Iemand al Android N draaien op z'n nexus 5x? ben zelf wel benieuwd maar iemand ervaring?
Iemand ook last van hoofdletters midden in een zin bij Whatsapp? Dit had ik niet bij de Nexus 5 (en zelfde versie van Whatsapp). Vb: je typt "Ik ben thuis" en er komt "Ik Ben thuis". Heel irritant.
"ben" toevoegen aan je woordenboek helpt niet. Hij blijft dit doen bij sommige woorden.
"ben" toevoegen aan je woordenboek helpt niet. Hij blijft dit doen bij sommige woorden.
[ Voor 18% gewijzigd door ago op 13-04-2016 11:56 ]
Ik heb zelf geen Nexus 5X (ben er wel voor aan het kijken, dus vandaar in dit topic). Maar ik heb hetzelfde met mijn Moto X 2014. Denk dat er iets fout is in het NL woordenboek van Google Keyboard. Heb het idee dat er ineens een hoop woorden uitgegooid zijn, die gewoon veelgebruikt zijn in het Nederlands, ik merk het ook met andere woorden, die ineens niet meer herkend woorden.ago schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:55:
Iemand ook last van hoofdletters midden in een zin bij Whatsapp? Dit had ik niet bij de Nexus 5 (en zelfde versie van Whatsapp). Vb: je typt "Ik ben thuis" en er komt "Ik Ben thuis". Heel irritant.
In het geval van Ben staat naar mijn idee nog wel de naam "Ben" er in, maar niet de werkwoordvervoeging "ben".
Er is inderdaad iets mis met het woordenboek, hier is ook een ander topic over gaande in dit forum. Dus afwachten wanneer Google het gaat fixen.
Last van bij zowel mijn vorige Nexus 5x, 6p en Huawei p6. Reeds de cache van het Google keyboard geleegd... Lijkt iets algemeens van Android nu. Ik steek het op autocorrrect.
Thanks man, dit werkte!pimsaint schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:45:
het instellen van de "legacy DHCP client" loste dit probleem op!
Ik heb momenteel een Moto X 2014 en die begint wat kuren te vertonen (batterij is nogal onstabiel, springt van 15% ineens naar 0%, Bluetooth verbinding met koptelefoon is niet stabiel).
Nu ben ik dus op zich in de markt voor een nieuwe telefoon, en op zich vind ik de Nexus 5X erg interessant.
Echter is die spec-wise niet echt een enorme upgrade. Ik heb uiteraard al wat reviews bekeken, maar de gebruiker zelf lijkt me ook een goede bron voor informatie. Vooral omdat de reviews natuurlijk meteen na het uitbrengen van het toestel geplaatst zijn, en we inmiddels al weer wat software updates achter de rug hebben.
Dus mijn vragen:
* Ik lees veel goede dingen over de camera, is dat ook jullie ervaring?
* Hoe presteert de batterij nu, na wat updates op Andorid M
* In sommige reviews lees ik dat het toestel soms wat langzaam aanvoelt, is dat met de huidige software
nog steeds
Ik hoor het ook graag als er nog dingen zijn waarvan jullie (als gebruiker van het toestel) denken dat ik het écht zou moeten weten.
Nu ben ik dus op zich in de markt voor een nieuwe telefoon, en op zich vind ik de Nexus 5X erg interessant.
Echter is die spec-wise niet echt een enorme upgrade. Ik heb uiteraard al wat reviews bekeken, maar de gebruiker zelf lijkt me ook een goede bron voor informatie. Vooral omdat de reviews natuurlijk meteen na het uitbrengen van het toestel geplaatst zijn, en we inmiddels al weer wat software updates achter de rug hebben.
Dus mijn vragen:
* In sommige reviews lees ik dat het toestel soms wat langzaam aanvoelt, is dat met de huidige software
nog steeds
Ik hoor het ook graag als er nog dingen zijn waarvan jullie (als gebruiker van het toestel) denken dat ik het écht zou moeten weten.
De camera is uitstekend. Komen mooie foto's uit, ook met weinig licht. En hij stelt erg snel scherp.TheFes schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:15:
Ik heb momenteel een Moto X 2014 en die begint wat kuren te vertonen (batterij is nogal onstabiel, springt van 15% ineens naar 0%, Bluetooth verbinding met koptelefoon is niet stabiel).
Dus mijn vragen:
nog steeds
Bij zwaar gebruik haal je het eind van de dag met de accu, met licht gebruik zelfs twee dagen. Maar als je hem dus veel gebruikt, moet je niet vergeten om hem aan de stroom te handen 's nachts
Qua snelheid heb ik in ieder geval geen klachten.Hij reageert erg vlot.
Grootste nadeel(van te voren even goed over nadenken) is het feit dat je het geheugen op geen enkele manier kan uitbreiden. Ga dus voor de 32Gbyte versie! Oh ja, en de uitstekende camera is soms wat lastig bij het wegleggen
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Bedankt! Van dit laatste heb ik nu inderdaad ook last met mijn 16GB Moto X. Het zou inderdaad dus ook zeker een 32GB modelletje worden.TFHfony schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:21:
[...]
Grootste nadeel(van te voren even goed over nadenken) is het feit dat je het geheugen op geen enkele manier kan uitbreiden. Ga dus voor de 32Gbyte versie! Oh ja, en de uitstekende camera is soms wat lastig bij het wegleggen
Ik kwam van een Nexus 5 en de 5X is wat de 5 had moeten zijn, qua batterij heb ik, bij normaal gebruik (werkdag), 's avonds nog zo'n 60% over. Heb ik een dagje thuis met veel gamen, youtube, etc en dus de hele tijd het scherm aan wel gehad dat hij aan het einde van de dag leeg was...TheFes schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:15:
Dus mijn vragen:
nog steeds
Voor de rest een heerlijke telefoon, camera is super al heb ik het idee dat mijn video's wat schokkeriger zijn dan bij de 5, misschien iets met stabilisatie anders ofzo?
Anyway, ik vind het echt een aanrader!
Oh ja, en echt de 32GB versie nemen...
Ik heb het nu een week in gebruik, dus nog preview 1. Het is niet helemaal stabiel, heb soms dat mijn telefoon ineens opnieuw opstart. De camera heeft ook moeite met focusen. Verder is het multitasken wel een leuke gimick, maar denk dat je daar meer aan hebt op een tablet. Nightmode is handig dat dat nu zit ingebouwd in android, gebruikte daar altijd lux voor, maar niet alles werkt goed met een overlay. Nadeel is dat netflix nu niet meer werkt als nightmode aanstaat. Verder is het visueel wat mooier geworden, notificaties zien er bijvoorbeeld wat strakker uit en geven meer informatie.elchorro schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:36:
Iemand al Android N draaien op z'n nexus 5x? ben zelf wel benieuwd maar iemand ervaring?
De update naar preview 2 is nu ook uit, hopelijk is dit stabieler en is de camera gefixt. Ben de update nu aan het downloaden. EDIT: Camera lijkt weer in orde te zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Natsu op 14-04-2016 12:19 ]
ago schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:55:
Zie Random woorden midden in zin met hoofdletter Google Keyboard.TheFes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:58:
[...]
Ik heb zelf geen Nexus 5X (ben er wel voor aan het kijken, dus vandaar in dit topic). Maar ik heb hetzelfde met mijn Moto X 2014. Denk dat er iets fout is in het NL woordenboek van Google Keyboard. Heb het idee dat er ineens een hoop woorden uitgegooid zijn, die gewoon veelgebruikt zijn in het Nederlands, ik merk het ook met andere woorden, die ineens niet meer herkend woorden.
In het geval van Ben staat naar mijn idee nog wel de naam "Ben" er in, maar niet de werkwoordvervoeging "ben".
Het is inmiddels gemeld bij Google (zie topic), maar het wordt niet echt opgepakt door ze.
Dankzij jullie goede user testemonials heb ik gisteren de Nexus 5X gekocht. Tot nu toe erg tevreden. Ondanks dat de resolutie van het scherm van mijn Moto X 2014 hetzelfde was, staat er ook met de hogere dpi veel meer op het scherm. Verder werkt de finger print scanner goed, en is de lastpass app daardoor een stuk bruikbaarder.
Wel merk ik bij het spelen van Subway Surf dat het soms een beetje stroperig lijkt te gaan.
En natuurlijk irritant dat ik nu maar één kabeltje heb, wat ik niet eens in een computer kan stoppen. Maar snel een paar USB A naar USB C kabeltjes kopen
Maar tot nu toe een happy camper!
Wel merk ik bij het spelen van Subway Surf dat het soms een beetje stroperig lijkt te gaan.
En natuurlijk irritant dat ik nu maar één kabeltje heb, wat ik niet eens in een computer kan stoppen. Maar snel een paar USB A naar USB C kabeltjes kopen
Maar tot nu toe een happy camper!
Ik ervaar ditzelfde probleem, echt verschrikkelijk irritant. Als iemand hier een oplossing voor heeft weten te vinden hoor ik het graag. Ik heb een reboot in safe mode al geprobeerd op mijn nexus 5x, daarna factory reset. Probleem blijft.djoudman schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:00:
De quicksetting van de hotspot staat er wel, maar er gebeurt niks als ik erop druk.
Maar heb ik de hotspot aangezet via genoemde omweg dan kan ik de functie wel uitschakelen via quicksetting knop
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik had een Moto X 2014 en nu een Nexus 5x. Door een val en gebroken scherm moest ik op zoek. Na wat rondzoeken en een paar dagen de Nexus 5x als test te hebben gehad (en ook Moto G 2015, Moto X Play en Moto X Force) was het voor mij een makkelijke keuze.TheFes schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:15:
Dus mijn vragen:
nog steeds
Qua snelheid was het allemaal wel goed. Ligt er aan wat je doet, in mijn geval geen games dus pure cpu kracht is niet nodig.
Bij hetzelfde gebruik gaat de accu iets langer mee (de G en X Play een stuk langer)
De camera is echt top, geweldige foto's! (de X Play ook trouwens)
De USB-C is wel even wennen. Ik moet nog wat goede kabels zoeken en dan is dat minpunt verdwenen.
De vingerafdrukscanner is erg makkelijk. Telefoon pakken, unlocken en klaar. Ik had niet verwacht die zo handig te vinden!
De Moto X 2014 (bamboo) voelde wel wat beter, sterker, aan door de aluminium rand en gecurvede achterkant.
Qua breedte is 72 wel zo'n beetje de max heb ik gemerkt (alleen daarom is de X Play afgevallen)
Ah, ik heb dus inmiddels dezelfde overstap gemaakt. Hij is inderdaad wat groter en lomper, al was de Moto X zonder cover wel erg plat en dun.. Kabels heb ik inmiddels op amazon.de besteldoNo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:12:
[...]
Ik had een Moto X 2014 en nu een Nexus 5x. Door een val en gebroken scherm moest ik op zoek. Na wat rondzoeken en een paar dagen de Nexus 5x als test te hebben gehad (en ook Moto G 2015, Moto X Play en Moto X Force) was het voor mij een makkelijke keuze.
Qua snelheid was het allemaal wel goed. Ligt er aan wat je doet, in mijn geval geen games dus pure cpu kracht is niet nodig.
Bij hetzelfde gebruik gaat de accu iets langer mee (de G en X Play een stuk langer)
De camera is echt top, geweldige foto's! (de X Play ook trouwens)
De USB-C is wel even wennen. Ik moet nog wat goede kabels zoeken en dan is dat minpunt verdwenen.
De vingerafdrukscanner is erg makkelijk. Telefoon pakken, unlocken en klaar. Ik had niet verwacht die zo handig te vinden!
De Moto X 2014 (bamboo) voelde wel wat beter, sterker, aan door de aluminium rand en gecurvede achterkant.
Qua breedte is 72 wel zo'n beetje de max heb ik gemerkt (alleen daarom is de X Play afgevallen)
Ik twijfel om deze te halen. Nu een iPhone 6s. Maar merk dat ik Android toch wel fijner vind dan iOS. Vooral het zoeken naar dingen. Maar ben benieuwd of ik dan niet heel erg achteruit ga
Ik heb beide toestellen, het voornaamste vind ik de ervaring als je de toestelen in je hand hebt. Ik vind de Nexus 5x ivm de iphone erg goedkoop aanvoelen. Wat dat betreft voelt de Nexus 6p een stuk beter maar die is echt een flinke slag groter.jaydenjarno schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:00:
Ik twijfel om deze te halen. Nu een iPhone 6s. Maar merk dat ik Android toch wel fijner vind dan iOS. Vooral het zoeken naar dingen. Maar ben benieuwd of ik dan niet heel erg achteruit ga
Een hele rij microsoft certificeringen.
vind een 5x en iPhone (6s voor het gemak, beide 16GB) ook geen eerlijke vergelijking... 280 t.o.v. 640 euro....@r!k schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:41:
[...]
Ik heb beide toestellen, het voornaamste vind ik de ervaring als je de toestelen in je hand hebt. Ik vind de Nexus 5x ivm de iphone erg goedkoop aanvoelen. Wat dat betreft voelt de Nexus 6p een stuk beter maar die is echt een flinke slag groter.
mag hopen dat een iPhone een meer premium feel heeft.
Ik heb mijn 5x nu een week, bevalt goed, maar heb toch één probleempje.
Hij schakelt niet automatisch over van mobiel internet naar wifi. Ik ben van mijn Nexus4 gewend dat als ik thuis of op het werk kom automatisch wifi wordt ingeschakeld. Bij mijn 5x moet ik eerst wifi uit/aan zetten voordat hij met de bekende wifi netwerken verbindt. Doe ik dat niet dan staat er dat er geen netwerken beschikbaar zijn en blijft hij op 4G data verbruiken.
Ik heb al veel geprobeerd. Netwerk herstel, fabriekherstel, alle opties doorgespit. Op Google vind ik er ook niets over.
Hij schakelt niet automatisch over van mobiel internet naar wifi. Ik ben van mijn Nexus4 gewend dat als ik thuis of op het werk kom automatisch wifi wordt ingeschakeld. Bij mijn 5x moet ik eerst wifi uit/aan zetten voordat hij met de bekende wifi netwerken verbindt. Doe ik dat niet dan staat er dat er geen netwerken beschikbaar zijn en blijft hij op 4G data verbruiken.
Ik heb al veel geprobeerd. Netwerk herstel, fabriekherstel, alle opties doorgespit. Op Google vind ik er ook niets over.
SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW
heb je em mischien geforeerd op 5Ghz staan (wifi settings, advanced, frequentie band)Pietje555 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:26:
Ik heb mijn 5x nu een week, bevalt goed, maar heb toch één probleempje.
Nee, in alle drie de standen 2,4 5 en automatisch heb ik hetzelfde. Na uit/aan schakelen van de wifi verbind hij ook automatisch op 2,4 of 5 GHz voor de bekende wifi verbindingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pietje555 op 15-04-2016 16:52 ]
SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW
Ik de preview 2 erop, maar helaas ook hiermee nog steeds regelmatig ineens opnieuw opstarten.Natsu schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:46:
[...]
Ik heb het nu een week in gebruik, dus nog preview 1. Het is niet helemaal stabiel, heb soms dat mijn telefoon ineens opnieuw opstart. De camera heeft ook moeite met focusen. Verder is het multitasken wel een leuke gimick, maar denk dat je daar meer aan hebt op een tablet. Nightmode is handig dat dat nu zit ingebouwd in android, gebruikte daar altijd lux voor, maar niet alles werkt goed met een overlay. Nadeel is dat netflix nu niet meer werkt als nightmode aanstaat. Verder is het visueel wat mooier geworden, notificaties zien er bijvoorbeeld wat strakker uit en geven meer informatie.
De update naar preview 2 is nu ook uit, hopelijk is dit stabieler en is de camera gefixt. Ben de update nu aan het downloaden. EDIT: Camera lijkt weer in orde te zijn
Ook met de preview 2 heb ik nog steeds het irritante probleempje dat ik 3G / 4G (hoe je het ook noemen wilt) niet uit kan schakelen. Het 'schuifje' werkt simpelweg niet.
Gezien mijn niet al te grote databundel ben ik hierdoor in april al halverwege de maand door mijn bundel heen, best irritant...
Nog iets wat voor de meesten geen probleem gaat zijn, maar heel m'n Google Now staat vol met Nederlandse oninteressante sites en verhalen ipv Vlaamse sites. Net even gecheckt op m'n Nexus 5: deze staat ook gewoon ingesteld op Nederlands (Nederland), en toch krijg ik wél Vlaamse sites te zien op m'n Google Now.
Hoe kan dit? Beiden draaien 6.0.1, ik ben met dezelfde account aangemeld, etc.
Hoe kan dit? Beiden draaien 6.0.1, ik ben met dezelfde account aangemeld, etc.
Ben zelf geen Iphone fan, maar de N5X is niet genoeg om een Iphone te vervangen.jaydenjarno schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:00:
Camera is supergoed, maar veel trager dan Iphone.
Snelheid is geen probleem als je geen poweruser bent, maar zodra de N5X warm wordt klokt hij zichzelf enorm terug.
Dan zijn er nog de problemen met snapchat en sommige andere apps.
Ik kom zelf van een Nexus 5 en deze was perfect op de camera na.
De Nexus 5X is voor mij een stap vooruit en achteruit tegelijk. Heb er een zeer gemengd gevoel over.
Ok. Leek mij juist zo een fijn toestel. Had nog nooit gehoord van de problemen met sommige apps. Denk dat ik bij de iPhone blijf dan en als het abbo afgelopen is dan weer voor een Android ga
Klopt, de Nexus 5 heeft OIS de 5X zou dat volgens Google niet nodig hebben (vanwege de verbeterde sensor), wat misschien waar is voor foto's, maar niet voor video's.Tovenaar schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:53:
[...]
Voor de rest een heerlijke telefoon, camera is super al heb ik het idee dat mijn video's wat schokkeriger zijn dan bij de 5, misschien iets met stabilisatie anders ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 18-04-2016 23:51 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Voor rooted exemplaren kun je de EIS inschakelen voor video door dit uit te voeren.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Kijk misschien eens naar de S7.jaydenjarno schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:42:
Ok. Leek mij juist zo een fijn toestel. Had nog nooit gehoord van de problemen met sommige apps. Denk dat ik bij de iPhone blijf dan en als het abbo afgelopen is dan weer voor een Android ga
Die heeft die paar nadelen niet.
S7 is natuurlijk wel echt een heel ander toestel. Je kan deze 2 niet met elkaar vergelijken eigenlijkdaflux schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:00:
[...]
Kijk misschien eens naar de S7.
Die heeft die paar nadelen niet.
De s7 is ruim 2 keer zo duur. Vind ik dan weer zonde haha
Verwijderd
Mocht je nog een hoesje overwegen voor de 5X: via de Google Store zijn de Adopted TPU cases en de Speck cases nu 50% goedkoper. Ik heb zelf zo'n Adopted hoesje besteld. Gewoon toevoegen door op die 20 euro te klikken, uiteindelijk bij je bestelling gaat er de helft af. Heb hem nu voor 10 euro in 2 dagen thuis, zonder verzendkosten. Wat mij betreft een mooi stevig hoesje, en door de matzwarte basic uitstraling wel echt Nexus.
Goede tip FerryKobo.
Ik twijfel enorm. Toevallig vandaag een hoesje binnengekregen, gekocht via ebay voor een paar euro (met verzendkosten 6 euro) Deze ziet er hetzelfde uit, past perfect en heeft een verhoging aan de voorkant om het scherm te beschermen. Een klein minpuntje is dat de knoppen aan de zijkant iets lastiger te bedienen zijn op de tast. Ik ben benieuwd hoe dat is bij de Adopted case.
Ik twijfel enorm. Toevallig vandaag een hoesje binnengekregen, gekocht via ebay voor een paar euro (met verzendkosten 6 euro) Deze ziet er hetzelfde uit, past perfect en heeft een verhoging aan de voorkant om het scherm te beschermen. Een klein minpuntje is dat de knoppen aan de zijkant iets lastiger te bedienen zijn op de tast. Ik ben benieuwd hoe dat is bij de Adopted case.
Bedankt voor de tip. Heb opzich wel een goed hoesje al een vrs design high shield pro. maar een extra hoesje kan nooit kwaadVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:45:
Mocht je nog een hoesje overwegen voor de 5X: via de Google Store zijn de Adopted TPU cases en de Speck cases nu 50% goedkoper. Ik heb zelf zo'n Adopted hoesje besteld. Gewoon toevoegen door op die 20 euro te klikken, uiteindelijk bij je bestelling gaat er de helft af. Heb hem nu voor 10 euro in 2 dagen thuis, zonder verzendkosten. Wat mij betreft een mooi stevig hoesje, en door de matzwarte basic uitstraling wel echt Nexus.
Verwijderd
Ik had de Ringke Slim Case Clear al, deze heeft uitsparingen aan de zijkant voor de knoppen. Bij de Adopted case liggen de knoppen onder de case, de case heeft de vorm van de knoppen in de zijkant verwerkt. Hierdoor zijn ze op de tast zeer goed voelbaar. Ook het gevoel bij het bedienen is wat mij betreft prima.oNo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:21:
Goede tip FerryKobo.
Overigens heeft de Adopted case ook een opstaande rand waardoor het scherm goed beschermd is bij facedown neerleggen. Daarnaast vind ik het erg prettig dat deze case iets stroever is dan de Ringke, betere grip dus. De Ringke daarentegen is wel iets slanker.
Ik heb hem in een goedkope shell zitten van ebay:

Daar zijn de knoppen redelijk mee te bedienen.
Daar zijn de knoppen redelijk mee te bedienen.
Wat me wel opvalt is dat de adopted case (die nu dus voor een tientje te krijgen is) een behoorlijk groot gat voor de camera heeft, en daarom misschien niet zo goed beschermt.
Wanneer je die vergelijkt met de "gewone" case (die met dat vilt) zie je dat die de cameralens een stuk beter beschermt.
Aangezien het weleens voorkomt dat ik m'n telefoon per ongeluk in een vak in de tas die waar bijvoorbeeld ook sleutels in zitten ben ik toch geneigd een case te zoeken met betere camerabescherming.
Wanneer je die vergelijkt met de "gewone" case (die met dat vilt) zie je dat die de cameralens een stuk beter beschermt.
Aangezien het weleens voorkomt dat ik m'n telefoon per ongeluk in een vak in de tas die waar bijvoorbeeld ook sleutels in zitten ben ik toch geneigd een case te zoeken met betere camerabescherming.
Volgens mij is dat juist goed zodat er in elk geval niet minder licht is voor de camera.
Net zoiets als de vingerafdrukscanner. Door de grotere opening is deze makkelijker bereikbaar.
En de Adopted case is hoger dan de camera dus kan je de 5x op tafel leggen zonder dat de camera direct op de ondergrond licht. Dat scheelt al een hoop.
Net zoiets als de vingerafdrukscanner. Door de grotere opening is deze makkelijker bereikbaar.
En de Adopted case is hoger dan de camera dus kan je de 5x op tafel leggen zonder dat de camera direct op de ondergrond licht. Dat scheelt al een hoop.
Zijn er eigenlijk ook al goed passende insteekhoesjes van bijvoorbeeld Valenta verkrijgbaar?
Misschien zeg ik nu iets heel absurds hoor, maar denk je niet dat ze er bij het ontwerpen van zo'n officiële case rekening mee houden dat de camera goed blijft werken?oNo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:32:
Volgens mij is dat juist goed zodat er in elk geval niet minder licht is voor de camera.
Hmmm...
Zit ik net aan de telefoon, hoor ik ineens niets meer. Haal hem van mijn oor af en zie dat hij opnieuw aan het starten is... Nog nooit gehad met mijn vorige toestellen. Hopelijk is dit een eenmalig geintje
Zit ik net aan de telefoon, hoor ik ineens niets meer. Haal hem van mijn oor af en zie dat hij opnieuw aan het starten is... Nog nooit gehad met mijn vorige toestellen. Hopelijk is dit een eenmalig geintje
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Blergh bouwkwaliteit is om te huilen. Met afstand de slechtste smartphone die ik heb gehad, zelfs als ik de prijs volledig buiten beschouwing laat. (zte Blade, Moto E/G, Nexus 5)
De achterkant van mijn case klinkt als je hem aanraakt als de klik van mijn mx518
Enige positieve is dat ik telefoons via een zakelijk budget koop.
Hopelijk volgend jaar een compacte nexus met mindere specs maar betere kwaliteit van de onderdelen en assemblage anders wordt het een Iphone 5se met kerstmis (en dan wil ik dus echt niet met mijn telefoon in het openbaar gezien worden, dat ik een MBPr gebruik kan ik nog verdedigen, maar een Iphone..... daar wil ik eigelijk nog niet dood mee gevonden worden).
Dubbel zo duur maar minstens 10x de kwaliteit. Waar ik de N5 net een 5 geef voor bouwkwaliteit haalt de 5x nog geen 3)
Een krakende behuizing geeft vast geen recht op garantie
De achterkant van mijn case klinkt als je hem aanraakt als de klik van mijn mx518

Enige positieve is dat ik telefoons via een zakelijk budget koop.
Hopelijk volgend jaar een compacte nexus met mindere specs maar betere kwaliteit van de onderdelen en assemblage anders wordt het een Iphone 5se met kerstmis (en dan wil ik dus echt niet met mijn telefoon in het openbaar gezien worden, dat ik een MBPr gebruik kan ik nog verdedigen, maar een Iphone..... daar wil ik eigelijk nog niet dood mee gevonden worden).
Dubbel zo duur maar minstens 10x de kwaliteit. Waar ik de N5 net een 5 geef voor bouwkwaliteit haalt de 5x nog geen 3)
Een krakende behuizing geeft vast geen recht op garantie
[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 21-04-2016 16:31 ]
Je kunt sowieso terugsturen binnen 14 dagen lijkt me, ik weet niet hoe/waar je herm gekocht hebt?
Het probleem komt me niet bekend voor en lijkt me genoeg om ermee terug naar de verkoper te gaan.
Het probleem komt me niet bekend voor en lijkt me genoeg om ermee terug naar de verkoper te gaan.
eL_Jay heeft 'm al zo'n 3 maandenASW1 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:01:
Je kunt sowieso terugsturen binnen 14 dagen lijkt me, ik weet niet hoe/waar je herm gekocht hebt?
En probleem is wel bekend hoor, kwestie van meer gebruikerservaringen lezen
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Heb die adopted case ook binnen en het vind het er fijn hoesje. Heb nu 4 hoesjes voor telefoon maar deze doet echt niet onder voor de duurdere dieik heb. En gat van camera is bij alle eigenlijk wel. Het zelde. Zolang die maar iets hoger is zodat camera niet op tafel ligt. Was de 10 euro wel waard
Die van mij kraakt ook vrijwel vanaf het begin / misschien vanaf het begin maar nog niet gelijk opgemerkt.ASW1 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:46:
Komt dat kraken dan later pas?
Mijn exemplaar geeft geen kraakje...
Wel eens met een andere telefoon gehad die een achterkant had die speling had en ingedrukt kon worden en daarbij kraakte; even opengewipt, dotje siliconen erin en weer dicht. Nooit meer een kraakje gehoord.
Volgens Ifixit kun je de back cover van de 5X er zo met je duimnagel afwippen.
Dus ik zou even kijken of je kunt vaststellen waar de speling zit en daar wat siliconen doen, dikke kans dat je daarmee voorgoed van je ergernis verlost bent.
Ik ben het met jullie eens dat het af-fabriek niet zou moeten hoeven, maar als je het daarmee simpel zelf op kunt lossen zou ik het niet nalaten.
Wel eens met een andere telefoon gehad die een achterkant had die speling had en ingedrukt kon worden en daarbij kraakte; even opengewipt, dotje siliconen erin en weer dicht. Nooit meer een kraakje gehoord.
Volgens Ifixit kun je de back cover van de 5X er zo met je duimnagel afwippen.
Dus ik zou even kijken of je kunt vaststellen waar de speling zit en daar wat siliconen doen, dikke kans dat je daarmee voorgoed van je ergernis verlost bent.
Ik ben het met jullie eens dat het af-fabriek niet zou moeten hoeven, maar als je het daarmee simpel zelf op kunt lossen zou ik het niet nalaten.
Ik overweeg deze telefoon te kopen om de volgende reden
-Hij zit ongeveer in mijn prijsrange van 250-300 euro
-Vingerafdrukscanner is een must daar ik het een fantastische functie ben gaan vinden dankzij Iphone van mijn vriendin. En ik lees zeer goede dingen over die van de Nexus x5.
- De camera is degelijk/goed, ik ben niet heel erg gehecht aan een goede camera maar toen ik overstapte op een Moto G ben ik een degelijke camera wel gaan missen.
-Nexus reeks spreekt mij zeer aan vanwege vlotte updates door Google.
-De Nexus 5x zit op het randje van maximale grootte wat ik persoonlijk acceptabel vind voor een telefoon.
Ik ga hem veelal gebruiken voor navigeren veel navigeren, tijdens wielrennen om te mijn route te volgen en waarschijnlijk veel zakelijk mailverkeer. Ik lees negatieve dingen over de speakers maar ik geef werkelijk geen zier om speakers ik luister via mijn bleutooth speakers in huis of via een koptelefoon.
Dingen waar ik vragen over heb
-Ik las enkele verhalen over autofocus die is stuk is vanwege krasjes op de lazerlens?
-Ik las verhalen over trage reagerende camera en applicatie's? Dit zou verholpen zijn in latere update's?
Kunnen jullie mij deze aanbevelen of hebben jullie wellicht nog alternatieven in gedachten?
-Vingerafdrukscanner is een must daar ik het een fantastische functie ben gaan vinden dankzij Iphone van mijn vriendin. En ik lees zeer goede dingen over die van de Nexus x5.
- De camera is degelijk/goed, ik ben niet heel erg gehecht aan een goede camera maar toen ik overstapte op een Moto G ben ik een degelijke camera wel gaan missen.
-De Nexus 5x zit op het randje van maximale grootte wat ik persoonlijk acceptabel vind voor een telefoon.
Ik ga hem veelal gebruiken voor navigeren veel navigeren, tijdens wielrennen om te mijn route te volgen en waarschijnlijk veel zakelijk mailverkeer. Ik lees negatieve dingen over de speakers maar ik geef werkelijk geen zier om speakers ik luister via mijn bleutooth speakers in huis of via een koptelefoon.
-Ik las enkele verhalen over autofocus die is stuk is vanwege krasjes op de lazerlens?
-Ik las verhalen over trage reagerende camera en applicatie's? Dit zou verholpen zijn in latere update's?
Kunnen jullie mij deze aanbevelen of hebben jullie wellicht nog alternatieven in gedachten?
Vanmiddag op het werk na de lunch via Coolblue een Nexus 5X besteld, vanavond om 19:15 al ontvangen. Heerlijk 2016. 32Gb uitvoering.
-recente updates binnen gehaald
-Geroot/custom Recovery
-Franco kernel
Nu een beetje aan het configureren.
Ben benieuwd.
Kom van een Galaxy A3 af van het werk. Nu toch maar "bring your own Device".
-recente updates binnen gehaald
-Geroot/custom Recovery
-Franco kernel
Nu een beetje aan het configureren.
Ben benieuwd.
Kom van een Galaxy A3 af van het werk. Nu toch maar "bring your own Device".
Gewoon doen.Xacky schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:54:
Ik overweeg deze telefoon te kopen om de volgende reden
In het prijssegment is het een top camera ja.Yonix schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:48:
Gisterenmiddag, tijdens het schoonmaken van mijn PC, heb ik een beetje lopen experimenteren met de camera van de LG.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Dat laat - naar mijn mening - toch zien dat de camera van de LG Nexus 5X toch één van de betere, al dan niet de beste is, op dit moment.
Overall ook hoor, kijk maar eens naar het lijstje aan de rechterzijde op deze pagina: http://www.dxomark.com/Mobiles . De identieke 6P scoort 84, gelijk aan een iPhone 6S plusConfusius-nl schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:06:
[...]
In het prijssegment is het een top camera ja.
Ik ben er erg blij mee.J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:24:
[...]
Overall ook hoor, kijk maar eens naar het lijstje aan de rechterzijde op deze pagina: http://www.dxomark.com/Mobiles . De identieke 6P scoort 84, gelijk aan een iPhone 6S plus
Krachtig duidelijk antwoord
2 seconden? Dat is wel erg langzaam. Hier gaat het beduidend sneller.ASW1 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:35:
Kost ongeveer 2 seconden om de camera op te starten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nog geen last gehad met de camera, heb de telefoon nu twee weken en ben er erg tevreden over. Geen last van bovenstaande problemen. Camera werkt soepel, autofocus is snel (ook als ik de laser block met mijn vinger, is slechts een hulppunt om sneller te focussen en wordt niet gehinderd door krasjes (zie xda), en over het algemeen gewoon een hele soepele ervaring. Dit is wel de tweede die ik heb, eerste had stof onder het scherm wat erg irritant was, midden in het beeld, gelukkig snel om kunnen ruilen binnen een dag bij Coolblue. Vingerprint sensor is ook erg fijn. Ben er erg blij mee (heb al aardig wat ervaring met high-end en mid-end Android toestellen en iOS toestellen).
Ik zou daar niet teveel waarde aan hechten. Sinds de score van de HTC 10 heb ik mijn twijfels over de onafhankelijkheid van die site.J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:24:
[...]
Overall ook hoor, kijk maar eens naar het lijstje aan de rechterzijde op deze pagina: http://www.dxomark.com/Mobiles . De identieke 6P scoort 84, gelijk aan een iPhone 6S plus
Ik vind de camera super mooi.Xacky schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:18:
[...]
[...]
Krachtig duidelijk antwoord, had je hier misschien nog een mening over?
Eerste wat ik heb gedaan is rooten, Franco kernel erop dus ik kan al dat soort dingen zelf veranderen.
Ben nog druk bezig met Tweaken
Maar zeer tevreden.
Heb trouwens een mooie deal gevonden voor Tempered Glass als je er ook een besteld. 2 Glaasjes voor 90% korting.
Spartan Tempered Glass Screen.
Mijn ervaring met de laatste Franco R8 is dat die niet lekker de WiFi hersteld bij het ontwaken. Daar moest ik dan vaak de WiFi uit en inschakelen om weer verbinding te krijgen. Met de stock kernel heb ik hier geen last van.
Ow ik haal tenzij ik mijn verander van gedachten pas over twee weken op (vakantiegeldConfusius-nl schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:26:
[...]
Ik vind de camera super mooi.
Eerste wat ik heb gedaan is rooten, Franco kernel erop dus ik kan al dat soort dingen zelf veranderen.
Ben nog druk bezig met Tweaken
Maar zeer tevreden.
Heb trouwens een mooie deal gevonden voor Tempered Glass als je er ook een besteld. 2 Glaasjes voor 90% korting.
Spartan Tempered Glass Screen.
Ik heb de Nexus 5X met stock firmware maar wel geroot en custom recovery met camera en geluid mod.
Nu wil ik hem dus updaten alleen kan dat helaas niet.. Moet ik eerst de stock recovery terug gaan zetten of is er een flashable zip file met de update van maart?
Nu wil ik hem dus updaten alleen kan dat helaas niet.. Moet ik eerst de stock recovery terug gaan zetten of is er een flashable zip file met de update van maart?
⏩ PVOutput☀️
Je kan het beste even zoeken op xda en je goed inlezen.Quad schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:00:
Ik heb de Nexus 5X met stock firmware maar wel geroot en custom recovery met camera en geluid mod.
Volgens mij kan je alleen system.img flashen bij kleine updates. Bij grotere zou ik altijd een clean flash doen of een ota
[ Voor 12% gewijzigd door Confusius-nl op 28-04-2016 19:23 ]
Je hebt gelijk, zo ging het idd wat betreft kleine upgrades.
Ik heb de meest recente gepakt, de versie met de security patches van 2 april, mhc19q,
Kwestie van system.img, boot.img en vendor.img flashen, rooten en klaar.
Ik heb de meest recente gepakt, de versie met de security patches van 2 april, mhc19q,
⏩ PVOutput☀️
Ik heb hem net, dus gewoon via ota..Quad schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:14:
Je hebt gelijk, zo ging het idd wat betreft kleine upgrades.
Maar in mei dus FF op die manier flashen.
Via OTA wil hij niet flashen omdat TWRP. 
Ff zipje downloaden vanaf dev site van Google, uitpakken en op je N5X zetten, booten in TWRP, de rotzooi flashen, SuperSU en weer verder.
Ff zipje downloaden vanaf dev site van Google, uitpakken en op je N5X zetten, booten in TWRP, de rotzooi flashen, SuperSU en weer verder.
⏩ PVOutput☀️
TWRP is helemaal niet nodig om de standaard ROM upgrades te installeren.Daar volstaat fastboot om boot.img, system.img en vendor.img te flashen en indien aangepast bootloader.img en en radio.img.
TWRP is daarna wel handig om hem daarna weer te rooten en/of de force encryption weer uit te zetten.
Een handige tool om het een en ander te flashen vanaf de Nexus zelf is Flashfire.
TWRP is daarna wel handig om hem daarna weer te rooten en/of de force encryption weer uit te zetten.
Een handige tool om het een en ander te flashen vanaf de Nexus zelf is Flashfire.
[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 29-04-2016 11:42 ]
Meestal in de eerste week van de maand komen de factory images beschikbaar. De OTA volgt daarna.
6.0.1 (MTC19T) is beschikbaar via https://developers.google.com/android/nexus/images#bullhead
Klopt, al weer probleemloos geflashed.
Waar flash je die mee? Die Nexus Toolkit die ook voor Nexus 7 gebruikt wordt?MegaTronics schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:12:
Klopt, al weer probleemloos geflashed.
Ik doe het via de Nexus Root Toolkit indd.WeAreLegion schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:40:
[...]
Waar flash je die mee? Die Nexus Toolkit die ook voor Nexus 7 gebruikt wordt?
Heb boot en vendor geflashed, want ik kreeg een error voordat ik mijn PIN moest invoeren dat er iets mis was met mijn system.
Die EX Kernel zal er wel niet compatible mee zijn geweest.(Logisch, die vermelden al dat je de kernel moet overschrijven die mee komt met de ROM )
[ Voor 9% gewijzigd door Confusius-nl op 03-05-2016 11:52 ]
Ik gewoon via Fastboot. Even de system, boot, bootloader, radio en vendor images flashen en daarna via TWRP de SuperSU weer geflashed.
EvenMegaTronics schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:00:
Ik gewoon via Fastboot. Even de system, boot, bootloader, radio en vendor images flashen en daarna via TWRP de SuperSU weer geflashed.
Je bent een Tweaker of niet heLaguna schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:24:
[...]
EvenOTA zonder root installeren gaat toch een stuk eenvoudiger. Tegenwoordig moet je toch de afweging maken in hoeverre root nog een meerwaarde heeft, maar dat zal voor jou wel voldoende zijn om elke maand dat proces te doorlopen.
Ik gebruik al jaren een andere launcher die ik fijner vind + kernel tweaken
.
Daarnaast gebruik ik nog een paar apps die root rechten vereisen.
[ Voor 15% gewijzigd door Confusius-nl op 03-05-2016 19:01 ]
Nadat ik vergeten was om m'n supersu weer te flashen was de dpi ook weer terug gezet. Verschrikkelijk vind ik dat die hoge dpi waarde. Staat standaard op 480 maar ik vind 340 vele malen prettiger.Laguna schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:24:
[...]
EvenOTA zonder root installeren gaat toch een stuk eenvoudiger. Tegenwoordig moet je toch de afweging maken in hoeverre root nog een meerwaarde heeft, maar dat zal voor jou wel voldoende zijn om elke maand dat proces te doorlopen.
⏩ PVOutput☀️
Het flashen is bijna net zo snel gereed als het downloaden van de factory image.Laguna schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:24:
[...]
Standaard is die 420 en niet 480, 480 is echt standje bejaard.Quad schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:39:
[...]
Nadat ik vergeten was om m'n supersu weer te flashen was de dpi ook weer terug gezet. Verschrikkelijk vind ik dat die hoge dpi waarde. Staat standaard op 480 maar ik vind 340 vele malen prettiger.
* MegaTronics heeft hem op stock 420 staan om zijn 45 jarige ogen wat rust te gunnen.
Wat wel kl*te is dat, als je SuperSU vergeet te flashen, je data weer encrypted is.
[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 03-05-2016 18:49 ]
Is dat zo ja? Ik heb daar geen last van gehad namelijk. Hij is nog steeds unencrypted.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben dat een tijdje terug tegen gekomen, kan best zijn dat het met de nieuwe SuperSU wel goed gaat. Trouwens mooie wassen neus die forced encryption. Alles beveiligd met een standaard wachtwoord.
goedemorgen,
ik heb de foto's en video's van mijn oude nexus 5 via mijn pc op mijn 5x gezet, maar nu zie ik de meeste (!) foto's en video's niet terug in de google foto app, zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
Ohja: Stock android, zonder root
ik heb de foto's en video's van mijn oude nexus 5 via mijn pc op mijn 5x gezet, maar nu zie ik de meeste (!) foto's en video's niet terug in de google foto app, zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
Ohja: Stock android, zonder root
[ Voor 7% gewijzigd door Daan® op 05-05-2016 07:57 ]
He who laughs last.. Thinks slowest
Ik krijg steeds als ik "Ben" tik een hoofdletter b. Zwaar irritant.
Hoe fix je dat??
Hoe fix je dat??
Je Bent (Confusius-nl schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:39:
Ik krijg steeds als ik "Ben" tik een hoofdletter b. Zwaar irritant.
Hoe fix je dat??
Is een bekend probleem:ago schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:55:
Random woorden midden in zin met hoofdletter Google KeyboardMartijnRGS schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:19:
Er is inderdaad iets mis met het woordenboek, hier is ook een ander topic over gaande in dit forum. Dus afwachten wanneer Google het gaat fixen.
[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 05-05-2016 11:46 ]
Vanmiddag heeft mijn imprint sensor de geest gegeven.
Een factory reset en andere googelkunsten mogen niet baten.
Een factory reset en andere googelkunsten mogen niet baten.
- knip -
Dank voor de tip! Ik heb ze ook besteld.MegaTronics schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:00:
Ik heb deze adapters gekocht van micro-USB naar USB-C en deze USB-A naar USB-C kabels. Deze zijn beide getest door Benson Leung en goedgekeurd.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik wist dat de Nexus 5X best wel aardige foto's maakte, maar dat ze zo goed zijn voor een telefoontoestel had ik niet verwacht.

⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Het is hier geen Facebook of Twitter hoorASW1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:33:
Zo, mijn bundel is ook weer op.

Worden plaatjes daar dan wel automatisch verkleind?
- knip -
Verwijderd
Ik meen van wel, neem aan dat je het over "Quad" hebt die idd beter zou moeten weten.Raymond P schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Worden plaatjes daar dan wel automatisch verkleind?
ASW1's gemopper is daarmee ook redelijk gegrond. 
Edit:
Gisteren mijn 5X afgegeven bij Coolblue voor de defecte imprint sensor.
Nu twee tot drie weken wachten op resultaat.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is, en hoe lastig hierover gedaan gaat worden.
Edit:
[ Voor 67% gewijzigd door Raymond P op 07-05-2016 14:15 . Reden: on-topic ]
- knip -
Verwijderd
Ow op die manier, dat had ik ff niet in de gaten.Raymond P schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:13:
ASW1's gemopper is daarmee ook redelijk gegrond.
Edit:
Dat soort dingen zijn altijd lullig, ik heb nu mijn 4e foon, maar gelukkig nog nooit een probleem gehad AFKLOPPEN
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2016 14:20 ]
Excuse moi, maar uploaden via tel en dan nog thumbnails maken, meh, ga ik niet aan beginnen. Nog geen 6MB totaal, er zijn topics waar afbeeldingen gepost worden waar je sneller door je databundel heen zou zijn.ASW1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:33:
Zo, mijn bundel is ook weer op.
En tegenwoordig heeft 90% wel fatsoenlijke databundels.
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 08-05-2016 08:36 ]
⏩ PVOutput☀️
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires