Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Ik kom van een Nexus 5. Deze heeft helaas de geest geven toen hij uit de zetel was gevallen :-(

Overgeschakeld naar de opvolger de 5X dus. Tevreden van al mis ik toch wel een beetje mijn Nexus 5 :-)
Heb met de 5X wel een vervelend probleem. Op het werk hangt hij op de WIFI en daar komen bijna nooit (of toch niet) alle notificaties binnen. Als ik het werk dan verlaat krijg ik plots alle meldingen binnen.

Iemand die dit probleem ook heeft en het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:17
Je WiFi op je werk fixen. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tazmanian79 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:59:
Ik kom van een Nexus 5. Deze heeft helaas de geest geven toen hij uit de zetel was gevallen :-(

Overgeschakeld naar de opvolger de 5X dus. Tevreden van al mis ik toch wel een beetje mijn Nexus 5 :-)
Heb met de 5X wel een vervelend probleem. Op het werk hangt hij op de WIFI en daar komen bijna nooit (of toch niet) alle notificaties binnen. Als ik het werk dan verlaat krijg ik plots alle meldingen binnen.

Iemand die dit probleem ook heeft en het kan oplossen?
Misschien is dit een oplossing:
pimsaint schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:45:
[...]

Dat hoeft niet per se aan je telefoon te liggen, vaak veroorzaakt zo'n extensie van je netwerk problemen met de DHCP (wel verbonden, niet de juiste ip instellingen).

Een soortgelijk probleem had ik laatst op mijn uni, wel verbinding, geen internet. Ik kwam niet eens tot het authentication portal. Dat bleek wel aan m'n telefoon (5x) te liggen; het instellen van de "legacy DHCP client" loste dit probleem op!

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
MegaTronics schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:13:
[...]

Misschien is dit een oplossing:

[...]
Had dit probleem ook niet te maken met de 'doze-functie' in Android 6.0? Een oplossing zou dan kunnen zijn om de Gmail-applicatie uit te sluiten van accuoptimalisatie (via settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Heb ik eerst geprobeerd maar heeft niet geholpen.

Via de bug tracker van Google is dit blijkbaar een bekend probleem en zou er worden gewerkt aan de fix. Geen idee hoe het tijdelijk kan worden opgelost.

In hetzelfde WIFI netwerk had ik met mijn Nexus 5 geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yonix schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:10:
[...]

Had dit probleem ook niet te maken met de 'doze-functie' in Android 6.0? Een oplossing zou dan kunnen zijn om de Gmail-applicatie uit te sluiten van accuoptimalisatie (via settings).
Geen idee, ik merk wel dat de overschakeling naar de WiFi een stuk beter gaat met deze instelling. Verder gebruik ik de GMail app niet, ik draai alles via Aqua Mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Ik heb hem sinds gister in huis, nadat mijn LG G4 in een bootloop raakte. Die moet dus terug en ik wou niet zonder toestel zitten. Bevalt vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:44
Vanavond mijn Nexus 5x opgehaald bij de Mediamarkt :). Erg blij mee nogal een upgrade vanaf een 2,5 jaar oude Moto G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Xacky schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:52:
Vanavond mijn Nexus 5x opgehaald bij de Mediamarkt :). Erg blij mee nogal een upgrade vanaf een 2,5 jaar oude Moto G :)
Bekend gevoel! :) Veel plezier er mee!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
De antennes van de Android Droid bewegen tijdens het updaten :D. Wat leuk!

Ja, ik ben een simpel man :p

Hoe vaak hebben jullie je vinger op de camera gelegd i.p.v. de scanner 8)7 :|

[ Voor 27% gewijzigd door Xacky op 12-05-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Xacky schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:39:
Hoe vaak hebben jullie je vinger op de camera gelegd i.p.v. de scanner 8)7 :|
In het begin een paar keer, het went.

Wat vervelender is, is dat de scanner achterop zit. Ik gebruik hem het meest om te unlocken. Vaak ligt mijn telefoon op tafel of bureau. De scanner aan de voorkant is dan veel beter, zoals bij de iPhone.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jelmervos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:51:
[...]

Wat vervelender is, is dat de scanner achterop zit. Ik gebruik hem het meest om te unlocken. Vaak ligt mijn telefoon op tafel of bureau. De scanner aan de voorkant is dan veel beter, zoals bij de iPhone.
Ik vind het juist wel fijn dat hij op de achterkant zit. Als ik hem nu op pak (hij ligt bij mij meestal met het scherm naar beneden) pak & ontgrendel ik hem in een beweging met 1 hand. Mijn vrouw heeft toch altijd 2 handen nodig.
Aan de andere kant kan zij hem ontgrendelen terwijl hij op tafel ligt. Dat kan ik weer niet. Je ziet ze alleen wel steeds vaker achterop verschijnen. Kwestie van wat je gewend bent.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik vind hem zelf ook beter achterop het is een veel fijnere houding om te unlocken als je de telefoon in je hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
jelmervos schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:51:
[...]

Ik heb hem altijd omgekeerd op bureau liggen (zodat ik mezelf niet afleid voor elke scheet) of heb hem standaard in mijn broek zitten. Dus het deert mij niet zo veel ik vind hem best wel op een natuurlijke plek zitten zo :).

De batterijduur valt mij wel een beetje tegen vooral in idle i.v.m. met mijn Moto G (2013). Helpt die Franco Kernel een beetje?

[ Voor 10% gewijzigd door Xacky op 13-05-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:32
Xacky schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Ik heb hem altijd omgekeerd op bureau liggen (zodat ik mezelf niet afleid voor elke scheet) of heb hem standaard in mijn broek zitten. Dus het deert mij niet zo veel ik vind hem best wel op een natuurlijke plek zitten zo :).

