13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
De verkopers van mijn Segway claimden dat een tweede accu zo duur was dat je dan beter de E125S kon kopen 🤷🏻♂️.Brutal1ty schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:25:
[...]
Ik vraag me bij deze monstertjes vooral af of die optie tot een tweede accu bij de E110S waar ik her en der over lees en hoor ook echt kan en ooit nog uitkomt... Er is nog best wel wat tegenstrijdige informatie te vinden online over scooters (je vindt gerust websites die claimen dat de Fiddle 2 uit 2020 en 2021 een injectiemotor heeft... wat niet zo is) en al helemaal over elektrische scooters
Maarrrr in de accubak zit een schot die met plastic popnagels is bevestigd. Het lijkt er op dat als je die verwijderd dat er dan ruimte is voor een tweede accu.
:strip_exif()/f/image/ShVbiUG4un4GWgMLe8EE2Dc0.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de foto rechts. Zelf nooit de moeite genomen om te kijken.
Segway E110SE Bromscooter
De ambacht van “oud-Hollands scootah tjoenen” bestaat amper nog. Nu moet je een andere CDI plaatsen om de benzine scooter sneller te laten rijden.Engie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:05:
[...]
Nadat de prop uit de uitlaat is of de vario eruit is gehaald
Hangt van de scooter af hoor. Mijn vorige kon ik gewoon de prop eruit halen en dan ging ie wel! Was wellicht niet de meest nieuwe, maargoed. Tegenwoordig is het ambacht te beoefenen op de compjoeter!EBreu schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:02:
[...]
De ambacht van “oud-Hollands scootah tjoenen” bestaat amper nog. Nu moet je een andere CDI plaatsen om de benzine scooter sneller te laten rijden.
Ik heb daar zelf geen last van voor zover ik door heb, ik zal er morgen extra op letten! Ik heb wel dat het lijkt alsof er een klein slag in mijn wiel zit als ik rij, volgens mij zit mn band er niet 100% symetrisch op. Maar dat is ook prima te negerenm0nk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:56:
Vraagje aan de E-Go S5 bezitters. Schudt bij jullie ook het stuur een beetje bij iets hogere snelheden? Had het met mijn Sym ook een beetje. In het Engels noemen ze het head shake of steer wobble. Merk het vooral op vlakke stukken asfalt.
Bij het oriënteren op een Segway heb ik ook wat video's bekeken van andere type Segway/Ninebot scooters. Daar zag ik modellen met hetzelfde uiterlijk als die in Nederland maar die gaan dan wel sneller met een bereik van 100Km+/- Vanuit daar dacht ik ook dat de ruimte in de trayplankje bij de scooters hetzelfde zou moeten zijn. De accu in de e100s en launch editon zijn groter van formaat dat de 2 die er in de e125S zitten, daarom kun je niet 2 van hetzelfde formaat van de e100s erin kwijt maar wellicht wel 2 van het formaat die in de e125s zitten. De accu's uit deze video zou wellicht ook kunnen maar die komen wellicht later beschikbaar. YouTube: Why Segway Ninebot E200P is the best electric moped you can buy! // ...EBreu schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:59:
[...]
De verkopers van mijn Segway claimden dat een tweede accu zo duur was dat je dan beter de E125S kon kopen 🤷🏻♂️.
Maarrrr in de accubak zit een schot die met plastic popnagels is bevestigd. Het lijkt er op dat als je die verwijderd dat er dan ruimte is voor een tweede accu.
[Afbeelding]
Op de foto rechts. Zelf nooit de moeite genomen om te kijken.
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Ja ik heb dat ookm0nk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:56:
Vraagje aan de E-Go S5 bezitters. Schud bij jullie ook het stuur een beetje bij iets hogere snelheden? Had het met mijn Sym ook een beetje. In het Engels noemen ze het head shake of steer wobble. Merk het vooral op vlakke stukken asfalt.
Nee helaas, hij rijdt nu 47km/h (= 43 op GPS). Alleen tijdens het optrekken vanaf 0 schiet hij door tot 54km/h en zakt dan rustig terug!EBreu schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:38:
@Engie Rijdt jouw elektrische scooter wel 54 km/h ?
Uiteindelijk goed maar wel met wat hobbels. De winkel heeft natuurlijk nog weinig ervaring met dit merk dus segway zelf is er meerdere keren bij betrokken geweest. Na veel troubleshooten is het scherm vervangen en een stekker, maar nadat t even goed leek keerde t defect weer terug: niet uit mode 1 en max 5kmh voor paar seconden en dan terug naar 0. Sterker nog, als ie t dan ineens wél deed, reed ie ineens boven de 50kmh!! (Blauw kenteken) Uiteindelijk is volgens mij de centrale computer vervangen en doet ie t weer prima. (En gewoon weer 25 a 27 max)JanR1965 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Ik was even benieuwd hoe dit is afgelopen?
Groet,
Jan
[ Voor 14% gewijzigd door Joch_um_all op 12-10-2021 15:32 ]
Ook boven een bepaalde snelheid? Als ik rustig rij heb ik er geen last van. Pas vanaf ongeveer de 40 op de teller begint het iets erger te worden. Als ik over glad asfalt rij lijkt het net alsof ik over geribbeld asfalt rij. Ik heb er inmiddels ook een windscherm op gezet, daardoor lijkt het misschien nog wel iets erger dan het daadwerkelijk is. Daarvoor viel het me niet echt op nl.
Vanmiddag overigens op het asfalt gelegen in DH. Was een Check scooter aan het inhalen die ineens linksaf wilde slaan, zonder knipper en zonder te kijken. Reedt vol de zijkant in en lag vervolgens op de grond. Hele lichte kap schade en mijn rechter rem hendel is verbogen. Bij de volgende beurt maar even een nieuwe laten plaatsen..
[ Voor 24% gewijzigd door m0nk op 12-10-2021 15:47 ]
Ohh dat bedoel je! Dat heb ik ookm0nk schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:46:
[...]
Ook boven een bepaalde snelheid? Als ik rustig rij heb ik er geen last van. Pas vanaf ongeveer de 40 op de teller begint het iets erger te worden. Als ik over glad asfalt rij lijkt het net alsof ik over geribbeld asfalt rij. Ik heb er inmiddels ook een windscherm op gezet, daardoor lijkt het misschien nog wel iets erger dan het daadwerkelijk is. Daarvoor viel het me niet echt op nl.
Vanmiddag overigens op het asfalt gelegen in DH. Was een Check scooter aan het inhalen die ineens linksaf wilde slaan, zonder knipper en zonder te kijken. Reedt vol de zijkant in en lag vervolgens op de grond. Hele lichte kap schade en mijn rechter rem hendel is verbogen. Bij de volgende beurt maar even een nieuwe laten plaatsen..
Hier een jaar geleden ook wat over gevraagd. Bij mij lijkt het erop dat het achterwiel een slag heeft of de band niet helemaal recht ligt. Destijds tijdens een kleine beurt aangekaart bij de dealer, die heeft de wielen geroteerd en toen leek het een tijdje minder.
Als je hem op de bok zet en dan het gas opengooit (wel achterwiel van de vloer natuurlijk) dan begint ie ook te trillen!
Betreft t ongeluk, ik had 2 weken terug bijna hetzelfde met een fietser. Niet kijken, geen hand of iets. Gewoon gaan, echt randdebielen!
Ah soms wel irritant, vooral als je erop let dan..Engie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Ohh dat bedoel je! Dat heb ik ook![]()
Hier een jaar geleden ook wat over gevraagd. Bij mij lijkt het erop dat het achterwiel een slag heeft of de band niet helemaal recht ligt. Destijds tijdens een kleine beurt aangekaart bij de dealer, die heeft de wielen geroteerd en toen leek het een tijdje minder.
Als je hem op de bok zet en dan het gas opengooit (wel achterwiel van de vloer natuurlijk) dan begint ie ook te trillen!
Betreft t ongeluk, ik had 2 weken terug bijna hetzelfde met een fietser. Niet kijken, geen hand of iets. Gewoon gaan, echt randdebielen!
Vanochtend weer even een stukje gereden. Merkte ineens op dat mijn stuur niet helemaal 100% recht meer stond. En als ik mijn stuur los laat en uit rol dan trekt de scooter vrij direct naar links. Itt mijn Sym die gewoon netjes rechtdoor blijft rollen. Vertrouw het niet helemaal dus net maar een afspraak gemaakt om alles na te laten kijken en eventueel te laten repareren.. Kunnen ze gelijk even checken of die wobble te verhelpen/verminderen is.
[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 13-10-2021 12:19 ]
Dat is waarschijnlijk een kromme voorvork. Neem aan dat je de gegevens van de Check meneer wel gewoon hebt? Lijkt me verzekeringswerk!m0nk schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:19:
[...]
Ah soms wel irritant, vooral als je erop let dan..
Vanochtend weer even een stukje gereden. Merkte ineens op dat mijn stuur niet helemaal 100% recht meer stond. En als ik mijn stuur los laat en uit rol dan trekt de scooter vrij direct naar links. Itt mijn Sym die gewoon netjes rechtdoor blijft rollen. Vertrouw het niet helemaal dus net maar een afspraak gemaakt om alles na te laten kijken en eventueel te laten repareren.. Kunnen ze gelijk even checken of die wobble te verhelpen/verminderen is.
Even langs de lokale scooter zaak geweest. Dat naar links sturen kan zijn omdat er 1 batterij in de buddy zit en er dus een onbalans is. Stuur stond iets scheef maar kon vrij eenvoudig weer recht gezet worden.Engie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:40:
[...]
Dat is waarschijnlijk een kromme voorvork. Neem aan dat je de gegevens van de Check meneer wel gewoon hebt? Lijkt me verzekeringswerk!
Dat andere geval, alsof je over ribbels rijdt op glad asfalt. Ik had dat voor de valpartij al. Als ik de scooter op de standaard zet (met het achterwiel omhoog) en gas geef zie ik dat de achterband niet helemaal lekker loopt, alsof er een kleine slag in zit zeg maar. Ik denk dat daar die wobble vandaan komt. Heb jij dit ook?
Merkwaardig, als ik mijn stuur loslaat dan blijft hij prima rechtdoor gaan, mits ik goed balanceer. Het gewicht is wat anders verdeeld dan mijn oude kymco (waar ik dit heel gemakkelijk kon doen), maar hij trekt niet meteen naar links. Afijn, als je er tijdens het rijden geen last van hebt is het volgens mij ook niet heel ergm0nk schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:46:
[...]
Even langs de lokale scooter zaak geweest. Dat naar links sturen kan zijn omdat er 1 batterij in de buddy zit en er dus een onbalans is. Stuur stond iets scheef maar kon vrij eenvoudig weer recht gezet worden.
Dat andere geval, alsof je over ribbels rijdt op glad asfalt. Ik had dat voor de valpartij al. Als ik de scooter op de standaard zet (met het achterwiel omhoog) en gas geef zie ik dat de achterband niet helemaal lekker loopt, alsof er een kleine slag in zit zeg maar. Ik denk dat daar die wobble vandaan komt. Heb jij dit ook?
De slag in het wiel heb ik inderdaad ook. Tijdje terug ook een filmpje van gepost hier. (YouTube: S5 slag in wiel + schokken).
Ik vermoed zelf dat het in de band zit, want het lijkt er wel op dat het frame van het wiel zelf wél recht is. Zat een tijdje te spelen om er nieuwe bandjes op te zetten maar dat is er nog niet van gekomen.
Heb jij hetzelfde als op de video?
Yep precies hetzelfde.Engie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:11:
[...]
Merkwaardig, als ik mijn stuur loslaat dan blijft hij prima rechtdoor gaan, mits ik goed balanceer. Het gewicht is wat anders verdeeld dan mijn oude kymco (waar ik dit heel gemakkelijk kon doen), maar hij trekt niet meteen naar links. Afijn, als je er tijdens het rijden geen last van hebt is het volgens mij ook niet heel erg![]()
De slag in het wiel heb ik inderdaad ook. Tijdje terug ook een filmpje van gepost hier. (YouTube: S5 slag in wiel + schokken).
Ik vermoed zelf dat het in de band zit, want het lijkt er wel op dat het frame van het wiel zelf wél recht is. Zat een tijdje te spelen om er nieuwe bandjes op te zetten maar dat is er nog niet van gekomen.
Heb jij hetzelfde als op de video?
|2600k|Asus 290|
Ik zou dan eerder daarvoor bedoelde bandenvet halen.
Voor mij is het fijn om een elektrische brommer te kopen, omdat dat wat meer naar een fiets neigt en dat voor mij wat fijner is. Mijn vriend wil een scooter kopen.
Ik zit zelf over de AGM Goccia, Niu UQI GT Pro of Segway B110S te denken. Ik zat eigenlijk te neigen naar de Segway B110S omdat de accu daarvan beter is dan die van de AGM Goccia en meer gadgets heeft zoals bijvoorbeeld de GPS. Maar ik las laatst ergens op Instagram dat iemand de Segway B110S helemaal niet goed vond qua prijs kwaliteitverhouding van specificaties en dat de AGM Goccia een betere koop zou zijn. Wat vinden jullie?
En mijn vriend is helemaal weg van de Segway E125S en wil die uiteindelijk als snor scooter kopen als de software is uitgebracht. Wat zijn jullie ervaringen met de Segway E125S? En wat zijn jullie ervaringen met de Nipponia E-Legance? Dat vindt hij ook een kans hebber.
Bedankt! Rob (en Rick).
Mochten jullie voor zowel mij (de elektrische brommer/moped) of voor mijn vriend (de elektrische scooter met 3000watt motor en grote range en hoge prijs segment) een andere aanbeveling hebben dan horen wij het ook graag natuurlijk!
[ Voor 10% gewijzigd door iCupboard op 17-10-2021 23:56 ]
Is wel gelukt uiteindelijk
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ERQwoSvGemnhgNLuF0GIkVDk.jpg?f=user_large)
Maar ik moest wel zodanig veel kracht zetten (te veel waarschijnlijk

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GKKYSMKTL6imAJQbF4CHhT5Q.jpg?f=user_large)
Denk dat de staaldraad die erin zit te ver is omgebogen.
Op zich niet erg want dit is een oude band maar voor de oefening wil ik 'm er weer op terugzeggen en kijken of ik de boel weer opgepompt krijg.
Hoop alleen niet dat dat nu niet meer gaat doordat die rand zo verbogen is en hij niet meer luchtdicht aansluit.
1 Ga eens proefrjden, waar zit je lekker op (zeker als je langer bent)iCupboard schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:54:
Goedenavond, allemaal! Ik heb even een vraagje.Ik en mijn vriend zitten er over na te denken om een elektrische scooter en brommer te kopen.
Voor mij is het fijn om een elektrische brommer te kopen, omdat dat wat meer naar een fiets neigt en dat voor mij wat fijner is. Mijn vriend wil een scooter kopen.
Ik zit zelf over de AGM Goccia, Niu UQI GT Pro of Segway B110S te denken. Ik zat eigenlijk te neigen naar de Segway B110S omdat de accu daarvan beter is dan die van de AGM Goccia en meer gadgets heeft zoals bijvoorbeeld de GPS. Maar ik las laatst ergens op Instagram dat iemand de Segway B110S helemaal niet goed vond qua prijs kwaliteitverhouding van specificaties en dat de AGM Goccia een betere koop zou zijn. Wat vinden jullie?
En mijn vriend is helemaal weg van de Segway E125S en wil die uiteindelijk als snor scooter kopen als de software is uitgebracht. Wat zijn jullie ervaringen met de Segway E125S? En wat zijn jullie ervaringen met de Nipponia E-Legance? Dat vindt hij ook een kans hebber.
Bedankt! Rob (en Rick).
Mochten jullie voor zowel mij (de elektrische brommer/moped) of voor mijn vriend (de elektrische scooter met 3000watt motor en grote range en hoge prijs segment) een andere aanbeveling hebben dan horen wij het ook graag natuurlijk!
2 Welke afstand ga je er mee rijden?
3 Wat is je budget mag het ook tweede hands zijn
Zelf de E125, 45km versie, gekozen, blij met range (rij zelf ~45 km per dag en heeft range van ~65 km). Ruime buddyseat, cruise control. Oook naar de Nipponia gekeken maar was design minder mooi. Ook naar S5 gekeken maar reed voor mij minder lekker dan E125. Nadeel van 125 is zeer lawaaige oplader, prijs en grote draaicirkel (maar wellicht is dat bij andere scooters ook).
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
De lader is een gehoorbeschadiger imho. Zelf heb ik er nu een 3d geprinte 'sleeve (lees, orkaandemper)' omheen zitten aan beide eindes die het geluid goed terugdringt, dan is die 'oke' te doen.lost95 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Zelf de E125, 45km versie, gekozen, blij met range (rij zelf ~45 km per dag en heeft range van ~65 km). Ruime buddyseat, cruise control. Oook naar de Nipponia gekeken maar was design minder mooi. Ook naar S5 gekeken maar reed voor mij minder lekker dan E125. Nadeel van 125 is zeer lawaaige oplader, prijs en grote draaicirkel (maar wellicht is dat bij andere scooters ook).
Vind het nog wel een relatief 'oversight' van Segway dat ze niet een iets grotere ventilator erin hadden kunnen stoppen (desnoods horizontaal met een heatsink zoals GPU's)
[overigens nieuwe (gestandardiseerde) data verzameld. Update op mijn voorgaande post komt in de nabije toekomst]
[ Voor 6% gewijzigd door KamriAvine op 18-10-2021 12:52 ]
A3 E-tron | Segway E100SE+
Ik heb de AGM Goccia geprobeerd en die zat verrassend goed. Ik ga binnenkort ook de Segway B110S proberen maar zoals ik zei had iemand op Instagram aangegeven dat hij de B110S minder zou vinden dan de AGM Goccia omdat de accu en de motor niet goed zou zijn. Zijn redenen waren: 48V 30Ah is niet goed (volgens mij is dit gewoon goed, vooral als je kijkt naar hoe licht de brommer is) en de motor zou niet sterk genoeg zijn, namelijk 850watt. De accu van de Goccia is 48V 28Ah en de motor 1000watt. Maar ik zou zelf iets hebben, voor zo'n lichte scooter lijkt me dat gewoon goed. Maar omdat iemand zo'n sterke mening heeft was ik benieuwd wat hier het consensus was van de AGM Goccia VS de Segway B110S. Ik heb maar tot hier ervaring en verstand van elektrische brommers.
Al gekeken naar een Super-Soco? De CUX ? Die heb je voor 2999€iCupboard schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:07:
Bedankt voor de reactie! Ik ga binnenkort zeker proefrijden. Maar qua budget heb ik een budget van rond de 2500 euro en kan ik eventueel verhogen naar de 3000, mocht daar een veel betere tussen zitten in het segment. Liever niet tweedehands vanwege de accu, maar wellicht wel. Ligt een beetje aan hoe ver er mee is gereden.
Ik heb de AGM Goccia geprobeerd en die zat verrassend goed. Ik ga binnenkort ook de Segway B110S proberen maar zoals ik zei had iemand op Instagram aangegeven dat hij de B110S minder zou vinden dan de AGM Goccia omdat de accu en de motor niet goed zou zijn. Zijn redenen waren: 48V 30Ah is niet goed (volgens mij is dit gewoon goed, vooral als je kijkt naar hoe licht de brommer is) en de motor zou niet sterk genoeg zijn, namelijk 850watt. De accu van de Goccia is 48V 28Ah en de motor 1000watt. Maar ik zou zelf iets hebben, voor zo'n lichte scooter lijkt me dat gewoon goed. Maar omdat iemand zo'n sterke mening heeft was ik benieuwd wat hier het consensus was van de AGM Goccia VS de Segway B110S. Ik heb maar tot hier ervaring en verstand van elektrische brommers.
https://scooterxpress.nl/test-super-soco-cux/
Ik heb zelf een supersoco TSX gekocht 140Nm op het achterwiel.
Krijg hem week 46 geleverd.
Ik had de CUX niet gekozen vanwege het gebrek aan bagageruimte . En de prijs.frankym schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:57:
[...]
Al gekeken naar een Super-Soco? De CUX ? Die heb je voor 2999€
https://scooterxpress.nl/test-super-soco-cux/
Zou die trommelrem veel onder doen voor een schijfrem als je voor wel een schijfrem hebt?
En ik neem aan dat je eigenlijk altijd met voor en achter tegelijk moet remmen? Hoe doen jullie dat?
[ Voor 3% gewijzigd door iCupboard op 18-10-2021 22:53 ]
De actieradius van de Goccia is wel laag. Optimaal 45 km met de zware 28kwh accu bij de brommer versie.iCupboard schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:52:
Wat wordt hier overigens gevonden van de AGM Goccia? Ziet er leuk uit en zit, zelfs met mijn lengte, verbazend goed. Ook de wegligging is heerlijk. Redelijke accu, goede grote 14 inch wielen... Het enige nadeel is de trommel rem op het achterwiel. Op het voorwiel zit wel een schijf rem. Dus al met al klinkt hij heel goed.
Zou die trommelrem veel onder doen voor een schijfrem als je voor wel een schijfrem hebt?
En ik neem aan dat je eigenlijk altijd met voor en achter tegelijk moet remmen? Hoe doen jullie dat?
Qua remmen, ik heb de energie terugwinning op de hoogste staan dus ik gebruik de remmen licht. Maar dan als hard moet remmen, voor iets meer gedoseerd dan achter.
Ik heb ook de standaard TS een paar maanden gereden en toen toch maar gaan sleutelen. Ik kan je vertellen: een ander beestjefrankym schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Bedankt! Jij hebt dus een Goccia? Wat vindt je er zelf van? Ook qua rijden en zo? En hoe verander je de energie terugwinning stand? Merk je daar ook iets van qua range? Bedankt!EBreu schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:09:
[...]
De actieradius van de Goccia is wel laag. Optimaal 45 km met de zware 28kwh accu bij de brommer versie.
Qua remmen, ik heb de energie terugwinning op de hoogste staan dus ik gebruik de remmen licht. Maar dan als hard moet remmen, voor iets meer gedoseerd dan achter.
Ik ga het zelf als snor scooter gebruiken met 34KM per uur max. Ik las dat er dan 60 - 80 KM range op zat? Is dat een beetje nauwkeurig?
Nee ik las de specificaties op hun website. Ik heb zelf een Segway E110 SE.iCupboard schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:55:
[...]
Bedankt! Jij hebt dus een Goccia? Wat vindt je er zelf van? Ook qua rijden en zo? En hoe verander je de energie terugwinning stand? Merk je daar ook iets van qua range? Bedankt!
Ik ga het zelf als snor scooter gebruiken met 34KM per uur max. Ik las dat er dan 60 - 80 KM range op zat? Is dat een beetje nauwkeurig?
Zoizo is het bij mij meer ruimte-> meer zooi in de buddy 😜
@Card Nox ik zou officeel voor de TS gaan, alleen heb ik even gekeken naar voors en tegens, ben toch maar voor de TSX gegaan.
Geloof graag dat je doormiddel van een beetje sleutelen er flink wat prestatie uit kan halen met 120Nm.
Wel tevreden met je supersoco?
Het verschil tussen 120 en 140 zul je niet zo merken. Ik ben meer dan happy met de looks en het rij gevoel maar niet meer zo over de prestaties. Acceleratie was nog lala, maar de top snelheid was liep al snel terug als de accu wat leger raakte waardoor je niet lekker met het verkeer mee kwam. Range was voor mij voldoende.frankym schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:18:
@Card NoxGeloof graag dat je doormiddel van een beetje sleutelen er flink wat prestatie uit kan halen met 120Nm. Wel tevreden met je supersoco?
Toch besloten te gaan sleutelen en daarom een nieuwe accu met BMS gemaakt, nieuwe motor geplaatst en nieuwe regelaar erop gezet. Ben van een lieve kleine scooter naar een klein scheurmonster gegaan, het is niet meer te vergelijken.
Ter vergelijking
- 140 cellen B kwaliteit vs 400 cellen A kwaliteit
- 3KW piek vs 12KW 14KW piek (en nog lucht over)
- 13 seconden vs ~4 seconden van 0 naar 50kmph (gps)
- 55kmph naar 90kmph+ top snelheid
- Range weet ik niet meer maar nu 100km en nog duidelijk sneller ook
Hoeveel ben je dan nu totaal kwijt a/d scooter? Aankoop plus alle aanpassingen?Card Nox schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:26:
[...]
Het verschil tussen 120 en 140 zul je niet zo merken. Ik ben meer dan happy met de looks en het rij gevoel maar niet meer zo over de prestaties. Acceleratie was nog lala, maar de top snelheid was liep al snel terug als de accu wat leger raakte waardoor je niet lekker met het verkeer mee kwam. Range was voor mij voldoende.
Toch besloten te gaan sleutelen en daarom een nieuwe accu met BMS gemaakt, nieuwe motor geplaatst en nieuwe regelaar erop gezet. Ben van een lieve kleine scooter naar een klein scheurmonster gegaan, het is niet meer te vergelijken.
Ter vergelijking
- 3KW piek vs 12KW piek (en nog lucht over)
Dat zijn serieuze snelheden 😜Card Nox schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:26:
[...]
Het verschil tussen 120 en 140 zul je niet zo merken. Ik ben meer dan happy met de looks en het rij gevoel maar niet meer zo over de prestaties. Acceleratie was nog lala, maar de top snelheid was liep al snel terug als de accu wat leger raakte waardoor je niet lekker met het verkeer mee kwam. Range was voor mij voldoende.
Ter vergelijking
- 3KW piek vs 12KW piek (en nog lucht over)
Gaat het hier om
1200watt vs 3000watt? Ben wel benieuwd naar de kosten
Maar goed, je mag met zo'n ding natuurlijk de weg niet meer op. Ik zit zelf ook een beetje te kijken of ik een dikkere accu+controller in mijn brommer kan zetten voor wat meer acceleratie en bereik, maar ik ga m dan wel op 50 km/u houden

Ik heb de Goccia nu een jaar. Leuke scooter; kruising tussen een ouderwetse Gilera en een Tomos brommer. Superlicht, zet m zo in mijn schuurtje. Reed standaard 25km/u. Werd links en rechts ingehaald door vouwfietsers, dus iets laten aanpassen bij lokale scooterboer zodat ie nu 34 rijdt.iCupboard schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:55:
[...]
Bedankt! Jij hebt dus een Goccia? Wat vindt je er zelf van? Ook qua rijden en zo? En hoe verander je de energie terugwinning stand? Merk je daar ook iets van qua range? Bedankt!
Ik merk wel dat na 2500km de capaciteit van de accu afneemt. Bij 100% lading trekt ie als een raket, bij 50% accu lading merk ik dat ie veel trager gaat accelereren. Bereik is nu max 50km…. Desalniettemin waar voor mijn geld en fun bij de dagelijkse ritjes door de stad.
Bij mij word die door de dealer opgevoerd tot 53km/h GPS(60km/h teller).Dreamvoid schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:22:
Het is eerder de accu/controller die hij erin heeft gezet, daar kan je veel meer power uit trekken dan uit het standaard 60V/26Ah pakketje.
Maar goed, je mag met zo'n ding natuurlijk de weg niet meer op. Ik zit zelf ook een beetje te kijken of ik een dikkere accu+controller in mijn brommer kan zetten voor wat meer acceleratie en bereik, maar ik ga m dan wel op 50 km/u houden
Dat is de grens dat je geen bekeuring krijgt.
En dat ik nog aanspraak op garantie kan maken .
Met mijn huidige scooter 70cc + vario + sportnokken een WOK mogen ontvangen voor 57 rollerbank 51km (met 10% correctie.
Op teller loopt mijn scooter 75 . Dus je kan vrij ver gaan voor je gewokt word 😜
@frankym, Nee, continu trek je niet zoveel, het gaat vooral om pieken die geleverd moeten worden. Standaard doen ze 3000W en die van mij kan 14000W piek leveren (72V x 200A). Kosten zoals hierboven beschreven ongeveer 2200 netto.
@Dreamvoid, precies dat. De nieuwe motor kan het ook makkelijker aan dan de stock maar de accu moet het kunnen vragen en nog belangrijker de batterij moet het kunnen leveren.
Ik rij hem altijd sterk afgeknepen.Vind topsnelheid niet zo belangrijk, vind de acceleratie vooral lachen. Heb 1x 88kmph GPS gereden en toen had ik hem ook nog begrenst, ik ken de echte topsnelheid niet.
Waar heb je deze spullen besteld? Ben wel benieuwd wil ze ook bestellen straksCard Nox schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:11:
@greg-a, heb er nog zo'n 3000 euro ingestoken en zo'n 800 terug gekregen dus netto zo'n 2200 erbij gelegd. Een flinke som geld vind ik.
@frankym, Nee, continu trek je niet zoveel, het gaat vooral om pieken die geleverd moeten worden. Standaard doen ze 3000W en die van mij kan 14000W piek leveren (72V x 200A). Kosten zoals hierboven beschreven ongeveer 2200 netto.
@Dreamvoid, precies dat. De nieuwe motor kan het ook makkelijker aan dan de stock maar de accu moet het kunnen vragen en nog belangrijker de batterij moet het kunnen leveren.
Ik rij hem altijd sterk afgeknepen.Vind topsnelheid niet zo belangrijk, vind de acceleratie vooral lachen. Heb 1x 88kmph GPS gereden en toen had ik hem ook nog begrenst, ik ken de echte topsnelheid niet.
Je mag ook de mijne overnemen, ik gebruik hem slechts zeldenfrankym schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:03:
[...]Waar heb je deze spullen besteld? Ben wel benieuwd wil ze ook bestellen straks
Anyways:
- QS Motor bij QS
- Kelly Controller bij flippy (heb daarvoor een VOTOL gehad die imho veel fijner reed maar helaas het leven heeft gelaten)
- 400 x (20S20P) Samsung E27 cellen bij Nkon
- ANT BMS 200A en extra scherm bij AliExpress
- Overige batterij benodigd heden (brackets, nickel, kapton tape) bij AliExpress
- Kabel bij Gamma en HobbyWing
- Lipo en connectors bij HobbyWing
- DIY Arduino Battery Spot Welder Kit V3.3 bij malelectrics
- Banden bij Pneus Online
[ Voor 42% gewijzigd door Card Nox op 20-10-2021 10:24 ]
Waar moet ik dan aan denken? een luide brom? Is het irritant?
Het is voor mijn even belangrijk in een situatie dat ik de accu op kantoor zou moet laden.
Dan zou ik dus een onbemande ruimte moeten zoeken.
Het is een kleine ventilator die veel toeren maakt. Gaat aan na +/- 40 minuten laden. Dat is idd niet fijn om op kantoor te hebben. Wellicht gaat de fan v/d E125S nog wat eerder aan omdat deze meet watt levert.JanR1965 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:30:
Ik lees meerdere malen dat de lader van de Segway (E125S) zoveel herrie maakt.
Het is voor mijn even belangrijk in een situatie dat ik de accu op kantoor zou moet laden.
Dan zou ik dus een onbemande ruimte moeten zoeken.
Zie het zo. Ik het is een 40/50mm fan die op volle toeren gaat draaien na 30-50 min (lijkt temperatuur gestuurd) en een goede 40-56db (marge ivm telefoon db meter) aan hoog kattengejank je ruimte in blaast.JanR1965 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:30:
Ik lees meerdere malen dat de lader van de Segway (E125S) zoveel herrie maakt.
.
Wat ik er wel omheen heb zitten is een 3d geprinte "muffler/sleeve" aan beide zijdes. Welke het geluid merkbaar dempt (~30-36db) en een V2 ligt op moment op de printer. (in de hoop dit verder te reduceren) dit helpt verder aanzienlijk
Het is dat ik hem al nieuw aanbetaald heb en hem voor mijn werk ga gebruiken.Card Nox schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Je mag ook de mijne overnemen, ik gebruik hem slechts zelden.
Anyways:
- QS Motor bij QS
- Kelly Controller bij flippy (heb daarvoor een VOTOL gehad die imho veel fijner reed maar helaas het leven heeft gelaten)
- 400 x (20S20P) Samsung E27 cellen bij Nkon
- ANT BMS 200A en extra scherm bij AliExpress
- Overige batterij benodigd heden (brackets, nickel, kapton tape) bij AliExpress
- Kabel bij Gamma en HobbyWing
- Lipo en connectors bij HobbyWing
- DIY Arduino Battery Spot Welder Kit V3.3 bij malelectrics
- Banden bij Pneus Online
Is wel serrieus spul wat je er onder hebt liggen. Is he frame er wel op berekend?
Frame is gelijk aan de TC Max voor zover ik weet en die kan ook sneller. Maar zoals ik zei, ik heb hem sterk afgeknepen zowel op top als acceleratie en dan nog rij ik zelden WOT.frankym schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:58:
[...]Is wel serrieus spul wat je er onder hebt liggen. Is he frame er wel op berekend?
Je zou evt betere brake pads kunnen monteren, heb gelezen dat sommige dat doen en best veel impact heeft.
Ik moet zeggen, ik word altijd zo jaloers als ik die prijzen lees die grote afnemers als scooter/auto/busfabrikanten tegenwoordig schijnen te betalen voor hun cellen - onder de $100 per kWh, en dan moeten wij in dit soort kleine hoeveelheden nog altijd circa €400 betalen voor 100 cellen van 10 Wh.
[ Voor 75% gewijzigd door Dreamvoid op 20-10-2021 18:25 ]
Deze zijn vrij prijzig: 160 euro.
Weet iemand of deze manier van laden veilig is?
Heeft iemand hier ervaring mee?
alleen bij DC snelladers is de lader buiten het voertuig. dus alle type 2 stekkers die je ziet zijn gewoon normale simpele 1 of 3 fase stekkers. net als de dikke vette rode stekkers die je aan zware machines ziet. het is een stroompaal, geen laadpaal. net als dat de "lader" van je telefoon IN de telefoon zit en niet in de usb adapter die je in het stopcontact steekt.
daarom heet het ook geen laadpaal in de technische bewoording maar is het een stroompaal. net als een stopcontact geen "laadcontact" is.
[ Voor 68% gewijzigd door flippy op 21-10-2021 12:15 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Natuurlijk moet de lader van je scooter (en de aansluiting op de scooter) er ook voor gemaakt zijn om in weer en wind te werken.
Tenminste, ik ga er van uit dat je dit wil doen bij openbare laadpalen in de buitenlucht.
Het lijkt me ook wel handig als je er voor zorgt dat niemand grappig kan zijn door de stekker er uit te trekken of je lader kan "lenen".
Nee, het zou dan gaan om laadpalen (of stroompalenJeroenE schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:39:
@JanR1965 Die prijzen komen omdat die laadpaalstekker zo duur is. Het werkt wel, natuurlijk. Je moet wel even opletten dat er geen regenwater naar binnen kan lopen waar de twee schuko's op elkaar worden aangesloten.
Natuurlijk moet de lader van je scooter (en de aansluiting op de scooter) er ook voor gemaakt zijn om in weer en wind te werken.
Tenminste, ik ga er van uit dat je dit wil doen bij openbare laadpalen in de buitenlucht.
Het lijkt me ook wel handig als je er voor zorgt dat niemand grappig kan zijn door de stekker er uit te trekken of je lader kan "lenen".
Ook handig voor openbare laad fasciliteiten, maar dan zou ik er altijd voor zorgen dat ik er oog op houdt.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Is er in die garage geen plek waar elektrische fietsen opgeladen kunnen worden? Wellicht dat je daar je scooter mag/kan parkeren.JanR1965 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:55:
[...]
Nee, het zou dan gaan om laadpalen (of stroompalen) in de afgesloten parkeergarage onder het kantoorpand waar ik werk.
Ook handig voor openbare laad fasciliteiten, maar dan zou ik er altijd voor zorgen dat ik er oog op houdt.
Bij het buiten opladen via een laadpaal moet je, iig bij de segway) oppassen. Je oplader is namelijk volledig buiten en kan dus zo worden meegenomen. Ook niet al te best bij regen
inderdaad uitkijken geblazengreg-a schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:
[...]
Is er in die garage geen plek waar elektrische fietsen opgeladen kunnen worden? Wellicht dat je daar je scooter mag/kan parkeren.
Helaas, alleen voor auto's
Bij het buiten opladen via een laadpaal moet je, iig bij de segway) oppassen. Je oplader is namelijk volledig buiten en kan dus zo worden meegenomen. Ook niet al te best bij regen

Het zou natuurlijk handiger zijn als ze gewone stopcontacten monteren die gebruikt kunnen worden door elektrische tweewielers.
JeroenE schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:43:
@JanR1965 In dat geval hoef je je alleen maar druk te maken over mensen die hun auto ineens niet meer op kunnen laden, denk ik.
Daar maak ik me niet druk om: wie het eerst komt, die het eerst laadt.
Het zou natuurlijk handiger zijn als ze gewone stopcontacten monteren die gebruikt kunnen worden door elektrische tweewielers.
Ik denk niet dat ik daar ook maar enigzinds iets over in te brengen heb, als gedetacheerde
Ik heb nog 0 ervaring met e-scooters. Rij nog op een 4takt Kymco People S (brom). Maar ben me wel aan het oriënteren. Aanschaf op z'n vroegst 2022 maar misschien nog wel later. Ik heb ergens het gevoel dat die e-scooters komende jaren nog enorm in prijs gaan zakken en de keuze toeneemt.
Maakbaarheid is voor mij belangrijk omdat ik graag zelf knutsel / optimaliseer / onderhoud. Daarom was ik erg blij om in dit topic te lezen dat er "open" scooters bestaan en dat ook zelfbouw mogelijk is (bv upgrade van een oudere e-scooter).
Eis nr 1 voor mij is: wielen > 12 inch! Dan vallen er al meteen heel veel af. Ik wil dus bv 14+13 of beter nog: 16+14.
Eis nr 2: veel kW. Ik zoek in feite een lichte motorscooter die in begrensde vorm gekeurd kan worden als brom en die ik daarna weer opwaardeer. Ik denk aan minimaal 6kW continu, 90 km/u.
Heel interessant lijkt me bv de Gogoro 3(S). Maar hoe kom je eraan? De eu importeur (Amsterdam) mailt me niet terug.
Ook leuk: Silence S01. Dit is wel prijzig en zwaar (151 kg). Gaat echt meer op een motor lijken. Misschien iets teveel van het goede maar ik zou em es moeten zien en testrijden. Mooi ook dat deze een enorme accu heeft die laag geplaatst is en waar de oplader al is ingebouwd.
Ik heb talloze vragen maar laat ik met 2 beginnen.
1. De hubmotor. Meest efficiënt. Al lees ik dat het slecht kan zijn voor de accu vanwege hoge stromen. Mijn vraag gaat eigenlijk over de wegligging. Voor de beste hobbelverwerking moet het onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk zijn. Dat is simpel gezegd dus het gewicht van het wiel. De hub motor doet precies wat je niet wilt: heel veel gewicht toevoegen aan het wiel en dus aan het onafgeveerde gewicht. In tests lees ik her en der wel dat mensen dat merken (vooral ervaren rijders). Maar hoe "erg" is dit nou in de praktijk? En hoeveel efficiëntie zou je nou verliezen met een middenmotor + belt?
2. De snelle benzinerijders kennen het: een begrenzer. Een knopje of afstandsbediening om de scooter in snelheid te begrenzen wanneer hij de rollenbank op moet. Kan dit met een e-scooter?
Nice.....Card Nox schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:26:
Ter vergelijking
- 3KW piek vs 12KW 14KW piek (en nog lucht over)
Zo'n accupack, maak je dat helemaal zelf? Of laat je (jullie) die maken bij een bedrijf?
https://www.vmotosoco.nl/...1_PAKoEAAYASABEgK2YvD_BwE
Heb al mijn foto's etc hier staan: https://photos.app.goo.gl/rWyHYPyg7BZbEREW7
Mbt hub vs losse Motor. Een hub motor heeft geen onderhoud nodig en is volledig stil. Mbt het rijden klopt je theorie mbt geveerd gewicht, ik ben echter niet ervaren genoeg er iets van te merken. Je mag best een keer komen test rijden om het zelf te ervaren.
Vind het motor model heerlijk rijden (17" velgen) vind het dan ook 'vreemd' dat zoveel mensen voor een normaal scooter model gaan. Het is voor mij trouwens een vrije tijds apparaat voor de lol, geen hoofd practisch transport, dan kan ik me voorstellen dat een grote buddy een voordeel is.
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 23-10-2021 08:26 ]
Inderdaad, de Super Soco CPX had ik ook al gespot en op m'n lijstje gezet. Deze is een stuk makkelijker te verkrijgen dan de Gogoro of Silence S01 die ik noemde. Ik vind echter het vermogen aan de krappe kant met 3,3 kW. Dat is echt te merken aan de trekkracht (heb filmpjes vergeleken natuurlijk). Ander nadeel is dat je met 2 accu's bijna geen bergruimte meer hebt. Bovendien zijn hoog geplaatste accu's niet ideaal voor het weggedrag. De Silence S01 heeft z'n giga accu (56 kWu!) ónder de seat zitten waardoor je enorme bergruimte hebt in de buddyseat (goed voor 2 helmen) en beter bochtengedrag door de laag geplaatste accu. Daarbij het grote vermogen waardoor je optrekt van 0-50 in 3,8 sec, daar wordt ik echt blij van.
Een andere op m'n lijst is de Nipponia F3 maar met zo'n beetje dezelfde nadelen als de Super Soco CPX.
@Card Nox
Ik heb je foto's en video's met veel belangstelling bekeken. Wel een gruwelijk gaaf project hoor. Maar ook met de nodige tegenslagen zag ik. Er komt toch wel erg veel bij kijken, meer dan ik dacht. Ik zou een hartverzakking krijgen bij het zien van die blaker plekken, vooral die in het pack zelf. Man, de stromen die kunnen gaan lopen als je ergens wat fout doet, brrrr. Het foutzoeken lijkt me ook erg lastig. Goed dat je steeds een brandblusser paraat hebt.
Een brommer is sowieso wel veel mooier dan een scooter hè. Maar een scooter heeft toch wel praktische voordelen. Voor mij is bergruimte erg belangrijk bv. Iets waar de e-scooters meestal ook niet in uitblinken helaas.
Een keer bij jou proefrijden lijkt me leuk (dank voor de uitnodiging) maar aan je spraak te horen woon je best een eindje weg :-) Ik woon zelf in Haarlem.
Heb jij een begrenzer voor als je een rollenbank controle zou tegenkomen? Zo ja, hoe?
Als je bergruimte belangrijk vind vallen die modellen gewoon af, ik heb 0 bergruimte vanwege de accu, maar is voor mij geen probleem.
Ik kom uit Noord Limburg (zoals je wellicht had gegokt, haha).
Ik heb geen echte begrenzer maar heb 3 standen.
1 = ~25kmph
2 = ~50kmph
3 = ~70kmph
Als ik harder wil moet ik de settings van de regelaar aanpassen via de telefoon.
Stand 3 wordt enkel actief als een andere knop ook omgezet wordt, als die knop niet omgezet wordt is het gelijk aan stand 2.
Is die Silence S01 geen motorfiets? Las dat die bijna 100kmph gaat. Wel een practisch ding.
Ja complexer, precies wat je zegt. Heel gaaf om te zien maar het schrikt me toch wel af. Daar zijn giga veel uren in gaan zitten. Met mijn tempo kun je dat nog es x10 doen. Misschien dan maar beter doorsparen voor iets dat meteen naar m'n zin is (en waar dan ook nog even garantie op zit).
Die Silence S01 is ook als brom of snor te bestellen zo lees ik ergens. Hopelijk dan wel met dezelfde motor en controller. Ik wil die snelheidsbegrenzing dan natuurlijk eraf hebben. Maar of ik dat zelf kan? Zal waarschijnlijk andere firmware zijn? In jouw oorspronkelijke marktplaatsadvertentie staat dat de begrenzing heel makkelijk te verwijderen is, dat geeft hoop. En als dat dan lukt, moet ik nog zo'n trucje zoals jij verzinnen met die standen. De eco stand van deze is echter nog veel te snel (70km) dus heb ik misschien wel een custom firmware nodig, of zou het simpeler zijn? Of juist nog ingewikkelder zoals een andere controller?
De accu in dit ding is trouwens 40 kilo, nog es dubbel zoveel als de jouwe. Maar niet in kWu hoor. 5,6 kWu en de jouwe 4,3 kWh als ik het goed heb gezien en berekend. Ik lees net op de site van e-milers dat deze accu ook los besteld kan worden voor het luttele bedragje van €3024. Are you kidding me?
[ Voor 5% gewijzigd door dolfff op 23-10-2021 16:33 ]
De Super Soco kan iets sneller door een combinatie van acceleratie en remlichten te gebruiken, maar dat leverde me niet voldoende op.
Ik weet niet hoe het bij de Silence S01 geregeld is. Zelfde hardware klinkt als overkill voor 45kmph, maar brengt natuurlijk wel eenvoud mee in het productie proces.
Mbt de regelaar aanpassen weet ik niet, maar wat ik vaker heb gelezen is dat fabrikanten niet willen dat je zelf gaat knutselen en dat ze het dusdanig dichttimmeren dat je er weinig mee kunt doen. Dan kun je zeggen; ahh even nieuwe regelaar maar dan wordt het al snel complex met dingen zoals alarmen, gps, etc. Daarbij komt dan nog dat de regelaar en bms vaak met elkaar praten en als je de regelaar vervangt de bms niet meer werkt en je dus een nieuwe accu/bms mag maken en dan wordt het snel duur. Daarom gaan mensen dan al snel naar een complete zelfbouw setup, dan kun je alles naar wens aanpassen; motorstanden, regeneratie, achteruitrijden, etc.
40KG, die haal je er in ieder geval niet uit om even ergens te laden.
EDIT: Ik heb er vandaag weer even op gereden, moest even snel pakketje op de post doen en naar de bouwmarkt, blijft lachen
EDIT: Blijft mooi om te zien:
YouTube: Crazy Fast Electric Mini Bikes
[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 24-10-2021 19:34 ]
iedereen heeft zo zijn problemen he....Card Nox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:31:
@dolfff, Noord Limburg, 15km vd Brabantse grens af.
Zou ik je link mogen delen op het supersoco-nederland forum (op facebook)?
Dus de "geheime schakelaar combinatie" zat al van fabriekswege ingebouwd? Wonderlijk want volgens de wet mag een scooter niet eenvoudig te ontgrenzen zijn. Bij benzinescooters is daarom een begrenzer cdi met afstandsbediening streng verboden. Wellicht is de Super Soco zo'n onbekend ding bij RDW dat ze hiermee nog wegkomen.Card Nox schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:31:
De Super Soco kan iets sneller door een combinatie van acceleratie en remlichten te gebruiken, maar dat leverde me niet voldoende op.
Precies, begrenzen is meestal gewoon software neem ik aan. Je hebt dan wel een scooter die in 3 sec op de top zit, mits je het voorwiel op de weg kunt houdenZelfde hardware klinkt als overkill voor 45kmph, maar brengt natuurlijk wel eenvoud mee in het productie proces.
Misschien heeft dat toch wel te maken met de regelgeving zoals ik net schreef. Als ze het te makkelijk maken zou dat problemen kunnen geven. Maar waarom nou helemaal dichttimmeren? Misschien om garantie kwesties te voorkomen? In een open systeem zou je misschien ook instellingen kunnen gebruiken die letterlijk schadelijk zijn zoals te hoge piekstroom of zo? Ik veronderstel maar hoor, hardop denkend.Mbt de regelaar aanpassen weet ik niet, maar wat ik vaker heb gelezen is dat fabrikanten niet willen dat je zelf gaat knutselen en dat ze het dusdanig dichttimmeren dat je er weinig mee kunt doen.
Dankjewel, dat is nou precies het soort info dat ik hier hoop te vinden. Even een regelaar vervangen kan ik dus wel op m'n buik schrijven. En ik neem aan dat de dashboard functies niet gestandaardiseerd zijn. Dus met andere elektronica raak je misschien ook dashboardfuncties kwijt. Werkt het dashboard bij jou volledig op de originele manier?Daarbij komt dan nog dat de regelaar en bms vaak met elkaar praten en als je de regelaar vervangt de bms niet meer werkt en je dus een nieuwe accu/bms mag maken en dan wordt het snel duur.
Ondertussen vrees ik wel dat dat wat ik wil niet simpel mogelijk is. Zelfs al zou de begrenzing er makkelijk af zijn te flashen door mijzelf of fabrikant, dan blijf ik zitten met de begrenzer eis. Ben als de dood voor dat rollenbank moment. Wat ik nodig heb is een omslachtige manier van ontgrenzen (bv mbv een bepaalde schakelaar combinatie code) en een hele simpele haast onzichtbare manier van begrenzen tijdens het rijden. Zoiets heb ik zelf gebouwd voor mijn People S maar met een e-scooter vrees ik dat ik de software moet gaan herschrijven.....
Of ik zou een externe begrenzer moeten maken. Als het ware een extra controller in serie, die niks anders doet dan de boel afknijpen bij 45 km/u. Dure oplossing waarmee ik bovendien ruimte en efficiëntie inlever. Misschien schiet de originele controller dan wel in een error mode.
Of toch zelfbouw maar dan wat laagdrempeliger dan jouw systeem. Ik zou bv gebruik kunnen maken van een bestaande accu (of een bedrijf of hobbyist die zo'n pack kan bouwen). Vervolgens een controller - bms combi die zich bewezen heeft op betreffende scooter. Soort van fool-proof bouwpakket idee dus. Bestaat zoiets al? Zo niet, wellicht over een jaar wel. Ik heb de tijd.
Valt mee hoor, er klapt een trolley uit zodra je hem eruit trekt (vanaf de zijkant). Kijk deze video maar vanaf 5:05. Mooi vind ik het niet maar wel slim bedacht. Sowieso een prima testfilmpje.40KG, die haal je er in ieder geval niet uit om even ergens te laden.
Het blijft wel behelpen hoor. Er wordt op alle fronten hard gewerkt aan veel betere accu technologieën maar helaas gaan die ontwikkelingen langzaam. Ooit komen er accu's met 5x hogere kWu/kg die in een paar minuten geladen kunnen worden. Maar dan zijn we vele decennia verder.
Sorry voor m'n lange verhalen hoor.
TLDR; Ik wil teveel.
YouTube: SUPER SOCO ELECTRIC MOTORCYCLE UNLOCK SPEED LIMIT
Dichtimmeren vanwege garantie en gedoe.
Dashboard functioneerde bij mij niet meer, dus moest ik een nieuw kopen.
Standaard packs geeft het meestal niet. Ik weet dat het voor bijvoorbeeld de Surron.
Wel grappig systeem dat met die trolley, zo lang je geen trap op hoeft is het inderdaad goed te doen, makkelijker dan mijn accu.
Tot nu toe leuk ding.
2 punten.
Krijg het niet voor elkaar om scooter op 2 accounts aan te melden of op 2 telefoons met zelfde account in te loggen. Wel irritant als je samen de scooter gebruikt thuis.
Weet iemand als iets meer info wanneer er een speedhack voor Segway beschikbaar is/komt? Heb ook een Segway step en die was zo aan te passen. Heb global al beetje lopen zoeken ook naar de Segway C40 C60 en C80 beetje zelfde ding maar dan met trappers. Helaas niets kunnen vinden.
je kan dromen.,...
[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 26-10-2021 12:19 ]
Ik heb vorige week enkele scooterwinkels benaderd om te vragen wanneer het mogelijk wordt om de snelheid aan te passen van de Segway Scooters. Ze zeiden allemaal dat Segway heeft toegezegd dat er eind dit jaar/begin volgend jaar software komt waarmee de snelheid kan worden aangepast. Laten we hopen dat dit klopt!strietboy schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:51:
Sinds afgelopen week in het bezit van een Snor Segway B110S voor de fun om af en toe mee naar werk te gaan.
Tot nu toe leuk ding.
2 punten.
Krijg het niet voor elkaar om scooter op 2 accounts aan te melden of op 2 telefoons met zelfde account in te loggen. Wel irritant als je samen de scooter gebruikt thuis.
Weet iemand als iets meer info wanneer er een speedhack voor Segway beschikbaar is/komt? Heb ook een Segway step en die was zo aan te passen. Heb global al beetje lopen zoeken ook naar de Segway C40 C60 en C80 beetje zelfde ding maar dan met trappers. Helaas niets kunnen vinden.
timverbeij schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:39:
[...]
Ik heb vorige week enkele scooterwinkels benaderd om te vragen wanneer het mogelijk wordt om de snelheid aan te passen van de Segway Scooters. Ze zeiden allemaal dat Segway heeft toegezegd dat er eind dit jaar/begin volgend jaar software komt waarmee de snelheid kan worden aangepast. Laten we hopen dat dit klopt!
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ik kwam laatst een bromvariant in het wild tegen en ben er is een tijdje achteraan gereden met mijn huidige (benzine) scooter. Op de teller rijd dat ding exact 45 km p/u! Dat zijn 36 ECHTE kilometers, dat is toch triest.
ik begrijp dat er bij 54 km/u nog geen prent wordt uitgeschreven, en dat is maar goed ook, want die snelheid heb je ECHT nodig op bepaalde wegen (tussen de auto's).
Apart ! Want met een gps meeting rijdt mijn Segway toch echt 43-45 km/hJanR1965 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:37:
Weet je wat het is met die Segway's, hele leuke scooters, daar niet van, en ik had er bijna een gekocht, maarrrrrr....
ik kwam laatst een bromvariant in het wild tegen en ben er is een tijdje achteraan gereden met mijn huidige (benzine) scooter. Op de teller rijd dat ding exact 45 km p/u! Dat zijn 36 ECHTE kilometers, dat is toch triest.
ik begrijp dat er bij 54 km/u nog geen prent wordt uitgeschreven, en dat is maar goed ook, want die snelheid heb je ECHT nodig op bepaalde wegen (tussen de auto's).
[/quote]
Welke Segway had jij ook alweer? ik reed achter een E110S of SE.
Ik ga er vanuit dat de E125S dezelde topsnelheid heeft, maar dat is mijn aanname.
Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat deze persoon de cruisecontrol had ingeschakeld op 45.
In mijn orientatie naar de overstap naar electrisch scooteren, viel mijn oog op de Yadea C1.
Deze heeft ook (als een van de zeer zeldzame) een behoorlijke ruimte onder de buddy, omdat de accu in de vloer gaat.
Ik kan er ook niet echt een goeie review over vinden.
Iemand die toevallig meer info heeft?
De Yadea wordt op marktplaats onder verschillende merken aangeboden.
https://www.velotiacity.nl/
Eventueel heeft LaSouris ook een nieuwe lijn elektrische scooters.
[ Voor 7% gewijzigd door EBreu op 27-10-2021 18:28 ]
Kwam dit merk tegen:
https://www.sunraev.com/pro/High_speed/Robo.html
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Misschien ook interessant?
Ja leuk, maar ik ga toch nog even geduld hebben.
Als het mogelijk wordt om met de Segway E125S leuk mee te rijden op een 50 km weg, dan gaat dat m worden.
Er gaan geruchten dat er binnekort bepaalde aanpassingen mogelijk zijn.
Uiterlijk speetl ook een rol, en ik ben zeer gecharmeerd van de Segway's
Ik heb sinds een paar dagen de e125s en ik dacht ook dat het op de weg niet fijn zou vinden. Maar wat me opvalt is dat je vaak sneller optrekt dan auto's met e125s, zelfs met 2 personen erop (150Kg totaal) Daardoor bouw je een afstand op waardoor je minder irritant bent voor auto's. Als de accu onder 20% komt is de trekkracht wel minder maar nog steeds meer dan prima.JanR1965 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:17:
[...]
Ja leuk, maar ik ga toch nog even geduld hebben.
Als het mogelijk wordt om met de Segway E125S leuk mee te rijden op een 50 km weg, dan gaat dat m worden.
Er gaan geruchten dat er binnekort bepaalde aanpassingen mogelijk zijn.![]()
Uiterlijk speetl ook een rol, en ik ben zeer gecharmeerd van de Segway's
Scooter afstellen zodat deze constructiesnelheid ook daadwerkelijk gehaald wordt (dat doen deze Segway scooters namelijk absoluut niet) valt hier niet onder lijkt mij? Daar is bij m'n motorische voortuigjes in ieder geval nooit moeilijk over gedaan - door zowel politie als verzekering niet.deepbass909 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:00:
[...]
[modbreak]Let er wel op dat in Nederland wettelijke eisen gelden ten aanzien van hoe hard een scooter maximaal mag kunnen:
[...]
Bron
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekert bent!
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.[/]
Ik snap dat dat een slippery-slope is naar grofweg opvoeren, maar van wat ik heb gezien haalt de genoemde scooter de 40 km/u (echte, op de teller iets van 44) alleen onder de meest ideale omstandigheden vanwege de bizarre begrenzing. Levensgevaarlijk op 50km/u wegen waar iedereen 50 op GPS rijdt als je 't mij vraagt...
[ Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 29-10-2021 08:17 ]
Het is inderdaad een slippery slope, en onder aan de streep is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij doet. Jouw voorbeeld beschouw ik als het verbeteren van afstellen, zolang je daarbij de grenzen van toegestaan motorvermogen en constructiesnelheid niet overschrijd, is hier in principe niks op aan te merken.Brutal1ty schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:16:
[...]
Scooter afstellen zodat deze constructiesnelheid ook daadwerkelijk gehaald wordt (dat doen deze Segway scooters namelijk absoluut niet) valt hier niet onder lijkt mij? Daar is bij m'n motorische voortuigjes in ieder geval nooit moeilijk over gedaan - door zowel politie als verzekering niet.
Ik snap dat dat een slippery-slope is naar grofweg opvoeren, maar van wat ik heb gezien haalt de genoemde scooter de 40 km/u (echte, op de teller iets van 44) alleen onder de meest ideale omstandigheden vanwege de bizarre begrenzing. Levensgevaarlijk op 50km/u wegen waar iedereen 50 op GPS rijdt als je 't mij vraagt...
Wat je laatste punt betreft, ik ben persoonlijk zelfs van mening dat toen brommers naar de rijbaan gingen, de maximum snelheid van die dingen gelijk getrokken had moeten worden met 50km/u. Als automobilist stoor ik me aan brommers die amper 45 halen en er vaak geen veilige manieren zijn om ze te passeren.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wat is (ongeveer) de range die je in de praktijk haalt met de E125s?SparkOne schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:50:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen de e125s en ik dacht ook dat het op de weg niet fijn zou vinden. Maar wat me opvalt is dat je vaak sneller optrekt dan auto's met e125s, zelfs met 2 personen erop (150Kg totaal) Daardoor bouw je een afstand op waardoor je minder irritant bent voor auto's. Als de accu onder 20% komt is de trekkracht wel minder maar nog steeds meer dan prima.
Fair enough, duidelijk, en overigens persoonlijk ben ik het ook eens met het tweede deel... Een 'aparte' keuze is dat geweest op z'n zachtst gezegd wat nog wel eens voor problemen zorgtdeepbass909 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:29:
[...]
Het is inderdaad een slippery slope, en onder aan de streep is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij doet. Jouw voorbeeld beschouw ik als het verbeteren van afstellen, zolang je daarbij de grenzen van toegestaan motorvermogen en constructiesnelheid niet overschrijd, is hier in principe niks op aan te merken.
Wat je laatste punt betreft, ik ben persoonlijk zelfs van mening dat toen brommers naar de rijbaan gingen, de maximum snelheid van die dingen gelijk getrokken had moeten worden met 50km/u. Als automobilist stoor ik me aan brommers die amper 45 halen en er vaak geen veilige manieren zijn om ze te passeren.

Zie hiervoor als mogelijke leidraad mijn post van 7 augustusgreg-a schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:02:
[...]
Wat is (ongeveer) de range die je in de praktijk haalt met de E125s?
De E125 heeft het dubbele aan motor vermogen, dus dat werkt helaas niet. Bij mij is de e125 zo tussen de 70 en 80 km obv schattingen. Ik heb er nog maar 55km mee gereden, dus kan er nog niet zoveel over zeggenKamriAvine schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:11:
[...]
Zie hiervoor als mogelijke leidraad mijn post van 7 augustus(paar pagina's terug).
Ik gok tussen de 70-80 km maar ik neem de gok niet om leeg te rijden, bij opladen heb ik nog 10-15% over en laad hem op tot 95%.greg-a schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:02:
[...]
Wat is (ongeveer) de range die je in de praktijk haalt met de E125s?
Maar helaas zijn het geen tubeless banden
Ik had er wel naar gekeken maar het staat werkelijk nergens bij vermeld, niet bij de 3 banden toko’s die ik bekeken had en zelfs niet bij de producent zelf.
Dus ging ik er vanuit dat motor/scooter banden net als autobanden inmiddels wel allemaal tubeless zouden zijn.
Maar blijkbaar kan je daar pas achter komen als je de banden fysiek in handen hebt.

Wat is nu wijsheid:
- Binnenbanden kopen en deze SC30 banden monteren?
- Deze SC30 banden terugsturen en tubeless banden aanschaffen?
Van de Michelin S1 en City Grip Winter weet ik het zeker want die zitten er nu op.
Maar welke 3.50 x 10 inch banden zijn nog meer tubeless?
Dank voor de tip!flippy schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:07:
heidenau k58
Is dat ook gelijk een aanbeveling als een goede allround band?
Heb nu een website gevonden die er wel bij zet wanneer het een band is waarbij een binnenband nodig is, dan zetten ze er TT(=tubetype=niet-tubeless) bij
En dan blijkt de Heidenau K58 er zowel in tubeless als in tubetype te zijn.
Dus met enkel het type ben ik er nog niet, maar ik zie nu wel dat TL of TT ook vermeld wordt op de website waar ik die Pirelli’s kocht, staat vermeld tussen bandenmaat en lastindex, maar wordt verder niet uitgelegd. Heb ik eerder gewoon compleet overheen gelezen

In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.