Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:12
Kitser schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 04:18:
[...]

Wat is het build nummer hiervan?
Dan kan ik op XDA opzoek naar een Rom die daarop is gebaseerd.
Is dat MHC19J?
https://developers.google.com/android/nexus/images#bullhead

Hij stelt een vraag waaruit zou mogen blijken dat hij net als jij een zoekmachine zou moeten gebruiken voor het antwoord.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
Cyanogenmod heeft haar eerste officiële CM13 release uitgebracht. Mocht je twijfelen over een custom rom of willen weten waar je bij de Nexus 5x (bullhead) extra rekening mee moet houden, is het wellicht een goed idee om de aankondiging eens over te lezen.

Ook wel handing om te weten dat als je de laatste nightlies draait deze release vooral niet moet flashen, omdat je dan al een nieuwere code draait dan de R1.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
ding is traag als stront sinds de laatste update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:57
eL_Jay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:48:
ding is traag als stront sinds de laatste update :(
Factory reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Inmiddels ook OTA binnen.
Hoe gaat het synchroniseren email bij jullie? Ik heb de indruk dat het nog steeds niet goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik ben ook positief over de laatste update.
Eindelijk is hij een beetje vlot zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Mizgala28 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Factory reset al geprobeerd?
Ik wacht nog even tot N uitkomt en als dat weer zo'n performance drain is ga ik voor de factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54
eL_Jay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Ik wacht nog even tot N uitkomt en als dat weer zo'n performance drain is ga ik voor de factory reset.
Dus je kiest ervoor om je een half jaar te ergeren aan een traag toestel? Apart ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Laguna schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Dus je kiest ervoor om je een half jaar te ergeren aan een traag toestel? Apart ;)
Ergeren doe ik me toch wel aan dit toestel :( Misschien geeft de volgende monthly wel een performance increase. Is volgens mij ook wel een typisch Android probleem (windows had dit vroeger ook).

Initieel razendsnel, maar slibt net zo razendsnel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar erger je je vooral aan dan? Ik kan echt niet zo snel iets bedenken wat mij niet bevalt ten opzichte van de Nexus 5. De batterij gaat langer mee, het display is minstens net zo goed en persoonlijk vind ik de auto brightness ook fijner werken. Ik heb het toestel nu een ruime maand en merk nog niets van het trager worden. Ik moet zeggen dat ik ook niet heel veel apps geinstalleerd heb staan (denk ik), ik gebruik voor bijvoorbeeld Nu.nl en Facebook de mobiele site in plaats van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
J0YR1D3R schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:29:
Waar erger je je vooral aan dan? Ik kan echt niet zo snel iets bedenken wat mij niet bevalt ten opzichte van de Nexus 5. De batterij gaat langer mee, het display is minstens net zo goed en persoonlijk vind ik de auto brightness ook fijner werken. Ik heb het toestel nu een ruime maand en merk nog niets van het trager worden. Ik moet zeggen dat ik ook niet heel veel apps geinstalleerd heb staan (denk ik), ik gebruik voor bijvoorbeeld Nu.nl en Facebook de mobiele site in plaats van de app.
Vergelijking n5x tov n5
Minpunten:
  • Met afstand het formaat.
  • Algeheel design
  • Launcher en browser loopt als stroop. (lijkt binnen een maand al dichtgeslipt en heb nog 15 GB vrij, N5 werd ook wel trager, zeker toen ie vol zat)
  • 'Artefacts' wanneer ik in Chrome een video kijk en fullscreen verlaat.
  • Audiochip lijkt minder prik te kunnen leveren i.c.m. een 80 Ohm DT770 Pro
Voordelen:
  • Betere camera
  • 2 dagen accuduur met licht gebruik en wat tweaks.
  • Fingerprint
  • USB-C
  • Speakers zijn minder k*t
  • Bouwkwaliteit is een paar procent beter
  • Schermhelderheid
  • Fellere zaklamp
  • Hij lijkt een betere hitte-afvoer te hebben
Voor mij zijn USB-C en betere accuduur de enige voordelen t.o.v. de n5 die ik een soort van belangrijk vind. Die wegen echter absoluut niet op tegen het formaat.

Dit was de minst slechte optie aangezien een stock-OS een vereiste is (en bijbehorende software support).
Vrees dat de volgende toch een Xiaomi of Apple wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat dichtslibben lijkt me errug telefoon- danwel persoons- en/of gebruiksgebonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Beetje een stomme vraag, maar hoe warm wordt jullie telefoon? Die van mij schommelt rond de 36 graden bij normaal gebruik, vrij warm voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Madferit28 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:30:
Beetje een stomme vraag, maar hoe warm wordt jullie telefoon? Die van mij schommelt rond de 36 graden bij normaal gebruik, vrij warm voor mijn gevoel.
Zodra ik de camera een klein poosje aan laat staan wordt die van mij ook warm, en batterij gaat stukken sneller leeg op dat moment. Bij normaal gebruik blijft de telefoon relatief koel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 09:00
Daarnet de update naar MHC19J OTA ontvangen. Ik ben benieuwd naar de veranderingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Zo, gisteren mijn LG Nexus 5X ontvangen (295 Euro bij phonestore.nl) en mijn Moto G 1st gen aan de wilgen gehangen. Gelijk valt mij het voordeel op van 2Gbyte geheugen ipv 1Gbyte: Apps blijven nu veel makkelijker doordraaien :)
Het formaat is wel even wennen: Het ding is echt een maatje groter, alhoewel hij voor mijn gevoel slechts de helft weegt. Scherm is OK (iets minder sprankelend lijkt het dan de MotoG) en het geluid is even slecht. Verder voelt het aan als een prima telefoon. Hij wordt wel een tikkie warm, maar niet overdreven...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft hier iemand een protector van glass op zijn nexus 5x. Ik wil er eigenlijk wel 1 hebben maar geen idee welke nou beetje goed is, zie op bol.com wel spigen staan maar die zijn 25 euro. Is dat het echt waard of valt dat wel mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 13:41
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon en vond de nexus 5x wel interessant alleen is mijn vraag of de nexus 5x ook 4g ondersteunt op het netwerk van tele2. Ik weet dat tele2 de 800mhz en de 2600mhz frequenties gebruikt maar geen idee of je ze alle 2 nodig hebt of niet. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