De batterijduur valt mij wel een beetje tegen vooral in idle i.v.m. met mijn Moto G (2013). Helpt die Franco Kernel een beetje?
Ik heb ook deze week mijn motog 2013 voor een 5x ingewisseld. Ik heb dezelfde ervaring, de batterijduur is dusdanig slecht dat ik denk dat ik het toestel ga terugsturen. Het is iets beter geworden sinds ik de locatie voorzieningen een stapje terug heb gezet maar ik heb nog steeds moeite om een werkdag met de telefoon te doen..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
Kassad schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook deze week mijn motog 2013 voor een 5x ingewisseld. Ik heb dezelfde ervaring, de batterijduur is dusdanig slecht dat ik denk dat ik het toestel ga terugsturen. Het is iets beter geworden sinds ik de locatie voorzieningen een stapje terug heb gezet maar ik heb nog steeds moeite om een werkdag met de telefoon te doen..
Mijn batterijduur is voor gebruik is redelijk normaal 4-5 uur screen on time. De stand-by tijd is echter belabberd ik werk in een omgeving waar mobiele telefoons met camera's verboden en dus in mijn kluisje liggen. Mijn Moto G haalde ik er in de pauze's uit en lag er verder gewoon stil te wezen. 85% aan het einde van de dag. Nexus 5x zit op 55% 8)7.

De turbocharger is wel een enorme verlichting trouwens thuis tijdens het koken even 20-30 minuten aan de lader en het kreng is al bijna vol :).

[ Voor 8% gewijzigd door Xacky op 14-05-2016 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Had vandaag iets raars: geluid speelde niet af bij een YT (denk ik)-filmpje in Chrome. En als ik de volume-knoppen bediende, stond er naast het muziek-tekentje een bluetooth-tekentje, alsof 't geluid via BT afgespeeld werd.
Nu heb ik de laatste tijd idd wel BT gebruikt, voor naar m'n speakers in de motorhelm, maar ik zet BT daarna altijd uit? Blijkbaar had Android dat niet door en stuurde 'ie 't geluid alsnog door naar het BT-audio-systeem :X Ja dan hoor je natuurlijk niets 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 14-05-2016 13:30 . Reden: Extra stukje was niet waar, weg ermee :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Xacky schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Mijn batterijduur is voor gebruik is redelijk normaal 4-5 uur screen on time. De stand-by tijd is echter belabberd ik werk in een omgeving waar mobiele telefoons met camera's verboden en dus in mijn kluisje liggen. Mijn Moto G haalde ik er in de pauze's uit en lag er verder gewoon stil te wezen. 85% aan het einde van de dag. Nexus 5x zit op 55% 8)7.
Dan zit er echt iets niet goed. Laatst een paar dagen mijn telefoon weinig nodig gehad en gewoon ruim 2 1/2 dag op een accu gedaan met mijn Nexus 5x. Op een nacht raakt hij zeker geen 10% kwijt van een acculading. Ik heb wel BT & GPS standaard uit staan. Hij hangt wel continu aan de WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
TFHfony schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:57:
[...]

Dan zit er echt iets niet goed. Laatst een paar dagen mijn telefoon weinig nodig gehad en gewoon ruim 2 1/2 dag op een accu gedaan met mijn Nexus 5x. Op een nacht raakt hij zeker geen 10% kwijt van een acculading. Ik heb wel BT & GPS standaard uit staan. Hij hangt wel continu aan de WiFi.
Ik kijk het wel even aan, voor hetzelfde geld had ik mijn endomondo aan laten staan of iets dergelijks

-Edit-
Iddle tijd is meer dan prima, het was een bizarre uitzondering en waarschijnlijk omdat ik endomondo aan had laten staan. Paar procent in afgelopen nacht gebruikt terwijl hij niet aan de lader lag

[ Voor 16% gewijzigd door Xacky op 15-05-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Laatst online: 17-03 12:35
Wie gebruikt al Android N?
Is het stabiel voor n5x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Nog niet heel stabiel, af en toe een reboot en de telefoon werkt ook niet altijd... Nog even wachten tot de 3e preview zou ik zelf zeggen, deze is nog niet daily waardig vind ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Aangezien mijn vorige telefoon helaas ver voor zijn tijd is gesneuveld, heb ik een nieuwe telefoon moeten kopen. Het is een Nexus 5X geworden, bevalt tot nu toe prima, wel echt de limiet qua grootte voor mij moet ik zeggen. Ik snapte alleen eerst niet waarom hij mijn WiFI-netwerk niet kon vinden, de oorzaak was dat de telefoon dacht in de VS te zijn en mijn Netwerk op kanaal 12 draait... (geen simkaart)

Ik ben benieuwd of ik een ANT+-stick ermee aan de praat zal krijgen om fietssensoren aan te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 14-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
Zeg hoi tegen Djokie de kat :), niks te klagen over deze camera

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eOZePF1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb nog niet gezocht in het topic (excuses) maar sinds kort heb ik ook een nexus 5x. Probleem is dat het batterij(icoontje) niet goed werkt. Zit hij soms in de lader dan zie je dat niet (geen bliksem of melding dat hij aan het opladen is) maar andere keren dan komt hij van de lader af en gaat dat bliksemicoontje niet weg.

Al een paar keer gehad dat ik 's-avond de telefoon helemaal uitzet (40 % resterend) en de volgende dag het ding helemaal leeg is.

Ook via batterijbeheer zie je dan ook dat er gewoon een gat zit tussen die 40 en 0%. Erg raar. Ik heb na wat zoeken maar zelf het cache geheugen leeggemaakt. Ik wil nog even wachten met een factory reset (wat ik ook las op internet)

Vanmorgen dus aan de (fast) charger gehangen en toen gaf hij weer netjes aan dat hij snel werd opgeladen. Ook nadat hij vol was gaf hij ook aan "Opgeladen. Na het verwijderen van de lader is het batterij icoontje weer normaal.

Had er wel een kabelcheck-app erop staan (speciaal voor Nexus 5X) maar die heb ik nu verwijderd.

Hebben jullie hier ook last van en wat doen jullie of hebben jullie gedaan. Ik ben voor de rest gewoon super tevreden met het toestel maar het is wel lastig als je hem met 40% uitzet en je de volgende dag erachter komt dat hij (ook al staat hij helemaal uit) hij toch leeg is gelopen... 8)7

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horsemen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-09 17:39
Sinds vandaag wil ineens mijn vingerafdruk scanner niet meer werken. Ik kreeg de melding " Hardware voor vingerafdruk scanner niet beschikbaar". Na even een paar keer tevergeefs proberen heb ik de telefoon opnieuw opgestart. Nu kan ik de scanner zelfs niet meer in het menu vinden, laat staan dat hij werkt. Iemand een tip/idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
Horsemen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:06:
Sinds vandaag wil ineens mijn vingerafdruk scanner niet meer werken. Ik kreeg de melding " Hardware voor vingerafdruk scanner niet beschikbaar". Na even een paar keer tevergeefs proberen heb ik de telefoon opnieuw opgestart. Nu kan ik de scanner zelfs niet meer in het menu vinden, laat staan dat hij werkt. Iemand een tip/idee?
Ik vrees een echte hardwarefout en dat die stuk is. Je kan nog een factoryreset proberen anders gewoon je garantie claimen. Mocht dat niet mogelijk zijn, volgens Ifixit is hij erg eenvoudig te reparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ik heb het wel eens gehad doordat de telefoon "te diep" in doze zat waardoor de scanner ook gedozed werd en bij het aanzetten van het scherm dat hij het gelijk weer deed, een bekend probleem, hebben er al veel wel eens last van gehad, kan ook een conflict zijn met een 3rd party app. Probeer je telefoon in Safe mode te starten en kijken of hij het dan doet, als hij het dan doet is het een software probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:06
Horsemen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:06:
Die van mij heb ik 6 mei terug gebracht met exact hetzelfde euvel. Factory reset, cache clean, magic wand... Niets hielp.
Ik heb hem overigens nog niet terug.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horsemen
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga straks nog een Factory reset doen maar ik vrees het ergste. Ik heb ook de ING bank app, ook deze open ik met de vingerafdruk scanner. Deze app biedt nu ineens niet meer de mogelijkheid om de scanner te gebruiken. De scan mogelijkheid is dus uit zowel het telefoonmenu als de appjes verdwenen. Het lijkt wel of er nooit een vingerafdrukscan op gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Horsemen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:00:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga straks nog een Factory reset doen maar ik vrees het ergste. Ik heb ook de ING bank app, ook deze open ik met de vingerafdruk scanner. Deze app biedt nu ineens niet meer de mogelijkheid om de scanner te gebruiken. De scan mogelijkheid is dus uit zowel het telefoonmenu als de appjes verdwenen. Het lijkt wel of er nooit een vingerafdrukscan op gezeten heeft.
Inmiddels het een of ander nog geprobeerd? Ben benieuwd, gok dat je er mee terug moet, gezien hij helemaal niet herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Horsemen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:00:
Ik lees hier dat sommige apps er mee te maken kunnen hebben maar dat het over het algemeen een probleem is met het moederbord.

Iemand die toevallig iets weet over het batterijprobleem wat ik een paar posts terug aangaf?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Frostbite schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Ik lees hier dat sommige apps er mee te maken kunnen hebben maar dat het over het algemeen een probleem is met het moederbord.

Iemand die toevallig iets weet over het batterijprobleem wat ik een paar posts terug aangaf?
Gebruik je nu wel de originele adapter + kabel?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Quad schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Gebruik je nu wel de originele adapter + kabel?
Alleen maar. Ik merk dat ook hij geen enkele andere kabel accepteert (zelf niet een oude oplader met het verlengstukje)

Vanmiddag krijg ik een nieuwe usb C naar usb A kabel dus kan ik zien of die hem wel pakt. Die wordt trouwens als accessoire aangeboden bij een grote belwinkel aangeboden bij de Nexus 5X.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het valt mij op dat mijn Nexus 5X een beetje krom lijkt. Hij lijkt een knikje te maken bij het SIM-kaart slot en aan de andere kant bij de volume knoppen.

Ik weet dat mijn vorig Nexus 5 hier gevoelig voor was. Die was op een gegeven moment zo krom als een banaan.

Hoe is dat bij jullie 5X? Kaarsrecht of ook iets krom.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

BillSpaarbank schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:59:
Het valt mij op dat mijn Nexus 5X een beetje krom lijkt. Hij lijkt een knikje te maken bij het SIM-kaart slot en aan de andere kant bij de volume knoppen.

Ik weet dat mijn vorig Nexus 5 hier gevoelig voor was. Die was op een gegeven moment zo krom als een banaan.

Hoe is dat bij jullie 5X? Kaarsrecht of ook iets krom.
Die van mij heb ik nog maar pas maar die is gewoon kaarsrecht. Ik heb ook zo'n gelly case erom heen en steek hem vaak in mijn broekzak.

Gebruik je een case oid en hoe neem je hem mee?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:39
Mijn 5x betrap ik er de laatste weken vaak op dat deze 's avonds z'n GPS activeert. Dan kijk ik even hoe laat het is en dan zie ik dat GPS icoon. Na opnieuw opstarten is deze dan uit tot de volgende avond.

Zijn er meer mensen die dat ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Alleen bij het gebruik van smartlock zie ik het GPS symbooltje.

Dat toevallig aanstaan?
Frostbite schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Die van mij heb ik nog maar pas maar die is gewoon kaarsrecht. Ik heb ook zo'n gelly case erom heen en steek hem vaak in mijn broekzak.

Gebruik je een case oid en hoe neem je hem mee?
Ik heb geen case en onderweg zit hij vaak in de borstzak van mijn jas. Hij is 3 dagen oud en ik weet zeker dat er niet veel stres heeft opgestaan.

Als ik langs de zijkant kijk valt het op dat hij niet geheel recht is.

[ Voor 91% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-05-2016 15:18 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Nee smartlock staat niet aan. Wel het niet storen van 22u tot 7u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb geen GPS-symbool gezien tot nu toe, bij mijn eneke dagen oude en (nog) kaarsrechte telefoon met (nog) werkende vingerafdruksensor.

Vind de telefoon nu in gebruik trouwens wel wat aan de grote kant, ik kan me voorstellen dat hij daarom ook wat gevoeliger wordt voor krachtsinwerkingen. De volgende telefoon zal weer kleiner worden, maar ik hoop nu eerst nog tenminste 2-3 jaar plezier te hebben van deze. even afkloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[verkeerde topic...]

[ Voor 92% gewijzigd door begintmeta op 18-05-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:44:
Toch weer fout geweest (maar hoe fout in relatieve en absolute risico's is me eigenlijk ook gewoon niet duidelijk, daarom blijft het misschien wat 'ver van mijn bed') door wat PR over het eten niet alleen van mezelf maar ook van de kinderen te raspen...
Wait, what?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:09
Android N Preview 3 werkt echt lekker op mijn Nexus 5X! Het enige is dat het verbinden met Wifi-netwerken niet lukt, bij blijft hangen op 'IP-adres ophalen'. Hebben jullie hier ook last van

*edit* na wat browsen op internet een keer de netwerk-instellingen gereset onder Back-up maken en resetten > Netwerk resetten en rebooten werkt het voor nu weer. Probleem was dat ik geen IP kreeg bij de wifi. Voor de rest werkt alles echt top tot nu toe!

[ Voor 40% gewijzigd door Gerjannn op 19-05-2016 08:46 . Reden: I fixed it (yay!) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Gerjannn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:35:
Android N Preview 3 werkt echt lekker op mijn Nexus 5X! Het enige is dat het verbinden met Wifi-netwerken niet lukt, bij blijft hangen op 'IP-adres ophalen'. Hebben jullie hier ook last van

*edit* na wat browsen op internet een keer de netwerk-instellingen gereset onder Back-up maken en resetten > Netwerk resetten en rebooten werkt het voor nu weer. Probleem was dat ik geen IP kreeg bij de wifi. Voor de rest werkt alles echt top tot nu toe!
Nice! Kan je ook wat vertellen over de eventuele verbeteringen in overall performance? Bijv. ram management, lag, etc, t.o.v. 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed mijn Nexus 5X gaat dus terug ivm defect aan de batterij.

Gisteren nieuwe Nexus 5X binnengekregen voor een familielid. Alle accessoires die op mijn eigen toestel niet werkten werken wel op het nieuwe toestel.

Bij mij blijft het batterijicoontje een bliksem aangeven ... Vervolgens mijn 5X gereset naar fabrieksinstellingen. Na opstarten zag ik wederom dat hij denkt dat hij aan het laden is ... Daarop via de Recoverymodus alles gewiped wat er maar te wipen viel (Cache/Data/ enz) Na reboot wederom batterij status met oplaadicoon (bliksem).

Telefoon uitgezet en de belwinkel waar ik hem vandaan heb gebeld en het probleem uitgelegd. Helaas val ik buiten de DOA periode (ongeveer 8 dagen), kon hem laten repareren (hij is nog geen 3 weken oud!) maar kan ik wel gebruik maken van hun regeling om het toestel terug te sturen binnen 30 dagen. Later op de avond begint het toestel (hij stond uit!) oranje te knipperen...

Gisterenavond de telefoon gehangen aan de originele lader en vanmorgen zag ik dat batterij vol was. Ik verwijder de laadkabel uit het toestel binnen 1 minuut begint hij weer oranje te knipperen en krijg ik hem niet meer aan. 8)7 :|

Conclusie het toestel/batterij is defect. Hij gaat dus terug en hoop dat ze coulant zijn en me een nieuw toestel op sturen. LG heb ik ook een bericht gestuurd hierover.

Misschien een maandagmodelletje ;)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ouch. Klinkt niet goed. Gaat het om een 16GB of 32GB-model?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
ri0ta schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:
Nice! Kan je ook wat vertellen over de eventuele verbeteringen in overall performance? Bijv. ram management, lag, etc, t.o.v. 6.0?
RAM management is ongeveer hetzelfde volgens mij, het Android-besturingssysteem gebruikt nu zo'n 650mb. Ik heb gemiddeld 350mb vrij. Performance is ongeveer hetzelfde, al is de Instellingen-app nog niet smooth. Scrollen en menu's openen binnen die app gaan nog vrij haperend. Uiteraard zit de Instellingen-app heel anders in elkaar dan bij Marshmallow, dus even kijken of dat in updates nog verbeterd wordt.

Wat vooral echt heerlijk is, is om te switchen tussen apps door twee keer op de multitask-knop te drukken. Meteen reageren vanuit de notificatie-balk werkt ook lekker. Als ik wat moet testen ofzo hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DikkieDick schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:05:
Ouch. Klinkt niet goed. Gaat het om een 16GB of 32GB-model?
32Gb welke dus inmiddels al op de weg terug is.

Viel me ook op dat de andere nexus na een paar uur in standby nog gewoon op 100% zat :o
Ik kreeg bij de zwarte Nexus nog een plug usb a naar usb c en die zat niet in de witte variant?

[ Voor 39% gewijzigd door Frostbite op 19-05-2016 16:15 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor de verjaardag van mijn vriendin de 5X gekocht bij de Mediamarkt. Simpel de updates gedownload en geïnstalleerd. Niks aan het handje.

Een paar uur later ineens crashes en meldingen dat de boel corrupt is.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/iGv9RPFbDSLec-4-cvsQNOh46pt5RhEvPy7EKKZXmbtjJ16P7d5EXOJHCIsR=w300-rwa

Wij willen het toestel morgen terugbrengen en geld terugvragen omdat we het toestel simpelweg niet meer willen. Is dat reëel? Of moeten we eerder een reparatie verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Binnen 24u zou dat wel reëel zijn, of in elk geval een ander exemplaar. Factory reset uitgeprobeerd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:31:
Vandaag voor de verjaardag van mijn vriendin de 5X gekocht bij de Mediamarkt. Simpel de updates gedownload en geïnstalleerd. Niks aan het handje.

[afbeelding]

Wij willen het toestel morgen terugbrengen en geld terugvragen omdat we het toestel simpelweg niet meer willen. Is dat reëel? Of moeten we eerder een reparatie verwachten?
Opnieuw flashen waarschijnlijk, en niet met de N update maar gewoon met de stock image die je op google website vind

Meer info over die melding: http://www.droid-life.com...come-to-your-boot-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:33:
Binnen 24u zou dat wel reëel zijn, of in elk geval een ander exemplaar. Factory reset uitgeprobeerd?
Ja. Daarna bleef ie booten en crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gewoon terug brengen en een nieuwe meenemen. Het blijft een fijn toestel. :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[afbeelding]

Die melding kreeg ik ook een keer naar het incorrect flashen van de factory images. In mijn geval was een nieuwe factory install voldoende met dit image.

Deze melding komt ook wel eens voor als er iets niet jofel zit op de data partitie (half encrypted/half decrypted). In dat geval was het op te lossen met een format van de data partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de antwoorden. Vandaag eerst eens even kijken of we het toestel kunnen opduiken, danwel geld terug vragen. Ik ga zelf niet lopen aanklooien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn

[afbeelding]

Hm tja, lijkt me wel verstandig om toch even terug te gaan. Is niet de bedoeling van een nieuw toestel. Zo lijkt het net alsof deze refurbished is met een vage ROM erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Gerjannn schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:07:
[...]

Hm tja, lijkt me wel verstandig om toch even terug te gaan. Is niet de bedoeling van een nieuw toestel. Zo lijkt het net alsof deze refurbished is met een vage ROM erop..
Nee hoor,

die update die gedraaid is, is gewoon niet goed gegaan en daarom geeft ie die melding. Zo ernstig is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[afbeelding]

Terug naar de MediaMarkt en omruilen. Tuurlijk zullen andere roepen dat je even dit en dat moet flashen maar 'speel' even de leek en ga gewoon terug. Het was dat mijn vrouw ook tegen me zei dat ik mijn toestel maar terug moest sturen vanwege de vele problemen. Ze kent me goed genoeg dat ze weet dat ik dan nog wel even diverse zaken wil proberen terwijl het toestel gewoon een defect heeft.

Zeker als je toestel een dag oud is zou ik hem lekker omruilen.
WeAreLegion schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:36:
[...]

Nee hoor,

die update die gedraaid is, is gewoon niet goed gegaan en daarom geeft ie die melding. Zo ernstig is het allemaal niet.
Daar heb je zeker gelijk in maar nu kan hij hem nog snel omruilen dan is hij er gelijk vanaf. Pas als je het toestel wat langer hebt dan kun je verder flashen enzo.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:23:
Dank voor de antwoorden. Vandaag eerst eens even kijken of we het toestel kunnen opduiken, danwel geld terug vragen. Ik ga zelf niet lopen aanklooien iig.
Verstandig maar ik zou hem gewoon omruilen. Het is verder een prima toestel. Dat heb ik ook aangegeven bij het toestel wat ik heb teruggestuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door Frostbite op 20-05-2016 09:47 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een splinternieuwe ontvangen. Nu alleen huiverig om te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:40:
Een splinternieuwe ontvangen. Nu alleen huiverig om te updaten...
Ik zou die update wel even opnieuw downloaden als je het via pc gedaan heb. Kan zijn dat ie corrupt was. Mocht je nog keer die melding krijgen dan gewoon nog keer flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Gewoon lekker updaten, kan altijd wat fout gaan maar meestal gaat het gewoon goed, en zorg dat hij tijdens het updaten niet uitvalt, even aan de lader en dan gaat het 9,9/10 keer gewoon goed :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Ik zou die update wel even opnieuw downloaden als je het via pc gedaan heb. Kan zijn dat ie corrupt was. Mocht je nog keer die melding krijgen dan gewoon nog keer flashen :)
Was gewoon een OTA update. Dus niet via de pc. We gaan het vanavond weer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:11:
[...]

Was gewoon een OTA update. Dus niet via de pc. We gaan het vanavond weer proberen :)
hehe dan nog kan die corrupt raken :) maar goed succes. Het is wel een erg fijn toestel in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Laatst online: 13-08 18:20
Gerjannn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:30:
[...]

RAM management is ongeveer hetzelfde volgens mij, het Android-besturingssysteem gebruikt nu zo'n 650mb. Ik heb gemiddeld 350mb vrij. Performance is ongeveer hetzelfde, al is de Instellingen-app nog niet smooth. Scrollen en menu's openen binnen die app gaan nog vrij haperend. Uiteraard zit de Instellingen-app heel anders in elkaar dan bij Marshmallow, dus even kijken of dat in updates nog verbeterd wordt.

Wat vooral echt heerlijk is, is om te switchen tussen apps door twee keer op de multitask-knop te drukken. Meteen reageren vanuit de notificatie-balk werkt ook lekker. Als ik wat moet testen ofzo hoor ik het wel :)
Heb ook de update gedaan:). Bevalt tot zover goed! Af en toe wel melding dat enkele apps vastlopen, maar deze zijn binnen een seconde weer opnieuw gestart (google keyboard bv).

Verder ben ik het zeker met je eens dat dubbeltap op dd multitask super is! Eindelijk snel switchen vanuit bijv chrome en whatsapp, zonder dat chrome moet reloaden.

Paar dingetjes die me verder opvallen:
- openen van email attachments lukt me niet (pdf bsstanden wel, word bestanden niet). Geprobeerd te openen met meerdere apps. Opvallend genoeg de bestanden die ik op mn tel had voor de beta update, werken wel.

- notificaties: wanneer iemand twee berichten stuurt, zie ik in het meldingen overzicht er slechts 1. Voorheen kon je de melding vergroten zeg maar, waardoor je meerdere berichten kon lezen. Het snel reageren is wel weer erg handig.

- multi window is leuk, maar gebruik ik niet, en zal ik waarschijnlijk ook niet doen.

Overall gezien een vrij stabiele beta versie van android N wat mij betreft. Ik heb de nexus 5x sinds release, en was toch wat teleurgesteld over de overall performance. Ondanks dit is het wel interesting om te zien dat na elke update het toestel nét wat vlotter lijkt te functioneren.

Edit: interessant dingetje dat ik nog tegen ben gekomen: in developer instellingen staat helemaal onderaan: "toestaan van apps op externe opslag afdwingen". Ben benieuwd hoe dit straks werkt op telefoons met Android N en externe sd ondersteuning.

[ Voor 6% gewijzigd door ri0ta op 20-05-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:06
Zojuist mijn N5X opgehaald, de imprint sensor is vervangen.

Hij is inmiddels bezig met herstellen. Twee weken op een LG L90 is een fikse straf.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horsemen
MartijnRGS schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:04:
[...]

Inmiddels het een of ander nog geprobeerd? Ben benieuwd, gok dat je er mee terug moet, gezien hij helemaal niet herkend wordt.
Ik was er nog niet aan toegekomen, voor je al je apps e.d. weer geactiveerd hebt ben je zo weer een halve dag verder. Vanmiddag een Factory reset gedaan en tegen alle verwachtingen in werkt de vingerafdruk scanner weer. Ik kon gewoon weer opnieuw de scans maken en tot op heden werkt hij als vanouds. Ik hoop dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Hmm dan gok ik toch op een conflict met een app. Als het hardware zou zijn, zou hij absoluut niet werken na een factory reset. Kapot is kapot lijkt mij. Ik heb tot nu toe in de afgelopen maand twee keer gehad dat de scanner het pas deed wanneer ik het scherm aan zet, alsof hij door doze is uitgeschakeld. Beide keren gebeurde na het ontvangen van een app melding en mail melding tegelijk...

Moet zeggen dat ik wel jammer vindt dat de software minder stabiel was dan ik dacht. Ik keek altijd op tegen Nexus smartphones en nu ik mijn eerste heb, ben ik er wel tevreden mee, maar er is wel een grote maar. De software heeft echt wat gebreken (gehad), grotendeels wel opgelost met updates maar goed. En ik heb al een RMA gehad omdat mijn eerste toestel allemaal stof onder het scherm had.

Al met al wel tevreden en ben benieuwd naar hoe Android N zal zijn, denk dat het een grote verbetering zal worden voor de stabiliteit en hoop ook voor de batterij... Na een Moto G (2015) is de batterijduur wel even wennen, daar 7/8h SoT en hier gemiddeld 4h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb inmiddels maar een Nexus 5X Case (het microvezelgeval) en een matte screenprotector erop gezet, het eerste voor de levensduur, het tweede omdat ik dat haptisch en in bepaalde opzichten ook optisch prettig vind.

De case is trouwens prima, zit als aangegoten en voelt fijn aan maar het blijft bepaald een duur ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 16:21
Mijn 5x heeft na de laatste update van mei problemen met wifi. Status van wifi connectie blijft hangen op: IP-adres ophalen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, reset netwerk instellingen, statisch IP adres, herstart, wifi vergeten, maar geen oplossing. Probleem is ook dat ik op vakantie Ben een dus geen controle heb over de router. Iser iemand die deze problemen ook ervaart en misschien een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:11
begintmeta schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:34:
De case is trouwens prima, zit als aangegoten en voelt fijn aan maar het blijft bepaald een duur ding...
Ik heb een neppert voor 7,50 uit China laten komen, volgens mij bijna niet van echt te onderscheiden al heb ik de originele nooit in mijn handen gehad.
Het is een beetje lomp ding maar beschermt wel erg goed en ligt fijn in de hand.
Looks ook een plus, het is weer eens iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Slujje schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:22:
Mijn 5x heeft na de laatste update van mei problemen met wifi. Status van wifi connectie blijft hangen op: IP-adres ophalen. Heb al verschillende dingen geprobeerd, reset netwerk instellingen, statisch IP adres, herstart, wifi vergeten, maar geen oplossing. Probleem is ook dat ik op vakantie Ben een dus geen controle heb over de router. Iser iemand die deze problemen ook ervaart en misschien een oplossing heeft?
Legacy DHCP ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Eindelijk binnen. Van mijn microsim het nanogedeelte eruit gedrukt en in de telefoon gestopt (in dat houdertje). Maar ik krijg geen GSM-netwerk. Ding wil hem simpelweg niet herkennen. :-(

Meerdere pogingen ondernomen en rebooten. Lees wel dat bij andere providers de sim te dun zou zijn. Had al ff poging gedaan om er iets achter te doen zodat ie beter contact zou maken, maar ook dat haalde niks uit. :-(

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
MegaTronics schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Legacy DHCP ook al geprobeerd?
Als je de DHCP setting onder developer options bedoeld, die heb ik inderdaad ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Slujje schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Als je de DHCP setting onder developer options bedoeld, die heb ik inderdaad ook al geprobeerd.
Dat is inderdaad diegene die ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Simkaart in de 'oude' S4 gestopt, wilde ie ook niet meer herkennen. Dan maar langs Telfort voor een nieuwe. Doet het dus nu. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horsemen
MartijnRGS schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:04:
Hmm dan gok ik toch op een conflict met een app. Als het hardware zou zijn, zou hij absoluut niet werken na een factory reset. Kapot is kapot lijkt mij. Ik heb tot nu toe in de afgelopen maand twee keer gehad dat de scanner het pas deed wanneer ik het scherm aan zet, alsof hij door doze is uitgeschakeld. Beide keren gebeurde na het ontvangen van een app melding en mail melding tegelijk...

Moet zeggen dat ik wel jammer vindt dat de software minder stabiel was dan ik dacht. Ik keek altijd op tegen Nexus smartphones en nu ik mijn eerste heb, ben ik er wel tevreden mee, maar er is wel een grote maar. De software heeft echt wat gebreken (gehad), grotendeels wel opgelost met updates maar goed. En ik heb al een RMA gehad omdat mijn eerste toestel allemaal stof onder het scherm had.

Al met al wel tevreden en ben benieuwd naar hoe Android N zal zijn, denk dat het een grote verbetering zal worden voor de stabiliteit en hoop ook voor de batterij... Na een Moto G (2015) is de batterijduur wel even wennen, daar 7/8h SoT en hier gemiddeld 4h.
Helaas, hij heeft het twee dagen volgehouden. Wederom werkt de vingerafdruk scanner niet meer. Waardeloos. Nu alsnog maar terug brengen voor reparatie onder garantie, of hier nog iemand met de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het lijkt er op dat de nieuwe Messenger app van Google een foto niet verkleint voordat hij hem verstuurt waardoor een MMS niet geaccepteerd wordt door de provider. Herkent iemand dit gedrag?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:16
Hier een probleem met mijn nexus 5x.
Als ik op de telefoon in mijn agenda een item aanmaak, wordt deze niet naar exchange gesynchroniseerd.
Andersom werkt dit wel.

Opnieuw toevoegen van het account heeft niets opgeleverd. Draai de laatste versie van de gmail-app.

Er lijkt iets mis te gaan in de gmail-app want met mailwise werkt het wel.

iemand die dit herkend en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Horsemen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Helaas, hij heeft het twee dagen volgehouden. Wederom werkt de vingerafdruk scanner niet meer. Waardeloos. Nu alsnog maar terug brengen voor reparatie onder garantie, of hier nog iemand met de gouden tip?
Zelfde apps en instellingen als vorige keer? Als laatste redmiddel kun je kijken of hij wel werkt als je in safe mode boot. Mocht hij daar wel werken, ligt het aan een app wat in conflict is met de software van de scanner, zo niet is het toch de hardware... Dat is het enige wat je nog kan proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pitchdown schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:48:
Hier een probleem met mijn nexus 5x.
Als ik op de telefoon in mijn agenda een item aanmaak, wordt deze niet naar exchange gesynchroniseerd.
Andersom werkt dit wel.

Opnieuw toevoegen van het account heeft niets opgeleverd. Draai de laatste versie van de gmail-app.

Er lijkt iets mis te gaan in de gmail-app want met mailwise werkt het wel.

iemand die dit herkend en een oplossing weet?
Ik had na de laatste update van gmail ook problemen met mijn exchange account van mijn werk.
Veel data gebruik, veel batterijgebruik en niet syncen, tot zelfs mijn hele agenda kwijt (terwijl hij wel aangaf te syncen). Volledig wissen account en weer instellen loste het op.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 15:16
Cyberpope schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:29:
[...]

Ik had na de laatste update van gmail ook problemen met mijn exchange account van mijn werk.
Veel data gebruik, veel batterijgebruik en niet syncen, tot zelfs mijn hele agenda kwijt (terwijl hij wel aangaf te syncen). Volledig wissen account en weer instellen loste het op.
Wat kan ik meer doen dan het exchange-account weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb niet meer gedaan... Als je het heel drastisch wil doen, wil je alles in de gmail-app

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 10:15
Als je teveel toestellen aangemeld heb in je Outlook Exchange gaat het syncen ook niet goed.
Log in via een browser in je Exchange Web applicatie. Bij optie-alle opties-telefoon zie je welke toestellen aangemeld zijn voor synchronisatie. De oude (of alle) kun je verwijderen en dan weer opnieuw aanmelden via Gmail.
Outlook kan geloof ik maar 5 toestellen (profielen) aan en als je een nieuwe installatie van je telefoon doet (fabrieksherstel en Exchange weer opnieuw instelt), maakt hij een nieuw profiel aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Pietje555 op 23-05-2016 11:27 ]

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed telefoon is nagekeken en daar natuurlijk geen problemen ...
Ze hadden een aantal beschadigingen aangetroffen en daarom moet ik bijbetalen voor een nieuw toestel. Daar heb ik maar mee ingestemd. Erg raar want ik ben zuinig op mijn spullen en hij zag er als nieuw uit. Maar goed het is hun woord tegen het mijne....

Ze gaven ook aan dat er nog een Google account aan mijn toestel hing? Volgens mij had ik die van mijn account verwijderd maar weet iemand toevallig waar ik dit kan controleren?

Nu maar gekozen dus voor een nieuwe Nexus 5x. Hopelijk houdt die het langer vol.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Slujje schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:22:
Ik heb dit sinds de update naar Android N Preview 3. Echt heel vreemd. Static IP instellen werkt ook niet, en die legacy optie bij Developer Options is weg bij N.. Echt vreemd. Iemand nog een ideetje?

*edit* Ik ga toch weer terug naar Marshmallow. Alleen na een reboot kon ik connecten met 1 wifi-netwerk, en daarna niet meer (totdat ik weer rebootte). Ook trok Android-systeem vaak 20-30% van m'n accu leeg.. Verder heerlijk snel en stabiel en fijne functies, ga het wel missen denk ik. Toch maar wachten op de volgende update :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gerjannn op 24-05-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
MegaTronics schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:11:
[...]

Dat is inderdaad diegene die ik bedoelde
Ik denk dat het aan het netwerk ligt. Gisteren kon ik zonder problemen op het wifi netwerk van een restaurant. Nou,morgen weer naar huis, kijken wat de 5x op het thuis netwerk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
iemand ervaring met het uitschakelen van de aan/uit knop tijdens het op zwart/scherm lock staan van de telefoon?

Ik merk namelijk dat terwijl de telefoon in mijn broekzak zit ik blijkbaar de aanuit knop ingedrukt hou en aangezien je dan met 1 tikje op t scherm m uit kunt schakelen gaat ie dus spontaan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
commentator schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:47:
iemand ervaring met het uitschakelen van de aan/uit knop tijdens het op zwart/scherm lock staan van de telefoon?

Ik merk namelijk dat terwijl de telefoon in mijn broekzak zit ik blijkbaar de aanuit knop ingedrukt hou en aangezien je dan met 1 tikje op t scherm m uit kunt schakelen gaat ie dus spontaan uit
Als de knop 10 seconden ingedrukt wordt gaat deze ook uit, hetzelfde effect als dat je dit 5 seconden bij je PC doet. Een soort soft reset. Wellicht dat je zo zit dat dit vaak gebeurt? Een hoesje of skin van bijvoorbeeld dBrand kan dit denk ik dan wel oplossen, je moet dan meer 'moeite' doen om de powerbutton in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb gezien dat er diverse netwerkspecifieke uitvoeringen van de firmware zijn met fixes voor bepaalde eigenaardigheden van het netwerk. Ik meen dat een dergelijke fix eventueel nodig zou kunnen zijn voor het T-Mobile-netwerk, omdat het voicemailnummer niet automatisch vanuit de SIM-parameters aan de 1 wordt gehangen, maar ook niet handmatig kan worden veranderd. Gaat Google, LG of de provider over de firmware? Kiest de updater automatisch een netwerkspecifieke versie (voor het netwerk waarop de telefoon zich actueel) bevind mocht die beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Heb zelf ook problemen met wifi en mijn 5X. Ik kan overal zonder problemen met het wifi netwerk verbinden, maar het lijkt also ik geen internet heb. Heel sporadisch werkt het dan even. Heb al in de developer options de oude DHCP client geprobeerd, de verschillende frequenties al, een reset al, maar het probleem blijft bestaan. Erg irritant. Zijn er nog meer oplossingen?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik dacht eerst dat mijn GPS 's avonds aanging rond een bepaalde tijd. Vandaag legde ik de telefoon een keer tussentijds aan de lader en toen ik deze na een tijdje pakte zag ik dat locatie icoon.

Is er een verklaring voor waarom hij locatie gaat bepalen als deze even aan de lader ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
corrado20vt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:39:
Ik dacht eerst dat mijn GPS 's avonds aanging rond een bepaalde tijd. Vandaag legde ik de telefoon een keer tussentijds aan de lader en toen ik deze na een tijdje pakte zag ik dat locatie icoon.

Is er een verklaring voor waarom hij locatie gaat bepalen als deze even aan de lader ligt?
Bij locatie instellingen kun je zien welke apps recentelijk de locatie hebben opgevraagd, wat staat hier allemaal tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mogelijk zal de vraag al gesteld zijn maar ik heb nu een Nexus 5. Ik wil de overstap maken naar een nieuw toestel. Nexus 5X of een S7 , wat is jullie advies als mogelijk huidig gebruikers van de 5X? Ik heb beide toestellen nog niet echt kunnen proberen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:13:
Hallo,

Mogelijk zal de vraag al gesteld zijn maar ik heb nu een Nexus 5. Ik wil de overstap maken naar een nieuw toestel. Nexus 5X of een S7 , wat is jullie advies als mogelijk huidig gebruikers van de 5X? Ik heb beide toestellen nog niet echt kunnen proberen.

Alvast bedankt! _/-\o_
Niet echt een vergelijk. De 5x is de helft zo duur als een S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hallo,

Alvast bedankt! _/-\o_
Wat mis je nu en wat zoek je in je nieuwe telefoon. Wat is je budget en waarom twijfel je überhaupt. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Hallo,

Volgende week kan ik je meer vertellen, dan krijg ik de S7 als werktelefoon. En gebruik privé de 5X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merijn. schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Volgende week kan ik je meer vertellen, dan krijg ik de S7 als werktelefoon. En gebruik privé de 5X...
Top ben benieuwd!

Prijs is uiteraard een issue, alleen vraag ik me of het het waard is om twee keer zoveel knaken neer te leggen voor de S7. Een iets snellere processor en meer werkgeheugen e.d. is het het waard? Ik ben altijd tevreden geweest over de N5. Ik stap graag over naar de 5X, alleen wil ik alles uitsluiten. :)

Huidig toestel:
Camera is ruk van de N5, die moet echt beter. Geheugen mag groter. Speaker zou beter mogen. Accu loopt op z'n einde.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Top ben benieuwd!

Prijs is uiteraard een issue, alleen vraag ik me of het het waard is om twee keer zoveel knaken neer te leggen voor de S7. Een iets snellere processor en meer werkgeheugen e.d. is het het waard? Ik ben altijd tevreden geweest over de N5. Ik stap graag over naar de 5X, alleen wil ik alles uitsluiten. :)

Huidig toestel:
Camera is ruk van de N5, die moet echt beter. Geheugen mag groter. Speaker zou beter mogen. Accu loopt op z'n einde.
Camera is top.
Geheugen met 32GByte is o.k., helaas niet uit te breiden
Speaker is matig
Accu is redelijk. Een dag is te doen...

Verder best tevreden hoor 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Sinds gister ook de Nexus 5x! Tot mijn verbazing zat er ook een headset bij en een USB naar c adapter! Accu gaat wel snel!Hebben jullie standaard accu besparing aan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 22:40

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[...]

Top ben benieuwd!

Huidig toestel:
Ik had de 5X ook op mijn lijstje, maar ben uiteindelijk voor een HTC One M8 gegaan. Wat een toptoestel is dat zeg! Mooi deal bij belsimpel nu voor 257,-...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Top ben benieuwd!

Huidig toestel:
Camera is goed, speaker goed genoeg, maar dergelijke opties zijn voor mij secundair.

Hoeveel geheugen heb je nu? Dan weet je of deze genoeg heeft.

Accu is geen hoogvlieger, maar sowieso beter dan wat je nu hebt. Alleen al omdat hij nieuw is. Ik doe er ruim anderhalve dag mee, afhankelijk van gebruik uiteraard. Ben je een echte poweruser dan kan je beter verder kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 18 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires