Gerjannn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:30:
[...]
RAM management is ongeveer hetzelfde volgens mij, het Android-besturingssysteem gebruikt nu zo'n 650mb. Ik heb gemiddeld 350mb vrij. Performance is ongeveer hetzelfde, al is de Instellingen-app nog niet smooth. Scrollen en menu's openen binnen die app gaan nog vrij haperend. Uiteraard zit de Instellingen-app heel anders in elkaar dan bij Marshmallow, dus even kijken of dat in updates nog verbeterd wordt.
Wat vooral echt heerlijk is, is om te switchen tussen apps door twee keer op de multitask-knop te drukken. Meteen reageren vanuit de notificatie-balk werkt ook lekker. Als ik wat moet testen ofzo hoor ik het wel

Heb ook de update gedaan:). Bevalt tot zover goed! Af en toe wel melding dat enkele apps vastlopen, maar deze zijn binnen een seconde weer opnieuw gestart (google keyboard bv).
Verder ben ik het zeker met je eens dat dubbeltap op dd multitask super is! Eindelijk snel switchen vanuit bijv chrome en whatsapp, zonder dat chrome moet reloaden.
Paar dingetjes die me verder opvallen:
- openen van email attachments lukt me niet (pdf bsstanden wel, word bestanden niet). Geprobeerd te openen met meerdere apps. Opvallend genoeg de bestanden die ik op mn tel had voor de beta update, werken wel.
- notificaties: wanneer iemand twee berichten stuurt, zie ik in het meldingen overzicht er slechts 1. Voorheen kon je de melding vergroten zeg maar, waardoor je meerdere berichten kon lezen. Het snel reageren is wel weer erg handig.
- multi window is leuk, maar gebruik ik niet, en zal ik waarschijnlijk ook niet doen.
Overall gezien een vrij stabiele beta versie van android N wat mij betreft. Ik heb de nexus 5x sinds release, en was toch wat teleurgesteld over de overall performance. Ondanks dit is het wel interesting om te zien dat na elke update het toestel nét wat vlotter lijkt te functioneren.
Edit: interessant dingetje dat ik nog tegen ben gekomen: in developer instellingen staat helemaal onderaan: "toestaan van apps op externe opslag afdwingen". Ben benieuwd hoe dit straks werkt op telefoons met Android N en externe sd ondersteuning.
[
Voor 6% gewijzigd door
ri0ta op 20-05-2016 17:48
]