IT Guru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

WeAreLegion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:38:
Heeft hier iemand een protector van glass op zijn nexus 5x. Ik wil er eigenlijk wel 1 hebben maar geen idee welke nou beetje goed is, zie op bol.com wel spigen staan maar die zijn 25 euro. Is dat het echt waard of valt dat wel mee ?
Mijn ervaring is dat je de goedkopere varianten moet laten liggen, net als de duurdere.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
BJD1997 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:27:
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe telefoon en vond de nexus 5x wel interessant alleen is mijn vraag of de nexus 5x ook 4g ondersteunt op het netwerk van tele2. Ik weet dat tele2 de 800mhz en de 2600mhz frequenties gebruikt maar geen idee of je ze alle 2 nodig hebt of niet. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
De Nexus 5x ondersteunt alle LTE frequencies die in NL worden gebruikt, inclusief de 800 en 2600 van Tele2. De Nexus en Tele2 ondersteunen beide ook LTE-A dus je kan de maximale snelheid uit die twee banden halen.
Voor 25 euro koop ik er 10 ;) Mijn ervaring is dat de vingerafdruk-afstotende laag van de goedkope protectors vaak niet geweldig is, maar dat deze bij de duurdere varianten na een tijdje op datzelfde niveau zit. Ik heb nog geen barst of kras zitten op de protector van mijn 5x, maar bij de OPO brak ik er toch best wel wat (3 in 2 jaar gok ik). Die dingen barsten een stuk sneller dan het scherm zelf (gelukkig) en ik zou 't toch zuur vinden om daar steeds 25 euro aan uit te moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MegaTronics schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:31:
[...]

Mijn ervaring is dat je de goedkopere varianten moet laten liggen, net als de duurdere.
Heb er nu 1 gekocht van 10 euro, leek me wel okay verder. en niet al te dik zodat hoesjes ook nog passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Ik gebruikte voor mijn Nexus 5 (en nu ook voor mijn Nexus 5x) de "Nillkin Screenprotector Tempered Glass LG Nexus 5X - 9H Nano". Bevalt erg goed! Als je telefoon valt komt er vaak wel een barst in de screenprotector, maar ik heb wel het gevoel dat het scherm van de telefoon goed beschermd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
mtthw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:02:
[...]

Ik gebruikte voor mijn Nexus 5 (en nu ook voor mijn Nexus 5x) de "Nillkin Screenprotector Tempered Glass LG Nexus 5X - 9H Nano". Bevalt erg goed! Als je telefoon valt komt er vaak wel een barst in de screenprotector, maar ik heb wel het gevoel dat het scherm van de telefoon goed beschermd wordt.
Ik heb nu deze besteld http://www.smartphonehoes...wHxK4aoM9a9Bm8aAnaQ8P8HAQ leek me opzich wel redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 13:41
pimsaint schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:56:
De Nexus 5x ondersteunt alle LTE frequencies die in NL worden gebruikt, inclusief de 800 en 2600 van Tele2. De Nexus en Tele2 ondersteunen beide ook LTE-A dus je kan de maximale snelheid uit die twee banden halen.
Dus de specificaties op tweakers bij de 5x kloppen niet (helemaal)? Want daar staat de 800mhz niet bij namelijk of waren die specificaties van een andere variant uit een ander land?

IT Guru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22-09 13:38
Ik heb deze screenprotectors, en bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Ik heb ook een Nexus 5x gekocht. Morgen kan ik 'm ophalen. De 32GB versie dit keer. Ik heb nu een Nexus 5 met 16GB maar dat is te weinig. Alvast een nieuwe simkaart aangevraagd en een hoesje + screenprotector gekocht.

http://www.mobilefun.nl/5...t-nexus-5x-case-zwart.htm
http://www.mobilefun.nl/5...lass-screen-protector.htm

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Hoe is bij jullie na de laatste update de accu duur (SOT) en smoothnes.

En wat doen jullie gedurende de dag om deze SOT te bereiken?

En dan bedoel ik de stock firmware dus geen CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb een hoesje besteld bij coolblue en nu zit daar een magneet in. Blijkbaar zit er een sensor in de nexus 5x die het toestel lockt wanneer er een magneet in de buurt is. Handig voor sommige hoesjes, maar ik kan de nexus 5x niet gebruiken wanneer deze in de hoes zit. Is er een manier om deze sensor te blokkeren of om dit ergens uit te zetten in de instellingen. Liefst zonder een hack waarvoor root toegang nodig is.

Het gaat om dit hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Als het goed is zou het met die sensor zo moeten zijn, dat zodra je het hoesje opent de telefoon weer aangaat. Gebeurt dat niet?
Je zal dan wel nog moeten unlocken als je de telefoon gelocked hebt met een code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:37:
Als het goed is zou het met die sensor zo moeten zijn, dat zodra je het hoesje opent de telefoon weer aangaat. Gebeurt dat niet?
Je zal dan wel nog moeten unlocken als je de telefoon gelocked hebt met een code.
Ik snap hoe het zou moeten werken. Deze hoes bestaat uit 2 delen welke met een magneet aan elkaar klikken. De telefoon ziet hierdoor altijd een magneet, geopend of niet. Dit zorgt voor een perma lock. Enige mogelijkheid is de telefoon uit de hoes te halen of de sensor uit zetten. Dat laatste zoek ik omdat de hoes verder prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Net een paar kabels besteld voor de 5X. Eén van 3 meter want de standaard kabel is wel aan de korte kant vind ik. En een adapter om van micro-usb naar USB C te kunnen. Ff kijken of dat wat is. Er zijn berichten (van google engineer) dat je de 5X niet met een One Plus Two kabel moet laden. En een app om te kijken of de spanning enzo allemaal wel goed is.

Toestel bevalt goed, alle updates ontvangen en geen gekke bugs of slechte Wifi ontvangst. Dat laatste was met Nexus 5 wel het geval aan het begin. Hoesje en screen protector komen ook deze week ergens.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
HEY_DUDE schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Ik snap hoe het zou moeten werken. Deze hoes bestaat uit 2 delen welke met een magneet aan elkaar klikken. De telefoon ziet hierdoor altijd een magneet, geopend of niet. Dit zorgt voor een perma lock. Enige mogelijkheid is de telefoon uit de hoes te halen of de sensor uit zetten. Dat laatste zoek ik omdat de hoes verder prima is.
Vreemd, in principe is de magneet in geopende toestand op zo'n afstand van de sensor dat deze het niet zou moeten detecteren.
Zonder root is dit in ieder geval niet uit te schakelen, dit zit in de kernel geregeld. Dus of een ander hoesje kopen of de magneet eruit halen.

Wat je *kan* proberen is de telefoon te rebooten, wellicht dat de sensor dan beter werkt. Net even getest hier, maar ik moest eerst rebooten voordat de sensor reageerde op een magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Zit de magneet misschien aan de verkeerde kant? Dus niet in de klep maar in het hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Wie heeft er al met de "Betalen" App van de ING kunnen pinnen. Dus met de NFC chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Kitser schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:53:
Wie heeft er al met de "Betalen" App van de ING kunnen pinnen. Dus met de NFC chip?
Ik. Gewoon even je telefoon ontgrendelen (in mijn geval via de vingerafdrukscanner), telefoon tegen het apparaat houden en de 'Betalen' applicatie van ING doet de rest. :) Altijd leuk om dan de gezichten van de medewerkers en andere klanten te zien. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:49
Sinds dinsdag ben ik in het bezit van N5X. Hiervoor een LG G2 naar volle tevredenheid gehad. Ware het niet dat deze afgelopen vrijdag volledig onverwacht overleed....
Tot op heden positief ben ik over de Android versie, de camera en de vingerafdrukscanner.
Mindere punten vind ik het formaat. Oké, het is een behoorlijk scherm maar er zit aan de onderkant een behoorlijk eind aangeplakt.
De accu vind ik tot op heden nog wel meevallen ondanks de eerdere berichten. Kom makkelijk de dag door.
En de prijs is inmiddels t.o.v. release ook behoorlijk gedaald. Heb 325E betaald voor de 32gb versie. Dat laatste gaf voor mij de doorslag om voor N5X te kiezen. Terwijl in de reviews van het begin de prijs nog als minpunt werd beschouwd.

[ Voor 0% gewijzigd door Bugs3 op 24-03-2016 20:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ErikFeen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:09:
En de prijs is inmiddels t.o.v. release ook behoorlijk gedaald. Heb 325E betaald voor de 32gb versie.
Waar is ie voor 325 te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:49
Inderdaad daar. En snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Yonix schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Ik. Gewoon even je telefoon ontgrendelen (in mijn geval via de vingerafdrukscanner), telefoon tegen het apparaat houden en de 'Betalen' applicatie van ING doet de rest. :) Altijd leuk om dan de gezichten van de medewerkers en andere klanten te zien. :*)
Oh beter dat het bij jou werkt.
Bij mij start die wizard elke keer, Als ik hem opstart. Dan kan ik aangeven welke rekeningen ik wil activeren voor nfc betalen. Maar dat is dus elke meer als ik hem start.

Wat zie jij als je de App start? Ik heb hem trouwens wel geroot en er staat de Pure Nexus ROM op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oeps, wist niet dat ie al zover gedaald was. Ging er echt vanuit dat het bij een abo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hebben jullie ook 'last' van het feit dat de Nexus 5X meerdere malen oplicht bij het ontvangen van een melding? Stel ik ontvang een e-mailbericht, dan licht de Nexus op om mij te laten zien dat ik een melding heb ontvangen. Echter, dat blijft dan niet bij één keer maar de Nexus licht meerdere malen op. Best vervelend als hij 's avonds in een donkere slaapkamer op je nachtkastje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Yonix schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:50:
Hebben jullie ook 'last' van het feit dat de Nexus 5X meerdere malen oplicht bij het ontvangen van een melding? Stel ik ontvang een e-mailbericht, dan licht de Nexus op om mij te laten zien dat ik een melding heb ontvangen. Echter, dat blijft dan niet bij één keer maar de Nexus licht meerdere malen op. Best vervelend als hij 's avonds in een donkere slaapkamer op je nachtkastje ligt.
Nop.... Maar ik neem hem dan ook niet mee naar de slaapkamer. Maar kan je hem niet ondersteboven neerleggen? Dan heb je er wellicht minder last van.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Dat kan je regelen met actieve display, in weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Yonix schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:50:
Volgens mij is dat alleen bij mail, Google heeft daar iets niet correct ingesteld waardoor die notificatie zich blijft vernieuwen. Is 1 van die dingen die al heel lang bekend is maar waar Google niks mee doet.

Overigens is het volgens mij 's nachts makkelijk te onderdrukken middels de niet storen functie.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Toch nog een keer de vraag want op Reddit lees ik verschillende reviews. De laatste update die de lag moet oplossen, hoe doet de update het bij jullie toestellen?

Geen lag meer en eindelijk Nexus 5 snelheid? Of nog steeds stroperig wat je overal leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 04:12:
...

Geen lag meer en eindelijk Nexus 5 snelheid? Of nog steeds stroperig wat je overal leest?
Ik heb mijn 5X nu ruim 4 maanden, en herken 'stroperig' in principe niet. Mogelijk ligt dat ook aan mijn gebruik, ik gebruik hem vrij intensief maar heb er niet veel apps op staan (69 volgens de Play Store). Hij is vanaf dag 1 snel, en sinds de laatste update nog iets sneller. Overigens heb ik er een paar dagen de Facebook-app op gehad, en dat was wel inleveren op de snelheid van het toestel. Na het verwijderen en een reboot meteen weer opgelost.

Ik heb ook een tijdje een Nexus 5 gehad, dus ben bekend met de snelheid van dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik lees heel vaak van mensen die beweren dat hun android device na verloop van tijd trager wordt.
Nou heb ik al aardig wat devices gehad maar ik heb dat zelf nog nooit gevoeld.
(vraag me zelf af of het niet een kwestie van perceptie is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ASW1 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:56:
Ik lees heel vaak van mensen die beweren dat hun android device na verloop van tijd trager wordt.
Nou heb ik al aardig wat devices gehad maar ik heb dat zelf nog nooit gevoeld.
(vraag me zelf af of het niet een kwestie van perceptie is?)
Vaak ook een kwestie van de hoeveelheid & soort apps die mensen installeren. Zelf eigenlijk ook nooit echt last van gehad op mijn oude Moto G, maar de Moto G van mijn dochter daarentegen. En dan helpt het leeggooien wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Bedoel je allerlei rommel die op de achtergrond blijft meedraaien?
Kan natuurlijk wel alleen kun je dat moeilijk aan het toestel wijten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Veelal is het een combinatie van factoren. Wat veel impact op de prestaties heeft is opslaggeheugen (NAND) dat vol raakt. En dat gaat rap als je een budget/midrange Android toestel hebt van de laatste paar jaar. Veel van die toestellen zijn uitgerust met maar 8GB opslag waarvan een deel is gereserveerd voor Android waardoor er weinig overblijft voor apps en andere data. Als je je toestel helemaal vol plempt dan ga je dat inderdaad merken. Daar komt bij dat Android pas sinds versie 4.3 standaard TRIM ondersteuning aan boord heeft. Ook moet je niet onderschatten dat de software steeds meer functies krijgt en daarmee meer van je toestel vraagt. Wat je van dit laatste merkt is afhankelijk van de apps die je gebruikt en wat er allemaal al op je toestel staat aan bloatware/overbodige features. Dit wisselt sterk per persoon en per toestel/merk.

Wat je wel ziet is dat er de laatste paar versies van Android het nodige gedaan is om veel van deze problemen aan te pakken. TRIM ondersteuning is er daar één van, maar ook het vervangen van Dalvik door ART is een verbetering en de mogelijkheid om meegeleverde bloatware uit te kunnen schakelen/verwijderen. En niet geheel onbelangrijk is dat gemiddeld genomen nieuwe toestellen meer RAM, meer & sneller opslaggeheugen en betere CPU's hebben waardoor je van het trager worden minder snel last zult hebben maar geheel uitgesloten is het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
alwaysleft schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 04:12:
Toch nog een keer de vraag want op Reddit lees ik verschillende reviews. De laatste update die de lag moet oplossen, hoe doet de update het bij jullie toestellen?

Ik heb sinds dag 1 geen stroperigheid gemerkt eigenlijk, de snelheid voelt hetzelfde als met mijn Nexus 5. Mijn Nexus 5 vond ik na 1,5 jaar eigenlijk nog net zo snel als op dag 1. Ik verwacht eigenlijk ook geen verschil de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neig naar de Nexus 5x. Maar ik ben nooit in het bezit geweest van een Nexus. Geen ervaringen dus.

Ik heb een budget van +/- € 300. Aanrader? Beter alternatief?
Ik heb iets gelezen over de LG G4 als alternatief, scoort beter in sommige reviews. Maar het is zon onhandig bakbeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:43:
Ik neig naar de Nexus 5x. Maar ik ben nooit in het bezit geweest van een Nexus. Geen ervaringen dus.

Ik heb een budget van +/- € 300. Aanrader? Beter alternatief?
Ik heb iets gelezen over de LG G4 als alternatief, scoort beter in sommige reviews. Maar het is zon onhandig bakbeest.
Dat ligt er aan wat je precies zoekt in een goede smartphone. Als het de grootte een belangrijke factor is dan zou je ook eens naar de OnePlus X kunnen kijken. Ik kom zelf van een OnePlus One af (ongeveer dezelfde SOC en specs als de OnePlus X maar dan een flinke maat groter) en er zijn nog veel dingen die ik mis sinds ik de Nexus 5x gebruik. De 801 icm 3GB in de OnePlus toestellen is echt vele malen sneller (en stabieler?) dan de 808 met 2GB in de Nexus 5x. Beetje vreemd maar helaas toch echt waar. Vond ook het scherm van OnePlus beter, evenals de accuduur. En OnePlus heeft wellicht de grootste actieve community, om je veilig te stellen van security updates in de toekomst. Niet zo makkelijk en zo snel als Google, maar ze gaan uiteindelijk wel langer door. En na een maand of 2 wordt die 32GB in mijn Nexus ook wel een beetje krap...

Maar van de andere kant ben ik wel ontzettend blij met de vingerafdrukscanner in de 5x, evenals de camera. Die is echt heel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 29-03-2016 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
pimsaint schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 05:29:
[...]
=De 801 icm 3GB in de OnePlus toestellen is echt vele malen sneller (en stabieler?) dan de 808 met 2GB in de Nexus 5x.
Vele malen sneller? Haaahahahhahahahahahahahahahahaahaaaa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Smultie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 06:21:
[...]
Beetje opmerkelijke reactie, maar dat kan natuurlijk aan het tijdstip liggen ;)

Laat ik mijn statement een beetje nuanceren, ik heb het over de gebruikservaring. Apps openen naar mijn gevoel veel sneller op mijn OnePlus (gebruik hem nog steeds veel, maar alleen thuis en zonder sim) en zover ik mij kan herinneren heb ik nooit last gehad van enige lags. Dat zou zomaar kunnen liggen aan de combinatie van Cyanogen (stock rom) en 3GB, hetgeen de Nexus 5x mist. Nu kan je vanalles roepen over problemen met OnePlus devices in het verleden (die overigens allemaal netjes zijn opgelost met software updates), maar snelheid is er daar nooit één van geweest. En dat kunnen we over de Nexus 5x niet zeggen; scroll nog maar eens door dit topic. Het valt het meeste op wanneer er een vertraging is met typen. Heel irritant.

Daarnaast is de OnePlus X nog een slagje kleiner, voelt veel meer premium aan (hetgeen wordt aangevuld met het AMOLED scherm dat prachtig is icm het donkere thema van OxygenOS) en het toestel heeft een verdomd handige notification slider voor android. Bottom line; het is maar net wat je precies zoekt in het beter alternatief waar teinmartens naar vraagt...

[ Voor 20% gewijzigd door pimsaint op 29-03-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Smultie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 06:21:
[...]

Ik geloof best dat de gebruikerservaring sneller is. De SoC in de 5X is op bepaalde gebieden inferieur aan die van de OPX, OPX heeft 1GB extra geheugen en dit samen met de verplichte encryptie bij de 5X en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Ik geloof best dat de gebruikerservaring sneller is. De SoC in de 5X is op bepaalde gebieden inferieur aan die van de OPX, OPX heeft 1GB extra geheugen en dit samen met de verplichte encryptie bij de 5X en je bent er.
Ik geloof ook best dat de OPX wat sneller aanvoelt of misschien zelfs sneller is.

Maar "vele malen sneller" houdt in mijn boekje in: minimaal twee keer zo snel. En dat is natuurlijk nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Ik geloof ook best dat de OPX wat sneller aanvoelt of misschien zelfs sneller is.

Maar "vele malen sneller" houdt in mijn boekje in: minimaal twee keer zo snel. En dat is natuurlijk nooit het geval.
Heb mijn Nexus 5x nu paar weken en ben er nog steeds erg tevreden mee. Kom af van een Z3 compact en daar was ik echt super tevreden mee (kapot laten vallen), nexus voelt voor mij snel genoeg aan. Vele malen sneller dan is zijn vele andere toestellen niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Ook ik heb sinds twee weken een 5X. Ben er zeer tevreden over (kwam terug na een avontuurtje op Windows phone).
Echter val het me bij de charger op dat ik hem niet helemaal in de telefoon krijg (je blijft 1-2mm van de plug zin - het sluit niet helemaal aan) en dat de kabel er vrij makkelijk weer uitgaat bij bv bewegen vd telefoon. Ook krijg je niet zo'n klik bij het inpluggen als bij USB-mini.

Hebben jullie dit ook of sluit de charger wel helemaal aan? Ik twijfel een beetje of dit by design is of dat er iets mis is met mn telefoon (heb het met verschillende laders geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
lijphoofd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:27:
Ook ik heb sinds twee weken een 5X. Ben er zeer tevreden over (kwam terug na een avontuurtje op Windows phone).
Echter val het me bij de charger op dat ik hem niet helemaal in de telefoon krijg (je blijft 1-2mm van de plug zin - het sluit niet helemaal aan) en dat de kabel er vrij makkelijk weer uitgaat bij bv bewegen vd telefoon. Ook krijg je niet zo'n klik bij het inpluggen als bij USB-mini.

Hebben jullie dit ook of sluit de charger wel helemaal aan? Ik twijfel een beetje of dit by design is of dat er iets mis is met mn telefoon (heb het met verschillende laders geprobeerd).
Hij sluit bij mij aan tot iets minder dan een halve milimeter (op mijn werk met een alternatieve kabel), deze geeft een klik en de kabel zit erg vast. Bij de orginele kabel zit deze ook erg vast. (vaster dan microusb op mijn Nexus 5). Ik zou terug gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Of misschien ziet er iets in je usb port (stofje, propje, dinges) waardoor je de kabel er niet goed in krijgt.
Of gebruik je soms een case die iets te dik is?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen wat reviews bekeken van de Nexus 5x versus OnePlus x/2.
Volgens mij doet de Nexus het over het akgemeen beter dan de OnePlus x (op het design na, maar waarschijnlijk gebruik ik een hoesje).
De OnePlus 2 daarentegen is sneller en heeft een groter geheugen?

Heeft iemand ervaring met beide toestellen (of alle 3) die iets zinnigs heeft te melden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:28:
Ik heb ondertussen wat reviews bekeken van de Nexus 5x versus OnePlus x/2.
Volgens mij doet de Nexus het over het akgemeen beter dan de OnePlus x (op het design na, maar waarschijnlijk gebruik ik een hoesje).
De OnePlus 2 daarentegen is sneller en heeft een groter geheugen?

Heeft iemand ervaring met beide toestellen (of alle 3) die iets zinnigs heeft te melden? :)
Elk toestel heeft wel zijn pluspunten en minpunten eigenlijk. Ik zou vooral kijken naar wat jij wil ;) we kunnen wel allemaal een mening geven maar uit eindelijk heb je er niet zoveel aan. Ik ben zelf voor de Nexus 5x gegaan ipv van een OnePlus 2 omdat de camera beter is en met garantie leek het mij wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
lijphoofd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:27:

Heeft meer met het design te maken denk ik, ik heb vooral met m'n koptelefoon dat ik heel hard moet duwen voordat ik een klik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25
Hier moest voor zowel de USB als koptelefoon flink wat kracht gezet worden om de stekkertjes erin te klikken. Was de eerste paar keer beetje eng maar gaat inmiddels al stukje soepeler, dus geen last meer van.

Merk wel ook de vertraging met mail. Notificaties komen soms behoorlijk laat of gewoon niet binnen, zowel bij Gmail als Outlook accounts. Voor de rest dik tevreden. :) Ook accuduur prima: ik laad hem meestal 's ochtends een half uur / drie kwartier op, dan gaat hij dankzij de quickcharge van 30/40% naar zo'n 80%. En dat is voor mij over het algemeen voldoende om weer 24 uur door te komen.
Vind mezelf een gemiddelde gebruiker. Gedurende de dag vooral Whatsapp, Facebook en wat browsen. Gebruik hem vrij weinig voor streaming en al helemaal niet voor spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Merijn. schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:08:
Hier moest voor zowel de USB als koptelefoon flink wat kracht gezet worden om de stekkertjes erin te klikken. Was de eerste paar keer beetje eng maar gaat inmiddels al stukje soepeler, dus geen last meer van.

Merk wel ook de vertraging met mail. Notificaties komen soms behoorlijk laat of gewoon niet binnen, zowel bij Gmail als Outlook accounts. Voor de rest dik tevreden. :) Ook accuduur prima: ik laad hem meestal 's ochtends een half uur / drie kwartier op, dan gaat hij dankzij de quickcharge van 30/40% naar zo'n 80%. En dat is voor mij over het algemeen voldoende om weer 24 uur door te komen.
Vind mezelf een gemiddelde gebruiker. Gedurende de dag vooral Whatsapp, Facebook en wat browsen. Gebruik hem vrij weinig voor streaming en al helemaal niet voor spelletjes.
Die vertraging komt waarschijnlijk door "doze", de accu bespaar modus van Marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
wortelsoft schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:04:
[...]

Die vertraging komt waarschijnlijk door "doze", de accu bespaar modus van Marshmallow.
Dat zou wel zeer slecht van Google zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Laguna schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:06:
[...]

Ik heb gemerk dat als je de telefoon unlocked dat er in 1 keer een stel notificaties doorkomen of b.v. whatsapp berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Laguna schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:06:
[...]

Het pushen via de Google Cloud Messaging-server lijkt inderdaad niet altijd even goed te gaan als de telefoon in Dooze modus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Heb sinds kort de Nexus 5X, mooi toestelletje! Kom van de Nexus 5 af. Ik werk vaak op zolder en daar heb ik via een D-Link homeplug mijn pc bedraad aangesloten en daarnaast ook draadloos internet. Werkt prima op mijn oude Samsung tablet en voorheen op mijn Nexus 5. Alleen bij de Nexus 5X krijg ik "Connected, no internet". Via Google heb ik naar oplossingen gezocht, maar die werken niet. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
ago schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:57:
Alleen bij de Nexus 5X krijg ik "Connected, no internet". Via Google heb ik naar oplossingen gezocht, maar die werken niet. Iemand nog ideeën?
Dat hoeft niet per se aan je telefoon te liggen, vaak veroorzaakt zo'n extensie van je netwerk problemen met de DHCP (wel verbonden, niet de juiste ip instellingen).

Een soortgelijk probleem had ik laatst op mijn uni, wel verbinding, geen internet. Ik kwam niet eens tot het authentication portal. Dat bleek wel aan m'n telefoon (5x) te liggen; het instellen van de "legacy DHCP client" loste dit probleem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik heb nu als vervanging van mijn Nexus 5 ook maar een 5X gekocht, in de tussentijd een Oneplus One en een HTC One M8 geprobeerd maar die zijn allebei niet voldoende bevallen en liggen stof te vangen in de la.

Tot nu toe erg tevreden, een waardig opvolger van de fijnste telefoon die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De april factory image is beschikbaar.

Edit: En zonder problemen geflashed met behoud van data.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 05-04-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

De Rikster schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:27:
Ik heb nu als vervanging van mijn Nexus 5 ook maar een 5X gekocht.
Zijn er een aantal + punten die jou te binnen schieten van de N5X t.o.v. de N5?

Ben ook aan het twijfelen aangezien mijn N5 kuren begint te vertonen. (Power button die vast blijft hangen)

Voor 300 lijkt mij dit wel een mooie opvolger.
Ben alleen bang dat de telefoon te groot is.
De 5 is echt ideaal qua formaat! Veel groter moet die niet worden.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je beide met elkaar vergelijkt, is de 5X grofweg een centimeter langer dan de 5. ikzelf kom van de 4 en die is ook een centimeter korter, maar dat went snel.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/320269;461344;354528/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Weet iemand een goedgekeurde USB-C to USB-C kabel? Ik zit op de Amazon pagina van benson Leung te kijken maar hij heeft deze (nog) niet gereviewed. Ik heb deze auto charger laatst gekocht en ik wil er een kabel voor kopen, omdat mn oude kabel stuk is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een sloot kabels van Choetech gekocht, volgens mij ook via Amazon. Die waren door zo'n knakkert gekeurd en goedbevonden. Of dat Benson Leung is, I dunno.. Vast wel :P

Prima kabels iig, heb zowel USB-C -> USB-C als USB-A -> USB-C in meerdere lengtes.

Overigens waren die problemen met USB-C-kabels toch alleen bij USB-A -> USB-C? Je zou denken dat bij USB-C -> USB-C er weinig mis kan gaan..

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 06-04-2016 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
De Push problemen heb ik ook met het Gmail mailprogramma. Zelfs met DOZE volledig uitgeschakeld blijven berichten vaak vertraagd binnen komen. Opvallend is ook hoe vaak er synchronisatie fouten optreden bij de (gmail) accounts. Inmiddels gebruik ik BlueMail en dat synchroniseert wel perfect met de Gmail accounts en ook met NIET Gmails accounts. Mail notificaties komen nu meteen. Ik begrijp niet waarom Google dit niet oplost en vind dit zeer storend aan de NEXUS5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:45:
De Push problemen heb ik ook met het Gmail mailprogramma. Zelfs met DOZE volledig uitgeschakeld blijven berichten vaak vertraagd binnen komen. Opvallend is ook hoe vaak er synchronisatie fouten optreden bij de (gmail) accounts. Inmiddels gebruik ik BlueMail en dat synchroniseert wel perfect met de Gmail accounts en ook met NIET Gmails accounts. Mail notificaties komen nu meteen. Ik begrijp niet waarom Google dit niet oplost en vind dit zeer storend aan de NEXUS5X.
Dat sync-probleem heb ik ook op mijn S6 en ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Osiris schreef op woensdag 06 april 2016 @ 06:40:
Ik heb een sloot kabels van Choetech gekocht, volgens mij ook via Amazon. Die waren door zo'n knakkert gekeurd en goedbevonden. Of dat Benson Leung is, I dunno.. Vast wel :P

Prima kabels iig, heb zowel USB-C -> USB-C als USB-A -> USB-C in meerdere lengtes.

Overigens waren die problemen met USB-C-kabels toch alleen bij USB-A -> USB-C? Je zou denken dat bij USB-C -> USB-C er weinig mis kan gaan..
Nee volgens mij ging het gewoon om de kabel zelf. De Oneplus Two heeft ook een USB C kabel als oplaadkabel. En die werden afgekeurd door die knakker omdat de lader of kabel oververhit kunnen raken. Dat komt doordat er geen extra weerstand van 56k ohm(volgens mij) is ingebouwd. Dan vraagt de Nexus teveel stroom, maar dat kan de lader helemaal niet leveren. Ik heb ook een paar kabels uit China besteld. Doen het allemaal goed tot nu toe. En een verloopje van micro USB naar C. Dan kan ik ook m'n oude kabels nog gebruiken voor de 5X.

edit: Linkje naar artikel http://9to5google.com/201...r-warning-oneplus-type-c/

[ Voor 4% gewijzigd door OneTimer op 06-04-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
De Rikster schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:27:
Ik heb nu als vervanging van mijn Nexus 5 ook maar een 5X gekocht, in de tussentijd een Oneplus One en een HTC One M8 geprobeerd maar die zijn allebei niet voldoende bevallen en liggen stof te vangen in de la.

Tot nu toe erg tevreden, een waardig opvolger van de fijnste telefoon die ik ooit heb gehad.
Ik ben toch wel benieuwd wat je niet beviel aan de OnePlus One en de HTC One M8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poeles
  • Laatst online: 28-07-2024
zerodian schreef op woensdag 06 april 2016 @ 06:10:
Weet iemand een goedgekeurde USB-C to USB-C kabel? Ik zit op de Amazon pagina van benson Leung te kijken maar hij heeft deze (nog) niet gereviewed. Ik heb deze auto charger laatst gekocht en ik wil er een kabel voor kopen, omdat mn oude kabel stuk is... :)
Ik heb pas een setje van 2 gekocht van Tronsmart, was ik inclusief verzenden nog geen 10 euro kwijt.
Enkele kabel
Setje van 2 (waren eerst nog iets goedkoper)
Review van Benson Leung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-09 17:03
Poeles schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:54:
[...]

Ik heb pas een setje van 2 gekocht van Tronsmart, was ik inclusief verzenden nog geen 10 euro kwijt.
Enkele kabel
Review van Benson Leung
Wat is je ervaring met deze kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-09 17:03
Merijn. schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:08:
Ook accuduur prima: ik laad hem meestal 's ochtends een half uur / drie kwartier op, dan gaat hij dankzij de quickcharge van 30/40% naar zo'n 80%. En dat is voor mij over het algemeen voldoende om weer 24 uur door te komen.
Dat klinkt beter dan mijn ervaring. De standby is wel redelijk maar als ik m eenmaal gebruik en dus scherm aanheb, gaan het heel hard met de procentjes. Nu ca. 10 uur van de lader en ik zit op 50% maar heb 'n niet heel veel gebruikt.

Bij de installatie heb ik grotendeels een restore gedaan vanaf de Google Backup van m'n vorige telefoon (Nexus 5). Iemand enig idee of het zou kunnen helpen voor de batterij duur een factory reset te doen en handmatig alles opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Poeles schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:54:
[...]

Enkele kabel
Review van Benson Leung
Thanks voor de linkjes :) was nog opzoek naar kabels om mijn oude opladers mee te gebruiken. Maar review is inderdaad wel handig van die kerel :) weet je in ieder geval dat je goede kabels heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Laatst online: 28-07-2024
edwin_nl020 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:26:
[...]

Wat is je ervaring met deze kabels?
Tot nog toe werken ze naar behoren. Opladen, data overzetten en ADB werken goed. Ik heb ze pas 2 dagen geleden binnen gekregen maar heb niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmiddag eens aan het stoeien geweest met CM13, maar nog niet overtuigd. Systeem lijkt een stuk trager en ook vaak het euvel dat het scherm gewoon gedimd aan bleef staan in plaats van uit. Dus maar de backup van de stockROM terug en CM13 bekijken we later wel een keer.

Op de Nexus 4 draait CM13 wel perfect, misschien moeten ze nog wennen aan de Nexus 5X. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Iemand enig idee hoe je de case van google (deze dus) zonder CC kan krijgen? Ben deze wel tegen gekomen op ebay maar vraag me af hoe 'genuine' dit is voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
MegaTronics schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:48:
Vanmiddag eens aan het stoeien geweest met CM13, maar nog niet overtuigd. Systeem lijkt een stuk trager en ook vaak het euvel dat het scherm gewoon gedimd aan bleef staan in plaats van uit. Dus maar de backup van de stockROM terug en CM13 bekijken we later wel een keer.
Oh, ik ervaar just het tegenovergestelde. Na een jaar met de OnePlus One (Cyanogen OS) was ik vrij snel klaar met de AOSP android op mijn Nexus 5x, dus heb er CM13 op geknald. Helemaal tevreden, ik vond alles juist sneller aanvoelen en de batterij gaat ook wat langer mee.

Welke nightly heb je gebruikt? Ik draai al een tijdje stabiel op die van 30 maart en wilde zojuist de nightly van 9 april gaan flashen. Gezien jouw ervaring moet ik dat misschien maar even laten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Facerafter schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:05:
Iemand enig idee hoe je de case van google (deze dus) zonder CC kan krijgen? Ben deze wel tegen gekomen op ebay maar vraag me af hoe 'genuine' dit is voor die prijs.
Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Heeft iemand een adres die deze ook verstuurd binnen NL, zonder CC en redelijk snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Je kan is kijken naar een 3vcard of 3v voucher, een prepaid creditcard. Anders wordt het lastig, of je moet iemand zoeken die wel een cc heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Inmiddels heb ik iets kunnen regelen via mijn ouders die een CC hebben. Dus de mijne komt eraan ergens de komende dagen ;-) Die via eBay wat ik heb kunnen vinden is hartstikke nep en een stuk slechter qua kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnRGS op 10-04-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Heeft iemand al een USB-C oplader voor in de auto gevonden die 3A output heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:14
HEY_DUDE schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:33:
Blitzwolf heeft 1 met quick charge. Is dat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

HEY_DUDE schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:33:
Ik heb deze, welke netjes snel laad.

[ Voor 35% gewijzigd door MegaTronics op 11-04-2016 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik draai CM13 nightly van 13-3, wel normale snelheid en stabiel.
(heb wel de encryptie verwijderd, om meer snelheid te krijgen)

Echter ik heb geen led notificatie bij bv whatsapp, gmail enz.
Led lijkt geheel niet te werken.
Gaat alleen aan bij laden.

Bij de stock-rom deed ie het wel.

Al geprobeerd met light manager app te troubleshootten/tweaken, maar dat lijkt totaal niets te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door mountainbiker op 11-04-2016 12:24 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Laatst online: 15-09 23:21
mountainbiker schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:17:
Ik draai CM13 nightly van 13-3, wel normale snelheid en stabiel.
(heb wel de encryptie verwijderd, om meer snelheid te krijgen)

Echter ik heb geen led notificatie bij bv whatsapp, gmail enz.
Led lijkt geheel niet te werken.

Bij de stock-rom deed ie het wel.

Al geprobeerd met light manager app te troubleshootten/tweaken, maar dat lijkt totaal niets te doen.
Heb je al eens in de instellingen gekeken of hij ingeschakeld is? In de stock Rom kun je het ledje namelijk aan/uit zetten, dus zou mij niks verbazen als er zo'n zelfde instellingen in cm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik ga me diep schamen.

Was uitgeschakeld.

Het zit onder scherm en verlichting.
Ik zocht allerlei instellingen betreffend led bij meldingen

[ Voor 8% gewijzigd door mountainbiker op 11-04-2016 12:47 ]

mountainbiker

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires