbite
quote:
sisa schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:48:
Heb mijn Nexus afgelopen zaterdag opgestuurd naar bol.com en kreeg vandaag een mailtje dat hij retour is van de reparateur.

In het rapport staat ongerepareerd retour en NEE bij garantie. De telefoon is 11 maanden oud dus valt binnen de garantie en heeft ook geen root.

*edit

Volgens Teleplan is de telefoon bij bol.com en volgens bol.com is de telefoon nog bij teleplan dus ze moeten even uitzoeken waar de telefoon is.

Reparatiekosten zijn ¤0 en volgens de medewerker zou dat niet kloppen, zeker aangezien hij nog binnen de garantie valt. Hoor uiterlijk dinsdag weer meer van bol.com 8)7
Waterschade? Als die indicator verkleurd is sturen ze hem ook zo terug dacht ik hier al eens gelezen te hebben.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 10:50
quote:
Avinator88 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:19:
ik heb het vermoeden dat mijn wifi antenne kapot aan het gaan is. Iemand hier ervaring mee, of een manier om betrouwbaar te testen?
Lijkt bij de Nexus 5X van mijn vrouw ook een probleem. Ze klaagt steeds over wegvallende verbinding terwijl ik nergens last van heb (ook met een 5X).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
quote:
LameDog schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:40:
[...]

Lijkt bij de Nexus 5X van mijn vrouw ook een probleem. Ze klaagt steeds over wegvallende verbinding terwijl ik nergens last van heb (ook met een 5X).
Ik had het ook met mijn toestel. Ineens kan hij met geen enkel bekend netwerk connecten. Toestel herstarten wilde dan nog wel eens helpen.

Iemand een idee wanneer de status bij Teleplan op te vragen is en krijg je daar bericht van?

Frostbite wijzigde deze reactie 29-05-2017 11:49 (10%)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-06 09:11
hij is idd al een tijdje niet opnieuw opgestart, dom om niet meteen te proberen... "turn it off and on again" :P
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*