Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
daflux schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Volgens mij doet de N5X iets niet goed dan.
Namelijk de batterij.
Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:47:
[...]

Hier ook ge-root met custom rom (eerst PureNexus, nu Chroma). SoT rond 5 uur, zonder custom kernel. Welke kernel gebruik jij...EX of Franco?
EX, met Butterfly 1.1 uit http://forum.xda-develope...active-governor-t3269557/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Dank, die had ik inderdaad eerder gezien (in mijn 6P tijd), maar dat gaat mij te ver.

Ik ga nog verder testen met EX en Franco kernel icm Chroma. Ik vind sowieso Chroma een stukje soepeler lopen dan PN (ik had wel de CMTE versie gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Dank, die had ik inderdaad eerder gezien (in mijn 6P tijd), maar dat gaat mij te ver.

Ik ga nog verder testen met EX en Franco kernel icm Chroma. Ik vind sowieso Chroma een stukje soepeler lopen dan PN (ik had wel de CMTE versie gebruikt).
In het begin was het veel werk, maar inmiddels worden er kleine scriptjes gepost die je met 3 klikken op je telefoon uitvoert. Kost je letterlijk 15 seconden, en kan erg veel schelen in batterij-duur of snelheid van je telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 03-03-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:10
daflux schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:07:
Ik haal max 2u SOT.
En heb geen fb, twitter, whatsapp
Ik was ook totaal ontevreden over de accuduur. Aan het einde van de dag (06:00 - 22:00) zat ik vaak onder 30%. Totdat ik de cache partition ging wipen (zie hier hoe). Sindsdien heb ik aan het einde van de dag 70%. Verder geen apps verwijderd oid. Het is het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Smultie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:43:
[...]

In het begin was het veel werk, maar inmiddels worden er kleine scriptjes gepost die je met 3 klikken op je telefoon uitvoert. Kost je letterlijk 15 seconden, en kan erg veel schelen in batterij-duur of snelheid van je telefoon.
Hmm...dat verandert de zaak ;) Ik test nu eerst met EX kernel. Indien SoT tegenvalt dan kan ik nog die route volgen. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Pred schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Ik was ook totaal ontevreden over de accuduur. Aan het einde van de dag (06:00 - 22:00) zat ik vaak onder 30%. Totdat ik de cache partition ging wipen (zie hier hoe). Sindsdien heb ik aan het einde van de dag 70%. Verder geen apps verwijderd oid. Het is het proberen waard!
Dit doe ik al om de 2 weken anders wordt de telefoon ook traag.
Ik ben echt niet zo blij met de N5X mijn Nexus 5 was sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Smultie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Is dit de juiste post waar vandaan ik de meest recente scripts kan halen?

http://forum.xda-develope...nor-t3269557/post64645746

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Is dit de juiste post waar vandaan ik de meest recente scripts kan halen?

http://forum.xda-develope...nor-t3269557/post64645746
Dat is er in ieder geval één :)
Echt heel goed wordt 't allemaal niet bijgehouden, en er komen vanuit steeds meer users nieuwe scriptjes.
Je hebt .sh scripts die je vanuit een Root-explorer achtige app als Root moet runnen, en er zijn scripts voor EXKM.
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=47126 en ButterFly 1.1 is er w.m.b. eentje die je zeker eens moet proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Smultie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:54:
[...]

Dat is er in ieder geval één :)
Echt heel goed wordt 't allemaal niet bijgehouden, en er komen vanuit steeds meer users nieuwe scriptjes.
Je hebt .sh scripts die je vanuit een Root-explorer achtige app als Root moet runnen, en er zijn scripts voor EXKM.
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=47126 en ButterFly 1.1 is er w.m.b. eentje die je zeker eens moet proberen!
Thx. Ik zie dat in EXKM bij de governor options je kunt kiezen voor 'Load' en dan verschijnen al een stuk of 6-7 scripts.

Edit : butterfly 1.1 gedownload en hernoemd naar .txt, deze file in de EX Gov folder geplaatst en vervolgens kan ik 'm kiezen vanuit EXKM app. Top! Nu eens even testen...

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 03-03-2016 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
daflux schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Dit doe ik al om de 2 weken anders wordt de telefoon ook traag.
Ik ben echt niet zo blij met de N5X mijn Nexus 5 was sneller.
Ik heb echt nergens last van eigenlijk, kom ook van een Nexus 5. Vind het toestel lekker snel, niet veel sneller dan mijn vorige maar zeker niet langzamer. De Nexus Imprint werkt echt ideaal snel, dat is wel een hele verbetering ten opzichte van het patroon wat ik eerst had. Ook de camera is erg goed en de accuduur vind ik ook een aardige verbetering. Zonder al te veel moeite haal ik stock 4 uur SOT. Ik hoef niets te wissen en gebruik hem waar hij voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb de 5X eigenlijk tijdelijk aangeschaft in afwachting van de nieuwe Samsung S7 (heb ik in pre-order staan), en kom er gaandeweg achter dat het gewoon een erg fijn toestel is :)

De feel van de polycarbonaat behuizing, het lage gewicht, en de grootte van het toestel vind ik m.n. zeer aangenaam, en de snelheid is meer dan zat voor dagelijks gebruik. Ik moet daarbij wel zeggen dat op volledig stock de ervaring een heel stuk minder was. Nu ik de telefoon heb ge-root met custom rom en kernel doet de ervaring bijna niet onder voor een top (prijs) toestel.

Zelfs het full HD scherm is erg goed. Ik was het afgelopen jaar alleen nog maar telefoons met QuadHD schermen gewend (Note 4, Note 5, S6, 6P) en had echt het idee dat fullHD een stuk minder zou zijn kwalitatief gezien, maar ik vind het heel erg meevallen.

Een groot verschil is daarbij nog dat de 5X een IPS scherm heeft en de overige telefoons Amoled. Wit op de 5X is daarom mooi wit...zwart daarentegen natuurlijk niet het prachtige pitch-black van een Amoled scherm. Maar het is zeker niet storend in mijn beleving.

Nu nog zien wat de S7 aan beleving gaat doen en of ik de 5X ga houden of toch weer weg doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
J0YR1D3R schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Ik heb echt nergens last van eigenlijk, kom ook van een Nexus 5. Vind het toestel lekker snel, niet veel sneller dan mijn vorige maar zeker niet langzamer. De Nexus Imprint werkt echt ideaal snel, dat is wel een hele verbetering ten opzichte van het patroon wat ik eerst had. Ook de camera is erg goed en de accuduur vind ik ook een aardige verbetering. Zonder al te veel moeite haal ik stock 4 uur SOT. Ik hoef niets te wissen en gebruik hem waar hij voor is :)
Inderdaad de Nexus Imprint is het enigste wat altijd goed werkt.

Er zijn talloze threads over de snelheid en camera...
Voorbeeld:

https://productforums.goo.../VDpAhli9X3c/VGOcpVAqAwAJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

ZO!

na drie maanden gebruik, komend vanaf iOs, begint de 5x te irriteren. Random vastlopers, zo erg dat de telefoon niks meer doet. Onlangs met veel moeite de telefoon uitgekregen en daarna opnieuw opgestart. Do not disturb functie die ene keer wel andere keer niet werkt met alarmfunctie. Bluetooth connectie in de auto op een en andere moment traag, hickups en wegvallende audio (kan ook aan Volvo carsystem zitten, ook niet geheel logisch opgebouwd). Camera die of heeeeellll traaag is of gewoon niet opstart.

Ik wil graag houden van nexus en android, maar mijn liefde wordt op de proef gesteld ;-) iOs is in dat aspect (ook al met enige bugs) een heel stuk stabieler, in mijn geval en gebruik.

Wie nog meer met deze vergelijkende bugs/on-afgemaakte functionaliteit lijkt het wel ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:31
RD schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:53:
Wie nog meer met deze vergelijkende bugs/on-afgemaakte functionaliteit lijkt het wel ....
Nou die zijn er hier al in overvloed voorbij gekomen ;) En da's toch erg zonde...

Dat android goed gammel kan zijn is geen geheim, maar vaak werd er dan met het vingertje gewezen naar de fabrikant die er zijn eigen schil overheen heeft gegooid.

Dat google nu zelfs haar eigen "pure android experience" nexus phones niet op orde krijgt draagt natuurlijk ook niet al te positief bij aan het imago van android. Al heb ik het idee dat er wat minder geklaagd wordt over de 6P dan over de 5X. En dat verklaart misschien wel waarom laatstgenoemde zoveel in de aanbieding te vinden is...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel bijzonder dat ik in dezelfde tijd eigenlijk helemaal niets te klagen heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:53
De 5X werkt hier ook gewoon. Het enige wat mij echt opvalt is de beperkte krasbestendigheid van het scherm en de achterkant.

Hierbij moet ik wel vermelden dat mijn telefoon redelijk 'clean' (geen Facebook en andere meuk) is en ik Action Launcher 3 gebruik.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
daflux schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Volgens mij doet de N5X iets niet goed dan.
Namelijk de batterij.
Ik haal met weinig gebruik en ruim 3 uur SoT 2 dagen :)
(wel wat van die auto-sync dingen van google uitgezet)
Merk wel dat de 5x wat minder soepel is bij het kijken van filmpjes via chrome t.o.v. de 5.
Daarnaast veel last van dat apps als NOS en Chrome vaak vastlopen/content niet inladen. Soms resulteert dit er zelfs in dat de Wifi uitvalt.
Als de formfactor niet zo groot was, was het best een fijne telefoon.
Hopelijk komt Google met Apple 5se concurrent om ook de 'enkelhandigen gebruikers' onder ons te voorzien. Want het zou jammer zijn als ik volgend jaar een Apple moet kopen vanwege de form-factor, high-end performance (non-synthetic) en stock-OS.

Daarnaast lijkt de audio-chip iets minder krachtig te zijn. Mijn n5 ging in combinatie met mijn Beyer DT770 (80 ohm) zelden harder dan 50% zit nu voor kantoor al op 50% en ervaar ook iets meer ruis t.o.v. de n5 en al helemaal vergeleken met mijn macbook. (tidal lossless hifi)

[ Voor 30% gewijzigd door eL_Jay op 05-03-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik hoop het met je mee eL_Jay, echt verschrikkelijk die phablet trend in het topsegment.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
eL_Jay schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Ik haal met weinig gebruik en ruim 3 uur SoT 2 dagen :)
(wel wat van die auto-sync dingen van google uitgezet)
Merk wel dat de 5x wat minder soepel is bij het kijken van filmpjes via chrome t.o.v. de 5.
Daarnaast veel last van dat apps als NOS en Chrome vaak vastlopen/content niet inladen. Soms resulteert dit er zelfs in dat de Wifi uitvalt.
Als de formfactor niet zo groot was, was het best een fijne telefoon.
Hopelijk komt Google met Apple 5se concurrent om ook de 'enkelhandigen gebruikers' onder ons te voorzien. Want het zou jammer zijn als ik volgend jaar een Apple moet kopen vanwege de form-factor, high-end performance (non-synthetic) en stock-OS.

Daarnaast lijkt de audio-chip iets minder krachtig te zijn. Mijn n5 ging in combinatie met mijn Beyer DT770 (80 ohm) zelden harder dan 50% zit nu voor kantoor al op 50% en ervaar ook iets meer ruis t.o.v. de n5 en al helemaal vergeleken met mijn macbook. (tidal lossless hifi)
Als je een kleiner toestel wilt met goede specs en niet te veel troep erop dan heb je altijd nog de compact toestellen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De factory image van maart is er. Wel apart dat er voor de Nexus 5X twee nieuwe builds zijn (MMB29V en MHC19J).

Edit: Zo te zien een build vanaf een recentere versie.

[ Voor 27% gewijzigd door MegaTronics op 08-03-2016 16:18 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MegaTronics schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:10:
De factory image van maart is er. Wel apart dat er voor de Nexus 5X twee nieuwe builds zijn (MMB29V en MHC19J).

Edit: Zo te zien een build vanaf een recentere versie.
Welke zou dan 'het nieuwst' zijn? Ik gok MHC19J...toch? (als er al verschil zit tussen beiden...)

Edit : onderstaande lijkt mij handig om te weten...

"If your device is encrypted and you want to flash SuperSU via TWRP right now, use MMB29V, because on MHC19J TWRP cannot decrypt the data, as others said. I tried both and only MMB29V worked for me."

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 08-03-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De laatste, maar die heeft dit 'probleem':

If your device is encrypted and you want to flash SuperSU via TWRP right now, use MMB29V, because on MHC19J TWRP cannot decrypt the data, as others said. I tried both and only MMB29V worked for me.

[ Voor 52% gewijzigd door MegaTronics op 08-03-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat zeg ik...(gamma :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Flashen is net klaar, eerste boot loopt.

Deze manier gebruikt (maar dan met de bullhead versies :p)

Zodra die boot gereed is, TWRP er weer op en rooten.

[ Voor 71% gewijzigd door MegaTronics op 08-03-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja die manual heb ik van XDA Heisenberg...werkt perfect. (superfijne handleiding van de beste man overigens _/-\o_ )

http://forum.xda-develope...beginners-t3206930/page63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En alles al weer gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik zit op een custom rom, dus ga niets flashen. Pas later in het weekend als ik mijn Samsung S7 heb ontvangen...dan gaat de 5X retour en zal ik eerst de telefoon weer stock maken mbv de nieuwste FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 23:21
Heb zelf deze guide gebruikt, aangezien ik ook de elementalx kernel gebruik, samen met root en xposed... http://elementalx.org/how...monthly-security-updates/

Is naar mijn mening net iets makkelijker dan de handleiding van MegaTronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
http://www.zdnet.be/nieuw...tert-prestaties-nexus-5x/

Ik ben benieuwd of de sync problemen met Gmail en de agenda hiermee zijn opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan zou je denken dat de MHC19J build daar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Deadsy schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:26:
[...]

Als je een kleiner toestel wilt met goede specs en niet te veel troep erop dan heb je altijd nog de compact toestellen van Sony.
Stock OS en anders niets. Ik wil minimaal 18 maanden volledige softwaresupport en dat krijg je volgens mij alleen bij stock OS-en. (motorola levert een bijna stock OS maar bijv nauwelijks support)
De Iphone 5SE lijkt de enige die aan mijn wensen voldoet. Komt er toch nog innovatie vanuit het Apple kamp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Windows Phone? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androidappie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 20:19
Gisteravond Build MHC19J geflashed. Werkt prima. Camera nog niet uitvoerig getest, maar apps openen merkbaar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 09:27
eL_Jay schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Dan is de audio-chip wel heel erg bagger want uit de Nexus 5 kwam al bijna geen fatsoenlijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb zojuist de Android N preview geinstalleerd. Eens even testen maar ziet er puik uit en werkt zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
dafmay schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:09:
Ik zit op een custom rom, dus ga niets flashen. Pas later in het weekend als ik mijn Samsung S7 heb ontvangen...dan gaat de 5X retour en zal ik eerst de telefoon weer stock maken mbv de nieuwste FW.
Dus je koopt een toestel en je flasht hem naar een custom ROM om vervolgens binnen 14 dagen te retouren?
Sad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mcaran schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Dus je koopt een toestel en je flasht hem naar een custom ROM om vervolgens binnen 14 dagen te retouren?
Sad!
Niets 'sad' aan. Consumentenrecht... indien niet 100% tevreden dan mag je aankoop ontbinden. Ik test toestel volledig dus incl root met custom rom omdat stock te beperkt was imo (plus het heeft verder totaal geen negatief effect verder op telefoon).

Ps zit nog in twijfel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcaran
dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:21:
[...]

Niets 'sad' aan. Consumentenrecht... indien niet 100% tevreden dan mag je aankoop ontbinden. Ik test toestel volledig dus incl root met custom rom omdat stock te beperkt was imo (plus het heeft verder totaal geen negatief effect verder op telefoon).

Ps zit nog in twijfel...
Het flashen van een custom ROM valt niet onder de consumentenrecht. Door een ROM te flashen vervalt de recht op garantie en daarmee het retourrecht. Het feit dat je dat onzichtbaar kan doen is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mcaran schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:18:
[...]

Het flashen van een custom ROM valt niet onder de consumentenrecht. Door een ROM te flashen vervalt de recht op garantie en daarmee het retourrecht. Het feit dat je dat onzichtbaar kan doen is iets anders.
Ik wist dat eerlijk gezegd niet. Als dat inderdaad zo is dan is het goed om te weten. Maar lang verhaal kort en behoorlijk off-topic hier. Zoals gezegd zit ik nog steeds erg in twijfel wel/niet het toestel te behouden. Het is een fijn toestel maar met toch wel beperkingen (snelheid, soepelheid, geheugenbeheer). Maar daarentegen is de Nexus pure android omgeving erg fijn. Vandaar de twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Ik wist dat eerlijk gezegd niet. Als dat inderdaad zo is dan is het goed om te weten. Maar lang verhaal kort en behoorlijk off-topic hier. Zoals gezegd zit ik nog steeds erg in twijfel wel/niet het toestel te behouden. Het is een fijn toestel maar met toch wel beperkingen (snelheid, soepelheid, geheugenbeheer). Maar daarentegen is de Nexus pure android omgeving erg fijn. Vandaar de twijfel :)
Ik heb de mijne 5X doorverkocht en een iphone 6s genomen. Geen seconde spijt. Je leeft in een kooi maar dan wel eentje waar alles in werkt, althans voor mij dan. De reden was onder andere dat het toestel na een maand gebruik erg laggy was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mcaran schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Ik heb de mijne 5X doorverkocht en een iphone 6s genomen. Geen seconde spijt. Je leeft in een kooi maar dan wel eentje waar alles in werkt, althans voor mij dan. De reden was onder andere dat het toestel na een maand gebruik erg laggy was geworden.
Hmm dat laatste is inderdaad niet fijn. Overigens doe ik altijd wel om de paar dagen even een herstart van mijn telefoon(s), dus ik denk dat dit probleem dan niet snel naar boven zal komen. Iphone is een prima toestel dat altijd gewoon werkt en doet wat het moet doen.

Ps Morgen ontvang ik zogezegd mijn S7. Samsung heeft ook weer z'n beperkingen, en dan duid ik op mijn ervaringen met de S6. Vooral het RAM beheer was atrocious (mbv rooten en DHA aanpassingen prima op te lossen), maar dat is opgelost in MM en de S7 heeft nu ook 4GB RAM. Ook is de TW schil verder opgeschoond, dus dat is positief en beter werkbaar. Maar daarentegen is alle handware zo belachelijk snel en de camera zo enorm goed (blijkt uit reviews), dat ik erg neig naar dit toestel tov de 5X. De hardware van de 5X is toch wel te beperkt eigenlijk, ook al loopt ie aardig (als je 'm niet al te fors op z'n donder geeft) en is de camera kwaliteit goed.

Lang verhaal kort...excuses voor de off-topic vbw Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Hmm dat laatste is inderdaad niet fijn. Overigens doe ik altijd wel om de paar dagen even een herstart van mijn telefoon(s), dus ik denk dat dit probleem dan niet snel naar boven zal komen. Iphone is een prima toestel dat altijd gewoon werkt en doet wat het moet doen.

Ps Morgen ontvang ik zogezegd mijn S7. Samsung heeft ook weer z'n beperkingen, en dan duid ik op mijn ervaringen met de S6. Vooral het RAM beheer was atrocious (mbv rooten en DHA aanpassingen prima op te lossen), maar dat is opgelost in MM en de S7 heeft nu ook 4GB RAM. Ook is de TW schil verder opgeschoond, dus dat is positief en beter werkbaar. Maar daarentegen is alle handware zo belachelijk snel en de camera zo enorm goed (blijkt uit reviews), dat ik erg neig naar dit toestel tov de 5X. De hardware van de 5X is toch wel te beperkt eigenlijk, ook al loopt ie aardig (als je 'm niet al te fors op z'n donder geeft) en is de camera kwaliteit goed.

Waarom dan niet de 6P? Het herstarten hielp trouwens niet.

Lang verhaal kort...excuses voor de off-topic vbw Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:55:
[...]
Ik wist dat eerlijk gezegd niet. Als dat inderdaad zo is dan is het goed om te weten.
KNIP
Ik wist niet dat je zo naïef was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mcaran schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:21:
[...]Waarom dan niet de 6P? Het herstarten hielp trouwens niet.
Je quote was niet helemaal ok ;)

Ik heb de 6P ook al aan de tand gevoeld :

- uiteindelijk vond ik 'm toch te groot en te zwaar
- schermkwaliteit was niet top vond ik (voor een toptoestel met een topprijs)...een 'roze' gloed en ook was het scherm nogal dof (zie de vele reviews...bijv die van Erica Griffin op Youtube)

Verder uitstekend toestel, dus jammer van die puntjes. Maar goed, je betaalt een flink bedrag en ik wil en mag dan ook kritisch zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 10-03-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:28:
[...]
Je quote was niet helemaal ok ;)

Ik heb de 6P ook al aan de tand gevoeld :

- uiteindelijk vond ik 'm toch te groot en te zwaar
- schermkwaliteit was niet top vond ik (voor een toptoestel met een topprijs)...een 'roze' gloed en ook was het scherm nogal dof (zie de vele reviews...bijv die van Erica Griffin op Youtube)

Verder uitstekend, dus jammer van die puntjes. Maar goed, je betaalt een flink bedrag en ik wil en mag dan ook kritisch zijn.
Hou het scherm van de S7 wel heel, want lees net op tweakers dat het scherm volgens iFixit nauwelijks te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Hou het scherm van de S7 wel heel, want lees net op tweakers dat het scherm volgens iFixit nauwelijks te vervangen is.
Goed om te weten. Ik ben overigens extreem voorzichtig met mijn spullen dus moet gaan lukken. Maar een ongeluk zit uiteraard in een klein hoekje, dus het kan altijd gebeuren. Enfin...dan zien we wel weer verder :)

http://www.technobuffalo....bility-score-from-ifixit/

One big thing to note: because Samsung waterproofed the device, the S7’s display was glued to the “midframe,” which was moved deeper into the phone. This makes the screen incredibly difficult to replace.

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 10-03-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Androidappie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:03:
Gisteravond Build MHC19J geflashed. Werkt prima. Camera nog niet uitvoerig getest, maar apps openen merkbaar sneller.
Geen probleem met custom recovery en toegang tot de data partitie vanuit de recovery? En kun je hem ook weer rooten?

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 11-03-2016 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 02:17
Kan ik een OTA update bestand van mijn telefoon af knikkeren? OTA voor Android N staat klaar, maar wil deze helemaa niet installeren en die notificatie blijft staan.. :(

edit//

Opgelost, opt-out en herstart telefoon. Zodra deze opnieuw zoekt naar OTA vindt 'ie niets meer.

[ Voor 24% gewijzigd door djmelvee op 10-03-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Beste allen,

Ik heb ook een Nexus 5X gekocht en net ontvangen. Alles werkt prima, alleen connecteren op Windows 10 geeft problemen.

Ik heb een een USB A to USB C kabel erbij gekocht (want ik heb geen pc met een USB C poort), maar als ik deze aansluit zie ik in de windows verkenner wel een icoon verschijnen van "Nexus 5X", maar als ik erop klik, dan staat er niets in die folder.

Ik heb ondertussen al de Nexus 5X USB drivers geinstalleerd, maar dat maakt niets uit.

Kan iemand een gouden tip geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Archeon schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:15:
Beste allen,

Ik heb ook een Nexus 5X gekocht en net ontvangen. Alles werkt prima, alleen connecteren op Windows 10 geeft problemen.

Ik heb een een USB A to USB C kabel erbij gekocht (want ik heb geen pc met een USB C poort), maar als ik deze aansluit zie ik in de windows verkenner wel een icoon verschijnen van "Nexus 5X", maar als ik erop klik, dan staat er niets in die folder.

Ik heb ondertussen al de Nexus 5X USB drivers geinstalleerd, maar dat maakt niets uit.

Kan iemand een gouden tip geven aub?
Swipen vanaf boven (bovenrand naar onder), er staat een notificatie om de usb van alleen laden om te schakelen naar mass storage etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Dammit, dat het ZO simpel kon zijn! |:(

4 jaar een iPhone gebruikt, het valt eraan te merken. ;)

Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 09:00
jacques1971 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:45:
http://www.zdnet.be/nieuw...tert-prestaties-nexus-5x/

Ik ben benieuwd of de sync problemen met Gmail en de agenda hiermee zijn opgelost...
Zijn er al mensen die hem OTA hebben ontvangen? Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iradun
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik heb MHC19J vanochtend binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:16:
[...]

Zijn er al mensen die hem OTA hebben ontvangen? Ik ben benieuwd. :)
Hier al sinds gisteravond binnen, maar heb nog niet uitgebreid kunnen testen. Merk qua performance weinig verschil, maar voor de OTA was dat ook al prima in orde. Ik heb wel de display temperatuur op cool gezet omdat ik hem altijd wat rodig vond en dat is nu aardig over. Gmail synchronisatie kan ik morgen meer over zeggen :) Ik ben er in ieder geval nog steeds uitermate happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:29
dafmay schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:38:
Ik heb zojuist de Android N preview geinstalleerd. Eens even testen maar ziet er puik uit en werkt zoals verwacht.
Hier ook N erop.
Twee dingen tot nu toe opgevallen;
- mobiele data (3g) is niet uit te schakelen, wat voor mij best irritant is gezien mijn beperkte databundel
- Ziggo Horizon GO app werkt niet meer (gebruikte ik regelmatig om op afstand programma's op te nemen)

Verder werkt ie prima en bevalt me de nachtmodus wel om 's avonds te gebruiken.
Splitscreen is voor mij beetje onnodig, maar er zullen vast een hoop mensen (vooral tabletgebruikers denk ik) blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Deze telefoon ook besteld na dat mijn Z3 compact uit me hand is gevallen en kapot ging. Ben wel benieuwd heb 1 keer een LG toestel gehad en het toestel was best goed de software alleen crap. Maar nu met stock android er op moet het goed gaan. Hoor hier en daar wel slechte verhalen over de wifi en zo maar goed dat merken we vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Jasikevicius3 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 07:43:
[...]

Hier ook N erop.
Twee dingen tot nu toe opgevallen;
- mobiele data (3g) is niet uit te schakelen, wat voor mij best irritant is gezien mijn beperkte databundel
- Ziggo Horizon GO app werkt niet meer (gebruikte ik regelmatig om op afstand programma's op te nemen)

Verder werkt ie prima en bevalt me de nachtmodus wel om 's avonds te gebruiken.
Splitscreen is voor mij beetje onnodig, maar er zullen vast een hoop mensen (vooral tabletgebruikers denk ik) blij mee zijn.
Uiteindelijk vond ik de laatste MM wel een stukje soepeler lopen, dus heb die er nu op staan.

Wat mij verder nog opviel in N was een native DPI schaler! Je kunt 'schermgrootte' nu instellen (naast de standaard tekst grootte)...zie Display settings. Aardige feature _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TWRP heeft een nieuwe build beschikbaar voor het decryptie probleem van MHC19J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik heb een nieuwe Nexus 5X ,en alles staat nu zo ongeveer zoals ik het wil. Ik heb alleen nog een probleem met het scherm links van het homescreen (swipe right om te bereiken), je weet wel, dat scherm waar een korte inhoud van je agenda op staat, het weerbericht etc... (is dat Google Now?)

Daaronder staan ook korte inhoud van krantenkoppen. Zeer leuk, alleen wordt voor mij krantenkoppen van Nederlandse kranten getoond. Niet zo interessant als Belg. Ik vind absoluut niet waar ik dat kan aanpassen. De Google App "nieuws en krantenkoppen" die in de Google folder staat heb ik wel kunnen aanpassen. Die staat wel op de Belgische kranten, maar blijkbaar volgt dat "Google now" scherm niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:03
Archeon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:00:
Ik heb een nieuwe Nexus 5X ,en alles staat nu zo ongeveer zoals ik het wil. Ik heb alleen nog een probleem met het scherm links van het homescreen (swipe right om te bereiken), je weet wel, dat scherm waar een korte inhoud van je agenda op staat, het weerbericht etc... (is dat Google Now?)

Daaronder staan ook korte inhoud van krantenkoppen. Zeer leuk, alleen wordt voor mij krantenkoppen van Nederlandse kranten getoond. Niet zo interessant als Belg. Ik vind absoluut niet waar ik dat kan aanpassen. De Google App "nieuws en krantenkoppen" die in de Google folder staat heb ik wel kunnen aanpassen. Die staat wel op de Belgische kranten, maar blijkbaar volgt dat "Google now" scherm niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Google Now past zich aan aan jouw eigen zoekgedrag. Als je zoekt op, bijvoorbeeld, het Belgische nationale voetbalteam, zal je vanaf doen regelmatig "updates" daarover krijgen. Zoek je echter naar bijvoorbeeld de nieuwe Android versie, zal je updates daarover krijgen.

Welke bronnen ie precies raad pleegt weet ik om eerlijk te zijn niet, ik zie in ieder geval alleen wel Engelse en NL stukken tekst langskomen, dus zo slim is ie wel. Volgens mij kan je niet aanpassen dat ie alleen bijvoorbeeld sites van .be bezoekt en weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Toen ik hem vers uit de doos had, stonden er alleen maar Nederlandse krantenkoppen. Nu heb ik hem toch al enkele dagen in gebruik, maar nog steeds staan er enkel maar Nederlandse krantenkoppen, terwijl ik daar zeker nevernooitniet naartoe gesurfed heb. Nuja, 't is geen big issue hoor, maar 't zou leuk zijn mocht ik het ergens kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Archeon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:39:
Toen ik hem vers uit de doos had, stonden er alleen maar Nederlandse krantenkoppen. Nu heb ik hem toch al enkele dagen in gebruik, maar nog steeds staan er enkel maar Nederlandse krantenkoppen, terwijl ik daar zeker nevernooitniet naartoe gesurfed heb. Nuja, 't is geen big issue hoor, maar 't zou leuk zijn mocht ik het ergens kunnen aanpassen.
Je schijnt het in google latitude te moeten instellen:
http://android.stackexcha...me-country-for-google-now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Bedankt, ik heb dat eens bekeken, maar ik had reeds mijn werk en thuisadres ingegeven. In België uiteraard. Ik heb nu ook mijn locatiegeschiedenis aangezet en de geschiedenis ervan eens gewist. Misschien dat ie nu na enkele dagen begint te beseffen dat hij zich niet in Nederland bevindt. Dat is toch wat je bedoelt met "latitude" hé? Een onderdeel van Google Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Spice schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:47:
Ik gebruikte vandaag de Nexus 5x bij de AH met de appie app voor zelf scan. Bij Nexus 5 werkte dit prima. Nu gaat tijdens het scannen het beeld 180 graden draaien en is het zoomen/focussen langzaam. Iemand zelfde ervaring, of juist niet?
Nou 4 maanden verder en geen verbetering met de appie app zelfscannen met een nexus5x, iemand anders wel een oplossing?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22-09 13:38
Spice schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:41:
[...]

Nou 4 maanden verder en geen verbetering met de appie app zelfscannen met een nexus5x, iemand anders wel een oplossing?
http://www.engadget.com/2...5x-image-issue/#continued

App probleem die een verouderde api gebruikt. Het is dus afwachten totdat de developer de app aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:26:
[...]

Hier al sinds gisteravond binnen, maar heb nog niet uitgebreid kunnen testen. Merk qua performance weinig verschil, maar voor de OTA was dat ook al prima in orde. Ik heb wel de display temperatuur op cool gezet omdat ik hem altijd wat rodig vond en dat is nu aardig over. Gmail synchronisatie kan ik morgen meer over zeggen :) Ik ben er in ieder geval nog steeds uitermate happy mee.
Hier nog niets binnen. ;(

Zit hier nog op MMB29Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gister ook telefoon binnen gekregen en tot nu toe erg tevreden. Voelt snel aan kreeg gelijk updates binnen (nog niet die van maart). Vind mooi scherm op zitten ook en benvooral gecharmeerd van de fingerscanner die is erg snel en werkt super met lastpass.

Ben nu ff aan kijken naar hoesjes heb een LG hoesje er bij gekocht, maar ben er nog niet helemaal tevreden over zoek eigenlijk een goeie case.

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 12-03-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Build MHC19J succesvol handmatig geïnstalleerd en geroot via de nieuwe TWRP 3.0.0.1.

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 12-03-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:39
Thanks voor de headsup over TWRP MegaTronics :)
Zojuist ook MHC19J geflasht, ligt nu te booten.
Gelijk Xposed en SuperSU geflasht(SuperSU heeft ook weer een Beta update trouwens).

EDIT: Great, Xposed heeft weer de NFC bug, blijft crashen en werkt dus helemaal niet meer atm :(

[ Voor 28% gewijzigd door marti-n op 12-03-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hoe lang duurt het doorgaans voordat de updates OTA binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

marti-n schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:10:
Thanks voor de headsup over TWRP MegaTronics :)
Zojuist ook MHC19J geflasht, ligt nu te booten.
Gelijk Xposed en SuperSU geflasht(SuperSU heeft ook weer een Beta update trouwens).

EDIT: Great, Xposed heeft weer de NFC bug, blijft crashen en werkt dus helemaal niet meer atm :(
SuperSU laatste beta is toch 2.68 van eind februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:39
MegaTronics schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:31:
[...]

SuperSU laatste beta is toch 2.68 van eind februari?
Zou kunnen dat ie alweer even uit was, zat zelf nog op 2.67, de laatst beschikbare toen ik de vorige update deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
De nieuwste FW (MHC19J) draait erg soepel moet ik zeggen.

En ik heb ondertussen besloten om de 5X te houden...het is gewoonweg een erg fijn toestel.

Even voor alle zekerheid. Als ik wil rooten, maar zonder custom rom, zodat ik ad aware kan draaien (ik word gek van al die reclame op websites) en Titanium Backup, is dan het volgende stappenplan voldoende?

- oem unlock activeren
- usb debugging activeren
- bootloader unlocken mbv Fastboot
- TWRP 3.0.0.1 flashen mbv Fastboot
- SuperSU 2.68 flashen vanuit TWRP

Dat moet 'm zijn...toch?

[ Voor 141% gewijzigd door dafmay op 13-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
En een buckup maken van je opslag, want na het unlocken van de bootloader wordt alles gewiped.

unlocken en flashen van de recovery doe je trouwens met fastboot, niet adb.

[ Voor 29% gewijzigd door DrNizeGuy op 13-03-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Thanks...backup bij mij niet nodig omdat er (nog) niets op de telefoon staat.

Ja fastboot bedoelde ik uiteraard.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ps hoe zit het daarna eigenlijk met OTA's? Kun je die gewoon installeren, zonder verdere acties vooraf?

EDit : geloof dat dit niet zal gaan, maar dat je de firmware wel separaat kunt flashen dmv fastboot, en daarna twrp en supersu opnieuw flashen.

(http://forum.xda-develope...beginners-t3206930/page65)

[ Voor 54% gewijzigd door dafmay op 13-03-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Hier staat mooi beschreven hoe je dat kunt doen.

dat had je dus al gevonden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DrNizeGuy op 13-03-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je zou na het flashen van SuperSU ook nog via TWRP je data kunnen formatteren, dan ben je ook de forced encryption kwijt. Is die nog iets sneller dan normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Inmiddels alle acties uitgevoerd en nu bezig met initiele boot...

Thx allemaal voor de hulp :)

[ Voor 84% gewijzigd door dafmay op 13-03-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:20:
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Geen idee, ik flash altijd handmatig de stock image, met daarna meteen de custom recovery en SuperSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Tussen een dag en twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De nieuwe software update van maart, mensen die hem hebben...is het echt die grote vooruitgang qua snelheid zoals Google schrijft in changelog? Of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Duidelijk merkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ja, zeer duidelijk merkbaar! Telefoon presteert een behoorlijk stuk beter op het moment, qua snelheid etc. zeer goed te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Yonix schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:20:
Bij mijn nexus 5 moest ik 3 a 4 maanden wachten op de 5.0 OTA update. (volgens mij kreeg ik zelfs gelijk 5.0.1 of.5.1 zo lang)

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 14-03-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
eL_Jay schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Bij mijn nexus 5 moest ik 3 a 4 maanden wachten op de 5.0 OTA update. (volgens mij kreeg ik zelfs gelijk 5.0.1 of.5.1 zo lang)
Algemene vraag: Waarom duurt dat dan zo lang? :s Ik heb nu juist een Nexus om meteen die updates te kunnen ontvangen of moet ik hem nu steeds handmatig flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Yonix schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Algemene vraag: Waarom duurt dat dan zo lang? :s Ik heb nu juist een Nexus om meteen die updates te kunnen ontvangen of moet ik hem nu steeds handmatig flashen?
Geen idee is ook mijn reden om voor Nexus devices te gaan maar dat viel toen vies tegen (ik had hem wel handmatig kunnen upgraden, maar ik wilde per se de ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
djmelvee schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:44:
Ja, zeer duidelijk merkbaar! Telefoon presteert een behoorlijk stuk beter op het moment, qua snelheid etc. zeer goed te merken. :)
Qua snelheid op niveau van Nexus 6P? ( Wat ik qua filmpjes heb gezien van Nexus 6P is damm smooth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Volgens mij omdat er bugs in 5.0 zaten die ze eerst wilden oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 09:54
Olaf van der Spek schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Volgens mij omdat er bugs in 5.0 zaten die ze eerst wilden oplossen.
Ja dat is ze alleen nooit gelukt _O- pas met 5.1 werd bijv het geheugenlek gefixt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
[...]

De updates worden eerst op een klein aantal apparaten verspreid en als geen problemen zijn volgt er een grotere groep. Dit herhaald zich totdat alle telefoons geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

Hier is de update gedownload, maar ik wacht er nog ff mee ivm root en decrypted partitie.

Geen zin om erachter te komen dat de update de partitie weer encrypt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Qua snelheid op niveau van Nexus 6P? ( Wat ik qua filmpjes heb gezien van Nexus 6P is damm smooth)
De 6P heeft dezelfde update gehad, dus die zal sneller blijven.

Of je dat verschil in de praktijk merkt.... denk 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:17:
Hier is de update gedownload, maar ik wacht er nog ff mee ivm root en decrypted partitie.

Geen zin om erachter te komen dat de update de partitie weer encrypt.
Gewoon de juiste stappen nemen bij het flashen, dan komt alles goed.

Been there, done that, got root and decrypted data. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

Dat denk ik ook wel. ;)
Alleen neem het risico niet om het door de weeks te doen, eens zien of ik van het weekend tijd heb.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik flash de telefoon gewoon tijdens mijn standby dienst. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
alwaysleft schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Mijn Nexus 5x is ook damn smooth :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:16
alwaysleft schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:43:
De nieuwe software update van maart, mensen die hem hebben...is het echt die grote vooruitgang qua snelheid zoals Google schrijft in changelog? Of valt het wel mee?
Wat is het build nummer hiervan?
Dan kan ik op XDA opzoek naar een Rom die daarop is gebaseerd.
Is dat MHC19J?
Pagina: 1 ... 15 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires