Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Toestel vandaag teruggehad omdat ik het Google account er nog op had laten staan ... Maar goed die verwijderd en direct weer ingepakt.
En de krasjes waar ze het over hadden ik en nog een aantal collega's hebben ze niet kunnen vinden...

Batterij was nog steeds dood en na het opladen deed het toestel weer raar en gaf aan dat hij aan het opladen was zonder kabel. Net een filmpje gemaakt met een doogee dg310 dus vergeet de crappy kwaliteit :D

Battery Drain2
Battery Drain

Zie de 'drops' / drains wanneer ik hem met 40% uitzet. De volgende morgen is/was hij weer compleet leeg.

Inmiddels is het toestel dus weer naar de belwinkel retour dus ben benieuwd of ze hem nu wel gaan omwisselen. Het liefst nog zonder extra kosten want het toestel was net 3 weken in gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 26-05-2016 16:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Sinds vanochtend deed m'n fingerprintsensor het niet meer, komt soms vaker voor maar dan is een reboot voldoende. Dit keer echter niet..

Zonet ff in recovery een wipe van de cache gedaan en ja hoor.. fingerprintsensor is na opstarten weer actief. Gek ding. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horsemen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-09 17:39
MartijnRGS schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:36:
[...]

Zelfde apps en instellingen als vorige keer? Als laatste redmiddel kun je kijken of hij wel werkt als je in safe mode boot. Mocht hij daar wel werken, ligt het aan een app wat in conflict is met de software van de scanner, zo niet is het toch de hardware... Dat is het enige wat je nog kan proberen denk ik.
Uiteindelijk nog maar een keer een Factory reset gedaan. De vingerafdrukscanner is nu definitief dood, ook in het menu komt hij niet meer voor. Het is volgens het menu net of er geen scanner opzit. Vanmiddag weggebracht naar de Media markt voor reparatie. Ik ben benieuwd wat ze er aan gaan doen en hoe lang de reparatie gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:06
De reparatie bij mij duurde twee weken, maar daar zaten wel wat vrije dagen tussen.
De recovery was in het Pools toen hij (gerepareerd) terug kwam (van Coolblue).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Vind het grappig om te lezen dat er al allerlei reparaties zijn uitgevoerd in dit topic en dat terwijl de telefoon nog binnen zijn eerste jaar garantie zit. Ik was in de veronderstelling dat je dan altijd een nieuw toestel krijgt mits het een hardware defect is. In het verleden heb ik bij meerdere verschillende merken (Apple, Samsung, Motorola en LG) altijd een nieuw toestel met gemak (afgedwongen?) gekregen. Zelfde als met dit toestel, na een maand kwam ik erachter dat er stof onder het scherm zat, aardig veel zelfs. En na een telefoontje met Coolblue gelijk een nieuw toestel kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

MartijnRGS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:24:
Vind het grappig om te lezen dat er al allerlei reparaties zijn uitgevoerd in dit topic en dat terwijl de telefoon nog binnen zijn eerste jaar garantie zit. Ik was in de veronderstelling dat je dan altijd een nieuw toestel krijgt mits het een hardware defect is. In het verleden heb ik bij meerdere verschillende merken (Apple, Samsung, Motorola en LG) altijd een nieuw toestel met gemak (afgedwongen?) gekregen. Zelfde als met dit toestel, na een maand kwam ik erachter dat er stof onder het scherm zat, aardig veel zelfs. En na een telefoontje met Coolblue gelijk een nieuw toestel kunnen ophalen.
Ik moest bijbetalen voor een nieuw toestel omdat de oude krasjes had (bs! want hij is door meerdere bekeken en die zagen absoluut niets. Ze wilden zelfs nog tekenen daarvoor). In mijn retourbrief dat aangegeven maar volgens mij hebben ze die niet eens gelezen...

Uiteindelijk maar wel een verschil betaald want mijn oude was gewoon niet goed (zie hierboven).
Het toestel was nog geen maand oud. Had geen zin om een reparatie af te wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 29-05-2016 01:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Frostbite schreef op zondag 29 mei 2016 @ 01:00:
[...]

Ik moest bijbetalen voor een nieuw toestel omdat de oude krasjes had (bs! want hij is door meerdere bekeken en die zagen absoluut niets. Ze wilden zelfs nog tekenen daarvoor). In mijn retourbrief dat aangegeven maar volgens mij hebben ze die niet eens gelezen...

Uiteindelijk maar wel een verschil betaald want mijn oude was gewoon niet goed (zie hierboven).
Het toestel was nog geen maand oud. Had geen zin om een reparatie af te wachten.
Eigenlijk behoorlijk belachelijk, hardwaredefect is hardwaredefect ook al is het een grote krassenzee op de buitenkant van het toestel... Maar goed, hopen dat deze nu goed voor je blijft en geen defecten gaat vertonen, van mij werkt prima. Niet meer last gehad van een door doze gekillde vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Frostbite schreef op zondag 29 mei 2016 @ 01:00:
[...]

Zeer slechte service! Ik had pas ook zoiets alleen dan met een toestel van 2dagen oud! Hebben toen €30 ingehouden. Ga zo ook een shop review plaatsen hier op Tweakers.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ben benieuwd om welke shop het hier gaat. Zelf heb ik de meest recente ervaring met Coolblue (mag dat hier vermeld worden?). Ging heel makkelijk en zonder enig vragen. Ik stuurde een bericht in de online chat en kreeg gelijk het aanbod dat ik een nieuw toestel zou krijgen, en of ik het wilde laten opsturen (nadat ik de mijne had opgestuurd) of dat ik hem kon ophalen. Was niet nodig om de telefoon te laten bekijken (wel gedaan, wil ze eerlijk laten zien wat er was). Maar goed, jammer dat het niet overal zo kan gaan, ondanks de rechten die je hebt als consument...

Nu weer even over de telefoon zelf. Heb gisteren een mooie rode carbon skin van DBrand op de achterkant geplakt. Zit er geweldig goed omheen en het lichte gekraak van de plastic achterkant is ook weer weg, denk door de warmte tijdens het opplakken. In ieder geval mooie bescherming zonder het design of dikte van de telefoon aan te passen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JZlWJmb.jpg
Dit hoort in accessoires thuis

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 01-06-2016 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
MartijnRGS schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:23:
Ben benieuwd om welke shop het hier gaat. Zelf heb ik de meest recente ervaring met Coolblue (mag dat hier vermeld worden?). Ging heel makkelijk en zonder enig vragen. Ik stuurde een bericht in de online chat en kreeg gelijk het aanbod dat ik een nieuw toestel zou krijgen, en of ik het wilde laten opsturen (nadat ik de mijne had opgestuurd) of dat ik hem kon ophalen. Was niet nodig om de telefoon te laten bekijken (wel gedaan, wil ze eerlijk laten zien wat er was). Maar goed, jammer dat het niet overal zo kan gaan, ondanks de rechten die je hebt als consument...

Nu weer even over de telefoon zelf. Heb gisteren een mooie rode carbon skin van DBrand op de achterkant geplakt. Zit er geweldig goed omheen en het lichte gekraak van de plastic achterkant is ook weer weg, denk door de warmte tijdens het opplakken. In ieder geval mooie bescherming zonder het design of dikte van de telefoon aan te passen.

[afbeelding]
Coolblue is ook een winkel waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DaveD1109 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:20:
[...]

Zeer slechte service! Ik had pas ook zoiets alleen dan met een toestel van 2dagen oud! Hebben toen €30 ingehouden. Ga zo ook een shop review plaatsen hier op Tweakers.
Ik denk dat het dezelfde shop is.... Ik ga ook een review schrijven. Tot nu toe alleen maar positieve reviews op Tweakers bij die zaak. Als ik online ga zoeken dan zie ik meerdere mensen die klagen over krassen op het toestel terwijl het toestel voorzien was van cases en screenprotectors... Als je een nieuw toestel koopt van 700 euro en ze houden ff 70 euro (10%) omdat ze zogenaamd krasjes zien dan krijg je daar best een naar gevoel van ...

Het is trouwens een shop die redelijk wat reclame maakt en welke tot het uiterste gaan voor de klant zeggen ze... (jullie weten nu wel welke dat is )

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 29-05-2016 13:41 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Frostbite schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat het dezelfde shop is.... Ik ga ook een review schrijven. Tot nu toe alleen maar positieve reviews op Tweakers bij die zaak. Als ik online ga zoeken dan zie ik meerdere mensen die klagen over krassen op het toestel terwijl het toestel voorzien was van cases en screenprotectors... Als je een nieuw toestel koopt van 700 euro en ze houden ff 70 euro (10%) omdat ze zogenaamd krasjes zien dan krijg je daar best een naar gevoel van ...

Het is trouwens een shop die redelijk wat reclame maakt en welke tot het uiterste gaan voor de klant zeggen ze... (jullie weten nu wel welke dat is )
Whahahaha weet welke maar ik bedoelde een andere. :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ik heb de 5x nu 6 dagen in mijn bezit, kwam van een moto g 2014 die ermee ophield.

Wat me opvalt is dat doze niet echt zijn werk lijkt te doen bij me, ik verlies toch zo'n 10% in 6 uur niks doen met mijn telefoon.. weet niet of de batterij moet 'wennen' of iets dergelijks?

Ook had ik het idee dat de vingerafdrukscanner sneller was vorige week, maar dat kan ook aan mij liggen:p

Hebben andere mensen ook de ervaring met buienalarm, dat deze de telefoon laat vastlopen bij het radarbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

RonaldMeer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:57:
Ik heb de 5x nu 6 dagen in mijn bezit, kwam van een moto g 2014 die ermee ophield.

Wat me opvalt is dat doze niet echt zijn werk lijkt te doen bij me, ik verlies toch zo'n 10% in 6 uur niks doen met mijn telefoon.. weet niet of de batterij moet 'wennen' of iets dergelijks?
6 uur niks doen in je broekzak of echt onbeweeglijk ergens liggend?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Liggend op een plankje ja, 2x even snel gepakt voor een appje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb je een exchange account.. Sinds de laatste update van gmail, trekt die mijn hele accu leeg :(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Ik heb de webmail van mijn studie inderdaad als Exchange ingesteld, zou hem ook als een imap kunnen toevoegen geloof ik. Bij het accugebruik zie ik wel Google Services , maar dat is na een dag niet meer dan 5%.

Scherm, Android-Besturingssysteem en Standby zijn de grootverbruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Cyberpope schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:02:
Heb je een exchange account.. Sinds de laatste update van gmail, trekt die mijn hele accu leeg :(
Ik heb ook Exchange maar die heb ik mooi in de Outlook app gezet.

Nu met mijn nieuwe toestel tot nu toe weinig rare batterij drains meegemaakt. Vrijdagmiddag volledig opgeladen en tussentijds uitgezet. Nu nog 24% batterij over. Toch netjes.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Dan ga ik dat ook eens proberen! Bedankt!

Heb mn vingerafdruk opnieuw ingesteld, nu met meer verschillende stukjes van mn vingertop, lijkt te werken ook.

Accessoires bespreken we in het daarvoor bestemde topic

[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 01-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48
Zijn er mensen die overgestapt zijn van de Nexus 5? Tevreden over de N5x? Enige nadelen ondervonden aan de overstap? Ik veronderstel ook dat de batterij iets beter is dan de N5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 22:11
Li1quid schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:04:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van de Nexus 5? Tevreden over de N5x? Enige nadelen ondervonden aan de overstap? Ik veronderstel ook dat de batterij iets beter is dan de N5?
De grootste nadelen van de 5 zijn de ondermaatse batterij en de matige camera.
Beiden zijn véél beter in de 5x (al is de batterij nog steeds geen hoogvlieger, maar hij is nu gewoon ok)
Vingerafdruksensor zou ik niet meer zonder willen inmiddels.
Dus ja, wel echt een vooruitgang.
Wanneer je echter vrede hebt met de camera en batterij van je huidige 5 is het de overstap niet waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 07:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik heb de Nexus 5x inmiddels ook een week alleen ik heb een probleem met de verbinding met mijn PC. Wanneer ik hem verbind geeft hij een bliksemsymbooltje in de statusbalk maar hij laadt niet op, ook in het batterijmenu zegt hij dat de telefoon niet wordt opgeladen, de telefoon wordt wel gewoon herkend door Windows en ik kan de bestanden op de telefoon bekijken. Met een andere PC (Windows 10) werkt alles normaal. Ik gebruik Windows 10 Pro N en ik heb al geprobeerd om de Media Update te downloaden in Windows 10 maar dat heeft geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Kan zijn dat je PC gewoon te weinig stroom levert via de USB poort... Wat je er aan kunt doen? Gebruik een usb-hub met externe voeding.

[ Voor 32% gewijzigd door MartijnRGS op 31-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
MartijnRGS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:18:
Kan zijn dat je PC gewoon te weinig stroom levert via de USB poort... Wat je er aan kunt doen? Gebruik een usb-hub met externe voeding.
Dat is het probleem niet, als ik de telefoon aan de usb-poort van mijn beeldscherm hang terwijl de computer uit staat laadt de telefoon op, maar als ik de computer uitschakel en de telefoon aan mijn beeldscherm hang laadt hij wel op. Het is dus echt een softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Ik ben na 2 maand gaan lopen met mijn nexus 5x en het scherm reageert nu niet meer. door het design van de camera barste het glas voor de camera. Ik kreeg van LG nu de boodschap dat mijn garantie is vervallen hierdoor. Ik sta er nu alleen voor, het scherm laten vervangen kost 129 euro. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
chielisdenaam schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:28:
als ik de telefoon aan de usb-poort van mijn beeldscherm hang terwijl de computer uit staat laadt de telefoon op, maar als ik de computer uitschakel en de telefoon aan mijn beeldscherm hang laadt hij wel op.
Eh, 8)7

En als je nu eens gewoon de oplader gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

jellevictoor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:47:
Ik ben na 2 maand gaan lopen met mijn nexus 5x en het scherm reageert nu niet meer. door het design van de camera barste het glas voor de camera. Ik kreeg van LG nu de boodschap dat mijn garantie is vervallen hierdoor. Ik sta er nu alleen voor, het scherm laten vervangen kost 129 euro. Iemand tips?
Als je een inboedelverzekering hebt kun je kijken of die daaronder valt. Als dat zo is kijk dan even wat het eigen risico is. Gezien het aantal claims hebben de verzekeraars dit namelijk aangepast. In het verleden ook een S5 laten fixen en toen was ik maar €45 kwijt. Tegenwoordig is het eigen risico al €100.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Ik was in de veronderstelling dat de 5x zeer goede contrastwaarden en dus een goed blacklevel had voor een LCD. Nu zag ik echter net een filmpje waarin de 5x naast een iPhone 6s wordt gehouden in een donkere ruimte en de 5x ziet er vrij crappy uit.

YouTube: Nexus 5X vs iPhone 6S Full Comparison!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Hadespuiter schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:18:
Ik was in de veronderstelling dat de 5x zeer goede contrastwaarden en dus een goed blacklevel had voor een LCD. Nu zag ik echter net een filmpje waarin de 5x naast een iPhone 6s wordt gehouden in een donkere ruimte en de 5x ziet er vrij crappy uit.

Tja... Ik gebruik met 5x dan ook dagelijks in een donkere ruimte met een 3x zo'n dure telefoon er naast 8)7 :?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Volgens Anandtech heeft de 5x zelfs betere zwartwaarden dan de 6s. Het scherm in de video lijkt me dan ook niet in orde. Is trouwens te zien aan de gigantische backlight bleed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

EverythingApplePro, klinkt al als een objectieve bron!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:09

Ik vind het scherm van de 5X echt mooier dan de 6S (ik kom sowieso van de Galaxy S6, dus dat scheelt ook weer). PPI van de 6S is echt laag, en kleuren van de 5X vind ik juist ook mooier dan op de 6S. En niet echt een objectieve bron dat filmpje.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gerjannn op 02-06-2016 11:14 . Reden: iets duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Schermen heb ik niet eens vergeleken. Het scherm van de 5X is gewoon mooi dus ik ben tevreden. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Dag allen, mijn dochtertje van 2 heeft mijn GSM van de keukentafel geduwd, het glasscherm is gebarsten. Gelukkig is dit gedekt en mag ik mijn scherm vervangen. Ik heb de GSM via Ibood gekocht. Zij zeggen: valt niet onder de garantie, nemen we niet in behandeling. Maar ik claim geen garantie, ik betaal dit via de verzekering en wil dan mijn resterende garantie (2 maanden geleden gekocht) veiligstellen. Graag jullie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
ago schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:12:
Dag allen, mijn dochtertje van 2 heeft mijn GSM van de keukentafel geduwd, het glasscherm is gebarsten. Gelukkig is dit gedekt en mag ik mijn scherm vervangen. Ik heb de GSM via Ibood gekocht. Zij zeggen: valt niet onder de garantie, nemen we niet in behandeling. Maar ik claim geen garantie, ik betaal dit via de verzekering en wil dan mijn resterende garantie (2 maanden geleden gekocht) veiligstellen. Graag jullie advies.
advies 1: niets meer bij ibood kopen
advies 2: ga naar een willekeurige winkel. Die kunnen hem gewoon aanmelden en laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ago schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:12:
iBood => goedkoop = duurkoop. Bestelde daar ooit wel eens wat maar ik hoor alleen maar slechte verhalen. Die dure boxen ook bevatten over het algemeen niet bruikbare spullen of defecte retouren...

Ik zou gewoon een goede telefoonwinkel in de buurt opzoeken en hem daar aanbieden voor schermreparatie. De offerte opsturen naar de verzekering voor akkoord. Of vraag aan de verzekering of ze een goede winkel weten in de buurt die ze aanraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 03-06-2016 12:18 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Eigenaardige bug(?) gevonden; als ik in chrome de lettergrootte van de tweakers.net homepage wil aanpassen dan gebeurd er niets. Andere browsers geprobeerd maar daar werkt 't ook niet.
Op een Galaxy S6 werkt het gewoon wel.
Werkt het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philivd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05-2022
als mijn nexus 5x een tijdje aan warmte blootgesteld wordt valt hij uit,is dat een ingebouwde veiligheid?Meestal heb ik het als hij in mijn broekzak zit of in de auto ligt(uit de zon) als ik hem uitzet kan ik na een tijdje weer normaal opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
philivd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:11:
als mijn nexus 5x een tijdje aan warmte blootgesteld wordt valt hij uit,is dat een ingebouwde veiligheid?Meestal heb ik het als hij in mijn broekzak zit of in de auto ligt(uit de zon) als ik hem uitzet kan ik na een tijdje weer normaal opstarten
Lijkt me niet normaal. In je zak wordt ie hooguit 37 graden, daar moet ie tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kweenie hoor, maar je lichaamstemperatuur is niet het enige wat de broekzak kan verwarmen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ouwe pijpkachel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Vandaag in een plastic zakje in een Spibelt meegehad tijdens de Slachtemarathon. Geen enkel probleem gehad met (de) warmte, althans de telefoon niet. Ik wel. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Gonadan schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:01:
Kweenie hoor, maar je lichaamstemperatuur is niet het enige wat de broekzak kan verwarmen. :P
Het toestel zelf, als je een benchmark gaat draaien en je stopt 'm in je zak. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zonnetje erop en dan zo'n hitsige lederen broek. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Ik las op Androidpolice een artikel over een scherm calibratie optie in de systeem-ui-tuner van Android N beta.
Nou heb ik net Android N geïnstalleerd maar de optie staat er niet bij. :-(

http://www.androidpolice....lable-in-system-ui-tuner/

[ Voor 12% gewijzigd door Hadespuiter op 05-06-2016 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
philivd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:11:
Ik heb het ook, het gaat mis wanneer het warm is, de telefoon heet wordt van zichzelf en z'n warmte niet goed kwijtkan.
Bijvoorbeeld in de auto wanneer hij in de houder zit in de volle zon, navigatie staat aan en aan de oplader en de telefoon zit in een (isolerend)hoesje.
Heb ditzelfde gedrag overigens ook bij andere telefoons gezien. Tijdelijk het hoesje verwijderen zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In zo'n scenario mag het je eigenlijk niet verbazen inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Hadespuiter schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:54:
Ik las op Androidpolice een artikel over een scherm calibratie optie in de systeem-ui-tuner van Android N beta.
Nou heb ik net Android N geïnstalleerd maar de optie staat er niet bij. :-(

http://www.androidpolice....lable-in-system-ui-tuner/
Heb je eerst de UI Tuner aangezet? Dat doe je door in de notificatie dropdown het tandwiel-icoon ingedrukt te houden tot 'ie gaat draaien. Daarna pas komt die optie tevoorschijn zoals beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
_gibeon_ schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Heb je eerst de UI Tuner aangezet? Dat doe je door in de notificatie dropdown het tandwiel-icoon ingedrukt te houden tot 'ie gaat draaien. Daarna pas komt die optie tevoorschijn zoals beschreven.
Ja de tuner staat aan. De kleur optie staat er niet in.
Bij jou of iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philivd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05-2022
ASW1 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Ik heb het ook, het gaat mis wanneer het warm is, de telefoon heet wordt van zichzelf en z'n warmte niet goed kwijtkan.
Bijvoorbeeld in de auto wanneer hij in de houder zit in de volle zon, navigatie staat aan en aan de oplader en de telefoon zit in een (isolerend)hoesje.
Heb ditzelfde gedrag overigens ook bij andere telefoons gezien. Tijdelijk het hoesje verwijderen zou een oplossing kunnen zijn.
Bedankt,mogelijk komt het door het hoesje,maar uitzetten en een tijdje weer aanzetten hielp ook. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
Misschien een domme vraag. Werkt mijn NLse Nexus 5X ook in de states? In het verleden was er vaak een probleem met verschil in europees en amerikaans netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:36:
Misschien een domme vraag. Werkt mijn NLse Nexus 5X ook in de states? In het verleden was er vaak een probleem met verschil in europees en amerikaans netwerk.
Dit had je prima zelf kunnen Googlen, maar: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mijn 4 weken oude Nexus 5x heeft vorige week de geest gegeven :(

Ik was een URL aan het intikken tot 'ie een volledige freeze had. Buzzer bleef draaien, telefoon reageerde niet meer. Na ~20 seconden spontane reboot. Daar is hij helaas niet meer uitgekomen, ik ben nog 2x tot het scherm geraakt waar ik de pincode moest intikken, maar tijdens het intikken ging het telkens weer mis (freeze, screen garbled, etc.).

Nu doet hij gewoon niets meer. Krijg hem niet meer aan, op geen enkele manier. Opladen, de Google troubleshooting volgen, aan de pc hangen, ... Niets werkt. Zelfde als hier.

Dan maar een RMA aangevraagd bij Coolblue... Ze vroegen om de Unlock Code ook terug te sturen, maar daar is dus geen sprake van. Er staan [onder andere] gevoelige bedrijfsgegevens op die telefoon, die geef ik niet vrij. Hopelijk doen ze daar niet moeilijk over.

Was mijn eerste LG telefoon, naast de bouwkwaliteit ben wel wat teleurgesteld in de algemene kwaliteit...

[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 06-06-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Hadespuiter schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Ja de tuner staat aan. De kleur optie staat er niet in.
Bij jou of iemand anders wel?
Helemaal niemand hier die Android N beta draait? Zitten we hier op tweakers of een breiclubje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Gerjannn schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Ik vind het scherm van de 5X echt mooier dan de 6S (ik kom sowieso van de Galaxy S6, dus dat scheelt ook weer). PPI van de 6S is echt laag, en kleuren van de 5X vind ik juist ook mooier dan op de 6S. En niet echt een objectieve bron dat filmpje.. :+
Ik kom van de Galaxy S5. Ik moet wel zeggen dat het echt afkikken is van het mooie amoledscherm. Na een paar dagen Nexus 5x ben ik nog steeds niet echt gewend aan LCD. Ik blijf het idee houden dat je in waterig tl-licht zit te kijken. Mijn volgende toestel gaat op zeker weer een amoled scherm hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
6.0.1 (MTC19V) is uit zie ik.
Morgen maar eens handmatig updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hadespuiter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:18:
Ik kom van de Galaxy S5. Ik moet wel zeggen dat het echt afkikken is van het mooie amoledscherm. Na een paar dagen Nexus 5x ben ik nog steeds niet echt gewend aan LCD. Ik blijf het idee houden dat je in waterig tl-licht zit te kijken. Mijn volgende toestel gaat op zeker weer een amoled scherm hebben.
Extreem verzadigde kleuren is dus de definitie van mooi? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Gonadan schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:36:
[...]

Extreem verzadigde kleuren is dus de definitie van mooi? :P
Uit de doos staan die dingen op standje tekenfilm. Je hebt andere standen die wel goede kleuren laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 07:20
Vraagje, wat zijn de ervaringen met de batterijduur, ik ben eigenlijk opzoek naar een opvolger van mijn N5, maar ik zit echt tegen de batterijduur te hikken.

De n5 moet namelijk zeker na een uur of 12 weer aan de oplader.
Eigenlijk zoek ik een telefoon van ~300 euro met een fatsoenlijke batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
hansvanochten schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:06:
Vraagje, wat zijn de ervaringen met de batterijduur, ik ben eigenlijk opzoek naar een opvolger van mijn N5, maar ik zit echt tegen de batterijduur te hikken.

De n5 moet namelijk zeker na een uur of 12 weer aan de oplader.
Eigenlijk zoek ik een telefoon van ~300 euro met een fatsoenlijke batterijduur.
Dan zou ik verder zoeken. Ben erg blij met de 5x, maar de accuduur is niet geweldig als je hem veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Accuduur is zo ontzettend subjectief, het hangt enorm van je hoeveelheid en type gebruik af. Ik kan er soms twee dagen mee doen, anderen halen de avond niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon naar de tweakers accuduurbenchmark kijken, daar heb je een objectieve vergelijking voor twee scenario's. Dat toont in ieder geval de onderlinge verhoudingen, heb je meer aan dan persoonlijke ervaringen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Hadespuiter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:12:
[...]

Helemaal niemand hier die Android N beta draait? Zitten we hier op tweakers of een breiclubje? :)
Nee bij mij zit het er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
neelle schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Nee bij mij zit het er ook niet bij.
Lijkt er op dan dat Google het verwijdert heeft in een latere built, jammer.
Night mode staat er ook niet meer in maar die is alsnog te activeren via het meldingenvenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 15:38
Ik heb deze vraag ook in het nexus 6p forum gesteld. Maar het geldt ook voor mijn nexus 5x. Dus als iemand het weet, hoor ik het graag.

Is er een manier om de standaard dialer app te veranderen naar exdialer ofzo? Als ik dit probeer blijft de Google Phone app de inkomende oproepen openen.

Ik heb al bij standaard apps exdialer gekozen, maar dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
remanus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:48:
Ik heb deze vraag ook in het nexus 6p forum gesteld. Maar het geldt ook voor mijn nexus 5x. Dus als iemand het weet, hoor ik het graag.

Is er een manier om de standaard dialer app te veranderen naar exdialer ofzo? Als ik dit probeer blijft de Google Phone app de inkomende oproepen openen.

Ik heb al bij standaard apps exdialer gekozen, maar dit werkt niet.
Geen idee of dit kan, ik heb zelf geen stock Android meer: kun je de standaard dialer niet uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 15:38
Je kan bij apps standaard app selecteren, maar dan gaat hij nog naar de google app bij inkomende gesprekken. En als ik de google app uitschakel, dan werkt het helemaal vreemd. Wel geluid maar niks op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
De telefoon heeft ook FM-verbinding toch?
Zo ja, welke radio app gebruiken jullie? Ik zoek er een die niet via je internetbundel gaat, maar dus de oldskool FM-app. Op mijn vorige telefoon, moto g, stond deze vooraf geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RonaldMeer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:47:
De telefoon heeft ook FM-verbinding toch?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:46:
[...]
Top ben benieuwd!

Prijs is uiteraard een issue, alleen vraag ik me of het het waard is om twee keer zoveel knaken neer te leggen voor de S7. Een iets snellere processor en meer werkgeheugen e.d. is het het waard? Ik ben altijd tevreden geweest over de N5. Ik stap graag over naar de 5X, alleen wil ik alles uitsluiten. :)
Nu een weekje de S7 op zak naast de 5X. Wat betreft bediening en (Samsung) apps is het flink wennen, maar ben dan ook al een tijdje clean Android gewend op de telefoon. (voor de 5X had ik een Nexus 4)
Voor de rest werkt de S7 prima en ziet hij er mooi uit. Formaat scheelt elkaar niet veel, de S7 oogt iets slanker door z'n afgeronde vormen. Tot nu toe geen hick ups gehad, maakt prima foto's, scherm is goed. En menu etc is aardig te tweaken, maar de Samsung saus blijft redelijk sterk aanwezig. Enige nadeel vind ik de vingerafdruk scanner, op de achterkant van de 5X vind ik fijner werken. Waarschijnlijk vooral door het grotere oppervlak herkent de 5X mijn vinger bijna altijd bij de eerste poging, bij de S7 heb ik over het algemeen 2 of 3 pogingen nodig.

Dus even afgezien van het verschil in specs zijn het beide prima telefoons. En zal je keuze vooral worden ingegeven door de voorkeur van software: clean Android dan wordt het de Nexus, als dat je niet heel veel uitmaakt dan geeft de S7 waarschijnlijk net wat meer 'premium' gevoel terug. (is de prijs ook naar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Enige nadeel vind ik de vingerafdruk scanner, op de achterkant van de 5X vind ik fijner werken
De vingerafdrukscanner van de 5x op zich is een feestje, wat mij betreft het sterkste punt van dit toestel. Voor het mooie zou er eigenlijk ook eentje aan de voorkant moeten zitten, dan is het af. Want aan de voorkant heeft ook zijn voordelen (je hoeft het toestel dan niet altijd op te pakken).
De scanner van de Samsung kun je trouwens vrijwel net zo goed maken door tijdens het instellen van een nieuwe vingerafdruk het toestel tussen iedere vinger registratie even neer te leggen, en weer op te pakken. De hoek waarop je dan registreert is dan net telkens even anders, net als in real life gaat gebeuren.
Het amoled scherm vind ik trouwens hét sterkste punt van Samsung, echt vele malen mooier dan dat spookachtige tl-licht van een lcd. :) Ik ben niet kapot van het scherm van de 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Deze zondag was ik op een feestje GSM van de lader gehaald om 10 u s'morgens.
Om 21u s'avonds was hij al plat en dat terwijl hij gans de dag op battery modus stond.

Ik begrijp het echt niet ik heb al Facebook, Snapchat en al die andere applicaties die batterij zuipen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

daflux schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:47:
Om 21u s'avonds was hij al plat en dat terwijl hij gans de dag op battery modus stond.

Ik begrijp het echt niet ik heb al Facebook, Snapchat en al die andere applicaties die batterij zuipen verwijderd.
Geen idee hoe dat komt. Heb hier Facebook er nog gewoon op staan en ik doe normaal gesproken 1 a 2 dagen met een acculading:

Accu

Het is zeker geen uptime wonder deze telefoon, maar nog geen 11 uur is wel erg weinig.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

daflux schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:47:

Ik had ook batterij problemen (zie een aantal posts hierboven). Dat was met een zwarte 32gb uitvoering. Serienummer begon met een 6 dacht ik. In de doos zat al zo'n verloopje van micro naar type C.

Toen heb ik die omgeruild voor een witte welke geen verloopje had maar welke nu wel goed werkt. (serienummer welke begint met een 5)

Klinkt misschien overdreven maar ik heb het idee dat er gewoon een slechte serie tussen zit. Misschien dat we hier zo een lijn kunnen ontdekken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Frostbite schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Ik had ook batterij problemen (zie een aantal posts hierboven). Dat was met een zwarte 32gb uitvoering. Serienummer begon met een 6 dacht ik. In de doos zat al zo'n verloopje van micro naar type C.

Toen heb ik die omgeruild voor een witte welke geen verloopje had maar welke nu wel goed werkt. (serienummer welke begint met een 5)

Klinkt misschien overdreven maar ik heb het idee dat er gewoon een slechte serie tussen zit. Misschien dat we hier zo een lijn kunnen ontdekken.
Die van mij is zonder verloop stekker en serienummer begint met een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Zit te denken aan de 16gb versie aangezien die bij coolblue met een Ben abonnement voor slechts €137 te bestellen is.

Iemand enige indicatie hoeveel opslagruimte men verbruikt na een tijdje? Ik heb nu ongeveer 2gb aan muziek op m'n sd kaart en voor de rest zullen er nog wat foto's en apps (geen games) bijkomen. Dan moet 16gb toch wel genoeg zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Amelandbor schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:28:
Zit te denken aan de 16gb versie aangezien die bij coolblue met een Ben abonnement voor slechts €137 te bestellen is.

Iemand enige indicatie hoeveel opslagruimte men verbruikt na een tijdje? Ik heb nu ongeveer 2gb aan muziek op m'n sd kaart en voor de rest zullen er nog wat foto's en apps (geen games) bijkomen. Dan moet 16gb toch wel genoeg zijn lijkt me.
Van de 16Gbyte krijg je er 10,67 tot je beschikking. De rest wordt door "het systeem" gebruikt. Ik zelf heb hier gemiddeld zo'n 4Gbyte van in gebruik met een paar apps en wat foto's. Muziek heb ik er niet op staan. Mijn foto's zet ik regelmatig op de PC en wis ze dan op het toestel.
Bij dergelijk gebruik is het voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Thanks, het lijkt mij inderdaad dat het dan wel moet lukken qua storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32
Amelandbor schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:23:
Thanks, het lijkt mij inderdaad dat het dan wel moet lukken qua storage.
Met whatsapp, foto's/video's en apps (geen grote games wel navigatie) heb ik nu nog maar 1GB vrij, dus ik zou zeker voor 32GB gaan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Laguna schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Met whatsapp, foto's/video's en apps (geen grote games wel navigatie) heb ik nu nog maar 1GB vrij, dus ik zou zeker voor 32GB gaan.
Heb gisteren al de 16gb versie besteld, kon niet wachten voor die prijs :P
Gebruik verder geen navigatie en maak zelf ook weinig foto's, dus ik denk dat ik het wel moet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Ik denk dat het helemaal ligt aan het gebruik. Ik heb met 32GB (netto ~ 25GB) nog 6 over maar ik heb ook veel foto's op mijn toestel staan. Ik kan er ook voor kiezen om alle foto's die al geupload zijn naar m'n NAS direct te laten verwijderen of niet alle foto's van mijn vorige toestel en het toestel daarvoor offline bij me te hebben. Met Nexus 5 kwam ik met 16GB prima uit in ieder geval, toen ging er gewoon wat meer naar m'n NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
J0YR1D3R schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat het helemaal ligt aan het gebruik. Ik heb met 32GB (netto ~ 25GB) nog 6 over maar ik heb ook veel foto's op mijn toestel staan. Ik kan er ook voor kiezen om alle foto's die al geupload zijn naar m'n NAS direct te laten verwijderen of niet alle foto's van mijn vorige toestel en het toestel daarvoor offline bij me te hebben. Met Nexus 5 kwam ik met 16GB prima uit in ieder geval, toen ging er gewoon wat meer naar m'n NAS.
Welk programma gebruik jij voor alles naar je NAS op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
daflux schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:00:
[...]

Welk programma gebruik jij voor alles naar je NAS op te slaan?
Zodra ik op een WiFi netwerk zit gaan mijn foto's via DSPhoto naar m'n NAS toe. Andere folders sync ik (nog) niet, daar moet ik wel nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

oNo

Voor synchronisatie met de NAS gebruik ik FolderSync.
Google Play: FolderSync
Vele opties om te syncen. Er is een gratis versie. Aangezien ik het een erg goede app vind heb ik het gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is mij opgevallen dat bij het versturen van een afbeelding via MMS het resizen naar een behapbaar formaat nogal wisselend gaat. In ieder geval heb ik het nog niet zover kunnen krijgen dat het echt goed werkt.

Omdat ik eerder geen MMS met bijlage kon versturen heb ik contact gehad met vodafone, na intensief spelen met APN's kwamen we erachter dat het resizen niet werkt (op de N4 wel gewoon). Aangezien Vodafone een maximum van 300 kB hanteert lukt het dan niet om gewoon foto's te delen.

De Messenger app resized gewoon niet, Hangouts te weinig, het lijkt nergens op. Doe ik het gewoon zelf vooraf op de afbeelding dan kan ik hem lachend verzenden. Heeft iemand hier eerder van gehoord of een mogelijke oplossing?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gonadan schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:32:
Het is mij opgevallen dat bij het versturen van een afbeelding via MMS het resizen naar een behapbaar formaat nogal wisselend gaat. In ieder geval heb ik het nog niet zover kunnen krijgen dat het echt goed werkt.

Omdat ik eerder geen MMS met bijlage kon versturen heb ik contact gehad met vodafone, na intensief spelen met APN's kwamen we erachter dat het resizen niet werkt (op de N4 wel gewoon). Aangezien Vodafone een maximum van 300 kB hanteert lukt het dan niet om gewoon foto's te delen.

De Messenger app resized gewoon niet, Hangouts te weinig, het lijkt nergens op. Doe ik het gewoon zelf vooraf op de afbeelding dan kan ik hem lachend verzenden. Heeft iemand hier eerder van gehoord of een mogelijke oplossing?
Nee sinds WhatsApp gebruik ik SMS en zeker MMS vrijwel nooit. Enige SMSjes die ik ontvang zijn van Burgernet, Rabobank en Digid.

Ben toch benieuwd waarom je nog MMS gaat versturen terwijl Appen handiger is (en sneller). Of heeft die andere persoon nog een antiek toestel?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lijkt me een weinig zinvolle discussie en weinig toevoegen aan de ervaringen van de Nexus 5X. Plus het lost mij probleem niet op. :+

Om toch je nieuwsgierigheid te bevredigen: niet iedereen doet mee aan dergelijke social media platforms of berichtprotocollen. Dat moeten anderen lekker zelf weten maar dan moet ik dus wel aan de MMS. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 09-06-2016 13:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
Misschien via E-mail Gonadan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja of per post, eerst uitprinten dan langs brengen, mogelijkheden zat. Maar ik wil gewoon MMS kunnen versturen, standaardfunctionaliteit van Android. Ik heb niets aan alternatieven, ik zoek een oplossing van het probleem wat ik heb. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
Reactie had ik al wel verwacht, maar dit lijkt me een lastig op te lossen probleem vandaar;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, daar ben ik bang voor, maar dan nog kom ik er niet verder mee. De ontvangers zijn mensen die wel een smartphone hebben maar daar niet altijd op bereikbaar willen zijn, ofwel geen e-mail en whatsapp en dergelijke laagdrempelige tijdverstoorders. Als ik die dan even een fotootje wil sturen moet dat wel via MMS.

Dat is dan ook nooit een probleem geweest, maar het lijkt erop dat het functionaliteit van de SMS-app is en niet zozeer van Android zelf. Zojuist heb ik GoSMS gedownload (tering wat een reclamebom :r ) en die heeft het standaard in de instellingen zitten, dus dan resized hij wel. Blijkbaar heeft Google het gewoon niet meer in zijn nieuwe SMS-app gebouwd want de vorige deed het nog wel braaf.

Dan baal je ook meteen weer dat je graag de stock apps gebruikt, want een bug of feature request daarvoor in dienen kan je natuurlijk wel vergeten. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waar ik steeds tegenaan loop zijn de haperingen bij het afspelen van muziek. Om de paar minuten verslikt de muziekspeler zich en hikt de audiofile eventjes.

Ik heb dit voornamelijk bij PowerAmp en bij BlackPlayer EX. Ik heb in de settings van PowerAmp de buffers al aangepast en dergelijke maar niets lijkt te helpen. Ook heb ik de nieuwe Beta of Alpha release geprobeerd, maar dit scheelt ook niets.

Bij de Play Music app heb ik er echter geen last van. Maar dat vind ik echt een drama qua interface.

De bestanden zijn reguliere MP3's en Apple AAC files.

Hoe ervaren jullie dit? Herkenbaar of totaal niet?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoN909
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 17:39
Vraagje, iemand hier ook problemen met de vingerafdruk scanner? Sinds gisteren werkt hij niet meer en de Nexus imprint optie is verdwenen.

Heb op het net wat gelezen dat dit door de maart opdate kan komen maar ik was benieuwd of er meer mensen last van hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
AeoN909 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:51:
Vraagje, iemand hier ook problemen met de vingerafdruk scanner? Sinds gisteren werkt hij niet meer en de Nexus imprint optie is verdwenen.

Heb op het net wat gelezen dat dit door de maart opdate kan komen maar ik was benieuwd of er meer mensen last van hadden?
Bij mij hetzelfde. Heb hem toen opnieuw opgestart en sindsdien niet meer het probleem ervaren (4 dagen ofzo).
Softwarebeleid bij google wordt wel steeds slechter overigens. Dit was voor mij de primaire reden om voor nexus devices te gaan, maar het lijkt elk jaar slechter te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoN909
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 17:39
Had ik al geprobeerd maar helaas. Safe mode werkt niet, cach wipen werkt niet binnenkort de Factory reset proberen anders moet hij naar terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
Hadespuiter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:12:
[...]

:) Yes hier ook wel benieuwd naar de ervaringen.

(ondertussen wel al enige ervaringen gelezen in dit topic...)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 10-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:10
dafmay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:30:
[...]

:) Yes hier ook wel benieuwd naar de ervaringen.

(ondertussen wel al enige ervaringen gelezen in dit topic...)
Ik had wat ervaringen gelezen, en de conclusie was dat het nog niet geschikt was om dagelijks te gebruiken, daarom heb ik de download maar afgebroken, en ben ik weer uit het beta programma gestapt.

Wel gaat het heel makkelij, even aanmelden, en ik kreeg vrijwel onmiddellijk de OTA, en bij afmelden werd ook onmiddellijk de download weer afgebroken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb alledrie de N versies al gedraaid, maar geen van drieën waren mijns inziens goed genoeg voor dagelijks gebruik. Het voelde met name minder snel/vloeiend aan dan M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
Ok duidelijk, met dank voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:58:
Tja, daar ben ik bang voor, maar dan nog kom ik er niet verder mee. De ontvangers zijn mensen die wel een smartphone hebben maar daar niet altijd op bereikbaar willen zijn, ofwel geen e-mail en whatsapp en dergelijke laagdrempelige tijdverstoorders. Als ik die dan even een fotootje wil sturen moet dat wel via MMS.

Dat is dan ook nooit een probleem geweest, maar het lijkt erop dat het functionaliteit van de SMS-app is en niet zozeer van Android zelf. Zojuist heb ik GoSMS gedownload (tering wat een reclamebom :r ) en die heeft het standaard in de instellingen zitten, dus dan resized hij wel. Blijkbaar heeft Google het gewoon niet meer in zijn nieuwe SMS-app gebouwd want de vorige deed het nog wel braaf.

Dan baal je ook meteen weer dat je graag de stock apps gebruikt, want een bug of feature request daarvoor in dienen kan je natuurlijk wel vergeten. :+
Om mijzelf maar even te citeren. Als mijn vriendin het maar 5X hetzelfde probeert werkt het wel gewoon. Blijkbaar weigert alleen die van mij om de MMS te verkleinen. _O-

Nu ik echter de alternatieve apps heb gezien twijfel ik of ik het probleem nog wel opgelost wil zien. De officiële app verkleinde de foto namelijk naar zo'n 67 kB, terwijl 300 kB het maximum is. Andere apps schalen naar een veel groter formaat, dat vind ik dan wel prettig moet ik zeggen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires